Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
038Robijno schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:12:
Wat zou een slimme keuze zijn, de 8GB ram of de 12GB ram versie?

Merk je daar iets van in snelheid of iets?
Denk dat je geen verschil merkt in dagelijks gebruik, maar als geld niet het belangrijkste argument is dan zou ik voor 12GB gaan.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29
Modbreak:Ik heb weer een hele berg berichten verhuisd naar: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen. Berichten over leveringen, waar te testen / te zien / te kopen / te bekijken / te aanschouwen / te likken en vast te houden horen hier niet thuis, maar in dat topic.

Daarnaast worden er veel vragen gesteld die al beantwoord zijn, gebruik dus de search voordat je een vraag stelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:39:
Iemand nog specifieke vragen om te laten checken bij de OnePlus 7 Pro?
Nog wat dingen die ik moet bekijken? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Weet je iets over raw foto's?
Kun je die maken en na een edit gelijk gebruiken?

In mn OP2 is dat nogal een gedoe, alleen al om die raw foto's terug te vinden, laat staan ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scirocco schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:43:
Weet je iets over raw foto's?
Kun je die maken en na een edit gelijk gebruiken?

In mn OP2 is dat nogal een gedoe, alleen al om die raw foto's terug te vinden, laat staan ze te gebruiken.
Open camera-app > pro mode > druk op JPG > je kan hier RAW mode kiezen. En ja, volgens mij wel als ik je goed heb begrepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-05-2019 13:54 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Komen de raws dan ergens in je foto album te staan of ergens 'ver weg' in een library?

Evt al een app gevonden die de raws kan openen, bewerken en exporten of kan dat dmv de native app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:28
Scirocco schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:16:
Komen de raws dan ergens in je foto album te staan of ergens 'ver weg' in een library?

Evt al een app gevonden die de raws kan openen, bewerken en exporten of kan dat dmv de native app?
Op mijn 5T staan ze gewoon tussen de foto's. Zal hier ook wel zijn. Zijn te werken met photoshop etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:22
Huigie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:21:
CLB schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:52:
[...]

3,4GB videofile stond in 1 minuut en 23 seconden op de OnePlus 7 Pro...

Top, 40MB/sec. Heel blij mee!
Ik kwam in mijn feed deze video net tegen:
YouTube: OnePlus 7 Pro vs Samsung S10 Plus / Huawei P30 Pro - SPEED Test!
Interessant voor de cijfer fetishisten, er komen in relatief korte tijd heel wat benchmarks en andere performance testjes langs, en OnePlus 7 Pro is sneller dan de S10+ en P30 Pro (hoewel gek genoeg juist niet in de I/O test waarbij je zou denken dat ufs 3.0 zou helpen).

Maar de reden waarom ik het nog als reactie op die transfer speed heb opgenomen is omdat er om 8:46 in de video wordt gezegd dat OnePlus 7 Pro weliswaar een USB 3 poort heeft, maar dat de kabel die je erbij krijgt maar USB 2.0 compatible is.... Hoe MrWhoIsTheBoss aan die wijsheid komt weet ik niet (ik kon dat niet verifieren), maar het zal waarschijnlijk wel kloppen want ik heb nu net gezien dat mijn USB 2.0 OnePlus 6 ook 39 MB/s haalt bij kopieren van een bestand vanaf mijn PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SanderBos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Ik kwam in mijn feed deze video net tegen:
YouTube: OnePlus 7 Pro vs Samsung S10 Plus / Huawei P30 Pro - SPEED Test!
Interessant voor de cijfer fetishisten, er komen in relatief korte tijd heel wat benchmarks en andere performance testjes langs, en OnePlus 7 Pro is sneller dan de S10+ en P30 Pro (hoewel gek genoeg juist niet in de I/O test waarbij je zou denken dat ufs 3.0 zou helpen).

Maar de reden waarom ik het nog als reactie op die transfer speed heb opgenomen is omdat er om 8:46 in de video wordt gezegd dat OnePlus 7 Pro weliswaar een USB 3 poort heeft, maar dat de kabel die je erbij krijgt maar USB 2.0 compatible is.... Hoe MrWhoIsTheBoss aan die wijsheid komt weet ik niet (ik kon dat niet verifieren), maar het zal waarschijnlijk wel kloppen want ik heb nu net gezien dat mijn USB 2.0 OnePlus 6 ook 39 MB/s haalt bij kopieren van een bestand vanaf mijn PC.
Ik kan bevestigen dat de USB-kabel die wordt meegeleverd USB 2.0 is. De poort is USB 3.0 (wat nu heet USB 3.1 Gen1). Volgens medewerkers die ik gesproken heb kan je wel een USB 3.0 kabel gebruiken en dan werkt het uiteraard gewoon. Komt omdat de kabel die OnePlus meelevert de extra pins gebruikt voor snelladen, vandaar dat je niet en en kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMelle
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-07-2019
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Ik kan bevestigen dat de USB-kabel die wordt meegeleverd USB 2.0 is. De poort is USB 3.0 (wat nu heet USB 3.1 Gen1). Volgens medewerkers die ik gesproken heb kan je wel een USB 3.0 kabel gebruiken en dan werkt het uiteraard gewoon. Komt omdat de kabel die OnePlus meelevert de extra pins gebruikt voor snelladen, vandaar dat je niet en en kan hebben.
usb 3.1 gen 1, dus geen gen 2? scheelt de helft in snelheid namelijk... is wel jammer dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DrMelle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:57:
[...]

