[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
kevinkrs schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:08:
Tevens een vraagje. Is het veilig om iPadOS 13.1 te installeren op de iPad air 2? Of wordt de iPad dan een stuk trager? Ik draai nu nog 12.
Hier ook iPadOS 13.1 geïnstalleerd op een iPad Air 2, werkt perfect, hij lijkt zelfs sneller.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
HereIsTom schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:34:
[...]

Hier ook iPadOS 13.1 geïnstalleerd op een iPad Air 2, werkt perfect, hij lijkt zelfs sneller.
Dat gevoel heb ik ook, maar kan het helaas niet meten.
Het staat op een iPad 2017.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marioleo69
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
Iemand ook problemen met LastPass en iOS 13.1?
Bij mij blijft hij direct hangen na het openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:36
@Marioleo69 telefoon al een reboot gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marioleo69
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
@Roos79 Reboot had niet geholpen. maar het opnieuw installeren van de app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

Lekker zeg die iOS 13.1!

Mijn boefje is liev!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:50

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Amps schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:15:
[...]

De Xbox logo wat langer indrukken tot hij uit gaat.
Dat was het. Wel geteld 6 seconden. Net Frogger gespeeld met de Xbox controller. Dat werkt wel fijn. Verder nog niet zo onder de indruk van de games in Apple Arcade moet ik zeggen.

XBL: MRE Inc

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 21:35
Hebben mensen met een iPhone SE ook het volgende met ios 13:
Vroeger als een app iets aan het laden was kreeg je zo een draaiend wieltje bovenaan de statusbar dicht bij de battery of aan de andere kant.
Maar sinds ios 13 heb ik dat niet meer.
Is dit normaal of hebben jullie dit ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Converted007 op 25-09-2019 05:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rgR7WJj.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 25-09-2019 06:07 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Werd gemist sinds het vertrek van Sonia Racing _/-\o_

• Rivanov
Mail op m’n iPhone in 13.1 is nog steeds traag met het ophalen. Heb een iCloud en Office365 account geconfigureerd, maar moet vaak in de inbox zelf voordat hij de mail binnenhaalt. Erg irritant..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:12
Rivanov schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:25:
Mail op m’n iPhone in 13.1 is nog steeds traag met het ophalen. Heb een iCloud en Office365 account geconfigureerd, maar moet vaak in de inbox zelf voordat hij de mail binnenhaalt. Erg irritant..
Bij "Nieuwe gegevens" waar je push/ophalen/.. kan instellen.
Is er nu blijkbaar een optie "Automatisch" bij "Ophalen".

Je iPhone haalt alleen op de achtergrond nieuwe gegevens op wanneer deze aan staat en is verbonden met wifi.

Toevallig die ingesteld? Ik heb mijne nu aangepast naar elk kwartier. Want als push niet beschikbaar is, schakelt hij over naar dit.

Iemand een probleem om bij de gepushte postbussen "Verstuurd" uit te schakelen? Kan hem uitvinken, maar als ik terug open, is hij terug aangevinkt.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Is er al een normaal (niet beta) iOS/ipadOS 13 topic? Voor 12 heb ik zojuist de bookmark verwijderd.
Edit: laat maar zitten, topic naam is aangepast. Alleen de bookmark blijft beta in de naam houden. Even opnieuw gebookmarkt.

[ Voor 39% gewijzigd door meesje op 25-09-2019 08:46 ]

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53
Stinu schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:34:
[...]

Je iPhone haalt alleen op de achtergrond nieuwe gegevens op wanneer deze aan staat en is verbonden met wifi.

Toevallig die ingesteld? Ik heb mijne nu aangepast naar elk kwartier. Want als push niet beschikbaar is, schakelt hij over naar dit.

Iemand een probleem om bij de gepushte postbussen "Verstuurd" uit te schakelen? Kan hem uitvinken, maar als ik terug open, is hij terug aangevinkt.
Ah bedankt!
Nu weet ik waarom het soms meer dan 10 minuten duurt alvorens ik de email binnenkrijg.

ik heb geen push email aanstaan. Alleen IMAP, kan het niet voor je testen.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
meesje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:43:
Is er al een normaal (niet beta) iOS/ipadOS 13 topic? Voor 12 heb ik zojuist de bookmark verwijderd.
Edit: laat maar zitten, topic naam is aangepast. Alleen de bookmark blijft beta in de naam houden. Even opnieuw gebookmarkt.
Dat is dit topic inmiddels.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 18:28
"Deze app is momenteel niet beschikbaar in jouw land of regio". (België). Ik kan hem niet downloaden. Blijkbaar is het pas speelbaar vanaf 09:00u maar zelfs het downloaden lukt hier niet. Ik heb een iPhone 7 met IOS 13.1.

Update: Het kan wel voor de Belgen: https://www.techpulse.be/...art-tour-speel-in-belgie/
Het spel is owv in-app aankopen verboden door de Belgische kansspelcommissie.

[ Voor 28% gewijzigd door H1MSELF1SH op 25-09-2019 10:28 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
13.1 is in ieder geval een verademing tov 13. Werkt weer naar behoren de iPhone. iPad Air 2 ook erg soepel met de 13.1 zoals gezegd.

Iemand nog tips om batterij te besparen trouwens? Ik heb ergens iets gehoord van constant weer/verkeer/sport die opgehaald wordt maar nog nergens tegen gekomen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• meesje
  • Nu online
Je had mijn edit gezien? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:25
Converted007 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 05:15:
Hebben mensen met een iPhone SE ook het volgende met ios 13:
Vroeger als een app iets aan het laden was kreeg je zo een draaiend wieltje bovenaan de statusbar dicht bij de battery of aan de andere kant.
Maar sinds ios 13 heb ik dat niet meer.
Is dit normaal of hebben jullie dit ook?
Zal wel een feature zijn... hier hetzelfde op een 8+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 13:19
iOS 13.1 heeft in ieder geval de ervaring terug meer gestroomlijnd zoals in iOS 12.4.1!

iPadOS ziet er ook leuk uit op m’n 2018 versie, het heeft de icoontjes automatisch verkleind en ik denk dat ik het zo ga laten staan. Ziet er een stuk beter uit zo imho.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
Net iPadOS geïnstalleerd en mijn bluetooth muis gekoppeld. Wel onhandig dat je het moet instellen door AssistiveTouch aan te zetten en de pointer beweegt niet heel vloeiend over het beeld. Straks maar even testen met de Citrix omgeving van werk.

• Rivanov
Stinu schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:34:
[...]

Ik heb Push en Fetch altijd uitstaan. Maar normaliter haalt hij direct de mail op bij het openen van Mail.app.
Nu moet ik vaak echt ín een Inbox gaan om het ophalen te triggeren.
Wanneer ik in het overzicht blijf staan, staat onderin wel Checking for mail... maar dat duurt dan erg lang.
Dit is een 'bug' in iOS 13 i.c.m. met name Exchange/Office365 maar in 13.1 lijkt dit nog niet helemaal opgelost te zijn.

Op m'n iPad met iPadOS 13.1 heb ik hier geen last van, want daar heb ik in Mail.app enkel mijn iCloud geconfigureerd en niet mijn zakelijke e-mail.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wouterkaas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:02:
Net iPadOS geïnstalleerd en mijn bluetooth muis gekoppeld. Wel onhandig dat je het moet instellen door AssistiveTouch aan te zetten en de pointer beweegt niet heel vloeiend over het beeld. Straks maar even testen met de Citrix omgeving van werk.
Ik werk al jaren met de citrix x1 muis oo de ipad. Gaat helemaal top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
raginus3 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:45:
[...]

Werd gemist sinds het vertrek van Sonia Racing _/-\o_
Sonic Racing zit in Apple Arcade. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe je widgets toevoegt in iPadOS op het home-scherm? Lijkt me best wel handig namelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04
DennusB schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:31:
Weet iemand hoe je widgets toevoegt in iPadOS op het home-scherm? Lijkt me best wel handig namelijk!
Gewoon helemaal naar beneden scrollen op Home screen en daar is de knop ‘wijzig’.

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04
Ik heb iPadOS 13.1 op iPad Pro geïnstalleerd. Ik krijg in instellingen altijd alarm ‘werk Apple ID instellingen bij’. Als ik inlog krijg ik na een tijdje gewoon terug die melding. Ook word er niet correct naar 2fa gevraagd.

Nog iemand dit probleem?

• meesje
  • Nu online
bibi2205 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:28:
[...]

Sonic Racing zit in Apple Arcade. ;)
Hopelijk komt het ook snel beschikbaar voor de Apple TV.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Wellicht weet iemand dat, hoe zet je in iOS 13 die eenhoorns uit bijvoorbeeld in Whatsapp? Deze staan opeens onder “vaak gebruikt”, terwijl ik ze nog nooit gebruik heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:57
Never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door Cass Casey op 25-09-2019 11:01 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Jieve schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:53:
Wellicht weet iemand dat, hoe zet je in iOS 13 die eenhoorns uit bijvoorbeeld in Whatsapp? Deze staan opeens onder “vaak gebruikt”, terwijl ik ze nog nooit gebruik heb...
Druk op het klokje onderin. Dan schuift dat gedeelte van eenhoorns uit beeld weg.

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Mario Kart Tour is uitgebracht zonder controller ondersteuning. :( Je zou denken dat Nintendo bewust heeft gewacht op iOS 13 met het lanceren omdat iOS nu controller ondersteuning heeft maar helaas

• Wouterkaas
Tylen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:
[...]

Ik werk al jaren met de citrix x1 muis oo de ipad. Gaat helemaal top.
Die ken ik, maar ik keek er juist naar uit om de muis die ik ook voor mijn laptop gebruik op mijn iPad te gebruiken. Scheelt weer aardig wat geld ook :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Wouterkaas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:10:
[...]

Die ken ik, maar ik keek er juist naar uit om de muis die ik ook voor mijn laptop gebruik op mijn iPad te gebruiken. Scheelt weer aardig wat geld ook :)
Ja hij is prijzig maar gelukkig heb ik een prototype gratis gekregen toen ;) (Voordeeltje als je er zelf werkt ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 11:16
iPad Air 2

Gisteren upgrade naar iPadOS 13.1 gedaan: Na de upgrade vroeg de iPad om een Wi-Fi password. (waarom, dat weet hij toch al?)
  • Voer het (juiste!) wachtwoord in: na 1 seconde (geen foutmelding) staat de cursor weer in het wachtwoord veld? (ook als ik een verkeerd wachtwoord invoer
  • Nieuw Wi-Fi accesspoint aangesloten met andere SSID/pwd: zelfde verhaal.
  • Koppelen aan iPhone hotspot: zelfde verhaal.
  • Via USB koppelen aan iTunes: "Do you want to allow this computer to access information on this ipad?" Yes --> "To allow access, please respond on your iPad" --> er gebeurt niets. --> itunes: "iTunes could not connect to the iPad 'iPad' because an error occurred while reading the device"
  • Via USB koppelen aan Apple Configurator: could not connect.
In een iCulture artikel over ervaringen met iPadOS las ik over meer mensen met identieke problemen.

PANIEK

[ Voor 14% gewijzigd door DJF3 op 25-09-2019 11:22 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
DJF3 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:14:
iPad Air 2

Gisteren upgrade naar iPadOS 13.1 gedaan: Na de upgrade vroeg de iPad om een Wi-Fi password. (waarom, dat weet hij toch al?)
  • Voer het (juiste!) wachtwoord in: na 1 seconde (geen foutmelding) staat de cursor weer in het wachtwoord veld? (ook als ik een verkeerd wachtwoord invoer
  • Nieuw Wi-Fi accesspoint aangesloten met andere SSID/pwd: zelfde verhaal.
  • Koppelen aan iPhone hotspot: zelfde verhaal.
  • Via USB koppelen aan iTunes: "Do you want to allow this computer to access information on this ipad?" Yes --> "To allow access, please respond on your iPad" --> er gebeurt niets. --> itunes: "iTunes could not connect to the iPad 'iPad' because an error occurred while reading the device"
  • Via USB koppelen aan Apple Configurator: could not connect.
In een iCulture artikel over ervaringen met iPadOS las ik over meer mensen met identieke problemen.

PANIEK
iPad al een keer uit/aangezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 11:16
vanaalten schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:54:
[...]

iPad al een keer uit/aangezet?
Yes, meerdere malen. Na bellen met Apple heb ik het volgende getest:
  • Recovery mode: update -- zonder verlies van data: werkt nog steeds niet
  • Recovery mode: restore -- restore van een backup: werkt OOK niet ("iTunes could not restore the iPad because an error occurred")
<paniek mode>groter_dan_voorheen</paniekmode> 8)7

De iPad is nu LEEG en lijkt wel met het netwerk te verbinden. Ga een handmatige restore van de backup proberen... fingers crossed!

UPDATE: iPad is nu leeg en ik heb een manual restore van m'n laatste backup gedaan via iTunes. Dat lijkt te werken. Alle apps worden nu opnieuw geinstalleerd. Het lijkt er dus op dat ik geen data kwijt ben.

[ Voor 19% gewijzigd door DJF3 op 25-09-2019 13:53 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:48

rammes

koekebakker 1e klas

iemand al problemen ondervonden met draadloos opladen met ios13 en 13.1? mijn Iphone8 laad niet meer op in mijn Skoda Octavia.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Weet niet of het hier al gepost is, maar het blijkt dat er een lek zit in de beveiliging van third party keyboards.
Apple erkent in een speciale pagina op zijn website het probleem en zegt aan een oplossing te werken. Die wordt in een volgende update uitgerold. Tot die tijd adviseert de iPhone-maker geen toetsenborden van derden (uit de App Store) te gebruiken. In tegenstelling tot wat sommige sensationele koppen je doen willen geloven, wil dit dis niet zeggen dat toetsenborden van derden alle data op je iPhone kunnen buitmaken. Ze kunnen echter wel, zelfs als je daar geen toestemming voor hebt gegeven, met internet communiceren. Zo kunnen ze in potentie alle toetsaanslagen loggen.
https://www.onemorething....bug-toetsenborden-derden/

• Wouterkaas
Wouterkaas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:02:
Terugkomend hierop: ik ben zojuist opnieuw met de muis gaan werken en nu werkt het wel soepel, dus dat is een mooie meevaller :D

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
Wouterkaas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:25:
[...]

Terugkomend hierop: ik ben zojuist opnieuw met de muis gaan werken en nu werkt het wel soepel, dus dat is een mooie meevaller :D
Gewoon een BT muis geconnect en dan in Citrix gebruiken ?
Werkt dat so easy ?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
Vraagje, ik gebruik "Woning" en heb daar een scene in zitten. Aanzetten met Siri kan wel maar uitzetten niet.
Krijg dan dat hij een scene niet uit kan zetten. Is dat normaal en hoe kan ik dat eventueel oplossen??

_/-\o_ Of je zet ze in een aparte kamer _/-\o_ opgelost!

[ Voor 12% gewijzigd door bing69 op 25-09-2019 13:58 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:36

Yucko

One clown to rule them all !

rammes schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:16:
iemand al problemen ondervonden met draadloos opladen met ios13 en 13.1? mijn Iphone8 laad niet meer op in mijn Skoda Octavia.
werkt hier gewoon (X, icm met Ikea Nordmärke Qi lader in nachtkastje, SBS QI lader/houder in auto en Elephas QI-stand op het werk)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:53
Ik heb net ios13 voor iphone SE en ipados op mijn ipad pro (2018) geinstalleerd. Echter kan ik bij beide toestellen nog steeds geen mappen delen met Bestanden. Nu ga ik met mijn vinger lang op de map staan om een aantal mapopties te krijgen. Echter staat daar niet Delen tussen. Wel alle andere opties die ik in de instructies op het web kan vinden: https://www.appletips.nl/icloud-drive-mappen-delen/

Iemand een oplossing voor handen?

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

tinusa4 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:32:
Ik heb net ios13 voor iphone SE en ipados op mijn ipad pro (2018) geinstalleerd. Echter kan ik bij beide toestellen nog steeds geen mappen delen met Bestanden. Nu ga ik met mijn vinger lang op de map staan om een aantal mapopties te krijgen. Echter staat daar niet Delen tussen. Wel alle andere opties die ik in de instructies op het web kan vinden: https://www.appletips.nl/icloud-drive-mappen-delen/

Deze functie is uitgesteld. ;)

Everything Can Help!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
tinusa4 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:32:

Zoals hierboven wordt gezegd is dit inderdaad uitgesteld tot het najaar. Samen met nog 6 andere functies.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Is er een reden dat mijn iPad Mini 2019 geen iOS update ziet of krijgt? Ook niet als ik hem aan iTunes hang?

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32

ddZ

Kijk eens aan: met iOS 13.1 kan je eindelijk RAW-foto's (dng's) rechtstreeks exporteren vanuit de standaard foto-app :) . Kon ik eerst niet met iOS 13.0...

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Typhone schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:48:
Is er een reden dat mijn iPad Mini 2019 geen iOS update ziet of krijgt? Ook niet als ik hem aan iTunes hang?
Toevallig een beta profiel geïnstalleerd?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Typhone
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:52:
[...]

Toevallig een beta profiel geïnstalleerd?
Nope afaik gewoon stock.

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:07
Ik zou m’n iPhone graag updaten naar 13.1 (zit nu op 13.0) maar krijg de melding ”zoeken naar updates mislukt”. Meer mensen die hier last van hebben?

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:43
CatchEmAll schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Ik zou m’n iPhone graag updaten naar 13.1 (zit nu op 13.0) maar krijg de melding ”zoeken naar updates mislukt”. Meer mensen die hier last van hebben?
Ja, hier ook. Via iTunes wel gelukt.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
Sinds mijn Iphone IOS 13 heeft, kan ik blijkbaar geen muziek meer luisteren in de auto (iphone bluetooth naar car audio).

Elke keer als mijn navigatie systeem (auto) iets zegt, dan blijft na afloop de muziek uit ipv dat het weer verder gaat zoals voorheen. Aangezien dit zowel met youtube en spotify gebeurt neem ik aan dat het IOS gerelateerd is en niet met de apps zelf.

Iemand die dit herkent en/of een oplossing weet ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@Typhone @CatchEmAll probeer even een alternatieve DNS server in te stellen (8.8.8.8), wil soms nog wel eens helpen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:08:
Sinds mijn Iphone IOS 13 heeft, kan ik blijkbaar geen muziek meer luisteren in de auto (iphone bluetooth naar car audio).

Elke keer als mijn navigatie systeem (auto) iets zegt, dan blijft na afloop de muziek uit ipv dat het weer verder gaat zoals voorheen. Aangezien dit zowel met youtube en spotify gebeurt neem ik aan dat het IOS gerelateerd is en niet met de apps zelf.

Iemand die dit herkent en/of een oplossing weet ?
Sorry voor de quote, ik heb hier geen last van. Wel merk ik na de update dat mijn ‘voice control’ geen commando’s meer pakt. Bellen zelf gaat wel als ik handmatig het gesprek op zet, maar stembediening is kaduuk. Lijkt er dus op dat er inderdaad het één en ander is veranderd.

per aspera ad astra

• edebee
  • Laatst online: 13:33
sinds 13.1 heb ik een raar probleem. Apple store wil niet meer verbinden als het via de 4G gaat , wel via de WIFI.
1.Instellingen -> Mobiel netwerk -> Gebruik mobiele data voor: App Store
2. Instellingen -> iTunes en App Stores -> Gebruik mobiele data
Beide instellingen staan goed, zojuist een restore gedaan en back up terug gezet maar geen resultaat.
Wie heeft er nog een idee ?

update 26-9-2019.

Iphone helemaal leeggemaakt en er 13.1 kaal opgezet. Nu komt de melding mobiel data verkeer voor springboard uitgezet ??? Nog steeds geen verbinding via 4g met apple store, herstel netwerkinstellingen gedaan nog geen resultaat. Hetzelfde is ook van toepassing bij de Itunes store, wie kan me helpen en anders maar een belletje plegen met de apple helpdesk.

[ Voor 33% gewijzigd door edebee op 26-09-2019 19:19 ]

• THE_BASE
  • Niet online
edebee schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:14:
sinds 13.1 heb ik een raar probleem. Apple store wil niet meer verbinden als het via de 4G gaat , wel via de WIFI.
1.Instellingen -> Mobiel netwerk -> Gebruik mobiele data voor: App Store
2. Instellingen -> iTunes en App Stores -> Gebruik mobiele data
Beide instellingen staan goed, zojuist een restore gedaan en back up terug gezet maar geen resultaat.
Wie heeft er nog een idee ?
Het antwoord weet ik helaas niet, maar vandaag in mijn winkel twee anderen met dit probleem gehad.

Ik weet wel dat, voor degenen die dat hebben, de app 1.1.1.1 + Warp niet lekker werkt. Bij AH kreeg ik vandaag ook geen verbinding en zonder Warp wel. Maar dat is vast iets heel anders.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• edebee
  • Laatst online: 13:33
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:24:
[...]

Het antwoord weet ik helaas niet, maar vandaag in mijn winkel twee anderen met dit probleem gehad.

Ik weet wel dat, voor degenen die dat hebben, de app 1.1.1.1 + Warp niet lekker werkt. Bij AH kreeg ik vandaag ook geen verbinding en zonder Warp wel. Maar dat is vast iets heel anders.
Bedankt voor je info, helaas heb ik de 1.1.1.1 niet op de iphone, hopen maar dat het bij de volgende release opgelost is. Bij 13.0 had de iphone dit probleem niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:27
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YNXXCvk/IMG-2154.jpg

Iemand een idee waarom de icoontjes van tweakers en linkedin stukje kleiner zijn dan de rest in safari?
Opnieuw toevoegen heeft geen effect :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Volgens mij is dat oog bedrog ze zijn wit gekaderd en even groot als je goed kijkt?

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:27
Roos79 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:55:
Volgens mij is dat oog bedrog ze zijn wit gekaderd en even groot als je goed kijkt?
Klopt, ze zijn ineens wit gekaderd.

Hoe dan ook, dit was met ios12 iig niet, en waren het volledige icoontjes zonder kaders.

Kan er verder niks over vinden op internet, wellicht te wijten aan mijn zoek skills.

[ Voor 35% gewijzigd door roT- op 25-09-2019 20:17 ]

• Bossie
  • Laatst online: 18:03
LAD93 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:54:
[...]

Sorry voor de quote, ik heb hier geen last van. Wel merk ik na de update dat mijn ‘voice control’ geen commando’s meer pakt. Bellen zelf gaat wel als ik handmatig het gesprek op zet, maar stembediening is kaduuk. Lijkt er dus op dat er inderdaad het één en ander is veranderd.
Zojuist een uurtje gereden zonder problemen, bizar.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:50:
We pakken gelijk door, vanavond mogelijk 13.2 beschikbaar als eerste beta.
Denk volgende week pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
roT- schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:51:
[Afbeelding]

Iemand een idee waarom de icoontjes van tweakers en linkedin stukje kleiner zijn dan de rest in safari?
Ook in dark mode zijn ze kleiner. Tevens in Safari 13 MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
roT- schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:51:
[Afbeelding]

Denk dat de Apple touch icon-resolutie niet helemaal correct is. In de donkere modus zie je het verschil ook...

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Kwam er trouwens net achter dat met iOS 13.1 als je via Siri de temperatuur opvraagt van een HomeKit devive dat deze dan in Fahrenheit wordt weergegeven/gesproken. Kijk je in de woning app staat daar gewoon Celsius. Heb de bug al gemeld.

ehhhh..HOI

• mithrandirrr
  • Laatst online: 18:00
rammes schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:16:
Ik heb sinds gister een iPhone 11 en deze wil ook niet draadloos opladen. Mijn iPhone 8 plus deed het altijd perfect, maar de 11 geeft een melding dat hij oplaad maar vervolgens verdwijnt het stroom tekentje na een seconde bij de batterij indicatie. Is dit bij jou hetzelfde?

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Laatst online: 10-08 18:48
Ben wel benieuwd eigenlijk wanneer whatsapp met een dark mode update komt.

• vrouwantje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 17:27
Mijn iPad Air 2 16GB kreeg de iPad IOS 13.1 voor zijn kiezen en installeerde foutloos. Daarna niks meer mee te doen. Super traag, gewoon onwerkbaar. Ook aan Itunes hangen lukt niet meer. Dus kan ook niet downgraden. Rijp voor het chemisch afval :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
Andre_J schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:50:
[...]

Gewoon een BT muis geconnect en dan in Citrix gebruiken ?
Werkt dat so easy ?
Het werkt op zich oke in Citrix, alleen herkent Citrix de aanwijzer niet. Je kunt de aanwijzer dus wel over het scherm bewegen en als je klikt registreert hij dat als ware het jouw vinger die op het scherm drukt. Dat gaat dikwijls prima, alleen soms moet je twee keer ergens op klikken. De Citrix muis zal beter/vollediger werken, omdat die Citrix die ook als muis herkent.

Mijn eerste indruk van het gebruik van de muis in iPadOS is redelijk positief en ik denk dat het werken op de iPad echt een stuk effectiever gaat maken. Uiteindelijk is het ergens toch wel een gemiste kans dat ze het niet als volwaardig inputapparaat omarmd hebben, maar het onderdeel van AssistiveTouch gemaakt hebben. Feitelijk simuleer je er aanrakingen op het touchscreen mee, in plaats van dat je daadwerkelijk een aanwijzer bedient. Bij het gebruik van Citrix loop je daar dus wel een beetje tegenaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
They listened!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mz2pukR.jpg

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
krizzziz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:01:
Kwam er trouwens net achter dat met iOS 13.1 als je via Siri de temperatuur opvraagt van een HomeKit devive dat deze dan in Fahrenheit wordt weergegeven/gesproken. Kijk je in de woning app staat daar gewoon Celsius. Heb de bug al gemeld.
Zojuist getest via Siri de temperatuur opvragen van mijn huiskamer en ik krijg netjes de temperatuur in Celsius. Hangt misschien van het type/merk device af?

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Werkt bij mensen hier al dat iOS slim oplaad tot en met 80% totdat je normaal gesproken de telefoon van de lader afhaalt?

Ik zie dat het bij mij nog steeds niet werkt :(

• kamerplant
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:48:
Werkt bij mensen hier al dat iOS slim oplaad tot en met 80% totdat je normaal gesproken de telefoon van de lader afhaalt?

Je iPhone eerst moeten leren wat je oplaadgedrag is. Pas dan zal de functie worden geactiveerd.

🌞🍃

• kevinkrs
gast schreef op donderdag 26 september 2019 @ 00:26:
[...]

Je iPhone eerst moeten leren wat je oplaadgedrag is. Pas dan zal de functie worden geactiveerd.
Dat las ik op de instructies van Apple ook inderdaad. Maar hoe lang duurt het leren? Want dat staat nergens vermeld. Kan zomaar zijn dat hij twee jaar moet leren :F

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:17

Ik heb het al gezien, maar ik draai al een paar weken op iOS13 beta. Je kunt het zien in het batterijgrafiekje, hij laadt op tot 80% en stopt dan, tot een uurtje voor het moment dat je 'm normaal gesproken uit de lader trekt, dan doet ie nog ff de laatste 20%.
Ik heb het hier uitgezet. Te onregelmatig ritme voor zo'n functie. Een handmatige toggle zoals op laptops was wel fijn geweest, maar dat is niet bijster gebruiksvriendelijk - snap dat dat er niet in zit, niet des Apples zullen we maar zeggen. Anyway, m'n telefoon is nu zo'n 1.5 jaar oud, heeft 500+ cycles en heeft nog 93% van de originele capaciteit over. Met zo'n rustige slijtage interesseert die functie mij persoonlijk vrij weinig en geloof ik het allemaal wel. :P Dan zou ie na zo'n +/- 2.5 a 3 jaar gebruik waarschijnlijk pas richting de 80% gaan; tegen die tijd een nieuwe accu kopen (of het hele ding verkopen) is prima. :P Maar de functie werkt in ieder geval wel, als je een beetje vaste patronen hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 26-09-2019 01:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Bij mij werkte het in een van de eerdere beta's, daarna niet meer. Vervolgens beta-profiel verwijderd, maar het werkt nog steeds niet. En ik sta eigenlijk altijd rond dezelfde tijd op.

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Nog meer mensen last van de email app en dat die dus meteen in de laatst geopend mail gaat?
Tevens merk ik dat sommige spellen nu opeens stotteren en langzamer lopen....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik erger me echt aan Mail. Waarom is het icoontje van verplaats naar map verdwenen? Er is nu heel veel witregel/ruimte over onder in die niet gebruikt wordt voor een snelkoppeling.

In plaats daarvan moet ik eerst op een icoon drukken en daar uit een waslijst aan opties kiezen.

:(

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Roos79

Ja hier werkte dat eigenlijk gelijk al als ik hem in de nacht aan de lader doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

THE_BASE schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:07:
Ik erger me echt aan Mail. Waarom is het icoontje van verplaats naar map verdwenen? Er is nu heel veel witregel/ruimte over onder in die niet gebruikt wordt voor een snelkoppeling.

In plaats daarvan moet ik eerst op een icoon drukken en daar uit een waslijst aan opties kiezen.

:(
Wat ik nog vervelender vind, is dat op de plek van de "antwoord" button nu de "verwijder" button staat.....

<Zinloze tekst hier>

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
in iOS 13.1 is updaten van apps is nu verplaatst? je moet nu op je account tikken in de app store en dan beetje naar beneden scrollen. of zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd?, -anders dan automatisch natuurlijk-.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• THE_BASE
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:40:
[...]

Wat ik nog vervelender vind, is dat op de plek van de "antwoord" button nu de "verwijder" button staat.....
Nu je het zegt... wellicht biedt iOS 13.2 beta daar weer een oplossing voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:58:
in iOS 13.1 is updaten van apps is nu verplaatst? je moet nu op je account tikken in de app store en dan beetje naar beneden scrollen. of zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd?, -anders dan automatisch natuurlijk-.
Nee. Dat is precies nog zo’n domme actie van Apple. Ze hadden plek nodig voor Arcade en denken dat iedereen automatisch update.

Ik niet. Absoluut niet zelfs. Dus nu elke keer naar Account en daar checken. Echt totaal niet over nagedacht als je het mij vraagt.

• THE_BASE
  • Niet online
Even een vraag van andere orde, ik weet niet waar ik dit kan posten, maar heeft wel met iOS te maken.

Ik heb twee apps voor privacy: Better en 1.1.1.1. Mijn gevoel zegt dat deze volgens mij niet hetzelfde doen.

Better lijkt een adblocker en 1.1.1.1 is een VPN en sneller surfen. Of zie ik iets over het hoofd?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
CatchEmAll schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:06:
Had ik ook, na een reboot zag hij hem wel :)

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik word gestoord van de drops in de bluetooth verbinding, zeker tijdens telefoon gesprekken op de carkit. Het is breed bekend als ik google en ik heb alles geprobeerd van herstarten tot netwerkverbindingen resetten en opnieuw pairen. Hopelijk bij 13.2 opgelost?

Iphone 11/13.1

[ Voor 3% gewijzigd door Jpjedi op 26-09-2019 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Het blijft net zoveel klikjes als voorheen hoor ;)

Maar je kan ook hard drukken op het appstore icoontje en dan updates kiezen.

• kevinkrs
WhatsappHack schreef op donderdag 26 september 2019 @ 01:20:
Ik heb het hier uitgezet. Te onregelmatig ritme voor zo'n functie. Een handmatige toggle zoals op laptops was wel fijn geweest, maar dat is niet bijster gebruiksvriendelijk - snap dat dat er niet in zit, niet des Apples zullen we maar zeggen. Anyway, m'n telefoon is nu zo'n 1.5 jaar oud, heeft 500+ cycles en heeft nog 93% van de originele capaciteit over. Met zo'n rustige slijtage interesseert die functie mij persoonlijk vrij weinig en geloof ik het allemaal wel. :P Dan zou ie na zo'n +/- 2.5 a 3 jaar gebruik waarschijnlijk pas richting de 80% gaan; tegen die tijd een nieuwe accu kopen (of het hele ding verkopen) is prima. :P Maar de functie werkt in ieder geval wel, als je een beetje vaste patronen hebt.
1,5 jaar oud en 93% capaciteit over? Dan doe je het een stuk beter dan mijn oude X deed. Die was in een jaar naar 90% teruggelopen. Je laad je telefoon wel elke nacht op?

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Wat ik niet helemaal snap is dat de macos mail de mogelijkheid geeft verschillende categorieën te geven aan flags, maar dat je op iOS maar één mogelijkheid hebt en dat is flaggen of niet flaggen.

... na de zomer

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:57
kevinkrs schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:47:
[...]

1,5 jaar oud en 93% capaciteit over? Dan doe je het een stuk beter dan mijn oude X deed. Die was in een jaar naar 90% teruggelopen. Je laad je telefoon wel elke nacht op?
Zelf merkte ik dat met snelladen de accu flink snel omlaag ging. Nu weer een 1A lader, 95% van de keren heb je niet even snel een volle accu nodig.

• THE_BASE
  • Niet online
Rub147 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:07:
[...]

Zelf merkte ik dat met snelladen de accu flink snel omlaag ging. Nu weer een 1A lader, 95% van de keren heb je niet even snel een volle accu nodig.
Mijn iPhone X heeft het in een jaar tot 99% geschopt.

Mijn iPhone XS heeft het in een jaar tot 93% geschopt.

Ik heb geen ander laadgedrag.

• kevinkrs
Rub147 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:07:
[...]

Mijn XS Max hangt elke nacht aan de iPad lader. Gebruik hem nu inmiddels voor ongeveer 8 maanden en ik heb nog 100% batterij capaciteit :p

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Wat ik irritant vind is dat in ios13.1 in whatsapp nu de functie "alles selecteren" niet meer verschijnt als je een stuk tekst in je bericht aant schrijven bent.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Roos79
Ik snap ook niet echt wat van dat batterij percentage ik laad net zo als de meeste hier en toch al gezakt tot 89%
Vraag mij dan ook af in hoeverre dat wel of niet normaal is.

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 13:23
Ik heb sinds iOS 13 het probleem dat mijn iPhone XS Max even wordt opgeladen, zich ontlaad tot een bepaald punt en als ik de volgende ochtend de oplaad kabel er opnieuw in steek het in no time oplaad naar 100%... dit kan gewoon niet kloppen?

Ios13charge

iPhone XS Max
iOS 13.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
App Store ingedrukt houden, dan 'Updates' kiezen - gaat 10x sneller ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste