De vraag stellen is ze beantwoorden
Dus ja ehm... een HNGD bij deze, en geheel atypisch voor mij om zo'n risico te nemen.
Het betere reclame praatje/specificaties en foto's zijn hier te vinden:
link
Dus ja, hoe praat ik zoiets goed... G.A.S. zit in onverwachtte plotwendingen?
De uitverkoop op hun site + m'n ouders die plots aangaven dat ik al mocht zoeken naar een toekomstig verjaardagscadeau

(ze hebben niet de volledige gitaar betaald fyi, maar toch bijgedragen).
Ik bespaar jullie een lullige 'unboxing video', maar enkele sfeerbeelden:
De rugzak die ik er bij kreeg was niet dezelfde als getoond op de website, maar toch bruikbaar:
*plot twist!* in het geniep is het eigenlijk een fretloze gitaar

(en ja het was even schrikken toen ik deze uit het verpakkingsmateriaal haalde).
Eerste indrukken:
- de nek is heel dun, 12 inch radius en een redelijk vlakke achterkant, dus niet voor liefhebbers van knuppels
- geen lak/vernis (of heel dun dan toch) op de achterkant van de nek, ik vind dit aangenaam
- gemakkelijkste toegang tot de hoogste frets van al m'n gitaren (weliswaar meer traditionele modellen)
- aangenaam gewicht, geen neckdive
- de reverse headstock/tuners gaat wennen worden
- het fretwerk is gewoon prima, geen scherpe randen
- resoneert ook lekker akoestisch
- geen split coil op de humbucker (wist ik al op voorhand)
- input jack niet op de traditionele plaats bij een strat
De hele dunne nek zal nog even wennen worden, zelfs voor mij als letterlijk kleine Belg, maar een eerste 'sanity check' voelde al goed aan. Ik ben al een tijdje aan het oefenen op deze stretch (in drop D), en het voelde comfortabel aan:
Dus op eerste zicht heb ik zeker waar voor het geld gekregen (€858 inclusief verzending vanuit Hong Kong). Aan deze prijs gaan ze duidelijk de concurrentie aan met de Yamaha Revstar en Player 2 serie van Fender.