Ik heb de Deco's ipv router in access point modus gezet: dat heeft heel veel verbeterd. Echter, wat nu nog gebeurt is dat onze zoon het verschil (in internetsnelheid) merkt als wij beneden ofwel live tv kijken of als we iets terugkijken dan wel een opname bekijken. Hoe wordt dat verschil veroorzaakt en wat zouden we eraan kunnen doen?marco2152 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Ja, klopt, zodat alle apparaten in mijn netwerk hetzelfde ip-adres hebben en de Deco mijn netwerk kan beheren. Ik zal deze test eens uitvoeren.
Ik weet dat dit niet primair het juiste topic is, maar aangezien er geen apart topic bestaat en ik wel verwacht dat genoeg mensen hier ervaring ermee hebben: ik probeer de knoop door te hakken voor mijn glasvezel + mobiel abo en omdat we bij KPN zaten maar door verhuizing naar Delta Fiber glasvezelnetwerk zijn gegaan (en tijdelijk Ziggo hebben) hebben we nu 4 mobiele KPN abo's waar de kortingen voor zijn vervallen.
Hoe dan ook: mij leek de combi Delta 2 Gbit/s + 4x Delta mobiel wel een mooie combinatie, ook omdat Delta wel IPv6 doet en Odido niet, maar er valt me qua bewoording iets op bij de mobiele abo's: alleen bij het duurste Unlimited abo wordt gesproken van 5G. Verder kan ik het nergens in de FAQ terugvinden of bij de 3GB/10GB/Flex Unlimited abo's nu alleen 4G wordt gebruikt of ook 5G. Weet iemand dat?
Hoe dan ook: mij leek de combi Delta 2 Gbit/s + 4x Delta mobiel wel een mooie combinatie, ook omdat Delta wel IPv6 doet en Odido niet, maar er valt me qua bewoording iets op bij de mobiele abo's: alleen bij het duurste Unlimited abo wordt gesproken van 5G. Verder kan ik het nergens in de FAQ terugvinden of bij de 3GB/10GB/Flex Unlimited abo's nu alleen 4G wordt gebruikt of ook 5G. Weet iemand dat?
https://www.delta.nl/mobiel/netwerk/
4G(+) netwerk
Onze 1 GB, 10 GB en FLEX Unlimited abonnementen maken gebruik van het 4G(+) netwerk. 4G(+) is de vierde generatie mobiele netwerken voor telefonie en internet. Het zorgt voor een supersnelle, stabiele en betrouwbare internetverbinding op je telefoon. De maximale download snelheid is 225 Mbps en de maximale uploadsnelheid is 10 Mbps. Hiermee kan je surfen, whatsappen, een podcastaflevering luisteren of een YouTube-filmpje bekijken zonder haperingen. Waar je maar wilt, ook onderweg.
Echter : Binnenkort wordt 5G als optie beschikbaar voor de overige DELTA Mobiel abonnementen en nog sneller, met oneindig veel mogelijkheden en een nog betere netwerkervaring.
4G(+) netwerk
Onze 1 GB, 10 GB en FLEX Unlimited abonnementen maken gebruik van het 4G(+) netwerk. 4G(+) is de vierde generatie mobiele netwerken voor telefonie en internet. Het zorgt voor een supersnelle, stabiele en betrouwbare internetverbinding op je telefoon. De maximale download snelheid is 225 Mbps en de maximale uploadsnelheid is 10 Mbps. Hiermee kan je surfen, whatsappen, een podcastaflevering luisteren of een YouTube-filmpje bekijken zonder haperingen. Waar je maar wilt, ook onderweg.
Echter : Binnenkort wordt 5G als optie beschikbaar voor de overige DELTA Mobiel abonnementen en nog sneller, met oneindig veel mogelijkheden en een nog betere netwerkervaring.
[ Voor 14% gewijzigd door Brentjuh2000 op 17-07-2024 09:20 ]
Thanks, helaas dus 4G behalve het allerduurste abo. Ik word namelijk altijd zenuwachtig van beloftes als "binnenkort" en ook zaken als "als optie". Gaat het dan per abo €5/mnd meer kosten ofzo? En wanneer precies? Binnenkort is voor de een over een week, voor de ander voor de zomer 2025.Brentjuh2000 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:19:
https://www.delta.nl/mobiel/netwerk/
4G(+) netwerk
Ik snap dat jij daar geen antwoord op hebt hoor, is dan ook geen reactie op jou, maar algemeen.
Als ik zou weten wat het extra gaat kosten en dat het bijv. in september/december/maart ofzo eraan komt, dan zou ik daar prima een overweging in kunnen maken, nu is dat toch wel lastig.
Ik snap het punt niet. Waarom zou jij op je telefoon in vredesnaam meer nodig hebben dan 225 Mbit per seconde? 4G+ snelheden op je telefoons zijn toch ruim voldoende? Dat heb je nu bij KPN toch ook al lang?MooDyBLueS schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:29:
[...]
Thanks, helaas dus 4G behalve het allerduurste abo. Ik word namelijk altijd zenuwachtig van beloftes als "binnenkort" en ook zaken als "als optie". Gaat het dan per abo €5/mnd meer kosten ofzo? En wanneer precies? Binnenkort is voor de een over een week, voor de ander voor de zomer 2025.
Ik snap dat jij daar geen antwoord op hebt hoor, is dan ook geen reactie op jou, maar algemeen.
Als ik zou weten wat het extra gaat kosten en dat het bijv. in september/december/maart ofzo eraan komt, dan zou ik daar prima een overweging in kunnen maken, nu is dat toch wel lastig.
Tot nu toe was 5G niks meer dan 4G+. Pas sinds vorige week zijn de nieuwe frequenties in gebruik waardoor er een snelheid op 5G mogleijk zou kunnen worden die veel hoger ligt. Maar dat is toch echt niet primair bedoeld voor je smartphone hoor.. Meer voor andere zaken die een vaste verbinding kunnen gaan vervangen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dus jij zegt dat de 5G die KPN/Odido/Vodafone/etc allemaal aanbieden geen échte 5G is?Barre73 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:50:
[...]
Ik snap het punt niet. Waarom zou jij op je telefoon in vredesnaam meer nodig hebben dan 225 Mbit per seconde? 4G+ snelheden op je telefoons zijn toch ruim voldoende? Dat heb je nu bij KPN toch ook al lang?
Tot nu toe was 5G niks meer dan 4G+. Pas sinds vorige week zijn de nieuwe frequenties in gebruik waardoor er een snelheid op 5G mogleijk zou kunnen worden die veel hoger ligt. Maar dat is toch echt niet primair bedoeld voor je smartphone hoor.. Meer voor andere zaken die een vaste verbinding kunnen gaan vervangen.
Hoe verklaar je dan dat ik op mijn Redmi Note 10 Pro die 4G+ max ondersteunt 33ms / 268 Mbps / 3.4 Mbps haal maar op mijn iPhone 15 Pro 16ms / 429 Mbps / 120 Mbps? Allebei hetzelfde KPN abo (op belminuten na, maar dat doet er ook niet toe).
Het Android toestel geeft ook daadwerkelijk "4G+" in beeld aan.
Maar voor de goede orde en om antwoord te geven op je vraag: meer dan 225 Mbit heb ik niet nodig nee, het gaat mij om de upload en de latency. En "nodig" is dan ook een groot woord, maar ik wil er gewoon wel gebruik van maken, ik kies ook niet voor niks voor een toptoestel met mijn iPhone 15 Pro, dan wil ik niet beknibbelen op een slechtere mobiele verbinding dan mijn toestel aankan.
En van de 4 abo's zijn er uiteindelijk maar 2 waarvan ik zeg: daar wil ik echt 5G, dus als ik puur 2 stuks bij KPN laat lopen of Odido, is dat dus ook een optie voor ons. Het gaat hierbij om mijn abo en dat van mijn vrouw. De andere abo's is een 'zakelijk' abo van mij, daar is 4G genoeg, ik haal er alleen e-mail enzo mee op. En de laatste is van mijn zoon die een van mijn oude iPhones gebruikt en tot 4G beperkt is.
Tot een paar weken geleden konden de drie operators alleen nog 5G aanbieden via dezelfde frequenties als 4G. Dit omdat de 3,5Ghz band die zo belangrijk is voor de echt snelle 5G nog niet beschikbaar was (omdat er nog een satellietbedrijf met die frequenties werkte). Dat leverde maar een kleine theoretische snelheidsverhoging op maar je ziet inderdaad wel 5G in beeld staan.MooDyBLueS schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:03:
[...]
Dus jij zegt dat de 5G die KPN/Odido/Vodafone/etc allemaal aanbieden geen échte 5G is?
Hoe verklaar je dan dat ik op mijn Redmi Note 10 Pro die 4G+ max ondersteunt 33ms / 268 Mbps / 3.4 Mbps haal maar op mijn iPhone 15 Pro 16ms / 429 Mbps / 120 Mbps? Allebei hetzelfde KPN abo (op belminuten na, maar dat doet er ook niet toe).
Twee weken geleden eindigde de veiling van de 3,5 Ghz frequenties en afgelopen week hebben Odido en KPN al direct hun nieuwe frequenties in gebruik genomen dus vanaf nu moeten die snelheden wel degelijk omhoog kunnen gaan.
En waarom je op hetzelfde netwerk met twee telefoons verschillende snelheden haalt kan allerlei oorzaken hebben. Het maakt mij verder ook niet uit waarom je het wil. Ik vroeg het me gewoon af omdat ik zelf weinig toepassingen kon bedenken voor een mobiele telefoon die zulke hoge snelheden vergen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Eerder heeft Delta gecommuniceerd dat Q1-2024 5G voor alle abo's aangezet zou worden. Maar de beloftes van Delta neem ik al een jaar of 2 met een korreltje zout 
Het is ook de reden dat ik mijn mobiele abo naar een andere provider verhuisd heb. Jammer van de "gratis" eredivisiekanalen, maar elders is er wel 5G en ontwikkeling.
Sowieso is Delta Mobiel een hele vreemde voor mij. Geen direct eigen nummers om heen te bellen, geen fatsoenlijke site en mobiele app zeer gedateerd. Maar qua kwaliteit is het niet beter of slechter dan een ander, heb in 2 jaar tijd wat simkaart problemen gehad (simkaart op mijn aandringen vervangen en probleem was weg) en toen ik naar de UK ging kortgeleden. Kom veel in het buitenland, nooit problemen. Maar in de UK geen internet. Bleek de APN niet goed te staan, terwijl letterlijk 2 dagen ervoor de verbinding in België prima was. Pas 2 dagen na aankomst kreeg ik een automatische SMS van Delta met de juiste APN instellingen.
Het is ook de reden dat ik mijn mobiele abo naar een andere provider verhuisd heb. Jammer van de "gratis" eredivisiekanalen, maar elders is er wel 5G en ontwikkeling.
Sowieso is Delta Mobiel een hele vreemde voor mij. Geen direct eigen nummers om heen te bellen, geen fatsoenlijke site en mobiele app zeer gedateerd. Maar qua kwaliteit is het niet beter of slechter dan een ander, heb in 2 jaar tijd wat simkaart problemen gehad (simkaart op mijn aandringen vervangen en probleem was weg) en toen ik naar de UK ging kortgeleden. Kom veel in het buitenland, nooit problemen. Maar in de UK geen internet. Bleek de APN niet goed te staan, terwijl letterlijk 2 dagen ervoor de verbinding in België prima was. Pas 2 dagen na aankomst kreeg ik een automatische SMS van Delta met de juiste APN instellingen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
@Drardollan Die beloftes is precies wat ik bedoel. Ik heb me op een ander gebied ook al eens gestoten aan beloftes die niet waargemaakt werden, dus tot er of een keiharde datum is (en dat is niet "Qx 20xx" maar bijv "1 aug 2024") of het er al is, ga ik daar niet vanuit. Ik bekijk Delta Mobiel dan ook puur als 4G provider (los van het 5G Unlimited abo).
Ik heb even wat berekeningen zitten maken tov mijn oude situatie waar ik KPN glasvezel met KPN mobiel had. Die mobiele abo's heb ik nog, maar glasvezel niet omdat ik verhuisd ben en hier alleen DFN aangelegd kon worden (naast Ziggo wat ik nu tijdelijk heb). Per maand:
KPN voorheen = € 121
Delta + KPN = € 146
Delta + Delta Mobiel = € 122
Delta + Odido mobiel = € 143
Delta + 2x Delta Mobiel (4G) + 2x Odido mobiel (5G) = € 136
Paar opmerkingen:
- KPN was 1 Gbit/s, voor Delta reken ik met 2 Gbit/s wat +€10/mnd is
- ik heb rekening gehouden met de extra kortingen die je krijgt bij internet en/of mobiel
- internetprijzen zijn de prijzen na x aantal maanden korting, want ik ben niet van plan steeds over te stappen als het gewoon bevalt
Kortom: blijkt dat ik sowieso duurder uit ga zijn dan voorheen, daarmee schiet het voor mij eigenlijk niet zoveel op om over te stappen naar een ander. Ik wil sowieso Delta glas vanwege IPv6 (ook een eis voor matter bijv. wat ik al heb draaien) en mobiel maakt me weinig uit zolang het 5G is, uiteindelijk zit je toch bij 1 van de grote 3. En KPN heeft als enige nog het voordeel dat je 1 Unlimited abo kan afsluiten en vervolgens 3x een 0 GB abo erbij die maandelijks automatisch GB's gedeeld krijgen, totaal tot 50/75 GB afhankelijk welke Unlimited je doet. En dat is puur de gedeelde GB's, los van je eigen onbeperkte GB's. Dat geeft wel een enorme flexibiliteit, je koopt dus eigenlijk een unlimited abo met 50-75 GB te delen GB's die je zelf mag weten hoe je die verdeeld. En de grap is dat bij KPN mobiel de abo's met beperking op data (dus de 0-12 GB abo's) op de maximale 600 Mbit/s werken, terwijl Odido die abo's juist capt op 300 Mbit/s.
Ik heb even wat berekeningen zitten maken tov mijn oude situatie waar ik KPN glasvezel met KPN mobiel had. Die mobiele abo's heb ik nog, maar glasvezel niet omdat ik verhuisd ben en hier alleen DFN aangelegd kon worden (naast Ziggo wat ik nu tijdelijk heb). Per maand:
KPN voorheen = € 121
Delta + KPN = € 146
Paar opmerkingen:
- ik heb rekening gehouden met de extra kortingen die je krijgt bij internet en/of mobiel
- internetprijzen zijn de prijzen na x aantal maanden korting, want ik ben niet van plan steeds over te stappen als het gewoon bevalt
Kortom: blijkt dat ik sowieso duurder uit ga zijn dan voorheen, daarmee schiet het voor mij eigenlijk niet zoveel op om over te stappen naar een ander. Ik wil sowieso Delta glas vanwege IPv6 (ook een eis voor matter bijv. wat ik al heb draaien) en mobiel maakt me weinig uit zolang het 5G is, uiteindelijk zit je toch bij 1 van de grote 3. En KPN heeft als enige nog het voordeel dat je 1 Unlimited abo kan afsluiten en vervolgens 3x een 0 GB abo erbij die maandelijks automatisch GB's gedeeld krijgen, totaal tot 50/75 GB afhankelijk welke Unlimited je doet. En dat is puur de gedeelde GB's, los van je eigen onbeperkte GB's. Dat geeft wel een enorme flexibiliteit, je koopt dus eigenlijk een unlimited abo met 50-75 GB te delen GB's die je zelf mag weten hoe je die verdeeld. En de grap is dat bij KPN mobiel de abo's met beperking op data (dus de 0-12 GB abo's) op de maximale 600 Mbit/s werken, terwijl Odido die abo's juist capt op 300 Mbit/s.
En de combinatie Odido glasvezel met Odido mobiele abonnementen? Met de aanname dat bij jullie Odido over Delta beschikbaar is.MooDyBLueS schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:10:
@Drardollan Die beloftes is precies wat ik bedoel. Ik heb me op een ander gebied ook al eens gestoten aan beloftes die niet waargemaakt werden, dus tot er of een keiharde datum is (en dat is niet "Qx 20xx" maar bijv "1 aug 2024") of het er al is, ga ik daar niet vanuit. Ik bekijk Delta Mobiel dan ook puur als 4G provider (los van het 5G Unlimited abo).
KPN voorheen = € 121
Delta + KPN = € 146
Paar opmerkingen:
Staat letterlijk in mijn reactie hierboven.Incognitum schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:30:
[...]
En de combinatie Odido glasvezel met Odido mobiele abonnementen? Met de aanname dat bij jullie Odido over Delta beschikbaar is.
Los daarvan is Odido even duur: 55/mnd voor 1Gbit of 65/mnd voor 2 Gbit. Odido geeft namelijk ook al korting vanaf 2 mobiele abo's, constructie is dus iets anders want bij Delta kan je ook alleen mobiel afnemen als je al internet hebt en dan krijg je bij 1 mobiel abo al korting. Linksom of rechtsom zijn ze dus even duur (gecombineerd met Odido mobiele abo's).Ik wil sowieso Delta glas vanwege IPv6 (ook een eis voor matter bijv. wat ik al heb draaien)
[ Voor 30% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-07-2024 14:44 ]
Vreemd dat er zoveel rammelt aan het mobiele product van Delta.
Zo goedkoop zijn ze namelijk niet met hun bundels.
Zo goedkoop zijn ze namelijk niet met hun bundels.
Verwijderd
Als je DMZ instellt, dan is geen portwarding meer nodig: al het binnenkomend verkeer (met alle poorten) wordt naar het IP in de DMZ gestuurd.larsg schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:27:
[...]
Bedankt voor je reactie. Uiteraard probeer ik DMZ in te stellen op de Nokia en niet op mijn USG 3P. De ranges staan ook goed, alles werkt lekker behalve portforwarding.
Ik denk dat ik het antwoord wel zelf kan beredeneren. Mijn ouders (70+) zeggen altijd ja het internet heeft altijd kuren op zondag middag avond. Dat is al van oudsher zo. Nou kan ik mij dat herinneren uit de ADSL inbel tijd. Dat was natuurlijk een capaciteit probleem. En zondag avond zaten we opeens massaal op hyves en habbo.
Maar van de 3x dat ik de router heb moeten resetten afgelopen 2 jaar was het 3x zondag rond deze tijd. Is dat een kwestie van op zondag is er nog steeds meer verkeer? (kan ik vast ergens bij de AMS-IX zien) of is het gewoon simpelweg een kwestie van geen beheerders aan het werk, dus vaker storing?
In de grafiek van AMS-IX zie ik maar weinig verchil met de rest van de week. Natuurlij is 90 procent, streaming, youtube en data. Is het dan misschien zo dat onze DNS servers op zondag vaker in de shit raken doordat er meer "gewoon" geinternet wordt?
Of is het puur toeval? ik heb nog de leeftijd dat ik van mijn ouders alles aan neem als waarheid. Dus ja het internet is op zondag wel vaker traag of in storing. zo is het altijd geweest, en dat blijft er misschien een beetje in hangen. ook met 2GB glasvezel
Maar van de 3x dat ik de router heb moeten resetten afgelopen 2 jaar was het 3x zondag rond deze tijd. Is dat een kwestie van op zondag is er nog steeds meer verkeer? (kan ik vast ergens bij de AMS-IX zien) of is het gewoon simpelweg een kwestie van geen beheerders aan het werk, dus vaker storing?
In de grafiek van AMS-IX zie ik maar weinig verchil met de rest van de week. Natuurlij is 90 procent, streaming, youtube en data. Is het dan misschien zo dat onze DNS servers op zondag vaker in de shit raken doordat er meer "gewoon" geinternet wordt?
Of is het puur toeval? ik heb nog de leeftijd dat ik van mijn ouders alles aan neem als waarheid. Dus ja het internet is op zondag wel vaker traag of in storing. zo is het altijd geweest, en dat blijft er misschien een beetje in hangen. ook met 2GB glasvezel
Misschien dat iemand met meer verstand van glasvezel en xgs pon technieken mij kan corrigeren? Maar is het met deze techniek wel weer eerder een ding? Net als in de ADSL tijd. De hele week zit hier in het dorp nauwelijks iemand te computeren? En zondag middag doen alle boeren hun computer zaken. Als we met XGS PON in principe alle data van alle lijnen binnen krijgen, en het pas hier bij het Nokia modem gescheiden word tussen de eind gebruiker? Dan zou het dus in theorie kunnen dat ons modem op zondag net iets meer moeite en warmte maakt waardoor ik hem net moest resetten? Of is het eerder een DNS probleem door toch meer gewoon internet verkeer.
edit2*
Wat ik mij ook bedenk is, je ziet maar een klein beetje meer op zondag bij AMS-IX maar dat is natuurlijk met de meeste bedrijven dicht. Dus er word dan wel degelijk meer internet gebruikt door de normale particulier?
[ Voor 27% gewijzigd door rcthans op 21-07-2024 17:17 ]
Volgens Delta kan ik vanaf morgen gebruik maken van mijn verbinding. Ook guidion komt morgen om het aan te sluiten. (Kan het prima zelf maar dacht na al dat gezeur als er iets niet goed is).
Nu valt het wel op dat het lampje van de modem nog rood is en ik op het modem ook zie dat er geen verbinding is.
Calculeert Delta echt geen ruimte in en is de 25e echt 25e? Ben stiekem bang dat guidiom hier morgen staat en dat er geen signaal op zit 😂.
Nu valt het wel op dat het lampje van de modem nog rood is en ik op het modem ook zie dat er geen verbinding is.
Calculeert Delta echt geen ruimte in en is de 25e echt 25e? Ben stiekem bang dat guidiom hier morgen staat en dat er geen signaal op zit 😂.
@bassiej19 Ik kreeg twee dagen voor oplevering van mijn Delta verbinding een mailtje dat de verbinding op 6 uur 's morgens op de dag van oplevering online zou komen (en dat was ook zo).
Zijn enkele mogelijkheden. De meest logische zijn dat je de kabel er niet goed in gedaan hebt, de kabel gebroken is of je nog niet gepatcht bent. En de patch zou vandaag wel al gezet moeten zijn of eerder. Dus er bestaat een kans dat het morgen niet gaat werken.bassiej19 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:12:
Volgens Delta kan ik vanaf morgen gebruik maken van mijn verbinding. Ook guidion komt morgen om het aan te sluiten. (Kan het prima zelf maar dacht na al dat gezeur als er iets niet goed is).
Dat heeft niks te maken met een rood lampje op de Nokia router. PON lampje moet groen zijn.PeterPan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:24:
@bassiej19 Ik kreeg twee dagen voor oplevering van mijn Delta verbinding een mailtje dat de verbinding op 6 uur 's morgens op de dag van oplevering online zou komen (en dat was ook zo).
Ik zit momenteel op glas bij Caiway, en overweeg de overstap te maken naar Delta Glasvezel. Wat betreft de omschakeling ..... Is dit alleen een kwestie van een andere modem aangezien Delta en Caiway op dezelfde infra zitten? Of zullen ze ook moeten patchen in de wijkkast? Iemand die dat weet?
De kans is groot dat je bij deze wissel omgezet wordt naar XGS-PON. Je krijgt dan een Nokia gateway (ONT, router, access point), de XS-2426g-b.Svennos1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:08:
Ik zit momenteel op glas bij Caiway, en overweeg de overstap te maken naar Delta Glasvezel. Wat betreft de omschakeling ..... Is dit alleen een kwestie van een andere modem aangezien Delta en Caiway op dezelfde infra zitten? Of zullen ze ook moeten patchen in de wijkkast? Iemand die dat weet?
Dat zou top zijn, weer een schakel minder waar het fout kan gaan. Wil niet (lang) zonder internet komen. Ik zou van 400Mb naar een 1GB verbinding gaan. Zou het patchen niet alleen voor de nieuwe 2 of 8GB verbindingen zijn? (Ik heb alleen internet, geen tv etc)RoRoNL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:10:
@Svennos1 Wanneer je tussen deze providers wisselt én je blijft op dezelfde snelheid (of lager), dan is simpelweg de routers omwisselen genoeg en hoeft er niet gepatched te worden. Hier hoef je dus absoluut geen monteur voor te ontvangen.
Hoe ik zaken hier gelezen heb zetten ze iedereen over naar XGS-PON bij een abo aanpassing. En bij een ISP wissel (wat het formeel is) kan het natuurlijk al helemaal, je wisselt toch van ISP en hebt dus downtime. Bij een snelheidsaanpassing binnen hetzelfde abo is downtime natuurlijk lastiger te verantwoorden, maar doen ze het meen ik ook?RoRoNL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:17:
@ernstoud Oh, sinds wanneer zet Delta iedere 'nieuwe' klant standaard op XGS-PON, dat is toch enkel vanaf de +1Gig pakketten, of heb ik iets gemist?
Bij veranderingen in het abonnement. En dit is zelfs een nieuw abonnement. Vrijwel zeker zal er XGS-PON infra in de POP staan dus wordt de vraagsteller daar dan op gezet.RoRoNL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:17:
@ernstoud Oh, sinds wanneer zet Delta iedere 'nieuwe' klant standaard op XGS-PON, dat is toch enkel vanaf de +1Gig pakketten, of heb ik iets gemist?
Dank voor de correctie, ik heb deze verandering in de Delta bedrijfsvoering gemist.
Al is het dus in de individuele gevallen geen 100% zekerheidje. Merci
Al is het dus in de individuele gevallen geen 100% zekerheidje. Merci
Dat ligt eraan. Als je nu Genexis apparatuur hebt zit je op AON. Bij een overstap naar elke andere provider ga je sowieso dan naar XGS-PON en dan moet je in de centra omgezet worden en krijg je andere apparatuur. Heb je nu Nokia (XGS-PON) apparatuur dan is het alleen een wissel van apparatuur in huis.Svennos1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:08:
Ik ben van Caiway naar Delta overgestapt, maar ook naar een ander abonnement/snelheidSvennos1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:08:
(van 700mbps naar 1gb/1gb)
Ik dacht (ook) eerst dat zo’n monteur van Guidion niet nodig was, maar toch voor de zekerheid maar door laten gaan. En dat was maar goed ook, want toen de nieuwe Nokia modem was aangesloten was er geen signaal. Dus de Guidion monteur heeft bij Delta de status opgevraagd van de omzetting. Gelukkig werd dat dezelfde dag nog wel uitgevoerd. Maar schijnt dat hier vanwege slechte weersomstandigheden ook vertragingen kunnen ontstaan. Wel vreemd is dat er geen signaal was, dat is opgelost, maar als ik via speedtest de snelheid opvraag geeft ie nog wel “Caiway” aan.
Ik heb gisteren bij mijn moeder de glasvezel van Caiway aangesloten. 10 minuutjes wachten en alles werkte.
We kregen meteen een email van Delta dat het abonnement in ging.
We kregen meteen een email van Delta dat het abonnement in ging.
Speedtest weet natuurlijk niet welke ISP je hebt. Die kijken gewoon naat het IP adres en op naam van wie dat staat (/wie eigenaar van het subnet is). En gezien Caiway & Delta een pot nat is zou het mij niks verbazen als ze of dezelfde IP subnetten delen of dat ze zo nu en dan wat adressen / subnetten heen en weer schuiven.R7W5E schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:41:
maar als ik via speedtest de snelheid opvraag geeft ie nog wel “Caiway” aan.
Dat klopt inderdaad, alleen deed men (support Delta) aan de telefoon overkomen dat dat aangepast zou worden (mogeljk een aantal dagen) ná de omzetting, maar dat is tot op heden nog steeds Caiway, dus dat zal 1 pool van IP adressen zijn.RobertMe schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:12:
[...]
Speedtest weet natuurlijk niet welke ISP je hebt. Die kijken gewoon naat het IP adres en op naam van wie dat staat (/wie eigenaar van het subnet is). En gezien Caiway & Delta een pot nat is zou het mij niks verbazen als ze of dezelfde IP subnetten delen of dat ze zo nu en dan wat adressen / subnetten heen en weer schuiven.
Ik heb deze overstap gemaakt en ik ben naar XGS-PON overgezet, daarvoor wordt je aansluiting omgepatcht naar de XGS-PON infrastructuur.Svennos1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:08:
Vandaag is alles bij mij aangesloten.
Nu probeer ik een paar simpele portforwards door te voeren maar kom geen stap verder.
Kwan er al snel achter dat ik op een CGNAT zat deze via MijnDelta aangepast naar Dynamisch IP
Krijg nu een ip van 149. binnen ipv 100. Dus dat lijkt aangepast te zijn.
Maar als ik mijn nieuwe IP ping krijg ik al 0 reactie terug. (kan het zijn dat dit nog even kan duren? Was om 2 uur aangepast, dus nu 1.5 uur verder).
Verder wel gewoon internet en tv.
Firewall staat uit UPNP / DLNA staat uit. (default).
Ook als ik een poort check doe krijg ik : Reason: Connection timed out
Port Forward ook al opnieuw toegevoegd nadat het is gewijzigd en staat er volgens mij gewoon goed in (is voor Plex btw):
/f/image/zWm0yh3nosuxANFibvVRE1Di.png?f=fotoalbum_large)
Iemand nog een idee wat het verder kan zijn?
Nu probeer ik een paar simpele portforwards door te voeren maar kom geen stap verder.
Kwan er al snel achter dat ik op een CGNAT zat deze via MijnDelta aangepast naar Dynamisch IP
Maar als ik mijn nieuwe IP ping krijg ik al 0 reactie terug. (kan het zijn dat dit nog even kan duren? Was om 2 uur aangepast, dus nu 1.5 uur verder).
Port Forward ook al opnieuw toegevoegd nadat het is gewijzigd en staat er volgens mij gewoon goed in (is voor Plex btw):
/f/image/zWm0yh3nosuxANFibvVRE1Di.png?f=fotoalbum_large)
In de Nokia router kun je zien als CG-NAT aan staat of niet.
Had ik dit laatste ook maar gedaan, ben al jaren klant van Caiway en Delta. Telkens wisselen ivm de kosten en dat ging altijd goed. Tot afgelopen vrijdag toen ik weer van Caiway naar Delta ging.R7W5E schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:41:
[...]
Ik ben van Caiway naar Delta overgestapt, maar ook naar een ander abonnement/snelheid
(van 700mbps naar 1gb/1gb)
Ik dacht (ook) eerst dat zo’n monteur van Guidion niet nodig was, maar toch voor de zekerheid maar door laten gaan. En dat was maar goed ook, want toen de nieuwe Nokia modem was aangesloten was er geen signaal. Dus de Guidion monteur heeft bij Delta de status opgevraagd van de omzetting. Gelukkig werd dat dezelfde dag nog wel uitgevoerd. Maar schijnt dat hier vanwege slechte weersomstandigheden ook vertragingen kunnen ontstaan. Wel vreemd is dat er geen signaal was, dat is opgelost, maar als ik via speedtest de snelheid opvraag geeft ie nog wel “Caiway” aan.
1x Nokia XS-2426G-B van Caiway retour, en 1x Nokia XS-2426G-B van Delta aangesloten.
Aangesloten, wachten tot het geactiveerd werd (kreeg binnen een paar minuten een mail van Caiway dat het abonnement was opgezegd, en van Delta dat het nieuwe abo actief is) maar toen miste ik 1 ledje op het modem...
Power, PON en WLAN actief. maar Internet niet.
Ticket ingeschoten (diverse keren webcare dus) en tot op vandaag nog geen internet of enige terugkoppeling.
De factuur ligt uiteraard al wel op de mat.
Jammer. Leek mij niet zo'n heftige storing. Met mijn eigen modemregistratie ging dit nog makkelijker, ben nu gewoon een 'sitting duck'. Afwachten dan maar zit niets anders op. Zal daarna nog wel gaan 'bitchen' over de rekening.
Waar ergens?bjusterbaarlik schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:04:
In de Nokia router kun je zien als CG-NAT aan staat of niet.
Oef, dat is minder,Axilla schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:
[...]
Had ik dit laatste ook maar gedaan, ben al jaren klant van Caiway en Delta. Telkens wisselen ivm de kosten en dat ging altijd goed. Tot afgelopen vrijdag toen ik weer van Caiway naar Delta ging.
1x Nokia XS-2426G-B van Caiway retour, en 1x Nokia XS-2426G-B van Delta aangesloten.
Aangesloten, wachten tot het geactiveerd werd (kreeg binnen een paar minuten een mail van Caiway dat het abonnement was opgezegd, en van Delta dat het nieuwe abo actief is) maar toen miste ik 1 ledje op het modem...
Ticket ingeschoten (diverse keren webcare dus) en tot op vandaag nog geen internet of enige terugkoppeling.
Jammer. Leek mij niet zo'n heftige storing. Met mijn eigen modemregistratie ging dit nog makkelijker, ben nu gewoon een 'sitting duck'. Afwachten dan maar zit niets anders op. Zal daarna nog wel gaan 'bitchen' over de rekening.
hoop voor je dat ze het spoedig (kunnen) oplossen
ip van 192.168.1.254 naar 192.168.1.1 gezet en opeens werkt het.....Silence schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:36:
Vandaag is alles bij mij aangesloten.
[Afbeelding]
Kun je niet beter een belletje wagen naar de klantenservice als je contact afloopt? Als je blijft willen ze best leuke aanbiedingen doen, die niet op de website staan.Axilla schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:
[...]
Had ik dit laatste ook maar gedaan, ben al jaren klant van Caiway en Delta. Telkens wisselen ivm de kosten en dat ging altijd goed. Tot afgelopen vrijdag toen ik weer van Caiway naar Delta ging.
Scheelt je gedoe met modem wissel.
Dat was een drama dus. Dik 4 dagen zonder internet gezeten, over-en-weer met klantenservice op de chat en tickets die ge-escaleerd werden. Na dik 4 dagen werkte het pas. Ondertussen al wel een factuur in de email en afgeboekt voor de periode dat ik geen internet had, dus compensatie aangevraagd wat dan wel weer snel geregeld was.R7W5E schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:40:
[...]
Oef, dat is minder,
hoop voor je dat ze het spoedig (kunnen) oplossen
Daarna nog een TV abonnement er bij genomen (was ik vergeten aan te vragen) maar dat ging ook fout, 2 dagen later pas verhopen nadat 2e lijns er mee bezig was.
Gisteren een verzoek gedaan om mn eigen modem (Nokia XS-010X-Q) weer te registreren, dus ja hoor daar gaan we weer..... werkt niet. Iets in de registratie fout gegaan denk ik want PON verbinding komt niet online. (lampje blijft knipperen).
Dus daar kan ik ook weer achteraan.
Zucht.... ben al zeker 8 tot 10jaar bij Caiway/Delta en nog nooit echt problemen gehad maar deze laatst overstap van Caiway naar Delta is er eentje om zo snel mogelijk te vergeten. (En een goede les om gewoon een monteur de boel in werking te laten zetten).
Heb ik gedaan, ben zelfs gebeld of ik geinteresseerd was om langer klant te blijven. Dat zou m.i. ook elke provider moeten doen om klanten te behouden.ribbe82 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:49:
[...]
Kun je niet beter een belletje wagen naar de klantenservice als je contact afloopt? Als je blijft willen ze best leuke aanbiedingen doen, die niet op de website staan.
Scheelt je gedoe met modem wissel.
Qua abonnementkosten was dat helaas duurder dan de aanbieding bij Delta.
Je zou denken dat het behouden van het modem dan een administratieve handeling zou zijn (want MAC en PON-ID zijn namelijk bekend, dus geen onderbreking in dienstverlening?).
Axilla schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:06:
[...]
Heb ik gedaan, ben zelfs gebeld of ik geinteresseerd was om langer klant te blijven. Dat zou m.i. ook elke provider moeten doen om klanten te behouden.
offtopic:
Ziggo doet dat ook. En de hoogste korting krijg je uiteraard pas / makkelijker als je eerst opzegt en als ze dan bellen wat blijft aandringen op een hogere korting. Gewoon opbellen met de vraag voor korting krijg je echter zelden een evengoed aanbod.
Ziggo doet dat ook. En de hoogste korting krijg je uiteraard pas / makkelijker als je eerst opzegt en als ze dan bellen wat blijft aandringen op een hogere korting. Gewoon opbellen met de vraag voor korting krijg je echter zelden een evengoed aanbod.
Dit heb ik dus gedaan, van Caiway 400/400 lijn naar Delta 2000/2000 internet only.Svennos1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:08:
Ik ontving dezelfe nokia router, normaal zou het zo moeten zijn dat je de nieuwe modem aansluit en dat de Router dan snap dat je op Delta zit.
Alles wordt op afstand geregeld, alleen had ik op de dag van oplevering op Donderdag 1-Aug tot aan Maandag loop van de ochtend 5-Aug geen internet. Reden is mij niet duidelijk gemaakt, ik heb op Zaterdag 3-Aug een nieuwe router ontvangen maar dit heeft niets opgeleverd.
Vermoed dat er in de wijk centrale wellicht iets nog aangepast moest worden, na Maandag ochtend een telefoontje gehad te hebben dat het zou werken en dat ik alleen de router uit, en even uit laten en dan weer aan zetten het internet moest werken, gelukkig was dit het geval iig
Normal iets simpels maar je kan de pech hebben, Delta is tot 21:00 te berijken en de persoon aan de telefoon heeft goed geprobeerd te helpen. Ik had gelukkig nog een 4g router op de zaak liggen die ik kon gebruiken anders hele weekend geen internet gehad.
Delta is nu eenmaal goedkoper (of sneller voor de xzelfde prijs) dan Caiway, verder is het natuurlijk identiek aangezien het netwerk van Delta is.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Ik heb een zzp verbinding bij Delta afgesloten, maar ik heb issues om mijn git server via SSH te bereiken. Weet iemand of Delta standaard poorten blokkeerd?
Heb je meer informatie? Waar staat de Git server en waar sta je zelf? Als die server thuis staat en je zelf buiten de deur bent dan is het zeer aannemelijk dat Delta je een "Standaard IP adres" heeft gegeven, waarmee ze bedoelen dat CGNAT wordt toegepast, en je helemaal geen publiekelijk bereikbaar IP adres hebt. Je kunt dit dan (zelf?) aanpassen naar "Dynamisch IP" en dan wordt CGNAT niet meer toegepast en krijgt jouw router gewoon een publiekelijk toegankelijk IP adres en werken port forwards ook (mits je ze uiteraard in het modem hebt staan).powerboat schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:30:
Ik heb een zzp verbinding bij Delta afgesloten, maar ik heb issues om mijn git server via SSH te bereiken. Weet iemand of Delta standaard poorten blokkeerd?
Poorten naar buiten toe blokkeren (jij bent thuis en Git server staat buiten de deur) zou uberhaupt al niet mogen onder de netneutealiteit wetgeving.
Ik heb geen cgnat, maar inderdaad een dynamisch adres en mijn git server staat thuis.RobertMe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:29:
[...]
Heb je meer informatie? Waar staat de Git server en waar sta je zelf? Als die server thuis staat en je zelf buiten de deur bent dan is het zeer aannemelijk dat Delta je een "Standaard IP adres" heeft gegeven, waarmee ze bedoelen dat CGNAT wordt toegepast, en je helemaal geen publiekelijk bereikbaar IP adres hebt. Je kunt dit dan (zelf?) aanpassen naar "Dynamisch IP" en dan wordt CGNAT niet meer toegepast en krijgt jouw router gewoon een publiekelijk toegankelijk IP adres en werken port forwards ook (mits je ze uiteraard in het modem hebt staan).
Poorten naar buiten toe blokkeren (jij bent thuis en Git server staat buiten de deur) zou uberhaupt al niet mogen onder de netneutealiteit wetgeving.
Uit security oogpunt kan ik me voorstellen dat bepaalde poorten zijn gesloten. Ziggo doet dat bijv. ook met uitgaande smtp poort 25.
Maar zo te horen doen ze dit niet, ik ga maar even verder struinen in mijn eigen config.
Ik zie het al de Nokia XS-2426G-B heeft issues met portforwards/dmz, internet staat er vol van
.

Vreemd die ervaring heb ik niet op het werk, maar SSH staat ook niet naar buiten open, dergelijke authenticatie zoals RDP zet ik ook niet naar buiten open, enkel het broodnodige voor webapplicaties en de intern gehoste VPN (Linux), die zijn allemaal prima te bereiken en vanuit daar kan er weer SSH/RDP connectie gemaakt worden.powerboat schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:09:
Ik zie het al de Nokia XS-2426G-B heeft issues met portforwards/dmz, internet staat er vol van.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Ik heb de oplossing gevonden, zo te lezen heeft de Nokia last van dan NAT hairpin / NAT reflection niet werkt en dit moet doen via mijn eigen DNS.CriticalHit_NL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:47:
[...]
Vreemd die ervaring heb ik niet op het werk, maar SSH staat ook niet naar buiten open, dergelijke authenticatie zoals RDP zet ik ook niet naar buiten open, enkel het broodnodige voor webapplicaties en de intern gehoste VPN (Linux), die zijn allemaal prima te bereiken en vanuit daar kan er weer SSH/RDP connectie gemaakt worden.
Ik gebruik SSH om mijn Ansible playbooks versleuteld beschikbaar te maken via GIT i.c.m. SSH-Keys. RDP is sowieso een no-go om direct naar buiten open te zetten.
Overigens zou je wel RDP over SSH kunnen tunnelen en dan kan het wel veilig
Ja klopt NAT-Hairpinning werkt niet, het bereiken bv. van de VPN vanuit intern netwerk lukt enkel via lokaal IP maar niet via de externe DNS hostnaam. Maar ja dat is het enige wat hier achteruitging t.a.v. de Fritz!Box
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Had niet door dat dit nog een ding was anno 2024CriticalHit_NL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:59:
Ja klopt NAT-Hairpinning werkt niet, het bereiken bv. van de VPN vanuit intern netwerk lukt enkel via lokaal IP maar niet via de externe DNS hostnaam. Maar ja dat is het enige wat hier achteruitging t.a.v. de Fritz!Box

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Hoeft anno 2024 ook geen ding te zijn. Als je namelijk de 2024 techniek genaamd IPv6 gebruikt heb je geen NAT en dus ook geen NAT hairpinning nodig.powerboat schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Had niet door dat dit nog een ding was anno 2024, dacht dat ik mijn server gewoon kon verplaatsen, het externe IP aanpassen en klaar
.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
True, maar helaas werkt de wereld toch iets anders en hadden we dit (meer) dan 20 jaar geleden al in gebruik moeten nemenRobertMe schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:18:
[...]
Hoeft anno 2024 ook geen ding te zijn. Als je namelijk de 2024 techniek genaamd IPv6 gebruikt heb je geen NAT en dus ook geen NAT hairpinning nodig.
Maar je kunt het intern sowieso gebruiken. Voor gebruio extern ben je uiteraard ook afhankelijk van de "externe" verbinding. Maar de meeste vaste ISPs doen gewoon IPv6 (alleen Odido niet). Mobiel komt het wel voor maar minder (alleen KPN? Incl dochters (heb het zelf wel op Simyo)). En je bent afhankelijk van of de Nokia in dit geval ook een poort voor IPv6 open kan zetten met een bepaalde bestemming dan. Ook dat is nog al eens een issue bij ISP modems.powerboat schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:26:
[...]
True, maar helaas werkt de wereld toch iets anders en hadden we dit (meer) dan 20 jaar geleden al in gebruik moeten nemen.
Maar als je intern nu toch een regel in de DNS hebt moeten opnemen kun je sowieso het A record vervangen door een AAAA record (en het IPv4 adres uiteraard aanpassen naar IPv6).
Klopt. Maar helaas loop je dan bij dat Nokia geval weer tegen een ander probleempje aan, namelijk dat je geen poort kun openen in de IPv6 firewall. Ik heb dat in september vorig jaar al aangekaart maar het is nog steeds niet opgelost. 😩RobertMe schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:18:
[...]
Hoeft anno 2024 ook geen ding te zijn. Als je namelijk de 2024 techniek genaamd IPv6 gebruikt heb je geen NAT en dus ook geen NAT hairpinning nodig.
Volgende week krijg ik weer een ziggo modem 
Kan ik weer in bridge zetten, en kan ik de shizzle lekker verder regelen mijn firewall.
Kan ik weer in bridge zetten, en kan ik de shizzle lekker verder regelen mijn firewall.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Gisteren iemand van Delta aan de deur gehad en een internet en tv pakket van hun lijkt me op zich wel interessant. Enige nadeel is dat ik dan een kastje van Delta moet gebruiken om tv te kijken wat ik nu bij Ziggo met een CI+ module doe. De eerste 2 jaar betaal ik dan €40 per maand en daarna €70 per maand. Ik betaal nu bij Ziggo €72 per maand voor internet en tv maar heb dan wel het gemak van tv kijken met mijn CI+ module. Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met Ziggo, altijd stabiel internet en tv dus ik ben er nog niet over uit of ik echt wil overstappen. Ik zal van Ziggo waarschijnlijk ook nog wel een beter aanbod krijgen denk ik als ze weten dat Delta hier aan de deur was.
Gewoon Ziggo bellen en vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Waarschijnlijk wordt dat geen "jaar voor €40". Maar 6 maanden €20 korting moet er zeker in zitten. En mogelijk dat je nog het een of ander gratis kunt krijgen (TV pakket / streaming dienst / ...). Alhoewel er volgens mij ook zijn die wel x maanden 50% korting weten los te peuteren.Lemwise schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:03:
Gisteren iemand van Delta aan de deur gehad en een internet en tv pakket van hun lijkt me op zich wel interessant. Enige nadeel is dat ik dan een kastje van Delta moet gebruiken om tv te kijken wat ik nu bij Ziggo met een CI+ module doe. De eerste 2 jaar betaal ik dan €40 per maand en daarna €70 per maand. Ik betaal nu bij Ziggo €72 per maand voor internet en tv maar heb dan wel het gemak van tv kijken met mijn CI+ module. Ik heb eigenlijk ook nooit problemen met Ziggo, altijd stabiel internet en tv dus ik ben er nog niet over uit of ik echt wil overstappen. Ik zal van Ziggo waarschijnlijk ook nog wel een beter aanbod krijgen denk ik als ze weten dat Delta hier aan de deur was.
En als je Ziggo belt, zorgen dat je bij de afdeling retentie uit komt. Die gaan over de opzeggingen / klantbehoud en kunnen ook de hoogste kortingen geven. Gewoon "verkoop" zal een magerder aanbod doen.
Delta heeft ook een tv app beschikbaar. Dus los kasje is niet altijd noodzakelijk. TV kasje is trouwens ook vaak achter de TV te verstoppen.Lemwise schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:03:
En is de glasvezel al aangelegd en/of binnen gebracht? Of gaan ze dat altijd doen, ongeacht dat je een abonnement neemt?
[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 09-08-2024 20:39 ]
Het is een zeer gedateerd tv kastje wat Delta gebruikt.
Odido had deze eerst ook maar stuurt nu naar klanten een moderne Android ontvanger.
Delta blijft helaas nieuwe klanten nog voorzien van deze ouwe en grote bakken zonder Bluetooth afstandsbediening
Odido had deze eerst ook maar stuurt nu naar klanten een moderne Android ontvanger.
Delta blijft helaas nieuwe klanten nog voorzien van deze ouwe en grote bakken zonder Bluetooth afstandsbediening
Odido had geen Kamai 7X, maar een oudere Aria 7X, dezelfde als Caiway gebruikt.dolopfriet schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:56:
Het is een zeer gedateerd tv kastje wat Delta gebruikt.
Nou, Delta wordt het dus niet. Toen die gast van hun bij me aan de deur was zou ik eerst een offerte in de vorm van een mockup contract krijgen dus nog niet een definitief contract. Ik had wel mijn bankrekeningnummer gegeven want dan kon alles gelijk in gang worden gezet als ik voor hun zou kiezen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet goed weet waarom ik dat heb gedaan want dat doe ik normaal gesproken nooit. Ik had op dat moment meer dingen aan mijn hoofd en stond er niet bij stil. Gewoon dom van me. Maar goed, vanochtend belde er iemand van PostNL aan met een pakket van Delta en dat heb ik direct geweigerd. Vanochtend kreeg ik ook een SMS om een afspraak te maken met een installateur van Guidion en dat heb ik ook gelijk afgezegd en ik heb ook gelijk met Delta gebeld om het contract te annuleren. Ik snap dat de situatie niet fijn is maar laten we het netjes houden.
[ Voor 9% gewijzigd door Yariva op 12-08-2024 11:16 ]
Die je dat verkoopt heeft zal niet iemand van Delta zijn geweest, maar waarschijnlijk een ander bedrijf die verkoopt namens Delta. Welke betaald krijgt per aansluiting. Dus als je het aan Delta doorgeeft kunnen ze uitzoeken wie het jouw verkocht heeft en kunnen ze eventueel het contract met dat bedrijf verbreken.
Als opdrachtgever is Delta verantwoordelijk voor het gedrag van de onderaannemer. Zij horen duidelijke richtlijnen en regels mee te geven om te voorkomen dat dit soort dingen gebeuren. Poep rolt altijd naar beneden.
Oh iedereen houdt zich altijd aan alle richtlijnen en regels, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Dan heeft het idd geen zin om te melden, want dan zal het wel de opdracht vanuit Delta geweest zijn....
[ Voor 34% gewijzigd door bjusterbaarlik op 10-08-2024 19:32 ]
Wat een schandalige en mensonterende handelswijze van Delta.
Colportage, dus gewoon bedenktijd van toepassing. Gewoon te cancellen dus.Lemwise schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:52:
Nou, Delta wordt het dus niet. Toen die gast van hun bij me aan de deur was zou ik eerst een offerte in de vorm van een mockup contract krijgen dus nog niet een definitief contract. Ik had wel mijn bankrekeningnummer gegeven want dan kon alles gelijk in gang worden gezet als ik voor hun zou kiezen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet goed weet waarom ik dat heb gedaan want dat doe ik normaal gesproken nooit. Ik had op dat moment meer dingen aan mijn hoofd en stond er niet bij stil. Gewoon dom van me. Maar goed, vanochtend belde er iemand van PostNL aan met een pakket van Delta en dat heb ik direct geweigerd. Vanochtend kreeg ik ook een SMS om een afspraak te maken met een installateur van Guidion en dat heb ik ook gelijk afgezegd en ik heb ook gelijk met Delta gebeld om het contract te annuleren. Als dit is hoe ze het willen spelen dan zijn ze mij voor altijd kwijt. Ik zal zo lang ik leef geen abbo nemen bij Delta. Fuck die fraudeurs.
Verder lees ik je post een beetje alsof je jezelf vrij pleit en de “schuld” bij de colporteur legt. Je hebt aan de deur een dienst aangeschaft en dus naast banknummer nog andere gegevens verstrekt. Terwijl je nog niet wist of je dit product wel wilde… ik raad je aan daar voorzichtiger mee te zijn, vooral bijvoorbeeld bij het kopen van een huis bijvoorbeeld
Beetje eenzijdig lijkt me. De casus is niet compleet geschetst volgens mij.dolopfriet schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:19:
Wat een schandalige en mensonterende handelswijze van Delta.
Wel fijn dat jij het dan zo goed weet zonder er bij te zijn geweesternstoud schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 00:08:
[...]
Beetje eenzijdig lijkt me. De casus is niet compleet geschetst volgens mij.
Bij Delta weet je het maar nooiternstoud schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 00:07:
[...]
Colportage, dus gewoon bedenktijd van toepassing. Gewoon te cancellen dus.
Dat heeft hij niet... Want ze zouden hem een concept contract sturen, met alvast alles ingevuld.Je hebt aan de deur een dienst aangeschaft en dus naast banknummer nog andere gegevens verstrekt.
En dan heb je een voorlopige koopovereenkomst. Klinkt een beetje als een concept contractTerwijl je nog niet wist of je dit product wel wilde… ik raad je aan daar voorzichtiger mee te zijn, vooral bijvoorbeeld bij het kopen van een huis bijvoorbeeld.
IMO dus ook niet heel verstandig om hier op te reageren zonder er zelf bij te zijn geweest. Wellicht zat @Lemwise fout, wellicht zat de verkoper fout (al dan niet onder "dwang" van Delta). We zullen het nooit weten, want we waren er niet bij. Verder is het probleem opgelost en is daarmee de kous af. Nog een schop na geven in welke richting dan ook is nergens voor nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 11-08-2024 08:56 ]
Ik ga af van wat ik lees. Er is mondeling interesse getoond. Er zijn bankgegevens en adresgegevens verstrekt. En dan is er al heel snel sprake van een mondelinge koopovereenkomst (bron: https://rechtswinkelrotte...uw%20een%20aanbod%20doen.)RobertMe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:53:
[...]
Wel fijn dat jij het dan zo goed weet zonder er bij te zijn geweest
Of de interesse zodanig was dat de colporteur een aanvaard aanbod deed weten we niet.
Wel jammer dat je zo polariserend reageert. Als we van jou alleen mogen reageren op situaties waar we bij geweest zijn leren we niets van dergelijke casussen.
Gelukkig is de wet zo aangepast dat mondeling bevestigde interesse bij het kopen van een huis niet meer algemeen rechtsgeldig is, vandaar ook mijn smiley bij de opmerking. Maar mensen realiseren zich niet voldoende dat mondeling aan de deur of telefonisch “ja” zeggen op een aanbod, bindend is. Daarom juist is ook de bedenktijd in de wet vastgelegd. En blijkbaar is hier ook geen bevestigend contract overhandigd (of wellicht verloren geraakt, in spam filter gekomen etc.?). Ben wel benieuwd hoeveel tijd er zat tussen de colportage en het ontvangen van de apparatuur en de komst van de monteur. Als dat boven de 14 dagen komt dan heb je alleen nog de mogelijkheid tot ontbinding omdat er geen contract verstrekt is. Maar ga dat maar eens aantonen.En dan heb je een voorlopige koopovereenkomst. Klinkt een beetje als een concept contract
Les hieruit is nooit kopen aan de deur of telefoon en zeker geen interesse op het aanbod tonen.
Als je als telefonisch verkoper, of verkoper aan de deur "ja" interpreteert als een mondelinge overeenkomst ben je natuurlijk een ***. En in deze casus heeft @Lemwise, volgens zijn zeggen, dus ook nooit akkoord gegeven op een contract. Alleen dus alvast de gegevens doorgeven zodat als... hij al een concept contract had liggen. Whatever that might be uiteraard. Want aanvragen via internet heb je natuurlijk ook binnen 5 minuten geregeld en dan hoef je niet aan iemand die aan de deur staat de gegevens te overhandigen (met alle risico's van dien. En dan niet alleen dat er "zogenaamd" een overeenkomst aan zou zijn gegaan).ernstoud schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:31:
[...]
Ik ga af van wat ik lees. Er is mondeling interesse getoond. Er zijn bankgegevens en adresgegevens verstrekt. En dan is er al heel snel sprake van een mondelinge koopovereenkomst (bron: https://rechtswinkelrotte...uw%20een%20aanbod%20doen.)
Of de interesse zodanig was dat de colporteur een aanvaard aanbod deed weten we niet.
Wel jammer dat je zo polariserend reageert. Als we van jou alleen mogen reageren op situaties waar we bij geweest zijn leren we niets van dergelijke casussen.
[...]
Gelukkig is de wet zo aangepast dat mondeling bevestigde interesse bij het kopen van een huis niet meer algemeen rechtsgeldig is, vandaar ook mijn smiley bij de opmerking. Maar mensen realiseren zich niet voldoende dat mondeling aan de deur of telefonisch “ja” zeggen op een aanbod, bindend is. Daarom juist is ook de bedenktijd in de wet vastgelegd. En blijkbaar is hier ook geen bevestigend contract overhandigd (of wellicht verloren geraakt, in spam filter gekomen etc.?). Ben wel benieuwd hoeveel tijd er zat tussen de colportage en het ontvangen van de apparatuur en de komst van de monteur. Als dat boven de 14 dagen komt dan heb je alleen nog de mogelijkheid tot ontbinding omdat er geen contract verstrekt is. Maar ga dat maar eens aantonen.
Les hieruit is nooit kopen aan de deur of telefoon en zeker geen interesse op het aanbod tonen.
Anyway. Gezien @Lemwise aangeeft nooit akkoord te hebben gegeven zullen we er maar vanuit gaan dat dat zo is. De verkoop praktijken van dit soort partijen (en het nogal ruim omgaan met de interpretatie van een "ja") zijn volgens mij wel breed bekend (geldt ook voor verkopers van energiecontracten and what not). Had @Lemwise voorzichtiger kunnen zijn (en dus niet alle gegevens afstaan)? Jazeker. Maar ook dan blijft de "schuld" bij de verkoper liggen "tot het tegendeel bewezen is". Simpelweg omdat dit soort partijen altijd in het nieuws komen met dit soort praktijken.
Uiteraard interpreteert een verkoper in dit geval een positieve reactie als een mondelinge overeenkomst. Want dat is precies wat hij/zij wil. Verkopen. Op provisie natuurlijk. En de colportage wet is duidelijk. Komt er een aanbod en reageer je direct positief dan is er een mondelinge koopovereenkomst. Die nog wel met een contract bevestigd moet worden er er geldt 14 dagen bedenktijd. Maar juridisch is er een - te ontbinden - overeenkomst. En de colporteur heeft de provisie binnen.RobertMe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:56:
[...]
Als je als telefonisch verkoper, of verkoper aan de deur "ja" interpreteert als een mondelinge overeenkomst ben je natuurlijk een ***.
Ik heb inderdaad nooit akkoord gegeven voor een definitief contract want ik gaf duidelijk aan dat ik eerst zelf wil vergelijken wat het aanbod bij andere isp's is en dat ik daar even tijd voor nodig heb. Er werd me toen ook verzekerd dat het een concept contract is, kortom, gewoon een leugen.RobertMe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:56:Anyway. Gezien @Lemwise aangeeft nooit akkoord te hebben gegeven zullen we er maar vanuit gaan dat dat zo is.
Ik moet er wel bij zeggen dat de klantenservice *snip* Echt denegerend, doe dit nou niet *endsnip* het allemaal snel heeft opgelost want ik kreeg dezelfde dag nog een e-mail voor de annulering. Toch heeft het een vieze nasmaak achtergelaten en ik denk niet dat ik bij Delta een abbo neem.
[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 12-08-2024 11:18 ]
Je hebt een colporteur aan de deur gehad van een organisatie ingehuurd door Delta of zelfs via onderaanneming via een derde. Die staan op provisie en doen er alles voor om te scoren. Ook op het KPN forum staan vergelijkbare verhalen.Lemwise schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:36:
[...]
Toch heeft het een vieze nasmaak achtergelaten en ik denk niet dat ik bij Delta een abbo neem.
Een klacht bij Delta hierover is wellicht nuttig. Je nasmaak komt echter dus door deze colporteur. En staat los van de best wel goede infra van Delta, de rechtstreekse contacten met experts van Delta via Discord, de ondersteuning van eigen apparatuur, de hoogste snelheid in NL e.d.
Een eenmalig slechte ervaring bij de aanschaf je keuze laten bepalen voor jaren van een ISP is uiteraard jouw keuze. Ik hoop dat de sales contacten met de partij de je gaat kiezen dan beter zijn.
Die van Delta Fiber Nederland is, waar ook andere ISPs over leverenernstoud schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:55:
En staat los van de best wel goede infra van Delta
Dat is uiteraard een persoonlijk iets. Als in: waarom zou je (rechtstreeks) contact met Delta medewerkers willen/moeten hebben? Dat is best een niche.de rechtstreekse contacten met experts van Delta via Discord, de ondersteuning van eigen apparatuur, de hoogste snelheid in NL e.d.
En hetzelfde voor "eigen apparatuur", dat is ook relatief gezien een niche (wel grotere "doelgroep" dan rechtstreeks contact met Delta medewerkers / "experts" vermoed ik). En daarnaast is daar zelfs een wettelijke verplichting toe, en kan dat ook bij andere ISPs.
En nouja, hoogste snelheid van NL. Dat klopt dan wel, maar de meeste hebben ook genoeg aan een lijntje van minder dan 1Gbit/s. En alle ISPs op glasvezel leveren "zelfs" minimaal 1Gbit/s symmetrisch. Nu komt er vast een reactie dat een of andere kleine ISP over glasvezel levert maar geen 1Gbit/s symmetrisch
Maar uiteraard moet ieder voor zich een keuze maken in waar die voor kiest. Maar het kabeltje van Delta Fiber Nederland kunnen ook andere ISPs over leveren met vast en zeker om en nabij dezelfde voordelen. Glasnet, en vast ook anderen (Freedom?), krijg je een vast IP adres, terwijl dat bij Delta alleen in de zakelijke abo's zit. Daarnaast leveren andere ISPs een ONT i.p.v. ONT + router waardoor "eigen appratuur" minder aan de orde is doordat je niet verplicht aan de "router" van Delta vast zit. Enige dat die anderen wellicht niet kunnen leveren is 8Gbit/s. Maar dat is bij Delta dan verplicht met mobiel abo. En ik weet niet of Delta nu ook een ONT / ONT + router met 10Gbit/s aansluiting levert? Mogelijk die Sagemcom die volgens mij voorbij is gekomen? De standaard Nokia in ieder geval niet, waardoor "8Gbit/s" ook maar voor de helft klopt.
Ze leveren idd de Sagecom als je nu een 8Gbps abonnement besteld.
Ben ik gestoord als ik weer naar Ziggo overstap? Ik kreeg een aanbod voor 40 euro/mnd de eerste 9 maanden (daarna 80 euro) voor 1000/100MBit. Incl viaplay (forumle 1) en HBO max. Sinds begin dit jaar is mijn Delta verbinding zeer stabiel gebleken, alleen we kunnen niet echt vrienden worden met het TV kastje. Zo vaak dat hij weer naar het begin springt van een aflevering als je de reclame aan het voorbij spoelen bent. Verder ben ik wel tevreden over Delta, maar dit aanbod van Ziggo is wel erg nice. Ik denk dat ik weer een jaartke Zggo doe en dan weer naar Delta
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik doe dit ieder jaar. Als de download en upload voor je bij Ziggo snel genoeg is dan is er niets mis mee. Puur centjes gezien. Veel of niet iedereen wil ook niet altijd overstappen omdat dat ook weer gedoe is met kastjes end. maar als je toch je eigen apparatuur er achter hebt hangen is het een kwestie van kabeltjes wisselen bridge mode (bij ziggo dan) aanzetten en voila.zonoskar schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:03:
Ben ik gestoord als ik weer naar Ziggo overstap? Ik kreeg een aanbod voor 40 euro/mnd de eerste 9 maanden (daarna 80 euro) voor 1000/100MBit. Incl viaplay (forumle 1) en HBO max. Sinds begin dit jaar is mijn Delta verbinding zeer stabiel gebleken, alleen we kunnen niet echt vrienden worden met het TV kastje. Zo vaak dat hij weer naar het begin springt van een aflevering als je de reclame aan het voorbij spoelen bent. Verder ben ik wel tevreden over Delta, maar dit aanbod van Ziggo is wel erg nice. Ik denk dat ik weer een jaartke Zggo doe en dan weer naar Delta
[ Voor 13% gewijzigd door Daniel. op 12-08-2024 13:25 ]
Zodat ik als Ziggo klant niet voor niks in een Delta topic zit...zonoskar schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:03:
Welke korting kun je krijgen als je over stapt naar Caiway? Ondanks dat het twee zusterbedrijven zijn die veel delen is de overstap alsof het een andere partij is. Dus nieuwe klanten korting mogelijk, maar ook verplicht hardware ruilen (ondanks dat de hardware vervolgens identiek is). Maar als je terug wilt naar Ziggo (op basis van TV ervaring, extras, ...) is dat natuurlijk ook helemaal prima. En internet is natuurlijk overal hetzelfde (op Odido na, want geen IPv6), enige verschil is snelheid en prijs. TV zijn de verschillen groter (welke settopbox/mediaspeler en gebruikersinterface waardoor een fijner werkt dan de ander, andere zenders in het pakket, beeldkwaliteit, ...). En dan uiteraard nog de extras zoals Ziggo die je HBO Max cadeau wilt geven.
Ik kreeg vanochtend een e-mail van Caiway met een vooraankondiging van gelijke strekking. Mijn Caiway abonnement zal t.z.t. worden overgezet in een Delta flex abo.Mapje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:27:
De merknaam Caiway gaat er dus uit :
https://www.deltafiber.nl...ay-gaat-verder-als-delta/
Edit; Ik ben benieuwd of ik dan ook een ander modem krijg. 😉
[ Voor 8% gewijzigd door Roetzen op 13-08-2024 10:47 ]
Als dat kan* gewoon nu (/vroegtijdig) zelf overstappen en de nieuwe klantenkorting krijgen.Roetzen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:34:
[...]
Ik kreeg vanochtend een e-mail van Caiway met een vooraankondiging van gelijke strekking. Mijn Caiway abonnement zal t.z.t. worden overgezet in een Delta flex abo.
Edit; Ik ben benieuwd of ik dan ook een ander modem krijg. 😉
* als je niet vast zit aan een contract etc.
Hmm dat is een goede tip. Daar ga ik eens in duiken. Ik zit nog tot medio september vast. aan het huidige abo maar ik neem aan dat het niet zo snel zal gaan.RobertMe schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:23:
[...]
Als dat kan* gewoon nu (/vroegtijdig) zelf overstappen en de nieuwe klantenkorting krijgen.
* als je niet vast zit aan een contract etc.
Als je overstapt van Caiway naar Delta, blijft dan de coax aansluiting actief? Ik woon in het cogas gebied (Twente) en kijk nu via de coax televisie. Ik zag ergens voorbij komen dat iemand geswitched was naar Delta en dat daarbij de coax actief bleef. Dit is natuurlijk het meest mooie scenario, dan hoef ik niet met losse ontvangers te klooien. Gezien het toch samen gaat en ik nu dan de nieuwe klantenkorting kan krijgen, wellicht wel interessant om de overstap nu te doen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik heb vorige maand alvast de overstap gemaakt van Caiway naar Delta, het gaat half september in.
2 jaar 1GB + TV voor €40 per maand. Ik kwam ervoor in aanmerking en vond het een mooie actie.
Ben benieuwd of ik voor de overstap al ben omgezet naar Delta, want dan zou ik formeel dus overstappen van Delta naar Delta . Ofzo.
Vind het op zich wel een goede zaak dat het nu één provider wordt, ik stapte elk jaar over van Delta naar Caiway en vice versa, maar dan ben je de TV opnames kwijt en moest je dus de apparatuur terugsturen, en kreeg je vervolgens identieke apparatuur terug. Dat zal wat gekost hebben, al die jaren lang dezelfde pakketten rondpompen.
Ben benieuwd of we in de toekomst minder hoeven te betalen. (ijdele hoop natuurlijk)
Nadeel als abonnee is nu natuurlijk dat je niet meer jaarlijks kan overstappen van de een naar de ander, met de bijkomende voordelen. Tja of tussen Delta een hele andere provider natuurlijk, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Enfin ik heb nog 2 jaar om daar over na te denken
2 jaar 1GB + TV voor €40 per maand. Ik kwam ervoor in aanmerking en vond het een mooie actie.
Ben benieuwd of ik voor de overstap al ben omgezet naar Delta, want dan zou ik formeel dus overstappen van Delta naar Delta . Ofzo.
Vind het op zich wel een goede zaak dat het nu één provider wordt, ik stapte elk jaar over van Delta naar Caiway en vice versa, maar dan ben je de TV opnames kwijt en moest je dus de apparatuur terugsturen, en kreeg je vervolgens identieke apparatuur terug. Dat zal wat gekost hebben, al die jaren lang dezelfde pakketten rondpompen.

Nadeel als abonnee is nu natuurlijk dat je niet meer jaarlijks kan overstappen van de een naar de ander, met de bijkomende voordelen. Tja of tussen Delta een hele andere provider natuurlijk, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Enfin ik heb nog 2 jaar om daar over na te denken
Zoo. Vanaf 14-9 ben ik weer terug op het oude (ooit Zeeuwse) Delta-nest. 1 jaar 2 gbit. Ik had heel enthousiast snel een delta-abo geregeld, maar ik ging toch nog eens vergelijken met Odido: Jaar 2 gb met kortingen: 600 euro. Delta, jaar 2gb met kortingen: 720 euro. Ik snel telefonisch annuleren, vriendelijke dame vraagt waarom, ik geef aan dat 120 euro een beste slok op borrel is. Kreeg meteen aanbod van 12 maanden 10 euro extra korting. Hopla. Pakket komt vandaag binnen. Woei!
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Ik heb in januari 2022 een Delta Abonnement afgesloten. Tot op heden werkt die verbinding nog niet, de kabel is afgemonteerd in de meterkast maar voor de rest is het stil. Er is een probleem met een vergunning wegens een bedreigde diersoort. Issue is nu dat ik dus geen idee heb wanneer de verbinding opgeleverd gaat worden. Kan binnen 1 maand zijn, kan ook nog een jaar duren.
Nu zit ik wel in de tussentijd de volle mep voor Ziggo te betalen. Waarschijnlijk als ik met hun bel kan ik een leuke korting krijgen voor een verlenging / upgrade.
Iemand enige ervaring met het opzeggen van Delta voordat de verbinding actief is? Want 3 jaar wachten is wel erg overdreven. Dan pak ik een jaartje Ziggo giganet en als Delta erna beschikbaar zou zijn switch ik weer.
Nu zit ik wel in de tussentijd de volle mep voor Ziggo te betalen. Waarschijnlijk als ik met hun bel kan ik een leuke korting krijgen voor een verlenging / upgrade.
Iemand enige ervaring met het opzeggen van Delta voordat de verbinding actief is? Want 3 jaar wachten is wel erg overdreven. Dan pak ik een jaartje Ziggo giganet en als Delta erna beschikbaar zou zijn switch ik weer.
Delta zal zeggen dat de 14 dagen bedenktijd om zijn (want intussen heb je al 2,5 jaar geleden getekend, dus ben je 2,5 jaar te laat). Vervolgens wijs jij ze op de wetgeving die stelt dat de 14 dagen pas in gaat nadat het laatste product is geleverd, en dat bij jou niet het geval is, eventueel nog dreigen met een advocaat als ze dan nog steeds boven de wet denken te staan, en uiteindelijk zullen ze dan toch wel akkoord gaan met een opzegging.VulcanRaven schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:56:
Ik heb in januari 2022 een Delta Abonnement afgesloten. Tot op heden werkt die verbinding nog niet, de kabel is afgemonteerd in de meterkast maar voor de rest is het stil. Er is een probleem met een vergunning wegens een bedreigde diersoort. Issue is nu dat ik dus geen idee heb wanneer de verbinding opgeleverd gaat worden. Kan binnen 1 maand zijn, kan ook nog een jaar duren.
Wel rekening er mee houden dat toentertijd waarschijnlijk er een "meld je nu aan en aanleg is gratis, wil je later een abo dan betaal je eerst nog X aanlegkosten" was. Dus mogelijk dat ze dan als je later een abo wilt extra kosten moet betalen.
Opzeggen is sowieso niet nodig hiervoor. Je kunt namelijk ook aangeven dat je nog een contract hebt bij Ziggo en dus als het gereed is kan de ingangsdatum van je Delta abonnement ook pas na het aflopen van je Ziggo contract kan.VulcanRaven schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:56:
@bjusterbaarlik Aangeven dat zoiets zo is is toch heel wat anders dan dat Delta zich eraan moet houden. Het zijn twee gescheiden lijnen en hoewel het voor jou totaal onzinnig is, heeft Delta er niks mee te maken als jouw contract nog bijv. 10 maanden loopt als zij al kunnen leveren. Zeker wanneer de contractuele afspraak is dat het abonnement ingaat zodra de lijn actief is geworden.
Want wat hierboven ook al gezegd wordt: heel vaak zijn er acties in de vorm van gratis aanleg als je een abo afneemt. Omdat een gemiddelde consument namelijk niet zomaar overstapt en eenmaal binnen is het maandelijks verdienen aan je. Natuurlijk in de hoop dat je er vele jaren blijft.
Want wat hierboven ook al gezegd wordt: heel vaak zijn er acties in de vorm van gratis aanleg als je een abo afneemt. Omdat een gemiddelde consument namelijk niet zomaar overstapt en eenmaal binnen is het maandelijks verdienen aan je. Natuurlijk in de hoop dat je er vele jaren blijft.
Ze doen daar niet moeilijk over. Het is iets wat veel vaker gebeurt.
Delta heeft nu een aanbieding 2 jaar 100 of 250 mb/s + tv voor 35 euro pm. 1GB/s 40 pm. Bron totaal tv
Everything is better with Bluetooth
Net even gekeken maar als ik een abonnement selecteer staat daar dat de aanbiedingsprijs maar voor 8 of 12 maanden geldt bij respectievelijk 1 en 2 jarig contractjeanj schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:20:
Delta heeft nu een aanbieding 2 jaar 100 of 250 mb/s + tv voor 35 euro pm. 1GB/s 40 pm. Bron totaal tv
Zal vast een foutje zijn maar ik wacht nog even met afsluiten. Wel een hele mooie deal overigens
Hoezo een foutje? Dat het niet de volledige termijn is / bij 2 jaar maar 4 maanden extra korting? Dat hoeft geen foutje te zijn natuurlijk. Bv Ziggo doet ook 12 maanden korting bij 24 maanden contract. En voorheen had je ook overal wel 6 / 8 / 10 / 12 maanden korting op een 12 maanden contract. De lengte van de korting hoeft dus niet in verhouding te staan met de lengte van het contract.Jippelskea! schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:27:
[...]
Net even gekeken maar als ik een abonnement selecteer staat daar dat de aanbiedingsprijs maar voor 8 of 12 maanden geldt bij respectievelijk 1 en 2 jarig contract
Zal vast een foutje zijn maar ik wacht nog even met afsluiten. Wel een hele mooie deal overigens
Ben je niet bij de zakelijke abonnementen met vast ip aan het kijken? Ik heb onlangs nog €33,- afgesloten (zzp) voor 2jaar incl. TvJippelskea! schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:27:
[...]
Net even gekeken maar als ik een abonnement selecteer staat daar dat de aanbiedingsprijs maar voor 8 of 12 maanden geldt bij respectievelijk 1 en 2 jarig contract
Omdat je na het klikken op de hierboven gedeelde link eerst wordt gesproken over 2 jaar vast voor 35,- gedurende de looptijd. Klik je daarna door dan verandert de termijn.RobertMe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
Hoezo een foutje? Dat het niet de volledige termijn is / bij 2 jaar maar 4 maanden extra korting? Dat hoeft geen foutje te zijn natuurlijk. Bv Ziggo doet ook 12 maanden korting bij 24 maanden contract. En voorheen had je ook overal wel 6 / 8 / 10 / 12 maanden korting op een 12 maanden contract. De lengte van de korting hoeft dus niet in verhouding te staan met de lengte van het contract.
Maar misschien zie ik iet over het hoofd hoor
/f/image/1AyRvtzxuP5FOmXj4rJKKRdh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aetvZp2Mx4klONo7LTNlkJQ5.png?f=fotoalbum_large)
@Jippelskea! Ik krijg de aanbieding wel voor het adres van mijn ouders waar Delta ligt. Ze noemen het DELTA Flexpakket. Echter bij de voorwaarden staat "Doe de postcodecheck! Hierdoor kun je zien welk aanbod voor jouw adres beschikbaar is!", dus misschien is de aanbieding niet overal beschikbaar
Everything is better with Bluetooth
Die 8 maanden is alleen bij de looptijd van 1 jaar. Als ik hier 2 jaar selecteer, krijg ik keurig die prijs voor 2 jaar te zien.Jippelskea! schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:26:
[...]
Omdat je na het klikken op de hierboven gedeelde link eerst wordt gesproken over 2 jaar vast voor 35,- gedurende de looptijd. Klik je daarna door dan verandert de termijn.
Maar misschien zie ik iet over het hoofd hoor
Inderdaad, zal per adres verschillen. Toets ik het adres van de overburen in die momenteel bij KPN zitten dan wordt ik naar zelfs naar een andere pagina gestuurd
Ik heb vorige maand (alvast) telefonisch de 1GB met € 40 pm voor 2 jaar afgesloten en de korting geldt gewoon voor 2 jaar.
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.