Even mijn 'positieve' ervaring delen hier wat ik recentelijk met Delta heb ervaren.
Ik heb het 1Gbps glasvezel pakket + het business pakket, met o.a. fixed IP en een 24/7 servicedesk.
Afgelopen woensdag rond 9.00u 's ochtends ging mijn internet lijn in eens volledig offline. Niks werkte meer. Even bij mijn buren gecheckt, en zij hadden nog wel internet van Delta en Caiway. Geen algemene storing in de wijkcentrale oid dus.
Toen ik mijn glasmodem wou herstarten viel mij gelijk al op dat het LED lampje voor de glasconnectie niet meer brande, dus ik had eigenlijk al geen verwachtingen dat het herstarten van een modem zou gaan werken.
Herstarten heeft dus ook niet geholpen, en het uit/inpluggen van de glasvezel kabel in de binnenkomende glasvezel doos in de meterkast werkte ook niet.
Contact opgenomen met de Delta servicedesk en men ging een ticket aanmaken, het technische team zou er mee aan de slag moeten gaan. Men zou eerst kijken of het poortje in de hop/wijkcentrale waarop ik aangesloten zou zijn nog wel juist configureerd is. 's Middags kreeg ik te horen dat dit wel het geval was, men vermoede een glasbreuk of disconnectie ergens, dus zij moesten het doorzetten naar Cogas (zij beheren de glasvezels).
Later in de middag werd ik gebeld door Cogas, gelijk een afspraak voor de volgende dag gemaakt. Dag later rond een uur of 2 kwam de monteur langs. Hij vroeg of ik mee wou kijken, want zijn vraag was bij het opendoen van de meterkast of ik in de IT wereld zit en het vast wel interessant vond wat hij ging doen

Er hangt een degelijke router, server, NAS, switch en dergelijke

Hij had er dus totaal geen problemen mee als ik mee ging kijken, hij ging zelfs bij elke handeling uitleggen en laten zien wat hij deed. Als eerste ging de monteur mijn modem uitlezen, daar was niks mis mee. Daarna ging hij met glasvezel meetapparatuur mijn glaslijn testen op breuken en dergelijke. Mijn glasvezel zou tot de eerste HOP/Wijkcentrale 2,3KM moeten zijn. Echter de glasvezel was goed tot, jawel, 2,3KM

Dus gelukkig geen breuk in de glasvezel, mijn modem was ook niet defect. De monteur moest naar de wijkcentrale rijden, wat nog geen 5 minuten was. En na 10 minuten had ik ook weer internet. Blijkt dat mijn glasaansluiting in de glasmodule niet goed aangesloten was. Men wist niet echt waarom; kan zijn dat ie vanaf dag 1 niet goed vast zat, of iemand heeft hem per ongeluk verwijderd met werkzaamheden, zeg het maar. Maargoed, waar gewerkt word, worden ook fouten gemaakt, dus ik maak er geen probleem van.
Hierdoor ben ik er ook achtergekomen waar de wijkcentrale/hop staat waar ik op ben aangesloten (en welke 2 er na komen

). Niet dat ik er wat aan heb, maar vind dat altijd wel interessant om te weten.
Al met al snel gefixt, de Servicedesk stond mij netjes te woord, 's middags afspraak voor monteur aan huis gemaakt, volgende dag gefixt