• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Het is inderdaad duurder, maar als een vast IP zo belangrijk is, dan kan dat wellicht toch een mogelijkheid zijn.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

Drardollan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee, dit is het 3e nieuwe IP adres dit jaar en elke keer is het zogenaamd een vast IP adres. Er klopt geen donder van bij die tent, betaal 10 euro per maand voor een vast IP en elke keer is het ellende. Nooit wat doorgegeven verder, Delta regelt alles zover ik weet.

Als ik ze zo bel dan zou ik liever de medewerker niet zijn die opneemt, stoom uit de oren.
Dat is toch wel een cruciaal stukje informatie. Je macadres van je achterliggende router is gekoppeld aan dat vaste ip adres.

Als je het zelf niet weet en je hebt al 3x een ander ipadres gehad intussen zal daar je probleem liggen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:04
Woohooo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:33:
[...]

Dat is toch wel een cruciaal stukje informatie. Je macadres van je achterliggende router is gekoppeld aan dat vaste ip adres.

Als je het zelf niet weet en je hebt al 3x een ander ipadres gehad intussen zal daar je probleem liggen.
Ik weet technisch wel hoe dat werkt, maar Delta blijkbaar niet.

Eerste keer was netjes aangekondigd overigens, daar kon ik wel mee leven.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Drardollan
EDIT schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:25:
Je zou kunnen kijken of tegenwoordig Plinq leverbaar is. Sinds kort leveren zij ook via het Delta Glasvezelnetwerk. Zij leveren voor 5 euro per maand een vast IP:
[Afbeelding]
Voorlopig niet mogelijk, kabel is speciaal door Delta gelegd. Zal wel een jaar of 2 duren nog.

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Drardollan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:01:
[...]

Ik weet technisch wel hoe dat werkt, maar Delta blijkbaar niet.

Eerste keer was netjes aangekondigd overigens, daar kon ik wel mee leven.
Natuurlijk weten ze wel hoe het zit. Als het 1x is aangegeven en je hebt niks doorgegeven wordt je niet heel de tijd achter je broek aangezet of je alsjeblieft je macadres wil doorgeven. Dit is dan op eigen initiatief.

Als je technisch weet hoe het zit geef het dan door of vraag het na of de reservering wel actief is op je adres. Zakelijke helpdesk kan dit prima voor je bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Woohooo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:24:
[...]

Natuurlijk weten ze wel hoe het zit. Als het 1x is aangegeven en je hebt niks doorgegeven wordt je niet heel de tijd achter je broek aangezet of je alsjeblieft je macadres wil doorgeven. Dit is dan op eigen initiatief.

Als je technisch weet hoe het zit geef het dan door of vraag het na of de reservering wel actief is op je adres. Zakelijke helpdesk kan dit prima voor je bevestigen.
Maar waarom moet je als gebruiker in vredesnaam een Mac adres doorgeven als ze het modem zelf leveren?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik heb ook nooit een mac-adres hoeven door te geven (ik heb een eigen router staan) en tot die netwerkwijziging waar sommigen wel keurig een vooraankondiging per brief over hebben gehad met hun nieuwe vaste IP adres) heb ik altijd hetzelfde IP gehad (en ook nu na de storing heb ik nog steeds hetzelfde 'nieuwe' IP).

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 08-09-2022 21:11 ]

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
Kun je dit niet escaleren bij de servicedesk? Je zou als klant met een zakelijk abonnement toch op z'n minst een manager moeten kunnen spreken over IP adressen die steeds wijzigen?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
EWS99 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:08:
Kun je dit niet escaleren bij de servicedesk? Je zou als klant met een zakelijk abonnement toch op z'n minst een manager moeten kunnen spreken over IP adressen die steeds wijzigen?
Geprobeerd, lukt niet :(

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

In het geval dat je je modem in bridge modus zet is het in ieder geval nodig om bij een vast ip het macadres van het achterliggende apparaat door te geven waar het vaste ip op moet komen.

Als je je dit niet doet zal het waarschijnlijk niet nodig zijn. Ga er een beetje vanuit in dit geval als je zelf een vast ip wil dat je daarmee ook een modem in bridge laat zetten en je achterliggende router als laat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Woohooo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:52:
In het geval dat je je modem in bridge modus zet is het in ieder geval nodig om bij een vast ip het macadres van het achterliggende apparaat door te geven waar het vaste ip op moet komen.

Als je je dit niet doet zal het waarschijnlijk niet nodig zijn. Ga er een beetje vanuit in dit geval als je zelf een vast ip wil dat je daarmee ook een modem in bridge laat zetten en je achterliggende router als laat regelen.
In bridge mode verplaats je toch alleen de DCHP taak van het lokale netwerk naar je andere router? Het modem haalt volgens mij nog steeds zijn WAN IP adres op en is volgens mij daarbij het device waar het Mac adres aan het IP gekoppeld wordt, niet je router daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Woohooo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:24:
[...]

Er is nooit gevraagd om een mac adres en Delta is de beheerder en eigenaar van hun eigen router. Lijkt mij vrij onlogisch dat ik daar als klant iets voor moet gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Woohooo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:52:

Het modem staat niet in bridge mode. Nergens voor nodig in dit geval ook, het vaste IP is alleen nodig voor een verbinding naar buiten. Naar binnen toe staat er enkel een VPN open en is er een prima werkende DDNS voorhanden.

Als we deze leverancier niet hadden gehad dan was een vast IP niet nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
EWS99 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:08:
Ondertussen alles al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ze geven simpelweg een gratis maand abo en daarmee is de kous af. Er is niemand die echt verantwoordelijkheid neemt helaas. En zowel de 1e als 2e lijns lijkt een vast IP maar niet te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Luchtbakker schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:53:
[...]

Maar waarom moet je als gebruiker in vredesnaam een Mac adres doorgeven als ze het modem zelf leveren?
Ik doe zaken met meer dan 15 providers en heb dat nog nooit hoeven doen. Tenzij ik er zelf voor kies om af te wijken van de standaard apparatuur, maar dat is eigenlijk maar heel zelden nodig (bij een IP range of inzet van een uitgebreide firewall).

Ik kies juist, als het even kan, voor de apparatuur van de provider omdat het dan hun probleem is qua configuratie, beheer en vervangen als ze kapot zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWS99
Drardollan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:42:
[...]

Ik doe zaken met meer dan 15 providers en heb dat nog nooit hoeven doen. Tenzij ik er zelf voor kies om af te wijken van de standaard apparatuur, maar dat is eigenlijk maar heel zelden nodig (bij een IP range of inzet van een uitgebreide firewall).

Ik kies juist, als het even kan, voor de apparatuur van de provider omdat het dan hun probleem is qua configuratie, beheer en vervangen als ze kapot zijn.
Ik heb dezelfde ervaring met tientallen zakelijke providers, zowel NL als buitenland. Zelfs in bridgemode nog nooit een MAC adres door hoeven geven en altijd een vast IP gehad. Het is gewoon te gek dat je IP adres onaangekondigd wijzigt terwijl je betaald voor een vast IP adres en dan ook nog een servicedesk hebt die doet alsof dat de normaalste zaak van de wereld is |:( . En dan ook niet kunnen escaleren... Dan bak je er werkelijk waar helemaal niks van als provider...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
EWS99 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:48:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met tientallen zakelijke providers, zowel NL als buitenland. Zelfs in bridgemode nog nooit een MAC adres door hoeven geven en altijd een vast IP gehad. Het is gewoon te gek dat je IP adres onaangekondigd wijzigt terwijl je betaald voor een vast IP adres en dan ook nog een servicedesk hebt die doet alsof dat de normaalste zaak van de wereld is |:( . En dan ook niet kunnen escaleren... Dan bak je er werkelijk waar helemaal niks van als provider...
Het is helaas niet anders, het is even de rit uitzitten in deze. We zijn blij dat er glasvezel is, eerst hadden we ADSL < 6mbit. Nog een jaar of 2 en dan kan ik naar iets anders, er zijn voldoende normale providers gelukkig.

Het is ook gewauwel dat het aan het modem zou liggen in mijn ogen. Het modem doet een DHCP request, als er in de achterliggende systemen iets niet klopt dan krijgt hij nooit een correct IP. Al vervangen ze het modem 500 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb bij ziggo ook eigenlijk al tijden het zelfde adres..

Als ik de dhcpclient z'n gang laat gaan en van z'n settings (en het Mac Adres va. de WAN interface niet verander) krijg ik de zelfde...

Als ik ga rotzooien (andere dhcpclient) krijg ik ineens een ander ip... sterker nog.. slinger ik beide DHCP cliënts tegelijkertijd aan.. op de zelfde interface... krijg ik gewoon 2 adressen van de DHCP server bij Ziggo..

is natuurlijk niet de bedoeling.. en met ipv6 gestuntel ging dat perongeluk eens mis...

Maar goed kan dus gewoon 2x ipv4 request en... gekheid

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
In mijn gemeente geldt nu een aanbod van Delta: neem NU een glasvezelabonnement, en de aansluitkosten zijn gratis. Zowel het leggen van de kabel tot aan de voordeur, alsook het doortrekken van deze kabel naar de meterkast. Als een bepaald percentage binnen de gemeente kiest voor glasvezel, dan leggen ze overal glasvezel aan tot aan de voordeur, maar tot aan de meterkast alleen bij mensen die een glasvezelabonnement hebben genomen.

Gebeurt dit ook echt, of krijgt (in het geval van genoeg animo) iedereen zowieso glasvezel tot aan de meterkast? Mijn huidig abonnement is goed en wil liever niet overstappen. Wel wil ik graag vast glasvezel tot aan mijn meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Darkblaster schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:05:
In mijn gemeente geldt nu een aanbod van Delta: neem NU een glasvezelabonnement, en de aansluitkosten zijn gratis. Zowel het leggen van de kabel tot aan de voordeur, alsook het doortrekken van deze kabel naar de meterkast. Als een bepaald percentage binnen de gemeente kiest voor glasvezel, dan leggen ze overal glasvezel aan tot aan de voordeur, maar tot aan de meterkast alleen bij mensen die een glasvezelabonnement hebben genomen.

Gebeurt dit ook echt, of krijgt (in het geval van genoeg animo) iedereen zowieso glasvezel tot aan de meterkast? Mijn huidig abonnement is goed en wil liever niet overstappen. Wel wil ik graag vast glasvezel tot aan mijn meterkast.
Bij mij in de gemeente sluiten ze iedereen tot de meterkast aan, ongeacht of ik wel of geen abonnement neem.

Raar dat dit zo per gemeente wisselt. Maar ik vermoed dat dit min of meer een dwangmiddel is je toch een abonnement te nemen om zo aan je te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:14
Luchtbakker schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:15:
[...]

Bij mij in de gemeente sluiten ze iedereen tot de meterkast aan, ongeacht of ik wel of geen abonnement neem.

Raar dat dit zo per gemeente wisselt. Maar ik vermoed dat dit min of meer een dwangmiddel is je toch een abonnement te nemen om zo aan je te verdienen
Dat is alleen maar een praatje om je maar zo snel mogelijk een abonnement af te laten nemen. Weet ook niet anders dan dat ze uiteindelijk iedereen tot in de meterkast aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:21

Bij genoeg animo krijgt iedereen glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar goed, als iedereen wel wil, maar nog geen abbo neemt, zal er weinig aangelegd worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Hier in het dorp was er een jaar of 7 geleden amper behoefte aan glasvezel. Caiway/Cogas destijds.
Ondanks dat werd er gewoon bij iedereen glasvezel tot aan de meterkast aangelegd. Tenzij je bezwaar had.
Pure verkoop praat om je wat door de strot te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
Hier is Delta nu bezig met aanleggen en alleen diegenen die ook echt een abo hebben genomen, krijgen een aansluiting in huis. Als je later alsnog een abo wil nemen, vragen ze iets van 600-700 euro aansluitkosten, maar of dat ook werkelijk gebeurt, weet ik niet.
Ik ben momenteel ook uiterst tevreden over mijn 100/30 DSL, maar ik wil toch wel glas, vooral wegens de veel lagere latency. Dus ik ga een jaartje Delta proberen, en als dat niet bevalt kan ik hopelijk over een jaar uit andere providers op hun netwerk kiezen.

[ Voor 74% gewijzigd door robert.v.w. op 12-09-2022 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:43
robert.v.w. schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:41:
[...]

Hier is Delta nu bezig met aanleggen en alleen diegenen die ook echt een abo hebben genomen, krijgen een aansluiting in huis. Als je later alsnog een abo wil nemen, vragen ze iets van 600-700 euro aansluitkosten, maar of dat ook werkelijk gebeurt, weet ik niet.
Hier in Driebergen was het verhaal ook dat dat je alleen een "gratis" aansluiting in huis zou krijgen bij een abonnement. Althans dat was het verhaal voordat de zogenaamde deadline voor het halen van de 25% gehaald werd. Daarna was het verhaal dat je nog steeds een "gratis" aansluiting kon krijgen als je alsnog een abonnement nam voordat ze met graven in jouw straat begonnen. En nu is het verhaal dat iedereen sowieso een aansluiting in huis krijgt.We gaan het zien.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
Iemand al een idee wanneer die 8 Gbps abbonementen afneembaar zijn? er staat najaar 2022 maar geen exacte datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier gaan ze ook (eindelijk) starten met de aanleg van glasvezel (Delta, open netwerk). Vanmorgen even gebeld met Delta en ik kon via de website vast een afspraakverzoek doen bij de "aannemer" voor een schouw. Aansluiting tot in huis waren geen kosten aan verbonden aldus de dame aan de telefoon.

Er is deze week nog een online informatiesessie, ben benieuwd wat daar het verhaal is over abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
robert.v.w. schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:41:
[...]

Ik ben momenteel ook uiterst tevreden over mijn 100/30 DSL, maar ik wil toch wel glas, vooral wegens de veel lagere latency. Dus ik ga een jaartje Delta proberen, en als dat niet bevalt kan ik hopelijk over een jaar uit andere providers op hun netwerk kiezen.
Ik zie inmiddels veel reacties op mijn vraag (bedankt daarvoor!) waaruit blijkt dat alsnog iedereen wordt aangesloten op glasvezel, tot aan de meterkast, abonnement of niet. Ik vraag me dus wel af in hoeverre het in jouw gemeente anders is. Ik hoop het niet voor de medebewoners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
Darkblaster schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:47:
[...]

Ik zie inmiddels veel reacties op mijn vraag (bedankt daarvoor!) waaruit blijkt dat alsnog iedereen wordt aangesloten op glasvezel, tot aan de meterkast, abonnement of niet. Ik vraag me dus wel af in hoeverre het in jouw gemeente anders is. Ik hoop het niet voor de medebewoners!
Wat Delta in dit gebied lijkt te doen is dat iedereen een aansluiting in de meterkast krijgt, maar dat de adressen die geen abonnement nemen niet worden gelast in de handholes. Of dat later alsnog gratis gebeurt of dat daar kosten voor gerekend gaan worden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
esky schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:08:
[...]

Wat Delta in dit gebied lijkt te doen is dat iedereen een aansluiting in de meterkast krijgt, maar dat de adressen die geen abonnement nemen niet worden gelast in de handholes. Of dat later alsnog gratis gebeurt of dat daar kosten voor gerekend gaan worden weet ik niet.
In de handholes waar je het over hebt (de distributiepunten (DP's)) worden alle adressen van te voren gelast. Daarna gaan ze dicht en worden ze over het algemeen met rust gelaten.

Ik betwijfel of ze in dat gebied gelijk bij iedere woning, ongeacht het afnemen van diensten, de vezel afmonteren in een FTU. Waaruit blijkt dat? :)

Over het algemeen gaat het bij bestaande bouw als volgt: Als een adres er niet voor kiest om bij aanleg gelijk diensten af te nemen over glasvezel dan bundelen ze een aantal meter onder de stoep t.h.v. je woning. Neem je na aanleg glasvezeldiensten af dan schieten ze de kabel onder je tuin door, voeren ze 'm door je gevel door en monteren ze de FTU af op de overeengekomen plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Neyluzz schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:56:
[...]

In de handholes waar je het over hebt (de distributiepunten (DP's)) worden alle adressen van te voren gelast. Daarna gaan ze dicht en worden ze over het algemeen met rust gelaten.

Ik betwijfel of ze in dat gebied gelijk bij iedere woning, ongeacht het afnemen van diensten, de vezel afmonteren in een FTU. Waaruit blijkt dat? :)

Over het algemeen gaat het bij bestaande bouw als volgt: Als een adres er niet voor kiest om bij aanleg gelijk diensten af te nemen over glasvezel dan bundelen ze een aantal meter onder de stoep t.h.v. je woning. Neem je na aanleg glasvezeldiensten af dan schieten ze de kabel onder je tuin door, voeren ze 'm door je gevel door en monteren ze de FTU af op de overeengekomen plek.
Delta gaf hier aan bij elk huis een ftu te plaatsen of je nou diensten afneemt of niet. Sinds het monteren in huizen klaar is zie ik bijna elke week mensen bezig om in handholes te lassen. Als ik vraag wat ze doen zeggen ze nabestellingen inlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
esky schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:01:
[...]

Delta gaf hier aan bij elk huis een ftu te plaatsen of je nou diensten afneemt of niet. Sinds het monteren in huizen klaar is zie ik bijna elke week mensen bezig om in handholes te lassen. Als ik vraag wat ze doen zeggen ze nabestellingen inlassen.
Bijzondere gang van zaken. Weer wat geleerd! :) Ik ben benieuwd welke (economische?) gedachten achter deze manier van werken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Darkblaster schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:47:
[...]

Hier is men alleen de woningen met een abo aan het aansluiten. De rest wordt overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
(jarig!)
robert.v.w. schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:31:
[...]

Hier is men alleen de woningen met een abo aan het aansluiten. De rest wordt overgeslagen.
Verschilt per plaats dan denk ik, hier gingen ze in de laatste week van de campagne bij de huizen langs, en boden ook de optie aan om kostenloos de aansluiting aan te leggen, wanneer je geen abo nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Reinder83 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:59:
[...]

Verschilt per plaats dan denk ik, hier gingen ze in de laatste week van de campagne bij de huizen langs, en boden ook de optie aan om kostenloos de aansluiting aan te leggen, wanneer je geen abo nam.
Ja hier ook. Zou best te maken kunnen hebben met de aanwezige concurrentie.
Hier heeft Ziggo een prima aanbod, als ze honderden euro's aansluitkosten zouden gaan rekenen zullen er waarschijnlijk heel weinig mensen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:57
Zojuist hier een brief ontvangen dat Delta in mijn dorp ook glasvezel wilt aanleggen. Ik ben nog niet helemaal om, mijn ervaringen met Ziggo zijn toch wel redelijk goed. Het is in ieder geval altijd stabiel.

Eventueel toch voor aansluiting aanmelden is dan interessant indien er nog meer aanbieders in de omgeving bijkomen? Of hoe zit dat precies? Dit is redelijk nieuw voor mij, we hadden hier 15 jaar geleden een keer een handtekeningen actie voor glasvezel maar er was toen niet genoeg animo, en daar kwam dus ook niets uit.

Ze waren hier in de Bollenstreek al eerder bezig met glasvezel maar mijn straat viel er dus buiten, zou ook wel graag op glasvezel over gaan. Ik ga het in ieder geval even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@stfnz om die reden heb ik wel ingeschreven: zorgen dat er genoeg animo is zodat ze gaan aanleggen. En er dan dus voor zorgen dat er een goede concurrentie voor Ziggo komt.
Het eerste jaar is ivm welkomstkorting sowieso goedkoper dan Ziggo, en daarna kun je weer terug (en weer bij Ziggo korting krijgen als nieuwe klant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:48
stfnz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:39:
Zojuist hier een brief ontvangen dat Delta in mijn dorp ook glasvezel wilt aanleggen. Ik ben nog niet helemaal om, mijn ervaringen met Ziggo zijn toch wel redelijk goed. Het is in ieder geval altijd stabiel.

Eventueel toch voor aansluiting aanmelden is dan interessant indien er nog meer aanbieders in de omgeving bijkomen? Of hoe zit dat precies? Dit is redelijk nieuw voor mij, we hadden hier 15 jaar geleden een keer een handtekeningen actie voor glasvezel maar er was toen niet genoeg animo, en daar kwam dus ook niets uit.

Ze waren hier in de Bollenstreek al eerder bezig met glasvezel maar mijn straat viel er dus buiten, zou ook wel graag op glasvezel over gaan. Ik ga het in ieder geval even in de gaten houden.
Zat hier ook op Ziggo voor DFN kwam.
Beetje skeptisch in het begin want idd nooit problemen met Ziggo maar toch maar gedaan.
In het begin wat geneuzel omtrent XGS-PON en bridgemode maar nu dat alles live is (in bridgemode) heb ik er eigenlijk geen omkijken meer naar, net als bij Ziggo.
Moet wel zeggen dat ik geen TV kijk, hoe dat is kan ik dus niets over zeggen.
Nu eindelijk 2 daadwerkelijke snelle opties, glas of Ziggo, KPN met DSL komt niet boven de 60/6 uit😅.
Heb het nu een half jaartje actief draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

miniterror schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:22:
[...]

Zat hier ook op Ziggo voor DFN kwam.
Beetje skeptisch in het begin want idd nooit problemen met Ziggo maar toch maar gedaan.
In het begin wat geneuzel omtrent XGS-PON en bridgemode maar nu dat alles live is (in bridgemode) heb ik er eigenlijk geen omkijken meer naar, net als bij Ziggo.
Moet wel zeggen dat ik geen TV kijk, hoe dat is kan ik dus niets over zeggen.
Nu eindelijk 2 daadwerkelijke snelle opties, glas of Ziggo, KPN met DSL komt niet boven de 60/6 uit😅.
Heb het nu een half jaartje actief draaien.
Ik zie dat je aangeeft dat je eea in bridgemode hebt met xgspon. Is dit middels de pilot voor nieuwe Nokia media converter?

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:48
MR_VIPER schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:10:
[...]

Ik zie dat je aangeeft dat je eea in bridgemode hebt met xgspon. Is dit middels de pilot voor nieuwe Nokia media converter?
Klopt, ik was volgens mij de 2de die de Nokia uit de pilot kreeg, althans dat zei de engineer toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

miniterror schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:37:
[...]

Klopt, ik was volgens mij de 2de die de Nokia uit de pilot kreeg, althans dat zei de engineer toen.
Net aangesloten met business pack met de bedoeling dat daar bridge mode in zat.. Nee, niet op het nieuwe XGS-Pon netwerk... Maar waarom wordt dat niet verteld dan zei ik tegen de helpdesk man, mag ik dan de fiber in mijn eigen router steken? Ja, we zijn nog bezig met tests en... Zet me maar op de lijst dan, voorlopig maar het Delta modem als router gebruiken helaas... Wil mijn Edgerouter blijven gebruiken :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 23:08
Iemand die de laatste paar dagen nog meer problemen ondervind met de Genexis Platinum-7840? Internetverbinding valt weg en lijkt dat het melkpak volledig vastloopt, en dan helpt alleen de stekker eruit. Lokale netwerk via Asus WiFi AP blijft beschikbaar, maar ping direct naar het modem (zelfs direct aangesloten over ethernet) krijgt geen response.

[ Voor 3% gewijzigd door eilavid op 13-09-2022 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
eilavid schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:33:
Iemand die de laatste paar dagen nog meer problemen ondervind met de Genexis Platinum-7840? Internetverbinding valt weg en lijkt dat het melkpak volledig vastloopt, en dan helpt alleen de stekker eruit. Lokale netwerk via Asus WiFi AP blijft beschikbaar, maar ping direct naar het modem (zelfs direct aangesloten over ethernet) krijgt geen response.
Ik heb zelf ook de melkpak. Geen problemen :)

• robert.v.w.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
[...]

Ja hier ook. Zou best te maken kunnen hebben met de aanwezige concurrentie.
Hier heeft Ziggo een prima aanbod, als ze honderden euro's aansluitkosten zouden gaan rekenen zullen er waarschijnlijk heel weinig mensen overstappen.
Ik kan hier Ziggo Gigabit krijgen, KPN DSL met pairbonding en andere aanbieders over DSL. Het enige wat er nog niet ligt, is glas.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:00
Tux3.14 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:58:
[...]

Ik heb zelf ook de melkpak. Geen problemen :)
Volgens mij is dat niet het befaamde melkpak :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Polyphemus schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:59:
[...]

Volgens mij is dat niet het befaamde melkpak :P
Klopt, de Genexis Titanium is het melkpak, de Platinum is het "wifi modem".

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:12:
[...]

Klopt, de Genexis Titanium is het melkpak, de Platinum is het "wifi modem".
Klopt, het was nog vroeg. My bad 8)7

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Vandaag de Nokia XS-2426G-A geïnstalleerd nadat Delta (XGS-PON) zojuist is opgeleverd in mijn woonplaats. Makkelijke installatie (1gbit pakket, non-business).

Probleem is dat de verbinding nadat het modem is opgestart na een speedtest netjes 850/850 (geen 1000 maar daar zit ik niet zo mee) aangeeft, maar bij de tweede speedtest gelijk inkakt naar onder de 100/100 en zo blijft, todat ik weer een reboot doe. Dat lijkt me niet de bedoeling. Laptop (Macbook Pro M1, Gbit-dongle) zit direct aan het modem verbonden via de bijgeleverde UTP-kabel.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Klantenservice heeft momenteel lange wachttijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Exception op 14-09-2022 13:09 ]

Exception schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:07:
Vandaag de Nokia XS-2426G-A geïnstalleerd nadat Delta (XGS-PON) zojuist is opgeleverd in mijn woonplaats. Makkelijke installatie (1gbit pakket, non-business).

Probleem is dat de verbinding nadat het modem is opgestart na een speedtest netjes 850/850 (geen 1000 maar daar zit ik niet zo mee) aangeeft, maar bij de tweede speedtest gelijk inkakt naar onder de 100/100 en zo blijft, todat ik weer een reboot doe. Dat lijkt me niet de bedoeling. Laptop zit direct aan het modem verbonden via de bijgeleverde UTP-kabel.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Klantenservice heeft momenteel lange wachttijden.
Is het bij elke willekeurige speedtest server traag, heb je andere geprobeerd? Wat doet een telefoon met WiFi op het moment net nadat je 100/100 gemeten hebt?

• Exception
stormfly schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:09:
[...]

Is het bij elke willekeurige speedtest server traag, heb je andere geprobeerd? Wat doet een telefoon met WiFi op het moment net nadat je 100/100 gemeten hebt?
Wifi ook traag. Ik heb 3 M4-deco's maar die heb ik losgekoppeld om ook zonder te kunnen testen. Zelfde probleem. Diverse speedtests geprobeerd (speedtest.net, google, delta zelf, binary packages downloaden via terminal).

Mensen uit de buurt die ook de boel zojuist hebben aangesloten, hebben dit probleem niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Exception op 14-09-2022 13:11 ]

Exception schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:11:
[...]

Wifi ook traag. Ik heb 3 M4-deco's maar die heb ik losgekoppeld om ook zonder te kunnen testen. Zelfde probleem. Diverse speedtests geprobeerd (speedtest.net, google, delta zelf, binary packages downloaden via terminal).

Mensen uit de buurt die ook de boel zojuist hebben aangesloten, hebben dit probleem niet.
Dan toch de klantenservice bellen, reboot etc heb je al geprobeerd neem ik aan? Paperclip reset mogelijk nog een optie, anders denk ik aan een provisioning fout.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik begrijp toch niet helemaal hoe het in zijn werk gaat bij Delta. Men begint met een campagne om te kijken hoe veel interesse er is. Bij ons was dat voldoende het geval. In maart 2022, uitstel tot april 2022 voor late bedenkers. Vervolgens zou in Q2 2022 begonnen worden met de aanleg, en iedereen binnen een jaar een werkende verbinding hebben.

Er is tot dusver helemaal niks gedaan.. Dus aangezien we inmiddels bijna begin Q4 2022 zitten lijkt me dat niet meer haalbaar. Ik kreeg de tip via Facebook een bericht te sturen, maar daar reageert men niet op.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
stormfly schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:22:
[...]

Dan toch de klantenservice bellen, reboot etc heb je al geprobeerd neem ik aan? Paperclip reset mogelijk nog een optie, anders denk ik aan een provisioning fout.
Had al een reset gedaan. Toch maar weer en alle kabels opnieuw aangesloten. Inmiddels 2 uur stabiel! _/-\o_ Bedankt voor je hulp!
Kuusj schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:22:
Ik begrijp toch niet helemaal hoe het in zijn werk gaat bij Delta. Men begint met een campagne om te kijken hoe veel interesse er is. Bij ons was dat voldoende het geval. In maart 2022, uitstel tot april 2022 voor late bedenkers. Vervolgens zou in Q2 2022 begonnen worden met de aanleg, en iedereen binnen een jaar een werkende verbinding hebben.

Er is tot dusver helemaal niks gedaan.. Dus aangezien we inmiddels bijna begin Q4 2022 zitten lijkt me dat niet meer haalbaar. Ik kreeg de tip via Facebook een bericht te sturen, maar daar reageert men niet op.
KPN is hier exact 1 jaar te laat, er is voldoende graaf personeel maar het las personeel is een stuk schaarser. Het graven was 6 maanden verlaat, en het lassen is tot op heden nog niet gereed. Ik geloof niet dat het bij Delta anders is 8)

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 14:34
Wij krijgen glas van Delta in Assen. https://dvhn.nl/drenthe/a...P9ABNZ-9nUyJ4UPo0YFUfEqB0

Eerste instantie erg blij. Tot ik de beperkte aanbieders zag die op het net zitten.... Qua prijsvergelijking zit ik nu beter en goedkoper bij Ziggo, dan wanneer ik overstap op glas :(. Ik dacht dat glas goedkoper zou zijn....

• Exception
Jboy1991 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:28:
Wij krijgen glas van Delta in Assen. https://dvhn.nl/drenthe/a...P9ABNZ-9nUyJ4UPo0YFUfEqB0

Eerste instantie erg blij. Tot ik de beperkte aanbieders zag die op het net zitten.... Qua prijsvergelijking zit ik nu beter en goedkoper bij Ziggo, dan wanneer ik overstap op glas :(. Ik dacht dat glas goedkoper zou zijn....
Het aansluitpunt van Delta in je meterkast bevat twee poorten. 1 voor het netwerk van Delta, en 1 voor [nog in te vullen]. Dus de kans dat er uiteindelijk meer providers op de glasvezel komen is groot.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Exception schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:49:
[...]

Het aansluitpunt van Delta in je meterkast bevat twee poorten. 1 voor het netwerk van Delta, en 1 voor [nog in te vullen]. Dus de kans dat er uiteindelijk meer providers op de glasvezel komen is groot.
O? Zitten er dan 2 glasvezels in de leiding?

• Jboy1991
[...]

Het vervelende is, is dat dus onzeker is (of er meerdere partijen komen)... Ze promoten zichzelf als Opennetwerk, maar toen begin vorige glas werd gelegd in mijn toen appartement Groningen (KPN opennetwerk). Had ik meer aanbieders en dat was gewoon goedkoper dan Ziggo

Als ik naar één van de partijen gaan die nu beschikbaar zijn, lever ik gewoon in op televisie en snelheid (zelfde snelheid is daar net zo duur, alleen dan zonder digitaal tv).

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

[...]

Voor zover ik weet is de 2 poort een backup als het ware. Hij is afgelast maar kan gebruikt worden als poort 1 defect is. Een andere provider betekend in het geval met Delta 1 van de providers die aanbied op het delta netwerk die dan via poort 1 gaat. KPN en de aanbieders op dat netwerk zullen niet via die 2e poort binnenkomen.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:51:
[...]

O? Zitten er dan 2 glasvezels in de leiding?
Zover ik weet krijg je bij de meeste glasvezelnetwerken 2 afgemonteerde vezels in je meterkast. Ik heb wel eens op één reggefiber aansluiting twee actieve vezels gezien (in totaal 2gbit up en down)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je zou toch zeggen dat het Nokia XGS-PON modem toch in bridge zou moeten kunnen? Kan de setting niet aanpassen, maar zit wel in het menu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efeCx-38snQOjsnS8-XL1n34h-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccVB6W4GGIdVTBYsoUqn5cwC.jpg?f=fotoalbum_large

• EWS99
Tags NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:09:
Je zou toch zeggen dat het Nokia XGS-PON modem toch in bridge zou moeten kunnen? Kan de setting niet aanpassen, maar zit wel in het menu

[Afbeelding]
Nope, even goed terug zoeken in dit topic. Er zijn tot nu toe maar 2 type eigen modems die fatsoenlijk werken

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

EWS99 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:16:
[...]

Nope, even goed terug zoeken in dit topic. Er zijn tot nu toe maar 2 type eigen modems die fatsoenlijk werken
Eigen als in door Delta uitgegeven? De helpdesk gaf aan dat in niet-XGSPON gebieden de modems het wel hebben als optie en dat ze wel aan het testen zijn voor bridgemode danwel mediaconverters voor XGSPON gebieden.

• EWS99
Tags NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:23:
[...]

Eigen als in door Delta uitgegeven? De helpdesk gaf aan dat in niet-XGSPON gebieden de modems het wel hebben als optie en dat ze wel aan het testen zijn voor bridgemode danwel mediaconverters voor XGSPON gebieden.
Nee, Delta levert alleen dat Nokia modem. Zoals ik al zei, even terugzoeken. Zoek op Nokia of Fritzbox. Maar je gaat teleurgesteld zijn, want die Nokia is slecht leverbaar en van Fritz weet ik niet zeker of die in bridge mode kan.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

EWS99 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:34:
[...]

Nee, Delta levert alleen dat Nokia modem. Zoals ik al zei, even terugzoeken. Zoek op Nokia of Fritzbox. Maar je gaat teleurgesteld zijn, want die Nokia is slecht leverbaar en van Fritz weet ik niet zeker of die in bridge mode kan.
Wil sowieso liever een mediaconverter van Delta zelf, ze zijn tests aan het doen las ik

• EWS99
Tags NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:36:
[...]

Wil sowieso liever een mediaconverter van Delta zelf, ze zijn tests aan het doen las ik
Dan zul je nog even geduld moeten hebben. Ik verwacht niet dat ze dit jaar nog met een oplossing komen

• Jboy1991
Ik heb een unifi dreammachine. Is een modem dan nog verplicht?

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
Jboy1991 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:55:
XSGPOn: ja
Al het andere: nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
Jboy1991 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:55:
Met xgs-pon heb je nog wel een modem nodig. Zoek echt even terug in dit topic, want er is al veel over geschreven

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
EWS99 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:34:
[...]

Als je een Fritz kunt aansluiten als modem, dan begrijp ik niet waarom je dan nog eens die in Bridge zou willen zetten? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 10:24
Delta gaat beginnen met het testen van Smart TV apps voor interactieve tv

https://www.zeelandnet.nl...tive-app/page3#post236727

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mapje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:28:
Delta gaat beginnen met het testen van Smart TV apps voor interactieve tv

https://www.zeelandnet.nl...tive-app/page3#post236727
Hoop wel dat ze LG WebOS meenemen. Dat zou me dan een settopbox schelen :)

• Luchtbakker

Luchtbakker

CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:59:
[...]

Hoop wel dat ze LG WebOS meenemen. Dat zou me dan een settopbox schelen :)
Dan moet je wel weinig eisen hebben, want ik heb tot nu toe nog geen enkele app gezien die goed en snel functioneert en vergelijkbaar is met een setup box

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Goed, had dus een 15 uur werkende verbinding en sind gisterochtend helemaal niets meer. Storing gemeld en vandaag iemand in de centrale geweest hier, mijn aansluiting zat niet op het juiste punt. Opnieuw aangesloten, metingen en Db's zijn allemaal goed en ze kunnen mijn modem zien en... Nog steeds niet, kan niet bereiken en zelfs niet de gateway van mijn publieke ip-adres. Helpdesk heeft geen idee, ik heb alleen Tx en geen Rx (Ontvang dus niets) Ze gaan nieuw modem opsturen waarschijnlijk, rare start zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Luchtbakker schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:05:
[...]

Dan moet je wel weinig eisen hebben, want ik heb tot nu toe nog geen enkele app gezien die goed en snel functioneert en vergelijkbaar is met een setup box
De NLZiet app komt toch aardig in de buurt.

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50

Kan nog wel een paar jaar duren. Hier werd in voorjaar 2021 druk campagne gevoerd en zou men na de zomer (2021) beginnen met de aanleg. De rest kun je zelf invullen...

Delta is goed in campagne voeren (zieltjes winnen), om deze vervolgens in de steek te laten.

Je kunt eventueel een klacht indienen bij de ACM. Heb ik ook gedaan. Dit helpt je uiteraard nu niet, maar het zou fijn zijn als iemand Delta een keer op de vingers gaat tikken.

• SMSfreakie
  • Niet online
heb hier ook nog niks weer vernomen,

kan natuurlijk zijn dat deze wijk later geplant wordt omdat we ongeveer in het centrum zitten en dat nog teveel overlast geeft voor de evenementen.. (het is nu altijd al parkeer chaos, en als je dan ook nog stoepen/straten gaat open trekken is het feest natuurlijk helemaal compleet)

of het komt omdat dit een huurhok is en ze daarmee met de verhuurder aparte afspraken maken

404 Signature not found

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
Kriss1981 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:49:
[...]

Kan nog wel een paar jaar duren. Hier werd in voorjaar 2021 druk campagne gevoerd en zou men na de zomer (2021) beginnen met de aanleg. De rest kun je zelf invullen...

Delta is goed in campagne voeren (zieltjes winnen), om deze vervolgens in de steek te laten.

Je kunt eventueel een klacht indienen bij de ACM. Heb ik ook gedaan. Dit helpt je uiteraard nu niet, maar het zou fijn zijn als iemand Delta een keer op de vingers gaat tikken.
Hier zijn ze met 2 maand vertraging begonnen. Duurt alleen nog wel even, want de straatverdelers worden pas gelast als alles klaar is en dan komt de PoP ook pas. Vervolgens moeten ze nog bij iedereen de kabel vanaf de gevel naar binnen brengen (tot nu toe ben ik de enige met kabel al in de meterkast, zelf gedaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dolby Digital is op interactief aangezet voor TV 538, RTL Z, SBS9, TLC, NPO 1, RTL5, RTL8 en NET5.
Nog 10 zenders te gaan, vervolg is meertalig en gesproken ondertiteling.
Men schrijft ook bezig te zijn met 4K (zie reactie DELTA-TV-team

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-5

Verder ook nieuws over een tv-app voor Samsung en andere merken zodat kijken zonder decoder mogelijk wordt:
https://www.zeelandnet.nl...voor-een-native-app/page3

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Tux3.14
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:19:
[...]

De NLZiet app komt toch aardig in de buurt.
Het werkt zelfs super snel en stabiel als Android App op mijn TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
Vandaag een brief ontvangen, dat ze bij mij in het dorp eindelijk glas aan gaan leggen :-)

Direct Delta gemaild voor een schouw, ben erg benieuwd wanneer het up & running gaat zijn, zal nog wel even duren, gezien er nog niks in de grond ligt.

Op zich een tevreden Ziggo klant, maar wil graag eens ervaren hoe glas is, al valt de prijs me wel tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik vrees als je van Ziggo komt dat het interactieve televisie gebeuren van Delta je enorm zal tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Protax schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:28:
Vandaag een brief ontvangen, dat ze bij mij in het dorp eindelijk glas aan gaan leggen :-)

Direct Delta gemaild voor een schouw, ben erg benieuwd wanneer het up & running gaat zijn, zal nog wel even duren, gezien er nog niks in de grond ligt.

Op zich een tevreden Ziggo klant, maar wil graag eens ervaren hoe glas is, al valt de prijs me wel tegen!
Bij mij zat er ongeveer 6 maanden tussen de 1e brief en de schouw, en vervolgens 6 maanden later zijn ze in mijn dorp gaan graven, dus moet nog wat maanden wachten tot ze hier zijn.

Al met al kan het best een jaar of langer duren voor je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
Luchtbakker schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:07:
[...]

Bij mij zat er ongeveer 6 maanden tussen de 1e brief en de schouw, en vervolgens 6 maanden later zijn ze in mijn dorp gaan graven, dus moet nog wat maanden wachten tot ze hier zijn.

Al met al kan het best een jaar of langer duren voor je het hebt.
Zo dan, dat kan nog even duren dus ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:47
dolopfriet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:47:
Ik vrees als je van Ziggo komt dat het interactieve televisie gebeuren van Delta je enorm zal tegenvallen.
Kun je deze opmerking toelichten s.v.p. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BqDmpKB/dfn.png

campagne is 15 juni succesvol afgesloten :')
aanleg zou starten eind zomer 2022.. en medio 2023, wat een lekker ruim begrip... zou het klaar zijn :')

* SMSfreakie voorspelt dat het wel ergens december 2023 wordt

verder is glaspoort (KPN) ook bezig met aanleg van glasvezel...

ben benieuwd wie als eerste kan opleveren... helaas is de info die ik kan vinden van glaspoort nog minder zeggende dan die van Delta :')

[ Voor 26% gewijzigd door SMSfreakie op 16-09-2022 08:22 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 22:12

Hier zelfde verhaal,
Wordt nu eind november 2023 ipv juni, zouden tot rond 15 augustus langs de deuren gaan voor aansluitpunt waar je wilt hebben, maar het is nu al bijna oktober en onze gehele woonwijk is nog niet langs de deuren geweest, terwijl ze eind augustus wel in andere woonwijk geheel geweest zijn en zijn sinds deze week begonnen met plannen

Terwijl ik vandaag brief van KPN kreeg dat zij glasvezel voor vervanging van ADSL aanleggen en dat ze eind 2022 onze woonwijk willen activeren,
Dit staat zelfs al op website van KPN en zag toevallig
Dat ze zelfs al zijn begonnen met Glasvezel huisje plaatsen op het KPN terrein, en zag meerdere KPN Glasvezel(glaspoort) mensen rondlopen in woonwijk voor verkennen van de woonwijk,

Begin hierdoor wel steeds meer spijt te krijgen met de keuze van delta

[ Voor 4% gewijzigd door Soppyscroll op 16-09-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
SMSfreakie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:18:
[Afbeelding]

aanleg zou starten eind zomer 2022.. en medio 2023, wat een lekker ruim begrip... zou het klaar zijn :')

ben benieuwd wie als eerste kan opleveren... helaas is de info die ik kan vinden van glaspoort nog minder zeggende dan die van Delta :')
Als het om zelfde dorp gaat als ik, kijk bovenstaand verhaal 🤭 was ook15 juni deadline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SMSfreakie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:18:
[Afbeelding]

Misschien mis ik iets, maar ik zie alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNTB8OZMJwJEsekFK2soWzb2f5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TCHTFU639TYPtnK703EStEwo.png?f=fotoalbum_large
Wil dit zeggen dat men bij mij echt nog helemaal niks gedaan heeft? Zoals ik een paar posts geleden zei, hier dus in maart 2022 al succesvol afgesloten..
Soppyscroll schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:35:
[...]

Hier zelfde verhaal,
Wordt nu eind november 2023 ipv juni, zouden tot rond 15 augustus langs de deuren gaan voor aansluitpunt waar je wilt hebben, maar het is nu al bijna oktober en onze gehele woonwijk is nog niet langs de deuren geweest, terwijl ze eind augustus wel in andere woonwijk geheel geweest zijn en zijn sinds deze week begonnen met plannen

Terwijl ik vandaag brief van KPN kreeg dat zij glasvezel voor vervanging van ADSL aanleggen en dat ze eind 2022 onze woonwijk willen activeren,
Dit staat zelfs al op website van KPN en zag toevallig
Dat ze zelfs al zijn begonnen met Glasvezel huisje plaatsen op het KPN terrein, en zag meerdere KPN Glasvezel(glaspoort) mensen rondlopen in woonwijk voor verkennen van de woonwijk,

Begin hierdoor wel steeds meer spijt te krijgen met de keuze van delta
Glaspoort begrijp ik ook niet trouwens. Die hebben zo ongeveer ieder dorp om mijn dorp heen in onderzoek, en in mijn dorp zelf (3000 inwoners ongeveer) nemen ze alleen het industriegebied achter mijn huis mee 8)7

Maar ik heb inmiddels een veelzeggend (?) antwoord van Delta via Facebook:
"Momenteel is er nog geen planning bekend. Ik zie inderdaad wel op onze website staan dat naar verwachting de werkzaamheden in het 2e kwartaal van dit jaar beginnen. Het kan zijn dat de werkzaamheden al zijn begonnen, maar voor jouw straat is er nog geen planning"
Daar kun je dus geen bout mee.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Barre73 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:45:
[...]

Wat denk je te krijgen dan? De Telecomwet staat dit toe en de gemeente dient het te gedogen en tracees in openbare grond aan te wijzen. Valt weinig aan te doen zoals meerdere gemeentes de afgelopen jaren al hebben gemerkt (Den Haag, Deurne en nog wel een paar).
De gemeente AA en Hunze laat inderdaad weten dat ze te maken hebben met de Telecomwet waardoor de gemeente dit soort aanbieders niet mag weigeren. KPN heeft aangegeven dat hun bestaande netwerk is verouderd en verbeterd moet worden. Er is nog wel afweging gemaakt om beide tegelijk de open sleuf te laten gebruiken, nadeel is dat deze dan langer open blijft liggen omdat één van de partijen nog niet klaar is.
Beide zouden ook een andere aanleglogistiek hebben wat een gezamenlijke uitvoering een stuk complexer zou maken.
Kortom in AA en Hunze gaan we van géén glasvezel in huis naar graven voor één, oh nee nog een keer graven, twee aansluitingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:47:
Dat is vreemd, want ik wil nooit meer teug naar Ziggo, daar neem ik het tv product van Delta dat in de basis gewoon functioneert voor op de koop toe.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ragnar9999 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:11:
[...]

Kun je deze opmerking toelichten s.v.p. ?
Jazeker, ik bedoel dat het interactieve televisieplatform wat Caiway en Delta gebruiken iets is van het niveau van een jaar of vijf terug.

Als je nu een Next of Next mini gebruikt ervaar je een gebruiksgemak waar Caiway en Delta nog een paar jaar van verwijderd zijn.
Maar je hebt ook kijkers zoals Sjakie zelf zegt, die nooit meer terug willen naar Ziggo. Er zal dus ook een verpletterende positieve kant aan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
JosWo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:52:
[...]

De gemeente AA en Hunze laat inderdaad weten dat ze te maken hebben met de Telecomwet waardoor de gemeente dit soort aanbieders niet mag weigeren. KPN heeft aangegeven dat hun bestaande netwerk is verouderd en verbeterd moet worden. Er is nog wel afweging gemaakt om beide tegelijk de open sleuf te laten gebruiken, nadeel is dat deze dan langer open blijft liggen omdat één van de partijen nog niet klaar is.
Beide zouden ook een andere aanleglogistiek hebben wat een gezamenlijke uitvoering een stuk complexer zou maken.
Kortom in AA en Hunze gaan we van géén glasvezel in huis naar graven voor één, oh nee nog een keer graven, twee aansluitingen 8)7
Dat gebeurd dus bij ons hier dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:37:
[...]

Jazeker, ik bedoel dat het interactieve televisieplatform wat Caiway en Delta gebruiken iets is van het niveau van een jaar of vijf terug.

Als je nu een Next of Next mini gebruikt ervaar je een gebruiksgemak waar Caiway en Delta nog een paar jaar van verwijderd zijn.
Maar je hebt ook kijkers zoals Sjakie zelf zegt, die nooit meer terug willen naar Ziggo. Er zal dus ook een verpletterende positieve kant aan zitten..
Jazeker. Alles hoeft niet fancy te zijn, als het ik maar van kanalen kan switchen, voldoende HD zie, goed geluid en op kan nemen als ik niet thuis ben, pauzeren en begin gemist. Werkt allemaal naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:21
Bij ons loopt nu ook een campagne van Delta.
Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is het wel of niet kunnen doorspoelen van de reclames bij een opgenomen programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:01
Die apps voor Rizen of de AppleTv mogen van mij snel komen. Dat scheelt weer een kastje die eruit kan. Bij ons komen ze in het dorp in q1 van 2023 voor glasvezel van Delta. Wij hebben ook glasdraad ZV, maar die blijven steken op 32% en gaan de 36% niet halen voor het einde van de maand.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tags NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:19:
Goed, had dus een 15 uur werkende verbinding en sind gisterochtend helemaal niets meer. Storing gemeld en vandaag iemand in de centrale geweest hier, mijn aansluiting zat niet op het juiste punt. Opnieuw aangesloten, metingen en Db's zijn allemaal goed en ze kunnen mijn modem zien en... Nog steeds niet, kan niet bereiken en zelfs niet de gateway van mijn publieke ip-adres. Helpdesk heeft geen idee, ik heb alleen Tx en geen Rx (Ontvang dus niets) Ze gaan nieuw modem opsturen waarschijnlijk, rare start zo
Verhaal is dat mijn 204.x public ip in een reeks zit waar issues mee zijn en ben toegevoegd aan het ticket daarvan. Geen storingspagina vermelding hiervan...

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tags NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 01:25:
[...]

Verhaal is dat mijn 204.x public ip in een reeks zit waar issues mee zijn en ben toegevoegd aan het ticket daarvan. Geen storingspagina vermelding hiervan...
Hier ook een 204.x IP maar al maanden nergens last van (buitenom de landelijke storing). :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@Soppyscroll grote kans dat t om het zelfde gebied gaat...

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 42 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.