Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta737 schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:06:
Ik heb sinds vrijdag ook Delta glasvezel. Het internet is prima, maar met zowel telefoon als het TV-kastje veel problemen.

Telefoongesprekken vallen steeds weg. Soms gaat het een paar minuten goed, maar daarna hoor ik de ander niet meer (af en toe ook al na een paar seconden.

Het TV-kastje doet het sinds zaterdag eigenlijk helemaal niet. Soms heel blokkerig beeld, maar eigenlijk 99% van de tijd zwart beeld. Gelukkig is er nog de app op de Google TV met Chromecast, maar dat kastje hoort het natuurlijk ook gewoon te doen.

Ook zegt de Deco-app regelmatig dat de verbinding met de 2 losse mesh-rondjes weg is (terwijl de LED wel groen brand).

Herkent iemand deze problemen?

(verder baal ik ook wel dat ESPN1 niet bij het basispakket in zit, maar dat had ik zelf niet goed bekeken)

Daarnaast had de verkoper beloofd dat de CI+ module bleef werken, maar dat blijkt alleen te gelden voor Delta zonder glasvezel... Tot nu erg spijt van de overstap in elk geval.

Herkent iemand deze problemen.
De problemen met het televisie kastje van Delta zullen altijd blijven.
Het kan in de verste verte niet tippen aan de televisieplatforms van Ziggo of KPN.
Daar zal je mee moeten leren leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 23:34
mesa57 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:32:
[...]

Ik vind 42,50 per maand niet meevallen.
Ik heb zelf ook glasvezel en Ziggo. Aan de ene kant, omdat ik TV kijken via Ziggo gewoon beter en prettiger vind en aan de andere kant, omdat ik heel veel van huis uit werk en ik gewoonweg een Internet verbinding nodig heb. Bij de aanleg van de glasvezel hebben ze mijn Ziggo lijn geraakt en zat ik een week zonder. Toen ging mijn Internet bundel heel snel. Ik ben trouwens ZZP-er en ik kan de kosten gewoon als bedrijfskosten aanmerken en krijg ik de BTW terug. Dan kost het me dus minder dan de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
feuniks schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:18:
[...]

Ik heb zelf ook glasvezel en Ziggo. Aan de ene kant, omdat ik TV kijken via Ziggo gewoon beter en prettiger vind en aan de andere kant, omdat ik heel veel van huis uit werk en ik gewoonweg een Internet verbinding nodig heb. Bij de aanleg van de glasvezel hebben ze mijn Ziggo lijn geraakt en zat ik een week zonder. Toen ging mijn Internet bundel heel snel. Ik ben trouwens ZZP-er en ik kan de kosten gewoon als bedrijfskosten aanmerken en krijg ik de BTW terug. Dan kost het me dus minder dan de helft.
Dus omdat DFN bij de aanleg de Ziggo lijn raakte betaal je nu dubbel? :+ Dus als DFN niet de coax kabel had geraakt had je maar een gehad? Dan mag Ziggo DFN wel bedanken voor het slopen van de kabel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG_de_Baas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-04 09:46
SG_de_Baas schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:30:
[...]

Ik kreeg 't binnen 2 dagen. Ik zou wel even controleren of je een Nokia opgestuurd krijgt of een ander modem. Als je 5G+ abbo hebt afgesloten zou je die nieuwe moeten krijgen, aldus servicedesk gisteren avond.
Kleine update: klantenservice toch niet helemaal duidelijk, mogelijk wordt er toch geen Sagemcom apparaat uitgeleverd. Nogal een onduidelijk verhaal waarom het toch niet direct mogelijk zou zijn, terwijl het duidelijk op de webpagina staat.
Kies je het 5 Gig + Unlimited Mobiel abonnement, dan krijg je het Sagemcom modem. In alle andere gevallen krijg je het Nokia modem toegestuurd.
Dus nu erg benieuwd wat ze gaan sturen bij het 8000 abbo.
  • PON Extra snelheid +7850/7850 (8000/8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:30
Ik heb mij anderhalf jaar geleden opgegeven voor glasvezel via Delta. Ondertussen dus anderhalf verder en men weet nog steeds niet te vertellen wanneer het opgeleverd gaat worden. Aanlegstatus hier is dat ik een aansluiting in de kelder heb hangen die laatst ook doorgemeten is. Gezien ik nu al ruim een jaar wacht geloof ik het ondertussen wel en heb ik er eigenlijk geen trek meer in . Heeft er iemand ervaring met in deze fase opzeggen? Kan dat en is dit kosteloos in deze fase waarbij het contract nog niet is ingegaan maar men wel al de aanleg in huis heeft voltooid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
RaijRaij schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:45:
Ik heb mij anderhalf jaar geleden opgegeven voor glasvezel via Delta. Ondertussen dus anderhalf verder en men weet nog steeds niet te vertellen wanneer het opgeleverd gaat worden. Aanlegstatus hier is dat ik een aansluiting in de kelder heb hangen die laatst ook doorgemeten is. Gezien ik nu al ruim een jaar wacht geloof ik het ondertussen wel en heb ik er eigenlijk geen trek meer in . Heeft er iemand ervaring met in deze fase opzeggen? Kan dat en is dit kosteloos in deze fase waarbij het contract nog niet is ingegaan maar men wel al de aanleg in huis heeft voltooid?
Anderhalf jaar wachten voor een nieuw project zou gewoon vlot zijn. Er moet gewoon heel veel gedaan worden voordat alles gereed is. Waarom zou het uitmaken dat het een maand langer duurt? De vraag naar sneller internet wordt toch juist groter en niet kleiner naar mate de tijd vordert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RaijRaij schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:45:
Een jaar? Hier duurde het ruim twee jaar. Over opzeggen is in de diverse thread veel geschreven. Juridische strijd, ACM regels etc., komt erop neer dat er verschil van mening is wanneer de bedenktijd in gaat: bij afsluiten contract of bij oplevering van een werkende verbinding. Gebruik de zoekfunctie maar dan kom je de cases wel tegen.

Ik schat zomaar dat nu DFN kosten gemaakt heeft om bij jou aan te leggen het wel discussie gaat geven.

Heb je een alternatief? Ziggo? KPN?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:01:
[...]

Een jaar? Hier duurde het ruim twee jaar.
Er zijn zelf mensen die al bijna 5 jaar wachten hier in de omgeving. Degenen die als eerste waren aangesloten moesten ongeveer 2 jaar wachten. Ik verwacht niet dat binnen een jaar de rest is aangesloten. Simpelweg omdat het zo'n groot gebied is en ook zoveel aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 19:35
Ik heb sinds vrijdag ook Delta glasvezel. Het internet is prima, maar met zowel telefoon als het TV-kastje veel problemen.

Telefoongesprekken vallen steeds weg. Soms gaat het een paar minuten goed, maar daarna hoor ik de ander niet meer (af en toe ook al na een paar seconden.

Het TV-kastje doet het sinds zaterdag eigenlijk helemaal niet. Soms heel blokkerig beeld, maar eigenlijk 99% van de tijd zwart beeld. Gelukkig is er nog de app op de Google TV met Chromecast, maar dat kastje hoort het natuurlijk ook gewoon te doen.

Ook zegt de Deco-app regelmatig dat de verbinding met de 2 losse mesh-rondjes weg is (terwijl de LED wel groen brand).

Herkent iemand deze problemen?

(verder baal ik ook wel dat ESPN1 niet bij het basispakket in zit, maar dat had ik zelf niet goed bekeken)

Daarnaast had de verkoper beloofd dat de CI+ module bleef werken, maar dat blijkt alleen te gelden voor Delta zonder glasvezel... Tot nu erg spijt van de overstap in elk geval.

