[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 120 Laatste
Acties:
  • 320.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Ik zit er niet in nu, maar als ik mn btc niet wou bewaren voor fmt listing, dan kocht ik zil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Ik zit er nog steeds in :P

Niet in Linda. Zo heet me zusje, zou wel raar zijn :X

[ Voor 51% gewijzigd door Daacuso op 10-06-2019 19:57 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
18 juni zil day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ivibes schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:48:
Denken jullie dat Zilliqa nog een beetje gaat pumpen vanavond/vannacht?
:?
Ik heb er vandaag zelf ook een plukje van gekocht, dus ben ook op zoek naar het antwoord wat jij zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

ybos schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Tuurlijk, maar laat ik het anders stellen, wat verwacht je ervan :?

De mensen die het weten die delen het over het algemeen niet en de rest is aan het gissen.
Enkelen onder ons kunnen hun mening best goed onderbouwen...
Ik verwacht niets maar slinger het onderwerp aan om enkele meningen cq. onderbouwingen te polsen...

Samen weten we meer toch? ;-)

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
RaptorXS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:18:
[...]

Zou zomaar kunnen, mits je de hele dag er tijd en zin in hebt om de koersen te volgen en te traden.
De zin heb ik niet en de tijd maak ik er niet voor, er is meer in het leven.
Oja, en er lekker bij slapen is ook niet onbelangrijk.
Moet hier als daytrader toch even op reageren... Ik heb echt een schijthekel aan aannames omdat ze meestal gewoon niet kloppen en in dit geval dus ook niet. Ik kan met een uurtje per dag traden prima mijn leven bekostigen en ik ben geen student met een afgetrapte fiets, anti kraakwoning en elke dag een basic pizza van boven een haardvuurtje. Gewoon eengezinswoning, roadster voor de deur, supersport in de schuur, zonnepanelen op het dak en hele normale hobbies en uitgaven. :)

Traden loont niet alleen, je kunt er zelfs je brood mee verdienen en dat doe ik al ruim 1,5 jaar. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ivibes schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:48:
Denken jullie dat Zilliqa nog een beetje gaat pumpen vanavond/vannacht?
:?
Kom je nu mee :P

PilatuS in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #8"

Als BTC zich weet te gedragen dan kan ie vast nog wel verder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Moet hier als daytrader toch even op reageren... Ik heb echt een schijthekel aan aannames omdat ze meestal gewoon niet kloppen en in dit geval dus ook niet. Ik kan met een uurtje per dag traden prima mijn leven bekostigen en ik ben geen student met een afgetrapte fiets, anti kraakwoning en elke dag een basic pizza van boven een haardvuurtje. Gewoon eengezinswoning, roadster voor de deur, supersport in de schuur, zonnepanelen op het dak en hele normale hobbies en uitgaven. :)

Traden loont niet alleen, je kunt er zelfs je brood mee verdienen en dat doe ik al ruim 1,5 jaar. ;)
Denk dat ie mij bedoelde, ik ben toch wel het uiterste geval hier op het forum denk ik zo.

Mijn leven draait om crypto en heb voor de rest geen leven, alleen wat junks of lotgenoten die ik bij de voedselbank spreek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
ivibes schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:02:
[...]

Een soort van extra schil dus...
8)
Nice..
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/8dd2f5811711a610e6ad24a7d36ac79d/tenor.gif?itemid=7320811
Maar in all seriousness. Ik vind het wel bijzonder nieuws. Banano is natuurlijk helemaal niet serieus maar tegelijkertijd is het nagenoeg net zo’n goede coin als Nano. En waar Nano de focus legt op één ding; transfer of value, laat banano nu dus zien dat je wel degelijk meer mooie dingen op het protocol kan bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/ZYoFTHxrWNFbW/giphy.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 10-06-2019 20:15 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:11:
[...]

Kom je nu mee :P

PilatuS in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #8"

Als BTC zich weet te gedragen dan kan ie vast nog wel verder omhoog.
8)7

Maar had toch iets meer koersbewegingen verwacht van het 'live' gaan van de Smart contracts vandaag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Pkunk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Nice..
[Afbeelding]
laat banano nu dus zien dat je wel degelijk meer mooie dingen op het protocol kan bouwen.
[Afbeelding]
Zoals ? weer zo onzin coin die van alles belooft maar in de praktijk net als de rest ook nooit zal gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:12:
[...]

Denk dat ie mij bedoelde, ik ben toch wel het uiterste geval hier op het forum denk ik zo.

Mijn leven draait om crypto en heb voor de rest geen leven, alleen wat junks of lotgenoten die ik bij de voedselbank spreek
Zou zomaar kunnen hoor maar het beeld wat geschetst wordt is hetgeen ik doorgaans tegenkom als reactie op mijn professie. :)

Die voedselbank act moet je toch eens een beetje gaan afbouwen, volgens mij zit Sluxie er prima bij. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ivibes schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:16:
[...]

8)7

Maar had toch iets meer koersbewegingen verwacht van het 'live' gaan van de Smart contracts vandaag....
Zo werkt het meestal niet. Het is: Buy the rumor, sell the news. Tegen de tijd dat het mainnet live gaat of welk ander iets dan ook, juist dan is de stijging meestal al geweest. Vaak genoeg zie je juist een dump wanneer wat het nieuws ook is voltooid wordt. In dit geval heb ik het idee dat het nieuws van de smart contacts niet zo heel veel heeft gedaan, maar bij de mainnet launch zag je een hele dikke pump met een gigantische dump toen het mainnet live ging. Echt iets om rekening mee te houden bij crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Zou zomaar kunnen hoor maar het beeld wat geschetst wordt is hetgeen ik doorgaans tegenkom als reactie op mijn professie. :)

Die voedselbank act moet je toch eens een beetje gaan afbouwen, volgens mij zit Sluxie er prima bij. :P
Ik kan niet een uurtje per dag traden om centjes te verdienen hoor, was het maar zo feest dan had ik misschien nog een leven.

Of ik ben gewoon een hele slechte trader die +-16 uur per dag moet traden om aan zijn voedsel te komen, en dat lukt mij al niet eens dus vandaar dat ik dus ook ver onder de armoe grens leef.

Er gaat ineens een lampje branden bij Sluxie :P .. Misschien wordt het tijd voor een carrière switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:22:
[...]

Zo werkt het meestal niet. Het is: Buy the rumor, sell the news. Tegen de tijd dat het mainnet live gaat of welk ander iets dan ook, juist dan is de stijging meestal al geweest. Vaak genoeg zie je juist een dump wanneer wat het nieuws ook is voltooid wordt. In dit geval heb ik het idee dat het nieuws van de smart contacts niet zo heel veel heeft gedaan, maar bij de mainnet launch zag je een hele dikke pump met een gigantische dump toen het mainnet live ging. Echt iets om rekening mee te houden bij crypto.
Kijk hier leer ik weer wat van... thanks
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Ik kan niet een uurtje per dag traden om centjes te verdienen hoor, was het maar zo feest dan had ik misschien nog een leven.

Of ik ben gewoon een hele slechte trader die +-16 uur per dag moet traden om aan zijn voedsel te komen, en dat lukt mij al niet eens dus vandaar dat ik dus ook ver onder de armoe grens leef.

Er gaat ineens een lampje branden bij Sluxie :P .. Misschien wordt het tijd voor een carrière switch
Ligt er aan hoe je trade en hoeveel je in een trade stopt. Iemand als Philakone pakt 1 of 2 trades per dag en dan tussen de 10k en 20k per trade. Dan kan je prima met 1 uur per dag tussen de 100 en 400 dollar per dag pakken. Eerst even een half uurtje een zooi coins doornemen om een goede trade te vinden, dan de positie in nemen en verder hoef je alleen de boel in de gaten te houden met wat alerts. Wanneer het koersdoel dan bereikt is wordt de trade gesloten en klaar. Zoals hij zegt: A trade a day keeps a real job away. Tuurlijk kan je op tig verschillende manieren traden, maar max 2 uur per dag is prima mogelijk.

Edit: Als je voor 3k of 4k posities gaat is 50 tot 100 dollar per trade ook prima te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 10-06-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:17:
[...]

Zoals ? weer zo onzin coin die van alles belooft maar in de praktijk net als de rest ook nooit zal gaan werken.
Nee, deze is echt anders.... lees het whitepaper maar eens.
(Neem er zelf de moeite niet voor, maar praat me even bij als je klaar bent)

@Crypts .. hoe moet ik jou professie zien als verdienmodel. Jij trade daadwerkelijk dagelijks de kost bij elkaar of is het in hoogtij hard er in, op de gok er uit en hopen op een grote dip? ... dus periodiek leven van de pot tot de volgende kans zich aan doet.

Ik krijg ...wanneer ik het goed doe op de beste dagen nog geen €100 verdient, en dan moet ik de inkoop ook nog eens niet missen. ..er zitten wel wat uitschieters bij, maar die zijn op 1 hand te tellen... dagen van verlies waren groter dan dat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Ben wel benieuwd eigenlijk: Eind vorig jaar/begin dit jaar rond de drop naar de 3000, maakte je toen nog winst? Ik doe het qua traden volgens mij best wel goed, maar ik heb na mei vorig jaar er toch een jaar over gedaan om - een maand geleden - ten opzichte van toen weer op winst te staan (en dat duurde helaas maar een paar dagen, want toen was Cryptopia ineens weg met 1/3e van mijn portfolio :( ).

Ik sta nu ondanks die hack + liquidatie alsnog maar op 12% verlies tov de piek van vorig jaar dus het valt eigenlik nog niet tegen. Zonder die hack was het 18% winst geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Specy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:42:
[...]

Ben wel benieuwd eigenlijk: Eind vorig jaar/begin dit jaar rond de drop naar de 3000, maakte je toen nog winst? Ik doe het qua traden volgens mij best wel goed, maar ik heb na mei vorig jaar er toch een jaar over gedaan om - een maand geleden - ten opzichte van toen weer op winst te staan (en dat duurde helaas maar een paar dagen, want toen was Cryptopia ineens weg met 1/3e van mijn portfolio :( ).

Ik sta nu ondanks die hack + liquidatie alsnog maar op 12% verlies tov de piek van vorig jaar dus het valt eigenlik nog niet tegen. Zonder die hack was het 18% winst geweest.
Jij zit er toch ook vrijwel altijd volledig in ? Dan kan je wakker worden met een leuke winst, of een verlies. Er meestal niet in zitten en alleen specifieke trades pakken is een compleet andere manier. Tuurlijk wordt je dan vaak genoeg wakker met BTC die een paar procent heeft gedaan, maar wakker worden met verlies is onmogelijk. Je kan natuurlijk ook voor de nacht een positie pakken met een strakke stop loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Iemand bekend met VIDT? Nederlands project... zag het vandaag ergens geshilled worden. Validatie/anti-fraude van digitale en fysieke documenten. Hebben als ludieke actie een Rembrandt gevalideert op de blockchain: https://about.v-id.org/rembrandt/

Op de website worden Airbus en Khrone als clients genoemd, maar nergens vinden of het legit is. Heb een klein zakje gekocht om te vergeten en hopelijk verrast te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:34:
[...]

Ligt er aan hoe je trade en hoeveel je in een trade stopt. Iemand als Philakone pakt 1 of 2 trades per dag en dan tussen de 10k en 20k per trade. Dan kan je prima met 1 uur per dag tussen de 100 en 400 dollar per dag pakken. Eerst even een half uurtje een zooi coins doornemen om een goede trade te vinden, dan de positie in nemen en verder hoef je alleen de boel in de gaten te houden met wat alerts. Wanneer het koersdoel dan bereikt is wordt de trade gesloten en klaar. Zoals hij zegt: A trade a day keeps a real job away. Tuurlijk kan je op tig verschillende manieren traden, maar max 2 uur per dag is prima mogelijk.

Edit: Als je voor 3k of 4k posities gaat is 50 tot 100 dollar per trade ook prima te doen.
Ik heb die pokahontas meerdere gevolgd en naast dat het een vreemde snuiter is (algemeen bekend) trade hij meer dan hij zegt, plus veel van zijn verhalen kloppen gewoon niet.
Dan heb ik het niet over zijn TA verhalen hoor, ik snap er zo ie zo te weinig van om daar iets over te kunnen zeggen, zie wel dat hij periodes vaker naast zit als ik zonder TA, en soms ontlopen elkaar niet zoveel ;)

Ik trade alleen met iets meer, en al een keer eerder gezegd soms maak ik wel 50 trades op een dag, puur omdat ik het leuk vind om te doen, ik kan er goed van leven ondanks ik onder de armoe grens zit want geld maakt niet gelukkig maar traden maakt wel gelukkig ;)

Ik geloof zelf niet dat je met 1x traden de job away kan houden, en al helemaal niet met maar 10/20k het kan leuk zijn met een job ernaast maar om er echt je brood mee te kunnen verdienen heb je aan 2 uur echt te weinig, je zult er echt op moeten zitten om het bij te kunnen houden en er op in te kunnen spelen.
[...]

Ben wel benieuwd eigenlijk: Eind vorig jaar/begin dit jaar rond de drop naar de 3000, maakte je toen nog winst?
Hier wel, 2018 was nog een best mooi jaar voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 10-06-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:49:
[...]

