Tip: investeer in een goede (discrete, alle uitgangen geïsoleerd van elkaar) pedalenvoeding, pedalboard-onafhankelijk is dat echt het allerbeste.sOid schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:59:
Aangezien ik nog steeds veel plezier haal uit gitaarspelen, heb ik besloten een volgende rabbithole in te duiken; effectpedalen en versterkers
Maar... Ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal. Is dit okay qua setup voor een beginner? Mis ik dingen? Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik de verschillende pedalen van spanning moet voorzien. Moet ik echt voor elk pedaal een afzonderlijke voeding kopen of kan ik daisy chainen?
[Afbeelding]
Ik heb van erg dure tot spotgoedkope, en alles is beter dan een 'daisy chain'.
Gek genoeg heb ik nu naast die peperdure, vooral heel veel plezeir van kleine, lichte voedingen van Harley Benton (thomann), die 'gewoon' 3x 300 mA en 2x 500 500 mA leveren...

https://www.thomann.nl/ha..._powerplant_iso_5_pro.htm
Dit i.v.m. gedownsized 'klein' pedalboard, met een TC Electronic Plethora X5 en een tuner en 2 (multi) drivepedalen.
Uitstekend! Ik zou zelfs bij wijze van spreken kiezen voor 2 van deze voor een 'groot' board...
(ik heb dus ook voedingen van Fender (erg goed, 5x 500 mA), Carl Martin (8x), VooDoo Lab, TRex, etc.)
Voor een tuner zou ik gaan voor óf een Polytune Mini (net zo praktisch, maar wel kleiner!), óf een Peterson Strobostomp (nauwkuriger).
Verder: het is jouw konijnenhol...
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 29-06-2025 16:58 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan