PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Yep hier ook.blavlaa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:33:
Ik heb hem ook binnen via VPN naar GER.
Ik heb share en contribute aan staan in Oxygen Updater dus de data komt jullie kant op.
[Afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Het is wel een feature waar ik veel over hoor(de) en waarom ik onder meer dit toestel heb gekocht.
Vraag: is het voor anderen een heel duidelijk zichtbaar verschil tussen die twee frequenties? Zou je in een blind test heel vaak goed kunnen aangeven op welke frequentie jouw 7 Pro staat?
Nickname does not reflect reality
Ik heb hem altijd op 90hz staan (via een adb commando zodat ie altijd 90hz forceert) en je ziet echt wel verschil.jkrol schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:04:
Vraag: is het voor anderen een heel duidelijk zichtbaar verschil tussen die twee frequenties? Zou je in een blind test heel vaak goed kunnen aangeven op welke frequentie jouw 7 Pro staat?
Ja je ziet het niet als je schakelt tussen 60 en 90 maar pas als je weer een ander toestel pakt zie je wat je dan mist.
Een oneplus 5 stottert dan ineens bijvoorbeeld.
Als ik hem naast een OnePlus 6 hou en vergelijk, dan zie ik dat die 6 soms stottert en de 7 Pro niet...maar verschil tussen 60 en 90hz zie ik niet.ComTech schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:16:
[...]
Ik heb hem altijd op 90hz staan (via een adb commando zodat ie altijd 90hz forceert) en je ziet echt wel verschil.
Ja je ziet het niet als je schakelt tussen 60 en 90 maar pas als je weer een ander toestel pakt zie je wat je dan mist.
Een oneplus 5 stottert dan ineens bijvoorbeeld.
Wat wel echt opvalt is dat de 6 veel meer vertraging heeft in het reageren op een scroll beweging met een vinger...alsof het slapper elastiek is. De 7 Pro reageert een stuk directer/strakker op scroll bewegingen.
Verwijderd
Dat was de toko die vragen had over je bestelling voor vanavond.MichaelJagroep schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:33:
Ja wat is dit nou weer?? Ik werd net gebeld die in het chinees(?) iets aan t vertellen was..
Waarvoor zou dit met oneplus gemalen hebben? Misschien een verkeerd nummer?
Of heb je meer info die je niet benoemd waardoor jij denkt dat het iemand van oneplus was
Verwijderd
Maar was het nummer zichtbaar of was het nummer geblokkeerd?
Dacht ook gelijk aan relatie met de pushberichten...
Edit: ik werd gebeld door +31-6-43052223
[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 09-07-2019 14:02 ]
Hier al verder mee? Ik heb ook een post op 't accessoires threadje geplaatst maar wellicht dat er hier ook al ervaringsdeskundigen zijn. Ik overweeg bijv iets als https://www.bol.com/nl/p/...b-type-c/9200000094728798 als dat doet wat we zoeken.DrMelle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:58:
Heeft er trouwens iemand al getest wat deze telefoon kan met usb 3.1? wat er kan met docks en HDMI en zulke dingen?
Als ik https://www.reddit.com/r/..._pro_otg_w_usb_hub_issue/ zo lees vraag ik me af of 't 'r al lekker in zit. Kernel flashen om via USB je keyboard te kunnen gebruiken is meer gedoe dan ik er momenteel voor over heb.
[ Voor 19% gewijzigd door ascent op 09-07-2019 15:06 ]
Volgens mij wist je meer dan wij..Huigie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:36:
(ik voel aan m'n water dat er een update aankomt, het is al veels te lang stil...)

Waarom zou je willen switchen?Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:55:
Zijn er personen die overgeschakeld zijn van een Samsung S10 naar een OP 7Pro? Zoja, tevreden met de switch?
Volgens het artikel schijnt het toch maar heel weinig mensen te betreffen.
https://www.androidpolice...-pros-will-soon-be-fixed/
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-07-2019 02:02 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Het gebied van de scanner is grijs ipv groen.
Zijn er meer mensen die er last van hebben?
Dat ie grijs wordt gebeurt meestal als je de pincode moet invoeren wat soms moet uit veiligheidsoverwegingen.MichaelJagroep schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:17:
Ik heb soms (lees 5 a 6 keer per dag met veel gebruik van telefoon) last van een niet werkende fingerscanner.
Maar dat gebeurt meestal geen 4 a 5 keer per dag.
Vooral vanwege performance problemen op de S10. Alles start snel op hoor maar wel heel veel framedrops in de animaties (apps openen en sluiten bijvoorbeeld). Dat stoort mij enorm (en nee, ik wil de animaties niet afzetten) :-)
De 7 Pro met z'n 90hz scherm zal vleel vlotter werken. Dat, samen met de snelle updates op de 7 pro zouden voor mij de grootste redenen zijn.
