Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8

Pagina: 1 2 3 ... 8
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter

Algemeen

Welkom in het Grote Gitaar-topic van GoT.

Hier kun je alles kwijt over gitaren, (speel)technieken, versterkers, effecten, gitaristen, bands, muziekwinkels, bladmuziek enz.

Heb je een vraag over een bepaalde techniek die maar niet wil lukken? Zoek je een nieuwe gitaar? Wil je even melden dat je vanavond naar het concert van je favoriete band of gitarist gaat? Of heb je soms een goede muziekwinkel gespot? Post het hier!

Voorgaande deeltjes
Gitaren (elektrisch/akoestisch)

Hieronder staat een lijstje van de (grotere) gitaar-fabrikanten (websites).
Versterking

Nu kan zo'n lijstje van versterking natuurlijk niet achterblijven :P
Effectapparatuur

En niet te vergeten de effectapparatuur :)
Gitaarbouwers / custom guitars

Als je nou echt origineel wilt zijn kun je naar een gitaarbouwer stappen voor een custom guitar. Hier een lijstje van een aantal bouwers.
Tablatuur

Een veel gebruikt alternatief voor bladmuziek is de zogeheten tablatuur. Dit is veel gemakkelijker te leren/lezen dan notenschrift, en bepaalde dingen zijn ook duidelijker in tabs. Maar er zitten ook nadelen aan. Meer informatie hierover en hoe je het leest (ook de symbolen enz.) vind je hier.

Hier volgen een aantal websites waar je gratis tabs kunt vinden.Er bestaat ook software voor tabs, makkelijk om bijv. zelf een liedje te schrijven en daarnaast kun je het nummer (ofja, de tab) d.m.v. MIDI op de PC beluisteren.

Een goed en gratis programma hiervoor is Power Tab Editor. Tabs voor dit programma zijn hier te vinden.

Een ander programma is Guitar Pro, en de tabs daarvoor kun je hier vinden.

GoT-ers in bands

Een aantal users hier op GoT spelen ook in een band, dus hieronder een overzichtje van wie in welke band speelt.

NicknameBandWebsite
Bl44t44p (jelleeee)RelayNog niet
RwinRoadLashroadlash.nl
coubertin119Your Conscience
TheLemonWhite Russian
dennis808sk;rl
dano_nlNas Drovje
HyperioN.Today's Menu

Klopt er iets niet of mis je je eigen band? Meld het in dit topic :) !

GoT / Gitaarnet.nl

Veel users hier zitten ook op het forum van Gitaarnet.nl, hieronder een overzichtje met de nicknames :)

Nickname GoTNickname Gitaarnet.nl
WormaapWormaap
MetalGuitardude
Bl44t44pBl44t44p
HankeyHankey
JER00NJER00N
RwinRwin
armageddon_2k1armageddon
dano_nldano
YapserYapser

Sta je er niet bij :o ? Post je nicknames in dit topic even en je komt ook op het lijstje.

Overige (handige) websites

Als je op zoek bent naar iets nieuws is tweedehands het overwegen waard, vooral wat betreft effecten (levendige handel!) zou je zeker eens op de volgende sites moeten kijken.Winkels:Verder:
Nawoord

Disclaimer: * Ramzzz heeft een nieuw opzetje gemaakt dat vrijwel in zijn totaliteit een kopie is van de vorige topics, maar is van zins deze nog aan te passen, aan te vullen, etc.

Suggesties zijn uiteraard welkom. :)

Allereerst mijn dank aan Dievenbaker (de starter van het eerst Gitaar-topic) voor posten van een hoop links waarvan ik het grote deel in deze startpost heb gebruikt :)

Startpost schaamteloos gejat van eamelink, die 'm al weer van Wormaap had, die hem weer schaamteloos heeft gejat van Bl44t44p en hier en daar aangepast ;)

Ik zal binnenkort deze startpost even op dooie linkjes nalopen :)

Het is NIET toegestaan om spullen te koop aan te bieden, daarvoor zijn de gebruikelijke kanalen beschikbaar zoals Marktplaats enz.

Lay-out ©2005 :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Barbas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:26:
Klein kickje.

Ben op zoek naar een elektrische gitaar (beginner) en ben dit tegengekomen: Epiphone les paul player pack. Hier zit alles in wat je noddig hebt.

Heb diverse reviews gelezen en op YT een aantal reviews gezien. Alleen verschillen daar de reacties enorm als ik de reacties zo doorlees.

Hier iemand een idee of dit de moeite waard is? Of doorzoeken naar iets beter rond dezelfde prijsklasse?
Zoals al gezegd, die prijzen zijn zeer aantrekkelijk, en écht slecht zullen die niet zijn, de 'echte merken' kunnen zich geen slechte producten veroorloven. Basicly is het namelijk gewoon een aardige gitaar (hout, bouwkwaliteit), maar er zijn vooral goedkopere onderdelen in verwerkt, met name t.a.v. stemmechanieken, elementen.

Ik zou alleen echt op Marktplaats o.i.d. blijven kijken, en dan een beter model 'voor weinig' aanschaffen, maar wel een kenner/gitarist meenemen die je kan adviseren, als je die in je vrienden/kennissenkring hebt.

Ik ben zelf ook met tweedehandsjes begonnen, en dat beviel prima, omdat ik a) een meer dan aardige gitaar met een zeer licht bespeelbare hals/instellingen kocht, en b) het een ontzettend koopje was, en die koopjes zie ik nog steeds regelmatig op Marktplaats. Niet iedereen vraagt goud geld voor wat hij wegdoet - en zeker niet alles is daar rommel. :)

Als je ook je budget/richtprijs, smaak qua sound (gitaarmodel) en muzieksmaak (ambities) noemt, kunnen we beter, gerichter advies geven. Zowel voor een gitaar als voor een versterker. ;)

Ramzzz wijzigde deze reactie 15-08-2016 10:42 (6%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Barbas schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Mijn zwager is professioneel bassist. Die kan ik wel meevragen wellicht. Ik denk aan zo'n 350€ qua budget. Kan ook alleen de gitaar zijn en dan een versterker via marktplaats bijvoorbeeld.

Qua genre een voorkeur voor John Mayer, RHCP.
Dan is het een gemakkelijke snelle keuze: Stratocaster all the way. ;)

En met een beetje mazzel tik je een MiM Fender Stratocaster op de kop (made in Mexico) voor dat bedrag.

En spaar dan even door voor een leuke amp, begin met een simpel combo'tje met minimaal een 10" speaker erin. Die ruil je later gewoon weer in/verpats je zodra je doorgespaard hebt voor een betere.

Gitaarspel, het spelen zelf, is in eerste instantie bepalend voor je spel, en je kunt aardig gefrustreerd raken van een slechte gitaar. Qua versterkers is er zó veel keus, dat je ook wat advies kunt gebruiken, en er zijn aardig wat 'alleskunners' op de markt, voor niet al teveel geld.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Kapoen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Met een strat moet je wel opletten bij de goedkopere exemplaren, die willen nogal eens ontstemmen door de lagere kwaliteit van de brug met whammy bar. Ik heb het dikwijls genoeg gehoord in de muziekles bij twee mede-cursisten. Eentje had een Aldi pakket gitaar (C. Giant?), dat was helemaal een ramp. Die onstemde al als je er nog maar verkeerd naar keek bij wijze van spreken.

De andere had de goed aangeschreven Classic Vibe Squier, en die was inderdaad iets stemvaster bij normaal gebruik. Toch was de whammy bar ook maar 'so so', na enkele keren te vibreren stond die gitaar ook vals. De Mexicaanse Fenders lijken me op dat gebied toch beter denk/hoop ik.
Vibratoarm eraf halen helpt al. :+
quote:
Barbas schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:34:
Thanks Ramzzz. Zie er een aantal inderdaad op marktplaats staan! Zal eens op zoek gaan :)
Qua versterkers is er zoveel te kiezen...

Fender Blues Junior, bijvoorbeeld, Fender Bassbreaker is ook een erg goede keuze, volgens mij.

Verder het gebruikelijke veelzijdige, Blackstar, Egnater, etc., ook wat meer diversiteit aan mogelijkheden in de versterker is nooit weg, maar je beperken tot het pure versterkergeluid is verstandiger als je begint met spelen.

Ramzzz wijzigde deze reactie 15-08-2016 13:35 (25%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik heb door omstandigheden ... vakantie :$ - ook al ruim 5 weken niet gespeeld.

Morgen maar weer eens proberen... :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:13:
Weten jullie nog dat ik in het vorige topic op zoek was naar een Gibson?

Juist ja...

Vandaag (een uurtje geleden) gekocht:

[afbeelding]

[afbeelding]

8) 8) 8) _/-\o_ O+

Superblij mee.

American standard tele met custom shop pickups in natural finish.

Crappy fotos courtesy of werktelefoon, maar de vlam is echt schitterend.
The GAS is strong in this one... :9~

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Is dat een 'swamp ash' body?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Klinkt best leuk, misschien de 'accordion'-achtige klank vervangen door een licht overstuurde gitaar?

Of het refrein 'stapelen', 2 loops van hetzelfde met in de tweede een extra gitaarmelodie?

Zomaar een idee.

Ramzzz wijzigde deze reactie 05-09-2016 21:10 (28%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Luapper schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:11:
Ik heb gepoogd een kort liedje te schrijven waar de meeste gangbare akkoorden in zitten die je tegen komt in popmuziek. Nog geen twee minuten, en leerzaam! :+
[video]
Gaaf gedaan! :D

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Elijan9 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:29:
Ik mis nog Woodstock Amps (voorheen Kitty Hawk) bij het lijstje (Nederlandse) versterkers!
Ik moet die lijst nog eens updaten, die is oud... :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
muffstuff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:42:
Mensen hier fan van white falcon/telecaster hybride?

Mijn laatste zelfbouw project

[afbeelding]
[afbeelding]
Beeldschoon!

Ik ben meer van de eenvoud zonder opsmuk, een blank essen (of geolied mahonie) Tele met rosewood toets zou meer mijn ding zijn, maar ik kan het wel waarderen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Rudolf schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:02:
Wat is tegenwoordig een goede moderne Marshall versterker? Maken ze nog iets fatsoenlijks? Ik wil geen 20 jaar oude JCM 800, maar dat is wel een beetje de sound die ik zoek.

Heb nu een Orange TH30 en ben daar zeer over te spreken, maar niet voor de rockcovers die ik met mijn band speel.

Andere merken in dezelfde soundrange mogen ook. Iemand wat tips?
De Marshall DSL40?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Mean while, in GAS-land...

http://newatlas.com/micha...362bd-79fae13f99-91636069

:9~
quote:
muffstuff schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:32:
[...]

In principe ga je er vanuit dat een dure gitaar beter klinkt ivm QC idd. Maar als je leest hoe men tegenwoordig klaagt over de kwaliteit vanhigh end gitaren, zoals fretjes niet netjes afgeveild of de fretten proper gevlakt.

Nu heb ik zelf twee gitaren zelf gebouwd dus weet wel een beetje hoe of wat, maar ik zou niet zo snel een dure gitaar kopen. Ik zou eerder een zoeken die qua hals gewoon lekker in de hand ligt. Al het aandere kan je aanpassen. Elementen, electronica etc.

Ik ben van mening dat squier gitaar van 400 met het nodige quality controll, zoals topkam goed inveilen, fretten vlakken en wellicht wat eletronica vervangen voor een hoop mensen prima resultaten kan geven.

Maar ik moet altijd wel lachen als ik al die dingen weer lees. nitro is beter dan poly, want het resoneert beter. tja kan zijn dat die nitro fender gitaar gewoon beter afgesteld is. Men gaat ver in de beweringen hoor mbt electrische gitaren en hun klank eigenschappen.

en antwoor dop je vraag. Ik vind de Seymour Duncan Quarter pound erg fijn. Die zijn behoorlijk vet. Of anders van guitar fetish ? of anders via http://www.chguitars.co.uk/pickups.html. Ik las zelf dat de pickups van conrad nog niet eens zo slecht zijn.
Ik ben het hier volledig mee eens hoor.

Mijn 2 Dean Hardtail Select's (Koreanen, catalogusprijs ronde de €800,-) spelen goddelijk, klinken navenant, en kunnen misschien alleen een upgrade in elementen aan de brugpositie gebruiken. Ik krijg steeds veel lof van diverse gitaristen over het uiterst volle neck-humbucker geluid.

Een oud-collega van mij had de USA-uitvoering ervan (catalogusprijs boven de €2.500,-), en die was 1) lomp zwaar,. 2) dat drukte zich nauwelijks uit in extra sustain, 3) had geen coil tap op de humbuckers, en was overall wel was niftier gedetailleerd (abalone inlays op elke hals positie, etc.), maar die van mij - die ik beide dik onder de kostprijs heb gekocht (rond de €300,- per stuk) deden er gewoon niet voor onder. 8)

'Af fabriek' was de USA wel beter afgesteld, maar dat kost ook de wereld niet, rond de €50 bij bijv. de Guitar Chop Shop in Den haag.

Gooi ik er bij wijze van spreken nog een paar honderd euro tegenaan voor nóg betere elementen, en dan ben ik nog steeds spekkoper.

Ramzzz wijzigde deze reactie 23-09-2016 11:56 (83%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Oogje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:46:
Poosje geleden vol goede moed begonnen om gitaar te leren spelen, leuk! Ben er alleen ondertussen achter dat mn tinnitus flink erger wordt van t gepiel, dus de boel ligt ondertussen te verstoffen. :'(
Spelen met (relatief goede) dopjes helpt! :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
BSOD baby schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
[...]

Waarom zou ik een rechtshandige gitaar kopen om later weer een linkshandige te kopen? Ik weet al zeker dat ik een linkshandige fijner zou vinden, niet alleen na research maar ook uit praktische overwegingen. Squier heeft zover ik kan vinden alleen losse linkshandige gitaren en deze begint rond de 200 euro. Helaas buiten mijn budget dus. Bedankt voor je inbreng :)
Als je linkshandig bent is het niet ongunstig om een rechtshandige gitaar te leren spelen, je beste fijne motoriek zit in je linkerhand, waar op een rechtshandige gitaar de grootste moeilijkheid zit.

Uiteraard is het aanslaan van de snaren ook iets dat aandacht, fijne motoriek en concentratie vergt, maar in eerste instantie vooral de linkerhand! Dus je bent zelfs in het voordeel, los van dat rechtshandige gitaren én meer voorradig zijn (zowel nieuw als tweedehands) en relatief goedkoper.

De tweedehandsmarkt is (over)verzadigd met beginnersgitaren voor een prikkie, en ook veel nét iets, of ruimschoots betere modellen voor nauwelijks meer, en vaak goedkoper dan nieuwe.

Je doet jezelf echt een plezier, denk ik. Mijn zoon, linkshandig, speelt rechtshandig gitaar, dat ging echt prima. :)

Versterker? Er zijn heel veel modelling-versterkers waar alles in en op zit wat je als beginner nodig hebt, plus veel goedkope modellen, dat lijkt me een goed punt om nu op te bezuinigen.

Misschien kom je al op weg met bijv. een iRig (gitaarmodule voor iOs / Android <link naar review>) of iets dergelijks, die klinken namelijk echt goed! Output naar een koptelefoon / PC / stereo.

Ik denk dat je totaalbudget van €200 lastig wordt, maar als je op rechtshandig + modelling inzet, het wel gaat lukken. Als het bevalt, kun je altijd nog upgraden. Zo begint vrijwel iedereen!

Ramzzz wijzigde deze reactie 28-11-2016 10:49 (11%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
BSOD baby schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je advies, ik zal deze zeker in overweging nemen. Maar wat ik eigenlijk echt mis is het advies van een linkshandige. Als het echt zo'n voordeel zou zijn waarom bestaan linkshandige gitaren dan?
Waarom spelen rechtshandige niet links als je dan een betere precieze kan behalen?

Voor mij voelt het veel natuurlijker om een gitaar te strummen met mijn linker hand en ik lees online het tegenovergestelde:

http://leftyfretz.com/sho...tar-right-or-left-handed/
Uiteraard is dat in beginsel zo. Maar bedenk dat er geen linkshandige piano's zijn, maar wel linkshandige concertpianisten en jazzmusici (en componisten!).

Wanneer je leert spelen maakt het relatief weinig uit, en zo'n online rant versus gitaarleraren die het adviseerden... mijn zoon doet bepaalde dingen puur linkshandig, maar ondervindt geen nadelen van rechtshandig gitaarspelen.

Dat is een N=1 waarneming, dus ga gerust op zoek naar een 'lefty' het zal zeker in eerste instantie natuurlijker aanvoelen. Ritme zit vooral in je voorkeurshand.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Gitarist schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:27:
* Gitarist heeft impulsbestelling gedaan!
[afbeelding]
Een Reverend Charger 290 LE in Metallic Rose :9~

Ik was door het zien van allerlei reviews op YouTube erg enthousiast geworden over deze gitaar en wilde hem dus wel hebben! Alleen... hij is in Europa moeilijk verkrijgbaar, dus heb ik de importeur in de Benelux gemaild met de vraag of hij leverbaar was. En ja, morgen komt deze schoonheid naar me toe :)

Ik was op zoek naar gewoon iets anders qua sound. Ik heb nu twee Tele's en een Strat, dus dit is door z'n P90's een mooie aanvulling :)

Meer info op de website van Reverend Guitars
GAS! :P
quote:
Ik zocht nog deze:

Ramzzz wijzigde deze reactie 15-12-2016 21:06 (32%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Hebben jullie 25 minuten over? [disclaimer: pas op, dit filmpje is een GAS-generator!]

https://interact.reverb.com/bonamassa/#nv-lighted-sign

Ramzzz wijzigde deze reactie 18-12-2016 10:15 (17%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:50:
Ik kwam hem gisteren ook tegen, meteen gekeken.

Erg leuk filmpje.
Ik zat subiet te grasduinen naar een 'pre '60 Gibson'... :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:23:
Bij mij kent youtube me te goed... ;(

Hij stond in de suggesties. Granted, ik kijk ook alleen maar Andertons/Wildwood/Chapman en lessons op youtube, en heel soms wat retro gaming. Voor de rest niks.
Haha, herkenbaar, bij mij is 50% gitaar-geörienteerd, 50% politiek/humor en 50% wiskunde/wetenschap...

Ehm... :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kerstbonus, 13e maand, dus: GAS! :+

Toch slechts een bescheiden aankoopje:

Hoe dat kan klinken: YouTube: Andy Timmons - BB Preamp - Mesa Boogie Lone Star

Obviously, that's not me. :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:19:
[...]

Klinkt goed in dat filmpje. Tegenwoordig gebruikt hij volgens mij deze:

https://www.jhspedals.com...uitar-pedals/andytimmons/

Maar dat maakt de bb niet minder goed :)
Wat een heerlijke klank, lekker verzadigd!

Veel compressie, en met de Carl Martin Compressor er nog voor... _/-\o_

Ramzzz wijzigde deze reactie 29-12-2016 15:03 (9%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Squ1zZy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:11:
Ik heb enkele sets snaren gevonden waar ik niets mee doe. Ik heb echter geen idee of het überhaupt geld waard is. Kan geen gelijke sets vinden voor een prijsindicatie.

Misschien dat iemand mij op tweakers kan helpen:

[afbeelding]
Ongebruikt, nieuw in verpakking, ik zie 3x 0.09 en 2x 0.10.

Tja, ik denk dat het bij elkaar max. €15-20 waard is.

Of je zet ze zelf op een gitaar. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Omdat hij op mijn pad kwam, heb ik een Carl Martin Trem o' Vibe aangeschaft. :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
[schaamteloze crosspost]

Een topdeal gevonden op Ebay...

De Carl Martin 'Andy Timmons' (dual) compressor. Ik heb de enkele al, en dat is echt een wereldcompressor, deze zit hier '2x' in, voor effectief 2 verschillend instelbare compressors.

*O*

:F Eigenlijk te gek voor woorden... nóg een pedaal erbij... Ik moest maar eens wat verpatsen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Kapoen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:44:
[...]

