Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-10 13:06
Nog bedankt voor de tips , heb de tc electronic ditto gekozen aangezien ik dus vooral mijn tijd wil besteden aan het beter worden op gitaar eerst in plaats van teveel met de randapparatuur bezig te zijn.

Maar nu heb ik dat ding vanochtend aangesloten (toevallig dagje vrij vandaag) en heb ik de hele dag akkoordjes gespeeld met kleine solotjes eroverheen, zet hem nu net pas uit. Wat een tof apparaatje zeg de tijd vloog voorbij en ontzettend veel plezier gehad, snap zelfs van deze eenvoudige versie nog niet precies alle functies dus ik ga deze week ook nog even in wat online tutorials duiken.

Zie mezelf trouwens zeker over een tijdje wel een upgrade kopen zodat je het ook op je laptop kan zetten etc maar dit is voorlopig wel even goed zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 31-05-2022 18:11 ]

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stylze schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:59:
..
vooral mijn tijd wil besteden aan het beter worden op gitaar eerst in plaats van teveel met de randapparatuur bezig te zijn.
..
Dat zeggen we allemaal ;). Ik denk overigens dat er ook wel drumpedaaltjes zijn als je iets geavanceerder wilt. Mij hielp de drum wel erg in het stakker spelen. Tuurlijk, een metronoom kan ook, maar ik vind drums echt leuker. Kan overigens ook mooi met bijv GarageBand.

Ik ben zelf bijna jarig dus het is tijd voor weer een upgrade. Ik heb nu de Amplifi 100FX, wat een heerlijk apparaat is, maar je bent altijd veroordeeld tot de app en dat wil ik eigenlijk niet meer. Ben dus nu in de markt voor een multi effect pedaal, zoals bijv de Mooer GE 200, de Boss GT1 oid…heerlijk reviews kijken en lezen etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Dat zeggen we allemaal ;). Ik denk overigens dat er ook wel drumpedaaltjes zijn als je iets geavanceerder wilt. Mij hielp de drum wel erg in het stakker spelen. Tuurlijk, een metronoom kan ook, maar ik vind drums echt leuker. Kan overigens ook mooi met bijv GarageBand.

Ik ben zelf bijna jarig dus het is tijd voor weer een upgrade. Ik heb nu de Amplifi 100FX, wat een heerlijk apparaat is, maar je bent altijd veroordeeld tot de app en dat wil ik eigenlijk niet meer. Ben dus nu in de markt voor een multi effect pedaal, zoals bijv de Mooer GE 200, de Boss GT1 oid…heerlijk reviews kijken en lezen etc :).
Kijk - in het kader van de ‘experimenten’ en je portemonnee - vooral ook naar tweedehands multiFX pedalen.

Zelfs een stokoude Boss ME-5 is uitstekend! :)

https://bossarea.com/me-5-guitar-multiple-effects/

Maar, met een Katana (die heb je toch?) heb je toch helemaal geen externe effecten nodig? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 31-05-2022 23:24 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ramzzz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Kijk - in het kader van de ‘experimenten’ en je portemonnee - vooral ook naar tweedehands multiFX pedalen.

Zelfs een stokoude Boss ME-5 is uitstekend! :)

https://bossarea.com/me-5-guitar-multiple-effects/

Maar, met een Katana (die heb je toch?) heb je toch helemaal geen externe effecten nodig? :?
Wel met de Digitech, aangezien de 50 geen FX loop heeft…en tweedehands is zeker een optie, de fx100 heb ik ook via hier en mijn oude looper was zo verkocht.

De katana is ook wat overkill voor hier, die zal ook niet eeuwig blijven denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Eind deze maand (zondag 26 juni) is het dan eindelijk zo ver! De grote Tweakers GitaarMeet! Deze keer in Enschede.

Mocht je ook graag willen komen, laat het dan even weten :)
Gitarist schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:
EDIT: inmiddels (Q1 2022) zijn we aan het kijken naar een datum in maart-april-mei 2022. Wil je meedoen, stuur me even een DM

Tweakers Gitaarmeet 2021

Beste volgers van dit topic: vandaag precies twee jaar geleden toog een illuster gezelschap bestaande uit Tweakers uit dit topic af naar Den Haag om daar in een ruimte samen te komen en elkaar te verblijden met de mooiste zaken op het gebied van gitaren, versterkers en effectpedalen, ondersteund door de nodige sterke verhalen en uiteraard de mooiste muzikale uitspattingen van de heren*. Het was een gezellige middag!
[Afbeelding][Afbeelding]

Aangezien dit al weer twee jaar geleden is en de coronacrisis eindelijk een beetje voorbij lijkt te raken, lijkt het mij hoog tijd om weer een Tweakers Gitaristenmeet te organiseren!
Het moet gaan om een locatie die goed bereikbaar is voor de meesten, dus het liefst enigszins centraal in het land. Ook moet het vrij ruim zijn en moet er (heerlijke) herrie gemaakt mogen worden. Het liefst is er ook een drumstel aanwezig. En elektriciteit is ook wel fijn :+

Een goede optie is wellicht Popcentrum Amersfoort. Maar uiteraard zijn er wellicht ook nog andere goede ruimtes denkbaar.

Één grote(re) ruimte is heel leuk, maar het zou ook misschien leuk zijn om naast de "hoofd"ruimte ook een of twee kleinere jamhokken te hebben.
Datum
Ik denk dat een weekenddag het handigste is. Misschien een zaterdag/zondag in november?

Ik zou 20 of 27 november willen voorstellen. Maar uiteraard moeten we dit met z'n allen bepalen.
Wat wordt er van je verwacht?
Niet veel ;) Het doel is vooral om een gezellige middag te beleven en lekker te genieten van elkaars gitaren, pedaaltjes, amps en ander moois. En natuurlijk is het ook leuk als we een beetje jammen.

Het is niet verplicht om ál je gear mee te nemen (mag uiteraard wel). En ook hoef je je niet bezwaard te voelen als bij jou de hobby nog niet zo uit de hand is gelopen als bij mij ;)
Iedereen is welkom! Uiteraard zijn bassisten, mandolinisten, ukelelelespelers e.d. ook van harte welkom!
*De vorige keer waren er alleen heren. Supergezellig natuurlijk, maar uiteraard zijn ook mensen van andere geslachten van harte welkom!

Dit kwam ook in de evaluatie naar voren: vorige keer liep het jammen soms een beetje ongestructureerd. Dat is op zich niet erg, maar na 5x een blues schema in een andere toonsoort te hebben ingezet is het ook wel eens leuk als we ergens anders overheen kunnen jammen. Daarom wil ik me wel commiteren aan het verzorgen van een aantal akkoordenschema's in diverse stijlen (Now you shred, anyone?). Dat zal ik dan een aantal keer printen zodat we enige houvast hebben tijdens de jams.
Wie doet er mee?
"Let me know in the comments below"

De Tweakers die tot nu toe meedoen:
Wat kost da?
Het is niet waarschijnlijk dat we kosteloos een ruimte kunnen vinden. Daarom lijkt het me wel zo eerlijk als we de kosten die we moeten maken met z'n allen delen.
Aangezien we nog niks geboekt hebben is het nog niet duidelijk wat de kosten zijn.

Maar... hoe meer mensen meedoen, hoe lager de kosten per persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Thanks voor de reminder... ik zie het voor mij helaas niet meer gebeuren. ;w

Veel te veel dingen nog te doen voor onze vakantie, o.a klussen die al te lang zijn uitgesteld, huis verder opruimen... te veel gewerkt en de boel laten versloffen de laatste tijd.

Maar ik houd hoop.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Jammer maar helaas @Ramzzz.

Aan jou en iedereen: zou je wanneer je zekerheid heb over je status (aanwezig/niet aanwezig/missschien) dit willen aanpassen in Datumprikker (indien van toepassing)? Dan hou ik/houden we zicht op wie er allemaal komen.

Op dit moment staan er in Datumprikker maar 6 mensen op "zeker". Ik kan me voorstellen dat dit uiteraard nog kan veranderen. Maar mocht blijken dat er echt maar zes of minder mensen komen, dan is dat misschien wat weinig om de Gitaarmeet door te laten gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:09

MsD

@ZieMaar! Multieffectpedalen. toffe dingen. Ik zelf vind die app nog steeds wel fijn werken. Hoef je niet elke keer de pc aan te zetten.
Het geklooi op zo'n apparaat met elk merk z'n eigen interface en eigenaardigheden, vind ik niet perse fijn.

Ondertussen heb ik natuurlijk ook een rijtje eisen gekregen aan die dingen.

Een effectloop vind ik eigenlijk wel erg leuk. Maar dat komt omdat ik mega veel pedalen heb, en die soms wil proberen, of juist die boost tegeven, of dat extraatje aan je geluid te geven. Vind ik fijn.

Voor een ruisvrije overdracht hou ik heel erg veel van xlr connectors. Beterder dan jack. gaan die zo de interface van mijn computer in. Heel gek, maar ik speel en neem liever op op deze wijze dan via usb. workflow probleem misschien.

Een behapbaar programma op de pc om je geluiden te maken, en op te slaan en aan te passen. en extra patches te downloaden.

mijn korte gedachten. Speel tegenwoordig weer even met alleen pedalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 13:32
Gitarist schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:12:
Jammer maar helaas @Ramzzz.

Aan jou en iedereen: zou je wanneer je zekerheid heb over je status (aanwezig/niet aanwezig/missschien) dit willen aanpassen in Datumprikker (indien van toepassing)? Dan hou ik/houden we zicht op wie er allemaal komen.

Op dit moment staan er in Datumprikker maar 6 mensen op "zeker". Ik kan me voorstellen dat dit uiteraard nog kan veranderen. Maar mocht blijken dat er echt maar zes of minder mensen komen, dan is dat misschien wat weinig om de Gitaarmeet door te laten gaan...
Heb jij toevallig nog ergens die link van de datumprikker? Ik wil er zeker bij zijn, maar weet even niet wat ik destijds heb doorgegeven.

edit:
al gevonden

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 18:21
Ramzzz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:40:
Thanks voor de reminder... ik zie het voor mij helaas niet meer gebeuren. ;w

Veel te veel dingen nog te doen voor onze vakantie, o.a klussen die al te lang zijn uitgesteld, huis verder opruimen... te veel gewerkt en de boel laten versloffen de laatste tijd.

Maar ik houd hoop.
Gewoon komen, veel leuker dan klussen en opruimen 8)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 13:32
@franssie @ElectricHead @gitaarwerk @Ramzzz @KnoxNL & @anie staan nog op misschien. Zouden jullie aan kunnen geven of jullie wel of niet kunnen?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:19
Ik heb best wel last van een te harde grip bij akkoorden etc, daar heb ik aan gewerkt de laatste tijd. Wat soepeler spelen en minder geforceerd, dat werkt echt goed om juist zuiverder te spelen bijvoorbeeld.

Maaruhhh, deze slijtage is dat normaal?
Na 1 jaar intensief gebruik 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeA3ybX7DIQ4UZs99B5krddJBWs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bIAwBOPtSEnRH4SAOJTc3oUA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Masch schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:50:
@franssie @ElectricHead @gitaarwerk @Ramzzz @KnoxNL & @anie staan nog op misschien. Zouden jullie aan kunnen geven of jullie wel of niet kunnen?
Voor mij lukt dat niet helaas. Ik ben nog herstellende van de vervelende gevolgen van Covid. Het gaat gelukkig echt wel beter maar ik moet de dingen nog per dag bekijken.

Maar ik snap ook dat jullie daar geen rekening mee kunnen houden :)

Ik zal daarom mezelf op "Nee" zetten. Ik had al aangegeven als ik zou komen alleen mijn tele mee te nemen en verder geen gear dit keer, dus daar gaat weinig verloren. Heel veel plezier allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Linkser schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:52:
Ik heb best wel last van een te harde grip bij akkoorden etc, daar heb ik aan gewerkt de laatste tijd. Wat soepeler spelen en minder geforceerd, dat werkt echt goed om juist zuiverder te spelen bijvoorbeeld.

[Afbeelding]
Zooo, dat zijn flinke slijtageplekken… (heel) veel uren, veel bends? Of lompe kolenschoppen-techniek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Ramzzz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Zooo, dat zijn flinke slijtageplekken… (heel) veel uren, veel bends? Of lompe kolenschoppen-techniek? :+
Het lijkt wat erger dan het is hoor..... O-) maar ik heb echt absurd veel uren gespeeld, eerste gitaar (dus inderdaad ook verkeerde techniek).
Combinatie van alles denk ik ook maar omdat ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb dacht even delen en peilen hoe erg dit nu precies is.
Met mijn, hopelijk in de nabije toekomst, nieuwe gitaar maar eens zorgen dat dit niet zo snel gaat slijten :+
op de wat lagere frets, waar ik nu ook veel op speel met barre akkoorden of leads stukken heb ik dit (nog) niet gelukkig.

[ Voor 11% gewijzigd door Linkser op 01-06-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Linkser schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Het lijkt wat erger dan het is hoor..... O-) maar ik heb echt absurd veel uren gespeeld, eerste gitaar (dus inderdaad ook verkeerde techniek).
Combinatie van alles denk ik ook maar omdat ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb dacht even delen en peilen hoe erg dit nu precies is.
Met mijn, hopelijk in de nabije toekomst, nieuwe gitaar maar eens zorgen dat dit niet zo snel gaat slijten :+
op de wat lagere frets, waar ik nu ook veel op speel met barre akkoorden of leads stukken heb ik dit (nog) niet gelukkig.
Op je 2e gitaar kun je ander materiaal frets overwegen, dat slijt minder snel. bv RVS tov Nikkel (wat ik denk dat dit is).

Natuurlijk doet dat weer iets met de feel en de sound, maar dat is geneuzel in de marge imo.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 13:22
Hierbij mijn verzameling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaaNy14M7tZmB-DT0N-vgtsLruc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IUewqTY77JsznqjoOvtRpyLA.png?f=fotoalbum_large

Van links naar rechts: Epiphone EJ-200SCE (2017) | Eko Model 100 Cat Eye (1960) | Squier Affinity Telecaster (2019) | Fender Player Stratocaster (2021) | Gibson Les Paul Tribute (2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
RichardKim06 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:39:

[Afbeelding]

Van links naar rechts: Epiphone EJ-200SCE (2017) | Eko Model 100 Cat Eye (1960) | Squier Affinity Telecaster (2019) | Fender Player Stratocaster (2021) | Gibson Les Paul Tribute (2016)
Leuk hoor, mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
MsD schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:20:
@ZieMaar! Multieffectpedalen. toffe dingen. Ik zelf vind die app nog steeds wel fijn werken. Hoef je niet elke keer de pc aan te zetten.
Het geklooi op zo'n apparaat met elk merk z'n eigen interface en eigenaardigheden, vind ik niet perse fijn.

Ondertussen heb ik natuurlijk ook een rijtje eisen gekregen aan die dingen.

Een effectloop vind ik eigenlijk wel erg leuk. Maar dat komt omdat ik mega veel pedalen heb, en die soms wil proberen, of juist die boost tegeven, of dat extraatje aan je geluid te geven. Vind ik fijn.

Voor een ruisvrije overdracht hou ik heel erg veel van xlr connectors. Beterder dan jack. gaan die zo de interface van mijn computer in. Heel gek, maar ik speel en neem liever op op deze wijze dan via usb. workflow probleem misschien.

Een behapbaar programma op de pc om je geluiden te maken, en op te slaan en aan te passen. en extra patches te downloaden.

mijn korte gedachten. Speel tegenwoordig weer even met alleen pedalen :-)
Ik wil zonder app en zonder pc het liefst :). Die FX100 (die heb ik van jou overgenomen toch?) is heerlijk, maar ik kan niet alle 100 banks onthouden en zonder app heb je geen idee wat wat is, dus iets met een display’tje is nog fijner denk ik…

Alleen losse pedalen zou op zich ook kunnen, maar voelt ook beperkt qua opties (tenzij je er veel hebt natuurlijk)…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb de locatie georganiseerd. Dus: Ich bin dabei! ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:53
Ah sorry, ik dacht dat ik dat al gedaan had. Ik ben er uiteraard bij. Geen voetbal, geen formule 1, 2 kinderverjaardagen gepland op die dag. Mooie dag om van huis te zijn met een boel gitaren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

ZieMaar! schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Ik wil zonder app en zonder pc het liefst :). Die FX100 (die heb ik van jou overgenomen toch?) is heerlijk, maar ik kan niet alle 100 banks onthouden en zonder app heb je geen idee wat wat is, dus iets met een display’tje is nog fijner denk ik…

Alleen losse pedalen zou op zich ook kunnen, maar voelt ook beperkt qua opties (tenzij je er veel hebt natuurlijk)…
Ik zie dat schermpje van de tablet juist als een duidelijker scherm dan die 160x32 pixels van een multi pedaal. En als je 100 banks hebt is het altijd puzzelen. Klooien met papiertjes en notitieboekjes, ik zie het zo vaak.

Ik vind een integratie met pc/tablet echt een vereiste om met een multi ding bezig te zijn. Leuk om live aan knopjes te draaien, maar niet altijd overzichtelijk.

Dan vind ik losse pedalen weer fijner. Nog meer knopjes en parameters 😀

Ben het wel eens dat de amplifi (en ook de firehawk) iets meer schermpje mochten hebben. Aan de andere kant is de minimale live interface ook fijn. Het zal altijd blijven klooien met ergonomie en functie.

Of gewoon doorsparen voor een helix/kemper... (en dezelfde problemen hebben, haha.)

Je kan natuurlijk ook bekijken welk apparaat de meeste gebruikers en gebruikers patches heeft. Zegt soms ook iets over de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Linkser schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:52:

[Afbeelding]
Nikkelen frets?
Die zijn zachter dan RVS

Er lijkt nog genoeg dikte in te zitten om ze een keer te (laten) vlakken en crownen.
Hoewel die deuk op de hoge e in de fret boven de positiemarker al bijna totaan het board lijkt te gaan

Refret is natuurlijk ook een optie... Zelf doen en ervan leren als de gitaar niet te kostbaar is.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik kan niet anders dan op misschien blijven staan helaas.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Geen probleem op zich hoor, @gitaarwerk. Maar iedere zekerheid die we kunnen krijgen is mooi meegnomen.
Op dit moment staan er 7 mensen op "zeker" en 3 op misschien. Dus dat lijkt me een voldoende aantal om er een mooie gezellige middag van te maken!

---
Heb trouwens wel weer enige GAS gekregen door de nieuwe release van Walrus Audio: Lore. Op de een of andere manier ben ik echt een sucker voor dit soort pedalen.

Alleen wel € 329 bij Bax... weet nog niet of ik dát er voor over heb :$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben inmiddels herstellende van mijn Covid perikelen, en daardoor heb ik ook weer energie en plezier voor/in andere dingen, waaronder gitaar spelen.

Ik krijg daar om 1 of andere reden vaak in de avond zin in, waardoor ik eigenlijk alleen nog maar door de mustang micro speel. En ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels ernstig verliefd ben op het ding. Ik heb een redelijk goede koptelefoon gekocht speciaal voor dat ding, heb inmiddels een aantal settings die ik erg goed vind klinken, en ik heb er weer enorm veel plezier in.

Echt helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dat ding is uitstekend! 👌🏽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:44:
Dat ding is uitstekend! 👌🏽
En dan te bedenken dat ik misschien nog wel meer dan wie ook hier in het topic een enorme buizensnob ben/was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 10:35
KnoxNL schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:11:
...

Ik krijg daar om 1 of andere reden vaak in de avond zin in, waardoor ik eigenlijk alleen nog maar door de mustang micro speel. En ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels ernstig verliefd ben op het ding. Ik heb een redelijk goede koptelefoon gekocht speciaal voor dat ding, heb inmiddels een aantal settings die ik erg goed vind klinken, en ik heb er weer enorm veel plezier in.

Echt helemaal top!
Goed om te horen. Ben binnenkort jarig en zat er al naar te kijken :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Bateau op 09-06-2022 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Het is een no-brainer.

Dat ding op zich klikt al uitstekend, maar je kunt ook al je effecten (indien gewenst) er nog tussen zetten (gitaar > Pedalboard > Mustang Micro > koptelefoon), en biedt daarbij dus de mogelijkheden om ‘zacht’ te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 11:10

pinda powerrr

Slow down...

Helemaal eens, Mustang Micro is echt een top ding!
Al "moest" ik gisteren wel even de buizen flink op zijn donder geven. Dinsdag naar Clapton geweest en als je dan thuis ook een Tweed hebt staan is het niet heel moeilijk om die sound te krijgen. Dat was ook wel even lekker :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:53:
Helemaal eens, Mustang Micro is echt een top ding!
Al "moest" ik gisteren wel even de buizen flink op zijn donder geven. Dinsdag naar Clapton geweest en als je dan thuis ook een Tweed hebt staan is het niet heel moeilijk om die sound te krijgen. Dat was ook wel even lekker :P
Hmmm… ja, zou ik nu ook wel willen, maar dan ligt de voorpui eruit denk ik. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
*Ding-dong*
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJtamlvhRrssySlamN4jIwAgKGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e79MPMkLsg0G9zFhnI9vUIQs.jpg?f=fotoalbum_large

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Oh god....

Ga je nu naast pedalen ook willekeurige onderdelen sparen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:06:
[...]

Oh god....

Ga je nu naast pedalen ook willekeurige onderdelen sparen? :+
*Ding-dong*

spoiler:
Fender Baritone Tele Sub-sonic hals

Nee niet zo willekeurig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:33:
[...]

*Ding-dong*

spoiler:
Fender Baritone Tele Sub-sonic hals

Nee niet zo willekeurig. ;)
Maar toch wel Ramzzz-on :*) :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

En dan volgende week een foto van de hals en daarna een foto van de elektronica....

En dan een filmpje waarin je alles tot 1 thincaster aan het klussen bent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
JAMF schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:38:
[...]

En dan volgende week een foto van de hals en daarna een foto van de elektronica....

En dan een filmpje waarin je alles tot 1 thincaster aan het klussen bent.....
Helaas staat YouTube al vol met zulke ongein uiterst interessante en belangwekkende video’s …

Dus erg veel zal het niet toevoegen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
Ga denk ik maar eens langs wat muziekwinkels vandaag.

Ik heb nog een gitaar nodig voor bij mijn vriendin, en wil al langer een digitale piano. We zullen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

KnoxNL schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:20:
Ga denk ik maar eens langs wat muziekwinkels vandaag.

Ik heb nog een gitaar nodig voor bij mijn vriendin, en wil al langer een digitale piano. We zullen zien.
pas maar op met een digitale piano,… wilde een hybrid maar kwam terug met een vleugel :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
gitaarwerk schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:48:
[...]

pas maar op met een digitale piano,… wilde een hybrid maar kwam terug met een vleugel :o
LOL

Dat gaat hem echt niet worden, zoveel zelfbeheersing heb ik dan nog net wel hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

KnoxNL schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:59:
[...]

LOL

Dat gaat hem echt niet worden, zoveel zelfbeheersing heb ik dan nog net wel hahaha
GAS hits you when you don’t realize it ;)

(overigens scheelde de prijzen niet enorm. Een 2e hands piano is soms goedkoper zelfs :Y) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Zo, zonet een vriendelijke meneer blij gemaakt met 3 gratis gitaarversterkers. O-)

Ze stonden nog geen kwartier op Marktplaats. :+

Afbeeldingslocatie: https://images.marktplaats.com/api/v1/listing-mp-p/images/4c/4cbc94fd-6b46-4f6d-bd8a-9cabba2b4347?rule=ecg_mp_eps$_86.jpg
Wegens al lang overbodig, gratis af te halen: 2 Kustom gitaarversterkertjes. Beide mét netsnoer. Ook geschikt voor bijv. versterken van een keyboard.

- Kustom Tube 12, met 8” Celestion Super8 speaker
- Kustom KGA-10 met 6” Kustom speaker

Hebben lang niets gedaan, dus er kan wat kraak in de potmeters zitten, dat is oplosbaar.

Zojuist getest, en beide doen het prima, allebei hebben naast een goed luid ‘clean’ geluid ook een ‘gain’ circuit voor overstuurde geluid.

De Tube12 heeft een 12AX7 / ECC-83 voorversterkerbuis.
En een Fender Sidekick 15, mijn allereerste gitaarversterker.

Ik deed er niets meer mee, en de vriendelijke meneer gaat het allemaal naar een familielid in Marokko opsturen.

Prima, staat het bij mij niet meer in de weg, en heeft hij iemand blij gemaakt. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KnoxNL
Zo, ik ben net terug van The dead daisies.

Doug Aldrich is niet voor niets 1 van mijn favoriete gitaristen, wat een show! En dat gecombineerd met Glenn Hughes van Deep Purple, en o.a. Brian Tichy op drums, wat een show! Ouderwets goed.

En in de app had ik hem al gepost, maar wat zijn squiers tegenwoordig goed zeg.

Naast mijn collectie voor thuis die wat exclusiever is dus nu een Squier FSR Classic vibe thinline er bij, daar ga ik veel plezier van hebben!!

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/tele_thinline.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Ramzzz schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:06:
[...]

Helaas staat YouTube al vol met zulke ongein uiterst interessante en belangwekkende video’s …

Dus erg veel zal het niet toevoegen. :+
Geen idee hoe handig je bent.
Kan ofwel een interessant gitaarbouw filmpje worden, ofwel een volgende episode voor fail-army en als het verkeerd loopt een EHBO instructional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 12 juni 2022 @ 01:07:
Zo, ik ben net terug van The dead daisies.

Doug Aldrich is niet voor niets 1 van mijn favoriete gitaristen, wat een show! En dat gecombineerd met Glenn Hughes van Deep Purple, en o.a. Brian Tichy op drums, wat een show! Ouderwets goed.

En in de app had ik hem al gepost, maar wat zijn squiers tegenwoordig goed zeg.

Naast mijn collectie voor thuis die wat exclusiever is dus nu een Squier FSR Classic vibe thinline er bij, daar ga ik veel plezier van hebben!!

[Afbeelding]
wat een hoop slides, is het daarom dat ik er niets van bak met mijn ene slide? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
goddegoddeot schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:18:
[...]

wat een hoop slides, is het daarom dat ik er niets van bak met mijn ene slide? ;)
Foto is op de toonbank in de winkel genomen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
KnoxNL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Foto is op de toonbank in de winkel genomen :D :+
Inclusief Micro Mustang nummer 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Linkser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Inclusief Micro Mustang nummer 2?
Harley Benton heeft hiervan trouwens ook net een kloon geïntroduceerd;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqS__hqwFXahmy_cj-0leKgntP4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xeRJ4G6jnzb9bvDdF6Q8cL7L.jpg?f=user_large
Specs zijn zo te zien nagenoeg identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Arquero schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Harley Benton heeft hiervan trouwens ook net een kloon geïntroduceerd;
[Afbeelding]
Specs zijn zo te zien nagenoeg identiek.
Daar was het wachten op! Nux heeft er ook 1 volgens mij:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61l3+6DdXxL._AC_SX425_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
Nux heeft dan tenminste nog de moeite gedaan om er qua uiterlijk een ander product van te maken.
HB heeft de Mustang zo te zien door het kopieerapparaat gehaald, zal Fender niet blij mee zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Arquero schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:34:
Nux heeft dan tenminste nog de moeite gedaan om er qua uiterlijk een ander product van te maken.
HB heeft de Mustang zo te zien door het kopieerapparaat gehaald, zal Fender niet blij mee zijn denk ik.
Ik zou voor die 4 tientjes ook de Fender nemen en niet de knock-off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Linkser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Ik zou voor die 4 tientjes ook de Fender nemen en niet de knock-off.
Ik heb er inmiddels 2 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Ja daarom reageerde ik ook met; Mustang Micro nummer 2 (voor jou dus).
Ik heb die van mij ook nog maar gebruik hem iets minder vaak... de THR30II daartegen _/-\o_

Offtopic: die heb ik nog aangeschaft voor 476, inmiddels is die al 545 :|

[ Voor 11% gewijzigd door Linkser op 13-06-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Linkser schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Ja daarom reageerde ik ook met; Mustang Micro nummer 2 (voor jou dus).
Ik heb die van mij ook nog maar gebruik hem iets minder vaak... de THR30II daartegen _/-\o_

Offtopic: die heb ik nog aangeschaft voor 476, inmiddels is die al 545 :|
idd THR30II _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Laatst online: 19:53
Jullie hebben mij inspiratie gegeven om mijn boss waza air (headphones) er weer eens bij te pakken. Ook echt een bizar ding, klinkt zo goed... Als ik daar op speel dan lijkt het gewoon echt alsof ik het enigszins kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
anie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:31:
Jullie hebben mij inspiratie gegeven om mijn boss waza air (headphones) er weer eens bij te pakken. Ook echt een bizar ding, klinkt zo goed... Als ik daar op speel dan lijkt het gewoon echt alsof ik het enigszins kan.
:P Tzal bets meevallen. Deel anders eens iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
RichardKim06 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:39:

[Afbeelding]

Hoe bevalt die Epiphone EJ200SCE? mijn oog was daarop gevallen laatst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 13:22
Reloader schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Hoe bevalt die Epiphone EJ200SCE? mijn oog was daarop gevallen laatst... :)
Nou voor het geld is het een prima gitaar. Hij is wel erg groot (logisch met een jumbo). De ingebouwde tuner is heel handig en hij is erg stabiel. Ik hoef hem alleen te stemmen als het weer heel erg verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
RichardKim06 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:55:
[...]

Nou voor het geld is het een prima gitaar. Hij is wel erg groot (logisch met een jumbo). De ingebouwde tuner is heel handig en hij is erg stabiel. Ik hoef hem alleen te stemmen als het weer heel erg verandert.
oja Jumbo, dat vind ik nooit zo handig, toch maar even verder zoeken.. Thanks!

tips zijn welkom, speel al meer als 10 jaar op een Stagg steelstring, goedkoop apparaat maar die is nu wel toe aan vervanging. Budget +- 500 euro maar zit wel wat rek in.

- niet extreem groot
- Cut-away
- ingebouwde tuner is wel erg fijn
- houten top, volledig ongelamineerd past niet echt in mijn budget helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:32:
[...]

oja Jumbo, dat vind ik nooit zo handig, toch maar even verder zoeken.. Thanks!

tips zijn welkom, speel al meer als 10 jaar op een Stagg steelstring, goedkoop apparaat maar die is nu wel toe aan vervanging. Budget +- 500 euro maar zit wel wat rek in.

- niet extreem groot
- Cut-away
- ingebouwde tuner is wel erg fijn
- houten top, volledig ongelamineerd past niet echt in mijn budget helaas
Ter oriëntatie, zit hier wat voor je bij?

https://www.thomann.de/nl...500&gk=GIWESO&filter=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Thanks,

ik heb de Fender Newporters gezien, maar ik las in reviews dat ze een wat klein geluid produceren en ik speel zelden uitversterkt.
vind het diesign wel heel cool!

zelfde geld voor de Redondo player serie

Ik heb ook de Sigma GFMC-1STE op mijn lijstje staan om te proberen , en de Takamine GN20CENS2 en de Sigma GMCE.

De newporter en Redondo hebben wel hele leuke designs en kleurtjes maar geluid is uiteindelijk belangrijker.

ik zit nu net bij musicstore te kijken en zie dat de Newporter Special MBK (Fender) ook wel interessant kan zijn, is wel aardig in budget mooi design en massief mahonie body
https://www.musicstore.co...-GIT0044533-000#reviewBar

ook wel erg gecharmeerd van de looks van deze:
https://www.musicstore.co...Deluxe/art-GIT0053142-000

maar die is echt wat buiten budget helaas

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 15-06-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arquero
Je zou ook eens kunnen kijken naar de APX serie van Yamaha.
Ik heb er zelf een van jaar of 12 oud met een body die niet groot is maar wel een mooie volle klank heeft.
Eerlijk gezegd geen idee hoe groot de body is van de huidige modellen, maar misschien is het wat voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
De APX lijkt me ook een serieuze kandidaat, inderdaad. Zeker ook qua prijs.

De Ibanez Talman-serie, zou je ook eens kunnen proberen.

Ik zou zoiets overigens zeker niet online kopen zonder proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reloader
Ramzzz schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:11:
De APX lijkt me ook een serieuze kandidaat, inderdaad. Zeker ook qua prijs.

De Ibanez Talman-serie, zou je ook eens kunnen proberen.

Ik zou zoiets overigens zeker niet online kopen zonder proberen.
ik heb gepland om binnenkort even naar keulen te gaan, als ik dan meteen tank op de terugweg heb ik alleen geld verdiend haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnoxNL
Voor degene die een mustang micro overwegen maar nog geen koptelefoon erbij hebben, of mensen die nu niet happy zijn met de sound (maar dat is wat subjectiever natuurlijk):

Ik heb bij de mijne een AKG K92 gekocht, waar ik dik tevreden mee was.

Echter was ik een heel klein beetje per ongeluk op de kabel gaan staan en er overheen gestruikeld, waardoor hij een ietsie pietsie kapot is en nu in reparatie is.

In de tussentijd heb ik een oudere Philips gebruikt die dik in orde was.

Maar omdat ik nu 2 micros heb moest ik ook een extra koptelefoon, en ik heb nu (vanwege de verwisselbare kabel :+ ) gekozen voor de Shure SRH440.

Hij is net binnen en wow dat ding geeft de Mustang een hele andere dimensie. Ik ben nu helemaal happy! O+

Dat is dus mijn tip aan jullie lieve tweakertjes!

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/shure.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het is overigens tweakers die (vaker) mijn plaatjes vervormd, als je er op klikt is het origineel gewoon goed....

:'(

Plaatje met fatsoenlijke tool gedaan irt [BUG} Plaatjes vervormen

[ Voor 29% gewijzigd door KnoxNL op 15-06-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Ken je dat? Je kijkt een filmpje op YouTube en je krijgt ENORME GAS!

Nu wil ik dus een Sire Larry Carlton H7, wel in Cherry Sunburst <3 Wat een geluid zeg en wat een mooie gitaar! En voor de prijs...tja, no brainer.

Het is dat ik net een espressomachine heb gekocht van €900 :P anders wist ik het wel :Y

Linkjes:
https://www.gitarist.nl/t...-s7-test-uit-gitarist-357

https://www.dijkmanmuziek...-archtop-cherry-sunburst/

https://www.thomann.de/nl/larry_carlton_h7_str.htm

https://www.bax-shop.nl/s...t-semi-akoestische-gitaar

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:53:
Nee, leg eens uit? :?

:+

Graag gedaan, overigens. :+
[YouTube: GUITAR (feat. Larry Carlton & Mark Lettieri)]

Nu wil ik dus een Sire Larry Carlton H7, wel in Cherry Sunburst <3 Wat een geluid zeg en wat een mooie gitaar! En voor de prijs...tja, no brainer.

Het is dat ik net een espressomachine heb gekocht van €900 :P anders wist ik het wel :Y

Linkjes:

Zal vast een leuke gitaar zijn voor het geld. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
pinda powerrr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:53:

[YouTube: GUITAR (feat. Larry Carlton & Mark Lettieri)]

Linkjes:

Ach met die espressomachine heb je je nog ingehouden, dat is niet zo heel duur. Dus die paar 100 kan er ook nog wel vanaf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD

MsD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBYrCghljru_9cHeIytjNnQzMXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8C7vFLbxhDhqGuHlZOWggtMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nou ja zeg! Voor een paar euro, beetje knutselwerk en voila! Een waanzinnig ding. Evt. midi aan te sturen, maar de standaard presets doen het al leuk.

OK, geen pedaal formaat, maar dat mag de pret niet drukken. Om net even dat kleine zetje aan je sound te geven een behoorlijk indrukwekkend geval. En ja, eigenlijk natuurlijk helemaal niet voor alleen een gitaar bedoeld, maar dat geeft niet. Werkt prima 👌

Binnenkort maar eens een overzicht maken van alle pedalen en dergelijke. Het is wel een klein beetje uit de hand gelopen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
MsD schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:12:
[Afbeelding]

Nou ja zeg! Voor een paar euro, beetje knutselwerk en voila! Een waanzinnig ding. Evt. midi aan te sturen, maar de standaard presets doen het al leuk.

OK, geen pedaal formaat, maar dat mag de pret niet drukken. Om net even dat kleine zetje aan je sound te geven een behoorlijk indrukwekkend geval. En ja, eigenlijk natuurlijk helemaal niet voor alleen een gitaar bedoeld, maar dat geeft niet. Werkt prima 👌

Binnenkort maar eens een overzicht maken van alle pedalen en dergelijke. Het is wel een klein beetje uit de hand gelopen 😀
Ja dat is leuk!

Ik heb ook zo'n ding van Behringer, maar sinds ik een goede reverb heb ligt ie weer stof te happen, maar zeker leuk om mee te spelen.
Destijds overgekocht van een keyboard spelende tweaker :P

Afbeeldingslocatie: https://mediadl.musictribe.com/media/PLM/data/images/products/P0A3P/2000Wx2000H/FX2000_P0A3P_Left_XL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

KnoxNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Ja dat is leuk!

Ik heb ook zo'n ding van Behringer, maar sinds ik een goede reverb heb ligt ie weer stof te happen, maar zeker leuk om mee te spelen.
Destijds overgekocht van een keyboard spelende tweaker :P

[Afbeelding]
Ja, die heb ik ook. Maar voor de gitaar zo vind ik 'm maar een hoop gedoe. Re-amping istie wel erg tof voor. Kan je lekker rustig een paar settings uitproberen. Maar eigenlijk Overkill. Wel leuk om de beginselen van effect pedalen te leren, zoveel parameters is wel interessant.

Veel van dat oude 19 " spul komt nu een beetje op de markt, en er zitten soms echt leuke dingen tussen. En kost geen drol. 15€ voor een compressor is een lachertje natuurlijk. Vooral met deze functies. En erg makkelijk om even een geluid neer te zetten waar je U tegen zegt zeg, wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Goedemorgen, hebben jullie misschien nog tips voor me;

Ik ben nu bezig met Still Counting van Volbeat en op zich is het geen moeilijk nummer om te spelen.
Alleen waar ik nu wel nog wat moeite mee heb, is met dergelijke stukken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc2kWrXDSNsSUMvU5T5FaAqXeCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwuHKJRT0k2YqBKIpoZxEPr1.jpg?f=user_large

Continu hetzelfde akkoord achter elkaar op een (voor mij in ieder geval) hoog tempo.

Is het hiervoor het beste om alles met downpicking te spelen? Dat probeer ik nu in ieder geval en na een aantal maten ga ik het wel voelen in m'n onderarm. Of toch een afwisselende slag of andere handigheden?

Heb flink zitten oefenen en het gaat al een stuk beter; in guitar pro haal ik het goed tot 90% snelheid. Alleen het kan misschien handiger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij is het allemaal downpicking. Alleszins zo speelt volbeat het toch als ik het goed heb. (Zitten wel wat Metallica invloeden in :p )

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Arquero schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:24:

Ik ben nu bezig met Still Counting van Volbeat en op zich is het geen moeilijk nummer om te spelen.

[Afbeelding]

Continu hetzelfde akkoord achter elkaar op een (voor mij in ieder geval) hoog tempo.

Is het hiervoor het beste om alles met downpicking te spelen? Dat probeer ik nu in ieder geval en na een aantal maten ga ik het wel voelen in m'n onderarm. Of toch een afwisselende slag of andere handigheden?

Heb flink zitten oefenen en het gaat al een stuk beter; in guitar pro haal ik het goed tot 90% snelheid. Alleen het kan misschien handiger ;)
Als ik een live registratie kijk lijkt het me toch niet straight downpicking hoor: YouTube: Volbeat - Still Counting (Official Live from Wacken Open Air 2017)

Welk gedeelte is het die je bedoelt? Die break met de 'gallops'?

Los daarvan: probeer het zo ontspannen mogelijk te spelen. Ga pas in tempo omhoog als je het kunt zonder te verkrampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Mj2sL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Als ik een live registratie kijk lijkt het me toch niet straight downpicking hoor: YouTube: Volbeat - Still Counting (Official Live from Wacken Open Air 2017)

Welk gedeelte is het die je bedoelt? Die break met de 'gallops'?

Los daarvan: probeer het zo ontspannen mogelijk te spelen. Ga pas in tempo omhoog als je het kunt zonder te verkrampen.
Vooral tijdens het refrein.
Ik speel dan inderdaad nog te krampachtig. Ben meer bezig met alles zo snel mogelijk te kunnen spelen in plaats van al het andere. Daarom ben ik terug gegaan in snelheid en dat nu aan het opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Arquero schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:24:

[Afbeelding]

Speel eerst eens op een lager tempo..

Amazing Slowdowner, of Anytune (Pro) bieden die mogelijkheid.

Gewoon in dezelfde toonsoort, of ‘detuned’ naar een andere toonsoort, tempo precies zoals je wilt of aankunt, en dan stapsgewijs opschroeven.

Zo heb ik ooit zelfs Cliffs of Dover (Eric Johnson) geleerd te spelen… op max. 90%. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
Ramzzz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Speel eerst eens op een lager tempo..

Amazing Slowdowner, of Anytune (Pro) bieden die mogelijkheid.

Gewoon in dezelfde toonsoort, of ‘detuned’ naar een andere toonsoort, tempo precies zoals je wilt of aankunt, en dan stapsgewijs opschroeven.

Zo heb ik ooit zelfs Cliffs of Dover (Eric Johnson) geleerd te spelen… op max. 90%. :+
Ik gebruik Guitar Pro, kun je ook de snelheid mee instellen. Mooi programma.
En als ik ooit Cliffs of Dover al op 90% zou kunnen spelen ben ik al blij, geweldig nummer _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Arquero schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Ik gebruik Guitar Pro, kun je ook de snelheid mee instellen. Mooi programma.
Doen dus! ;)
En als ik ooit Cliffs of Dover al op 90% zou kunnen spelen ben ik al blij, geweldig nummer _/-\o_
Zeker! Op zich best te doen, maar de bijbehorende techniek is tamelijk bijzonder, met veel slides. En dat leer je niet echt sneller als je al wat ouder bent... :+

Momenteel Kid Charlemagne (Steely Dan) aan het 'doen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
Ramzzz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:47:
[...]
Doen dus! ;)

[...]

Zeker! Op zich best te doen, maar de bijbehorende techniek is tamelijk bijzonder, met veel slides. En dat leer je niet echt sneller als je al wat ouder bent... :+

Hier ook een nieuw nummer aan het oefenen, Schindlers List thema op mijn akoestische gitaar. Voor het eerst zonder plectrum, moet zeggen dat me dat wel bevalt. Er zijn een aantal momenten in dit nummer waarbij twee vingers tegelijk op de snaren het een stuk makkelijker maken dan hybrid picken met een plectrum. Klank is wat zachter/vriendelijker en komt goed uit met dit nummer. Film is trouwens een aanrader.

P.s. @Ramzzz Net even geluisterd naar, Kid Charlemagne (Steely Dan). Lekkere muziek Ramzzz. Als ik het goed heb is het gitaar gedeelte een lekker stukje Funk? Die solo in het midden is andere koek. Heb zulks nog nooit geprobeerd op de gitaar, Funk that is.

[ Voor 14% gewijzigd door apollo13 op 18-06-2022 00:24 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Jazzy funk / funky jazz - het is gewoon een lekker nummer. Zeker om te spelen ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Zondag! Eindelijk! De Grote Tweakers GitaarMeet 2022!
Heb er zin in! Volgens de weersvoorspellingen wordt het niet al te warm, dus goed weer om gear te versjouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Gitarist schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:49:
Zondag! Eindelijk! De Grote Tweakers GitaarMeet 2022!
Heb er zin in! Volgens de weersvoorspellingen wordt het niet al te warm, dus goed weer om gear te versjouwen :P
Veel plezier allen, vorige keer was gezellig! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:47:
[...]
Doen dus! ;)

[...]

Steely Dan, awesome, sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 14-10 20:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geweldig, we hebben hier een gitaartopic! :D
Nou, laat ik dan maar met de deur in huis vallen - meneer is op zoek naar een elektrische gitaar, maar ik kan nog niet spelen.

Ik wil eigenlijk vooral het warme volle geluid van een akoestische gitaar en ben niet zo van ACDC achtige geluiden waarbij die gitaar "jankt". Hoewel een beetje indie rock mij wel leuk lijkt. Kortom: Pop, 80s, indie rock, beetje jazz/blues, maar GEEN metal of hardrock. Ik wil ook de buren niet irriteren (gipsmuurtje), dus ik heb al een mooie kleine amp gevonden om te gebruiken met een koptelefoon: een Mustang Micro: https://www.bax-shop.nl/h...rversterker-met-bluetooth Ik vind de gemiddelde stratocaster te agressief ogen, dus dat lijkt het met sowieso niet te worden hoewel de Ibanez eronder wel een superstrat is. Het budget is zo'n 200 euro.

Voor die gitaar zit ik te twijfelen tussen een Ibanez GSA60-WNF Gio: https://www.thomann.de/intl/ibanez_gsa60_wnf_gio.htm
en een Squier Affinity Tele MN BB: https://www.bax-shop.nl/e...nde-mn-elektrische-gitaar?

Wat zouden jullie aanraden voor mijn ervaring en genres?

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 22-06-2022 21:29 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Hoi, @Frozen, welkom! :)

Ik val ook even met de deur in huis: die Gio ga je weinig plezier aan beleven.

Ik raad je aan om een gitaar zonder vibrato-brug (vaak ten onrechte ‘tremolo’ genoemd) te nemen, om te beginnen.

Ik denk dat een Squier (Affinity of andere lijn) Telecaster meer in iets is voor je eerste stappen op gitaargebied.

‘Rock solid’ gestemd blijven, goed bespeelbaar, en heel veelzijdig.

En of het een ‘maple’ of ‘rosewood / pau ferro / laurel’ (hardhout) toets moet worden, kun je alleen maar door uit te proberen achter komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 22-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:13:
Hoi, @Frozen, welkom! :)

Ik val ook even met de deur in huis: die Gio ga je weinig plezier aan beleven.

Ik raad je aan om een gitaar zonder vibrato-brug (vaak ten onrechte ‘tremolo’ genoemd) te nemen, om te beginnen.

Ik denk dat een Squier (Affinity of andere lijn) Telecaster meer in iets is voor je eerste stappen op gitaargebied.

‘Rock solid’ gestemd blijven, goed bespeelbaar, en heel veelzijdig.

En of het een ‘maple’ of ‘rosewood / pau ferro / laurel’ (hardhout) toets moet worden, kun je alleen maar door uit te proberen achter komen.
Dit is het wel zo'n beetje.

Vermijd de "Bullet" series, affinity is prima voor als je een beginner bent en als het budget het kan lijden, ga voor een classic vibe, daar kun je net wat langer mee door. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Enige nuttige toevoeging die ik nog heb: Met jouw muzikale voorkeuren kun je imo het beste kijken naar single coil pickups. Dat zal de klank in jouw voorkeursstijlen ten goede komen naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:38:
Enige nuttige toevoeging die ik nog heb: Met jouw muzikale voorkeuren kun je imo het beste kijken naar single coil pickups. Dat zal de klank in jouw voorkeursstijlen ten goede komen naar mijn mening.
En dan is een Tele wel zo’n beste keuze. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:15:
[...]

En dan is een Tele wel zo’n beste keuze. :*)
Zeker, maar ik bedoelde ook binnen de tele serie. :)

Er zijn verbazingwekkend veel "modern" en andere varianten met HH of SH combi'tegenwoordig, vandaar. Als je dat niet weet als je je eerste gitaar koopt is dat handige info. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
En vergeet tweedehands niet... een gitaar die al wat jaren bespeeld / ingespeeld is, en goed afgesteld, kan zomaar lekkerder spelen dan een kersverse. :)

@Frozen waar woon je (ongeveer)? dan kunnen we je nog tips geven, hetzij winkels, hetzij andere (privé) adressen om een goeie gitaar (tweedehands of zo goed als nieuw) op de kop te tikken.

En als je ook nog je budget (ongeveer) even opgeeft, kunnen we ook nog scherpere tips geven. :7

En of je rechts- of linkshandig bent en op je al iets van muziek afweet (noten lezen, tabulatuur, etc.).

Als Boekel (bijv.) voor jou aan te rijden is, is dit een prachtig begin: https://reverb.com/item/3...affinity-telecaster-black

[ Voor 72% gewijzigd door Ramzzz op 22-06-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ramzzz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:24:
En vergeet tweedehands niet... een gitaar die al wat jaren bespeeld / ingespeeld is, en goed afgesteld, kan zomaar lekkerder spelen dan een kersverse. :)

@Frozen waar woon je (ongeveer)? dan kunnen we je nog tips geven, hetzij winkels, hetzij andere (privé) adressen om een goeie gitaar (tweedehands of zo goed als nieuw) op de kop te tikken.

En als je ook nog je budget (ongeveer) even opgeeft, kunnen we ook nog scherpere tips geven. :7

En of je rechts- of linkshandig bent en op je al iets van muziek afweet (noten lezen, tabulatuur, etc.).

Als Boekel (bijv.) voor jou aan te rijden is, is dit een prachtig begin: https://reverb.com/item/3...affinity-telecaster-black
KnoxNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:18:
[...]

Zeker, maar ik bedoelde ook binnen de tele serie. :)

Er zijn verbazingwekkend veel "modern" en andere varianten met HH of SH combi'tegenwoordig, vandaar. Als je dat niet weet als je je eerste gitaar koopt is dat handige info. :)
Bedankt voor de informatie! Ik heb ondertussen al een hoop videos gekeken op youtube van deze gitaren en ik moet zeggen dat ik eigenlijk tot dezelfde conclusie kwam als jullie. Desondanks zeiden Bax-shop en Thomann.de dat ik het beste voor die Gio kon gaan, omdat ik dan meer verschillende soorten genres kon spelen. Dat leek me stiekem dus al vreemd, want ik had helemaal geen trek in metal, dus ik snapte niet waarom een telecaster niet "gewoon goed" was. Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor de informatie!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Het budget is overigens zo'n 350 euro inclusief de amp. Omdat ik dus in een appartement woon met een gipsmuurtje tussen mij en de buurvrouw, wilde ik dus in ieder geval de mogelijkheid hebben om met koptelefoon op te spelen. Vandaar de Mustang Micro Ik hoorde echter ook iets over een Vox ampplug, is dat iets? Scheelt wel gelijk 80 euro! :)

Ik weet verder weinig van muziek af, als ik eerlijk ben. Ik heb op de middelbare school wel "muziek" gehad, maar nooit noten kunnen lezen. Het enige wat ik kan is "fluiten", en dan elk willekeurig liedje. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Frozen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:57:
[...]

[...]

Bedankt voor de informatie! Ik heb ondertussen al een hoop videos gekeken op youtube van deze gitaren en ik moet zeggen dat ik eigenlijk tot dezelfde conclusie kwam als jullie. Desondanks zeiden Bax-shop en Thomann.de dat ik het beste voor die Gio kon gaan, omdat ik dan meer verschillende soorten genres kon spelen. Dat leek me stiekem dus al vreemd, want ik had helemaal geen trek in metal, dus ik snapte niet waarom een telecaster niet "gewoon goed" was. Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor de informatie!

***members only***
. Het budget is overigens zo'n 350 euro inclusief de amp. Omdat ik dus in een appartement woon met een gipsmuurtje tussen mij en de buurvrouw, wilde ik dus in ieder geval de mogelijkheid hebben om met koptelefoon op te spelen. Vandaar de Mustang Micro Ik hoorde echter ook iets over een Vox ampplug, is dat iets? Scheelt wel gelijk 80 euro! :)

Ik weet verder weinig van muziek af, als ik eerlijk ben. Ik heb op de middelbare school wel "muziek" gehad, maar nooit noten kunnen lezen. Het enige wat ik kan is "fluiten", en dan elk willekeurig liedje. ;)
Dan raad ik je aan om gewoon in een winkel te kopen. Probeer eens wat.

Bijv. Max Guitar in Scheveningen (kun je vanuit Delft gemakkelijk naar toe met de tram) heeft aardig wat op voorrad, en kunnen je goed adviseren.

https://max.guitars/nl/mo...?product_list_order=price

Deze is bijv. echt dikke prima: https://max.guitars/nl/af...lecaster-lake-placid-blue

Een andere optie zijn zijn: zo'n Affinity (of als je net wat meer uitgeeft, een Classic Vibe) Telecaster van Bax of Thomann aanschaffen op afstand, en dan door een luthier / gitaartechnicus goed laten afstellen.

Dat kost niet de wereld, maar je gitaar is wel ineens veel beter bespeelbaar, wat ze meestal 'out of the box' niet echt zijn.

En laat er nou in Delluf een hele goeie zitten: https://www.guitarworksdelft.nl/

Daar laat ik mijn gitaren ook afstellen. Uiterst vakkundig en niet duur.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 23-06-2022 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ramzzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:29:
[...]

Dan raad ik je aan om gewoon in een winkel te kopen. Probeer eens wat.

Bijv. Max Guitar in Scheveningen (kun je vanuit Delft gemakkelijk naar toe met de tram) heeft aardig wat op voorrad, en kunnen je goed adviseren.

https://max.guitars/nl/mo...?product_list_order=price

Deze is bijv. echt dikke prima: https://max.guitars/nl/af...lecaster-lake-placid-blue

Een andere optie zijn zijn: zo'n Affinity (of als je net wat meer uitgeeft, een Classic Vibe) Telecaster van Bax of Thomann aanschaffen op afstand, en dan door een luthier / gitaartechnicus goed laten afstellen.

Dat kost niet de wereld, maar je gitaar is wel ineens veel beter bespeelbaar, wat ze meestal 'out of the box' niet echt zijn.

En laat er nou in Delluf een hele goeie zitten: https://www.guitarworksdelft.nl/

Daar laat ik mijn gitaren ook afstellen. Uiterst vakkundig en niet duur.
Bedankt! Zojuist even naar Max gebeld in scheveningen, en moet inderdaad zeggen dat ik ook telefonisch goed werd geholpen. Erg vriendelijk en enthousiast, gasten die ik mijn geld gun. :)
Ik vroeg hen ook naar een goedkope Ibanez of een affinity, maar hij zei dat hij vanwege gebrek aan kwaliteit die ibanezen niet meer verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Bedankt! Zojuist even naar Max gebeld in scheveningen, en moet inderdaad zeggen dat ik ook telefonisch goed werd geholpen. Erg vriendelijk en enthousiast, gasten die ik mijn geld gun. :)
Ik vroeg hen ook naar een goedkope Ibanez of een affinity, maar hij zei dat hij vanwege gebrek aan kwaliteit die ibanezen niet meer verkocht.
Dat is niet voor niets.

Die serie is voornamelijk brandhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ramzzz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Dat is niet voor niets.

Die serie is voornamelijk brandhout.
Maakt het nog uit of ik voor een telecaster ga uit china of indonesie? Die uit indonesie komen wel uit de cort fabriek.

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 24-06-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:21:
[...]

Maakt het nog uit of ik voor een telecaster ga uit china of indonesie?
Niet echt, denk ik. QC is van Fender, zal gelijkwaardig zijn.

Ik heb nog een ‘Chinese’ Squier Telecaster, die was super goed bespeelbaar.

Beetje minder in de inmiddels veel bespeelde en gebruikte hardware - met name de jack-out socket is wat brak (contact en bevestiging).

Maar met een nieuwe hoef je dat niet te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ramzzz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Niet echt, denk ik. QC is van Fender, zal gelijkwaardig zijn.

Ik heb nog een ‘Chinese’ Squier Telecaster, die was super goed bespeelbaar.

Beetje minder in de inmiddels veel bespeelde en gebruikte hardware - met name de jack-out socket is wat brak (contact en bevestiging).

Maar met een nieuwe hoef je dat niet te verwachten.
Dankjewel! Ik kom er zojuist ook achter dat de uit "china" afkomstige squiers gewoon uit de "yako" fabriek komen in Taiwan. Van Taiwan heb ik persoonlijk een hogere pet op dan China.

Nou @Ramzzz en @Vinnocchio, ik ben zojuist naar Scheveningen gegaan en goed geholpen door Jan. Hij heeft een blauwe squier affinity tele bespeeld uit Indonesië en een lichte en een donkere uit China (Taiwan). Uiteindelijk vonden we beiden die uit Indonesië veel slechter klinken dan die uit Taiwan, dus ben ik voor de donkere uit Taiwan gegaan. Het was wel een exemplaar wat in de winkel hing, maar zou dat moeten uitmaken? Of had ik toch voor een nieuwe uit doos moeten gaan, de prijs was hetzelfde. Heb daarnaast een muurbeugel gekocht en kreeg een setje Dunlop plectrums gratis. Al met al goede service en de gitaar klinkt naar mijn mening precies naar wat ik op zoek was. Vind je dat ik met het “winkel model” ben afgezet of is dat normaal?

[ Voor 37% gewijzigd door Frozen op 24-06-2022 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@Frozen lijkt me een prima keuze!

Pagina: 1 ... 68 ... 98 Laatste