Al een paar keer last van gehad. Goed dat ze er aan werken.Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 02:00:
Ik weet niet of jullie het al gehad hebben, maar er is dus een kernel bug die ervoor zorgt dat de 7 Pro vast hangt. Las het vandaag en dacht 'gebeurt vast niet bij mij', want heb nergens problemen mee normaal. En toch... Wil ik wekker instellen, hangt 'ie compleet vast. Dus als het gebeurt: hou dan even de power button + volume up ingedrukt, dan herstart 'ie en werkt het allemaal weer prima. OnePlus schijnt met een hot-fix bezig te zijn.
Volgens het artikel schijnt het toch maar heel weinig mensen te betreffen.
https://www.androidpolice...-pros-will-soon-be-fixed/
Heel duidelijk, je merkt het vooral in het scrollen wanneer apps wel of niet 90hz ondersteunen. Het scrollt wat prettiger en soepeler. Als ik na even mijn OP7Pro gebruikt te hebben naar de iPhone SE van mijn vriendin overga merk ik overduidelijk dat alles minder soepel is.jkrol schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:04:
Volgens mij is dit ontstaan nadat ik een ander geluid voor mijn notificaties gekozen heb
Kan het zijn dat voor notificaties (SMS, mail enz) het vibratie patroondynamisch is en ik nu een hele korte "ping" heb ingesteld?
Meer mensen hier last van? En zo ja... kan ik het vibratiepatroon ergens veranderen zoals dit wel bij beltonen kan?
Ik kan het niet vinden
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
I hide at work because good employees are hard to find.
Kun je niet tijdelijk terug naar je vorige notificatie geluidje en dan kijken of dat trillen weer als vanouds goed is?cypher21 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:14:
Ik mis de laatste tijd notificaties doordat de telefoon niet goed trilt....
Volgens mij is dit ontstaan nadat ik een ander geluid voor mijn notificaties gekozen heb
Ik weet niet meer welk geluid ik voorheen hadremoss schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:34:
[...]
Kun je niet tijdelijk terug naar je vorige notificatie geluidje en dan kijken of dat trillen weer als vanouds goed is?
En om nu door alle tonen heen te gaan (waarbij de telefoon niet trilt) en een notificatie afwachten schiet niet echt op
Snap niet waar al die haat vandaan komt naar de camera toe. Plaatjes die ik tot nu toe geschoten heb vind ik van acceptabele kwaliteit.
Pas nog deze geschoten:

Wide angle via de normale camera app...
Als je dan echt gaat inzoomen en heel kritisch gaat kijken merk je wel dat er hier en daar wat detail mist en wat waziger is, maar als je het op een "klein" schermpje bekijkt is het toch wel netjes.
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Ik vind het één blurry mess maar gelukkig YMMVd22wth schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:13:
Als je dan echt gaat inzoomen en heel kritisch gaat kijken merk je wel dat er hier en daar wat detail mist
Ik zou zelf ook niet zo gelukkig van dit resultaat worden. Ik ben al een tijdje in de markt voor een mogelijke opvolger van mijn S8, vandaar dat ik veel reacties lees over de Oneplus 7 Pro. Ik denk toch dat ik het nog even vol ga houden tot de Pixel 4.Brad Pitt schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:38:
[...]
Ik vind het één blurry mess maar gelukkig YMMVOp een klein scherm ziet bijna elke foto er okay uit
Pak eens een P30 Pro of een S10+ en maak dezelfde foto... Dan zie je het verschil duidelijk.d22wth schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:13:
Snap niet waar al die haat vandaan komt naar de camera toe. Plaatjes die ik tot nu toe geschoten heb vind ik van acceptabele kwaliteit.
Ps. Check de hond op de foto.. Onwijs veel ruis
Wordt zeker niet enthousiast van dit resultaat maar bedroevend vind ik het niet. Maak bijna nooit foto's maar voor die paar keer is het acceptabel
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Ging alleen om de backcover, dus ging er niet vanuit dat ze mn telefoon gingen resetten. Toch maar een backupje gemaakt via de instellingen.
Telefoon blijkt dus wel gereset, ik uiteindelijk backup terug kunnen zetten, maar heb daar dus HE-LE-MAAL geen flikker aan.
Heb m alles laten backuppen, maar achteraf krijg ik alleen mn wachtwoorden en apps terug.
Foto's allemaal pleite, hele bureaublad indeling standaard, achtergrond niet eens ff terug gezet.
Ben er echt goed chagrijnig van..
Ik heb nu al het hele internet afgezocht, maar kom er niet uit. Android backup, google drive backup, oneplus switch, etc, niks werkt zoals het hoort.
Hoe maak je in godsnaam een volledige kopie van je telefoon welke 1 op 1 terug gezet kan worden?
Overstap van iPhone naar Android met OnePlus Switch. Migratie goed gegaan maar video's van voor de migratie zijn niet zichtbaar. Foto's wel. Via Android File Transfer op de Mac zijn wel de vele foto's en video's te zien maar op de telefoon zelf niet dus.
Hoe heb je die backup gemaakt dan? Ik *denk* dat alleen een adb backup in dit geval nuttig is om weer 1 op 1 terug te kunnen zetten, zie iets als https://www.technipages.c...our-entire-android-deviceScirocco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:29:
Hoe maak je in godsnaam een volledige kopie van je telefoon welke 1 op 1 terug gezet kan worden?
Met root kan je een nandroid backup maken.Scirocco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:29:
Telefoon terug gekregen van reparatie centre, voor gerepareerde backcover (60eu btw).
Ging alleen om de backcover, dus ging er niet vanuit dat ze mn telefoon gingen resetten. Toch maar een backupje gemaakt via de instellingen.
Telefoon blijkt dus wel gereset, ik uiteindelijk backup terug kunnen zetten, maar heb daar dus HE-LE-MAAL geen flikker aan.
Heb m alles laten backuppen, maar achteraf krijg ik alleen mn wachtwoorden en apps terug.
Foto's allemaal pleite, hele bureaublad indeling standaard, achtergrond niet eens ff terug gezet.
Ik heb nu al het hele internet afgezocht, maar kom er niet uit. Android backup, google drive backup, oneplus switch, etc, niks werkt zoals het hoort.
Maar zonder root kan je de OnePlus Switch Gebruiken, een pre-installed app.
Je gaat daar naar "Backup en Herstel" en klik aan nieuwe backup. Hier kan je ook foto's en video's meenemen. Deze file zet je over naar je PC. Bij terugkomst telefoon start je oneswitch app weer op en heb je natuurlijk de backup op je telefoon gezet, laat je de app zijn werk doen en je hebt alles terug.
Via wat heb je alles laten backupen dan? ken alleen Whatsapp backup via google drive. Die neemt ook wel foto's mee als je wil en video's.
[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 10-07-2019 21:37 ]
https://www.xda-developer...-and-restore-depreciated/
Gewoon rooten en dan Titanium Backup.
Als je een NAN droid backup maakt, kan je die zo weer restoren naar je tel en is hij weer als van ouds.
Ook kan al je apps backuppen dus de app zelf inc al zijn data. En die kan je dan zelfs op een andere tel restoren.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Niet gemakkelijk. Net de camera app en camera service uit gezet (dus de stock camera doet dan niet meer) maar apps als Whatsapp blijven de pop up camera activeren met hun ingebouwde camera software.zuukie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:21:
Een vraag. Bestaat de optie om de pop up camera geheel uit te sluiten bij de Pro?
Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul
Ik heb juist het probleem dat de Garmin horloge regelmatig vastloopt sinds ik de Oneplus 7 heb. Heb btw de gewone ipv de pro. Ook gebeurd het regelmatig dat verbinding verliest maar dan hoef ik niet opnieuw te verbinden. Dan komen de notificaties niet op me horloge.LionkingNL schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:31:
Ik heb sinds de laatste update [OP7P] een probleem met de bluetooth koppeling naar mijn Garmin horloge. Horloge is goed te koppelen maar verliest na enige tijd zijn verbinding. Daarna is het horloge alleen koppelbaar door opnieuw te registreren. Iemand anders ook dit probleem?
Er zit geen detail in die hele fotod22wth schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:13:
Als je dan echt gaat inzoomen en heel kritisch gaat kijken merk je wel dat er hier en daar wat detail mist
Ik heb van een medetweaker (dank
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 11-07-2019 11:22 ]
Ik mag mn OP7PRO helaas ook opsturen, kapot scherm (alles werkt nog wel) en een flinke deuk in de rechter boven hoek.Scirocco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:29:
Telefoon terug gekregen van reparatie centre, voor gerepareerde backcover (60eu btw).
Dat word dus ;
- Nieuw display
- Nieuwe backcover denk ik
Wat kan ik verwachten qua kosten ?
Op de OnePlus website staan Out-of-Warranty prijzen, betekent dit dat de prijzen afwijken aangezien ik gewoon garantie heb ?
Daaronder is de volgende tekst te vinden ;
Als bepaalde onderdelen moeten worden vervangen, wordt de gewerkte tijd ook aangerekend (buiten garantie).
Betaal ik nu geen gewerkte uren vanwege garantie ?
Uit voorzorg ga ik maar een complete backup maken en een factory reset doen, kan ik daarna direct rooten bij terugkomst
1.Je hebt helaas geen speciale prijzen omdat hij binnen zijn garantie periode valt. Er zit namelijk geen garantie op schade. Dat bedoelen ze met "Out-of-Warranty"Sence123 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:34:
[...]
