Is er al een voorzichtige voorspelling wanneer Oneplus met de final komt? En is het in Android 10 al mogelijk om Netflix via USB C te streamen naar TV via HDMI?
Kan ik straks wel eens testen, heb een USB-C dock. Desktopmode gister even getest en dat werkt semi. Ik wilde inderdaad ook gelijk Netflixen maar die stond in de desktopmode niet bij de apps, geen idee waarom.Boinkie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:41:
Is er al een voorzichtige voorspelling wanneer Oneplus met de final komt? En is het in Android 10 al mogelijk om Netflix via USB C te streamen naar TV via HDMI?
Als dat werkt dan is dat echt de ultieme functie namelijk. USB C naar HDMI kabel in je travelgear en je kan altijd en overal terecht met je eigen account op Netflix en gewoon FULL HD of zelfs 4K kijken?
Chromecast in je tas kan ook, maar da's altijd gelul met wifi netwerk als je zelf geen travelrouter in je gear hebtBoinkie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:50:
Als dat werkt dan is dat echt de ultieme functie namelijk. USB C naar HDMI kabel in je travelgear en je kan altijd en overal terecht met je eigen account op Netflix en gewoon FULL HD of zelfs 4K kijken?
krijgen jullie de smart lock aan de praat? Om een of andere reden wil de One Plus 7 niet in unlocked modus blijven in de auto.
Als ik netflix start en de tv eraan hang doet netflix 't idd ook op de tvBoinkie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:50:
Heel nice! Zolang het geen korrels zijn ben ik tevreden ;-)ascent schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:25:
[...]
Als ik netflix start en de tv eraan hang doet netflix 't idd ook op de tvAlleen geen idee hoe ik kan testen welke resolutie dat dan doet maar soit
Sinds tijdje opeens issue met mijn microfoon. Erg moeilijk te verstaan door gesprekspartner. Ik weet nu niet of t komt door laatste update naar 9.5.11 of nadat ik mijn telefoon voorzichtig onder kraan afgespoeld had. Opgelet dat er niets direct in de gaatjes zou kunnen lopen en meteen afgedroogd.
Hoop dat het iets met de firmware is en wacht op een update.
Hoop dat het iets met de firmware is en wacht op een update.
Ik denk dat je daar je probleem hebt. Speakers en microfoons (wat effectief inverse speakers zijn) kunnen bijzonder slecht tegen vocht.TheGabeMan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:29:
(...) nadat ik mijn telefoon voorzichtig onder kraan afgespoeld had. (...)
Nou ja, met opletten dat er niks direct in zou komen en de mededeling van OnePlus dat ie waterdicht is (ondanks missende IP67) had ik verwacht dat het geen issue zou zijn. Demo filmpje van OnePlus laat het toestel in een emmer water zien. Dit was echt veel minder.Esumontere schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat je daar je probleem hebt. Speakers en microfoons (wat effectief inverse speakers zijn) kunnen bijzonder slecht tegen vocht.
Een telefoon onder de kraan houden versus in een emmer water leggen is alleen een heel ander verhaal.TheGabeMan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:47:
[...]
Nou ja, met opletten dat er niks direct in zou komen en de mededeling van OnePlus dat ie waterdicht is (ondanks missende IP67) had ik verwacht dat het geen issue zou zijn. Demo filmpje van OnePlus laat het toestel in een emmer water zien. Dit was echt veel minder.
Er zit een soort waterafstotende mesh achter de gaten voor je microfoon en speakers (zie: YouTube: OnePlus 7 Pro Teardown! - Is the Pop Up Camera Water Proof?! die houden water tegen tot op een zekere druk.
Een kraan (direct) op zo'n mesh is een te grote druk: dus gaat het water er doorheen. Een telefoon in een emmer water is niet zoveel druk op de mesh, dus blijft het water eruit.
Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
(De link van de video gaat meteen naar de goede timestamp, maar voor de volledigheid: bij 3min37 sec)
[ Voor 5% gewijzigd door Rutger op 06-09-2019 13:54 ]
Daar heb ik specifiek op opgelet. Geen water direct in de gaatjes. Maar anyway.... zal eens kijken of er al reparatie services zijn die hem open kunnen maken en nog iets kunnen fixen.Rutger schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:53:
[...]
Een telefoon onder de kraan houden versus in een emmer water leggen is alleen een heel ander verhaal.
