Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:05
Iedereen succes verder bij delta, ik zit nu weer bij Ziggo :D

(Via overstap service Ziggo geregeld)
Modem vanmiddag binnen, spul aangesloten, had internet, later viel Delta uit. Ondertussen mailtjes van welkom en tot ziens.
Ziggo gebeld om modem in bridge te zetten, 2 min later, in bridge. FW even herstart gegeven, en tadaa. alles werkte weer, en heb ook weer wifi bellen.

Misschien geen 1gbit upload meer, maar 110mbit is ook prima :)
Tevens even wat testen gedraaid, heb ook gelijk het idee dat usenet weer een stuk stabieler download :)
En dat voor 30 p/m :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Google-diensten weer plat op vrijdagmiddag !?

En werkt weer. Volgens mij was er een hikje.

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 16-08-2024 16:25 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:22

bloody

0.000 KB!!

Ik ben naar Delta overgestapt, de verbinding zou vandaag om 18:00 actief worden.
Dus zojuist de boel aangesloten, PON lampje blijft rood branden.
Heb het modem al opnieuw gestart, maar nog steeds rood. (vast rood, dus niet knipperend)

Wat zou dit kunnen zijn? Heb een zakelijk abo mocht dat relevant zijn.
Modem: Nokia XS-2426G-B

De glasvezelkabel zit er denk ik goed in, hoorde het 'klikje' bij inschuiven.

[ Voor 10% gewijzigd door bloody op 16-08-2024 21:25 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 21:31
bloody schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:23:
Ik ben naar Delta overgestapt, de verbinding zou vandaag om 18:00 actief worden.
Dus zojuist de boel aangesloten, PON lampje blijft rood branden.
Heb het modem al opnieuw gestart, maar nog steeds rood. (vast rood, dus niet knipperend)

Wat zou dit kunnen zijn? Heb een zakelijk abo mocht dat relevant zijn.
Modem: Nokia XS-2426G-B

De glasvezelkabel zit er denk ik goed in, hoorde het 'klikje' bij inschuiven.
Kabelbreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bloody schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:23:
I...De glasvezelkabel zit er denk ik goed in, hoorde het 'klikje' bij inschuiven.
Dat moet je wel zeker weten, soms is een klikje niet genoeg. De slede moet er echt helemaal inzitten, soms komt daar wat gepast geweld aan te pas.

Zou je anders een foto kunnen posten hoe het nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Of nog niet gepatcht in de POP
Of de slede in de verkeerde sleuf als er 2 zijn

[ Voor 12% gewijzigd door rfbroek op 17-08-2024 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

rfbroek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:33:
[...]

Dat moet je wel zeker weten, soms is een klikje niet genoeg. De slede moet er echt helemaal inzitten, soms komt daar wat gepast geweld aan te pas.

Zou je anders een foto kunnen posten hoe het nu zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bybLmpb78gxrGU7g9caLuUcORqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHdfq2idbsewBOooR8GGcZkj.jpg?f=fotoalbum_large

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

rfbroek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:35:
[...]

Of nog niet gepatcht in de POP
Of de slede in de verkeerde sleuf als er 2 zijn
Er zijn twee sleuven - zie foto - maar de tweede is verzegeld.
De eerste is door de vorige bewoner in gebruik geweest.

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 23:25

ofc

bloody schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:06:
[...]

Er zijn twee sleuven - zie foto - maar de tweede is verzegeld.
De eerste is door de vorige bewoner in gebruik geweest.
Dat ziet er goed uit en de eerste sleuf is correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ja ziet er inderdaad prima uit.
Ik weet niet hoe het zit met een zakelijk contract, en of je dan in het weekend al geholpen kan worden.
Maar je zal ze sowieso moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 12:57
rfbroek schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:24:
Ik heb vorige maand (alvast) telefonisch de 1GB met € 40 pm voor 2 jaar afgesloten en de korting geldt gewoon voor 2 jaar.
Van de week nog gebeld, ciaway gebied en met geen mogelijkheid voor elkaar kunnen krijgen.

Beetje jammer dat onderscheid onder je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Levert Delta daar dan helemaal niet?? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

rfbroek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:46:
Ja ziet er inderdaad prima uit.
Ik weet niet hoe het zit met een zakelijk contract, en of je dan in het weekend al geholpen kan worden.
Maar je zal ze sowieso moeten bellen.
Done. Ze kunnen het remote niet oplossen en sturen zsm een monteur.
Ben benieuwd :)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je nu een point-to-point aansluiting hebt en overstapt tussen Caiway en Delta, hou je dan je point-to-point glasvezel of wordt iedereen die overstapt nu overgezet naar XGSPON?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik werd overgezet naar XGSPON toen ik vorig jaar van Delta naar Caiway ging ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 12:09
wian schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:45:
Als je nu een point-to-point aansluiting hebt en overstapt tussen Caiway en Delta, hou je dan je point-to-point glasvezel of wordt iedereen die overstapt nu overgezet naar XGSPON?
Kans is groot dat je naar XGS-PON wordt over gezet. Hebben we een mooi topic over :)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Is dat XGS PON een groot nadeel? Ik twijfel om over te stappen naar Delta ivm de genoemde korting. Ik heb sinds 2015 een glas abonnement bij Caiway met een Genexis modem.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoepZor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:37:
Is dat XGS PON een groot nadeel? Ik twijfel om over te stappen naar Delta ivm de genoemde korting. Ik heb sinds 2015 een glas abonnement bij Caiway met een Genexis modem.
Als je gewoon het modem van Delta gebruikt zal het niet zo veel uit maken. Als je een eigen router gebruikt (bv via een SFP module) zal het wel even "puzzelen" zijn om dat weer aan de praat te krijgen. Maar het geluk is dan wel dat die puzzel al is opgelost: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 Dit omdat je bij AON gewoon een SFP module nodig hebt met de juiste RX & TX golflengtes, inpluggen, kabel er in, en klaar. bij XGS-PON moet de module geregistreerd worden bij Delta, en de module uberhaupt al geschikt zijn voor het netwerk van Delta.

Echt technisch is AON wellicht beter, maar voor de provider is XGS-PON goedkoper in aanleg. Waarbij providers nu ook de keuze maken om 1Gbit/s+ snelheden alleen via XGS-PON te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3LTA
rfbroek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:43:
[...]

Levert Delta daar dan helemaal niet?? :?
Zeker wel, caiway wordt ja delta.. echter "2 jaar zeker" geldt niet voor iedereen bedoel ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 11:42
NoepZor schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:37:
Tja zoals gezegd zal wat meer puzzelen zijn om een eigen modem werkend te krijgen maar je krijgt dan wel toegang tot IPv6. Het Nokia modem is overigens best krachtig maar heeft helaas wel dat het de NAT-hairpinning functionaliteit mist en je niet naar een specifiek IP-adres naar buiten kan port-forwarden i.p.v. de gehele wereld.

Verder heb ik zelf AON via de Genexis 7840 Platinum en op het werk de Nokia XS-2426G-B beiden met 1Gbit/s waarbij de laatste uiteraard XGS-PON maar ik merk wel op dat de pingtijden een paar ms hoger lijken te liggen op de verbinding via XGS-PON.

Zo haal ik via een 141.xxx.xxx.xxx IP 2ms naar 9.9.9.9, 3ms naar 8.8.8.8 en 4ms naar tweakers.net
Via de XGS-PON verbinding was google in ieder geval 6ms via een 149.xxx.xxx.xxx IP en lijkt verder niet echt lager dan 5ms te komen.

Juist van glasvezel verwacht je enorm lage latency-tijden, ook een rede dat veel gamers juist hiervoor opteren, maar goed geen idee of dit in lijn ligt bij ervaringen elders, kan ook zijn dat een regio gewoon een tikkeltje trager is door andere routes i.v.m. een andere IP-range want toen mijn IP ranges wisselde op AON merkte ik ook telkens hogere en lagere pings afwisselend per doel locatie hoe dit uitpakt.

Overigens is het Wifi van de Nokia XS-2426G-B wel sneller, maar dat is ook omdat het volgens mij wifi 5 is en niet 4.

[ Voor 4% gewijzigd door CriticalHit_NL op 19-08-2024 00:09 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb nu een D link router, wifi gaat via 2 unifi accesspoints. Krijg je bij Delta een combi modem/router, of alleen een moden ook? De tijd van powerusage, servertjes draaien etc., heb ik wel een beetje gehad :) . Zolang de Unifi er op aangesloten kan worden is het goed. En anders eventueel met de router er nog tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
NoepZor schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 06:49:
Ik heb nu een D link router, wifi gaat via 2 unifi accesspoints. Krijg je bij Delta een combi modem/router, of alleen een moden ook? De tijd van powerusage, servertjes draaien etc., heb ik wel een beetje gehad :) . Zolang de Unifi er op aangesloten kan worden is het goed. En anders eventueel met de router er nog tussen.
Het Delta modem verzorgt gewoon alles in een, dus de routeringen zowel bekabeld als op wifi, het is geen modem zonder wifi. Maar je kan niet bridge draaien met de 7840 Platinum, daar heb je de Genexis Titanium voor nodig, maar die twee modems zijn niet voor XGS-PON geschikt en volgens mij zijn alle nieuwe abonnementen allemaal een overstap naar XGS-PON. Correct me if I'm wrong.

De Nokia doet overigens ook geen bridge dus zal je een eigen router moeten zien te fabrieken want anders zit je met een dubbele NAT etc. en daarvoor is een ander topic, dat is nogal specifiek om dat werkend te krijgen zover bij mij bekend.

Maar als die dingen gewoon via LAN wifi doorgeven als accesspoint zie ik niet waarom dit niet zou werken op het Nokia modem, hier hangen ook Fritz!Repeaters die bekabeld de wifi voorzien via dat ding.

Dit zijn overigens de huidge pings hier over XGS-PON, maar deze pingtijden kunnen aardig wisselen per locatie want er kunnen allemaal bottlenecks liggen op de routes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ML1Ibqk.png

En via AON:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vMnC8Th.png

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Waarschijnlijk maakt het dan geen verschil. Wel grappig dat ze blijkbaar wel de moeite nemen om een en ander over te zetten van AON naar PON. Delta en Caiway is in basis dezelfde club, ze zouden het in principe alleen administratief af hoeven te handelen. Als het geleverde modemrouter apparaat "gewoon" fatsoenlijk en stabiel zijn werk doet, dan is dat prima voor mij. Mijn huidige router is uit 2015, doet het nog prima, maar ik doe er verder niets speciaals mee. Idd Wifi accesspoints ompluggen en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
CriticalHit_NL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Het Delta modem verzorgt gewoon alles in een, dus de routeringen zowel bekabeld als op wifi, het is geen modem zonder wifi. Maar je kan niet bridge draaien met de 7840 Platinum, daar heb je de Genexis Titanium voor nodig, maar die twee modems zijn niet voor XGS-PON geschikt en volgens mij zijn alle nieuwe abonnementen allemaal een overstap naar XGS-PON. Correct me if I'm wrong.

De Nokia doet overigens ook geen bridge dus zal je een eigen router moeten zien te fabrieken want anders zit je met een dubbele NAT etc. en daarvoor is een ander topic, dat is nogal specifiek om dat werkend te krijgen zover bij mij bekend.

Maar als die dingen gewoon via LAN wifi doorgeven als accesspoint zie ik niet waarom dit niet zou werken op het Nokia modem, hier hangen ook Fritz!Repeaters die bekabeld de wifi voorzien via dat ding.

Dit zijn overigens de huidge pings hier over XGS-PON, maar deze pingtijden kunnen aardig wisselen per locatie want er kunnen allemaal bottlenecks liggen op de routes.

[Afbeelding]

En via AON:
[Afbeelding]
Even mijn toevoeging: ik heb sinds vorige week Delta glasvezel (2 Gbps) en heb gelijk eea omgezet naar dynamisch IP met eigen modem registratie, draai nu op een UniFi UDM-SE met U7 Pro's door het huis. Mijn vorige huis had KPN glasvezel en hier heb ik de afgelopen maanden tijdelijk op Ziggo 200 Mbps gedraaid met mijn Huawei wifi 6 mesh kit (wel wired backbone).

Mijn resultaten waren/zijn als volgt:
- KPN glas op Wi-Fi: 6 ms
- KPN glas bekabeld: 4 ms
- Ziggo op Wi-Fi: 18 ms
- Ziggo bekabeld: 12 ms
- Delta glas op Wi-Fi: 7 ms
- Delta glas bekabeld: 4/5 ms

De KPN en Ziggo Wi-Fi waren op de Huawei mesh kit en de Delta op UniFi apparatuur. De KPN en Ziggo bekabeld zijn getest door een Gbit LAN direct op de modem aan te sluiten en met MacBook te testen, de Delta glas bekabeld is een directe meting vanuit de UDM-SE. Ik zie bij die laatste over de afgelopen 24 uur dat het altijd op 4ms of 5ms uitkomt.