Ik mag mn OP7PRO helaas ook opsturen, kapot scherm (alles werkt nog wel) en een flinke deuk in de rechter boven hoek.
Dat word dus ;
- Nieuw display
- Nieuwe backcover denk ik
Wat kan ik verwachten qua kosten ?
Op de OnePlus website staan Out-of-Warranty prijzen, betekent dit dat de prijzen afwijken aangezien ik gewoon garantie heb ?
Daaronder is de volgende tekst te vinden ;
Als bepaalde onderdelen moeten worden vervangen, wordt de gewerkte tijd ook aangerekend (buiten garantie).
Betaal ik nu geen gewerkte uren vanwege garantie ?
Uit voorzorg ga ik maar een complete backup maken en een factory reset doen, kan ik daarna direct rooten bij terugkomst
2. Aangezien het schade is (en dus buiten garantie) betaal je blijkbaar ook extra voor de gewerkte tijd.
Ik verwacht alleen dat dat niet bijzonder veel is. Ze hadden de tijd die staat voor het vervangen van b.v. het scherm ook al bij de prijs kunnen rekenen.
3. Ik zou iig de bootloader unlocken, mocht je dan gaan rooten dan hoef je niet eerst je toestel te wissen.
Bij unlocken (en weer locken) is dit namelijk nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Gohan040 op 11-07-2019 13:51 ]
Vóór de laatste firmware update (versies tm 9.5.8) laadde in de auto met een Dash charger mijn 7 Pro niet op Dash snelheid (20Watt)n thuis deed hij dat wel op die snelheid met de reguliere Dash lader.
Sinds de firmware update naar versie 9.5.9 laadt de Dash charger in de auto nu ook op Dash snelheid op. Dat is zichtbaar aan het stroom/flits icoon tijdens het laden en te merken aan de snelheid van laden.
Ik weet niet of meer mensen dit probleem hadden (ouderwets laden is erg traag), ik ben blij dat dit traag laden nu voorbij is.
Nu heb gaat ie: bzzz-bzzzzzz-bzzz
Voorheen: bzzzz-bzzzz
Kan het ook nergens aanpassen...
Grappig dat ik deze beide dingen nu tegenkom hier. Ik heb ook de gewone OP7, sinds een kleine week, en heb nu ook 2x gehad dat de bluetooth verbinding wegviel / vast leek te zitten. Verbinding verbreken en opnieuw maken loste het een keer wel op en een keer nietR91 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:01:
[...]
Ik heb juist het probleem dat de Garmin horloge regelmatig vastloopt sinds ik de Oneplus 7 heb. Heb btw de gewone ipv de pro. Ook gebeurd het regelmatig dat verbinding verliest maar dan hoef ik niet opnieuw te verbinden. Dan komen de notificaties niet op me horloge.
Dat gevoel had ik ook maar verder geen aandacht aan besteed.Ricardo_1994 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:16:
Hebben meer mensen last van dat de vibratie patroon veranderd is naar 9.5.9 update?
Nu heb gaat ie: bzzz-bzzzzzz-bzzz
Voorheen: bzzzz-bzzzz
Kan het ook nergens aanpassen...
Wel heb ik even gecheckt voor je.
Als je naar instellingen -> geluid & vibratie gaat kan je het daar nog gewoon instellen.
Tenminste, bij vibratiepatroon inkomende oproepen , maar deze staat nog gewoon op dzzz-dzzz bij mij.
Wel zie ik als bovenste optie "dynamisch" staan, staat deze misschien geselecteerd?
Berichten trillen op basis van het geselecteerde geluidje, deze kan je dus niet op trilvoorkeur instellen.
Overigens voor degene met melding problemen van b.v. Gmail (of andere systeem apps)
https://www.androidpolice...-apps-on-oneplus-devices/
Geen idee of deze oplossing al door iemand is aangedragen, zo ja dan excuses en beschouw het als niet verzonden.
[ Voor 32% gewijzigd door Gohan040 op 11-07-2019 15:54 ]
Bedankt voor het mee denken. Maar ik heb het niet bij inkomende oproepen, alleen bij inkomende meldingen van apps. En dan echt van alle apps.Gohan040 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:45:
[...]
Dat gevoel had ik ook maar verder geen aandacht aan besteed.
Wel heb ik even gecheckt voor je.
Als je naar instellingen -> geluid & vibratie gaat kan je het daar nog gewoon instellen.
Tenminste, bij vibratiepatroon inkomende oproepen , maar deze staat nog gewoon op dzzz-dzzz bij mij.
Wel zie ik als bovenste optie "dynamisch" staan, staat deze misschien geselecteerd?
Berichten trillen op basis van het geselecteerde geluidje, deze kan je dus niet op trilvoorkeur instellen.