Ik heb onlangs twee van mijn vier gitaren verkocht, omdat ik het ook wat gek vond om zoveel instrumenten te hebben die ik eerlijk gezegd niet allemaal gebruikte. Mijn Godin Detour (+Roland Cube 20X) en een Washburn akoestische gitaar gingen naar mensen die zelf ook wilden leren spelen. Mijn appartementje is dankbaar voor de vrijgekomen ruimte ;)

Technisch vraagje: onlangs heb ik eindelijk eens uitgevist hoe ik de effects loop van mijn Fender Mustang III v2 moet gebruiken in de context van het maken van cleane loops met een Digitech JamMan Stereo pedaal. Ik krijg inderdaad een heel clean/steriel geluid uit mijn gitaar (een 2012 Am. Std. Telecaster), alleen klinkt de brug pickup redelijk 'modderig' wanneer ik de FX loop gebruik. Zelfs met de tone volledig dicht klinkt de pickup nog ongedefinieerd, zelfs bijna hetzelfde als mijn neck pickup 8)7

Wanneer ik de standaard ingang van de versterker gebruik heb ik hier geen last van en kan ik gemakkelijk de typische telecaster geluiden uit die pickup halen, maar ja dan kan ik geen cleane loops meer maken uiteraard. Zie ik iets over het hoofd met het gebruik van de FX loop? Moet/kan ik toch nog ergens wat tweaken aan deze setup? Of moet ik mij er gewoon bij neerleggen dat dit aan de versterker ligt?
Bij mijn weten is de FX-loop bij veel versterkers alleen iets waar je een galm-achtig effect je signaal in wilt loopen.

Bij veel (imho de meeste) versterkers kun je dit soort pedalen beter op je directe input zetten.

Zo'n jam-pedaal wil je dan misschien weer niet alleen maar met één effect over je cleane sound hebben, en elke gespelde 'loop' zal met een extra effect mede (hetzelfde) worden gekleurd.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Kapoen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:04:
Initieel speelde ik ook met mijn loop pedaal op de hoofdingang, alleen kon ik dan geen onderscheid maken in de lagen. Daardoor gingen mijn akkoorden dus ook door het (virtuele) overdrive/distortion pedaal.

Ik las dat de FX loop net bedoeld was voor dit soort situaties. Een cleane backing track kunnen afspelen terwijl de 'lead gitaar' effecten kan gebruiken. In het menu van de Fender Mustang kan je trouwens expliciet aangeven dat er een loop pedal aan hangt.
OK, in dat geval, zit er een aparte 'level'-instelbaarheid op je FX-loop of je pedaal?

Daarmee zou je het moeten kunnen afstemmen op je solo- of direct gespeelde volume/dynamiek?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Kapoen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Daar heb ik helaas nog geen opties voor gevonden, misschien moet ik wat harder graven.

Zijn er nog andere opties om een cleane begeleiding af te spelen terwijl mijn improvisatie effecten kan gebruiken? Liefst op dezelfde amp natuurlijk.
Ik gebruik het zelf niet, ik speel zelf vrijwel altijd met een pc in de buurt met bijv. een backing track op Spotify (mijn Mac Pro, door een stereo met 2 speakers).

Is dit misschien nuttig?
https://www.justinguitar....LooperPedalToPractice.php
YouTube: How To Use A Looper Pedal - Guitar Lesson Tutorial - JustinGuitar [Q...
https://www.jamplay.com/a...at-effects-routing-part-1
https://www.google.nl/url...g2=VzdoQV3TMQws9Zq9oIpXTg

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
In other news... ik kan niet wachten: Film: Le Big Muff oOo

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Ample Energy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:39:
Ik heb mijn favo gitaar na maanden niet te hebben gespeeld van de muur gehaald om eindelijk weer eens lekker te pingelen, maar helaas is hij behoorlijk vies geworden. Er zit zelfs ergens een barst in de lak :'( Geen idee wanneer dat is gebeurt, maar het is wel duidelijk dat hij te lang is verwaarloosd (ik heb zelfs wat tandpasta erop gevonden...).

Hij verdient dus een goede schoonmaakbeurt, maar hoe doe ik dat? Alle guides die ik vind zijn voor een willekeurig beurtje of voor na het spelen. Ik heb nu de stof eraf gehaald met een doekje, de tandpasta ( ;( :N ) eraf gewreven en de gitaar wat gepoetst met een microvezeldoekje en wat water, maar er blijven toch nog sporen achter en bijvoorbeeld de Floyd Rose heb ik nog niet behandeld. Zijn er huis-tuin-en-keukenmiddeltjes die ik vast wel in huis heb waar ik hem wat mee kan oppoetsen zodat er geen watersporen achterblijven en waarmee stof niet zo op de body blijft plakken?

Fretboard gaat overigens wel lukken, want daar heb ik nog wat olie voor en gelukkig heb ik hem niet weggezet met vingervet erop.
Het is wel handig om te weten wat voor gitaar het betreft, qua laklagen / olie / onbewerkt, etc. ;)

Foto's zouden ook wel kunnen helpen...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Ample Energy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:58:
[...]

Mijn telefoon kan hem niet op de foto krijgen (hij doet te veel nabewerking), maar het is een BC Rich Mockingbird ST. Het is een ouder Koreaans model met volgens mij een gewone laklaag (2 dunne is mijn wilde gok) in plaats van een Chinese met een laag polyurethaan. Het is geen duur ding of zo, maar wel de gitaar die ik niet weg zal doen en die ik zal grijpen als het huis afbrandt :P En het gaat me ook niet om het wegwerken van microscopische krasjes, want die komen er toch wel weer op, maar puur om achterstallig onderhoud weer ongedaan te maken. In mint condition zal hij ook nooit meer worden, want er zit een barstje op de body, een krasje op de headstock en de knoppen komen van een goed gebruikte Mockingbird SL uit de jaren '80.
Dan is dat vast PU-lak (polyurethaan), en dat is erg inert, daar kun je redelijk op los gaan met schoonmaakmiddelen. :P

Maar ik zou het toch heel voorzichtig doen, met vooral erg weinig water/vocht, en geen schuurmiddelen, misschien wel een polijstmiddel (ga na dat sommigen daar wel eens tandpasta voor gebruiken :+ ).

Ik heb zelf nog nooit meer dan een (droge) theedoek-achtige schoonmaakdoek voor gebruikt.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:46:
[...]

Sorry maar degene die je die verhalen verteld heeft vertelt ABSOLUTE ONZIN.

Gewoon lekker je snaren eraf halen en onderhoud doen waar nodig.
Indianenverhalen! :Y

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
gas0line schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:33:
[...]

Ik zal is naar die Fender Squier Vintage en die Epiphone kijken.

Ja, budget. Lastig. 250?

Ik zat ook nog te denken is die 'Yamaha SLG200S Silent Guitar Steel String' wat. Misschien beetje dom gedacht maar dacht kan dan acoustisch splen en neem aan dat je met een versterker ook nog wat electrische dingen lkan doen. Das wel wat duurder maar dan heb je wel iets moois. Of denk ik nu verkeerd?

Heb nog een +25 jaar oude Yamaha RGX 112 liggen (op de foto nog onder het stof maar nu weer opgepoetst enzo). Ooit gekocht +25 jaar geleden maar nooit echt op gespeeld. Nu pas begonnen met echt lessen.

Dat ding was vals ;) maar met hulp van YT die snaren al redelijk gelijk gekregen (Dus snaar zelfde noot als op 12 e fret ). Want dat lag er zover naast dat was niet leuk meer. Actie mag ook wel wat lager. Alhoewel ie veel makkelijker speelt dan mijn acoustische gitaar.

Zie die electrische gitaar ook beetje als oefen object voor afstellen e.d. Vind dat 'onderhoud' ook wel leuk aspect, je bent en blijft toch een tweaker ;)

Mijn acoustische blijf ik zoveel mogelijk af. Alhoewel er wel brass brugpinnen inkomen en ik die kam misschien iets lager wil hebben bij de volgende snaar wissel.

[afbeelding]
Als er niets mis is met die Yamaha, zet er dan verse snaren op, en dan ben je toch klaar? :?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Dhrax schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:16:
[...]

Tremelo kan een haat/liefde verhouding zijn in het begin. Hoeveel kracht moet ik gebruiken ? Waar laat ik de plectrum ? Hoe bedien ik de tremelo ? Ik gebruik de trem zelf extreem veel. Dit komt ook doordat ik veel Satriani/Vai achtige dingen speel en als het eenmaal in je spel is geslopen dan blijf je er gebruik van maken.

Het is maar net wat je wilt en of je er uberhaupt iets mee hebt. Het goed gebruiken van de trem is in mijn ogen een aanvulling voor iedere gitarist.
Grappig, ik heb op een gegeven moment alleen nog maar 'hardtail'-gitaren gekocht, na te zijn begonnen met 'superstrat'-gitaren met Kahler/Floyd Rose... :P

Ik wil ook niet anders meer. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Mocht iemand interesse hebben, ik heb een kek pedaaltje op V&A gezet. O-)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:10:
[...]

Huh heeft dat ding een ingebouwde psu??
Yep! Al mijn Carl Martin-pedalen hebben een eigen voeding. :)

Herstel... op de Noise Terminator na.

Herstel - en de 'Andy Timmons' Compressor Limiter... :$

Ramzzz wijzigde deze reactie 11-04-2017 19:59 (18%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
GAS!

Een Carl Martin Headroom reverbpedaal (gitaargedoe) - zo'n beetje het allerbeste dat je op (niet-ingebouwd) reverbgebied kunt hebben (als in: niet-digitaal, er zit een echte galmveer in). Galmen zullen we! :*)

Overigens hebben mijn meest gebruikte versterkers digitale reverb ingebouwd, deze wil ik weer o.a. eens met mijn Selmer Treble 'n' Bass gaan gebruiken.

#GottaloveMarktplaats

Ramzzz wijzigde deze reactie 27-04-2017 15:01 (22%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Sommige meningen... /more equal than others :+

Luister zelf:

quote:
Maar zeker een mooi pedaal.
Absoluut! :)
quote:
Waar haal je het geld vandaan man :P
Niet teveel hobbies hebben... en een verzamelwoede die niet te stillen blijkt... de laatste tijd vrijwel een pedaal per maand. :+

En, als je weet wat je doet, Marktplaats is echt goud... eerste bieder - hij stond er net 5 minuten op - meteen raak, dat soort werk.
quote:
Veel plezier ermee :)
Thanx! :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 27-04-2017 16:14 (26%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
mekkieboek schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:58:
[...]

Je zou zeggen dat dat een foute ontwerpkeuze is, een of twee vrijhangende veren die je moet aan/uit zetten met je dr martens boots :P
Dankzij de remote switchabiity (bedienbaar vanaf pedalboard) is dat geen enkel probleem. ;)

Een ruwe schets van hoe mijn 'maxed out' pedalboard zou kunnen worden, minus nog de reverb.

Eerlijkheidshalve: de 'Muff heeft al lang niets gedaan (ik speel eigenlijk vrijwel geen high gain meer), ik zou er eerder mijn Tube Screamer op zetten, en die in een 'natuurlijk' vervormende amp zijn werk laten doen, mijn Cry Baby staat ook al zeker 5 jaar niets te doen.

De rest is echt zeer prettig in het gebruik, en uiteindelijk kan ik meestal met zo'n 3 pedalen al behoorlijk uit de voeten.

TU-2 -> Compressor Limiter -> BB -> TremO'vibe -> 'Amp in' op de HT5-R (hard zat voor thuis).

Ramzzz wijzigde deze reactie 27-04-2017 17:41 (51%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:58:
[...]

Ondanks dat ik hier een bovengemiddeld geluidssysteem heb staan vind ik reverb altijd moeilijk te horen, dus ik kan het niet echt goed beoordelen. Maar ik geloof je hoor :)

Ik kijk ook altijd alle andertons/pedal show/chapman videos maar reverb hoor ik echt altijd slecht of ze moeten hem echt vrij ver open draaien, wat ik zelf niet zo mooi vind.

Maar een mooie spring echo blijft het mooiste. Ik speel zelf nu door mijn blackstar, maar mijn ENGL die op zolder weg staat te stoffen had ook een spring reverb. Had, omdat de reverb is overleden :(

Man wat klonk die lekker, zeker met het mooie clean van de ENGL.

Nu heb ik een crap reverb in de effects loop zitten (digitaal). Does the job, maar ooit moet er weer eens iets anders komen. Mag ik vragen wat hij je gekost heeft?
€175, een 'nieuwe tweedehands'.

Hij staat (stond) al tijden bij Thomann voor €225, en ik was net van plan 'm te bestellen, gaat hij ineens in prijs omhoog. :(

Music Store heeft 'm nog wel voor €225

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Schaamteloze crosspost...

Nieuwe maand, nieuwe GGA! :P

Een nieuw pedaal... Boss EQ-20 Equalizer. Een geavanceerde EQ voor gitaar, met presets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Kapoen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:23:
Welke mobiele apps gebruiken jullie om muziek te 'transcriben'? Op m'n PC gebruik ik al vrij lang Audacity waarmee ik specifieke stukken van een lied kan loopen, vertragen,...

Omdat ik eigenlijk niet graag achter mijn PC zit met mijn instrument zou ik graag een app willen gebruiken op mijn tablet (iPad) of Android telefoon met vergelijkbare functionaliteit. Voor de iPad heb ik deze app al getest:
Anytune. Deze bevat ongeveer alles wat ik nodig heb (of denk nodig te hebben), loops/vertragen/volume/...

Zijn er misschien nog andere goede apps die ik nog moet bekijken voor ik eventueel die AnyTune aankoop?
Ik heb Anytune+ zowel op mijn iPhone als op mijn MacPro, en het gaat z.s.m. ook op mijn iPad. :)

Hiervoor gebruikte ik Amazing Slowdowner. Maar Anytune is imho veel meet 'value for money' en gebruiksvriendelijk.
quote:
Arthur23 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:13:
Hallo allemaal,
ik heb een Vox vt40+ en ik zou daar wel dingen mee willen opnemen via de hoofdtelefoon(3.5mm) uitgang. Volgens de handleiding zou dit moeten kunnen, maar ik krijg er geen geluid uit. Hebben mensen ervaring met deze vox versterkers of met soortgelijke gevallen? Of heb ik een extra apparaat nodig(ik deed het gewoon naar een mac input en dan met garageband proberen op te nemen, of is dit heel stom?)
Het gaat om deze versterker: http://www.voxshowroom.com/ct/manuals/VT+.pdf
Het zou moeten werken, werkt de headphone jack überhaupt? Let op:
quote:
PHONES jack
Use this jack if you want to output directly to a mixer or recording
device, or when you want to use headphones. The signal that
is output from this jack is taken from directly before the power
amp, and the cabinet response of the guitar amp will be applied to it.
NOTE: If you connect this jack, no sound will be output from the internal
speaker.
NOTE: Be sure to connect the headphones to this jack in stereo. If you
connect them in monaural, the sound will not be output through the
headphones.

Ramzzz wijzigde deze reactie 09-05-2017 19:22 (39%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:12:
Ik kan me ook nooit inhouden he....

Ik wilde gewoon even gaan "kijken" wat er weer allemaal hing in de winkel.

En dus ben ik sinds vanmiddag lid van de PRS familie met een dikke vette Custom 24:
O+

[afbeelding]

KnoxNL: *O*

Bankrekening: -O-
:9~ Lekkâh!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Ik zit al jaren op zo'n ding te azen, maar dan als 'hardtail'. PRS staat erg hoog op het verlanglijstje.

Nodig? Neen, ik heb al 2 Hardtails, maar willen, jazeker...

Eigenlijk heb ik meer een ES-model 'nodig' (ES-335 o.i.d.) en die gaat voorlopig voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:21:
[...]

'nodig' haha herkenbaar. Mooi spul. Lees ik dit nog even en ga ik toch twijfelen over een instapmodel ... https://reverb.com/news/thirteen-335s-under-1300-dollars
Die heb ik vorige week ook zitten lezen. :D

Ik ben er nog niet uit.

Kleiner dan een '335' lijkt me op zich wel prettig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04:
Top ik ga even op onderzoek, zie er een aantal op MP staan.
Ik heb een 'iRig' om gitaar te spelen op mijn iPhone, een basic versterkerprogamma zit erbij.

Weliswaar gitaar, maar Bass zal ook wel werken. In de iRig zit een headphone-jack aansluiting.

Werkt erg goed*, je zou 'm zelfs (stereo)jack->tulp op je stereo-installatie kunnen aansluiten.

* Afgezien van het (imho) onprettige aspect van een koptelefoon om jezelf terug te horen...

Ramzzz wijzigde deze reactie 23-05-2017 11:38 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Neem aan dat je bedoelt om op de PC aan te sluiten?
edit: koptelefoon is een must hier want de muren zijn van karton.

Andere vraag, moet ik ergens op letten ivm aktieve pickups?
Zat te kijken naar een Focusrite 2i2 maar die lijkt niet heel geschikt te zijn ivm clipping.
Is dit een kleine valkuil wat betreft een aankoop of valt dat wel mee.

Zie dat mensen het over DI (Direct input) recording hebben, neem aan dat dat makkelijk zou zijn omdat je niet afhankelijk ben van nog meer apparaten? Sorry voor de vele vragen ben over het algemeen niet zo'n nub.
Nope, op mijn iPhone (iOS). iPad zou ook kunnen.

Wellicht worden ook andere platforms ondersteund?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Bad Brains schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:15:
Zo dat was snel, net binnen.
Even drivers geinstalleerd en het lijkt allemaal te werken.
Heb geen batterij voor mijn bass dus kan even niets verder checken maar alle knoppen en lampjes doen het.

Ziet er best stevig uit qua bouwkwaliteit, morgen maar is mee kieteballen.

[afbeelding]
Geinig. :)

Ik heb behalve in Garageband, Logic en iRig geen ervaring met modelling, maar het zou zeker handig kunnen zijn om er (weer) in te komen.

Op het gebied van GAS... nieuwe maand komt eraan, en nieuw pedaal op het oog. Een goede 'Klon'-kloon. J. Rockett Archer.

Ik ben benieuwd!

Ik heb diverse overdrive/distortion/(fuzz)/boost-pedalen, maar deze moet 'the bee's knees' zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:43:
Wow....dat moet idd een hele speciale zijn. Had er wel eens​ op gezocht, kende het wel, nu nog eens gegoogled en ik schrik in eerste instantie wel van de prijs :+
Ben benieuwd hoe het je bevalt. In welke muziekstijl speel je? Ik ben zelf zeer gecharmeerd van het geluid van John Mayer, hij gebruikt ook een Klon in meerdere nummers.
Maar zoals bij veel "grote" gitaristen, is het niet alleen een pedaal wat de sound bepaald, maar het totaal plaatje van Gear en de manier van spelen.
Ik speel rock, jazz, en alles wat voorbij komt dat enigszins speelbaar is. :+

Die Archer wordt her en der vergeleken en schijnt zeer dicht bij het ideale 'Klon'-geluid te komen.

:+

Maar dat hangt natuurlijk nog steeds erg veel af van waarmee, waardoor en hoe je speelt. Ik maak me verder geen illusies, het zal lekker klinken, maar dat doet mijn Xotic BB-preamp ook al. :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:07:
Ik had echt niet moeten reageren in dit topic....er staat weer eens wat op de wenslijst :P

Echt mooi pedaal, die eerste video laat gelijk wat "bekende" geluiden horen.

Edit: na wat zoekwerk, ben ik er achter dat de Electro Harmonix "soul food" nagenoeg hetzelfde geluid geeft, voor minder dan de helft van de prijs. Die kom ik ook geregeld tegen op Marktplaats, dus dat maar ff in de gaten houden (zolang ik me kan bedwingen niet gelijk naar KeyMusic te rijden)

@ramzzz en bedankt hè, dat worden weer discussies met de directie :+
Graag gedaan! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Ramzzz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Geinig. :)

Ik heb behalve in Garageband, Logic en iRig geen ervaring met modelling, maar het zou zeker handig kunnen zijn om er (weer) in te komen.

Op het gebied van GAS... nieuwe maand komt eraan, en nieuw pedaal op het oog. Een goede 'Klon'-kloon. J. Rockett Archer.

[afbeelding]

Ik ben benieuwd!

Ik heb diverse overdrive/distortion/(fuzz)/boost-pedalen, maar deze moet 'the bee's knees' zijn.
En gekocht! :*)

Zodra ik 'm binnen heb, ga ik daar eens flink mee pielen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:11:
Ziet er cool uit!

Ik gebruik zelf maar echt weinig pedalen, ik gebruik een delay, reverb en af en toe een chorus en dan houdt het wel een beetje op.

Distortion hebben mijn blackstar series one 45 en ENGL screamer 50 met bakken dus daar hoef ik niets voor te hebben.

Dan heb ik nog nagenoeg ongebruikt liggen: Dunlop Wah, Boss compressor en Behringer Flanger en een DOD Yngwie Malmsteen pre-amp. Maarja, ongebruikt zegt al genoeg :P

Ik heb pedalen ook altijd onevenredig duur gevonden, en nog. Er zijn misschien uitzonderingen als echte tape delays, echte spring reverbs etc.

Maar over het algemeen is het een printplaatje met wat weerstandjes etc.
Tja, dat is op dezelfde manier als 'een Ferrari is maar wat staal, koolstofvezel en aluminium met wat rubber eronder.' ;)

Wel handig dat iemand dat circuit ontworpen heeft, zodat het gekloond kan worden...

Uiteraard, alles is na te maken als je de skills en de tools hebt, en het lichtende voorbeeld.

Velen kiezen daar niet voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:22:
[...]

Dat klopt, maar ik ben wel met @Shadow eens dat 99% van de OD's / Distortions toch echt niet meer dan €100,- zouden moeten kosten.
Helemaal mee eens. Kostprijs €30,-, looks €30,-, marketing €100,-. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Voorzichtige peiling: hebben jullie misschien zin om een keer een bescheiden gitaar-meet te houden? :)

Have guitar, amp and way too many pedals, will travel. :+

Als er geen animo voor is, geen probleem hoor. Ik heb het ook altijd 'druk'. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik ben een tijdje geleden begonnen met (pogingen tot) afstoten van wat overtollig materieel.

Maar helaas gaat dat minder vlot dan de aanschaf. :+ Ik heb tot nog toe alleen de Red Repeat weten te verpatsen. En een J.RAD Archer aangeschaft.

De teller staat nu op neutraal: 1 verkocht, 1 erbij. Waar zijn de verzamelaars/GAS'ers wanneer je ze nodig hebt? :P

Maar wel een lekker pedaal, die Archer. Dat wordt lastig kiezen, tussen een BB, een Archer en een Tube Screamer. :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:54:
Mijn verzameling is nog klein, slechts twee pedalen Boss BD-2 en EHX LPB1, daar komt binnenkort wel de EHX Soul Food bij (mooie kloon van de Archer die @Ramzzz heeft, wat weer een kloon is van de Klon Centaur)
Heb ook niet echt meer nodig, speel alleen thuis en heel soms een avondje jammen met collega's. De versterker die ik heb staan is ook idioot overbemeten voor thuis :X en wellicht komt er eind dit jaar wel een andere...heb een kans om voor relatief weinig een Marshall JCM 2000 TSL602 over te nemen, die kans laat ik waarschijnlijk niet gaan, ondanks dat een 60W buizenbak voor thuis ook wat overkill is O-)

Misschien moet @Ramzzz maar eens een lijstje samenstellen, welke pedalen hij allemaal kwijt wil... 8)
Dat inventariseren ga ik sowieso voor mezelf al doen, dus ik kan het net zo goed ook hier melden. :P

Zonder dollen, ik heb echt veel te veel pedalen. :F

(En versterkers)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Brace yourselves... hier volgt * Ramzzz ' shitload aan pedalen:

Electro Harmonix:
  • Worm
  • Pitchfork
  • Holy Grail
  • Holy Grail Plus
  • Big Muff π (Russisch)
  • Small Stone (Russisch)

Boss:
  • CE-3 Chorus
  • TU-2 Tuner
  • EQ-20 graphic equalizer
  • AC-2 Acoustic Simulator
  • MT-2 Metal Zone

Ibanez:
  • Analog Delay
  • TS-10 Tube Screamer Classic
  • PUE5 multipedaal (incl. Tube Screamer)

Carl Martin:
  • Crush Zone
  • Red Repeat (verkocht)
  • Plexitone
  • ChorusX2 (2)
  • DeLayla
  • DeLayla XL
  • Compressor/Limiter (verkocht)
  • Andy Timmons Compressor/Limiter
  • Noise Terminator
  • TremO’vibe
  • Octaswitch
  • Headroom reverb

JRockett:
  • Archer

Xotic:
  • BB Preamp
  • SP Compressor

Jim Dunlop:
  • Crybaby Original

Coron:
  • AD-500 Analog Delay

https://nl.pinterest.com/ramseyjansen/my-gear/

:X

Ramzzz wijzigde deze reactie 20-09-2017 13:40 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:40:
Toch maar meet bij @Ramzzz dan?

Kunnen we gelijk alles testen en meenemen wat we willen :P
_O-

Alvast wat voorpret?

Ramzzz wijzigde deze reactie 11-06-2017 17:33 (14%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Dacide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:54:
Zo, afgelopen zaterdag even naar Keulen gereden, Music Store.

Ik ging primair voor de Squier Deluxe, of eventueel een Classic Vibe...
Nou, het liep iets anders... de Deluxe hadden ze niet meer staan (en wordt volgens hun niet meer gemaakt??). En de Classic vibe heeft een zwaargelakte nek. Gevoelsmatig leek het alsof mijn hand daar meer aan 'vastplakt'.

Echter, toen stond vrouwlief de hele tijd naast me te vragen waarom ik niet voor een echte Fender ging. (te duur, ben nog maar een absolute beginner, etc etc). Maar anderhalf uur later dan toch met een Fender de deur uit gelopen. Als kadootje voor mijn verjaardag gekregen van vrouwlief :D :lovelove:

Het is een Fender American Special geworden in Two tone sunburst en witte slagplaat en rosewood toets.
Deze dus >>

[afbeelding]

Nu kan ik wel even vooruit denk ik :)
Nou, er is dus nog hoop! :D Gefeliciteerd ermee!

Persoonlijk hoop ik dat mijn vrouw mij dan de lang gewenste ES 335 / 339 cadeau doet... :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 02:38:
Iemand ervaring met de c9 organ machine? Ik krijg daar wel redelijk GAS van als ik deze YT bekijk :
YouTube: Electro-Harmonix C9 Organ Machine

Voor het geld heb je een orgel in huis - is te verantwoorden toch?
Ervaring niet, maar het zijn echt puike apparaten!
quote:
pinda powerrr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:39:
Iemand toevallig nog een BAX code liggen?
Ik had er een, maar vrouwlief heeft die tussen de oude kranten gegooid....net nu ik wat wil bestellen |:(
Als het iets is dat in de juiste range valt, krijg je 15% korting met [ OPISOP ]. :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 01-07-2017 09:36 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik struin nogal eens wat nieuwe/tweedehands websites voor gitaar gear af, Marktplaats, Ebay, etc.

Potentiële barnfinds, etc. - je weet immers maar nooit. ;)

Kom ik op Reverb een pedaal - dat ik bezit - tegen, à raison van €900. Bij een serieuze gitaareffectenwinkel (inkoop/verkoop) in Rotterdam. _O-

Voor een analoge delay. :| Die bij mij al zo'n 20 jaar ongebruikt (sindsdien) in een doos zit...

Werkelijk, wat vindt er toch een totaal opgeklopte, absurde hyperinflatie plaats op 'het vlak van 'vintage muziekinstrumenten.

Google voor de grap maar eens op 'Klon'.

* Ramzzz gaat maar eens een analoog delay-visje uitgooien... O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:44:
Ik zou hem nog eens proberen. Misschien is hij het wel waard hahahaha.

En anders heel snel naar Rotterdam bellen dat ze er nog 1 van je over kunnen nemen voor € 650,- :P
Of ook op Reverb zetten voor €750, zonder doos/bon. :+

'Price Drop!!!!11111'

Zie hier:

/na het verwijderen van een dikke laag stof. :+

Ramzzz wijzigde deze reactie 03-07-2017 19:57 (25%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:44:
Ik zou hem nog eens proberen. Misschien is hij het wel waard hahahaha.

En anders heel snel naar Rotterdam bellen dat ze er nog 1 van je over kunnen nemen voor € 650,- :P
Ik werd net - mijn Marktplaats-advertentie stond er net 5 min. op, zonder prijs, en op Reverb voor een stevige prijs :+ - gebeld door een tussenhandelaar... en, nee ik nam niet op.

Jawel, dé tussenhandelaar die er €900 voor dacht te vragen. _O-

Pfff... :F

Hij biedt €180,-. €220,- En anders wil hij een kleine bank gaan beroven. :+

Ramzzz wijzigde deze reactie 04-07-2017 00:32 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:19:
Nieuwe aanwinst :P
De Electro Harmonix "Soul Food". Een overdrive pedaal à la de fameuze Klon Centaur en een soort van de goedkopere versie van de J.D. Archer die @Ramzzz hier in het topic al heeft geshowed.

Fijn pedaaltje, maar ben nog zoekende naar de juiste instellingen en de juiste volgorde van pedalen. Huidige setup gitaar->Soul Food->Boss BD-2->EHX Boost pedal->Marshall amp
Ik merk, dat als ik de boost er bij aan zet, dan gaat de versterker oversturen, wat ook wel een leuk effect geeft, maar dat is niet de sound die ik wil hebben, dan had ik wel de ingebouwde overdrive aangezet ;) Dus een hoop spelen met knopjes en draaien. Het boost pedal geeft vooral een fijn geluid, omdat die het vrij zachte signaal van de Telecaster een boost geeft (duh...), wat een voller geluid geeft, maar toch het typische Fender geluid er heel mooi in laat.
Vandaag wat gespeeld en het boost pedaal uitgelaten, de soul food ietwat omhoog gezet qua volume, dus meer boost uit dat pedaal. Dan krijg ik al een beetje wat ik wil, een cleane sound, met een randje overdrive. Zet ik het boost pedaal aan, dan kan de volumeknop op de gitaar een eind terug en kan ik meer/minder overdrive krijgen met die knop, dat is ook een trucje dat John Mayer gebruikt.

Ik geef toe, ik ben een beetje zoekende naar het "Mayer" geluid. Clean, maar toch overdrive er in. Ik besef me, dat ik dan nog minimaal 10K euro's kan uitgeven aan amps, pedalen en gitaren :+ Maar met een hoop draaien en Googlen, kan je een eind komen. John Mayer gebruikt de Klon Centaur en de Ibanez Tube Screamer als overdrives (en de Boss BD-2 bij blues) icm een boost pedal. Ik besef me dat de mooie Two-Rock versterker ook wel wat aan de sound doet O-)

Instellen is ook lastiger, omdat ik de versterker niet voluit kan zetten. Heb al eens gehad, dat ik een perfecte instelling had, toen ging ik een avondje jammen en kon de versterker wel open gedraaid worden, sound veranderde toen wel wat en werd eigenlijk alleen maar beter.

De Boss is duidelijk een andere soort overdrive, zit veel meer gain in en is wat "zompiger"qua sound.

[afbeelding]
Wat jij nodig hebt, vriend, is een serieuze compressor. :P

Die ik net vorige week heb verpatst. :+

Echt een aanrader, en reken maar dat mensen als Mayer die gebruiken, veel cleans die helder maar wel gebalanceerd moeten klinken.

En win/win/win/win: ook de compressor geeft weer een 'boost', zodat je een extra boost in je gebooste boost kunt stoppen. :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:33:
[...]

Jij gaat me, met jouw tips nog eens mijn huwelijk kosten -O- :+

Ok....dat wordt sparen, zoeken, googlen en youtuben en ondertussen maar gewoon ff genieten van wat ik nu heb :Y)
Xotic SP Comp is een goede, betaalbare, Mooer is ook niet slecht, als ik de reviews zo zie op YT.

Dat van dat huwelijk is inderdaad een herkenbare, ja. :X

In dat kader, ik gabinnenkort een hollowbody aanschaffen.

Eerst een 'Epi', ik denk een 'ES-339'. Ik heb er nu één op het oog.

Als dat bevalt, ga ik hem z.s.m. upgraden naar 'the real deal', de ware Gibson. :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 06-07-2017 16:17 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:51:
Je gaat het toch wel "liken", maak dan maar één keer ruzie met je vrouw en koop gelijk de Gibson :P

Lekker wat zitten frummelen met de knopjes en volgorde van mijn pedalen. Ik heb het nu zo staan:

Telecaster->EHX Boost->EHX Soul Food->Boss Blues Driver->Marshall amp

Het boost pedaal heb ik wat terug gedraaid en staat nu op "12 uur", daarmee heb ik een goed ingangssignaal voor de Soul Food, waarbij ik nog veel wissel qua instellingen. Morgen nog even proberen hoe het klinkt als ik de Soul Food en Blues Driver ga stacken. Ik wil eigenlijk de boost altijd aan hebben, dan komt het geluid van de gitaar imo mooier naar buiten.

Verder nog het verschil beluisteren van True Bypass en Buffered op de SF, kan ook nog wat uitmaken qua sound.
De tip van de compressor spookt nu alweer in het hoofd...uiteraard al wat op YouTube gekeken. Een pedaal wat je veel tegenkomt op MP is de Boss CS-3, maar weet alle verschillen nog niet tussen de verschillende compressors. Rustig aan maar... O-)

Kl*te topic dit :')
De CS3 was het allereerste pedaal dat ik ooit gebruikte. Te leen van een vriend, samen met zijn originele Gibson Lucille... wist ik destijds veel... :o

Ik kan de YT filmpjes van That Pedal Show van harte aanbevelen, maar daar wordt de rekening niet lager van, bijv. als je daarna per se een Cali'76 wilt. Don't come crying to me... :P

Die Carl Martin Compressor/Limiter wordt daar grappig genoeg ook uitbundig (aan)geprezen, die ik had (reeds voordat ik die episode had bekeken, net als de SP Comp) was fantastisch, de AT-versie ervan alleen nóg beter. En duurder, ik heb 'm in een aanbieding gekocht na lang lurken op Ebay, net als mijn Headroom (echte veren) reverb.

Kwestie van lang lurken en op het juiste moment weten wat een goede prijs is en die subiet betalen. ;)

De GAS voor een Archer kwam ook dankzij die twee lummels en hun kletsprogramma. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Amens schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:30:
Ik wil ook meedoen in dit topic! Ik speel zo'n 10 jaar gitaar, waarvan de laatste 3 serieus. Het serieus spelen is begonnen nadat ik me heb aangesloten bij mijn eerste bandje. Inmiddels ben ik 2 bandjes en heel wat ervaring verder.

Ik ben niet zo van de typenummers, dus exact vertellen welke gitaar ik heb kan ik momenteel niet. Ik heb een mooie Ibanez, voorzien van EMG 85/81 met Slinky .10 snaren. Voor mijn effecten gebruik ik een BOSS GT-10, maar ik krijg niet het gewenste geluid. Ik wil binnenkort kijken naar een alternatief. Dit hele setje breng ik ten gehore via een Marshall MA-50 met een 4x12 cabinetje :)
Dat gaat in elk geval lekker luid! :P

Waar blijven de pro forma-aanmeldingen voor een Tweakers Axe Meat? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
@pinda powerrr
spoiler:
Electro Harmonix Soul Preachter. Nano. Gitaar. Compressor.
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

O-)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:57:
[...]

AAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

Nee!, Jij bent de duivel!!!!!!!! :( }:|

[officiële modus]
Nee, ik heb nog geen gedegen onderzoek gedaan naar de Soul Preacher, daarmee kan ik niet zeggen of het wat voor mij is[/]

Pfffffff, ff rustig aan @Ramzzz heb de Soul Food nog niet eens behoorlijk ingespeeld.
Gisteren op North Sea Jazz weer aardig wat budget erdoor heen gegooid, prijzen van eten gaan echt sky high daar en dan kom je nog met honger thuis :X
Wel ff wat zitten spelen op wat Fenders, zij hadden daar een stand met heel veel soorten en ook een leuke nieuwe versterker. Leuk voor thuis :P Maar in het achterhoofd heb ik toch liever een kleine buizenversterker.

Wel snap ik ondertussen een beetje waarom je met de tip van de compressor komt, YouTube draait weer overuurtjes :+
Please, allow me to introduce myself... })

/allegekheidopeenstokje

Ik ben gewoon voorstander van de beste spullen en het beste geluid - binnen ieders budget - voor iedereen. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:01:
On another note (pun intended) ;( : Ik heb eigenlijk altijd uit automatisme/gewoonte de standaard snaartjes gebruikt:

[afbeelding]

Maar mijn PRS kwam met Elixir snaren. Nu viel het me al op hoe lang deze goed blijven, maar ook hoe soepel smooth en gladjes ze aanvoelen, dus ik heb nu ook een set op mijn tele gelegd. Man, je krijgt er een compleet andere gitaar voor terug, qua feel EN geluid.

[afbeelding]

Moraal van het verhaal: Experimenteer met snaren. :)

EDIT: ik zag dit net op tweakers (kijk het 2e filmpje):

icegodd in "Bass-geluid dempen (naar buren toe)"

I need this in my life!!! :D _/-\o_ :9~
Interessant... ik dacht er nooit over na, gebruik al sinds mijn allereerste gitaar louter d'Addario XL 010. :o

Destijds zaten er 009 Slinky's op. Dat vond ik toen niks, en omdat ik d'Addario Pro Arte op mijn 'Spaanse' had, alleen aan dat merk gedacht, en volledig naar tevredenheid, eigenlijk. Zelden breuk, ook altijd glad en soepel spelend.

Alleen op mijn Guild western liggen Elixirs.

Toch 'es experimenteren dan! d:)b

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Rudolf schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:08:
Ik ben op zoek naar een akoestische gitaar voor rockmuziek. Ik wil ongeveer 200-250 euro uitgeven. Tweedehands is geen probleem en heeft zelfs de voorkeur. Kan iemand mij wat modellen noemen die ik kan checken op youtube? Ben totaal niet thuis in de akoestische gitaren.

Ik wil gewoon lekker in de zomer wat pielen in de tuin en 's avonds beneden als mijn zoontje slaapt. Merk dat ik nu bijna niet meer speel sinds mijn zoontje er is, en dat vind ik jammer.
Tweedahands gaat het vrij gemakkelijk, nieuw lukt ook wel.

Dit moet zeker goed gaan:

https://www.bax-shop.nl/w...esign-cd-60s-all-mahogany

Voor een tikje meer, met een cutaway:

https://www.bax-shop.nl/e...ign-cd-60sce-all-mahogany

Maar zoek ook vooral aanbiedingen bij andere zaken. En een model naar je eigen smaak, kleur, etc.

Ik houd van 'all mahogany'. :P

Veel zaken kennen de 'B-stock'-optie, gitaren voor minder omdat de doos beschadigd of zoek is o.i.d., maar met volledige garantie.

Ramzzz wijzigde deze reactie 14-07-2017 22:28 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:01:
GAS!!!!

Van mijn lieve collega's voor mijn verjaardag:

[afbeelding]

https://www.bax-shop.nl/m...a2aiTceXsQl8aAtImEALw_wcB

Sond ten tijde van bestellen op 66% korting (ongeveer 56 euro), na bestellen meteen op het huidige bedrag :+

Er goede deal dus.

Ik heb al een Boss chorus, maar ik wilde nog wel iets beters/uitgebreiders. Vanavond lekker prutsen! 8)
Nice, ik kende heel dat ding niet, ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Ik heb een deal om een Gibson Midtown Standard (zwart) van iemand over te nemen, amper gebruikt, en de goede, te weten: met een echte 'rosewood'-houten toets.

Binnenkort! :*)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
FragDaddy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Fijne gitaar! Kruising tussen een Les Paul en een ES 335. :9
Ik twijfel al tijden tussen '335', '339' (zowel 'Epi' als 'Gibson', zowel 'standaard' als 'studio') en nog een aantal 'semi hollows', maar deze lijkt mij een erg gunstig compromis.

Prijs én kwaliteit, geluid en degelijkheid (chambered, niet gelamineerd). En geen 'robot-tuners'.

En zwart is niet per se mijn favoriet, maar dat deert niet. :)
quote:
KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:16:
Ziet er tof uit hoor! Ik ben zelf niet van de sound van die types gitaar maar ik snap de aantrekking goed. Wanneer is de heugelijke dag?
Misschien nog net voor mijn vakantie, anders eind augustus.

Ramzzz wijzigde deze reactie 19-07-2017 11:20 (22%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:36:
Voor iemand die nog hetzelfde overdrive pedaaltje zoekt als dhr Ramzzzz
https://link.marktplaats.nl/a1116912432
J. Rocket Audio Archer

Staan soms leuke dingetjes op MP, moet me dikwijls inhouden, anders had ik al van alles gekocht, niet omdat ik het nodig heb, maar om te proberen :P
:Y

Gelukkig lukt verkopen ook best goed. ;)

Ik heb net mijn Charvette 'superstrat' (MIJ) verkocht, dus die nieuwe gitaar kan er komen. :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:20:
Grappig, ik verkoop echt NOOIT iets, al is het nog zo crap, zoals mijn eerste amp en zo. Kan het niet over mijn hart verkrijgen :P
Ik ben er pas mee begonnen, ik zag zelf ook wel in dat 'no amount of mancave space' voldoende zal zijn om echt alles te bewaren... ;)
quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
Vandaag een simpele maar doeltreffende "mod" gedaan. Ik heb de voorversterker buis van mijn Marshall Valvestate vervangen.
Na uitvoerig Googlen, lezen en nog eens lezen, de keuze gemaakt om te gaan voor de JJ Electronic 12ax7 High Gain. Vooral veel Amerikaanse fora gelezen, waar dit onderwerp regelmatig langs komt.
Nu weet ik ook, dat mijn Valvestate van een eerste serie is en dat deze nog steed behoorlijk wordt gewaardeerd, de latere Valvestates zijn "digitaler" en daarmee dus minder gewild. Mijn Valvestate is uit begin '90-er jaren, misschien wel eind '89.

De buis is meer dan alleen maar een gimmick en doet ook echt iets, dus na 27+ jaar mag daar wel eens een andere in ;) Het geluid is niet enorm veranderd, het is niet dat ik ineens een andere versterker heb. Wel is het duidelijk warmer, helderder, clean. Lastig om precies te omschrijven, maar het klinkt zeker wel beter, zelfs mijn vrouw hoorde het verschil (en die vindt het alleen maar herrie 8) ) Na een kwartiertje spelen had ik het idee dat het wat losser kwam, blijkbaar moet het nog wel een beetje inspelen en opwarmen.

Ik zit stiekem wel te kijken naar een echte buizenversterker, de Fender Blues Junior lijkt me wel wat bv, maar daar zal ik eerst wat centjes voor opzij moeten zetten. Nu voor een klein bedrag weer blij! :)

[afbeelding]
Die blues juniors krijgen echt bijzonder veel waardering, alom.

Dus: of de kickback is reuze, of Fender doet iets bijzonder goed. :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 03-08-2017 00:00 (69%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:30:
@Ramzzz Nou ja zo groot is mijn collectie nu ook weer niet. 4 amps, in totaal 7 gitaren en niet heel veel pedalen dus ja.

Main selectie van het moment (omdat het kan :P):

[afbeelding]
Nice! :) Zijn die Fenders origineel, USA, J of Mex?

Ik kom niet veel mensen tegen die zowel rosewood als maple neck kunnen waarderen, ik vind maple bijv. persoonlijk niet fijn.
quote:
Doen we die meet trouwens nog? :P
Ik ben nog steeds voor.

Datumprikker doen?

Ik ben eerst nog ruim 2 weken betrekkelijk incommunicado, in de Ardêche. :P

Ramzzz wijzigde deze reactie 03-08-2017 17:41 (18%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:47:
Voor €25 kom ik hem morgen bij je halen! [/Marktplaats]

:P

Kom ik bij toeval tegen dat Electro Harmonix een nieuw compressor pedaal heeft uitgebracht, de reviews zijn veelbelovend. Gek wordt ik er van, ze doen het er om! Nu eens bedenken wanneer ik dit ga kopen...

https://www.bax-shop.nl/c...corset-analoge-compressor
Ik heb de demo van EHX een paar weken geleden gezien, en inderdaad, GAS! :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:06:
Ik kloot ook altijd maar wat aan - ben wel voornemens om minimaal 30 seconden te leren spelen van Bach 731 - origineel een stukje voor een kerkorgel :+ Maar sinds vandaag heb ik een EHX Organ B9 in huis en dat is echt gaaf - klinkt beter dan een synthesizer, echt bizar welk een orgel geluid je uit je gitaar kan halen met dat pedaaltje. Merk wel dat je echt 'clean' moet spelen dus dat is wel goed om weer even op mijn aanslag en vingerzetting te oefenen.

Als het kleeft ga ik ook op zoek naar een Key9 en een Mel9 - bizar wat die gasten kunnen.
Ik ben ook - reviews en demo's uit en te na gezien hebbend - zeer benieuwd of ik het iets zou vinden, vooral die mellotron!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:42:
@Ramzzz je mag 'm wel eens lenen als je wilt.
:D d:)b

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Na lang wachten, is-tie eindelijk binnen:

*O*

Vandaag ga ik 'm ('r?) maar eens beter leren kennen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
De specs staan hier:

http://www.gibson.com/Pro...Standard.aspx#DSDC15EBCH3

Ik heb wel de versie met Grover tuners (G-force: no way José!).

Burstbucker pickups! :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Dacide schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:42:
Ik heb sinds mei een Fender American Special. Deze heeft behoorlijk last van fret buzzing. Nu zit ik eraan te denken om er andere snaren op te leggen. Momenteel zit er een standaard 0.9 setje op. Denk dat ik wel een stapje dikker wil. Dus een 0.10 setje.
Kan ik dan gewoon het beste ervoor kiezen om de gitaar in de winkel te laten afstellen? Of wat raden jullie aan? Of kan ik ook de gitaar laten afstellen, en dan pas later een setje dikkere snaren erop leggen (ze zijn nog helemaal goed). Of is het afstellen sterk afhankelijk van het setje snaren dat er op ligt?
Bij afstellen gaan er sowieso nieuwe snaren op, dus dat is een nobrainer... ;)

Afstellen kan echt geen kwaad, het kost niet de wereld. Tussen de €25-€50, vaak incl. snaren.

Ik heb het recentelijk in combinatie met een kleine reparatie (coil split push/pull potmeter), voor €100 laten doen (bij Guitar Chop Shop aan de Zoutmanstraat in Den Haag).

Het is wel handig om van tevoren te melden wat voor snaren je wilt, ik wilde bijv. per se geen Slinky's. Desnoods lever je die erbij, bij inleveren van je gitaar.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Shadow schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:22:
[...]

Een essentiele skill van een gitarist is toch om zelf je instrument te kunnen onderhouden? Hoogte van de action, truss-rod, en intonatie afstellen is echt niet zo moeilijk, en daarmee heb je gelijk alle kennis om fret-buzz te voorkomen en/of om er een ander formaat snaren op te leggen. Als het daarmee niet lukt moeten de frets vlak gemaakt worden, en ik snap dat niet iedereen daar aan wil beginnen. Maar bovenstaande kun je toch gewoon zelf leren? Snap je ook gelijk je instrument beter... En vooral, dan kun je experimenteren met wat je -zelf- lekker vind spelen (qua action etc.) zonder dat je afhankelijk bent van wat iemand in een gitaarwinkel denkt dat ok is.
Na jaren mijn eigen gitaren (met zwevende vibrato) afstellen, was ik eerlijk gezegd erg blij met het resultaat - de gitaar was veel beter speelbaar, alle fretbuzz weg, intonatie beter, etc. En ik had daarvoor nog nooit een hardtail afgesteld.

Ik ben het met je eens, maar niet elke gitarist heeft er de skills, de tijd, en de interesse voor over. Vaak is het ook de zorg dat je het instrument eerder minder goed dan beter afstelt. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:24:
[...]

@Ramzzz Waar blijft die opname van je black beauty?
Nog niet aan toe gekomen. :P

Ik heb geen microfoon... het zal noodgedwongen een 'emulated out'-signaal worden.

En ik wil 'r nog wel wat verfijnder af laten stellen. :+

Er ligt dezelfde D'Addario XL 010 op die ik al jaren gebruik, maar het voelt echt heel anders.

Die 'slim tapered sixties neck' is wel erg 'on-Gibsonesk', hanteert erg prettig!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:46:
[...]

Dat gezegd hebbende, als je één hollow body zou mogen aanschaffen, Gretch, Gibson of epiphone ? >:)

Ik heb noch het budget, noch de ruimte om eindeloos door te verzamelen, anders kon ik hier nog een hele reeks wannahaves aan toevoegen.

In feite heeft elke gitarist genoeg aan 1x alles single coil, 1x alles humbuckers, maar aangezien je dan niet én een Strat én een Tele hebt, kom je uit op pakweg minimaal 4 elektrische gitaren.
  1. Strat
  2. Tele
  3. Semi-hollow of solid body LP-achtig model
  4. Hollow (centerblock)
Ik heb nog een Squier Tele, dat moet een Fender worden (George Harrison! :9~ ), een mooie Strat staat ook nog op het verlanglijstje.

Alles met rosewood fingerboard, dat wel. ;)

Les Paul heb ik niet nodig, ik heb al 2 Dean Hardtails... :+

Ramzzz wijzigde deze reactie 04-09-2017 16:12 (53%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:01:
Overigens zijn die Gibson cases ook wel fraai.

Mijn Fender en PRS cases zijn maar meh als je naar de gitaren zelf kijkt.
Mooie Tweed case kopen?

Ik kreeg een Tweed case bij mijn Guild GAD-25, erg mooi!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
pinda powerrr schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:25:
@Ramzzz Je vergeet wel de (semi) acoustische gitaren in je lijstje!
(kun je weer even doorgaan...)
Klopt, ik dacht het even kort te houden. :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Voor wie Pinterest kent / een account heeft:

https://nl.pinterest.com/ramseyjansen/my-gear/

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
franssie schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:18:
[...]

Ik zie niet onderaan dat jij echt dezelfde affinity tele hebt als ik, met het verschil dat de mijne geen rosewood finish heeft op de nek. Ik merk het verschil eigenlijk niet zo bij het spelen. De tele is wel mijn enige gitaar die geen rosewood heeft.

Daarnaast heb ik de pick guard vervangen door rood celloid (beetje de Prince stylo) en de eerder genoemde hot rails.

Als ik mijn USA strat en de el cheapo affinity naast elkaar leg, het prijsverschil is het niet waard als je puur voor het geluid gaat. De lak en echt minimale afwerkingverschilletjes en wat kleine opties zijn de 1000+ euro niet waard vind ik maar dat moet iedereen natuurlijk zelf bepalen.

Bij transparante lakken kan je soms wel verschil zien in het hout - houtselectie is echt vakwerk en voornamelijk optisch maar dan het wel waard, zeker als je je geld ermee verdient (ik geef mijn geld er alleen aan uit en mijn strat is Zwart want Bryan Adams Clapton etc maar had met de kennis van nu ook gewoon een squier gekocht en dan vette elementen erin - het blijft een plank hout zo'n electrische) .

lol dat pinterest - ik blijk dus een account te hebben en volg je nu dus oid.

edit3:// die EHX pitchfork - interessant - hooked [video]
Ik kan 'm van harte aanbevelen! Fantastisch pedaal! :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Maverick! schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:30:
Gisteren deze 2016 Gibson Les Paul Standard desert burst gekocht.

[afbeelding]

Helemaal happy *O*
Nice! :D

d:)b

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
begintmeta schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:34:
[...]

Dit topic herinnert me eraan dat mijn Telecaster-project weer een jaar heeft stilgelegen :'(
Aan de slag jij! :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Goed, het is inmiddels herfst... ik ga me oriënteren op een waterdichte gitaarkoffer, want:

Naar aanleiding van:
quote:
Ramzzz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:28:
Voorzichtige peiling: hebben jullie misschien zin om een keer een bescheiden gitaar-meet te houden? :)

Have guitar, amp and way too many pedals, will travel. :+

Als er geen animo voor is, geen probleem hoor. Ik heb het ook altijd 'druk'. ;)
Tijd om ons eens op een meeting te gaan beraden... :)

Is dit een bruikbare vorm om tot een datum te komen?

https://datumprikker.nl/pkxpya3289pnei28

Locatie-voorstellen zijn welkom! En als er meer data nodig zijn wegens te korte termijn: idem! :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 15-09-2017 14:19 (5%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Dacide schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:02:
Officieel is dit eerder een modelling amp dan een Solid state (Althans, dit bakkie probeert bestaande boutique amps te nabootsen).
  • Deluxe : Twin 6L6 output stage and low gain preamp for clean tube warmth with late-breakup.
  • ClassA : 4xEL84s in a true Class-A configuration with interactive EQ for rich, complex harmonic tones and warm overdrive.
  • US Blues : Low-power, low-gain twin EL84 design for clarity and definition.
  • Brit Blues : KT88 powered for easy breakup and midrange rich overdrive.
  • MINI : 12AX7, single EL84 – a no-frills tone monster that responds incredibly to picking dynamics.
  • Bass/Aco/Flat : These are the same as on the THR10. Refer to the entries above.
Ben erg benieuwd naar de sound die hieruit komt. Ik laat het jullie weten zodra ik hem een paar dagen heb.

Hier kun je de sounds ook horen trouwens:

https://usa.yamaha.com/pr...s_sound.html#product-tabs
Ik heb bij aankoop van mijn Midtown even door zo'n ding gespeeld.

Mijn indruk is niet representatief (te kort, te laag volume - ik wilde vooral weten of er eventueel sprake van fretbuzz was - maar er zijn legio goede reviews op YouTube (voorbeeld) te vinden, en ik denk dat het voor in de woonkamer een prima ding is. :Y

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Dacide schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:41:
Toevallig bij Music store gekocht? Want daar stonden die THR's om op te spelen/testen.
Daarop heb ik ook mijn Fender American Special getest, maar peecies zoals je zegt. Puur voor frettbuzz enzo. Dus ook te kort, te zacht etc.

Heb die video van jou bekeken. Mooie video is dat. Zie uit naar de Thr. Morgen of overmorgen heb ik hem.

Een lid van een ander gitaarforum liet me al weten dat als hij niet helemaal bevalt, hij zijn gewone Thr10 (de wit/gele) wel wilt ruilen tegen de THR10C.
Nee, particulier. :P

Ik ben benieuwd of hij je bevalt. :)

Ik heb een tijd de 'A'-versie willen aanschaffen voor akoestisch gitaar, maar heb uiteindelijk een 'grote' van Ibanez gekocht.

Het geluid is zeker erg goed, voor zo'n bescheiden bakkie.

Gisteren zat ik op YouTube naar 'Tim & Pete's Guitar Show' te kijken, met Mark Lettieri als gast, en daar ging het op een gegeven moment over van die kleine versterkertjes, die zij kennelijk ook waarderen.

Ik begin nu wel weer een beetje last van GAS te krijgen... :+

Ik heb per slot van rekening alweer 2 weken niets nieuws aangeschaft. _O-

Ramzzz wijzigde deze reactie 20-09-2017 09:05 (18%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
Dacide schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:38:
Zal mijn bevindingen hier posten als ik hem heb. Ook leuk om eens te zien hoe deze zich verhoudt t.o.v. mijn Katana 100 (op woonkamer geluidsniveau).

Lol, alweer twee weken niets gekocht. Mja, dan zou ik toch snel voor een leuk pedaaltje kijken ofzo. Dan kan altijd wel ;)
<kuch>

Ramzzz in "Het Grote Gitaartopic - deel 8"

quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:38:
[...]

Locatievoorstel Zoetermeer:

http://www.jeepee.com/
Oefenruimtes in Zoetermeer (onder het wellicht bekende cultuurcentrum De Boerderij)
en
http://www.jjmusichouse.nl/oefenruimtes/
Maar die zijn wat kleiner.

Is niet heel centraal in NL, dus wellicht niet handig. Ik heb verder geen ervaring met andere ruimtes in andere steden.
Best een goed plan. :) Ik zal zelf ook eens wat actiever gaan zoeken.
quote:
Dacide schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:56:
Ander vraagje.
Ik heb destijds een Ibanez PF100 te leen gekregen van een vriend. Dit is een les paul achtige gitaar uit omstreeks 1978.

De zeer summiere info die ik over deze gitaar kan vinden laat zien dat deze twee zgn. Super 70's pickups bevatten.

[afbeelding]

Wat zijn dit nu voor soort elementen? Zo te zien zijn het in ieder geval humbuckers. Maar wat zijn de exacte eigenschappen hiervan? Is het budget spul? Of juist degelijk?
Google is je vriend! :+

http://www.harmonycentral...uitar/acapella-41/1180528-

Kennelijk Maxon-fabrikaat, en best OK.

Ramzzz wijzigde deze reactie 20-09-2017 13:43 (29%)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:24:
Wat ik afgelopen woensdag weer gekocht heb... Man man... Ik was er al bang voor. Maak van het weekend wel even een post of na het werk...

GAS!!!
Je maakt me nieuwsgierig! oOo

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
quote:
KnoxNL schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:52:
Toch maar even wat tijd gemaakt hier op het werk, ik ben er zo blij mee!!!!

Het is een USA FENDER CUSTOM SHOP 1956 STRATOCASTER NOS FIESTA RED met AA grade Birdseye Maple neck en handwound pickups.

Woensdag om half 11 in de ochtend was ik bij Jos, waar ik hartelijk ontvangen werd met een kop koffie en we samen de bescheiden maar in kwaliteit uitmuntende selectie gitaren bekeken hebben.

Op dat moment wist ik nog niet of ik voor een strat of een akoustische gitaar (Martin) wilde gaan.

De dag van tevoren was ik al bij Guitar King in Boekel geweest waar ik de nodige strats bespeeld had, maar de klik was er nog niet echt, mede doordat ik niet van de hele Relic hype houd.

In overleg met Jos hebben we de selectie beperkt tot 3 gitaren, 2 journeyman light relics en degene die nu van mij is.

De Journeymans hadden een C-shape neck, waar ik ook aan gewend ben en wat prima speelt, maar mijn exemplaar heeft een V-shaped neck, wat me uiteindelijk nog net iets beter bevalt.

Ook waren de Journeymans wat donkerder qua geluid dan de mijne, al beschikten ze wel over de karakteristieke strat-twang.

Uiteindelijk na veel proberen op een schitterende Fender Twin Reverb bij Jos aangegeven ze ook graag met wat dirt te willen bespelen, dus Jos haalde de volgende setup naar voren:

[afbeelding]

met daarop aangesloten een Marshall 4 x 12" cab.

Ik kende de Blu amps al wel van de youtube kanalen van Andertons en That pedal show, maar damn het overtrof al mijn verwachtingen. Zeker een aanrader, helemaal voor onder de 700 euro!

Enfin, na ruim 3 uur spelen de keuze gemaakt en ondanks dat ik absoluut niet van de gold hardware ben, valt het tegen deze kleurstelling met fiesta red en de birdseye maple neck bijna weg zodat het niet opvalt/storend is.

Sowieso is het een beetje geven en nemen, want de custom shop modellen pak je uiteraard niet zo even exact een zelfde model model van de plank met dezelfde specs in een andere kleur zoals je dat bij de standaard series doet :P

Maargoed, ik was in principe niet van plan meteen een aankoop te doen, maar ik ben zelfs niet meer bij Bax gaan kijken, wat op 10 minuten rijden van Jos ligt, want wat is nog de meerwaarde ten opzichte van de selectie van Jos en zijn kennis en aandacht voor detail en kwaliteit. Ik raad iedereen hier aan een keer lans te gaan als je in de markt bent voor een Fender custom shop model, een gretsch, of een geweldige akoustische gitaar.

Plaatjes om het compleet te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ :9~ :9~ :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wow... :o

d:)b

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Voor het geval jullie in de buurt van Rotterdam zouden willen / kunnen, heb ik een oefenruimte gevonden op loopafstand van Rotterdam CS, https://www.facebook.com/...-Verhuur-882038538486719/ :)

Pagina: 1 2 3 ... 8

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True