usb 3.1 gen 1, dus geen gen 2? scheelt de helft in snelheid namelijk... is wel jammer dan
Ja, AKA geen USB 3.1/USB 3.0 Gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13:29
SanderBos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:32:
Hoe MrWhoIsTheBoss aan die wijsheid komt weet ik niet (ik kon dat niet verifieren), maar het zal waarschijnlijk wel kloppen want ik heb nu net gezien dat mijn USB 2.0 OnePlus 6 ook 39 MB/s haalt bij kopieren van een bestand vanaf mijn PC.
Zo'n groot geheim is dat niet, het staat namelijk gewoon op de website van OnePlus bij de specificaties:
In de verpakking
Warp Type-C Cable (Support USB 2.0)

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-05-2019 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

LtMarx schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:06:
Volledig terechte steek naar Oneplus over dat kosten/IP rating verhaal:
https://www.theverge.com/...lus-7pro-ad-campaign-asia

Steeds duurdere acteurs betalen, maar een simpele certificering kan er niet vanaf.

[Afbeelding]
Ik vond dat ze met de retail prijs die ze hanteren voor de pro sowieso al niet echt een super stevig excuus hadden voor het achterwege laten voor die certificering ten aanzien van budget maar hiermee drijven ze zichzelf wel lekker een hoekje in ja...
Vooral omdat de certificering redelijk expliciet nutteloos genoemd wordt door OP. Een statement waar je een mening over kan hebben. Maar vervolgens RDJ betalen voor product placement lijkt me sowieso niet "handig", ongeacht je mening over OnePlus's IP rating standpunt.
Als het je hele "ding" is om zo veel mogelijk telefoon voor een bepaald bedrag te maken spoel je dat hele principe met dit soort gestuntel wel gewoon door de plee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Kan iemand confirmed dat de 7 pro ook Dual-Sim is? Volgens GSM arena wel, 2 nano SIM's?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kaaswagen schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:18:
Kan iemand confirmed dat de 7 pro ook Dual-Sim is? Volgens GSM arena wel, 2 nano SIM's?
Klopt helemaal ja:
OnePlus 7 - dualsim (2x nano)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Dude, awesome. Dankjewel!

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@CLB Is het verschil tussen FHD en QHD+ zichtbaar? Ik vraag me af of je daarmee accu bespaart. Zelf zou ik liever de resolutie dan de refresh rate terugschroeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Kijk nou eerst naar wat je verbruikt voor je allemaal plannen gaat bedenken om je verbruik te beperken. Er zijn reviewers die 6 of 7 SOT halen op 90 fixed...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dreester schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:30:
@CLB Is het verschil tussen FHD en QHD+ zichtbaar? Ik vraag me af of je daarmee accu bespaart. Zelf zou ik liever de resolutie dan de refresh rate terugschroeven.
Volgens mij heb ik daar eerder wat over geroepen (dacht ik): zonder GPU-acceleration of andere heftige zaken, is het verschil in resolutie bijna nihil voor je verbruik.

/edit: MAX3400 in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie" en ik dacht dit onthouden te hebben van een YT video met accu-tests.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 17-05-2019 17:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@CLB Is het verschil tussen FHD en QHD+ zichtbaar?
Dat is wel zichtbaar ja, hetzij met het scherm op je neus. Bij normaal gebruik en dergelijke is de FHD-resolutie me niet negatief opgevallen eerlijk gezegd, maar de QHD-resolutie dus ook niet positief.

Nog even terugkomend op de afronding van het display. Ik zat net iets op Netflix te kijken, voor het raam en ik moet zeggen dat er inderdaad wat licht brak op de afronding. Irritant is een te groot woord, maar waar ik gisteren zei niks te zien, zag ik het nu dus wel ietsjes. Vastleggen op foto's is niet te doen zo minimaal is het.

EDIT: En net in het OV met allerlei TL-buizen, stukje irritanter wel
OnePlus 7 Pro

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 17-05-2019 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scirocco
CLB schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Dat is wel zichtbaar ja, hetzij met het scherm op je neus. Bij normaal gebruik en dergelijke is de FHD-resolutie me niet negatief opgevallen eerlijk gezegd, maar de QHD-resolutie dus ook niet positief.
Dat is denk ik een beetje hetzelfde als dat een nóg hogere resolutie ook niet beter zou zijn, onze ogen zien dat gewoon niet. FHD zit net op de grens naar m'n idee, dat kan wellicht nog iets scherper, maar alles boven QHD ga je echt niet terug zien op zo'n klein scherm.

Btw best interessant om het AMA topic van OnePlus te bekijken, worden toch interessante antwoorden gegeven door OP.
Paar voorbeelden:
- OP 7 serie ondersteunt Display port products voor Desktop view
- Always on Display: "under consideration. We are working on improving power consumption efficiency for this feature before we implement it."
- "We are still working on video recording on different lenses. We will enhance the video recording functionality when the feature is ready."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrMelle
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-07-2019
met name in VR-toepassingen (google cardboard) is dat wel zichtbaar denk ik, minder last van screendoor effect bij hogere resoluties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoe zijn de foto's bij wat minder licht/in de avond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 22:17
Sanction schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:19:
Hoe zijn de foto's bij wat minder licht/in de avond?
Van wat ik heb gezien op internet, beter dan de Iphone X en de S10+. Het komt vrij erg in de buurt vs de Huawei P30 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Scirocco schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Dat is denk ik een beetje hetzelfde als dat een nóg hogere resolutie ook niet beter zou zijn, onze ogen zien dat gewoon niet. FHD zit net op de grens naar m'n idee, dat kan wellicht nog iets scherper, maar alles boven QHD ga je echt niet terug zien op zo'n klein scherm.
Boven QHD denk ik ook niet. Maar FHD zit imho niet op de grens, maar het zal wel per scherm afhangen.

Het verschil bij mijn S9 tussen QHD en FHD is echt best groot bij text. Plaatjes/games/etc maakt niet veel uit. Maar tekst lezen (mails/websites) is echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik wil dual sim gaan gebruiken. Kan je mij iets meer vertellen over hoe dat te werk gaat? Ik weet van een bekende dat samsung bijvoorbeeld je aanbiedt om 2x whatsapp te installeren. Al is dit misschien ook meer een oxygen OS gerelateerde vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Sjenker Oxygen staat toe bepaalde apps te clonen en dan kan je dus op "2 accounts" apart werken. Dus 2x Whatsapp op 2 verschillende SIMs. 2x Twitter met 2 verschillende inlogs. Etc.

Tip: Dual SIM Selector Pro als je ook beide SIMs wil gebruiken om te bellen.

/edit: zoek even naar "Oxygen parallel apps".

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 17-05-2019 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 15:26
Zeer uitgebreide review op XDA.

https://www.xda-developers.com/oneplus-7-pro-review/

en een kort verslag van een AMA op de Oneplus forums.

https://www.xda-developers.com/oneplus-7-pro-usb-pd-hdmi-variable-refresh-rate/

[ Voor 43% gewijzigd door blavlaa op 17-05-2019 22:05 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmmm sh!t man, deze OP7pro zou toch nog steeds een kandidaat kunnen zijn...Ik hoorde dat men al druk bezig is met een gcam app die ook werkt met alle camera's in deze telefoon, waardoor je tenminste écht goeie foto's krijgt. Maar ik vind 700 euro voor een edge-scherm (ik haat dat!) nog behoorlijk...Waarom, behalve de software, zou ik deze OP7pro moeten kiezen boven een S10e? Die S10e heeft geen edge schermen én een goeie cam+scherm en ook nog een 3,5"....
Ik ga even wachten wat de OP7 (non pro) doet, misschien is dat ook een waardige telefoon. Ik weet 't nog niet...De Xperia 1 komt ook nog uit...ik ben gewoon nog even in dubio waarom ik deze OP7pro boven een S10e zou moeten verkiezen...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besloten om voor de reguliere OP7 te gaan simpelweg omdat ik curved screens verschrikkelijk vind. Is er al info wanneer deze moet uitkomen? Kan dit niet zien op hun website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
P30 pro van mij is verkocht en een losse 12GB oneplus besteld bij belsimpel..

Weet iemand of er ook een clearplex screenprotector geplakt kan worden bij de mediamarkt? Of is het alleen voor de bekendere merken bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Hmmmm ik lees in dat AMA verslag dat de T-Mobile usa modellen geen dual SIM ondersteunen. Zou dat ook gelden voor de Nederlandse T-Mobile modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
038Robijno schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:18:
P30 pro van mij is verkocht en een losse 12GB oneplus besteld bij belsimpel..

Weet iemand of er ook een clearplex screenprotector geplakt kan worden bij de mediamarkt? Of is het alleen voor de bekendere merken bedoeld?
Waarom heb je je P30 pro verkocht als ik vragen mag? Het lijkt me een super goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Swizzler24 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:30:
[...]

Waarom heb je je P30 pro verkocht als ik vragen mag? Het lijkt me een super goed toestel.
Camera was voor mijn gevoel minder goed dan mijn oudere Mate 20 pro..

Speaker geluid was matig, scherm was minder mooi dan mijn S10+.. en nog wat kleine dingetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komt binnenkort een update uit waarbij je ook de refreshrate op dynamisch kan zetten. Zelf heb ik de resolutie al op dynamisch staan, maar ververing/refreshrate op dynamisch lijkt mij nog beter natuurlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:14:
Besloten om voor de reguliere OP7 te gaan simpelweg omdat ik curved screens verschrikkelijk vind. Is er al info wanneer deze moet uitkomen? Kan dit niet zien op hun website...
In juni komt 'ie uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net getest: USB 3.0 (USB 3.1 Gen 1) werkt lekker snel met een USB 3 kabel. Warp Charge kabel is namelijk 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

MAX3400 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:27:
@Sjenker Oxygen staat toe bepaalde apps te clonen en dan kan je dus op "2 accounts" apart werken. Dus 2x Whatsapp op 2 verschillende SIMs. 2x Twitter met 2 verschillende inlogs. Etc.

Tip: Dual SIM Selector Pro als je ook beide SIMs wil gebruiken om te bellen.

/edit: zoek even naar "Oxygen parallel apps".
Vraagje over dual SIM selector,

ik zie en niet in de Playstore maar zie wel een apk download via Google?

En wat voegt het toe? Als ik zo snel even kijk zit alles in Oxygen OS behalve Bluetooth default sim (die mis is ik eigenlijk wel aan de Car kit :) ) en kleurtjes selecteren voor je Sim's

Mis nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:30
038Robijno schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:39:
[...]

Camera was voor mijn gevoel minder goed dan mijn oudere Mate 20 pro..

Speaker geluid was matig, scherm was minder mooi dan mijn S10+.. en nog wat kleine dingetjes.
Mag ik vragen wat je met je OP7 doet naast je s10+? Oprecht nieuwsgierig.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 22:13
Uit reviews blijkt de S10+ in batterij prestaties en stereo speakers de betere.
Vergeet niet dat de s10 ook een goed werkende always on display heeft.

Waarbij het bij Oneplus gissen is of je een notificatie heb.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Bassbounce schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:01:
Waarbij het bij Oneplus gissen is of je een notificatie heb.
Als die zeer mooie je-hebt-een-notificatie gloed bij de edges maar één keer wordt getoond en daarna het scherm gewoon zwart blijft vind ik dat een behoorlijke fail.

Een notificatie moet je te allen tijde kunnen zien, imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:14:
[...]

Als die zeer mooie je-hebt-een-notificatie gloed bij de edges maar één keer wordt getoond en daarna het scherm gewoon zwart blijft vind ik dat een behoorlijke fail.

Een notificatie moet je te allen tijde kunnen zien, imho.
Volgens mij is dat net zoals bij de s10 dat Edge lighting alleen zichtbaar is tijdens het krijgen van de notificatie. Na een aantal seconde is het weer weg helaas.

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Alekz87 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 06:41:
[...]

Mag ik vragen wat je met je OP7 doet naast je s10+? Oprecht nieuwsgierig.
Eerst had ik de Mate 20 pro, eventjes later mocht ik mijn abonnement verlengen met een S10+ en die heb ik toen geruild tegen een P30 pro voornamelijk voor de camera, en nu is de P30 pro verkocht en heb ik de oneplus 7 pro besteld

[ Voor 19% gewijzigd door 038Robijno op 18-05-2019 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PaYnE81 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 06:26:
[...]

En wat voegt het toe? Als ik zo snel even kijk zit alles in Oxygen OS behalve Bluetooth default sim (die mis is ik eigenlijk wel aan de Car kit :) ) en kleurtjes selecteren voor je Sim's
Je kan vastleggen welke persoon/personen je met welke SIM belt (uitgaand); dat kan je handmatig doen (elke keer moet je op je scherm dus aantikken welke SIM je gebruikt) of dat kan automatisch dus "Jan altijd via SIM2". Hierdoor is het eenvoudig om je telefoon aan je carkit te hangen en dan kan je 100% handsfree bellen naar degenen die je op "altijd SIM X" hebt vastgelegd.

Allicht is Oxygen veranderd maar dan ken ik de standaard mogelijkheden niet goed genoeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Hoe meer ik lees en zie (YT) van de 7pro hoe groter mijn interesse wordt. Eind juli mag ik verlengen en ik dacht dat het dan zou gaan tussen de S10+ en de nieuwe iPhone, als ik echter kijk naar wat de 7pro allemaal biedt voor z'n prijs dan moet er wel iets heel vreemds gebeuren wil ik eind juli niet overstappen...

Vooral het prachtige scherm van 90hz, zonder rare inkepingen, is iets dat voor mij een huge selling point is. Ook de camera prestaties vallen me gigantisch mee en kunnen zich prima meten met de S10+ (soms beter, soms minder). Qua prijs zal het, zeker eind juli weinig uitmaken.

Vergelijk ik dat met de nieuwe iPhone dan moet er een wonder gebeuren voordat die daadwerkelijk bijna 2x de aanschafprijs waard wordt. De geruchten lijken te bevestigen dat het grotendeels een herhaling wordt van de afgelopen 2 jaar.

Onderstaande video was voor mij behoorlijk doorslaggevend. Daarnaast heeft hij nog meerdere goede filmpjes die een uitstekende indruk geven.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:04:
Hmmmm sh!t man, deze OP7pro zou toch nog steeds een kandidaat kunnen zijn...Ik hoorde dat men al druk bezig is met een gcam app die ook werkt met alle camera's in deze telefoon, waardoor je tenminste écht goeie foto's krijgt. Maar ik vind 700 euro voor een edge-scherm (ik haat dat!) nog behoorlijk...Waarom, behalve de software, zou ik deze OP7pro moeten kiezen boven een S10e? Die S10e heeft geen edge schermen én een goeie cam+scherm en ook nog een 3,5"....
Ik ga even wachten wat de OP7 (non pro) doet, misschien is dat ook een waardige telefoon. Ik weet 't nog niet...De Xperia 1 komt ook nog uit...ik ben gewoon nog even in dubio waarom ik deze OP7pro boven een S10e zou moeten verkiezen...
Ik heb gisteren even met de OP7pro mogen spelen, en 't is een enorm gelikt toestel maar een edge-scherm is voor mij ook een no-go. Liever hetzelfde scherm onder een vlakke glasplaat waar nog een fatsoenlijke protector overheen past. Wachten op de OP7 kan idd lonen.

Zelf ga ik vooralsnog naar de Pixel 3a. Even weer een handzaam formaatje en native Gcam.
@Anonymoussaurus en ik hebben het idee opgevat om over enkele weken een P3a vs. OP7pro (met Gcam mod?) te schieten. Altijd gezellig en wellicht interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 18-05-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Chris.nl schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:09:
[...]
Zelf ga ik vooralsnog naar de Pixel 3a. Even weer een handzaam formaatje en native Gcam.
@Anonymoussaurus en ik hebben het idee opgevat om over enkele weken een P3a vs. OP7pro (met Gcam mod?) te schieten. Altijd gezellig en wellicht interessant.
+1 Zeer in geïnteresseerd. Maar tegelijkertijd moet ik er wel bij zeggen dat ik dan hoop dat de focus ligt op foto's onder niet makkelijke omstandigheden.

Net zoals waarschijnlijk veel mensen hier heb ik deze week veel meer OP7Pro recensies bekeken en gelezen dan goed is voor een mens (zeker in mijn geval omdat ik helemaal niet in de markt voor een nieuwe telefoon, en alleen wil weten wat ik mis...). En het valt me op dat al de camera secties van die recensies maar blijven hangen in foto's onder perfecte lichtomstandigheden van objecten op afstand. Ja, nacht modus wordt nu populair, maar hoeveel foto's van bewegende objecten in een onverlichte (woon)kamer heb je deze week in recensies gezien, volgens mij staat bij mij de teller nog op nul.

Landschapfoto's gingen met mijn Mi A2 Lite ook prima, ondanks dat de camera sensor in die telefoon de enige reden was waarom ik hem snel heb vervangen. Het is pas binnen (zonder kunstlicht of direct buitenlicht) als het onderwerp van de foto niet netjes stilzit (denk: spelende kinderen) dat je echt significante verschillen tussen camera's gaat zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Yes yes yes yes!!! VoLTE staat meteen aan bij Vodafone! Geen gedoe meer met hacks!

[ Voor 19% gewijzigd door Huigie op 18-05-2019 13:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:14:
Japeroen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:09:
Ik weet niet of het al gepost is, maar het ziet er naar uit dat de OP7 te koop zal zijn vanaf 4 juni! :)
https://forums.oneplus.co...werking-met-fnac.1033301/
Zie tabel halverwege de pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
SanderBos schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:40:
[...]

+1 Zeer in geïnteresseerd. Maar tegelijkertijd moet ik er wel bij zeggen dat ik dan hoop dat de focus ligt op foto's onder niet makkelijke omstandigheden.

Net zoals waarschijnlijk veel mensen hier heb ik deze week veel meer OP7Pro recensies bekeken en gelezen dan goed is voor een mens (zeker in mijn geval omdat ik helemaal niet in de markt voor een nieuwe telefoon, en alleen wil weten wat ik mis...). En het valt me op dat al de camera secties van die recensies maar blijven hangen in foto's onder perfecte lichtomstandigheden van objecten op afstand. Ja, nacht modus wordt nu populair, maar hoeveel foto's van bewegende objecten in een onverlichte (woon)kamer heb je deze week in recensies gezien, volgens mij staat bij mij de teller nog op nul.

Landschapfoto's gingen met mijn Mi A2 Lite ook prima, ondanks dat de camera sensor in die telefoon de enige reden was waarom ik hem snel heb vervangen. Het is pas binnen (zonder kunstlicht of direct buitenlicht) als het onderwerp van de foto niet netjes stilzit (denk: spelende kinderen) dat je echt significante verschillen tussen camera's gaat zien.
Helemaal eens, je ziet ook veel camera recensies van mensen die geen idee van fotografie hebben en daardoor verkeerd vergelijken of zelfs fouten maken met het fotograferen.
Bijv. dat ze iets zeggen over het dynamisch bereik terwijl beide camera's ergens anders op hebben lichtgemeten.

Graag vergelijken in manual mode met dezelfde sluitertijd, iso etc.
Ik zou dus eigenlijk wel een camera vergelijking zien die iets verder gaat dan het testen van de automatische foto's en wat meer focust op de daadwerkelijke capaciteiten vd cameras.

[ Voor 5% gewijzigd door Scirocco op 18-05-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Allebei ook 4G? Daar zat ik met mijn 3T wel eens mee te hannessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sanction schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Allebei ook 4G? Daar zat ik met mijn 3T wel eens mee te hannessen.
Mijn OP5 is al 2x 4G.

Let wel; data-verkeer gaat niet automatisch. In principe is SIM1 leidend maar wordt dus automatisch gebruikt om, bijvoorbeeld, Whatsapp op SIM2 ook van data te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
MAX3400 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Mijn OP5 is al 2x 4G.

Let wel; data-verkeer gaat niet automatisch. In principe is SIM1 leidend maar wordt dus automatisch gebruikt om, bijvoorbeeld, Whatsapp op SIM2 ook van data te voorzien.
De Samsung A8 2018, had een dual standby sim. Dat wil zeggen dat je belt met de ene simkaart, je nog steeds e-mails via de andere simkaart kan binnen krijgen. Ik dacht dat dit niet standaard was bij de OP 6 en Mi 6 van het jaar daarvoor. Sindsdien heb ik het niet getest. Maar Dual Standby is dus verplicht om op 2 simkaarten tegelijkertijd data binnen te kunnen krijgen.

Dat je 4G op beide simkaarten kan krijgen is vooral gemak, zodat je de sim niet perse in de 1e of 2e slot hoeft te steken om 4G erop te krijgen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Krijgen jullie de 9.5.3 update binnen? Mijne blijft up to date met 9.5.1 ondanks VPN gepiel...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Huigie schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:48:
Krijgen jullie de 9.5.3 update binnen? Mijne blijft up to date met 9.5.1 ondanks VPN gepiel...
Enig idee wat er is verbeterd met de nieuwe update?
Krijg de mijne dinsdag pas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huigie schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:48:
Dat komt omdat er verschillende software-branches zijn. India/Azië heeft 9.5.3. US 9.5.2 en Europa 9.5.1. Één van onze Oxygen Updater admins heeft hier een artikel over geschreven: https://piunikaweb.com/20...ith-april-security-patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:14:
Een klein ergernisje ten opzichte van de OnePlus 6 is de 'portetmodus'. Ik kan het niet echt goed beschrijven, maar als ik met mijn 6 een foto wil maken van een collega naast me is dat prima. Pak ik de 7 Pro erbij, dan moet ik nog enkele stappen achteruit doen om hetzelfde frame te krijgen, net of die dan 3x is ingezoomd ofzo, annoying.
Ik kan hier maar niet aan wennen zeg. Heb nog tig andere smartphones gepakt, met bokeh-functie en heb dit nergens gezien so far. Je zoomt geen 3x in, maar zo'n 2,2x, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Ik kan hier maar niet aan wennen zeg. Heb nog tig andere smartphones gepakt, met bokeh-functie en heb dit nergens gezien so far. Je zoomt geen 3x in, maar zo'n 2,2x, erg irritant.
Ook andere apps geprobeerd? Hier geen last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Had het om eerlijk te zeggen niet verwacht maar ik ben tot nu toe zeer onder de indruk van de camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L0zV9d8krQ8qcFzF7meBEnRr/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/84PWDaSfYz0Q7bLOkyww4K9m/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KkbPyuV3ZBje6Ra3srizF54t/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e2IzfAmtQB8A8jIBN6HKY6kC/thumb.jpg

Onbewerkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Huigie op 18-05-2019 16:31 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:12:
Ook andere apps geprobeerd? Hier geen last van.
Uhm nee... Jij hebt onderstaande niet? OnePlus 7 Pro vs OnePlus 6;
OnePlus 7 Pro vs OnePlus 6 - portrait
Of je ergert je er niet aan?
Huigie schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:28:
Had het om eerlijk te zeggen niet verwacht maar ik ben tot nu toe zeer onder de indruk van de camera.
Why not? Camera's zijn gewoon prima...
Dacht je dat je nog met een aardappel op QVGA ging schieten ofzo? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 15:26

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scirocco
CLB schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Uhm nee... Jij hebt onderstaande niet? OnePlus 7 Pro vs OnePlus 6;
[Afbeelding: OnePlus 7 Pro vs OnePlus 6 - portrait]
Of je ergert je er niet aan?

[...]

Why not? Camera's zijn gewoon prima...
Dacht je dat je nog met een aardappel op QVGA ging schieten ofzo? :9
En portret schiet je gewoon niet met een groothoek zoals je gewend bent aan de OP6.

Portretten schiet je tussen de 50 en 85mm (35mm equivalent).
Het is ook heel onnatuurlijk/ongebruikelijk om een portret op standaard groothoek te schieten, en dan ook nog eens een hele korte scherptediepte met vage achtergrond te krijgen. Zelfs met full frame sensor en 24mm f/1.4 lens is dat vrijwel niet te doen.

Dus wat dat betreft vind ik dat OP de goede kant op gaat met die feature.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Update naar 9.5.4 kan binnengesleept worden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n2ogbzQZwFEiMXvPJAATv0BQ/thumb.jpg

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bassbounce
Toestel is ongekend snel, had hiervoor de Mi 9 en de S10+ gehad maar die staan in schril contrast met dit toestel.

Ook het geluid is subliem net zo goed als op de S10.

Dit is een blijvertje!

[ Voor 19% gewijzigd door Bassbounce op 18-05-2019 18:33 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onbewerkt.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind de foto's eigenlijk niet echt supergeweldig ofzo. Goed genoeg, maar hier kan meer uitgehaald worden. Eigenlijk alleen de laatste vind ik acceptabel. Afgezien van misfocus (te kort bij waarschijnlijk) heef de rest best wat ruis of sharpening artifacten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
038Robijno schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Eerst had ik de Mate 20 pro, eventjes later mocht ik mijn abonnement verlengen met een S10+ en die heb ik toen geruild tegen een P30 pro voornamelijk voor de camera, en nu is de P30 pro verkocht en heb ik de oneplus 7 pro besteld
Je vond de camera van de P30-pro tegenvallen en hebt daarom de OP7pro besteld? Hmmm...denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen. Die P30-pro maakt zo'n beetje de beste foto's van alle smartphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
codegro schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Je vond de camera van de P30-pro tegenvallen en hebt daarom de OP7pro besteld? Hmmm...denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen. Die P30-pro maakt zo'n beetje de beste foto's van alle smartphones.
Dat weet ik maar al te goed.. maar de OP7 pro heeft meer voordelen dan de P30 pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Ik kom hier even terug op mijn vragen over de grootte van de 7 pro.
Ben vandaag even gaan kijken naar de Pro 30 en de A10+ en alhoewel beide toestellen iets kleiner zijn viel het formaat al bij al toch nog mee.

Heb ondertussen ook een toestel besteld samen met hoesjes. Hopelijk bevalt het curved scherm mij. Zal immers mijn eerste scherm zijn met curved edges.

In alle andere zaken maak ik mij weinig ongerust. Heb nu een 3T en daarvoor steeds een Nexus gehad. Heb de software van OnePlus altijd erg fijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

038Robijno schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Dat weet ik maar al te goed.. maar de OP7 pro heeft meer voordelen dan de P30 pro.
Kan / wil je die objectief delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:55:
Update naar 9.5.4 kan binnengesleept worden!

[Afbeelding]
Shit, helemaal vergeten door te geven :P. Anyhow, we zijn support aan het toevoegen in Oxygen Updater (als dat een beetje te doen is). Ook zijn we bezig met Unbrick Tools.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Chris.nl schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Iemand is jullie inmiddels voor geweest :P :
YouTube: OnePlus 7 Pro vs OnePlus 7 Pro GCam vs Pixel 3a XL camera comparison...

Ook interessant voor verse OP7Pro bezitters die twijfelen of ze meteen GCam moeten gaan gebruiken, het is fraai geedite vergelijking video.
(mijn eigen blik daarop is dat het precies hetzelfde verhaal is als op mijn OnePlus 6 (waarop ik GCam als default maar niet exclusieve camera app gebruik), geen megagrote verschillen tussen de apps, de OnePlus camera app foto's zijn scherper, de GCam foto's hebben betere kleuren. In mijn ogen trouwens waren de night sight foto's in deze video trouwens beter op de OP7Pro dan op de Pixel 3aXL).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SanderBos schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Iemand is jullie inmiddels voor geweest :P :
YouTube: OnePlus 7 Pro vs OnePlus 7 Pro GCam vs Pixel 3a XL camera comparison...

Ook interessant voor verse OP7Pro bezitters die twijfelen of ze meteen GCam moeten gaan gebruiken, het is fraai geedite vergelijking video.
(mijn eigen blik daarop is dat het precies hetzelfde verhaal is als op mijn OnePlus 6 (waarop ik GCam als default maar niet exclusieve camera app gebruik), geen megagrote verschillen tussen de apps, de OnePlus camera app foto's zijn scherper, de GCam foto's hebben betere kleuren. In mijn ogen trouwens waren de night sight foto's in deze video trouwens beter op de OP7Pro dan op de Pixel 3aXL).
Nee dat telt niet :P. Dat is een verrotte Google Camera mod. Stabiele is nog lang niet uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scirocco schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:52:
En portret schiet je gewoon niet met een groothoek zoals je gewend bent aan de OP6.
Dat zal de theorie zijn, maar in de praktijk vind ik het wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Vraagje: zijn de icoontjes op het startscherm qua grootte in te stellen? Ik zie ze nl liever wat kleiner dan de standaard Android maat.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Eerste deel van de review is af! Komt ook in het Nederlands op Tweakers, maar later.

[The Lab] A OnePlus 7 Pro review - By AnonymousWP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dust419 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:17:
Vraagje: zijn de icoontjes op het startscherm qua grootte in te stellen? Ik zie ze nl liever wat kleiner dan de standaard Android maat.
Ja toch? Homescreen lang indrukken, dan Home Settings kiezen ej dan Layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
goeie cases voor het toestel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Hoe zit het nu met 5G support voor de oneplus 7 pro
Zit het er nu op of met software update of komt er een nieuwe oneplus 7 pro 5g versie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Petertje750 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:29:
Hoe zit het nu met 5G support voor de oneplus 7 pro
Zit het er nu op of met software update of komt er een nieuwe oneplus 7 pro 5g versie uit?
Zijn 2 aparte toestellen, de OnePlus 7 Pro die hier verkocht wordt heeft geen 5G ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik gebruik de OP7 Pro nu een paar dagen en ik ben over het algemeen erg tevreden. Navigeren in het OS voelt heel vloeiend, maar ook scrollen door anderr apps is zeer vloeiend. Daarom vroeg ik me af: kun je ergens zien welke apps 90Hz ondersteunen? Volgens mij heeft de Twitter-app bijvoorbeeld ondersteuning, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Als je een notification krijgt bij bv nieuw whatsapp bericht en die op side laat zien blijft dat door "knipperen" of krijg je eenmallig een visual melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Petertje750 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:14:
Als je een notification krijgt bij bv nieuw whatsapp bericht en die op side laat zien blijft dat door "knipperen" of krijg je eenmallig een visual melding?
Eenmalig, dus pretty useless (imho) :) Wellicht komen er mods/apps voor though. Kan bijna niet anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 19-05-2019 09:22 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Is er iemand die ervaring heeft met een Galaxy Note 8 (of galaxy s8/s8+) en nu de 7 Pro heeft? Ben benieuwd of de curve van het scherm groter of kleiner is dan bij de note 8.

Niet dat de curve mij stoort, echter was ik wel benieuwd wat ik kan verwachten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PaYnE81 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Zijn 2 aparte toestellen, de OnePlus 7 Pro die hier verkocht wordt heeft geen 5G ondersteuning
Dan is de hamvraag; werkt een 5G-editie wel goed in Europa op onze frequenties? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Brad Pitt schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Eenmalig, dus pretty useless (imho) :) Wellicht komen er mods/apps voor though. Kan bijna niet anders.
Dat eenmalig is wel heel stom heb nu simpel ledje en als me telefoon ergens ligt zie ik aan ledje of ik message of oproep heb gemist, hoop inderdaad dat je interval van visuele meldingen kan instellen of modden in de toekomst.

[ Voor 50% gewijzigd door Petertje750 op 19-05-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Petertje750 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Dat eenmalig is wel heel stom heb nu simpel ledje en als me telefoon ergens ligt zie ik aan ledje of ik message of oproep heb gemist, hoop inderdaad dat je interval van visuele meldingen kan instellen of modden in de toekomst.
Is al sinds de 6T dat Oneplus daar nog geen goede oplossing voor heeft gevonden, dus heb weinig hoop op een oplossing vanuit Oneplus zelf.

Een aod hoeft voor mij niet perse, alleen actief wanneer er een melding is zou al voldoende zijn.

Samsung heeft dit perfect geïmplementeerd, weinig batterij verbruik van het always on display.

[ Voor 13% gewijzigd door Bassbounce op 19-05-2019 10:27 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scirocco
Always on display is wel under consideration bij OP, ze zijn nog bezig met energie verbruik optimalisaties las ik op hun forum.
Daar wacht ik wel echt op, ik wil ook altijd kunnen zien of er notificaties zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Bassbounce schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Is al sinds de 6T dat Oneplus daar nog geen goede oplossing voor heeft gevonden, dus heb weinig hoop op een oplossing vanuit Oneplus zelf.

Een aod hoeft voor mij niet perse, alleen actief wanneer er een melding is zou al voldoende zijn.

Samsung heeft dit perfect geïmplementeerd, weinig batterij verbruik van het always on display.
Ik gebruik de app LED blinker pro op m'n 6T, lijkt op een klein LEDje die je overal op je scherm kunt plaatsen en aan de kleur zie je welke app een notificatie geeft en voldoet meer dan prima. Ik merk ook niets van extra accu verbruik, haal nog gerust meer dan 10 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
renem schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik de app LED blinker pro op m'n 6T, lijkt op een klein LEDje die je overal op je scherm kunt plaatsen en aan de kleur zie je welke app een notificatie geeft en voldoet meer dan prima. Ik merk ook niets van extra accu verbruik, haal nog gerust meer dan 10 uur SOT.
Dankje, ben momenteel Plus beat aan het testen.
Alleen brand dat vingerafdruk icon niet snel in?

Heb trouwens de Oneplus 7 Pro 6GB ram, is toch wel voldoende momenteel betreft ram ?
Ik speel geen games op de telefoon ofzo.

Maar merk nu wel dat Facebook nogal snel opnieuw moet laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Bassbounce op 19-05-2019 12:34 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
Bassbounce schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Dankje, ben momenteel Plus beat aan het testen.
Alleen brand dat vingerafdruk icon niet snel in?
Dat zal wel meevallen. Dat ding brand niet de hele tijd neem ik aan? En daarbij genoeg andere kleuren, beelden etc die ook op die plek worden weergegeven. Dat is wat anders dan een accu icoontje of een tijd die altijd boven in de notificatie balk staat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwalraven30
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 14:38
Iemand al VoLTE EN VoWiFi werkend met een van de Nederlandse providers ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Pwalraven30 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:35:
Iemand al VoLTE EN VoWiFi werkend met een van de Nederlandse providers ?
Yup, Vodafone kaartje erin en hoppa, VoLTE en VoWIFI zijn actief.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwalraven30
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 14:38
Heb zelf de OnePlus 7 Pro bij OnePlus gekocht met de early drop, moet hem aankomende week binnen krijgen maar hopelijk doet VoLTE het met T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze willen kopen. Mijn Note 4 is na 4,5 jaar wel eens aan vervanging toe :)

Het enige dat mij nu tegenhoudt is de mindere batterijduur waar ik veel over lees/hoor. Ik vind het enorm vervelend dat mijn huidige telefoon nog geen halve dag meegaat. Het heeft dan geen nut om de oneplus te kopen indien deze al van de start een slechte batterij heeft.

Iemand reeds ervaring en de mindere batterijduur heeft ervaren al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:18:
Ik zou deze willen kopen. Mijn Note 4 is na 4,5 jaar wel eens aan vervanging toe :)

Het enige dat mij nu tegenhoudt is de mindere batterijduur waar ik veel over lees/hoor. Ik vind het enorm vervelend dat mijn huidige telefoon nog geen halve dag meegaat. Het heeft dan geen nut om de oneplus te kopen indien deze al van de start een slechte batterij heeft.

Iemand reeds ervaring en de mindere batterijduur heeft ervaren al?
Ik haal zelf minimaal 6, maximaal 8, tot nu toe dan hè. Moet nog even goed testen. Gaat hier om 1440p/90Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Ik haal zelf minimaal 6, maximaal 8, tot nu toe dan hè. Moet nog even goed testen. Gaat hier om 1440p/90Hz.
Wat is slecht? Ik haal. Met de 6 nu en privé en zakelijke sim erin vanaf 7 uur tot in de avond 20.00 en dan heb ik een drukke dag. Bel echt enorm veel laat staan van app. Wifi staat hele dag aan same as Bluetooth.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Wat is slecht? Ik haal. Met de 6 nu en privé en zakelijke sim erin vanaf 7 uur tot in de avond 20.00 en dan heb ik een drukke dag. Bel echt enorm veel laat staan van app. Wifi staat hele dag aan same as Bluetooth.
Ikzelf vind 2-3 uur slecht, 4 uur tegenvallend en 5 uur oké. Ik heb het over Screen-on-Time hè.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-05-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Top tip.

Powerbank

Anker

d:)b :Y *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Huigie op 19-05-2019 16:36 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Geen idee wat je de hele dag uitspookt (waarschijnlijk meer dan ik) maar mijn OP5 doet het op 1 lading van 6:00 tot 23:00 zonder issues. Daarbij zit dan dagelijks ongeveer 2.5 uur webbrowser, half uur Whatsapp, 5 wisselende WiFi/4G netwerken en 24/7 bluetooth aan.

Wordt de vraag dus meer (en ik kan nog weinig benchmarks vinden); is het nou de 90Hz of is het de GPU-acceleration die dan veel vreet?

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie