Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel uitmaakt waar de x precies lucht hapt... Ik zou met die gaten hoe dan ook het deurtje open laten want ik betwijfel ten zeerste dat alleen die gaten uit zichzelf genoeg airflow creëren om de ruimte achter dat deurtje goed koel te houden.G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:24:
Vraagje:
Wij hebben gisteren een nieuwe tv meubel gekocht en gelijk aan de achterkant 5 gaten gemaakt zodat de warme lucht weg kan, nu vraag ik mij af hoe de airflow aan de voorkant van de Xbox One X werkt. Ik denk zelf dat het beter is om het deurtje van de meubel open te zetten tijdens het gamen, maar vraag het me af.
Heb al gezocht op google naar airflow Xbox One X, krijg geen duidelijk beeld of de Xbox ook aan de voorkant koude lucht aantrekt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2 gaten achter de console en boven die twee gaten zitten er nog 3, is alleen niet zichtbaar op de foto helaas.
Die kabels aan de rechterzijde ga ik dit weekend nog beter wegwerken.
Wil je toch met het deurtje dicht gamen dan zou ik een ventilator in een van de gaten monteren (wellicht aangesloten op een van de USB poorten van de Xbox zodat ie aan gaat als de Xbox aan gaat maar ik weet niet zeker of en hoe dat zou werken).
Mijn punt is dus net dat we ook maar twee trommelvliezen hebben en toch richting in geluid kunnen horen. Dat heeft als ik me niet vergis met fase verschillen tussen de twee oren te maken. Dus aangezien wij dat kunnen horen is het in ieder geval theoretisch ook mogelijk om dat met één driver per oor na te bootsen. Hoe goed het werkelijk werkt is uiteraard afhankelijk van de implementatie.Jorgen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:23:
[...]
Nee, want dan komt het geluid echt van een andere locatie en dat kunnen we wel bepalen.
[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 10-01-2020 11:01 ]
Gamertag: FinrazielNL