Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
Fellow Axemen!
Ik heb vorige week de online variant van de "Chord Progression Codex" van Signals Music Studio (Jake Lizzio) gekocht.
Wat een dikke aanrader zeg.
Heel praktisch toegepast op de theorie achter de muziek die de meesten van ons in het dagelijks leven meekrijgen. In principe geschreven voor hen die wel eens de klok hebben horen luiden en voor de absolute beginners zijn de eerste twee hoofdstukken om je op weg te helpen.
Hij slaat een mooie brug tussen de theorie en de praktijk. Mooi vormgegeven, heel overzichtelijk. Ik stond echt te kijken van de professionaliteit die achter zo'n "youtubertje" schuil gaat.
Ik heb vorige week de online variant van de "Chord Progression Codex" van Signals Music Studio (Jake Lizzio) gekocht.
Wat een dikke aanrader zeg.
Heel praktisch toegepast op de theorie achter de muziek die de meesten van ons in het dagelijks leven meekrijgen. In principe geschreven voor hen die wel eens de klok hebben horen luiden en voor de absolute beginners zijn de eerste twee hoofdstukken om je op weg te helpen.
Hij slaat een mooie brug tussen de theorie en de praktijk. Mooi vormgegeven, heel overzichtelijk. Ik stond echt te kijken van de professionaliteit die achter zo'n "youtubertje" schuil gaat.
Raise the Goblet of Rock
ik heb bij gitaarspelen (oefenen) ook last van mijn analytische aard.... zodra ik bewustzijn/redeneren/overdenken uitschakel lukt het vaak wel (beterder)....Pat911 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:41:
[...]
Zelfvertrouwen is wel een dingetje, zelf hoor je ook alle fouten, of weet je dat het fout was. Terwijl mijn toehoorder (ja, ik heb er maar 1, m'n vriendin) het helemaal niet hoort.
Ik heb het probleem dat ik alles te wiskundig bekijk. Dus ik zoek patroontjes, en speel dan ook te weinig dynamisch. Soms is het niet
D U D U D U D U
maar zit er net een ander ritme in, bijvoorbeeld:
D U DU D U D U
Zodra ik het denken uitschakel en op gevoel speel klinkt het veel beter (althans, volgens mijn gitaarmaatje die me les geeft).
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels