• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
EWS99 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:50:
[...]
Delta levert zelf ook Nokia ONT voor XGS-PON en zelfs de XS-010X-Q leveren ze soms aan pilot users uit.
Ik heb vandaag gebeld met de klantenservice en ze hadden geen idee waar ik het over had. Ik moest ze zelfs uitleggen wat een ONT was. Ze konden er helemaal niets over vinden. En het was ook niet genoemd in een training die ze laatst gehad hadden. Ik vraag mij af hoe degenen die ze nu van Delta hebben ontvangen er aan gekomen zijn. Interne contacten?

En als het je lukt om er zelf een te vinden, hoe ga je deze dan geprovisioned krijgen als de klantenservice niet eens van het bestaan weet? En mij bijna voor gek verklaard “want zij zijn de Delta klantenservice en als zij hier niet van weten, wie ben ik dan om te zeggen dat er een Nokia ONT is…”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:45

KRASH

Juist ja...

lexdb schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Ook provinciaal zeker O-)
Als je onder de rook van Amsterdam onder provinciaal schaart, dan wel :P

Kabel internet was van Caiway, en die leveren dat ook niet meer volgens mij omdat er glas ligt. Dus dan blijft DFN eigenlijk als enige over met een degelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 23:26
jaaoie17 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:05:
Hebben jullie ook een ander ip-adres. In een totaal andere range?
Jep, gisteravond achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 01:02
Van de week een brief gekregen van Delta Netwerk dat er een aannemer komt over een paar weken komt kijken om te zien waar de aansluiting in de woning mag worden geplaatst.

Als ik onderzoek doe lees ik wel heel veel negatieve reviews.
Ik heb begrepen dat Delta de infra doet maar ook diensten daarop kan leveren.

Toch lees ik verderop dat er ook andere partijen zijn die diensten op diezelfde vezel mogen leveren.
Een van hen zijn Helden van Nu waar ik goede ervaringen mee heb. Maar zij geven aan dat Delta de doorvoorsnelheid bepaald in de wijkcentrales en ze daardoor een stuk duurder uitkomen dan hen.
Ze zijn nog in onderhandeling qua wat betreft de doorvoer en prijsafspraken.

Maar als ik me niet snel genoeg aanmeldt moet ik zelf opdraaien voor de kosten wat betreft aansluiting.

Voor mij is dit geheel nieuw omdat ik KPN/Ziggo gewend ben en glasvezel open is (of hoort te zijn?)
Ben benieuwd hoe dit verder allemaal gaat uitpakken.

- Computers blijven drama dingen -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
thatrunks schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
Voor mij is dit geheel nieuw omdat ik KPN/Ziggo gewend ben en glasvezel open is (of hoort te zijn?)
Ben benieuwd hoe dit verder allemaal gaat uitpakken.
Je kan hier je postcode intypen en zien welke providers je nu uit kunt kiezen. Er zijn providers zoals Freedom die hopen eind dit jaar te kunnen leveren via Delta glasvezel, maar een datum en welke providers er verder bij komen is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij is het het eerste (2?) jaar een kleinere groep aanbieders die diensten mogen aanbieden, daarna gaat het aanbod omhoog begreep ik :?

enfin ik ga toch eerst voor internet only.. laat de TV nog wel even bij Ziggo hangen, en misschien TZT gewoon NLZIET toepassen zoveel tv kijk ik ook weer niet..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
SMSfreakie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:21:
Volgens mij is het het eerste (2?) jaar een kleinere groep aanbieders die diensten mogen aanbieden, daarna gaat het aanbod omhoog begreep ik :?

enfin ik ga toch eerst voor internet only.. laat de TV nog wel even bij Ziggo hangen, en misschien TZT gewoon NLZIET toepassen zoveel tv kijk ik ook weer niet..
Welk abonnement van ziggo inclusief tv (of alleen tv) ga je dan combineren met een glasvezel internet abonnement zonder dat je duurder uit bent dan alles via ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:42:
[...]
Welk abonnement van ziggo inclusief tv (of alleen tv) ga je dan combineren met een glasvezel internet abonnement zonder dat je duurder uit bent dan alles via ziggo ?
ik degradeer mijn Ziggo abbo tot TV only en dan knal ik er een symetrische glasverbinding bij van 1000/1000

kan zo 1/2/3 niet vinden wat Ziggo voor TV only vraagt, gezien hun website even corrupt inlaad :')
maar goed 1000/1000 voor 45 per maand voor t eerste jaar..
tik nu 65,50 euro per maand af voor TV + Internet (350/35) bij Ziggo..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@SMSfreakie Volgens mij iets van 22 euro (ik kan nu ook even niet naar ziggo.nl).Maar dan heb je alleen standaard tv met functies zoals uit de analoge tijd (dus geen decoders/terug spoelen en dergelijke) als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:53:
@SMSfreakie Volgens mij iets van 22 euro (ik kan nu ook even niet naar ziggo.nl).Maar dan heb je alleen standaard tv met functies zoals uit de analoge tijd (dus geen decoders/terug spoelen en dergelijke) als ik mij niet vergis.
CI+ modules in de TV's en een losse smartcard in mn eigen enigma2 decoder.. voldoet nu ook prima.. lijkt me sterk dat dat dan ineens niet meer kan :)

en als ik het vergelijk met de prijs van Giga.. 74,50 per maand..... :-) dan is het al niet meer volledig appels met peren vergelijken.. maar appels met appels op download en appels met peren op de upload :-)

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 26-08-2022 15:57 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@SMSfreakie Je kunt gelijk hebben, ik weet het niet zeker. Let maar goed op.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 26-08-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

thatrunks schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
Maar als ik me niet snel genoeg aanmeldt moet ik zelf opdraaien voor de kosten wat betreft aansluiting.
Dat is het spelletje dat ze spelen om mensen snel een contract uit te laten zoeken, maar in de praktijk krijgt iedereen gratis de aansluiting in huis. Dus wel reageren op het schouwverzoek van de aannemer, maar voel je niet geforceerd om meteen een abonnement af te sluiten. Wie weet wordt de keuze straks ruimer, ik lees hier al over Freedom internet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
esky schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Je kan hier je postcode intypen en zien welke providers je nu uit kunt kiezen. Er zijn providers zoals Freedom die hopen eind dit jaar te kunnen leveren via Delta glasvezel, maar een datum en welke providers er verder bij komen is nog niet bekend.
Voor jouw adres kunnen we helaas geen aanbod tonen. Vul je postcode en huisnummer op de homepage in om te zien of glasvezel op jouw adres beschikbaar is en bij welke telecomaanbieders je terecht kunt.
Maar... ik heb glasvezel van Delta? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
SMSfreakie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:49:
[...]
kan zo 1/2/3 niet vinden wat Ziggo voor TV only vraagt, ..
Kabel tv (inclusief Ziggo GO) is €20,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
esky schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Maar die gaan toch nooit goedkoper worden dan delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
jaaoie17 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Maar die gaan toch nooit goedkoper worden dan delta?
Freedom is geen budget provider, maar op sommige netwerken bieden ze gbit voor €49 p/m (Delta vraagt daar €50 voor). Dus als er een budget provider bij komt is er goede kans dat die goedkoper is dan Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Kabel tv (inclusief Ziggo GO) is €20,95 per maand.
ahja zo iets dacht ik wel.. nouja al met al verbetering op snelheid en kost ongeveer het zelfde.. ik vind 't prima..

(inmiddels werkt de website van ziggo hier ook weer goed)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 28-08 14:00
Nu breekt mijn klomp :)
In verband met mobiele abo's en korting eens willen controleren wat de goedkoopste internet aansluiting bij KPN zou moeten gaan kosten.
Krijg ik een goed nieuws bericht, "Glaspoort wil glasvezel aanleggen op jouw adres"!
Controle via de Glaspoort website https://www.glaspoort.nl/provincies/drenthe/ en daar is ineens mijn gemeente terug te vinden onder "in uitvoering"?
Dat klopt want Delta is hier actief, heb daarom een abo genomen, schouw geweest en er wordt her en der (langzaam) gegraven in de straten hier. Oplevering is volgens verwachting eind van dit jaar.
Maar gaat KPN/Glaspoort dat straks nog een keer doen??
Kan toch niet waar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
jaaoie17 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:05:
Hebben jullie ook een ander ip-adres. In een totaal andere range?
Klopt, ik heb ook een ander IP adres. Ben er totaal niet happy mee. Mijn security systeem, VPN en dergelijke allemaal niet meer bereikbaar. Of de nodige zaken die voor mij gewhitelist moeten worden kan ik nu niet meer benaderen.
Ik heb bewust het Business pakket genomen zodat ik altijd een vaste eigen IP adres heb. Vandaag contact gehad met Delta, maar konden niet verder helpen. Kan vanaf morgen pas, dat terwijl 24x7 ServiceDesk notabene onderdeel is van het Delta pakket.
Zucht.

Er zal wel iets niet goed zijn gegaan met de netwerk migraties eerder deze week. Morgen maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wie van jullie hebben ook een internet only pakket gekozen, en een tv abonnement elders gekozen?

Ik ben vooral benieuwd waar jullie je tv abonnement hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Re: wijziging IP adres
Er wordt overal een 'netwerkonderhoud' doorgevoerd en daarbij wordt ook bij iedereen het IP adres gewijzigd. Sommigen hebben vooraf een brief erover gehad, anderen niet (ik ook niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Luchtbakker schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:20:
Wie van jullie hebben ook een internet only pakket gekozen, en een tv abonnement elders gekozen?

Heb tv van nlziet, omdat ik bijna geen normaal tv meer kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jaaoie17 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Heb tv van nlziet, omdat ik bijna geen normaal tv meer kijk.
Ik heb nlziet ook gezien, maar het zenderaanbod is wat mager. (Logisch ook gezien hun prijs).

Maar met kinderen die geen nickelodeon kunnen kijken gaat dat hem niet worden vrees ik. Die breken dan echt de tent af. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07

Ik heb een Dreambox. Voor die 10 minuten tv wat ik kijk per maand prima. Alleen afwachten of Ziggo het signaal erop laat staan na beëindiging contract. Zo niet, dan wordt het NLziet of gewoonweg geen tv abonnement meer. Meer dan genoeg alternatieven zou ik zeggen (zoals iptv, account familie enz enz).

[ Voor 4% gewijzigd door Incognitum op 28-08-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Luchtbakker schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Ik heb nlziet ook gezien, maar het zenderaanbod is wat mager. (Logisch ook gezien hun prijs).

Maar met kinderen die geen nickelodeon kunnen kijken gaat dat hem niet worden vrees ik. Die breken dan echt de tent af. |:(
Daarom nlziet voor mij en heb geen kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JosWo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:49:
Nu breekt mijn klomp :)
In verband met mobiele abo's en korting eens willen controleren wat de goedkoopste internet aansluiting bij KPN zou moeten gaan kosten.
Krijg ik een goed nieuws bericht, "Glaspoort wil glasvezel aanleggen op jouw adres"!
Controle via de Glaspoort website https://www.glaspoort.nl/provincies/drenthe/ en daar is ineens mijn gemeente terug te vinden onder "in uitvoering"?
Dat klopt want Delta is hier actief, heb daarom een abo genomen, schouw geweest en er wordt her en der (langzaam) gegraven in de straten hier. Oplevering is volgens verwachting eind van dit jaar.
Maar gaat KPN/Glaspoort dat straks nog een keer doen??
Kan toch niet waar zijn....
Reken maar van wel. Die gaan er naast aanleggen met een tweede glasvezelnetwerk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:33

Ik heb overwogen om alleen internet + vaste telefonie te nemen, maar toch gekozen om ai1 te nemen.
I.v.m. verbouwing leg ik loze leidingen vanuit de meterkast naar de vaste PC en TV-hoek. Met installatie tot aan de nok ga ik ervan uit dat Delta bekabeling door die loze leidingen legt en alles aansluit. Ik probeer de TV dienst uit en als het me niet bevalt dan zeg ik het TV gedeelte op en hou ik ziggo ernaast voor de TV.

Maar de schouwer is nog niet geweest, dus de oplevering gaat nog wel even duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Pvd01 op 28-08-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Pvd01 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:50:
[...]

Ik heb overwogen om alleen internet + vaste telefonie te nemen, maar toch gekozen om ai1 te nemen.
I.v.m. verbouwing leg ik loze leidingen vanuit de meterkast naar de vaste PC en TV-hoek. Met installatie tot aan de nok ga ik ervan uit dat Delta bekabeling door die loze leidingen legt en alles aansluit. Ik probeer de TV dienst uit en als het me niet bevalt dan zeg ik het TV gedeelte op en hou ik ziggo ernaast voor de TV.

Maar de schouwer is nog niet geweest, dus de oplevering gaat nog wel even duren.
Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat Delta voor je gaat bekabelen. Installatie tot in de nok zal vermoedelijk op basis van wifi mesh zijn die ze leveren.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch-D
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Sjakie0101 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Dan zal Solcon ook wel bij XGPON overgang verdwijnen. KPN wil immers zelf aanleggen, zoals in het Cogasgebied.
Zijn er eventueel ook al data bekend of in welk tijdsbestek dit gaat gebeuren? Wacht helaas al sinds de overname van cogas/caiway op een kpn glasvezel aansluiting, zit sindsdien op een kopernetwerk van kpn omdat ik het de partijen van caiway/delta niet gun 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torch-D
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Anders zou ik denk ik overstappen naar solcon? Dan behoud ik ook de voordelen van kpn mobiel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
MR_VIPER schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat Delta voor je gaat bekabelen. Installatie tot in de nok zal vermoedelijk op basis van wifi mesh zijn die ze leveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtboAjwHTzDvHhHtotCsbjPamcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qgieJC0wAmst0DR0u8H6tVk4.png?f=fotoalbum_large

Hier baseer ik dat op. Er staat duidelijk: “alle interactieve TV ontvangers bekabeld aangesloten.”

[ Voor 5% gewijzigd door Pvd01 op 29-08-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Barre73 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:38:
[...]
Reken maar van wel. Die gaan er naast aanleggen met een tweede glasvezelnetwerk.
Vandaag is dan eindelijk de glasaansluiting afgemonteerd in onze meterkast. (Delta, Gieten)
Wellicht beter om de kabel te gaan delen met Kpn?! :? Voorlopig zit ik nog prima bij Ziggo, voor die paar euro stap ik voorlopig nog niet over.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosWo
Ik probeer te achterhalen of er dan echt opnieuw gegraven gaat worden, dat zou toch verboden moeten worden!
Wat een verspilling van tijd, mankracht en geld, gooi daarvoor op alle daken in AAenHunze zonnepanelen met bijgeleverde accu opslag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

JosWo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:56:
Ik probeer te achterhalen of er dan echt opnieuw gegraven gaat worden, dat zou toch verboden moeten worden!
Wat een verspilling van tijd, mankracht en geld, gooi daarvoor op alle daken in AAenHunze zonnepanelen met bijgeleverde accu opslag...
Mij is door firma baas (in opdracht van delta) verteld dat dit komt dat de gemeente dan 2x 3x 4x vergunningsgeld kunnen vangen. In mijn straat gaat komende 2 jaar de straat 4x!! Open. :F Vorig jaar is hij al 1x open geweest voor gas. Volgende jaren zal het nog voor stroom, water (lood), riool (asbest) en glasvezel (delta dit jaar) worden. En misschien nog een extra glasvezelboer voor een 5e keer.

Raad het of niet, ze doen het niet gecombineerd maar ze trekken elke keer gewoon weer de straat open. |:(

Welkom in dit prachtige land waar het om geld en niet om efficiëntie draait.

[ Voor 3% gewijzigd door Luchtbakker op 29-08-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Luchtbakker schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

Mij is door firma baas (in opdracht van delta) verteld dat dit komt dat de gemeente dan 2x 3x 4x vergunningsgeld kunnen vangen. In mijn straat gaat komende 2 jaar de straat 4x!! Open. :F Vorig jaar is hij al 1x open geweest voor gas. Volgende jaren zal het nog voor stroom, water (lood), riool (asbest) en glasvezel (delta dit jaar) worden. En misschien nog een extra glasvezelboer voor een 5e keer.

Raad het of niet, ze doen het niet gecombineerd maar ze trekken elke keer gewoon weer de straat open. |:(

Maarja als zo extra geld kunt verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jaaoie17 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Maarja als zo extra geld kunt verdienen.
In een tijd dat we allemaal massaal moeten verduurzamen is dit natuurlijk niet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier wil glaspoort ook fiber gaan trekken.... juist.. wordt interessant dan

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Luchtbakker schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

Op zich wil men best wel combineren maar daar zitten twee problemen aan:
1) planning. Het ene bedrijf kan niet zomaar alles omgooien en de planning naar voren of achteren schuiven. Zeker bij glasvezel zijn dat planningen van een paar jaar waarbij de aannemers steeds door kunnen naar een volgend gebied en zo niet stil komen te staan (wat geld en mensen kost).
2) Snelheid. Glasvezel wordt zoveel sneller gegraven en gelegd dan reconstructies aan electra, gas of riool. Dan zou de glasvezelaannemer elke week moeten terugkomen om weer 100meter te leggen. Want die andere voorzieningen doen er makkelijk een week over om 100 meter te verleggen/vervangen. Dan wordt het onwerkbaar en onbetaalbaar.

Daarnaast verdient de gemeente er niks aan want de kosten voor vergunningen (leges) mogen niet meer dan kostendekkend zijn. Dus die kosten maken ze en die worden betaald. Meer niet. En als zou de gemeente er (per ongeluk) iets aan verdienen: Zij zijn zeker niet degene die bedenken dat twee of meer partijen apart van elkaar gaan graven. Dat geeft een gemeente alleen maar hoofdpijn.
Sterker nog: De wet stelt dat de gemeente een coördinatieplicht heeft om de aanbieders zoveel mogelijk gezamenlijk te laten werken waar mogelijk.
Probleem is ook dat de gas/stroom/water beheerders afgelopen jaar de Telecompartijen (vooral KPN, Ziggo en Delta) uit de combicontracten hebben gezet en hun eigen combiverband hebben gemaakt. Dus die werken zoveel mogelijk met 1 aannemer samen om het werk in 1 keer te doen. En de telecompartijen mogen het zelf doen....

Beetje off-topic maar er zit een hele wereld achter van dingen die consumenten niet weten. En normaliter ook niet hoeven te weten. Tot je zoiets krijgt in je eigen straat of dorp.

En ja: 1 netwerk voor glas zou zeker de voorkeur hebben maar volgens de Telecomwet hoeft dat niet en zolang Delta en KPN ruzie blijven maken over de netwerkhuur hou je dit helaas..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Dit keer een negatieve ervaring met Delta glasvezel. Een behoorlijk slechte ook nog. :(

Ik heb 1Gbps glas met het business pakket. Een onderdeel van het business pakket is dat je een eigen vaste IP adres krijgt.
Deze is sinds eind vorige week in eens veranderd. Wat in mijn geval ongelooflijk vervelend is i.v.m. security systemen, whitelisting naar services etc. Zojuist daar contact over gehad met Delta.
Kunnen ze niet veranderen, want IP adres al vergeven. Goed, ik kan daar lang een discussie over voeren maar ik weet ook wel dat het technisch onmogelijk word om het terug te draaien.
Echter ik heb wel aangegeven dat er wel onderzoek gedaan kan worden en hoe het voorkomen kan worden dat mijn IP adres niet opnieuw veranderd. En als dat wel gebeurd; dat ik daar ruim van te voren over word geïnformeerd.
Wat blijkt volgens de meneer aan de telefoon: een vaste IP adres is bij Delta geen vast IP adres, zou in de kleine lettertjes staan (vergeten te vragen waar dan?). Is ook onmogelijk volgens hem en geen enkele ISP doet dat. De grootste flauwekul natuurlijk, omdat ik behoorlijk wat internetlijnen beheer globaal gezien voor mijn werk, maar ook in NL. Waar we al 10+ jaar van KPN, Ziggo, Tele2 en dergelijk al dezelfde IP adressen hebben. Geloofde meneer niet... maargoed.
Uiteindelijk de vraag gesteld wat voor meerwaarde het business pakket dan heeft, als je toch de garantie niet krijgt voor een vast IP adres. Op aangedrongen dat hij er wel een melding van ging maken en het intern ging onderzoeken. Maar ben d'r bang voor dat dit verbeterd gaat worden.
Ik geef het max 2 weken.

Wil je dus een vast IP adres: dan moet je niet bij Delta zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:06:
Dit keer een negatieve ervaring met Delta glasvezel. Een behoorlijk slechte ook nog. :(

Ik heb 1Gbps glas met het business pakket. Een onderdeel van het business pakket is dat je een eigen vaste IP adres krijgt.
Deze is sinds eind vorige week in eens veranderd. Wat in mijn geval ongelooflijk vervelend is i.v.m. security systemen, whitelisting naar services etc. Zojuist daar contact over gehad met Delta.
Kunnen ze niet veranderen, want IP adres al vergeven. Goed, ik kan daar lang een discussie over voeren maar ik weet ook wel dat het technisch onmogelijk word om het terug te draaien.
Echter ik heb wel aangegeven dat er wel onderzoek gedaan kan worden en hoe het voorkomen kan worden dat mijn IP adres niet opnieuw veranderd. En als dat wel gebeurd; dat ik daar ruim van te voren over word geïnformeerd.
Wat blijkt volgens de meneer aan de telefoon: een vaste IP adres is bij Delta geen vast IP adres, zou in de kleine lettertjes staan (vergeten te vragen waar dan?). Is ook onmogelijk volgens hem en geen enkele ISP doet dat. De grootste flauwekul natuurlijk, omdat ik behoorlijk wat internetlijnen beheer globaal gezien voor mijn werk, maar ook in NL. Waar we al 10+ jaar van KPN, Ziggo, Tele2 en dergelijk al dezelfde IP adressen hebben. Geloofde meneer niet... maargoed.
Uiteindelijk de vraag gesteld wat voor meerwaarde het business pakket dan heeft, als je toch de garantie niet krijgt voor een vast IP adres. Op aangedrongen dat hij er wel een melding van ging maken en het intern ging onderzoeken. Maar ben d'r bang voor dat dit verbeterd gaat worden.
Ik geef het max 2 weken.

Dus deze wervende tekst op hun website klopt blijkbaar niet? Of de betreffende medewerker heeft de opleiding "business pack" even gemist of zo....

Kies voor ondernemersgemak
Een vast IP-adres, supersnel, stabiel en veilig internet. Het zit allemaal standaard in ons Business Pack.

Net als iedere maand je factuur met btw-specificatie in je mailbox en ondersteuning van professionals met een ondernemersmentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:18:
[...]

Dus deze wervende tekst op hun website klopt blijkbaar niet? Of de betreffende medewerker heeft de opleiding "business pack" even gemist of zo....

Kies voor ondernemersgemak
Een vast IP-adres, supersnel, stabiel en veilig internet. Het zit allemaal standaard in ons Business Pack.

Net als iedere maand je factuur met btw-specificatie in je mailbox en ondersteuning van professionals met een ondernemersmentaliteit.
De medewerker wist wel wat het business pakket inhield. Maar inderdaad, het schijnt niet te kloppen. Ik hoop dat ie het ontzettend fout heeft en dat dit alsnog teruggekoppeld word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Tux3.14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

De medewerker wist wel wat het business pakket inhield. Maar inderdaad, het schijnt niet te kloppen. Ik hoop dat ie het ontzettend fout heeft en dat dit alsnog teruggekoppeld word.
In de algemene voorwaarden zie ik alleen in de actievoorwaarden staan wat een business pack eigenlijk is, maar daar staat wel een vast IP in. Verder staat overal op hun site waar het business pack wordt aangeprezen (zelfs op het bestelformulier) dat er een vast IP bij zit.
Als dan hun definitie van vast is dat ze het op elk moment zonder aankondiging kunnen aanpassen zou het een behoorlijke wassen neus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
esky schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

In de algemene voorwaarden zie ik alleen in de actievoorwaarden staan wat een business pack eigenlijk is, maar daar staat wel een vast IP in. Verder staat overal op hun site waar het business pack wordt aangeprezen (zelfs op het bestelformulier) dat er een vast IP bij zit.
Als dan hun definitie van vast is dat ze het op elk moment zonder aankondiging kunnen aanpassen zou het een behoorlijke wassen neus zijn.
Thanks. Ik zal het onthouden als ik over een week of 2 weer contact met Delta heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05
Luchtbakker schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 02:37:
[...]

In een tijd dat we allemaal massaal moeten verduurzamen is dit natuurlijk niet uit te leggen.
Klopt, maar geld verdienen gaat voor verduurzamen of milieu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Daarnaast verdient de gemeente er niks aan want de kosten voor vergunningen (leges) mogen niet meer dan kostendekkend zijn. Dus die kosten maken ze en die worden betaald. Meer niet. En als zou de gemeente er (per ongeluk) iets aan verdienen: Zij zijn zeker niet degene die bedenken dat twee of meer partijen apart van elkaar gaan graven. Dat geeft een gemeente alleen maar hoofdpijn.
Sterker nog: De wet stelt dat de gemeente een coördinatieplicht heeft om de aanbieders zoveel mogelijk gezamenlijk te laten werken waar mogelijk.
Probleem is ook dat de gas/stroom/water beheerders afgelopen jaar de Telecompartijen (vooral KPN, Ziggo en Delta) uit de combicontracten hebben gezet en hun eigen combiverband hebben gemaakt. Dus die werken zoveel mogelijk met 1 aannemer samen om het werk in 1 keer te doen. En de telecompartijen mogen het zelf doen....
maar gemeenten strijken wel mooi precariobelasting op... en des te meer er in de grond gaat.... enfin you do the math :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:35:
[...]

maar gemeenten strijken wel mooi precariobelasting op... en des te meer er in de grond gaat.... enfin you do the math :-)
Precariobelasting voor kabels en leidingen is al een paar jaar afgeschaft..

Geloof me nou maar. Ik heb nog geen gemeente meegemaakt die enthousiast is als er meerdere glasvezelbedrijven een netwerk willen leggen (apart van elkaar). En ik heb er in heel wat gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25
Hele slechte ervaringen met Delta, zonder een aansluiting of abo bij ze te willen afnemen. Na maanden lang onnozele Delta colporteurs aan de voordeur weer weg te sturen, mailing afwijzend te beantwoorden, stond er 2 dagen geleden plots een medewerker van de BAM in mijn voortuin te graven om de glasvezelkabel tot aan de gevel van mijn huis te leggen. Ondanks dat je de medewerker vertelt dat er geen toestemming is gegeven en dat hij op privé terrein aan het graven is, stopt hij niet met werken, met als argument dat de BAM toestemming heeft gekregen om de kabel aan te leggen.
Sterker nog, de medewerker is over het afgesloten hek geklommen, om de werkzaamheden uit te voeren. Er zat al een behoorlijk gat in de grond en de bestrating lag er over een strook van 2 meter ook al uit.
Politie gebeld, uitvoerders BAM laten aanrukken en na een verhit gesprek en aangifte is alles weer hersteld. Echter, die kabel zou worden weggehaald, maar de sneaky lui hebben deze toch doorgetrokken en achter een plantenbak verborgen, op een plek waar de coax niet eens ons huis in gaat.
Er steekt nu zo'n groen kabeltje langs mijn gevel uit de grond vandaan.
Echt super aggressief gedrag van Delta om aansluitingen en kabels door de strot te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

@Poops_McGhee mag is vragen wat voor jou het bezwaar is iets gratis aan te laten leggen? Je bent tot niets verplicht. Je hoeft niet perse een abonnement af te sluiten om het al aan te lateb leggen.

Ik zou er niet zo'n situatie van hebben gemaakt. Maar dat ben ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Luchtbakker schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:03:
@Poops_McGhee mag is vragen wat voor jou het bezwaar is iets gratis aan te laten leggen? Je bent tot niets verplicht. Je hoeft niet perse een abonnement af te sluiten om het al aan te lateb leggen.

Ik zou er niet zo'n situatie van hebben gemaakt. Maar dat ben ik.
Heeft in geen velden en wegen te maken met iets gratis aan laten leggen of niet. Dit heeft te maken dat het wordt aangelegd op je afgesloten privé terrein, zonder toestemming.
Neem me niet kwalijk, maar het "het is gratis, dus waarom niet" argument is totaal irrelevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57
Poops_McGhee schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:07:
Heeft in geen velden en wegen te maken met iets gratis aan laten leggen of niet. Dit heeft te maken dat het wordt aangelegd op je afgesloten privé terrein, zonder toestemming.
Neem me niet kwalijk, maar het "het is gratis, dus waarom niet" argument is totaal irrelevant.
Ik snap je volledig dat je niet wilt dat men niet onaangekondigd zomaar in je tuin lopen te graven. Niet echt netjes inderdaad. Ze zijn verplicht om per brief te melden wanneer ze langs komen om te graven. Overigens zijn er situaties waarin je dit zelfs moet gedogen. Zie https://www.acm.nl/nl/ond...jn-grond-gebouw-aanleggen en nieuws: ACM gaat meer opletten of bedrijven glasvezelkabelaanleg op tijd melden.

Maar ook ik ben wel benieuwd waarom je geen aansluiting zou willen hebben. Het zorgt voor waarde vermeerdering van je huis en achteraf een aansluiting laten maken kan behoorlijk duur zijn.

Bij ons is de aansluiting overigens erg netjes binnen gebracht. Tuin netjes achter gelaten. En in de meterkast precies waar ik 'm wilde hebben.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poops_McGhee
EWS99 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:35:
[...]

Ik snap je volledig dat je niet wilt dat men niet onaangekondigd zomaar in je tuin lopen te graven. Niet echt netjes inderdaad. Ze zijn verplicht om per brief te melden wanneer ze langs komen om te graven. Overigens zijn er situaties waarin je dit zelfs moet gedogen. Zie https://www.acm.nl/nl/ond...jn-grond-gebouw-aanleggen en nieuws: ACM gaat meer opletten of bedrijven glasvezelkabelaanleg op tijd melden.

Maar ook ik ben wel benieuwd waarom je geen aansluiting zou willen hebben. Het zorgt voor waarde vermeerdering van je huis en achteraf een aansluiting laten maken kan behoorlijk duur zijn.

Bij ons is de aansluiting overigens erg netjes binnen gebracht. Tuin netjes achter gelaten. En in de meterkast precies waar ik 'm wilde hebben.
Ze "mogen" in je grond graven, als er geen andere wijze is om een aansluitkabel aan te leggen om buren aan te sluiten, mits dit geen voortuin of erf aan een woning betreft. Maar dat moet aangetoond worden en op afspraak. De bekabeling voor onze op 30 meter verderop wonende buren, loopt niet via onze voorgevel naar hun terrein of überhaupt bij ons door de grond. Wijzelf hebben ook niet gekozen om een aansluiting te nemen of te laten plaatsen. Dit mede om de aggressieve wijze van colporteren, die wij ruim een jaar geleden van Delta hebben mogen ervaren. Btw, wat maakt het uit waarom wij dat niet willen? Is dat een factor in dit argument? Ik denk van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Poops_McGhee schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:46:
Ze "mogen" in je grond graven, als er geen andere wijze is om een aansluitkabel aan te leggen om buren aan te sluiten, mits dit geen voortuin of erf aan een woning betreft. Maar dat moet aangetoond worden en op afspraak. De bekabeling voor onze op 30 meter verderop wonende buren, loopt niet via onze voorgevel naar hun terrein of überhaupt bij ons door de grond. Wijzelf hebben ook niet gekozen om een aansluiting te nemen of te laten plaatsen. Dit mede om de aggressieve wijze van colporteren, die wij ruim een jaar geleden van Delta hebben mogen ervaren. Btw, wat maakt het uit waarom wij dat niet willen? Is dat een factor in dit argument? Ik denk van niet.
Oh, ik was gewoon benieuwd waarom je zo'n aansluiting niet zou willen. Kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld Ziggo voldoende vindt, of dat er bijvoorbeeld al een KPN glasvezel ligt, dat het dan niet zo nodig is.

Ik vind juist de concurrentie in mijn meterkast wel fijn. Mijn plan is om jaarlijks over te stappen tussen de providers met de beste aanbieding (ik heb voldoende aan internet only, dus dan is switchen niet zo'n probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:37
offtopic:
@Poops_McGhee Ik vind de toon waarop je tegen je mede forum gebruikers je frustratie uit vrij storend. Het is niet alsof @EWS99 hier iets aan kan doen. Maar ik snap je frustratie wel, wil dit alleen mee geven.. Wees een beetje aardig tegen elkaar :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Tux3.14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:06:

Ik geef het max 2 weken.

Waardeloos inderdaad. Je betaald nota bene extra voor een vast IP adres. Ook ik heb 10+ jaar evaring met tientallen providers (NL, maar ook buitenland) waar een vast IP adres ook echt vast is. Met site-to-site VPN verbindingen ook redelijk essentieel dat het IP adres niet zomaar wijzigd. Maar ook als je diensten draait op je verbinding, wat met een zakelijk contract niet ongebruikelijk is.

Je zou dit (zeker met een zakelijk abonnement) moeten kunnen escaleren bij een manager en ook dat lijkt lastig bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

@EWS99, @Poops_McGhee Let goed op het tweede punt in de quote onderaan. Zoals ik het lees, mogen ze enkel graven om iemand anders aan te sluiten en niet de eigenaar van het perceel zelf.

Dit is hier duidelijk niet het geval. Grote kans dat je succesvol het geschil door de ACM kunt laten beslechten.
Wil de aanbieder een kabel in een gebouw of een tuin of erf bij een woning aanleggen? Dan mag dat alleen als:
  • het gaat om een aansluitkabel. Dat is de kabel die vanaf de openbare grond naar een gebouw of woning loopt.
  • dit nodig is om iemand aan te kunnen sluiten op het telecomnetwerk. Bijvoorbeeld uw buren.
  • het (redelijkerwijs) niet mogelijk is om de kabel over de openbare grond aan te leggen. De aanbieder moet dit kunnen aantonen.
ACM: Mag een telecomaanbieder kabels in mijn grond of gebouw aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Superbeagle schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:21:
@EWS99, @Poops_McGhee Let goed op het tweede punt in de quote onderaan. Zoals ik het lees, mogen ze enkel graven om iemand anders aan te sluiten en niet de eigenaar van het perceel zelf.

Dit is hier duidelijk niet het geval. Grote kans dat je succesvol het geschil door de ACM kunt laten beslechten.

[...]

ACM: Mag een telecomaanbieder kabels in mijn grond of gebouw aanleggen?
Klopt! Wij hebben sowieso aangifte gedaan. Onze buren hebben ook geen aansluiting aangevraagd, dus er was absoluut geen reden om in onze voortuin te graven.
Wij zijn in voorbereiding om inderdaad het geschil door de ACM te laten beslechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
Vandaag is de meneer om te schouwen geweest, nu is het wachten op wanneer ze gaan leggen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:08
Wij hebben een glasvezelaansluiting van Delta en zijn voor internet overgestapt van Solcon naar Delta. De monteur van Delta heeft de glasvezelconnector van Solcon uit de aansluiting getrokken maar kon het nieuwe modem niet aansluiten omdat daarvan de glasconnector ontbrak. Later per post een nieuw modem ontvangen maar ik krijg de glasvezelconnector niet geplaatst. Volgens de Delta helpdesk is mogelijk de aansluiting beschadigd bij het loshalen van de oude aansluiting.
De door Delta beloofde monteur is niet op komen dagen en Delta geeft niet thuis. Is het mogelijk dat de aansluiting beschadigd raakt en, heeft iemand een tip hoe de connector aan te sluiten? Misschien lukt het dan wel. Inmiddels 2 vrije dagen opgeofferd en een hoop frustatie en geen internet.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!
factor15 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:59:
Wij hebben een glasvezelaansluiting van Delta en zijn voor internet overgestapt van Solcon naar Delta. De monteur van Delta heeft de glasvezelconnector van Solcon uit de aansluiting getrokken maar kon het nieuwe modem niet aansluiten omdat daarvan de glasconnector ontbrak. Later per post een nieuw modem ontvangen maar ik krijg de glasvezelconnector niet geplaatst. Volgens de Delta helpdesk is mogelijk de aansluiting beschadigd bij het loshalen van de oude aansluiting.
De door Delta beloofde monteur is niet op komen dagen en Delta geeft niet thuis. Is het mogelijk dat de aansluiting beschadigd raakt en, heeft iemand een tip hoe de connector aan te sluiten? Misschien lukt het dan wel. Inmiddels 2 vrije dagen opgeofferd en een hoop frustatie en geen internet.
Foto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
Dankje @stormfly Probleem is dat de connector niet ver genoeg in de poort gaat. Extra kracht zetten helpt niet -> met meer kracht is alles kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Dfs303N_FxfGtJedIFSpdhDHpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6Crxou4sCRJT70Mg5LHDTeE.jpg?f=fotoalbum_large
Aansluitpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CApJG9BoI_Bx4v7Fb7W--Sy7Xug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2E3SlzedSj6JrgSCYfqx4wqH.jpg?f=fotoalbum_large
Connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLNdlNn76ABOFsfxj3f2WcMy33Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3PaszZsW1VymJYiHD19id7C.jpg?f=fotoalbum_large
Connector gaat niet ver genoeg (poort 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
factor15 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:52:
[...]

Dankje @stormfly Probleem is dat de connector niet ver genoeg in de poort gaat. Extra kracht zetten helpt niet -> met meer kracht is alles kapot.

[Afbeelding]
Aansluitpunt.

[Afbeelding]
Connector.

[Afbeelding]
Connector gaat niet ver genoeg (poort 1).
Dat rode bescherm dopje is er ook af, ook niet een restje blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
stormfly schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:29:
[...]

Dat rode bescherm dopje is er ook af, ook niet een restje blijven zitten?
Kapje is er idd af en er is niets blijven zitten. Het is allemaal plastic en voelt niet heel solide aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

ofc

factor15 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:09:
[...]

Kapje is er idd af en er is niets blijven zitten. Het is allemaal plastic en voelt niet heel solide aan.
Op pagina 11 van deze Caiway installatiehandleiding staat:
Als u geen klik hoort en als het inschuiven niet gemakkelijk gaat, dan
mag u wat extra kracht zetten.
Ik moest behoorlijk wat kracht zetten om de connector in te schuiven. Zonder die melding zou ik gedacht hebben dat er iets mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
ofc schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:04:
[...]

Op pagina 11 van deze Caiway installatiehandleiding staat:

[...]

Ik moest behoorlijk wat kracht zetten om de connector in te schuiven. Zonder die melding zou ik gedacht hebben dat er iets mis was.
Ik heb behoorlijk wat kracht gezet. Bij meer kracht gaat het echt kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Barre73 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Nou, dan toch maar een e-mail gestuurd naar de gemeente AA en Hunze met de vraag om opheldering daarover te geven. Ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
factor15 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb behoorlijk wat kracht gezet. Bij meer kracht gaat het echt kapot.
Ik zou de monteur laten komen en het zelf laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JosWo schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:58:
[...]

Nou, dan toch maar een e-mail gestuurd naar de gemeente AA en Hunze met de vraag om opheldering daarover te geven. Ben benieuwd naar de reactie.
Wat denk je te krijgen dan? De Telecomwet staat dit toe en de gemeente dient het te gedogen en tracees in openbare grond aan te wijzen. Valt weinig aan te doen zoals meerdere gemeentes de afgelopen jaren al hebben gemerkt (Den Haag, Deurne en nog wel een paar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Barre73 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:45:
[...]

Wat denk je te krijgen dan? De Telecomwet staat dit toe en de gemeente dient het te gedogen en tracees in openbare grond aan te wijzen. Valt weinig aan te doen zoals meerdere gemeentes de afgelopen jaren al hebben gemerkt (Den Haag, Deurne en nog wel een paar).
Misschien wordt het dan tijd om maar een petitie starten om te zorgen dat die Telecomwet aangepast gaat worden?
Dat als er al glas aangelegd is de volgende partij die het in zijn hoofd krijgt gewoon te laat is?
Dat KPN (of Ziggo net zo) een aantal jaren heeft verzuimd door te pakken en omdat er nu allerlei initiatieven ontsprongen zijn denkt de boot te missen en het nu daarom alsnog ook wil doen?
Daar zou toch een straf voor economisch onvermogen voor gegeven mogen worden met als boete het te besteden bedrag storten in een nationaal duurzaamheidsplan... ;)
Pas bij een werkelijk nieuwe vooruitstrevende dienst mag de boel weer open, we krijgen toch ook geen tweede groene stroom netwerk aangelegd naast het al bestaande!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
JosWo schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:37:
[...]

Misschien wordt het dan tijd om maar een petitie starten om te zorgen dat die Telecomwet aangepast gaat worden?
Dat als er al glas aangelegd is de volgende partij die het in zijn hoofd krijgt gewoon te laat is?
Dat KPN (of Ziggo net zo) een aantal jaren heeft verzuimd door te pakken en omdat er nu allerlei initiatieven ontsprongen zijn denkt de boot te missen en het nu daarom alsnog ook wil doen?
Daar zou toch een straf voor economisch onvermogen voor gegeven mogen worden met als boete het te besteden bedrag storten in een nationaal duurzaamheidsplan... ;)
Pas bij een werkelijk nieuwe vooruitstrevende dienst mag de boel weer open, we krijgen toch ook geen tweede groene stroom netwerk aangelegd naast het al bestaande!
Zolang zelf een netwerk aanleggen goedkoper is dan er eentje kopen zullen er nieuwe netwerken komen. Maar ik meen gelezen te hebben dat er minimaal 35% deelname nodig is, voor voldoende rendement. Er is dus ruimte voor ongeveer 3 netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:07:
[...]

Zolang zelf een netwerk aanleggen goedkoper is dan er eentje kopen zullen er nieuwe netwerken komen. Maar ik meen gelezen te hebben dat er minimaal 35% deelname nodig is, voor voldoende rendement. Er is dus ruimte voor ongeveer 3 netwerken.
Delta, KPN en Ziggo?

Ik heb in elk geval ruimte in mijn "meterkast" gecreëerd voor alle drie. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
JosWo schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:37:
[...]

Het idee om 1 glasvezel netwerk aan te leggen bij iedereen in Nederland en dat providers dan de verbinding kunnen huren is 10 jaar te laat, het is inmiddels een lang gepasseerd station. Er is gekozen voor vrije marktwerking en daar zie je nu de resultaten van. Operators investeren liever in een eigen netwerk dan mee te betalen aan de investering van een concurrent. Daarnaast heb je met een eigen netwerk ook geen last van eventuele beperkingen en je kunt je eigen keuzes maken. Het is blijkbaar ook niet zo heel moeilijk om aan kapitaal en investeerders te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik las hierboven dat het ook al bij anderen is voorgekomen, maar bij deze een waarschuwing voor iedereen die het business-pack overweegt te bestellen vanwege het vaste IP-adres.
Vandaag is bij mij voor de 2e keer in 2 weken tijd een ander "vast" IP-adres uitgedeeld. Het vaste IP-adres dat je bij het business-pack krijgt is dus niet zo vast als ze doen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Aotearoa schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:42:
Ik las hierboven dat het ook al bij anderen is voorgekomen, maar bij deze een waarschuwing voor iedereen die het business-pack overweegt te bestellen vanwege het vaste IP-adres.
Vandaag is bij mij voor de 2e keer in 2 weken tijd een ander "vast" IP-adres uitgedeeld. Het vaste IP-adres dat je bij het business-pack krijgt is dus niet zo vast als ze doen verkopen.
Heb hem ook besteld met Business Pack, belangrijkste was voor mij de bridge mode (Wil mijn Edge router blijven gebruiken) en vast ip-adres... Heb dyndns service, benader alles thuis vanaf buiten op die naam.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Sowieso bijzonder dat ze telkens een nieuw IP addres uitdelen. Zelfs bij standaard KPN krijg je een statisch IP adres dat aan je abonnement gekoppeld is. Alleen als je contract veranderd krijg je een nieuw adres.

Delta doet dit gewoon om te voorkomen dat mensen servers gaan draaien op hun thuisnetwerk. Ik kan me anders echt geen andere reden bedenken.

[ Voor 25% gewijzigd door Luchtbakker op 07-09-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Luchtbakker schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:45:
Sowieso bijzonder dat ze telkens een nieuw IP addres uitdelen. Zelfs bij standaard KPN krijg je een statisch IP adres dat aan je abonnement gekoppeld is. Alleen als je contract veranderd krijg je een nieuw adres.

Delta doet dit gewoon om te voorkomen dat mensen servers gaan draaien op hun thuisnetwerk. Ik kan me anders echt geen andere reden bedenken.
Dan kunnen ze beter geen 1Gbps+ snelheden aanbieden icm met een business pakket. Ik heb thuis 3 servers en een NAS staan, die wil ik altijd fullspeed kunnen benaderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:21
Net het NOC van Delta gesproken; landelijke storing en ze zijn nog aan het uitzoeken wat het precies is.

Volgens mn eigen monitoring ging het rond 0620 down in regio Utrecht

[ Voor 25% gewijzigd door Deshmir op 08-09-2022 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Hier ging het rond 6:40 plat.
Het staat nu ook op de officiële storing pagina van Delta.

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:58

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Fijn om te lezen hier, toen wist ik gelijk waarom ik niet bij mijn NAS en/of UDM pro kwam :)

Verder hoop ik wel dat dit geen trend word, in Juli een grote storing gehad die een dag duurde. Ben benieuwd hoe lang deze storing gaat duren, ben verder wel nog steeds erg tevreden met Delta.

Update: Voordat ik van huis ging (rond 0630) viel het mij nog wel op dat er een hele rits portscans waren geweest van hetzelfde ip adres. Vandaar dat ik in wilde loggen op werk om even dat ip adres te blocken. Het zal wel niet maar misschien heeft het er wat mee te maken :+

Update 2: Bij mij ging het om 0644 plat

[ Voor 35% gewijzigd door Mototaz op 08-09-2022 07:24 ]

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• bluewalk
  • Niet online
https://www.zeelandnet.nl/seno/
Geplaatst op: 2022-09-08 06:37:00
Op dit moment gaat er iets niet goed in het netwerk waardoor diensten mogelijk niet werken zoals je gewend bent. Het gaat hierbij om COAX en glasvezeldiensten. Onze specialisten onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra we meer weten, maken we dat hier bekend. Excuses voor het ongemak.

Verwachte oplostijd: nog onbekend
Al weer lang geleden dat ik een storing heb gehad. Opeens deed de VPN het niet meer, ongeveer sinds 06.50

Lekker vage melding ook "gaat er iets niet goed in het netwerk" :X

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 08-09-2022 07:22 ]

• EDIT
Dit is bij mij voor het eerst in jaren dat er weer eens een echte storing is. Ben benieuwd wat er precies aan de hand is. Aangezien blijkbaar niet iedereen op hetzelfde tijdstip offline is gegaan, zou het een issue met de DHCP servers kunnen zijn, waardoor de IP leases niet vernieuwd worden?

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Het is er ook wel het weer voor; misschien ligt er ergens een plasje water waar het niet thuishoort. 🥹

Dit zijn wel de momenten dat ik blij ben dat mijn werklaptop een eigen datasim heeft. 😎

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:58

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Enn weer online

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• bluewalk
  • Niet online
Hier ook opeens weer verbinding, VPN's en alles up _/-\o_

• EDIT
Yes, ik kan ook weer remote verbinding maken met mijn VPN server thuis :)
Fijn dat het opgelost is!

• Drardollan
Hier ook weer bar en boos, verbinding is weer in de lucht en voor de 3e keer dit jaar met een ander IP. Ondanks dat we een vast IP afnemen.

Ik krijg er echt heel veel jeuk van.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Drardollan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:03:
Hier ook weer bar en boos, verbinding is weer in de lucht en voor de 3e keer dit jaar met een ander IP. Ondanks dat we een vast IP afnemen.

Ik krijg er echt heel veel jeuk van.
Klopt je doorgegeven Mac adres dan wel?

• Drardollan
Woohooo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:09:
[...]

Klopt je doorgegeven Mac adres dan wel?
Ik heb werkelijk geen idee, dit is het 3e nieuwe IP adres dit jaar en elke keer is het zogenaamd een vast IP adres. Er klopt geen donder van bij die tent, betaal 10 euro per maand voor een vast IP en elke keer is het ellende. Nooit wat doorgegeven verder, Delta regelt alles zover ik weet.

Als ik ze zo bel dan zou ik liever de medewerker niet zijn die opneemt, stoom uit de oren.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 08-09-2022 10:12 ]

• Luchtbakker

Luchtbakker

Drardollan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee, dit is het 3e nieuwe IP adres dit jaar en elke keer is het zogenaamd een vast IP adres. Er klopt geen donder van bij die tent, betaal 10 euro per maand voor een vast IP en elke keer is het ellende. Nooit wat doorgegeven verder, Delta regelt alles zover ik weet.

Als ik ze zo bel dan zou ik liever de medewerker niet zijn die opneemt, stoom uit de oren.
Ik snap je frustratie maar daar kan de medewerker persoonlijk niets aan doen. Je lost er weinig mee op.

• Drardollan
Luchtbakker schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:14:
[...]

Ik snap je frustratie maar daar kan de medewerker persoonlijk niets aan doen. Je lost er weinig mee op.
Nee, dat klopt. Het is echter wel vreemd dat ik over dit probleem ondertussen 12 medewerkers gesproken en niemand kan er zogenaamd iets aan doen. Echt te bizar voor woorden.

We betalen ervoor, ze moeten het gewoon oplossen.

Uiteraard ben ik wel beleefd en ga ik niet schelden oid :) Maar ik laat wel stevig weten dat ik boos ben en wens dat het per direct opgelost wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Drardollan op 08-09-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Drardollan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:30:
[...]

Nee, dat klopt. Het is echter wel vreemd dat ik over dit probleem ondertussen 12 medewerkers gesproken en niemand kan er zogenaamd iets aan doen. Echt te bizar voor woorden.

We betalen ervoor, ze moeten het gewoon oplossen.

Uiteraard ben ik wel beleefd en ga ik niet schelden oid :) Maar ik laat wel stevig weten dat ik boos ben en wens dat het per direct opgelost wordt.
Misschien dreigen met het ontbinden van je contract (in gebreken stellen) omdat er niet geleverd is wat wel volgens hun algemene voorwaarden geleverd had moeten zijn.

Wellicht veranderd dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Luchtbakker schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:05:
[...]

Misschien dreigen met het ontbinden van je contract omdat er niet geleverd is wat wel volgens hun algemene voorwaarden geleverd had moeten zijn.

Wellicht veranderd dit.
Mijn ervaring is dat het totaal niet helpt.
Een vast IP is geen vast IP daar. Het is gewoon een leugen en oplichting. Ik kan er niks anders van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Wellicht een idee om namens alle Tweakers in dit topic gezamelijk Delta hierover aan te schrijven? :) Misschien brengt dat wat meer los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ook al is het voor mij persoonlijk iets minder erg (ik gebruik een automagische ddns service), het is inderdaad erg vreemd dat - al helemaal zonder enige vorm van communicatie - de vaste IP adressen stiekem niet helemaal vast zijn. Bij mij is deze inderdaad ook gewijzigd een aantal weken terug zonder enige mededeling na netwerkonderhoud (waar ik ook al geen mededeling over had gekregen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Luchtbakker schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:05:
[...]

Misschien dreigen met het ontbinden van je contract (in gebreken stellen) omdat er niet geleverd is wat wel volgens hun algemene voorwaarden geleverd had moeten zijn.

Wellicht veranderd dit.
Geen optie, op de lokatie is enkel en alleen Delta leverbaar. Het is de levensader, terug naar ADSL met 6 mbit is geen optie.

Ik heb de druk redelijk opgevoerd. Blijkbaar is nu het modem niet goed en moet er een nieuw modem in. Ik wacht nog op bericht, maar het is echt een bende.

• Drardollan
EDIT schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:17:
Ook al is het voor mij persoonlijk iets minder erg (ik gebruik een automagische ddns service), het is inderdaad erg vreemd dat - al helemaal zonder enige vorm van communicatie - de vaste IP adressen stiekem niet helemaal vast zijn. Bij mij is deze inderdaad ook gewijzigd een aantal weken terug zonder enige mededeling na netwerkonderhoud (waar ik ook al geen mededeling over had gekregen).
Ik heb het op deze lokatie enkel nodig voor 1 leverancier. Die heeft een brakke RemoteDesktop oplossing voor zijn product ipv een web-based versie. Omdat die oplossing aan alle kanten lek is en ze geen geld willen investeren in een nieuwe oplossing moet je een vast IP hebben of per PC een VPN maken. Vanuit veiligheid prima, maar onwerkbaar. Als je nou nog zelf je IP kon opgeven of een soort van DDNS oplossing kon gebruiken (dat kan prima, maar laten we de techniek even laten voor wat het is).

Dus zit in een spagaat, ze kunnen niet zonder deze leverancier en deze leverancier is al lange tijd bezig om een webbased versie te maken. Dit is een noodoplossing die al 3 jaar zo draait :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:28:
[...]

Geen optie, op de lokatie is enkel en alleen Delta leverbaar. Het is de levensader, terug naar ADSL met 6 mbit is geen optie.

Ik heb de druk redelijk opgevoerd. Blijkbaar is nu het modem niet goed en moet er een nieuw modem in. Ik wacht nog op bericht, maar het is echt een bende.
Dit is ook het probleem waar ik eigenlijk tegenaanloop. Op Fiber (en Coax ook) kan ik alleen Delta/Caiway krijgen, geen andere provider.
De ouderwetse telefoon bekabeling voor DSL komt ook wel uit in mijn meterkast, maar dan ga ik weer terug naar prehistorische snelheden en latency.
Anders had ik wat anders uitgezocht.

Moet zeggen dat ik jarenlang (ik denk een jaar of 7) nooit echt issues heb gehad met Caiway. Sinds ongeveer een halfjaar zit ik bij Delta, maar heb al best wat problemen gehad.
Vermoedelijk had ik die problemen ook wel als ik nog bij Caiway zat, aangezien het dezelfde netwerk is. Maar toch, het is extra wrang dat als zaken zoals vast IP dan geen vast IP zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Je zou kunnen kijken of tegenwoordig Plinq leverbaar is. Sinds kort leveren zij ook via het Delta Glasvezelnetwerk. Zij leveren voor 5 euro per maand een vast IP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FsqXyIimqJA_nKu8aew4mIkZvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOYHnmH0aJPEPrrgcd02tqxE.jpg?f=fotoalbum_large

• Drardollan
Tux3.14 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:17:
[...]

Dit is ook het probleem waar ik eigenlijk tegenaanloop. Op Fiber (en Coax ook) kan ik alleen Delta/Caiway krijgen, geen andere provider.
De ouderwetse telefoon bekabeling voor DSL komt ook wel uit in mijn meterkast, maar dan ga ik weer terug naar prehistorische snelheden en latency.
Anders had ik wat anders uitgezocht.

Moet zeggen dat ik jarenlang (ik denk een jaar of 7) nooit echt issues heb gehad met Caiway. Sinds ongeveer een halfjaar zit ik bij Delta, maar heb al best wat problemen gehad.
Vermoedelijk had ik die problemen ook wel als ik nog bij Caiway zat, aangezien het dezelfde netwerk is. Maar toch, het is extra wrang dat als zaken zoals vast IP dan geen vast IP zijn.
Op de vaste IP problematiek na loopt het prima. Kabel is een keer gebroken, maar dat was de buurman die een schutting plaatste. Daar kan Delta niks aan doen.

Hopelijk komen ze snel met een oplossing, ander modem is mij prima verder. Maar het moet nu opgelost voor eens en altijd. En daarna krijgen ze de factuur voor 13 maanden vast IP betalen en niet krijgen.

• Luchtbakker

Luchtbakker

EDIT schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:25:
Je zou kunnen kijken of tegenwoordig Plinq leverbaar is. Sinds kort leveren zij ook via het Delta Glasvezelnetwerk. Zij leveren voor 5 euro per maand een vast IP:
[Afbeelding]
Ze zijn niet heel goedkoop. 1Gbit voor €62,50,- . Bij delta heb je dat voor €45,- per maand.
Pagina: 1 ... 41 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.