Toon posts:

Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:42:
Plectrums worden door Justin Guitar zo dun mogelijk aangeraden.
Waarom? Ik heb met 1 mm tortex veel meer controle. Die dunne dingetjes flapperen zo. Ik raad je aan verschillende diktes en merken te proberen. Ook plectrum zijn geheel persoonlijk gebonden.

• anie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 05:56
William schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:50:
[...]

Waarom? Ik heb met 1 mm tortex veel meer controle. Die dunne dingetjes flapperen zo. Ik raad je aan verschillende diktes en merken te proberen. Ook plectrum zijn geheel persoonlijk gebonden.
Als leerling is voor slag dun wel echt een stuk makkelijker. Kreeg dezelfde opdracht van mijn leraar aan het begin.

@Señor Sjon ik zou het niet overdenken.. Zo'n clip on tuner is al snel helemaal prima voor thuis

Die T30 van mij kan ik ook gewoon op stand C zetten (chromatic)

[Voor 5% gewijzigd door anie op 24-09-2021 13:03]

• Drunken_Bear
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 26-11 15:54

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Gitarist schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:

Tweakers Gitaarmeet 2021

Beste volgers van dit topic: vandaag precies twee jaar geleden toog een illuster gezelschap bestaande uit Tweakers uit dit topic af naar Den Haag om daar in een ruimte samen te komen en elkaar te verblijden met de mooiste zaken op het gebied van gitaren, versterkers en effectpedalen, ondersteund door de nodige sterke verhalen en uiteraard de mooiste muzikale uitspattingen van de heren*. Het was een gezellige middag!
[Afbeelding][Afbeelding]

Aangezien dit al weer twee jaar geleden is en de coronacrisis eindelijk een beetje voorbij lijkt te raken, lijkt het mij hoog tijd om weer een Tweakers Gitaristenmeet te organiseren!
Het moet gaan om een locatie die goed bereikbaar is voor de meesten, dus het liefst enigszins centraal in het land. Ook moet het vrij ruim zijn en moet er (heerlijke) herrie gemaakt mogen worden. Het liefst is er ook een drumstel aanwezig. En elektriciteit is ook wel fijn :+

Een goede optie is wellicht Popcentrum Amersfoort. Maar uiteraard zijn er wellicht ook nog andere goede ruimtes denkbaar.

Één grote(re) ruimte is heel leuk, maar het zou ook misschien leuk zijn om naast de "hoofd"ruimte ook een of twee kleinere jamhokken te hebben.
Datum
Ik denk dat een weekenddag het handigste is. Misschien een zaterdag/zondag in november?

Ik zou 20 of 27 november willen voorstellen. Maar uiteraard moeten we dit met z'n allen bepalen.
Wat wordt er van je verwacht?
Niet veel ;) Het doel is vooral om een gezellige middag te beleven en lekker te genieten van elkaars gitaren, pedaaltjes, amps en ander moois. En natuurlijk is het ook leuk als we een beetje jammen.

Het is niet verplicht om ál je gear mee te nemen (mag uiteraard wel). En ook hoef je je niet bezwaard te voelen als bij jou de hobby nog niet zo uit de hand is gelopen als bij mij ;)
Iedereen is welkom! Uiteraard zijn bassisten, mandolinisten, ukelelelespelers e.d. ook van harte welkom!
*De vorige keer waren er alleen heren. Supergezellig natuurlijk, maar uiteraard zijn ook mensen van andere geslachten van harte welkom!

Dit kwam ook in de evaluatie naar voren: vorige keer liep het jammen soms een beetje ongestructureerd. Dat is op zich niet erg, maar na 5x een blues schema in een andere toonsoort te hebben ingezet is het ook wel eens leuk als we ergens anders overheen kunnen jammen. Daarom wil ik me wel commiteren aan het verzorgen van een aantal akkoordenschema's in diverse stijlen (Now you shred, anyone?). Dat zal ik dan een aantal keer printen zodat we enige houvast hebben tijdens de jams.
Wie doet er mee?
"Let me know in the comments below"

De Tweakers die tot nu toe meedoen:
Wat kost da?
Het is niet waarschijnlijk dat we kosteloos een ruimte kunnen vinden. Daarom lijkt het me wel zo eerlijk als we de kosten die we moeten maken met z'n allen delen.
Aangezien we nog niks geboekt hebben is het nog niet duidelijk wat de kosten zijn.

Maar... hoe meer mensen meedoen, hoe lager de kosten per persoon.
Hallo, het is alweer even een tijd geleden dat ik hier reageerde, maar ik kreeg een oproep of ik mee wilde doen en dat wil ik wel, want vorige keer was ook leuk! :P

Ik neem dan wel mijn nieuwe basgitaar spullen mee. Qua gitaar/effecten is er niet veel veranderd, maar ik heb nu een fender rumble 500 basversterker en 2 leuke nieuwe shiny basgitaren (waarvan 1 kruising tussen een gitaar/basgitaar) :)

Ik ben nog altijd niet enorm goed qua niveau, maar dat maakte de vorige keer ook niets uit.

Ik zag staan dat popcentrum amersfoort wellicht een idee was, hoewel ik dat om egoistische redenen erg top zou vinden (ik kom uit A'foort) denk ik dat met de huidige aanmeldingen er geen oefenruimte daar is met voldoende ruimte voor iederereen + gear. Ik zou dus iets anders zoeken :)

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:49
anie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:52:
[...]

Als leerling is voor slag dun wel echt een stuk makkelijker. Kreeg dezelfde opdracht van mijn leraar aan het begin.
Voor akkoorden aan te slaan kan ik me er iets bij voorstellen. Echter, je rechterhand techniek is minstens zo belangrijk als je linkerhand techniek. Leer gelijk iets goed aan i.p.v. dat je straks dingen moet afleren zou ik zeggen.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
:D

De Fender Mustang Micro was op voorraad bij Anderton’s. En is onderweg! :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:09

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:03:
:D

De Fender Mustang Micro was op voorraad bij Anderton’s. En is onderweg! :+
€50 extra invoerrechten betalen? :+

Twice as much ain’t twice as good

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
pinda powerrr schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:53:
[...]

€50 extra invoerrechten betalen? :+
Nope.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

https://www.festivalinfo.nl/artist/49226/Habib-Koite-Bamad ik heb kaarten gekocht voor Haarlem. Echt een leuke goede gitarist zanger die wat minder bekend is in Nederland.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• ElectricHead
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-11 17:54

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Drunken_Bear oh, cool! Ben benieuwd naar die Rumble 500 (en je basgitaren natuurlijk!). Bij mij is die gear intussen ook alweer gegroeid. Ik heb een Fender Deluxe Jazz 24 V op de kop getikt begin dit jaar (gebruikt, maar zeer nette staat), verder heb ik inmiddels de oude Eden WT-800 van de oude bassist uit mijn band van 12 jaar geleden over genomen. Pedal board is inmiddels ook alweer een beetje uitgebreid.

Oh en in 't algemeen. Gisteren heeft mijn GAS weer toegeslagen en heb ik me een looper pedaal aangeschaft om gewoon eens even wat te gaan proberen. :)

Even de edit. Zoooo, die's binnen. :)

[Voor 29% gewijzigd door ElectricHead op 27-09-2021 14:32]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:06
Van mijn kant ook een late reactie :+

Ik heb inderdaad gekeken naar die lunchbox amps zoals degene die je voorstelt en ook de PRS 15 MT, al deze amps waren net boven mijn budget en de youtube filmpjes konden mij toch niet echt overhalen. Onwetendheid heeft hier een grote rol in gespeeld, want ik kon mij niet voorstellen dat een amp met minder als 50 watt goed kon klinken.. Boy what was i wrong 8) 8)

Ik kwam vorige week op Marktplaats een Hughes&Kettner Grandmeister 36 met tas en footswitch welke ik over kon nemen voor 450 euro, aangezien ik ook geil op de blauwe licht van HK en deze amp ook mijn stijl goed aan kan heb ik besloten om deze over te nemen :9

Nu staat deze mooie Grandmeister op een 2X12 Harley Benton cab met Celestions V30 bij mij thuis de mancave te verlichten O+

Ik heb nog niet alles kunnen testen, aangezien ik met tijdgebrek zit. Maar ik heb hem gister wel even voluit kunnen testen en dan rammelt er wel wat hier en daar :+ >:)

Al met al ben ik voor nu een tevreden man!
Jheroun schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:54:
Late en ietwat chaotische reactie, maar dan toch maar:

[...]

Kijk naar lunchbox amps. Voor de prijs van die bugera 6262 met te veel watts voor oefenruimte en podia en veel te veel watts voor thuis heb je bijna een EVH 5150 lunchbox. Dan heb je en iets dat op 4 watt kan en wel de pre buizen die je wilt hebben voor een mooie sound. Plus een resonance knop, da's voor het laag wat de presence voor het hoog is.

Ik heb een EVH 5150 III LBX (4-16W) een EVH 5150 III 50w en een Peavey 5150 120W. Die LBX staat op 2 platen en regelmatig op het podium. De 50W variant heeft toevallig vorige week op het podium gestaan maar die gaat in de verkoop. De Peavey is een beest en die gaat nooit weg, maar verder dan 3 op de schaal van 10 gaat die nooit open, zelfs niet in een oefenhok van 5x5 met de rest van een blackmetalband erbij.

Moraal van het verhaal: veel vermogen is eigenlijk nergens meer goed voor, tenzij je heel clean wilt spelen, en zo klonk het niet ;)

[...]

Huh wat? Nou, mijn ervaring is totaal anders, zie hierboven. Die 5150 16W is helemaal top. Ik heb ook een Victory Kraken van 50W, ook een lunchbox formaat. Van die 5150 kan je vinden dat die qua kanalen en switching niet heel handig is maar hij klinkt als een beest. Die Kraken is wat dat laatste betreft ook top, maargoed das eigenlijk een amp die ook al te zwaar is die ze in een kleine metalen behuizing hebben gepropt, dat zou je valsspelen kunnen noemen :P

[...]

Met een loadbox oid gaat dat thuis an sich prima, ik ben best enthousiast over de <100euro loadbox van bugera. Zuigt het wat sound weg?Ja. Is dat heel erg. Nee.

[...]

Yikes, meningen verschillen maar hier ben ik het toch wel heel erg mee oneens :P Pedalen zijn een laatste stukje smaakmaker maar maken zeker niet het geluid. Ik heb ook jaren met pedalen lopen kutten totdat ik begreep dat de pre-amp buizen zijn waar het moet gebeuren. Dus als je overdrives nodig hebt om een metalgeluid te krijgen werk je wat mij betreft met een ruk amp (no offense :D ). Ik heb ooit de bevreemdende ervaring gehad dat een koper voor een ENGL SE met een Boss Heavy metal aankwam om naar dat ding te luisteren :? Dat klonk dus voor geen meter :O . Luister, left hand path is een topplaat maar 1) de rotzooi waar entombed toen mee moest werken maakt niet dat je die elementen ook bij goed spul kan/hoeft toe te passen 2) jij bent entombed niet. Maar nogmaals, smaken verschillen ;)

Begin vooral met een goede amp, of je dan in marshall land, mesaboogie land of 5150 land wilt wonen is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Dat merk je snel genoeg. Ik krijg persoonlijk geen zinnig geluid uit een mesaboogie, marshall gaat wel en op een 5150 maakt het voor mij minder uit hoe de knoppen staan, vet klinkt het toch wel. Ja, dus, okee, de gitarist en hoe die speelt zijn ook een belangrijke factor.

Daarna komt zeker de cab, of liever, de speakers. Wie het hout eromheen maakt boeit meestal weinig, v30 speakers daarentegen geven je geluid wel weer een duw een bepaalde kant uit. Maar na wat je vingers, je gitaar en je amp doen is de rest eigenlijk een serie van EQ's. Ik speel ook met regelmaat over een VHT cab (geen idee wat voor speakers, maar geen v30's) en daar krijg ik ook mijn sound wel uit, alleen moet ik de knoppen dan heel anders zetten dan bij een set v30's. Zelfde met een marshall cab eigenlijk. Maar bij twijfel: v30 :)

[...]

Als iemand nog zoekt naar zijn sound zijn modelers inderdaad een prima startpunt. Kunnen meestal ook op een makkelijke manier een stuk zachter wegens de (vaak) losse of solid state eindversterker.

Ik heb het hier volgens mij wel eens genoemd, ik heb (inmiddels ongeveer 15 jaar geleden ofzo :X )een tijd op een pod xt pro gespeeld. Toen ik daar alle modelletjes een paar jaar op had gebruikt wist ik wel met welke buizenfamilie ik wilde trouwen. Leerzame reis, vooral ook omdat zo'n modeler honderd keer meer instellingen heeft dan je ooit nodig had.

[...]

Tsjah, bezig blijf je altijd natuurlijk, er is gewoon best veel leuk spul :)

Mijn GAS gaat momenteel richting de Driftwood mini nightmare. Als iemand hier nog een EVH 5150 III 50W wil kopen heb ik genoeg bij elkaar om er daar een van aan te schaffen ;)

En 2x12's zijn ondergewaardeerd. Sjouwen makkelijker, passen beter in je auto, nemen thuis minder ruimte in en klinken hetzelfde, alleen de spreiding van het geluid is minder, maar dat heb je eigenlijk nooit nodig.

• Vinnocchio
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:06
dropkikker schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:06:

Ik heb inderdaad gekeken naar die lunchbox amps zoals degene die je voorstelt en ook de PRS 15 MT, al deze amps waren net boven mijn budget en de youtube filmpjes konden mij toch niet echt overhalen. Onwetendheid heeft hier een grote rol in gespeeld, want ik kon mij niet voorstellen dat een amp met minder als 50 watt goed kon klinken.. Boy what was i wrong 8) 8)

Ik kwam vorige week op Marktplaats een Hughes&Kettner Grandmeister 36 met tas en footswitch welke ik over kon nemen voor 450 euro, aangezien ik ook geil op de blauwe licht van HK en deze amp ook mijn stijl goed aan kan heb ik besloten om deze over te nemen :9

Nu staat deze mooie Grandmeister op een 2X12 Harley Benton cab met Celestions V30 bij mij thuis de mancave te verlichten O+

[Afbeelding]

Ik heb nog niet alles kunnen testen, aangezien ik met tijdgebrek zit. Maar ik heb hem gister wel even voluit kunnen testen en dan rammelt er wel wat hier en daar :+ >:)

[...]
Waaaauw wat issie mooi :9~

• Zorro
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 26-11 12:26
dropkikker schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:06:

[Afbeelding]

[...]
Ik heb een Tubemeister36 gehad, alleen maar verkocht omdat ik volledig naar modelling gegaan ben, maar geweldige amp was dat. Deze Grandmeister is volgens mij behoorlijk vergelijkbaar maar dan met wat effecten ingebouwd dacht ik.

Gefeliciteerd met je aankoop! Ga je veel plezier van hebben :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Sorry voor de spam, maar voor degenen die het gemist hebben:

Tweakers Gitaarmeet 2021

Beste volgers van dit topic: vandaag precies twee jaar geleden toog een illuster gezelschap bestaande uit Tweakers uit dit topic af naar Den Haag om daar in een ruimte samen te komen en elkaar te verblijden met de mooiste zaken op het gebied van gitaren, versterkers en effectpedalen, ondersteund door de nodige sterke verhalen en uiteraard de mooiste muzikale uitspattingen van de heren*. Het was een gezellige middag!
[Afbeelding][Afbeelding]

Aangezien dit al weer twee jaar geleden is en de coronacrisis eindelijk een beetje voorbij lijkt te raken, lijkt het mij hoog tijd om weer een Tweakers Gitaristenmeet te organiseren!
Het moet gaan om een locatie die goed bereikbaar is voor de meesten, dus het liefst enigszins centraal in het land. Ook moet het vrij ruim zijn en moet er (heerlijke) herrie gemaakt mogen worden. Het liefst is er ook een drumstel aanwezig. En elektriciteit is ook wel fijn :+

Een goede optie is wellicht Popcentrum Amersfoort. Maar uiteraard zijn er wellicht ook nog andere goede ruimtes denkbaar.

Één grote(re) ruimte is heel leuk, maar het zou ook misschien leuk zijn om naast de "hoofd"ruimte ook een of twee kleinere jamhokken te hebben.
Datum
Ik denk dat een weekenddag het handigste is. Misschien een zaterdag/zondag in november?

Het huidige voorstel is zondag 28 november. Maar uiteraard moeten we dit met z'n allen bepalen.
Niet veel ;) Het doel is vooral om een gezellige middag te beleven en lekker te genieten van elkaars gitaren, pedaaltjes, amps en ander moois. En natuurlijk is het ook leuk als we een beetje jammen.

Het is niet verplicht om ál je gear mee te nemen (mag uiteraard wel). En ook hoef je je niet bezwaard te voelen als bij jou de hobby nog niet zo uit de hand is gelopen als bij mij ;)
Iedereen is welkom! Uiteraard zijn bassisten, mandolinisten, ukelelelespelers e.d. ook van harte welkom!
*De vorige keer waren er alleen heren. Supergezellig natuurlijk, maar uiteraard zijn ook mensen van andere geslachten van harte welkom!

Dit kwam ook in de evaluatie naar voren: vorige keer liep het jammen soms een beetje ongestructureerd. Dat is op zich niet erg, maar na 5x een blues schema in een andere toonsoort te hebben ingezet is het ook wel eens leuk als we ergens anders overheen kunnen jammen. Daarom wil ik me wel commiteren aan het verzorgen van een aantal akkoordenschema's in diverse stijlen (Now you shred, anyone?). Dat zal ik dan een aantal keer printen zodat we enige houvast hebben tijdens de jams.
Wie doet er mee?

Wat kost da?
Het is niet waarschijnlijk dat we kosteloos een ruimte kunnen vinden. Daarom lijkt het me wel zo eerlijk als we de kosten die we moeten maken met z'n allen delen.
Aangezien we nog niks geboekt hebben is het nog niet duidelijk wat de kosten zijn.

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ja, doe gezellig mee met de meet! Ik ben maar een beetje vervelend om mee in 1 ruimte te zitten :P

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:10

Wormaap

Moderator Foto & Video
Drunken_Bear schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:15:
Ja, doe gezellig mee met de meet! Ik ben maar een beetje vervelend om mee in 1 ruimte te zitten :P
En ik neem mijn 8-snaar mee, dus iedereen die eens chuggachugga wil gaan op zo'n ding moet sowieso komen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Na alle ergernissen over levertijden van de Fender Mustang Micro in dit topic, ben ik blij verrast er al heel snel na bestelling (uit voorraad bij Andertons) één te hebben inmiddels. :P

Snel eens uitproberen.

[Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 28-09-2021 11:56]

• Gitarist
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:27:
[...]

En ik neem mijn 8-snaar mee, dus iedereen die eens chuggachugga wil gaan op zo'n ding moet sowieso komen :+
Mandoline, ja? :+

• ElectricHead

ElectricHead

Wormaap schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:27:
[...]

Aaah... Dat lijkt me wel eens interessant om te bekijken/bespelen. :)

@dropkikker Geen groot fan van Huigens en Knetteraar, maar is wel een mooi lief ampje met een bult licht. :D
Dat ik er geen groot fan van ben komt voornamelijk omdat ze ooit eens een versterker hebben gemaakt specifiek voor 7-snaren en die klonk echt bagger op een 6-snaar (uit eigen ervaring).

Off the 8-string topic.... Was ik nog vergeten te melden dat ik bij de looper ook nog een goedkoop Wah pedaal heb gekocht om eens uit te proberen op de bas. Gisteren even mee lopen kloten en klonk best OK. :)

[Voor 22% gewijzigd door ElectricHead op 28-09-2021 15:52]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Naast de Fender Mustang Micro, die echt heel geinig is en uitstekend klinkt met een fatsoenlijke koptelefoon, heb ik nu ook mijn bestelling van een paar maanden geleden binnen, een Tru-Fi ZoSo Fuzz, import uit de VS. :*)

Kleur op bestelling: Candy Apple 🍎 Red natuurlijk. (8>

• Gitarist
  • Niet online
Wie heeft dé tip voor hem? ;)
Katana langs de douane vanuit Canada

• ElectricHead

ElectricHead

Hij moet dat ding gewoon hier halen. Geen gezeik met douane:

https://www.thomann.de/nl/boss_katana_100_mkii.htm

O-) :*)

@Ramzzz Oohhh, love the red!! B-)

• MsD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:13

Joepiedepoepie. Een nieuw speeltje. De opvolger van de amplifi, prachtig ding, maar geen effectsloop, en geen looper.
Deze heeft dat wel. En natuurlijk helemaal cool, je kan de plek van de effectsloop super makkelijk in je keten veranderen.
Een aantal modellen zijn op de 500hd gebaseerd. Dus zeer ok. Volgens mij zijn die in de helix ook nog min of meer zo.
Heerlijk om met je tabletje een beetje geluiden te maken.
En een looper die makkelijk en goed werkt is toch ook wel fijn.

Kan de gewone amplifi weg, heb ik nu nog een amplifi75 staan om lekker in het tuinhuis te pingelen.
Grappig spul voor weinig geld.

De verzameling ligt even een beetje stil wegens geld/tijd/zin gebrek, maar elke maand komt er nog wel een raar/gaar/saai doosje bij.
Heb eigenlijk geen idee hoe ik hier iets zinnigs mee wil gaan doen. Misschien ooit een vitrinekast ofzo?
Doen we bij de 200 wel 😀

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vet hoor! Welke had je hiervoor? FX100? Dat lijkt me ook al een vette namelijk, maar nergens meer te krijgen (en ik vraag me ook wat ie kost ;)).

Ik zit ook te kijken voor een multi effect pedaal. De Boss GT1 blinkt natuurlijk uit in opties, maar iets met minder menu’s en gewoon echt knoppen naast elkaar voor de verschillende onderdelen is wel makkelijker…Voor nu is dat nog niet erg (die zoektocht), zolang ik geen commentaar krijg Dat yt alleen nog maar gitaardingen pusht is er nog ruimte :).

• MsD
ZieMaar! schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:19:
Vet hoor! Welke had je hiervoor? FX100? Dat lijkt me ook al een vette namelijk, maar nergens meer te krijgen (en ik vraag me ook wat ie kost ;)).

Ik zit ook te kijken voor een multi effect pedaal. De Boss GT1 blinkt natuurlijk uit in opties, maar iets met minder menu’s en gewoon echt knoppen naast elkaar voor de verschillende onderdelen is wel makkelijker…Voor nu is dat nog niet erg (die zoektocht), zolang ik geen commentaar krijg Dat yt alleen nog maar gitaardingen pusht is er nog ruimte :).
Inderdaad de fx100. Is echt een ontzettend leuk ding. Met een beetje geduld kan je hier zeer nette geluiden uit halen, en dat er een kleine achteneenhalfmiljoenmiljard settings beschikbare zijn is uiteraard ook mooi.

Er zijn ook wel nadelen aan hoor.
Settings zijn alleen met de app aan te passen. Soms is dat onhandig. Dan wil je gewoon even aan knoppen draaien.
En dat gaat allemaal met Bluetooth. En ik en BT is gewoon niet altijd de beste combi. Ik heb nu een oude tablet speciaal voor dit ding in gebruik. Dat werkt wel lekker.

Maar ja, het blijft gewoon leuk speelgoed als je gewoon een beetje wilt pingelen. Of raggen.

Ik hou de Amplifi75 ook zeker voor het leuke.
Mooi klein dingetje, perfecte BT speaker in de tuin, en kan mooi geluid uit mijn gitaar maken.

Mocht je iets echters van line6 willen zou ik zeker de 500hd eens bekijken. Of als je wat meer te besteden hebt de helix. Of de wat oudere series. Ik heb nog een xt-live hier staan, ook echt een heel gaaf ding. Ook via de pc te bedienen. En dat heeft ook wel wat. Ideaal ding om te re-ampen 😀

(voor overname mijn fx100 even een dm, oid)

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:06
Vraagje, misschien weten jullie of het kan wat ik wil of niet :)

Ik heb sinds vorige week een Grandmeister 36 met FSM432 midi board erbij, nu heb ik sinds gister een distortion pedaal erbij welke ik aangesloten heb op de FX return.

Dus de kabel gaat dan van de gitaar naar de pedaal en dan achter in de versterker in de FX return, dit werd aangeraden op Youtube en klinkt ook veel beter. Als ik de kabel via de normale input aan de voorkant aansluit heb ik gigantisch veel ruis.

Maar nu komt het.. Ik heb dus de gitaarkabel in de FX return zitten, het signaal komt daar dus binnen. Nu wil ik gebruik maken van mijn FSM432 welke middels midi is aangesloten echter werkt dit dus niet. Alleen het signaal van het distortion pedaal komt dus binnen, wat natuurlijk ook wel logisch is.

Heeft iemand een idee hoe ik deze 2 pedalen dan samen kan laten werken?

• ybastiaans
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 11:19
dropkikker schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:40:
Vraagje, misschien weten jullie of het kan wat ik wil of niet :)

Ik heb sinds vorige week een Grandmeister 36 met FSM432 midi board erbij, nu heb ik sinds gister een distortion pedaal erbij welke ik aangesloten heb op de FX return.

Dus de kabel gaat dan van de gitaar naar de pedaal en dan achter in de versterker in de FX return, dit werd aangeraden op Youtube en klinkt ook veel beter. Als ik de kabel via de normale input aan de voorkant aansluit heb ik gigantisch veel ruis.

Maar nu komt het.. Ik heb dus de gitaarkabel in de FX return zitten, het signaal komt daar dus binnen. Nu wil ik gebruik maken van mijn FSM432 welke middels midi is aangesloten echter werkt dit dus niet. Alleen het signaal van het distortion pedaal komt dus binnen, wat natuurlijk ook wel logisch is.

Heeft iemand een idee hoe ik deze 2 pedalen dan samen kan laten werken?
Heb je nu dan niet gewoon je hele voorversterking omzeild? Mijn Egnater heeft ook een effects loop, die zit zeg maar na de voorversterker en voor de eindversterker. Dus daar gaan alle pedalen in die je daar tussen wil, evt. dingen met tijd (reverbs, delays etc) en boosts en zo. Daar kun je natuurlijk elk pedaal in stoppen dat je maar wil.

Dan is de signal chain dus gitaar -> pedalen voor de voorversterker -> voorversterker (waar jouw meeste midi switch bare spullen op zitten denk ik zo) -> fx send -> pedalen met tijd en boosts en zo -> fx return -> eindtrap -> speaker.

Bij jou is het nu gitaar -> distortion -> eindtrap -> speaker waarschijnlijk, waarbij je dus al je fancy MIDI controllable voorversterker mooiheid overslaat?

Die ruis hoort overigens bij Distortion, als je dat wil voorkomen gebruiken mensen vaak een noise gate.

[Voor 3% gewijzigd door ybastiaans op 01-10-2021 12:01]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
MsD schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Inderdaad de fx100. Is echt een ontzettend leuk ding. Met een beetje geduld kan je hier zeer nette geluiden uit halen, en dat er een kleine achteneenhalfmiljoenmiljard settings beschikbare zijn is uiteraard ook mooi.

Er zijn ook wel nadelen aan hoor.
Settings zijn alleen met de app aan te passen. Soms is dat onhandig. Dan wil je gewoon even aan knoppen draaien.
En dat gaat allemaal met Bluetooth. En ik en BT is gewoon niet altijd de beste combi. Ik heb nu een oude tablet speciaal voor dit ding in gebruik. Dat werkt wel lekker.

Maar ja, het blijft gewoon leuk speelgoed als je gewoon een beetje wilt pingelen. Of raggen.

Ik hou de Amplifi75 ook zeker voor het leuke.
Mooi klein dingetje, perfecte BT speaker in de tuin, en kan mooi geluid uit mijn gitaar maken.

Mocht je iets echters van line6 willen zou ik zeker de 500hd eens bekijken. Of als je wat meer te besteden hebt de helix. Of de wat oudere series. Ik heb nog een xt-live hier staan, ook echt een heel gaaf ding. Ook via de pc te bedienen. En dat heeft ook wel wat. Ideaal ding om te re-ampen 😀

(voor overname mijn fx100 even een dm, oid)
Tnx! App vind ik niet zo'n probleem, ik heb hier een dedicated ipadje liggen voor het gitaarspelen (tabs, om mee te spelen, etc).

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kijk toch eens wat hier nu ligt te shinen :):

Tnx @MsD voor de demo gister, heb er nu al veel plezier van gehad! App werkt fijn, fijne bleustracks waar ik heerlijk mijn licks op kan oefenen en hij is echt lekker makkelijk in de bediening.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
@ZieMaar!

🕳🐇

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kijk er nu een dag naar @Ramzzz maar ik heb nog geen idee hoe ik dit nou moet interpreteren :)....

@Señor Sjon bevalt jouw aankoop?

• Señor Sjon
  • Laatst online: 23:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Doet alleen zeer aan mijn vingers de hele tijd. :P Merk wel het verschil met de LaPaz cheapskates. De Fender houdt redelijk zijn stemming vast, die andere gitaartjes verschieten zo snel van stemming...

Ben nu bezig met de eerste module van Justin Guitar. Kan denk ik beter mijn vingers breken om ze te plooien naar de A en D akkoorden die als eerst aangeleerd worden. :+

[Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2021 15:29]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Heel herkenbaar allemaal! Maar nog één akkoord erbij en je kan opeens echt veel liedjes mee gaan spelen!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Af en toe kan ik beter met één vinger 2 snaren vastzetten dan ze bij elkaar proberen te prakken. Vooral de hoge E (waarom zijn er twee?!) heeft de neiging om ergens gedempt te worden door uitstekend vingervlees. :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
ZieMaar! schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:26:
Ik kijk er nu een dag naar @Ramzzz maar ik heb nog geen idee hoe ik dit nou moet interpreteren :)....

@Señor Sjon bevalt jouw aankoop?
Down the rabbit hole, je bent aan gitaareffecten begonnen…

Ik heb inmiddels van @gitaarwerk alweer 1 pedaaltje overgenomen. 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2021 16:44]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ah het leek een microfoon ofzo ;). En de theorie komt verder vanzelf wel @Señor Sjon ;). Ik heb veel tijd besteed aan foutloos akkoorden spelen en daar echt kritisch op te zijn, da's wel de moeite waard nu 't allemaal iets lastiger wordt...

• apollo13
  • Laatst online: 19:17
Señor Sjon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:28:
Doet alleen zeer aan mijn vingers de hele tijd. :P Merk wel het verschil met de LaPaz cheapskates. De Fender houdt redelijk zijn stemming vast, die andere gitaartjes verschieten zo snel van stemming...

Ben nu bezig met de eerste module van Justin Guitar. Kan denk ik beter mijn vingers breken om ze te plooien naar de A en D akkoorden die als eerst aangeleerd worden. :+
Wacht maar... Barre chords zijn pas echt fijn.
Ik weet mijn begin in het gitaar spelen nog wel. Paar jaar geleden nu, oh wat vervloekte ik het C-akkoord.

apollo13

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:21
apollo13 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

Ik weet mijn begin in het gitaar spelen nog wel. Paar jaar geleden nu, oh wat vervloekte ik het C-akkoord.
Dubbele barre in derde positie? Die vind ik juist altijd zo makkelijk, gewoon neerploffen die vingers zonder echt te mikken en te plaatsen.

alles kan off-topic

• apollo13
Ankona schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Dubbele barre in derde positie? Die vind ik juist altijd zo makkelijk, gewoon neerploffen die vingers zonder echt te mikken en te plaatsen.
Momenteel ben ik bezig, pas begonnen, met de F en D Barre. Zie plaatje.

Wat een dubbele barre in de 3e positie is weet ik, nog niet?

apollo13

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
apollo13 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:02:
[...]

[Afbeelding]

Hij zal dit bedoelen…

• Ankona
Precies, en dan komende van G7 hoef je alleen je ringvinger maar plat te gooien.

(Ik heb in een grijs verleden les gehad van een jazz gitarist, alles in barre akkoorden dus en met de linker hand het ritme maken. En toen ik ging studeren en op kamers ging.... als eerstejaars in een heel klein kamertje.... had ik door de weeks alleen mijn klassieke gitaar bij me waarmee ik dus mijn akkoorden oefende. Dan leer je wel barre's leggen. )

alles kan off-topic

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maak em nou niet bang ;).

• Masch
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 16:50
Geweldig om te lezen. Ik liep tegen dezelfde issues aan toen ik begon. Inmiddels zijn akkoorden, zowel barre als open, totaal geen probleem meer. Maar dan krijg je wel weer andere issues (ik ben nu aan het focussen op ritme en beter soleren (anders dan alleen pentatonic)) en ik vermoed dat dit altijd zo blijft. De belangrijkste tips die mij veel hebben geholpen:

- Hou er lol in.
- Probeer elke dag te oefenen (liever 6 x 15 minuten dan 1 sessie van 2 uur op een dag)
- Stop als je pijn krijgt (hierdoor een tijd niet kunnen spelen)
- Speel muziek welke je leuk vindt
- Justinguitar!

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Qua muziek lezen is het voor mij een PITA dat er veel dezelfde tonen in staan in verschillende uitvoeringen. Ik had op een plaatje gegoogeld welke er zijn.... Er mist wat in de manier van noteren zodat je niet 5x E ziet staan met verschillende uitvoeringen ervan. Welke is het dan?! :P

• Jaspervl
  • Laatst online: 21:07
[...]

[Afbeelding]

Voor die 2e kolom voer ik meestal de barre niet helemaal uit, maar pak ik alleen de onderste 3 snaren met m'n wijsvinger (en sla snaar 6 dan over met aanslaan).

• Masch
Señor Sjon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:49:
Qua muziek lezen is het voor mij een PITA dat er veel dezelfde tonen in staan in verschillende uitvoeringen. Ik had op een plaatje gegoogeld welke er zijn.... Er mist wat in de manier van noteren zodat je niet 5x E ziet staan met verschillende uitvoeringen ervan. Welke is het dan?! :P
Diegene met de mooiste kleurklank (zo noem ik het altijd) of waar je het makkelijkst bij kan vanuit je vorige positie. Een akkoord is een verzameling van minimaal 3 losse noten. Deze kan je ook in een verschillende volgorde spelen, deze hebben een andere 'kleur', maar zijn in principe hetzelfde akkoord. Door een toon (of meerdere tonen) te veranderen kun je naar een variant van het akkoord (Em, E7, Esus, etc). Je merkt wel, er gaat nog een hele wereld voor je open. Ik ben zelf ook nog constant aan het leren.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Señor Sjon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:49:
Ik begrijp je verwarring, maar is het niet te vroeg in je ‘journey’ om je daar druk over te maken? Je bedoelt denk ik noten, toch? Hou het eerst lekker bij De standaard akkoorden (de kampvuurakkoorden), zoals ACDEG, een paar mineur varianten en ga dan hard werken aan snel en goed wisselen en de verschillende strummingpatterns :). Maar zo bouwt Justin het ook op volgens mij (en anders: volg hem!). Ik denk dat voor veel mensen theorie in kleine brokjes en op de juiste momenten vaak het best werkt…

Of bedoel je dat een E akkoord op veel manieren te spelen is? Ook daar zou ik me nog even niet te druk over maken…of bedoel je E, Em E7 en dat soort variaties?

Of maak ik het met deze post alleen maar erger :)? Basis: volg gewoon Justin, daar zit goede opbouw in voor zover ik het kan beoordelen!

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 17:00

Dhrax

Prog Lord

[...]

Als ik je een tip mag geven, begin met het CAGED systeem. Daar komen deze C/A/D/E/G barre shapes continue in terug en je leert ze toepassen over de gehele nek. Naast dat je fretboard kennis steeds beter word, leer je op een gegeven moment ook de noten te herkennen en welke sounds deze geven.

Een simpel C of D akkoord kan iedereen na 2 weken wel. Het word pas interessant als jij het C akkoord op meerdere plekken op de neck kunt vinden binnen bijvoorbeeld een D of A shape.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

ZieMaar! schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Ik begrijp je verwarring, maar is het niet te vroeg in je ‘journey’ om je daar druk over te maken? Je bedoelt denk ik noten, toch? Hou het eerst lekker bij De standaard akkoorden (de kampvuurakkoorden), zoals ACDEG, een paar mineur varianten en ga dan hard werken aan snel en goed wisselen en de verschillende strummingpatterns :). Maar zo bouwt Justin het ook op volgens mij (en anders: volg hem!). Ik denk dat voor veel mensen theorie in kleine brokjes en op de juiste momenten vaak het best werkt…

Of bedoel je dat een E akkoord op veel manieren te spelen is? Ook daar zou ik me nog even niet te druk over maken…of bedoel je E, Em E7 en dat soort variaties?

Of maak ik het met deze post alleen maar erger :)? Basis: volg gewoon Justin, daar zit goede opbouw in voor zover ik het kan beoordelen!
Ik ben dan ook bezig met Justin. :) SimplyGuitar vinden de kinderen leuker, maar daar is de leerzaamheid imo veel beperkter. Heb het idee dat je met JG beter opbouwt.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ken simplyguitar alleen van die schijtirritante YT reclames, maar ik krijg daar altijd het idee dat het meer Guitar Hero is dan dat je echt begint te begrijpen hoe en waarom je iets doet...

• Masch
SimplyGuitar ken ik niet, maar mijn ervaring met Yousician is wel heel goed. Volgens mij echt gemaakt door en voor gitaristen. Maar helaas wel ontzettend duur.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Masch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Diegene met de mooiste kleurklank (zo noem ik het altijd) of waar je het makkelijkst bij kan vanuit je vorige positie. Een akkoord is een verzameling van minimaal 3 losse noten. Deze kan je ook in een verschillende volgorde spelen, deze hebben een andere 'kleur', maar zijn in principe hetzelfde akkoord. Door een toon (of meerdere tonen) te veranderen kun je naar een variant van het akkoord (Em, E7, Esus, etc). Je merkt wel, er gaat nog een hele wereld voor je open. Ik ben zelf ook nog constant aan het leren.
Tssss power CHORDS kunnen ook met 2 vingers hoor :+

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:13
@Drunken_Bear Ik ken minstens twee zes-snaren stemmingen waar het ook wel met één vinger kan ;)

Om bij powerchords te blijven... Wanneer je internet zoekopdracht beginnende met 'guitar smoke' linksaf slaat naar 'smells' dan heb je misschien ook een akoestische gitaar gekocht van een roker. In het huis van de roker viel het niet zo op, maar thuis is de geur dicht bij de klankkast toch echt waarneembaar. Ik lees online dat je met azijn de geur zou kunnen verwijderen, maar ik twijfel een beetje omdat te doen met 42 jaar oude lak?
Heeft er hier iemand ervaring met dergelijke schoonmaak klusjes?

• michielRB
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

michielRB

SciHub: vrije wetenschap

[...]

[Afbeelding]

Lang leve CAGED....

⛔Tracken of betalen⛔ Scihub voor vrij toegankelijke wetenschappelijke documentatie

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:28:
A en D valt toch wel mee? :+

Het F akkoord vind ik altijd naar, maar ook bij power chords als ik met mijn pink nog ff 2 frets verder moet zijn voor bepaalde blues deuntjes... (kramp!)

Maar goed, ik doe het mezelf ook een beetje aan op een akoestische gitaar (Dean Performer E) met relatief brede frets en hogere action (snaren staan verder van het fretboard af, moet je dus dieper indrukken).

Heb nog wel een elektrische Ibanez Artcore gitaar waar ik die problemen niet mee heb. Maar die pak ik minder snel, omdat hij netjes in een gitaartas zit en aan de versterker moet.

De akoestische gitaar hangt aan de muur en pak ik sneller om even op te pingelen.

Moet hem eigenlijk een keer goed laten afstellen. En vooral niet zelf aan dingen gaan draaien :X Hem stemmen kan ik wel, maar van de truss rod enzo kan ik eigenlijk beter afblijven.

Even a broken clock is right twice a day.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Lethalis schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

A en D valt toch wel mee? :+

Het F akkoord vind ik altijd naar, maar ook bij power chords als ik met mijn pink nog ff 2 frets verder moet zijn voor bepaalde blues deuntjes... (kramp!)

Maar goed, ik doe het mezelf ook een beetje aan op een akoestische gitaar (Dean Performer E) met relatief brede frets en hogere action (snaren staan verder van het fretboard af, moet je dus dieper indrukken).

Heb nog wel een elektrische Ibanez Artcore gitaar waar ik die problemen niet mee heb. Maar die pak ik minder snel, omdat hij netjes in een gitaartas zit en aan de versterker moet.

De akoestische gitaar hangt aan de muur en pak ik sneller om even op te pingelen.

Moet hem eigenlijk een keer goed laten afstellen. En vooral niet zelf aan dingen gaan draaien :X Hem stemmen kan ik wel, maar van de truss rod enzo kan ik eigenlijk beter afblijven.
Module 1 is ze ook 60x/minuut kunnen wisselen (minimaal 30x) :+

Ik probeer er ook gelijk de strum uit te krijgen, maar dat gaat verre van automatisch. Of een snaar niet goed aangedrukt of twee tegelijk of een snaar kan niet vrij bewegen of de grip is veel te traag. Ow ja, het doet ook zeer aan je vingertoppen. Maar we gaan stug door. :p

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:02:
[...]
Ow ja, het doet ook zeer aan je vingertoppen. Maar we gaan stug door. :p
Mja I know... ik moet opnieuw eelt kweken, omdat ik ruim 5 jaar amper gespeeld heb. Daarvoor wel een aantal jaar bijna elke dag gespeeld en toen waren mijn vingertoppen dermate gehavend dat ik mijn smart phone niet meer kon bedienen.

Door het eelt geleiden de vingertoppen dan blijkbaar minder ofzo :D

Wacht maar als het moment komt dat je je pink vaker gaat gebruiken... die bleef bij mij gevoelig. Die zet je dan ook vaak zo fijn op de dunste snaar die je hebt, zodat die er lekker in snijdt. Maar klinkt wel geinig, qua embellishment (probeer het eens... je gaat dan van een D naar Dsus4 door je pink erbij te plaatsen).

PS
Je kan altijd nog keyboard gaan spelen :+ Is overigens wel grappig om te vergelijken waar de noten zitten. Geeft ook weer een ander inzicht.

Mijn vrouw heeft altijd piano gespeeld en kan daardoor sneller bepaalde noten vinden op mijn gitaar dan ik :') Op gehoor ook nog, terwijl ik jaren later nog loop te klooien als ik dat probeer (deuntje naspelen dat je gehoord hebt).

Ik ben al blij als ik herken dat een blues nummer in een bepaalde toonsoort zit, bijvoorbeeld A of E. Hopeloos :P

[Voor 45% gewijzigd door Lethalis op 13-10-2021 23:33]

Even a broken clock is right twice a day.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:32

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

apollo13 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

Ik ben barre chords pas gaan haten op mijn 12-snaar. :P

De druk die je moet uitoefenen om alle snaren in te duwen is genoeg om binnen 10 seconden verzuurd te raken in je pols.

De overstap naar een kwalitatief veel betere 12-snaar en betere afstelling heeft de zaak wel flink verlicht, maar het zal nooit iets zijn wat ik zou opzoeken op mijn Guild.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• franssie

franssie

Save the albatross

Blaat schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:09:
[...]

Ik ben barre chords pas gaan haten op mijn 12-snaar. :P

De druk die je moet uitoefenen om alle snaren in te duwen is genoeg om binnen 10 seconden verzuurd te raken in je pols.

De overstap naar een kwalitatief veel betere 12-snaar en betere afstelling heeft de zaak wel flink verlicht, maar het zal nooit iets zijn wat ik zou opzoeken op mijn Guild.
Ik heb ook een twaalfsnaar (omdat het moet van mijn GAS) maar speel er inderdaad bijna alleen open akkoorden op, als ik 'm al beetpak ... er moeten nieuwe snaren op en dat lijkt me ook nog wel een dingetje (al la voor het eerst met een Floyd Rose trem stemmen)

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• franssie

franssie

Save the albatross

Overigens toch maar eens zo'n Line6 Pocket Pod gekocht om weer eens wat vaker te oefenen/spelen en dat klinkt best behoorlijk - erg veel leuke 'sounds' gebaseerd op bekende nummers etc en hoewel dat natuurlijk nooit echt in de buurt komt zijn ze wel goed bruikbaar om mee te jammen.
Gisteren ook de gratis versie van WaveForm op een laptop gezet, dat heeft ook nog wel een leercurve maar lijkt me leuk om eens wat zelf te produceren en dat dan steeds te verbeteren in spel. Hell, ik heb nog ergens een Roland 303 oid liggen, lekker jaren '80 :+ (nog even de USB-Midi kabel vinden die ergens moet liggen).

• Gitarist
  • Niet online
Leendert Haaksma heeft een soloalbum uitgebracht: 12 Combustions.
Ik ben normaal gesproken niet zo van de "gitaarplaten", maar deze vind ik wel lekker. Dat is denk ik wel grotendeels te danken aan zijn sound, die ik echt heerlijk vind.

Ook leuk: Michel van Schie en Martijn Vink spelen ook mee!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://leenderthaaksma.com/

Hier te beluisteren ;)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gitarist schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:57:
Leendert Haaksma heeft een soloalbum uitgebracht: 12 Combustions.
Ik ben normaal gesproken niet zo van de "gitaarplaten", maar deze vind ik wel lekker. Dat is denk ik wel grotendeels te danken aan zijn sound, die ik echt heerlijk vind.

Ook leuk: Michel van Schie en Martijn Vink spelen ook mee!
Nederlandse muzikanten zijn zooooo underrated!

Heb nog niet geluisterd, wel de aankondiging gezien. Ben wel nieuwsgierig, dus ga nog wel even luisteren.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01:50
Ben ik de enige die hier uitermate hebberig van word?

https://harleybenton.com/effect-families/

• MsD
Nope. Hamsteren! 😏

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01:50
spoiler:
Ik heb er maar 10 gekocht... :X

• franssie

franssie

Save the albatross

Teleluvr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:29:
[...]

spoiler:
Ik heb er maar 10 gekocht... :X
spoiler:
Welke?

Voor 20 ~35 euro betaalbaar spul

[Voor 7% gewijzigd door franssie op 17-10-2021 15:34]

• Guitarist
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:20
Ja... Harley Benton staat nou niet echt persé bekend om hun goede degelijke spullen toch?
Ik twijfel nog steeds over een of meerdere van de nieuwe Universal Audio boxjes. Vooral die Reverb!

http://www.brianesselbrugge.nl

• ElectricHead

ElectricHead

Guitarist schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 01:06:
[...]

Ja... Harley Benton staat nou niet echt persé bekend om hun goede degelijke spullen toch?
Ik twijfel nog steeds over een of meerdere van de nieuwe Universal Audio boxjes. Vooral die Reverb!
Ik heb anders een Harley Benton bas die, voor het geld wat je er voor neer moet tellen, best OK is. Ik zeg niet top, maar zeker het overwegen waard. Tuurlijk, er zitten wat dingetjes niet helemaal lekker maar het kan altijd nog slechter (Ali/Wish meuk). ;)

• Stoney3K
  • Laatst online: 22:50

Stoney3K

Flatsehats!

Een bepaalde Pokémon-opmerking ligt hier voor de hand. ;)

Als ze net zo prima te doen zijn als die Behringer effecten dan heeft Thomann daar weer eens een hit mee te pakken. Ze zijn lekker bezig met dat Harley Benton-merk.

Ik hou het voorlopig even bij een enkele multi-effect: Gewoon een Zoom G3XN. Alles bij elkaar in de gitaartas, en spelen over de speakerset of koptelefoon. Die amp komt nog een keer als ik goed genoeg kan spelen om hem verdiend te hebben.

[Voor 21% gewijzigd door Stoney3K op 20-10-2021 14:50]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Masch schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:07:
SimplyGuitar ken ik niet, maar mijn ervaring met Yousician is wel heel goed. Volgens mij echt gemaakt door en voor gitaristen. Maar helaas wel ontzettend duur.
Ik heb mijn Yousician abo afgesloten toen ze hem met 50% korting aanboden, dan heb je het over iets meer dan een tientje per maand. Dat heb ik er dan nog wel voor over.

Maar nu ze voor de volgende termijn de volle mep willen vragen zet ik mijn abonnement ook gewoon stop. Ben lekker op zondagmiddag aan het lessen bij een maat van mij waar we altijjd eerst de F1 kijken, dan een hap eten en gaan jammen. :)

• Gitarist
  • Niet online
Ik heb een vraag over een amp-sim pedaal en hoe ik zoiets moet beschouwen (ik doel op een pedaal als bijvoorbeeld de Walrus Audio ACS-1*). Moet ik dat zien als een soort versterker zonder speaker en waar je ook geen speaker op kan aansluiten? Anders gezegd: is het de bedoeling dat je dat direct op een interface aansluit (lijn-niveau)? Dus eigenlijk een soort van vergelijkbaar met een Axe fx/Kemper (maar dan zonder de vele fx)?

Bij bv. de EHX 5mm staat het duidelijker aangegeven, voor zover ik begrijp is dat een "power" amp en moet je daar een 8-16 ohm speaker op aansluiten.

Wie legt het me uit :?

*ik heb in de handleiding van dat ding gekeken maar ik denk dat mijn vraag zo onwetend is dat het antwoord niet te vinden is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Gitarist schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:55:
Ik heb een vraag over een amp-sim pedaal en hoe ik zoiets moet beschouwen (ik doel op een pedaal als bijvoorbeeld de Walrus Audio ACS-1*). Moet ik dat zien als een soort versterker zonder speaker en waar je ook geen speaker op kan aansluiten? Anders gezegd: is het de bedoeling dat je dat direct op een interface aansluit (lijn-niveau)? Dus eigenlijk een soort van vergelijkbaar met een Axe fx/Kemper (maar dan zonder de vele fx)?

Bij bv. de EHX 5mm staat het duidelijker aangegeven, voor zover ik begrijp is dat een "power" amp en moet je daar een 8-16 ohm speaker op aansluiten.

Wie legt het me uit :?

*ik heb in de handleiding van dat ding gekeken maar ik denk dat mijn vraag zo onwetend is dat het antwoord niet te vinden is.
Een cab sim is een virtueel speakercabinet, dat het geluid simuleert van een cabinet naar keuze. Meestal met diverse keuzes beschikbaar, om je geluid te ‘kleuren’.

Je stuurt je signaal daarin en de output kan naar een opnameapparaat of mengpaneel.

[Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 20-10-2021 16:02]

• Gitarist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

Een cab sim is een virtueel speakercabinet, dat het geluid simuleert van een cabinet naar keuze. Meestal met diverse keuzes beschikbaar, om je geluid te ‘kleuren’.

Je stuurt je signaal daarin en de output kan naar een opnameapparaat of mengpaneel.

[Video: Impulse Response Cab Sims Explained Better]
Ah, top, dank je! Dus mijn aanname was de juiste *O*

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Gitarist schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Ah, top, dank je! Dus mijn aanname was de juiste *O*
Yep.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramzzz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

[Video: Impulse Response Cab Sims Explained Better]
Die dingen zie je steeds meer bij muzikanten die over in-ears spelen in plaats van een backline die ze in de oren blaast. Vindt de geluidstechnicus prettig, de audicien wat minder want die heeft dan geen klant meer aan ze. ;)

Amp-sim pedaaltjes zijn ook perfect als je klein behuisd bent (studentenkamer bv) en je over een koptelefoon wil oefenen.

• Gitarist
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Die dingen zie je steeds meer bij muzikanten die over in-ears spelen in plaats van een backline die ze in de oren blaast. Vindt de geluidstechnicus prettig, de audicien wat minder want die heeft dan geen klant meer aan ze. ;)

Amp-sim pedaaltjes zijn ook perfect als je klein behuisd bent (studentenkamer bv) en je over een koptelefoon wil oefenen.
Ja dat is ook precies de reden waarom ik hier een beetje in geïnteresseerd begin te raken. Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van m'n amp (Fender 68 custom deluxe reverb), vooral in opnamesettings, maar live of in de oefenruimte is een goede ampsim misschien ook wel handig en interessant. Temeer omdat wij (inderdaad) met in-ears spelen. En minder hoeven sjouwen is ook niet verkeerd :*)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gitarist schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
En minder hoeven sjouwen is ook niet verkeerd :*)
Dat is ook de reden waarom ik gewoon géén Vox AC30 neer ga zetten. I mean, het geluid van het ding is zo achterlijk ziek vet maar ik wil niet elke keer een afspraak bij de fysio hoeven maken als ik een avondje ergens heb staan spelen. Elke keer van 2 hoog naar beneden en weer terug de trap op... nah, laat maar.

En mijn buren hebben er waarschijnlijk ook een mening over. :+

[Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 20-10-2021 17:27]

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

even iets totaal anders. Ik heb de laatste tijd een beetje een rot tijd achter de rug en probeer dit een beetje van me af te schrijven (met gitaar, dus vandaar dat het in dit topic mag, vind ik :p ). Zijn er plekken dat jullie weten online waar ik mijn teksten online kan gooien voor kritiekpunten etc? Ik zou op zich wel wat met mijn teksten willen doen namelijk, maar het gaat me niet makkelijk af.

• apollo13
Drunken_Bear schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:30:
even iets totaal anders. Ik heb de laatste tijd een beetje een rot tijd achter de rug en probeer dit een beetje van me af te schrijven (met gitaar, dus vandaar dat het in dit topic mag, vind ik :p ). Zijn er plekken dat jullie weten online waar ik mijn teksten online kan gooien voor kritiekpunten etc? Ik zou op zich wel wat met mijn teksten willen doen namelijk, maar het gaat me niet makkelijk af.
Je zou het hier eens kunnen proberen: https://schrijvenonline.org/
Ik heb hier veel aan gehad toen ik mijn boek schreef. Songteksten zijn ook verhalen/gedichten. Met een beetje mazzel kan je ze daar laten proeflezen.

apollo13

• ElectricHead

ElectricHead

Drunken_Bear schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:30:
Hmmm.... Wanneer je in een band speelt zou je eventueel je bandgenoten om feedback kunnen vragen. Online ken ik niet echt een plek eerlijk gezegd.

15 jaar geleden schreef ik wat makkelijker teksten en die pasten ook prima binnen het toenmalige thema van de band. Nu probeer ik al krampachtig 3 maanden een tekst te verzinnen op een muziekstuk waar het grootste deel van de basis van mij is en ik ook een titel heb. (kan je vertellen, ik verzin momenteel niets)... :(

• Linkser
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 23:06
Still going strong hier nadat ik ongeveer 9 maanden geleden ben begonnen!
Ritme slaan blijft aandachtspuntje, ik kan dit niet zo snel uit het hoofd/na het luisteren van een nummer doen.

Ben nu bezig met barre akkoord goed en snel(ler) aan te slaan, maar ook direct de hals hierdoor te leren kennen. Dus de root notes te leren van de E en A snaar.

Iemand nog tips om snel en goed meerdere snaren aan te slaan met een vinger in een barre akkoord?

Ben ik al bezig met een jubileum aankoop, nee joh!
Al uitverkocht en iets too much nog, maar mannnn GAS is real.

• Gitarist
  • Niet online
@Linkser Ik denk dat je vraagt om tips hoe je zo succesvol mogelijk een barree kan maken met één vinger? Als we het over aanslaan hebben, wordt meestal gedoeld op de hand die de snaren in beweging brengt.

Bij het maken van barree akkoorden is naar mijn mening de positie van de duim achter de hals heel belangrijk.
Ik leg het altijd uit aan de hand van een flesje. Als je die oppakt, dan zie je dat je duim recht tegenover je vingers zit. Wanneer de duim niet recht tegenover de vingers zit, dan kan je niet genoeg kracht zetten.

Zo is het ook met gitaar spelen. Je duim zou ongeveer recht tegenover je middelvinger moeten zitten. Dus als je met je wijsvinger een barree maakt in vakje vijf, dan zou je duim ongeveer achter vakje 6 moeten zitten.

De plek van je wijsvinger is ook belangrijk, die moet zo veel mogelijk naar rechts in het vakje (tegen de fret aan) (of als je linkshandig speelt uiteraard zo veel mogelijk links).

Ook is de plek van je duim op de achterkant van de hals belangrijk. Je kan hem midden op de bolling van de hals zetten, maar ook ietsje daarboven. Meer ervaren gitaristen kunnen ook probleemloos een barree maken door hun duim helemaal bovenin te zetten (of sommigen kunnen zelfs een barree te maken met hun duim :+ ), maar ik denk dat het verstandiger is om het zo goed mogelijk aan te leren.

En als dat eenmaal goed gaat, dan kan je de houding wat comfortabeler maken. Zolang je er maar een goede toon uit krijgt.

Good luck!

Dat is trouwens wel een heel mooi vooruitzicht om te gaan kopen! Het worden mooie feestdagen zo te zien ;)

[Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 27-10-2021 08:39]

• Ankona
Grappig dat je zo de nadruk legt op de duim, mijn gitaarleraar vroeger leerde mij juist af om de duim te gebruiken. Onstpannen houden, als oefening vaak los van de hals tijdens het spelen. De vingers met de onderarm naar de toets trekken in plaats van in de hals knijpen.

Op die manier ben ik het dus gewend, een barree leg ik dus probleemloos zonder duim. (ook op de klassieke gitaar) Of het beter is? Geen idee. Ik ben het zo gewend.

alles kan off-topic

• Linkser
Gitarist schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:38:
@Linkser Ik denk dat je vraagt om tips hoe je zo succesvol mogelijk een barree kan maken met één vinger? Als we het over aanslaan hebben, wordt meestal gedoeld op de hand die de snaren in beweging brengt.
Nee de barree maken is niet (altijd) het probleem, maar neem bijvoorbeeld de C major barree.
Dan kan je drie snaren met je ringvinger pakken op zich gaat dat wel maar het klinkt nog niet goed genoeg in mijn oren. Anyway ga dat sowieso bespreken met mijn leraar uiteraard, maar dacht misschien heeft iemand hier nog een goeie tip :+

Ga proberen binnenkort ergens eens wat strats en tele's uit te proberen O-)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ankona schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:44:
Grappig dat je zo de nadruk legt op de duim, mijn gitaarleraar vroeger leerde mij juist af om de duim te gebruiken. Onstpannen houden, als oefening vaak los van de hals tijdens het spelen. De vingers met de onderarm naar de toets trekken in plaats van in de hals knijpen.

Op die manier ben ik het dus gewend, een barree leg ik dus probleemloos zonder duim. (ook op de klassieke gitaar) Of het beter is? Geen idee. Ik ben het zo gewend.
Leraren hebben allemaal zelf ook hun voorkeuren, als het goed is leert een gitaarleraar je dat je vooral moet doen wat het beste voelt voor jou.

Op een Spaanse of akoestische is het ook een compleet andere kwestie dan op een elektrische, uiteraard.

• Gitarist
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:44:

Het doel van de duim goed neerzetten is dat je daardoor zo min mogelijk kracht hoeft te zetten. Juist in het begin zie je vaak dat men enorm hard knijpt, en dat is juist niet nodig, zolang je hem maar goed neerzet. Dus dat ligt dan wel enigszins in lijn met wat jij zegt.
Maar helemaal los zou ik niet willen adviseren... ja pas als je het al kan 8)

• Gitarist
  • Niet online
Linkser schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Nee de barree maken is niet (altijd) het probleem, maar neem bijvoorbeeld de C major barree.
Dan kan je drie snaren met je ringvinger pakken op zich gaat dat wel maar het klinkt nog niet goed genoeg in mijn oren. Anyway ga dat sowieso bespreken met mijn leraar uiteraard, maar dacht misschien heeft iemand hier nog een goeie tip :+

Ga proberen binnenkort ergens eens wat strats en tele's uit te proberen O-)
Ah ok, als je het hebt over de C-barree in de A vorm (dus van dik naar dun X 3 5 5 5 3), ja dat is dan lastiger met die ringvinger, omdat je in principe de hoge e-snaar wilt vrijhouden.

Maar ook daar zou mijn advies zijn: eerst leren om het met drie vingers op een rijtje te spelen, en daarna mag je het met één vinger proberen :P En daarna is het gewoon whatever works

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik heb al moeite genoeg om telkens mijn vingers goed te zetten dat de snaar goed aangeslagen wordt. Laat staan de oefening om dit 30-60x/minuut te doen. :X

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik speel tegenwoordig in John Mayer stijl, dus helemaal geen barré meer (dwz soms halve barré). En dat bevalt me prima!

Ben er nog wel mee aan het oefenen en weet nog niet op elke plek een andere handsetting aan te nemen, maar de tonatie bevalt me een stuk beter.
Het is een stijl waarbij je niet ervan uit gaat altijd alle zes de snaren te spelen.

• Gitarist
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:34:
Ik speel tegenwoordig in John Mayer stijl, dus helemaal geen barré meer (dwz soms halve barré). En dat bevalt me prima!

Ben er nog wel mee aan het oefenen en weet nog niet op elke plek een andere handsetting aan te nemen, maar de tonatie bevalt me een stuk beter.
Het is een stijl waarbij je niet ervan uit gaat altijd alle zes de snaren te spelen.
Nee, dat is idd o.a. in de jazz ook gebruikelijker. Dan zit de basnoot vaak niet eens in het akkoord ;)
Is ook inderdaad eigenlijk niet meer nodig. In bandformaat wordt bv. het spectrum van de lage gitaarsnaren vaak al bediend door de bassist/toetsenist van de band.

• Linkser
Voor wie ze gemist heeft, Lockdown Session van Clapton.
Best wel beetje trost dat ik dit nummer mijzelf heb aangeleerd (slagritme en al) door enkel te kijken en luisteren naar dit nummer. To be fair is ook niet het meest moeilijke nummer wat de beste man kan spelen uiteraard ;)

• Linkser
Gitarist schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Ah ok, als je het hebt over de C-barree in de A vorm (dus van dik naar dun X 3 5 5 5 3), ja dat is dan lastiger met die ringvinger, omdat je in principe de hoge e-snaar wilt vrijhouden.

Maar ook daar zou mijn advies zijn: eerst leren om het met drie vingers op een rijtje te spelen, en daarna mag je het met één vinger proberen :P En daarna is het gewoon whatever works
Weet niet of het ligt aan mijn hals of dikke vingers (waarschijnlijk het laatste), maar met drie vingers op een rijtje is echt niet te doen....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Señor Sjon schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:59:
Ik heb al moeite genoeg om telkens mijn vingers goed te zetten dat de snaar goed aangeslagen wordt. Laat staan de oefening om dit 30-60x/minuut te doen. :X
Alle begin is moeilijk :). En soms blijft het lastig. Ik ben ‘rollercoaster’ aan t oefenen en dan moet je van een G naar een Amineur, maar met een hammer op snaar 2 en voila, opeens is de wissel weer lastig :). En dat na een klein jaartje…

• gitaarwerk
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Er is een europees limited edition van de Maxon overdrive (aka de originele tube screamer).Oplage van 250 met originele chip erin. Wees snel ;)

https://www.thomann.de/in...n=id84&utm_content=widget

Oh, en heb een kleine aanwinst erbij

[Voor 24% gewijzigd door gitaarwerk op 27-10-2021 18:52]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
gitaarwerk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:46:
Er is een europees limited edition van de Maxon overdrive (aka de originele tube screamer).Oplage van 250 met originele chip erin. Wees snel ;)

https://www.thomann.de/in...n=id84&utm_content=widget

Oh, en heb een kleine aanwinst erbij
[Afbeelding]
Nice! :D

Ik kwam ook nog zo’n Korinna Exporer tegen, niets eens zo gek duur…

• gitaarwerk
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Nice! :D

Ik kwam ook nog zo’n Korinna Exporer tegen, niets eens zo gek duur…
Nice! Ik denk dat we dezelfde tegen zijn gekomen. Zwarte ook toevallig?

Ik heb deze wel te duur gekocht eigenlijk, maar het is ook wel een zeldzamer object. Ik heb echt wat met bindings,… en een explorer wit is gewoon heel nice. Oh ja, op deze zie je het niet, maar hij heeft glitters. Met Seymour Duncan JB humbuckers, Gotoh mini locking tuners. Ik ga hier en daar nog wat modden. De bridge pickup is niet zo netjes meer. Twijfel nog of ik er andere in zet. Wellicht alnico 2, meer geluid van de gitaar laten horen. Maar is wel kinder metal :-P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
gitaarwerk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Nice! Ik denk dat we dezelfde tegen zijn gekomen. Zwarte ook toevallig?

Ik heb deze wel te duur gekocht eigenlijk, maar het is ook wel een zeldzamer object. Ik heb echt wat met bindings,… en een explorer wit is gewoon heel nice. Oh ja, op deze zie je het niet, maar hij heeft glitters. Met Seymour Duncan JB humbuckers, Gotoh mini locking tuners. Ik ga hier en daar nog wat modden. De bridge pickup is niet zo netjes meer. Twijfel nog of ik er andere in zet. Wellicht alnico 2, meer geluid van de gitaar laten horen. Maar is wel kinder metal :-P
Ik had je er toen 2 getipt, maar dit was een ‘natural’ Gibson! :9

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 27-10-2021 19:13]

• gitaarwerk
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:13:
[...]

Ik had je er toen 2 getipt, maar dit was een ‘natural’ Gibson! :9

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Ja gezien, maar vind ‘m toch minder mooi. hij heeft ook geen glitters.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Gitarist
  • Niet online
Voor hen die dit bericht nog niet eerder hebben gezien en geïnteresseerd zijn om te komen!

Mocht je nog willen komen: het is 28 november in Enschede!

Tweakers Gitaarmeet 2021

[Afbeelding][Afbeelding]

Datum

Ik zou 20 of 27 november willen voorstellen. Maar uiteraard moeten we dit met z'n allen bepalen.

Wie doet er mee?

Wat kost da?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
gitaarwerk schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Ja gezien, maar vind ‘m toch minder mooi. hij heeft ook geen glitters.
En dat is wel een eerste vereiste toch? ;)

:+

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee