• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 08:36
Tags NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 01:25:
[...]

Verhaal is dat mijn 204.x public ip in een reeks zit waar issues mee zijn en ben toegevoegd aan het ticket daarvan. Geen storingspagina vermelding hiervan...
Hier ook op de 204.xxx reeks, merk zelf niet veel bijzonders behalve dat sommige paginas denken dat ik in amerika zit, zoals Lenovo.com.

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Er is bijvoorbeeld een groot probleem op het interactieve televisie platform van Caiway en Delta als je series wilt opnemen.

Als je één seizoen van een serie wilt opnemen worden, als er meerdere seizoenen worden uitgezonden, worden toch alle seizoenen opgenomen. Voorbeeld : Op BBC First worden meerdere seizoenen van Midsomer Murders uitgezonden. Je wilt alleen seizoen 4 opnemen, de rest heb je al gezien. Helaas neemt het systeem alles op en krijg je veel meer afleveringen per week dan nodig.

Als je de teveel op te nemen afleveringen verwijdert uit de planning van opnames om te voorkomen dat ze worden opgenomen, merk je dat dit zinloos is. Iets later staan deze er weer en kan opnemen niet worden voorkomen.

Ook zijn er tegenwoordig op veel zenders herhalingen van afleveringen later in de week. Als je dit programma opneemt, bekijkt en verwijdert worden de herhalingen ook opgenomen.

Bij KPN interactieve televisie en bij Ziggo op de Next en Next mini heb je dit probleem niet.

Het is echt nog droevig hoe onderontwikkeld het televisieplatform is bij Caiway en Delta.
dolopfriet schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:22:
Er is bijvoorbeeld een groot probleem op het interactieve televisie platform van Caiway en Delta als je series wilt opnemen.

Als je één seizoen van een serie wilt opnemen worden, als er meerdere seizoenen worden uitgezonden, worden toch alle seizoenen opgenomen. Voorbeeld : Op BBC First worden meerdere seizoenen van Midsomer Murders uitgezonden. Je wilt alleen seizoen 4 opnemen, de rest heb je al gezien. Helaas neemt het systeem alles op en krijg je veel meer afleveringen per week dan nodig.

Als je de teveel op te nemen afleveringen verwijdert uit de planning van opnames om te voorkomen dat ze worden opgenomen, merk je dat dit zinloos is. Iets later staan deze er weer en kan opnemen niet worden voorkomen.

Ook zijn er tegenwoordig op veel zenders herhalingen van afleveringen later in de week. Als je dit programma opneemt, bekijkt en verwijdert worden de herhalingen ook opgenomen.

Bij KPN interactieve televisie en bij Ziggo op de Next en Next mini heb je dit probleem niet.

Het is echt nog droevig hoe onderontwikkeld het televisieplatform is bij Caiway en Delta.
Ik heb deze klacht nog nooit gehoord en deze is ook nooit gemeld in het Deltaforum.
Broodje aap zonder bron of bewijs, je bent op alle fora Delta aan het bashen terwijl de doorsnee tv kijker tevreden meer dan tevreden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:08
Sjakie0101 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:24:
[...]

Ik heb deze klacht nog nooit gehoord en deze is ook nooit gemeld in het Deltaforum.
Broodje aap zonder bron of bewijs, je bent op alle fora Delta aan het bashen terwijl de doorsnee tv kijker tevreden meer dan tevreden is.
Ik vind het geen bashen, ik herken het wel. Vind het TV platform van Delta/Caiway zelf ook zwaar matig en slecht ontwikkelt.

Het meest erge vond ik nog wel als jarenlange trouwe Caiway klant geen nieuwe TV features kreeg, maar nieuwe klanten dan wel weer. Ik gebruik hun TV abbo’s niet meer. Niet via hun apps/kastjes alsmede hun coax, want dat laatste word niet meer in geïnvesteerd heb ik het idee.
Dan maar NLZiet. Ook niet perfect, maar loopt mijlenver voor. En dat voor een lager bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Natuurlijk bash ik niet.

Ik erken ik gewoon de trieste feiten hoe het televisieplatform van Caiway en Delta aan vele kanten rammelt.

*knip*. Volgende keer gewoon even een TR aanmaken.

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 19-09-2022 09:16 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het bij andere providers beter is, maar als zwaar slechthorende vind ik het echt enorm achterhaald dat ik op de delta app op mijn telefoon geen ondertiteling voor slechthorenden kan krijgen. (Ook op de iptv heeft het jaren te lang geduurd voor dat dat aanwezig was. Dat is nu een aantal jaar wel goed, maar op de app dus nog steeds niet aanwezig.)

Verder vind ik het ook een vrij beroerd systeem. Het maakt mij verder weinig uit omdat ik lineaire TV toch al bijna niet meer kijk. Maar mijn vrouw wel veel, en ook zij klaagt er best veel over. Nee wij komen niet op een forum van Delta, waarom zouden we?
Terugkomend over dat ondertitelen, daar heb ik echt achtereen gezeten. Gebeurde gewoon jarenlang niets mee. Dus nee klagen helpt toch niet. Maar daarom beweren dat iedereen zo happy en tevreden is? Nope.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:36

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Maar wat zijn dan precies de klachten van de tv en de decoder? Traag? Loopt het vaak vast? Want ik lees veel klachten en mensen die het de hemel in prijzen zonder specifieke situaties te benoemen.

• Nevernoid
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Ik heb nu sinds 2 weken glasvezel via Delta en had daarvoor Caiway.
Het gebeurt nu dagelijks dat tijdens het tv kijken het beeld vast loopt tot wel 30 seconden lang. Dit is nooit gebeurt bij Caiway.
Zal dit aan de TV-decoder kunnen liggen of is dit "normaal" bij Delta?

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:22
Nevernoid schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:30:
Ik heb nu sinds 2 weken glasvezel via Delta en had daarvoor Caiway.
Het gebeurt nu dagelijks dat tijdens het tv kijken het beeld vast loopt tot wel 30 seconden lang. Dit is nooit gebeurt bij Caiway.
Zal dit aan de TV-decoder kunnen liggen of is dit "normaal" bij Delta?
Het TV platform is niet geweldig helaas, ook op het Delta forum op Zeelandnet staan veel klachten.

