[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 100 Laatste
Acties:
  • 164.654 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
frumper schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:56:
Plotseling vinden we als Ajax aanhangers de beker ineens een mooie prijs...

Er is maar een prijs dit seizoen imho en dat is de landstitel. Rest is bijzaak.
Het is gewoon een prijs die je moest winnen nu. Stel dat je deze wedstrijd verloren had ...
En ook zeker na zoveel jaar zonder prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:36
Vos schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Doel je op mij? Lees je wel?
Nee, ik lees meer media dan alleen tweakers ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:37
Heujjj lekker hoor!! :*)
Niet een hele spannende wedstrijd helaas maar met het oog op woensdag ook helemaal niet erg.
Buiten het rook-incident dikke kudos voor de supporters; wat een heerlijk sfeertje!
Jammer (maar begrijpelijk) dat de Willem II supporters het na de 0-2 voor gezien hielden, had het liefst eenzelfde over-en-weer-sfeer gezien zoals in Tilburg eerder dit seizoen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 19:23

is de CL ook bijzaak?
De beker is een leuke prijs als je hem wint maar de titel en zelfs 2e worden is zo veel belangrijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53

Vos

AFCA

frumper schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Nee, ik lees meer media dan alleen tweakers ;)
Maar dat zei je niet. En je post op Tweakers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:09

Qu3st

Elke prijs is belangrijk! Dat doen alsof die beker een bijzaak is, jammer.....
Natuurlijk minder uitbundig qua ambiance dit vieren maar maakt de vreugde niet minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Qu3st schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:58:
[...]

Elke prijs is belangrijk! Dat doen alsof die beker een bijzaak is, jammer.....
Natuurlijk minder uitbundig qua ambiance dit vieren maar maakt de vreugde niet minder.
Is er geen tocht door de grachten? Shit zeg! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Exocet schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Het is gewoon een prijs die je moest winnen nu. Stel dat je deze wedstrijd verloren had ...
En ook zeker na zoveel jaar zonder prijs.
Dat zou echt belachelijk zijn, en ook ben je dan helemaal uit je ritme.
En welke club is nu de laatste Nederlandse ploeg met een prijs? :+

WZAWZDB!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Het enige wat deze prijs doet is, mocht het volgende week fout gaan, voorkomen dat we weer een jaar lang "helemaal geen prijzen in Amsterdam" blijven horen.
Leuk voor de spelers zelf, maar wat mij betreft hadden ze nu al in de kleedkamer mogen zitten en waren ze over 2 uur thuis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:44
Wie speelt de JC schaal wedstrijd als Ajax ook kampioen wordt? Verliezend finalist of 2e competitie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Montaner schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:01:
Wie speelt de JC schaal wedstrijd als Ajax ook kampioen wordt? Verliezend finalist of 2e competitie?
Sturen ze dan gewoon per post ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Montaner schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:01:
Wordt schriftelijk afgedaan, Ajax - Ajax :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:36
Dan wordt het tegen PSV

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:50
Als Ajax kampioen van de ere divisie wordt, speelt het de JC schaal tegen de verliezend beker finalist.

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 05-05-2019 20:06 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Galasek is ook geen klap veranderd. Nog steeds een ouwe kop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Lijkt me Willem 2 dan, dus moet te doen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 02:42
Barfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:05:
Als Ajax kampioen van de ere divisie wordt, speelt het de JC schaal tegen de verliezend beker finalist.
Onjuist, als hetzelfde team de beker wint en de schaal pakt, dan wordt de nummer 2 van de eredivisie de tegenstander in de JC schaal.
Dat zou dan dus PSV zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:31

Quad

Doof

Qu3st schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:07:
Galasek is ook geen klap veranderd. Nog steeds een ouwe kop :9
Idd. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Barfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:05:
Volgens mij speelt de winnaar van de KNVB beker / landskampioen dan tegen de nr.2 van de competitie ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:38
Leuk hoor mini bekertje voor in je jaszak of thuis in de letterbak van je zoon of dochter

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@Hackus zou je de topic start aan kunnen passen met een foto van de uitreiking? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Als de bekerwinnaar tevens de landstitel verovert, dan neemt de nummer twee van de Eredivisie de plaats in van de landskampioen. Dit gebeurde bijvoorbeeld in 1998 en 2002 toen Ajax ‘de dubbel’ won en in 2005 toen PSV beide prijzen pakte.
Bron: KNVB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:08:
@Hackus zou je de topic start aan kunnen passen met een foto van de uitreiking? :+
Speciaal voor @Napo natuurlijk ;)

En voor ons als Ten Hag criticasters een foto van Ten Hag met de beker :+
@Typhone En co :9

[ Voor 17% gewijzigd door Qu3st op 05-05-2019 20:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54
Dus laatste 2 competitieronde gaat enkel om wie thuisspelende ploeg in jc-schaal is. Saai. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Sorry, mijn fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:08:
Zie graag een mooie foto, wie o wie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-07 18:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Isak was te weinig bereikt voor Willem II, dan roep je het ook wel over je af. Kristensen was ze zwakke schakel bij Ajax, daar hadden ze veel meer kans.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
In ieder geval gaat Ajax de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur lekkerder in dan de Tottenham zelf :X

https://www.flashscore.nl...m/#samenvatting-wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:24

dr.lowtune

Deugt niet

Barfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:23:
In ieder geval gaat Ajax de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur lekkerder in dan de Tottenham zelf :X

https://www.flashscore.nl...m/#samenvatting-wedstrijd
Wow, wat een kaartenfestijn! Wel vrij eenzijdig zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
OP geüpdatet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:15:
Mazraoui op het middenveld bevalt wel
mij niet... zijn handelingssnelheid is veel te laag... en niet omdat hij het niet kan, maar omdat hij vaak te makkelijk denkt... hij verliest op regelmatige basis op vervelende plekken de bal en laat te vaak zijn man lopen. Dan heb ik liever Schone, die dat over het algemeen (en even de jinx nu afkloppen voor woensdag) pas begint te doen vanaf dat hij moe wordt...

overigens: ben ik de enige die het raar vind dat de KNVB kleine butt-plugjes uitdeelt aan de spelers?

overigens 2: mooi om te zien dat de ajacieden collectief die afschuwelijke badjas op een hoopje dumpten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Zo nou leuke wedstrijd in aanloop naar woensdag, moet zeggen dat ik na de 0-2 nauwelijks meer heb gekeken, maar dat kwam ook doordat ik mijn verjaardag vierde :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:19:
Zo nou leuke wedstrijd in aanloop naar woensdag, moet zeggen dat ik na de 0-2 nauwelijks meer heb gekeken, maar dat kwam ook doordat ik mijn verjaardag vierde :+
dubbel gefeliciteerd dan maar :+ :9B

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/803x452/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/0f6dd452-6f66-11e9-abce-02c309bc01c1.jpg
Foutje bij de knvb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is dit echt? Want dan gaat de stagiair morgen met lood in z'n schoenen naar kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
groggy schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Is dit echt? Want dan gaat de stagiair morgen met lood in z'n schoenen naar kantoor.
https://www.ad.nl/dossier...jax-op-het-veld~a6962b18/

Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Niet om de sfeer teniet te doen, maar poogde Tagliafico nou na te trappen tegen het einde van de wedstrijd nadat ie die harde beuk bij de zijlijn kreeg? Het leek alsof ie in zijn duikelende val een trappende beweging maakte.
Sowieso lijkt Nico af en toe wat draadjes los te hebben zitten, verliest af en toe zijn temper wat te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Hoe kijken Ajacieden hjer tegen aan:Volgende scanrio...
Ajax wint de CL, ik acht dat terdege mogelijk, en dan niet de titel. Hoe komt dat aan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:24
Sjah schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:45:
Ajax wint de CL, ik acht dat terdege mogelijk, en dan niet de titel. Hoe komt dat aan?
Waar kan ik tekenen? O+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
daar zou ik heel goed mee kunnen leven... probleem is:
A. je moet de CL finale halen
B. je weet pas 2 weken nadat je je kampioenschap hebt verspeeld dat je de CL wint...

dus doe maar gewoon kampioen worden en finale CL halen... dan zijn we die finale vrij om te voetballen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Zolang één van die twee wordt gepakt is het mij prima, kijkende naar de zeldzaamheid van een grote Cup dan liever die natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 269866

Martinusz schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:39:
En die Reis van Groningen zou voor 7 miljoen naar Barcelona vertrekken. Ben bang dat we die naam lang niet meer gaan horen. (Kende hem nu al niet in de eredivisie, maar goed wie kijkt er dan ook Groningen behalve @Harribo )
@Harribo is zeker niet de enige die de FC volgt ;-)

Overigens hoorde ik dat er een deal van 6 miljoen is die kan oplopen met bonussen tot 8 miljoen. Reis zelf moet nog een overeenkomst bereiken.

Overigens raakt Groningen ook Chabot kwijt. Voor 3,5 tot 4 miljoen zou die naar Sampdoria gaan. Vorig jaar werd hij voor 1 miljoen van Sparta gehaald.

Volgens Dagblad van het Noorden ziet
Sampdoria, de huidige nummer negen van de Serie A, in de door Eintracht Frankfurt opgeleide Duitse jeugdinternational vooral een meedogenloze, positioneel sterke rots in de branding, die met zijn lengte en lichaamskracht in de Italiaanse competitie niet zou misstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 20-07 14:53

MrMonkE

★ EXTRA ★

Han schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:35:
Lekker hoor...

Nota bene de slechte man op het veld maakt de 0-4 :o

@MrMonkE

BAM BAM BAM BAM!
Ben jij toevallig familie van Maxim Hartman?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
P.O. Box schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:11:
[...]

mij niet... zijn handelingssnelheid is veel te laag... en niet omdat hij het niet kan, maar omdat hij vaak te makkelijk denkt... hij verliest op regelmatige basis op vervelende plekken de bal en laat te vaak zijn man lopen. Dan heb ik liever Schone, die dat over het algemeen (en even de jinx nu afkloppen voor woensdag) dat pas begint te doen vanaf dat hij moe wordt...
Ik vind dat wel erg snel geoordeeld. In mijn ogen is het niet zozeer handelingssnelheid, maar overzicht en inzicht. Als je een tijdlang rechtsback hebt gestaan moet je sowieso wel even weer omschakelen als je opeens centraal op het middenveld staat.
Het vervangen van Schöne door Mazraoui haalde tegen Tottenham wel de angel uit hun spel. Ik denk dat ten Hag daarom ook met het oog op woensdag deze variant speelde.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Ik vind dat wel erg snel geoordeeld. In mijn ogen is het niet zozeer handelingssnelheid, maar overzicht en inzicht. Als je een tijdlang rechtsback hebt gestaan moet je sowieso wel even weer omschakelen als je opeens centraal op het middenveld staat.
Het vervangen van Schöne door Mazraoui haalde tegen Tottenham wel de angel uit hun spel. Ik denk dat ten Hag daarom ook met het oog op woensdag deze variant speelde.
het lijkt snel, maar ik baseer het ook op andere wedstrijden. Als hij een man voorbij is, dan lijkt hij altijd te vergeten dat die man nog terug kan komen. Zeker op het middenveld kan hij van twee kanten komen. Als linksbuiten ben je hem zelf ook nooit kwijt als je hem voorbij bent, dus hij zou beter moeten weten ;). Als hij als vleugelverdediger/vleugelmiddenvelder speelt dan is Ziyech altijd degene die hem te hulp komt en voorkomt dat hij balverlies lijdt. Let wel, ik ben over het geheel zeer tevreden over Mazraoui, maar ik vind hem op de middenveld positie gewoon nog niet goed genoeg. Dat geeft ook niet, hij heeft genoeg talent en is jong genoeg om het nog te leren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:54
Aan de Ajaxfans: gefeliciteerd :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
P.O. Box schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:05:
[...]

het lijkt snel, maar ik baseer het ook op andere wedstrijden. Als hij een man voorbij is, dan lijkt hij altijd te vergeten dat die man nog terug kan komen. Zeker op het middenveld kan hij van twee kanten komen. Als linksachter ben je hem zelf ook nooit kwijt als je hem voorbij bent, dus hij zou beter moeten weten ;). Als hij als vleugelverdediger/vleugelmiddenvelder speelt dan is Ziyech altijd degene die hem te hulp komt en voorkomt dat hij balverlies lijdt. Let wel, ik ben over het geheel zeer tevreden over Mazraoui, maar ik vind hem op de middenveld positie gewoon nog niet goed genoeg. Dat geeft ook niet, hij heeft genoeg talent en is jong genoeg om het nog te leren.
Mja, ik vind Schöne qua handelingssnelheid ook niet denderend. Die zie ik daardoor ook regelmatig balverlies lijden.
Voordeel van Schöne opstellen is dat je wel iemand in de ploeg hebt met een geniale vrije trap.

En Veltman op RB kan er nog wel mee door als het team een beetje draait, maar Kristensen kan echt niet. Als dat het alternatief is, dan liever Mazraoui gewoon back en Schöne op het middenveld.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 10:19

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

London schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Bijzaak en bonus.

Desalniettemin netjes gedaan. Geen tegengoal gekregen en zonder heel diep te moeten gaan over de streep getrokken.

Radler 0,0tje hebben ze verdiend. Full focus nu voor woensdag!
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Erdinger Alcohol Frei een bijzonder smakelijke fles 'bier' is ;)

Had maar een ajax muts op een fles wijn gezet achter de bar op het werk, was niet veel te doen maar niet echt kunnen kijken, prijsje #1 van #3 :p binnen :9B

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En alleen daarom al een betere foto voor in de TS @Hackus ;)
Maar wel die van volgend seizoen pas, hoe vervelend ook horen PSV en Feyenoord nog in die van dit seizoen te staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 11:59
De laatste tijd hebben we het hier wel eens over de wissels van Ten Hag gehad en dat ze juist verbeterd zijn (wat begrijpelijker :+). Maar wat ik nu niet helemaal snap is de gedachte achter de wisseling van Ekkelenkamp en Mazraoui. De voorgaande wedstrijden werd Ekkelenkamp telkens ingebracht op het middenveld. Naar mijn idee vulde die dat best goed in en maakte hij geen grote fouten. De laatste 2 wedstrijden wordt Mazraoui daar nu neergezet. Nu ben ik al geen super fan van Mazraoui en op het middenveld vind ik het ook niet zo. Het is het net niet.
Er waren een aantal momenten waarop een splijtende pass een aanvaller in een gunstige positie kan zetten, hier verspeelde hij keer op keer de bal door slecht in te passen. Schone is misschien een dagje ouder, maar splijtende passes geven, kan ie als geen ander.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
Zo 1e prijs is binnen. Weer een nieuwe week waarin alles weer behaald of verspeeld kan worden.
woensdag een lastige thuiswedstrijd. En zondag een moeilijk wedstrijd tegen utrecht. ( die zie maar 2 wedstrijden per jaar kan opladen van de 34)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 10:55
chimera2 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:17:
Zo 1e prijs is binnen. Weer een nieuwe week waarin alles weer behaald of verspeeld kan worden.
woensdag een lastige thuiswedstrijd. En zondag een moeilijk wedstrijd tegen utrecht. ( die zie maar 2 wedstrijden per jaar kan opladen van de 34)
Waar hebben we de rest van de punten dit jaar gehaald dan? Zwak Ajax excuus als ze het weer eens moeilijk hebben tegen Utrecht.

Spelers, van welke club dan ook, willen altijd hun wedstrijden winnen. Elke club zet een stapje harder tegen Ajax maar dat betekend niet dat het de enige wedstijden zijn in het jaar. Trieste opmerking.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sup4rdurt schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:34:
[...]
Waar hebben we de rest van de punten dit jaar gehaald dan?
Tegen Ado? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
[...]

Waar hebben we de rest van de punten dit jaar gehaald dan? Zwak Ajax excuus als ze het weer eens moeilijk hebben tegen Utrecht.

Spelers, van welke club dan ook, willen altijd hun wedstrijden winnen. Elke club zet een stapje harder tegen Ajax maar dat betekend niet dat het de enige wedstijden zijn in het jaar. Trieste opmerking.
Emmen (2-0), Ado (5-0), Excelsior (0-0), Excelsior (3-0), Vitesse 2x puntverlies.

Het is toch elk jaar duidelijk dat Utrecht zich meer kan opladen tegen Ajax dan tegen ieder andere tegenstander?
Dit fenomeen is elke club bekent. Waarom wint Ajax wel van Real maar een wedstrijd in Almelo lukt voor geen meter?

[ Voor 8% gewijzigd door Curva op 06-05-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
[...]

Trieste opmerking?
Het is algemeen bekend dat dat DE 2 wedstrijden zijn voor utrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 16:23

Typhone

Who Dares Wins

Curva schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:07:
De laatste tijd hebben we het hier wel eens over de wissels van Ten Hag gehad en dat ze juist verbeterd zijn (wat begrijpelijker :+). Maar wat ik nu niet helemaal snap is de gedachte achter de wisseling van Ekkelenkamp en Mazraoui. De voorgaande wedstrijden werd Ekkelenkamp telkens ingebracht op het middenveld. Naar mijn idee vulde die dat best goed in en maakte hij geen grote fouten. De laatste 2 wedstrijden wordt Mazraoui daar nu neergezet. Nu ben ik al geen super fan van Mazraoui en op het middenveld vind ik het ook niet zo. Het is het net niet.
Er waren een aantal momenten waarop een splijtende pass een aanvaller in een gunstige positie kan zetten, hier verspeelde hij keer op keer de bal door slecht in te passen. Schone is misschien een dagje ouder, maar splijtende passes geven, kan ie als geen ander.
Daar had ik het met enkele mensen ook al over. Zou Ten Hag dan écht een coach zijn die 100% puur en alleen 'in-het-moment' coacht?

Ik had Mazraoui rechtsback gezet en Ekkelenkamp op de plaats van Schöne. Nu krijgen we de situatie dat Mazraoui van de rechterkant wordt weggehaald en opeens centraal moet gaan spelen op een cruciale plek.
Als je ziet hoeveel kansen er vanuit het directe middenveld kwamen dan is dat zorgelijk.

Overigens wil ik een vertrekkende Ziyech nog wel eens zien. Hij is wel ultra creatief maar gisteren ook weer veelvuldig knullig balverlies in de vorm van een veel te laconieke kapbeweging met name aan de zijkant wat tot simpel balverlies lijdt. Nu is dat niet direct heel ernstig maar het kost het team veel kracht omdat iedereen naar voren knalt en meteen daarna terug mag lopen. Toch weer een dikke 100m volle sprint in de benen bij 7 man wat totaal onnodig is. Ik denk dat zijn speelwijze in het buitenland zo niet snel geaccepteerd zal worden (ik zou niet weten waar namelijk) en zijn schot is ook niet zo denderend.

Ik twijfel er overigens aan wie de grootste meneer op dit moment bij Ajax is. Ik vind Vd Beek en De Ligt met afstand de beste spelers van het elftal. Last but not least vind ik ook Daley Blind erg goed spelen als LCV. Vaak uitgelachen door alles en iedereen en vroeger ooit verguisd maar inmiddels wel van onschatbare waarde.

Kristensen gun ik nog wel 3 wedstrijden meekijken maar die mag van mij in de zomer snel op zoek naar een andere club. Overigens met een 3-0 voorsprong... Lassina Traoré? Noa Lang? Ryan Gravenberch? Dani de Wit? Wat is het plan met die jongens?

Aan de andere kant: ik zag gisteren een zeer gemotiveerd Ajax (wat ik niet verwacht had) dus daar krijgt Erik ten Hag toch wel kudo's voor. De groep is gretig.

@Sup4rdurt
Daar is nul komma nul triest aan. FC Utrecht heeft op de één of andere manier een hekel aan Ajax en gaan altijd volle bak. Sportief zijn het nooit concurrenten geweest. Ajax thuis is dé wedstrijd van het seizoen voor Utrecht. De twee, drie weken ervoor staan altijd al in het teken van die ene wedstrijd. Is ook al eens aangegeven in het verleden door Utrecht spelers met het oog op blessures,kaarten, schorsingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Curva schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Dit fenomeen is elke club bekent. Waarom wint Ajax wel van Real maar een wedstrijd in Almelo lukt voor geen meter?
Dit geef ik toch ook aan? @chimera2 doet het alleen voorkomen alsof Utrecht maar voor 2 wedstijden tegen 1 tegenstander in de Eredivisie zit. Omdat we wel eens een wedstijd van Ajax gewonnen hebben.

Pretenderen de beste club en grootste club van Nederland te zijn en het vervelend vinden dat andere clubs die stelling willen betwisten is toch wel grappig.
chimera2 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Trieste opmerking?
Ik denk als je alle Utrechters vraagt of ze liever alle wedstijden in een seizoen winnen op 2 na of alleen tegen Ajax winnen en de rest niet, dat ze toch liever kiezen voor het eerste. Maar dat zul je natuurlijk wel anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Daar had ik het met enkele mensen ook al over. Zou Ten Hag dan écht een coach zijn die 100% puur en alleen 'in-het-moment' coacht?
Misschien traint Ekkelenkamp wel slecht? :+
Kristensen gun ik nog wel 3 wedstrijden meekijken maar die mag van mij in de zomer snel op zoek naar een andere club. Overigens met een 3-0 voorsprong... Lassina Traoré? Noa Lang? Ryan Gravenberch? Dani de Wit? Wat is het plan met die jongens?

Aan de andere kant: ik zag gisteren een zeer gemotiveerd Ajax (wat ik niet verwacht had) dus daar krijgt Erik ten Hag toch wel kudo's voor. De groep is gretig.
Kristensen viel mij, vooral de eerste helft, erg tegen. Het lijkt af en toe wel alsof hij twijfelt en wacht op een seintje van medespelers of hij mag aanvallen. Op zich is het geen verkeerde jongen en ik denk dat ie wel wat beter kan dan wat hij nu laat zien. Maar hij zal meer initiatief moeten nemen en zelf acties moeten opzetten. Verdedigend is hij in ieder geval niet beter dan Mazraoui.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:27
dat is het enige scenario waarin het mislopen van de titel minder erg is.
Titel is prio 1,2 en 3. Behalve, als de CL gewonnen wordt.

Titel mislopen en niet de CL winnen: Dan heb je goed voetbal laten zien, leuk gedaan in Europa, maar qua prijzen toch teleurstelling in mijn ogen. De beker alleen is niet genoeg, dat is het nooit, maar zeker niet dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KingKoning schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:37:
[...]

dat is het enige scenario waarin het mislopen van de titel minder erg is.
Titel is prio 1,2 en 3. Behalve, als de CL gewonnen wordt.

Titel mislopen en niet de CL winnen: Dan heb je goed voetbal laten zien, leuk gedaan in Europa, maar qua prijzen toch teleurstelling in mijn ogen. De beker alleen is niet genoeg, dat is het nooit, maar zeker niet dit seizoen.
Agree. Titel is primo importanto nu. Zou anders zijn als je vorig jaar kampioen was geworden.
Woensdag wordt ook spannend. Voelt een beetje apart aan dat we nu thuis spelen. Dat maakt het van een 'het zou mooi zijn' tot een 'het móet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Waarom is het een 'behalve als..' / 'als' / 'wanneer dit dan dat' scenario? De eerst volgende wedstrijd is woensdag. Ajax staat er goed voor door de overwinning in Londen. De 2 wedstrijden die daarna volgen zijn bepalend voor de kampioenstrijd. Hier hoeven geen concessies worden gedaan, idem voor de wedstrijd tegen Tottenham. Ik snap dat scenario bespreken dus totaal niet. En na de wedstrijd tegen de Graafschap heeft Ajax 2,5 week rust. Mits ze de finale halen. Genoeg tijd om op te laden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Vorm van de dag, fitheid en een schuin oog naar woensdag zullen ongetwijfeld meespelen. Maar ik denk eerder dat Ten Hag een coach is die een tactisch plan maakt en daar de poppetjes bij neerzet. Er is een hoop geklaag en kritiek geweest op Ten Hag van buitenaf. Maar als je de spelersinterviews na de CL-wedstrijden bekijkt dan hoor je regelmatig "de coach zet het goed neer". De beste opstelling bestaat niet per se uit de 11 beste spelers, het gaat er om dat er 11 staan die het best geschikt zijn voor hun positie/taak.
Overigens wil ik een vertrekkende Ziyech nog wel eens zien. Hij is wel ultra creatief maar gisteren ook weer veelvuldig knullig balverlies in de vorm van een veel te laconieke kapbeweging met name aan de zijkant wat tot simpel balverlies lijdt.
Aan de andere kant is Ziyech ook regelmatig de speler met de meeste balveroveringen. Voor Ajax zou het mooi zijn als ze hem weten te houden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Sup4rdurt schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Ik denk als je alle Utrechters vraagt of ze liever alle wedstijden in een seizoen winnen op 2 na of alleen tegen Ajax winnen en de rest niet, dat ze toch liever kiezen voor het eerste. Maar dat zul je natuurlijk wel anders zien.
Ik denk dat 80% van Bunnikside voor het laatste zullen kiezen. Ik ken genoeg Utrecht supporters, die geven zeld al aan dat kampioen worden er voor een club als FC Utrecht er amper inzit, dan zijn die wedstrijden tegen de grote buurman dé momenten van het jaar.

Ik denk dat Advocaat 10 man achterin zet, en de bus maar parkeert. Van hem verwacht ik geen wonderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 06-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:44:
[...]

[...]

Aan de andere kant is Ziyech ook regelmatig de speler met de meeste balveroveringen. Voor Ajax zou het mooi zijn als ze hem weten te houden.
Los van Ajax denk ik dat het voor Ziyech ook niet zo slecht zou zijn. Waar zou hij op eenzelfde manier mogen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Qu3st schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Ik denk dat 80% van Bunnikside voor het laatste zullen kiezen. Ik ken genoeg Utrecht supporters, die geven zeld al aan dat kampioen worden er voor een club als FC Utrecht er amper inzit, dan zijn die wedstrijden tegen de grote buurman dé momenten van het jaar.
Gelukkig is Utrecht meer dan alleen de Bunnikside. Laat ik dan iig voor mezelf praten maar de mooiste wedstrijd van FC Utrecht de laatste paar jaar dan was voor mij niet een wedstijd tegen Ajax maar ging toen om Europees voetbal. En daar kom je niet door je alleen maar op te laden tegen 1 tegenstander en door de rest te nemen als het komt. Dat komt toch echt door een heel seizoen goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Los van Ajax denk ik dat het voor Ziyech ook niet zo slecht zou zijn. Waar zou hij op eenzelfde manier mogen spelen?
Dat sowieso, het is niet voor niks dat hij zelf blijkbaar ook heel kieskeurig is in waar hij eventueel zou willen spelen. Ik zou niet eens zo verbaast zijn als hij ook nog een jaar blijft :)

Waar is de tijd geblezen dat spelers gewoon bijna hun hele carriére bij 1 club speelden.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 06-05-2019 11:24 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
chimera2 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Trieste opmerking?
Het is algemeen bekend dat ze dat doen tegen Feyenoord en (iets minder) tegen PSV. Dat zijn de wedstrijden voor deze club en verder zo wisselvallig als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 21-07 22:47

ST10©DE

Dus.............

Qu3st schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Ik denk dat Advocaat 10 man achterin zet, en de bus maar parkeert. Van hem verwacht ik geen wonderen.
Het is niet de Bunnikside die op het veld staat. Misschien dat het voor de supporters de wedstrijden van het jaar zijn, maar voor de spelers echt niet hoor.
Martinusz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Waar is de tijd geblezen dat spelers gewoon bijna hun hele carriére bij 1 club speelden.
Op welke periode doel je precies? Want dat is toch van alle tijden? Bovendien zijn er op dit moment ook genoeg spelers die heel weinig verenigingen gediend hebben toch?

[ Voor 23% gewijzigd door ST10©DE op 06-05-2019 13:00 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:05
dvdkiwi schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:47:
Zolang één van die twee wordt gepakt is het mij prima, kijkende naar de zeldzaamheid van een grote Cup dan liever die natuurlijk.
Dat zou het mooiste zijn toch, denk dat de glimlach van Frenkie niet groter kan worden dan na een overwinning op Barca naar Barca gaan.

Lijkt me erg leuke scenario's daar in de kleedkamer _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

ST10©DE schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:56:
[...]

Het is niet de Bunnikside die op het veld staat. Misschien dat het voor de supporters de wedstrijden van het jaar zijn, maar voor de spelers echt niet hoor.
Zeker staan zij niet op het veld, maar komen wel naar trainingen, en rond een Ajax - Utrecht geven ze de spelersgroep echt wel door wat ze van hen verwachten. Zelfde als tijdens een Klassieker dat de trainingen druk bezocht zijn, die jongens weten echt wel wat de achterliggende rivaliteit is hoor. En door die passie kunnen ze misschien een stapje extra zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Utrecht?.. Tottenham! Nu alweer zin in woensdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Mogen we stellen dat wanneer Ajax kampioen wordt dit het meest succesvolle seizoen aller tijden van de club is?

De dubbel winnen en een mogelijke finale Champions League. Lijkt me gezien de verhoudingen in het Europese voetbal van hedendaags een ongeëvenaarde prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

We pakken de statistieken van Utrecht er eens bij tegen de top 3 sinds 2010 en op Eredivisie niveau.
Utrecht in eigen huis.

Utrecht - Feyenoord
code:
1
2
3
W: 1
G: 4
V: 4

FC Utrecht - PSV
code:
1
2
3
G: 2
V: 6

FC Utrecht - Ajax
code:
1
2
3
W: 3
V: 2

Alles bekeken vanuit FC Utrecht perspectief.

@Yogibeer
Pas op met wat je zegt anders komen de oude rotten dalijk allemaal hosanna in den hoge zingen vanwege de jaren '70 en midden jaren '90. Als ze kampioen worden en de CL finale halen dan ga ik met je mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-07 21:44
https://www.ad.nl/europee...echter-bij-ajax~af2caa39/
Brych floot ook Real Madrid - Ajax (1-4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:06
@Yogibeer Ja en dan voorafgaand aan het seizoen 19/20 de JC schaal pakken. Dan heb je ze allemaal gehad binnen 1 kalenderjaar.

Die CL finale als we hem halen, is een topprestatie en ik denk dat ze het Barca best moeilijk kunnen maken. Maar 1 overtreding op 25 meter van de goal en je bent gezien vrees ik. En het gegeven dat dat een keer of 5 a 6 gebeurt bij een wedstrijd met een tegenstander die razendsnel kan omschakelen en ook druk kan zetten. Dan mag Messi 6 keer aanleggen, en die mist er geen 6. Dus alleen al op de spelhervattingen schat ik het negatief in voor Ajax. En 6 spelhervattingen, betekent ook dat iemand 6 keer aan de handrem heeft getrokken, dus laten we hopen dat Ajax de eerste 30 minuten geen geel pakt.

Gewoon focus houden dat is het allerbelangrijkste, ook PSV kan zomaar eens de komende wedstrijd verliezen als je zelf wint dan ben je ook gewoon kampioen want die doelpunten komen ze niet meer te boven.

edit: en gelukkig krijgen we inderdaad een OK scheidsrechter voor de return woensdag. De wedstrijd van Real werd goed gefloten.

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 06-05-2019 14:10 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PSV verliest geen wedstrijd meer. AZ is uitgevoetbald. PSV gaat gewoon winnen met 1-3 of 1-4 bij AZ. Daar hoef je geen rocketgeleerde meer voor te zijn ;). En FC Utrecht zal flink gaan schoppen a.s. zondag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:05:
We pakken de statistieken van Utrecht er eens bij tegen de top 3 sinds 2010 en op Eredivisie niveau.
Utrecht in eigen huis.

Utrecht - Feyenoord
code:
1
2
3

FC Utrecht - PSV
code:
1
2
3

FC Utrecht - Ajax
code:
1
2
3

Wat is nou precies het punt bij deze discussie? Ik kan van vrijwel elke andere club een lijstje maken dat ze het beter doen tegen Feyenoord dan tegen Ajax. Is dat dan ook niet eerlijk of niet sportief? Boehoe de tegenstander doet zn best tegen jullie, is dat nou echt de discussie die je wil voeren in wellicht het beste jaar in jullie geschiedenis?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Wat is nou precies het punt bij deze discussie? Ik kan van vrijwel elke andere club een lijstje maken dat ze het beter doen tegen Feyenoord dan tegen Ajax. Is dat dan ook niet eerlijk of niet sportief? Boehoe de tegenstander doet zn best tegen jullie, is dat nou echt de discussie die je wil voeren in wellicht het beste jaar in jullie geschiedenis?
Lees de reactie van de Utrechter nog eens terug. Verder is er geen discussie in de zin van boehoe ze doen hun best tegen ons. Want die discussie is zojuist ontkracht.

Over dat lijstje gesproken. Welke club presteert het beste tegen Feyenoord eigenlijk?
Zoek eens op. >:) >:) >:). Overigens ben je 2 weken te vroeg. Er is nog geen kampioenschap hè.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:11:
Lees de reactie van de Utrechter nog eens terug.
Over dat lijstje gesproken. Welke club presteert het beste tegen Feyenoord eigenlijk?
Zoek eens op. >:) >:) >:)
Ja, en je zal nooit een PSV'er, Feyenoorder of elke andere club zielig horen doen dat een willekeurige club het tegen hun iets beter doet dan tegen hun concurrenten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Prima wat Utrecht in het verleden gepresteerd heeft tegen Ajax, maar ze hebben nu toch gewoon een hele matige ploeg? In Utrecht - waar Ajax het jarenlang moeilijk had - werden ze eigenlijk compleet weggespeeld. Het was een wonder dat die wedstrijd eindigde in 'maar' 1-2 in he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:14:
[...]

Ja, en je zal nooit een PSV'er, Feyenoorder of elke andere club zielig horen doen dat een willekeurige club het tegen hun iets beter doet dan tegen hun concurrenten.
Wedden voor mijn auto van wel? :*)
Je draait de discussie overigens om (en geen idee waarom). Het gaat er niet om hoe Utrecht presteert tegen Feyenoord of PSV. Het gaat erom dat Utrecht over de 17 thuiswedstrijden die ze spelen het hardste rent tegen Ajax. Puur en alleen dat.

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:16:
Wedden voor mijn auto van wel?
Nogmaals, leuk dat het met jullie zo goed gaat, maar probeer in je toon ook een beetje rekening te houden met het feit dat dit geen Ajax topic is. Dan mag je dat barrel lekker houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Nogmaals, leuk dat het met jullie zo goed gaat, maar probeer in je toon ook een beetje rekening te houden met het feit dat dit geen Ajax topic is. Dan mag je dat barrel lekker houden.
Dat maak jij ervan. Het ging over FC Utrecht. Overigens is het niet zo vreemd dat het over Ajax gaat. Ajax speelde vorige week, afgelopen zondag, overmorgen weer en zondag weer. Willem II supporters zijn hier niet zo talrijk aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
ph4ge schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Eens! Laten we het ook eens over FC Volendam hebben.
Wim Jonk als hoofdcoach, een goede jeugdopleiding en de miljoenen van Jan Smit.

Ik voorspel bij deze dat Volendam het Heracles/PEC Zwolle pad gaat volgen en binnen 4 jaar een stabiele middenmoter in de Eredivisie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Miljoenen van Jan Smit? Jan Smit die zanger of die oude voorzitter van Heracles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
ph4ge schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:10:
[...]
Ik kan van vrijwel elke andere club een lijstje maken dat ze het beter doen tegen Feyenoord dan tegen Ajax. Is dat dan ook niet eerlijk of niet sportief?
Nee dat is gewoon logisch omdat Feyenoord een maatje kleiner is dan Ajax. Het punt is geloof ik vooral dat Utrecht een lastige tegenstander is voor Ajax. Wat je daar verder mee moet, geen idee.
@Yogibeer
Pas op met wat je zegt anders komen de oude rotten dalijk allemaal hosanna in den hoge zingen vanwege de jaren '70 en midden jaren '90. Als ze kampioen worden en de CL finale halen dan ga ik met je mee.
Ik zat laatst ook al te kijken naar Daley Blind. Dat heb ik nooit een echt geweldige speler gevonden. Maar als (grote als) Ajax dit jaar de Champions League wint heeft hij bijna alles gewonnen wat er te winnen valt. Papa Blind mag blij zijn dat de Europacup 2 is afgeschaft ... (geintje natuurlijk, die is vast apetrots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:21:
Miljoenen van Jan Smit? Jan Smit die zanger of die oude voorzitter van Heracles?
De zanger. Onlangs toegetreden tot het hoofdbestuur van de club.
Was volgens mij al actief als commercieel iets, maar nu dus in een officiële functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Is er niet een beetje weinig ruimte in die hoek om een club als Volendam flink uit te bouwen?

AZ zit daar ook al in die hoek met achterban ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:55
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:26:
Is er niet een beetje weinig ruimte in die hoek om een club als Volendam flink uit te bouwen?

AZ zit daar ook al in die hoek met achterban ;)
Als ik zo op Transfermarkt kijk dan staat Volendam in de middenmoot met gemiddeld 3000 bezoekers per wedstrijd, op een capaciteit van 7300. Nu zal dat wel iets hoger worden bij Eredivisie voetbal, maar het is niet veel.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Maarten_E schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Als ik zo op Transfermarkt kijk dan staat Volendam in de middenmoot met gemiddeld 3000 bezoekers per wedstrijd, op een capaciteit van 7300. Nu zal dat wel iets hoger worden bij Eredivisie voetbal, maar het is niet veel.
Stormvogels Telstar zit daar ongeveer tegenover aan de andere kant aan de kust toch? :)
Hoger in Noord Holland ben ik niet zo bekend met de voetbalclubs. Ik schat PEC Zwolle en Heracles wel wat hoger in namelijk.

@Yogibeer
Ik zie dat Jan Smit wel de verkeerde portefeuille beheert (Cultuur & Media) dus ik betwijfel of het goed komt met die miljoenen ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:55
T-MOB schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:23:
[...]
Papa Blind mag blij zijn dat de Europacup 2 is afgeschaft ... (geintje natuurlijk, die is vast apetrots).
Blind junior heeft wel de Europa League gewonnen met Manchester United, maar laten we het daar maar niet meer over hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:55
Typhone schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Stormvogels Telstar zit daar ongeveer tegenover aan de andere kant aan de kust toch? :)
Hoger in Noord Holland ben ik niet zo bekend met de voetbalclubs. Ik schat PEC Zwolle en Heracles wel wat hoger in namelijk.

@Yogibeer
Ik zie dat Jan Smit wel de verkeerde portefeuille beheert (Cultuur & Media) dus ik betwijfel of het goed komt met die miljoenen ;).
Nee dat sowieso, Telstar heb je nog in Velsen zitten inderdaad, AZ, Volendam en dat is het aan betaald voetbal geloof ik in die hoek.

(Ik kom uit Brabant dus ik doe het al helemaal op de gok eerlijk gezegd :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten_E op 06-05-2019 14:35 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:27
Yogibeer schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:58:
Mogen we stellen dat wanneer Ajax kampioen wordt dit het meest succesvolle seizoen aller tijden van de club is?

De dubbel winnen en een mogelijke finale Champions League. Lijkt me gezien de verhoudingen in het Europese voetbal van hedendaags een ongeëvenaarde prestatie.
wel gezien die verhoudingen, maar qua prijzen natuurlijk niet. jaren 70 waren succesvoller. Maar toch voelt dit soort van "knapper", omdat de verhoudingen zo enorm ver uit elkaar liggen nu. Wat ze doen in Europa kan eigenlijk helemaal niet in het huidige voetbal.

Ook gek om er bij stil te staan dat volgende week woensdag, het zomaar kan dat ze een finale CL gehaald hebben, met de dubbel al in de zak, of juist alles in een week hebben verloren.
Dat is wat sport zo mooi maakt natuurlijk, hoe dicht winnen en verliezen op elkaar zit, maar poeh ik hou het niet meer woensdag denk ik qua spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Spookelo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:34:
[...]
Blind junior heeft wel de Europa League gewonnen met Manchester United, maar laten we het daar maar niet meer over hebben. ;)
Ja, die vergelijk ik altijd met de oude EC3. Danny Blind heeft alles gewonnen wat er te winnen was met Ajax: landskampioen, beker, JC schaal, EC1, EC2, EC3, Europese Supercup en de Wereldbeker voor clubs. Dat soort statistieken vind ik altijd mooi, zo hebben we sinds dit sezoen een speler (Wout Brama) die alles gewonnen heeft wat er bij de KNVB te winnen is: van periodetitel tot landskampioen Eredivisie. Ook een leuk weetje: er is 1 speler die (een week lang) zowel Wereldkampioen, Europees kampioen, Champions League houder als UEFA-cup houder was: Fernando Torres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07 17:15
Vind hem een veel betere scheids dan die Cekir die de andere wedstrijd heeft gekregen, waarvan ik echt niet begrijp dat hij steeds van die grote wedstrijden krijgt. Genoeg foutjes en heel irritante maniertjes o.a. doen alsof hij god is en geen fouten maakt, dus best blij dat we de degelijk Duitser Brych krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Utrecht in eigen huis.

Utrecht - Feyenoord
code:
1
2
3

FC Utrecht - PSV
code:
1
2
3

FC Utrecht - Ajax
code:
1
2
3

@Yogibeer
En statistieken van uitwedstrijden? Want Utrecht speelt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:54:
[...]

En statistieken van uitwedstrijden? Want Utrecht speelt uit ;)
Durf ik niet meer te posten. Maar die zijn NOG nadeliger voor Ajax.
Daarom zal het flink schoppen worden en de bus parkeren vrees ik. Als ze iets willen is het Ajax laten struikelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 06-05-2019 14:56 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.