Ladonna schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:44:
Als die grote jongens nou s gewoon precies zouden zeggen wat ze doen of wanneer verkopen, dan helpen we elkaar een handje,

en ja ik weet t, zelf onderzoeken, maar waarom 2 keer hetzelfde wiel uitvinden.
Ik ben zeker geen grote jongen met mijn beetje BTC (en een stack alts) in bezit, maar traden gaat me steeds beter af. Ik doe dat op basis van mijn eigen TA, waar ik veel tijd in heb gestoken om onder de knie te krijgen, en waarvan veel mensen hier aangeven het onzin te vinden.
Ik zal nooit tegen iemand zeggen 'nu zou ik instappen' of 'nu zou ik verkopen'. Het gaat bij mij regelmatig fout maar het op de juiste manier toepassen van stoplosses is een kunst an sich en kun je prima aanleren in mijn optiek.
Ik kijk vaak naar korte timescales, 15 min en korter, soms gebruik ik zelfs de 1 min chart, wat ook veel mensen dikke onzin vinden. Ik heb een account op Bitmex voor de langere termijn trades en eentje voor het kortere werk, voor als ik eens een dagje tijd heb om te daytraden. Maar mijn ervaring is dat patronen op kleine timescale zich hetzelfde gedragen als op 4hr en daily charts.
Deze heeft mij bijvoorbeeld vanmiddag geen windeieren gelegd:
http://prntscr.com/no4n1o
Heb gewacht op de kant waarnaar ie zou uitbreken, vervolgens direct ingestapt op Bitmex met vrij hoge leverage, stoploss geplaatst net onder entry en deze telkens mee omhoog geschoven (zogauw de site niet overloaded was).
Het komt echter niet heel vaak voor dat er zich zo'n mooi patroon voordoet en ik ook nog eens de kans heb om er gebruik van te maken. Geduld is erg belangrijk i.i.g. Daarnaast heb je soms onvoorziene up- of downticks die je TA compleet van de kaart vegen.
Maar je zult het uiteindelijk toch zelf moeten doen.