Ik heb vanaf september interactieve tv van delta met de kamai 7 via utp aangesloten op de genexis modem. Ik had al al een tijdje internet en telefoon van delta via glasvezel.(na einde xs4all). Tot nu toe werkt het perfect. Soms, als je even van gepauzeerd over gaat op live, kan het beeld een fractie van een seconde stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:30
Bedankt voor jullie reacties. Snel internet is hier geen probleem, alternatieven genoeg dus daar hoef ik het niet voor te laten. De tijden die jullie noemen staan haaks op wat Delta destijds voorschotelde. Ik heb ondertussen al een jaar op Ziggo gezeten terwijl ik bij het afsluiten nog op KPN zat. Zal morgen eens bellen wat ze verwachten gezien in december Ziggo ook weer afloopt en ik geen 80 euro per maand ga betalen om daar te blijven. Het was het jaar daarvoor geen probleem voor Delta om een jaar uit te stellen. Nu snap ik waarom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
RaijRaij schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:50:
Het was het jaar daarvoor geen probleem voor Delta om een jaar uit te stellen. Nu snap ik waarom ;-)
Als je nog aan een contract vast zit bij een andere provider kun je Delta uitstellen. Zelfs al heb je de apparatuur van Delta al in huis. Zelfs dan is het nog mogelijk om het uit te stellen. Je moet het dan wel doorgeven, want dan kunnen ze auto activatie op x datum uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online

Je bedoeld de vaste telefoon? Ja dat klopt. Delta heeft al meer dan een jaar VoIP problemen en ze geven de schuld aan de firmware van Nokia router, vooralsnog is er geen oplossing. Als het echt aan de Nokia firmware ligt dan zou de Sagecom er geen last van mogen hebben.
Hoe is het TV kastje geïnstalleerd? Via een Deco of rechtstreeks via een UTP kabel op de Nokia router?

Als het draadloos is via een Deco dan is er of iets met de Deco's of zijn ze niet goed geïnstalleerd.
Dat is inderdaad alleen op coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-05 20:21
bjusterbaarlik schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:04:
[...]
Je bedoeld de vaste telefoon? Ja dat klopt. Delta heeft al meer dan een jaar VoIP problemen en ze geven de schuld aan de firmware van Nokia router, vooralsnog is er geen oplossing. Als het echt aan de Nokia firmware ligt dan zou de Sagecom er geen last van mogen hebben.

[...]

Hoe is het TV kastje geïnstalleerd? Via een Deco of rechtstreeks via een UTP kabel op de Nokia router?

Als het draadloos is via een Deco dan is er of iets met de Deco's of zijn ze niet goed geïnstalleerd.

[...]

Dat is inderdaad alleen op coax.
Ik heb wat zitten testen met bellen. Ik heb het eigenlijk maar met 1 telefoonnummer (tot nu toe - en helaas diegene die wij het vaakst bellen…), de andere zit op Ziggo. Bij mensen met mobiel of vast via KPN gaat het wel goed…. Heel bijzonder probleem.

Het TV kastje zit inderdaad via een Deco. Eerst deed hij het wel/redelijk, maar nu helemaal niet meer. Ik zal eerst nog eens zelf verder prutsen (het alternatief via de app op Chromecast met Google TV werkt wel goed gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Delta737 schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:23:
[...]

Ik heb wat zitten testen met bellen. Ik heb het eigenlijk maar met 1 telefoonnummer (tot nu toe - en helaas diegene die wij het vaakst bellen…), de andere zit op Ziggo. Bij mensen met mobiel of vast via KPN gaat het wel goed…. Heel bijzonder probleem.
Ja ik vind het ook bijzonder, vooral omdat Delta de schuld bij de firmware van Nokia legt. Omdat het zoals je zelf ook ervaart niet altijd zo is. Ik vind het zelf ook meer op een probleem met hun VoIP server of iets dergelijks lijken.
Het TV kastje zit inderdaad via een Deco. Eerst deed hij het wel/redelijk, maar nu helemaal niet meer. Ik zal eerst nog eens zelf verder prutsen (het alternatief via de app op Chromecast met Google TV werkt wel goed gelukkig)
In de Deco app kun je het bereik tussen de Deco's onderling zien. Is dat wel goed? Geen metaal tussen de hoofd Deco en die van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V.w.b. telefonie, waarom zou je dat uberhaupt afnemen bij de ISP? Toen ik ~2 jaar geleden gekeken heb naar wel of niet inschrijven voor Delta waren de kosten voor telefonie IIRC redelijk gelijk (met Ziggo). En vervolgens ben ik ASAP overgestapt naar CheapConnect. Ik meen toen €2,50 p/m, €0,14 starttarief, en €0,14 p/m bij Ziggo, en Delta dan hetzelfde. Bij CheapConnect kost het €9 per jaar, geen starttarief, en ~€0,05 p/m naar mobiel en ~€0,025 p/m naar vast. Dat verschil was zo groot dat inclusief overstappen (€5 voor portering) en nieuw DECT basisstation met VOIP ondersteuning (IIRC €40-50) binnen een maand of 6 was terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dat heeft te maken met kennis over dit onderwerp van die mensen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

Delta737 schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:23:
[...]

Stuur me even je klantnummer in een PB.
Kan ik je vanuit de techniek een correct antwoord geven ipv wilde indianen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 09:36
Ondersteunen de DNS servers van Delta(/Caiway) DNS over TLS? Ik meen er ergens een Twitter post over gelezen te hebben maar kan dit niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefs schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:06:
Ondersteunen de DNS servers van Delta(/Caiway) DNS over TLS? Ik meen er ergens een Twitter post over gelezen te hebben maar kan dit niet meer terugvinden.
Ik vraag mij af hoeveel dat toevoegt? DoT & DoH lijken mij voornamelijk gericht op het gebruik van 3th party DNS servers waarbij je voorkomt dat anderen (lees: de ISP en andere infra aanbieders) kunnen meekijken. Terwijl als je de DNS servers van Delta gebruikt in principe alleen Delta kan meekijken. En als ze niet meer op de lijn kunnen meekijken (waarom zouden ze dat uberhaupt doen?) dan doen ze het wel op de DNS server. Mij persoonlijk lijkt DoT & DoH dus weinig toe te voegen zolang je de DNS van de ISP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Laatst online: 12:24
Haalt dat niet een hoop privacy weg bij mensen die een pi-hole hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
RobertMe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:30:
[...]

Ik vraag mij af hoeveel dat toevoegt? DoT & DoH lijken mij voornamelijk gericht op het gebruik van 3th party DNS servers waarbij je voorkomt dat anderen (lees: de ISP en andere infra aanbieders) kunnen meekijken. Terwijl als je de DNS servers van Delta gebruikt in principe alleen Delta kan meekijken. En als ze niet meer op de lijn kunnen meekijken (waarom zouden ze dat uberhaupt doen?) dan doen ze het wel op de DNS server. Mij persoonlijk lijkt DoT & DoH dus weinig toe te voegen zolang je de DNS van de ISP gebruikt.
peewee. schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:51:
Haalt dat niet een hoop privacy weg bij mensen die een pi-hole hebben draaien?
Ik had al zo'n idee dat deze reply zou komen. Laten we even buiten beschouwing laten waarom iemand dit zou willen en wat de alternatieven zijn. De vraag was of het met de Delta DNS servers mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Boefs schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:16:
Ik had al zo'n idee dat deze reply zou komen. Laten we even buiten beschouwing laten waarom iemand dit zou willen en wat de alternatieven zijn. De vraag was of het met de Delta DNS servers mogelijk is.
Simpel antwoord, nee, Delta's DNS-servers die je krijgt toegewezen via DHCP ondersteunen geen DoT & DoH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CGNAT uitgezet. Mijn dongel/appraatje die de thermostaat aanstuurt em de CV werd steeds uitgezet waardoor de temperaturen niet meer automatisch geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefs schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:16:
[...]

[...]

Maar ook zonder discussie kun je toch aangeven waarom je het wilt :)
Gewoon "omdat het kan"? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:03:
CGNAT uitgezet. Mijn dongel/appraatje die de thermostaat aanstuurt em de CV werd steeds uitgezet waardoor de temperaturen niet meer automatisch geregeld worden.
Om dit soort effecten is het dus zo beroerd dat CGNAT zonder enige communicatie zomaar aangezet wordt. Stel je voor dat je langere tijd niet thuis bent en de thermostaat aansturing van bijvoorbeeld aquaria niet meer werkt. Een kennis van mij verloor op deze manier (een technische storing) duizenden euro’s aan koi vissen.

Gewoon een bericht aan de klanten enkele dagen voor de omzetting met uitleg wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor toegang tot automatische systemen zoals thermostaten, zonnepanelen, bewakingscamera’s etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:09:

Gewoon een bericht aan de klanten enkele dagen voor de omzetting met uitleg wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor toegang tot automatische systemen zoals thermostaten, zonnepanelen, bewakingscamera’s etc.
De meeste van deze producten zullen geen last hebben van CG-NAT.

Nadeel is als je informatie hierover na klanten stuurt, 99,9% van de klanten geen idee zal hebben waar het over gaat. Waardoor je als provider heel veel vragen hierover zal krijgen van mensen die hier nooit last van zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefs
RobertMe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:07:
[...]

Maar ook zonder discussie kun je toch aangeven waarom je het wilt :)
Gewoon "omdat het kan"? Of zie ik iets over het hoofd?
Onderstaande kan een goede motivatie zijn om DoH of DoT naar je ISP DNS te gebruiken. Als je 38 minuten hebt:

Twitter post waar ik het over had: https://twitter.com/dennisvdbos/status/1219260363776167941

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:36
ernstoud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:09:
Om dit soort effecten is het dus zo beroerd dat CGNAT zonder enige communicatie zomaar aangezet wordt. Stel je voor dat je langere tijd niet thuis bent en de thermostaat aansturing van bijvoorbeeld aquaria niet meer werkt. Een kennis van mij verloor op deze manier (een technische storing) duizenden euro’s aan koi vissen.
Sorry hoor, maar dan had die kennis zijn installatie ook niet voor elkaar. Als je de thermostaat van je dure koi-karpers afhankelijk gaat maken van je internetaansluiting dan moet je misschien even wat langer nadenken. Dit moet je niet alleen Delta aanrekenen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:50
Net bericht gehad dat mijn aansluiting de 29e actief wordt en het pakket wordt opgestuurd. Zag wel dat CGNAT actief is dus dat moet ik uit laten zetten. Ook een uitnodiging voor een afspraak voor de monteur maar ik neem aan dat je die gewoon kunt negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:13:
[...]

Sorry hoor, maar dan had die kennis zijn installatie ook niet voor elkaar. Als je de thermostaat van je dure koi-karpers afhankelijk gaat maken van je internetaansluiting dan moet je misschien even wat langer nadenken. Dit moet je niet alleen Delta aanrekenen.
Het was een voorbeeld wat er mis zou kunnen gaan bij een op afstand bediende thermostaat. In dit werkelijke geval was het een technische storing (zoals ik ook noemde), ik meen een voeding die defect raakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:25:
[...]

De meeste van deze producten zullen geen last hebben van CG-NAT.
Maar dat weet je dus niet. Is ook wel grappig in de presentatie die @fagao over de CGNAT invoering op een RIPE congres gaf. Ergens in die presentatie noemt hij dat hij er geen problemen mee had, maar niet meer ergens op kon inloggen ;) .
Nadeel is als je informatie hierover na klanten stuurt, 99,9% van de klanten geen idee zal hebben waar het over gaat. Waardoor je als provider heel veel vragen hierover zal krijgen van mensen die hier nooit last van zal hebben.
Kwestie van goed en duidelijke, begrijpelijk uitleg geven in niet-technische termen! Voorzet:

“Op [datum, tijd] voeren wij een verandering door in uw internet aansluiting. Ondervindt u in de dagen daarna een beperking in uw gebruik van uw aansluiting, bijvoorbeeld u kunt niet meer verbinden met een apparaat thuis vanaf een andere locatie, neem dan contact met ons op via [tel. nr.].”

En dan zou er bij het woord verandering een voetnoot kunnen staan met de vermelding dat het CGNAT betreft.

Het argument dat maar een klein deel van de klanten een probleem zal ervaren vind ik altijd erg flauw. Je moet als bedrijf streven naar kwaliteit voor al je klanten en niet accepteren dat je - hoe klein percentage dan ook - moedwillig klanten in de problemen brengt. Zeker ook omdat een provider niet kan inschatten hoe groot die problemen zouden kunnen zijn. Een alarmsysteem van hoogbejaarde mensen dat niet meer werkt? Iemand die lange tijd in het buitenland moet werken en niet meer bij de NAS thuis kan? Er zijn nog wel ergere scenario’s denkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
RobertMe schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:22:
[...]

Dus omdat DFN bij de aanleg de Ziggo lijn raakte betaal je nu dubbel? :+ Dus als DFN niet de coax kabel had geraakt had je maar een gehad? Dan mag Ziggo DFN wel bedanken voor het slopen van de kabel :p
Nee en nee. Om te beginnen zit bij mij geen Delta. Die wilden aanleggen, maar hebben nooit toestemming gekregen. Hier is begin dit jaar eFiber gaan graven en ik zit bij Freedom voor mijn Internet.
Ik speelde al voordat ik überhaupt kon kiezen voor glasvezel met het idee om backup voor mijn Internet verbinding te laten aanleggen. Ik zag weleens "hikjes" in mijn verbinding en zoals ik al schreef heb ik een stabiele en goede verbinding nodig. Ik ben in het verleden al een paar maal moeten gaan "schuilen" bij iemand, omdat ik thuis geen Internet had. Mijn Dream Machine Pro heeft twee WAN poorten en kan in fail over mode draaien, zodat ik inderdaad een primaire en een backup internet lijn heb. Toen ik voor Freedom koos, kon ik Freedom mijn bestaande Ziggo abonnement laten opzeggen. Dat heb ik toen bewust niet gedaan. Het voordeel van de Ziggo lijn houden is:
- Ik heb ook TV van Ziggo en daar ben ik erg blij mee. Die wilde ik sowieso niet kwijt.
- De Ziggo mediabox wil graag een Ziggo Internet lijn hebben. Als je die niet hebt, dan werkt niet alles. Ik heb dat technisch opgelost door de mediabox in een eigen vlan te plaatsen en dat vlan zo te configureren dat dat altijd de backup lijn als Internet verbinding neemt.
- Ik heb ook Vodafone en krijg door de Ziggo lijn te houden dubbele data aan de Vodafone kant en gratis Ziggo Sport Totaal aan de Ziggo kant.

En zoals ik ook al zei: Ik ben ZZP-er en trek de gehele Freedom lijn af als zakelijke kosten. Uiteindelijk kost het houden van een basale Ziggo Internetverbinding mij dus niet veel. En ik zie dit als een verzekering dat ik kan doorwerken als een van de twee lijnen eruit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:47
Zijn er mensen actief in dit topic die weten hoe het zit met de bedenktijd van Delta bij het afsluiten van een glasvezelabonnement? Ik heb 1,5 jaar geleden via verkopers aan de deur een abonnement afgesloten waarbij mij is verteld dat ik binnen een paar maanden een werkende verbinding zou hebben en dat ik als ik twijfelde dat ik 14 dagen na oplevering van de verbinding nog kon annuleren.

De oplevering is echter met meer dan een jaar vertraagd en vanwege inflatie is mijn situatie nu anders en heb ik liever een goedkoop internetabonnement dan een snel internetabonnement. Inmiddels wordt het abonnement nu opgeleverd en heb ik gebeld met Delta om het abonnement te herroepen. Hierbij kreeg ik de mededeling dat dit niet mogelijk is omdat de ingangsdatum van het contract leidend is.

Dit komt wel overeen met wat op Consuwijzer (https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd) staat maar toch heb ik er twee vragen over.

- Er staat niet echt duidelijk iets over de herroepingstermijn in de voorwaarden die ik kreeg bij het afsluiten van de overeenkomst. Er zijn twee passages over maar die geven niet echt duidelijk inzicht in wanneer en onder welke voorwaarden het contract kan worden geannuleerd.
3.4 Het recht om de Overeenkomst te annuleren vervalt wanneer DELTA met de uitvoering van Overeenkomst met toestemming van de Klant is begonnen voordat de bedenktijd van veertien dagen voorbij is.
3.5 Het aangaan en/of bestaan van de Overeenkomst zonder Aansluiting heeft tot gevolg dat het DELTA Flexpakket niet kan worden afgenomen doch dit schort niet de betaling door de Klant van betalingsverplichtingen voor het DELTA Flexpakket op.

- Daarnaast lijkt mij dat als de levering van een dienst meer dan een jaar vertraagd is dat ook de situatie kan zijn veranderd. Immers zou mijn jaarcontract nu inmiddels al afgelopen zijn. Ik kan er niet echt wat over vinden maar zijn er uitzonderingen op de herroepingstermijn als de levering van een product of dienst meer dan een jaar is vertraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Silvos schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:03:
Zijn er mensen actief in dit topic die weten hoe het zit met de bedenktijd van Delta bij het afsluiten van een glasvezelabonnement? Ik heb 1,5 jaar geleden via verkopers aan de deur een abonnement afgesloten waarbij mij is verteld dat ik binnen een paar maanden een werkende verbinding zou hebben en dat ik als ik twijfelde dat ik 14 dagen na oplevering van de verbinding nog kon annuleren.

De oplevering is echter met meer dan een jaar vertraagd en vanwege inflatie is mijn situatie nu anders en heb ik liever een goedkoop internetabonnement dan een snel internetabonnement. Inmiddels wordt het abonnement nu opgeleverd en heb ik gebeld met Delta om het abonnement te herroepen. Hierbij kreeg ik de mededeling dat dit niet mogelijk is omdat de ingangsdatum van het contract leidend is.

Dit komt wel overeen met wat op Consuwijzer (https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd) staat maar toch heb ik er twee vragen over.

- Er staat niet echt duidelijk iets over de herroepingstermijn in de voorwaarden die ik kreeg bij het afsluiten van de overeenkomst. Er zijn twee passages over maar die geven niet echt duidelijk inzicht in wanneer en onder welke voorwaarden het contract kan worden geannuleerd.
3.4 Het recht om de Overeenkomst te annuleren vervalt wanneer DELTA met de uitvoering van Overeenkomst met toestemming van de Klant is begonnen voordat de bedenktijd van veertien dagen voorbij is.
3.5 Het aangaan en/of bestaan van de Overeenkomst zonder Aansluiting heeft tot gevolg dat het DELTA Flexpakket niet kan worden afgenomen doch dit schort niet de betaling door de Klant van betalingsverplichtingen voor het DELTA Flexpakket op.

- Daarnaast lijkt mij dat als de levering van een dienst meer dan een jaar vertraagd is dat ook de situatie kan zijn veranderd. Immers zou mijn jaarcontract nu inmiddels al afgelopen zijn. Ik kan er niet echt wat over vinden maar zijn er uitzonderingen op de herroepingstermijn als de levering van een product of dienst meer dan een jaar is vertraagd?
Zoekfunctie, oh zo handig:

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat nog handiger zou zijn is als Delta zich "gewoon" aan de regels zou houden :X. Dat je dit uiteindelijk in veel gevallen pas voor elkaar krijgt met voldoende "legal speak" is toch ook wel schrijnend. Na een (aantal) keren is toch wel duidelijk dat wat Delta claimt / doet niet binnen de regels valt. Maar toch blijven ze keer op keer volhouden dat die 14 dagen vanaf tekenen zijn en niet "leveren laatste product".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:47
Dank voor de tip, ik vergeet dat wel eens om eerst te zoeken. Inmiddels de juiste informatie gevonden.
RobertMe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:28:
[...]

Wat nog handiger zou zijn is als Delta zich "gewoon" aan de regels zou houden :X. Dat je dit uiteindelijk in veel gevallen pas voor elkaar krijgt met voldoende "legal speak" is toch ook wel schrijnend. Na een (aantal) keren is toch wel duidelijk dat wat Delta claimt / doet niet binnen de regels valt. Maar toch blijven ze keer op keer volhouden dat die 14 dagen vanaf tekenen zijn en niet "leveren laatste product".
Het is vooral apart dat er niet wordt gehandhaafd. Ik zie dat de ACM al in 2013 en 2019 de providers op de vingers heeft getikt. Je zou dan denken dat als de zaakjes in 2023 nog steeds niet op orde zijn er inmiddels wel flinke boetes worden uitgedeeld en pro actief controles plaatsvinden maar dat lijkt niet het geval. Maargoed dan maar een aangetekende brief sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siroj
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 10:34
Sinds kort is bij mij ook Delta glasvezel opgeleverd en actief op 1Gbit.
De download/upload snelheid is prima in orde en zit meestal rond de 944/934 Mbps (CLI test)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51ZKLRju5lGqUDmCGMRnYiZPmfU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pvCTKilxMbbzcfDpsawH2jf0.png?f=user_large

Nou vraag ik me echter af of de latency die ik ervaar ook overeenkomt met wat ik mag verwachten.
Als ik een pingplotter start naar diverse adressen is dit ongeveer wat ik als resultaat heb (getest rechtstreeks op het Nokia modem):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULgah7gvPKg0sf5VtXdX4A6HjPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8vOueUBKbaVVm93Fp9OuZOzI.png?f=user_large

Ik verwacht van wel, maar wil het graag even checken. Mocht ik beter een andere methode of adressen gebruiken dan hoor ik dat graag...

Stap 2 is waarschijnlijk het vervangen van de Nokia door een Huawei ONT en mijn Ubiquiti USG vervangen door de recent aangekondigde UXG Lite...

[ Voor 3% gewijzigd door Siroj op 16-11-2023 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:16
Siroj schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:28:
...
Nou vraag ik me echter af of de latency die ik ervaar ook overeenkomt met wat ik mag verwachten.
Als ik een pingplotter start naar diverse adressen is dit ongeveer wat ik als resultaat heb (getest rechtstreeks op het Nokia modem):

[Afbeelding]

Ik verwacht van wel, maar wil het graag even checken
Als ik naar de grafiek (smokeping) over de afgelopen 10 dagen kijk dan is het bij mij:

1.1.1.1 - 6,5ms average
8.8.8.8 - 6,9ms average
9.9.9.9 - 4,3ms average

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siroj
Ik heb overigens CG-NAT al uitgeschakeld, mocht dat nog invloed kunnen hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:14
Siroj schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:28:
Sinds kort is bij mij ook Delta glasvezel opgeleverd en actief op 1Gbit.
De download/upload snelheid is prima in orde en zit meestal rond de 944/934 Mbps (CLI test)
[Afbeelding]

[Afbeelding
Waarom zie ik nooit 1100 up en 1100 download?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Lord Anubis schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:28:
[...]

Waarom zie ik nooit 1100 up en 1100 download?
De meeste mensen hebben apparatuur die tot 1Gbps gaat en dan is 940Mbps de max.

Mijn interne netwerk is bijvoorbeeld 2.5Gbps en dan kom je wel boven de 1Gbps uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGNbWYyI-4AiwgjUN2vk0SZlioI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EYouLHO25C5nIepLj976R3NO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:44:
[...]

De meeste mensen hebben apparatuur die tot 1Gbps gaat en dan is 940Mbps de max.

Mijn interne netwerk is bijvoorbeeld 2.5Gbps en dan kom je wel boven de 1Gbps uit.

[Afbeelding]
Plus de AON klanten zoals ik hebben maar een SFP die tot 1gbps gaat dus zit je ook rond de 940. :)

• Siroj
Ik had nog contact gehad met de klantenservice omdat ik toch het idee heb dat mijn pingtijden (zie https://gathering.tweaker...message/77192604#77192604) aan de hogere kant zijn nadat ik eens wat tijden van andere had bekeken hier.
De klantenservice wist me vrolijk te vertellen dat alles onder de 20ms als erg goed wordt gezien.... We zijn uiteindelijk de chat gestopt met "we agree to disagree".
Ik kwam er in ieder geval totaal niet verder mee. Ze hadden wel eea nagekeken en de verbinding zou er prima uitzien vanuit hun kant en er kon niks aan verbeterd worden.

Rond de 5ms was toch wel de richting waarin ik gehoopt had.

[ Voor 15% gewijzigd door Siroj op 16-11-2023 20:32 ]

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-07-2024

passat_to_ev

Nice_car

Ik zit nu sinds een paar weken bij Delta maar heb een zeer instabiele verbinding, zowel bekabeld als wifi. Vaak een dip waardoor audio wegvalt in teams (bekabeld) of internet wegvalt in een spel (via wifi). Monteur is gepland maar hebben jullie suggesties?

MW_Passat_2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Siroj schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:26:
Ik had nog contact gehad met de klantenservice omdat ik toch het idee heb dat mijn pingtijden (zie https://gathering.tweaker...message/77192604#77192604) aan de hogere kant zijn nadat ik eens wat tijden van andere had bekeken hier.
De klantenservice wist me vrolijk te vertellen dat alles onder de 20ms als erg goed wordt gezien.... We zijn uiteindelijk de chat gestopt met "we agree to disagree".
Ik kwam er in ieder geval totaal niet verder mee. Ze hadden wel eea nagekeken en de verbinding zou er prima uitzien vanuit hun kant en er kon niks aan verbeterd worden.

Rond de 5ms was toch wel de richting waarin ik gehoopt had.
Ik meet 4-5 ms. naar mijn eigen VM. Maar kijk eens naar de verschillen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bjd_7OdWB3H9fZyt3A5Wh_Gq6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9Evil8MIAi9QPgI7sx7coER.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je de net gegeneerde resultaten van een average ping, naar 8.8.8.8 dus, door de plm. 30 RIPE Atlas probes op de DFN infra. Behoorlijke spreiding. De groene is mijn probe. En dan datzelfde naar google.nl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yp5kY2mjizeLP6K1XbV1M7EpXz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2bHSCOYBg2wUPVt0AdBhLJt.jpg?f=fotoalbum_large

Weer spreiding. Die hele goede resultaten heb ik wel eens beter bekeken (je kunt een probe ook traceroute laten doen); die staan heel dicht bij de core, ik vermoed zelfs in de DFN infra zelf.

Kortom; alles tussen 5 en 10 ms. is mooi. Ik zie zelden meer maar ook niet minder. Erg afhankelijk van routering. Zolang ik 5 ms. zie naar mijn eigen VM in een DC in Amsterdam weet ik dat mijn infra en zeg die hier in de regio goed functioneert.

Je eigen probe installeren is de moeite waard, kun je erg leuke tests initiëren op alle probes op DFN, vergelijken met andere ISP’s etc.: https://atlas.ripe.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
passat_to_ev schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:26:
Ik zit nu sinds een paar weken bij Delta maar heb een zeer instabiele verbinding, zowel bekabeld als wifi. Vaak een dip waardoor audio wegvalt in teams (bekabeld) of internet wegvalt in een spel (via wifi). Monteur is gepland maar hebben jullie suggesties?
Eigen apparatuur of het standaard geleverde device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siroj
ernstoud schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:11:
[...]

Ik meet 4-5 ms. naar mijn eigen VM. Maar kijk eens naar de verschillen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8:

[Afbeelding]

Hier zie je de net gegeneerde resultaten van een average ping, naar 8.8.8.8 dus, door de plm. 30 RIPE Atlas probes op de DFN infra. Behoorlijke spreiding. De groene is mijn probe. En dan datzelfde naar google.nl:

[Afbeelding]

Weer spreiding. Die hele goede resultaten heb ik wel eens beter bekeken (je kunt een probe ook traceroute laten doen); die staan heel dicht bij de core, ik vermoed zelfs in de DFN infra zelf.

Kortom; alles tussen 5 en 10 ms. is mooi. Ik zie zelden meer maar ook niet minder. Erg afhankelijk van routering. Zolang ik 5 ms. zie naar mijn eigen VM in een DC in Amsterdam weet ik dat mijn infra en zeg die hier in de regio goed functioneert.

Je eigen probe installeren is de moeite waard, kun je erg leuke tests initiëren op alle probes op DFN, vergelijken met andere ISP’s etc.: https://atlas.ripe.net/
Nooit geweten van die probes. Ik heb zojuist een hardware probe aangevraagd, maar vanwege tekorten sta ik op een wachtlijst. Deze zou ik evt ook nog op de 40 Gbit glasvezel van mijn werkgever kunnen plaatsen zonder problemen. Wij als beheerders vinden dat ook wel interessant ;-)

Maar als ik het goed begrijp zijn mijn latency waardes niet afwijkend, dat is mooi. Thanks!

Nu even op zoek naar een Nokia ONT. Toch ook wel fijn te weten dat deze zijn FW upgrades via Delta aangeboden krijgt. Dan kan ik ook mijn USG weer in gebruik nemen tot zijn opvolger binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Siroj schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:51:
[...]

Nooit geweten van die probes. Ik heb zojuist een hardware probe aangevraagd, maar vanwege tekorten sta ik op een wachtlijst. Deze zou ik evt ook nog op de 40 Gbit glasvezel van mijn werkgever kunnen plaatsen zonder problemen. Wij als beheerders vinden dat ook wel interessant ;-)

Maar als ik het goed begrijp zijn mijn latency waardes niet afwijkend, dat is mooi. Thanks!

Nu even op zoek naar een Nokia ONT. Toch ook wel fijn te weten dat deze zijn FW upgrades via Delta aangeboden krijgt. Dan kan ik ook mijn USG weer in gebruik nemen tot zijn opvolger binnen is.
Als je nog ergens een simpel PC’tje hebt of een OpenWRT routertje kun je ook een software probe installeren. Die kun je gewoon downloaden, ID aanvragen, SSH key uploaden en hij werkt. Ik draai CentOS op een VMWare Player op een mini Windows PC.

https://atlas.ripe.net/docs/howtos/software-probes.html

Totaal off-topic, maar dat kan dus echt tegen weinig kosten: https://www.aliexpress.co...urPageLogUid=3YWdBmuun0Ec

Ik heb hardware probes op glasvezel Caiway, VDSL KPN, 4G t-mobile en 4G Vodafone, mix van zakelijk en privé. En voor de grap dus ook software probes op Caiway en t-mobile.

En dit kan ook nog:

http://www.kineta.nl/atlas/wr802n-write-up-v1.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 16-11-2023 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-07-2024

passat_to_ev

Nice_car

ernstoud schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:19:
[...]

Eigen apparatuur of het standaard geleverde device?
Standaard geleverd device

MW_Passat_2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan maar gewoon monteur afwachten, er is iets niet goed. Nokia defect of vezel beschadigd, zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 12:36
Vanacht om 1:30 voor het eerst meegemaakt dat Delta er uitlag sinds de activatie ongeveer 3 maanden geleden. Vanochtend was alles vanzelf hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
Ik heb ook de nieuwe glasvezel variant van Delta, met het nokia modem.
Wat me opvalt is dat als ik dat modem rechtstreeks ping via een bekabelde verbinding, ik onwijs veel packet loss heb.
Soms boven de 90%
Het internet zelf (8.8.8.8 bijvoorbeeld) heeft bijna geen loss.

Opzich geen probleem natuurlijk, maar dat maakt het troubleshooten wat lastig.
Ik kan nu niet makkelijk testen of een storing aan mijn eigen netwerk ligt, of aan delta.

Zijn er meer mensen met dit 'probleem' ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8M05ZsLfa4m3wNRr2q8bn8Ffzzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbts7PfgvThp5GQH3epixaps.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joepadmiraal schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:02:
Wat me opvalt is dat als ik dat modem rechtstreeks ping via een bekabelde verbinding, ik onwijs veel packet loss heb.
Soms boven de 90%

Ik kan nu niet makkelijk testen of een storing aan mijn eigen netwerk ligt, of aan delta.

[Afbeelding]
Je doet die pings zo te zien vanuit een VM. Wat zie je als je gewoon native die pings stuurt? Met name de IP stack in Docker heeft rare issues, zo werkt traceroute niet in Docker Desktop for Windows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepadmiraal
ernstoud schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:20:
Je doet die pings zo te zien vanuit een VM. Wat zie je als je gewoon native die pings stuurt? Met name de IP stack in Docker heeft rare issues, zo werkt traceroute niet in Docker Desktop for Windows.
Dit was vanuit een Linux VM, die op een Linux host draait.
Ik ga het evengoed even proberen.
Maar zal je net zien, nu heb ik al een half uur 0% loss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delta en Stoneroos verlengen de samenwerking, OTT Now blijft het platform en is geschikt voor de eerder al aangekondiigdd android de oder:
https://www.broadbandtvne...iber-extend-co-operation/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Anubis
mesa57 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:25:
Vanacht om 1:30 voor het eerst meegemaakt dat Delta er uitlag sinds de activatie ongeveer 3 maanden geleden. Vanochtend was alles vanzelf hersteld.
Niet wetende wat de reden is maar vind het nu niet iets positiefs.

Enne vanzelf????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
joepadmiraal schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:02:
Soms boven de 90%

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat het device wat packet loss rapporteert gewoon zelf ICMP rate limitting doet. De overige hops hebben geen packet loss, dus er is geen end 2 end packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 12:36
Lord Anubis schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:29:
[...]

Niet wetende wat de reden is maar vind het nu niet iets positiefs.

Enne vanzelf????
Ja, vanzelf opgelost. Ik hong nog wat voor de TV en plotseling alles weg.
Ik hoop niet dat zoiets overdag gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 13:26

ofc

mesa57 schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:48:
[...]

Ja, vanzelf opgelost. Ik hong nog wat voor de TV en plotseling alles weg.
Ik hoop niet dat zoiets overdag gebeurt.
Het zou gepland onderhoud aan het netwerk kunnen zijn. Dat wordt meestal 's nachts uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
ofc schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:06:
Het zou gepland onderhoud aan het netwerk kunnen zijn. Dat wordt meestal 's nachts uitgevoerd.
Bij gepland onderhoud zou je nog steeds geïnformeerd moeten worden per e-mail over een tijdvak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21
nieuws: Delta verhoogt per 1 januari 2024 prijzen voor glasvezelpakketten

Ik ben benieuwd wat ze voor mijn 8 Gbps pakket gaan vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind de verhoging fors. Ik zou menig klant nu de Black Friday deal aanraden van of Caiway OF Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:42:
[...]

Ik vind de verhoging fors. Ik zou menig klant nu de Black Friday deal aamraxdem vam of Caoway OF Delta.
Spelling check... altijd een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Even een vraagje uit pure interesse.
Sinds kort heb ik ook CGNat ipadres in de serie 100……Voor mij , huis tuin en keuken gebruiker, geen probleem.
Voorheen in de serie 62…..
Als ik nu speedtest doe en kijk bij de resultaten staat als extern ipadres nog steeds het ipadres uit de 62…serie.
Terwijl ik die 100…..zou verwachten. Hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG_de_Baas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-04 09:46
fmrama schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:04:
Even een vraagje uit pure interesse.
Sinds kort heb ik ook CGNat ipadres in de serie 100……Voor mij , huis tuin en keuken gebruiker, geen probleem.
Voorheen in de serie 62…..
Als ik nu speedtest doe en kijk bij de resultaten staat als extern ipadres nog steeds het ipadres uit de 62…serie.
Terwijl ik die 100…..zou verwachten. Hoe moet ik dat zien?
Als het goed is komt dit door het adres wat Delta aan je modem uitgeeft. Het externe IP, de 62.x staat op de CGNAT router van Delta.

Het 'interne' 100. adres komt waarschijnlijk uit deze range: 100.64.0.0/10
7. IANA Considerations

IANA has recorded the allocation of an IPv4 /10 for use as Shared
Address Space.

The Shared Address Space address range is 100.64.0.0/10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Duidelijk.
Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord Anubis
Ben benieuwd wat er betaald moet gaan worden na 8mnd €35 betaald te hebben en contractueel het op €52,50 zou zijn.

Weet niet wat ik van Delta moet gaan denken, ten tijde van PZEM en Zeelandnet vond ik het al een vreemde toko's, hoopte op beterschap met de 'nieuwe eigenaar'; maar als ik de communicatie zo lees en hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Anubis schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:56:
[...]

Ben benieuwd wat er betaald moet gaan worden na 8mnd €35 betaald te hebben en contractueel het op €52,50 zou zijn.

Weet niet wat ik van Delta moet gaan denken, ten tijde van PZEM en Zeelandnet vond ik het al een vreemde toko's, hoopte op beterschap met de 'nieuwe eigenaar'; maar als ik de communicatie zo lees en hoor.....
Je kan na 8 mnd wel flexen naar 250 Mbit of 400 Mbit,
Ik ga zelf vaste telefonie opzeggen en lager zitten qua snelheid. Uiteindelijk snijdt Delta in zijn eigen vlees.
Wel snelheden fors verhogen, maar qua prijzen niet opschuiven, dat is vreemd.
Zelfde me de tv dienst. Al jaren zijn de prijzen gelijk aan KPN, maar wel minder HD, geen UHD en geen 4K.
Dat wordt dan toch echt met recht tijd, ESPN UHD, Ziggo Sports 4K en straks met het EK NPO 1 UHD en 4K.
Ik ga daar geen jaar meer op wachten, dat moet nu echt gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 21:05

Ethirty

Who...me?

We hebben hier niet zoveel keuze en ik moet nog een aantal maanden contract uitzitten voor het eerste jaar erop zit, maar daarna gaan we klantenservice maar eens contacten. Nieuwe klanten krijgen een heel jaar voor bijna de helft van het geld :-(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:55:
We hebben hier niet zoveel keuze en ik moet nog een aantal maanden contract uitzitten voor het eerste jaar erop zit, maar daarna gaan we klantenservice maar eens contacten. Nieuwe klanten krijgen een heel jaar voor bijna de helft van het geld :-(
Tsja, bij Ziggo krijgen nieuwe klanten momenteel op Elite (1Gbit/s down) 50% korting voor 12 maanden en daarnaast blijkbaar ook nog een abo op Disney+ (normaal 12 euro?) en via cashback sites ook nog eens 80 euro terug. Met die korting betalen ze ergens onderin de 30 euro. Trek je daar nog de 12 euro van Disney vanaf dus 20 euro per maand. En als bestaande klant kun je lullen als brugman om 6 maanden 20 euro korting te krijgen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 17:45
Ik zie in die lijst een huur prijs staan voor de mesh wifi punten.
Toen ik me aangemeld heb voor glasvezel stond op het formulier dat deze gratis waren.

Vraag me dus nu af of dit daadwerkelijk zo zal zijn wanneer ze hier glasvezel aanleggen.
Of dat ik beter nu eens rond kan gaan kijken voor een leuke aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:30:
[...]

Toen ik me aangemeld heb voor glasvezel stond op het formulier dat deze gratis waren.

Vraag me dus nu af of dit daadwerkelijk zo zal zijn wanneer ze hier glasvezel aanleggen.
Stond er niet bij; 1 jaar gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737

Telefoongesprekken vallen steeds weg. Soms gaat het een paar minuten goed, maar daarna hoor ik de ander niet meer (af en toe ook al na een paar seconden).

Het probleem met bellen blijf ik houden, maar niet met iedereen. Met een aantal nummers die wij vaak bellen gaat het prima, maar met sommige nummers gaat het ook consequent fout. We hebben Delta al gebeld, die zijn er wel naar aan het kijken, maar snappen het ook niet.
Is er niemand die dit herkent, of nog beter, een oplossing heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Delta737 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:56:
[...]

Het probleem met bellen blijf ik houden, maar niet met iedereen. Met een aantal nummers die wij vaak bellen gaat het prima, maar met sommige nummers gaat het ook consequent fout. We hebben Delta al gebeld, die zijn er wel naar aan het kijken, maar snappen het ook niet.
Is er niemand die dit herkent, of nog beter, een oplossing heeft??
bjusterbaarlik schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:04:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03
Deadsy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:30:
[...]

Op mijn factuur staan ze inderdaad ook:
nov 2023 - 30 nov 2023 Huur van 3 mesh wifi-punten € 3,00
1 nov 2023 - 30 nov 2023 100% korting op 3 mesh wifi-punten € -3,00

Dus na de actieperiode zou ik er wel voor moeten betalen. Die gaan dus rechtstreeks terug richting delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:16
Vandaag mijn bestelling die ik heb geplaatst op 01-06-2023 willen annuleren,
in die tijd is er geen contact met mij opgenomen, en heb ik zelf 2x gebeld om de status na te vragen, dat zou steeds 8-10 weken duren.
Ik woon in een flat waarin de glasvezel nog niet is aangelegd, in de wijk wel.
ik heb aangeboden aan Delta om het contact tussen de VVE en Delta te verzorgen (er is medewerking van de VVE benodigd om de glasvezels tot in de meterkasten te krijgen), daar is niet op in gegaan.
ondertussen wel 3 flyers van Delta gehad over dat ik kon overstappen op glasvezel...
Tijdens het gesprek om te annuleren heb ik de tip gekregen om de bestelling open te laten staan, ze zagen in het dossier dat de aannemer de aanleg heeft geannuleerd (ik denk omdat het een flatgebouw betreft waarin de medewerking van de VVE nodig is), ze gaan nu een nieuwe aanvraag indienen bij de aannemer om me aan te sluiten.
Iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik in 2024 een werkende verbinding heb ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feuniks
@J-roenn Dat is moeilijk te zeggen, want dat hangt helemaal van je situatie af. Ik ken de nodige appartementencomplexen, waarbij de meterkasten van de woonlagen boven elkaar liggen. Dan komen de kabels van beneden en loopt dus bijvoorbeeld de kabel die het bovenste appartement bedient door de meterkasten van de mensen die eronder wonen. Als je dan glasvezel wil en je woont op de bovenste verdieping, dan moet iedereen die onder je woont daar dan ook aan meewerken, omdat de kabel door die meterkasten gelegd moet worden. Dat vergt veel planning en een aannemer / provider zal dan graag het hele complex in een keer willen aansluiten, om te voorkomen dat ze iedere keer opnieuw moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Dat had ik gelezen, maar betekent dat "leer er maar mee leven"? Want op deze manier is telefoneren onwerkbaar.
Ik lees het probleem zelf verder ook nergens online terug, terwijl jij het doet overkomen als een generiek probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Delta737 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:35:
[...]

Dat had ik gelezen, maar betekent dat "leer er maar mee leven"? Want op deze manier is telefoneren onwerkbaar.
Het lijkt er niet op dat Delta het binnenkort gaat oplossen heb ik het idee. Maar ze zijn er sowieso bekend mee, want je bent inderdaad bij lange na niet de enige.
Ik lees het probleem zelf verder ook nergens online terug, terwijl jij het doet overkomen als een generiek probleem?
Klopt generiek probleem, waarom je er weinig over vindt komt denk ik door de leeftijd categorie en welke mensen voornamelijk een vaste telefoon gebruiken. Dat is niet de categorie die je dag en nacht op het internet ziet. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 21-11-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:24
J-roenn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:07:
Vandaag mijn bestelling die ik heb geplaatst op 01-06-2023 willen annuleren,
in die tijd is er geen contact met mij opgenomen, en heb ik zelf 2x gebeld om de status na te vragen, dat zou steeds 8-10 weken duren.
Ik woon in een flat waarin de glasvezel nog niet is aangelegd, in de wijk wel.
ik heb aangeboden aan Delta om het contact tussen de VVE en Delta te verzorgen (er is medewerking van de VVE benodigd om de glasvezels tot in de meterkasten te krijgen), daar is niet op in gegaan.
ondertussen wel 3 flyers van Delta gehad over dat ik kon overstappen op glasvezel...
Tijdens het gesprek om te annuleren heb ik de tip gekregen om de bestelling open te laten staan, ze zagen in het dossier dat de aannemer de aanleg heeft geannuleerd (ik denk omdat het een flatgebouw betreft waarin de medewerking van de VVE nodig is), ze gaan nu een nieuwe aanvraag indienen bij de aannemer om me aan te sluiten.
Iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik in 2024 een werkende verbinding heb ?
Ik zit ook al bijna 1,5 jaar in de wacht. Hier loopt de "kabel" (eigenlijk enkel de pijp) al wel tot de voordeur. Ligt er al maanden. Maar er komt niemand om de boel af te monteren en het verdeelstation schijnt ook nog niet af te zijn. In mei 2022 vertelden ze me dat ik voor juli 2022 moest aanmelden en dat het vanaf dan een jaar zou duren...

Ben dan ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren straks als de boel aangesloten wordt. Ik heb een contract afgesloten met bepaalde prijsafspraken. Ondertussen zijn de prijzen (stevig) verhoogd tenslotte.

Maar het meest vervelend is nog dat mijn mobiel nu bij Delta zit met allerlei rare constructies. Mobiel daar is prima, leverde extra korting op en gratis ESPN. Maar nu 1,5 jaar later nog geen seconde gebruik van gemaakt natuurlijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 21:05

Ethirty

Who...me?

Senaxx schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:46:
[...]

Dus na de actieperiode zou ik er wel voor moeten betalen. Die gaan dus rechtstreeks terug richting delta.
Bij mij vond ik het er al niet eens duidelijk op staan en ik heb ze ook gelijk terug gestuurd omdat verder overal staat dat je die dingen moet huren. No way, ik weiger principieel al een 2e TV ontvanger te huren :w

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik weiger net als de persoon boven mij om een tweede tv ontvanger te huren. Nu heb ik een extra Amino Kamai 7x, alleen is deze van Caiway geweest en dan word ik gevraagd bij Caiway in te loggen. Delta zegt dat ze alleen hun eigen apparaten koppelen waar je 5 euro per maand voor betaalt. Heeft iemand daarvoor een omweg gevonden, anders dan de app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bianca schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:10:
Ik weiger net als de persoon boven mij om een tweede tv ontvanger te huren. Nu heb ik een extra Amino Kamai 7x, alleen is deze van Caiway geweest en dan word ik gevraagd bij Caiway in te loggen. Delta zegt dat ze alleen hun eigen apparaten koppelen waar je 5 euro per maand voor betaalt. Heeft iemand daarvoor een omweg gevonden, anders dan de app gebruiken?
Of je bataald 5 euro extra of ze stoppen het in je aboprijs. Lood om oud ijzer. Zit het in je aboprijs dan kun je er ook niet vanaf. Dus ik vind persoonlijk dat 5 euro extra betalen netter dan betalen voor iets dat in veel huishoudens niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:29:
[...]

Of je bataald 5 euro extra of ze stoppen het in je aboprijs. Lood om oud ijzer. Zit het in je aboprijs dan kun je er ook niet vanaf. Dus ik vind persoonlijk dat 5 euro extra betalen netter dan betalen voor iets dat in veel huishoudens niet wordt gebruikt.
Op zich wel, ware het niet dat je in feite betaalt voor de huur van de Amino, want met de app kun je met een onbeperkt aantal devices interactief kijken. Alleen die Amino heb ik nu dus al waardoor ik, als ik dit apparaat ook voor Delta kan gebruiken, geen nieuwe nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bianca schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:38:
[...]

Op zich wel, ware het niet dat je in feite betaalt voor de huur van de Amino, want met de app kun je met een onbeperkt aantal devices interactief kijken. Alleen die Amino heb ik nu dus al waardoor ik, als ik dit apparaat ook voor Delta kan gebruiken, geen nieuwe nodig heb.
Yep, en met de app op bv Android TV of Apple TV mis je ook nog eens zenders, dus wil je alle zenders kunnen kijken zal je de Amino moeten hebben, ronduit belachelijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Bianca schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:10:
Je kunt niet een eigen TV ontvanger aansluiten omdat deze niet geregistreerd staat bij hun. Alleen als die geregistreerd staat kan die aangemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 05-05 13:08
[...]

Zit nu ongeveer 2 jaar bij delta. Toen was het voor die mesh wifi-punten, als je gewoon abonnee blijft dat het je niks kost. Dit blijft toch gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boukiej88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 14:36
Ik ben op de markt om van Delta over te stappen naar Caiway. Krijg dan 'helaas' ook de Nokia XS-2426G-B modem geleverd die niet in bridge modus kan. Op zich geen wereldprobleem, maar weet iemand of ik wel een lokaal dns kan instellen? Want ik zou toch wel heel erg graag mijn AdGuard blijven gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Lord Anubis schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:56:
[...]

Ik kreeg vandaag deze mail:
Beste meneer X,

Met ingang van 1 januari 2024 voeren wij wijzigingen door in de tarieven van onze vaste diensten. Reden hiervoor is de inflatie, ofwel toegenomen kosten, waar ook wij mee te maken hebben.

Als basis voor de berekening van onze inflatiecorrectie, volgen we de berekening van de consumentenprijsindex die maandelijks door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld. De gemiddelde inflatiecorrectie, door het CBS gemeten over de periode juni 2022 tot en met mei 2023, is 9,2%. Voor uw abonnement valt de stijging lager uit.

Wat dit voor u betekent
• Het maandbedrag van uw internetabonnement DELTA Flexpakket 1000 Mbps wordt 55 euro.
Meer informatie
Wilt u weten wat dit betekent voor uw totaalfactuur? Bekijk dan uw factuur op MijnDELTA. Ga voor meer informatie naar delta.nl/wijzigingen2024

Met vriendelijke groet,

DELTA
Per 1 januari zijn mijn 8 maanden korting nog niet voorbij. Ik ben ook erg benieuwd of mijn 35 euro per maand dan netjes 35 euro per maand blijft zoals de aanbieding aangaf bij het afsluiten of dat het dan 37,50 per maand gaat worden.

Ik vrees het laatste overigens als ik de bestelbevestiging zie van mijn abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WX_VEiTf2117kGfXvCtb4AFGBEM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EeyVE0bdizxhfJzebjOweeX3.png?f=user_large

Is deze prijsverhoging contractueel overigens een reden om op te zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 22-11-2023 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:18
Schweino schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:02:
[...]

[...]

Per 1 januari zijn mijn 8 maanden korting nog niet voorbij. Ik ben ook erg benieuwd of mijn 35 euro per maand dan netjes 35 euro per maand blijft zoals de aanbieding aangaf bij het afsluiten of dat het dan 37,50 per maand gaat worden.

Nee, in de algemene voorwaarden staat dat ze jaarlijks inflatiecorrectie mogen berekenen.. Ik denk overigens dat ze dit gewoon misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21
Zojuist een mail ontvangen hierover.
Van €67,50 naar €70. Valt dus nog steeds mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:02:
[...]

[...]

Ik vrees het laatste overigens als ik de bestelbevestiging zie van mijn abonnement:

[Afbeelding]

De aanbieding betreft korting. Ik zit zelf met Viaplay gratis. Dat is veel erger aangezien Viaplay hoogstwaarschijnlijk aankondigd volgend week dat ze gaan stoppen. Kortom, hoe krijg ik dat gecompenseerd? Indien geen compensatie dan ga ik ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-05 21:02
[...]

Dit is volgens mij een truc om aan te geven dat het bruikleen is.

Ik heb Delta Premium abo en na 18 maanden nog steeds zo op de factuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 11:13
[TLDR] Zal vast al vaker genoemd zijn.
Vandaag klant installatie gehad met Delta kregen we zo een nieuw Nokia Modem :kuch:
Leuk, maar ik wil de SFP Module Direct in de router en het IP direct op onze router.
Nou dat werd hem even niet, want deze meneer had geen geschikte SFP Module bij zich voor XGS-PON...
Das niet handig dat klopt... :9
Maar...

Wie weet dus welke SFP Module je nodig hebt voor XGS-PON bij Delta. Zodat we er standaard een in ons koffertje kunnen doen?

Mijn dank ik groot O-)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kavaa schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:12:
[TLDR] Zal vast al vaker genoemd zijn.
Vandaag klant installatie gehad met Delta kregen we zo een nieuw Nokia Modem :kuch:
Leuk, maar ik wil de SFP Module Direct in de router en het IP direct op onze router.
Nou dat werd hem even niet, want deze meneer had geen geschikte SFP Module bij zich voor XGS-PON...
Das niet handig dat klopt... :9
Maar...

Wie weet dus welke SFP Module je nodig hebt voor XGS-PON bij Delta. Zodat we er standaard een in ons koffertje kunnen doen?

Mijn dank ik groot O-)
De Tweakers zoekfunctie is zo handig ;) .

Maar goed, hier lees je alles wat je wilt weten, en nog wel meer:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 11:13
ernstoud schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:21:
[...]

De Tweakers zoekfunctie is zo handig ;) .

Maar goed, hier lees je alles wat je wilt weten, en nog wel meer:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Vandaar de [TLDR] Thanks!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
ernstoud schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:20:
[...]

Ik heb met een Windows pc via dezelfde switch als waar de host van de VM op aangesloten is getest.
Deze geeft op dit moment 'maar' 3% packetloss in winmtr ten opzichte van 80% op de VM in mtr.
Dus pingen in deze VM lijkt inderdaad gek te gaan.

Maar die 3% is toch ook gek?
Alle andere hops hebben gewoon 0%, dus ook degene die achter het modem zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joepadmiraal schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:57:
[...]

Ik heb met een Windows pc via dezelfde switch als waar de host van de VM op aangesloten is getest.
Deze geeft op dit moment 'maar' 3% packetloss in winmtr ten opzichte van 80% op de VM in mtr.
Dus pingen in deze VM lijkt inderdaad gek te gaan.

Maar die 3% is toch ook gek?
Alle andere hops hebben gewoon 0%, dus ook degene die achter het modem zitten.
Hoe snel doe je die pings? Er kan rate limiting op de Nokia 2426 zitten, niet elke router accepteert een behoorlijke hoeveelheid ICMP packets achter elkaar.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:25
Ik heb sinds juni een 2Gbit abonnement wat mij de eerste 12 maanden €50 per maand kost.

Nu krijg ik een mail dat ik €62.50 moet gaan betalen vanaf 1 januari 8)7
Met ingang van 1 januari 2024 voeren wij wijzigingen door in de tarieven van onze vaste diensten. Reden hiervoor is de inflatie, ofwel toegenomen kosten, waar ook wij mee te maken hebben.

Als basis voor de berekening van onze inflatiecorrectie, volgen we de berekening van de consumentenprijsindex die maandelijks door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld. De gemiddelde inflatiecorrectie, door het CBS gemeten over de periode juni 2022 tot en met mei 2023, is 9,2%. Voor uw abonnement valt de stijging lager uit.

Wat dit voor u betekent
• Het maandbedrag van uw internetabonnement DELTA Flexpakket 2000 Mbps wordt 62,50 euro.
Dat is even €12.50 meer |:(

Edit:

Even gebeld en er is een fout gemaakt met de mailing met de prijzen voor de kortingsperiode. Dit gaan ze oplossen.

Ik schrok al even van die enorme verhoging :/

[ Voor 10% gewijzigd door BlazeMuis op 23-11-2023 15:38 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 119 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.