De tests heb ik telkens gedaan door een speedtest-cli ping test uit te voeren (browsers zijn onbetrouwbaar, allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-09 16:13
NoepZor schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:30:
Wel grappig dat ze blijkbaar wel de moeite nemen om een en ander over te zetten van AON naar PON. Delta en Caiway is in basis dezelfde club, ze zouden het in principe alleen administratief af hoeven te handelen.
Waarschijnlijk willen ze het AON netwerk op termijn uitschakelen en is dit een goede reden om de klant technisch om te zetten. Dan wordt de groep aan klanten welke ze op termijn geforceerd moeten omzetten alleen maar kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NoepZor schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:30:
Waarschijnlijk maakt het dan geen verschil. Wel grappig dat ze blijkbaar wel de moeite nemen om een en ander over te zetten van AON naar PON. Delta en Caiway is in basis dezelfde club, ze zouden het in principe alleen administratief af hoeven te handelen.
Op termijn wordt alles XGS-PON. De AON switches zijn end of support en met XGS-PON is enorme energiebesparing te bereiken. Kijk maar eens hier: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Tof verslag! Inmiddels de overstap aangevraagd, scheelt de komende 2 jaar toch wat geld in de maand. TV maar even zien of ze de COAX ongemoeid laten, anders over naar de TV app.

Voor degenen die de 2 jaar korting niet te zien krijgen. Probeer eerst een postcodecheck op een ander adres waar geen Delta actief is, dan terug naar je eigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Update omdat je zo benieuwd was/bent ;)

Plotseling en geheel uit het niets kreeg ik vandaag een mail dat het 'pakket klaar voor gebruik' was.
Dus hup even naar het modem gehold, en wat denk je? Alle lampjes groen!
Speedtest geeft een mooie 940 mbps aan op een verbinding van theoretisch 1 gbps.

Hoe dat kan? Geen idee .. misschien liepen de interne Delta systemen wat achter?
Monteur dus afbellen en weer doooorrr :)

Komt overigens geen dag te vroeg want KPN liep te klagen dat ik enkele tientallen gigabytes verstookt had via mijn 'onbeperkte' mobiele abo (hotspot voor laptop) ... :z

[ Voor 13% gewijzigd door bloody op 19-08-2024 21:16 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je was nog niet gepatcht en enkele minuten nadat de patch gezet werd had je internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:53
Van de week na lang wachten (ongeveer 1,5 jaar) eindelijk een werkend glasvezel abonnement. Na het aansluiten werkte alles super na de afgesproken datum. Nu al 2 dagen naar volle tevredenheid. Snelheid is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
NoepZor schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:01:
Tof verslag! Inmiddels de overstap aangevraagd, scheelt de komende 2 jaar toch wat geld in de maand. TV maar even zien of ze de COAX ongemoeid laten, anders over naar de TV app.

Voor degenen die de 2 jaar korting niet te zien krijgen. Probeer eerst een postcodecheck op een ander adres waar geen Delta actief is, dan terug naar je eigen.
Maakt voor mij geen verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
D3LTA schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Maakt voor mij geen verschil
Als je via deze link probeert? https://www.delta.nl/2jaarzekerheid/
Ik krijg dan ook direct op eigen adres de korting (of ik ben al ex Caiway :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Goedemiddag, kort vraagje over de SSID's van de Nokia XS-2426G-B.

Ik heb een netwerk (SSID) via mijn TP-Link en wilde daarom het SSID dat ik op de Nokia heb aangemaakt verwijderen, maar die optie is er niet. Je kunt alleen het netwerk 'disablen', maar dan blijft 'ie nog steeds in het overzicht staan. Weliswaar als inactief, maar toch. Overigens staan er ook 7 andere inactieve netwerken die ik zelf nooit heb aangemaakt.

Gevoelsmatig wil ik die volledig verwijderen in plaats van alleen de-activeren, maar dat kan blijkbaar niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 20-08-2024 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Ethiron schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:09:

Ik heb een netwerk (SSID) via mijn TP-Link en wilde daarom het SSID dat ik op de Nokia heb aangemaakt verwijderen, maar die optie is er niet. Je kunt alleen het netwerk 'disablen', maar dan blijft 'ie nog steeds in het overzicht staan. Weliswaar als inactief, maar toch. Overigens staan er ook 7 andere inactieve netwerken die ik zelf nooit heb aangemaakt.

Gevoelsmatig wil ik die volledig verwijderen in plaats van alleen de-activeren, maar dat kan blijkbaar niet?
Zover ik weet kan dit inderdaad niet, de UI had van mij ook wat intuïtiever gemogen op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ethiron schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:09:

En als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen? Meestal worden zulke zelfgemaakte zaken dan wel gewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:38

lier

MikroTik nerd

Bedoel je dat hij in een overzicht komt te staan, of is hij alsnog aan het uitzenden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 18:04
NoepZor schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

Ik krijg dit wel voor elkaar, maar op het einde krijg ik de melding dat het op dit moment niet mogelijk is om een online bestelling te plaatsen. De klantenservice is vrij stug en vermeld telkens dat ik binnen een jaar wordt overgezet op Delta (als Caiway klant). Hopelijk is dit een tijdelijke melding en lukt het alsnog :(

edit: Inmiddels wel gelukt, bedankt voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Lunamous op 23-08-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Ethefox schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:52:
[...]

En als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen? Meestal worden zulke zelfgemaakte zaken dan wel gewist...
Zover ik weet heeft de Nokia een vaste set aan 'presets' voor de wifi netwerken, je kan ze qua instellingen aanpassen of in/uit schakelen maar verwijderen niet volgens mij zit dat gewoon in de software ingebakken.

Kan het mis hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
Wil je net een nieuw DELTA glasvezel abonnement afsluiten krijg je 12 maanden i.p.v. de 24 maanden korting. Ik lees het hier meer, waarom de ene wel de andere niet? Als ik mij niet vergis, zag ik vorige week ook nog 24 maanden korting...

Ik ga denk ik voor 100 Mbps (voor ons meer dan genoeg), of is er nog een reden (dat bv. een ander beter modem krijgt) om voor een hogere snelheid te kiezen?

