Curva schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:07:
De laatste tijd hebben we het hier wel eens over de wissels van Ten Hag gehad en dat ze juist verbeterd zijn (wat begrijpelijker

). Maar wat ik nu niet helemaal snap is de gedachte achter de wisseling van Ekkelenkamp en Mazraoui. De voorgaande wedstrijden werd Ekkelenkamp telkens ingebracht op het middenveld. Naar mijn idee vulde die dat best goed in en maakte hij geen grote fouten. De laatste 2 wedstrijden wordt Mazraoui daar nu neergezet. Nu ben ik al geen super fan van Mazraoui en op het middenveld vind ik het ook niet zo. Het is het net niet.
Er waren een aantal momenten waarop een splijtende pass een aanvaller in een gunstige positie kan zetten, hier verspeelde hij keer op keer de bal door slecht in te passen. Schone is misschien een dagje ouder, maar splijtende passes geven, kan ie als geen ander.
Daar had ik het met enkele mensen ook al over. Zou Ten Hag dan écht een coach zijn die 100% puur en alleen 'in-het-moment' coacht?
Ik had Mazraoui rechtsback gezet en Ekkelenkamp op de plaats van Schöne. Nu krijgen we de situatie dat Mazraoui van de rechterkant wordt weggehaald en opeens centraal moet gaan spelen op een cruciale plek.
Als je ziet hoeveel kansen er vanuit het directe middenveld kwamen dan is dat zorgelijk.
Overigens wil ik een vertrekkende Ziyech nog wel eens zien. Hij is wel ultra creatief maar gisteren ook weer veelvuldig knullig balverlies in de vorm van een veel te laconieke kapbeweging met name aan de zijkant wat tot simpel balverlies lijdt. Nu is dat niet direct heel ernstig maar het kost het team veel kracht omdat iedereen naar voren knalt en meteen daarna terug mag lopen. Toch weer een dikke 100m volle sprint in de benen bij 7 man wat totaal onnodig is. Ik denk dat zijn speelwijze in het buitenland zo niet snel geaccepteerd zal worden (ik zou niet weten waar namelijk) en zijn schot is ook niet zo denderend.
Ik twijfel er overigens aan wie de grootste meneer op dit moment bij Ajax is. Ik vind Vd Beek en De Ligt met afstand de beste spelers van het elftal. Last but not least vind ik ook Daley Blind erg goed spelen als LCV. Vaak uitgelachen door alles en iedereen en vroeger ooit verguisd maar inmiddels wel van onschatbare waarde.
Kristensen gun ik nog wel 3 wedstrijden meekijken maar die mag van mij in de zomer snel op zoek naar een andere club. Overigens met een 3-0 voorsprong... Lassina Traoré? Noa Lang? Ryan Gravenberch? Dani de Wit? Wat is het plan met die jongens?
Aan de andere kant: ik zag gisteren een zeer gemotiveerd Ajax (wat ik niet verwacht had) dus daar krijgt Erik ten Hag toch wel kudo's voor. De groep is gretig.
@
Sup4rdurt
Daar is nul komma nul triest aan. FC Utrecht heeft op de één of andere manier een hekel aan Ajax en gaan altijd volle bak. Sportief zijn het nooit concurrenten geweest. Ajax thuis is dé wedstrijd van het seizoen voor Utrecht. De twee, drie weken ervoor staan altijd al in het teken van die ene wedstrijd. Is ook al eens aangegeven in het verleden door Utrecht spelers met het oog op blessures,kaarten, schorsingen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Typhone op 06-05-2019 08:56
]