Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 23:03
Dank voor de reacties.
Deshmir schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:25:
Je kan dan zelf kiezen of je daar een verlengkabel in klikt naar je trapkast, of van daaruit naar de modem en dan een cat5/6 kabel naar je trapkast trekt.
Vermoedelijk zal de aannemer niet verder willen dan de meterkast, anders krijg je inderdaad 'strapatsen'. Ik begrijp dat er een aansluitpunt in de woning moet komen, dat zal dan die meterkast zijn. Nu ligt er een cat5/6 kabel die eigenlijk al in gebruik is én een HF-kabel.
Roetzen schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:19:
[...]
Dezelfde soort kabel als die je van Delta krijgt om het glasvezelmodem op het aansluitpunt aan te sluiten maar dan langer...
Precies, dat bedoel ik, maar welke is dat? Stel ik wil het modem inderdaad in de trapkast, welke aansluiting heeft het aansluitpunt in de meterkast? Wat voor kabel moet ik onder de grond beschikbaar hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:23:
[...]

Ik begreep dat de kabel aan het modem vast zit, die moet je dus verlengen. Maar welke dat moet zijn…..
Als je de glasvezel wilt verlengen:

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

(bovenste bericht).

Waarmee ik maar wil zeggen dat het echt raadzaam is om even op een forum te zoeken om te voorkomen dat steeds weer dezelfde vraag beantwoord moet worden.

Of ethernet CAT5(E) als je vanaf de Platinum of Titanium wilt verlengen. Overal te koop, zoals bij allekabels.nl.

[ Voor 14% gewijzigd door ernstoud op 03-04-2022 12:23 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:26
@RuudMb Een glasvezelkabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbu9zlISTFi040mcRDY7Hg7Kjpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTeWYbdmXzvivBi9nZwIfSj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:42
RuudMb schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:13:
Dank voor de reacties.

[...]

Vermoedelijk zal de aannemer niet verder willen dan de meterkast, anders krijg je inderdaad 'strapatsen'. Ik begrijp dat er een aansluitpunt in de woning moet komen, dat zal dan die meterkast zijn. Nu ligt er een cat5/6 kabel die eigenlijk al in gebruik is én een HF-kabel.
Of de aannemer "verder" wil gaan dan de meterkast hangt er van af. Om te beginnen de vraag of het inderdaad "verder" is. De kabel komt ergens de woning binnen. Hoe moeilijk is het vandaar naar de meterkast te komen in vergelijking met hoe moeilijk het is bij die trapkast te komen. Het is maar net hoe het uitpakt. De meterkast is bij de moderne woningen meestal vrij gemakkelijk bereikbaar maar dat kan ook tegenvallen. En als je zelf een buis legt waar de aannemer de glasvezelkabel alleen maar door hoeft te duwen, zie ik niet zo veel problemen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 23:03
OK, ik ben eruit en weet nu wat te doen. Dank voor de foto en verwijzing naar het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMb schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:08:
OK, ik ben eruit en weet nu wat te doen. Dank voor de foto en verwijzing naar het topic.
Relevant is nog of je de WiFi wilt gebruiken van de Platinum. Die is zwak, dus dan moet hij niet in de meterkast. En op de plek van de Platinum of je eigen router moet natuurlijk een wandcontactdoos zitten. Dat is in de meterkast bij oudere woningen vaak niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Pakket binnengekregen van Delta, hier zit uiteraard de Genexis modem in met 4 poorten. Ik wil echt liever mijn EdgeRouter gebruiken, maar als het Genexis modem ook port forwarding en wat basic firewalling ondersteunt kom ik ook een heel eind. Ik kan niks vinden over de mogelijkheden van de Genexis, iemand daar wat meer info over?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:12:
Pakket binnengekregen van Delta, hier zit uiteraard de Genexis modem in met 4 poorten. Ik wil echt liever mijn EdgeRouter gebruiken, maar als het Genexis modem ook port forwarding en wat basic firewalling ondersteunt kom ik ook een heel eind. Ik kan niks vinden over de mogelijkheden van de Genexis, iemand daar wat meer info over?
Port forwarding wordt ondersteund. In de GUI in te stellen.
De firewall in het device is gerealiseerd met iptables. Zelf kun je daar niets aan veranderen.

Een EdgeRouter kan veel meer, dan gewoon een externe media converter gebruiken of een EdgeRouter X SFP. Veel info over de juiste SFP hier in deze thread en in de Caiway threads op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

ernstoud schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:21:
[...]

Port forwarding wordt ondersteund. In de GUI in te stellen.
De firewall in het device is gerealiseerd met iptables. Zelf kun je daar niets aan veranderen.

Een EdgeRouter kan veel meer, dan gewoon een externe media converter gebruiken of een EdgeRouter X SFP. Veel info over de juiste SFP hier in deze thread en in de Caiway threads op het forum.
Ik ga een mediaconverter bestellen, thanks voor de tip.

Zojuist contact gehad met Delta. Ze hebben dus een Genexis opgestuurd en geen TV ontvanger (wel besteld). Ze kunnen pas iets aanpassen als ik het pakket activeer, maar dat kan pas de 21e want dan gaat mijn verbinding over.

Dus ik moet de 21e activeren, dan het pakket aanpassen, en dan wordt er pas een ander modem en TV ontvanger opgestuurd, in plaats van het van te voren te regelen om dan de monteur in 1 keer klaar te laten zijn 8)7

Ik denk dat ik maar een mediaconverter bestel en kijk of de monteur geneigd is om, na activatie met het Genexis modem, mij te willen helpen om die kabel er weer uit te halen en in de EdgeRouter te steken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:05:
[...]

Ik ga een mediaconverter bestellen, thanks voor de tip.

Ik denk dat ik maar een mediaconverter bestel en kijk of de monteur geneigd is om, na activatie met het Genexis modem, mij te willen helpen om die kabel er weer uit te halen en in de EdgeRouter te steken.
Heb je al de juiste SFP voor in de media converter? Er zijn tweakers die de SFP uit de Genexis halen, maar die zit achter een verzegeld klepje. Ik denk niet dat een monteur dat gaat doen.

Het is echt niet moeilijk, waarom een monteur? Gewoon zelf doen. Juiste SFP en kabel bestellen, in de houder voor de FTU plaatsen en klaar.

Zie: ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Of zoals gezegd klepje losmaken (foei!) en SFP met de glasvezel in de EdgeRouter. Uiteraard dus na activatie met de zaak zoals geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark__s
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-04-2024
Hier op het forum lees ik dat opnames van de RTL zenders niet doorgespoeld kunnen worden.
Op het volgende forum lees ik dat dit opgelost is:
https://www.zeelandnet.nl...rspoelen-bij-opnames-npvr

Weet iemand uit ervaring hoe het nu zit?
En kunnen reclames ook doorgespoeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

ernstoud schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:22:
[...]

Heb je al de juiste SFP voor in de media converter?
Nee :$ Niet bij stilgestaan ...
Er zijn tweakers die de SFP uit de Genexis halen, maar die zit achter een verzegeld klepje. Ik denk niet dat een monteur dat gaat doen.
Dat denk ik ook niet. Gaat zo'n klepje moeilijk open? Ervaring mee toevallig?
Het is echt niet moeilijk, waarom een monteur? Gewoon zelf doen. Juiste SFP en kabel bestellen, in de houder voor de FTU plaatsen en klaar.
Monteur was gratis, en ik dacht "als er dan iets misgaat zit ik niet zonder internet". Dat is het eigenlijk :P
Zie: ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Of zoals gezegd klepje losmaken (foei!) en SFP met de glasvezel in de EdgeRouter. Uiteraard dus na activatie met de zaak zoals geleverd.
Als ik jouw verhaal goed begrijp moet ik dus een 1310/1550nm SC SFP hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arfman schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:47:
[...]

Nee :$ Niet bij stilgestaan ...

[...]

Dat denk ik ook niet. Gaat zo'n klepje moeilijk open? Ervaring mee toevallig?

[...]

Monteur was gratis, en ik dacht "als er dan iets misgaat zit ik niet zonder internet". Dat is het eigenlijk :P

[...]

Als ik jouw verhaal goed begrijp moet ik dus een 1310/1550nm SC SFP hebben?
Ik ga niet de genoemde post herhalen ;)

Lees anders deze thread of de Caiway thread Deel 1 en Deel 2. Zoeken op het trefwoord SFP.

Dat klepje… tja. Openen wordt natuurlijk niet door Delta/Caiway toegestaan. Is wel eenvoudig. Er zijn trucjes om die sticker, eigenlijk een zegel, heel te laten. Is wel met Google te vinden, zoals hier:

YouTube: EEVblog #799 - How To Remove Warranty Void Security Stickers

Anderzijds kost de juiste SFP bij fs.com nog geen tientje en een glasvezelkabel kost een paar euro:

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

Dus gewoon de Platinum zo laten en de genoemde artikelen bestellen. Met twee tientjes incl. verzendkosten en binnen een week in huis.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Je bent een held @ernstoud ! Spullen besteld, we gaan het zien de 21e. Als dit gaat werken op mijn EdgeRouter hoef ik mooi geen modem meer te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:41
mark__s schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:49:
Hier op het forum lees ik dat opnames van de RTL zenders niet doorgespoeld kunnen worden.
Op het volgende forum lees ik dat dit opgelost is:
https://www.zeelandnet.nl...rspoelen-bij-opnames-npvr

Weet iemand uit ervaring hoe het nu zit?
En kunnen reclames ook doorgespoeld worden?
Net een opname gemaakt van RTL7 en hierbij kun je inderdaad de reclames doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00
Ik heb een tijdje geleden beloofd om bij mijn oom en tante in hun nieuwe huis een draadloos netwerk aan te leggen op basis van Unifi. Werkt stabiel en eenvoudig en werk ik vaker mee.

Echter hebben ze nu ook de vraag neergelegd of ik ook het internet voor ze wil aansluiten.
Ze wonen op een buitenlocatie in Zeeland hebben daar Delta zakelijk internet via de glasvezel aangevraagd omdat ze anders niet echt opties hebben op dat adres.
Dat is inmiddels opgeleverd. Ze hebben 100Mbit sprint internet met een Cisco ME 3400E series router gekregen. Daarnaast een brief met de poort en ip adressen.
Kan ik daar nu gewoon een Ubiquiti EdgeRouter X of Ubiquiti USG inprikken en deze configureren als router? Ik hoef verder niets in de Cisco te configureren denk ik, gewoon inprikken op de juiste poort, de Ubiquit Router configuren en gaan? Of is er meer benodigd?

Ik heb verder geen ervaringen met Delta vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MADG0BLIN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:27:
Ik heb een tijdje geleden beloofd om bij mijn oom en tante in hun nieuwe huis een draadloos netwerk aan te leggen op basis van Unifi. Werkt stabiel en eenvoudig en werk ik vaker mee.

Echter hebben ze nu ook de vraag neergelegd of ik ook het internet voor ze wil aansluiten.
Ze wonen op een buitenlocatie in Zeeland hebben daar Delta zakelijk internet via de glasvezel aangevraagd omdat ze anders niet echt opties hebben op dat adres.
Dat is inmiddels opgeleverd. Ze hebben 100Mbit sprint internet met een Cisco ME 3400E series router gekregen. Daarnaast een brief met de poort en ip adressen.
Kan ik daar nu gewoon een Ubiquiti EdgeRouter X of Ubiquiti USG inprikken en deze configureren als router? Ik hoef verder niets in de Cisco te configureren denk ik, gewoon inprikken op de juiste poort, de Ubiquit Router configuren en gaan? Of is er meer benodigd?

Ik heb verder geen ervaringen met Delta vandaar mijn vraag hier.
Oi. Ik vermoed dat hier vooral tweakers actief zijn met een consumenten contract met Delta. Heeft Delta geen speciale helpdesk voor zakelijke klanten?

Ik lees (niet op de Delta site maar op tweakers) dat "Sprint Internet" een maatwerk oplossing is van Delta. Weinig info over te vinden. Is 100/10 Mbps. begrijp ik. Maar waarom dan zo'n speciale Cisco router? Waarom de glasvezel niet rechtstreeks de EdgeRouter X (SFP of met mediaconverter) in?

Die Cisco ME 3400E krijg je dan in een dergelijk contract? Dat is een volledige router met SFP poorten zie ik. Waarom zou je daar dan nog een router zoals de EdgeRouter achter willen? Die Cisco is vermoed ik minstens zo goed (waarschijnlijk beter) en NAT achter NAT is niet wenselijk. En als je de EdgeRouter alleen maar als switch configureert om meer poorten te krijgen kun je net zo goed een goedkope switch gebruiken.

Relevant is denk ik wat de behoefte is. Veel poorten? Gemakkelijk beheer? Wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Kan zijn dat ze de Cisco alleen als converter inzetten, of als volwaardige router. Ligt er een beetje aan wat je op de LAN poort krijgt.

In het eerste geval kan je je eigen router er achter hangen, in het tweede geval alleen een switch aanhangen en gaan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
ernstoud schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:12:
[...]

Oi. Ik vermoed dat hier vooral tweakers actief zijn met een consumenten contract met Delta. Heeft Delta geen speciale helpdesk voor zakelijke klanten?

Ik lees (niet op de Delta site maar op tweakers) dat "Sprint Internet" een maatwerk oplossing is van Delta. Weinig info over te vinden. Is 100/10 Mbps. begrijp ik. Maar waarom dan zo'n speciale Cisco router? Waarom de glasvezel niet rechtstreeks de EdgeRouter X (SFP of met mediaconverter) in?

Die Cisco ME 3400E krijg je dan in een dergelijk contract? Dat is een volledige router met SFP poorten zie ik. Waarom zou je daar dan nog een router zoals de EdgeRouter achter willen? Die Cisco is vermoed ik minstens zo goed (waarschijnlijk beter) en NAT achter NAT is niet wenselijk. En als je de EdgeRouter alleen maar als switch configureert om meer poorten te krijgen kun je net zo goed een goedkope switch gebruiken.

Relevant is denk ik wat de behoefte is. Veel poorten? Gemakkelijk beheer? Wifi?
Ik denk dat ik die inderdaad morgen even ga bellen, maar ik dacht ik vraag het hier ook even, wie weet zijn er mensen die het ook hebbben. Die cisco kregen ze gewoon inderdaad. Ik dacht dat hij misschien in bridge zou staan zodat je je eigen firewall er achter kon plaatsen.
Het ubiquiti verhaal is zodat ik het makkelijk kan beheren en wifi inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MADG0BLIN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:18:
[...]

Ik denk dat ik die inderdaad morgen even ga bellen, maar ik dacht ik vraag het hier ook even, wie weet zijn er mensen die het ook hebbben. Die cisco kregen ze gewoon inderdaad. Ik dacht dat hij misschien in bridge zou staan zodat je je eigen firewall er achter kon plaatsen.
Enige info die ik vond was hier:

Een nieuwe Delta glasvezel zakelijk aansluiting

Erg interessante vraag die je dan morgen moet stellen is of dit P2P is of GPON. In dat laatste geval is een eigen SFP zoeken voor in de EdgeRouter of media converter, mocht je rechtstreeks willen aansluiten, nog niet makkelijk. Wellicht niet eens mogelijk omdat het dus maatwerk is met een eigen router. Die wellicht van alles extra doet, GPON achtige "filtering", firewalling, QoS etc.

100/10 voor 150 euro per maand. Pff... nou ja zakelijk dus met een mooie SLA, goede support etc. (nou ja; het blijft natuurlijk wel Delta :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

MADG0BLIN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:18:
[...]

Wel eens eerder gezien. De cisco hoort bij de verbinding, daar mag/moet/kun je verder niets mee doen. Op die cisco sluit je je eigen router aan (op de juiste poort), en je eigen router stel je in met gegevens uit de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_fm schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:55:
[...]

Wel eens eerder gezien. De cisco hoort bij de verbinding, daar mag/moet/kun je verder niets mee doen. Op die cisco sluit je je eigen router aan (op de juiste poort), en je eigen router stel je in met gegevens uit de brief.
Ter informatie, dit klopt. Net even gebeld en kan er zelf een achter zetten. Bedankt voor de hulp mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Weet iemand toevallig de default dns van Delta/Caiway, wilde deze toevoegen aan mn smokeping config.
Kan ze online niet vinden om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cjefke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05-2023
Glasvezelverbindingen in voormalig Caiway gebieden

Primair: 46.249.40.123
Secundair: 77.222.85.207

Dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Mmmm...vannacht heeft bij mij de Internet verbinding best wel even een tijdje eruit gelegen. Meer mensen last van gehad? Op de onderhoudspagina kan ik niets (meer?) terugvinden.

00:51 lease expired
03:00 got IP address

Zelfde bij mijn ouders (die ook in Doorn wonen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Deshmir schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:11:
Weet iemand toevallig de default dns van Delta/Caiway, wilde deze toevoegen aan mn smokeping config.
Kan ze online niet vinden om een of andere reden.
Volgens DHCP onderstaand, DNS0 en DNS1

DHCP server: 62.45.70.5
Leases: 1
Offers: 2 Requests: 1321 Acks: 1318 Naks: 0
Declines: 0 Releases: 0 Bad: 0
DNS0: 62.45.70.117, DNS1: 62.45.71.117
Subnet: 255.255.240.0

wat ik echter doe is een traceroute en pak dan het eerste address aan de 'andere' kant ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De DNS servers rouleren hier constant. Ik zit nu op 62.45.70.101 en 62.45.71.101, gisteren zat ik nog ergens anders in die 62.45.70.xxx/62.45.71.xxx reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:08:
Mmmm...vannacht heeft bij mij de Internet verbinding best wel even een tijdje eruit gelegen. Meer mensen last van gehad? Op de onderhoudspagina kan ik niets (meer?) terugvinden.

Ja, bij mij vrijwel uitval op 00:22 en herstel op 00:34. Twaalf minuten dus. Lijkt weer een soort reset want ping naar Google.com was alweer geruime tijd iets van 8 ms. en is nu weer 5 ms.

Sinds januari 2021 is dit storing 34. Lekker stabiel hoor glasvezel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

ernstoud schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:47:
Ik zie minder onderbrekingen, is voor mij dus wel stabiel...waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:57:
[...]

Ik zie minder onderbrekingen, is voor mij dus wel stabiel...waar woon je?
Veluwe-Oost.

Ik zal eens een overzicht maken van de verstoringen t.o.v. de tijdsduur. Er zitten een paar korte maar ook langere bij.

Die kortere zie je natuurlijk alleen maar als je continue logging hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 19:53
lier schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:08:

Ik heb geen storing gezien vannacht.
In Doorn (wijk Schoonoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

fmrama schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:03:
Ik heb geen storing gezien vannacht.
In Doorn (wijk Schoonoord)
Thanks, zou ook voorbehouden kunnen zijn aan een andere POP. Dan lijkt het probleem kleiner te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk T.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 14:22
ernstoud schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, bij mij vrijwel uitval op 00:22 en herstel op 00:34. Twaalf minuten dus. Lijkt weer een soort reset want ping naar Google.com was alweer geruime tijd iets van 8 ms. en is nu weer 5 ms.

Hier ook last van, ze hebben ondertussen al 4x hier een monteur gehad om het netwerk te controlleren. Natuurlijk is hier niks aan de hand. Wacht ondertussen ook al 4 maanden op een nieuwe modem. Daarnaast altijd het zelfde riedeltje zet je router uit en aan dan werkt het weer.

Is er niet een manier om hier met alle mensen die er last van hebben iets geregeld te krijgen. Wel getelt heb ik al 16 uur met hun contact gehad over deze problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nu (vrijdag 8 april 2022) weer (landelijke?) storing van 18:04 t/m 18:46.

650 meldingen op allestoringen.nl

Grrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Landelijk niet, ik heb geen last gehad (Overijssel)

[ Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 08-04-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:42

ofc

Dirk T. schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:43:
[...]

Hier ook last van, ze hebben ondertussen al 4x hier een monteur gehad om het netwerk te controlleren. Natuurlijk is hier niks aan de hand. Wacht ondertussen ook al 4 maanden op een nieuwe modem. Daarnaast altijd het zelfde riedeltje zet je router uit en aan dan werkt het weer.

Is er niet een manier om hier met alle mensen die er last van hebben iets geregeld te krijgen. Wel getelt heb ik al 16 uur met hun contact gehad over deze problemen.
Bizar dat ze een monteur sturen. Deze storingen doen zich al jarenlang voor en ze zouden ondertussen kunnen weten dat het aan DELTA Fiber Netwerk ligt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RifELh1rKhKOX4uvHOavIc76Qy0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URZt5yKGlNCEuVbAAbw75Y71.png?f=user_large
Het is in dit forum ook al regelmatig gemeld in het caiway topic. Hier (Veluwe Noord en Kampen Zuid) vandaag ook weer de gebruikelijke verschijnselen (packet loss, hoge latency, lage bandbreedte) van 00:22:09 tot ca. 00:29 en van 18:04:55 tot ca. 18:35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Mocht het helpen, regio Utrecht al een tijdje geen issues.
Kan aan de monitoring liggen, maar dns probes laten 0 packet loss zien.
Of is er een betere monitoring optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Ik zit schijnbaar ook in een goede regio, want ik herken het beeld van allerlei storingen totaal niet. Het is prima stabiel en het aantal storingen dat ik heb gehad sinds ik glasvezel van Delta/Caiway heb (2016) zijn nog altijd op één hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:41:
Ik zit schijnbaar ook in een goede regio, want ik herken het beeld van allerlei storingen totaal niet. Het is prima stabiel en het aantal storingen dat ik heb gehad sinds ik glasvezel van Delta/Caiway heb (2016) zijn nog altijd op één hand te tellen.
De vraag is dan of je real-time monitoring hebt. Veel korte storingen zijn ‘s-nachts, die mis je zonder monitoring.

Bij de grotere onderbrekingen zie ik altijd ook bij allestoringen.nl of bij weserve.nl meldingen dus er zijn heel veel meer klachten op die momenten.

Na het tiental onderbrekingen sinds januari 2021, steeds kort na middernacht, zie ik altijd dat de routing naar Google en Speedtest servers wijzigt. Het betreft dus vermoedelijk resets van core routers o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Waarom zou je in vredesnaam een constante monitoring op je thuisverbinding moeten hebben? Als er een storing is, dan merk ik het vanzelf wel. Merk ik er niks van, dan is een eventuele storing volstrekt irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 19:56
EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:33:
Waarom zou je in vredesnaam een constante monitoring op je thuisverbinding moeten hebben? Als er een storing is, dan merk ik het vanzelf wel. Merk ik er niks van, dan is een eventuele storing volstrekt irrelevant.
Hé, je zit hier wel op T.net hoor!... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Je kan best monitoring hebben lopen op een lijn, maar telkens lopen klagen over iets waar je verder nul problemen van hebt ondervonden is toch wel behoorlijk overdreven, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:52:
Je kan best monitoring hebben lopen op een lijn, maar telkens lopen klagen over iets waar je verder nul problemen van hebt ondervonden is toch wel behoorlijk overdreven, vind ik.
Oneens. Een verbinding behoort gewoon stabiel te zijn, ook in de nacht of op andere momenten. Een storing kan altijd voorkomen maar dat het bij sommige regio's schering en inslag is, is zorgwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:52:
Hoe weet je dat ik van de verstoringen geen hinder heb? Zoals Wout ook opmerkt, dit forum is voor/door Tweakers. Ik ben ICT’er, auditor en security consultant. ZZP’er dus geen werkgever die me op cursus stuurt. Dat betekent dat ik zelf alle kennis moet opdoen. Dus heb ik verstand van Linux, monitoring, TCP/IP, firewalls, Windows, MacOS, hardware, programmeren etc. etc.

Dat haal je niet uit boekjes. Dat leer je door dingen te bouwen. Dus heb ik de Platinum met SSH toegankelijk gemaakt en log ik de iptables firewall resultaten. En heb ik Speedtests, iPerf en pings draaien met zelfgeschreven programmatuur om grafieken te maken.

Is dat zinvol? Voor mij dus wel. Voor jou niet. Vrijheid blijheid, maar je reactie is wel wat overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:21:
[...]

Oneens. Een verbinding behoort gewoon stabiel te zijn, ook in de nacht of op andere momenten. Een storing kan altijd voorkomen maar dat het bij sommige regio's schering en inslag is, is zorgwekkend.
Zo is het. Camera systemen, piepers voor nachtzorg, en andere systemen kunnen niet altijd herstellen als een verbinding weer terugkomt. Zeker ontstaan er problemen als daardoor een IP adres verandert. Gelukkig is veel tegenwoordig resilient.

Een gedefinieerd service level kennen de ISP’s niet voor consumenten. Dus we doen het er maar mee, wel zou het netjes zijn als de storingspagina wat meer info zou geven en er wat meer uitleg zou zijn over zo’n uitval als gisteren (2 keer een kwartier). Dan kweek je begrip bij je gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:33:
Ik denk juist dat ook al ervaar je - wellicht door toeval - geen verstoringen, je wilt weten wat de kwaliteit is van je ISP? Als mensen om je heen ziek worden van Ferrero chocolade is dat lijkt me een indicatie over voedselveiligheid bij die fabrikant. Ook al heb je zelf geen last is het misschien toch nuttig om te weten?

Als het voor jou niet relevant of zinvol is, prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Arfman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:21:
[...]

Uiteraard is het vervelend dat er in bepaalde regio's veel storingen zijn, en daar heeft Delta dan ook zeker te verbeteren, dat ontken ik ook niet. Alleen wordt een eigen ervaring van iemand die vrijwel geen storingen ervaart meteen afgedaan als zijnde 'je hebt geen monitoring lopen, dus telt jouw ervaring niet'. Dat is natuurlijk ook weer onzin.
ernstoud schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:22:
[...]

Hoe weet je dat ik van de verstoringen geen hinder heb?
ernstoud schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:00:
[...]

Die kortere zie je natuurlijk alleen maar als je continue logging hebt.
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:02:
[...]
Alleen wordt een eigen ervaring van iemand die vrijwel geen storingen ervaart meteen afgedaan als zijnde 'je hebt geen monitoring lopen, dus telt jouw ervaring niet'. Dat is natuurlijk ook weer onzin.
Je refereert aan mijn opmerking “De vraag is dan of je real-time monitoring hebt.”?

Ik heb geenszins daarmee gesuggereerd dat jouw ervaring niet telt. Dat zeg ik niet. Dat jij geen verstoringen ziet is juist wel relevant want dat betekent dat DFN in de infra autonome “cellen” heeft en niet afhankelijk is van enkele core routers. Dat is nuttige info. Jammer dat ik je een andere indruk gaf. Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:46
ernstoud schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:02:
[...]

Ik ga niet de genoemde post herhalen ;)

Lees anders deze thread of de Caiway thread Deel 1 en Deel 2. Zoeken op het trefwoord SFP.

Dat klepje… tja. Openen wordt natuurlijk niet door Delta/Caiway toegestaan. Is wel eenvoudig. Er zijn trucjes om die sticker, eigenlijk een zegel, heel te laten. Is wel met Google te vinden, zoals hier:

YouTube: EEVblog #799 - How To Remove Warranty Void Security Stickers

Anderzijds kost de juiste SFP bij fs.com nog geen tientje en een glasvezelkabel kost een paar euro:

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

Dus gewoon de Platinum zo laten en de genoemde artikelen bestellen. Met twee tientjes incl. verzendkosten en binnen een week in huis.

Succes.
Bedankt, deze post gevonden en besteld. Net geïnstalleerd werkt top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
upzidedown schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:16:
[...]

Bedankt, deze post gevonden en besteld. Net geïnstalleerd werkt top!
Mooi! Wel af en toe het Delta modem afstoffen hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 13:37

bennierex

Pilot_Z

bennierex schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Helder, dank. Ik ga even informeren bij Delta hoe en wat. Als ik het zelf kan ga ik niet zitten wachten op een monteur.

De Ubiquiti mediaconverter is ook niet heel prijzig, dus misschien dat ik die route wel neem.

@TheProphet Ik doe niks weg verder, maar die ik nu heb is van Caiway.
Inmiddels een maand verder. Mijn abonnement gaat op 22-4 over naar Delta. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen gewoon de Genexis Platinum te laten leveren, om die evt. als backup te gebruiken voor mijn eigen apparatuur.

In overleg met de klantenservice de monteur maar afgezegd. Ik begreep dat er wel het eea geactiveerd moet worden als je ook tv en/of telefonie hebt, maar ik neem alleen internet af.

Ik heb nu de Titanium van Caiway weggehaald en een Ubiquiti mediaconverter opgehangen, met de SFP van de Platinum erin. Dit werkt nu prima en hoop dat de verbinding volgende week naadloos overgaat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUksNr5WPTI2UWoAtjYamBafkec=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/jZ3aLmLiqT9chnNHiHvUqW7I.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
bennierex schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:35:
[...]

Inmiddels een maand verder. Mijn abonnement gaat op 22-4 over naar Delta. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen gewoon de Genexis Platinum te laten leveren, om die evt. als backup te gebruiken voor mijn eigen apparatuur.

In overleg met de klantenservice de monteur maar afgezegd. Ik begreep dat er wel het eea geactiveerd moet worden als je ook tv en/of telefonie hebt, maar ik neem alleen internet af.

Ik heb nu de Titanium van Caiway weggehaald en een Ubiquiti mediaconverter opgehangen, met de SFP van de Platinum erin. Dit werkt nu prima en hoop dat de verbinding volgende week naadloos overgaat...

[Afbeelding]
Netjes! Waarom hiervoor gekozen? Ik heb de Genexis titanium gekregen welke in “bridged mode “ draait. Dat werkt voor mij ook goed. Maar ben wel benieuwd naar de beweegreden om dat zo te doen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:41

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe HD zenders:
Cartoon Network
Crime & Investigation
RTL Crime
RTL Lounge
RTL Telekids
Boomerang
TV538

Update Amino 7x software:
* Mogelijkheid voor meerdere audiosporen is toegevoegd aan de instellingen. Je kan daar een standaard "hoogste spoor" kiezen. Deze wordt indien beschikbaar gebruikt.
* Ander audiospoor kan indien beschikbaar gemaakt gekozen worden wanneer je gekozen hebt voor een zender (via de OPT-toets)
* Dolby logo wordt zichtbaar bij de zender waar Dolby wordt uitgezonden

Update Dolby Surround op de volgende kanalen:
* Spike
* BBC First
* Filmbox

Bron:

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-1

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Ik ben zelf even benieuwd of het nu DD51 is of DD20. Wanneer het geen DD51 is dan is dit weer de zoveelste blunder. Mijn dure samsungtv geeft geen DD51 aan. Ik heb HDMI arc en die geeft geen Dd51 door, dat zou dan in dd info moeten staan.

Iemand met een surround set die het kan testen?

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-04-2022 21:55 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

schmm schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:51:
[...]

Netjes! Waarom hiervoor gekozen? Ik heb de Genexis titanium gekregen welke in “bridged mode “ draait. Dat werkt voor mij ook goed. Maar ben wel benieuwd naar de beweegreden om dat zo te doen.
Enige reden is eigenlijk dat ik dan de platinum als tijdelijke backup heb, mocht mijn eigen router het begeven. Afgelopen 10+ jaar draait alles prima met de Titanium (en zijn voorganger, weet het type niet meer) in bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Kriss1981 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:32:
[...]

De gang van zaken met betrekking tot de aanleg van glasvezel in onze gemeente (Sittard-Geleen) is inderdaad erg teleurstellend.

Ik heb vandaag een email naar Caiway/DFN gestuurd om mijn 'contract' te ontbinden. Ben benieuwd of ik daar reactie op ga krijgen en met welke tegen-argumenten men gaat komen.
Heb je hier nog antwoord op gehad?
Ik had zojuist gebeld met Caiway en die zeggen "je aanvraag was eind 2021, dus ver na de 14 dagen bedenktijd. Alleen als de aanlegger (Delta) besluit de aanleg te annuleren, dan stopt ook jouw aanvraag. Tot die tijd sta je gewoon in ons systeem".

Ik zie de bui al hangen dat Delta gewoon in 2024 begint na e-fiber en ik tot die tijd niks kan of mag wijzigen en maar moet wachten hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 20:16
striner schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:59:
[...]

Ik had zojuist gebeld met Caiway en die zeggen "je aanvraag was eind 2021, dus ver na de 14 dagen bedenktijd. Alleen als de aanlegger (Delta) besluit de aanleg te annuleren, dan stopt ook jouw aanvraag. Tot die tijd sta je gewoon in ons systeem".

Ik zie de bui al hangen dat Delta gewoon in 2024 begint na e-fiber en ik tot die tijd niks kan of mag wijzigen en maar moet wachten hierop?
Bij de eerste e-mail richting DFN werd ik doorverwezen naar Caiway, uiteraard. En na de e-mail richting Caiway kreeg ik als antwoord dat ik maar moet bellen om het contract op te zeggen.

Ik heb nog niet gebeld, maar had al het vermoeden dat dat ook geen nut heeft. Misschien moet ik toch maar eens een aangetekende brief gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kriss1981 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:24:
[...]

Bij de eerste e-mail richting DFN werd ik doorverwezen naar Caiway, uiteraard. En na de e-mail richting Caiway kreeg ik als antwoord dat ik maar moet bellen om het contract op te zeggen.

Ik heb nog niet gebeld, maar had al het vermoeden dat dat ook geen nut heeft. Misschien moet ik toch maar eens een aangetekende brief gaan sturen.
Zie ook: https://www.consuwijzer.n...vezel-contract-afgesloten

Is er in jouw contract een leverdatum afgesproken? Dat is dus wel een verplichting, ook bij een vraagbundeling.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 18:15
Kriss1981 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:24:
[...]

En daar krijg je geen reactie op..... Heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
striner schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:59:
[...]

Ook bij e-fiber inschrijven? Risico is dat je twee aansluitingen krijgt en pas na een jaar Caiway kan cancellen. Maar dan heb je tenminste glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 20:16
ernstoud schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:46:
[...]

Ook bij e-fiber inschrijven? Risico is dat je twee aansluitingen krijgt en pas na een jaar Caiway kan cancellen. Maar dan heb je tenminste glasvezel.
Ik ga mij sowieso wel aanmelden bij E-fiber, wanneer zij daadwerkelijk beginnen met de aanleg bij mij in de wijk/straat. Dit zal nog wel een aantal maanden gaan duren.

Het risico van 2 aansluitingen valt wel mee, denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Kriss1981 op 15-04-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Laatst online: 10-09 22:30
Hier in noord-Groningen zijn er ook twee partijen die allebei glasvezel gaan aanleggen. Ik heb internet bij Delta besteld en ze hebben aangegeven dat ze gaan aanleggen. Daarnaast is er ViberQ, die ook gratis glasvezel gaat aanleggen. Bij hun hoef je geen jaarabonnement af te nemen. Beide partijen hebben een convenant met de gemeente.

ViberQ heeft inmiddels de schouw gedaan. Delta Fiber heeft aangegeven in de 2e helft van het jaar te starten met de aanleg.

Normaal gesproken heb ik eind volgend jaar 2 aansluitingen en dat leidt mijn inziens alleen maar tot meer keuze, meer concurrentie en lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

De deadline voor de 35% loopt hier over enkele dagen af. Wanneer kan ik verwachten dat een bericht komt over of dit gehaald is? En wanneer kun je verwachten dat de verbinding werkt?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:42
Kuusj schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:54:
De deadline voor de 35% loopt hier over enkele dagen af. Wanneer kan ik verwachten dat een bericht komt over of dit gehaald is? En wanneer kun je verwachten dat de verbinding werkt?
Hier (Driebergen) gingen er meer dan twee weken voorbij voordat bekend gemaakt werd dat het doorging. Van anderen hoor ik dat er soms nog een "velenging" komt als het bijna gehaald is. En daarna gaat het nog wel even duren voordat het werkt. Reken maar op zes maanden tot anderhalf jaar.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:54:
Ik zie dat "Roetzen" al gereageerd heeft, maar hierbij mijn ervaringen.

Glasvezel Buitenaf (was ooit CIF, later overgegaan in Delta/Caiway). Vraagbundeling juni 2018 met succes afgerond. Enige communicatie in 2019 m.b.t. nieuwe abonnementsvormen e.d.

Begin 2020 activiteiten in de omgeving waar te nemen, graafwerkzaamheden langs de doorgaande wegen e.d.

Februari 2020 schouwen door Van Gelder (in huis bepalen waar de aansluiting moet komen).

Mei 2020, graven tot tegenover het huis, juni 2020 graven tot bij het huis, augustus 2020 tot voor de plek waar de vezel naar binnen moet, kort daarna vezel ingeblazen. December 2020 in huis aangesloten, januari 2021 router ontvangen en eindelijk signaal.

Dus hier juni 2018 tot januari 2021. Twee-en-een-half jaar dus. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ook hier even: voor de mensen met een XGSPON verbinding die een eigen modem willen gebruiken, mogelijk is iTeV in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" interessant voor jullie :)

Are you a one or a zero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
MADG0BLIN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:34:
[...]

Ter informatie, dit klopt. Net even gebeld en kan er zelf een achter zetten. Bedankt voor de hulp mensen. :)
Ter info, wie weet heeft iemand er ooit nog wat aan, maar gisteren alles aangesloten. Was letterlijk 5 minuten werk.
USG aansluiten, inloggen, ip op static zetten en dns + router invullen, opslaan en verbinding. Ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADG0BLIN schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:12:
[...]

Ter info, wie weet heeft iemand er ooit nog wat aan, maar gisteren alles aangesloten. Was letterlijk 5 minuten werk.
USG aansluiten, inloggen, ip op static zetten en dns + router invullen, opslaan en verbinding. Ging prima.
Dat was toch die dure maatwerk oplossing? Enfin, als er geen andere optie is dan moet dat maar. Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik lees er denk ik overheen.. maar goed

afijn hier gaat Delta glasvezel aanleggen, tot 8000mbit.. leuk!
al is 8gbit overdreven dus wordt t gewoon een gigabit lijn., alleen kan ik er niet echt uit komen of er ook gewoon een "geschikte" media converter gebruikt kan worden? ik hoef niet zo`n modem met allemaal functies die ik immers toch niet wil gebruiken..

m'n huidige Ziggo aansluiting staat het modem ook gewoon in Bridge, zodat mijn home server gewoon het WAN-IP.. kan dat bij Delta Fiber ook? of moet ben ik dan aangewezen op DMZ / dubbele NAT? :S

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nou dat begint lekker. Eerst vergeten ze de TV ontvanger op te sturen en kunnen ze niks omdat mijn aansluiting nog niet actief is. Morgenmiddag om 14:00 komt de monteur en zojuist valt het Caiway signaal al weg. Lekker een avondje ganzenborden :? Morgenvroeg een afspraak via Teams, die mag ik ook afzeggen zeker. Man man man ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Buiten die tv ontvanger is dat gewoon de normale gang van zaken. Als het goed is heeft Caiway/Delta daar ook een e-mail over gestuurd. Even na middernacht wordt de Delta verbinding actief. Gewoon nu al het Delta-ding aansluiten. De router zal automatisch de verbinding oppakken zodra die beschikbaar is. Of laat het Caiway-geval hangen, die zal ook gewoon de Deltaverbinding oppakken. In beide gevallen heb je na middernacht gewoon weer internet.

[ Voor 33% gewijzigd door EDIT op 20-04-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Dank je! Even de mail nagekeken, daar staat dat de huidige provider diensten blijft leveren totdat Delta actief is, niet dus.

Nu aan het stoeien om de glasvezelkabel uit de FTU te krijgen ... Niet de avond die ik me had voorgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:55:
Dank je! Even de mail nagekeken, daar staat dat de huidige provider diensten blijft leveren totdat Delta actief is, niet dus.

Nu aan het stoeien om de glasvezelkabel uit de FTU te krijgen ... Niet de avond die ik me had voorgesteld :P
Dit is heel normaal. Caiway moet eerst de lijn opleveren/vrij geven en dan kan Delta er pas weer op. En ja, ze zitten in 1 pand, maar dit krijgen ze niet goed geregeld.

Andere modem aankoppelen (dat is geen rocket science, waarom die monteur?) en dan heb je morgenvroeg gewoon internet (zelfs rond middennacht alweer).

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-04-2022 21:31 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Sjakie0101 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:29:
[...]

Dit is heel normaal. Caiway moet eerst de lijn opleveren/vrij geven en dan kan Delta er pas weer op. En ja, ze zitten in 1 pand, maar dit krijgen ze niet goed geregeld.
Ik merk het. Ik heb nu wel het nieuwe Genexis modem aangesloten maar nog geen internet verbinding. We moeten maar geduld hebben, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:31:
[...]

Ik merk het. Ik heb nu wel het nieuwe Genexis modem aangesloten maar nog geen internet verbinding. We moeten maar geduld hebben, maar handig is anders.
Mijn ervaring was dat ik rond middennacht weer internet had, de tv decoder herken ik ook, daar moest ik ook weer opnieuw voor bellen.

Maar nu alles draait ben ik wel een stuk goedkoper uit. Coax mis ik niet.

Ik snap zelf niet waarom ze Caiway nog in stand houden en/of de prijzen niet aanpassen bij Caiway en/of ze niet stoppen met leveren van coax bij een glasvezelabo bij Caiway,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:35:
ik lees er denk ik overheen.. maar goed

afijn hier gaat Delta glasvezel aanleggen, tot 8000mbit.. leuk!
al is 8gbit overdreven dus wordt t gewoon een gigabit lijn., alleen kan ik er niet echt uit komen of er ook gewoon een "geschikte" media converter gebruikt kan worden? ik hoef niet zo`n modem met allemaal functies die ik immers toch niet wil gebruiken..

m'n huidige Ziggo aansluiting staat het modem ook gewoon in Bridge, zodat mijn home server gewoon het WAN-IP.. kan dat bij Delta Fiber ook? of moet ben ik dan aangewezen op DMZ / dubbele NAT? :S
De link staat een paar posts hierboven!

iTeV in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Daar staat alles in wat je moet weten. KPN XGS-PON ONT aanschaffen (zie mijn post met de link naar MP).

[ Voor 42% gewijzigd door ernstoud op 20-04-2022 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Sjakie0101 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:34:
[...]

Mijn ervaring was dat ik rond middennacht weer internet had
Ik hoop het. Ik had just morgenvroeg enkele vergaderingen gepland omdat morgenmiddag om 14:00 het signaal er af zou gaan. Die kan ik nu ook niet meer opnieuw plannen en fysiek vergaderen ga ik nu ook niet meer redden.
, de tv decoder herken ik ook, daar moest ik ook weer opnieuw voor bellen.
Ook absurd eigenlijk. Ik weet dus al 2 weken dat ik morgen geen interactieve TV kan kijken. Maar omdat er ergens administratief een vinkje ontbreekt kun je dat dus niet voorkomen :')
Maar nu alles draait ben ik wel een stuk goedkoper uit. Coax mis ik niet.
Nou ja, het scheelt mij 20 euro per maand, dat is de enige reden dat ik overgestapt ben. Hopelijk vanaf nu smooth sailing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

@Arfman Inmiddels weer verbinding?

Hier viel een half uur geleden de verbinding weg. Media converter geeft nu aan dat de glasvezel niet connected of een fout heeft. Net de vezel in poort 1 van de FTU geprobeerd (zat in poort 2), maar dat had geen effect. We wachten even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

bennierex schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:46:
@Arfman Inmiddels weer verbinding?

Hier viel een half uur geleden de verbinding weg. Media converter geeft nu aan dat de glasvezel niet connected of een fout heeft. Net de vezel in poort 1 van de FTU geprobeerd (zat in poort 2), maar dat had geen effect. We wachten even af...
Vannacht om 01:15 kwam de boel weer tot leven. Ben nu druk aan het werk maar zodra ik tijd heb ga ik eens prutsen met de SFP en mediaconverter zodat ik mijn EdgeRouter kan gebruiken, want dat Genexis ding is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nou, dat was wel even een avontuurtje :P

Vanmorgen had ik dus weer internettoegang via de Genexis. Dankzij het lijstje van @ernstoud wist ik echter wat me te doen stond als ik mijn EdgeRouter wilde gebruiken, waarvoor nogmaals hartelijk dank.

Dus: in de FTU de 2e (lege) huls eruit gehaald en deze uit elkaar gehaald. SC kabeltje van fs.com erin gefrot en weer in elkaar geklikt. Andere kant in de SFP gestoken (ook besteld bij fs.com) en de SFP weer in de mediaconverter van TP-Link. Aangesloten en kreeg gelijk fysieke link op de kabel.

Helaas lukte het niet echt met de EdgeRouter. Op een gegeven moment maar een factory reset gedaan, VLAN 100 op de eth4 poort (waar de UTP uit de mediaconverter in zit) en toen had ik op de EdgeRouter internettoegang. Helaas boven op mijn eigen PC niet. Even was ik bang dat ik toch allemaal switches moest gaan kopen die VLANs ondersteunen (PC boven zit achter een aparte switch) maar toen bedacht ik me dat, als de EX het VLAN er al op tagt, dat voor "domme" switches ook geen probleem hoort te zijn.

Nogmaals factory reset en toen stap voor stap alles ingesteld. VLAN 100 op de eth4 poort, check. IP adres van de EX veranderen naar 192.168.0 (mijn hele netwerk zit daarin en ik heb geen zin in omnummeren :P), DHCP aan, reboot, check, werkt nog steeds. Boven ging het ook werken en toen kwam ik er achter dat ik niet had gekeken naar de DHCP leases. Gelukkig had ik een backup van de config van de EX die je met notepad kunt openen dus daar de static mappings uitgehaald, in de EX gezet, hele netwerk gereboot en nu werkt alles weer 8)

Ik hoefde dus niet bij Delta het MAC adres van de EX door te geven. Dat komt, zoals ik het nu begrijp, omdat dit nog "PtP glasvezel" betreft en geen XGSPON.

Toen nog even hardware offloading aangezet op de EX (anders blijf je steken op 400mbit) en nu haal ik bijna de 1Gbit. Pfew.

Nu nog het interactieve ontvangertje geleverd zien te krijgen. TV gaat echter via VLAN 101 en ook deze ontvanger komt achter een aparte switch, iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Arfman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:35:
[...]

Vannacht om 01:15 kwam de boel weer tot leven. Ben nu druk aan het werk maar zodra ik tijd heb ga ik eens prutsen met de SFP en mediaconverter zodat ik mijn EdgeRouter kan gebruiken, want dat Genexis ding is verschrikkelijk.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Caiway heeft mijn verbinding stopgezet, maar nog niet de diensten afgesloten (?). Delta kan pas morgen mijn verbinding actief maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arfman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:21:
Nou, dat was wel even een avontuurtje :P

...

Nu nog het interactieve ontvangertje geleverd zien te krijgen. TV gaat echter via VLAN 101 en ook deze ontvanger komt achter een aparte switch, iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat?
Maar wat je allemaal niet leert als het niet direct werkt! Is ook wat waard.

Bij de nieuwe infra zit IPTV ook op VLAN100 en zou die STB dus nu al gewoon moeten werken. Ik praat hier anderen na, heb er zelf geen ervaring mee.

VLAN101 is nog wel aanwezig, dus dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

ernstoud schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:32:
[...]

Maar wat je allemaal niet leert als het niet direct werkt! Is ook wat waard.
Zeker! Het is me allemaal een stuk duidelijker geworden nu :)
Bij de nieuwe infra zit IPTV ook op VLAN100 en zou die STB dus nu al gewoon moeten werken. Ik praat hier anderen na, heb er zelf geen ervaring mee.

Als het ook via VLAN100 gaat moet het goed gaan. Ik laat het nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:08
[...]

Bij Caiway werkt STB ook via VLAN100, zelfs met IGMP Snooping uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

Larry schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:19:
[...]

Bij Caiway werkt STB ook via VLAN100, zelfs met IGMP Snooping uitgeschakeld.
Correct.

Echter heeft men bij eigen modem keuze instructies wel wat geschreven over een aantal subnets dat via VLAN101 zou moeten lopen voor TV.
Echter werkt het zonder op VLAN100 ook 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

bennierex schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:25:
[...]

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Caiway heeft mijn verbinding stopgezet, maar nog niet de diensten afgesloten (?). Delta kan pas morgen mijn verbinding actief maken…
Rond 16:00 ineens weer verbinding op de lijn! Geen idee of het nu helemaal goed is, aangezien ik nog hetzelfde IP heb en ik vermoed ook nog op 350/350mbit, maar ik zal morgen eens kijken hoe dat zit. In ieder geval weer internet nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Had begin van het jaar een proefabonnement bij Delta maar omdat bij XGS-Pon geen bridge mogelijkheid was weer opgezegd. Omdat ik nu op het Caiway forum lees dat de KPN XGS-PON ONT ook op het Delta netwerk werkt kijk ik nog eens naar de abonnementen van Delta maar wat is dat duur na één jaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TULe4WqbTNPYohDNylrX2fkFJc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJGimkRBIqLygMyF1WYx6k7O.jpg?f=fotoalbum_large
Ik betaal nu voor mijn VDSL abonnement €29,50 en ik haal 90 Mbps down / 15 Mbps up.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:04
Jan-1981 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:13:
Had begin van het jaar een proefabonnement bij Delta maar omdat bij XGS-Pon geen bridge mogelijkheid was weer opgezegd. Omdat ik nu op het Caiway forum lees dat de KPN XGS-PON ONT ook op het Delta netwerk werkt kijk ik nog eens naar de abonnementen van Delta maar wat is dat duur na één jaar.[Afbeelding]
Ik betaal nu voor mijn VDSL abonnement €29,50 en ik haal 90 Mbps down / 15 Mbps up.
Heb je wel de goede postcode ingetoetst? Bij XGS-PON zijn de snelheden up en down gelijk dus dan is het 150/150 € 42,50 1000/1000 € 45 (na 1 jaar €50) en 8Gbps € 67,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
esky schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:20:
[...]Heb je wel de goede postcode ingetoetst? Bij XGS-PON zijn de snelheden up en down gelijk dus dan is het 150/150 € 42,50 1000/1000 € 45 (na 1 jaar €50) en 8Gbps € 67,50.
Ik heb de goede poctcode ingetypt op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/ maar waarschijnlijk geeft de site de snelheid van de kabel en wordt de aanwezigheid van de glasvezellijn niet meer herkent (Kapelle).

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je krijgt inderdaad niet de glasvezel opties te zien.. dat wordt denk ik even de KS contacteren

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 18:22
Kent iemand een internet vergelijking website waarin Delta ook wordt meegenomen? Tot nu toe vind ik alleen sites die zeggen dat ze dit doen maar als ik een postcode test waarin ik op de Delta site zie dat XGS-PON mogelijk is, wordt Delta toch niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:00
Hoi,

Ik ben vandaag aan het stoeien gegaan met aansluiten van Delta Fiber Zakelijk. Van te voren eigen moden aangeschaft de Genexis Element TK01-P2110-EU- zoals eerder in dit topic beshreven ter vervanging van de Nokia. Vanwege zakelijke lijn en port forwardings etc.

De Genexis werkt inmiddels, krijg netjes een DHCP adres op de firewall (Sonicwall) met vlan 100 Tagged. Allee internet wil niet werken. Krijg geen ping response etc. Al meedere malen vandaag met de klantenservice gebeld ( werden zo'n beetje gek van me) Maar omdat ik eigen modem heb kunnen ze niet meer helpen. Status lampje van de Genexis is connected, krijg ook netjes DHCP WAN adres.

Iemand suggesties wat dit kan zijn? Volgens Delta is alles aan hun kant uiteraard goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

robertwebbe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:32:
Kent iemand een internet vergelijking website waarin Delta ook wordt meegenomen? Tot nu toe vind ik alleen sites die zeggen dat ze dit doen maar als ik een postcode test waarin ik op de Delta site zie dat XGS-PON mogelijk is, wordt Delta toch niet getoond.
Geen direct antwoord op je vraag, maar Delta geeft aan dat er “later dit jaar” bij ons pas >1Gb mogelijk is (we zitten momenteel nog op PtP). Wellicht is dat de oorzaak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFjcb8nKnx7GaHyYhtytH9lu-qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eyeeLTtvsfnqGFQT5CeDVM2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door bennierex op 28-04-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
Hoi,

Ik ben vandaag aan het stoeien gegaan met aansluiten van Delta Fiber Zakelijk. Van te voren eigen moden aangeschaft de Genexis Element TK01-P2110-EU- zoals eerder in dit topic beshreven ter vervanging van de Nokia. Vanwege zakelijke lijn en port forwardings etc.

De Genexis werkt inmiddels, krijg netjes een DHCP adres op de firewall (Sonicwall) met vlan 100 Tagged. Alleen internet wil niet werken. Krijg geen ping response etc. Al meedere malen vandaag met de klantenservice gebeld ( werden zo'n beetje gek van me) Maar omdat ik eigen modem heb kunnen ze niet meer helpen. Status lampje van de Genexis is connected, krijg ook netjes DHCP WAN adres.

Iemand suggesties wat dit kan zijn? Volgens Delta is alles aan hun kant uiteraard goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Laatst online: 10-03 17:27
Kan je vanaf je interne netwerk wel het DHCP addresss pingen en eventueel de default gateway die je van de DHCP server hebt gekregen ? Zijn er rules op de firewall die verkeer toestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
w1mm13 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:08:
Kan je vanaf je interne netwerk wel het DHCP addresss pingen en eventueel de default gateway die je van de DHCP server hebt gekregen ? Zijn er rules op de firewall die verkeer toestaan ?
Nee dat werkt niet, krijg requested timed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

@andriesb435 en als je je firewall er tussenuit haalt en er direct een pc aan koppelt? Heb je dan wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
bennierex schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:31:
@andriesb435 en als je je firewall er tussenuit haalt en er direct een pc aan koppelt? Heb je dan wel internet?
Had ik ook al gedaan. Kreeg netjes zelfde IP-adres maar geen internet ping of wat dan ook. Zelfde verhaal met het Nokia modem er tussen, zoals het is opgeleverd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

andriesb435 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:38:
[...]

Had ik ook al gedaan. Kreeg netjes zelfde IP-adres maar geen internet ping of wat dan ook. Zelfde verhaal met het Nokia modem er tussen, zoals het is opgeleverd dus :)
Vreemd. Dan moet er haast wel iets mis zijn aan de kant van Delta. Neem aan dat de klantenservice je wel wil/kan helpen als je de Nokia hebt aangesloten?
Pagina: 1 ... 31 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.