[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 120 Laatste
Acties:
  • 320.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:37:
[...]

Hm ja inderdaad....

Uit de reddit comments geplukt:

RUMOURS: IBM have chosen VeChain to migrate them from their private hyperledger blockchain, to a public chain, and they now have infrastructure to migrate any hyperledger client who may potentially want to go public chain, to VeChain? (From the VeChain daily)
Je weet dat IBM XLM/Stellar gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Het persbericht moet nog komen maar het event waarop dit aangekondigd is, is al geweest en werd georganiseerd door Walmart China en de CCFA in Beijing. 23 producten worden al getraced op de blockchain en dat worden er 100 aan het eind van dit jaar zie: https://medium.com/vechai...n-technology-b1443e0e079c

Of zou dit event ook een hoax zijn denk je? Goed lijkende acteurs, een podium inrichten en gaan met die banaan. Ik weet ook niet precies hoe IBM in dit verhaal past, maar dat maakt dit geen mindere prestatie.

Dit lijkt erop te duiden dat beide chains aan elkaar gelinkt kunnen/zullen gaan worden?

https://twitter.com/sunsh.../1143359380861177856?s=20
Slux is hier niet gevoelig voor. Volgens Slux rijden er in China ook geen mensen met een BMW want daar hebben ze geen geld voor. Dat China op dit moment voor BMW groter is als Europa qua afzetmarkt gelooft meneer niet, officiële cijfers of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:46:
[...]

Dat was een mooie pump tijd..

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:46:
[...]

Spijker/kop denk ik. Het gaat om gegevens mbt voedsel en dat is daar wel een dingetje. Door Vechain erbij te betrekken geeft dat wellicht al iets meer vertrouwen (ja dit klinkt raar maar dat zijn ze daar ook een beetje :P ) en hun muntje zal waarschijnlijk alleen maar als vehikel worden gebruikt, de rest is er namelijk al. Kan me goed voorstellen dat zo'n constructie het net wat makkelijker maakt mbt de overheid en gaat er iets mis dan is Vechain de sjaak. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Blik1984 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Slux is hier niet gevoelig voor. Volgens Slux rijden er in China ook geen mensen met een BMW want daar hebben ze geen geld voor. Dat China op dit moment voor BMW groter is als Europa qua afzetmarkt gelooft meneer niet, officiële cijfers of niet
Het is jammer dat door alle bombarie en overdreven gebrachte standpunten, valide vraagtekens als de positie van IBM in dit verhaal op de achtergrond verdwijnen. Wel een punt waar ik graag meer over wil weten, ik hobbel niet graag ergens blind achteraan. Ik denk dat er binnenkort wel nieuws over naar buiten wordt gebracht. En op Slux te beantwoorden, ja ik zie IBM wel om de tafel zitten met Vechain, net als DNV-GL, PWC en Deloitte dat gedaan hebben. Vechain is niet meer het kleine start-upje van een jaar geleden, ondanks dat dit in de huidige prijs niet gereflecteerd wordt. IBM is Amerikaans en zal daardoor erg veel moeite hebben om grond aan de voeten te krijgen in China, zo niet heel Azië.

[ Voor 6% gewijzigd door pirodr01 op 25-06-2019 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malawolar
  • Laatst online: 23-01-2021
Nu het hier toch louter over Vechain gaat, waar dient die coin eigenlijk voor? en waarom was er zo'n THOR protocol nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Malawolar schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:53:
Nu het hier toch louter over Vechain gaat, waar dient die coin eigenlijk voor? en waarom was er zo'n THOR protocol nodig?
Deze vraag kan je stellen over bijna alle altcoins :D waar dienen ze eigenlijk voor? :D

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Jij leest alleen maar wat je wilt lezen, en verdraaid de hele context zoals je het zelf wilt lezen.
Ik kom nu met argumenten en jij komt met deze onzin.

Klopt de meerderheid heeft geen geld, de mensen die wel geld hebben laten hun auto gewoon bij de BMW dealert onderhouden, en gaan niet naar een sjoemel garage toe waar ze km's terug draaien zoals je hier bij de turk op de sloop kan doen (niet racistisch bedoeld) Daarbij staat in elke moderne auto in diverse modules gewoon de KM geregistreerd.

Zie jij dat ze in China bij de beunhaas garages de km stand gaan bij houden of welke onderdelen ze gebruiken ? zullen ze hier in het westen trouwens ook niet doen.

Misschien moet je jezelf iets meer verdiepen hoe het nu geregeld is voordat je maar weer wat roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
Nutteloze reactie

[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Nutteloze reactie op een nutteloze reactie

[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Laten we VET even in de wacht zetten tot we nieuw nieuws hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Zo ff kijken of we die verliezen va afgelopen dagen terug kunnen maken..
verdomme.

Shorting, not even once.. Of was het snorting?

[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 25-06-2019 14:02 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:52:
[...]
IBM is Amerikaans en zal daardoor erg veel moeite hebben om grond aan de voeten te krijgen in China, zo niet heel Azië.
Heb je die linkjes überhaupt wel gelezen die ik poste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Goede reactie joh , zitten je oogkleppen in de weg om normaal te kunnen reageren :+

En dat zijn de VET bashers de gene waar je niet normaal mee kan discusseren.
Zullen we niet iedereen over 1 kam scheren aub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:01:
Laten we VET even in de wacht zetten tot we nieuw nieuws hebben ;)
Volgens mij is dit het verstandigste en tevens enige wat we nu kunnen doen. ;)

Niemand die precies weet hoe het zit en misschien weten ze het zelf nog niet eens helemaal. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Heb je die linkjes überhaupt wel gelezen die ik poste ?
Wat staat er onder je linkjes die beide inmiddels 2 jaar oud zijn dat je graag onder de aandacht zou willen brengen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Jij leest alleen maar wat je wilt lezen, en verdraaid de hele context zoals je het zelf wilt lezen.
Ik kom nu met argumenten en jij komt met deze onzin.

