[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
MRE-Inc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:48:
Pff ik word gek van de accu % in iOS13.1.2 icm een iPhone 7.

In de week van 27 september via de Apple Store in AMsterdam de accu laten vervangen. Geeft ook netjes 100% als conditie aan.

Vannacht de iPhone van de lader gehaald om ongeveer 00:45u. Daarna gaan slapen tot ongeveer 9:45. Toen was er 10% van af en stond de accu op 90%. Daarna er niks mee gedaan tot 11:00 uur want ik ben weer verder gaan slapen. Toen stond de accu op 80%. Dus nadat ik wakker ben geworden is tussen 9:45 en 11:00 uur er 10% accu vanaf gegaan, terwijl de telefoon op het nachtkastje lag, niks te doen. WiFi en GSM signaal zijn 100% (Access point in de hal op de 2e verdieping en T-Mobile mast zie ik uit mijn slaapkamer raam staan), kun je ook in de screenshot zien.

Om 11 uur naar beneden gegaan, gegeten en ook niks met de telefoon gedaan, want nieuws, tweakers etc, kijk ik dan op de iPad.

Inmiddels is het 13:46 en heb ik nog steeds niks met de telefoon gedaan, behalve even een 30 minuten boodschappen gedaan en iPhone meegenomen. Daarna niks, maar dan ook niks mee gedaan. Accu % 36%

Alsof de iPhone zioets heeft van: oh, normaal gesproken staat de accu op dit tijdstip al op 60%, dus dan moet dat nu ook het geval zijn, dus gaan we even extra accu slurpen.

Wat raden jullie aan ? TOen ik de iPhone na reparatie van Apple terugkreeg, stond die op fabrieksinstellingen en heb ik een iCloud backup teruggezet. Volledig wipen en dan een schone installatie ? Waar ik tegen op zie is niet de losse apps zoals whatsapp, office apps etc, maar wel om alle pasjes weer in mijn wallet te krijgen of gaat dat automatisch via iCloud als je een schone installatie doet ? Of moet je dan echt alle winkelpasjes weer scannen en toevoegen ? Normale apps installeren en accounts toevoegen, prima, maar dat scannen van al die pasjes is gewoon klote.

In de screenshot zie je ook dat vannacht de grafiek vrij horizontaal loopt in lijn met de 1% per uur ongeveer. Daarna ineens heel stijl naar beneden, terwijl de gebruikte apps niet weergegeven kunnen worden behalve instellingen en toegangsscherm.

[Afbeelding]
Ik heb met mijn iPhone X ook 2x een drain gehad van de batterij (zat een paar dagen tussen, was in het begin). De grafiek gaf een beetje dezelfde waardes aan. Heb toen een herstart gedaan en toen was het probleem verholpen. Sindsdien niet meer gehad. Ik denk dat er een app of een proces vastliep.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Benieuwd of ze vandaag met 13.2.2 Beta komen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
Ik hoop het echt...Safari is nog steeds een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Apple Pay nu ook beschikbaar voor ABN rekeninghouders. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:55:
Benieuwd of ze vandaag met 13.2.2 Beta komen.
Die is er al(17B5068e). we wachten nu op 13.2 beta 3

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:05:
Ik hoop het echt...Safari is nog steeds een ramp.
sowieso vind ik 't RAM management in deze laatste DP 3x niks en een emmer mest, ik merk 't met name zoals jij aangeeft in Safari maar ook enorm nadat ik wat foto's heb geschoten (11 Pro) en andere apps daarna open (reloads).

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 15-10-2019 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
13.1.3 (Build 17A878) is beschikbaar voor degene die geen Beta-Profiel hebben

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08

Toppe

Oké ✅

Dark mode is echt relaxt maar het wordt tijd dat websites hier ook steeds dynamischer in worden. Tweakers heeft een (bijna) witte achtergrond en dat is toch wel irritant als je net uit de NOS of Telegram app komt...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nick25 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

Morgen of vrijdag avond :p ?
Donderdag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hackus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Die is er al(17B5068e). we wachten nu op 13.2 beta 3
Bedoel ik..

@Donstil

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:02:
[...]
sowieso vind ik 't RAM management in deze laatste DP 3x niks en een emmer mest, ik merk 't met name zoals jij aangeeft in Safari maar ook enorm nadat ik wat foto's heb geschoten (11 Pro) en andere apps daarna open (reloads).
Hier ook. Zo veel vaker een reload dan met voorgaande betas. Hopelijk snel verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Maar ook dat is weer vanuit het postvak en niet vanuit de view waarin je de mail zelf aan het lezen bent...
Het is gewoon zo onzinnig dat er nu onderaan een email een vrijwel volledig lege balk staat waar dan rechts alleen maar 2 knopje staan, één reply knopje en een map knopje.
Druk eens lang op het reply knopje? Veel opties verschijnen nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aah ja, lastig altijd met al die nummers enz.
Zeker nu Apple bug fixes uit poept in het tempo als mijn kleine terwijl ze tandjes krijgt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
Helaas hebben ze de problemen met de mail app nog steeds niet opgelost. De mail app opent regelmatig met de laatste geopende mail ook al sluit je de app af

Ook lukt het nog steeds niet om naar webmail van het werk te gaan. Sinds 13.1 krijg ik een foutmelding op de iPhone XS. Op de iPhone 8 werkt het nog wel..

Meer met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Toppe schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:28:
Dark mode is echt relaxt maar het wordt tijd dat websites hier ook steeds dynamischer in worden. Tweakers heeft een (bijna) witte achtergrond en dat is toch wel irritant als je net uit de NOS of Telegram app komt...
Je kunt met custom css voor dark mode kiezen. Kan zijn dat die optie alleen beschikbaar is voor tweakers met een abonnement. Heb het zelf wel en heb nu donkere layout op tweakers :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mozart op 15-10-2019 21:19 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mozart schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Je kunt met custom css voor dark mode kiezen. Kan zijn dat die optie alleen beschikbaar is voor tweakers met een abonnement. Heb het zelf wel en heb nu donkere layout op tweakers :)
Klopt, alleen zou ‘t top zijn als dit automatisch gebeurd... misschien toch de Tweakers app nieuw leven in blazen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
The Jackel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:07:
Helaas hebben ze de problemen met de mail app nog steeds niet opgelost. De mail app opent regelmatig met de laatste geopende mail ook al sluit je de app af

Ook lukt het nog steeds niet om naar webmail van het werk te gaan. Sinds 13.1 krijg ik een foutmelding op de iPhone XS. Op de iPhone 8 werkt het nog wel..

Meer met deze problemen?
Als ik op een melding klik met nieuwe mail kom ik niet in die mail, maar in de Prullenmand. Heel irritant.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hulliee schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:34:
[...]

Druk eens lang op het reply knopje? Veel opties verschijnen nu
Dan nog. Er kunnen met gemak nog drie iconen bij. Laat me het zelf indelen, hoe lastig kan dat zijn?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
THE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:28:
[...]
Dan nog. Er kunnen met gemak nog drie iconen bij. Laat me het zelf indelen, hoe lastig kan dat zijn?
Het is eerder regel dan uitzondering dat Apple je geen keus geeft in hoe hun apps en functionaliteit er uitziet.
Maar wie weet, misschien met iOS 14 dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:42
iOS 13.1.3 is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

THE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Precies dat... voorheen hadden ze daar ook een aantal directe shortcuts staan, nu is er heel veel ongebruikte schermruimte. Ik zie niet in wat daar nu het voordeel van is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jasjenl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Precies dat... voorheen hadden ze daar ook een aantal directe shortcuts staan, nu is er heel veel ongebruikte schermruimte. Ik zie niet in wat daar nu het voordeel van is...
ach ja, het is algemeen bekend dat je voor customizen absoluut NIET een iPhone moet nemen. Dit is al jaren zo en daar zal ook echt 0 verandering in komen, vermoed ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Geert1976 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

ach ja, het is algemeen bekend dat je voor customizen absoluut NIET een iPhone moet nemen. Dit is al jaren zo en daar zal ook echt 0 verandering in komen, vermoed ik
Dat klopt en dat vind ik op zich ook geen verkeerd ding, want daardoor weet je over het algemeen juist meteen hoe alles werkt op elk iOS device. Maar ik snap gewoon niet waarom ze dit zo aangepast hebben tov hoe het voorheen was, want ik zie er geen enkel voordeel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 01:44
remmuz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

Interessant; Ik heb hetzelfde probleem.
Er lijkt geen regelmaat in te zitten. De ene dag geen probleem, de volgende dag komt het 2 keer voor.
Ik dacht dat het altijd was nadat ik met Carplay verbonden ben geweest, maar dat kan ik niet reproduceren.
Vanochtend opgelet en zodra ik de telefoon aansluit gaat het signaal volume naar max en blijft hierop wanneer ik de telefoon loskoppel.
Dit lijkt dus inderdaad Carplay gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
dimocash schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Vanochtend opgelet en zodra ik de telefoon aansluit gaat het signaal volume naar max en blijft hierop wanneer ik de telefoon loskoppel.
Dit lijkt dus inderdaad Carplay gerelateerd.
dus toch...
Zal morgen even kijken of dat bij mij ook zo is. (vandaag thuis gewerkt i.v.m. boze boeren).
Heb ook net iOS 13.1.3 erop gezet, misschien lost dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
remmuz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

dus toch...
Zal morgen even kijken of dat bij mij ook zo is. (vandaag thuis gewerkt i.v.m. boze boeren).
Heb ook net iOS 13.1.3 erop gezet, misschien lost dat het probleem op.
Ik draai ook 13.1.3.
Dit maakt bij mij geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09 10:05
The Jackel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:07:

Meer met deze problemen?
Inderdaad irritante bug. Hier opent willekeurig of de laatst binnengekomen mail of het postvak in scherm, random.

Tevens werkt de Hotspot bij mij niet altijd meteen. Ik moet vaak meerdere malen uit- en aanzetten voordat de autoradio/laptop hem ziet. Dit speelde ook al bij 12, maar nog steeds niet opgelost in 13 voor mij. Herkent iemand dit of is er iets dat ik over het hoofd zie?? ‘Sta anderen toe....’ is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Meer mensen last van AirPods die niet willen verbinden?

Moet ze terug in doosje doen en er weer uit halen en dan werken ze pas.

iOS 13.1.3 met iPhone 11 Pro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dafmay
Beta 3 zometeen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
THE_BASE schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:05:

Nope. Geen last van met m’n 2nd Gen AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
THE_BASE schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:05:

Al gereset? Dat verhelpt vaak problemen met Airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Incognitum schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Inderdaad irritante bug. Hier opent willekeurig of de laatst binnengekomen mail of het postvak in scherm, random.

Tevens werkt de Hotspot bij mij niet altijd meteen. Ik moet vaak meerdere malen uit- en aanzetten voordat de autoradio/laptop hem ziet. Dit speelde ook al bij 12, maar nog steeds niet opgelost in 13 voor mij. Herkent iemand dit of is er iets dat ik over het hoofd zie?? ‘Sta anderen toe....’ is ingeschakeld.
Dit weekend hetzelfde meegemaakt tussen mijn iphone 8 en een ipad mini.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijft hier al enige tijd hangen op "Zoeken naar update".
Toestel ook al eens herstart...no luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier is ie m aan het downloaden op m’n CarPlay iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 18:16

YRH

Geert1976 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Hier hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Hmm...vreemd. Hier zojuist geïnstalleerd.

Nogmaals rebooten proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dev portal is momenteel down

edit: en weer up and running ;)
Nu aan 't downloaden

[ Voor 50% gewijzigd door _Bailey_ op 16-10-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vermoed App Store ook.. apps updaten niet meer hier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Safari reload issue nog niet verholpen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumuhtsop schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:28:
Ik vermoed App Store ook.. apps updaten niet meer hier..
Dat was voor even met 4g

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:34:
Pffff 8)7 8)7 8)7

Je vraagt je bijna af waar afgelopen maanden 't hele bèta traject van iOS 13 voor heeft gediend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
dafmay schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:34:
Dat is echt een heel irritant probleem 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!
13.2 Public Beta 3 is nu ook beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Op IpadOS 13.2.3 lijkt safari het nu wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Roos79 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Dat is echt een heel irritant probleem 😕
Dit Safari issue heb ik al vanaf de 5s....
Dat was de reden dat ik al snel overstapte op Chrome.
Ik merk zelf dus geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Gisteren een update gedaan naar 13.1.3 en al mijn bookmarks in safari zijn weg. Als ik op de adresbalk klik komt ook niet dat bookmarkscherm tevoorschijn maar blijft simpelweg de huidige pagina op de achtergrond staan. Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:56

Side-Kick

Timmy!

Gebruikt iemand de persoonlijke automatisering functie in de Opdrachten app? Ik heb een functie gemaakt die het huidige weer toont 15 minuten voor vertrek, maar vroeg me af hoe ios weet wanneer ik vertrek. Is dat een lerende functie?
Hebben jullie ook voorbeelden van functies die jullie gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Beetje opmerking, waarvan ik denk dat het de duidelijkheid binnen dit topic verbetert, maar waarvan ik ook weet dat bijna niemand er iets mee zal doen.

Het lijkt mij handig om in je post te vermelden over welke versie je post gaat. Door de verscheidenheid aan ios versies op dit moment kan er onduidelijkheid ontstaan over welke versie je het hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
dimocash schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:14:
[...]

Dit Safari issue heb ik al vanaf de 5s....
Dat was de reden dat ik al snel overstapte op Chrome.
Ik merk zelf dus geen verschil.
Nou tot voorkort werkte het echt weer prima maar nu met de laatste 2 updates is het dramatisch 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Side-Kick schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:10:
Gebruikt iemand de persoonlijke automatisering functie in de Opdrachten app? Ik heb een functie gemaakt die het huidige weer toont 15 minuten voor vertrek, maar vroeg me af hoe ios weet wanneer ik vertrek. Is dat een lerende functie?
Deze vraag past beter in [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Mijn glazen bol was toch beter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nick25 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Mijn glazen bol was toch beter :P
Jij hebt de hulp van Tita Tovenaar ingeroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Side-Kick schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:10:
Probleem is dat opdrachten nog niet veel functies bevat. Ik zou bijvoorbeeld willen dat ik een spraakopdracht start op via shazam in de auto een nummer te herkennen en op te slaan. Kan niet.

Ik zou willen dat er via Whatsapp de ETA naar een vooraf gestelde locatie doorgestuurd wordt naar een contact. Kan niet

Ik zou willen dat ik mijn verlichting thuis automatisch in een bepaalde stand zou kunnen zetten. Kan niet.

Te veel 3rd party apps integeren hun apps niet met opdrachten helaas.

iOS weet trouwens wanneer je vertrekt omdat het periodiek je locatie opslaan. het weet altijd wanneer ik naar werk toe reist, het weet zelfs hoe laat ik in de avond mijn wekker instelt en geeft een suggestie als ik dit nog niet gedaan heb.

[ Voor 11% gewijzigd door kevinkrs op 17-10-2019 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Hackus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

Jij hebt de hulp van Tita Tovenaar ingeroepen :)
Het is raar, het is raar, het is raar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:45
kevinkrs schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Probleem is dat opdrachten nog niet veel functies bevat. Ik zou bijvoorbeeld willen dat ik een spraakopdracht start op via shazam in de auto een nummer te herkennen en op te slaan. Kan niet.

Ik zou willen dat er via Whatsapp de ETA naar een vooraf gestelde locatie doorgestuurd wordt naar een contact. Kan niet
Via Shazam een nummer herkennen zit natuurlijk al in Siri zelf. "He Siri, welk nummer is dit?" en hij luistert met Shazam welk nummer het is. Slaat ie dan op in de iTunes app.

Via Whatsapp een ETA sturen kan ook toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zZVkotg5NeXY9BwkCV4CkLZx/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik weet niet of dit al langsgekomen is, maar ik gebruik heel veel 3D touch/haptic touch. Als ik deze op de mail app gebruik, staat er onder "Alle inkomende" (het gaat om 3 mailboxen) sinds de update dat ik geen ongelezen berichten heb, terwijl die er wel zijn. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ik snap werkelijk niet dat na (ruim 3!!!) maanden lang beta's te hebben verspreid, daarnaast een zooi public releases , Safari nog steeds zware memory problemen heeft.
Deze memory problemen komen merendeel voor op de nieuwe 11 Series, als ik de diverse topics en techsites mag geloven.

Om nog maar over (de stock app) Mail te zwijgen; want daar staat werkelijk heel het internet vol van diverse problemen.

Ach, wellicht denkt Apple wel ''de 11 Series worden weer goed verkocht'', lekker boeien dat iOS.

Zo, nu kan ik opgelucht beginnen aan m'n welverdiende avondeten... :+

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 17-10-2019 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:11:
ik snap werkelijk niet dat na (ruim 3!!!) maanden lang beta's te hebben verspreid, daarnaast een zooi public releases , Safari nog steeds zware memory problemen heeft.
Deze memory problemen komen merendeel voor op de nieuwe 11 Series, als ik de diverse topics en techsites mag geloven.

Om nog maar over (de stock app) Mail te zwijgen; want daar staat werkelijk heel het internet vol van diverse problemen.

Ach, wellicht denkt Apple wel ''de 11 Series worden weer goed verkocht'', lekker boeien dat iOS.

Nick25 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Het is raar, het is raar, het is raar :+
:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geert1976 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:11:

Toch geen zuurkool hè? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbiie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01 20:59
On-ge-loof-lijk. Nog steeds hapert bluetooth in mijn auto. Hoe kan dat het ze dat a: hebben verpest en b: na 2 updates nog niet hebben gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32
Fuwor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:26:
[...]
[Afbeelding]
Ik krijg dit niet goed hoor. Heb precies dezelfde shortcut gemaakt zoals in jouw diagram. Als ik 'm gewoon aantik in shortcuts dan kom ik in Whatsapp terecht en moet ik een ontvanger aanklikken voor het bericht. Prima.

Maar als ik de opdracht door Siri laat uitvoeren, dan... moet ik OOK in whatsapp aanklikken naar wie het bericht moet. Pardon? 'Ask each time', daarmee bedoel ik, vraag het me op dezelfde manier als ik de opdracht heb aangeroepen! Via Siri dus! Wat heb ik er nu aan als ik in de auto zit en ik moet alsnog op m'n telefoon gaan kloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:06:
[...]

Ik krijg dit niet goed hoor. Heb precies dezelfde shortcut gemaakt zoals in jouw diagram. Als ik 'm gewoon aantik in shortcuts dan kom ik in Whatsapp terecht en moet ik een ontvanger aanklikken voor het bericht. Prima.

Maar als ik de opdracht door Siri laat uitvoeren, dan... moet ik OOK in whatsapp aanklikken naar wie het bericht moet. Pardon? 'Ask each time', daarmee bedoel ik, vraag het me op dezelfde manier als ik de opdracht heb aangeroepen! Via Siri dus! Wat heb ik er nu aan als ik in de auto zit en ik moet alsnog op m'n telefoon gaan kloten?
De opdracht kan wel zo geschreven worden dat Siri je om input vraagt naar welke contact het moet. Voorbeeldje (ter illustratie, je wilt de berichttekst op WhatsApp natuurlijk wat uitgebreider doen enzo :P): https://www.icloud.com/sh...f580e465faa6d8e12e36acd2d

Maar je zal altijd in WhatsApp nog op de verzendknop moeten tikken. Direct versturen gaat vanuit opdrachten niet. Wat op zich raar is want je kan met siri wel zonder touch-input berichten sturen met WhatsApp.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 17-10-2019 21:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Kon het zo snel niet vinden. Maar hebben meer mensen problemen met de mail app? Ik heb vaak dat er staat 2 nieuwe mail en dan open je de app en moet je alsnog refreshen (pull down) voordat de mails ook echt zichtbaar zijn. Ook staan er vaak unread emails die alleen weer te zien zijn in de “unread” map. Ik gebruik een eigen Exchange server. Maar met mijn iPhone 7 op iOS 12 had ik geen issues en nu met de 11 pro op iOS 13 wel.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greetoz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:03:
Kon het zo snel niet vinden. Maar hebben meer mensen problemen met de mail app? Ik heb vaak dat er staat 2 nieuwe mail en dan open je de app en moet je alsnog refreshen (pull down) voordat de mails ook echt zichtbaar zijn. Ook staan er vaak unread emails die alleen weer te zien zijn in de “unread” map. Ik gebruik een eigen Exchange server. Maar met mijn iPhone 7 op iOS 12 had ik geen issues en nu met de 11 pro op iOS 13 wel.
Je kunt het niet vinden, omdat je de enige bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Fuwor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Via Shazam een nummer herkennen zit natuurlijk al in Siri zelf. "He Siri, welk nummer is dit?" en hij luistert met Shazam welk nummer het is. Slaat ie dan op in de iTunes app.

[Afbeelding]
Klopt, maar kunt hem niet versturen. Dus hij blijft in de tekst Dialog staan van whatsapp maar ik moet handmatig op verstuur drukken. Niet handig in de auto.

Als ik trouwens een nummer wil herkennen wil ik hem graag in Shazam hebben, dat hij opslaat in iTunes is best vervelend, ik gebruik Shazam soms als playlist en heb geen Apple Music maar spotify :p

[ Voor 14% gewijzigd door kevinkrs op 18-10-2019 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:10
13.1.3 heeft gelukkig een hele hoop issues weggepoetst. Mijn iPad (Pro 2016) voelt weer ‘butter smooth’ aan. Ook de laatste versie van de Youtube app lost een aantal problemen op, zoals geen crashes meer vanuit safari naar de app. Ook is de stutter verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kevinkrs Je kan ook iMessage/SMS gebruiken eventueel. Vooral als je onbeperkt SMSen hebt :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vrijwel iedereen heeft problemen met de Mail app. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Rivanov schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 06:33:
[...]

Ja of als je twee accounts leest Gmail en Exchange dat hij dan ineens van account wisselt. En je niet meer In de map “alle inkomende “ zit. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
WhatsappHack schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 01:55:
@kevinkrs Je kan ook iMessage/SMS gebruiken eventueel. Vooral als je onbeperkt SMSen hebt :)
Ja ik had dat geprobeerd en dat werkt wel prima. Helaas is SMS 2000 style O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
Sind IOS 13 heb ik problemen dat m'n IP7 een deel van de keren niet oplaad. Ander kabeltje maakt niet uit, andere lader ook niet. Daarvoor deed ik 2 dagen met een lading, de accu is probleemloos.
Wat je ziet is dat het laadsymbooltje verschijnt, hij laad echter niet. Zie plaatjes waarin te zien is waar de lader aangesloten was. Soms gaat het gelukkig wel goed. De geoptimaliseerde ladfunctie heb ik uitgeschakled staan. Met zoeken kom ik dit probleem niet tegen, of ik zoek verkeerd. OOk alle IOS updates na 13 gedaan wat niks gehlpen heeft. Telefoon is net meer dan 2 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Kk2NZ245/laden1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JyJxVn7n/laden2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Rivanov schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 06:33:
[...]

Moet zeggen dat ik het goed vind meevallen tegenwoordig.
In de beta's van iOS13 was het een stuk erger.

en ja, ik gebruik mail veel.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Famous Bij mij is het voornamelijk het Checking for Mail wat langer duurt dan voorheen.
Heb m'n privé-mail (iCloud) en zakelijke mail (Office365) erin zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 18-10-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Rivanov schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:13:
@Famous Bij mij is het voornamelijk het Checking for Mail wat langer duurt dan voorheen.
Heb m'n privé-mail (iCloud) en zakelijke mail (Office365) erin zitten.
Hier gaat het wel rap eigenlijk en heb zes accounts erin.
1x iCloud
1x Outlook
1x Gmail
3x IMAP

Zal office365 zitten f*cken?
Mijn enige opmerking is dat er soms al een melding is van nieuwe mail die nog niet weergegeven wordt.
Simpel even op "ongelezen" klikken en dan laadt die direct :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
Hebben jullie ook dat er niet altijd een geluid wordt afgespeeld wanneer er een mail binnenkomt?
De melding verschijnt wel maar geen geluid.

Dit speelt trouwens niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
dimocash schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:25:
Hebben jullie ook dat er niet altijd een geluid wordt afgespeeld wanneer er een mail binnenkomt?

Het meest irritante is dat wanneer ik mijn mail (iCloud) op Mac al gelezen heb, dat het nog heel lang als melding blijft staan in iOS, zelfs in de inbox wanneer het op de Mac al verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Hier stond de standaard instelling op geen geluid. Ik heb bij andere apps wel dat er een melding komt maar geen geluid afgespeeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Yep super irritant. Omdat je geen geluid hebt krijg je ook geen trilling, en dus ook niet op je Apple Watch

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Ja heb ik ook nog steeds last van. Ik weet inmiddels niet meer beter of het hoort er bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50
Heb je soms een pluisje in de lightningpoort?
Even leeghalen met een tanden stoker👍🏻
pauldaytona schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:59:
Sind IOS 13 heb ik problemen dat m'n IP7 een deel van de keren niet oplaad. Ander kabeltje maakt niet uit, andere lader ook niet. Daarvoor deed ik 2 dagen met een lading, de accu is probleemloos.
Wat je ziet is dat het laadsymbooltje verschijnt, hij laad echter niet. Zie plaatjes waarin te zien is waar de lader aangesloten was. Soms gaat het gelukkig wel goed. De geoptimaliseerde ladfunctie heb ik uitgeschakled staan. Met zoeken kom ik dit probleem niet tegen, of ik zoek verkeerd. OOk alle IOS updates na 13 gedaan wat niks gehlpen heeft. Telefoon is net meer dan 2 jaar oud.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
dandeman58 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:49:
Heb je soms een pluisje in de lightningpoort?
Even leeghalen met een tanden stoker👍🏻

[...]
Als ie het laadsymbool geeft neem ik aan dat ie contact maakt. Maar poort al schoongeblazen. En in het tweede plaatje zie je dat ie de lader verbonden had, alleen niet laadde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pauldaytona schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

Als ie het laadsymbool geeft neem ik aan dat ie contact maakt. Maar poort al schoongeblazen. En in het tweede plaatje zie je dat ie de lader verbonden had, alleen niet laadde
schijn eens met een lampje in de poort. vaak zit er helemaal achter vastgedrukt stof, waardoor de connector niet geheel contact maakt.(pas wel op met de gouden draadjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Ik snap er niks van, de berichtgeving van mijn herinneringen op mn iPhone worden steeds uit gezet (ios13.1.2). Ik heb de berichtgeving nu al weer voor de 3e keer aan moeten zetten. Ik snap niet hoe de berichtgeving telkens weer uit wordt gezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat ontzettend jammer dat de laatste update qua batterij slechter is dan die ervoor.

iPhone 11 Pro met 13.1 ging er ‘s nachts hooguit 2% af, wonder dat het was. Nu met de laatste versie is er zeker 6% af. Overdag is dit ook verslechtert.

Ik vind het nog binnen de marges vallen, maar ik vind het ook erg jammer dat dit met een simpele update verslechtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
pauldaytona schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had het ook, en omdraaien van het stekkertje hielp (het is een 5m snoer, niet orgineel maar wel apple cert, de originele doet het altijd<)
Of had je hem al omgedraaid?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Met 13.1.2 ben ik best tevreden met het batterij verbruik alleen gebeurt er bij mij de laatste 10% wat vreemds. De telefoon wordt zodra hij onder de 10% zakt traag, net alsof hij ergens enorm druk mee is en daardoor is de 10% vaak ook met een paar minuten helemaal weg. Kennen meer mensen dit fenomeen of nog beter, de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Mel33 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Ik had het ook, en omdraaien van het stekkertje hielp (het is een 5m snoer, niet orgineel maar wel apple cert, de originele doet het altijd<)
Of had je hem al omgedraaid?
gaat er op 2 manieren in dat maakt niet uit zolang kabeltje goed is. Ik heb met 3 verschillende kabels geprobeerd, origineel apple en anderen. Volgens aansluitschema is pin 1 de ground en pin 5 de power. De rest lijkt me er niet toe te doen voor laden.
Als ie in de batterj grafiek aangeeft dat er power was, maar de lading niet toeneemt, waarom zou het dan het kabeltje zijn?

Ook met originele lader, aan usb van pc en in auto zelfde probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
@pauldaytona Oh ik las het niet goed, had niet door dat hij wel de laadt indicator had. Bij mij deed hij niks laden en bij het omdraaien wel.
Skip het maar wat ik schreef

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pauldaytona schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:03:
[...]

gaat er op 2 manieren in dat maakt niet uit zolang kabeltje goed is. Ik heb met 3 verschillende kabels geprobeerd, origineel apple en anderen. Volgens aansluitschema is pin 1 de ground en pin 5 de power. De rest lijkt me er niet toe te doen voor laden.
Als ie in de batterj grafiek aangeeft dat er power was, maar de lading niet toeneemt, waarom zou het dan het kabeltje zijn?

Ook met originele lader, aan usb van pc en in auto zelfde probleem gehad.
Als het niet helpt wat ik eerder zei is de laadconnector kapot, of de U2 chip op moederbord. (komt vaak door fake kabeltjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Ik heb erin zitten peuteren, er kwam iets uit, maar erg weinig, de binnenkant is weer wit als je erin kijkt. Nu laad ie, even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Zijn er mensen die hier last hebben van een prompt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het mobiele netwerk en dan verlies van 4g signaal. Dit is met de iphone 11.
Een reboot maakt het weer goed en je hebt er dan ook verder geen last meer van tot de volgende reboot. Dan komt het probleem weer terug en moet je nog een keer rebooten om het weer te herstellen.

Vraag me af of dit door ios 13 komt, het toestel of de vier jaar ouwe sim kaart Aflomstig van mijn 6s plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geen problemen mee op m’n 11 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

mca2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:56:
Met 13.1.2 ben ik best tevreden met het batterij verbruik alleen gebeurt er bij mij de laatste 10% wat vreemds. De telefoon wordt zodra hij onder de 10% zakt traag, net alsof hij ergens enorm druk mee is en daardoor is de 10% vaak ook met een paar minuten helemaal weg. Kennen meer mensen dit fenomeen of nog beter, de fix?
Accu onder de 20% laten komen is slecht voor de accu. iPhone schakelt zelf terug in prestaties. Wat is de status van de batterijconditie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Kyo schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:31:
Zijn er mensen die hier last hebben van een prompt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het mobiele netwerk en dan verlies van 4g signaal. Dit is met de iphone 11.
Een reboot maakt het weer goed en je hebt er dan ook verder geen last meer van tot de volgende reboot. Dan komt het probleem weer terug en moet je nog een keer rebooten om het weer te herstellen.

Vraag me af of dit door ios 13 komt, het toestel of de vier jaar ouwe sim kaart Aflomstig van mijn 6s plus.
Hier ook zo nu en dan dit probleem (11 Pro). Maar had het ook heel sporadisch met m'n vorige iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyo schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:31:

Ja gisteren nog, op een wel heel irritant moment.
iPhone Xr.

In heb ondertussen de Mail app verwijderd en Outlook opgezet met mijn zakelijke O365...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Fuwor schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:09:
Download de app Opdrachten (Shortcuts in het Engels). Onder de tab Automatisering kan je een opdracht maken dat als Bluetooth verbindt met je auto Flitsmeister opent. ;)
Met de volgende procedure (vond ik ergens) een automatisering gemaakt dat FM automatisch gestart wordt als m'n XR verbinding maakt met de BT van m'n auto:
1) Open app "Opdrachten"
2) Automatisering aanmaken.
3) Selecteer onder kopje "Instellingen" > "Bluetooth"
4) Kies gewenste Bluetooth device
5) + Voeg taak toe
6) Typ in zoekveld "Open app" en selecteer het gekleurde vierkantje
7) Druk op "Kies"
8 ) Flitsmeiser selecteren

Had niet het idee dat het werkte want zag niks op het scherm gebeuren én geen FM "start-biepje" gehoord.

Echter. Ik ging slapen met 41% batterij en werd vanmorgen wakker met 23% batterij. 18% batterij in een uurtje of 8 eraf met Flitsmeister als enige verbruiker in de battery-log.

[ Voor 16% gewijzigd door catchingfire op 20-10-2019 10:29 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste