Ik ga weer een jaartje van Delta naar Caiway.
12 mnd 1gbit plus tv voor 35€.
Net een jaaraanbieding van Delta erop zitten.
die 35€ is toch voor slechts 8 maanden? of heb je een andere aanbieding dan de black friday dealcoob schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
Nee, black Friday deal. 12 mnd voor 35€Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:42:
[...]
die 35€ is toch voor slechts 8 maanden? of heb je een andere aanbieding dan de black friday deal
[ Voor 42% gewijzigd door coob op 23-11-2023 18:08 ]
Kabel defect tussen Nokia en UDM?r1lub schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:52:
Ik heb toch een ervaringsvraagje na een mogelijke update op 22-11-2023. Ik heb Delta XGS-PON Met uiteraard de Nokia XS-2426G-B.
Daarachter heb ik een UDM -SE. Deze setup heb ik al meer dan 9 mnd en werkt super.
Tot eergisteren. De download snelheid is volledig weggevallen. Ik heb 1,5 Mbit down en gewoon 2000Mbit up.
Getest met de laptop op de Nokia, en dan werkt het perfect.
Ik heb niets aan de settings veranderd.
De UDEM SE heeft UniFi OS UDM SE 2.3.15 en Network 6.5.55. De IP ranges intern zijn 10.10. en de Modem heeft 192.169. zie daar geen conflict.
Heb inmiddels ook de DMZ aangezet op IP adres van de UDM-SE. Maakt geen verschil.
Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
Bedankt!
Bedankt, ook al ge checkt. Nee was het niet. Zelfde kabel in laptop is 2000up en down.
[ Voor 26% gewijzigd door r1lub op 23-11-2023 22:16 . Reden: Toevoeging op reactie ]
Of poort in UDM defect? Welke UDM uitvoering heb je?r1lub schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:14:
[...]
Bedankt, ook al ge checkt. Nee was het niet. Zelfde kabel in laptop is 2000up en down.
De poorten van de nokia ook allemaal eerst geprobeerd. Met laptop allemaal goed.
Ik heb ook nog mijn oude UDM Pro gebruikt. Exact hetzelfde.
Ik zie echt iets over het hoofd.
UDM Dream Machine Special Edition. Ik heb het in poort 9 (WAN) gedaan en ook in de SFP+ 10(wan) met adapter. Weer hetzelfde.ernstoud schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:18:
[...]
Of poort in UDM defect? Welke UDM uitvoering heb je?
[ Voor 6% gewijzigd door r1lub op 23-11-2023 22:21 ]
Dan is toch wel zo’n beetje alles uitgesloten. Dus of de UDM is defect of het OS/config corrupt. Maar beiden zijn toch wel onvoorstelbaar. Als er niets veranderd is dus.r1lub schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:27:
[Afbeelding]
Dit is de test op de UDM
Alleen de locale IP's zichtbaar.
Kunnen het de IPv4/v6 settings zijn? Ik zie bij connected devices als ik de laptop aansluit netjes de IPV6 en bij de UDM alleen ip4 IP adress. Het IP adress bij MSI(Laptop ) is een andere range omdat ik deze heb aangepast. Miscchien conflicteerde het.ernstoud schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:32:
[...]
Dan is toch wel zo’n beetje alles uitgesloten. Dus of de UDM is defect of het OS/config corrupt. Maar beiden zijn toch wel onvoorstelbaar. Als er niets veranderd is dus.
[ Voor 4% gewijzigd door r1lub op 23-11-2023 22:45 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Pentiummania op 24-11-2023 06:15 ]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Je subnet tussen je UDM en je Nokia is illegaal. Die moet beginnen met 192.168. De andere 2 getallen mag je wel zelf kiezen.r1lub schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:27:
[Afbeelding]
Dit is de test op de UDM
Alleen de locale IP's zichtbaar.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Heb je ook al eens geprobeerd de poort op een vaste snelheid te zetten in plaats van auto negotiate?r1lub schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:43:
[...]
Kunnen het de IPv4/v6 settings zijn? Ik zie bij connected devices als ik de laptop aansluit netjes de IPV6 en bij de UDM alleen ip4 IP adress. Het IP adress bij MSI(Laptop ) is een andere range omdat ik deze heb aangepast. Miscchien conflicteerde het.
[Afbeelding][Afbeelding]
Het probleem is sinds vandaag opgelost (met dank aan @R3D )bjusterbaarlik schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:39:
[...]
Het lijkt er niet op dat Delta het binnenkort gaat oplossen heb ik het idee. Maar ze zijn er sowieso bekend mee, want je bent inderdaad bij lange na niet de enige.
[...]
Klopt generiek probleem, waarom je er weinig over vindt komt denk ik door de leeftijd categorie en welke mensen voornamelijk een vaste telefoon gebruiken. Dat is niet de categorie die je dag en nacht op het internet ziet.
En wat was het? Want zoals eerder gezegd je bent zeker niet de enige. Ik ken mensen die al maanden er last van hebben en bij Delta kunnen ze het niet oplossen. Sterker nog bij één klant werd gewoon gezegd dat ze contractvrij mochten vertrekken omdat het niet oplosbaar was.Delta737 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:15:
[...]
Het probleem is sinds vandaag opgelost (met dank aan @R3D )
Nokia een aanpassing gedaan in een nieuwere versie, en die is vannacht op mijn modem gezet, aldus Delta.bjusterbaarlik schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:19:
[...]
En wat was het? Want zoals eerder gezegd je bent zeker niet de enige. Ik ken mensen die al maanden er last van hebben en bij Delta kunnen ze het niet oplossen. Sterker nog bij één klant werd gewoon gezegd dat ze contractvrij mochten vertrekken omdat het niet oplosbaar was.
Ah nieuwe firmware van Nokia bedoel je? Testfirmware? Voor het A of B modem? Of beide?Delta737 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:21:
[...]
Nokia een aanpassing gedaan in een nieuwere versie, en die is vannacht op mijn modem gezet, aldus Delta.
[ Voor 5% gewijzigd door bjusterbaarlik op 24-11-2023 09:27 ]
Ik heb helaas niet meer info dan die ik al doorgaf.bjusterbaarlik schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:26:
[...]
Ah nieuwe firmware van Nokia bedoel je? Testfirmware? Voor het A of B modem? Of beide?
Ik heb echter ook mensen gezien waarbij de VoIP problemen niet waren opgelost met het A modem. Ben je daar ook bekend mee?R3D schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:13:
Probleem zat niet in het Delta netwerk, maar intern in de Nokia-B.
De Nokia-A lijkt hier vooralsnog geen problemen mee te hebben.
Na testen met wat black-builds is duidelijk geworden waar in de firmware het probleem zat.
De nieuwe versie die ik op het modem van @Delta737 heb gepushed zit de bug fix voor voip.
Dank voor de tip, ga ook de overstap maken. Scheelt te veel. Gisteren een mail van Delta ontvangen met de nieuwe prijzen, ga naar 7 tientjes per maand voor 1Gbit & Interactieve TV. Bij Caiway naar €35,- voor 12 maanden, daarna €82,50. Wat ik dan doen zie ik dan wel.coob schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
Nee ik heb juist vernomen dat het voor de meesten met een B-modem is opgelost door te swappen met een A-modem.bjusterbaarlik schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:50:
[...]
Ik heb echter ook mensen gezien waarbij de VoIP problemen niet waren opgelost met het A modem. Ben je daar ook bekend mee?
Ja dat had ik ook gehoord, maar niet voor iedereen schijnbaar. Daarnaast hoorde ik weer dat het A modem dan weer problemen gaf met de STB's.R3D schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:38:
[...]
Nee ik heb juist vernomen dat het voor de meesten met een B-modem is opgelost door te swappen met een A-modem.
[ Voor 12% gewijzigd door bjusterbaarlik op 24-11-2023 15:46 ]
Dat dus.consono_md110 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:05:
[...]
Dank voor de tip, ga ook de overstap maken. Scheelt te veel. Gisteren een mail van Delta ontvangen met de nieuwe prijzen, ga naar 7 tientjes per maand voor 1Gbit & Interactieve TV. Bij Caiway naar €35,- voor 12 maanden, daarna €82,50. Wat ik dan doen zie ik dan wel.
Ik denk dat je de enige bent. Ik zie geen meldingen op allestoringen.nl.fazertje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:14:
Veel mensen last van de landelijke storing Delta en Caiway ?
Hier is het al 24 ruk, verbindingen vallen weg tv is er al geheel net.
Ze hebben er zelf ook last , medewerkers op de chat worden er steeds uitgegooid.
eerste maal in 6 maanden dat ik problemen heb. kwam bij Ziggo ook wel voor , maar daar was het meestal maar een uurtje.
[ Voor 38% gewijzigd door fmrama op 25-11-2023 14:39 ]
Dan zal het wel een lokale storing zijn.fazertje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:22:
Lijkt me niet, de automatische mevrouw aan de lijn praat over een landelijke storing, en heel oirschot heeft er last van..
sites zijn random ineens wel dan weer niet bereikbaar, snelheid varieert tussen 200 en 1000 en klapt er bij test ineens uit.
Heb al de hele week dat NLZiet 's avonds opeens stopt en gaat bufferen (Sony, Android TV). Zit ook in dezelfde gemeente. Meestal reageert Caiway via Twitter/X erg snel, nu helemaal niet. Gevoelsmatig speelt er iets, kan het echter niet terugvinden op Smokeping.fmrama schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:36:
Hier , Utrechtse Heuvelrug, geen problemen.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Gisteren in regio Almelo tv stroringen. Op RTL4 wazig beeld en haperingen.lier schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:12:
[...]
Heb al de hele week dat NLZiet 's avonds opeens stopt en gaat bufferen (Sony, Android TV). Zit ook in dezelfde gemeente. Meestal reageert Caiway via Twitter/X erg snel, nu helemaal niet. Gevoelsmatig speelt er iets, kan het echter niet terugvinden op Smokeping.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Je hebt altijd Viaplay gratis erbij gekregen? En dat gaat mogelijk stoppen en je verwacht compensatie?Sjakie0101 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:00:
[...]
@Sjakie0101 De aanbieding betreft korting. Ik zit zelf met Viaplay gratis. Dat is veel erger aangezien Viaplay hoogstwaarschijnlijk aankondigd volgend week dat ze gaan stoppen. Kortom, hoe krijg ik dat gecompenseerd? Indien geen compensatie dan ga ik ontbinden.
[ Voor 11% gewijzigd door RoRoNL op 26-11-2023 16:13 ]
Misschien even je modem en televisie ontvanger even van de stroom afhalen?Sjakie0101 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:40:
[...]
Gisteren in regio Almelo tv stroringen. Op RTL4 wazig beeld en haperingen.
Zo werkt dat niet helemaal. Ik ga een jaarcontract aan op een bepaald prijs en afgesproken korting. Wanneer deze valt op een dient die wegvalt dan vind ik het terecht dat Delta dit moet gaan compenseren.RoRoNL schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:08:
[...]
Je hebt altijd Viaplay gratis erbij gekregen? En dat gaat mogelijk stoppen en je verwacht compensatie?
Welke kosten die je gemaakt zou hebben vraag je dan te compenseren?
Dat het pakket misschien onaantrekkelijker voor je is geworden na het wegvallen van een cadeautje, is begrijpelijk, dat je hier geld voor wil zien, begrijp ik niet goed. En dit lijkt mij ook geen houdbare reden tot ontbinding van je contract.
Tip: je kan veel beter na afloop van je contract een nieuwe aangaan; afwisselend tussen Delta en Caiway.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Je vergist je, het gratis extraatje is niet gelijk aan korting op je internetpakket. Het was een gratis extraatje...Sjakie0101 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:23:
[...]
Zo werkt dat niet helemaal. Ik ga een jaarcontract aan op een bepaald prijs en afgesproken korting. Wanneer deze valt op een dient die wegvalt dan vind ik het terecht dat Delta dit moet gaan compenseren.
Zo niet, dan wordt voor mij de prijs wel degelijk hoger (bijvoorbeeld doordat ik nu F1 elders moet aanschaffen).
[ Voor 9% gewijzigd door RoRoNL op 26-11-2023 17:55 ]
Wat stond/staat er in de algemene en/of actievoorwaarden? Jij kunt van alles bedenken of verwachten maar die voorwaarden zijn leidend. Zo lees ik in deze actievoorwaarden voor gratis viaplay (https://www.delta.nl/medi...play-6-maanden-gratis.pdf) - dat zijn wellicht niet degene die op jou van toepassing zijn, maar kunnen als voorbeeld dienen - dat Delta zo’n actie eenzijdig kan stoppen.Sjakie0101 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:23:
[...]
Zo werkt dat niet helemaal. Ik ga een jaarcontract aan op een bepaald prijs en afgesproken korting. Wanneer deze valt op een dient die wegvalt dan vind ik het terecht dat Delta dit moet gaan compenseren.
Zo niet, dan wordt voor mij de prijs wel degelijk hoger (bijvoorbeeld doordat ik nu F1 elders moet aanschaffen).
Het is nog niet zo ver dat Viaplay stopt, maar ik verwacht na het darts WK dat de stekker er uit gaat.ernstoud schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:03:
[...]
Wat stond/staat er in de algemene en/of actievoorwaarden? Jij kunt van alles bedenken of verwachten maar die voorwaarden zijn leidend. Zo lees ik in deze actievoorwaarden voor gratis viaplay (https://www.delta.nl/medi...play-6-maanden-gratis.pdf) - dat zijn wellicht niet degene die op jou van toepassing zijn, maar kunnen als voorbeeld dienen - dat Delta zo’n actie eenzijdig kan stoppen.
Gewoon even informeren lijkt me.
Wanneer een toko failliet gaat dan zijn er alleen maar verliezers. Iedereen die direct of indirect zaken doet met die toko moet dan zijn verlies nemen, inclusief de betreffende klanten van Delta. Het zou niet terecht zijn als een deel van dat verlies terecht komt bij de klanten van Delta die niks met die failliete toko hebben. Want dat is wat jij wil. Ik heb niet gekozen voor een deal waar ViaPlay onderdeel van is. Dus waarom zou ik moeten bijdragen aan compensatie voor jouw pech?Sjakie0101 schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:12:
[...]
Wanneer daar een compensatie in zit voor een dienst die verdwijnt dan is het terecht dat
Even informeren werkt pas op het moment dat het zover is. Ik kan me ook niet voorstellen dat men je nu al iets kan vertellen, omdat de mensen die je aan de telefoon krijgt het ook niet weten.ernstoud schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:03:
[...]
Wat stond/staat er in de algemene en/of actievoorwaarden? Jij kunt van alles bedenken of verwachten maar die voorwaarden zijn leidend. Zo lees ik in deze actievoorwaarden voor gratis viaplay (https://www.delta.nl/medi...play-6-maanden-gratis.pdf) - dat zijn wellicht niet degene die op jou van toepassing zijn, maar kunnen als voorbeeld dienen - dat Delta zo’n actie eenzijdig kan stoppen.
Gewoon even informeren lijkt me.
Ik zou idd wachten tot het zover is, Delta kennende,uit eigen ervaring, komen ze wel met een extra oplossing.feuniks schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:27:
[...]
Even informeren werkt pas op het moment dat het zover is. Ik kan me ook niet voorstellen dat men je nu al iets kan vertellen, omdat de mensen die je aan de telefoon krijgt het ook niet weten.
Verder zegt de PDF inderdaad dat Delta op ieder moment de actie kan beëindigen of aanpassen. De vraag is echter of dat slaat op mensen die gebruik willen maken van die actie of mensen die al gebruik maken ervan.
Je komt als bedrijf niet echt betrouwbaar over als je niet gaat doen wat je hebt afgesproken met je klanten. In mijn ogen is een dergelijke formulering ook alleen maar in de reclame (want dat is dit) opgenomen, omdat er redenen zijn, waarom je moet stoppen met een actie of hem moet aanpassen. Als ViaPlay er inderdaad de stekker uit trekt. Dat kun je het nieuwe klanten niet meer aanbieden. Een andere optie is als je over je budget gaat. Zo'n actie gaat via Marketing en zij hebben een budget voor de actie. Dan weten ze dat ze x aantal maal dit weg mogen geven. Is de actie veel meer in trek, dan kan het dus zijn dat ze hem op een gegeven moment moeten stoppen voor nieuwe klanten.
Laten we eerlijk zijn. Ook al brengen ze het als een cadeau of extra, het representeert wel geld, namelijk 12x
het maandbedrag voor ViaPlay. Zou ViaPlay stoppen (en dat is nog niet gezegd), dan zou Delta daar ook iets voor moeten doen. Doen ze dat niet, dan zou ik eens met ze gaan praten en ze ook zeggen dat ik eens ga kijken wat een programma als Kassa hierover vindt. Ik denk dat Kassa zoiets wel leuk vindt voor de uitzending en dergelijke slechte reclame kan Delta missen als kiespijn.
Laten we realistisch zijn, het representeert de waarde van een tegoedbon voor een jaar Viaplay.feuniks schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:27:
[...]
Laten we eerlijk zijn. Ook al brengen ze het als een cadeau of extra, het representeert wel geld, namelijk 12x
het maandbedrag voor ViaPlay.
Zou Viaplay failliet gaan - en dat is inderdaad nog niet gezegd - dan zijn die tegoedbonnen ineens niets meer waard. Pech gehad.Zou ViaPlay stoppen (en dat is nog niet gezegd)
Waarom eigenlijk? Wie die "tegoedbon" aanvaardt in plaats van het bedrag, aanvaardt daarmee ook het risico dat die tegoedbon gedurende de looptijd in waarde daalt. Delta kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor het eventuele failliet van ViaPlay. Dus waarom zou Delta de waardedaling van die 'tegoedbonnen" moeten compenseren? Je blaft dan tegen de verkeerde boom. Je moet dan bij de curator van de failliete boedel van Viaplay zijn. Veel geluk.dan zou Delta daar ook iets voor moeten doen.
Leuk artikel. Er komt natuurlijk wel wat meer op de markt de komende tijd zoals WiFi 7 routers met een SFP+ aansluiting. Maar erg duur nog,Mapje schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:20:
Providers breken door de 1Gbit/s-grens
Supersnel downloaden en je thuisnetwerk
review: Providers breken door de 1Gbit/s-grens - Supersnel downloaden en je t...
Stoppen en failliet gaan zijn twee zaken. Dat ViaPlay zich uit Nederland terug trekt, wil nog niet zeggen dat ViaPlay failliet gaat.Roetzen schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:06:
[...]
Laten we realistisch zijn, het representeert de waarde van een tegoedbon voor een jaar Viaplay.
[...]
Zou Viaplay failliet gaan - en dat is inderdaad nog niet gezegd - dan zijn die tegoedbonnen ineens niets meer waard. Pech gehad.
[...]
Waarom eigenlijk? Wie die "tegoedbon" aanvaardt in plaats van het bedrag, aanvaardt daarmee ook het risico dat die tegoedbon gedurende de looptijd in waarde daalt. Delta kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor het eventuele failliet van ViaPlay. Dus waarom zou Delta de waardedaling van die 'tegoedbonnen" moeten compenseren? Je blaft dan tegen de verkeerde boom. Je moet dan bij de curator van de failliete boedel van Viaplay zijn. Veel geluk.
Ik vergeet het steeds te controleren, maar als ik goed onthouden heb zit er dus een 100Mbps NIC in. Je linkt ook naar een andere tuner, die duidelijk wel 1Gbps NIC heeft. Maar ja dat is dus een andere daarom heet die ook anders.MrJoery schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:19:
[...]
Volgende keer even controleren voordat je iets zegt, de Kamai 7, die Delta bij nieuwe abonnees levert, heeft een 1gbit poort. Hier de spec sheet, kijk vooral even bij "back panel connectors"
Wat een onzin dit zeg, toch maar overstappen naar Odido?B.
Ik heb het gelijk voor je uitgezocht en bij dit pakket wordt enkel het Nokia B modem geleverd!
Hierbij is 8GB de capaciteit in plaats van de snelheid en dit wordt 'gestapeld' geleverd, 1 x 2,5 Gb/s, 3 x 1 Gb/s en 2,5 Gb/s wifi-capaciteit
JIJ
dat is niet zoals het destijds is geaadverteerd en jullie spreken jezelf helaas tegen. Tevens staat er op jullie website dat bij 5G+ abbonementen dit andere 'nieuwe' modem geleverd wordt
m. Kies je het 5 Gig + Unlimited Mobiel abonnement, dan krijg je het Sagemcom modem. In alle andere gevallen krijg je het Nokia modem toegestuurd.
BARRY
Enkel bij het 5GB abonnement wordt een Sagemcom modem geleverd
Het 5GB pakket is ook de hoogste internetsnelheid die wij aanbieden!
Het 8GB capaciteit pakket wordt inmiddels niet meer aangeboden en de capaciteit wordt hierbij dus enkel gestapeld aangeboden en niet als 8 GB internetsnelheid
JIJ
Wat kan ik doen, om mijn contract dan te ontbinden of kan ik de SFP direct in mijn eigen apparatuur zetten?
BARRY
Je abonnement is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar
Het staat je uiteraard ook geheel vrij om zelf een modem aan te schaffen en aan te sluiten!
Via onderstaande link vind je alle informatie over vrije modemkeuze
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/
Ben ik nu gek of snapt hij mij nu gewoon niet, als je toch 8G hebt dan staat je module toch gewoon op 10G?Maximale internetsnelheid die wij leveren is 5 GB
8GB is capaciteit wat gestapeld wordt geleverd, 1 x 2,5 Gb/s, 3 x 1 Gb/s en 2,5 Gb/s wifi-capaciteit
Dit alles vanuit wijkcentrale naar je modem toe!
JIJ
Volgens mij begrijpt u niet hoe het werkt.
Fijne dag.
[ Voor 14% gewijzigd door SG_de_Baas op 28-11-2023 14:53 ]
Tja, het is zoals het is. Dat Sagemcom device wordt in de administratie natuurlijk genoemd bij 5Gbps. Toen de 8Gbps. abonnement vorm nog mogelijk was, bestond dat Sagemcom device nog niet. Dus staat in de administratie natuurlijk dat bij die oudere vorm de Nokia 2426 geleverd wordt. De helpdesk heeft dus helemaal gelijk denk ik.SG_de_Baas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:41:
Weer een heerlijke servicedesk reactie...
Men geeft meerdere malen aan Sagemcom modem te kunnen gaan leveren. Maar komen hier na opleveren van de verbinding op terug...
[...]
Wat een onzin dit zeg, toch maar overstappen naar Odido?
[ Voor 21% gewijzigd door ernstoud op 29-11-2023 11:15 ]
M'n punt is meer dat er meerdere keren telefonisch contact is geweest met de technische afdeling en beide keren bevestigd is dat er recht is op het Sagemcom apparaat.ernstoud schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:55:
[...]
Tja, het is zoals het is. Dat Sagemcom device wordt in de administratie natuurlijk genoemd bij 5Gbps. Toen de 8Gbps. abonnement vorm nog mogelijk was, bestond dat Sagemcom device nog niet. Dus staat in de administratie natuurlijk dat bij die oudere vorm de Nokia 2426 geleverd wordt. Barry van de helpdesk heeft dus helemaal gelijk denk ik.
De Nokia 2426 heeft precies de aansluitingen die Barry noemt. Je krijgt 8 Gbps bandbreedte maar de Nokia heeft geen 10Gbps. poort, wel 2.5Gbps. en 3x 1Gbps. en nog WiFi. Benut je dat allemaal tegelijk kom je tot 8Gbps.
Voordat je op de helpdesk medewerker afgeeft eerst zelf even je oriënteren. Wel zo netjes, die medewerkers worden niet blij van dergelijke botte reacties.