Ik wil er wel een Ubiquiti UniFi Dream Machine Professional op aansluiten en weet dat ik daar nog wat voor moet doen/ aanschaffen (moet ik mij nog wel verder in verdiepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:02:
Wil je net een nieuw DELTA glasvezel abonnement afsluiten krijg je 12 maanden i.p.v. de 24 maanden korting. Ik lees het hier meer, waarom de ene wel de andere niet? Als ik mij niet vergis, zag ik vorige week ook nog 24 maanden korting...
Korting van 2 jaar is alleen geldig in Delta gebieden waar ook KPN glas ligt of Ziggo actief is. De rest heeft pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeroen028 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Korting van 2 jaar is alleen geldig in Delta gebieden waar ook KPN glas ligt of Ziggo actief is. De rest heeft pech.
En waar Delta zelf beschikbaar is :+ Klinkt flauw natuurlijk, want uiteraard moet Delta beschikbaar zijn. Maar ik heb Ziggo (dus voldoe aan de voorwaarde dat Ziggo beschikbaar moet zijn dan :p), de glasvezel van Delta steekt al bijna 1,5 jaar bij de voordeur uit de grond, maar als ik ga bestellen (wat dus gewoon kan, al 3 jaar lang) krijg ik bij 2 jaar abo ook maar 1 jaar korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
jeroen028 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Klopt niet wat je zegt, want mijn vader (woont in het zelfde dorp) krijgt wel 2 jaar korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
RobertMe schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:17:
[...]

En waar Delta zelf beschikbaar is :+ Klinkt flauw natuurlijk, want uiteraard moet Delta beschikbaar zijn. Maar ik heb Ziggo (dus voldoe aan de voorwaarde dat Ziggo beschikbaar moet zijn dan :p), de glasvezel van Delta steekt al bijna 1,5 jaar bij de voordeur uit de grond, maar als ik ga bestellen (wat dus gewoon kan, al 3 jaar lang) krijg ik bij 2 jaar abo ook maar 1 jaar korting.
Hier dezelfde situatie gehad. Vorige bewoners hadden een afspraak met de aannemers voor gratis aansluiten van de glasvezel, maar nooit komen opdagen. De gele vezel stak hier ook jaren lang voor de gevel uit de straat. Vorige maand kwamen ze uit het niets bij mij op de lijn dat ze de aansluiting gratis gingen aansluiten.

Ik ging hier ook wel vanuit omdat ik nog op de Caiway coax zit, daar willen ze natuurlijk vanaf, dus moesten ze wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:48:
[...]

Klopt niet wat je zegt, want mijn vader (woont in het zelfde dorp) krijgt wel 2 jaar korting.
Dat is raar. Het werd mij door een Delta medewerker verteld toen ik ook om de korting van 2 jaar vroeg. Het kwam bij mij wel logisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
[...]

ook niet :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
[...]

Als ik op die link klik voor die 2 jaar zekerheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvI98-i04d_OK3edNKbJyefjG_M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vec79X9AfHPuaMmlzUm0vwQQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDaVYCXIsU-sC6SIft_IYyKCj_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kQmM7AdtsZvigyfKDK16BhJY.png?f=fotoalbum_large

Dan zou je "Geniet 2 jaar lang van de zekerheid van een vaste lage prijs" kunnen begrijpen als 24 maanden voor eenzelfde prijs. En "Alle snelheden nu slechts 35,- p/mnd"
Klik op "check je aanbod"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nTPRsOoeiNLxx8TUIrHEHl9dTs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbwgNMfGZ0jfAFivNQPp6nHZ.png?f=fotoalbum_large

Neen, helaas, alleen de eerste 12 maanden.
Klik op "bestel nu"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRK62kI8nzDqyZrWrFE-4x_Q980=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oSdCzdGmO3bJ270RQ6wJi5p7.png?f=fotoalbum_large

En dan zijn dit de opties. En dat blijft het, zeker voorlopig (als in gaan we niet doen). Want het verhaal is niet consistent.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 26-08-2024 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc2yoSnqb8ba_NkRh7LFiMyakFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cJ3Abu7d3Gs7QLpn6waHZiM1.png?f=user_large

Dit is het adres van mijn moeder, daar komt ook gewoon 24 maanden korting te staan. Bij mij kwam er eerst ook maar 12 maand te staan, later wel de volledige 24 maand. Nu geen korting meer (omdat ik waarschijnlijk al als klant in het systeem sta). Hij lijkt wel een en ander dynamisch te bepalen. Maar wat de kwalificatie is om voor 24 maand korting in aanmerking te komen is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
NoepZor schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:04:
[Afbeelding]

Dit is het adres van mijn moeder, daar komt ook gewoon 24 maanden korting te staan. Bij mij kwam er eerst ook maar 12 maand te staan, later wel de volledige 24 maand. Nu geen korting meer (omdat ik waarschijnlijk al als klant in het systeem sta). Hij lijkt wel een en ander dynamisch te bepalen. Maar wat de kwalificatie is om voor 24 maand korting in aanmerking te komen is mij onduidelijk.
Dat vraag ik me ook af.. ik krijg met geen mogelijkheid die 24 maanden, welk adres ik ook probeer of via welke verbinding dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:29
Ik kon hier gelukkig nog gebruik maken van de tweejarige aanbieding, dus na mijn uitstapje naar Odido keer ik toch maar weer terug naar Delta aan het einde van dit jaar. Toch wel handig dat je die ingangsdatum maanden verderop kan zetten, zodat ik minimale dubbele kosten heb :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:00
En weer een storing bij Delta... begint onderhand irritant te worden. Nog nooit zoveel storingen gehad

Eigen netwerk
29-08 11:42 Op dit moment gaat er iets niet goed in ons netwerk waardoor diensten mogelijk niet werken zoals je gewend bent. Onze specialisten onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra we meer weten, maken we dat hier bekend. Excuses voor het ongemak. Verwachte oplostijd: nog onbekend.