Klopt de meerderheid heeft geen geld, de mensen die wel geld hebben laten hun auto gewoon bij de BMW dealert onderhouden, en gaan niet naar een sjoemel garage toe waar ze km's terug draaien zoals je hier bij de turk op de sloop kan doen (niet racistisch bedoeld) Daarbij staat in elke moderne auto in diverse modules gewoon de KM geregistreerd.

Zie jij dat ze in China bij de beunhaas garages de km stand gaan bij houden of welke onderdelen ze gebruiken ? zullen ze hier in het westen trouwens ook niet doen.

Misschien moet je jezelf iets meer verdiepen hoe het nu geregeld is voordat je maar weer wat roept.
Je moet je Europese blik niet 1op1 porteren naar china. BMW geeft ontzettend veel om hun tweedehands markt en blockchain is een manier om hier nog beter op in te kunnen spelen.

Ik vind het grappig dat grote multinationals wel samenwerkingen hierop aangaan, maar jij denkt de wijsheid in pacht te hebben en zeker te weten dat vechain aan het pumpen is terwijl dit soort aankondigingen niet vanuit vechain komen maar vanuit de partner zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Wat staat er onder je linkjes die beide inmiddels 2 jaar oud zijn dat je graag onder de aandacht zou willen brengen dan?
Serieus ? Dude daar staat precies in waar vet nu mee komt.

Het komt dan niet in je op dat er ergens iets niet klopt ? een bedrijf wat al jaren bezig is met walmart ?

Maar weet je, ik vind het best ben er klaar mee, geniet van je vet ik hoop dat ie snel naar de dollar gaat voor je en dat deze pump alleen maar doorzet.
Blik1984 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:08:
[...]
Ik vind het grappig dat grote multinationals wel samenwerkingen hierop aangaan, maar jij denkt de wijsheid in pacht te hebben en zeker te weten dat vechain aan het pumpen is terwijl dit soort aankondigingen niet vanuit vechain komen maar vanuit de partner zelf
Wedden dat VET over een paar dagen gewoon weer terug bij af is, mits de rest van de markt blijftr zoals die is, je wilt blijkbaar niet snappen dat coins geen invloed hebben op de prestaties van een crypto bedrijf.

[ Voor 34% gewijzigd door Slux op 25-06-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Goede reactie joh , zitten je oogkleppen in de weg om normaal te kunnen reageren :+

En dat zijn de VET bashers de gene waar je niet normaal mee kan discusseren.
Neem een beetje afstand van cryptowereld en je ziet dat VeChain in de echte wereld opereert waar niet alles panklaar voor de reddit/twitter/tweakers community wordt gepresenteerd.

Ben wel oprecht benieuwd welke projecten je meer legitiem vind dan VeChain :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geen enkel blockchain project dat iets anders probeert te zijn dan een currency, is legitiem.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:11:
Geen enkel blockchain project dat iets anders probeert te zijn dan een currency, is legitiem.
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Serieus ? Dude daar staat precies in waar vet nu mee komt.

Het komt dan niet in je op dat er ergens iets niet klopt ? een bedrijf wat al jaren bezig is met walmart ?

Maar weet je, ik vind het best ben er klaar mee, geniet van je vet ik hoop dat ie snel naar de dollar gaat voor je en dat deze pump alleen maar doorzet.

[...]

Wedden dat VET over een paar dagen gewoon weer terug bij af is, mits de rest van de markt blijftr zoals die is, je wilt blijkbaar niet snappen dat coins geen invloed hebben op de prestaties van een crypto bedrijf.
De details zullen nog duidelijk moeten gaan worden en ik ben ook erg benieuwd naar de positie van IBM in dit verhaal, aan de andere kant is het Walmart China zelf die dit verhaal bekend heeft gemaakt ism PWC, dus ergens zal er ook wel weer iets van kloppen :>
Hoe de koers er morgen bij staat boeit me eigenlijk niet zo heel veel, ben meer benieuwd waar we over 2 jaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
eh, want..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
Legitiem? In welk opzicht bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:54
die nieuwe Raspberry Pi 4 (4gb ram) lijkt ideaal om te gebruiken als node op ETH2 netwerk. Weet misschien iemand of je per 32 ETH een nieuwe pi nodig hebt of kan je meerdere nodes draaien op 1 device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:08:

[...]

Mij maakt korte termijn niet zoveel uit, ik heb vertrouwen in de lange termijn bij VET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Mooi, ben benieuwd naar je onderbouwing :X

Gros van de commerciële wereld denkt er heel anders over. Ik denk dat elke poging om een currency te worden door een start up kapot gereguleerd wordt, kijk maar waar FB tegen moet gaan vechten met hun lawyers.

[ Voor 30% gewijzigd door Rookert25 op 25-06-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Mij maakt korte termijn niet zoveel uit, ik heb vertrouwen in de lange termijn bij VET
Dan moet je aandelen VET kopen mochten ze ooit naar de beurs gaan, maar ga daar maar niet vanuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Omdat voor elk ander project een centrale database veel efficienter is, daar je de decentralisatie, permissieloosheid en vertrouwensloosheid niet nodig hebt. Als je dan blockchain gaat inzetten dan heb je ofwel niet afdoende kennis van wat een blockchain is en biedt, ofwel je bent bewust aan het meeliften op de hype. Beide opties vind ik abject.

Goed, ik moet het natuurlijk wel iets breder trekken dan currencies: digitale assets dan, die vrij van eigenaar moeten kunnen wisselen zonder dat iemand daar iets over te zeggen heeft, behalve de partijen betrokken bij de transactie.
Rookert25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:18:
Gros van de commerciële wereld denkt er heel anders over.
Gros van de commerciële wereld dat met blockchain bezig is zijn startups die proberen mee te liften op de hype, zonder reëel te kijken naar betere oplossingen (want dat verkoopt niet)

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 14:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/0*850OATxY25S23TGR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Omdat voor elk ander project een centrale database veel efficienter is, daar je de decentralisatie, permissieloosheid en vertrouwensloosheid niet nodig hebt. Als je dan blockchain gaat inzetten dan heb je ofwel niet afdoende kennis van wat een blockchain is en biedt, ofwel je bent bewust aan het meeliften op de hype. Beide opties vind ik abject.

Goed, ik moet het natuurlijk wel iets breder trekken dan currencies: digitale assets dan, die vrij van eigenaar moeten kunnen wisselen zonder dat iemand daar iets over te zeggen heeft, behalve de partijen betrokken bij de transactie.

[...]

Gros van de commerciële wereld dat met blockchain bezig is zijn startups die proberen mee te liften op de hype, zonder reëel te kijken naar betere oplossingen (want dat verkoopt niet)
Denk dat je dat per traject moet bekijken. Niet overal zal het DE oplossing zijn maar kan me goed voorstellen dat het in sommige gevallen best nuttig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
[...]

[...]

Hier op kantoor zijn sommige van mening dat veel bedrijven al met blockchain bezig zijn.
Ik heb zo mijn twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
[...]

[...]

Niet lullig bedoeld maar is dat niet een beetje kortzichtig? Sowieso is de techniek nog vrij jong, het klinkt een beetje als de beginjaren van het internet waarbij het enkel functioneel werd geacht voor het verzenden van email en het inzien van een online encyclopedie. Ik denk dat er nog wel meer mogelijk is dan we nu zien. Daarnaast, een centrale database is mogelijk efficiënter en/of goedkoper, maar is veel gevoeliger voor manipulatie dan bijvoorbeeld het systeem van Vechain voor de supply-chain, waar stap voor stap ieder's bijdrage aan de chain bijgehouden en gecontroleerd kan worden. In mijn ogen ligt daar de grootste kracht van blockchain, misschien nog wel meer dan bij een currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 15:40

Anno

Griefmaker#2862

https://www.cryptokitties.co/

:+

Kan me de hype nog goed herinneren in 2017.... Ik snapte niks van de hype maar dat zal de leeftijd wel geweest zijn. Ik snap ook niet waarom kinderen van 10 jaar 10 euro uitgeven aan een dansje in een online game 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Niet lullig bedoeld maar is dat niet een beetje kortzichtig? Sowieso is de techniek nog vrij jong, het klinkt een beetje als de beginjaren van het internet waarbij het enkel functioneel werd geacht voor het verzenden van email en het inzien van een online encyclopedie. Ik denk dat er nog wel meer mogelijk is dan we nu zien. Daarnaast, een centrale database is mogelijk efficiënter en/of goedkoper, maar is veel gevoeliger voor manipulatie dan bijvoorbeeld het systeem van Vechain voor de supply-chain, waar stap voor stap ieder's bijdrage aan de chain bijgehouden en gecontroleerd kan worden. In mijn ogen ligt daar de grootste kracht van blockchain, misschien nog wel meer dan bij een currency.
Dat hangt van use case af. Heb je BC nodig voor loyaliteit programma's? Of het verkopen en doorverkopen van tickets? Wil je je privé data in BC? Foutieve gegevens blijven voor eeuwig bestaan. Etc. Zelfs wat vechain doet kan toch met een CD? Of denk je dat ze achter de schermen gaan rommelen met de gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
[...]

Met de toevoeging dat de input in beginsel nog wel gechecked moet worden door een betrouwbaar persoon/bedrijf. Nu doet DNV GL dat al en vertrouwen derden daarop, met een blockchain ziet er imo nog een extra slot op de deur dat er daarna niet meer mee geklooid kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
lighting_ schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Dat hangt van use case af. Heb je BC nodig voor loyaliteit programma's? Of het verkopen en doorverkopen van tickets? Wil je je privé data in BC? Foutieve gegevens blijven voor eeuwig bestaan. Etc. Zelfs wat vechain doet kan toch met een CD? Of denk je dat ze achter de schermen gaan rommelen met de gegevens?
Ben het met je eens, er zit heel veel rommel tussen. Het verkopen van tickets is wel een issue als je ziet hoeveel er verdwijnt op de zwarte markt, dus als daar een oplossing voor kan komen (ongeacht of BC daar het enige antwoord op is, dat durf ik niet te zeggen) zou dat wel heel mooi zijn.

Wat Vechain doet kan ook met een CD, maar dan is het niet meer 100% betrouwbaar. De kracht van een niet te veranderen lijst aan mutaties of data voor een bepaald product, zou er voor moeten zorgen dat er niet meer mee gesjoemeld kan worden, hetzij door de producent die het product verzend, en alle tussenstations die het product in handen hebben voordat het op de markt of in de winkel terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Met de toevoeging dat de input in beginsel nog wel gechecked moet worden door een betrouwbaar persoon/bedrijf. Nu doet DNV GL dat al en vertrouwen derden daarop, met een blockchain ziet er imo nog een extra slot op de deur dat er daarna niet meer mee geklooid kan worden. :)
Kan die betreffende betrouwbaar persoon niet ook meteen de database bijhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Rookert25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Dat klopt, DNV-GL is een zeer waardevolle toevoeging, maar zelfs zonder het toezicht van DNV-GL zorgt de opzet van de BC ervoor dat alle stappen van een product te controleren zijn. Blijkt daaruit dat er een rotte schakel in de chain zit, bijvoorbeeld een transporteur die ongekoeld producten vervoert, dan zal een automatisch gevolg daarvan zijn dat die transporteur niet meer gebruikt wordt. Niet alleen verhoogt dit de kwaliteit en betrouwbaarheid van producten, maar ook dwingt het bedrijven om netjes hun werk te doen, omdat ze anders op ten duur hun opdrachten zullen kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Kan die betreffende betrouwbaar persoon niet ook meteen de database bijhouden?
Hoe zie je dat voor je, moet de directeur van DNV-GL met een thermometer in de vrachtwagen gaan checken of de garnalen goed genoeg gekoeld zijn? Daarom zitten er sensoren op de producten, en is de data van die sensoren te vertrouwen omdat er niet mee gerommeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Hoe zie je dat voor je, moet de directeur van DNV-GL met een thermometer in de vrachtwagen gaan checken of de garnalen goed genoeg gekoeld zijn? Daarom zitten er sensoren op de producten, en is de data van die sensoren te vertrouwen omdat er niet mee gerommeld kan worden.
Wie controleert dan dat de sensor meet wat het beweert te meten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Machlah
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Sensorchain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik investeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Mocht je oprecht geinteresseerd zijn, lees er eens wat meer over zou ik zeggen.
Sensoren zijn makkelijk op werking te controleren door ze handmatig te checken. Daarnaast, als er duizenden sensoren in een vrachtwagen zitten en 1 geeft afwijkende waarden aan, is dat makkelijk op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Cryptopia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Mocht je oprecht geinteresseerd zijn, lees er eens wat meer over zou ik zeggen.
Sensoren zijn makkelijk op werking te controleren door ze handmatig te checken. Daarnaast, als er duizenden sensoren in een vrachtwagen zitten en 1 geeft afwijkende waarden aan, is dat makkelijk op te merken.
Wie checkt ze handmatig? Hoe kan ik die persoon vertrouwen? Of beweer je dat controleurs niet om te kopen zijn?

Daarnaast, wat lol, duizenden IoT devices in een vrachtwagen om te verifiëren of een pakje garnalen niet te warm wordt. Mag wat kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat overloze welles nietes geleuter over VET/XRP enz. Ik kan me nog goed herinneren dat ik daar de vorige bullrun ook al helemaal klaar mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:44
Luuk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:17:
Dat overloze welles nietes geleuter over VET/XRP enz. Ik kan me nog goed herinneren dat ik daar de vorige bullrun ook al helemaal klaar mee was.
... alleen was er toen daadwerkelijk een bull-run... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Wie checkt ze handmatig? Hoe kan ik die persoon vertrouwen? Of beweer je dat controleurs niet om te kopen zijn?

Daarnaast, wat lol, duizenden IoT devices in een vrachtwagen om te verifiëren of een pakje garnalen niet te warm wordt. Mag wat kosten.
De trolletjes komen weer uit hun holletjes. Ben er ook wel weer klaar mee :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soeski schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:18:
[...]

... alleen was er toen daadwerkelijk een bull-run... ;w
kan je nagaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Niet lullig bedoeld maar is dat niet een beetje kortzichtig?
Niet lullig bedoeld maar hoeveel heb jij je verdiept in de techniek, ipv gewoon uit te gaan wat men er heel high level over te zeggen heeft? Ik ben er vanaf 2013 mee bezig, programmeer al meer dan 15 jaar en heb een ver bovengemiddelde interesse in cryptografie. Ben zeker geen expert, maar weet genoeg om met een eigen kritische blik naar dingen te kijken. En ik ben allang geweest waar jij nu bent. 5 jaar geleden dacht ik ook dat blockchain alles ging veranderen en voor alles en nogwat inzetbaar was. Inmiddels ben ik heel wat kennis rijker, en kom ik tegenwoordig echt niet verder dan alleen digitale assets. En zelfs dan. Fifa coins in een blockchain bijvoorbeeld? Totaal onzin.
Daarnaast, een centrale database is mogelijk efficiënter en/of goedkoper, maar is veel gevoeliger voor manipulatie dan bijvoorbeeld het systeem van Vechain voor de supply-chain, waar stap voor stap ieder's bijdrage aan de chain bijgehouden en gecontroleerd kan worden.
Maar dat is dus onzin. Je kunt gewoon snapshots van je data ondertekenen en dat publiceren, zodat in de toekomst gekeken kan worden of er onderwijl met de data is geknoeid. Bovendien zit er hoe dan ook een menselijke factor in: de invoer van de data in de database. Daar gaat een blockchain echt niets aan veranderen. Bovendien, zonder Proof of Work is het ook niet écht immutable. PoW ook niet, maar dan heb je iig nog de limitatie dat je enorm veel rekenkracht nodig hebt om de chain te herschrijven.
Had net zo goed een centrale partij kunnen zijn ;). Maar goed, ik had het al breder getrokken naar digitale assets. Jammere is alleen dat juist Ethereum heeft laten zien dat dat helemaal niet immutable is.
pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Doe vooral geen moeite om kritische vragen te beantwoorden. Straks realiseer je je ongelijk nog ;). Wel apart dat je mensen die hun stelling kunnen onderbouwen kortzichtig noemt. Zou makkelijk zijn om die te weerleggen dan, niet?

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:19:
[...]

Nee ik stel vragen over het project dat je loopt te shillen. Hoe kan ik als klant verifiëren dat er niet geknoeid is met de sensordata in de blockchain? Uiteindelijk kom je dan uit bij een instantie of individu die je moet vertrouwen dat voor jou te controleren en zodra dat vertrouwen daar ligt kan het net zo goed in een database gezet worden.

Kun je wel lekker gaan roepen dat ik een troll ben, maar het lijkt er nu vooral op dat je geen goed antwoord op mijn vraag hebt en het op de man gaat spelen. Lekker makkelijk. Coin shillen, vragen beantwoorden met "moet je maar eens inlezen" en als de vragen te moeilijk worden afschieten.

Ik zou willen dat er een oplossing was voor supply chain te managen maar zodra het met niet digitale goederen te maken heeft moet er een individu of instantie zijn die de data in de blockchain schrijft, die instantie moet ik vertrouwen en daarmee valt het "trustless" voordeel van de blockchain weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Kun je me uitleggen waarom een bedrijf als IBM dan geinteresseerd is in het gebruik van blockchain?

[ Voor 3% gewijzigd door Machlah op 25-06-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:39:
[...]

Kun je me uitleggen waarom een bedrijf als IBM dan geinteresseerd is in de blockchain?
Omzet, zoals elk bedrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:39:
[...]

Kun je me uitleggen waarom een bedrijf als IBM dan geinteresseerd is in de blockchain?
Nee, ik kan niet in het hoofd van die lui kijken. Tegenvraag: kun je me uitleggen waarom Roel Pieper van Philips geinteresseerd was in Jan Sloot en zijn encryptie, terwijl hij met zijn staat van dienst toch zou moeten kunnen deduceren dat dat wat Jan Sloot claimde onmogelijk was?

Of heb je het specifiek over VET?

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
DGD staat lekker laag op een punt met veel support, die zou wel eens uit kunnen breken (DGD-BTC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malawolar
  • Laatst online: 23-01-2021
Ondertussen raakt XRP een dubbele bodem op de BTC chart, en als die die niet houdt wordt het (net zoals bij EOS) een grote ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Nee, ik kan niet in het hoofd van die lui kijken. Tegenvraag: kun je me uitleggen waarom Roel Pieper van Philips geinteresseerd was in Jan Sloot en zijn encryptie, terwijl hij met zijn staat van dienst toch zou moeten kunnen deduceren dat dat wat Jan Sloot claimde onmogelijk was?
Je probeert mij nu te outsmarten met je kennis van cryptografie, daar gaat volgens mij deze discussie niet om. Je hoeft je ook niet te bewijzen want ik kan je zo wel vertellen dat je er meer van af weet dan ik.

Ik stel dit soort vragen om een zinvolle discussie over het onderwerp te hebben. Geen weddenschapje wie weet het meest.

Hier een klein citaat uit de IBM/hyper ledger case study waardoor (aldus de case study) een leek als ik denkt: Ah, mooie oplossing, mogelijk gemaakt door de blockchain.

For mangoes in the US, the time needed to trace their provenance went from 7 days to… 2.2 seconds!

Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat alle aandacht en research die er nu naar blockchain gaat verloren moeite is (anders dan het gebruik als currency)

[ Voor 7% gewijzigd door Machlah op 25-06-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Je probeert mij nu te outsmarten met je kennis van cryptografie
Euh, nee? Sorry, ik dacht dat Jan Sloot wel bekend genoeg was bij de meeste mensen, was toen breed in het nieuws en er is een boek over geschreven. (Dit is trouwens compressie, niet cryptografie ;)). Het enige wat ik ermee wilde aantonen was dat grote jongens niet altijd juiste keuzes maken. Met je vraag waarom BMW geinteresseerd is in blockchain wil soort van aantonen dat een toch wel grote partij als BMW echt wel zou weten wat goed voor hem was, dus als die geinteresseerd is in blockchain, dan moet dat wel goed zijn. Dat is natuurlijk een drogredenatie, die ik ontkracht met een tegenvoorbeeld.

Wikipedia: Jan Sloot

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Malawolar schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:47:
Ondertussen raakt XRP een dubbele bodem op de BTC chart, en als die die niet houdt wordt het (net zoals bij EOS) een grote ellende.
Waarom dan? Op de USD chart is gewoon gestaag omhoog.
Welke chart is nou leidend. USD/XRP of BTC/XRP?

XRP kan er toch niks aan doen dat momenteel BTC het zo goed doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Euh, nee? Sorry, ik dacht dat Jan Sloot wel bekend genoeg was bij de meeste mensen, was toen breed in het nieuws en er is een boek over geschreven. Het enige wat ik ermee wilde aantonen was dat grote jongens niet altijd juiste keuzes maken. Met je vraag waarom BMW geinteresseerd is in blockchain wil soort van aantonen dat een toch wel grote partij als BMW echt wel zou weten wat goed voor hem was, dus als die geinteresseerd is in blockchain, dan moet dat wel goed zijn. Dat is natuurlijk een drogredenatie, die ik ontkracht met een tegenvoorbeeld.
Ok my bad then, ik ben niet bekend met Jan Sloot. ik heb het over IBM trouwens ;-) niet BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Ok my bad then, ik ben niet bekend met Jan Sloot. ik heb het over IBM trouwens ;-) niet BMW.
My bad as well, ik las echt BMW. Maar goed, verandert mijn punt verder niet. Wat betreft die quote die je aanhaalde, dit is de context:
The Hyperledger Fabric blockchain-based food traceability system built for the two products worked. For pork in China, it allowed uploading certificates of authenticity to the blockchain, bringing more trust to a system where that used to be a serious issue. And for mangoes in the US, the time needed to trace their provenance went from 7 days to… 2.2 seconds!
Komt dat specifiek doordat ze blockchain gebruikte, of komt dat omdat ze nu een systeem hadden om dingen te registreren? Hadden ze dat niet ook met een centrale database gekund? Wie controleert sowieso de toevoegingen aan de "Hyperledger Fabric"?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:56:
[...]
Komt dat specifiek doordat ze blockchain gebruikte, of komt dat omdat ze nu een systeem hadden om dingen te registreren? Hadden ze dat niet ook met een centrale database gekund?
Ja, ik vind het lastig om daar op te reageren omdat ik er zelf niet genoeg vanaf weet. Maar nogmaals ik kan me niet voorstellen dat zulke grote bedrijven er mee bezig zijn (Microsoft, IBM etc) als het geen toegevoegde waarde heeft.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:23:
[...]
Hoe kan ik als klant verifiëren dat er niet geknoeid is met de sensordata in de blockchain?
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1MOpXzvtmQodO9DBBwzZzVzF/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Machlah op 25-06-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

11.2 K resistance is nu SUPPORT =B I G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
whoa heren heren het begon allemaal met goed nieuws voor Vechain. laten we het even gezellig houden. Crypto is here to stay ongeacht wat wij er van vinden. Coins zonder toegevoegde waarde zullen vanzelf verdwijnen (afgezien van tittycoin :+ )

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pirodr01 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Er was 2 jaar geleden hier iemand die een heel mooi youtube flimpje poste hoe makkelijk er mee gesjoemlt kan worden, helaas kan ik hem niet meer vinden, misschien als je even de moeite neemt dan kan je hem in de vorige topics terug vinden.

Een vrachtwagen chauffeur komt erachter dat zijn airco stuk is, het enigste wat hij hoeft te doen is een handdoek met ijsblokjes op de sensor leggen en voila sensor fooled.
Die sensoren zitten aan de buitenkant van de pallets en niet op het product zoals een bakje garnalen want dan zou 1 bankje garnalen niet meer te betalen zijn, het zijn dus enkele sensoren en niet duizenden zoals je zegt.

Ohja, de sensoren zijn ook niet op afstand uit te lezen, daar moet je met een scanner langs.

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 25-06-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
Danster schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:02:
whoa heren heren het begon allemaal met goed nieuws voor Vechain. laten we het even gezellig houden. Crypto is here to stay ongeacht wat wij er van vinden. Coins zonder toegevoegde waarde zullen vanzelf verdwijnen (afgezien van tittycoin :+ )

O+
Gezellig houden doen we sowieso maar discussieren mag toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Danster schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:02:

O+
Al die alts worden een keer gedumpt voor bitcoin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Er was 2 jaar geleden hier iemand die een heel mooi youtube flimpje poste hoe makkelijk er mee gesjoemlt kan worden, helaas kan ik hem niet meer vinden, misschien als je even de moeite neemt dan kan je hem in de vorige topics terug vinden.

Een vrachtwagen chauffeur komt erachter dat zijn airco stuk is, het enigste wat hij hoeft te doen is een handdoek met ijsblokjes op de sensor leggen en voila sensor fooled.
Die sensoren zitten aan de buitenkant van de pallets en niet op het product zoals een bakje garnalen want dan zou 1 bankje garnalen niet meer te betalen zijn, het zijn dus enkele sensoren en niet duizenden zoals je zegt.
Ik kan mij zo voorstellen dat er (bijvoorbeeld) een sensor per pallet/grootverpakking wordt gebruikt en niet slechts 1 sensor. Een sensor kost tegenwoordig ook niet zo heel veel meer toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Op basis van de sfeer en drukte hier zou je haast denken dat we vol in de bullrun zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:44
A87 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Al die alts worden een keer gedumpt voor bitcoin...
dat is al redelijk gaande de afgelopen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Ik kan mij zo voorstellen dat er (bijvoorbeeld) een sensor per pallet/grootverpakking wordt gebruikt en niet slechts 1 sensor. Een sensor kost tegenwoordig ook niet zo heel veel meer toch ?
16 pallets in een vrachtwagen ? ik heb geen idee hoeveel maar dat zijn er tientallen max, geen honderden.

Een lading garnalen als voorbeeld kost 1 miljoen, en een handdoek met ijsblokjes kost een paar euro denk dat het een no brainer is voor de poolse vervoerder.

Het systeem is dus niet waterdicht zoals sommige hier wel beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Soeski schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:07:
[...]

dat is al redelijk gaande de afgelopen tijd...
De toekomst van altcoins begint steeds meer te beven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 12:21

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voedsel veiligheid is een big seller (vooral) in china, iedereen fraudeerd, nep eieren, nep garnalen, vet uit het riool gebruiken etc.. het is hardstikke leuk dat je kan zien of je garnaaltjes koud genoeg zijn gebleven (al dan niet met behulp van een doekje met ijs) , maar wie zegt me dat er daadwerkelijk ook garnalen inzitten?
De grootste faudeurs zijn de producenten , en gezien BS in = BS out is is BC hier ook waardeloos (net als een gewone database overegens)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Swaha schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:07:
Op basis van de sfeer en drukte hier zou je haast denken dat we vol in de bullrun zitten!
Eerder disbelief.

Weg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:36
*kuch* BTC is de enigste *kuch*

Ik heb 2 jaar geleden talloze white papers gelezen en me verdiept in teveel altcoins die allemaal op een "unieke" manier de blockchain in hun project zouden verwerken. Stuk voor stuk is het imho allemaal gebakken lucht geweest.

In de loop der tijd ben ik er steeds meer overtuigd van geworden dat currency (zie ik ltc in de toekomst wel invullen) en store of value (btc ofcourse) de enige echte valide use case van blockchain is. De rest van alle projecten hoort bij de groei van crypto zodat we erachter kunnen komen wat wel en wat niet werkt.

Excuses voor mijn ramblings, ik heb het warm :z
Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:09:
[...]

16 pallets in een vrachtwagen ? ik heb geen idee hoeveel maar dat zijn er tientallen max, geen honderden.

Een lading garnalen als voorbeeld kost 1 miljoen, en een handdoek met ijsblokjes kost een paar euro denk dat het een no brainer is voor de poolse vervoerder.

Oh dat gebeurt nu al op grote schaal hoor. Er zijn koelopleggers met meerdere sensoren op strategische plaatsen die ten alle tijden op afstand uitleesbaar zijn. Als een chauffeur met dit hete weer moet slapen in zijn cabine dan wordt hij helemaal horendol van het denderende zware gebrom een halve meter achter zijn cabine van de koelmotor.

Oplossing? Koelmotor uit en bevroren flesjes water voor de sensor hangen. :Z
Voedselveilig? Nee natuurlijk niet. Begrijpelijk? Ja ergens wel.

Vroegah deed men de koelmotor ook gewoon uit hoor voor de nachtrust. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door AtlAntA op 25-06-2019 16:30 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
AtlAntA schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb 2 jaar geleden talloze white papers gelezen en me verdiept in teveel altcoins die allemaal op een "unieke" manier de blockchain in hun project zouden verwerken. Stuk voor stuk is het imho allemaal gebakken lucht geweest.

In de loop der tijd ben ik er steeds meer overtuigd van geworden dat currency (zie ik ltc in de toekomst wel invullen) en store of value (btc ofcourse) de enige echte valide use case van blockchain is. De rest van alle projecten hoort bij de groei van crypto zodat we erachter kunnen komen wat wel en wat niet werkt.

Jammer dat een valuta, behalve misschien een Libra omdat ze dat kunnen pushen naar een niet te negeren grote groep, niet geaccepteerd zal worden door centrale banken en overheden waardoor bedrijven ze niet zullen accepteren omdat ze anders financiering meer krijgen of hun jaarrekening niet goedgekeurd krijgen. Hard, maar wel realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
[...]

Worden veel handdoekjes met ijs dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

mensen worden altijd opgefokt en agressief van warm weer... Hoort er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
[...]

Dit insinueert dat de vrachtwagenchauffeur al klaar staat met handdoekjes op het moment de airco kapot gaat om de registratie van een stijgende temperatuurtrend te voorkomen? Volgens mij rijdt die chauffeur van A naar B en dat doet ie zo snel mogelijk omdat ie anders verplicht moet rusten en hij op zn sodemieter krijgt van zijn baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Machlah schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:26:
[...]

Worden veel handdoekjes met ijs dan
:P
Leg er een bekertje op dan, je snap wel wat ik bedoel toch :+
Rookert25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:29:
[...]
Dit insinueert dat de vrachtwagenchauffeur al klaar staat met handdoekjes op het moment de airco kapot gaat om de registratie van een stijgende temperatuurtrend te voorkomen? Volgens mij rijdt die chauffeur van A naar B en dat doet ie zo snel mogelijk omdat ie anders verplicht moet rusten en hij op zn sodemieter krijgt van zijn baas.
Een chauffeur kan gewoon de temps van de cool wagen uitlezen natuurlijk, zou erg vreemd zijn als hij dat niet zou kunnen i.v.m eventuele airco storingen.

Hij kan wel willen dat ie zo snel van a naar b wilt maar er zijn tegenwoordig meerdere auto's op de weg, plus ik denk dat als we over bijvoorbeeld vis/garnalen hebben dat ze wel een paar dagen onderweg zijn als ze bijvoorbeeld Rusland of mainland China moeten zijn.

Lucht transport is iets te duur om je garnaatlje nog betaalbaar te houden,plus daar kan je ook hetzelfde doen.

[ Voor 68% gewijzigd door Slux op 25-06-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 16:49
AtlAntA schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:22:
[...]

Projecten als ETH zijn gebakken lucht? Het gebruik van smart contracts?
Ik denk dat ik en vele het niet met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:05
Zijn er enkele TA experts die mij kunnen helpen; 11600$-11800$ in hoeverre is dit een major resistance? Kan mij namelijk niet voorstellen dat we zonder behoorlijke dips de 20K gaan aantikken. Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en hoe jullie hierna handelen, afgezien van de gebruikelijke HODL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Rookert25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:26:
[...]
Jammer dat een valuta, behalve misschien een Libra omdat ze dat kunnen pushen naar een niet te negeren grote groep, niet geaccepteerd zal worden door centrale banken en overheden waardoor bedrijven ze niet zullen accepteren omdat ze anders financiering meer krijgen of hun jaarrekening niet goedgekeurd krijgen. Hard, maar wel realiteit.
Precies waar crypto voor gemaakt is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Berry powel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38:
Zijn er enkele TA experts die mij kunnen helpen; 11600$-11800$ in hoeverre is dit een major resistance? Kan mij namelijk niet voorstellen dat we zonder behoorlijke dips de 20K gaan aantikken. Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en hoe jullie hierna handelen, afgezien van de gebruikelijke HODL ;)
Zo rond de 11.500 is de 0.5 fibonacci, gezien vanuit de 20k high en 3.1k low. Is ook exact waar de laatste high was. Daar door heen komen en die als support krijgen maakt de weg vrij voor verder omhoog.

Verder zijn het natuurlijk vreemde tijden. Zolang de vraag groot blijft en iedere dip wordt opgekocht kunnen we door gaan hoewel we al even parabolisch gaan. Verder zorgen de shorters er voor dat er meer olie op het vuur komt. Ik zou zeggen: Hou de 11.600 in de gaten, dus net wat boven die 0.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
is een gedecentraliseerd internet niet legitiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:05
PilatuS schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Zo rond de 11.500 is de 0.5 fibonacci, gezien vanuit de 20k high en 3.1k low. Is ook exact waar de laatste high was. Daar door heen komen en die als support krijgen maakt de weg vrij voor verder omhoog.

Verder zijn het natuurlijk vreemde tijden. Zolang de vraag groot blijft en iedere dip wordt opgekocht kunnen we door gaan hoewel we al even parabolisch gaan. Verder zorgen de shorters er voor dat er meer olie op het vuur komt. Ik zou zeggen: Hou de 11.600 in de gaten, dus net wat boven die 0.5 :)
Dank! ik vind het alleen lastig hierna juist te handelen, sell @ resistence of afwachten of resistence support wordt, wel/geen tight stop loss etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
symen89 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:44:
[...]

is een gedecentraliseerd internet niet legitiem?
Een gedecentraliseerd internet is nog geen blockchain.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Berry powel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:46:
[...]
Dank! ik vind het alleen lastig hierna juist te handelen, sell @ resistence of afwachten of resistence support wordt, wel/geen tight stop loss etc..
Het is natuurlijk volledig aan jou, maar mocht je er nu nog niet inzitten zou ik eerder boven die 11.6k kopen. Mocht je er wil inzitten dan zou ik de boel daar goed in de gaten houden. Door de 11.6k heen komen geeft een goede kans om richting de 13+k te gaan, maar zoals altijd is niets zeker. Waar de support en resistance ligt is duidelijk, wat er mee gebeurd weet niemand. Het zijn puur de levels om in de gaten te houden, zie de perfecte rejection op de 11.5k. Parabolische runs zijn sowieso altijd link. 10% erbij, nog eens 8% en nog eens 15%, zolang de dips opgekocht worden kan het maar door gaan, alleen ga je naar het verleden kijken en niet alleen bij BTC gaan zulke runs zelden goed. Maarja, als er zeg 1 miljoen BTC beschikbaar is en de vraag is zegmaar 2 miljoen dan kan het gewoon door blijven lopen. Vandaar dat ik zeg dat het vreemde tijden zijn. Een strakke stop loss geeft je sowieso bijna zeker de garantie dat ie gehit gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kap nou eens met die discussies luitjes, het lijkt hier wel een kleuterklas op redbull. "Mijn ijsje is groter, mijn ijsje is kouder." "Maar mijn ijsje smelt niet, mijn ijsje heeft blockchain."

Niemand geeft een fuck om je blockchain en wat voor info er in je blokjes rammelt. Waarom hebben grote bedrijven dan interesse? Omdat er geld te halen valt misschien? Laat het woord blockchain vallen op je zal chips en alle cryptonerds vreten je chips. Markt.

Ga wat nuttigs doen en koop wat coins ofzo.

GVT en NANO bijvoorbeeld.

*Jaapio zet vast sellorders*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:53:
Kap nou eens met die discussies luitjes, het lijkt hier wel een kleuterklas op redbull. "Mijn ijsje is groter, mijn ijsje is kouder." "Maar mijn ijsje smelt niet, mijn ijsje heeft blockchain."

Niemand geeft een fuck om je blockchain en wat voor info er in je blokjes rammelt. Waarom hebben grote bedrijven dan interesse? Omdat er geld te halen valt misschien? Laat het woord blockchain vallen op je zal chips en alle cryptonerds vreten je chips. Markt.

Damn Jaapio, doe is ff een handdoekje met ijs in je nek!

Ben er voor vandaag wel klaar mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fabrikant stopt in ieder zak garnalen een zakje met daarin twee ijsklontjes. Een ijsklontje is gemaakt met blauwe kleurstof, een ijsklontje met rode vloeistof. De fabrikant zet op de verpakking zelf dat ze dat doen. Fraudeert de chauffeur met de koelinstallatie dan smelten de ijsblokjes in een bruine drap. Problem solved.

Ja maar Euler, dan kan er worden gefraudeerd. De transporteur kan toch alle ijsblokjes zakjes in een koelbox gooien, de garnalen te warm vervoeren en dan ze vlak voor levering weer terug in erin stoppen? Correct, maar dat kan met IoT devices ook.

Met merkproducten heb je nu al oplossingen. Je koopt een product, voert een serienummer in op een website en de website verteld je of dat serienummer al eens is opgevraagd. Meerdere keren gedaan, fake, eerste keer, merk. Geloof dat ik nog eens een powerbank gekocht heb waar ze dat deden. De fabrikant moet ik toch al geloven niet corrupt te zijn (serienummers aanmaken die door fakers gebruikt worden). Serienummers aanmaken die door fakers gebruikt worden kunnen ook in de blockchain gezet worden door de fabrikant, ergo blockchain voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Een gedecentraliseerd internet is nog geen blockchain.
Maar dat is wel wat ik daarmee bedoel, ruim genomen dan. Je kan niet ontkennen dat er processen zijn die veel efficiënter kunnen op een blockchain dan op een centrale server. Mij kan je echt niet wijs maken dat alleen currencies op een blockchain kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
symen89 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Je kan niet ontkennen dat er processen zijn die veel efficiënter kunnen op een blockchain dan op een centrale server.
Geef eens een voorbeeld dan. En nogmaals, dat iets decentraal is maakt het nog geen blockchain.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:07:
Een fabrikant stopt in ieder zak garnalen een zakje met daarin twee ijsklontjes. Een ijsklontje is gemaakt met blauwe kleurstof, een ijsklontje met rode vloeistof. De fabrikant zet op de verpakking zelf dat ze dat doen. Fraudeert de chauffeur met de koelinstallatie dan smelten de ijsblokjes in een bruine drap. Problem solved.

Ja maar Euler, dan kan er worden gefraudeerd. De transporteur kan toch alle ijsblokjes zakjes in een koelbox gooien, de garnalen te warm vervoeren en dan ze vlak voor levering weer terug in erin stoppen? Correct, maar dat kan met IoT devices ook.

Met merkproducten heb je nu al oplossingen. Je koopt een product, voert een serienummer in op een website en de website verteld je of dat serienummer al eens is opgevraagd. Meerdere keren gedaan, fake, eerste keer, merk. Geloof dat ik nog eens een powerbank gekocht heb waar ze dat deden. De fabrikant moet ik toch al geloven niet corrupt te zijn (serienummers aanmaken die door fakers gebruikt worden). Serienummers aanmaken die door fakers gebruikt worden kunnen ook in de blockchain gezet worden door de fabrikant, ergo blockchain voegt niks toe.
Laat gewoon een poppetje mee rijden die achter in de vrachtwagen zit die de temperatuur constant meet, en nauwkeuriger en goedkoper met al die sensors en zakjes ;)

Slux denkt dat ie maar een nieuwe crypto gaat starten
humansensorcoin (HSC) , cheaper and more reliable than any other crypto out there

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

[YouTube: Bitconnect - Wasa Wasa (Shakira Remix)]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021

Heerlijk toch al die EXPERTS! Ze weten overal alles van, en dan ook nog fulltime de tijd hebben om hun expertise op tweakers crypto forum te delen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:13:
[...]

Laat gewoon een poppetje mee rijden die achter in de vrachtwagen zit die de temperatuur constant meet, en nauwkeuriger en goedkoper met al die sensors en zakjes ;)

Slux denkt dat ie maar een nieuwe crypto gaat starten
humansensorcoin (HSC) , cheaper and more reliable than any other crypto out there
Doe dan meteen een 100% human chain. Human Centipede Coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Geef eens een voorbeeld dan. En nogmaals, dat iets decentraal is maakt het nog geen blockchain.
Misschien moeten we mensen maar onwetend laten. Is beter voor mij portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
.oisyn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Supply chain, DeFi, identity, micropayments, voting, etc
Pagina: 1 ... 111 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!