Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:24:
Vraagje:

Wij hebben gisteren een nieuwe tv meubel gekocht en gelijk aan de achterkant 5 gaten gemaakt zodat de warme lucht weg kan, nu vraag ik mij af hoe de airflow aan de voorkant van de Xbox One X werkt. Ik denk zelf dat het beter is om het deurtje van de meubel open te zetten tijdens het gamen, maar vraag het me af.

Heb al gezocht op google naar airflow Xbox One X, krijg geen duidelijk beeld of de Xbox ook aan de voorkant koude lucht aantrekt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
2 gaten achter de console en boven die twee gaten zitten er nog 3, is alleen niet zichtbaar op de foto helaas.
Die kabels aan de rechterzijde ga ik dit weekend nog beter wegwerken.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel uitmaakt waar de x precies lucht hapt... Ik zou met die gaten hoe dan ook het deurtje open laten want ik betwijfel ten zeerste dat alleen die gaten uit zichzelf genoeg airflow creëren om de ruimte achter dat deurtje goed koel te houden.

Wil je toch met het deurtje dicht gamen dan zou ik een ventilator in een van de gaten monteren (wellicht aangesloten op een van de USB poorten van de Xbox zodat ie aan gaat als de Xbox aan gaat maar ik weet niet zeker of en hoe dat zou werken).
Jorgen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Nee, want dan komt het geluid echt van een andere locatie en dat kunnen we wel bepalen. ;)
Mijn punt is dus net dat we ook maar twee trommelvliezen hebben en toch richting in geluid kunnen horen. Dat heeft als ik me niet vergis met fase verschillen tussen de twee oren te maken. Dus aangezien wij dat kunnen horen is het in ieder geval theoretisch ook mogelijk om dat met één driver per oor na te bootsen. Hoe goed het werkelijk werkt is uiteraard afhankelijk van de implementatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 10-01-2020 11:01 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Ah toevallig :), ben een beetje voorzichtig geworden omdat dit mijn 3e Xbox One X al is.
De vorige waren allemaal kapot gegaan in mijn oude tv kastje.
Trekt de Xbox One X aan de voorkant ook lucht aan?
Ik heb dit al een paar keer eerder in dit topic aangedragen, maar je kan ook 2 x 120 mm casefans monteren aan de achterkant van je AV meubel en die laten schakelen met een temperatuur sensor. Zo heb je altijd een airflow; zelfs als je kastje dicht zit (ik neem voor het gemak even aan dat het niet luchtdicht is namelijk :+ ) Overigens zou ik het, zelfs met 2 fans aan de achterkant, alsnog met het deurtje een beetje open doen. Better safe than sorry

Kost je wel wat knutselen en initiële aanschaf, maar dan heb je ook iets wat jaren meegaat én je zeker weet dat de boel verse (koelere) lucht krijgt.
Finraziel schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel uitmaakt waar de x precies lucht hapt... Ik zou met die gaten hoe dan ook het deurtje open laten want ik betwijfel ten zeerste dat alleen die gaten uit zichzelf genoeg airflow creëren om de ruimte achter dat deurtje goed koel te houden.

Wil je toch met het deurtje dicht gamen dan zou ik een ventilator in een van de gaten monteren (wellicht aangesloten op een van de USB poorten van de Xbox zodat ie aan gaat als de Xbox aan gaat maar ik weet niet zeker of en hoe dat zou werken).
Je zou bij mijn voorbeeld een oude 12V, >= 2A voeding kunnen gebruiken, maar als je de USB poort gebruikt van de XBOX kan uiteraard ook, hoewel je dan wel moet converteren van 5V naar 12V (en het alleen werkt als je XBO aan staat, wat de flexibiliteit wat verminderd als je ook andere consoles 'cool' wilt houden.

[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 10-01-2020 11:03 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Ben opzoek naar een Xbox one met als het kan gamepass
voor mijn zoon zijn verjaardag
Waar moet ik ongeveer op rekenen kwa totaal bedrag
ik zag hier op tweakers al wel wat Xboxen te koop staan voor rond de 130 euro
maar wat kost nu gamepass precies

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakGIB schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:20:
Welke Xbox zoekt u? ( One S of One X )

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Welke Xbox zoekt u? ( One S of One X )
gewoon de S mag zelfs nog de All digital zijn al gaat mijn voorkeur naar de disk versie zodat hij ook nog de optie heeft om games soms te ruilen

verder mag je gewoon jij zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FreakGIB schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:34:
[...]

gewoon de S mag zelfs nog de All digital zijn al gaat mijn voorkeur naar de disk versie zodat hij ook nog de optie heeft om games soms te ruilen

verder mag je gewoon jij zeggen :)
Heb u een pb gestuurd met een advertentie van een nieuwe Xbox One S met 3 maanden gamepass

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Even vanaf de frontpage gekopieerd: De Razer Kishi. Echter op de afbeeldingen komen de kleuren van de ABXY knoppen niet overeen met de echte Xbox Controller.

A = Groen
B = Rood
X = Blauw
Y = Geel

Echter in het youtube filmpje komen ze wel weer overeen, maar op het einde ook weer niet. Volgens Razer ook XCloud compatible (wat dat ook mag inhouden) en voor zowel iOS als Android. Als de prijs een beetje fatsoenlijk is, komt zo'n dingetje er wel.

Denk zelf dat het wel de Xbox One controller kleuren schema gaat aanhouden, ook omdat Microsoft recent al heeft aangegeven om voor accessoires met Razr oa in zee te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 10-01-2020 12:19 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Heb u een pb gestuurd met een advertentie van een nieuwe Xbox One S met 3 maanden gamepass
Thx maar dan vind ik 199 euro voor en 2dehands maar wel gesealed erg dicht bij de winkel prijs.
wel 2 controllers en een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zie ToolkiT in "[XBO] Xbox One - Deel 7"

£ 37.99 *3 voor 3 jaar XBOX live
Plus £1 voor de gamepas deal geeft je voor rond de 100 euro 3 jaar lang gamepas...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreakGIB schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Thx maar dan vind ik 199 euro voor en 2dehands maar wel gesealed erg dicht bij de winkel prijs.
Mee eens...
Voor Sinterklaas heb ik dit gekocht bij currys.co.uk in de aanbieding:

1x
MICROSOFT - Xbox One S, Forza Horizon 4, LEGO Speed Champions, Tekken 7 & Projects Cars 2 Bundle containing

Product code 280308 £ 179.00
-
MICROSOFT - Xbox One S with Forza Horizon 4 & LEGO Speed Champions

Product code 601157 -
-
XBOX ONE - Tekken 7

Product code 211322 -
-
XBOX ONE - Project Cars 2

Product code 222141 -
1x
MICROSOFT - Xbox One Wireless Controller - Black

Product code 181810 £ 34.99

Total: £ 213.99

Dus met een beetje shoppen moet je wel goedkoper/beter uit kunnen..
ik zie trouwens dat ze nu weer £249 voor de console+games bundle zijn..

<edit> maaruh.. 2ehands maar wel gesealed? does not compute.. het is of gesealed of 2e hands..
Tenzij je bedoeld van een particulier maar gesealed..
In dat geval is het wel een goede deal.. ik zou me alleen wel afvragen wat het verhaal is waarom hij nog gesealed is..

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 10-01-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 09:10
Blaauw87 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Thanks! Zal er eens naar kijken. Ik zet inderdaad ook soms mijn Plantronics (Backbeat Fit 500) koptelefoon op als ik mijn vriendin niet wil storen met het geluid. Gek genoeg kan ik met deze koptelefoon wel bellen via een ingebouwde microfoon maar lukt dit niet op de Xbox, zowel bedraad als zonder kabel.
Gek genoeg kan ik oordopjes van mijn telefoon dan wel weer gebruiken als headset op de Xbox (microfoon+geluid). Iemand een idee waarom dit dan niet lukt met mijn Plantronics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 14:44
Blaauw87 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Gek genoeg kan ik oordopjes van mijn telefoon dan wel weer gebruiken als headset op de Xbox (microfoon+geluid). Iemand een idee waarom dit dan niet lukt met mijn Plantronics?
heeft het misschien hiermee te maken?
https://beta.support.xbox...onnect-compatible-headset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

xCloud met de Razer Kishi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ToolkiT schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:35:
[...]

Mee eens...
Voor Sinterklaas heb ik dit gekocht bij currys.co.uk in de aanbieding:

1x
MICROSOFT - Xbox One S, Forza Horizon 4, LEGO Speed Champions, Tekken 7 & Projects Cars 2 Bundle containing

Product code 280308 £ 179.00
-
MICROSOFT - Xbox One S with Forza Horizon 4 & LEGO Speed Champions

Product code 601157 -
-
XBOX ONE - Tekken 7

Product code 211322 -
-
XBOX ONE - Project Cars 2

Product code 222141 -
1x
MICROSOFT - Xbox One Wireless Controller - Black

Product code 181810 £ 34.99

Total: £ 213.99

Dus met een beetje shoppen moet je wel goedkoper/beter uit kunnen..
ik zie trouwens dat ze nu weer £249 voor de console+games bundle zijn..

<edit> maaruh.. 2ehands maar wel gesealed? does not compute.. het is of gesealed of 2e hands..
Tenzij je bedoeld van een particulier maar gesealed..
In dat geval is het wel een goede deal.. ik zou me alleen wel afvragen wat het verhaal is waarom hij nog gesealed is..
Je hebt het over UK prijzen hier toch? ik vind het nogal veel geld je hebt wel meerdere games maar ik zoek gewoon een kale Xbox S 1 joystick is voorlopig genoeg.
en dan Gamepass er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakGIB schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Geen probleem :) snap ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Pfoe, zo op uiterlijk niet te zien of het kabeltje dat ik gebruik CTIA of OMTP is. Het is een losse kabel die ik er optioneel in kan pluggen. Specificaties op de website van Plantronics geeft ook geen informatie over de meegeleverde kabel of aansluiting in de koptelefoon. Wel lees ik wisselende verhalen over dat de ingebouwde microfoon alleen via Bluetooth werkt.

Zou zoiets dan een oplossing zijn?;
https://www.bax-shop.nl/k...l-met-flexibele-microfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardig ding. Als ie een beetje betaalbaar is, wil ik er best mee gaan spelen. Maar zelfs in huis heb ik met mn PC nog wel wat problemen als ik via mn tablet wil gamen. Vraag me af hoe dat gaat als je niet eens vanuit je huis gaat spelen.

Ik mag hopen dat X Cloud voor de zomer hier beschikbaar is, zodat je lekker vanuit de tuin kunt gamen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Aardig ding. Als ie een beetje betaalbaar is, wil ik er best mee gaan spelen. Maar zelfs in huis heb ik met mn PC nog wel wat problemen als ik via mn tablet wil gamen. Vraag me af hoe dat gaat als je niet eens vanuit je huis gaat spelen.

Ik mag hopen dat X Cloud voor de zomer hier beschikbaar is, zodat je lekker vanuit de tuin kunt gamen.
Prijs zou ongeveer gelijk zijn aan de Razr Junglecat, dus om en nabij de 99$/99euro. Best prijzig, dan kun je beter zo'n aliexpress telefoon houder halen voor je telefoon en die op je bestaande controller klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreakGIB schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Je hebt het over UK prijzen hier toch? ik vind het nogal veel geld je hebt wel meerdere games maar ik zoek gewoon een kale Xbox S 1 joystick is voorlopig genoeg.
en dan Gamepass er bij.
Yup, ik woon in de UK dus UK pricing, maar gezien de stand van de pond is dat praktisch hetzelfde als Euro :X
Mijn punt was dat je voor £179 een Xbox S (met diskdrive, die zijn duurder), 1 joystick en een bult spelletjes kan krijgen. Dan is 199 euro voor 2hands bijna net zo duur.. en dan heb je de games niet..

Als ik jou was zou ik de gamepass route en een XBOX S zonder diskdrive kopen. die zijn namelijk goedkoper en met de huidige deal ben je voor rond de 100 Euro een paar jaar klaar..
pricewatch: Microsoft Xbox One S All-Digital Edition Wit
Dan ben je voor zo'n 350 Euro 3 jaar onder de pannen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:31
De truuk die veel mensen gebruiken is dat de Gamepass ultimate trial voor 1 euro bestaande Xbox Live Gold, wat goedkoper is, omzet in Ultimate. Gold kost ongeveer 40 euro per jaar dus je moet rekenen op circa 4 euro per maand. Nadat je tijd op is kost gamepass ultimate 15 euro per maand.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
Martinspire schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Vergeet de Astro A50 niet. Draadloos, stevige bouwkwaliteit (die TB's knakten na zoveel jaar, huidige Gen3 A50 gaat alweer 4 jaar mee nu), je kunt de oorschelpen vervangen (door oorsmeer wordt dat wel smerig bv) en hij is gewoon op te laden voor een dag aan gameplezier. Gebruik hem niet alleen voor gaming, maar gewoon de hele dag en ik denk dat ie toch wel een uur of 12 doet met 1 accu op vrij hoog volume (slechthorend, je moet wat). Bijladen kan ook gewoon met micro-usb. Zelf laad ik hem niet via het laadstation op omdat de contacten niet helemaal goed erin schuiven, maar met kabeltje gaat dat gewoon prima. Mute gewoon door microfoon omhoog te klappen. Geluid en mogelijkheden zijn ook dik in orde dus ik zou hem er zeker bij zetten als je het geld er voor over hebt.
Astro is ook, maar qua wireless e.d. en opladen vind ik hem toch niet ideaal. Daarnaast nogal bulky, usb en toslink dus niet xbox wireless en dan 320 EUR! https://www.astrogaming.c...a50-gen-4.html#939-001682

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 10-01-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:07:
[...]

Astro is ook, maar qua wireless e.d. en opladen vind ik hem toch niet ideaal. Daarnaast nogal bulky, usb en toslink dus niet xbox wireless en dan 320 EUR! https://www.astrogaming.c...a50-gen-4.html#939-001682
Volgens mij moet je even het 1 en ander toelichten waarom ie niet goed zou zijn.

Wireless werkt prima hier. Kan rustig verderop staan en gewoon bereik hebben naar basisstation. Ja hij verbindt niet direct met je Xbox, maar dat basisstation aansluiten op een USB-poort is nou ook weer niet hogere wiskunde. Bovendien heb je door de toslink/3,5mm nog de mogelijkheid om wat andere dingen aan te sluiten. Zo heb ik er mijn pc op aangesloten en lus ik mijn Xbox via een toslink-in op een geluidskaart samen met het geluid van de pc naar de toslink aansluiting. Spotify bedien ik dus gewoon via mn PC en ook kan ik rustig video's bekijken tijdens het gamen als er weer een laadscherm is of iets dergelijks. Als ik bij Wreckfest tussen races zit of helaas ben uitgeschakeld, zit ik ondertussen lekker naar Youtubevideos te kijken. Andere wireless headsets kunnen vaak niet eens meerdere inputs aan of je moet schakelen. Hier zit mijn voicechat gewoon lekker over al mn audio heen.

Ja je moet een apparaat in je Xbox doen, maar zo'n ramp lijkt me dat nou ook weer niet. Bovendien kan ik zien of ie aan staat, wat de batterijstatus is en of ie klaar met opladen is. Nu vergeet ik hem echt nooit om op te laden.

Bulky, tja, hij zit op mn hoofd, zit daar heel goed en kan ook heel wat hebben. Turtle Beaches braken bij mij na een jaar of 2 gewoon ergens af en dan heb je helemaal niks meer. Hoe ie eruit ziet, interesseert me werkelijk geen fluit. Als ie het maar doet, als ie maar fijn zit en als ie maar draadloos is. Direct verbinden met de Xbox vind ik meer een gimmick. Het gaat toch vooral om geen draden naar de muur en geen draad voor voicechat.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Martinspire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:22:
[...]

Volgens mij moet je even het 1 en ander toelichten waarom ie niet goed zou zijn.

Wireless werkt prima hier. Kan rustig verderop staan en gewoon bereik hebben naar basisstation. Ja hij verbindt niet direct met je Xbox, maar dat basisstation aansluiten op een USB-poort is nou ook weer niet hogere wiskunde. Bovendien heb je door de toslink/3,5mm nog de mogelijkheid om wat andere dingen aan te sluiten. Zo heb ik er mijn pc op aangesloten en lus ik mijn Xbox via een toslink-in op een geluidskaart samen met het geluid van de pc naar de toslink aansluiting. Spotify bedien ik dus gewoon via mn PC en ook kan ik rustig video's bekijken tijdens het gamen als er weer een laadscherm is of iets dergelijks. Als ik bij Wreckfest tussen races zit of helaas ben uitgeschakeld, zit ik ondertussen lekker naar Youtubevideos te kijken. Andere wireless headsets kunnen vaak niet eens meerdere inputs aan of je moet schakelen. Hier zit mijn voicechat gewoon lekker over al mn audio heen.

Ja je moet een apparaat in je Xbox doen, maar zo'n ramp lijkt me dat nou ook weer niet. Bovendien kan ik zien of ie aan staat, wat de batterijstatus is en of ie klaar met opladen is. Nu vergeet ik hem echt nooit om op te laden.

Bulky, tja, hij zit op mn hoofd, zit daar heel goed en kan ook heel wat hebben. Turtle Beaches braken bij mij na een jaar of 2 gewoon ergens af en dan heb je helemaal niks meer. Hoe ie eruit ziet, interesseert me werkelijk geen fluit. Als ie het maar doet, als ie maar fijn zit en als ie maar draadloos is. Direct verbinden met de Xbox vind ik meer een gimmick. Het gaat toch vooral om geen draden naar de muur en geen draad voor voicechat.
Jazeker helemaal gelijk heb je. Enige struikelpunt is dan de prijs, wat verantwoord het prijsverschil met de steelseries artic 9x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:37:
[...]

Jazeker helemaal gelijk heb je. Enige struikelpunt is dan de prijs, wat verantwoord het prijsverschil met de steelseries artic 9x?
Volgens mij ondersteunt die geen Dolby Atmos (wat overigens na een tijdje geld kost). Maar die was niet beschikbaar toen ik mijn Astro kocht, dus wellicht is er minder verschil ondertussen. Verder denk ik dat de bouwkwaliteit wel wat beter is bij de ophanging van de oorschelpen.
En ik kan 3 programma's instellen (via PC app) met aardig wat instellingen er verder bij.

Ik weet alleen niet of dat je 120 euro waard is :>

Ik kan in ieder geval aardig wat instellen dat het in de buurt komt bij de instelling die ik ook bij mn hoortoestellen heb (ben erg slechthorend namelijk, familiekwaaltje)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Volgens mij ondersteunt die geen Dolby Atmos (wat overigens na een tijdje geld kost). Maar die was niet beschikbaar toen ik mijn Astro kocht, dus wellicht is er minder verschil ondertussen. Verder denk ik dat de bouwkwaliteit wel wat beter is bij de ophanging van de oorschelpen.
En ik kan 3 programma's instellen (via PC app) met aardig wat instellingen er verder bij.

Ik weet alleen niet of dat je 120 euro waard is :>

Ik kan in ieder geval aardig wat instellen dat het in de buurt komt bij de instelling die ik ook bij mn hoortoestellen heb (ben erg slechthorend namelijk, familiekwaaltje)
Dolby Atmos for headsets is gesimuleerde audio toch? Valt niks aan te ondersteunen. :) (Volgens mij bedoel ik dat het een softwarematig iets is en niet hardwarematig dus dat het niet uitmaakt wat een headset wel en niet kan. Alleen kan ik de woorden daarvoor niet vinden. :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:20
Hier ook een A50 (gen 2) Al jaren in gebruik. Fantastisch geluid, zit ook goed op de kop. Wel vervelende bug. Soms ‘locked’ hij na het opladen. Dan doet hij helemaal niets en kun je alleen maar wachten tot de accu weer leeg is. Bekend issue maar geen fix helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeacht headset: overcooked 2 is top. Fijn dat deze online kan! (Hij zit in gamepass. Enige dat je verder nodig hebt is gamepass of het spel. Zelfs met enorme noobs kun je 3 sterren halen!)

met enorme noobs probeer ik @uchiha tijntje te plagen. Belangrijker: hij is toegankelijker/makkelijker dan deel 1. We hebben in 3 uur tijd de eerste 3 werelden volledig af. Dat kostte me met mijn broertje flink wat meer tijd in deel 1.)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er manieren om het uiterlijk van het menu /homescreen te veranderen? Ik ben die van de ps4 en de switch gewend en die vind ik echt veel overzichtelijker.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:04:
Zijn er manieren om het uiterlijk van het menu /homescreen te veranderen? Ik ben die van de ps4 en de switch gewend en die vind ik echt veel overzichtelijker.
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer. Ben nu steeds de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:09:
[...]

Jammer. Ben nu steeds de weg kwijt.
Waarheen wil je dan? De Xbox knop is vrij essentieel. Dat menutje is een stuk nuttiger dan de 5 tabs op de homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:11:
[...]

Waarheen wil je dan? De Xbox knop is vrij essentieel. Dat menutje is een stuk nuttiger dan de 5 tabs op de homescreen.
Store, geïnstalleerde games, downloadvoortgang, achievements. Gewoon de simpele dingen. Ik vind het nu zo onoverzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:16:
[...]

Store, geïnstalleerde games, downloadvoortgang, achievements. Gewoon de simpele dingen. Ik vind het nu zo onoverzichtelijk.
Store zit op main page (twee of drie keer rb). Download voortgang zit bij games and apps (xbox guide, my games (dan zie je het al linksonder maar je kan ook naar queue). Achievements zitten op de guide knop en dan helemaal links.

Omgekeerd snap ik er ook niks van als ik de PS4 weer eens opstart. :)

Quick guide: dingen kopen zit op de main page. Interessante dingen zitten onder de Xbox/guide knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank voor je tips @exactor it ga ik van het weekend mee aan de slag of het zo comfortabeler werkt. Top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:33:
Ongeacht headset: overcooked 2 is top. Fijn dat deze online kan! (Hij zit in gamepass. Enige dat je verder nodig hebt is gamepass of het spel. Zelfs met enorme noobs kun je 3 sterren halen!)

met enorme noobs probeer ik @uchiha tijntje te plagen. Belangrijker: hij is toegankelijker/makkelijker dan deel 1. We hebben in 3 uur tijd de eerste 3 werelden volledig af. Dat kostte me met mijn broertje flink wat meer tijd in deel 1.)
Stuur maar een invite als je een 3e/4e slaaf nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Martinspire schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:44:
[...]

Stuur maar een invite als je een 3e/4e slaaf nodig hebt :P
Same, of anders een 2v2 battle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dolby is een gimmick, werkt niet op headset. Windows Sonic is beste optie. De steelseries heeft ook equalizer standen en die zijn in een Windows app aanpasbaar. Kortom, alleen bouwkwaliteit blijft over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Frostpunk heeft wel iets tofs trouwens, ga wel het potje opnieuw starten na een sessie van 2 uur. Heb mijn resources redelijk verpest waardoor ik nu telkens lang niks zit te doen en moet wachten totdat ik weer een bepaalde actie uit kan voeren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Man man, wat is Metro Exodus toch een vette game. In het verleden heb ik aangegeven dat Exodus voor mij een grote teleurstelling was. En dat was toen ook zo. En ik weet waarom dat was.

Ik speelde op de easy difficulty. Ik deed dat om de game een beetje te leren en uiteindelijk een run op Ranger Hardcore te spelen. Maar ik vond het eigenlijk maar gewoon een saai spel met clunky gunplay. Ik was tot halverwege Volga gekomen (5 uurtjes) en toen maar gestopt. Uiteindelijk deze week toch nog maar eens opgepakt en helemaal overnieuw begonnen. En toen gelijk begonnen op Ranger Hardcore. Wat een verademing. De game komt ook dan echt tot zijn recht. Stealth boven guns blazing. Want 1 headshot en je mag overnieuw beginnen. Ook geen quick saves en veel minder resources. Hierdoor is er continue spanning en ga je echt nadenken over je acties.

En wat een sfeer zit er in de game! En oja, i hate spiders in games.

Dus, voor degenen die het spel nog moeten spelen of ook zijn afgehaakt zoals mij, kan ik dan ook aanbevelen om het spel op in ieder geval hardcore te starten.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Is het verschil bij headsets in geluidskwaliteit nu echt zo groot ? Ik heb zelf de rig 400 waar ik uitermate tevreden over ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:13

LopeZ

Too much is never enough

De TUI reclame is bij mij weg, er staat nu een pre-order voor Bleeding Edge. :)

Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

LopeZ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:22:

Bij jullie ook?
Bij mij staat er: Eliminator Forza Horizon 4.

Dat vind ik niet erg als advertentie van MS zelf of MS gerelateerde zaken. 3rd party ads zijn Not Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopeZ schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:22:

Bij jullie ook?
Bij mij ook alleen heb ik nu sinds kort ook reclame als ik de xbox logo knop indruk onderaan staan dat ik gamepass voor €1 kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 14:44
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:52:
Man man, wat is Metro Exodus toch een vette game. In het verleden heb ik aangegeven dat Exodus voor mij een grote teleurstelling was. En dat was toen ook zo. En ik weet waarom dat was.

Ik speelde op de easy difficulty. Ik deed dat om de game een beetje te leren en uiteindelijk een run op Ranger Hardcore te spelen. Maar ik vond het eigenlijk maar gewoon een saai spel met clunky gunplay. Ik was tot halverwege Volga gekomen (5 uurtjes) en toen maar gestopt. Uiteindelijk deze week toch nog maar eens opgepakt en helemaal overnieuw begonnen. En toen gelijk begonnen op Ranger Hardcore. Wat een verademing. De game komt ook dan echt tot zijn recht. Stealth boven guns blazing. Want 1 headshot en je mag overnieuw beginnen. Ook geen quick saves en veel minder resources. Hierdoor is er continue spanning en ga je echt nadenken over je acties.

En wat een sfeer zit er in de game! En oja, i hate spiders in games.

Dus, voor degenen die het spel nog moeten spelen of ook zijn afgehaakt zoals mij, kan ik dan ook aanbevelen om het spel op in ieder geval hardcore te starten.
Hardcore/ Rangers is inderdaad de aanbevolen moeilijkheidsgraad als je het mij vraagt, dan komen de metro games het beste tot hun recht. Helemaal als je ook nog de originele stemmen gebruikt. Het wordt wel een heel stuk moeilijker natuurlijk.
Ik ben zelf helaas nog aan het wachten op de echte PC release van Exodus voor ik ''m kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmz, ik weet niet zo goed wat te spelen nu ik Rage 2 volledig heb uitgespeeld (zie V&A :+ ).

Iemand aanraders voor een game die lijkt op Rage 2/Mad Max/Just Cause (vierde deel kwam ik echt niet in).

GTA V heb ik via GamePass nu wel, maar mis de gunplay van Rage 2 eigenlijk wel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:41:
Hmmz, ik weet niet zo goed wat te spelen nu ik Rage 2 volledig heb uitgespeeld (zie V&A :+ ).

Iemand aanraders voor een game die lijkt op Rage 2/Mad Max/Just Cause (vierde deel kwam ik echt niet in).

Als het je voornamelijk om de gunplay gaat kan ik je Bulletstorm aanraden. Oorspronkelijk een 360 game maar in 2017 een remaster gekregen. Qua gunplay is die echt erg tof. :) Kijk even een paar filmpjes en kun je zien of het wat voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die titel kende ik totaal niet. Ziet er wel tof uit eigenlijk. Ik weet wat te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:41:

Doom al gespeeld? Rage is een soort lite versie van de beste singleplayer shooter van de laatste jaren.

De eerste twee Wolfenstein games van deze generatie consoles zijn ook goed te pruimen en lijken qua gameplaystijl wel wat op Rage. Alleen wel lineair.

Als het perse open wereld moet zijn kom je snel bij farcry en ghost recon uit. Maar die missen wel het rauwe van de games die jij noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb alle nextgen Wolfensteins gespeeld en Doom ook zeer zeker. Aan te raden games, absoluut. Maar dan maar wachten op Eternal zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

uchiha tijntje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:23:
Voor de mensen met gamepass:

Five games are set to leave Xbox Game Pass:

-Tomb Raider - Definitive Edition,
-Middle-earth: Shadow of Mordor - Game of the Year Edition,
-Resident Evil 4,
-Tom Clancy's The Division
-Saints Row: The Third (360)
Vreemd, the Division zit er pas sinds kort in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:38
kevlar01 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:32:
[...]

Vreemd, the Division zit er pas sinds kort in toch?
Is volgens mij al de 2e keer dat deze relatief kort beschikbaar is en dan weer verdwijnt, ik heb het idee dat Ubisoft the Division aanbiedt op gamepass om de verkoop van the Division 2 te stimuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:23:
Voor de mensen met gamepass:

Five games are set to leave Xbox Game Pass:

-Tomb Raider - Definitive Edition,
-Middle-earth: Shadow of Mordor - Game of the Year Edition,
-Resident Evil 4,
-Tom Clancy's The Division
-Saints Row: The Third (360)
En het posieve nieuws:

Tekken 7 zit erin. A plague tale komt eraan (iig voor pc maar dat betekent meestal ook gewoon voor console). Voor pc ook twee, voor mij onbekende, games Oris en children of Morta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit begint gaap te worden... komt steeds minder uit voor de E3..

CD Projekt RED stelt Cyberpunk 2077 met vijf maanden uit

Avengers ook al uitgesteld...

watchdogs 3 ook al onbepaalde tijd uitgesteld...

[ Voor 14% gewijzigd door quorumz op 16-01-2020 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
quorumz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:38:
dit begint gaap te worden... komt steeds minder uit voor de E3..

CD Projekt RED stelt Cyberpunk 2077 met vijf maanden uit

Avengers ook al uitgesteld...

watchdogs 3 ook al onbepaalde tijd uitgesteld...
Mja ik zit te kijken wat voor boeiends er nog de eerste maanden uitkomt, maar vrijwel niets interessants blijft er over. Sowieso geen Final Fantasy fan, dus dat skip ik altijd al.

Ik vind het wel vreemd want bij de E3 leek het alsof maart/april bommetje vol ging zitten, maar ondertussen is alles al uitgeweken. Extra nadeel is dat je dan vanaf september echt doodgegooid wordt met nieuwe titels en te weinig tijd om ze allemaal te spelen. Spreid die shit nou wat meer uit, godverdomme.

Kijk maar in de lijst van pre-orders in de store. Het is echt alleen nog maar gare budget-titels :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Mja ik zit te kijken wat voor boeiends er nog de eerste maanden uitkomt, maar vrijwel niets interessants blijft er over. Sowieso geen Final Fantasy fan, dus dat skip ik altijd al.

Ik vind het wel vreemd want bij de E3 leek het alsof maart/april bommetje vol ging zitten, maar ondertussen is alles al uitgeweken. Extra nadeel is dat je dan vanaf september echt doodgegooid wordt met nieuwe titels en te weinig tijd om ze allemaal te spelen. Spreid die shit nou wat meer uit, godverdomme.

Kijk maar in de lijst van pre-orders in de store. Het is echt alleen nog maar gare budget-titels :(
ja mee eens, Doom Eternal (leuk voor mij voor game pass of een 10tje) komt, zomby army 4 (die is nog coop)

Er komt nog een the division 2 update aan met nieuwe content (new york) en nieuwe raid. Anthem heeft nog wel aardig event. Destiny 2 ben ik alweer klaar mee zo onduidelijk zijn de guests en ik maar niet hoger dan 901 kom en mijn controller ging bijna de kamer door na de zogenaamde update van borderlands 3 voor een makkelijkere raid..(ja eerste stuk ren je doorheen maar die eindbaas..geez)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is dat gescheld nodig? ;) Doom zou wel in jouw straatje moeten passen toch? Volop aanvallen en lomp hard knallen. Ik dacht dat wij ongeveer hetzelfde in schietspellen zaten. Of is het doorzoeken van levels teveel van het goede voor je? Kan ik me ergens ook wel voorstellen. Het rustig zoeken haalde mij ook soms uit de enorme hype van op ruige muziek zieke kills halen.

___

Dead Cells is best cool. Heb na twee avondjes spelen de eindbaas een keer bereikt. Gevoel van voortgang zit goed in elkaar bij dit spel. Al weet ik niet hoeveel trek ik heb om 45 minuten bezig te zijn om een poging op de eindbaas te doen. Er is ook wel een kans dat deze op mijn almaar groeiende pile of shame komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:19:
Er komen vier games uit die mijn interesse hebben.

-Ori
-Doom Eternal
-Wasteland 3
-Pillars of Eternity
Interesse. Klinkt als games die je misschien koopt als je echt niks anders te doen hebt. Merk dat je ook nergens echt naar uitkijkt dus?
Ja, ik ben best boos dat er gewoon geen reet te doen valt de komende maanden. Het leek alsof we een enorm gave start van het jaar tegemoet gingen en dat is allemaal ver uitgesteld. En natuurlijk snap ik dat ze geen halve games meer willen uitbrengen, maar de planning van veel publishers an sich is gewoon flut.
Doom zou wel in jouw straatje moeten passen toch? Volop aanvallen en lomp hard knallen. Ik dacht dat wij ongeveer hetzelfde in schietspellen zaten. Of is het doorzoeken van levels teveel van het goede voor je? Kan ik me ergens ook wel voorstellen. Het rustig zoeken haalde mij ook soms uit de enorme hype van op ruige muziek zieke kills halen.
Nee ik heb niks met doom omdat ik ook niks heb met monsters, hell, demonen en whatnot. Mij zie je Wolvenstein ook niet (meer?) doen. Bij de laatste vond ik in eerste instantie de multiplayer wel geinig maar daar werden mensen al snel veel te goed in dat je als plebs geen kans meer maakte.

Maar goed, is Doom echt een game waar je naar uitkijkt, of meer leuk voor erbij en voor gebrek aan beter? En zelfs als je naar Doom uitkijkt is er verder toch weinig spannends in aantocht? Zeker op multiplayer gebied (ergo: de games waar je langer dan een uurtje of 20 mee zoet bent of 20+45min bij Dead Cells ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:20:
[...]
Interesse. Klinkt als games die je misschien koopt als je echt niks anders te doen hebt. Merk dat je ook nergens echt naar uitkijkt dus?
Oh, Ori kijk ik al naar uit sinds deze werd aangekondigd :). Heb echt genoten van deel 1 en kan niet wachten tot ik deel 2 kan spelen. Heb nog even gezocht of ik de special edition kan bestellen, maar die is maar in selecte amerikaanse winkels volgens mij. Voel haast schaamte om die game gratis via gamepass te spelen, dus ik denk dat ik hem sowieso wel koop voor die 30 euro. :)

Daarnaast heeft Doom uit 2016 een van de leukste multiplayers die ik deze generatie heb gespeeld. Dus daar kijk ik ook zeker naar uit.

De overige twee zijn niet standaard mijn genre, maar zou ik wel graag willen proberen. Keek lang uit naar de remaster van Baldurs Gate, maar die was blijkbaar niet al te best, dus die heb ik langs me heen laten gaan. Pillars of Eternity kan dat gat opvullen :P. Wasteland 3 heeft in de video's die ik heb gezien een mooi postnucleaire sfeer waar ik wel fan van ben. :)

En volgens mij zou de remaster van Commando's ook nog komen begin dit jaar. Heb die game echt kapot gespeeld op de PC maar was toen te slecht om verder dan het derde level te komen volgens mij... :z Dus stukje nostalgie en een soort revanche op mijn 14 jarige ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xbox Console Streaming is beschikbaar voor Insiders wereldwijd:
https://news.xbox.com/en-...ming-worldwide-expansion/
Xbox Console Streaming (Preview) Expands To More Markets Today

Bringing Console Streaming to the Global Xbox Insider Community
We at Team Xbox are excited to start off 2020 with an important update to the Xbox Console Streaming (Preview)!

Xbox Insiders in all Xbox One-supported countries can try the preview and help shape the future of game streaming starting today. That means you can try out the Xbox Console Streaming (Preview)!

Xbox Console Streaming is our new system feature that enables you to play your owned and installed Xbox One games, including Xbox Game Pass titles, on your Android phone or tablet, streamed from your home console. We view the public preview as an important step in our journey to deliver game streaming to Xbox players around the world! We are learning from Xbox Insiders like you whenever you participate in these new technologies.

Team Xbox is pleased and encouraged by the response from those Xbox Insiders in the US and the UK who have participated since we launched in October. The community has provided invaluable feedback that has already improved the experience. And we’re continuing to roll out improvements over the course of the preview. In fact, Xbox Insiders joining us today will soon benefit from the latest improvements in an upcoming update. We look forward to receiving even more feedback from a broader set of players in a wider variety of environments from all over the world!

If you’re interested in joining the Xbox Insider program to help test the Xbox Console Streaming (Preview), you can find more information here.

How to Participate in Console Streaming (Preview)
Here’s what you need to know about the Xbox Console Streaming (Preview) to get started:

1) You must be an Xbox Insider, in a supported region, with an Xbox One console enrolled in an Xbox One Update Preview ring to participate in the preview. Additional requirements:
  • A phone or tablet running Android 6.0 or higher, with Bluetooth 4.0 (mobile data charges may apply)
  • A Bluetooth-enabled Xbox One Wireless Controller
  • A Microsoft Account with Xbox profile, and high-speed Internet (ISP fees may apply)
  • While not required, we recommend a controller mount for those gamers testing on a phone
2) Download the Xbox Game Streaming (Preview) app from the Google Play Store.
3) The app will guide you through setup on your enrolled Xbox One. This includes a test to ensure your home network, console and controller are ready for Xbox Console Streaming:
The network test ensures your console’s network connection and setup meet the minimum requirements:
  • NAT type: Open or Moderate
  • Upstream bandwidth: At least 4.75 Mbps required, 9 Mbps preferred
  • Network latency: 125 ms or less required, 60 ms or less preferred
  • Console settings: Power setting must be Instant-on
For help improving your console’s setup, visit the Xbox Support website
For additional support, check out the Game Streaming Support Hub, or visit the Xbox Insiders Subreddit
A sincere thanks to everyone who is helping us build Xbox Console Streaming. We are working closely with the Xbox Insider community to gather feedback that will shape and define future iterations of the technology.

For more information, please visit https://www.xbox.com/en-U...reaming/console-streaming
Voor de liefhebbers. Ik wacht nog wel even. Heb geen zin om mn Xbox in een insider-ring te zetten met 30 updates in een week :>

[ Voor 93% gewijzigd door Martinspire op 17-01-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 00:09:
Project X Cloud is beschikbaar voor Insiders wereldwijd:
https://news.xbox.com/en-...ming-worldwide-expansion/

[...]

Voor de liefhebbers. Ik wacht nog wel even. Heb geen zin om mn Xbox in een insider-ring te zetten met 30 updates in een week :>
Dit is geen XCloud. Dit is Xbox Console Streaming waarmee je je eigen Xbox omtovert tot server om remote te kunnen gamen. XCloud is gamen via de datacenters van Microsoft.

Zal nog wel ff duren voordat het op iOS komt omdat bèta’s daar gelimiteerd zijn qua aantal gebruikers. Heb ook geen zin idd om 30 updates per week te krijgen midden in een goed potje Battlefield 5.

Minimale eisen van je internet verbinding:
  • NAT type: Open or Moderate
  • Upstream bandwidth: At least 4.75 Mbps required, 9 Mbps preferred
  • Network latency: 125 ms or less required, 60 ms or less preferred
  • Console settings: Power setting must be Instant-on
9Mbps valt nog wel mee. Ik heb 110x meer >:) Gelukkig net eind december m’n abo bij T-Mobile verlengt en omgezet naar Unlimited.

[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 17-01-2020 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in a supported region
Daar zit hoofdzakelijk je probleem :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maar is dat niet elk jaar zo? En ben je je in de herfst periode dan altijd door games aan het haasten om ze toch allemaal te spelen? Waarom spreid je die games zelf dan niet een beetje uit?

Nou snap ik sowieso zelf de drang niet zo om games meteen bij release te spelen (behalve multiplayer games maar dat trekt mij niet zo), maar ik lig dan ook altijd enorm achter (afgelopen weekend net Far Cry 4 afgerond, eindelijk The Witcher 3 gaan proberen maar die bewaar ik denk ik nog even tot ik vakantie heb want was wat overdonderend, nu Halo Reach aan het spelen).

Als ik kijk naar mijn enorme backlog aan games die ik in principe nog wel zou willen spelen vraag ik me altijd af of mensen die zeggen niks te doen te hebben aan gaming gewoon een veel smallere smaak hebben, veel sneller door games heen gaan, of om een of andere reden per se alleen maar nieuwe games willen spelen... Ik heb net eens een lijstje gemaakt en ik kom uit op nog ruim 40 games uit mijn huidige collectie die ik op zijn minst wel zou willen proberen, nog eens zo'n 20 uit Gamepass, en tijdens het door mijn eigen collectie kijken ook nog 6 games opgeschreven die ik nog niet heb maar wel wil (en er zijn er veel meer, maar gezien mijn enorme backlog kijk ik niet zo hard naar nieuwere games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56
Aangezien Xbox game streaming nu dichtbij komt (voor insider's gearriveerd) vroeg ik mij af of er al mensen ervaring hebben met een "clip on" telefoon houder voor je elite controller.

Heb nu de Moga gameclip besteld bij Microsoft, ook compatibel met de elite v2, benieuwd hoe dat gaat bevallen als de vrouw series zit te kijken :)

[ Voor 25% gewijzigd door LuisjeNL op 17-01-2020 10:08 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren Metro Exodus uitgespeeld op Ranger Hardcore met de true ending en alle moeilijke achievements. Wat een toffe game! Echt een top sfeertje.

Nu voor de rest van de achievements gaan. Helaas zit er 1 achievement bij waarbij je geen quick of auto saves hebt in een level. Dus als je dood gaat mag je het hele level overnieuw spelen. Op zich geen probleem want ik speel op reader difficulty, maar de grootste vijand zijn blijkbaar freezes. In 30 uur normale gameplay geen 1 freeze gehad. Maar zat daarna 1.5 uur in het level Volga, en hij freezed.. Dus 1.5 uur gameplay weg. Dat is wel een beetje irritant. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Maar is dat niet elk jaar zo? En ben je je in de herfst periode dan altijd door games aan het haasten om ze toch allemaal te spelen? Waarom spreid je die games zelf dan niet een beetje uit?

Nou snap ik sowieso zelf de drang niet zo om games meteen bij release te spelen (behalve multiplayer games maar dat trekt mij niet zo), maar ik lig dan ook altijd enorm achter (afgelopen weekend net Far Cry 4 afgerond, eindelijk The Witcher 3 gaan proberen maar die bewaar ik denk ik nog even tot ik vakantie heb want was wat overdonderend, nu Halo Reach aan het spelen).

Als ik kijk naar mijn enorme backlog aan games die ik in principe nog wel zou willen spelen vraag ik me altijd af of mensen die zeggen niks te doen te hebben aan gaming gewoon een veel smallere smaak hebben, veel sneller door games heen gaan, of om een of andere reden per se alleen maar nieuwe games willen spelen... Ik heb net eens een lijstje gemaakt en ik kom uit op nog ruim 40 games uit mijn huidige collectie die ik op zijn minst wel zou willen proberen, nog eens zo'n 20 uit Gamepass, en tijdens het door mijn eigen collectie kijken ook nog 6 games opgeschreven die ik nog niet heb maar wel wil (en er zijn er veel meer, maar gezien mijn enorme backlog kijk ik niet zo hard naar nieuwere games).
Ik bedoel niet dat ik ze gehaast ga uitspelen. Maar dat je te weinig tijd hebt om ze allemaal te kopen/spelen en menig game dus minder verkocht gaat worden vanwege de hoeveelheid concurrentie. Het is lastiger je kop boven het veld te steken als het nog niet gemaaid is.

Verder speel ik graag games bij release omdat je dan nog een beetje in de hype zit, plus er zijn nog geen tot weinig spoilers bekend. Gezien ik vaak games haal die je ook online kunt doen, is het niveau nog niet zo hoog waardoor ik eigenlijk altijd wel goed scoor. Dat had ik bijvoorbeeld heel erg met Apex Legends, Rocket League, Rainbow Six of Fortnite. Dan win je vaker (zowel matches als 1 op 1 situaties) wat ervoor zorgt dat je een hoge ranking krijgt en dat maakt het voor mij een stuk leuker dan dat je ze nu uit de kast zou pakken. Ik heb simpelweg te weinig tijd om een hoog niveau vast te kunnen houden en vind het ook saai worden om constant dezelfde game vele uren te doen. Na zo'n 200 uur zit er bij mij wel de slop in en wil ik wat anders. Maar dan verlies je dus meer en ook je ranking als je toch nog terug komt. De reden dat ik graag Battlefield speel is ook omdat die game me gewoon heel goed af gaat en je met niet teveel training toch gewoon in de top van de scoreboards mee kunt doen. En degenen die met me samen hebben gespeeld weten vrij snel als het die dag niet gaat :> (sorry daarvoor).

Als ik een game later speel, dan ben je ook vaak alleen. Coop heeft iedereen al wel gedaan en multiplayer doet bijna niemand meer. Je loopt achter qua progressie en meestal niemand om dat mee te doen. Looking For Group zorgt vooral voor meer buitenlanders in je friendslist en Nederlandse communities zijn toch veelal inactief. Iedereen verzamelt zich in zijn eigen eilandje en dat is wel jammer. Bij games als Wreckfest of Battlefield is het nu lastig om mensen voor je party te vinden. Zeker als je wel een beetje volwassenheid zoekt.

Qua backlog heb ik in ieder geval geen toppers liggen. Games die ik wel aardig vind of die ik best wil proberen. Maar niets waar ik echt naar uitkijk. Moet een paar games nog afmaken of de DLC spelen die ik ervoor heb gehaald. Mijn agenda ligt alleen wel erg open nu. Wat er nu nog klaar ligt is net als met tv-series de series die ik niet hoef te zien als ik het drukker had met leukere series. En ik loop al bij met alle leuke series. En met games ook waardoor ik ze koop als ze uitkomen omdat ik toch niks anders ga doen. Ik hou van afwisseling en kan ook prima 5 games door elkaar spelen als dat zo uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Ik bedoel niet dat ik ze gehaast ga uitspelen. Maar dat je te weinig tijd hebt om ze allemaal te kopen/spelen en menig game dus minder verkocht gaat worden vanwege de hoeveelheid concurrentie. Het is lastiger je kop boven het veld te steken als het nog niet gemaaid is.

Verder speel ik graag games bij release omdat je dan nog een beetje in de hype zit, plus er zijn nog geen tot weinig spoilers bekend. Gezien ik vaak games haal die je ook online kunt doen, is het niveau nog niet zo hoog waardoor ik eigenlijk altijd wel goed scoor. Dat had ik bijvoorbeeld heel erg met Rocket League, Rainbow Six of Fortnite. Dan win je vaker (zowel matches als 1 op 1 situaties) wat ervoor zorgt dat je een hoge ranking krijgt en dat maakt het voor mij een stuk leuker dan dat je ze nu uit de kast zou pakken. Ik heb simpelweg te weinig tijd om een hoog niveau vast te kunnen houden en vind het ook saai worden om constant dezelfde game vele uren te doen. Na zo'n 200 uur zit er bij mij wel de slop in en wil ik wat anders. Maar dan verlies je dus meer en ook je ranking als je toch nog terug komt. De reden dat ik graag Battlefield speel is ook omdat die game me gewoon heel goed af gaat en je met niet teveel training toch gewoon in de top van de scoreboards mee kunt doen. En degenen die met me samen hebben gespeeld weten vrij snel als het die dag niet gaat :> (sorry daarvoor).

Als ik een game later speel, dan ben je ook vaak alleen. Coop heeft iedereen al wel gedaan en multiplayer doet bijna niemand meer. Je loopt achter qua progressie en meestal niemand om dat mee te doen. Looking For Group zorgt vooral voor meer buitenlanders in je friendslist en Nederlandse communities zijn toch veelal inactief. Iedereen verzamelt zich in zijn eigen eilandje en dat is wel jammer. Bij games als Wreckfest of Battlefield is het nu lastig om mensen voor je party te vinden. Zeker als je wel een beetje volwassenheid zoekt.

Qua backlog heb ik in ieder geval geen toppers liggen. Games die ik wel aardig vind of die ik best wil proberen. Maar niets waar ik echt naar uitkijk. Moet een paar games nog afmaken of de DLC spelen die ik ervoor heb gehaald. Mijn agenda ligt alleen wel erg open nu. Wat er nu nog klaar ligt is net als met tv-series de series die ik niet hoef te zien als ik het drukker had met leukere series. En ik loop al bij met alle leuke series. En met games ook waardoor ik ze koop als ze uitkomen omdat ik toch niks anders ga doen. Ik hou van afwisseling en kan ook prima 5 games door elkaar spelen als dat zo uitkomt.
Ik zou je graag wat tips willen geven, maar als ik je lijst met gespeelde games zie hebben we gewoon niet echt dezelfde smaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Ik zou je graag wat tips willen geven, maar als ik je lijst met gespeelde games zie hebben we gewoon niet echt dezelfde smaak :)
1,5 uur progressie verliezen en dat "een beetje irritant" noemen. Ik denk dat we meer verschillen dan alleen de gespeelde games :+

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 17-01-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Verder speel ik graag games bij release omdat je dan nog een beetje in de hype zit, plus er zijn nog geen tot weinig spoilers bekend. Gezien ik vaak games haal die je ook online kunt doen, is het niveau nog niet zo hoog waardoor ik eigenlijk altijd wel goed scoor. Dat had ik bijvoorbeeld heel erg met Rocket League, Rainbow Six of Fortnite. Dan win je vaker (zowel matches als 1 op 1 situaties) wat ervoor zorgt dat je een hoge ranking krijgt en dat maakt het voor mij een stuk leuker dan dat je ze nu uit de kast zou pakken. Ik heb simpelweg te weinig tijd om een hoog niveau vast te kunnen houden en vind het ook saai worden om constant dezelfde game vele uren te doen. Na zo'n 200 uur zit er bij mij wel de slop in en wil ik wat anders. Maar dan verlies je dus meer en ook je ranking als je toch nog terug komt. De reden dat ik graag Battlefield speel is ook omdat die game me gewoon heel goed af gaat en je met niet teveel training toch gewoon in de top van de scoreboards mee kunt doen. En degenen die met me samen hebben gespeeld weten vrij snel als het die dag niet gaat :> (sorry daarvoor).

Ja, inderdaad, bij multiplayer games begrijp ik het wel meer ja. Zoals gezegd ben ik echt meer een lone wolf. Ook hou ik me niet zo bezig met de hype voor nieuwe games, ik kan een trailer zien en denken dat dat wel leuk uitziet... Maar dat is het dan ook, ik ga echt geen maanden er naar uit kijken en alle beetjes informatie zoeken (zeg niet dat jij dat doet maar volgens mij doen wel redelijk wat mensen dat, vooral van de forumgangers). Ik wandel dus meer een beetje tussen de games door als ware het een enorm buffet en kom geregeld iets tegen waar ik dan bij denk 'hey, daar hadden ze het op het forum wel eens over dat die cool zou zijn'... Dan is het zelfs een voordeel om ze wat later te spelen... veel bugs zijn er al uit, het is VEEL goedkoper en meer gericht op de PC kom je weg met iets oudere hardware en zijn er wellicht ook al meer mods te krijgen.

Als je meer samenspeelt met anderen dan snap ik dat je meer gebonden bent aan de release tijd. Ook dat het een tijdje na release bijna niet te doen is om nog mee te komen in een multiplayer game begrijp ik helemaal (dat heeft er misschien zelfs wel aan bijgedragen dat ik weinig multiplayer games speel). Het is gewoon niet leuk om als semi-casual afgemaakt te worden door mensen die al 2000 uur in de game hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:29

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik weet niet of het al eerder te woord gekomen is, maar ik vraag mij af hoe ze bij MS die overbrugging tussen twee console generaties gaan doen. Stel dat ik HALO Infinite koop voor de Xbox One, is deze versie dan te "upgraden"dmv een update voor de nieuwe console?

Al kijk er niet vreemd van op, maar het zou jammer zijn dat je een game 2 keer moet kopen. als MS die Universal Apps doorzet, dan zou dit ook de oplossing zijn bij games. Gezien we eigenlijk upgraden van systeem specs en niet naar een compleet nieuwe architectuur.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Toshirou schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:24:
Ik weet niet of het al eerder te woord gekomen is, maar ik vraag mij af hoe ze bij MS die overbrugging tussen twee console generaties gaan doen. Stel dat ik HALO Infinite koop voor de Xbox One, is deze versie dat te "upgraden"dmv een update voor de nieuwe console?

Al kijk er niet vreemd van op, maar het zou jammer zijn dat je een game 2 keer moet kopen. als MS die Universal Apps doorzet, dan zou dit ook de oplossing zijn bij games. Gezien we eigenlijk upgraden van systeem specs en niet naar een compleet nieuwe architectuur.
MS zelf zal je niet twee keer een game van henzelf laten kopen. Via gamepass hoef je ze trouwens ook niet te kopen ;).

En TA heeft een leuke #mydecadeonxbox infographic gemaakt. :)

xbox for a decade

De value of games is iets wat ik maar niet aan mijn vriendin laat zien... Maar lang leve gamepass en aanbiedingen :+

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-01-2020 20:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ha, leuk :)
TA decade

Die value of games is lekker opgeblazen natuurlijk, is bij mij ook ontzettend hoog maar ik zal er nog niet 10% van betaald hebben volgens mij...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Bedrag zal er denk niet zover vanaf liggen, ik heb weinig gratis en aanbiedingen gespeeld :P

Wel een zeer diverse speler :P (tom Clancy, forza en fifa :+)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x0PEgXTLFTj7jbgsrSZZk16O/thumb.png

(in 10 dagen alle alle state of decay 2 achievements? #wistikniet :P)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 17-01-2020 20:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ah, hier dus: https://www.trueachievements.com/decade

Afbeeldingslocatie: https://i1.trueachievements.com/infog-decade/593567.png
Majong stond trouwens op de tablet die mn moeder veel heeft zitten spelen :+
Ben benieuwd of iemand nog over die value of games heen gaat hier. Al heb ik veel games nog wel in sale gekocht en genoeg niet eens aangeraakt. En toch, als ik mn Xbox opstart heb ik maar zin om 1 of 2 games te spelen :')

offtopic:
Op steam kom ik waarschijnlijk aan een vergelijkbaar rijtje :X

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 17-01-2020 20:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij mis ik alleen nog iOS in het platform lijstje :+

Afbeeldingslocatie: https://i1.trueachievements.com/infog-decade/272286.png

-------

Ik heb een tijdje terug één van mijn XB1X consoles van instant-on gehaald omdat ik vind dat die onnodig veel stroom zuipt (waarom niet gewoon 1x per 24u een check op updates zoals de PS3 deed). Zet ik hem nu weer aan, nadat hij max één maand uitgestaan heeft, krijg ik gelijk een systemupdate die 25minuten duurde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Damn, die Gamerscore van sommige.. real dedication!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mijn 10 jaar als Xbox gamer :D Een rookie vergeleken bij de rest die het al gepost hebben. Overiges klopt COD MW2 als sloomste niet. Die heb ik echt binnen een jaar of 1.5 helemaal op 100% gezet. Samen met een collega.
Afbeeldingslocatie: https://i1.trueachievements.com/infog-decade/483402.png

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 17-01-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm jammer "We couldn't find that GamerTag, please try again".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PtNFl4r.png

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:57:
Ah, hier dus: https://www.trueachievements.com/decade

Ben benieuwd of iemand nog over die value of games heen gaat hier. Al heb ik veel games nog wel in sale gekocht en genoeg niet eens aangeraakt. En toch, als ik mn Xbox opstart heb ik maar zin om 1 of 2 games te spelen
No problem. :o

Afbeeldingslocatie: https://i2.trueachievements.com/infog-decade/312766.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 01:46:
Hmm jammer "We couldn't find that GamerTag, please try again".
Je moet een account hebben op trueachievements. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i2.trueachievements.com/infog-decade/692404.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ter voorbereiding op game streaming naar mijn telefoon heb ik vast de PowerA Moga clip gekocht. Komende week komt ie binnen, ben erg benieuwd. Nu maar hopen dat het fatsoenlijk speelt met een S10e, voor dat doeleinde is een "kleine" telefoon toch een nadeel :+

Ik heb juist deze uit gekozen omdat hij door MS erkent is en compatibel moet zijn met de peddels van een Elite controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:34

Winkiller

De Mopperpot

Veel toegevoegde waarde hebben al die statistieken lijstjes niet voor lezers binnen dit topic.
Ik mag hopen dat niet elke Xbox bezitter die hier rondhangt dit hier gaat laten zien. :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Zegt degene met 11.000+ GS in januari :p
Hier net geen 13k vorig jaar januari :$

Gaat dit jaar niet lukken nu ik de tentamenweken heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Iemand hier die als Insider streaming aan de gang heeft gekregen? Ik krijg alleen maar de melding dat het in mijn regio niet beschikbaar is. Heb de laatste OS dev update op mijn Xbox staan. Allow streaming staat ook aan in de instellingen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:57:
[...]

Je moet een account hebben op trueachievements. :)
Thanks maar dat was de foutmelding die ik tijdens 'register' tegen kwam :Y) . Zojuist is het wel gelukt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Inmiddels het streamen gelukt maar de lag is toch nog wel echt enorm, zelfs wanneer ik op hetzelfde netwerk, waardoor echt gamen niet mogelijk is. Ben benieuwd of ze dat beter gaan krijgen op korte termijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:34
Afbeeldingslocatie: https://i1.trueachievements.com/infog-decade/669208.png
awww 13 duizend. Zullen maar zeggen dat veel gratis was...
Maar ben wel heel trots op mijn zeldzame eventide achievement ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
@SecondGuess wel 4 minuten over avatar gedaan :o

Hier gewoon in de helft van de tijd :+

Pagina: 1 ... 34 ... 83 Laatste

Let op:
- Voor xCloud is er een specifiek topic gemaakt :)

- Discussie en speculatie nieuwe Xbox: Xbox Series X topic - deel 1
- Geen XBOX vs PS4 discussies;
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires Console Budget Gaming topic
- Geen discussies over TV's en monitoren, daar zijn andere subfora voor;
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.