Adnanos schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:44:
[...]
Wat werkt niet? Het aantal tickets dat ze verkopen blijft stijgen. Fraude en zwarthandel in tickets is een gigantisch probleem in de industrie. Met GET protocol is dit letterlijk onmogelijk.
En ja ik ben een fan van GET. Omdat het adoptie heeft bereikt. Ze bereiken 100 duizenden mensen via blockchain zonder dat ze zelfs weten dat ze met blockchain bezig zijn. Feit is dat er weinig projecten zijn die hetzelfde kunnen zeggen.
Haters gonna hate

Geen zorgen kerels: het is nog spoedgoedkoop en zeker niet te laat om in te stappen

Zeker spotgoedkoop. En wat betreft de kritieken over "niet-blockchain-waardig":
Uiteraard kan dit allemaal via een centrale database, dat doen ze zelfs in grote delen van het proces ook omdat blockchain te traag is om zulke aantallen tickets ineens te verwerken.
Maar, belangrijkste aan dit alles, is dat zij
transparantie in de hele keten willen
waarborgen. Hiervoor is de blockchain uitermate geschikt. Ik zou niet weten waarom je dit bij je tickets ook niet zou willen, dat jij 100% zeker weet dat jij de rechtmatige eigenaar bent bij de ingang. Dat kan ook met een digitale oplossing van een centrale base, okay, maar dat kan met alle blockchain oplossingen.
Ticketmaster en andere partijen hebben belang bij vaagheid en black boxes rondom ticket sales omdat ze zelf ook vaak genoeg eigenaar zijn van de doorverkoop sites.
Als je ziet hoeveel échte gebruikers ze hebben, mensen die tickets van Jochem Meyer of Guus Meeuwis kopen, en straks de 2mln tickets van ITIX. Dan is de verhouding Marketcap/omzet of marketcap/gebruikers echt enorm veel interessanter dan de hele top 100 (buiten de top 10 om).
Honderden miljoenen marketcap (veel top 100 coins) zonder ook maar echt omzet te draaien, je moet er maar in willen 'investeren'. Tuurlijk kunnen die blockchains meer dan een GET token, maar dat wil niet zeggen dat ze adoptatie bereiken.
Succes met een Ziliqa, Golem en Stratis (ik noem wat random voorbeelden). Welk bedrijf betaald echt al grof voor hun diensten? Ik ken ze niet. Dus vooralsnog is het kopen van die coins hopen op een 'greater fool'. Ondertussen zijn die coins veelal afhankelijk van het minen/staken van coins (en daarmee verwatering bestaande coinholders) om te overleven of R&D te doen.
Mijn mening is dat veel coins/tokens in de huidige top 100 nog steeds extreem overgewaardeerd zijn (altijd uitzonderingen daargelaten). Een 4mln marketcap GET is dan qua risk/reward interessanter. Ook al kan een ticketmaster direct over op blockchain, bij GET/GUTS/ITIX hebben ze ondertussen de partijen al gebonden en willen ze niet terug naar ticketmaster.
EDIT: Store of value zal het nooit worden, puur utility, maar dat is het gros in de top 100 ook. Alleen weggelegd voor wat top10 coins is het store of value concept. Voor nu genoeg geshilled

, obvious disclaimer is: long GET. Tijd voor weekend!
[
Voor 12% gewijzigd door
Timberly2 op 08-06-2019 12:12
]