Status: Toegewezen en in behandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Freezhost schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:24:
En weer een storing bij Delta... begint onderhand irritant te worden. Nog nooit zoveel storingen gehad
Ja hier ook last van die storing.
Ben benieuwd of het aan Delta Fiber logt of aan Delta als provider.
Ik overweeg om weer terug naar Ziggo te gaan. Daar heb ik in 10 jaar tijd minder storingen gehad dan nu 1 jaar bij Delta.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

avdl72 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Ja hier ook last van die storing.
Ben benieuwd of het aan Delta Fiber logt of aan Delta als provider.
Ik overweeg om weer terug naar Ziggo te gaan. Daar heb ik in 10 jaar tijd minder storingen gehad dan nu 1 jaar bij Delta.
Hier (Veluwe Oost) niets aan de hand. Ook landelijk niet: https://allestoringen.nl/storing/delta/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Hier ook nergens last van (Kop van Overijssel) op DFN. Heb de hele dag thuisgewerkt en niks gemerkt van enige storing. Mijn videomeetings, VPN's en RDP sessies zijn allemaal blijven werken, stuk voor stuk dingen die normaal bij de minste of geringste hapering er gelijk uitklappen.

Toevallig was het nu bijna zo'n 2 weken geleden sinds mijn glasvezel actief is geworden en dus dacht ik: werkt mooi stabiel dus ik ga Ziggo nu opzeggen. Dat dus ook gisteren gedaan. Komende maand zit die nog in de UDM-SE als failover, maar ik hoop het niet nodig te hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Pfffff….. na 6 uur nog steeds geen verwachte oplostijd 🙈😡
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBJFevEJZR6IQ-B-_N-VyaiGsL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btG9rGeyrxATaWyxKqVxAqTy.jpg?f=fotoalbum_large

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
avdl72 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:36:
Pfffff….. na 6 uur nog steeds geen verwachte oplostijd 🙈😡
[Afbeelding]
Inderdaad, ronduit belachelijk heb m'n beklag gedaan op de chat maar daar heb je ook niets aan. Mijn stenen tuinkabouter weet er net zoveel van |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Het werkt weer, kreeg een mail en sms dat de kabelschade is hersteld. Geen idee waarom ze dat niet even online vermelden dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Freezhost schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:19:
Het werkt weer, kreeg een mail en sms dat de kabelschade is hersteld. Geen idee waarom ze dat niet even online vermelden dan weet je waar je aan toe bent.
Bij mij ook weer.
Ik zag eerder vanavond dat een monteur glasvezels aan het herstellen was bij de graafwerkzaamheden langs de Kweldijk in Zuilichem.
Dus eigenlijk een storing buiten de schuld om van Delta of Delta Fiber.

Blijft het nog wel erg bijzonder dat het bijna 9 uur heeft moeten duren.

[ Voor 7% gewijzigd door avdl72 op 29-08-2024 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
avdl72 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:31:
[...]

Bij mij ook weer.
Ik zag eerder vanavond dat een monteur glasvezels aan het herstellen was bij de graafwerkzaamheden langs de Kweldijk in Zuilichem.
Dus eigenlijk een storing buiten de schuld om van Delta of Delta Fiber.

Ah het was dus nog in de buurt ook... er gaat wel meer mis met graven maar meestal een gasleiding.

ja idem bizar dat het zo lang moet duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

avdl72 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:31:
[...]

Meestal lassen ze niet alleen het kapotte stuk maar graven ze een nieuwe kabel in, dat duurt even.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
En nog steeds is de verbinding instabiel en klapt er regelmatig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Freezhost schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

Ah het was dus nog in de buurt ook... er gaat wel meer mis met graven maar meestal een gasleiding.

ja idem bizar dat het zo lang moet duren.
Eigenlijk zit het antwoord al verborgen in de reactie die je quote: het was niet Delta's schuld. Dus wat je dan gaat krijgen is:
- Delta/DFN zoekt eerst of zij iets verkeerd hebben gedaan, als ze niks kunnen vinden:
- uitzoeken waar en/of wie het dan wel aan ligt, waarna ze:
- moeten inventariseren wat er precies kapot is/mis is gegaan, daarna:
- de juiste mensen met de juiste apparatuur en/of materialen erop afsturen

En dan krijg je bij dergelijke oorzaken vaak ook nog te maken met of de monteur(s) van Delta wel zomaar het terrein mogen betreden, soms zijn er dusdanige grote werkzaamheden dat eea afgestemd moet worden en als er meerdere partijen aan het werk zijn, wil je niet hebben wanneer Pieter van Delta ergens half onder de grond aan het werk is, dat Klaas van BAM hem met z'n graafmachine niet ziet. Er gaan echt (gelukkig) behoorlijk wat dingen aan vooraf voordat je er "even bij mag".

Juist als de oorzaak extern is, duurt het meestal voor de consument te lang. Dat is echter niet anders bij KPN, Ziggo of wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:13
Wat is jullie ervaring met tv kijken via de app op je tv?
Zit niet te wachten op zo’n settop box

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20

pietje63

RTFM

Vandaag is de huisaansluiting gemaakt. Werd gebeld “u heeft vandaag een afspraak”, terwijl dat niet het geval was. Gelukkig kwam het niet slecht uit en was de monteur flexibel qua tijd.

Moet zeggen dat er redelijk netjes is gewerkt. Kleine uitdaging bij mij was dat kastje in inbouwkast zit (huidige ziggo ook) en dat hij de kabel nog moest verlengen (soort van lasdoosje ligt hier nu onder de grond) omdat bij oplevering vanuit de straat te weinig kabel was. Niet klagen, gewoon regelen 👍.

Nu alleen nog wachten op voldoende stroom voor het verdeelstation -O-

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Het is mij gelukt om de 24 maanden korting te krijgen!

Ik heb een chatgesprek opgestart en de medewerkers die ik gesproken heb (ben drie keer doorverbonden tot ik bij de sales uitkwam) vonden het ook vreemd. Mijn buurman krijgt wel 24 maanden korting, maar ik slechts 12 maanden. Ook mijn vader, die een paar straten verderop in het dorp woont, krijgt 24 maanden korting. Ze hadden er geen verklaring voor. Ze vonden het alleen maar raar en moesten mij doorverbinden naar de juiste afdeling.

De medewerker van de sales heeft mij wel keurig geholpen. Hij ging zorgen dat het binnen twee dagen in het systeem aangepast zou worden. Hij zou mij ter bevestiging die dag even bellen, dat heeft die keurig gedaan. Even controleren of ik de korting ook zie (eerst niet, maar dat had met koekies te maken) maar later wel. Direct die dag besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Schandalig die verschillen. Zo respectloos.
Blijkbaar zijn de marges ruim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
dolopfriet schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:55:
Hier zijn maar 2 reacties op:
1. Als het jou persoonlijk betreft, ga dan ten eerste zoals hierboven proberen de korting ook te krijgen, lukt dat niet en heb je bewijzen dat ze er wel mee adverteren en/of anderen die korting wel hebben gekregen, stap dan met een goed onderbouwd verhaal (zonder emotie) naar de ACM en doe daar je beklag.

2. Over de opmerking over ruime marges: providers zijn/worden wel vaker gecontroleerd omdat de prijzen dicht bij elkaar liggen ongeacht welke provider je pakt. Daarnaast is je reactie ook nogal ondoordacht, want kortingen geven is niet verboden en daarnaast is het ongeacht welke dienst/product ook altijd zo dat door het merendeel tegen voltarief te verkopen, dat het juist mogelijk is om voor een deel kortingen te geven. Kijk ook maar naar de 1+1 gratis aanbiedingen bij de supermarkt op zoiets als shampoo, dat een fles normaal €6 per stuk kost en nu ineens een complete fles gratis weggegeven wordt betekent inderdaad nog steeds niet dat ze verlies lijden, alleen een stuk minder winst. Maar dat kan juist door buiten de actieperiodes om dat tegen voltarief te verkopen. Daar is niks raars aan, niet verboden, sterker nog: het gebeurt met alles in een kapitalistische maatschappij.

En puntje bij paaltje heb je op het moment wanneer jij de knoop doorhakt om iets wel/niet te kopen/af te nemen de mogelijkheid om voor jezelf te bepalen of jij het dat waard vindt. Als je het dus waard vindt om voor 12 maanden korting een 24 mnd abo af te sluiten en vervolgens hoor je dat iemand 24 mnd korting heeft kunnen krijgen, dan ben je dus meer gefrustreerd op het feit dat een ander iets beter voor elkaar heeft gekregen dan je eigen abo, want daar was je op het moment van afsluiten tevreden mee. Achteraf daarover klagen heeft weinig zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, de marges zijn niet ruim. De concurrentie is moordend. Dat is heel wat anders. Basale marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Gewoon even een chat opstarten, ze deden echt totaal niet moeilijk, waren juist heel behulpzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22

The.Terminator

Un boer met bier

Vjenne-ICT schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:55:
[...]

Gewoon even een chat opstarten, ze deden echt totaal niet moeilijk, waren juist heel behulpzaam.
Hier ook (buurman dorp van Vriezenveen :) , wel geregeld via de chat van Caiway, Delta gaf aan dat de aanbieding alleen voor nieuwe klanten geld. Caiway regelde het binnen 15 min. Dit bij mijzelf en mijn ouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 23:25

ofc

Ik zal de chat ook eens proberen. Het verlenginsvoorstel via de Delta website is niet interessant en misleidend.
5 euro per maand korting bij verlenging van 12 of 24 maanden.
En slechts 3,57 euro per maand bij 36 maanden, omdat Flex Zakelijk ongevraagd toegevoegd wordt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NB1KX4g3aXRGE26EtXEImBlF_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLidIWj73iPTS25xDMgSKHSK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fB3oqWeOkpwoULDSTs8PDaL4BQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T4EQT93U6Wwfv3HogYXs8zuM.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menno94
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:14
Als nieuwe klant kreeg ik een aantal weken geledem zelf ook niet de optie van 24mnd korting, alleen 12 mnd. Via de chat uiteindelijk wel de volle 24 maanden gekregen, dus dat is altijd het proberen waard. Flinke upgrade van de max 64mbps die ik bij KPN had :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Ik had deze middag contact met de Delta helpdesk en diegene vertelde me dat in het modem ook CGNAT uit te schakelen was.

Ik vroeg of dit dan hetzelfde was als de situatie nu, waarbij mijn ziggo modem in bridge staat. Dat was het geval.

Ik heb namelijk mijn eigen routers (Asus mesh netwerk). Maar klopt dit verhaal van de helpdesk?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:40:
Ik had deze middag contact met de Delta helpdesk en diegene vertelde me dat in het modem ook CGNAT uit te schakelen was.

Ik vroeg of dit dan hetzelfde was als de situatie nu, waarbij mijn ziggo modem in bridge staat. Dat was het geval.

Ik heb namelijk mijn eigen routers (Asus mesh netwerk). Maar klopt dit verhaal van de helpdesk?
Nee, dat klopt niet. CGNAT kan in een chat met de helpdesk uitgezet worden of via mijn.delta.nl:

bluewalk in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:33

rvk

PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:40:

En nee, het uitschakelen van CGNAT staat niet gelijk aan bridge mode. Na het uitschakelen van CGNAT zit er nog steeds de Nokia als router tussen. De Nokia van Delta kan niet in bridge gezet worden.

Wil je echt een bridge vergelijkbare situatie dan moet je de Nokia router vervangen door een direct glasvezel converter (ONT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
rvk schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:57:
[...]

En nee, het uitschakelen van CGNAT staat niet gelijk aan bridge mode. Na het uitschakelen van CGNAT zit er nog steeds de Nokia als router tussen. De Nokia van Delta kan niet in bridge gezet worden.

Wil je echt een bridge vergelijkbare situatie dan moet je de Nokia router vervangen door een direct glasvezel converter (ONT).
- krijg je altijd nu de Nokia?
- wat is het gevolg of nadeel als CGNAT uitgezet kan worden maar dus geen echte bridge modus is? Werkt dan mijn poort 80 webserver niet meer (op mijn NAS) bijvoorbeeld? Of werkt mijn hostname niet meer die ik door laat schakelen op mijn Asus DDNS?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvk
  • Laatst online: 09:33

rvk

PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:05:
[...]
Ja, die krijg je altijd en moet je behouden voor het geval je verbinding niet werkt (dan wil de helpdesk dat je hem weet aansluit om je e.v. eigen ONT uit te sluiten).
[b]PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:05:
- wat is het gevolg of nadeel als CGNAT uitgezet kan worden maar dus geen echte bridge modus is? Werkt dan mijn poort 80 webserver niet meer (op mijn NAS) bijvoorbeeld? Of werkt mijn hostname niet meer die ik door laat schakelen op mijn Asus DDNS?
CGNAT moet je gewoon uit laten zetten. Dat is sowieso een dubbele NAT (met je eigen router of die van Nokia) en geeft alleen maar ellende.

Daarna zou je je eigen router in DMZ kunnen zetten van de Nokia maar je kunt ook gewoon de router capaciteiten van de Nokia gebruiken en daarmee poort 80 doorverwijzen naar je eigen server.

De allerlaatste oplossing is zelf een ONT aanschaffen (zie ander topic) en je eigen router daarop aansluiten. De ONT is te vergelijken met je huidige modem in bridge. Maar die zul je dus zelf moeten kopen en installeren.

Wil je perse je Asus router behouden? Of kun je die misschien gewoon als access point instellen en toch de Nokia als router gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ja, de XS-2426g-b. Kan niet in bridge. Zie hier voor oplossingen:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Dan gebruiken een groot aantal gebruikers nadat het verkeer in/uit de core van Delta gaat, hetzelfde IP adres. Dat betekent dat sessies van buiten naar binnen niet zullen werken. Inderdaad heb je kans dat je NAS niet meer van buiten benaderbaar is.

Maar CGNAT is dus zo uitgezet en dat uitzetten heeft verder alleen maar voordelen dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Ja, t/m 2 Gbps abo's. Bij het 8 Gbps abo krijg je het Sagemcom modem ivm 10 Gbps uplink, Nokia is 2.5 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
MooDyBLueS schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:15:
[...]

Ja, t/m 2 Gbps abo's. Bij het 8 Gbps abo krijg je het Sagemcom modem ivm 10 Gbps uplink, Nokia is 2.5 Gbps.
Dan krijg ik denk ik een Sagemcom. Zit hier bridge modus in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
rvk schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:11:
[...]

Ja, die krijg je altijd en moet je behouden voor het geval je verbinding niet werkt (dan wil de helpdesk dat je hem weet aansluit om je e.v. eigen ONT uit te sluiten).

[...]

CGNAT moet je gewoon uit laten zetten.

Wil je perse je Asus router behouden? Of kun je die misschien gewoon als access point instellen en toch de Nokia als router gebruiken?
Ja ik heb 4 Asus routers in huis die als mesh werken. Ik heb rond 40-43 wifi en utp apparaten verbonden. Ik kan het eerst proberen met het Delta modem. Als dat niet gaat dan maar een ander modem aanschaffen.

Wat betreft router settings in de hoofd router (AX88U) heb ik niet heel veel;
- 3 port forwardings
- DDNS is actief
- firewalls / AI protection etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:43:
[...]

Dan krijg ik denk ik een Sagemcom. Zit hier bridge modus in dan?
Dat durf ik niet te zeggen, ik heb zelf het 2 Gbps abo gekozen. Maar heb wel een Zaram ONT met 10 Gbps uplink gekozen die direct in mijn UDM-SE zit, werkt perfect (heb er eea in dit topic over gedeeld). Dus als de Sagemcom geen bridge modus heeft, dan is een eigen modem altijd nog een optie voor je natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:47:
[...]

Ja ik heb 4 Asus routers in huis die als mesh werken. Ik heb rond 40-43 wifi en utp apparaten verbonden. Ik kan het eerst proberen met het Delta modem. Als dat niet gaat dan maar een ander modem aanschaffen.

Wat betreft router settings in de hoofd router (AX88U) heb ik niet heel veel;
- 3 port forwardings
- DDNS is actief
- firewalls / AI protection etc
Dit lijkt aardig op wat ik heb qua aantallen. Mijn setup nu:
- Zaram ONT SFP+ module met 10 Gbps uplink waar mijn 2 Gbps Delta glas op binnenkomt, deze zit in de:
- Ubiquiti UDM-SE, welke met 10 Gbps direct attach SFP+ kabel verbonden is met:
- USW Pro Max 16 PoE+ switch waarop al mijn hoofdverkeer aangesloten zit:
-- 3x U7 Pro met 2.5 Gbps uplink en PoE+ powered
-- 3x USW Flex mini 'slechts' 1 Gbps en PoE powered

Al mijn IoT/HA hubs zitten direct op de UDM-SE (kom niet boven de 8 voorlopig).

De 1 Gbps USW Flex mini's zijn mijn grootste beperking maar bijv. in de woonkamer staat een Apple TV 4K, Xbox Series X en Nintendo Switch dock erop aangesloten, allen maar 1 Gbps max en ze staan nooit gelijktijdig aan. Als dat wel zo is met de Nintendo Switch, dan werkt die draadloos dus snoept niks af. Daarom leek een USW Flex mini mij genoeg daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
MooDyBLueS schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:52:
[...]

Dit lijkt aardig op wat ik heb qua aantallen. Mijn setup nu:
- Zaram ONT SFP+ module met 10 Gbps uplink waar mijn 2 Gbps Delta glas op binnenkomt, deze zit in de:
- Ubiquiti UDM-SE, welke met 10 Gbps direct attach SFP+ kabel verbonden is met:
- USW Pro Max 16 PoE+ switch waarop al mijn hoofdverkeer aangesloten zit:
-- 3x U7 Pro met 2.5 Gbps uplink en PoE+ powered
-- 3x USW Flex mini 'slechts' 1 Gbps en PoE powered

Al mijn IoT/HA hubs zitten direct op de UDM-SE (kom niet boven de 8 voorlopig).

De 1 Gbps USW Flex mini's zijn mijn grootste beperking maar bijv. in de woonkamer staat een Apple TV 4K, Xbox Series X en Nintendo Switch dock erop aangesloten, allen maar 1 Gbps max en ze staan nooit gelijktijdig aan. Als dat wel zo is met de Nintendo Switch, dan werkt die draadloos dus snoept niks af. Daarom leek een USW Flex mini mij genoeg daar.
Ik wil een zo goedkoop, maar snel uiteraard, mogelijk oplossing. Met die Zaram en UDM-SE kost meer dan nodig lijkt me. Ik denk dat ik beter dan een XS-010X-Q of HN8010Ts-20, voor 130-140 euro kan halen. Dan ben ik ook klaar toch? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:24:
[...]

Ik wil een zo goedkoop, maar snel uiteraard, mogelijk oplossing. Met die Zaram en UDM-SE kost meer dan nodig lijkt me. Ik denk dat ik beter dan een XS-010X-Q of HN8010Ts-20, voor 130-140 euro kan halen. Dan ben ik ook klaar toch? :)
Ja. De XS-010X-Q zou ik doen, Delta kan daar de firmware automatisch van updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
PCJR schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:24:
[...]

Snap ik helemaal, wat ik heb is zwaar overkill, maar het is voor mij ook een leuke hobby om erbij te hebben. ;)

Hiervoor heb ik zo'n 3 jaar op een goedkoop Huawei WiFi 6 mesh kit setje gedraaid, dat was nog in ons vorige huis op KPN glasvezel. KPN levert waar het glas de meterkast in komt een directe RJ45 WAN verbinding, daar kan je alles op aansluiten wat je wilt bijna, Delta doet het dus anders, maar wat jij noemt zoals een XS-010X-Q is zeker een hele goede en makkelijke optie. Kwestie van een keer registreren en mogelijk nog Dynamisch IP (CGNAT) omzetting aanvragen en klaar ben je. Dan kan je je ASUS apparatuur er weer achter hangen.

Zie voor meer info over eigen modem dit topic:
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00
Well, vrijdag de 13e (!) word ik aangesloten. Wat lust Guidion in de koffie? ;)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:56
De laatste tijd heb ik steeds vaker last dat ik vertragingen heb bij het laden van enkele websites.

Op de browser zie ik dan (bijv.) het volgende in de timings staan:
code:
1
2
3
4
5
6
DNS-resolution: 1 ms
Connecting: 1 ms
TLS-setup: 0 ms
Sending: 12 ms
Waiting: 10,4 s
Receiving: 94 ms

Dit lijkt sporadig te gebeuren op verschillende websites (o.a. myfitnesspal.com, flightradar24.com e.d.. Nog niet echt een patroon in de getroffen websites kunnen ontdekken). Het gebeurt ook vaak maar voor enkele requests. Daarna is het weer een tijdje weg.

Terwijl ik mijn eigen netwerk aan het inspecteren ben, wou ik navragen of iemand hier iets soortgelijks heeft meegemaakt bij Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Net geprobeerd om via de chat als bestaande klant te verlengen met de actie van 24 maanden.

Het beste wat de medewerker kon bieden was de standaard €10,- korting per maand die ik ook krijg als ik mijn abonnement verleng via Mijn Delta, niet echt een aanbieding dus. Dan maar even kijken wat Odido te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 12:09
RAJH schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:32:
Net geprobeerd om via de chat als bestaande klant te verlengen met de actie van 24 maanden.

Het beste wat de medewerker kon bieden was de standaard €10,- korting per maand die ik ook krijg als ik mijn abonnement verleng via Mijn Delta, niet echt een aanbieding dus. Dan maar even kijken wat Odido te bieden heeft.
Hmm, ik heb vandaag gebeld, was geen enkel probleem. 250mbit voor 35,- of 1000mbit voor 40,-. 2 jaar lang. Ik kom wel van Caiway. En ik had gemeld dat er bij ons gegraven wordt door Glaspoort, misschien dat dat geholpen heeft? Noem ook zeker Odido aan de telefoon, ook dan gaan er deuren open..

Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80026260

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
EWS99 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:49:
[...]

Hmm, ik heb vandaag gebeld, was geen enkel probleem. 250mbit voor 35,- of 1000mbit voor 40,-. 2 jaar lang. Ik kom wel van Caiway. En ik had gemeld dat er bij ons gegraven wordt door Glaspoort, misschien dat dat geholpen heeft? Noem ook zeker Odido aan de telefoon, ook dan gaan er deuren open..

Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80026260
Ik denk dat het verschil zit in het op dit moment nog Caiway klant zijn. Want het noemen van de aanbieding van Odido heeft niet geholpen helaas.

Ook is in mijn gebied alleen Delta Fiber beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 12:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Sinds gisteren geen internet hier.
Krijg een melding dat de dns niet beschikbaar is. Meer mensen last ervan?

Omgeving Maasland.

Zag ze in de buurt wel graven in de grond waarbij er diverse groene kabels uit de grond lagen, vermoedelijk glasvezel. Ook de helpdesk vertelde gisteren dat er een breuk was.

Zo weer even aan de helpdesk vragen wat de status is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:13
Net ook gechat met Delta.
Mijn contract bij Caiway (black Friday deal) loopt nog tot half november maar na enig aandringen kan ik vanaf die datum toch gebruik maken van de aanbieding.

In eerste instantie wilden ze maar 12 maanden maanden korting geven met een twee jarig abonnement.
Toch gelukt om 24 maanden 1gbit + tv te krijgen voor 40€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Ik word komende vrijdagmiddag aangesloten. Staat cgnat standaard aan? En als ik die dan uit zet, hoe lang voor het uit is?

[ Voor 10% gewijzigd door Doane op 09-09-2024 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Doane Ja, op glasvezel staat dat standaard aan voor nieuwe klanten. Uitzetten doe je door te chatten/bellen met de klantenservice en te vragen dat uit te zetten, zelf uitzetten kan je niet. Bij mij duurde het een paar uurtjes, volgens mij ligt het er puur aan hoe snel het opgepakt wordt door de betreffende afdeling, dus kan misschien na 1 uur al in orde zijn, kan ook een dag duren als je wat meer pech hebt.

Aangezien je vrijdagmiddag aangesloten wordt: ik zou als het even kan niet tot 17u 's middags wachten, het laat zich raden dat dingen dan uiteraard mogelijk wat langer zullen duren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MooDyBLueS schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:37:
@Doane Ja, op glasvezel staat dat standaard aan voor nieuwe klanten. Uitzetten doe je door te chatten/bellen met de klantenservice en te vragen dat uit te zetten, zelf uitzetten kan je niet.
Ik meende dat je dit ook via de "Mijn Delta" omgeving kan doen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Slasher schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik meende dat je dit ook via de "Mijn Delta" omgeving kan doen?
Yes, maar ik wil graag weten of de cgnat toggle daar meteen staat en hoe lang het duurt voor het echt uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

Eindelijk komen ze hier ook langs om de glasvezel naar binnen te brengen.
ik heb alleen gevraagd of ze de kabel niet in de meterkast maar in de technische ruimte willen afmonteren, dat was tentijde van de glasvezelkabel voor de deur leggen geen probleem, maar nu staat het niet genoteerd.
En graven ze zelf naar beneden om in de meterkast binnen te komen? ik heb namelijk geen kruipruimte.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Ging hier via de kruipruimte

Ik heb zelf mijn installatie pakket net binnen, aansluiten was een eitje, dus heb de monteur afgezegd, nu nog wachten tot de activatie
Pagina: 1 ... 99 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.