Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 2 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Het Grote Gitaartopic - Deel 8
Algemeen

Welkom in het Grote Gitaar-topic van GoT.

Hier kun je alles kwijt over gitaren, (speel)technieken, versterkers, effecten, gitaristen, bands, muziekwinkels, bladmuziek enz.

Heb je een vraag over een bepaalde techniek die maar niet wil lukken? Zoek je een nieuwe gitaar? Wil je even melden dat je vanavond naar het concert van je favoriete band of gitarist gaat? Of heb je soms een goede muziekwinkel gespot? Post het hier!

Voorgaande deeltjes
Gitaren (elektrisch/akoestisch)

Hieronder staat een lijstje van de (grotere) gitaar-fabrikanten (websites).
Versterking

Nu kan zo'n lijstje van versterking natuurlijk niet achterblijven :P
Effectapparatuur

En niet te vergeten de effectapparatuur :)
Gitaarbouwers / custom guitars

Als je nou echt origineel wilt zijn kun je naar een gitaarbouwer stappen voor een custom guitar. Hier een lijstje van een aantal bouwers.
Tablatuur

Een veel gebruikt alternatief voor bladmuziek is de zogeheten tablatuur. Dit is veel gemakkelijker te leren/lezen dan notenschrift, en bepaalde dingen zijn ook duidelijker in tabs. Maar er zitten ook nadelen aan. Meer informatie hierover en hoe je het leest (ook de symbolen enz.) vind je hier.

Hier volgen een aantal websites waar je gratis tabs kunt vinden.Er bestaat ook software voor tabs, makkelijk om bijv. zelf een liedje te schrijven en daarnaast kun je het nummer (ofja, de tab) d.m.v. MIDI op de PC beluisteren.

Een goed en gratis programma hiervoor is Power Tab Editor. Tabs voor dit programma zijn hier te vinden.

Een ander programma is Guitar Pro, en de tabs daarvoor kun je hier vinden.

GoT-ers in bands

Een aantal users hier op GoT spelen ook in een band, dus hieronder een overzichtje van wie in welke band speelt.

NicknameBandWebsite
Bl44t44p (jelleeee)RelayNog niet
RwinRoadLashroadlash.nl
coubertin119Your Conscience
TheLemonWhite Russian
dennis808sk;rl
dano_nlNas Drovje
HyperioN.Today's Menu

Klopt er iets niet of mis je je eigen band? Meld het in dit topic :) !

GoT / Gitaarnet.nl

Veel users hier zitten ook op het forum van Gitaarnet.nl, hieronder een overzichtje met de nicknames :)

Nickname GoTNickname Gitaarnet.nl
WormaapWormaap
MetalGuitardude
Bl44t44pBl44t44p
HankeyHankey
JER00NJER00N
RwinRwin
armageddon_2k1armageddon
dano_nldano
YapserYapser

Sta je er niet bij :o ? Post je nicknames in dit topic even en je komt ook op het lijstje.

Overige (handige) websites

Als je op zoek bent naar iets nieuws is tweedehands het overwegen waard, vooral wat betreft effecten (levendige handel!) zou je zeker eens op de volgende sites moeten kijken.Winkels:Verder:
Nawoord

Disclaimer: * Ramzzz heeft een nieuw opzetje gemaakt dat vrijwel in zijn totaliteit een kopie is van de vorige topics, maar is van zins deze nog aan te passen, aan te vullen, etc.

Suggesties zijn uiteraard welkom. :)

Allereerst mijn dank aan Dievenbaker (de starter van het eerst Gitaar-topic) voor posten van een hoop links waarvan ik het grote deel in deze startpost heb gebruikt :)

Startpost schaamteloos gejat van eamelink, die 'm al weer van Wormaap had, die hem weer schaamteloos heeft gejat van Bl44t44p en hier en daar aangepast ;)

Ik zal binnenkort deze startpost even op dooie linkjes nalopen :)

Het is NIET toegestaan om spullen te koop aan te bieden, daarvoor zijn de gebruikelijke kanalen beschikbaar zoals Marktplaats enz.

Lay-out ©2005 :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:16
Ik zou de lijstjes eruit halen. Is toch nooit compleet en toch niet bij te houden.

*knip* de rest kun je aankaarten via dm of in TL feedbacktopic :)

[ Voor 42% gewijzigd door naitsoezn op 02-07-2016 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 147126

VorCha schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:
Ik overweeg de buis een upgrade te geven en deze https://www.musicstore.de...-Tube-/art-SER0000475-000 te installeren
Dat is een rebranded Sovtek (niet zeker, het is in elk geval een rebranded) buis, en daar betaal je dan méér dan het dubbele voor. Voor de prijs kun je in elk geval een JJ, EHX én een Sovtek (de werkelijke fabrikanten van de buizen) kopen en gewoon kijken welke het lekkerste klinkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 02-07-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Lol, nooit geweten dat Fender de termen voor Vibrato en Tremolo ooit eens omgewissed heeft. Een strat heeft dus eigenlijk een vibrato systeem (modulatie in pitch), en een Twin Reverb Amp heeft dus eigenlijk een Tremolo systeem (modulatie in volume) :+

http://www2.fender.com/ex...talk/tremolo-and-vibrato/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:56

Barbas

Gallego!

Klein kickje.

Ben op zoek naar een elektrische gitaar (beginner) en ben dit tegengekomen: Epiphone les paul player pack. Hier zit alles in wat je noddig hebt.

Heb diverse reviews gelezen en op YT een aantal reviews gezien. Alleen verschillen daar de reacties enorm als ik de reacties zo doorlees.

Hier iemand een idee of dit de moeite waard is? Of doorzoeken naar iets beter rond dezelfde prijsklasse?

Mejor así

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 22:29
Ik ben weer lekker creatief bezig geweest :D

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
25 Iconic Fingerstyle Songs Through Pop History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Barbas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:26:
Klein kickje.

Ben op zoek naar een elektrische gitaar (beginner) en ben dit tegengekomen: Epiphone les paul player pack. Hier zit alles in wat je noddig hebt.

Heb diverse reviews gelezen en op YT een aantal reviews gezien. Alleen verschillen daar de reacties enorm als ik de reacties zo doorlees.

Hier iemand een idee of dit de moeite waard is? Of doorzoeken naar iets beter rond dezelfde prijsklasse?
Iets beters rond dezelfde prijsklasse ga je niet vinden. Tenzij je alleen een gitaar koopt.
Daarnaast vind ik een Strat een beter start gitaar dan een Les Paul model.

Je kunt denk ik beter marktplaats in de gaten houden, mensen stoppen vaak met spelen en dat gaat bijvoorbeeld de gitaar en de amp er tegelijk uit.
Als je al wat kunt spelen kun je ook naar een winkel gaan en wat verschillende modellen proberen om te zien welk type je het fijnst vindt aanvoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Luapper schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:42:
Ik ben weer lekker creatief bezig geweest :D

[video]
Leuk gedaan! En goed gespeeld.

Ook erg grappig om te zien hoe jij sommige nummers speelt, en hoe ik die zelf speel. Ohhh, zo kan het ook! Verhelderend.

Gitaren vind ik persoonlijk ook goed klinken in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Luapper schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Iets beters rond dezelfde prijsklasse ga je niet vinden. Tenzij je alleen een gitaar koopt.
Daarnaast vind ik een Strat een beter start gitaar dan een Les Paul model.

Je kunt denk ik beter marktplaats in de gaten houden, mensen stoppen vaak met spelen en dat gaat bijvoorbeeld de gitaar en de amp er tegelijk uit.
Als je al wat kunt spelen kun je ook naar een winkel gaan en wat verschillende modellen proberen om te zien welk type je het fijnst vindt aanvoelen
Zit ook op marktplaats te kijken. Punt is een beetje dat ik de gitaar niet goed kan beoordelen. Dus of deze in goede staat is of niet.

Zal eens op zoek gaan naar een strat en wat het verschil hiertussen is. Dank!

Edit: Dus bijvoorbeeld een Fender Squier Affinity Tele GMG zou je eerder aanbevelen dan een Les Paul? Kost 200 en dan moet de versterker er nog bij. Maar als dit een betere gitaar is om mee te beginnen (naast mijn akoestische) dan heb ik dat er wel voor over.

[ Voor 20% gewijzigd door Barbas op 13-08-2016 12:49 ]

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Barbas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:27:
[...]

Zit ook op marktplaats te kijken. Punt is een beetje dat ik de gitaar niet goed kan beoordelen. Dus of deze in goede staat is of niet.

Zal eens op zoek gaan naar een strat en wat het verschil hiertussen is. Dank!

Edit: Dus bijvoorbeeld een Fender Squier Affinity Tele GMG zou je eerder aanbevelen dan een Les Paul? Kost 200 en dan moet de versterker er nog bij. Maar als dit een betere gitaar is om mee te beginnen (naast mijn akoestische) dan heb ik dat er wel voor over.
Een gitaar is niet snel in slechte staat. Elektrische al helemaal niet! Als je een geschikt model ziet, ga erheen en speel er op. Als het goed zit speelt hij een stuk lichter dat je akoestische en hoor je zo goed als geen gekletter/string buzz wanneer je speelt. Ga gewoon elke fretten langs (of vooral de probleem gebieden, 1/2/3 fret, 11/12/13, 17/18/19). Kraakt ie niet, speelt ie goed, dan is hij doorgaans gewoon goed.

Tele's zijn sowieso te gek (mijn favo model :)). Die affinity serie vind ik meestal erg lekker spelen, beetje dunnetjes door de pickups, maar ach, dat zal je in het begin zeker niet tegen houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Barbas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:26:
Klein kickje.

Zoals al gezegd, die prijzen zijn zeer aantrekkelijk, en écht slecht zullen die niet zijn, de 'echte merken' kunnen zich geen slechte producten veroorloven. Basicly is het namelijk gewoon een aardige gitaar (hout, bouwkwaliteit), maar er zijn vooral goedkopere onderdelen in verwerkt, met name t.a.v. stemmechanieken, elementen.

Ik zou alleen echt op Marktplaats o.i.d. blijven kijken, en dan een beter model 'voor weinig' aanschaffen, maar wel een kenner/gitarist meenemen die je kan adviseren, als je die in je vrienden/kennissenkring hebt.

Ik ben zelf ook met tweedehandsjes begonnen, en dat beviel prima, omdat ik a) een meer dan aardige gitaar met een zeer licht bespeelbare hals/instellingen kocht, en b) het een ontzettend koopje was, en die koopjes zie ik nog steeds regelmatig op Marktplaats. Niet iedereen vraagt goud geld voor wat hij wegdoet - en zeker niet alles is daar rommel. :)

Als je ook je budget/richtprijs, smaak qua sound (gitaarmodel) en muzieksmaak (ambities) noemt, kunnen we beter, gerichter advies geven. Zowel voor een gitaar als voor een versterker. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 15-08-2016 10:42 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Ramzzz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Zoals al gezegd, die prijzen zijn zeer aantrekkelijk, en écht slecht zullen die niet zijn, de 'echte merken' kunnen zich geen slechte producten veroorloven. Basicly is het namelijk gewoon een aardige gitaar (hout, bouwkwaliteit), maar er zijn vooral goedkopere onderdelen in verwerkt, met name t.a.v. stemmechanieken, elementen.

Ik zou alleen echt op Marktplaats o.i.d. blijven kijken, en dan een beter model 'voor weinig' aanschaffen, maar wel een kenner/gitarist meenemen die je kan adviseren, als je die in je vrienden/kennissenkring hebt.

Ik ben zelf ook met tweedehandsjes begonnen, en dat beviel prima, omdat ik a) een meer dan aardige gitaar met een zeer licht bespeelbare hals/instellingen kocht, en b) het een ontzettend koopje was, en die koopjes zie ik nog steeds regelmatig op Marktplaats. Niet iedereen vraagt goud geld voor wat hij wegdoet - en zeker niet alles is daar rommel. :)

Als je ook je budget/richtprijs, smaak qua sound (gitaarmodel) en muzieksmaak (ambities) noemt, kunnen we beter, gerichter advies geven. Zowel voor een gitaar als voor een versterker. ;)
toon volledige bericht
Mijn zwager is professioneel bassist. Die kan ik wel meevragen wellicht. Ik denk aan zo'n 350€ qua budget. Kan ook alleen de gitaar zijn en dan een versterker via marktplaats bijvoorbeeld.

Qua genre een voorkeur voor John Mayer, RHCP.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Barbas schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Mijn zwager is professioneel bassist. Die kan ik wel meevragen wellicht. Ik denk aan zo'n 350€ qua budget. Kan ook alleen de gitaar zijn en dan een versterker via marktplaats bijvoorbeeld.

Qua genre een voorkeur voor John Mayer, RHCP.
Dan is het een gemakkelijke snelle keuze: Stratocaster all the way. ;)

En met een beetje mazzel tik je een MiM Fender Stratocaster op de kop (made in Mexico) voor dat bedrag.

En spaar dan even door voor een leuke amp, begin met een simpel combo'tje met minimaal een 10" speaker erin. Die ruil je later gewoon weer in/verpats je zodra je doorgespaard hebt voor een betere.

Gitaarspel, het spelen zelf, is in eerste instantie bepalend voor je spel, en je kunt aardig gefrustreerd raken van een slechte gitaar. Qua versterkers is er zó veel keus, dat je ook wat advies kunt gebruiken, en er zijn aardig wat 'alleskunners' op de markt, voor niet al teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Thanks Ramzzz. Zie er een aantal inderdaad op marktplaats staan! Zal eens op zoek gaan :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Ramzzz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Dan is het een gemakkelijke snelle keuze: Stratocaster all the way. ;)

En met een beetje mazzel tik je een MiM Fender Stratocaster op de kop (made in Mexico) voor dat bedrag.
Met een strat moet je wel opletten bij de goedkopere exemplaren, die willen nogal eens ontstemmen door de lagere kwaliteit van de brug met whammy bar. Ik heb het dikwijls genoeg gehoord in de muziekles bij twee mede-cursisten. Eentje had een Aldi pakket gitaar (C. Giant?), dat was helemaal een ramp. Die onstemde al als je er nog maar verkeerd naar keek bij wijze van spreken.

De andere had de goed aangeschreven Classic Vibe Squier, en die was inderdaad iets stemvaster bij normaal gebruik. Toch was de whammy bar ook maar 'so so', na enkele keren te vibreren stond die gitaar ook vals. De Mexicaanse Fenders lijken me op dat gebied toch beter denk/hoop ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 15-08-2016 13:06 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Met een strat moet je wel opletten bij de goedkopere exemplaren, die willen nogal eens ontstemmen door de lagere kwaliteit van de brug met whammy bar. Ik heb het dikwijls genoeg gehoord in de muziekles bij twee mede-cursisten. Eentje had een Aldi pakket gitaar (C. Giant?), dat was helemaal een ramp. Die onstemde al als je er nog maar verkeerd naar keek bij wijze van spreken.

De andere had de goed aangeschreven Classic Vibe Squier, en die was inderdaad iets stemvaster bij normaal gebruik. Toch was de whammy bar ook maar 'so so', na enkele keren te vibreren stond die gitaar ook vals. De Mexicaanse Fenders lijken me op dat gebied toch beter denk/hoop ik.
Vibratoarm eraf halen helpt al. :+
Barbas schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:34:
Thanks Ramzzz. Zie er een aantal inderdaad op marktplaats staan! Zal eens op zoek gaan :)
Qua versterkers is er zoveel te kiezen...

Fender Blues Junior, bijvoorbeeld, Fender Bassbreaker is ook een erg goede keuze, volgens mij.

Verder het gebruikelijke veelzijdige, Blackstar, Egnater, etc., ook wat meer diversiteit aan mogelijkheden in de versterker is nooit weg, maar je beperken tot het pure versterkergeluid is verstandiger als je begint met spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 15-08-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ramzzz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Vibratoarm eraf halen helpt al. :+
Mja, maar kan je dan als beginnende gitarist niet meteen beter voor een Telecaster kiezen? Dan heb je ook single coils, maar met een vaste brug.
Qua versterkers is er zoveel te kiezen...
De Roland Cube serie is ook een goede voor beginners. Ik heb jaren plezier gehad van mijn 20X, gebouwd als een tank en enkele geluiden om mee te experimenteren. En een heel goede clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Na het werk ga ik hier in Arnhem even langs de Piet Guitars. Die hebben een Squier Affinity Fat Strat in de showroom staan zie ik. Eens kijken hoe die in de hand ligt. Meteen maar f een praatje maken wat zij adviseren.

Daarnaast ook in contact met iemand op marktplaats die een MiM Fender Stratocaster aanbiedt. Mja, zoveel keus, zoveel verschillende dingen die ik hoor maakt het er niet makkelijker op.

Zelf erop spelen en kijken hoe ze in de hand liggen lijkt me het beste om te doen. Van daaruit dan de keus maken.

@Kapoen. Over de Roland Cube lees ik inderdaad goede verhalen om te kiezen als beginnerset.

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:42:
Mja, maar kan je dan als beginnende gitarist niet meteen beter voor een Telecaster kiezen? Dan heb je ook single coils, maar met een vaste brug.
Nee, want een Telecaster is een hele andere gitaar. Een standaard Telecaster is een stuk minder ergonomisch en weegt wat meer dan een Stratocaster. Ook klinken ze behoorlijk verschillend, wat met name door de elementen en de plaatsing van de elementen komt.

Er zijn bergen mensen die de vibrato op de Stratocaster niet gebruiken, maar toch een voorkeur voor dat model hebben. Veel goedkope Strats worden zelfs al geleverd met het ding tegen de body aan, waardoor je gitaar niet ontstemt zolang je de vibrato niet gebruikt en je ook zonder problemen snaren kan palm muten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QtLR3IdVM9Ohsu12yOYyLBpV/full.jpg

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste basgitaar gekocht. Ik wilde er eigenlijk al jaren een hebben, maar de lol die ik met de bas-emulatie in Rocksmith had heeft er voor gezorgd dat een bas bovenaan mijn wenslijstje kwam te staan. Toch wilde ik er niet veel voor uitgeven, dus het is een Harley Benton (Thomann huismerk) van 139 euro geworden. Ik ben wel weer verrast wat je voor dat geld krijgt. De afwerking is goed, maar de afstelling is ook goed. Topkammen worden naar mijn mening/smaak bijna nooit diep genoeg uitgesneden, maar dat is bij deze niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
evEndzhar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Nee, want een Telecaster is een hele andere gitaar. Een standaard Telecaster is een stuk minder ergonomisch en weegt wat meer dan een Stratocaster. Ook klinken ze behoorlijk verschillend, wat met name door de elementen en de plaatsing van de elementen komt.
Fender heeft ook in het goedkopere segment een tele voor niet puristen: de Modern Player (Plus), 3 verschillende pickups + split coil (brug) en een belly cut :)

Afbeeldingslocatie: https://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/Modern-Player-Telecaster-Plus-Electric-Guitar-Transparent-Charcoal-Maple-Fretboard/H76265000001001-00-500x500.jpg
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, ik speel immers zelf op een Telecaster (Am. Std. uit 2012). Mijn exemplaar is per toeval wel vederlicht, en heeft een belly cut. Het klassieke model vond ik inderdaad minder geschikt voor mezelf vanwege de punten die jij opsomt. Al herinner ik mij niet dat andere modellen zwaar wogen. Maar goed, mijn eerste gitaar was een Godin Detour, een undercover Les Paul in de vorm van een superstrat. Die leek wel van lood gegoten vergeleken met mijn huidige gitaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb nu door omstandigheden 1,5 maand niet gespeeld en als ik dat nu wel wil, is het alleen maar shit wat eruit komt. Mijn hand voelt ook sloom/stroef etc.

Ik weet het niet. Het wil gewoon niet meer :(

Komt waarschijnlijk wel weer ooit goed, ik heb wel eens vaker periodes dat echt niks wat ik doe lekker klinkt of goed voelt.

T is alleen wel super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik heb door omstandigheden ... vakantie :$ - ook al ruim 5 weken niet gespeeld.

Morgen maar weer eens proberen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:07:
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, ik speel immers zelf op een Telecaster (Am. Std. uit 2012). Mijn exemplaar is per toeval wel vederlicht, en heeft een belly cut. Het klassieke model vond ik inderdaad minder geschikt voor mezelf vanwege de punten die jij opsomt. Al herinner ik mij niet dat andere modellen zwaar wogen. Maar goed, mijn eerste gitaar was een Godin Detour, een undercover Les Paul in de vorm van een superstrat. Die leek wel van lood gegoten vergeleken met mijn huidige gitaar :)
Dat is inderdaad ook waarom ik het over een standaard Telecaster heb. Van ieder model zijn allerlei varianten en iedere plank is anders, waardoor het gewicht ook verschilt.

Uiteindelijk is het bij je eerste gitaar vooral belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt. Of dat dan een Strat, Tele, LP of iets anders is maakt niet zoveel uit. Als beginner is bijna niets is demotiverender dan op een gitaar spelen die je niet mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De leukste 'beginnergitaar' die ik gezien heb in de gitaarles tot nu toe was een hollow body van Samick :9

Ik weet niet welk typenummer het precies was, maar ze leek het beste op deze:
Afbeeldingslocatie: http://guitarheads.org/guitar/jpg/Samick_HJ650_00.jpg
Een fijn gitaartje waar de eigenaar veel plezier van heeft gehad, en dat voor een mooie prijs want ze was tweedehands. Initieel vond ik het wel een rare keuze voor iemand die graag Nirvana, Foo Fighters,... wilde leren spelen, maar dat ging best ok.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 16-08-2016 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Weten jullie nog dat ik in het vorige topic op zoek was naar een Gibson?

Juist ja...

Vandaag (een uurtje geleden) gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://van-eembergen.com/tele1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://van-eembergen.com/tele2.jpg

8) 8) 8) _/-\o_ O+

Superblij mee.

American standard tele met custom shop pickups in natural finish.

Crappy fotos courtesy of werktelefoon, maar de vlam is echt schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dit doet me weer denken aan de telecaster die ik nog af moet werken...... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik zou het doen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:13:

Juist ja...

[afbeelding]

[afbeelding]

8) 8) 8) _/-\o_ O+

Superblij mee.

toon volledige bericht
The GAS is strong in this one... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Indeed it is!

Tja het zat er een keer aan te komen.

Ik heb naast de standard nog een tele special en DEZE bespeeld, maar ze haalden het allebei niet bij de standard.

De laatste had ook een U profiel nek wat ik pas merkte toen ik ging spelen, dat is echt een raar profiel als je er nooit eerder op hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:19

SG

SG surft naar info hardewaren

begintmeta schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:15:
Dit doet me weer denken aan de telecaster die ik nog af moet werken...... zucht
In mijn geval stratocaster met D standaard string setje en EMC pickups

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 22:17
...
Crappy fotos courtesy of werktelefoon...
Da's inderdaad een heel mooie Gibson :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
mekkieboek schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:31:
[...]

Da's inderdaad een heel mooie Gibson :P
Precies, hahaha.

En ongetwijfeld komt die er nog een keer, maar ik ben en blijf toch een Fender man in hart en nieren. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
SG schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:30:
[...]

In mijn geval stratocaster met D standaard string setje en EMC pickups
Ik zit vooral nog met het frezen van een uitsparing voor de neckplate (zodat die 0,1mm uitsteekt... dat lukt me gewoon niet netjes genoeg, dus eigenlijk wil ik dat uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen

Juist ja...

8) 8) 8) _/-\o_ O+

Superblij mee.

Ik heb net dezelfde, alleen in Crimson Red. Heel fijne gitaar :9
Afbeeldingslocatie: https://www.musicallin.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/e/fender_american_standard_telecaster_crimson_red_transparent_mn_2.jpg
En te zeggen dat ik met deze thuiskwam toen ik ging shoppen voor een strat 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 04-09-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Is dat een 'swamp ash' body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Op de Fender website staat 'Ash' voor dat model van KnoxNL en het mijne idd.

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 04-09-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb net dezelfde, alleen in Crimson Red. Heel fijne gitaar :9
[afbeelding]
En te zeggen dat ik met deze thuiskwam toen ik ging shoppen voor een strat 8)7
Oehhh in het rood issie ook heeeel sexy!

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:05

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heren gitaristen, zou ik jullie om een ongezouten mening mogen vragen?

Ik ben sinds een hele lange tijd weer aan het produceren. Ik heb al tijden een liedje in mijn hoofd klaargemaakt en ga er nu eindelijk eens wat mee doen. Na twee dagen gepruts met mengpanelen, microfoons en fruityloops heb ik een refrein van 30 sec in elkaar geklust.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/66842956/concept.mp3

Probeer langs de kleine foutjes en het gebrek aan variatie in de drums te kijken. :$

Mijn dank is groot!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Klinkt best leuk, misschien de 'accordion'-achtige klank vervangen door een licht overstuurde gitaar?

Of het refrein 'stapelen', 2 loops van hetzelfde met in de tweede een extra gitaarmelodie?

Zomaar een idee.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 05-09-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:05

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ramzzz schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:09:
[...]

Klinkt best leuk, misschien de 'accordion'-achtige klank vervangen door een licht overstuurde gitaar?

Of het refrein 'stapelen', 2 loops van hetzelfde met in de tweede een extra gitaarmelodie?

Zomaar een idee.
Die twee dingen staan allebei al op het programma! Tevens gaat mijn vriendin zingen op dit liedje. O+

Maar ik ga dus de goede kant op. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb gepoogd een kort liedje te schrijven waar de meeste gangbare akkoorden in zitten die je tegen komt in popmuziek. Nog geen twee minuten, en leerzaam! :+

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Every chord you need to know in under 2 minutes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Luapper schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:11:
Ik heb gepoogd een kort liedje te schrijven waar de meeste gangbare akkoorden in zitten die je tegen komt in popmuziek. Nog geen twee minuten, en leerzaam! :+
[video]
Gaaf gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 17:52
Ik mis nog Woodstock Amps (voorheen Kitty Hawk) bij het lijstje (Nederlandse) versterkers!

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:27
KnoxNL schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:22:
Ik heb nu door omstandigheden 1,5 maand niet gespeeld en als ik dat nu wel wil, is het alleen maar shit wat eruit komt. Mijn hand voelt ook sloom/stroef etc.

Ik weet het niet. Het wil gewoon niet meer :(

Komt waarschijnlijk wel weer ooit goed, ik heb wel eens vaker periodes dat echt niks wat ik doe lekker klinkt of goed voelt.

T is alleen wel super irritant.
Dat had ik ook toen ik net begonnen wasd en een maand op vakantie ging, voor mijn gevoel weer 6 maanden terug gezet. Nu speel ik tegenwoordig (helaas) wat minder maar merk dat de terugval nu veel minder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
Mensen hier fan van white falcon/telecaster hybride?

Mijn laatste zelfbouw project

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3871/14875036205_463f38f0fd_z_d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ol7lx7L.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mannowlahn op 06-09-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Elijan9 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:29:
Ik mis nog Woodstock Amps (voorheen Kitty Hawk) bij het lijstje (Nederlandse) versterkers!
Ik moet die lijst nog eens updaten, die is oud... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
muffstuff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:42:

[afbeelding]
[afbeelding]
Het is totaal niet mijn ding, maar respect voor de zelfbouw. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Luapper schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:11:
[video]
Gaaf, alleen even "because it's your liFe" ervan maken.

Been geen grammar/spelling nazi maar erg zonde van je harde werk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
KnoxNL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:31:
[...]

Gaaf, alleen even "because it's your liFe" ervan maken.

Been geen grammar/spelling nazi maar erg zonde van je harde werk anders.
Ja, ik weet het... Het was laat geworden ;).Ik ga het niet meer veranderen, want dan moet ik deze weggooien en alles opnieuw exporteren, uploaden, en daar heb ik weinig trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
KnoxNL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:28:
[...]

Het is totaal niet mijn ding, maar respect voor de zelfbouw. Ziet er goed uit!
Was vooraal een leuke tijdsbesteding, die witte heeft mij een jaar gekost. Schuren schuren schuren, maar gaf wel veel voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
muffstuff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:42:

[afbeelding]
[afbeelding]
Beeldschoon!

Ik ben meer van de eenvoud zonder opsmuk, een blank essen (of geolied mahonie) Tele met rosewood toets zou meer mijn ding zijn, maar ik kan het wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ramzzz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:46:
[...]

Beeldschoon!

Ik ben meer van de eenvoud zonder opsmuk, een blank essen (of geolied mahonie) Tele met rosewood toets zou meer mijn ding zijn, maar ik kan het wel waarderen.
Het was voor mij meer ook een prestige project nadat ik de orginele zag van Master Builder Paul Waller (fender). Het is eigenlijk ook niet mijn design, ben ook meer van de eenvoud.
Afbeeldingslocatie: https://67.media.tumblr.com/tumblr_m4j6tvlWmI1rpccgwo8_500.jpg

of in groen voor bono

Afbeeldingslocatie: https://i883.photobucket.com/albums/ac31/remgreen1/U2/Bono/Guitars/188493_10150121836907844_75339382843_6705441_3743765_n.jpg

Volgende project wat ik dan eigenlijk heel lelijk vind, maar qua vakmanschap zo ontzetten waardeer is van Yuri Sichkov. Lijtk me fantastisch om maanden om al die kleine kutsteentje te focussen

Afbeeldingslocatie: https://www.themusiczoo.com/blog/wp-content/uploads/2015/01/Fender-Custom-Shop-Pine-Cone-Stratocaster-7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.fmicassets.com/sites/fender.com/themes/img/customshop/pinecone-strat/diamond.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Een Fabergétaar - hoe gaaf!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Intussen kwam een vriend langs met een S7 - maakt toch wat mooiere plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://van-eembergen.com/tele_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://van-eembergen.com/tele_2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Deze is leuk Paul, good job.

Bekijk op YouTube
Fender vs Squier Stratocaster | Which one sounds better? | Tone Battle |

Fender by a mile though, al vraag ik me af hoe groot het verschil nog is na een pickup swap.

Die Kempers klinken goed trouwens hoor, ook in de videos van Peppie en Kokkie (Rob Chapman en the captain laatst.

Daar had ik alle vergelijkingen fout geraden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Er is een hoop VooDoo over hout en lak, ik heb al eens een video hier gepost van van een kartonnen Strat en die klonk ook als een Strat.
Dat gezegd hebbende, de quality control van een duurdere is natuurlijk beter, de afstemming ook en de vlammen in het hout zijn beter uitgekozen - maar het wordt CNC gezaagd etc dus de verschillen zijn bewust. En oh ja, op mijn affinity tele zit een plastic plaatje bij de outputjack, dat is een beetje sneu maar makkelijk te vervangen.

Die affinity tele wil ik wel voorzien van andere elementen, klinkt goed maar mag wat vetter, iemand ervaringen met een goede upgrade behalve de (mij voor de grap) te dure Seymour Duncans?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rudolf
  • Laatst online: 18-04 16:05
Wat is tegenwoordig een goede moderne Marshall versterker? Maken ze nog iets fatsoenlijks? Ik wil geen 20 jaar oude JCM 800, maar dat is wel een beetje de sound die ik zoek.

Heb nu een Orange TH30 en ben daar zeer over te spreken, maar niet voor de rockcovers die ik met mijn band speel.

Andere merken in dezelfde soundrange mogen ook. Iemand wat tips?

• Luapper
KnoxNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:18:
Deze is leuk Paul, good job.

[video]

Fender by a mile though, al vraag ik me af hoe groot het verschil nog is na een pickup swap.

Die Kempers klinken goed trouwens hoor, ook in de videos van Peppie en Kokkie (Rob Chapman en the captain laatst.

Daar had ik alle vergelijkingen fout geraden :(
Thanks! Dat filmpje van Pep en Kok heb ik ook gezien ja, het is bijna niet te horen idd! Maar dat vind ik niet eens het fijnste: lekker een gecrankte amp spelen na 10 uur 's avonds, en elk denkbaar model!
Even een investering, maar wel echt te gek.

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:02:
Wat is tegenwoordig een goede moderne Marshall versterker? Maken ze nog iets fatsoenlijks? Ik wil geen 20 jaar oude JCM 800, maar dat is wel een beetje de sound die ik zoek.

Heb nu een Orange TH30 en ben daar zeer over te spreken, maar niet voor de rockcovers die ik met mijn band speel.

Andere merken in dezelfde soundrange mogen ook. Iemand wat tips?
De Marshall DSL40?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
franssie schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:46:
Die affinity tele wil ik wel voorzien van andere elementen, klinkt goed maar mag wat vetter, iemand ervaringen met een goede upgrade behalve de (mij voor de grap) te dure Seymour Duncans?
Ik heb goede ervaringen met het spul van StewMac en vooral Axetec. Vooral de laatste heeft een hele duidelijke site waar je goed kan zien wat voor soort pickups je uitzoekt en hoe ze klinken. En laten we eerlijk zijn, een setje singlecoils voor ~70 euro is niks mis mee.

Ik heb trouwens mijn Seymour Duncan Seth Lovers op marktplaats gekocht, dat kan ook een mooie plek zijn voor een fijn setje pickups voor een beschaafd bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
franssie schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:46:
Er is een hoop VooDoo over hout en lak, ik heb al eens een video hier gepost van van een kartonnen Strat en die klonk ook als een Strat.
Dat gezegd hebbende, de quality control van een duurdere is natuurlijk beter, de afstemming ook en de vlammen in het hout zijn beter uitgekozen - maar het wordt CNC gezaagd etc dus de verschillen zijn bewust. En oh ja, op mijn affinity tele zit een plastic plaatje bij de outputjack, dat is een beetje sneu maar makkelijk te vervangen.

In principe ga je er vanuit dat een dure gitaar beter klinkt ivm QC idd. Maar als je leest hoe men tegenwoordig klaagt over de kwaliteit vanhigh end gitaren, zoals fretjes niet netjes afgeveild of de fretten proper gevlakt.

Nu heb ik zelf twee gitaren zelf gebouwd dus weet wel een beetje hoe of wat, maar ik zou niet zo snel een dure gitaar kopen. Ik zou eerder een zoeken die qua hals gewoon lekker in de hand ligt. Al het aandere kan je aanpassen. Elementen, electronica etc.

Ik ben van mening dat squier gitaar van 400 met het nodige quality controll, zoals topkam goed inveilen, fretten vlakken en wellicht wat eletronica vervangen voor een hoop mensen prima resultaten kan geven.

Maar ik moet altijd wel lachen als ik al die dingen weer lees. nitro is beter dan poly, want het resoneert beter. tja kan zijn dat die nitro fender gitaar gewoon beter afgesteld is. Men gaat ver in de beweringen hoor mbt electrische gitaren en hun klank eigenschappen.

en antwoor dop je vraag. Ik vind de Seymour Duncan Quarter pound erg fijn. Die zijn behoorlijk vet. Of anders van guitar fetish ? of anders via http://www.chguitars.co.uk/pickups.html. Ik las zelf dat de pickups van conrad nog niet eens zo slecht zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door mannowlahn op 22-09-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Mean while, in GAS-land...

http://newatlas.com/micha...362bd-79fae13f99-91636069

:9~
muffstuff schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:32:
[...]

In principe ga je er vanuit dat een dure gitaar beter klinkt ivm QC idd. Maar als je leest hoe men tegenwoordig klaagt over de kwaliteit vanhigh end gitaren, zoals fretjes niet netjes afgeveild of de fretten proper gevlakt.

Nu heb ik zelf twee gitaren zelf gebouwd dus weet wel een beetje hoe of wat, maar ik zou niet zo snel een dure gitaar kopen. Ik zou eerder een zoeken die qua hals gewoon lekker in de hand ligt. Al het aandere kan je aanpassen. Elementen, electronica etc.

Ik ben van mening dat squier gitaar van 400 met het nodige quality controll, zoals topkam goed inveilen, fretten vlakken en wellicht wat eletronica vervangen voor een hoop mensen prima resultaten kan geven.

Maar ik moet altijd wel lachen als ik al die dingen weer lees. nitro is beter dan poly, want het resoneert beter. tja kan zijn dat die nitro fender gitaar gewoon beter afgesteld is. Men gaat ver in de beweringen hoor mbt electrische gitaren en hun klank eigenschappen.

en antwoor dop je vraag. Ik vind de Seymour Duncan Quarter pound erg fijn. Die zijn behoorlijk vet. Of anders van guitar fetish ? of anders via http://www.chguitars.co.uk/pickups.html. Ik las zelf dat de pickups van conrad nog niet eens zo slecht zijn.
toon volledige bericht
Ik ben het hier volledig mee eens hoor.

Mijn 2 Dean Hardtail Select's (Koreanen, catalogusprijs ronde de €800,-) spelen goddelijk, klinken navenant, en kunnen misschien alleen een upgrade in elementen aan de brugpositie gebruiken. Ik krijg steeds veel lof van diverse gitaristen over het uiterst volle neck-humbucker geluid.

Een oud-collega van mij had de USA-uitvoering ervan (catalogusprijs boven de €2.500,-), en die was 1) lomp zwaar,. 2) dat drukte zich nauwelijks uit in extra sustain, 3) had geen coil tap op de humbuckers, en was overall wel was niftier gedetailleerd (abalone inlays op elke hals positie, etc.), maar die van mij - die ik beide dik onder de kostprijs heb gekocht (rond de €300,- per stuk) deden er gewoon niet voor onder. 8)

'Af fabriek' was de USA wel beter afgesteld, maar dat kost ook de wereld niet, rond de €50 bij bijv. de Guitar Chop Shop in Den haag.

Gooi ik er bij wijze van spreken nog een paar honderd euro tegenaan voor nóg betere elementen, en dan ben ik nog steeds spekkoper.

[ Voor 83% gewijzigd door Ramzzz op 23-09-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Poosje geleden vol goede moed begonnen om gitaar te leren spelen, leuk! Ben er alleen ondertussen achter dat mn tinnitus flink erger wordt van t gepiel, dus de boel ligt ondertussen te verstoffen. :'(

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Oogje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:46:
Poosje geleden vol goede moed begonnen om gitaar te leren spelen, leuk! Ben er alleen ondertussen achter dat mn tinnitus flink erger wordt van t gepiel, dus de boel ligt ondertussen te verstoffen. :'(
Spelen met (relatief goede) dopjes helpt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 20:56
Ik ben een strat aan het bouwen van een kitje. Nu heb ik hem helemaal in elkaar zitten, maar doet hij het alleen als ik het volume op 10 zet 8)7

Iemand enig idee hoe dat zou kunnen? Ik heb een foto van de wiring gemaakt. Links op de foto is volume, de andere twee zijn tone.
Afbeeldingslocatie: http://meuk.jkzr.nl/wiring.jpg

Het enige wat volgens mij niet klopt met tekeningen die ik op google heb gevonden is de rechter pod, die draadjes horen andersom? Ik heb ze omgedraaid opnieuw gesoldeerd maar het probleem blijft.. Iemand enig idee? :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik kijk er vast overheen maar waar loopt de aarde? (niet dat ie zonder geluid kan geven maar ik zie het niet) ah het zijn sleeves. raar dat alle draden wit zijn.

maar loshalen en nameten zou mijn eerste stap zijn, misschien is de potentiometer van het volume gewoon kapot. Weet je iets van electronica en weerstanden? Dan kan je 'm kortsluiten om dat uit te sluiten zonder alles los te solderen.

[ Voor 99% gewijzigd door franssie op 23-09-2016 21:18 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iets anders, ik zit net even met de vriendin iets van Doe Maar te kijken en zie dat de basgitaar er wat vreemd uitziet, dacht ik eerst dat het lens vertekening was maar na vijf hoeken zag ik het goed, het is anders :+

Dus was googlen leverde dit op http://www.novaxguitars.com/

Het idee lijkt me eigenlijk best geniaal voor wat betreft speelbaarheid- iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb ook een vraagje, laatst had ik het over mijn favoriete picks kopen, maar het voordeel en de verpakkingsgroottes op ebay vallen me eigenlijk een beetje tegen:

http://www.ebay.com/sch/i...p+gator+grip+1.14&_sop=15

Iemand ideeën waar ik dus de fantastische gator grips 1.14 mm van Dunlop goedkoop en veel kan kopen? O+

EDIT:

Laat maar, Thomann lijkt me een goede deal:

https://www.thomann.de/nl...bJneX-GPSwOpv8hoC3Wzw_wcB

[ Voor 23% gewijzigd door KnoxNL op 19-11-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04 20:00
Heey Tweakers,

ik had een vraagje over wat beter wordt voor mijn eerste gitaarkeuze. Ik heb zelf nog nooit een instrument bespeelt en wil graag beginnen met gitaarspelen. Ik ben linkshandig en ik wilde een setje bij elkaar zoeken dat niet al te duur is maar wel kwaliteit bevat zodat ik thuis goed kan oefenen op de gitaar. Ik wil graag rock / metal nummers kunnen spelen en heb zelf een zolderkamer die best ruim is.

Nu heb ik zelf dit bij elkaar gezocht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mK7tY8n.png

Waarbij ik vooral gekeken heb naar reviews van andere omdat ik zelf nog geen ervaring heb. Ik twijfel echter nog of dit de beste beginners set is voor mij omdat ik dus niet weet waar ik op moet letten. Mijn budget is rond de 200 euro en ik heb liever een wat kwalitatieve goede gitaar en versterker dan een lidl gitaar (bij wijze van).

Is de volgende versterker en gitaar beter?

Marshall MG10CF 10 Watt 1x6.5 inch

Fazley FLP300SBLH

Bedankt voor jullie input!

Tl;dr:
Ik wil graag een beginners set samenstellen om te oefenen met gitaar spelen. Ik ben linkshandig en wil de combo eigenlijk alleen gebruiken om te oefenen binnenshuis. Het liefst speel ik (denk ik) rock en metal muziek en wil ik een kwalitatief setje wat niet te moeilijk is om in gebruik te nemen. Mijn budget is 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
BSOD baby schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:27:
Tl;dr:
Ik wil graag een beginners set samenstellen om te oefenen met gitaar spelen. Ik ben linkshandig en wil de combo eigenlijk alleen gebruiken om te oefenen binnenshuis. Het liefst speel ik (denk ik) rock en metal muziek en wil ik een kwalitatief setje wat niet te moeilijk is om in gebruik te nemen. Mijn budget is 200 euro.
Als je nog geen gitaar speelt zou ik het eerst eens proberen met een rechtshandige gitaar. Je moet met beide handen nieuwe dingen leren, en het geeft je keus uit het tienvoudige aan gitaren.

Heeft Squier geen starter pack voor linkshandige mensen? Die zijn over het algemeen prima voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
ybastiaans schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:14:
[...]

Als je nog geen gitaar speelt zou ik het eerst eens proberen met een rechtshandige gitaar. Je moet met beide handen nieuwe dingen leren, en het geeft je keus uit het tienvoudige aan gitaren.

Heeft Squier geen starter pack voor linkshandige mensen? Die zijn over het algemeen prima voor de prijs.
Waarom zou ik een rechtshandige gitaar kopen om later weer een linkshandige te kopen? Ik weet al zeker dat ik een linkshandige fijner zou vinden, niet alleen na research maar ook uit praktische overwegingen. Squier heeft zover ik kan vinden alleen losse linkshandige gitaren en deze begint rond de 200 euro. Helaas buiten mijn budget dus. Bedankt voor je inbreng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
BSOD baby schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
[...]

Waarom zou ik een rechtshandige gitaar kopen om later weer een linkshandige te kopen? Ik weet al zeker dat ik een linkshandige fijner zou vinden, niet alleen na research maar ook uit praktische overwegingen. Squier heeft zover ik kan vinden alleen losse linkshandige gitaren en deze begint rond de 200 euro. Helaas buiten mijn budget dus. Bedankt voor je inbreng :)
Als je linkshandig bent is het niet ongunstig om een rechtshandige gitaar te leren spelen, je beste fijne motoriek zit in je linkerhand, waar op een rechtshandige gitaar de grootste moeilijkheid zit.

Uiteraard is het aanslaan van de snaren ook iets dat aandacht, fijne motoriek en concentratie vergt, maar in eerste instantie vooral de linkerhand! Dus je bent zelfs in het voordeel, los van dat rechtshandige gitaren én meer voorradig zijn (zowel nieuw als tweedehands) en relatief goedkoper.

De tweedehandsmarkt is (over)verzadigd met beginnersgitaren voor een prikkie, en ook veel nét iets, of ruimschoots betere modellen voor nauwelijks meer, en vaak goedkoper dan nieuwe.

Je doet jezelf echt een plezier, denk ik. Mijn zoon, linkshandig, speelt rechtshandig gitaar, dat ging echt prima. :)

Versterker? Er zijn heel veel modelling-versterkers waar alles in en op zit wat je als beginner nodig hebt, plus veel goedkope modellen, dat lijkt me een goed punt om nu op te bezuinigen.

Misschien kom je al op weg met bijv. een iRig (gitaarmodule voor iOs / Android <link naar review>) of iets dergelijks, die klinken namelijk echt goed! Output naar een koptelefoon / PC / stereo.

Ik denk dat je totaalbudget van €200 lastig wordt, maar als je op rechtshandig + modelling inzet, het wel gaat lukken. Als het bevalt, kun je altijd nog upgraden. Zo begint vrijwel iedereen!

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 28-11-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Ramzzz schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:42:
[...]

Als je linkshandig bent is het niet ongunstig om een rechtshandige gitaar te leren spelen, je beste fijne motoriek zit in je linkerhand, waar op een rechtshandige gitaar de grootste moeilijkheid zit.

Uiteraard is het aanslaan van de snaren ook iets dat aandacht, fijne motoriek en concentratie vergt, maar in eerste instantie vooral de linkerhand! Dus je bent zelfs in het voordeel, los van dat rechtshandige gitaren én meer voorradig zijn (zowel nieuw als tweedehands) en relatief goedkoper.

De tweedehandsmarkt is (over)verzadigd met beginnersgitaren voor een prikkie, en ook veel nét iets, of ruimschoots betere modellen voor nauwelijks meer, en vaak goedkoper dan nieuwe.

Je doet jezelf echt een plezier, denk ik. Mijn zoon, linkshandig, speelt rechtshandig gitaar, dat ging echt prima. :)

Versterker? Er zijn heel veel modelling-versterkers waar alles in en op zit wat je als beginner nodig hebt, plus veel goedkope modellen, dat lijkt me een goed punt om nu op te bezuinigen.

Misschien kom je al op weg met bijv. een iRig (gitaarmodule voor iOs / Android <link naar review>) of iets dergelijks, die klinken namelijk echt goed!

Ik denk dat je totaalbudget van €200 lastig wordt, maar als je op rechtshandig + modelling inzet, het wel gaat lukken. Als het bevalt, kun je altijd nog upgraden. Zo begint vrijwel iedereen!
toon volledige bericht
Bedankt voor je advies, ik zal deze zeker in overweging nemen. Maar wat ik eigenlijk echt mis is het advies van een linkshandige. Als het echt zo'n voordeel zou zijn waarom bestaan linkshandige gitaren dan?
Waarom spelen rechtshandige niet links als je dan een betere precieze kan behalen?

Voor mij voelt het veel natuurlijker om een gitaar te strummen met mijn linker hand en ik lees online het tegenovergestelde:

http://leftyfretz.com/sho...tar-right-or-left-handed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
BSOD baby schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je advies, ik zal deze zeker in overweging nemen. Maar wat ik eigenlijk echt mis is het advies van een linkshandige. Als het echt zo'n voordeel zou zijn waarom bestaan linkshandige gitaren dan?
Waarom spelen rechtshandige niet links als je dan een betere precieze kan behalen?

Voor mij voelt het veel natuurlijker om een gitaar te strummen met mijn linker hand en ik lees online het tegenovergestelde:

Uiteraard is dat in beginsel zo. Maar bedenk dat er geen linkshandige piano's zijn, maar wel linkshandige concertpianisten en jazzmusici (en componisten!).

Wanneer je leert spelen maakt het relatief weinig uit, en zo'n online rant versus gitaarleraren die het adviseerden... mijn zoon doet bepaalde dingen puur linkshandig, maar ondervindt geen nadelen van rechtshandig gitaarspelen.

Dat is een N=1 waarneming, dus ga gerust op zoek naar een 'lefty' het zal zeker in eerste instantie natuurlijker aanvoelen. Ritme zit vooral in je voorkeurshand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb een linkshandige leerling gehad die een jaar lang op een rechtshandige gitaar heeft gespeeld. Daarna is hij overgestapt op een linkshandige en ging het opeens een stuk vlotter qua ontwikkeling.

Ik heb ook een linkshandige leerling die wel zonder problemen op een rechtshandige gitaar speelt.

Lastig onderwerp, imo echt iets om op je gevoel af te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:44
[...]

Ik ben linkshanding en speel op rechtshandige gitaren. Dat voelt voor mij veel natuurlijker. Ik begrijp ook niet dat rechtshandige mensen op een rechtshandige gitaar kunnen spelen. De linkerhand is namelijk de hand die de meest ingewikkelde bewegingen moet maken in mijn ogen.

Maar, zoals hierboven ook wordt gezegd: Je moet vooral op je eigen gevoel af gaan! Doen wat voor jou natuurlijker voelt.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
Even wat anders:

Vroeger werkte ik altijd in Cubase, maar sinds een paar maandjes ben ik met Ableton gaan werken (ook voor live optredens). Het leek me leuk eens een loop filmpje te maken hiermee. BIj deze:

Bekijk op YouTube
Guitar looping Live Performance | Beautiful and Powerful |

[ Voor 35% gewijzigd door Luapper op 03-12-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Erg gaaf gedaan, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 05:29
Even showen O-)
Ik heb laatst een nieuwe Ernie Ball Musicman JP6 gekocht.

http://imgur.com/gallery/NYr5M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Luapper schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:42:
Even wat anders:

Vroeger werkte ik altijd in Cubase, maar sinds een paar maandjes ben ik met Ableton gaan werken (ook voor live optredens). Het leek me leuk eens een loop filmpje te maken hiermee. BIj deze:
_/-\o_ Daar lust ik wel meer van, knap werk!

Speelt de kat ook een instrument? ;)

*edit* Wat een toeval, onlangs sprak ik in de gitaarles nog over een video die ik op joetjuub vond ivm squier vs fender gitaren. Nu blijkt dat dat een video van jou is :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 01-12-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Kapoen schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:14:
[...]

_/-\o_ Daar lust ik wel meer van, knap werk!

Speelt de kat ook een instrument? ;)

*edit* Wat een toeval, onlangs sprak ik in de gitaarles nog over een video die ik op joetjuub vond ivm squier vs fender gitaren. Nu blijkt dat dat een video van jou is :)
Mijn kat verstoort regelmatig opnames (van akoestische gitaar vooral).
Maar inderdaad, die is ook van mij. Vergelijkingen doen het op een één of andere manier erg goed op youtube :P

[ Voor 9% gewijzigd door Luapper op 03-12-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 13:14

XrN

[...]

Voor het eerst zie ik dit topic, leuk om te lezen dat er ook tweakers zijn die enthousiast over gitaren zijn!
Om dan maar meteen te beginnen met advies/ervaring..

Ik ben zelf ook linkshandig (best wel erg linkshandig, knippen kan ik niet eens met rechts) en speel zelf ook gitaar.
Inmiddels speel ik zelf al zo'n 12 jaar gitaar nu en heb nooit echt bewust de keuze gemaakt om linkshandig of rechtshandig te gaan spelen.
Zelf ben ik naar een muziekwinkel gegaan in nijmegen (EIG, bestaat nu niet meer als fysieke winkel geloof ik) en heb daar gewoon gitaren opgepakt om te kijken wat ik fijner vond.
Bij een rechtshandige gitaar kon ik amper de snaren fatsoenlijk aanslaan (in zo verre dat je dat überhaupt kan als je nog nooit een gitaar hebt vastgehouden), vervolgens een linkshandige gitaar opgepakt en dit ging meteen een stuk beter! Na 5 minuten kon ik alle snaren gewoon fatsoenlijk afzonderlijk aanslaan zonder te kijken, dit lukte mij rechtshandig totaal niet.

Spijt gehad ooit van mijn keuze om linkshandig te gaan spelen? Dat wel.
Je hebt redelijk veel goedkopere linkshandige gitaren, wanneer je eenmaal specifieke dingen wilt op een gitaar dan wordt het toch al gauw lastiger..
Heb zelfs op het punt gestaan om over te switchen, maar toch niet gedaan en daar ben ik ook blij om.

Uiteindelijk een gitaar laten bouwen (Fender Telecaster Custom '72), omdat die niet te krijgen was linkshandig, inmiddels dus wel en een stuk goedkoper..

Dat soort dingen zul je dus wel tegenaan gaan lopen, maar ach kan er eigenlijk ook niet wakker om liggen.

Mijn advies dus, ga naar een winkel waar je beide gitaren kan uitproberen en bepaal voor jezelf wat je het fijnst ligt (bijvoorbeeld bij Musicstore in duitsland, ook een redelijk aanbod voor linkshandige)

Al met al ben ik een tevreden linkshandige gitarist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
XrN schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:07:
[...]

Voor het eerst zie ik dit topic, leuk om te lezen dat er ook tweakers zijn die enthousiast over gitaren zijn!
Om dan maar meteen te beginnen met advies/ervaring..

Ik ben zelf ook linkshandig (best wel erg linkshandig, knippen kan ik niet eens met rechts) en speel zelf ook gitaar.
Inmiddels speel ik zelf al zo'n 12 jaar gitaar nu en heb nooit echt bewust de keuze gemaakt om linkshandig of rechtshandig te gaan spelen.
Zelf ben ik naar een muziekwinkel gegaan in nijmegen (EIG, bestaat nu niet meer als fysieke winkel geloof ik) en heb daar gewoon gitaren opgepakt om te kijken wat ik fijner vond.
Bij een rechtshandige gitaar kon ik amper de snaren fatsoenlijk aanslaan (in zo verre dat je dat überhaupt kan als je nog nooit een gitaar hebt vastgehouden), vervolgens een linkshandige gitaar opgepakt en dit ging meteen een stuk beter! Na 5 minuten kon ik alle snaren gewoon fatsoenlijk afzonderlijk aanslaan zonder te kijken, dit lukte mij rechtshandig totaal niet.

Spijt gehad ooit van mijn keuze om linkshandig te gaan spelen? Dat wel.
Je hebt redelijk veel goedkopere linkshandige gitaren, wanneer je eenmaal specifieke dingen wilt op een gitaar dan wordt het toch al gauw lastiger..
Heb zelfs op het punt gestaan om over te switchen, maar toch niet gedaan en daar ben ik ook blij om.

Uiteindelijk een gitaar laten bouwen (Fender Telecaster Custom '72), omdat die niet te krijgen was linkshandig, inmiddels dus wel en een stuk goedkoper..

Dat soort dingen zul je dus wel tegenaan gaan lopen, maar ach kan er eigenlijk ook niet wakker om liggen.

Mijn advies dus, ga naar een winkel waar je beide gitaren kan uitproberen en bepaal voor jezelf wat je het fijnst ligt (bijvoorbeeld bij Musicstore in duitsland, ook een redelijk aanbod voor linkshandige)

Al met al ben ik een tevreden linkshandige gitarist :)
toon volledige bericht
Bedankt iedereen voor de reactie's! Ik heb inmiddels al alles binnen om te beginnen (alhoewel ik misschien toch lessen ofzo moet gaan nemen want ik weet echt niet waar ik moet beginnen).

Ik heb de volgende gitaar:

Squier Affinity Stratocaster elektrische gitaar linkshandig
https://www.musicallin.nl...shandig-brown-sunburst-rn
Gekocht voor 90 euro via marktplaats in gloednieuwe staat :D _/-\o_

En de volgende versterker:
Fender Mustang I (V.2) modeling gitaarversterker combo
http://www.bax-shop.nl/gi...ng-gitaarversterker-combo

Ik ben begonnen met oefeningen voor handcoordinatie en akkoorden leren. Waar ik tegen aan loop is het vasthouden van de fretten met verschillende vingers tegelijk omdat het lijkt alsof mijn hand te klein is. Moet gewoon blijven oefenen denk ik :) .

Btw: ik heb een linkshandige en rechtshandige gitaar vastgehad en een linkshandige voelde voor mij veel natuurlijker aan. Ik zou dan ook niet mezelf meer laten betalen of meer moeite laten doen alleen omdat ik met links zou schrijven ofzo haha.

[ Voor 4% gewijzigd door BSOD baby op 05-12-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
BSOD baby schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:47:
[...]

Ik heb inmiddels al alles binnen om te beginnen (alhoewel ik misschien toch lessen ofzo moet gaan nemen want ik weet echt niet waar ik moet beginnen).
Kijk eens op justinguitar.com
Of youtube Marty Schwartz
De Yousician app kan je ook proberen (zelf ben ik er geen fan van, maar heb het ook niet echt lang geprobeert).
Je zou ook Rocksmith 2014 kunnen kopen (je hebt dan ook de bijgeleverde realtone kabel nodig). Voordeel daarvan is dat je meteen meespeelt met echte songs.
Lessen bij een leraar is sowieso waardevol. Een leraar besteed ook aandacht aan postuur enzovoorts.
Opties te over. Veel plezier en hou vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 13:14

XrN

BSOD baby schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:47:
[...]

Bedankt iedereen voor de reactie's! Ik heb inmiddels al alles binnen om te beginnen (alhoewel ik misschien toch lessen ofzo moet gaan nemen want ik weet echt niet waar ik moet beginnen).

Ik heb de volgende gitaar:

Squier Affinity Stratocaster elektrische gitaar linkshandig
https://www.musicallin.nl...shandig-brown-sunburst-rn
Gekocht voor 90 euro via marktplaats in gloednieuwe staat :D _/-\o_

En de volgende versterker:
Fender Mustang I (V.2) modeling gitaarversterker combo
http://www.bax-shop.nl/gi...ng-gitaarversterker-combo

Ik ben begonnen met oefeningen voor handcoordinatie en akkoorden leren. Waar ik tegen aan loop is het vasthouden van de fretten met verschillende vingers tegelijk omdat het lijkt alsof mijn hand te klein is. Moet gewoon blijven oefenen denk ik :) .

Btw: ik heb een linkshandige en rechtshandige gitaar vastgehad en een linkshandige voelde voor mij veel natuurlijker aan. Ik zou dan ook niet mezelf meer laten betalen of meer moeite laten doen alleen omdat ik met links zou schrijven ofzo haha.
toon volledige bericht
Kijk dat zijn leuke spullen!
Dat komt vanzelf, je handen zijn nog niet gewend om die "rare" grepen te maken, dit zal enige tijd kosten, komt vanzelf!
Over een tijdje kan je 7 fretten overbruggen ;)

Veel plezier met het leren!
Je hebt een goede keus gemaakt!

Misschien nog een tip, als je straks wat verder bent (of nu al bij simpelere nummers), gebruik Audacity om met nummers mee te spelen, dan kan je de snelheid van het nummer aanpassen zonder dat de toon veranderd, dan kan je op een rustig tempo een nummer leren!
Dat gebruik ik nu ook vaak om zo nummers uit te zoeken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

• SG

SG

Met Rocksmith 2014 op wat zware 2.1 PC speaker Gitaar en bas gitaar. Met Meng paneel kan dus ook zonder PC op de PC speaker spelen door remote en meerdere ingangen. En Di- box.
Een schakelbox waar ik tussen gitaar en AMp kan kiezen.

Een buizen versterker de SL5 Marshal in 1W mode wat klinkt 1 Watt hard voor thuis.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Rudolf
  • Laatst online: 18-04 16:05
Luapper schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:42:
Even wat anders:

[video]
Echt gaaf. Is dit gewoon een improvisatie of had je dit al langer in je hoofd en heb je het uitgewerkt.

Mooie gitaar trouwens.

• Luapper
Rudolf schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:29:
[...]

Echt gaaf. Is dit gewoon een improvisatie of had je dit al langer in je hoofd en heb je het uitgewerkt.

Mooie gitaar trouwens.
Beetje van beide. Die sounds had ik gemaakt met een bepaalde partij in mijn hoofd, die eerste partij stond vast, met die sound. Alles daarna had grotendeels wel die functie, maar van de drie takes die ik gedaan had waren ze alle drie wel wat anders geworden.
Ik leg wel altijd grenzen aan mezelf, want ik wil altijd veel te veel, en dat past totaal niet hierbij. Take 2 zat nog een hele improvisatie solo/shred in, maar dat paste er totaal niet bij 8)7

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

* Gitarist heeft impulsbestelling gedaan!
Reverend Charger 290 LE
Een Reverend Charger 290 LE in Metallic Rose :9~

Ik was door het zien van allerlei reviews op YouTube erg enthousiast geworden over deze gitaar en wilde hem dus wel hebben! Alleen... hij is in Europa moeilijk verkrijgbaar, dus heb ik de importeur in de Benelux gemaild met de vraag of hij leverbaar was. En ja, morgen komt deze schoonheid naar me toe :)

Ik was op zoek naar gewoon iets anders qua sound. Ik heb nu twee Tele's en een Strat, dus dit is door z'n P90's een mooie aanvulling :)

Meer info op de website van Reverend Guitars

[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 15-12-2016 12:29 ]

• KnoxNL
Ik ben heel benieuwd wat je mening erover gaat zijn. Ik zie deze naam ook steeds meer voorbij komen ondanks dat ze al enige tijd bestaan.

Zeker de demos van Wildwood guitars zijn indrukwekkend.

Mag ik vragen wat je hier in NL ervoor betaald hebt?

EDIT:

Dit zou mijn modelkeuze zijn gezien wat ik thuis al heb staan O+ :9~

http://www.reverendguitars.com/instrument/bayonet-rahc/

[ Voor 22% gewijzigd door KnoxNL op 15-12-2016 12:58 ]

• Ramzzz
  • Niet online
Gitarist schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:27:
* Gitarist heeft impulsbestelling gedaan!
[afbeelding]
Een Reverend Charger 290 LE in Metallic Rose :9~

Ik was door het zien van allerlei reviews op YouTube erg enthousiast geworden over deze gitaar en wilde hem dus wel hebben! Alleen... hij is in Europa moeilijk verkrijgbaar, dus heb ik de importeur in de Benelux gemaild met de vraag of hij leverbaar was. En ja, morgen komt deze schoonheid naar me toe :)

Ik was op zoek naar gewoon iets anders qua sound. Ik heb nu twee Tele's en een Strat, dus dit is door z'n P90's een mooie aanvulling :)

Meer info op de website van Reverend Guitars
GAS! :P
Ik zocht nog deze:

[Vimeo: https://vimeo.com/61776225]

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 15-12-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Hebben jullie 25 minuten over? [disclaimer: pas op, dit filmpje is een GAS-generator!]

Bekijk op YouTube
Welcome To Nerdville: Inside Joe Bonamassa's Museum and Vintage Guitar Collection | Reverb.com

https://interact.reverb.com/bonamassa/#nv-lighted-sign

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 18-12-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik kwam hem gisteren ook tegen, meteen gekeken.

Erg leuk filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:50:
Ik kwam hem gisteren ook tegen, meteen gekeken.

Erg leuk filmpje.
Ik zat subiet te grasduinen naar een 'pre '60 Gibson'... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bij mij kent youtube me te goed... ;(

Hij stond in de suggesties. Granted, ik kijk ook alleen maar Andertons/Wildwood/Chapman en lessons op youtube, en heel soms wat retro gaming. Voor de rest niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:23:
Bij mij kent youtube me te goed... ;(

Hij stond in de suggesties. Granted, ik kijk ook alleen maar Andertons/Wildwood/Chapman en lessons op youtube, en heel soms wat retro gaming. Voor de rest niks.
Haha, herkenbaar, bij mij is 50% gitaar-geörienteerd, 50% politiek/humor en 50% wiskunde/wetenschap...

Ehm... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Kerstbonus, 13e maand, dus: GAS! :+

Toch slechts een bescheiden aankoopje:
Afbeeldingslocatie: https://static.keymusic.com/products/94833/XL/xotic-bb-preamp.jpg?_ga=1.93153437.1222460863.1482527422

Hoe dat kan klinken: YouTube: Andy Timmons - BB Preamp - Mesa Boogie Lone Star

Obviously, that's not me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

In de zomer had mijn broer zo een Boss Digital Delay gehaald. En toen ook geprobeerd. Gezien ik de ouwere liedjes van U2 tof vind en de sound van de Edge extreem op effecten leund zoals delay. Was het
Toffe ervaring om als beginner toch het herkenbare sound te realiseren van Edge.

Voor de bas ben bezig met Billie Jean van Michael Jackson wat is dat vermoeiend om te bassen.
Moet ook wat stamina kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:14:
Kerstbonus, 13e maand, dus: GAS! :+

Toch slechts een bescheiden aankoopje:
[afbeelding]

Hoe dat kan klinken: YouTube: Andy Timmons - BB Preamp - Mesa Boogie Lone Star

Obviously, that's not me. :+
Klinkt goed in dat filmpje. Tegenwoordig gebruikt hij volgens mij deze:

https://www.jhspedals.com...uitar-pedals/andytimmons/

Maar dat maakt de bb niet minder goed :)
Pagina: 1 2 ... 96 Laatste