Overigens voor degene met melding problemen van b.v. Gmail (of andere systeem apps)
https://www.androidpolice...-apps-on-oneplus-devices/
Geen idee of deze oplossing al door iemand is aangedragen, zo ja dan excuses en beschouw het als niet verzonden.
Draai jij de laatste update? Hoe trilt ie bij jou bij inkomende meldingen?
Geen probleem hoor, en ja ik draai de laatste update.Ricardo_1994 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor het mee denken. Maar ik heb het niet bij inkomende oproepen, alleen bij inkomende meldingen van apps. En dan echt van alle apps.
Zoals ik in voorgaand bericht al vermelde wordt het trilpatroon bij berichten gebaseerd op het ingestelde geluidje. Ga maar eens naar instellingen -> geluid & vibratie en dan Standaard meldingsgeluid. Als je hier een ander geluidje kiest krijg je ook een ander trilpatroon.
Kwam er net achter dat vliegtuigmode aan en uit het probleem weer voor even oplost.Rohem schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:21:
[...]
Grappig dat ik deze beide dingen nu tegenkom hier. Ik heb ook de gewone OP7, sinds een kleine week, en heb nu ook 2x gehad dat de bluetooth verbinding wegviel / vast leek te zitten. Verbinding verbreken en opnieuw maken loste het een keer wel op en een keer niet
Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul
Na het gesprek blijft het uitroepteken zo'n 2 minuten achter het ontvangst icoon in de statusbalk zichtbaar en is internet onbereikbaar:

Hiervoor had ik een OP6T, daarvoor een 6 en een 5T maar heb dat nog nooit eerder gezien. Meer gebruikers hier die dit ook is opgevallen?
Ikzelf heb ook enorme vage netwerk/sim problemen gehad. Ik kon zelf wel bellen en internetten maar was niet telefonisch bereikbaar als VoLTE aanstond. Van alles geprobeerd, op een bepaald moment via service menu's VoLTE uit weten te schakelen en probleem voorbij. Ook als ik enkel 2G/3G inschakelde was ik weer gewoon bereikbaar. Na de vorige update werkte mijn trucje helaas niet meer. Ook sim wisselen tussen 1 en 2 gaf hetzelfde effect (beide vodafone en de andere sim had geen probleem) ik ben dus met Vodafone gaan bellen maar de persoon die ik aan de telefoon kreeg was alles behalve technisch onderlegd. Antwoord was simpel, het lag aan mijn telefoon. Maar goed, ik ben dus uiteindelijk naar de Vodafone winkel gereden en heb een nieuwe sim gevraagd (oude was 1 jaar oud) , ding er in en probleem opgelost... Erg vaag. Zelfde type sim.renem schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:20:
Sinds ik de OP 7 heb valt het me op dat het best lang duurt, nadat ik een telefoongesprek heb gehad, voordat internet het weer doet. Dit duurt ongeveer 2 minuten. Ik gebruik dual SIM, sim1 is van Youfone en staat ingesteld als standaard sim voor 4G, sim2 is van KPN en staat ingesteld als standaard sim voor bellen en sms'en.
Na het gesprek blijft het uitroepteken zo'n 2 minuten achter het ontvangst icoon in de statusbalk zichtbaar en is internet onbereikbaar:
[Afbeelding]
Hiervoor had ik een OP6T, daarvoor een 6 en een 5T maar heb dat nog nooit eerder gezien. Meer gebruikers hier die dit ook is opgevallen?
Lang verhaal kort, probeer eens een nieuw sim of misschien eerst een andere om te kijken of het probleem dan weg is.
Edit:
Ik zie eigenlijk nu pas dat je ook VPN aan hebt staan, heb je het probleem ook als deze uit staat?
[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 12-07-2019 07:57 . Reden: Typo ]
Ik postte er van de week ook al over....Ricardo_1994 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor het mee denken. Maar ik heb het niet bij inkomende oproepen, alleen bij inkomende meldingen van apps. En dan echt van alle apps.
Heb het idee dat de notificaties nu dynamische vibratie hebben wat niet aan te passen is....
Ik mis constant appjes omdat de telefoon maar een keer kort trilt
[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 11-07-2019 20:24 ]
Interessant, die ga ik ook eens proberen als ik het probleem weer heb.LionkingNL schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:59:
[...]
Kwam er net achter dat vliegtuigmode aan en uit het probleem weer voor even oplost.
De 'Back' werkt wel zowel links als rechts.
Als ik de "knoppen" aan zet dan werkt de home knop wel dus in iedergeval geen hardware.
Eergisteren na de update heb ik de cache gewiped, maar dat hielp niet.
Gisteren alles opnieuw geflash, dat ging goed, maar niet zo lang als ik hoopte.
Het is nu dus weer terug. Geen werkende 'Home' gesture.
Een google levert tot nu toe niks op.
Iemand hier ook last van of ergens iets gelezen.
Alleen heb ik last van 1 ding: de apps updaten niet automatische vanuit de play store. In de play store staat 'auto-update apps' aan met 'over any network'. De optie 'app download preference' staat ook op 'over any network'.
Bij de Google Play Store en Google Play Services heb ik al de cache leeg gemaakt zonder resultaat.
Iemand een idee?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Zodat ik hem lokaal kan installeren...
Ik heb gezocht voor een gratis VPN maar heb geen goede gevonden waarmee ik zonder abonnement (welke je kan afzeggen voor einde proefperiode denk ik).
OxygenUpdater in de playstore. Ik heb zelf geroot, downloadde de volledige versie en heb hem zelf via TRWP geflashed, direct Magisk er over heen en alles werkte weer direct.MichaelJagroep schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:21:
Hoe kan ik de 9.5.9 update binnenhalen? Ik heb gehoord van een Duitse VPN opzetten dat je hem dan binnen kunt halen maar heeft iemand de download anders ook los?
Ik heb gezocht voor een gratis VPN maar heb geen goede gevonden waarmee ik zonder abonnement (welke je kan afzeggen voor einde proefperiode denk ik).
Je kan hem dan ook downloaden, daarna naar instellingen > systeem > systeemupgrades > lokale upgrade als je zonder root werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Minaaj op 12-07-2019 10:25 ]
Ik gebruik de Oxygen Updater. Die download de update en daarna kan je hem lokaal installeren.MichaelJagroep schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:21:
Hoe kan ik de 9.5.9 update binnenhalen? Ik heb gehoord van een Duitse VPN opzetten dat je hem dan binnen kunt halen maar heeft iemand de download anders ook los?
Verder geen root nodig of andere aanpassingen.
Druk op het 'i' icoontje in de melding rechts boven, kies dan meldingen , en hier kan je naar wens aan en uitschakelen van de verschillende meldingen.jokko schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:47:
Heeft iemand een idee hoe ik sommige meldingen zoals de samsung health en flitsmeister weg kan halen ? Zelf als ik kies voor minimaliseren blijven ze er staan, ook de app afsluiten heeft geen toegevoegde waarde.
[Afbeelding]
Staat er geen 'i' icoontje dan even de melding lang indrukken en dan komt hij te voorschijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Gohan040 op 12-07-2019 10:55 ]
Het nadeel is dat ik dan helemaal geen meldingen meer krijg van de app die ik wel wil. Ik wil alleen niet de services die op de achtergrond draaien in mijn drop down menu zien.Gohan040 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:54:
[...]
Druk op het 'i' icoontje in de melding rechts boven, kies dan meldingen , en hier kan je naar wens aan en uitschakelen van de verschillende meldingen.
Staat er geen 'i' icoontje dan even de melding lang indrukken en dan komt hij te voorschijn.
Als je b.v. Flitsmeister pakt dan kan jij bij meldingen de autostartservice uitschakelen, dan krijg je dus de rest wel gewoon alleen deze niet.jokko schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:59:
[...]
Het nadeel is dat ik dan helemaal geen meldingen meer krijg van de app die ik wel wil. Ik wil alleen niet de services die op de achtergrond draaien in mijn drop down menu zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Gohan040 op 12-07-2019 11:15 ]
Top, dat was hem bedankt !Gohan040 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:05:
[...]
Als je b.v. Flitsmeister pakt dan kan jij bij meldingen de autostartservice uitschakelen, dan krijg je dus de rest wel gewoon alleen deze niet.
[Afbeelding]
Via Google krijg ik geen goede uitleg.
Ik heb al de ontwikkellaarsopties en USB debugging aangezet, maar hoe dan verder?
Er was wel een tutorial voor de OP 6, maar die heeft een optie die de 7 niet heeft.
instellingen > systeem > ontwikkelaarsopties > standaard usb-instellingen > bestandsoverdracht aan zettenIncolumis schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:18:
Hoe kun je eigenlijk files kopiëren van Windows 10 naar de 7 Pro?
Ik heb al de ontwikkellaarsopties en USB debugging aangezet, maar hoe dan verder?
Er was wel een tutorial voor de OP 6, maar die heeft een optie die de 7 niet heeft.
Toppie, dank je weljokko schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:29:
[...]
instellingen > systeem > ontwikkelaarsopties > standaard usb-instellingen > bestandsoverdracht aan zetten
Als ik bestanden wil kopiëren met een usb kabeltje dan plug ik het kabeltje in en kies uit de notificaties de optie 'android' oid waar je kunt kiezen voor bestandsoverdracht.Incolumis schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:18:
Hoe kun je eigenlijk files kopiëren van Windows 10 naar de 7 Pro?
Developer opties etc zijn daar niet voor nodig.
Dit doe je dus beter niet want met op die manier gaat je telefoon *ALTIJD* in USB File Transfer mode wanneer je er een USB-C kabel in plugt. Mag uitaard wel, maar wees dan 100% zeker dat je *NOOIT* je telefoon gaat opladen op het station/festival/etc. want anders kan in theorie iedere hacker aan je bestanden.jokko schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:29:
[...]
instellingen > systeem > ontwikkelaarsopties > standaard usb-instellingen > bestandsoverdracht aan zetten
Ik ben gewoon ruim tevreden, loop niet tegen problemen of dergelijke aan. Mijn 7 Pro is nog steeds super snel en smooth. Camera is meestal prima met de normale lens, verwacht met updates wel dat hij beter wordt. GCam installeren kan ook nog altijd.Sean93 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:32:
Hallo! Ik ben nog sterk aan het twijfelen tussen een Op7p en een s10(+). Nu ben ik de afgelopen 15 pagina's al doorgespit maar is het voor mij nog niet erg duidelijk wat de algehele ervaringen zijn met de 7p. Vooral door de verschillende updates die al zijn doorgevoerd en de verschillende verhalen over de camera.. Iemand die mij kan vertellen dat hij na een aantal (weken) gebruik tevreden/ontevreden is?
Ik hoor iedereen dit keer op keer zeggen, ook in vorige OnePlus topics, maar zijn camera's in vorige OnePlus telefoons zoveel beter geworden met updates dan? Volgens mij niet echt...
Ik denk persoonlijk dat, wanneer het je om de camera gaat, dat je echt beter de S10 kunt nemen. Zie mijn comment op mijn bovenbuurman: hetzelfde werd steeds gehoopt bij de OP6(T) en OP5(T) qua cameraupdates, maar als ik de topics zo bekijk lijkt het niet alsof die hoop vervuld werd...Sean93 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:32:
Hallo! Ik ben nog sterk aan het twijfelen tussen een Op7p en een s10(+). Nu ben ik de afgelopen 15 pagina's al doorgespit maar is het voor mij nog niet erg duidelijk wat de algehele ervaringen zijn met de 7p. Vooral door de verschillende updates die al zijn doorgevoerd en de verschillende verhalen over de camera.. Iemand die mij kan vertellen dat hij na een aantal (weken) gebruik tevreden/ontevreden is?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dit is mijn eerste OnePlus dus ik sluit me nog niet aan bij anderen. Kom van de pixel af dus ben wel een goeie foto's gewend. Daarom dus maar de gcam geïnstalleerd.Deathchant schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:34:
[...]
Ik hoor iedereen dit keer op keer zeggen, ook in vorige OnePlus topics, maar zijn camera's in vorige OnePlus telefoons zoveel beter geworden met updates dan? Volgens mij niet echt...
[...]
Ik denk persoonlijk dat, wanneer het je om de camera gaat, dat je echt beter de S10 kunt nemen. Zie mijn comment op mijn bovenbuurman: hetzelfde werd steeds gehoopt bij de OP6(T) en OP5(T) qua cameraupdates, maar als ik de topics zo bekijk lijkt het niet alsof die hoop vervuld werd...
Vergeleken met de vorige update is mijn normale camera app wel beter geworden
Ik heb de opo gehad en momenteel de 3t. Ik vind de camera op zich wel aardig hoewel deze (veel) beter kan. Voor mij is vooral de algehele snelheid + accu belangrijker! Hoe bevallen deze?Deathchant schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:34:
[...]
Ik denk persoonlijk dat, wanneer het je om de camera gaat, dat je echt beter de S10 kunt nemen. Zie mijn comment op mijn bovenbuurman: hetzelfde werd steeds gehoopt bij de OP6(T) en OP5(T) qua cameraupdates, maar als ik de topics zo bekijk lijkt het niet alsof die hoop vervuld werd...
Wat is "prima" als het gaat om sot en intensiteit dat hij gebruikt wordt?Huigie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:51:
Snelheid is echt super, accu is prima.
Ik heb met dezelfde dilemma gezeten als jij. Na veel wikken en wegen ben ik voor de Oneplus 7 Pro gegaan.Sean93 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:32:
Geen moment spijt van gehad. Vooral door het scherm. Volledig scherm is echt zo veel fijner dan een cutout.
Ik heb het geluk gehad om een dagje een S10+ en een Oneplus 7 pro gemogen gebruiken.
Ok, de camera van de s10+ is zeker beter maar na de updates ben ik tevreden met de camera's op de Oneplus 7 Pro.
Opladen is echt top. Nooit meer de hele nacht de telefoon aan de lader. Gewoon 3 keer per dag ff laden (met ontbijt/aankleden douchen etc, tijdens lunch en tijdens eten koken/eten vanavond). Ja dit lijkt heel veel maar ik gebruik me telefoon vrij intensief.
Verder vind ik Oxygen echt heel fijn. Heb jaren touchwish en daarna One UI gebruikt van Samsung. Dacht eerst dat ik One UI zou gaan missen.. Heb het nog tot nu toe niet gemist =) vooral door de gestures van Oxygen in combinatie met Nova Launcher..
Succes met je keuze!
Mezelf ff quoten.. Bovenstaande ligt hoogstwaarschijnlijk aan Nova Launcher. Bij double tap to lock krijg ik daarna geen werkende fingerscanner, als ik powerknop gebruik wel.MichaelJagroep schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:17:
Ik heb soms (lees 5 a 6 keer per dag met veel gebruik van telefoon) last van een niet werkende fingerscanner.
Ik gebruik ook de Nova Launcher en heb daar geen last van. Vingerscanner werkt bij dubbel-tab en bij de powerknop.MichaelJagroep schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:42:
[...]
Mezelf ff quoten.. Bovenstaande ligt hoogstwaarschijnlijk aan Nova Launcher. Bij double tap to lock krijg ik daarna geen werkende fingerscanner, als ik powerknop gebruik wel.
Hmm bijzonder. Gebruik je Nova Launcher prime of de gratis versie?BigEagle schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:53:
[...]
Ik gebruik ook de Nova Launcher en heb daar geen last van. Vingerscanner werkt bij dubbel-tab en bij de powerknop.
Prime...MichaelJagroep schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Hmm bijzonder. Gebruik je Nova Launcher prime of de gratis versie?
Zag zo gauw even geen optie om categorieën/mappen aan te maken in de app drawer, ergo, uninstallHuigie schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:37:
Ditch Nova, install Lawnchair V2 and never look back...
App drawer / categorisation.Brad Pitt schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:46:
[...]
Zag zo gauw even geen optie om categorieën/mappen aan te maken in de app drawer, ergo, uninstall
Als ik scroll dan 'hangt' de app voor een onbepaald aantal seconden. Er gebeurt gewoon niks... En dan na die aantal seconden gaat hij gewoon weer 'verder'. Het gebeurt heel vaak...
Heeft iemand hier daar ook last van?
Schitterende launcher inderdaad (had de v1 versie uit de Store initieel gedownload
Helaas kan ik niet zoeken in mijn gebruikte icon pack naar een app naam voor een custom icon en deze dan toepassen, wat helaas weer een terugkeer naar Nova betekent. Indien icon pack wordt aangepast voor Lawnchair compatibiliteit geef ik nieuwe kans
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben en ik dacht eerst omdat ik een Magisk en xXx NoLimits had geflashed met een custom kernel. Dunno of jij gewoon stock draait?d22wth schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:50:
Sinds kort een probleem met de Facebook app:
Als ik scroll dan 'hangt' de app voor een onbepaald aantal seconden. Er gebeurt gewoon niks... En dan na die aantal seconden gaat hij gewoon weer 'verder'. Het gebeurt heel vaak...
Gebruik hier ook Nova (prime) op de OP7pro, geen probleem met de vingerscanner...MichaelJagroep schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:42:
[...]
Mezelf ff quoten.. Bovenstaande ligt hoogstwaarschijnlijk aan Nova Launcher. Bij double tap to lock krijg ik daarna geen werkende fingerscanner, als ik powerknop gebruik wel.
Ik draai stock Oxygen.^LuKKie^ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 03:59:
[...]
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben en ik dacht eerst omdat ik een Magisk en xXx NoLimits had geflashed met een custom kernel. Dunno of jij gewoon stock draait?
Heeft iemand dit probleem ook gehad, en misschien zelfs weten op te lossen?
Heb ik ook sinds dag 1, ook gerapporteerd aan Oneplus, geen reactie. Ander issue is dat als ik een nummer aan een SIM koppel, hij toch standaard met SIM 1 blijft bellen.Ircghost schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:50:
Gebruikt iemand hier ook een dual sim om mee te bellen op de O7 (niet pro)? Ik heb de 'smart' dual sim functie aanstaan, maar om een of andere reden moet ik elke dag keer op keer kiezen met welke sim ik iemand wil bellen. Vooral in de auto, waar je juist handsfree wil zijn, is dat dus onmogelijk irritant.
Heeft iemand dit probleem ook gehad, en misschien zelfs weten op te lossen?
Ik heb er maar een thread voor gemaakt op het oneplus forum: https://forums.oneplus.co...meone-previously.1074679/Sanction schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:49:
[...]
Heb ik ook sinds dag 1, ook gerapporteerd aan Oneplus, geen reactie. Ander issue is dat als ik een nummer aan een SIM koppel, hij toch standaard met SIM 1 blijft bellen.
Al geprobeerd om de app forceren te stoppen en de cache te verwijderen?d22wth schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:50:
Sinds kort een probleem met de Facebook app:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie