[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 13:53
Donstil schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:33:
[...]

Sinds twee bèta’s gebruik ik de dark mode niet meer eigenlijk. Batterij van beta 4 is prima, merk geen groot verschil.
Ik draai hem op mijn iPad en gebruik de dark mode ook veel minder dan ik verwacht had. De blauwe tekst in het zwarte vind ik lang niet altijd goed leesbaar.

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zojuist maar even feedback gestuurd naar Apple. Gaat wel over een 3th party app dus ben benieuwd of ze daar wat mee kunnen.
Ik gebruik de app Snapbridge van Nikon nog wel eens om foto's via een (onderlinge) wifi-verbinding naar m'n iPhone te sturen. Echter wordt in iOS13 elke keer de wifi-verbinding verbroken. Er zullen weinig mensen zijn die deze combi gebruiken, maar lijkt wel een dingetje van iOS te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:16
Eyyka schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:11:
[...]

Ik draai hem op mijn iPad en gebruik de dark mode ook veel minder dan ik verwacht had. De blauwe tekst in het zwarte vind ik lang niet altijd goed leesbaar.
Ja misschien een kwestie van wennen maar heb het gevoel met de dark mode ook nog niet zo, al vind ik de mogelijkheid tot automatisch schakelen wel chill. Dus overdag gewoon light mode en s'avonds darkmode.

De dark mode is gewoon ook nog niet fijn puur omdat er maar weinig apps zijn die het vooralsnog ondersteunen, logisch ook omdat ios13 nog in beta is. Maar als je dan een paar min bezig bent met een paar apps die dark mode hebben en vervolgens 'random app' opstart die spierwit is dan ben je vrij snel klaar met die dark mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Dennisdn schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:03:
[...]

De PB2 was de eerste beta die ik ooit heb geinstalleerd. En ben positief verrast hoe goed het dan al is. Alleen wat issues met casten en wat apps die nog wegklappen.

Grootste nadeel: niets meer om naar uit te kijken voor september :)
Misschien nog een spannende bugfix of nieuwe animoji om naar uit te kijken dan? 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
Ik kan het wel in dit topic zeggen, denk ik. Geen Android fanboys.
Deze week een poosje met Android 9.0 Pie gespeeld op mijn vrouw haar werk mobiel. Conclusie: wat is IOS toch een heerlijk, fluent, mooi, intuïtief OS. Zeker met IOS 13 en zelfs al in de beta (vanaf dev 4).
Ik vind de Apple telefoons (als je kijkt naar nog een LCD scherm bij deXR) afzonderlijk eigenlijk TE duur worden, tov de Android hardware releases (zoals bij Xiaomi mi 9t met amoled en pop-up voor 349 euro) maar als je dan weer kijkt naar het totale Apple ecosystem (vooral iOS en iPadOS) dan is zijn geld wel echt waard. Superieure gebruikerservaring! Nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 16-09 13:50
Donstil schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Edit; nieuwe interface/animatie voor woorden is wel erg lelijk geworden zeg.

[Afbeelding]
Huh? Ik had begrepen dat het toetsenbord in iOS 13 eindelijk gelijk zou worden getrokken aan de Engelse, met 3 suggesties rechtstreeks boven het toetsenbord in plaats van geen enkele suggestie en een klein venstertje naast je verkeerd getype woord. Als ik jouw screenshot zie werkt het dus nog steeds niet op de nieuwe manier?
Afbeeldingslocatie: https://www.icreatemagazine.nl/app/uploads/2019/06/IMG_0023-260x562.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 16:10
Bij mij werkt het zoals in je screenshot. In het Nederlands, met tekst suggesties dus.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 13:08

meneerdeman

Mister The Man

Werken de bank apps gewoon op de Public Beta 3? (ING en Rabo in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 13:38
meneerdeman schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:36:
Ja ING wel. Soms heb je wel dat ING zwart toont, dan moet je m even geforceerd sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 11:30
meneerdeman schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:36:
Rabo werkt hier ook naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 13:08

meneerdeman

Mister The Man

Tnx voor de reacties! Dan ga ik 'm installeren voor mijn daily driver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefal schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Huh? Ik had begrepen dat het toetsenbord in iOS 13 eindelijk gelijk zou worden getrokken aan de Engelse, met 3 suggesties rechtstreeks boven het toetsenbord in plaats van geen enkele suggestie en een klein venstertje naast je verkeerd getype woord. Als ik jouw screenshot zie werkt het dus nog steeds niet op de nieuwe manier?
[Afbeelding]
Ik heb dat uit staan. Vond het irritant die verspringende woorden boven mijn keyboard.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Darkmode was ik snel klaar mee. Te donker overdag. Automatisch switchen heb ik even gemist. Hoe stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 13:53
raginus3 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:52:
Darkmode was ik snel klaar mee. Te donker overdag. Automatisch switchen heb ik even gemist. Hoe stel ik dat in?
Dat staat bij Instellingen - beeldscherm en helderheid en vervolgens zet je het vinkje automatisch aan.
Onder de keuze licht of donker (iPadOS).

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Scrtz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:26:
[...]

De dark mode is gewoon ook nog niet fijn puur omdat er maar weinig apps zijn die het vooralsnog ondersteunen, logisch ook omdat ios13 nog in beta is. Maar als je dan een paar min bezig bent met een paar apps die dark mode hebben en vervolgens 'random app' opstart die spierwit is dan ben je vrij snel klaar met die dark mode :P
Ik hoop dat site’s gauw worden aangeboden in dark mode. Nooit echt geroepen om dark mode, maar het is opzich wel fijn in het donker.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uffje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:45:
[...]

Ik hoop dat site’s gauw worden aangeboden in dark mode. Nooit echt geroepen om dark mode, maar het is opzich wel fijn in het donker.
iCab Mobile heeft behoorlijk goede dark mode features. Die maakt van elke site een donkere site. Per site kan ‘t een beetje verschillen welke modi ‘t beste werkt, maar over ‘t algemeen is het behoorlijk goed te doen. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
Ik heb de darkmode direct aangezet toen ik PB2 installeerde. Daarna nooit meer naar omgekeken. Snel gewend. Heb geenéén keer meer gedacht aan de normale modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Dennisdn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:00:
Ik heb de darkmode direct aangezet toen ik PB2 installeerde. Daarna nooit meer naar omgekeken. Snel gewend. Heb geenéén keer meer gedacht aan de normale modus.
Ik heb hem vandaag aangepast dat die zelf omschakelt.
Toch wel vaak, zeker met Mail, dat je dingen niet ziet of raar oogt.

Wel mijn achtergrond aangepast gezien ik beide voor een donker thema had gekozen.
Had de beta wel even moeite mee en deed een respring :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Ik heb hem vandaag aangepast dat die zelf omschakelt.
Toch wel vaak, zeker met Mail, dat je dingen niet ziet of raar oogt.

Wel mijn achtergrond aangepast gezien ik beide voor een donker thema had gekozen.
Had de beta wel even moeite mee en deed een respring :+
Het zal bij mij ook aan de apps liggen die ik het meest gebruik. Whatsapp, Gmail, Chrome en Outlook doen allemaal niet mee. Ik zie het dus eigenlijk alleen in de eigen menu’s van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Het zal bij mij ook aan de apps liggen die ik het meest gebruik. Whatsapp, Gmail, Chrome en Outlook doen allemaal niet mee. Ik zie het dus eigenlijk alleen in de eigen menu’s van iOS.
Nu ik de "normale" modus weer zie vind ik hem eigenlijk wel mooi :P
Misschien dat ik dark mode wel uitzet, vanavond even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds zeer tevreden over deze laatste DP. Eigenlijk is de ING app de enige app op mijn iPhone die niet 100% werkt.

Batterij/standby duur is dik in orde.

Ik heb de Donkere Modus automagisch ingesteld, 2100u tot 0800u Donkere Modus en rest van de de dag Weergave Licht.

Ik verwacht dat zo rond oktober meerdere 3rd party apps wel ook een Donkere modus zullen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Geert1976 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:44:
Nog steeds zeer tevreden over deze laatste DP. Eigenlijk is de ING app de enige app op mijn iPhone die niet 100% werkt.

Ik heb de Donkere Modus automagisch ingesteld, 2100u tot 0800u Donkere Modus en rest van de de dag Weergave Licht.

Ik verwacht dat zo rond oktober meerdere 3rd party apps wel ook een Donkere modus zullen hebben
Gebruik jij IOS13 op je daily driver? Ik heb al een hele tijd de beta op mijn iPad staan en tot nu toe geen problemen gehad. Ik zou nu de beta ook op mijn iPhone x willen zetten (Daily driver).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stefve1 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:36:
[...]

Gebruik jij IOS13 op je daily driver?
Ja, draait prima op mijn iPhone XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:23
Geert1976 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:44:

Die ING app is irritant he. Iedere keer stink ik er weer in... Zwart beeld :+
Hopelijk fixt Apple dit in de volgende beta (of ING). Misschien wel.... vanavond?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Wanneer ik gebeld wordt door iemand die niet in mijn contacten staat dan gaat die steeds naar de voicemail en dan spreek ik nog niet over niet gekende (privé) nummers! Nog iemand dit?
Zelfde bij sms wanneer persoon niet gekend dan zie ik het bericht niet. Moet daar een naam aan plakken en dan pas kan ik het bericht lezen alsook bellen kan ik niet naar een nummer dat geen contact is.Voor de rest tevreden over deze betas.

[ Voor 7% gewijzigd door jphermans op 23-07-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
jphermans schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:58:
Wanneer ik gebeld wordt door iemand die niet in mijn contacten staat dan gaat die steeds naar de voicemail en dan spreek ik nog niet over niet gekende (privé) nummers! Nog iemand dit?
Zelfde bij sms wanneer persoon niet gekend dan zie ik het bericht niet. Moet daar een naam aan plakken en dan pas kan ik het bericht lezen alsook bellen kan ik niet naar een nummer dat geen contact is.Voor de rest tevreden over deze betas.
Nee, werkt perfect hier.
Al eens een reboot gedaan?
[...]

Gebruik jij IOS13 op je daily driver? Ik heb al een hele tijd de beta op mijn iPad staan en tot nu toe geen problemen gehad. Ik zou nu de beta ook op mijn iPhone x willen zetten (Daily driver).
De DP1 draait hier al sinds release op mijn daily, die ik ook zakelijk gebruik.
Nooit echt problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:05:
Nee, werkt perfect hier.
Al eens een reboot gedaan?
Meerdere keren al, heb dit al van bij de eerste beta en ook gemeld aan Apple.
Hieronder een gifje
https://imgur.com/a/Up1L6Ve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 19:56
[...]

Hier ook op de daily driver, geen bijzondere issues waar ik tegenaan loop, de gangbare en meestgebruikte apps functioneren prima.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
jphermans schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:13:
[...]

Meerdere keren al, heb dit al van bij de eerste beta en ook gemeld aan Apple.
Hieronder een gifje
https://imgur.com/a/Up1L6Ve
Geen idee of dit helpt, maar kan je het op de volgende manier uitschakelen?
https://www.wikihow.com/S...Restrictions-on-an-iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap er geen hol van, is je filmrol nu opeens na jaren wél op datum gesorteerd en is "recent" wat voorheen "filmrol" was? :')
jphermans schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:58:
Heb je niet die functie aanstaan?
Instellingen - Telefoon -> "Houd onbekende bellers stil"
(Dat niet kunnen uitbellen vind ik wel raar maar ale; dat lijkt te maken met Instellingen -> Schermtijd -> Communicatielimieten)

[ Voor 78% gewijzigd door WhatsappHack op 23-07-2019 13:29 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Restricties al alle mogelijke dingen bekeken wat het zou kunnen zijn maar niets.
Nee, functie staat uit. Communicatielimieten zal ik eens naar kijken. Anders neem ik een backup en zet er de laatste beta er nog eens op maar dan na een reset.

[ Voor 20% gewijzigd door jphermans op 23-07-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
jphermans schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:35:
Restricties al alle mogelijke dingen bekeken wat het zou kunnen zijn maar niets.
Nee, functie staat uit. Communicatielimieten zal ik eens naar kijken. Anders neem ik een backup en zet er de laatste beta er nog eens op maar dan na een reset.
Als ik 1230 bel krijg ik gewoon zon toon alsof iemand in gesprek is en annuleert die de boel, zonder melding.

Heb jouw melding ook nergens eerder voorbij zien komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
[...]

Ik draai sinds IOS7 al beta's meestal vanaf DP1 al op mijn daily driver. Nooit echt grote problemen mee gehad ofzo. Zeker vanaf DP3-4 is het al een heel eind en kan er niet meer heel veel mis gaan.

Maar heb sws een iPhone 7 werktelefoon er naast dus wat mijn privé iPhone X doet boeit niet zo heel veel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Ik draai sinds IOS7 al beta's meestal vanaf DP1 al op mijn daily driver. Nooit echt grote problemen mee gehad ofzo. Zeker vanaf DP3-4 is het al een heel eind en kan er niet meer heel veel mis gaan.

Maar heb sws een iPhone 7 werktelefoon er naast dus wat mijn privé iPhone X doet boeit niet zo heel veel :P
Dat was 2013?
Toen was je nog helemaal een snotneusje man :D :P

Grapje uiteraard :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jphermans
Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:49:
Als ik 1230 bel krijg ik gewoon zon toon alsof iemand in gesprek is en annuleert die de boel, zonder melding.
Heb jouw melding ook nergens eerder voorbij zien komen :D
1230 is een verkort nummer voor de voicemail van Proximus (Belgie).
Heb ondertussen een backup genomen en dan een restore gedaan naar de laatste beta(4), dan backup teruggezet en nu lijkt alles in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Zojuist Beta 3 op mijn iPad 2018 geprobeerd, wat een fantastische vooruitgang!!! Voor het selecteren van andere WiFi netwerken is eindelijk zoals we zouden willen!! Durf m alleen nog niet op mij iPhone XS te installeren, het is mij daily driver, te belangrijk als iets niet zou werken. Kan nu al niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Eindelijk😉 bugs gevonden die irritant zijn.
Lightning to USB adapter gekocht, uiteraard een originele, en dat doet de iPad regelmatig vast lopen (na eerste installatie was er gelijk een update voor de adapter).

Garmin gps’en worden herkend, Sony actioncam ook. Maar de Garmin’s doen de iPad vast lopen in het programma Bestanden. Met de homeknop kom je er weer uit.
Wisselen tussen de Sony actioncam en de garmin, nadat ik de usb stekker had verwisselt, dat ziet Bestanden echt niet zitten. Ik blijf de Sony folders zien. Ook na afsluiten van Bestanden. Eens kijken wat een reset van de iPad brengt.

(eens kijken hoe ik dit redelijker wijs op een schermvideo krijg om door te sturen naar Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Wauw Ik heb binnen een paar minuten aardig grote (maar ook vermakelijke) bugs gevonden. Blijkbaar werkt de nieuwe donkere modus niet zo goed samen met Slim Omkeren, wat voorheen soort van gebruikt kon worden voor een donkere modus. Ik heb al verschillende bugs gevonden:
- Mijn Blauwe achtergrond wordt tijdelijk geel zodra je ergens op drukt
- framerate is ongeveer 10fps
- Een schermopname laat de problemen niet zien, maar keert de kleuren om ten opzichte van wat je zelf op je scherm ziet. Op de schermopname is mijn achtergrond dus blauw en verandert deze naar geel als je ergens op drukt. Maar dat is dus wel hoe het zou moeten werken want de echte kleur van mijn achtergrond is blauw. Maar op mijn scherm is het dus geel, hoewel de video blauw laat zien...
YouTube: Ios13 bug1

- Bij het aan en uit zetten van slim omkeren zijn er 4 modussen ipv 2: Normaal, Iconen omgekeerd, Achtergrond en iconen omgekeerd, Alles omgekeerd.
Zie in onderstaand filmpje bv het rode icoontje: Het gaat van Rood op een zwarte achtergrond naar Blauw/Zwart, Blauw/Wit, Rood/Wit!
YouTube: Ios13 bug2

Vanavond alles maar eens in de feedback app stoppen

EDIT: Omdat ik nagenoeg denk te weten hoe ik de bug start besloot ik mijn telefoon te rebooten in de hoop dat de bug dan zou zijn afgelopen...NOPE. Mijn telefoon bevindt zich dus permanent in deze staat. Vanavond na het feedback geven maar helemaal weer vanaf 0 beginnen...

[ Voor 12% gewijzigd door thefal op 24-07-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Top, gpx bestanden zijn makkelijk over te zetten tussen iPad en Garmin Etrex 30. Nu echt geen enkele reden meer voor een PC😎 (Die ik al heb weg gedaan. Extern scherm heb ik gebruikt).

(Fit bestanden terug overzetten van Garmin naar bijvoorbeeld Strava is wel omslachtig. En dat gaat Garmin niet aanpassen, middels een app alla Garmin Express. Garmin verkoopt liever een nieuwe device).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:56
Is het een bug of een feature? Ik ben de optie open in kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z2Ua1KQavOEgCWO3mXO548Gd/thumb.jpg

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Feature toch als je forcetouch op linkje doet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:08
robbinonline schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:10:

[Afbeelding]
Bug, deze is inderdaad niet meer aanwezig als optie. Vorige versie was deze er wel. Mis het best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik had nogal een data- en batterydrain de laatste tijd. Vanochtend mijn iPhone gereboot en zat in een loop. Ik heb net mijn telefoon hersteld naar iOS12, iOS 13 weer geinstalleerd. Maar hoe zet ik nu mijn iCloud backup terug?
Het gekke is iTunes (Mojave) zegt dat er geen iCloud backup is maar in mijn iPhone zie ik dat er een van 0:08 uur is.

Instellingen en data opnieuw instellen en klaar! :)

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 25-07-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Tylen schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:13:
Feature toch als je forcetouch op linkje doet.
Niet alleen forcetouch ook als je de url even ingedrukt. Kreeg je altijd de optie website op achtergrond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:16
iAmRenzo schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:58:
Ik had nogal een data- en batterydrain de laatste tijd. Vanochtend mijn iPhone gereboot en zat in een loop. Ik heb net mijn telefoon hersteld naar iOS12, iOS 13 weer geinstalleerd. Maar hoe zet ik nu mijn iCloud backup terug?
Het gekke is iTunes (Mojave) zegt dat er geen iCloud backup is maar in mijn iPhone zie ik dat er een van 0:08 uur is.

Instellingen en data opnieuw instellen en klaar! :)
Mij lijkt dat je het beste in Instellingen je telefoon kan resetten naar fabrieksinstellingen en dan wordt je bij het aanmelden van je telefoon weer gepresenteerd of je een backup wil terugzetten.

Oh lol ik lees nu pas verder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-10 00:40
Iemand ook het probleem dat de Weather App niet meer update? Haalt sinds vandaag geen informatie binnen, geen enkele info wordt weergegeven.

Heb alles gereset mbt lokatie services maar zonder succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 09:32
Vildhjarta schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:51:
Iemand ook het probleem dat de Weather App niet meer update? Haalt sinds vandaag geen informatie binnen, geen enkele info wordt weergegeven.

Heb alles gereset mbt lokatie services maar zonder succes.
Temp Out of Range...

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

[Afbeelding]
Is in iPadOS ook verdwenen, helaas. Langer er op drukken of drukken op ‘open’ helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was hem ook al kwijt. Lijkt me een bugje. Maar schiet wel feedback in. Misschien is het geen bug maar gewoon een designquirk en passen ze 't aan aan de hand van feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
WhatsappHack schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:28:
Ik was hem ook al kwijt. Lijkt me een bugje. Maar schiet wel feedback in. Misschien is het geen bug maar gewoon een designquirk en passen ze 't aan aan de hand van feedback.
Ik had 'm al ingeschoten, en ik denk ook dat het designquirk is. Komt wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal

[Afbeelding]
raginus3 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Is in iPadOS ook verdwenen, helaas. Langer er op drukken of drukken op ‘open’ helpt niet.
Ik mis de knop Openen in nieuw tabblad / Openen op de achtergrond. Wat ik wel heb geleerd is dat als je met 2 vingers op de link klikt, de pagina alsnog in een nieuw tabblad opent. Dat is dan ook voor nu even mijn workaround.

[ Voor 18% gewijzigd door thefal op 25-07-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nog een bug tegengekomen in Carplay.
De Now Playing werkt niet i.c.m. een andere app dan de standaard Muziek-app. In iOS12 werkte dit wel gewoon. Ook te testen met bijvoorbeeld Youtube.
Ik gebruik namelijk een andere muziekspeler op m'n iPhone, maar Now Playing toont alleen het actuele nummer uit de Muziek app. Grappig detail is dat het kleine vakje Now Playing op het dashboard van Carplay wél de juiste info toont.

Vanmorgen wilde ik dit als feedback indienen. Dat lukte helaas niet want het moet binnen een uur geleden plaatgevonden hebben i.v.m. de logs. Vanavond nog maar een keer proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:29

amphora

Websites & Fotografie

Cheesy schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:49:
Nog een bug tegengekomen in Carplay.
De Now Playing werkt niet i.c.m. een andere app dan de standaard Muziek-app. In iOS12 werkte dit wel gewoon. Ook te testen met bijvoorbeeld Youtube.
Ik gebruik namelijk een andere muziekspeler op m'n iPhone, maar Now Playing toont alleen het actuele nummer uit de Muziek app.
Viel mij ook al op. In PB2 werkte dit nog wel vreemd genoeg.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vreemd genoeg heb ik met deze laatste beta problemen met wireless charging. En lees o.a op het forum van macrumors en Reddit meerdere mensen met dit probleem.

Ik moet telkens mijn iPhone XS herstarten en dan kan ik 'm weer draadloos opladen.

Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Fermion schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:40:
Zojuist Beta 3 op mijn iPad 2018 geprobeerd, wat een fantastische vooruitgang!!! Voor het selecteren van andere WiFi netwerken is eindelijk zoals we zouden willen!! Durf m alleen nog niet op mij iPhone XS te installeren, het is mij daily driver, te belangrijk als iets niet zou werken. Kan nu al niet wachten!!!
Mijn beide werk apparaten zijn IPad Pro 11” en iPhone X en werkt op beiden prima! Toch een behoorlijke update van 12 naar 13, lijkt alsof Apple steeds wat beter luistert naar wat er gemist wordt 😂

@Geert1976 ik merk wel dat mijn iPhone trager laadt via wireless.

[ Voor 5% gewijzigd door -TheNose- op 26-07-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:33:
[...]

@Geert1976 ik merk wel dat mijn iPhone trager laadt via wireless.
hopelijk dan een goede fix daarvoor in de aankomende beta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vraagje aan de kenners op deze hopelijk laatste achterlijk hete dag...

Ik denk erover een Apple watch 4 aan te schaffen. Is het feit dat ik 13 Dev beta draai op mijn iPhone nog een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:17:

Ik denk erover een Apple watch 4 aan te schaffen. Is het feit dat ik 13 Dev beta draai op mijn iPhone nog een probleem?
Nee hoor :) Werkt prima!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Thx Dennis (y)

Btw is het wellicht nog interessant om WatchOS 6 bèta te installeren? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38
dafmay schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:17:

Net is nog maar drie maanden tot de (jaarlijkse) presentatie in september. Op dit moment zou ik er voor kiezen om nog even een paar maanden te wachten. Ongetwijfeld zal er straks een 5 gepresenteerd worden en de 4 goedkoper. Dit is natuurlijk wel glazenbol werk, maar de afgelopen jaren is er ieder jaar een nieuwe AW gepresenteerd.

Als je 'm nu nodig hebt (of gewoon wilt hebben ;)), moet je nu 'm nu natuurlijk kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:23:
Thx Dennis (y)

Dat kan alleen als je een echte developer account hebt, er is geen public beta van de nieuwe WatchOS! (Omdat je niet meer kan downgraden bij problemen)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
@DennusB Ik heb een Dev account.

@meesje Is meer een kwestie van willen idd. ;) Kan eventueel later altijd wel weer over op de nieuwe AW 5.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Dat kan alleen als je een echte developer account hebt, er is geen public beta van de nieuwe WatchOS! (Omdat je niet meer kan downgraden bij problemen)
Je hebt geen developer account nodig overigens, alleen het profiel.
Er vind geen check plaats zoals dat vroeger met iPhones gedaan werd op udid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 16:10
dafmay schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:23:
Thx Dennis (y)

Mwa, vind het nogal tegenvallen eigenlijk. Ja, er zitten wat nieuwe features in, maar niks schokkends. Then again, er zijn nog geen apps gebouwd met de nieuwe UIKit features voor de Watch (naam even kwijt). Dat zou moeten leiden tot mooiere en betere Watch apps.

Batterijduur is ook minder dan OS5 (logischerwijs). Soms moet ik hem opnieuw booten omdat ie onwijs gaat bokken. Verder is het wel prima, maar zou het niet nog een keer doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sluuz op 26-07-2019 16:12 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Sluuz thx goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Muis support is er slechter op geworden. Nu heb ik regelmatig dat de aanwijzer bevriest. Wachten tot dat ie weer ontwaakt is het enige devies. (test de muis vanaf nu met een andere batterij, wie weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zout84
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:03
Dat met Nikon en de wifi en SnapBridge heb heb ik dus ook. Hopelijk wordt dit nog opgelost want ik dacht ook dat ik het niet veel gebruikte maar eigenlijk toch wel vaker dan ik dacht.

[ Voor 12% gewijzigd door zout84 op 28-07-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-10 17:11
Dit is ook iets wat mij opvalt, ipados pb3. Als ik via files een groot bestand kopieer van bijvoorbeeld mijn nas naar een sd-kaart, zie je in files de melding: copying files from nas to noname (sd-kaart). Als ik dan bijvoorbeeld op de icloud label links in mijn files klik, verandert de melding naar: copying files from nas to icloud.
Gebeurt dat dan ook echt, is het een bug, of wat moet ik hier van denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CheopsChefren schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:12:
Dit is ook iets wat mij opvalt, ipados pb3. Als ik via files een groot bestand kopieer van bijvoorbeeld mijn nas naar een sd-kaart, zie je in files de melding: copying files from nas to noname (sd-kaart). Als ik dan bijvoorbeeld op de icloud label links in mijn files klik, verandert de melding naar: copying files from nas to icloud.
Gebeurt dat dan ook echt, is het een bug, of wat moet ik hier van denken?
Staan de bestanden uiteindelijk op je SD-kaart of op je iCloud of op allebei?
Als je dat even bekijkt heb je je antwoord lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
Deze week weer Developer Beta 5 tijd! :)
Vandaag? Morgen? Woensdag? :+

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 29-07-2019 07:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:49:
Morgen DP5 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rivanov schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:49:
Lijkt me wel weer tijd voor inderdaad, ik ga ook voor de dinsdag (19:00)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Donstil schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:43:
Komen na weken mijn AliExpress NFC tags eindelijk binnen. Is het stuk in beta 4 8)7
Ik weet niet welke PB het was maar als ik home automation wilde doen met nfc, dan werkt het pas als hij eerst toestemming vroeg. Ik hoop dat het goed werkend terug komt. Leek me vet handig met slapen gaan bijvoorbeeld.
Donstil schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:39:
Je moet een bepaald type hebben, NTAG 213.
Waarom precies deze? Ik heb de 215 geloof ik. Het is toch allemaal nfc, sommige iets meer storage.

Ik was mijn smb ook kwijt. Ik had stiekem gehoopt dat webdav er ook zou zijn, maar helaas. Buitenshuis toegang tot mijn NAS in Files was wel fijn geweest. Synology heeft de app nog niet eens aangepast aan de iOS12 mogelijkheden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAmRenzo Je kan natuurlijk een VPN naar huis opzetten, dan kan je je NAS met alle bestanden “lokaal” benaderen vanuit Files :P Althans als ‘t werkt, die functie in Files is hier verschrikkelijk temperamental dus gebruik meestal toch nog FileExplorer. Maar béta he. :P

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 29-07-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-10 17:11
WhatsappHack schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:34:
[...]

Staan de bestanden uiteindelijk op je SD-kaart of op je iCloud of op allebei?
Als je dat even bekijkt heb je je antwoord lijkt me? :P
Is dat van belang dan? Het gaat erom dat de melding tijdens het kopiëren/verplaatsen van bestanden verandert, of dat daadwerkelijk wel of niet gebeurd. De melding zou niet moeten veranderen, en als de veranderde melding wel terecht is, is het een nog grotere bug. Dus daarom of er meerderen zijn die dit tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet welke PB het was maar als ik home automation wilde doen met nfc, dan werkt het pas als hij eerst toestemming vroeg. Ik hoop dat het goed werkend terug komt. Leek me vet handig met slapen gaan bijvoorbeeld.

[...]

Waarom precies deze? Ik heb de 215 geloof ik. Het is toch allemaal nfc, sommige iets meer storage.
Dat eerste is uit te zetten toch? Met het vinkje “vraag voor uitvoeren” oid.

Dat tweede. Ik kreeg het niet werkend met andere tags. Alleen scannen van 213 lukte. Kan ook aan de beta liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Donstil schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:22:
Dat eerste is uit te zetten toch? Met het vinkje “vraag voor uitvoeren” oid.
Ja, maar daardoor werkte het dus niet meer. Of 1 op de 10 keer aantikken.
Dat tweede. Ik kreeg het niet werkend met andere tags. Alleen scannen van 213 lukte. Kan ook aan de beta liggen natuurlijk.
Volgens mij is een NTAG voldoende. De cijfers maken niet veel uit. Ziet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:30:
[...]

Ja, maar daardoor werkte het dus niet meer. Of 1 op de 10 keer aantikken.
Ooh zo, dat die functie bugged is. Dat zou kunnen, dat heb ik niet getest eigenlijk.

Misschien vanavond een nieuwe beta zodat we weer kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CheopsChefren schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Is dat van belang dan? Het gaat erom dat de melding tijdens het kopiëren/verplaatsen van bestanden verandert, of dat daadwerkelijk wel of niet gebeurd. De melding zou niet moeten veranderen, en als de veranderde melding wel terecht is, is het een nog grotere bug. Dus daarom of er meerderen zijn die dit tegenkomen.
Dat lijkt me nogal van belang ja want het is een wereld van verschil. :P Je kan toch even kijken waar de bestanden uitkomen...? Lijkt me niet al teveel moeite. ;) Is het op allebei dan maak je een bugreport aan in de Feedback-app dat hij het ongewild naar twee plekken upload terwijl dat niet de bedoeling is. Upload ie het wel prima enkel naar de locatie die je wilde en verandert dus uitsluitend de melding foutief, dan maak je enkel daarvoor een bugreport aan. :)

Fwiw heb ik dit niet kunnen reproduceren met de normale locaties; maar ik heb geen SD-kaart dus wellicht is het specifiek daar een probleem.

-edit- Ff voor de duidelijkheid, je hebt het over die Tags toch?

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 29-07-2019 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DP5 wordt vandaag released.

https://9to5mac.com/2019/07/29/ios-13-beta-5/

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 29-07-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Voor de rest prima??
ik zit nu op 4 namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nick25 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Voor de rest prima??
ik zit nu op 4 namelijk
edit:

downloading now... 564 Mb voor iPhone Xs

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 29-07-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Klopt daarom vraag ik het voordat ik na 5 ga :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:12:
[...]

Klopt daarom vraag ik het voordat ik na 5 ga :p
Beta’s hebben een houdbaarheid. Dus je moet toch over ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Brb hij is bijna binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Hoeveel bèta’s zullen er, naar verwachting, komen tot de final release?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Alekz87 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:22:
8/10 denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alekz87 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:22:
iOS12 had er 12 Maar gemiddeld net onder de 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Jeuj. Goed gehoopt op vandaag. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Werkt weer soepel

Abn werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Geen long-press menu in Safari. iPad Pro 12.9 2017

In Chrome wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Hier ook beta 5 aan het installeren op twee toestellen. (X en SE)

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:53

Fab1Man

Live life to the fullest

DigiD werkt ook weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben nog geen noemenswaardige verbeteringen tegen gekomen (maar nog vroeg inderdaad).

ING Bankieren app nog steeds eerst killen voordat je 'm weer opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
iPad Pro draait nu DB 5. iPhone 7 (voor CarPlay) is aan het updaten.
Nieuwe iPadOS feature: kiezen hoe groot de homescreen icons moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zLqRPb4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
In opdrachten is automatisering verdwenen in beta 5 :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
[Feature] Actions in Share Sheet are now sectioned by default, with the option to pin Favorites on top!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Y9Q96j.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Beql63.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 29-07-2019 20:13 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste