Dit keer een negatieve ervaring met Delta glasvezel. Een behoorlijk slechte ook nog.
Ik heb 1Gbps glas met het business pakket. Een onderdeel van het business pakket is dat je een eigen vaste IP adres krijgt.
Deze is sinds eind vorige week in eens veranderd. Wat in mijn geval ongelooflijk vervelend is i.v.m. security systemen, whitelisting naar services etc. Zojuist daar contact over gehad met Delta.
Kunnen ze niet veranderen, want IP adres al vergeven. Goed, ik kan daar lang een discussie over voeren maar ik weet ook wel dat het technisch onmogelijk word om het terug te draaien.
Echter ik heb wel aangegeven dat er wel onderzoek gedaan kan worden en hoe het voorkomen kan worden dat mijn IP adres niet opnieuw veranderd. En als dat wel gebeurd; dat ik daar ruim van te voren over word geïnformeerd.
Wat blijkt volgens de meneer aan de telefoon: een vaste IP adres is bij Delta geen vast IP adres, zou in de kleine lettertjes staan (vergeten te vragen waar dan?). Is ook onmogelijk volgens hem en geen enkele ISP doet dat. De grootste flauwekul natuurlijk, omdat ik behoorlijk wat internetlijnen beheer globaal gezien voor mijn werk, maar ook in NL. Waar we al 10+ jaar van KPN, Ziggo, Tele2 en dergelijk al dezelfde IP adressen hebben. Geloofde meneer niet... maargoed.
Uiteindelijk de vraag gesteld wat voor meerwaarde het business pakket dan heeft, als je toch de garantie niet krijgt voor een vast IP adres. Op aangedrongen dat hij er wel een melding van ging maken en het intern ging onderzoeken. Maar ben d'r bang voor dat dit verbeterd gaat worden.
Ik geef het max 2 weken.
Wil je dus een vast IP adres: dan moet je niet bij Delta zijn.