Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qu3st schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:55:
Ik denk dat we allemaal niet zo op dit persbericht moeten storten, het is naar mijn mening cynisch bedoeld door de F-Side. Helemaal als je laatste stuk leest over het wijzigen van stadion. Van een mug.....
Ik dacht gereageerd te hebben maar dat is blijkbaar mislukt. Dan alsnog beknopt.
Het feit dat het wellicht sarcastisch bedoeld was had ik wel mee gekregen. Toch blijf ik bij mijn standpunt dat dergelijk volk best wel vaker bij elkaar geveegd en in een bus geknuppeld mag worden.
Het is werkelijk waar tranen trekkend om te zien wat velen scharen onder normaal gedrag voor een supporter. Het enige wat ze toevoegen is sfeer in het stadion, maar zelfs dat kan niet meer zonder boetes en het gekloot met vuurwerk.
Of het nu gaat om F of P boeit me niet, zodra je een excuus hebt gewoon opsluiten en laten schoffelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:16

ST10©DE

Dus.............

Ramzzz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:43:
[...]

Dat dachten wij thuis ook meteen... alleen Willem II zou nog bezwaar kunnen hebben, of de Kuip / de Rotterdamse ‘driehoek’...
Je vergeet nog een belangrijke partij; degene met de TV-rechten......

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Deadsy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:06:
[...]

Het word erger.
Raad eens wie de mindere goden zijn?

De opzet met het nieuwe 3e toernooi welke een lager niveau dan de EL zal hebben (ja kan het nog slechter).
Nederland zal EL tickets verliezen en inplaats hiervan tickets van dit nieuwe toernooi krijgen.
Ze willen meer clubs uit de top competities in de EL en minder clubs uit de mindere landen.

Dit nieuwe toernooi is volledig om de top 5 competities blij te maken en er voor te zorgen dat de landen buiten de top 6 ofzo nooit echt binnen de top 6 kunnen komen.
Dat zou me niets verbazen. Alles voor de knaken en mijn corrupte vriendjes.

Ik hoop zo verschrikkelijk dat Ajax en Eintracht Frankfurt de bekers gaan winnen en een hele dikke middelvinger naar de UEFA op gaan steken.

Maarja, de UEFA is en blijft een corrupt zooitje misdadigers bij elkaar. Meer is het niet. ;(

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Han schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:34:
[...]
Je schrijft het als of het een feit is terwijl je gewoon een aanname doet. Of heb je een bron hier van?
Het is gewoon een aanname. Maar gezien de hoeveelheid keepers en dan toch nog de keuze om er nog maar een te halen lijkt mij dat mijn aanname vrij valide is. Dan wordt Ajax eerder een handelshuis a la City of Chelsea dan een club als Bayern.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:39

Typhone

Who Dares Wins

Onana is deze of volgende zomer weg (afhankelijk van het bod wat komt acht ik niks onmogelijk).
Dan zitten we met Lamprou die ons al punten heeft gekost, Varela die gehuurd is en de keeper van Jong Ajax. Dus Scherpen is zo gek nog niet al moet die wel ff op balvastigheid en inzicht getraind worden. Mocht dat lukken dan heb je over 3 jaar een beest op goal staan.

Laat dat laatdunkende beledigen van nota bene je eigen keeper eens? :/

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2019 22:48 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:30:
Onana is deze of volgende zomer weg (afhankelijk van het bod wat komt acht ik niks onmogelijk).
Dan zitten we met die verrekte dwerg die ons al punten heeft gekost, Varela die gehuurd is en de keeper van Jong Ajax. Dus Scherpen is zo gek nog niet al moet die wel ff op balvastigheid en inzicht getraind worden. Mocht dat lukken dan heb je over 3 jaar een beest op goal staan.
Van leer heb je ook nog :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

<knip> Is 15 mei 2019 definitief?
We hebben prachtige herinneringen aan die dag :D

Kijkvoer: YouTube: Full Game • Ajax - FC Twente (15-05-2011)

Houd daar eens mee op? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2019 22:49 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 13:13
Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:40:
<knip> Is 15 mei 2019 definitief?
We hebben prachtige herinneringen aan die dag :D

Kijkvoer: YouTube: Full Game • Ajax - FC Twente (15-05-2011)
Ja definitief!

Leesvoer: https://www.nu.nl/voetbal...e-door-velen-misgund.html

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 20-04-2019 00:16 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:45
mavaros schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:50:
[...]

Dat zou me niets verbazen. Alles voor de knaken en mijn corrupte vriendjes.

Ik hoop zo verschrikkelijk dat Ajax en Eintracht Frankfurt de bekers gaan winnen en een hele dikke middelvinger naar de UEFA op gaan steken.

Maarja, de UEFA is en blijft een corrupt zooitje misdadigers bij elkaar. Meer is het niet. ;(
Als het je vriendjes zijn kun je ze vragen of ze misschien mij een leuke baan kunnen geven?
Dik salaris en nul uren per week zijn mijn eisen.

Ik vind de CL voor het eerst in jaren weer spannend met Ajax in de halve finale, mja ik ben voor Ajax dus ben niet echt neutral.

Vind het zo saai dat het altijd dezelfde clubs zijn die in de halve finale staan. Denk dat dit ook de CL ooit de kop kan kosten doordat mensen geen zin meer hebben in dezelfde wedstrijden voor de zoveelste keer.

@Typhone
Hij gaat volgend jaar weg. Hij heeft voor 1 jaar bijgetekend en gaat volgende zomer weg. Dit omdat hij dan een EU paspoort heeft.

• Martinusz
Lol Dick Advocaat is de weg ook een beetje kwijt, die vindt dat Ajax wel even alle clubs moet compenseren vanwege de verplaatsing 7(8)7

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 07:38:
Lol Dick Advocaat is de weg ook een beetje kwijt, die vindt dat Ajax wel even alle clubs moet compenseren vanwege de verplaatsing 7(8)7
Wie gaat de kosten van al die wijzigingen ten behoeve van de CL-deelnemer dan dekken? De KNVB? Jij?

O, wacht, alle supporters van die clubs zeker...

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 20-04-2019 07:59 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
Ramzzz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 07:53:
[...]

Wie gaat de kosten van al die wijzigingen ten behoeve van de CL-deelnemer dan dekken? De KNVB? Jij?
Wat dacht je van de clubs gewoon zelf :? Er wordt wel vaker een wedstrijd verzet hoor. En anders de KNVB, die plannen de hele meuk toch. Nee lekker aankloppen bij de club die gewoon zijn best heeft gedaan 8)7 dit is echt Nederland op zijn best.

Maar advocaat had het over spelers die vakanties hadden geboekt enzo, meneer vergeet even dat er sowieso nog play-offs en nacompetitie is, dus hoe konden die spelers die week op vakantie gaan dan _O-

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Martinusz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:01:
[...]

Wat dacht je van de clubs gewoon zelf :? Er wordt wel vaker een wedstrijd verzet hoor. En anders de KNVB, die plannen de hele meuk toch. Nee lekker aankloppen bij de club die gewoon zijn best heeft gedaan 8)7 dit is echt Nederland op zijn best.

Maar advocaat had het over spelers die vakanties hadden geboekt enzo, meneer vergeet even dat er sowieso nog play-offs en nacompetitie is, dus hoe konden die spelers die week op vakantie gaan dan _O-
Dus, wel de lusten (TV-gelden, etc.) van de CL, en niet de lasten?

Niet dat de overige clubs ook maar een sou terugzien van de Cl-deelname van Ajax (of willekeurig welke andere club er dan in speelt)?

Nou wordt-ie mooi... :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
Ramzzz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:02:
[...]

Niet dat de overige clubs ook maar een sou terugzien van de Cl-deelname van Ajax (of willekeurig welke andere club er dan in speelt)?

Aha dus de lasten van de CL zijn de verschuivingen van wedstrijden door de bond die verkeerd gepland heeft?

Nou wordt ie zeker mooi ja

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 07:53:
[...]

O, wacht, alle supporters van die clubs zeker...
Dat hint erop dat Ajax ervoor verantwoordelijk zou zijn. Ik vraag me af in welk opzicht dat zo is. Normaliter schreeuwt iedereen moord en brand dat een club zijn/haar sportieve plicht moet doen wanneer er ook maar kans is op eigen belang. Echter, zodra dat gedaan wordt maar er concessies gedaan moeten worden verandert de halve competitie opeens in een soort communistisch bolwerk. Ik kan me ook niet herinneren dat clubs verantwoordelijk (financieel) zijn voor alle overheidstaken rondom een wedstrijd. Dat zou nieuw zijn want dat is één van de redenen dat er geen supporters mee mogen naar de Kuip.

Ik vind ook absoluut dat dat geroep (Ajax moet maar compenseren want ze hebben geld) eens heel gauw moet stoppen. Een grote groene jaloezie golf die over Nederland zweeft want als de eigen clubs ook eens hun best hadden gedaan, of zouden doen, dan lag er voor heel wat meer clubs geld op de planken.

Maar nee de korte termijn visie reageert, drie wedstrijden verliezen voor begin oktober en de coach vliegt eruit en er zijn versterkingen nodig in de winterstop. En als er dan eens wat verplaatst moet worden hoor je niks over geld.

Zit je echter verder in het seizoen en is bij Ajax Frenkie de Jong verkocht voor meer dan de begroting van de gemiddelde Eredivisie club, gaat de Ligt voor een dito bedrag weg en vliegen er CL miljoenen binnen dan weten ze allemaal hun handje wel op te houden.

En al die zielige supporters die een dag vrij moeten nemen? Die gaan op 15 mei maar allemaal “helemaal niets in Amsterdam” lopen zingen wanneer het daar opeens blijft steken op 1-1. Of wellicht is dat morgen al de nieuwe hymne in veel stadions want Groningen uit staat voor de deur.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 09:02 ]

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Voetbal is emotie.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Je moet met de planning altijd rekening houden dat clubs die EL en CL spelen, ver kunnen komen.
(straks moet ajax nog vakanties van spelers uit de ere gaan betalen) :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:45:
Live persconferentie Ajax nu bezig op Youtube :).

Vraag van een journalist... hoe ziet voor jou 24 uur genieten eruit (aan Ten Hag dus)...
Sjonge jonge wat een niveau van die journalisten. Nog geen vraag over Groningen gesteld...
Uit de categorie "Hoe voel je je nu?" open deur intrappen. Ga het ook niet over hoedjes hebben, praat gewoon over voetbal. Kan me niet schelen als hij met 10 hoedjes rappend de trap op komt of als een dooie. Op het veld daar gaat het mij om.

Groningen uit, altijd moeilijk.

★ What does that mean? ★

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben al zenuwachtig voor vanavond. Wat zal het druk zijn bij een misstap van Ajax ;(. Want dan is de verplaatsing natuurlijk weer een reden om te roepen: ‘we spelen weken geen wedstrijd alle clubs raken uit vorm’....

[ Voor 43% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 11:32 ]

• mavaros
Typhone schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:31:
Ik ben al zenuwachtig voor vanavond. Wat zal het druk zijn bij een misstap van Ajax ;(. Want dan is de verplaatsing natuurlijk weer een reden om te roepen: ‘we spelen weken geen wedstrijd alle clubs raken uit vorm’....
Ach, teer zieltje. :(:)

Er gaat natuurlijk helemaal geen misstap komen vanavond. Dit wordt een ordinaire oprolling van dat Groningse spul. Mocht Groningen wel winnen, dan is er nog geen man overboord. Dan zijn er nog 9 punten te halen.

Mijn glazen bol zegt:

Gro-Aja 1-4. Emmen wint van Utrecht, Vitesse verslikt zich in Zwolle, dus iets van een gelijkspel. Feyenoord sloopt AZ met 1-0 en VVV is de draad nog steeds kwijt, dus die gaan er gewoon aan tegen De Graafschap.

Het is maar een gok. <+:)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@mavaros
Waar mag ik tekenen? :D

• Deadsy
Martinusz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:01:
[...]

En al speel je geen nacompetitie of play-offs.
Kan me niet voorstellen dat een beetje prof club zin spelers direct na de laatste wedstrijd op vakantie laat vertrekken.
Toch vaak nog wat afbouw training en bv Ajax had eigenlijk nog een oefen trip naar ik dacht Azië direct na de competitie (geld ophalen).
Deze hebben ze nu alvast af gezegd, want mochten ze de finale halen dan kan de trip niet doorgaan .

• mavaros
Deadsy schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:21:
[...]

En al speel je geen nacompetitie of play-offs.
Kan me niet voorstellen dat een beetje prof club zin spelers direct na de laatste wedstrijd op vakantie laat vertrekken.
Toch vaak nog wat afbouw training en bv Ajax had eigenlijk nog een oefen trip naar ik dacht Azië direct na de competitie (geld ophalen).
Deze hebben ze nu alvast af gezegd, want mochten ze de finale halen dan kan de trip niet doorgaan .
Dat zou je denken, maar het gebeurt wel.

Zo werd Denemarken opgeroepen om op het EK te komen spelen. Joegoslavië werd toen verbannen ivm met de eerste Balkanoorlog.

Die gasten van Denemarken lagen over de hele wereld verspreid op stranden te bakken. Alles en iedereen was al op vakantie.

Het vervolg is bekend. Ze lieten Marco van Basten de schlemiel van het toernooi worden. Het voelt nog steeds vreemd.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Eredivisie speelronde 31

zaterdag
20.04. 18:30 FC Emmen v FC Utrecht
20.04. 18:30 FC Groningen v Ajax
20.04. 19:45 Vitesse v PEC Zwolle
20.04. 20:45 Feyenoord v AZ
20.04. 20:45 VVV-Venlo v De Graafschap
zondag
21.04. 12:15 Excelsior v Willem II
21.04. 14:30 Fortuna Sittard v NAC
21.04. 16:45 PSV v ADO Den Haag

reeds gespeeld
19.04. 20:00 Heracles v scHeerenveen 2-1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dat zien ze wel, want ze krijgen jaarlijks 350k...

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Begreep ik de nieuwe regel voor penalties voor volgend seizoen goed dat als iemand schiet en mist het altijd een achterbal wordt? Ook als de bal van de lat weer het veld in komt.

★ What does that mean? ★

• mavaros
Ik ben Tottenham aan het bestuderen, maar tot nu toe is het echt een waardeloze ploeg.

Dit team staat dus per ongeluk in de halve finale van de CL. Ze kunnen totaal niet voetballen en het systeem is een schande voor elke voetballiefhebber.

Gelukkig worden ze redelijk overhoop gevoetbald en komt denk ik de ware aard van dat team naar voren. Het is gewoon een Engels team dat teveel poen heeft, maar nog steeds niet kan voetballen.

Ik ga niet zeggen dat het appeltje-eitje wordt voor Ajax, maar ik denk dat Groningen een groter probleem gaat worden.

Goh, wat een brandhout is dat Tottenham. ;w

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
Dus Ajax treft wederom een matige ploeg?
Damnit, het zit ons ook echt niet mee hè, zo kan iedereen de finale CL wel halen...

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• mavaros
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:39:
Dus Ajax treft wederom een matige ploeg?
Damnit, het zit ons ook echt niet mee hè, zo kan iedereen de finale CL wel halen...

:+
Laten we eerlijk zijn. We hadden ook slechter kunnen loten.

Dat hele Tottenham is echt heel waardeloos. Zelfs Emmen kan van dit kneuzenteam winnen.

Barcelona, here we come! *O*

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MrMonkE schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:42:
Begreep ik de nieuwe regel voor penalties voor volgend seizoen goed dat als iemand schiet en mist het altijd een achterbal wordt? Ook als de bal van de lat weer het veld in komt.
Ik heb geen idee wat je hebt gelezen, bron?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
[...]

Ajax is toch echt de club die zelf gezorgd heeft dat ze in de halve finale staan, waarom zou een andere club daar van moeten profiteren?

De KNVB heeft een risico genomen door het speelschema op deze manier op te stellen, de KNVB heeft het besluit genomen om de gehele speelronde te verplaatsen. Ajax aankijken op het moment dat deze beslissing genomen MOET worden aangezien het een eis is van de UEFA is vreemd en totaal onterecht.

Het zou Ajax sieren op het moment dat er een geste gedaan wordt richting andere clubs uit de eredivisie maar indien ze dat niet doen is dat ook prima. Directe kwalificatie voor de CL is ook al een mooie waardering waarvan PSV misschien kan profiteren, moet PSV dan ook de CL gelden delen met Ajax voor het behalen van de groepsfase?

• Napo
  • Niet online
n0pe schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:11:
[...]

Het zou Ajax sieren op het moment dat er een geste gedaan wordt richting andere clubs uit de eredivisie maar indien ze dat niet doen is dat ook prima. Directe kwalificatie voor de CL is ook al een mooie waardering waarvan PSV misschien kan profiteren, moet PSV dan ook de CL gelden delen met Ajax voor het behalen van de groepsfase?
Niet Ajax specifiek maar om een sterkere competitie te bereiken is het optimaal gebruiken van de positieve feedback loop vanuit de Champions league gelden voor de algehele eredivisie op lange termijn wellicht effectiever. Waar dat natuurlijk geen garantie is dat daardoor de eredivisie over de breedte sterker wordt i.p.v. dat de top nog meer afstand neemt van de andere teams.

• toolkist
  • Niet online
Om in de CL mee te kunnen doen zul je zelf moeten kunnen investeren, dat gaat niet lukken als je al een flink deel van die inkomsten af moet dragen aan clubs die zelf hun broek maar net op kunnen houden. Ga je dan eisen stellen hoe het geïnvesteerd wordt, of ga je Roda en consorten lekker aan laten kloten met het volgende buitenlandse legioen en maar hopen dat je dat geld dan niet in een bodemloze put gooit? Of dat een eigenaar het zelf weer uit de club onttrekt?

Of wat dan als je een seizoen later geen groepsfase CL haalt. Moet iedereen dan ineens maar weer gaan bezuinigen?

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:37:
Of wat dan als je een seizoen later geen groepsfase CL haalt. Moet iedereen dan ineens maar weer gaan bezuinigen?
En hier zit wel deels het probleem. Doordat de top van de eredivisie ontzettend smal is (het gat tussen de nummer 1 & 3 is de laatste jaren rond de 20 punten) en dan zie je al dat er genoeg clubs zijn die moeite hebben om punten binnen te halen.

Het effect daarvan - door je smallere top van de eredivisie - is dat je lager in de ranking van de landen komt, simpelweg omdat de mindere clubs niet geweldig kunnen presteren. Een kwaliteitsinjectie zou daar potentieel bij kunnen helpen. Nu blijven we in de situatie dat we met uitschieters weer wat stijgen op de coëfficiëntenlijst maar vervolgens net zo hard zakken omdat de nummer 5 uit de eredivisie gewoonweg niet mee kan.

Is de gouden oplossing het geld beter distribueren over de teams in de eredivisie? Nee dat denk ik niet, zou het iets kunnen helpen? Ja maar daar zitten zoals je al aangeeft wel redelijk wat haken en ogen aan.

• Superkiwi
Zijn dit soort discussies over het afstaan van prijzengeld ook gevoerd toen PSV het goed deed in de CL of toen Feyenoord het goed deed in de EL? Ik kan het me niet herinneren...
Stel dat volgend jaar Utrecht of AZ de EL in gaan en daar (ik noem maar wat) 2 miljoen prijzengeld aan over houden, moeten zij dat dan ook delen met de andere clubs?

• Napo
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:45:
Zijn dit soort discussies over het afstaan van prijzengeld ook gevoerd toen PSV het goed deed in de CL of toen Feyenoord het goed deed in de EL? Ik kan het me niet herinneren...
Hoe is dat überhaupt relevant voor de discussie?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:45:
Stel dat volgend jaar Utrecht of AZ de EL in gaan en daar (ik noem maar wat) 2 miljoen prijzengeld aan over houden, moeten zij dat dan ook delen met de andere clubs?
Natuurlijk niet. Ipv de gemeentedeal als een geste af te betalen werd een heel dure bankzitter gekocht en iemand genaamd Romero die de man van glas bleek te zijn. Over afschrijven gesproken.

Die andere club vergat door te pakken en is terug bij af. Meer clubs zijn niet in de CL actief geweest voor zover ik weet sinds 2010.

De clubs hebben geen geld nodig maar visie. De visie van de subtop, exclusief AZ, is vooralsnog veel huurlingen en gokken op transfers. Daarbij zijn er clubs die zo extreem wanbeleid voeren (Heerenveen) dat ze eerder op het randje van de afgrond staan dan dat ze subtopper zijn. Wat heeft het voor zin om daar de helpende hand te bieden?

Ajax probeert hogerop te komen in Europa. Niet in de Eredivisie. En daarvoor is dat geld hard nodig. Als we daardoor, met onze zwakke subtop, alsnog spelers kunnen halen en resultaat kunnen boeken dan zeg ik dat het een voorbeeld mag zijn voor anderen. De enige die daar in mee gaat in Nederland is PSV. Daar zitten in de top ook mannen met visie (Brands zat er, Gerbrands zit er en daar is ook veel voetbal knowhow aanwezig).

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 15:55 ]

• Superkiwi
Napo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:49:
[...]
Hoe is dat überhaupt relevant voor de discussie?
Omdat het gat (zowel sportief als budgettair) tussen de top en de clubs daaronder niet echt iets nieuws is natuurlijk. Ajax, PSV en Feyenoord laten nog wel eens iets zien in Europa (al is het maar het halen van de groepsfase), de subtoppers die soms de EL in mogen spelen vaak niet veel klaar.
Wat dat betreft is er in 20 jaar niet heel veel veranderd. Daarom vind ik het vrij apart dat er nu opeens gediscussieerd wordt over het afstaan cq verdelen van (een deel van) Ajax' prijzengeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 20-04-2019 16:02 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:55:
[...]

Omdat het gat (zowel sportief als budgettair) tussen de top en de clubs daaronder niet echt iets nieuws is natuurlijk. Ajax, PSV en Feyenoord laten nog wel eens iets zien in Europa, de subtoppers die soms de EL in mogen spelen vaak niet veel klaar.
Wat dat betreft is er in 20 jaar niet heel veel veranderd. Daarom vind ik het vrij apart dat er nu opeens gediscussieerd wordt over het afstaan cq verdelen van (een deel van) Ajax' prijzengeld.
:X

Nope. Daar gaat het helemaal niet om.

Het gaat om compensatie voor alle kosten die gemaakt worden, doordat de KNVB een complete speelronde verzet.

Dat is toch geen gekke gedachte?

Kaartjes maar spontaan duurder maken dan? :?

• Superkiwi
Excuus, ik las het bericht van 15:11 en de paar posts daaronder en was in de veronderstelling dat het niet enkel meer ging om het compenseren voor speelronde verplaatsende kosten ;)
My bad...

*Kiwi gaat maar even buiten spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 20-04-2019 16:16 ]

• Napo
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:55:
[...]

Omdat het gat (zowel sportief als budgettair) tussen de top en de clubs daaronder niet echt iets nieuws is natuurlijk. Ajax, PSV en Feyenoord laten nog wel eens iets zien in Europa, de subtoppers die soms de EL in mogen spelen vaak niet veel klaar.
Wat dat betreft is er in 20 jaar niet heel veel veranderd.
Correct, en dat is ook een van de oorzaken van het balanceren op het randje van wel of geen voorrondes spelen voor het deelnemen aan de Champions League. Hierdoor moeten we clubs Europa in sturen die vrijwel enkel een negatief effect hebben op het coëfficiënt (met als dieptepunt een EL ticket dankzij een fair play award)

Beter beleid gaat trouwens voor iedere club op, als je stappen kan maken moet je dat doen en zelfs Ajax zal altijd naar het beleid moeten blijven kijken of het nog voldoet om hun doelen te bereiken.
Daarom vind ik het vrij apart dat er nu opeens gediscussieerd wordt over het afstaan cq verdelen van (een deel van) Ajax' prijzengeld.
Zo apart is dat niet. Zeker niet omdat het effect nu ook nog eens met de verhogen van het prijzengeld nog groter wordt. Daarnaast natuurlijk het "falen" van de KNVB om de kalender zo in te vullen dat het blijkbaar niet past indien er een club ver komt in Europa. Specifieke situaties zorgen vrijwel altijd voor het opwekken van een discussie, dat is niet ideaal maar wel de aard van het gemiddelde bestuur.

Zelf heb ik liever een competitie die in de breedte sterker is dan dat er een situatie is waarbij er een ontzettend smalle top is. Iets wat potentieel ook voor Ajax/PSV of welke club die ver komt in de Europese competitie meehelpt in het bieden van een aantrekkelijk plaatje voor de potentiële aankopen

Ramzzz schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:03:
[...]
Het gaat om compensatie voor alle kosten die gemaakt worden, doordat de KNVB een complete speelronde verzet.

Dat is natuurlijk niet de fout van Ajax. De KNVB zou altijd rekening moeten houden met het feit dat clubs ver in Europa kunnen er derhalve ruimte in de speelkalender hiervoor behouden. Daar zijn ze dit jaar (en wellicht eerdere jaar ook) niet in geslaagd.

[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 20-04-2019 16:16 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
[...]

Als Ajax (of andere) beter spelen zal er ook meer betaald worden voor Eredivisiewedstrijden. Hiervan profiteert elke club.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Superkiwi
Napo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:14:
[...]
Correct, en dat is ook een van de oorzaken van het balanceren op het randje van wel of geen voorrondes spelen voor het deelnemen aan de Champions League. Hierdoor moeten we clubs Europa in sturen die vrijwel enkel een negatief effect hebben op het coëfficiënt (met als dieptepunt een EL ticket dankzij een fair play award)
Ik denk niet dat de 'schuld' volledig bij subtopclubs die af en toe Europa in gaan gelegd kan worden, ook de grote clubs hebben debet aan de lage coëfficiënt. Zowel Ajax, Feyenoord en PSV hebben het te vaak laten afweten tegen clubs die niet echt een obstakel zouden moeten zijn, ik noem bijvoorbeeld een Rosenborg, Trencin, Krasnodar, Rostov...
Daarnaast laten onze EL afgevaardigden buiten de traditionele top 3 het wel te vaak afweten, vaak al in de in de voorronden, tegen clubs waar je als Heerenveen, Utrecht of AZ toch echt wel kans tegen hebt.
Napo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:14:
[...]
Zelf heb ik liever een competitie die in de breedte sterker is dan dat er een situatie is waarbij er een ontzettend smalle top is. Iets wat potentieel ook voor Ajax/PSV of welke club die ver komt in de Europese competitie meehelpt in het bieden van een aantrekkelijk plaatje voor de potentiële aankopen
Dat zou heel mooi zijn maar of het haalbaar is?
Als ik op dit moment t819 ga vergelijken met de standen in de andere Europese competities hebben wij hier niet echt een aparte verdeling tussen top/subtop/middenmoot/aanhangsels.
Als je onze middenmoot gaat samenvoegen met bv de middenmoot in Engeland of Duitsland denk ik niet eens dat onze clubs het zo slecht zullen doen, zeker niet als ik zie hoe sommige Nederlandse clubs zich zo op kunnen laden tegen Ajax.

• n0pe
[...]

Dat is toch aan de KNVB? Daar staat Ajax buiten, Ajax heeft het speelschema niet gemaakt. De fout is gemaakt toen de KNVB heeft besloten het speelschema op deze manier te plannen. Er is toch van tevoren bekend dat er 2 clubs uit de Nederlandse competitie meedoen aan de CL? Door de data vast te leggen in het speelschema is het al een feit dat er problemen kunnen ontstaan als een club de halve finale haalt.

Er zijn dan 2 scenario’s mogelijk,

1: De 33ste speelronde zal niet zoals afgesproken op dezelfde dag gespeeld worden
2: De 33ste speelronde moet in zijn geheel verplaatst worden

Voor het eerste scenario was er geen bereidheid. Dan is er logischerwijs nog maar een andere mogelijkheid. Als er kosten gemaakt worden dan is dat jammer en moeten de clubs aankloppen bij de KNVB.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat is het wel. Zin erboven:
doordat de KNVB een complete speelronde verzet
Tijd om dat Nations League potje aan te spreken denk ik. Geen idee welke rol Ajax in het geheel speelt. Nog minder waarom die enige vorm van financiële compensatie zouden moeten bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 16:47 ]

• n0pe
Napo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:24:
[...]

Niet Ajax specifiek maar om een sterkere competitie te bereiken is het optimaal gebruiken van de positieve feedback loop vanuit de Champions league gelden voor de algehele eredivisie op lange termijn wellicht effectiever. Waar dat natuurlijk geen garantie is dat daardoor de eredivisie over de breedte sterker wordt i.p.v. dat de top nog meer afstand neemt van de andere teams.
Eens maar dan zou het vanuit de KNVB moeten komen en inderdaad niet Ajax specifiek. Het zou wat mij betreft best wel fair zijn als 25% van de opbrengsten in Europese competities naar de KNVB gaat.

Maar goed er blijft een fundamenteel probleem en dat is het gebrek aan televisiegelden en sponsorgeld.
De gemiddelde Europese top 20 club haalt 90 miljoen aan televisiegelden binnen versus 9 miljoen voor de grootste Nederlandse club. Dat ga je niet binnen een paar jaar oplossen, daar is de competitie simpelweg te klein voor.

Om een gezonde competitie te hebben waar het liefst de top 6 clubs eindigen binnen 20 punten van elkaar en minimaal 2 clubs door de groepsfase van de CL komen moet er veel veranderen als het überhaupt al mogelijk is in een klein land als Nederland.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Napo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:24:
[...]

eens. ik moet er niet aan denken dat de eredivisie zoiets wordt als de serie a, of de bundesliga, of de ligue 1. waar er 1 team jaar na jaar na jaar kampioen wordt. zou wat zijn toch, als ajax of psv 8/9/10 jaar op rij kampioen zou worden zoals bijvoorbeeld een juve, of bayern (wat minder maar nog steeds), of psg.

inderdaad geen garantie, maar denk dat men bij de knvb ervoor moet waken dat het niet de kant van italië/duitsland opgaat met de eredivisie. althans, ik persoonlijk zou dan niet meer kijken, uitslag staat dan toch al vast.

It’s the economy, stupid!

• Superkiwi
dawg schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:58:
[...]
zou wat zijn toch, als ajax of psv 8/9/10 jaar op rij kampioen zou worden
Maar als Ajax het 8 jaar op rij niét wordt vindt men het opeens wél leuk :P

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij had Ajax, PSV en Feyenoord al een handreiking gedaan door 10% af te dragen van Europese gelden. Daar tegenover wilde de drie clubs wel de eredivisie naar 16 ploegen brengen en kunstgras verbieden. Een club zou dan ongeveer 350.000 euro per jaar extra krijgen die door de grote drie betaald zou worden. Helaas waren er 3 kleine clubs die tegen het voorstel in stemde, en ging het niet door.

System | Racing is in my Blood

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:00:
[...]

Maar als Ajax het 8 jaar op rij niét wordt vindt men het opeens wél leuk :P
ik niet. ik vind zoals het nu gaat, 3-4 keer achter elkaar wel voldoende. er moet wel spanning zijn, het is immers sport. geen winstmachine of verdienmodel (al begint het daar wel op te lijken helaas met al die oligarchen en aandeelhouders et al.). :P

• Superkiwi
dawg schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:01:
[...]
er moet wel spanning zijn, het is immers sport
Kan het niet meer dan 100% met je eens zijn d:)b

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Napo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb geen idee wat je hebt gelezen, bron?
Het was even zoeken: https://www.thesportsman....all-is-played-next-season

★ What does that mean? ★

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:03:
[...]

Kan het niet meer dan 100% met je eens zijn d:)b
en om je even gerust te stellen; ik als niet-ajacied hoop ergens dat ajax kampioen wordt dit seizoen.

allereerst vanwege hun prestaties in de cl, dus ze verdienen het wel ook, maar vooral ook om de andere (sub)topclubs scherp te houden. ;)

• mavaros
Jullie lopen allemaal heel ingewikkeld over geld te lullen.

Als een voetbalteam nu gewoon eens voetbal laat zien, dan komt de poen vanzelf. Het is totale onzin dat een Ajax een deel van hun verdiende geld moet afdragen aan een stel klungelaars die altijd al een chronisch geldgebrek hebben gehad.

We hebben maar twee clubs die enigzins met goed fatsoen losgelaten kunnen worden in Europa. De rest is eigenlijk Europa onwaardig. Dan kan je weer een hoop knaken kapotgooien om de armzalige rest te verheffen, zoals al 30 jaar het adagium is, of je stopt met het infuus, want die clubs vertikken het toch om goed te voetballen. We hebben immers 2 clubs met potentie, dus daar is de poen beter aan besteed.

Voetbal moet weer gewoon voetbal worden. Op dit moment hebben we maar 2 serieuze clubs en een AZ dat ertegenaan schurkt. De rest moet eerst maar leren voetballen.

Klinkt eenvoudig en dat is het ook.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
mavaros schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:27:
Jullie lopen allemaal heel ingewikkeld over geld te lullen.

Als een voetbalteam nu gewoon eens voetbal laat zien, dan komt de poen vanzelf. Het is totale onzin dat een Ajax een deel van hun verdiende geld moet afdragen aan een stel klungelaars die altijd al een chronisch geldgebrek hebben gehad.

We hebben maar twee clubs die enigzins met goed fatsoen losgelaten kunnen worden in Europa. De rest is eigenlijk Europa onwaardig. Dan kan je weer een hoop knaken kapotgooien om de armzalige rest te verheffen, zoals al 30 jaar het adagium is, of je stopt met het infuus, want die clubs vertikken het toch om goed te voetballen. We hebben immers 2 clubs met potentie, dus daar is de poen beter aan besteed.

Voetbal moet weer gewoon voetbal worden. Op dit moment hebben we maar 2 serieuze clubs en een AZ dat ertegenaan schurkt. De rest moet eerst maar leren voetballen.

Klinkt eenvoudig en dat is het ook.
Lul niet. Het is voor Ajax nu 2 x goed gegaan, maar daarvoor lagen ze er ook tegen nietszeggende amateurs uit de Balkan of Scandinavie uit. PSV idem. Er zijn atm 4 clubs die in NL prima EU kunnen presteren. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ. En alle 4 hebben ze het de laatste jaren ook flink laten afweten.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kwartfinale CL en een finale EL herinner ik me zo ff.

• LZ86
Typhone schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:42:
Kwartfinale CL en een finale EL herinner ik me zo ff.
Daar tegenover staat onder andere ook uitschakeling in voorronden EL. Het is echt niet allemaal hosanna geweest in EU voor Ajax (remember vorig seizoen? Of de seizoenen onder de Boer?). Het gaat nu 2 x goed, wat niemand had verwacht en reuze knap is, maar komend jaar mag je blij zijn als je de groepsfase weer haalt.

Als Ajax nu eens structureel zou overwinteren zou men wellicht een punt hebben.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Het gaat niet alleen om Ajax het gaat om ze allemaal. Finale Ajax en kwartfinale PSV herinner ik me.

• LZ86
Typhone schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:49:
Het gaat niet alleen om Ajax het gaat om ze allemaal. Finale Ajax en kwartfinale PSV herinner ik me.
Ja, en PSV lag er ook geregeld uit tegen nietszeggende baggerclubs uit het oostblok.

Volgens mij was die overwintering in de CL van PSV een tijd geleden de eerste keer in lange tijd voor NL. Sindsdien lijkt er een opgaande lijn. Hopen dat het doorzet. Onze competitie mag ook wel eens wat van dat grote geld binnenharken.

De UEFA zal toch ook wel zien dat het juist leuk is voor kijkcijfers en spanning in hun competitie dat een onverwachte club als Ajax, Liverpool en Tottenham het zo goed doet in de CL. Eindelijk eens wat anders dan altijd dezelfde 4 saaie kloteteams (Bayern, Real, Barca, Juve) in de halve finales

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:46:
maar komend jaar mag je blij zijn als je de groepsfase weer haalt.
Als Ajax 2e wordt wel. Als je 1e wordt speel je in de kampioenen route en ben je op zeker geplaatst, dus speel je tegen de mindere goden die ook kampioen zijn geworden.

• LZ86
toolkist schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:02:
[...]

Als Ajax 2e wordt wel. Als je 1e wordt speel je in de kampioenen route en ben je op zeker geplaatst, dus speel je tegen de mindere goden die ook kampioen zijn geworden.
het verleden biedt geen garantie dat het dan zowieso lukt ;) Denk aan vorig jaar

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou Donny make us proud!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Frenkie grijpt weer naar zn hamstring en bijna een soort eigen doelpunt. Knuppel!!!!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gaat hard met de pijntjes... de Ligt, de Jong, net de spelers waar je van vreest dat ze geblesseerd raken :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:31:
[...]

het verleden biedt geen garantie dat het dan zowieso lukt ;) Denk aan vorig jaar
Speelden we toen in de kampioenenroute?

Zal overigens wel aan mij liggen maar zo'n overtreding van Bel Hassani zonder ook maar een poging om de bal te spelen is toch gewoon geel?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zzzz wat een voorzet...

• LZ86
Ben ik de enige die hoopt dat die Handwerker een keer hands maakt?

• mavaros
Dan komen we toch weer uit op de opzet van de CL.

Het blijft van de gekke, dat een PSV straks voorrondes moet spelen, omdat een B elftal uit Italië per ongeluk 4e is geworden in de competitie. (Italië is inwisselbaar voor Spanje, Engeland en onze oosterburen.)

De UEFA moet daar serieus naar gaan kijken. Het is oneerlijk dat 16 clubs uit 4 landen een plek in de CL hebben, en de rest van Europa verplicht is om aan een soort hunger games te moet doen.

Dat doe je in een film, en voetbal is geen film.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tadic en Blind spelen echt goed. Veel onzuiverheid bij Neres en Schöne.

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:54:
[...]

Ja, en PSV lag er ook geregeld uit tegen nietszeggende baggerclubs uit het oostblok.

Volgens mij was die overwintering in de CL van PSV een tijd geleden de eerste keer in lange tijd voor NL. Sindsdien lijkt er een opgaande lijn. Hopen dat het doorzet. Onze competitie mag ook wel eens wat van dat grote geld binnenharken.

De UEFA zal toch ook wel zien dat het juist leuk is voor kijkcijfers en spanning in hun competitie dat een onverwachte club als Ajax, Liverpool en Tottenham het zo goed doet in de CL. Eindelijk eens wat anders dan altijd dezelfde 4 saaie kloteteams (Bayern, Real, Barca, Juve) in de halve finales
Nja onverwacht dat Liverpool en Tottenham mee doen.

• toolkist
  • Niet online
En ook dit had best geel mogen zijn

• LZ86
Deadsy schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:54:
[...]

Nja onverwacht dat Liverpool en Tottenham mee doen.
Wel dat ze zover komen.

• Superkiwi
Veltman geel voor het duwen van de keeper!

• Deadsy
Ok, kwart finales mag je verwacht dat Tottenham tegen City verder zou komen had ik niet verwacht.
Maar bij clubs die zich kwalificeren vanuit Engeland kijk ik nooit raar op wanneer ze ver komen.

Behalve toen met City, toen Ajax er 4 punten tegen pakte. Bij dat City had ik wel raar opgekeken.

• Napo
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:00:
Veltman geel voor het duwen van de keeper!
Geel?! Rood voor een slaande beweging :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Neres mag banken. Zo’n beetje alle ballen die hij geeft verkeerd.

[ Voor 59% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 19:03 ]

• toolkist
  • Niet online
Mooie schwalbe, had z'n 2e mogen zijn.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Cristiano Gladon _O-

• toolkist
  • Niet online
Volgens mij denkt Neres dat t een oefenwedstrijd is. Wat zakelijker spelen kan geen kwaad.

Lol "Higler houdt van mannelijk voetbal"

Higler is een slechte scheids die overtredingen niet bestraft..

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sjonge jonge jonge Neres WEER de bal kwijt. Sick die gast vanavond.

En weeeeer.

Hoezo corner? Hoezo geen hands? :?

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 19:11 ]

• Superkiwi
Het hele team kan wel een wakkerschudmomentje gebruiken, het is allemaal maar erg matig.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Emmen staat al op 2-0 tegen Utrecht :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:38

Quad

Doof

Als FC Emmen zo doorgaat, spelen ze zo niet eens nacompetitie. :)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• LZ86
Emmen doet t leuk. Schande van Utrecht

Verwijderd

Utrecht moet zich opladen voor de wedstrijd tegen Ajax begrijp dat dan. :+

• toolkist
  • Niet online
Die laden zich al op voor 12 mei..

Bij Ajax zal het toch er toch echt wel een schep of 3 bovenop moeten, zo speel je Groningen niet kapot

• Superkiwi
Emmen mag toch wel de verrassing van het seizoen genoemd worden, wat doen die het lekker zeg :D
Met Willem II als goede tweede.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dus op minuut 45 krijg je +2 minuten. pas op 45:25 wordt het spel hervat door een blessure. hoe kan het dan op 47.01 afgelopen zijn?

het ziet er af en toe uit alsof er op kunstgras wordt gespeeld. neres, tagliafico met name lijken de bal steeds niet goed mee te krijgen omdat hij niet rolt. mogen wel wat meer kansen creeren om hier met de 3pt weg te gaan, maar ik heb er een hard hoofd in.

• Napo
  • Niet online
P.O. Box schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:20:
dus op minuut 45 krijg je +2 minuten. pas op 45:25 wordt het spel hervat door een blessure. hoe kan het dan op 47.01 afgelopen zijn?
Niets nieuws toch? Blessuretijd lijkt vrijwel altijd natte vinger werk te zijn.

• toolkist
  • Niet online
Heeft er iemand een brilletje (formaat jampot glas) over voor Higler? Die gast mist echt alles.

Lol Sierhuis... Rot een eind op man. Wil je je echt op deze manier bewijzen dat je alles geeft?

[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 20-04-2019 19:39 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mag een spits bij zeg ik...

• toolkist
  • Niet online
Inderdaad, tijd voor KJH.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Uithalen dan!!!!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Eerder wat peper... zie niet 1-2-3 dat spits nu echt meerwaarde heeft, tenzij in plaats van Neres en Huntelaar in plaats van Dolberg. Meer hoge ballen naar voren richting Tadic en Huntelaar zodat vd Beek en Ziyech bediend kunnen worden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Neres loopt vaak te vroeg naar binnen vandaag waardoor de ruimtes weg zijn.

... hallo dames wakker worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 20-04-2019 19:45 ]

• Superkiwi
Wat een kans voor Groningen :D

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Memisevic beukt er weer een vol omver en Higler ziet het (weer) niet.

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ajax moet opschieten.
Anders krijg je weer van die verhalen dat ze te lang gefeest hebben.

★ What does that mean? ★

• Superkiwi
Komop Huntelaar!!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Higler ziet het wel, maar wil gewoon niet fluiten. Weet je van te voren al als Higler Ajax fluit. Tegenstander krijgt vrijbrief om te trappen(al valt het nog mee)
Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.