Er zit een soort waterafstotende mesh achter de gaten voor je microfoon en speakers (zie: YouTube: OnePlus 7 Pro Teardown! - Is the Pop Up Camera Water Proof?! die houden water tegen tot op een zekere druk.
Een kraan (direct) op zo'n mesh is een te grote druk: dus gaat het water er doorheen. Een telefoon in een emmer water is niet zoveel druk op de mesh, dus blijft het water eruit.
Dat zou de oorzaak kunnen zijn.
Hmm balen. Hopelijk kun je wat vinden, anders kun je met bovenstaand filmpje ook nog zelf aan de slag met hem uit elkaar schroevenTheGabeMan schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:57:
[...]
Daar heb ik specifiek op opgelet. Geen water direct in de gaatjes. Maar anyway.... zal eens kijken of er al reparatie services zijn die hem open kunnen maken en nog iets kunnen fixen.
10 of nog 9?blavlaa schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:02:
Schijnt een nieuwe update aan te komen. Via de Telegram groep van Renovate ICE.
[Afbeelding]
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Dat is voor nu nog de internationale variant. Weet niet zeker of hij ook voor de EU-variant komt. Zo wel, dan zal er niks over Sprint aanwezig zijn in die changelog.blavlaa schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:02:
[Afbeelding]
9. Deze maand komt stable van Android 10 waarschijnlijk.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dag allemaal, sinds een dag ongeveer heeft me oneplus 7 pro last van random trillingen, hierdoor klapt ook de frontcamera weer in en biiv ook het toetsenbord. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de laatste normale update... In instellingen heb ik alle trillingen uitgezet, behalve bij oproepen. Ook meldingen van chrome gecheckt of rare sites niet stiekem meldingen geven.
Aan de hand van de laatste Open Ears Forum maakt 1+ wat beloftes.
Nou afwachten wat van deze beloftes uitkomt.
https://www.androidpolice...g-apps-in-the-background/
Het origineel van de 1+ forums.
https://forums.oneplus.co...munity-goa-india.1101974/
Nou afwachten wat van deze beloftes uitkomt.
https://www.androidpolice...g-apps-in-the-background/
Het origineel van de 1+ forums.
https://forums.oneplus.co...munity-goa-india.1101974/
[ Voor 24% gewijzigd door blavlaa op 10-09-2019 20:27 ]
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Zou er nog een update komen of is de volgende update meteen Android 10.
Een update op mijn post.blavlaa schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:02:
[Afbeelding]
https://www.xda-developer...s-9-5-13-verizon-visible/
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Die update komt waarschijnlijk niet voor de Europese variant.
Dat heb ik ook begrepen ja.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:50:
Die update komt waarschijnlijk niet voor de Europese variant.
Dacht ergens gelezen te hebben dat de volgende 10 wordt.
Heb trouwens t idee dat sinds 9.5.11, de switch van land langer duurt. Ik rij vaak vanuit Belgie de grens over naar Nederland en dan langs de grens een stuk over de A2 omhoog. Normaal zat ik net achter de grens meteen op T-Mobile (mijn provider), maar nu duurt het echt best lang en vaak moet ik eerst naar handmatig netwerk zoeken gaan, dan T-Mobile aanklikken en dan weer terug op automatisch zetten.
Nog meer mensen gemerkt?
Nog meer mensen gemerkt?
Sinds nieuwe Chrome update werkt 90Hz weer smooth
geen 60hz geneuzel meer
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Nice, gelijk geüpdate.d22wth schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:18:
Sinds nieuwe Chrome update werkt 90Hz weer smoothgeen 60hz geneuzel meer
Ik vond deze test wel handig om het verschil tussen 60Hz en 90Hz 'naast elkaar' te zien:
http://frames-per-second.appspot.com/
(1e bal uiteraard wel even aanpassen naar 90 fps en de 2e naar 60 fps)
[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 13-09-2019 00:56 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb hier last van gehad met de OP3 en nu met de OP7. Ik vlieg vaak tussen Finland en Nederland, met tussenstops in andere Europese landen en dan merk ik dat het altijd (vervelend) lang duurt voordat de telefoon een netwerk heeft gevonden in tegenstelling tot andere telefoons. GPS staat aan, weet niet of dat uitmaakt. Waar zou dit aan kunnen liggen? Vaak moet ik handmatig naar netwerk zoeken omdat de telefoon het niet lukt..TheGabeMan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:09:
Heb trouwens t idee dat sinds 9.5.11, de switch van land langer duurt. Ik rij vaak vanuit Belgie de grens over naar Nederland en dan langs de grens een stuk over de A2 omhoog. Normaal zat ik net achter de grens meteen op T-Mobile (mijn provider), maar nu duurt het echt best lang en vaak moet ik eerst naar handmatig netwerk zoeken gaan, dan T-Mobile aanklikken en dan weer terug op automatisch zetten.
Nog meer mensen gemerkt?
Bij mij lijkt het een firmware dingetje. Had dit in het begin niet.MartijnFinland schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:36:
[...]
Ik heb hier last van gehad met de OP3 en nu met de OP7. Ik vlieg vaak tussen Finland en Nederland, met tussenstops in andere Europese landen en dan merk ik dat het altijd (vervelend) lang duurt voordat de telefoon een netwerk heeft gevonden in tegenstelling tot andere telefoons. GPS staat aan, weet niet of dat uitmaakt. Waar zou dit aan kunnen liggen? Vaak moet ik handmatig naar netwerk zoeken omdat de telefoon het niet lukt..
Ik ben echt helemaal klaar met hoe slecht de herkennig is van landscape versus portrait modus. Ik zit met regelmaat mijn eigen pols in het rond te draaien totdat het ding (7) eindelijk herkent dat ik weer terug wil gaan naar portrait modus... Zijn er anderen die dit probleem hebben?
Daar heb ik de laatste tijd ook veel problemen mee. Zeer irritant dat je moet staan zwaaien met je dure telefoon alsof het een ding van €100 is. Ik hoop dat ze het fixen met een update. De sensor in de telefoon wordt in meer toestellen gebruikt dan alleen in de onze, dus het moet toch gewoon kunnen werkenIrcghost schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:01:
Ik ben echt helemaal klaar met hoe slecht de herkennig is van landscape versus portrait modus. Ik zit met regelmaat mijn eigen pols in het rond te draaien totdat het ding (7) eindelijk herkent dat ik weer terug wil gaan naar portrait modus... Zijn er anderen die dit probleem hebben?

Dit heb ik eigenlijk met ongeveer al mijn telefoons gehad. Mijn oplossing: met de quicktoggle portrait modus forceren.Ircghost schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:01:
Hebben jullie ook veel last van lag in die camera app?
Heb het dan voornamelijk over het switchen naar 3x en een foto nemen dat duurt vaak best lang.
Vaak ook last van shutterspeed lag, ik maak snel een foto van iets en leg me telefoon weg later kijk ik terug en zie ik dat de foto helemaal gewogen is of van de grond..
Camera versie 3.8.13
Gcam beter hierin? wil gcam wel gebruiken maar las destijds dat niet alle sensors daarop werken bijv.
Wil het liefst niet switchen tussen camera apps depening on the situation, lees veel dat root wel een must is als je die andere cameras beschikbaar wilt hebben is dat het waard? en moeilijk?
Heb het dan voornamelijk over het switchen naar 3x en een foto nemen dat duurt vaak best lang.
Vaak ook last van shutterspeed lag, ik maak snel een foto van iets en leg me telefoon weg later kijk ik terug en zie ik dat de foto helemaal gewogen is of van de grond..

Camera versie 3.8.13
Gcam beter hierin? wil gcam wel gebruiken maar las destijds dat niet alle sensors daarop werken bijv.
Wil het liefst niet switchen tussen camera apps depening on the situation, lees veel dat root wel een must is als je die andere cameras beschikbaar wilt hebben is dat het waard? en moeilijk?
[ Voor 17% gewijzigd door xeoMe op 14-09-2019 20:14 ]
Is er al iets bekend over een datum wanneer we de update naar Android 10 gaan ontvangen? Vind het wel lang duren voordat we een update krijgen, los van Android 10. Heb altijd Samsung telefoons gehad en ben juist overgestapt naar OP 7 pro voor het update beleid. De beveiligings patch is nog van augustus.
Het beleid van Oneplus is een security release om de maand. De volgende kun je dus pas verwachten in oktober.RandyAmsterdam schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:25:
Heb altijd Samsung telefoons gehad en ben juist overgestapt naar OP 7 pro voor het update beleid. De beveiligings patch is nog van augustus.
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
Zit er bij de OnePlus 7 een hoesje en screenprotector bij als je deze nieuw koopt ?
Yeps, zo'n soft TPU shell case en een plastic screenprotectorAlbert020 schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:59:
Zit er bij de OnePlus 7 een hoesje en screenprotector bij als je deze nieuw koopt ?
De protector zit al op het toestel ?ascent schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:06:
[...]
Yeps, zo'n soft TPU shell case en een plastic screenprotector
yepAlbert020 schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:08:
[...]
De protector zit al op het toestel geplakt ?
en die bijgeleverde case wil je ook gebruiken want met de sandstone of welke case dan ook die de onderkant *niet* afschermt hebben veel mensen last van ghosttouches
[ Voor 20% gewijzigd door ascent op 15-09-2019 15:29 ]
De OnePlus 7 8GB/256GB Mirror Grey besteldascent schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:12:
en die bijgeleverde case wil je ook gebruiken want met de sandstone of welke case dan ook die de onderkant *niet* afschermt hebben veel mensen last van ghosttouches
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 15-09-2019 16:45 ]
Niet om je enthousiasme weg te nemen, maar volgende maand komt de 7T.Albert020 schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:28:
[...]
De OnePlus 7 8GB/256GB Mirror Grey besteld
Weet ik, maar maakt niet uit, kan niet tot volgende maand wachten, heb nu een telefoon nodig,Anonymoussaurus schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:16:
[...]
Niet om je enthousiasme weg te nemen, maar volgende maand komt de 7T.
en ben toch wel van plan deze 2 jaartjes te houden, dan neem ik de OnePlus 9
Hoe werkt dat tegenwoordig met prijzen bij Oneplus? Wordt de 7 pro straks iets goedkoper, en de 7t pro duurder dan de huidige 7 pro?Anonymoussaurus schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:16:
[...]
Niet om je enthousiasme weg te nemen, maar volgende maand komt de 7T.
Helaas niet. Misschien dat ze een actie doen alsnog, en misschien dat Belsimpel dat wel gaat doen.SaN schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:35:
[...]
Hoe werkt dat tegenwoordig met prijzen bij Oneplus? Wordt de 7 pro straks iets goedkoper, en de 7t pro duurder dan de huidige 7 pro?
Oeh, had gezegd, had je die van mij mogen kopen, kon ik weer terug naar m'n oneplus5Albert020 schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:20:
[...]
Weet ik, maar maakt niet uit, kan niet tot volgende maand wachten, heb nu een telefoon nodig,
en ben toch wel van plan deze 2 jaartjes te houden, dan neem ik de OnePlus 9
Wat dan? De huidige modellen houden dezelfde prijs en de t versies worden iets duurder?Anonymoussaurus schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:38:
[...]
Helaas niet. Misschien dat ze een actie doen alsnog, en misschien dat Belsimpel dat wel gaat doen.
Ja, en op een gegeven moment zijn ze dan alleen nog maar te verkrijgen via Belsimpel.SaN schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:07:
[...]
Wat dan? De huidige modellen houden dezelfde prijs en de t versies worden iets duurder?
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik wacht de release van de t versies maar af voordat ik een besluit neem. Hopelijk wordt de 7t goed genoeg en iets goedkoper dan de huidige pro.Anonymoussaurus schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:12:
[...]
Ja, en op een gegeven moment zijn ze dan alleen nog maar te verkrijgen via Belsimpel.
Met geluk dezelfde prijs als de huidige 7.SaN schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:15:
[...]
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik wacht de release van de t versies maar af voordat ik een besluit neem. Hopelijk wordt de 7t goed genoeg en iets goedkoper dan de huidige pro.
Not gonna happen, toestel biedt zoveel innovatie, daar betaal je de prijs voor.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Welke innovatie dan? Een ietsje snellere processor en dingen die ze in de 7 Pro al hebben gedaan?CLB schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:56:
Not gonna happen, toestel biedt zoveel innovatie, daar betaal je de prijs voor.
Ja, en dat is dus redelijk wat ten opzichte van de normale 7.Esumontere schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:31:
Welke innovatie dan? Een ietsje snellere processor en dingen die ze in de 7 Pro al hebben gedaan?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Op onze uni hebben we een wifinetwerk van Eduroam. Afgelopen maandag maar eens geprobeerd om in te loggen met mijn toestel (7 Pro) door middel van studenten-emailadres i.c.m. wachtwoord van het bijbehorende account. Dit na een paar dagen met het gast-netwerk verbonden te zijn geweest.
Verbinden met Eduroam was op zich geen probleem, maar eenmaal verbonden kreeg ik de melding "Connected, no internet". Vervolgens maar weer geprobeerd met het gast-netwerk te verbinden, omdat deze voorheen wel werkte, maar ook deze gaf vervolgens (na het accepteren van de voorwaarden in de browser) de melding "Connected, no internet".
Onderhand (naar mijn weten) alles wel al zo'n beetje geprobeerd: WiFi meerdere malen aan/uit gezet; network settings verwijderd; cache verwijderd; EduroamCAT tool gebruikt, toestel meerdere malen gereboot; in de wifi API settings het netwerk disabled/enabled... Niks heeft echter gewerkt. Het wifinetwerk heeft een 802.1x EAP security. Ook kan ik met mijn (Windows) laptop wél gewoon verbinden met mijn email/wachtwoord combinatie, dus daar ligt het niet aan. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een factory reset.
Voordat ik dat probeer, vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met zo'n soort probleem, en/of een oplossing heeft🙄
Verbinden met Eduroam was op zich geen probleem, maar eenmaal verbonden kreeg ik de melding "Connected, no internet". Vervolgens maar weer geprobeerd met het gast-netwerk te verbinden, omdat deze voorheen wel werkte, maar ook deze gaf vervolgens (na het accepteren van de voorwaarden in de browser) de melding "Connected, no internet".
Onderhand (naar mijn weten) alles wel al zo'n beetje geprobeerd: WiFi meerdere malen aan/uit gezet; network settings verwijderd; cache verwijderd; EduroamCAT tool gebruikt, toestel meerdere malen gereboot; in de wifi API settings het netwerk disabled/enabled... Niks heeft echter gewerkt. Het wifinetwerk heeft een 802.1x EAP security. Ook kan ik met mijn (Windows) laptop wél gewoon verbinden met mijn email/wachtwoord combinatie, dus daar ligt het niet aan. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een factory reset.
Voordat ik dat probeer, vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met zo'n soort probleem, en/of een oplossing heeft🙄
Maak je gebruik van Private DNS op je OnePlus? Zo ja, zet het uit. Eduroam met Surf als provider laat geen verkeer naar alternatieve DNS-servers toe. En als je telefoon geen DNS-server kan bereiken, wordt dat gezien als 'connected' maar geen internetverbinding.stenjeuring schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:38:
Op onze uni hebben we een wifinetwerk van Eduroam. Afgelopen maandag maar eens geprobeerd om in te loggen met mijn toestel (7 Pro) door middel van studenten-emailadres i.c.m. wachtwoord van het bijbehorende account. Dit na een paar dagen met het gast-netwerk verbonden te zijn geweest.
Nee, ik gebruik geen VPNdreester schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:10:
[...]
Maak je gebruik van Private DNS op je OnePlus? Zo ja, zet het uit. Eduroam met Surf als provider laat geen verkeer naar alternatieve DNS-servers toe. En als je telefoon geen DNS-server kan bereiken, wordt dat gezien als 'connected' maar geen internetverbinding.

En zonder die case is het toestel veel te glad om vast te houden. Gebruik de telefoon ook vaak tijdens het fietsen om snel even een foto te schieten. Niet te doen zonder case :-)ascent schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:12:
Ik maak ook elke dag gebruik van Eduroam en heb in Blokada ingesteld dat hij 1.1.1.1 moet gebruiken. Werkt dus prima hier.dreester schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:10:
[...]
Maak je gebruik van Private DNS op je OnePlus? Zo ja, zet het uit. Eduroam met Surf als provider laat geen verkeer naar alternatieve DNS-servers toe. En als je telefoon geen DNS-server kan bereiken, wordt dat gezien als 'connected' maar geen internetverbinding.
Nee precies.. Maar nergens zeggen ze erbij dat je een hoesje moet hebben die de onderkant ook afschermtTheGabeMan schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:30:
[...]
En zonder die case is het toestel veel te glad om vast te houden. Gebruik de telefoon ook vaak tijdens het fietsen om snel even een foto te schieten. Niet te doen zonder case :-)
Nou ja, onderkant afschermt..... Bij het standaard hoesje is de simkaart sleuf aan de onderkant hierdoor niet meer bereikbaar (who cares) maar heb wel 4 gaten voor mic, usb en ik denk geluid. Weet dus niet wat men bedoelt met afschermen voor ghost touches.ascent schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:09:
[...]
Nee precies.. Maar nergens zeggen ze erbij dat je een hoesje moet hebben die de onderkant ook afschermt
Nou, dat kan ik je vrij exact uitleggen :-)TheGabeMan schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:17:
[...]
Nou ja, onderkant afschermt..... Bij het standaard hoesje is de simkaart sleuf aan de onderkant hierdoor niet meer bereikbaar (who cares) maar heb wel 4 gaten voor mic, usb en ik denk geluid. Weet dus niet wat men bedoelt met afschermen voor ghost touches.
Veel mensen, waaronder ikzelf, houden de telefoon vast waarbij ze de pink als support gebruiken onderaan 't toestel, zeg maar zoals op https://nl.123rf.com/phot...ar-services-to-help-.html
Je pink raakt daarbij de onderkant van 't scherm, het metaal zegmaar. De grille waar zowel de luidspreker in zit als ook de USB-C port.
Zodra je met een vinger contact maakt met die onderkant, is er een grote kans dat je "last" krijgt van die ghost touches.
De "fix" is dus een hoesje die ook aan de onderkant rubber heeft (je hebt dan weliswaar cutouts voor muziek en laden, maar je komt niet meer met je vinger tegen 't metaal aan).
In de openingspost van https://forums.oneplus.co...s-7-touch-issues.1070754/ wordt dit met een video vrij eenvoudig uitgelegd, en dat is een beetje het verzameltopic van de regular OP7 touch issues geworden.
Wat ik bedoel is deze instelling:

Check of deze uitgeschakeld is.
Blokada bouwt een VPN verbinding waarover o.a. DNS verkeer gaat. Met Private DNS kun je dus zonder een VPN app een alternatieve DNS-server instellen, zoals eentje die ads blokkeert. Ik gebruik dns.adguard.com, zodra ik dit gebruik heb ik geen verbinding op eduroam. Buiten dat werkt het als een trein.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:54:
[...]
Ik maak ook elke dag gebruik van Eduroam en heb in Blokada ingesteld dat hij 1.1.1.1 moet gebruiken. Werkt dus prima hier.
Maar jullie zeggen dat Eduroam het DNS-verkeer blokkeert, dus zou ik hetzelfde gedrag verwachten met Blokada. In beide gevallen doet 'ie namelijk een DNS-request wat over het Eduroam netwerk moet.dreester schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:18:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Blokada bouwt een VPN verbinding waarover o.a. DNS verkeer gaat. Met Private DNS kun je dus zonder een VPN app een alternatieve DNS-server instellen, zoals eentje die ads blokkeert. Ik gebruik dns.adguard.com, zodra ik dit gebruik heb ik geen verbinding op eduroam. Buiten dat werkt het als een trein.
Klopt, echter verkeer dat over de VPN tunnel gaat is niet inzichtelijk voor de firewalls van de onderwijsinstelling en voor SURF. Daarom werkt het met VPN gewoon. Probeer op je laptop maar een andere DNS in te stellen wanneer je met eduroam verbonden bent, gaat niet werken.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:24:
[...]
Maar jullie zeggen dat Eduroam het DNS-verkeer blokkeert, dus zou ik hetzelfde gedrag verwachten met Blokada. In beide gevallen doet 'ie namelijk een DNS-request wat over het Eduroam netwerk moet.
Oh sorry, op de een of andere manier maakte ik van DNS VPN..dreester schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:18:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb dus compleet over dit kopje in de network settings heen gekeken. Niet dat ik wist dat dat het probleem was, maar dacht dat mijn opties wel op waren terwijl het dus eigenlijk zo in mijn gezicht stond. Heb ooit een keer 1.1.1.1 ingesteld, en er nooit weer naar omgekeken. Nu ik je vorige bericht weer teruglees snap ik dat dit niet werkt op Eduroam. De private DNS uitzetten heeft inderdaad het hele probleem verholpen, bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door stenjeuring op 16-09-2019 10:33 ]
Lol, net geprobeerd om op m'n laptop Cloudflare DNS in te stellen (1.1.1.1) en alles blijft gewoon werken. Hiermee getest: https://dnsleaktest.com.dreester schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:29:
[...]
Klopt, echter verkeer dat over de VPN tunnel gaat is niet inzichtelijk voor de firewalls van de onderwijsinstelling en voor SURF. Daarom werkt het met VPN gewoon. Probeer op je laptop maar een andere DNS in te stellen wanneer je met eduroam verbonden bent, gaat niet werken.
Lucky bastardAnonymoussaurus schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:33:
[...]
Lol, net geprobeerd om op m'n laptop Cloudflare DNS in te stellen (1.1.1.1) en alles blijft gewoon werken. Hiermee getest: https://dnsleaktest.com.
Volgens mij staat het dan niet voor alle onderwijsinstellingen dicht, heb het bij een aantal getest.
Aaaah.... helder. thxascent schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:33:
-----KNIP-----
Je pink raakt daarbij de onderkant van 't scherm, het metaal zegmaar. De grille waar zowel de luidspreker in zit als ook de USB-C port.
Zodra je met een vinger contact maakt met die onderkant, is er een grote kans dat je "last" krijgt van die ghost touches.
Vraagje voor de experts. Als ik via eglobal een OP7 pro met flashed OS koop, werkt dan alles out of the box gewoon zoals het dat zou doen op een Europese versie? Alvast dank!
Heb de OP7 binnen, wat een snelheid, zeer tevreden tot nu toe
Ik heb zelf hiervoor de OP6 een paar maanden gehad. Besteld via Geekbuying, ook met een flashed OS. Deze werkte inderdaad gewoon out of the box, en heb er nooit problemen mee gehad. Kwam daarvoor van een OP5T (die wel gewoon in Nederland gekocht was), en heb geen verschillen in OS/gebruik gemerkt. Ik neem aan dat dit voor de OP7 van eglobal hetzelfde is, maar kan het je niet garanderen..lucknopfler schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:25:
Vraagje voor de experts. Als ik via eglobal een OP7 pro met flashed OS koop, werkt dan alles out of the box gewoon zoals het dat zou doen op een Europese versie? Alvast dank!
[ Voor 3% gewijzigd door stenjeuring op 16-09-2019 22:45 ]
Kom van een SGS8 daar had je een Device Care, is dit voor de OP7 ook beschikbaar, of niet nodig ?
Update 9.5.11 draaien? Benieuwd naar de gesprekskwaliteit. Mensen kunnen mij nauwelijks meer verstaan. Ik hoopte op software update die t kan fixen, maar dat duurt nog effeAlbert020 schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:16:
Heb de OP7 binnen, wat een snelheid, zeer tevreden tot nu toe
Draai hier na update op 9.5.8 en geen problemen met gesprekken.....TheGabeMan schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:36:
[...]
Update 9.5.11 draaien? Benieuwd naar de gesprekskwaliteit. Mensen kunnen mij nauwelijks meer verstaan. Ik hoopte op software update die t kan fixen, maar dat duurt nog effe
Bang dat ik misschien toch eens de telefoon op moet sturen ter reparatie.Albert020 schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:45:
[...]
Draai hier na update op 9.5.8 en geen problemen met gesprekken.....
Een lokale telefoon reparateur zal 'm denk ik niet zo netjes dicht kunnen maken.
* edit: verkeerd geplaatst. Verwijderen graag
[ Voor 85% gewijzigd door Dysi op 16-09-2019 20:26 ]
Wat ik op verschillende plekken lees is dat je geen cleaning app moet gebruikten op de OP7,
waarom is dit en hoe worden dan de overbodige bestanden verwijderd en geheugen geleegd ?
waarom is dit en hoe worden dan de overbodige bestanden verwijderd en geheugen geleegd ?
Misschien handig om een paar links erbij te doen waar je dit hebt gelezenAlbert020 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:03:
Wat ik op verschillende plekken lees is dat je geen cleaning app moet gebruikten op de OP7,
Onder andere op forums.oneplusConvoy schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:05:
[...]
Misschien handig om een paar links erbij te doen waar je dit hebt gelezen
Welke cleaner raden jullie aan: sdmaid pro ? (of geen gebruiken? )
[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 17-09-2019 00:28 ]
Ik gebruik nooit cleaners, het enige wat ze doen is cache bestanden deleten en die worden toch weer aangemaakt. Ik gooi af en toe m'n map downloads leeg, meer onderhoud naast het installeren van updates is er imho niet nodig.
Ik gebruik geen cleaner en alles hobbelt lekker door.Albert020 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:10:
[...]
Welke cleaner raden jullie aan: sdmaid pro ? (of geen gebruiken? )
Die camera bump van de 7T is echt lelijk !

[ Voor 162% gewijzigd door Albert020 op 17-09-2019 21:35 ]
Hij is in ieder geval veel mooier dan de bump van de nieuwe iPhone 11😜...Albert020 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:45:
Die camera bump van de 7T is echt lelijk !
[Afbeelding]
Mooi in het midden en symmetrisch😉
Doet me denken aan de Nokia Lumia 1020 uit 2013Mars trigger schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:16:
[...]
Hij is in ieder geval veel mooier dan de bump van de nieuwe iPhone 11😜...
Mooi in het midden en symmetrisch😉

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 17-09-2019 22:34 ]
En dat isAlbert020 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:42:
Doet me denken aan de Nokia Lumia 1020 uit 2013

Daar komt 'ie! Binnenkort ook in Oxygen Updater:

Heb je Oxygen Updater geïnstalleerd? Zo ja, kan je alsjeblieft de contribute optie aanzetten? Of voordat je daar aan begint: kan je vóór het rebooten even de root folder checken en kijken of die ZIP erin staat?ascent schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:46:
Krijg m ook via de gewone ota nu idd, 124 MB voor de incrementele update
Staat nu aan! (En ben inmiddels in de nieuwe geboot, dus ik vrees dat ik te laat ben?)Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:10:
[...]
Heb je Oxygen Updater geïnstalleerd? Zo ja, kan je alsjeblieft de contribute optie aanzetten? Of voordat je daar aan begint: kan je vóór het rebooten even de root folder checken en kijken of die ZIP erin staat?
Als eerst bedankt.ascent schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:12:
[...]
Staat nu aan! (En ben inmiddels in de nieuwe geboot, dus ik vrees dat ik te laat ben?)
Denk het wel. Moet je even in je rootmap kijken (dus hoofdmap). Bestandsbeheerder > opslag en dan moet ie onderin ergens staan.
Helaas. Alleen de fullzip naar openbeta1.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:13:
[...]
Als eerst bedankt.
Denk het wel. Moet je even in je rootmap kijken (dus hoofdmap). Bestandsbeheerder > opslag en dan moet ie onderin ergens staan.
Ah oke. Geluk bij een ongeluk. Submitje komt net binnen (incrementeleascent schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:14:
[...]
Helaas. Alleen de fullzip naar openbeta1.
There we go: Oxygen OS Open Beta 2 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.
Changelog
System
- General bug fixes and stability improvements
- Fixed the crash issue with System UI caused by parallel Whatsapp app
- Fixed the dark screen issue on the lock screen while accessing Games
- Fixed issues with Status Bar not displaying UI elements
- Fixed the crash issue with default OnePlus Gestures
- Re-designed Wi-Fi icon in Quick Settings
- Fixed the crash issue with the Fingerprint Unlock
- Optimized the animation effect when Notification bar is being scrolled upwards
Er is ook een survey gemaakt door OnePlus waarin je je mening kan ventileren over de gestures in Android 10: https://docs.google.com/f...RkiIBNDwsSVnykSg/viewform
Wanneer je de Oxygen updater gebruikt met de optie "open beta (volledige update)" moet je toestel dan geroot zijn om te laten werken ? ook vroeg ik me af als ik van Android 9 naar 10 ga ben je dan via deze weg al je data en apps kwijt ?
Je hebt geen root nodig en je behoudt al je data etc. Enige irritante is dat ABN Wallet niet werkt. Voor de rest is de OB top!jokko schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:49:
Wanneer je de Oxygen updater gebruikt met de optie "open beta (volledige update)" moet je toestel dan geroot zijn om te laten werken ? ook vroeg ik me af als ik van Android 9 naar 10 ga ben je dan via deze weg al je data en apps kwijt ?
Oh, wat suf! ING gelukkig wel.Huigie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:28:
Enige irritante is dat ABN Wallet niet werkt. Voor de rest is de OB top!
Heeft iemand ook het probleem met Whatsapp dat berichten niet binnen komen als de app niet in de achtergrond draait ? Ik heb dit probleem sinds dat ik Android 10 beta 2 draai, wanneer ik de app in de achtergrond laat aanstaan komt alles wel prima binnen.
Beste heren,
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een OP7.
Ik had echter een vraagje, ik zit momenteel op OS versie 9.5.8.GM57BA met de security update van augustus?
Kan dit dat we een maand te laat zijn?
komt dit via normale OTA of moet ik Oxygen updater gebruiken?
En moet ik volledige update gebruiken of incrementele update? Rn als laatste vraag wanneer komt Android 10 ?
Verder een super toesel !
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een OP7.
Ik had echter een vraagje, ik zit momenteel op OS versie 9.5.8.GM57BA met de security update van augustus?
Kan dit dat we een maand te laat zijn?
komt dit via normale OTA of moet ik Oxygen updater gebruiken?
En moet ik volledige update gebruiken of incrementele update? Rn als laatste vraag wanneer komt Android 10 ?
Verder een super toesel !
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie