Ik ben ook geen jurist, maar wantrouw altijd juridische teksten van belanghebbers, zeker die van Fender wat nu puur voor winstmaximalisatie gaat ipv betere instrumenten te bouwen.Wormaap schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:23:
[...]
Volgens mij is dat binnen de EU wel daadwerkelijk hoe het in dit soort gevallen werkt. Ik ben geen advocaat en weet er het fijne niet van, maar volgens mij is dat een logica in de richting van 'deze rechter heeft geoordeeld dat de Strat-bodyvorm een vorm van kunstzinnige uiting is. Kunstzinnige uitingen zijn in de hele EU beschermd. Dus is het gevolg van deze uitspraak dat de Strat-bodyvorm in de hele EU beschermd is'.
Dit, staat verkapt, ook in de tekst. Ze schrijven dat ze nu sterkere argumenten hebben, niet met zoveel woorden dat het echt verboden is.Uiteraard is er dan wel weer de kans dat een andere rechter dat weer terugdraait.
Ik heb het vonnis niet gelezen, en al helemaal weinig kennis van Duits en en hun recht. Maar ze zijn wat laat met deze zaak, kopieën bestaan al even zeg maar, dus ik vraag me af of een hogere rechter hierin meegaat.
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
:strip_exif()/f/image/88XNIImhvwRq5GgGNJ1yIwLE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5QJIOVnLPNW2qD2EOi7jyl50.jpg?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/nlSBdovsCma86ZrY5IAEVbWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eDcZAygJfgE83Bp0N6pNioEY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5i7hndzQYiv9YLfmeNaHaVZR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IeeCY7PiG48OcVd36nZQgM47.png?f=user_large)