Gitarist schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:
EDIT: inmiddels (Q1 2022) zijn we aan het kijken naar een datum in maart-april-mei 2022. Wil je meedoen, stuur me even een DM
Tweakers Gitaarmeet 2021
Beste volgers van dit topic: vandaag precies twee jaar geleden toog een illuster gezelschap bestaande uit Tweakers uit dit topic af naar Den Haag om daar in een ruimte samen te komen en elkaar te verblijden met de mooiste zaken op het gebied van gitaren, versterkers en effectpedalen, ondersteund door de nodige sterke verhalen en uiteraard de mooiste muzikale uitspattingen van de heren*. Het was een gezellige middag!
Aangezien dit al weer twee jaar geleden is en de coronacrisis eindelijk een beetje voorbij lijkt te raken, lijkt het mij hoog tijd om weer een Tweakers Gitaristenmeet te organiseren!
Het moet gaan om een locatie die goed bereikbaar is voor de meesten, dus het liefst enigszins centraal in het land. Ook moet het vrij ruim zijn en moet er (heerlijke) herrie gemaakt mogen worden. Het liefst is er ook een drumstel aanwezig. En elektriciteit is ook wel fijn
Een goede optie is wellicht
Popcentrum Amersfoort. Maar uiteraard zijn er wellicht ook nog andere goede ruimtes denkbaar.
Één grote(re) ruimte is heel leuk, maar het zou ook misschien leuk zijn om naast de "hoofd"ruimte ook een of twee kleinere jamhokken te hebben.
Datum
Ik denk dat een weekenddag het handigste is. Misschien een zaterdag/zondag in november?
Ik zou
20 of 27 november willen voorstellen. Maar uiteraard moeten we dit met z'n allen bepalen.
Wat wordt er van je verwacht?
Niet veel

Het doel is vooral om een gezellige middag te beleven en lekker te genieten van elkaars gitaren, pedaaltjes, amps en ander moois. En natuurlijk is het ook leuk als we een beetje jammen.
Het is niet verplicht om ál je gear mee te nemen (mag uiteraard wel). En ook hoef je je niet bezwaard te voelen als bij jou de hobby nog niet zo uit de hand is gelopen als bij mij

Iedereen is welkom! Uiteraard zijn bassisten, mandolinisten, ukelelelespelers e.d. ook van harte welkom!
*De vorige keer waren er alleen heren. Supergezellig natuurlijk, maar uiteraard zijn ook mensen van andere geslachten van harte welkom!
Dit kwam ook in de evaluatie naar voren: vorige keer liep het jammen soms een beetje ongestructureerd. Dat is op zich niet erg, maar na 5x een blues schema in een andere toonsoort te hebben ingezet is het ook wel eens leuk als we ergens anders overheen kunnen jammen. Daarom wil ik me wel commiteren aan het verzorgen van een aantal akkoordenschema's in diverse stijlen (Now you shred, anyone?). Dat zal ik dan een aantal keer printen zodat we enige houvast hebben tijdens de jams.Wie doet er mee?
"
Let me know in the comments below"
De Tweakers die tot nu toe meedoen:
Wat kost da?
Het is niet waarschijnlijk dat we kosteloos een ruimte kunnen vinden. Daarom lijkt het me wel zo eerlijk als we de kosten die we moeten maken met z'n allen delen.
Aangezien we nog niks geboekt hebben is het nog niet duidelijk wat de kosten zijn.
Maar... hoe meer mensen meedoen, hoe lager de kosten per persoon.