Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Caiway geeft een basiskorting 12 maand lang. Ook wel interessant. Ik zat daar eerder, maar het gehannes met overstappen wil ik voorkomen. Plinq was voor mij second best en daarna Solcon.
Als ik kijk op die caiway site zie ik alleen die korting op pakketten tot 500MBIt en geen gigbit.

Dus als je Delta belt doen ze niet moeilijk als je korting wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:20
Ook hier toe aan verlenging/overstap. Caiway is interessant. Loont het om naar Delta te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Als ik kijk op die caiway site zie ik alleen die korting op pakketten tot 500MBIt en geen gigbit.

Dus als je Delta belt doen ze niet moeilijk als je korting wil?
Ook op budget en voordelig krijg je korting (standaard is de prijs van budget 45 euro per jaar, het aanbod is 12 maanden voor 35 euro. Idem voor voordelig (die kun je beter nemen), die is ook 35 euro per maand 12 maanden lang.

Voor 500Mbit ook nog eens met forse kortingen op Viaplay en een korting op ESPN betaal ik 74 euro.
Echter heb ik nu voor 82 euro bij Delta ook Film1 en alle zenders. Dus overstappen kost me snelheid en zenders.

Ik zie wel dat ze Caiway nu echt als budgetaanbieder in de markt zetten.
Er is overigens geen 1Gbit meer beschikbaar op mijn adres.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-08-2022 19:13 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:31:
Ook hier toe aan verlenging/overstap. Caiway is interessant. Loont het om naar Delta te bellen?
Zeker vragen wat er in zit wanneer je nog 1 jaar blijft (jaarcontract) en dreigen met overstappen.
Wel even een maand voor afloop van je contract doen, en even wachten op pakketwijzigingen, die zouden zo maar deze maand kunnen komen,

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Zeker vragen wat er in zit wanneer je nog 1 jaar blijft (jaarcontract) en dreigen met overstappen.
Wel even een maand voor afloop van je contract doen, en even wachten op pakketwijzigingen, die zouden zo maar deze maand kunnen komen,
Mijn contract is van 30 september /1 oktober. Is het verstandig er nu al heen te bellen of even te wachten. Volgens ben jij rond die tijd ook naar delta gegaan. Heb jij gewoon gebeld met het 1200 nummer?

[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 14-08-2022 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Ik zie wel dat ze Caiway nu echt als budgetaanbieder in de markt zetten. Er is geen 1Gbit meer beschikbaar.
Wel vreemd, schuif dat deel kan Delta met 150Mbit en 400Mbit ook aanbieden. Sterker die snelheden zullen bij Delta straks ook wel 150 en 500 Mbit worden.
Mijn achterburen hebben geen aansluiting genomen. Gebruik ik hun adres dan kan ik bij Caiway gewoon 1Gbps selecteren hoor.

Waaraan ontleen je de uitspraak van dat “budgetaanbieder”?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Mijn contract is van 30 september /1 oktober. Is het verstandig er nu al heen te bellen of even te wachten. Volgens ben jij rond die tijd ook naar delta gegaan. Heb jij gewoon gebeld met het 1200 nummer?
yep gebeld met het nummer op de website (nooit chatten). en ik zou uiterlijk 29 augustus bellen wanneer je contract op 30 september ingaat. Ik had nog tot 15 september, mijn activatie was op 15 oktober.
Ze gaven mij aan even te wachten omdat dit ook het moment is waarop de pakketten kunnen wijzigen.
Zoals geschreven zou ook bij Delta de snelheden wel eens kunnen gaan schuiven inclusief andere (goedkopere) (actie)-prijzen. Meestal doen ze dat jaarlijks en de laatste keer was ook augustus 2021 voor de glaspakketten, ingang per 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik ga de overstap naar Caiway maken.
500mb/s, ESPN kompleet inclusief gratis 1gb mobiel....24 maanden voor 49,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:30:
[...]

Nope, bij mij niet te zien en ik woon in het Cogasgebied, gewoon in de dorpskernen. Wat ik al zei een fout postcodecheck/bestelsite. Lastig vergelijken zo.
Ik kan ook voor maximaal 500mb/s kiezen. Gigabit staat er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Daarom moet je dus voorzichtig zijn met je zwart/wit uitspraken als “Maar op 1Gbps krijg je GEEN kortingen en betaal je de hoofdprijs. Met andere woorden: als budgetaanbieder toereikend, niet meer voor de hoge snelheden.”

Dat jij - door welke oorzaak dan ook - op de bestelsite een “fout” ziet, moet je dus niet generaliseren tot de uitspraak dat Caiway een budgetaanbieder geworden is. Je neemt weer dingen aan zonder bron of feiten.
De aanval is weer geopend. Maar wanneer ik het vergelijk wel kan maken dan zal ik je de prijzen nog even onder de neus wrijven. Caiway was tot nu toe duurder met 1 Gbps ook met actiekortingen.
Maar voor wat ik nu zie 1Gbps bij Caiway op jaarbasis € 683,70 (even los van alle tv-kortingen). Bij Delta betaal ik straks 12 x 42,50 = € 510,=

En hoe het ook is, ik kan 1 Gbps niet meer bestellen via de site, dus men schakelt dit wel degelijk af op bepaalde postcodes.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-08-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

*knip*
Maar wanneer ik het vergelijk wel kan maken dan zal ik je de prijzen nog even onder de neus wrijven. Caiway was tot nu toe duurder met 1 Gbps ook met actiekortingen.