Het geluid wordt onderbroken, beeld blokkerig of valt stil. Misschien is NLZiet inderdaad beter, maar dan mis je weer de opname mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geheugenbank schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:45:
[...]
Het geluid wordt onderbroken, beeld blokkerig of valt stil. Misschien is NLZiet inderdaad beter, maar dan mis je weer de opname mogelijkheid.
Opname? Je kan NLZIET toch 365 dagen zonder reclame terugkijken, de grootste VHS recorder ever _/-\o_ ?

Wat mis jij aan opname opties?

• Geheugenbank
stormfly schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:00:
[...]

Opname? Je kan NLZIET toch 365 dagen zonder reclame terugkijken, de grootst VHS recorder ever _/-\o_ ?

Wat mis jij aan opname opties?
Die 365 wist ik niet, maar het gaat dan om het opnemen van series.

Je mist er inderdaad niet veel aan. Ook handig wanneer je van provider wisselt dat je bij dezelfde dienst blijft voor lineaire tv. Je zet me aan het denken.

[ Voor 13% gewijzigd door Geheugenbank op 17-09-2022 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

bluewalk schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:43:
[...]

Hier ook een 204.x IP maar al maanden nergens last van (buitenom de landelijke storing). :?
Geen idee, maar dat is het verhaal... Zie geen storing op hun pagina, vaag zo dit als start van mijn Delta avontuur

https://powershellisfun.com

Geheugenbank schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:56:
[...]

Die 365 wist ik niet, maar het gaat dan om het opnemen van series.

Je mist er inderdaad niet veel aan. Ook handig wanneer je van provider wisselt dat je bij dezelfde dienst blijft voor lineaire tv. Je zet me aan het denken.
Wij hebben het nu ruim een jaar om en het gaat echt top. Zelfs de oppas komt er prima mee weg, kids zullen het wel uitleggen hoe ze moet zappen op de AppleTV. Fantastisch om 1 goed device te hebben voor al je streams.

Ik was er klaar mee toen Ziggo erkende dat ze een lagere resolutie op de Videoland app gebruikt. Dat hielp in de keuze om alles naar 1 platform te migreren en losse apps te gebruiken ipv embedded provider software.

Onbeperkt toegang tot alle
on-demand tv van Nederland.
NLZIET is een samenwerking van de NPO, RTL, en KIJK, en biedt ook alle regiokanalen aan. Daardoor kun je de meeste programma’s van de Nederlandse tv tot 1 jaar lang terugkijken. Gezamenlijk goed voor 3.068.280 minuten kijkplezier.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Bij nlziet mis ik toch een aantal kinderzenders helaas. Anders was ik direct overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 12:47
SMSfreakie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:24:
@Soppyscroll grote kans dat t om het zelfde gebied gaat...
Joure :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Laatst online: 11:08
Luchtbakker schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:18:
Bij nlziet mis ik toch een aantal kinderzenders helaas. Anders was ik direct overgestapt.
Youtube Kids werkt perfect :) Daar staan praktisch alle afleveringen op van o.a. Bumba, Peppa Pig, Bing etc. :+
En het is vrij van reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:16:
[...]

Wij hebben het nu ruim een jaar om en het gaat echt top. Zelfs de oppas komt er prima mee weg, kids zullen het wel uitleggen hoe ze moet zappen op de AppleTV. Fantastisch om 1 goed device te hebben voor al je streams.

Ik was er klaar mee toen Ziggo erkende dat ze een lagere resolutie op de Videoland app gebruikt. Dat hielp in de keuze om alles naar 1 platform te migreren en losse apps te gebruiken ipv embedded provider software.

Onbeperkt toegang tot alle
on-demand tv van Nederland.
NLZIET is een samenwerking van de NPO, RTL, en KIJK, en biedt ook alle regiokanalen aan. Daardoor kun je de meeste programma’s van de Nederlandse tv tot 1 jaar lang terugkijken. Gezamenlijk goed voor 3.068.280 minuten kijkplezier.
t lijkt me alleen wel wennen dan tussen de TV gewoon aanslingeren... op de 3 duwen voor NPO en kijken maar dan met een App (Tizen / GC) even makkelijk zappen lijkt me dan een stuk ingewikkelder? of?
:Y

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:45:
[...]

t lijkt me alleen wel wennen dan tussen de TV gewoon aanslingeren... op de 3 duwen voor NPO en kijken maar dan met een App (Tizen / GC) even makkelijk zappen lijkt me dan een stuk ingewikkelder? of?

[...]

:Y
Mijn idee en ook de reden dat ik sport via een app kloten vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:59
ze leggen in mijn regio glasvezel aan van Deltanetwerk, kan kiezen tussen de volgende providers: Delta, Online en Caiway. Welke van de 3 is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:10:
[...]

Mijn idee en ook de reden dat ik sport via een app kloten vind.
kijk ik niet maar goed.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:38:
ze leggen in mijn regio glasvezel aan van Deltanetwerk, kan kiezen tussen de volgende providers: Delta, Online en Caiway. Welke van de 3 is aan te raden?
Delta, maar je kan ook kiezen voor Plinq, HeldenvanNu en Freedom Internet naar alle waarschijnlijkheid al dan niet op termijn. Ook Netrebel en Tweak worden nog toegevoegd.
Daar waar KPN nog niet levert is ook Solcon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Toch wel gek, want niemand heeft mij dit verteld.

Bij ons zijn ze bezig glasvezel te trekken, ergens halverwege volgend jaar is ons hele dorp gedaan.
Als je bij Helden van nu kijkt naar de prijzen, zeggen ze dit:
De aanleg van glasvezel in je regio is inmiddels gestart. Op jouw adres is nog geen aansluiting aangevraagd.
Meld je aan voor 04-10-2022. De glasvezelaansluiting wordt dan alsnog gratis aangesloten.

Let op! Na deze deadline kan Delta Fiber Netwerk een extra aansluitvergoeding in rekening brengen van minimaal EUR 537.19 excl. BTW.
Waar slaat dit op? Niemand heeft ons ergens gemeld dat je van te voren een provider moet kiezen.
Overigens is Helden van Nu de enige die dit meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Sjakie0101 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:55:
[...]

Delta, maar je kan ook kiezen voor Plinq, HeldenvanNu en Freedom Internet naar alle waarschijnlijkheid al dan niet op termijn. Ook Netrebel en Tweak worden nog toegevoegd.
Bedankt voor het advies, dan kies ik maar voor Delta. Wist niet dat er later dan nog andere providers bijkomen, zou wel leuk zijn, misschien kan het dan nog wel iets goedkoper. All zou ik niet weten voor welke ik daaruit zou moeten kiezen, tweak misschien, gratis newsserver erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luchtbakker schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:26:
Toch wel gek, want niemand heeft mij dit verteld.

Bij ons zijn ze bezig glasvezel te trekken, ergens halverwege volgend jaar is ons hele dorp gedaan.
Als je bij Helden van nu kijkt naar de prijzen, zeggen ze dit:

[...]

Waar slaat dit op? Niemand heeft ons ergens gemeld dat je van te voren een provider moet kiezen.
Overigens is Helden van Nu de enige die dit meld.
Dat is alleen wanneer de aansluiting niet naar binnen is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor het advies, dan kies ik maar voor Delta. Wist niet dat er later dan nog andere providers bijkomen, zou wel leuk zijn, misschien kan het dan nog wel iets goedkoper. All zou ik niet weten voor welke ik daaruit zou moeten kiezen, tweak misschien, gratis newsserver erbij.
Voordat er iemand begint over een bron, op de site van Delta Fiber Netwerk staan ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Sjakie0101 schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:24:
[...]

Voordat er iemand begint over een bron, op de site van Delta Fiber Netwerk staan ze allemaal.
Benieuwd waar je dat hebt gezien op de delta site van die andere aanbieders. Ik heb alleen delta, caiway, online en helden van nu er staan ook als ik de vergelijker gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:55
In de folder waarin Delta meldt dat het hier ook glasvezel wil gaan aanleggen staan inderdaad alleen de vier aanbieders vermeldt die jasper2603 aangeeft.

Voor de hogere uploadsnelheid wil ik het overwegen, maar ben bang dat het tv gedeelte zwaar zal tegenvallen t.o.v. Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Sinds een paar dagen heb ik internet en televisie via Delta glasvezel. Over het internet heb ik niets aan te merken, dat is snel en stabiel.
Maar de ontvanger voor de tv (Amino Kamai 7x vind ik echt helemaal niets. Het beeld/geluid is prima. Maar waar ik me vreselijk aan stoor is dat je maar heel weinig instellingen kunt aanpassen. Zomaar wat dingen die irritant zijn:

- de grootte, positie en kleur van ondertiteling is niet aan te passen
- je kunt wel een map favorieten aanmaken, maar niet de volgorde van de zenders aanpassen.
- de EPG laadt traag
- de duur dat de informatiebalk in beeld blijft is niet aan te passen

Gelukkig heb ik nog mijn VU+ Ultimo 4K en ga voor het tv gedeelte terug naar coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:50
wiscel schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:47:
Sinds een paar dagen heb ik internet en televisie via Delta glasvezel. Over het internet heb ik niets aan te merken, dat is snel en stabiel.
Maar de ontvanger voor de tv (Amino Kamai 7x vind ik echt helemaal niets. Het beeld/geluid is prima. Maar waar ik me vreselijk aan stoor is dat je maar heel weinig instellingen kunt aanpassen. Zomaar wat dingen die irritant zijn:

- de grootte, positie en kleur van ondertiteling is niet aan te passen
- je kunt wel een map favorieten aanmaken, maar niet de volgorde van de zenders aanpassen.
- de EPG laadt traag
- de duur dat de informatiebalk in beeld blijft is niet aan te passen

Gelukkig heb ik nog mijn VU+ Ultimo 4K en ga voor het tv gedeelte terug naar coax.
Ik denk dat het niet mogelijk is om voor tv terug te gaan naar COAX. Ze sluiten je namelijk af van het kopernerwerk als je glas af gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik denk dat het niet mogelijk is om voor tv terug te gaan naar COAX. Ze sluiten je namelijk af van het kopernerwerk als je glas af gaat nemen.
Wat ik op het Delta forum vernomen heb is dat dat wel mogelijk is, ook de monteur die het glas aansloot zei dat het mogelijk is. Zo maar eens bellen naar Delta :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb weer wat reacties verhuisd naar de prullenbak. Speel niet op de man en beargumenteer je post als je een (bold) statement maakt. Op die manier houden we het voor iedereen leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 07:34
Sjakie0101 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:55:
[...]

De laatste keer dat ik Tweak vroeg of ze via Delta glasvezel gaan leveren zeiden ze dat ze alleen leveren via netwerken waar ze zelf apparatuur in de POPs kunnen plaatsen. Dat zou bij Delta (nog) niet mogelijk zijn. Heb jij andere informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 12:30
esky schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:38:
[...]

De laatste keer dat ik Tweak vroeg of ze via Delta glasvezel gaan leveren zeiden ze dat ze alleen leveren via netwerken waar ze zelf apparatuur in de POPs kunnen plaatsen. Dat zou bij Delta (nog) niet mogelijk zijn. Heb jij andere informatie?
Wat ik me herinner van de informatie avond nu ongeveer een jaar geleden is dat Delta fiber ruimte reserveert in de PoPs voor apparatuur van derden. Het zou dus wel degelijk mogelijk moeten zijn. Maar misschien is de prijs een belemmering...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:42:
[...]

Wat ik me herinner van de informatie avond nu ongeveer een jaar geleden is dat Delta fiber ruimte reserveert in de PoPs voor apparatuur van derden. Het zou dus wel degelijk mogelijk moeten zijn. Maar misschien is de prijs een belemmering...
Nope, ik kan zelf al bestellen bij Plinq en Helden van Nu. Ik zit ook op het DFN netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Vandaag voor eerst iemand van deltanetwerk bij de deur gehad (die voor 15 augustus zou komen) en heeft vermeld dat delta in november gaat beginnen, hoop dat ze dit tegelijk doen met glaspoort want die begint in nov/dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:23:
[...]

Nope, ik kan zelf al bestellen bij Plinq en Helden van Nu. Ik zit ook op het DFN netwerk.
Die providers gebruiken geen eigen apparatuur. Het ging in dit geval om Tweak die alleen wil leveren waar ze zelf apparatuur plaatsen (Cambrium apparatuur). En ja, daar zullen prijs en voorwaarden vast een belemmering zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Soppyscroll schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:16:
Vandaag voor eerst iemand van deltanetwerk bij de deur gehad (die voor 15 augustus zou komen) en heeft vermeld dat delta in november gaat beginnen, hoop dat ze dit tegelijk doen met glaspoort want die begint in nov/dec
hier nog steeds niks gezien.. maar goed de Ziggo draad doet t ook prima

en heb ik meer tijd om te bedenken of ik de koperkabel van kpn er uit ga trekken tot de meterkast en daar CAT6 voor ga terug schuiven, ruimte maken voor de NAS in de slaapkamer of voorraadkast etc :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
SMSfreakie schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:29:
[...]

en heb ik meer tijd om te bedenken of ik de koperkabel van kpn er uit ga trekken tot de meterkast en daar CAT6 voor ga terug schuiven, ruimte maken voor de NAS in de slaapkamer of voorraadkast etc :P
Koperkabel van kpn kun je sowieso binnenkort eruit trekken, wordt ook omgezet naar glasvezel via Glaspoort (voorbereiding is er al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:29:
[...]

Als je ISRA punt in de meterkast zit is alle koperkabel daarachter van jezelf. Dus dan kan je sowieso al beginnen met vervangen voor CAT kabel
Loopt de dikkere KPN kabel door je meterkast naar een ISRA in de kamer of ergens anders, dan is die kabel van KPN zelf. Of je die er uit wil trekken is aan jou, maar formeel gezien mag je er niet aan komen.
En wat @Soppyscroll hierboven zegt klopt deels. De koperaansluiting wordt uitgeschakeld, drie jaar nadat je glasvezelaansluiting gereed is. Dus duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle zenders die DD51 doorgeven zijn op Interactieve Televisie nu voorzien van Dolby Surround.
Vandaag zijn toegevoegd:Al Jazeera International, MTV Live HD, ID, NPO 2, SBS6 en RTL 7.

De volgende toevoeging wordt GOS (gesproken ondertiteling) op de NPO kanalen.

Bron:
https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1286
  • Laatst online: 14-06 01:06
Mailtje Delta (21:34)..."Activeer nu uw Viaplay account".

Onder "Mijn Producten - Internetopties" staat het volgende:
  • Viaplay
  • Korting Viaplay 100% voor 4 maanden FTTH
Wij hebben niets aangevraagd... Meer mensen dit ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:52

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

bas1286 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:36:

• Viaplay
Zojuist een informatiemail van delta ontvangen. Tussen 19 september en 30 september volgt een mail met activatielink (wss heb jij die dus al ontvangen).

Staat ook specifiek bij vermeld dat de gratis periode automatisch stopt.

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas1286
  • Laatst online: 14-06 01:06
Ook net ontvangen. Meer info voor de geïnteresseerde.
https://www.delta.nl/klan...isie/viaplay-actie-4-mnd/
bas1286 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:36:

• Viaplay
Actie Viaplay denk ik. Ik heb mijn abo verlengd en ik kreeg 9 maanden gratis en 1Gbps voor nop.
Bellen loont!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-06 17:52
Oud draadje maar ik wil ook graag van mijn Delta-aanvraag af, vooral omdat ze zonder vergunning zo agressief wierven. Voelt enigszins als misleiding, hoewel dat wel niet te onderbouwen zal zijn door alle voorbehouden.
@RoyPh Ben ook wel benieuwd naar het geschillentraject en hoeveel dat kost, mocht je dat willen delen.

Ten aanzien van de 14 dagentermijn heb ik ook ergens gelezen dat die eigenlijk pas start vanaf het moment dat de aansluiting gerealiseerd is en je dus de dienst kunt beoordelen, net zoals dat met online gekochte producten het geval is. Ik weet niet of dat klopt en kan niet zo snel terugvinden waar dat stond. Leek wel een uitspraak van een rechtbank.

Tot slot, je zou ook moeten kunnen opzeggen als ze hun jaarlijkse prijsverhoging aankondigen. Hopelijk is die dan hoger dan die zogenaamde ondergrens, maar mogelijk grand-fatheren ze de openstaande abbo's van mensen die nog geen aansluiting hebben om die weg eruit te blokkeren.

<edit voor context:>In mijn gemeente heeft Delta nog steeds geen vergunning om aan te leggen maar ze hebben wel in de eerste helft van vorig jaar driftig abonnementen verkocht in het kader 'als genoeg mensen meedoen komt er glasvezel'. Ondertussen (toen nog niet) is hun concurrent, die zijn vergunningtraject wel op orde had, al aan het graven.

[ Voor 15% gewijzigd door Wiley99 op 21-09-2022 20:48 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:37
Ook ik wil van mijn abo af. Recentelijk mijn nieuwbouw appartement betrokken. Omdat Delta voornemens is om glasvezel te gaan aanleggen heb ik op 17 november 2021 een abo afgesloten. Bij voldoende belangstelling, is inmiddels een feit, zal er glasvezel worden aangelegd. Tot op heden nog geen schop in de grond gezien. Inmiddels hebben alle bewoners van het appartementencomplex een aansluitpunt van KPN (glasvezel) en Ziggo in de meterkast. Ziggo kan al aansluiten, KPN verwacht medio oktober een aansluiting te kunnen realiseren. Omdat ik in mijn vorige woning jarenlang KPN glasvezel heb gehad nu ook besloten verder met KPN te gaan en mijn abo verlengd. Heb van KPN een noodpakket gekregen met 5GB per dag data (gratis). Kan echter geen TV kijken, wel bijv. Netflix kijken, tot de GB’s verbruikt zijn. Niet veel, maar beter iets dan niets.
Op 19 augustus jl Delta een mail gestuurd met het verzoek mijn abo te ontbinden, omdat zij niet kunnen aangeven wanneer glasvezel wordt aangelegd en van mij niet kunnen verwachten dat ik maar blijf wachten tot er glasvezel komt en ik dus al die tijd geen internet en TV heb. Uiteraard zou ik zeggen, geen reactie op mijn mail. Nogmaals op 11 september een mail gezonden met referte aan mijn eerdere mail. Reactie? Je raadt het al NOPPES. Zo gaat Delta om met zijn (potentiële nieuwe) klant(en). Ik ben klaar met Delta, arrogantie ten top! En maar reclame maken! In het ergste geval heb ik straks twee abonnementen, maar Delta komt bij mij niet binnen.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
@Wiley99 @Wakkie
Even terugzoeken in dit topic.
Er was eerder iemand die het wel gelukt is. Koste wel veel moeite. Uiteindelijk geschikt volgens mij

[ Voor 12% gewijzigd door jobr op 21-09-2022 18:59 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Wakkie hun mail wordt sowieso amper beantwoord. Had even het idee dat ik tegen een noreply adres zat aan te mailen, maar toen ik ze aan de lijn had wisten ze ineens dat ik ook al had gemaild.. denk tekort aan personeel op de klantenservice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 14:42
Ik heb ook al een paar keer een mail gestuurd met vragen maar krijg niet eens antwoord. De kwaliteit van klantenservice van Delta is echt zwaar teleurstellend. Dat is toch niet meer van deze tijd.

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-06 17:52
jobr schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:59:
@Wiley99 @Wakkie
Even terugzoeken in dit topic.
Er was eerder iemand die het wel gelukt is. Koste wel veel moeite. Uiteindelijk geschikt volgens mij
Had ik gedaan, ik reageerde in/op een zoekresultaat, was kort vergeten dat er nog berg andere berichten in het forum staan :/

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06 07:49
Nieuw XGS-PON glasvezelmodem van Delta

https://www.delta.nl/medi...s-2426g-b-r1a-website.pdf

Misschien kan dit wel in Bridge ?

https://fcc.report/FCC-ID/2ADZRXS2426GB/5593067

[ Voor 19% gewijzigd door Mapje op 23-09-2022 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:48
Mapje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:00:
Nieuw XGS-PON glasvezelmodem van Delta

Misschien is dit met een 8 Gbps UTP poort of wel in Bridge ?
1x2.5 en 3x1 volgens specs. Hiervoor hadden ze de xs-2426g-a, volgens mij is alleen het vormpje wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Hier ook het probleem met Delta bij een nieuwbouwwoning. Ben opgeleverd de 20e september en had glasvezel aangevraagd op 5 september. Nu blijkt dat ze niet kunnen leveren bij ons in de straat voorlopig. Ik wil onmiddelijk van mijn flexpakket af en ga zo naar een Delta winkel om eens te kijken wat er mogelijk is. Ik zit al wel over de 14 dagen bedenktijd heen maar ik ben benieuwd. Iemand hier ervaringen mee??

Ik heb nu dus een abbo afgesloten voor iets wat helemaal niet leverbaar is. Hoe kan dit überhaupt?

[ Voor 11% gewijzigd door Basti84 op 23-09-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basti84 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:31:
Hier ook het probleem met Delta bij een nieuwbouwwoning. Ben opgeleverd de 20e september en had glasvezel aangevraagd op 5 september. Nu blijkt dat ze niet kunnen leveren bij ons in de straat voorlopig. Ik wil onmiddelijk van mijn flexpakket af en ga zo naar een Delta winkel om eens te kijken wat er mogelijk is. Ik zit al wel over de 14 dagen bedenktijd heen maar ik ben benieuwd. Iemand hier ervaringen mee??

Ik heb nu dus een abbo afgesloten voor iets wat helemaal niet leverbaar is. Hoe kan dit überhaupt?
Het is een beetje de marktwerking, ik denk dat het als volgt werkt: De aanbieders willen zoveel mogelijk klanten koppelen op hun koppelvlak. Op Tweakers is het anders qua afspiegeling, de gemiddelde klant is redelijk honkvast. Als Delta sneller glas in de grond heeft dan Glaspoort kan het zomaar zijn dat xx % van deze klanten daar voor "altijd" blijft.

KPN/Glaspoort doet hetzelfde, ik trapte er ook in. Vanaf 3/4 maanden voor de echte oplevering kan je op de website al je abonnement omzetten naar glasvezel. Alleen de aansluit datum is dan ver weg, bij KPN zie je dat overigens direct in de webportaal waardoor je direct kan cancelen als dit een wens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-03 12:57
Maar het kan toch niet zo zijn dat je nu ergens aan vastzit wat misschien pas over een een half jaar beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
Er is niet geleverd. Vanaf levering kun je gewoon opzeggen, binnen bedenktijd. Zonder kosten.
Al zullen ze natuurlijk proberen met kosten….

[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 23-09-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

_JGC_ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:21:
[...]

1x2.5 en 3x1 volgens specs. Hiervoor hadden ze de xs-2426g-a, volgens mij is alleen het vormpje wat anders.
Internals zien er echt compleet anders uit, vergelijk
https://fccid.io/2ADZRXS2...s/Internal-Photos-5099098
met
https://fcc.report/FCC-ID/2ADZRXS2426GB/5593068

Wat niet wil zeggen dat de chipset en software niet hetzelfde is gebleven, maar dat is van deze foto's niet af te lezen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-06 12:59
Werkt dit alleen op Delta netwerk of kun je die 4 maanden (na activatie) ook weggeven aan een ander? Leuk kadootje voor als je zelf al Viaplay hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-06 19:50
Zie pagina 101. Staat iets over bridge keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 15-06 10:30
Ik begrijp van de helpdesk dat deze alleen voor het 8gb abo is...
Ik had er om gevraagd omdat deze wel aan de wand te monteren is.

[ Voor 9% gewijzigd door Luke the Duke op 26-09-2022 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tags NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:09:
[...]

Geen idee, maar dat is het verhaal... Zie geen storing op hun pagina, vaag zo dit als start van mijn Delta avontuur
En eindelijk internet, nog een keer modem herstart (Doe ik elke dag inmiddels) en na tien dagen doet hij het weer... Op het 204.x adres wat eerst niet werkte, toch iets in hun routering ofzo? Nou ja, 930/930 als los modem, kijken wat hij in bridge doet als mijn Edgerouter er weer tussen kan wanneer dat mogelijk is

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-06 07:49
Luke the Duke schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:55:
[...]

Ik begrijp dat deze alleen voor het 8gb abo is...
Nee hoor, deze wordt ook voor abonnementen met lagere snelheden gebruikt.

De kans is groot dat dit het nieuwe standaard modem wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mapje op 23-09-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:37
internet4me schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:59:
Er is niet geleverd. Vanaf levering kun je gewoon opzeggen, binnen bedenktijd. Zonder kosten.
Zo denk ik er ook over. Maar of het in de praktijk zo werkt? Ik heb zo mijn bedenkingen! In ieder geval wordt a.s. woensdag door Volker Wessels telecom i.o. van KPN in ons nieuwbouw appartement de glasvezelaansluiting gerealiseerd. Bye bye Delta😊

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Luke the Duke schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:55:
[...]

Ik begrijp dat deze alleen voor het 8gb abo is...
Waaruit blijkt dat? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Zijn er hier Tweakers met ervaringen in het vervangen van het Delta XGS-PON modem door een mediaconverter, zoals deze van Ubiquiti?

Omdat de verbinding binnen komt in de woonkamer, en alle homelab apparatuur op zolder staat, lijkt mij dit interessant, ook omdat deze media converter PoE ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
MrJoery schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:53:
Zijn er hier Tweakers met ervaringen in het vervangen van het Delta XGS-PON modem door een mediaconverter, zoals deze van Ubiquiti?

Omdat de verbinding binnen komt in de woonkamer, en alle homelab apparatuur op zolder staat, lijkt mij dit interessant, ook omdat deze media converter PoE ondersteund.
Ik zou het niet kopen. Beetje zonde van je geld.
Zie specs. Up to 2.4 Gbps Downstream and 1.2 Gbps Upstream

Edit.is gpon überhaupt hetzelfde als xgs-pon. Volgens mij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 26-09-2022 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor XGS-PON is er nog geen mediaconverter beschikbaar. Mogelijk eind van het jaar, mogelijk in de loop van volgend jaar. Is afwachten, ze weten het gewoon nog niet bij Delta.
Grote kans dat alleen spul van Nokia gaat werken, niet deze Ubiquiti.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-09-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuw type modem Nokia XS-2426G-B XGS-PON Modem

https://fcc.report/FCC-ID/2ADZRXS2426GB

Of bridge op deze wel mogelijk wordt is niet duidelijk, maar deze wordt standaard ingezet vanaf nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-09-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:32:
[...]

Voor XGS-PON is er nog geen mediaconverter beschikbaar. Mogelijk eind van het jaar, mogelijk in de loop van volgend jaar. Is afwachten, ze weten het gewoon nog niet bij Delta.
Grote kans dat alleen spul van Nokia gaat werken, niet deze Ubiquiti.
Zeker is die wel beschikbaar. Alleen niet bij/voor Delta :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Barre73 schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:15:
[...]

Zeker is die wel beschikbaar. Alleen niet bij/voor Delta :-)
Ja klopt, maar we zitten hier in het Delta topic dus die extra informatie leek me overbodig...

@Sjakie0101 misschien even topic teruglezen want was vrijdag al gepost: Mapje in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-09-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:17:
[...]

Ja klopt, maar we zitten hier in het Delta topic dus die extra informatie leek me overbodig...

@Sjakie0101 misschien even topic teruglezen want was vrijdag al gepost: Mapje in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Dan kijkt me verdere discussie zinloos, totdat iemand deze heeft ontvangen en kan ontkennen/bevestigen dat deze in bridge kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jokerr012
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03 15:07

jokerr012

Gotta Catch 'Em All

kan niet in bridge net de klantservice gesproken

Of course I talk to myself... sometimes I need expert advice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-06 21:53
jokerr012 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:07:
kan niet in bridge net de klantservice gesproken
Man... Het lijkt wel alsof ze er alles aan doen om dat ding niet in bridge te kunnen zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokerr012
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03 15:07

jokerr012

Gotta Catch 'Em All

Ja de eerste kan het wel binnenkort. Maar geen mens daar lijkt te weten wanneer.
Maar ik geloof er niet meer in de ene keer zijn ze er mee bezig en de andere keer weer niet

Of course I talk to myself... sometimes I need expert advice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:48
Ik wil een huis kopen met mijn vriendin in Eemnes. Ik heb gezien dat Delta van plan is om daar glas aan te leggen als minimaal 20% van de inwoners zich aanmeldt, vóór 30 november, om een abonnement te nemen. Echter, de overdracht, als de koop doorgaat, is pas begin januari 2023. Dan is de inschrijftermijn dus al verstreken.

Ik kan de huidige bewoner niet vragen zich aan te melden, en een contract aan te gaan.

Wat zou een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Polyphemus schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:19:
Ik wil een huis kopen met mijn vriendin in Eemnes. Ik heb gezien dat Delta van plan is om daar glas aan te leggen als minimaal 20% van de inwoners zich aanmeldt, vóór 30 november, om een abonnement te nemen. Echter, de overdracht, als de koop doorgaat, is pas begin januari 2023. Dan is de inschrijftermijn dus al verstreken.

Ik kan de huidige bewoner niet vragen zich aan te melden, en een contract aan te gaan.

Wanneer heb je zekerheid dat de koop doorgaat? Zodra de financiering rond is en het koopcontract is getekend zou je contact kunnen opnemen met de huidige bewoners. In principe kan je een contract aan gaan in jouw naam, maar op hun adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:48
MrJoery schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:30:
[...]

Wanneer heb je zekerheid dat de koop doorgaat? Zodra de financiering rond is en het koopcontract is getekend zou je contact kunnen opnemen met de huidige bewoners. In principe kan je een contract aan gaan in jouw naam, maar op hun adres.
Dank je voor je reactie; dat duurt nog wel een paar weken, maar dat moet waarschijnlijk wel voor 30 november lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 17:11
internet4me schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:59:
Op de site van Consuwijzer ook vaag vanaf welk moment de bedenktijd gaat lopen. Je zou dit aan ze kunnen vragen. Meer info hier: https://www.consuwijzer.n...nneer-abonnement-opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 19:05
jokerr012 schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:38:
Ja de eerste kan het wel binnenkort. Maar geen mens daar lijkt te weten wanneer.
Maar ik geloof er niet meer in de ene keer zijn ze er mee bezig en de andere keer weer niet
Planning is Q1 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-06 20:22
Polyphemus schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:36:
[...]

Dank je voor je reactie; dat duurt nog wel een paar weken, maar dat moet waarschijnlijk wel voor 30 november lukken...
Bij ons stunt delta nog steeds met gratis aansluitingen, in januari begonnen met werven, maart was zeker dat er glas gelegd zou worden. Inmiddels is de deadline voor gratis aansluiten voor de 3e of 4e keer opgetrokken naar oktober. Ik gok dus zomaar dat dat wel goed komt
(Overigens twijfel ik ook aan het minimale aanmeld percentage. Als ik hier in de buurt een beetje rondkijk bij hoeveel mensen er daadwerkelijk glas de tuin in gaat..)

[ Voor 13% gewijzigd door ExiZTeNcE op 26-09-2022 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 10:49
ExiZTeNcE schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:28:
[...]

Bij ons stunt delta nog steeds met gratis aansluitingen, in januari begonnen met werven, maart was zeker dat er glas gelegd zou worden. Inmiddels is de deadline voor gratis aansluiten voor de 3e of 4e keer opgetrokken naar oktober. Ik gok dus zomaar dat dat wel goed komt
(Overigens twijfel ik ook aan het minimale aanmeld percentage. Als ik hier in de buurt een beetje rondkijk bij hoeveel mensen er daadwerkelijk glas de tuin in gaat..)
Ja bij ons had officieel maar 1 dorp het percentage behaald, en een week na de campagne opeens, de hele gemeente krijgt glasvezel, het percentage is bereikt, dus heb zelf een beetje het idee dat ze sowieso al van plan waren om het aan te leggen, inmiddels zijn ze begonnen met graven in een ander dorp in de gemeente :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:51:
Nieuw type modem Nokia XS-2426G-B XGS-PON Modem

https://fcc.report/FCC-ID/2ADZRXS2426GB

Of bridge op deze wel mogelijk wordt is niet duidelijk, maar deze wordt standaard ingezet vanaf nu.
Wilde ik net vragen, hoe weet jij dat die standaard wordt ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Ik ben mij bewust dat dit het Delta GLASVEZEL topic betreft, maar kon geen ander topic vinden, waar ik met mijn DELTA vraag terecht kan.

==================================

Binnenkort verhuis ik naar centrum Middelburg waar nog geen glasverzel ligt en heb de keus tussen:
- KPN via DSL (200/20 geadverteerd); of
- DELTA via kabel (150/15 geadverteerd).
- en nog een paar andere (kleinere) aanbieders.

Op diverse sites hoor je mensen klagen, maar vaak zonder onderbouwing, dus hoop ik hier goed advies te krijgen, welke van deze twee mogelijkheden heeft in Zeeland de voorkeur heeft, aangezien er vast users zijn die overgestapt zijn bij DELTA van kabel naar glasvezel en ben benieuwd naar hun kabel-ervaringen.

PS
Indien dit in een ander topic thuishoort is verplaatsing natuurlijk gewenst, maar ik wist even niet waar te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
PoisonRX schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:30:
Ik ben mij bewust dat dit het Delta GLASVEZEL topic betreft, maar kon geen ander topic vinden, waar ik met mijn DELTA vraag terecht kan.

Binnenkort verhuis ik naar centrum Middelburg waar nog geen glasverzel ligt en heb de keus tussen:

Op diverse sites hoor je mensen klagen, maar vaak zonder onderbouwing, dus hoop ik hier goed advies te krijgen, welke van deze twee mogelijkheden heeft in Zeeland de voorkeur heeft, aangezien er vast users zijn die overgestapt zijn bij DELTA van kabel naar glasvezel en ben benieuwd naar hun kabel-ervaringen.

PS
Indien dit in een ander topic thuishoort is verplaatsing natuurlijk gewenst, maar ik wist even niet waar te posten.
Met de coax variant heb ik geen ervaring, maar hier misschien wel: https://www.zeelandnet.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
"When in doubt : C4 KPN !!!" :Y)

Al moet ik daarbij wel zeggen dat DELTA op de Coax in Zeeland al 20+ jaar actief is en op het gezeik met datalimieten na wat ze ooit hadden de meesten die ik sprak verder wel tevreden waren, maar het was wel wat aan de prijs destijds! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PS
Bedenk ook dat er wel een keer glasvezel aan komt. Hetzij van Delta, hetzij van KPN. Als je hele thuis netwerk dan op coax gebaseerd is moet je opnieuw beginnen. Als je nu met KPN begint moet je alles al met UTP en CAT aansluiten en ben je ook meteen klaar voor glasvezel in de toekomst.

Geeft KPN ook 200/20 beschikbaar op deze postcodechecker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS
Altijd voor KPN kiezen, Delta en Caiway hebben een glasvezel visie en onderhouden het coax netwerk erbij in stand. Daar zit in tegenstelling tot Ziggo bij Caiway/Delta heel weinig ontwikkeling op. Mijn schoonouders wonen in Caiway gebied, coax, en daar is de upload heel laag 5Mbit. Ze hebben na onderzoek een brief gekregen dat Caiway niet meer investeert in coax, ze gaan geen kaart bijplaatsen in de centrale. Ze wonen te complex om glas te graven, teveel turf/veen en kans op verzakkingen en breuken van het glas. Ze wonen wel mooi _/-\o_

Coax bij Ziggo -> ja!
DSL of Fiber bij KPN ->ja!
Fiber bij Caiway/Delta -> alleen als je niet anders kunt
Coax bij Delta -> dan bij voorkeur eerst KPN over DSL als je schappelijke snelheden haalt

[ Voor 33% gewijzigd door stormfly op 27-09-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 07:34

PS
Check even bij deze KPN postcodecheck en deze netwerkkaart of KPN misschien glasvezel plannen heeft en welke snelheid ze nu denken te kunnen leveren op je adres. Op deze pagina zegt Delta delen van Middelburg te verglazen, check je status daar dus ook even.

Wat zijn je eisen aan een internet verbinding? Wil je TV en telefonie erbij? Wil je veel (upload)snelheid? Wil je zo goedkoop mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:41:
[...]

Check even bij deze KPN postcodecheck en deze netwerkkaart of KPN misschien glasvezel plannen heeft en welke snelheid ze nu denken te kunnen leveren op je adres. Op deze pagina zegt Delta delen van Middelburg te verglazen, check je status daar dus ook even.

Wat zijn je eisen aan een internet verbinding? Wil je TV en telefonie erbij? Wil je veel (upload)snelheid? Wil je zo goedkoop mogelijk?
Bij KPN Netwerk checken heeft weinig zin. Pas als ze een gebied aan de markt aankondigen wordt dat daar zichtbaar. En als dat zo is heb je als bewoner ook al een brief ontvangen, of een bouwbord gezien, etc..
En KPN heeft nog niets aangekondigd in Middelburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

PS
Delta Coax, haal je max 1Gb down/100Mb up mee.
Voor glasvezel altijd coax gehad en minimale problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06 19:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou, via via via kunnen vernemen dat Delta niet bezig is bij mij in het gebied omdat ze geen aannemer kunnen vinden 8)7

Ondertussen wel nog enorm veel reclame en alles maken, maar communicatie over de stand van zaken is niet mogelijk. Ik krijg er een steeds minder goed gevoel bij eerlijk gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 27-09-2022 16:38 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyVi
  • Laatst online: 05-06 16:31

Ik heb deze, ik had de sfp uit de Genesix modem gehaald er in gestoken en werkte vrijwel meteen, met een beetje googlen kom je wel wat forums tegen hoe het werkt. Ze zijn alleen end of life dus nog moeilijk te vinden op de webshops. Of de nieuwere modellen werken weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RoyVi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:39:
[...]

Ik heb deze, ik had de sfp uit de Genesix modem gehaald er in gestoken en werkte vrijwel meteen, met een beetje googlen kom je wel wat forums tegen hoe het werkt. Ze zijn alleen end of life dus nog moeilijk te vinden op de webshops. Of de nieuwere modellen werken weet ik niet zeker.
Ja dat is helaas alleen GPON, niet XGS-PON... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Adze

CCNP !

bluewalk schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:17:
[...]

Ja dat is helaas alleen GPON, niet XGS-PON... :+
Correctie; dat is noch GPON, noch XGS-PON. Dat is "slechts" een media converter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Laatst online: 05-06 16:31
Adze schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:34:
[...]

Correctie; dat is noch GPON, noch XGS-PON. Dat is "slechts" een media converter...
Kan je dan niet bijna elke willekeurige SFP er in stoppen? Ik heb een 400/400 verbinding en die snelheid haal ik ook. Ik geloof dat hij tot max 1000/1000 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Adze

CCNP !

RoyVi schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:44:
[...]

Kan je dan niet bijna elke willekeurige SFP er in stoppen? Ik heb een 400/400 verbinding en die snelheid haal ik ook. Ik geloof dat hij tot max 1000/1000 gaat.
Dat kan je inderdaad. Veel SFP types gaan daar in. Maar volgens mij geen GPON SFP's en zeker geen XGS-PON SFP+ modules.

[ Voor 9% gewijzigd door Adze op 27-09-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Zo weinig mogelijk downtime en fatsoenlijke snelheid voor kwalitatieve videocalls....prijs is echt secundair.

Tot 2021 zat ik bij Ziggo (max snelheid) en heel veel problemen gehad. Toen verhuisd en overgestapt naar glasvezel van KPN (100/100) en in 2 jaar tijd maar één keer down geweest voor onderhoud....heel erg tevreden.

Maar nu verhuis ik naar Middelburg en in het centrum is nog geen glasvezel en volgens de planning komt dat er voorlopig ook niet. En het is een huurwoning waar ik max 2 jaar zit, dus kabel of DSL maakt mij niet uit, zolang het maar stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57

Als het door gaat dan komen ze bij elk huis schouwen. Huidige bewoner vragen dat toe te staan (is kosteloos) Dan kan je alsnog later een contract nemen.
En bovendien kun je je in jan ook nog wel opgeven. Hier is in juni het percentage gehaald en je kunt je nog steeds opgeven voor een contract. Zo snel gaat het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-06 16:58

gewoon niets doen, bij ons was het het zelfde, ik een abo afgesloten tijdens inschrijf periode, en nu leggen ze hem overal binnen gratis zonder abo, alleen bij mensen die hem echt niet willen hebben ligt hij op een rolletje op straat net buiten erg grens. dus wachten loont, ik kan namelijk niet onder mijn contrakt uit bij Caiway... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 06:19
...

...
Bij mijn schoonouders in Goes kon Delta geen glasvezel leveren, wel coax. Wat blijkt nu er komt alleen glasvezel de woning binnen. In de meterkast is een glasvezel naar coax converter gemonteerd en daarachter een kabelmodem. God mag weten waarom. Ze zullen wel tekort aan bepaalde glasvezel apparatuur hebben. Het werkt overigens prima.
Pagina: 1 ... 43 ... 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.