[BUG} Plaatjes vervormen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik post af en toe een plaatje op tweakers. Ondanks dat ik deze resize voldoen ze officieel niet altijd aan de limieten van tweakers. Maar tweakers resized ze dan zelf dus het leed lijkt te overzien.

Echter zie ik vaak dat mijn plaatjes vervormd zijn.

Op de opslaglocatie (Synology 216+) vanaf verschillende devices thuis zijn de plaatjes gewoon goed.

Als je doorklikt op de preview in de post:

KnoxNL in "Het Grote Gitaartopic - deel 8"

Is het plaatje wat vervolgens geladen wordt ook gewoon goed. Mijn vermoeden is dat er op t.net iets niet goed gaat. Alvast dank voor het kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14
Bij mij draaien ze altijd 90 graden als ik ze via mn iPhone resize..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zo te zien gaat er iets niet goed in het berekenen van de juiste hoogte. Ik zal daar morgen even naar kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Thanks @crisp
De_Bastaard schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:58:
Bij mij draaien ze altijd 90 graden als ik ze via mn iPhone resize..
Dit overkomt mij ook regelmatig, het betreffende plaatje staat op de server ook in de goede orientatie (tekst van de doos gewoon recht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De ongewenste rotatie heeft met exif te maken, die verwijder ik altijd met XnView voor plaatsen pics, @crisp was daar jaren terug niet al een SB/MF draadje voor?

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 15-06-2022 19:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:28:
De ongewenste rotatie heeft met exif te maken, die verwijder ik altijd met XnView voor plaatsen pics, @crisp was daar jaren terug niet al een SB/MF draadje voor?
Ja klopt, we doen daar ook een best-effort, maar sommige apps maken er een zooitje van...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Oke @crisp

Nav de reacties hier nu het plaatje geresized en gedraaid met een fatsoenlijke tool (Techsmith Snagit 2022) en nu doet ie normaal in beide opzichten.

Lijkt erop dat de combi van een contextmenu tool voor resize en windows zelf voor draaien niet helemaal optimaal was. :+

Kan me voorstellen dat daar niet tegenop te fixen valt.
Pagina: 1