En hoe het ook is, ik kan 1 Gbps niet meer bestellen via de site, dus men schakelt dit wel degelijk af op bepaalde postcodes.
Ik hop al jaren tussen Caiway en Delta. Qua prijzen is het stuivertje wisselen. Ik ga met de flow mee, om zo elk jaar korting te hebben op mijn internet/televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 15-08-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Ik hop al jaren tussen Caiway en Delta. Qua prijzen is het stuivertje wisselen. Ik ga met de flow mee, om zo elk jaar korting te hebben op mijn internet/televisie.
Voor mij dit jaar niet nodig omdat Delta mijn een goede aanbieding heeft gedaan waar Caiway alsnog niet aan kan tippen. Ik krijg 1Gbps voor de prijs van 150 Mbps, 12 maanden lang. Sommetje staat hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-08-2022 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Voor mij dit jaar niet nodig omdat Delta mijn een goede aanbieding heeft gedaan waar Caiway alsnog niet aan kan tippen. Ik krijg 1Gbps voor de prijs van 150 Mbps, 12 maanden lang. Sommetje staat hierboven.
Ik ga morgen nog eventjes bellen met Delta(zijn nu niet te bereiken). Mochten ze een scherpe aanbieding doen, kan ik altijd nog besluiten om bij Delta te blijven. Scheelt weer het werk om de modems te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Ik ga morgen nog eventjes bellen met Delta(zijn nu niet te bereiken). Mochten ze een scherpe aanbieding doen, kan ik altijd nog besluiten om bij Delta te blijven. Scheelt weer het werk om de modems te wisselen.
Al zou er per saldo een eurotje verschil in zitten (dat lijkt me sterk) dan is dat het overstappen niet waard.
Maar ik kan voor mezelf de hele berekening nu niet maken omdat 1Gbps uberhaupt niet meer te bestellen is via de site op mijn postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Al zou er per saldo een eurotje verschil in zitten (dat lijkt me sterk) dan is dat het overstappen niet waard.
Maar ik kan voor mezelf de hele berekening nu niet maken omdat 1Gbps uberhaupt niet meer te bestellen is via de site op mijn postcode.
Ik heb nu 150mb/s, 120 zenders(inclusief ESPN kompleet) en vaste telefonie voor 68,50 pm. Dus een aanbieding 24 maanden voor 49 euro is interessant. Tevens heb ik dan een 1gb mobiel nummer er bij voor mijn jongste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Toen jij der heen belde zeiden ze we kunnen deze aanbieding geven zonder dat je die 7,50 hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:53:
[...]

Toen jij der heen belde zeiden ze we kunnen deze aanbieding geven zonder dat je die 7,50 hoeft te betalen.
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
Sjakie0101 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Omdat de feiten voor zich spreken. In de lagere snelheden is Caiway goedkoper, hogere snelheden Delta.
Mijn ervaring verteld mij dat de aanbiedingen elk jaar afwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
patrickt35 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Mijn ervaring verteld mij dat de aanbiedingen elk jaar afwisselen.
Zo is mijn ervaring ook, zeker als je ze belt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb voor de zoveelste keer het topic opgeruimd. Het is schijnbaar erg lastig om constructief te blijven. Hou het netjes en beleefd en ga niet je mening verkondigen als feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben binnenkort aan de beurt voor de aanleg in huis. Ga nu de boot maar afhouden totdat bridge of, nog beter, een mediaconverter wordt ondersteund op XGS-PON. Heb nu Ziggo in bridge naar volle tevredenheid, no way dat ik naar een NAT oplossing ga en dan ook nog IPTV via een andere route dan mn bestaande bekabelde netwerk ga doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
patrickt35 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Zodra je abonnee wordt van caiway/delta ga je een jaarcontract aan die na 12 maanden automatisch veranderd naar een maand contract. Mijn strategie is omdit contract jaarlijks te verlengen 1,5 maand voordat het bestaande contract afloopt maar wel voor dezelfde prijs als een nieuwe abonnees.
Caiway abonnement alleen internet 1gbit kost nu €64,50 en bij Delta €45,-.
1 telefoontje naar sales paar maanden terug liep als volgt:
Ik ben bekent bent dat delta en caiway hetzelfde bedrijf is en hetzelfde netwerk is. We kunnen samen uitgebreid het jaarlijkse spelletje gaan spelen dat ik dreig over te stappen van caiway naar delta maar dat gaat ons beide veel meer geld en energie kosten met het wisselen van modems en administratieve afhandeling. Dus laten wij elkaar die moeite besparen en bied caiway 1gbit voor hetzelfde bedrag aan als u collega bij delta €45,- euro pm dan bel ik u volgend jaar weer. Resultaat ik betaal nu geen €64,50 maar €45,- pm bij caiway voor 1gbit. Was dat niet gelukt was ik inderdaad overgestapt naar Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:33
CyBeRSPiN schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:36:
Ben binnenkort aan de beurt voor de aanleg in huis. Ga nu de boot maar afhouden totdat bridge of, nog beter, een mediaconverter wordt ondersteund op XGS-PON. Heb nu Ziggo in bridge naar volle tevredenheid, no way dat ik naar een NAT oplossing ga en dan ook nog IPTV via een andere route dan mn bestaande bekabelde netwerk ga doen.
Als de aanleg in je huis gratis is zou ik het altijd laten doen. Of je diensten afneemt zie je dan later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

esky schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

Als de aanleg in je huis gratis is zou ik het altijd laten doen. Of je diensten afneemt zie je dan later wel.
Maar ik zit er dus precies andersom in: heb 1,5 jaar geleden al een jaarcontract getekend, en nu zijn ze eindelijk toegekomen aan de aanleg/oplevering, maar aangezien PON nog niet in bridge kan wil ik het nog niet.
De aansluiting leggen ze deze week in huis aan, maar ik wil het abonnement dus nog niet starten. Hopelijk gaat ze dat administratief lukken anders betaal ik straks dubbel..

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-08-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
CyBeRSPiN schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Maar ik zit er dus precies andersom in: heb 1,5 jaar geleden al een jaarcontract getekend, en nu zijn ze eindelijk toegekomen aan de aanleg/oplevering, maar aangezien PON nog niet in bridge kan wil ik het nog niet.
De aansluiting leggen ze deze week in huis aan, maar ik wil het abonnement dus nog niet starten.
Op die fiets. Na de aanleg in huis duurt het nog een tijdje (maanden?) voordat je een modem ontvangt en de diensten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

esky schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Op die fiets. Na de aanleg in huis duurt het nog een tijdje (maanden?) voordat je een modem ontvangt en de diensten ingaan.
Nee, modem komt deze week ook al begreep ik, maar hopelijk duurt dat dan nog lang genoeg totdat er alternatieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 23:36
CyBeRSPiN schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:07:
[...]

Nee, modem komt deze week ook al begreep ik, maar hopelijk duurt dat dan nog lang genoeg totdat er alternatieven zijn.
Er werd ook al ergens gemeld dat er hoogstwaarschijnlijk in Q3 of Q4 2022 een mediaconverter beschikbaar gaat komen voor XGS-PON.

https://gathering.tweaker...message/72403632#72403632

[ Voor 9% gewijzigd door caspertje19 op 15-08-2022 20:00 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:11
caspertje19 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Er werd ook al ergens gemeld dat er hoogstwaarschijnlijk in Q3 of Q4 2022 een mediaconverter beschikbaar gaat komen voor XGS-PON.

https://gathering.tweaker...message/72403632#72403632
Dit is een 10gbit poort? in bridge modus? voor aansluiting van je eigen router

[ Voor 4% gewijzigd door Soppyscroll op 16-08-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Als meezit heb ik in juni 2023 aansluiting en verbinding dus weet ik wat ik dan ga eisen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexdb
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:06
Tja, meezitten... bij de Delta?
Ze hebben vanochtend de lijn naar binnen getrokken. Monteur veel te laat dus na een belletje met de aannemer kwam hij alsnog. Uiteindelijk met drie man staan bikken en om 15.00 zat hij toch echt in de meterkast.

Helaas hebben ze mijn abonnement voor het gemak maar even niet geregistreerd dus ik kan wederom een uur in de wacht voor poging twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor de goede orde. Hoe kom je erbij dat het een 10Gbit/s poort betreft? Ik kan dat namelijk niet terug vinden in de link.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Voor de goede orde. Hoe kom je erbij dat het een 10Gbit/s poort betreft? Ik kan dat namelijk niet terug vinden in de link.
Zie het eerder al geposte data sheet: https://onestore.nokia.com/asset/f/210704

“The Nokia ONT XS- 010X-Q is an ONT suitable for indoor deployments and is compliant with ITU-T G.9807.1 supporting a line rate of 10 Gb/s upstream and 10 Gb/s downstream.”

Zowel de glas aansluiting als de RJ45 zijn 10Gbps. Effectief 8Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:53
lexdb schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:23:
Ze hebben vanochtend de lijn naar binnen getrokken. Monteur veel te laat dus na een belletje met de aannemer kwam hij alsnog. Uiteindelijk met drie man staan bikken en om 15.00 zat hij toch echt in de meterkast.

Helaas hebben ze mijn abonnement voor het gemak maar even niet geregistreerd dus ik kan wederom een uur in de wacht voor poging twee.
Met 3 man bikken? Ik was in mijn eentje zomaar klaar.

Ik ben zelf de kruipruimte ingegaan met boorhamer. Gat naar buiten geboord, vervolgens vanuit de meterkast schuin naar beneden geboord. Grijze PVC met een flauwe bocht erin geschoven en daarna nog wat gaten geboord en mijn 3 stroomkabels naar de meterkast getrokken en een buitenstopcontact gemaakt.

2 weken later kwamen ze de kabel naar de gevel brengen, direct door het buisje naar de meterkast gebracht. Daar ligt ie totdat de monteur het komt afmonteren in de meterkast, hele zwik kan weer dicht.

Enige nadeel is dat ze de kabel bij de gevel "doorpiepen", ze zetten vanuit de verdeler licht op de aansluiting en kijken dan bij de gevel of ze de juiste gelast hebben. In mijn geval moeten ze dan in de meterkast kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 07:56
ernstoud schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

“The Nokia ONT XS- 010X-Q is an ONT suitable for indoor deployments and is compliant with ITU-T G.9807.1 supporting a line rate of 10 Gb/s upstream and 10 Gb/s downstream.”

Ik heb me er nog nooit zo veel in verdiept, maar zijn er eigenlijk wel 10GE (WiFi) routers in het consumenten segment te vinden ?

Dan kom je toch al gauw automatisch in de professionele apparatuur terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mapje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Ik heb me er nog nooit zo veel in verdiept, maar zijn er eigenlijk wel 10GE (WiFi) routers in het consumenten segment te vinden ?

Inderdaad, dan kom je op zoiets:

pricewatch: DrayTek Vigor 3910

Als er maar een 10Gbps WAN poort op zit en meerdere 1Gbps of 2.5Gbps poorten. Dan kun je de beschikbare capaciteit verdelen over de clients.

Maar al met al is 10Gbps overkill voor 99% van de huishoudens. Maar goed, we kennen diverse uitspraken in de IT sector over capaciteit, zoals “ 640k ought to be enough for anybody”, waarvan Bill Gates overigens ontkent het ooit gezegd te hebben. En “I think there is a world market for about five computers.”, IBM 1943.

Al die Instagram foto’s en kattenfilmpjes vreten bandbreedte ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tzt als delta er ligt en er een goede 10gbit media converter is druk ik wel een 10gbit ethernet nic in m'n server.. prima capabel om 10gbit te routeren.. Al gaat de meeste data van / naar internet toch naar de interne opslag vd server

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
lexdb schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:23:

Ik zie vanzelf wel wanneer hij geactiveerd wordt, laat mij niet druk maken met dat het bijvoorbeeld half jaar langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
[...]

dan heeft de 8gbps echt zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
[...]

Sinds kort wel

pricewatch: ASUS ROG Rapture GT-AXE16000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

[...]

De 8Gbps lijkt mij een keuze van Delta/Caiway. Ik zie geen een technische limitatie om 10Gbps te kunnen halen?

Als we straks dan ook IPv6 hebben kunnen we direct verbinding maken met alle diensten / apparaten die we gebruiken en is het makkelijker om de bandbreedte beter te benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:22
[...]

De Ubiquiti Dream Machine Pro heeft een 10G WAN aansluiting. Weliswaar via SFP+ maar via een een SFP+ to 10GbE RJ45 transceiver module maak je er ethernet van en kun je deze direct aansluiten op de Delta ONT.

Maar… dit is inderdaad geen consumenten spul maar wel heel populair onder vele tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 09:25
Wij krijgen eindelijk komende maand ook glasvezel van Delta in het dorp. Mijn vraag is, is het vanzelfsprekend dat het glasvezelpunt in de meterkast komt? Wij hebben een wat oudere woning, waarbij alle voorzieningen nog in de woonkamer zitten. Uiteraard zou het fijner zijn als het in de meterkast komt, echt weer ik niet wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
relex28 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:26:
Wij krijgen eindelijk komende maand ook glasvezel van Delta in het dorp. Mijn vraag is, is het vanzelfsprekend dat het glasvezelpunt in de meterkast komt? Wij hebben een wat oudere woning, waarbij alle voorzieningen nog in de woonkamer zitten. Uiteraard zou het fijner zijn als het in de meterkast komt, echt weer ik niet wat ze gaan doen.
Ik heb hem gewoon in de woonkamer, daar zit ook het coax punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
relex28 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:26:
Er komt als er sprake is van een aparte woning een schouwer die in overleg met u de beste plaats bepaalt. Bij flats en woningen in serie gebeurt dat niet voor elke woning.

Bij huurhuizen gebeurt e.e.a. in overleg met de VvE.

Edit: Ik bedoelde dus koopflats. My bad.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 17-08-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@ernstoud Huurhuizen hebben meestal geen VvE, ze hebben natuurlijk wel eigenaren, vaak in de vorm van corporaties. Vaak zijn die trouwens nauwelijks betrokken bij de voorbereiding van glasvezel in hun woningen. Er komt een schouwer (Eventueel op verzoek bij de aannemer) en in overleg met de huurder komt er dan een aansluiting op de beste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij mij is net de glasvezel in de meterkast aangesloten. Wel gaaf om te zien die apparatuur die ze gebruiken om de vezels aan elkaar te lassen, zal wel wat kosten zo'n unit :)

edit: O, dat valt toch wel mee, minder dan 1000 euro blijkbaar: https://www.amazon.com/YE...ng-Splicing/dp/B07CNQVK4W

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-08-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:12:
@ernstoud Huurhuizen hebben meestal geen VvE, ze hebben natuurlijk wel eigenaren, vaak in de vorm van corporaties. Vaak zijn die trouwens nauwelijks betrokken bij de voorbereiding van glasvezel in hun woningen. Er komt een schouwer (Eventueel op verzoek bij de aannemer) en in overleg met de huurder komt er dan een aansluiting op de beste plek.
Gecorrigeerd. Dom foutje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:33
Een beetje laat maar ik kan bevestigen dat de genoemde Nokia hoger gaat dan 1Gbit.
Ik heb hem aangesloten zitten op de 2.5Gbitbport van mijn AX86U en zie ook netjes dat de interface op die snelheid spreekt met de Nokia.
Heb dan alleen 'maar' het 1Gbit abbo, snelheden liggen dan rond de 1040Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 09:25
thx voor de reacties :) Ik ga kijken of we het in de meterkast kunnen laten plaatsen, scheelt toch weer ruimte in de woonkamer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:24
lt_cmd_data schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Zodra je abonnee wordt van caiway/delta ga je een jaarcontract aan die na 12 maanden automatisch veranderd naar een maand contract. Mijn strategie is omdit contract jaarlijks te verlengen 1,5 maand voordat het bestaande contract afloopt maar wel voor dezelfde prijs als een nieuwe abonnees.
Caiway abonnement alleen internet 1gbit kost nu €64,50 en bij Delta €45,-.
1 telefoontje naar sales paar maanden terug liep als volgt:
Ik ben bekent bent dat delta en caiway hetzelfde bedrijf is en hetzelfde netwerk is. We kunnen samen uitgebreid het jaarlijkse spelletje gaan spelen dat ik dreig over te stappen van caiway naar delta maar dat gaat ons beide veel meer geld en energie kosten met het wisselen van modems en administratieve afhandeling. Dus laten wij elkaar die moeite besparen en bied caiway 1gbit voor hetzelfde bedrag aan als u collega bij delta €45,- euro pm dan bel ik u volgend jaar weer. Resultaat ik betaal nu geen €64,50 maar €45,- pm bij caiway voor 1gbit. Was dat niet gelukt was ik inderdaad overgestapt naar Delta.
Zojuist bovenstaande geprobeerd maar het is mij niet gelukt om het voor elkaar te krijgen. :( Dan maar overstappen naar Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Suffolk schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Zojuist bovenstaande geprobeerd maar het is mij niet gelukt om het voor elkaar te krijgen. :( Dan maar overstappen naar Delta.
Ik ben ook gebeld, en kon een eenmalige korting krijgen van 150 euro.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even mijn 'positieve' ervaring delen hier wat ik recentelijk met Delta heb ervaren.
Ik heb het 1Gbps glasvezel pakket + het business pakket, met o.a. fixed IP en een 24/7 servicedesk.

Afgelopen woensdag rond 9.00u 's ochtends ging mijn internet lijn in eens volledig offline. Niks werkte meer. Even bij mijn buren gecheckt, en zij hadden nog wel internet van Delta en Caiway. Geen algemene storing in de wijkcentrale oid dus.
Toen ik mijn glasmodem wou herstarten viel mij gelijk al op dat het LED lampje voor de glasconnectie niet meer brande, dus ik had eigenlijk al geen verwachtingen dat het herstarten van een modem zou gaan werken.
Herstarten heeft dus ook niet geholpen, en het uit/inpluggen van de glasvezel kabel in de binnenkomende glasvezel doos in de meterkast werkte ook niet.

Contact opgenomen met de Delta servicedesk en men ging een ticket aanmaken, het technische team zou er mee aan de slag moeten gaan. Men zou eerst kijken of het poortje in de hop/wijkcentrale waarop ik aangesloten zou zijn nog wel juist configureerd is. 's Middags kreeg ik te horen dat dit wel het geval was, men vermoede een glasbreuk of disconnectie ergens, dus zij moesten het doorzetten naar Cogas (zij beheren de glasvezels).

Later in de middag werd ik gebeld door Cogas, gelijk een afspraak voor de volgende dag gemaakt. Dag later rond een uur of 2 kwam de monteur langs. Hij vroeg of ik mee wou kijken, want zijn vraag was bij het opendoen van de meterkast of ik in de IT wereld zit en het vast wel interessant vond wat hij ging doen :+ Er hangt een degelijke router, server, NAS, switch en dergelijke :P Hij had er dus totaal geen problemen mee als ik mee ging kijken, hij ging zelfs bij elke handeling uitleggen en laten zien wat hij deed. Als eerste ging de monteur mijn modem uitlezen, daar was niks mis mee. Daarna ging hij met glasvezel meetapparatuur mijn glaslijn testen op breuken en dergelijke. Mijn glasvezel zou tot de eerste HOP/Wijkcentrale 2,3KM moeten zijn. Echter de glasvezel was goed tot, jawel, 2,3KM :+ Dus gelukkig geen breuk in de glasvezel, mijn modem was ook niet defect. De monteur moest naar de wijkcentrale rijden, wat nog geen 5 minuten was. En na 10 minuten had ik ook weer internet. Blijkt dat mijn glasaansluiting in de glasmodule niet goed aangesloten was. Men wist niet echt waarom; kan zijn dat ie vanaf dag 1 niet goed vast zat, of iemand heeft hem per ongeluk verwijderd met werkzaamheden, zeg het maar. Maargoed, waar gewerkt word, worden ook fouten gemaakt, dus ik maak er geen probleem van.

Hierdoor ben ik er ook achtergekomen waar de wijkcentrale/hop staat waar ik op ben aangesloten (en welke 2 er na komen :P ). Niet dat ik er wat aan heb, maar vind dat altijd wel interessant om te weten. :Y)

Al met al snel gefixt, de Servicedesk stond mij netjes te woord, 's middags afspraak voor monteur aan huis gemaakt, volgende dag gefixt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosky
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Delta? Je wordt gelokt met installatie tot in de nok.
Voor een bedrag van €183 .
Er is een monteur 20 minuten bij mij geweest Heeft alleen de de wifi en modem aangesloten.
Er moest een gaatje van 10 mm geboord worden in een plaat hout van 12 mm dik, dat wilde de monteur niet doen, de reactie was wij boren niet meneer.
De monteur heeft alles zo neer gelegd en heeft het werkend achter gelaten.
Dus niets in kabelgootjes gelegd zoals is voorgesteld in de omschrijving van de werkzaamheden.
Verder heb ik alles zelf moeten wegwerken, dat is niet wat is afgesproken.
Ik vind het bedrag heel erg hoog voor de geleverde diensten €183,00 voor 20 min werk.
Dus laat je niet lokken en kijk goed om je heen voor betere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 19:53
Dat was mij ook opgevallen, toen de monteur hier gewest is.
Modem 3 stekkertje aansluiten, 1 nieuw utp stekkertje en klaar. En dan wel een nota naar delta voor dat bedrag.
Tja….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36
Bedoelen ze met "Tot in de nok installatie" niet gewoon een mesh wifi netwerk met een paar accesspoints?

Edit: Ja dus:
https://www.deltaglasvezel.nl/site/nl/totdenok

En hier de voorwaarden:
https://www.deltaglasveze...talleerd%27+van+DELTA.pdf

Staat best duidelijk in dat de monteur een kabel legt in een loze leiding, of anders een kabelgoot gebruikt om de kabel weg te werken. Ook staat er duidelijk in dat een monteur niet gaat hakken of breken, of gaten boren door muren, plafonds etc. Dus kwestie van de voorwaarden goed lezen voor je dat er bij besteld (in veel gevallen gratis volgens mij)

[ Voor 72% gewijzigd door EWS99 op 21-08-2022 20:13 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat ze dat inderdaad wel bedoelen..

enfin ik wacht hier nog steeds op de schouw... want tja leuk als ze hem in mn meterkast willen brengen... maar daar heb ik er geen bal aan.. want tja geen loze leidingen of leidingen die te hergebruiken zijn richting mn woonkamer.. maar goed de woonkamer grens prima aan de tuin waar zonder enige moeite een fiber in de grond kan met een gaatje in de muur.

maar goed * SMSfreakie wachtt wel af

en anders maar verhuizen >:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
SMSfreakie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:16:
Denk dat ze dat inderdaad wel bedoelen..

enfin ik wacht hier nog steeds op de schouw... want tja leuk als ze hem in mn meterkast willen brengen... maar daar heb ik er geen bal aan.. want tja geen loze leidingen of leidingen die te hergebruiken zijn richting mn woonkamer.. maar goed de woonkamer grens prima aan de tuin waar zonder enige moeite een fiber in de grond kan met een gaatje in de muur.

maar goed * SMSfreakie wachtt wel af

en anders maar verhuizen >:)
In jou situatie zullen ze inderdaad adviseren om de aansluiting in de woonkamer te plaatsen. Dat kan inderdaad prima, ze boren gewoon een gat naar buiten (die monteurs doen dat wel 8) ) om de vezel naar binnen te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
EWS99 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

In jou situatie zullen ze inderdaad adviseren om de aansluiting in de woonkamer te plaatsen. Dat kan inderdaad prima, ze boren gewoon een gat naar buiten (die monteurs doen dat wel 8) ) om de vezel naar binnen te brengen
probleem is dat t een huurhok is, Ziggo komt eerst door de meterkast en loopt dan door naar de woonkamer..

de Kopertjes van KPN lopen via de meterkast naar de slaapkamer... ik vrees t ergste zeg maar :')
en mn meterkast is niet eens inpandig maar zit in de portiek.. :/ aan de andere zijde van de woning

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 21-08-2022 20:20 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 19:53
Dit doet de monteur volgens de site: Kijk dan kan ik begrijpen dat de kosten 183 euro zijn.. Als Delta en Guidion het goed aangepakt hebben zullen ze wel een gemiddelde prijs bepaald hebben. Daarbij in ogenschouw nemend dat bij sommige het snel en makkelijk gaat en bij anderen wat meer werk nodig hebben.

De installatiemonteur komt langs om bij jou de ''tot de nok'-installatie te verzorgen. We installeren gratis je wifi-modem, giga-snelle wifi en, als je dit besteld hebt, Interactieve TV en telefoon. Dit doet de monteur:

installatie van het modem en en de wifi-punten
5 apparaten (laptop, tablet, computer, telefoon) worden aangesloten op de wifi
installatie TV-ontvangers, interactieve TV en vaste telefoon als je deze hebt
wegwerken internetkabel in leidingen, kabelgoten of langs de plint
doormeten wifi op 3 plekken in je woning
Uitleg over de werking van de wifi en de apparatuur

[ Voor 12% gewijzigd door fmrama op 21-08-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:20:
[...]
probleem is dat t een huurhok is, Ziggo komt eerst door de meterkast en loopt dan door naar de woonkamer..
Je kan eens MoCa proberen om zo ethernet in je woonkamer te krijgen vanuit de meterkast als je geen nieuwe kabels kan/mag trekken.
bv: https://www.amazon.com/Mo...ernet-Ports/dp/B07Z3SB1HH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 11:58
bluewalk schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 06:36:
[...]

Je kan eens MoCa proberen om zo ethernet in je woonkamer te krijgen vanuit de meterkast als je geen nieuwe kabels kan/mag trekken.
Ik gebruik zelf MoCA adapters van goCoax om ethernet naar mijn kantoor te krijgen en moet zeggen werkt prima. Voegt een heel klein beetje latency toe, maar ik haal de 1Gbps makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bluewalk schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 06:36:
[...]

ja dan blijf ik wel veroordeeld tot max 1gbps wat wel jammer is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

ja dan blijf ik wel veroordeeld tot max 1gbps wat wel jammer is
MoCA 2.5 offers actual data rates up to 2.5 Gbit/s
:/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

de Kopertjes van KPN lopen via de meterkast naar de slaapkamer... ik vrees t ergste zeg maar :')
en mn meterkast is niet eens inpandig maar zit in de portiek.. :/ aan de andere zijde van de woning
Zelf alvast een mail naar je verhuurder sturen. Situatie uitleggen en vragen om toestemming om via de muur in de woonkamer te laten monteren.

Neem zelf het initiatief en laat het niet aan Delta over.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Stemmingmakerij verplaatst naar een digitaal archief :+

www.google.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:43
Uit de freedom nieuwsbrief what’s cooking:

” DeltaFiber legt op dit moment in een hoog tempo glasvezel aan op veel locaties in Nederland. Ze zitten al bijna op 1 miljoen huishoudens en daar komen de komende jaren nog circa 1 miljoen huishoudens bij. Wij vinden het dus belangrijk om ook op dit netwerk te kunnen leveren. Bovendien zijn er al veel klanten die hiernaar vragen. Na maanden overleg en een aanpassing in het netwerk van Delta (wij wilden kunnen leveren over PPPoE en IPv6 kunnen aanbieden, wat nog niet mogelijk was binnen hun netwerk) is het eindelijk zover. We kunnen starten met de koppeling en implementatie van de orderprocessen. Dat is echter een behoorlijk traject van enkele maanden. Dat betekent dat we eerst starten met de gebieden waar men al kan bestellen maar nog aangelegd moet worden. Daarna volgt de koppeling met het reguliere ordersysteem. We hebben nog geen datum wanneer alles gereed is maar de mouwen zijn opgestroopt!”

Maw bestaande glasvezelklanten moeten nog even wachten. Mogelijk 1 januari.
Dit lijkt mij ook een goede indicatie wanneer bestaande klanten overgaan op het nieuwe netwerk met hogere snelheden. (Mijn aanname/gok)

Gelukkig komt ipv6 via freedom er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
internet4me schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:32:
Maar als ze het netwerk aanpassen zodat Freedom IPv6 kan leveren dan kunnen andere providers dat natuurlijk ook, of die andere providers dat dan ook gaan doen is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 11:58
esky schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:01:
[...]

Maar als ze het netwerk aanpassen zodat Freedom IPv6 kan leveren dan kunnen andere providers dat natuurlijk ook, of die andere providers dat dan ook gaan doen is een ander verhaal ;)
Of hopelijk IPv6 via Delta zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:53
esky schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:01:
[...]

Ze maken het netwerk geschikt voor PPPoE, wil niet zeggen dat het dan ook direct IPv6 geschikt is voor alle aanbieders.

Je belt in met PPPoE op het netwerk van Freedom over de infrastructuur van Delta en krijgt dan van Freedom een IPv4 en IPv6 adres over die inbelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 07:56

” DeltaFiber legt op dit moment in een hoog tempo glasvezel aan op veel locaties in Nederland. Ze zitten al bijna op 1 miljoen huishoudens en daar komen de komende jaren nog circa 1 miljoen huishoudens bij. Wij vinden het dus belangrijk om ook op dit netwerk te kunnen leveren. Bovendien zijn er al veel klanten die hiernaar vragen. Na maanden overleg en een aanpassing in het netwerk van Delta (wij wilden kunnen leveren over PPPoE en IPv6 kunnen aanbieden, wat nog niet mogelijk was binnen hun netwerk) is het eindelijk zover. We kunnen starten met de koppeling en implementatie van de orderprocessen. Dat is echter een behoorlijk traject van enkele maanden. Dat betekent dat we eerst starten met de gebieden waar men al kan bestellen maar nog aangelegd moet worden. Daarna volgt de koppeling met het reguliere ordersysteem. We hebben nog geen datum wanneer alles gereed is maar de mouwen zijn opgestroopt!”

Dit lijkt mij ook een goede indicatie wanneer bestaande klanten overgaan op het nieuwe netwerk met hogere snelheden. (Mijn aanname/gok)

Ben benieuwd hoe ze dit in de praktijk gaan uitvoeren (implementeren).

Wordt alles dan dubbel uitgevoerd dus zowel PPPoE als DHCP ?

Of stapt Delta dan zelf ook over naar PPPoE, wat mij sterk lijkt want dat vereist volgengs mij een heel ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Dat is inderdaad de grote vraag.
Ik verwacht iedereen een nieuw modem. (Uiteindelijk. In fases)

Voornamelijk voor de nieuwe snelheden maar ook omdat de modems, die er nu draaien allang zijn afgeschreven. De mijne is wat dat betreft antiek. ( >8 jaar in gebruik)

[ Voor 8% gewijzigd door internet4me op 24-08-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 12:55
Ik heb Delta 2 weken geleden gebeld met de vraag of een een Genexis of Nokia krijg. De man aan de telefoon zei zeker te weten dat ik een Genexis krijg. Ik had dus meteen een media converter besteld.

Vandaag kreeg ik het installatiepakket binnen met, jawel, een Nokia.

Vertrouw dus nooit op wat de klantservice van Delta zegt.

• jaaoie17
Hebben jullie ook een ander ip-adres. In een totaal andere range?

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:05

KRASH

Juist ja...

MarnickS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:46:
Ik heb Delta 2 weken geleden gebeld met de vraag of een een Genexis of Nokia krijg. De man aan de telefoon zei zeker te weten dat ik een Genexis krijg. Ik had dus meteen een media converter besteld.

Vandaag kreeg ik het installatiepakket binnen met, jawel, een Nokia.

Vertrouw dus nooit op wat de klantservice van Delta zegt.
Naar aanleiding van soortgelijke ervaringen in dit topic heb ik voor zowel AON als XGSPON maar vast de apparatuur aangeschaft, een SFP voor AON en een Nokia xs-010x-q mocht het XGSPON worden.

Mijn verbinding zou de eerste week van september opgeleverd moeten worden, we gaan het zien...

• EWS99
KRASH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:25:
Naar aanleiding van soortgelijke ervaringen in dit topic heb ik voor zowel AON als XGSPON maar vast de apparatuur aangeschaft, een SFP voor AON en een Nokia xs-010x-q mocht het XGSPON worden.

Mijn verbinding zou de eerste week van september opgeleverd moeten worden, we gaan het zien...
Waar heb je die Nokia xs-010x-q vandaan gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH

KRASH

Juist ja...

EWS99 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Waar heb je die Nokia xs-010x-q vandaan gehaald?
Toevallig gevonden via een Google search, stond er eentje te koop op https://ebay-kleinanzeigen.de/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexdb
KRASH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

Toevallig gevonden via een Google search, stond er eentje te koop op https://ebay-kleinanzeigen.de/
Oh heb jij die gekocht :'( ;)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is 100% zeker dat die Nokia ONT door Delta gesupport wordt/blijft?
Ik wacht nog wel even af, @KRASH je kunt ook vragen om de oplevering uit te stellen totdat ze officieel een mediaconverter of bridge ondersteunen. Of heb je heel erg haast om over te stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 19:22

Ik krijg hopelijk einde van het jaar Delta, en als Freedom beschikbaar is met (fixed) IPv4/IPv6 ... dan is mijn keuze snel gemaakt.

• internet4me
Idd. Makkelijke keuze… freedom it is.

• UTMachine
internet4me schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:50:
Idd. Makkelijke keuze… freedom it is.
Zat alleen te kijken of Freedom ook bridge ondersteund (wel handig om te hebben), alleen lijken ze niet te hebben (de Fritzbox doet het niet). Anders blijft het 2x NAT (werkt ook goed).

De uitleg staat op: https://nl.avm.de/service...dgemodus-worden-gebruikt/

Alleen wel een beetje onzin die ze oplepelen ... want als je alleen internet hebt, kan het toch gewoon werken :+

[ Voor 27% gewijzigd door UTMachine op 25-08-2022 13:55 ]

• internet4me
UTMachine schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Zat alleen te kijken of Freedom ook bridge ondersteund (wel handig om te hebben), alleen lijken ze niet te hebben (de Fritzbox doet het niet). Anders blijft het 2x NAT (werkt ook goed).
Bij freedom. Heb je volledige vrijheid. Dus eigen apparatuur kan en mag. Je krijgt dan zelfs korting. :)

• UTMachine
internet4me schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Bij freedom. Heb je volledige vrijheid. Dus eigen apparatuur kan en mag. Je krijgt dan zelfs korting. :)
Gelukkig wel, alleen moet ik tzt uitvogelen welke modem dan wel werkt voor mij (in bridge mode - want ik heb al een eigenlijk router/firewall)
UTMachine schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Gelukkig wel, alleen moet ik tzt uitvogelen welke modem dan wel werkt voor mij (in bridge mode - want ik heb al een eigenlijk router/firewall)
Of uitvogelen of je je eigen router direct kan inzetten vanuit de mediaconverter/ONT.

• KRASH

KRASH

Juist ja...

CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:27:
Ik wacht nog wel even af, @KRASH je kunt ook vragen om de oplevering uit te stellen totdat ze officieel een mediaconverter of bridge ondersteunen. Of heb je heel erg haast om over te stappen?
Het gaat om een verhuizing, het is DFN of KPN dsl (max 60mbit), dus echt een andere keuze is er niet voor snel internet.

• lexdb
KRASH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Het gaat om een verhuizing, het is DFN of KPN dsl (max 60mbit), dus echt een andere keuze is er niet voor snel internet.
Bij mij precies hetzelfde. Ook provinciaal zeker O-)

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
Als ik overstap van Caiway naar Delta, trekt Delta dan de coax eruit? Ik kijk nu tv bij Caiway via coax (en heb internet via glas) en huur ook geen extra tv-kastjes, omdat we een abonnement hebben van het eerste uur. De kastjes zijn allemaal free to air.

Als ik nu overstap naar Delta, dan moet ik 5€ per maand voor een extra tv-kastje gaan betalen. Als ze coax laten zitten, dan hoeft dat niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Polyphemus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:29:
Als ik overstap van Caiway naar Delta, trekt Delta dan de coax eruit? Ik kijk nu tv bij Caiway via coax (en heb internet via glas) en huur ook geen extra tv-kastjes, omdat we een abonnement hebben van het eerste uur. De kastjes zijn allemaal free to air.

Als ik nu overstap naar Delta, dan moet ik 5€ per maand voor een extra tv-kastje gaan betalen. Als ze coax laten zitten, dan hoeft dat niet :p
Yep, ze ontkoppelen je coax in de wijkkast, althans dat hebben ze hier in Zeeland gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
bluewalk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:52:
Yep, ze ontkoppelen je coax in de wijkkast, althans dat hebben ze hier in Zeeland gedaan.
Maar ook alleen maar als ze toevallig in de wijkkast moeten zijn. Kan best een hele tijd duren

• bluewalk
  • Niet online
EWS99 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:59:
[...]

Maar ook alleen maar als ze toevallig in de wijkkast moeten zijn. Kan best een hele tijd duren
Eens. En soms vergeten ze het helemaal. Ze annuleren in ieder geval wel je smartcards, dus aan de humax e.d. heb je ook niet veel meer.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

lexdb schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:00:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. Ook provinciaal zeker O-)
Daar is niks provinciaal aan hoor. Hier hartje randstad en KPN ADSL kan nog geen 40 mbit/s leveren. En nee, ik woon zeker niet in een buitengebied.

DFN heeft dan ook een aardige monopolie hier.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
bluewalk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:01:
[...]

Eens. En soms vergeten ze het helemaal. Ze annuleren in ieder geval wel je smartcards, dus aan de humax e.d. heb je ook niet veel meer.
Ik kijk nu zonder smartcards O-) Wat ik nog steeds niet snap overigens. De smartcards die we hebben zijn voor extra pakketten die we niet hebben. Ik kan ook 'gewoon' met een DVB-C kaart in mijn PC TV kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Polyphemus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:48:
[...]

Ik kijk nu zonder smartcards O-) Wat ik nog steeds niet snap overigens. De smartcards die we hebben zijn voor extra pakketten die we niet hebben. Ik kan ook 'gewoon' met een DVB-C kaart in mijn PC TV kijken.
Ah dat scheelt, hier heeft Delta alle HD zenders achter de smartcard zitten, dus alleen de standaard zenders in SD kan je smartcard vrij kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:27:
100% garantie ga je met een eigen modem natuurlijk nooit krijgen. Van de Nokia XS-010X-Q weten we inmiddels dat deze goed werkt. Delta levert zelf ook Nokia ONT voor XGS-PON en zelfs de XS-010X-Q leveren ze soms aan pilot users uit. Van andere merken (o.a. Genexis) weten we dat die minder goed werken. De kans is daarom groot dat de achterliggende infrastructuur ook van Nokia is. En dat daarom Nokia ONT's werken op een Delta verbinding. Dus die kans is behoorlijk groot. Als je echt 100% support garantie van Delta wilt, kun je beter wachten tot zij met een oplossing komen voor bridge mode. Alleen niemand weet wanneer dat gaat gebeuren..

• EWS99
@ernstoud Ik zie nu bij deze: https://www.ebay.de/itm/294496037100 staan:

code:
1
2
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 1. Sep und Do, 8. Sep bei heutigem Zahlungseingang

Zou dat bedrijf ze weer gaan leveren? Of is dit gewoon een standaard melding van Ebay? (En stond dit er altijd al?)

EWS99 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:56:
@ernstoud Ik zie nu bij deze: https://www.ebay.de/itm/294496037100 staan:

code:
1
2
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 1. Sep und Do, 8. Sep bei heutigem Zahlungseingang

Zou dat bedrijf ze weer gaan leveren? Of is dit gewoon een standaard melding van Ebay? (En stond dit er altijd al?)
Dat is gewoon eBay die de levertijd noemt als je nu zou bestellen. Maar ze zijn dus niet op voorraad, dus niet te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:50:
[...]
De kans is daarom groot dat de achterliggende infrastructuur ook van Nokia is.
Die kans is 100%. De DFN infra voor XGS-PON is van Nokia, zie bijvoorbeeld:

https://dutchitchannel.nl...sch-transportnetwerk.html

ernstoud schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

Die kans is 100%. De DFN infra voor XGS-PON is van Nokia, zie bijvoorbeeld:

https://dutchitchannel.nl...sch-transportnetwerk.html
Bij DFN wellicht maar je ziet bij KPN toch echt een Genexis ONT maar Nokia OLT's in de PoP's.

Barre73 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Bij DFN wellicht maar je ziet bij KPN toch echt een Genexis ONT maar Nokia OLT's in de PoP's.
Zeker, maar de vraag was over de Delta infra. Overigens werkt die Genexis ONT niet goed op de Delta Nokia infra. Jammer, want het is de enige vrij verkrijgbare ONT op dit moment via de KPN webshop.

En dat dus ondanks BBF.247 certificering waarvan zowel het Broadband Forum als Genexis mij bevestigd hebben dat het een wassen neus is (niet letterlijk maar daar komt het op neer).

Pagina: 1 ... 40 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.