Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:52
Ok, wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Tldr: bax heeft geleverd

Vorig jaar was ik bezig met een partscaster en Bax was aanzienlijk de goedkoopste dus daar voor ca 400 euro aan spullen besteld die niet direct leverbaar waren. Waarschijnlijk omdat de leverancier toen al niet meer aan Bax wilde leveren.

Maar goed iets van een maand later was Bax over de kop.

Voor mijn doen was ik daar best zen over en had die 400 euro of de spullen al uut mijn hoofd gezet.

Bax gaf toen via mail en media toen aan om toch hun verplichtingen na te komen. En mijn gedachte daarbij was, ja ja tuurlijk.
Iets later stond mijn bestelling wel weer in het systeem. Maar alleen stond er achter de spullen €0,- Dus bij een volgend debacle kunnen ze mooi zeggen dat er niks financieels meer open stond.

In de loop der maanden tich mails gehad waaruit blijkt dat ze naarstig om cashflow verlegen zitten. Korting op b stock, fazely en andere meuk.

Maar voor de lol klik ik toch vaak op die link. En dan zag ik dat in de loop van de tijd die winkel leger en leger wordt omdat er niet geleverd wordt door de leveranciers.

En afgelopen week het verlossende mailtje: "wij hebben geen overeenkomst met de leverancier kunnen maken, en daarom wordt de bestelling geannuleerd. Je krijgt coulance bonnen ter waarde van je bestelling".

Die stond op € 0. Dus ik zat al helemaal klaar voor het vervolg mailtje van jammer joh, je bestelling was €0 dus geen coulance bon.

Maar na een kwartier zat ik met verbazing naar het scherm te staren, naar een rijtje codes ter waarde van mijn originele bestelling.

Alleen wat koop je in een winkel die niks meer heeft.

Blijk dat ze toch nog net wat hebben wat ik wel wil.

Dus vol ongeloof ik besteld, echt met nul vertrouwen dat het ook echt geleverd zou worden.

Maar warempel vandaag een bax pakketje, met mijn spullen.

Nu verder ver uit de buurt van bax blijven 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyh-y2JFHlPd_UBisicuUlf7ud0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDJMzIsQi98bi0iO786CwO0M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg-jkh3EMfPS5bGqcx45tK1cau4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PRpve4ldt5QIhQwuN8VfjQq.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

franssie

Save the albatross

@Edgenumber er was gisteren een interessant interview met de Bax persoon die door de famillie eruit was gewerkt, maar het bedrijf daarna uit het faillissement kocht en nu zelf de kar trekt.

https://www.bnr.nl/podcas...-wederopstanding-beleefde

Dit verhaal, in combinatie met jouw ervaring, lijkt het er echt op dat ie er weer wat van wil maken.
Ik ga er ook geen grote bedragen gelijk uitgeven, maar het geeft hoop.

Hoe dan ook probeer ik te kopen in winkels, omdat het een niche product is en je die winkels juist nodig hebt als je NU iets nodig hebt en niet overmorgen of een week later (ja Thomann.de is niet de snelste).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Zyk
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:17

Zyk

Wel een Big Sky… Niet een Big Sky… ik zat al een tijdje te tobben, want om nou zo’n stoeptegel te kopen voor alleen de cloud reverb setting…

En toen kwam Strymon met iets nieuws, de cloud reverb in een doosje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PYeujCLJBg4o0Ygf5qPs09upPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eY5nInzSumfF8rJiYyA4DPdN.jpg?f=fotoalbum_large

En new pedal day betekent natuurlijk ook nieuwe patchkabels solderen. Ik heb nog een enorme rol grijze kabel liggen, dus zodoende grijze kabeltjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unMA4ut4QX06jxwqtcHjILW51_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtVhHlfCtjS4s0Rt4X50JAtB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had wel bij Thomann besteld. De lokale muziekzaken verkopen geen Strymon, en Bax durfde ik toch nog niet aan.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

franssie

Save the albatross

@Zyk netjes!

En als je alsnog niets van kleurcoderingen wil kan je wat kleurtjes krimpkous kopen, zelfs transparant zodat je er labels onder kan doen. Zo zag ik het wel eens in studio's.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:43
Ik ben net een paar maanden terug gestart met mijn eerste gitaarlessen en GAS slaat nu al een beetje toe.. Ik dacht altijd dat Thomann best een goede zaak is qua aanbod en prijzen maar hier lijkt de voorkeur uit te gaan naar lokale winkels?

Vind het lastig om winkels te vinden waar ze echt wat verschillend aanbod hebben om het verschil tussen de merken te voelen; de lokale winkel hier heeft van de bekende merken enkel Ibanezzen tot een euro of 450..

Bestaan er in Nederland wel alternatieven voor winkels als Thomann? Bax had ook interessante filialen maar nu durf ik er eigenlijk nog niet te bestellen en hun prijzen liggen meestal toch een stuk hoger..

Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 20 f1.8 S | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Z 180-600 f5.6-6.3 | Tamron 28-70 F2.8 G2 | Helios 44-2 58mm f2.0 |

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste