Ik heb met mijn iPhone X ook 2x een drain gehad van de batterij (zat een paar dagen tussen, was in het begin). De grafiek gaf een beetje dezelfde waardes aan. Heb toen een herstart gedaan en toen was het probleem verholpen. Sindsdien niet meer gehad. Ik denk dat er een app of een proces vastliep.MRE-Inc schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:48:
Pff ik word gek van de accu % in iOS13.1.2 icm een iPhone 7.
In de week van 27 september via de Apple Store in AMsterdam de accu laten vervangen. Geeft ook netjes 100% als conditie aan.
Vannacht de iPhone van de lader gehaald om ongeveer 00:45u. Daarna gaan slapen tot ongeveer 9:45. Toen was er 10% van af en stond de accu op 90%. Daarna er niks mee gedaan tot 11:00 uur want ik ben weer verder gaan slapen. Toen stond de accu op 80%. Dus nadat ik wakker ben geworden is tussen 9:45 en 11:00 uur er 10% accu vanaf gegaan, terwijl de telefoon op het nachtkastje lag, niks te doen. WiFi en GSM signaal zijn 100% (Access point in de hal op de 2e verdieping en T-Mobile mast zie ik uit mijn slaapkamer raam staan), kun je ook in de screenshot zien.
Om 11 uur naar beneden gegaan, gegeten en ook niks met de telefoon gedaan, want nieuws, tweakers etc, kijk ik dan op de iPad.
Inmiddels is het 13:46 en heb ik nog steeds niks met de telefoon gedaan, behalve even een 30 minuten boodschappen gedaan en iPhone meegenomen. Daarna niks, maar dan ook niks mee gedaan. Accu % 36%
Alsof de iPhone zioets heeft van: oh, normaal gesproken staat de accu op dit tijdstip al op 60%, dus dan moet dat nu ook het geval zijn, dus gaan we even extra accu slurpen.
Wat raden jullie aan ? TOen ik de iPhone na reparatie van Apple terugkreeg, stond die op fabrieksinstellingen en heb ik een iCloud backup teruggezet. Volledig wipen en dan een schone installatie ? Waar ik tegen op zie is niet de losse apps zoals whatsapp, office apps etc, maar wel om alle pasjes weer in mijn wallet te krijgen of gaat dat automatisch via iCloud als je een schone installatie doet ? Of moet je dan echt alle winkelpasjes weer scannen en toevoegen ? Normale apps installeren en accounts toevoegen, prima, maar dat scannen van al die pasjes is gewoon klote.
In de screenshot zie je ook dat vannacht de grafiek vrij horizontaal loopt in lijn met de 1% per uur ongeveer. Daarna ineens heel stijl naar beneden, terwijl de gebruikte apps niet weergegeven kunnen worden behalve instellingen en toegangsscherm.
[Afbeelding]
©2004