Jij zit er toch ook vrijwel altijd volledig in ? Dan kan je wakker worden met een leuke winst, of een verlies. Er meestal niet in zitten en alleen specifieke trades pakken is een compleet andere manier. Tuurlijk wordt je dan vaak genoeg wakker met BTC die een paar procent heeft gedaan, maar wakker worden met verlies is onmogelijk. Je kan natuurlijk ook voor de nacht een positie pakken met een strakke stop loss.
Ja, ik verkoop mijn BTC's nooit. Ga alleen heen en weer tussen BTC en alts.

Ik heb mijn BTC's wel verkocht in maart 2018 (toen de koers gigantisch naar beneden ketste), vrijwel op het diepste punt toen ($4800) en vervolgens een half uur later stonden ze alweer rond de $6000. Daarna nog een paar keer verkocht en weer met verlies teruggekocht omdat ik mijn verlies goed wou maken. Nou ja, daarmee heb ik wel afgeleerd om van mijn strategie af te wijken en te proberen "slim" te zijn, ik volg nu strak een vaste strategie zonder ooit af te wijken.

Gezien hoe slecht de alts het over de laatste 12 maanden gedaan hebben valt het resultaat (zonder Cryptopia winst) nog helemaal niet tegen. (Mijn piek van vorig jaar was op 5 mei, alt market cap was toen 298, nu 113, en BTC stond nog boven $9600). Dus ten opzichte van de markt (totale marketcap is in dezelfde periode ook bijna gehalveerd) doe ik het zeker niet slecht. Maar ik gebruik de strategie die ik volg nu al min of meer ongewijzigd sinds december 2017 (ik ben in november 2017 ingestapt), en hij levert procentueel gezien steeds minder op, dus misschien dat het tijd wordt voor een update.

Of ik moet gewoon afwachten of de strategie weer prima werkt als we weer een echte bullmarkt met idiote alt-bewegingen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Specy op 10-06-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Ik trade alleen met iets meer, en al een keer eerder gezegd soms maak ik wel 50 trades op een dag, puur omdat ik het leuk vind om te doen, ik kan er goed van leven ondanks ik onder de armoe grens zit want geld maakt niet gelukkig maar traden maakt wel gelukkig ;)

Ik geloof zelf niet dat je met 1x traden de job away kan houden, en al helemaal niet met maar 10/20k het kan leuk zijn met een job ernaast maar om er echt je brood mee te kunnen verdienen heb je aan 2 uur echt te weinig, je zult er echt op moeten zitten om het bij te kunnen houden en er op in te kunnen spelen.
Als jij 50 trades op een dag doet, wat pak je dan per trade ? Zeker met grote posities is het toch helemaal niet nodig 50 trades op een dag te doen ? Zoals meer dan genoeg coins nu bewegen vandaag kan je met posities van 3k of 4k al 100 dollar per dag pakken met 1 of 2 trades.

Als je met 20k aan de slag gaat heb je echt maar 1 trade per dag nodig hoor. Alleen moet je risico mangement dan wel goed op orde zijn. Vrijwel iedereen die ik volg op Twitter en die met goede info komen traden op dezelfde manier. Zoek een goede trade met prima R:R en klaar. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die tig trades op een dag maken, ik zou er zelf helemaal gek van worden.
Specy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:04:
[...]

Ja, ik verkoop mijn BTC's nooit. Ga alleen heen en weer tussen BTC en alts.

Ik heb mijn BTC's wel verkocht in maart 2018 (toen de koers gigantisch naar beneden ketste), vrijwel op het diepste punt toen ($4800) en vervolgens een half uur later stonden ze alweer rond de $6000. Daarna nog een paar keer verkocht en weer met verlies teruggekocht omdat ik mijn verlies goed wou maken. Nou ja, daarmee heb ik wel afgeleerd om van mijn strategie af te wijken en te proberen "slim" te zijn, ik volg nu strak een vaste strategie zonder ooit af te wijken.

Gezien hoe slecht de alts het over de laatste 12 maanden gedaan hebben valt het resultaat (zonder Cryptopia winst) nog helemaal niet tegen. (Mijn piek van vorig jaar was op 5 mei, alt market cap was toen 298, nu 113, en BTC stond nog boven $9600). Dus ten opzichte van de markt (totale marketcap is in dezelfde periode ook bijna gehalveerd) doe ik het zeker niet slecht. Maar ik gebruik de strategie die ik volg nu al min of meer ongewijzigd sinds december 2017 (ik ben in november 2017 ingestapt), en hij levert procentueel gezien steeds minder op, dus misschien dat het tijd wordt voor een update.

Of ik moet gewoon afwachten of de strategie weer prima werkt als we weer een echte bullmarkt met idiote alt-bewegingen krijgen.
Maar dit kan je toch niet echt traden noemen ? Gaat de markt omhoog verdien je geld, gaat ie omlaag verlies je geld. In de bullmarket zal het zeker nuttig zijn er 100% van de tijd er in te zitten, maar zoals het de laatste tijd gaat geef ik de voorkeur om er niet in te zitten en alleen losse trades te pakken. Dan goed zorgen dat als je trade niet goed gaat je erg weinig verliest. Dan verdien je op een geslaagde trade meer dan dat je verliest op een slechte trade. Dan maak je al winst als 50% van je trades slagen, laat staan 70% of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:17:
[...]

Wat bedoel je nou? Want dat Banano een onzincoin is lijkt me redelijk buiten discussie. Maar Nano zal je ook wel niet bedoelen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 16:16
Ik wil een lightning node opzetten. Iemand tips voor een goede website met instructies? Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:11:
[...]
Maar dit kan je toch niet echt traden noemen ? Gaat de markt omhoog verdien je geld, gaat ie omlaag verlies je geld. In de bullmarket zal het zeker nuttig zijn er 100% van de tijd er in te zitten, maar zoals het de laatste tijd gaat geef ik de voorkeur om er niet in te zitten en alleen losse trades te pakken. Dan goed zorgen dat als je trade niet goed gaat je erg weinig verliest. Dan verdien je op een geslaagde trade meer dan dat je verliest op een slechte trade. Dan maak je al winst als 50% van je trades slagen, laat staan 70% of meer.
Ik koop en verkoop wel alts. Dus het grote verschil is dat ik BTC als basis neem ipv euro. In BTC maak ik op de meeste trades inderdaad winst, dus in sats stijg ik. Alleen als BTC van $9600 naar $3100 gaat (zoals na mei 2018 gebeurde), ja, dan is het in euro's wel een verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Specy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:25:
[...]

Ik koop en verkoop wel alts. Dus het grote verschil is dat ik BTC als basis neem ipv euro. In BTC maak ik op de meeste trades inderdaad winst, dus in sats stijg ik. Alleen als BTC van $9600 naar $3100 gaat (zoals na mei 2018 gebeurde), ja, dan is het in euro's wel een verlies.
Daarom maak ik liever ritjes. Muntje X kopen voor een rit en weer er uit. Mocht de bullmarket echt losbreken dan ga ik wel weer naar vrijwel 100% van de tijd er in zitten, maar het afgelopen jaar zit ik er niet in op die ritjes na. BTC koop ik wel dips voor ritjes, maar volledig holden zie ik nog niet zitten voorlopig. Wat betreft alts pak ik alleen USDT coins. De laatste tijd voornamelijk CELR, FET, ONE, MATIC en ZIL. Nou loop ik natuurlijk geld mis als BTC eens flink stijgt, maar juist er voor zorgen dat het verlies zo laag mogelijk blijft maakt het voor mij makkelijker om winst te maken. Wakker worden met verlies is al heel lang niet voorgekomen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
Ik ga nu toch maar ff in qkc..
En daarna ga ik de manier van PilatuS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:11:
[...]

Als jij 50 trades op een dag doet, wat pak je dan per trade ? Zeker met grote posities is het toch helemaal niet nodig 50 trades op een dag te doen ? Zoals meer dan genoeg coins nu bewegen vandaag kan je met posities van 3k of 4k al 100 dollar per dag pakken met 1 of 2 trades.

Als je met 20k aan de slag gaat heb je echt maar 1 trade per dag nodig hoor. Alleen moet je risico mangement dan wel goed op orde zijn. Vrijwel iedereen die ik volg op Twitter en die met goede info komen traden op dezelfde manier. Zoek een goede trade met prima R:R en klaar. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die tig trades op een dag maken, ik zou er zelf helemaal gek van worden.
Ik doe soms 50 trades per dag maar ook dagen 5 tot 10 het hangt helemaal van de markt af, er zijn zelfs dagen dat ik maar een paar trades doe of zelfs geen, maar ik hou dan wel de markt in de gaten, en nee het is ook niet nodig om zoveel te traden, wat ik al zij ik vind het leuk om te doen, als ik er gek van zou worden was ik al lang gestopt.
Soms verdien ik met 1 trade een paar maand salarissen alleen is het bedrag wel iets meer dan 20k waar ik mee speel, en zo zijn er ook dagen dat ik zoveel verlies, traders die beweren nooit verlies te hebben liegen.

Echt onmogelijk met 20k 1 trade per dag te doen en je baan op te zeggen kan gewoon niet, er zijn meer dagen dat je minder verdiend, dan zoals het de laatste weken gaat, en dan kom je er echt niet niet 20k, je pakt niet elke dag x er zijn zelfs dagen dat je niks of verlies pakt, helemaal op de dagen dat het alleen maar sideways gaat dan verdien je niks maar je kosten lopen wel door.

Als je een salaris eruit wilt halen heb je echt een stukje meer nodig om er full time van te leven, je vergeet dat je ook moet afromen om van te leven, als je dan een paar maanden slecht verdiend loopt je 20k terug en je rekeningen lopen gewoon door.
Pkunk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:13:
[...]

Wat bedoel je nou? Want dat Banano een onzincoin is lijkt me redelijk buiten discussie. Maar Nano zal je ook wel niet bedoelen..
Het zijn allebei onzin coins maar NANO iets minder, puur omdat ik in NANO zit :+

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 10-06-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:34:
@Crypts .. hoe moet ik jou professie zien als verdienmodel. Jij trade daadwerkelijk dagelijks de kost bij elkaar of is het in hoogtij hard er in, op de gok er uit en hopen op een grote dip? ... dus periodiek leven van de pot tot de volgende kans zich aan doet.
Zoals ik zei, elke dag een uurtje en nee ik pak niet elke dag €50 maar soms €60 en de dag erna €40 bij wijze van spreken. Pak ik een keer €80 dan gaat er €20 naar het reserve fonds en blijft er €10 speelruimte, ik ben ook gewoon mens dus een goede griep oid is me ook niet vreemd en dan is wat reserve wel fijn. :)

De genoemde bedragen zijn fictief maar dat is hoe je het kan zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Nog iemand die toevallig komende donderdagavond naar de Tweakers Smarthome meet-up in Zwolle gaat?

On-topic: @ 7946 all-in op Bitcoin gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 10-06-2019 21:49 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:44:
[...]
Soms verdien ik met 1 trade een paar maand salarissen alleen is het bedrag wel iets meer dan 20k waar ik mee speel, en zo zijn er ook dagen dat ik zoveel verlies
Dat er dagen zijn dat je zoveel verliest snap ik dan alleen weer niet ? Zodra ik een trade pak is het punt waar ik verlies pak ook gelijk bepaald. Zo komt het vaak genoeg voor dat ik verlies pak, maar nooit enorme bedragen. Zou je niet veel meer kunnen verdienen door je risicomanament te verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Echt onmogelijk met 20k 1 trade per dag te doen en je baan op te zeggen kan gewoon niet
Kan wel maar het ligt eraan wat je per dag wil verdienen. Vergeet niet dat crypto niet belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Kan wel maar het ligt eraan wat je per dag wil verdienen. Vergeet niet dat crypto niet belast wordt.
Er zijn hier mensen waarvan de crypto waarde boven het maximale box 3 spaargeld niveau uitkomt en daar dus wel belasting over moeten betalen. Of waarbij de combinatie van crypto en spaargeld daar samen voor zorgt. Dan alsnog valt het mee, maar toch.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:45:
Nog iemand die toevallig komende donderdagavond naar de Tweakers Smarthome meet-up in Zwolle gaat?

Helaas Zwolle is de andere kant van de wereld voor mij, ik ben al blij als ik naar santpoort, overveen, haarlem, of zandvoort kan komen op mijn fietsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Helaas Zwolle is de andere kant van de wereld voor mij, ik ben al blij als ik naar santpoort, overveen, haarlem, of zandvoort kan komen op mijn fietsje.
WMO coin niets voor jou?

Goed project .. groot dev team .. landelijk uitgerold ... heeft eigenlijk alles wel voor een succes in huis.

[ Voor 15% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Ja, het maximale bereik van zo'n Van Moof E-bike van 3.398 Euro is inderdaad beperkt. Hopelijk doen ze daar snel iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Dat er dagen zijn dat je zoveel verliest snap ik dan alleen weer niet ? Zodra ik een trade pak is het punt waar ik verlies pak ook gelijk bepaald. Zo komt het vaak genoeg voor dat ik verlies pak, maar nooit enorme bedragen. Zou je niet veel meer kunnen verdienen door je risicomanament te verbeteren ?
Hoe groter de bedragen je mee speelt hoe groter je verlies of winst, ik speel al veilig door alleen met de top coins te spelen en zet altijd in op meerdere paarden tegelijk.
Als je bijvoorbeeld 80k LTC koopt en hij gaat een euro naar beneden zit je toch met een aardig verlies of winst als die naar boven gaat, zit je dan op 4 paarden tegelijk dan kan het heel hard gaan ;)
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Het gaat mij er om wat ik per maand verdien en een gemiddeld maand salaris is +-3k tegenwoordig ?
Officieel wordt het wel belast maar crypto is niet officieel en puur hobbymatig ;)
Alleen wat vermogens belasting per jaar.

Ik laat zo ie zo alles in crypto zitten want ik heb gewoon nog een DGA salaris uit mijn onderneming

[ Voor 24% gewijzigd door Slux op 10-06-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Ben wel benieuwd eigenlijk: Eind vorig jaar/begin dit jaar rond de drop naar de 3000, maakte je toen nog winst?
Haalde ik winst als holder zoals jij of als trader zoals ik? Je vraagstelling is verkeerd en vanuit een verkeerd standpunt. Nee natuurlijk zou ik geen winst halen als holder door te daytraden als ik zou vasthouden aan mijn coins op dat moment. Een drop van 20k naar 3k kan niemand wegtraden, echt niemand.

Even voor de zekerheid, ook ik heb behoorlijk verlies gedraait op die drop... Echt hard verlies omdat ik toch dacht... Dat komt wel goed en dat kwam dus niet maar met maar een klein deel van mijn PF. Mjah lekker boeiend, ik kan ervan leven en kreeg zojuist kaartjes gratis voor Defqon... Zo niet mijn ding maar ja die staan op naam tegenwoordig hahahaha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Taro schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:53:
[...]

Er zijn hier mensen waarvan de crypto waarde boven het maximale box 3 spaargeld niveau uitkomt en daar dus wel belasting over moeten betalen. Of waarbij de combinatie van crypto en spaargeld daar samen voor zorgt. Dan alsnog valt het mee, maar toch.
Dan doe je dus iets verkeerd want crypto is 'niks' waard als je het volk of een Buffett moet geloven en dat weet jij dondersgoed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:02:
[...]

Ja, het maximale bereik van zo'n Van Moof E-bike van 3.398 Euro is inderdaad beperkt. Hopelijk doen ze daar snel iets aan.
idd :(

Het is een cube e-bike trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
[...]

Het zijn allebei onzin coins maar NANO iets minder, puur omdat ik in NANO zit :+
Ah ok. Nou nietes.

Misschien andere mensen die het wel inhoudelijk willen hebben over het potentieel van een privacy laag bovenop het Nano protocol? En eventueel bananen.. 🍌

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Pkunk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Ah ok. Nou nietes.

Misschien andere mensen die het wel inhoudelijk willen hebben over het potentieel van een privacy laag bovenop het Nano protocol? En eventueel bananen.. 🍌
Vergeet het succesvolle WRAITH protocol dan niet te noemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 22:39

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Ah ok. Nou nietes.

Nee alleen over hamburgers... Ik wil dan nog een uitzondering maken voor gefrituurd voedsel, maar warm fruit is meestal smerig, dus gebakken bananen vallen daar dan weer niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Haalde ik winst als holder zoals jij of als trader zoals ik? Je vraagstelling is verkeerd en vanuit een verkeerd standpunt. Nee natuurlijk zou ik geen winst halen als holder door te daytraden als ik zou vasthouden aan mijn coins op dat moment. Een drop van 20k naar 3k kan niemand wegtraden, echt niemand.
Hm, over die hele periode (vanaf half december 2017 toen de koers 19000 was t/m de 3000 begin dit jaar) heb ik in totaal wel veel winst gemaakt. Alleen was dat bijna allemaal voor mei 2018. Daarna is het veel minder hard gegaan, en zoals gezegd vanaf mei 2018 heeft het tot mei 2019 geduurd voor ik mijn oude pf-piekwaarde (van mei 2018) weer terughad. Nu is dat ook wel het grootste stuk van de daling geweest, vooral ook van de alts.

Anyway ik ga eens nadenken of ik een truc kan bedenken om even veel gebruik te maken van alt seasons als ik deed zonder de hele tijd in BTC te blijven hangen. Weet nog niet of dat uberhaupt kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
twain4me schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Nee alleen over hamburgers... Ik wil dan nog een uitzondering maken voor gefrituurd voedsel, maar warm fruit is meestal smerig, dus gebakken bananen vallen daar dan weer niet onder.
Ha, ik ben niet de enige die dat vind! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Vergeet het succesvolle WRAITH protocol dan niet te noemen ...
Waarom zeg je dit? Je impliceert dat ik hier een of andere bocht zit te shillen. Als je het niet met me eens bent moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou het op prijs stellen als je het inhoudelijk houd. Dank.

Tough crowd zeg, sjezis

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Specy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Anyway ik ga eens nadenken of ik een truc kan bedenken om even veel gebruik te maken van alt seasons als ik deed zonder de hele tijd in BTC te blijven hangen. Weet nog niet of dat uberhaupt kan...
Meld je aan bij een grote P&D group ... zal vast ook wel eens misgaan, maar als ik zie hoeveel coins zonder enige reden op de raarste momenten moonen als een malle, en vervolgens voor dood worden achtergelaten dan lijken me zulk soort groepen de aangewezen plaats om iets te verdienen.

Ik heb daar verder nooit echt naar gekeken, maar wel eens begrepen dat er serieus (duurbetaalde) initiators zijn te vinden.
Pkunk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Waarom zeg je dit? Je impliceert dat ik hier een of andere bocht zit te shillen. Als je het niet met me eens bent moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou het op prijs stellen als je het inhoudelijk houd. Dank.

Tough crowd zeg, sjezis
jij noemt privacy .. ik noem wraith. Ik impliceer inderdaad wel dat geen hond er ooit iets om heeft gegeven ... voor de rest wel aardig on-topic volgens mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Ah ok. Nou nietes.

ik kan inhoudelijk wel mee praten hoor want ik heb van @Turbo-Puppy geleerd dat bananen naar het licht groeien.

XMR is de enigste privacy coin die er tot doet de rest is onzin ;)
Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:00:
[...]
WMO coin niets voor jou?

Goed project .. groot dev team .. landelijk uitgerold ... heeft eigenlijk alles wel voor een succes in huis.
Toppertje, Ik moest hem even opzoeken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Slux op 10-06-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Specy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Hm, over die hele periode (vanaf half december 2017 toen de koers 19000 was t/m de 3000 begin dit jaar) heb ik in totaal wel veel winst gemaakt. Alleen was dat bijna allemaal voor mei 2018. Daarna is het veel minder hard gegaan, en zoals gezegd vanaf mei 2018 heeft het tot mei 2019 geduurd voor ik mijn oude pf-piekwaarde (van mei 2018) weer terughad. Nu is dat ook wel het grootste stuk van de daling geweest, vooral ook van de alts.

Dunno maar ik ben maar een hele normale jongen. Misschien heb je wat verkeerde keuzes gemaakt? Ik denk niet in PF maar gewoon in daily interest. Het zal me verder jeuken, ik haal hier mijn inkomen uit en wat eenieder daarvan vindt is prima. Defqon tickets inmiddels ook verkocht, wat een teringherrie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:30:
[...]

Toppertje, Ik moest hem even opzoeken :P
Morgen even langs het gemeentehuis ... na inlevering van je ID, inkomstenverklaring en bloed ontvang je binnen 3 weken een uitnodiging om aan de airdrop deel te nemen.
Crypts schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:34:
[...]

Defqon tickets inmiddels ook verkocht, wat een teringherrie. :D
Dat gaan de GET bagholders niet leuk vinden ... je ondermijnt hun ideologie nu. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Turbo-Puppy op 10-06-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Turbo-Puppy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:30:
[...]
voor de rest wel aardig on-topic volgens mij.
Ik krijg de ene na de andere one-liner naar m’n hoofd geslingert. Niets impliceert dat je enigszins de moeite hebt mijn posts te lezen en er iets opbouwends over te zeggen. Zeg dan gewoon niks. Echt jammer.
Slux schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:30:
[...]
XMR is de enigste privacy coin die er tot doet de rest is onzin ;)
Kijk zo komen we ergens. Het gaat mij ook niet om dat er nog een privacycoin bij is gekomen. Wat ik vooral interessant vind is dat er een fork is van Nano die een laag bouwt op het basisprotocol. Voor zover ik het de afgelopen twee jaar heb bijgehouden is Nano helemaal daar niet voor gebouwd en ontworpen. Het is zowel geen plus als minpunt voor Nano an sich omdat die heel expliciet op één ding focussen. Maar zodra andere projecten laten laten zien dat je er interessante nieuwe dingen -zoals privacy- mee kan bouwen pleit dat natuurlijk niet tegen je. Helemaal als het op een basis van gratis en snelle transacties kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Pkunk op 10-06-2019 22:57 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03

Bever!

3

Taro schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:45:

Lol ik short op 7958 , we gaan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 16:17
Bever! schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:53:
[...]

En ik short op 7996,80 (BitMEX), maar ben er alweer uit @ 7936. Ik pak maar kleine winstjes en ik ben zo'n schijtluis die alleen durft te shorten in deze markt en dan vooral vanaf rond 8000 (dat is dan redelijk safe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
kiek maar uit met dat shorten. Die 8000 gaat er hoe dan ook aan naarmate de halvening dichterbij komt ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Moet wel zeggen dat ik vind dat BTC vandaag erg sterk is. Had eerlijk gezegd verwacht dat er een megadump zou komen vanaf de 8k, maar die blijft nog steeds uit. Elke daling wordt ook weer netjes opgekocht. Ben heel benieuwd wat er vannacht er morgenvroeg gaat gebeuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bever! schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:53:
[...]

Ik ben eigenlijk wel weer klaar met tig keer per dag in- en uitstappen na de afgelopen 3 dagen. Grote kans dat ik vannacht een mega daling meepak, maar, het blijft toch gokken en als je 50/50 gelijk hebt, kan je beter blijven zitten. En als je 60/40 gelijk hebt, ga je alsnog kapot aan fee's en kan je ook beter blijven zitten.

Heb nu een leuk aantal extra coins tov toen ik alles verkocht. En als we dalen koop ik wel weer bij, alleen nog Bitcoin vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Pkunk schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:43:
[...]

Ik krijg de ene na de andere one-liner naar m’n hoofd geslingert. Niets impliceert dat je enigszins de moeite hebt mijn posts te lezen en er iets opbouwends over te zeggen. Zeg dan gewoon niks. Echt jammer.
Succes met je anonieme groenten & fruit handel. ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik Banano kopen en kan je deze ook stekken?

Ik heb nog een lege 20 liter pot staan waar het 1 en ander in kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:29:
Waar kan ik Banano kopen en kan je deze ook staekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Pjoe, alles echt wel groen zeg, klein maantje?
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
ibead schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:17:
Ik wil een lightning node opzetten. Iemand tips voor een goede website met instructies? Thanks _/-\o_
Een goede guide met veel uitleg: https://stadicus.github.io/RaspiBolt/

Toegespits op RPI's, maar heb het zelf niet op een Pi geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
RaptorXS schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:20:
Pjoe, alles echt wel groen zeg, klein maantje?
;)
Nouja we zijn weer onderweg de goede kant op nu we bijna op de 8000 zitten :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Crypto lijkt eigenlijk best wel op het leven.

Je weet niet waar het naartoe gaat, je probeert te investeren in de juiste dingen, maar een exitscam, hack of vertrouwensbreuk ligt altijd op de loer. Er is altijd een verassende externe factor die je niet mee kunt nemen in je plan, en die je dwingt tot afwijken van je zorgvuldig uitgestippelde route. Je legt in enkele zaken soms vertrouwen zonder enige garantie.

Je probeert positief te blijven tijdens de dips, ook al ben je onzeker over de uitkomst. De highs zijn prachtig en nemen je mee op een roze wolk vol lambo's en luxe. De lows zijn gruwelijk en dwingen je tot zelfreflectie, maar horen erbij, want zonder lows geen highs.

Waar gaan we uiteindelijk naartoe; is er een toekomst voor ons en onze kinderen? Staat de maan morgen weer aan de hemel, of crasht er een komeet vol radio actief materiaal op ons fictieve wereldje? Krijgt Bitcoin ooit een midlife crisis, waar ligt het plafond? Wie is Satoshi?

Zijn we slechts metaforen in de spreekwoordelijke zin van het bestaan? Is onze realiteit slechts een illusie, gecreëerd door onze menselijke psyche, een interpretatie van feitelijke gebeurtenissen in massa en energie waarvan we zelf de definitie beperkt vormgeven door de tekortkomingen van ons bewustzijn, die ons dwingt tot handelen en communicatie om de vicieuze cirkel te kunnen sluiten? Wie zijn wij?

Gaan we naar de moon? Wat is de moon? Leidt de moon automatisch tot lambo?

Zoveel vragen. Gelukkig heb ik nog donuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
nvt.

[ Voor 98% gewijzigd door RaptorXS op 11-06-2019 00:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henk en Ingrid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 16:57
Hallo, wij wilden ook eens wat met crypto doen en dachten dat wij hier op de juiste plek waren.
Wij zullen alleen af en toe es om een (trading) advies vragen en voor de rest vnl. lezen.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk en Ingrid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 03:11:
Hallo, wij wilden ook eens wat met crypto doen en dachten dat wij hier op de juiste plek waren.
Wij zullen alleen af en toe es om een (trading) advies vragen en voor de rest vnl. lezen.
mvg
Wat leuk om jullie hier te zien! Nu heb ik lange tijd overal gelezen dat jullie rekt zijn gegaan door in te kopen op de top van de 2017 bullrun. Hoe is dat afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk en Ingrid
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 04:58:
[...]

Wat leuk om jullie hier te zien! Nu heb ik lange tijd overal gelezen dat jullie rekt zijn gegaan door in te kopen op de top van de 2017 bullrun. Hoe is dat afgelopen?
Ja, dat was wel even een bummer. Maar ja wie niet waagt, wie niet wint.
Deze keer gaat het hopelijk beter met jullie hulp. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Henk en Ingrid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 05:10:
[...]

Ja, dat was wel even een bummer. Maar ja wie niet waagt, wie niet wint.
Deze keer gaat het hopelijk beter met jullie hulp. _O-
Sowieso! Heb je al XRP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk en Ingrid
Nee, eerlijk gezegd hebben we die niet, we lezen daar tegenstrijdige verhalen over.
Net wel een klein ritje gemaakt met die ftm, toch 150 pietermannen erbij in 5 min.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk en Ingrid op 11-06-2019 06:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 04:58:
[...]

Maakt toch niet uit? Als je pf is sat of btc waarde maar niet zakt? Dik 25 ruggen in de min, maar de btc waarde is gelukkig gelijk gebleven... niets aan de hand. ;)

Over 2 maanden staat BTC toch weer op $20k

-edit-
Het lijkt overigens wel of Tweakers de tijdmachine gestart heeft. 2017 all over again. We hebben weer shillers van de meest waardeloze troep die er te vinden... zgn. Projectbelievers en nieuwe users die parels in de stront denken te vinden. Ergens ga je nog geloven in een nieuwe bullrun ook met die aanwijzingen.

Vooral dat woord “project” triggert mij.... als een rode lap op een stier. Ik ga al bijna over me nek als ik iemand met volle overtuiging hier zijn pleidooi zie doen alsof hij z’n eigen moeder aan het verkopen is. Ik voel me gewoon en pessimistische eikel hier als ik voor de 200e keer een realistisch beeld plaats van een gelijk project uit het verleden. Het enige wat ik nog mis eigenlijk is de aanprijzing van kansloze ico’s... zodra ik die voorbij zie komen dan weet je dat de BR echt begonnen is.

[ Voor 45% gewijzigd door Turbo-Puppy op 11-06-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 07:07:
[...]

-edit-
Het lijkt overigens wel of Tweakers de tijdmachine gestart heeft. 2017 all over again. We hebben weer shillers van de meest waardeloze troep die er te vinden... zgn. Projectbelievers en nieuwe users die parels in de stront denken te vinden. Ergens ga je nog geloven in een nieuwe bullrun ook met die aanwijzingen.

Vooral dat woord “project” triggert mij.... als een rode lap op een stier. Ik ga al bijna over me nek als ik iemand met volle overtuiging hier zijn pleidooi zie doen alsof hij z’n eigen moeder aan het verkopen is. Ik voel me gewoon en pessimistische eikel hier als ik voor de 200e keer een realistisch beeld plaats van een gelijk project uit het verleden. Het enige wat ik nog mis eigenlijk is de aanprijzing van kansloze ico’s... zodra ik die voorbij zie komen dan weet je dat de BR echt begonnen is.
Ik neem aan dat je het hier ook over mij en m’n banano’s hebt? Zo ja, dan leg ik graag nog even wat zaken op een rij om daar hopelijk wat frustratie mee bij je weg te nemen. Nee ik ga niks shillen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Pkunk schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:50:
[...]

Ik neem aan dat je het hier ook over mij en m’n banano’s hebt? Zo ja, dan leg ik graag nog even wat zaken op een rij om daar hopelijk wat frustratie mee bij je weg te nemen. Nee ik ga niks shillen.
Nee.. ik ben mans genoeg om je dan gewoon te taggen. Had niet direct betrekking op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:52:
[...]

Nee.. ik ben mans genoeg om je dan gewoon te taggen. Had niet direct betrekking op jou.
In dat geval... Naam en rugnummer bitte, voor dit vage gedoe is mijn koffie level nog niet toereikend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Nee, ben benieuwd wanneer je over je nek gaat. PROJECT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Machlah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Welk project ?

Monkey ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 22:39

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Machlah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:57:
[...]

wel netjes naar de hornbach....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Over echte projecten gesproken ...Litecoin

Nog 55 Dagen

https://www.litecoinblockhalf.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:04:

Nog 55 Dagen

Dat word me een echt mooi project inderdaad. Zie grote toekomst voor litecoin!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 14:49
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:04:

Nog 55 Dagen

"echt project" een direct kopie van Bitcoin waarbij de verwerking snelheid iets sneller is zonder verder enig noemenswaardig ander voordeel. De halving zit nu al lang in de prijs overigens.
Machlah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Dat word me een echt mooi project inderdaad. Zie grote toekomst voor litecoin!
Ik ben benieuwd vertel eens wat het zo'n mooi project maakt en welke dingen er aan komen dat ervoor zorgt dat dit een mooie toekomst heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door Mirved op 11-06-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:08:
[...]

"echt project" een direct kopie van Bitcoin waarbij de verwerking snelheid iets sneller is zonder verder enig noemenswaardig ander voordeel. De halving zit nu al lang in de prijs overigens.
Blablabla, spreek je wel over een maandje goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Mirved schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:08:
[...]
De halving zit nu al lang in de prijs overigens.
Dat zei iemand een week geleden ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:09:
[...]

Blablabla, spreek je wel over een maandje goed ;)
Goeie argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Maaruh treintje gemist dat je zo gefrustreerd over komt ofso? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Neem maar van mij aan dat Sluxie er verstand van heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Maaruh treintje gemist dat je zo gefrustreerd over komt ofso? :+
Nee ik probeer te discussiëren. Dacht dat dit een forum was en niet gewoon een plek waar we domweg dingen roepen zonder onderbouwing. Blijkbaar ben je daartoe niet in staat?

[ Voor 11% gewijzigd door Mirved op 11-06-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Nee ik probeer te discussiëren. Dacht dat dit een forum was en niet gewoon een plek waar we domweg dingen roepen zonder onderbouwing. Blijkbaar ben je daartoe niet in staat?
Je komt aan dat het een kopie van Bitcoin is en verder niks kan, misschien als je iets in zou verdiepen dan kom je er al snel achter wat het verschil tussen die 2 is, kan je zo vinden op google, ik zal je even helpen

https://www.investopedia....coin-whats-difference.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Machlah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:10:
[...]

Dat zei iemand een week geleden ook al.
Nogmaals:

Ik ben benieuwd vertel eens wat het zo'n mooi project maakt en welke dingen er aan komen dat ervoor zorgt dat dit een mooie toekomst heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Je komt aan dat het een kopie van Bitcoin is en verder niks kan, misschien als je iets in zou verdiepen dan kom je er al snel achter wat het verschil tussen die 2 is, kan je zo vinden op google, ik zal je even helpen

Nou heb even op je link gekeken of er iets stond dat niet al lang bekend was. Maar het zijn dus allemaal verschillen die minimaal verschil maken in bruikbaarheid buiten misschien de snellere verwerking.
  • Meer coins (maakt verder niet veel uit, maakt de prijs per coin alleen minder)
  • Andere manier van mining door ander algoritme (verder niet interessant in bruikbaarheid).
  • Snellere verwerking tijd
Vind je dit werkelijk zo anders dan Bitcoin en dat het dit een unieke geweldige coin maakt met een rooskleurige toekomst?!

[ Voor 5% gewijzigd door Mirved op 11-06-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Mirved schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:18:

Vind je dit werkelijk zo anders dan Bitcoin en dat het dit een unieke geweldige coin maakt met een rooskleurige toekomst?!
Je hebt gelijk, LTC is bij nader inzien de grootste drek die je kan kopen binnen de crypto's, gadverdamme, krijg er gewoon letterlijk schurftachtige uitslag van. Ik hoop dat smeren met VET een beetje helpt maar ik vrees dat ik er toch aan moet geloven en maar meteen groot geschut, XRP, moet gaan inzetten. Als zelfs dat niet helpt wellicht een kuurtje GET van een week en wat TRX om weer aan te sterken. Vanaf vandaag ook maar wat extra BAN naar binnen werken voor de weerstand en wat CSC om me iets minder down te voelen. :P

Edit: kwam net koopmomentje BCH/LTC voorbij. 103,03 erin, wordt een klein ritje zolang btc maar tegen die 8k blijft aanschurken.

[ Voor 7% gewijzigd door Crypts op 11-06-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:27
Crypts schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Je hebt gelijk, LTC is bij nader inzien de grootste drek die je kan kopen binnen de crypto's, gadverdamme, krijg er gewoon letterlijk schurftachtige uitslag van. Ik hoop dat smeren met VET een beetje helpt maar ik vrees dat ik er toch aan moet geloven en maar meteen groot geschut, XRP, moet gaan inzetten. Als zelfs dat niet helpt wellicht een kuurtje GET van een week en wat TRX om weer aan te sterken. Vanaf vandaag ook maar wat extra BAN naar binnen werken voor de weerstand en wat CSC om me iets minder down te voelen. :P
Je vergeet een klein mandje FSN, zeer heilzaam & gezond.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-09 09:19
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Hey Slux, Thanks voor deze link :D ik ben nu ook stuk wijzer :D

BTC - Store of Value
LTC - For Payments

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Nogmaals:

o.a.
Scrypt mining
Litcoin is meestal als eerste om iets te implementeren daarna pakt een bitcoin het op
Atomic en submarine swaps
Adoptie
Store of value

Nee ze doen niet aan supply chains, smartcontracts, dividend, km registratie, partnerships, apps, het is wat het is met litecoin, ze liegen niet en hebben geen onzin marketing.

Nu zal je wel roepen Charlie heeft op ATH zijn litecoins verkocht, en dat heeft ie goed gedaan hij was zo slim om het te zien en niet als bagholder achter te blijven, hij staat verder los van litecoin en werkt er aan mee via de litecoin foundation.

Als je een coin wilt hebben met toekomst is litecoin 1 van die munten als een goede store of value, net als BTC, de rest van de coins zullen zoals de geschiedenis al heeft laten zien gewoon op deadcoins komen.

Ik hoor al jaren van mensen dat litecoin niks is en snel zal verdwijnen, voorlopig staat het nog altijd in de top 5 volume en altijd in de top 10 van de marketcap.

Maakt dat litecoin een coin die je voor altijd moet holden ? ik zeg nee uiteindelijk zijn het allemaal shitcoins en kan je er nu lekker aan verdienen. ;)

Edit
en ik zeg ook niet dat LTC de beste coin is, imo is dat altijd nog een BTC maar de prijs is wat gunstiger van LTC en daarom kan je er lekker aan verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 11-06-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
ik heb veel spijt dat ik niet meer LTC had gekocht toen die 30$ was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
HaruHaru schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Hey Slux, Thanks voor deze link :D ik ben nu ook stuk wijzer :D

BTC - Store of Value
LTC - For Payments
LTC for payments zie ik zelf nooit gebeuren eerlijk gezegd, een Dash heeft daar imo meer potentie in.

Zo ie zo zie ik geen massale adoptie met crypto payments komen, het zal nooit het fiat systeem vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:31:
[...]

LTC for payments zie ik zelf nooit gebeuren eerlijk gezegd, een Dash heeft daar imo meer potentie in.

Zo ie zo zie ik geen massale adoptie met crypto payments komen, het zal nooit het fiat systeem vervangen.
Ja ok, zo kun je het ook zien :D future will show us :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Slux schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:28:
[...]

o.a.
Scrypt mining
Litcoin is meestal als eerste om iets te implementeren daarna pakt een bitcoin het op
Atomic en submarine swaps
Adoptie
Store of value

Nee ze doen niet aan supply chains, smartcontracts, dividend, km registratie, partnerships, apps, het is wat het is met litecoin, ze liegen niet en hebben geen onzin marketing.
Waarom zou Litecoin een betere store of value zijn dan Bitcoin als dat het enige nut is van de coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:36:
[...]

Waarom zou Litecoin een betere store of value zijn dan Bitcoin als dat het enige nut is van de coin?
ik had een edit toegevoegd.

Ik zeg helemaal niet dat LTC beter is dan BTC, BTC blijf imo king, maar vanwege de prijs van LTC kan je er beter aan verdienen.

Net als een bcash trouwens.

Procentueel doet een LTC beter dan een BTC dit jaar, en hij zal altijd mee gaan met een BTC net als alle andere coins of het nou omlaag of omhoog is, BTC bepaald nog altijd de markt en dat zal imo ook altijd zo blijven.

En misschien komt er binnenkort toch een coin die beter is dan een LTC, technisch gezien zijn die er ook al lang, maar je ziet dat techniek niks uit maakt met crypto want BTC staat nog ruim aan top terwijl er zoveel betere technieken zijn.
Vandaar dat ik ook denk dat crypto geen goede investering voor de LT is.

[ Voor 41% gewijzigd door Slux op 11-06-2019 09:44 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!