Dus onzin is het niet. En als jij daarom naar Odido gaat is dat je keuze maar waarom dan? Je wilt dus 8Gbps, kun je dat bij Odido krijgen dan? Doe maar de PC check, waarschijnlijk niet.
Je hebt je post nog aangepast zie ik. Wat bedoel je met “je module staat op 10G”
Er trekt toch niemand in twijfel dat er genoeg over te vinden valt en of je andere apparatuur kunt aansluiten. Er is vriendelijk gevraagd of het mogelijk was om het B modem om te wisslen voor Sagemcom en dit was mogelijk. Voor opleveren van de verbinding is er netjes contact geweest en werd bevestigd dat ze het verkeerde modem gestuurd hebben.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:04:
Toen je het 8Gbps abonnement af hebt genomen was het gewoon bekend dat je het Nokia B modem van Delta ging krijgen toch? Hoe dan ook je kunt gewoon je eigen ONT kopen voor XGS-PON en dan kun je wel 8Gbps krijgen. Genoeg over te vinden.
Module… niet echt. In dergelijke devices zit de optics op het PCB gesoldeerd. Geen SFP dus, was het maar zo, dan konden we die gebruikenSG_de_Baas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:48:
[...]
M'n punt mbt de 10G is daar waar je witte kabeltje uit de Nokia komt, daar zit onderin een module. Deze zal toch op 10G moeten staan en dan iets van een shaper op 7850? Zodat je je 'gestapelde' verbinding naar buiten kan bewerkstelligen.
Begrijp je frustratie maar binnenkort heb je gewoon richting de 8Gbps. En dan ben je het weer vergeten.Edbuikvet schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:14:
Hallo TweakersIk ervaar hetzelfde op dit moment als @SG_de_Baas
Ik heb ook het 8gbps abbonoment, nog voor het afsluiten telefonisch gevraagd of zodra er een nieuw modem beschikbaar werdt gemaakt of deze verwisseld zou worden, dit was allemaal geen probleem.
Nou je raad het al, vervangen is alleen mogelijk als ik naar het 5gbps abbo ga (2x zo duur voor minder)
kreeg hetzelfde verhaal van de chat: Dat de verbindingen gestapeld zouden zijn dmv ->
2.5gbps en 4x1gbps..
Nou heeft het nokia modem: 1x2,5 en 3x1. Totaal op 5.5 dit legde ik voor, het antwoord wat ik hierop kreeg was: ja wij tellen ook de wifi bandbreete mee.. Nou gekker moet het niet worden.
Ik ben gewoon 10gbps klaar binnenhuis, slaat weer nergens op.
Gelukkig is me huawei ont al onderweg van uit Polen..
Voelt gewoon als een cashgrab, iedereen binnenhalen met geweldige prijzen, en je dan met minder opzadelen, voor een verschil van een paar 100 eu.. triest.
ernstoud schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:26:
[...]
Begrijp je frustratie maar binnenkort heb je gewoon richting de 8Gbps. En dan ben je het weer vergeten.
En cashgrab? Je krijgt nu een niet meer bestelbare 8Gbps. verbinding voor een prijs waar iedereen jaloers op is. Anderen betalen EUR 125,- …
En we weten niet waarom die Sagemcom gekoppeld is aan het 5Gbps. abonnement. Misschien werkt die helemaal niet op een 8Gbps. abonnement door profielen in de OLT.
Dat de helpdesk werkt met scripts en het dan ook niet weet… what else is new?
Ik begrijp je frustratie/ verwarring, stuur me even je klantnummer in een PB en ik zal even om opheldering vragen.SG_de_Baas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:48:
[...]
M'n punt is meer dat er meerdere keren telefonisch contact is geweest met de technische afdeling en beide keren bevestigd is dat er recht is op het Sagemcom apparaat.
En dat er nu dus klaarblijkelijk op teruggekomen wordt. Niet heel erg, maar wel erg jammer.
M'n punt mbt de 10G is daar waar je witte kabeltje uit de Nokia komt, daar zit onderin een module. Deze zal toch op 10G moeten staan en dan iets van een shaper op 7850? Zodat je je 'gestapelde' verbinding naar buiten kan bewerkstelligen.
Het overstappen naar Odido was maar een trol opmerking naar het nieuwsbericht van vandaag over de 2 en 8 abbo varianten.
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Ben ik met je eens hoor, had niet door dat de username was mee gecp'd.R3D schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:32:
[...]
Ik begrijp je frustratie/ verwarring, stuur me even je klantnummer in een PB en ik zal even om opheldering vragen.
p.s. :wel weer jammer dat je op een publiek forum de inhoudelijke chat gesprekken met namen van de helpdesk medewerker deelt.
Laten we het vooral netjes houden op dit forum.
In mijn reactie naam ook weggehaald.SG_de_Baas schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:35:
[...]
Ben ik met je eens hoor, had niet door dat de username was mee gecp'd.heb 'm daarna ook direct weggehaald.
Het is inderdaad niet hetzelfde maar ik vraag me af of het in de praktijk veel verschil zal maken voor de NL gebruikers. Ik stel me voor dat er in dat laatste geval wel een juridische truuk bedacht wordt om het de facto op een bankroet van ViaPlay NL te laten uitdraaien.feuniks schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:50:
[...]
Stoppen en failliet gaan zijn twee zaken. Dat ViaPlay zich uit Nederland terug trekt, wil nog niet zeggen dat ViaPlay failliet gaat.
Ik. En wel in de situatie die door @Sjakie0101 genoemd werd waar een jaar gratis Viaplay werd aangeboden als welkoms- cq blijf cadeautje.En wie heeft het over een tegoedbon?
Dat noem ik dan ook geen tegoedbon wat het is dan een andere situatie dan die van Skakie0101. In dat geval zal je het abonnement kunnen laten ontbinden, en een (deel van) het reeds vooruitbetaalde maandbedrag terug kunnen krijgen. En dat is het dan.Je kunt Viaplay gewoon via Delta bestellen en betalen. Dat noem ik geen tegoedbon. Ook als ik een abonnement voor ViaPlay zou hebben afgesloten via Delta, dan zou ik zeker bij Delta aankloppen als ineens geen ViaPlay meer is, terwijl ik nog wel voor die maand betaald heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Roetzen op 29-11-2023 15:16 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Mapje op 30-11-2023 13:24 ]
[ Voor 10% gewijzigd door fmrama op 30-11-2023 18:09 ]
Meteen als het goed iszAo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:18:
Weet iemand na hoeveel tijd na de aanleg van het netwerk, er andere ISPs op het netwerk van Delta worden toegelaten?
Ik kon bij de aanleg alleen uit Caiway en Delta kiezen.
Volgens mij moet de ISP het zelf ook willen en aangeven; volgens mij wilt b.v. freedom het niet omdat het te duur is.
Freedom is nog aan het testen, ze lopen tegen wat problemen aan bij opleveren van verbindigen op het Delta netwerk. Als dat verholpen is kan iedereen Freedom kiezen. Ze zijn helaas niet goedkoop via Delta glasvezel.Lord Anubis schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:03:
[...]
Volgens mij moet de ISP het zelf ook willen en aangeven; volgens mij wilt b.v. freedom het niet omdat het te duur is.
Dit topic gaat over de provider Delta. Het topic over Delta Fiber Netwerk (DFN) kan je hier vinden.zAo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:18:
Weet iemand na hoeveel tijd na de aanleg van het netwerk, er andere ISPs op het netwerk van Delta worden toegelaten?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Port 0 is 'invalid' in de RFC maar technisch gezien 'werkt' het wel.lier schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:40:
Met het telkens verder uitbreiden van mijn MikroTik router zie ik ook steeds meer ruis vanuit Internet. @R3D, weet jij waarom poort 0 niet geblokeerd wordt? Veel Internet providers doen dat namelijk wel. Is vooral een poort dit misbruikt wordt. Zie ook mijn statistieken van de firewall het gaat om UDP verkeer dat op mijn WAN poort 0 aankomt, dit is na 8 uur uptime):
[Afbeelding]
Regelmatig met Jacco contact als ik weer een portscan zieMapje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:51:
Onze specialist aan het woord: Jacco Vasseur houdt het netwerk veilig
https://www.delta.nl/nieu...houdt-het-netwerk-veilig/
Gewoon een voip telefoon op je netwerk aansluiten of anders een voip telefoon via wifi?jhaand schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
Binnenkort krijg ik glasvezel internet en telefonie. Nu willen we de telefonie graag op een andere router via NAT laten werken ipv. de bijgeleverde Nokia router. Dit omdat de telefoons 30 meter van het glasvezel punt staan.
Vandaag kwam ik er dus achter dat ik de VOIP in de Nokia router niet uit kan zetten. Dus dat gaat niet werken omdat de verbinding dan bezet is. Ook schijnt Delta de login gegevens niet zomaar vrij te geven.
Ik kan op dit moment 2 oplossingen verzinnen:Weet iemand nog een andere oplossing?
- Een eigen ONT en router installeren
- 30 meter telefoonkabel naar de andere locatie doorvoeren.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Overstappen naar CheapConnect? Veel goedkoper en kun je gewoon elke VOIP telefoon / client gebruiken. En anders is de enige optie waarschijnlijk 30 meter telefoonkabel trekken.jhaand schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
Binnenkort krijg ik glasvezel internet en telefonie. Nu willen we de telefonie graag op een andere router via NAT laten werken ipv. de bijgeleverde Nokia router. Dit omdat de telefoons 30 meter van het glasvezel punt staan.
Vandaag kwam ik er dus achter dat ik de VOIP in de Nokia router niet uit kan zetten. Dus dat gaat niet werken omdat de verbinding dan bezet is. Ook schijnt Delta de login gegevens niet zomaar vrij te geven.
Ik kan op dit moment 2 oplossingen verzinnen:Weet iemand nog een andere oplossing?
Inderdaad RJ11. VoIP via dat device gaat niet want het device heeft het SIP account al in gebruik. Die gegevens krijg je - en werken alleen - bij gebruik eigen ONT en router.Ethirty schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:51:
[...]
Gewoon een voip telefoon op je netwerk aansluiten of anders een voip telefoon via wifi?
Of zit er echt een RJ11 telefoon aansluiting achterop die Nokia, nooit op gelet.
Er ligt nog 30 meter loze CAT 6, dat gaat tijdelijk dan telefoonlijn worden. Uiteindelijk dan een eigen router. In ieder geval fijn om te weten dat ik bij de juiste opties was uitgekomen.RobertMe schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:55:
[...]
Overstappen naar CheapConnect? Veel goedkoper en kun je gewoon elke VOIP telefoon / client gebruiken. En anders is de enige optie waarschijnlijk 30 meter telefoonkabel trekken.
DECT telefoon?jhaand schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
Voorheen al geprobeerd maar de bestemming ligt net buiten bereik. Een DECT repeater bestaat voor zover ik weet niet.
Interessant maar wel prijzig voor een tijdelijke oplossing. De kabel kost iets meer kruim maar wel minder in Euro's.fmrama schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:38:
Kijk hier eens of dit is wat je bedoelt.
https://www.voipshop.nl/dect-repeaters/cid=6512
[ Voor 8% gewijzigd door CriticalHit_NL op 13-12-2023 20:40 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Hetzelfde merk ik naar het oosten. Game vaak met een maat van me in het oosten en sinds een maand of twee zijn de pings naar servers van 110ms naar 600ms geschoten, dus niet meer te doen. Er lijkt iets in routering te zijn aangepast die nadelig uitpakt. Immers als die maat van mij naar een server in Duitsland verbind heeft hij een ping van +- 130ms.CriticalHit_NL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:30:
***members only***
[ Voor 14% gewijzigd door bluewalk op 14-12-2023 06:52 ]
bluewalk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:44:
[...]
Hetzelfde merk ik naar het oosten. Game vaak met een maat van me in het oosten en sinds een maand of twee zijn de pings naar servers van 110ms naar 600ms geschoten, dus niet meer te doen. Er lijkt iets in routering te zijn aangepast die nadelig uitpakt. Immers als die maat van mij naar een server in Duitsland verbind heeft hij een ping van +- 130ms.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
[ Voor 12% gewijzigd door gerardma77 op 18-12-2023 10:59 ]
Goede kans dat dit komt door CGNAT, controleer of dit aanstaat (de Nokia XS-2426G-B heeft een IP in de 100.64.0.0 - 100.127.255.255 range, controleer dit door in de admin ui van je modem, dus gebruik geen what's my IP achtige sites). Zo ja kun je dit laten uitzetten door Delta (chat/helpdesk etc. zoek even in het forum).gerardma77 schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:57:
Hoi Allemaal,
Ik ben sinds een paar weken overgestapt naar Delta.
Ik heb 1GB fiber en alles werkt naar wens behalve een dingetje.
Ik werk thuis, en ik heb vaak SSH connections naar AWS EC2 instances open en als zo'n sessie een paar minuten idle is dan wordt de verbinding verbroken. Dit gebeurde niet toen ik nog VDSL gebruikte.
Als Router heb ik de .
Is dit een bekend probleem en zou dit aan de router liggen of aan het delta netwerk?
Ik heb al in de router zitten snuffelen, maar kon geen time-out settings oids vinden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Sorry, spookverhalen was niet mijn bedoeling. Het is idd niet inherent aan CGNAT, eerder verkeerd geconfigureerde NAT (waar CGNAT ook onder valt), idle tcp sessie zouden pas na 2 uur uit de nat table gehaald moeten worden als er binnen die tijd geen tcp keep alive gestuurd is.R3D schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:15:
Even geen spookverhalen over CGNAT, @gerardma77 heeft het over SSH, encrypted tunnel protocol.
Als dit een cgnat probleem was zou het protocol niet starten.
De tunnel word opgezet dus daar ligt het niet aan.
Vanuit Delta word alles transparant door het netwerk gezet, dus geen timers en gezien je SSH gebruikt zou waarschijnlijk de oorzaak aan een van de end-points liggen op laag7.
Als het in de tunnel gebeurt zou ik me wel een beetje zorgen maken over het "Secure" deel in SSH.
[ Voor 33% gewijzigd door Xanthorax op 18-12-2023 11:27 ]
Ik maak dezelfde stap.Kevsk schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:54:
Volgende week ga ok over van AON (via Caiway) naar XGS-PON (via Delta).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq