Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

ernstoud schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:02:
Ik denk dat Caiway die Titanium-22 terug wil en als je vraagt om een Titanium-22 in bridge je die van Delta zult krijgen. Er zijn hier en in de Caiway threads op Tweakers al eerder situaties geschetst waar identieke apparatuur toch gewisseld moest worden.

Er was/is sprake dat de Titanium-22 alleen bij het business pakket mogelijk was/is. Ik zeg “was/is” omdat er meldingen zijn geweest dat nu met de vrije modemkeuze iedereen om een Titanium-22 kan vragen.

Het beste is denk ik dat je bij Delta even informeert hoe en wat. En die monteur lijkt me onzin.
Helder, dank. Ik ga even informeren bij Delta hoe en wat. Als ik het zelf kan ga ik niet zitten wachten op een monteur.

De Ubiquiti mediaconverter is ook niet heel prijzig, dus misschien dat ik die route wel neem.

@TheProphet Ik doe niks weg verder, maar die ik nu heb is van Caiway.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:09

TheProphet

unifi-forum.nl

Yes, en zoals @wout al aangeeft, het modem van Caiway zal wel terug moeten. Hier krijg je van Caiway bericht over. Je kan dit kosteloos retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
@Stillekracht @Barre73 en @esky .
Het gaat me niet zozeer om of wat de gemeente doet of zegt mag.
Het gaat mij erom dat DFN gelogen heeft. Zij gaan niet deze maand beginnen met de aanleg van glasvezel hier in Uitgeest. Ze hebben niet eens een plan noch vergunning. Dat is voor mij een rede om niet meer met die lui in zee te willen.
Nu maar even afwachten waar E-fiber mee komt. Die gaan later in dit jaar pas met de bewoners communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
babbelbox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:29:
Het gaat mij erom dat DFN gelogen heeft. Zij gaan niet deze maand beginnen met de aanleg van glasvezel hier in Uitgeest. Ze hebben niet eens een plan noch vergunning. Dat is voor mij een rede om niet meer met die lui in zee te willen.
Nu maar even afwachten waar E-fiber mee komt. Die gaan later in dit jaar pas met de bewoners communiceren.
Ik woon niet in Uitgeest, maar als ik google kom ik berichten tegen als deze en deze waarin staat dat de aannemer deze maand gaat beginnen.

Misschien even langslopen bij het informatiepunt van Delta op de Hogeweg 107?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:38
Alle partijen hebben dezelfde uitdagingen. Kijk eens naar Zeevang waar E-fiber al aanlegt. Ze zijn al vele jaren bezig en nog steeds niet klaar. Dat was van tevoren ook niet het plan.

Maar @babbelbox Je moet doen wat je goed dunkt, maar heb wat meer respect voor een partij die ook jou van glasvezel wil voorzien zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babbelbox schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:29:
Dus DFN serveert u af maar er moet afgewacht worden waar E-fiber mee komt |:(

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Als ik naar het bericht van de gemeente kijk en de recente nieuwsberichten welke @esky aanhaalt zou het mij niets verbazen als de onrust hier bij de gemeente vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stillekracht schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:46:
Als ik naar het bericht van de gemeente kijk en de recente nieuwsberichten welke @esky aanhaalt zou het mij niets verbazen als de onrust hier bij de gemeente vandaan komt.
Zal niet de eerste keer zijn dat politieke of persoonlijke belangen meespelen, zoals laatst m.b.t. het Meta hyperscale datacenter in Zeewolde.

Hier juni 2018 ingeschreven voor glasvezel bij Caiway. Kort daarvoor probeerde KPN het gebied alsnog te “claimen”. Pas in januari 2021 opgeleverd. Dus soms is geduld nodig, niet altijd gemakkelijk als je VDSL met 11/2 Mbps. down/up hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBKUHR
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-05 20:30
Ik woon zelf in Uitgeest en volg deze discussie graag, zelf ben ik blij dat Delta wil aanleggen, voornamelijk voor de “meerwaarden”, echter vindt ik het zeer treurig om zo een communicatie vanuit de gemeente te zien. Dit zal allen maar vertraging oplopen!

Ik ga me morgen aanmelden voor Delta, en zal mensen overtuigen in Uitgeest om dit te doen, ja false beloftes in levering helpen niet, echter wonen we in een land waar iedereen alles de volgende dag verwacht, WAKE UP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:28
@RJBKUHR ik verwacht het niet meteen. Ik verwacht dat als de verkoper zegt dat ze gaan aanleggen vanaf deze week, en ik dus binnenkort iemand in huis kan verwachten voor de schouw, ik niet van de gemeente krijg te horen dat er helemaal geen vergunning is voor DFN.
Vooralsnog is het alleen E-fiber die een vergunning heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
babbelbox schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:42:
@RJBKUHR ik verwacht het niet meteen. Ik verwacht dat als de verkoper zegt dat ze gaan aanleggen vanaf deze week, en ik dus binnenkort iemand in huis kan verwachten voor de schouw, ik niet van de gemeente krijg te horen dat er helemaal geen vergunning is voor DFN.
Vooralsnog is het alleen E-fiber die een vergunning heeft...
Volgende de telecommunicatiewet en de ACM bestaat er helemaal niet zoiets als een “vergunning”. Er is alleen sprake van het instemmingsbesluit. Een gemeente kan helemaal een marktpartij niet weigeren. Volgens mij schaatst de gemeente Uitgeest een hele wonderlijke schaats…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 23:06
ernstoud schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:01:
[...]

Volgende de telecommunicatiewet en de ACM bestaat er helemaal niet zoiets als een “vergunning”. Er is alleen sprake van het instemmingsbesluit. Een gemeente kan helemaal een marktpartij niet weigeren. Volgens mij schaatst de gemeente Uitgeest een hele wonderlijke schaats…
Een instemminsbesluit wordt wel vaak vergunning genoemd. Daarnaast is het mogelijk zoals eerder genoemd dat DFN een overeenkomst wil met de gemeente met betrekking tot lagere leges en/of andere aanleg diepte.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:46

1lau

Hearthstone Arena Player

babbelbox schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:18:
@RogerSch ,@RoyPh en @Kriss1981
Ik denk dat ik ook 'slachtoffer' geworden ben van een agressieve ronseling van klanten door Delta.
Via reclame kwam ik er achter dat Delta binnenkort bij ons (Uitgeest - NH) glasvezel internet kan leveren omdat Delta Fiber Netwerk hier gaat aanleggen. Ik heb me direct ingeschreven.
Blijkt nu, DFN heeft helemaal geen contract met de gemeente, maar E-fiber is dit gegund.
Ik heb zojuist ook maar direct m'n aanmelding bij Delta herroepen (had me ingeschreven op de 4e vorige week, dus nog wel zeer kort geleden) dus hopelijk loopt het met een sisser af.
Ik vind het nogal brutaal van Delta, klanten halen onder valse voorwenselen, ze gaan nl helemaal zelf niets aanleggen. En ik vraag me ook af of als E-fiber straks de aanleg heeft gedaan er dan wel door Delta kan worden aangeboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3BS4yUFt0mSPOK3vsdyUvcOtnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKh0Cr6id93SGAlz94oWIj1l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcT4B8X-R3SPqPV6TZQF1kXFqTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8oBsdrIvuvngI9tchfgxITZ.jpg?f=fotoalbum_large

Word nog best een rel in ons kleine dorp, ik vond het al verdacht.

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1lau schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Word nog best een rel in ons kleine dorp, ik vond het al verdacht.
Leuk, artikelen in een blaadje waarbij gewoon de info van de gemeente overgeschreven is. In plaats van even met DFN contact opnemen. Hele rare gemeente. Want nogmaals; ze kunnen Delta niet weigeren. Doen ze dat wel krijgen ze de VNG en de ACM op hun dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiff schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:10:
[...]

Een instemminsbesluit wordt wel vaak vergunning genoemd. Daarnaast is het mogelijk zoals eerder genoemd dat DFN een overeenkomst wil met de gemeente met betrekking tot lagere leges en/of andere aanleg diepte.
Zoals gezegd, het gaat niet om een vergunning. Dat woord staat niet in de Telecommunicatie wet. Dus dan is het bijzonder om dat woord te gebruiken omdat het absoluut juridisch een compleet andere betekenis heeft.

En dat wat jij “overeenkomst” noemt, noemt de wet dus het instemmingsbesluit. Ik heb het idee dat in Uitgeest de gemeente ambtenaren hoogstnodig eens juridisch bijgeschoold worden, om te beginnen in de VNG richtlijnen en in de diverse wetgeving over mededinging, telecommunicatie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 21:06
Hier in de gemeente Het Hogeland speelt iets soortgelijks: Echter hier is het Delta Fiber dat een convenant heeft gesloten met de gemeente en ViberQ dat agressief campagne voert.

De gemeente communiceerde dat delta fiber de partij was die in de gemeente glasvezel gaat aanleggen. Inmiddels zijn de plooien gladgestreken en lijkt het erop dat beide partijen gaan aanleggen.
De gemeente heeft aangegeven bang te zijn voor versplintering, met als gevolg dat er helemaal geen glasvezel wordt aangelegd (naar mijn mening terecht, voor een grote plattelandsgemeente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:24:
Hier in de gemeente Het Hogeland speelt iets soortgelijks: Echter hier is het Delta Fiber dat een convenant heeft gesloten met de gemeente en ViberQ dat agressief campagne voert.

De gemeente communiceerde dat delta fiber de partij was die in de gemeente glasvezel gaat aanleggen. Inmiddels zijn de plooien gladgestreken en lijkt het erop dat beide partijen gaan aanleggen.
De gemeente heeft aangegeven bang te zijn voor versplintering, met als gevolg dat er helemaal geen glasvezel wordt aangelegd (naar mijn mening terecht, voor een grote plattelandsgemeente)
Dat gebeurde hier dus ook. Delta was druk bezig met de plannen, werving e.d. waarbij 50% inschrijving nodig was om de uitrol te starten. Een paar weken voor de deadline kwam opeens KPN om de hoek, ook met de eis van 50%. Dat kon betekenen patstelling en geen aanleg dus. Gelukkig verlaagde Delta de limiet en is de aanleg doorgegaan. KPN had alleen brieven verstuurd, meer niet. Kost weinig en je zaait onrust. Nuttig als je 4000 abonnementen als KPN zijnde dreigt te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Zoals gezegd, het gaat niet om een vergunning. Dat woord staat niet in de Telecommunicatie wet. Dus dan is het bijzonder om dat woord te gebruiken omdat het absoluut juridisch een compleet andere betekenis heeft.

En dat wat jij “overeenkomst” noemt, noemt de wet dus het instemmingsbesluit. Ik heb het idee dat in Uitgeest de gemeente ambtenaren hoogstnodig eens juridisch bijgeschoold worden, om te beginnen in de VNG richtlijnen en in de diverse wetgeving over mededinging, telecommunicatie e.d.
Nee, dat wat hij overeenkomst noemt is ook echt een (samenwerkings)overeenkomst. Ik heb er meerdere in handen gehad... Een overeenkomst van een aantal pagina's met een aantal afspraken van beider kanten, zoals afspraken over toezicht, een communicatie matrix en natuurlijk de afgesproken leges en degeneratiekosten (als deze afwijken van de normale leges verordening). Vaak ook met een kaartje van het totale aan te sluiten gebied zodat daar later geen discussie over ontstaat.
De echte instemmingsaanvraag en opvolgend instemmingsbesluit komt pas later als de engineering klaar is en die wordt vaak per gebiedje aangevraagd (vaak per PoP gebied).

NB: er zijn gemeentes waarbij zowel een instemming als een vergunning van toepassing is. De instemming regelt het tracé en de vergunning regelt de wijze van werken, tijden etc.. En dat kan en mag ook volgens de Telecomwet.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 12-03-2022 19:17 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artikel 5.5 lid 1 van de Telecommunicatiewet:

“Indien voor de aanleg, instandhouding of opruiming van kabels ten dienste van een openbaar elektronisch communicatienetwerk zowel een aanvraag voor een besluit als bedoeld in artikel 5.4, eerste lid, onder b, bij burgemeester en wethouders van de gemeente binnen wiens grondgebied de uit te voeren werkzaamheden plaats zullen vinden, als een aanvraag voor een vergunning al dan niet bij een ander bestuursorgaan op grond van een andere wet is ingediend, dan stelt de aanvrager burgemeester en wethouders hiervan op de hoogte.”

Nergens in de Telecommunicatiewet staat dat de gemeente een vergunning moet/mag verlenen. Zoals hierboven vetgedrukt, kan het wel zijn dat er op grond van een andere wet een vergunning aangevraagd moet worden. Bijvoorbeeld als er ‘s-nachts gewerkt moet worden, of als er veiligheidseisen zijn conform het bouwbesluit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ernstoud schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:03:
Artikel 5.5 lid 1 van de Telecommunicatiewet:

“Indien voor de aanleg, instandhouding of opruiming van kabels ten dienste van een openbaar elektronisch communicatienetwerk zowel een aanvraag voor een besluit als bedoeld in artikel 5.4, eerste lid, onder b, bij burgemeester en wethouders van de gemeente binnen wiens grondgebied de uit te voeren werkzaamheden plaats zullen vinden, als een aanvraag voor een vergunning al dan niet bij een ander bestuursorgaan op grond van een andere wet is ingediend, dan stelt de aanvrager burgemeester en wethouders hiervan op de hoogte.”

Nergens in de Telecommunicatiewet staat dat de gemeente een vergunning moet/mag verlenen. Zoals hierboven vetgedrukt, kan het wel zijn dat er op grond van een andere wet een vergunning aangevraagd moet worden. Bijvoorbeeld als er ‘s-nachts gewerkt moet worden, of als er veiligheidseisen zijn conform het bouwbesluit.
Je begint een beetje door te draven. Je hoeft mij niet te vertellen wat er in hoofdstuk 5 van de TW staat. Ik gebruik dat bijna dagelijks. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat een vergunning wel degelijk aan de orde kan zijn naast een instemming en dat de Telecomwet daar niks over zegt. En eigenlijk zeg jij dat nu ook maar op een iets te betweterige manier...

Dit gaat te ver off topic want heeft verder niks te maken met Delta. Hooguit met de manier waarop de gemeente Uitgeest communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:52
Ik heb even een vraag. Een collega van mij is over gestapt naar Delta en sindsdien kan zijn vrouw niet meer inloggen op de RDP van haar werk. Ze heeft gewoon een rdp icoontje en drukt daarop. Je ziet heel even een scherm maar daarna stopt hij ermee zonder foutmelding.

Op mobiele hotspot of over ziggo werkt het wel.

Iemand enig idee. Aan de delta helpdesk heb je vrij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:27
sgouman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:44:
Ik heb even een vraag. Een collega van mij is over gestapt naar Delta en sindsdien kan zijn vrouw niet meer inloggen op de RDP van haar werk. Ze heeft gewoon een rdp icoontje en drukt daarop. Je ziet heel even een scherm maar daarna stopt hij ermee zonder foutmelding.

Het kan zijn dat je door je overstap een nieuw IP adres hebt gekregen, en Caiway&Delta hebben soms wel eens de neiging om eem buitenlands blok ik te kopen.
Misschien heb je er dus 1 te pakken die nog een geo locatie heeft die sta daard geblokkeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

sgouman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:44:

Dit zal natuurlijk ook niet aan Delta liggen als provider, zonder verdere info hebben je hier ook vrij weinig aan.
Zit er block op de firewall van de werkgever iod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Barre73 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:28:
[...]
Dit gaat te ver off topic want heeft verder niks te maken met Delta. Hooguit met de manier waarop de gemeente Uitgeest communiceert.
Goed punt, misschien beter om een apart topic aan te maken over de glasvezelverwarring in Uitgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:02
Sinds gisteravond heb ik ineens extreem veel artifacting bij snelle beelden van TV van Delta. Geen enkel probleem met de internet verbinding verder. Iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:12

BeyondThunder

Lost Lightning

Heeft iemand al wat meer (inside) informatie over Dolby Digital bij Delta TV?
Ik ben over gestapt van Caiway naar Delta en DD mis ik het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Laatst online: 10-03 17:27
BeyondThunder schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:40:
Dat is wel echt een misser van Delta en weerhoudt mij om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:12

BeyondThunder

Lost Lightning

@w1mm13 En je hebt ook helemaal gelijk, ik heb hier een 7.1 systeem. En er is eigenlijk geen DSP setting die het stereo signaal knap kan vertalen.
Dolby ProLogic II Cinema, komt het best in de buurt. Maar in sommige programma's is het achtergrond geluid veel te sterk aanwezig zodat je de stemmen niet meer hoort.
Bij Caiway heb ik dit nooit gehad, maar als het goed is komt DD ook naar Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hldrn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-11-2022
Beste mensen,

Ik heb glasvezel van Cogas, eerst via Fiber, later werd dit Online.
Dit was in combinatie met een Genexis glasmodem en een Fritz box.

Onlangs ben ik overgestapt van Online naar Delta glasvezel. Genexis glasmodem en Fritz box eruit een een gecombineerd Genexis glasmodem erin. Daarnaast een IPTV kastje van Delta en TP-link deco routers (3 stuks).

Alles werkt helemaal prima.
Echter had ik op een tweede tv altijd een Amiko A6 IPTV. Deze deed het in combinatie met Online en de Fritzbox, zowel via WiFi of bedraad, altijd perfect.

Helaas krijg ik hem via het Genexis modem niet goed werkend. De Amiko heeft internet. Ik kan browsen, apps downloaden, youtube, netflix etc. Maar zodra ik IPTV aanklik krijg ik de melding dat "Inloggen is mislukt".

Wanneer ik de Amiko verbind met mijn mobiele netwerk via een mobiele hotspot, werkt de IPTV wel gewoon. Het lijkt mij dus zo dat er iets wordt geblokkeerd in het Genexis modem. Ik heb hier al op ingelogd, maar kan daar niets vinden dat ik kan aanpassen of wijzigen.

Kan iemand mij erop wijzen wat ik zou kunnen proberen?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hldrn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:30:
Beste mensen,

Onlangs ben ik overgestapt van Online naar Delta glasvezel. Genexis glasmodem en Fritz box eruit een een gecombineerd Genexis glasmodem erin. Daarnaast een IPTV kastje van Delta en TP-link deco routers (3 stuks).

Echter had ik op een tweede tv altijd een Amiko A6 IPTV. Deze deed het in combinatie met Online en de Fritzbox, zowel via WiFi of bedraad, altijd perfect.

Helaas krijg ik hem via het Genexis modem niet goed werkend. De Amiko heeft internet. Ik kan browsen, apps downloaden, youtube, netflix etc. Maar zodra ik IPTV aanklik krijg ik de melding dat "Inloggen is mislukt".

Wanneer ik de Amiko verbind met mijn mobiele netwerk via een mobiele hotspot, werkt de IPTV wel gewoon. Het lijkt mij dus zo dat er iets wordt geblokkeerd in het Genexis modem. Ik heb hier al op ingelogd, maar kan daar niets vinden dat ik kan aanpassen of wijzigen.

Alvast dank!
IMGP snooping staat aan? Ivm multicast.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:40:
https://www.zeelandnet.nl...diokwaliteit-4#post220133

Dit is het laatste wat we weten, binnenkort komt er nieuws over.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste mensen,

Alvast dank!
Gezien het feit dat ik een nieuwe Amino kreeg bij een update van 700Mbps naar 1Gbps (voor Caiway betekende dat een nieuw abonnement) en inderdaad de “oude” stopte met werken, denk ik dat de Amino geregistreerd staat op je abonnement met een code, encryptie o.i.d., die Amiko is niet geregistreerd dus.

Maar wat bedoel je dan met “ Wanneer ik de Amiko verbind met mijn mobiele netwerk via een mobiele hotspot, werkt de IPTV wel gewoon.”?

Ik neem aan dat je dan naar een openbaar kanaal keek met die test en niet naar Delta IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar als het een openbare bron betreft zou het in zijn algemeen vreemd zijn dat dat niet over de Delta verbinding kan, maar wel over een mobiele verbinding. toch?

Wat ik nog weet van Caiway interactief was dat de ontvangers inderdaad worden geregistreerd en geactiveerd op serienummer / mac adres

[ Voor 35% gewijzigd door rfbroek op 16-03-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rfbroek schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:36:
Maar als het een openbare bron betreft zou het in zijn algemeen vreemd zijn dat dat niet over de Delta verbinding kan, maar wel over een mobiele verbinding. toch?

Wat ik nog weet van Caiway interactief was dat de ontvangers inderdaad worden geregistreerd en geactiveerd op serienummer / mac adres
Dit verhaal klopt helemaal. Het MAC-adres van de decoder moet geregistreerd staan bij Delta/Caiway. Anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Even inhaken op eigen modemkeuze enzo.
Sinds 2 maart bij Delta (vanaf Caiway gekomen) actief! Jeej!
Werkt allemaal prima. Ik denk ik laat de Caiway modem hangen, die werkt nog prima. Maar die moet ik nu na 14 dagen terugsturen. Dus een kabel besteld om te koppelen aan mijn Unifi Dream Machine Pro (UDM Pro).

Echter, geen link, 0,0... Het gekke is dat ik het eerder heb aangesloten bij anderen en dat werkte gelijk. Ik heb 2 kabels getest, 2 SFP modules (FS en Unifi). Maar helemaal niets. De WAN/WAN2 omgewisseld, Dream Machine gereboot. Ook interne poort gebruikt. Dus het ligt niet aan de poort of kabel (denk ik, want beide zijn dubbel en getest).

Zit ik misschien mis met mijn kabel? Ik heb dit van FS.com besteld:

Customized Simplex OS2 Single Mode LC/SC/FC/ST/LSH/MU Fiber Optic Patch Cable
  • Cable Color: Yellow
  • Connector A: LC UPC
  • Connector B: SC APC
  • Cable Jacket: PVC
  • Cable Diameter: 2.0mm
  • Length: 30m
De modules die ik heb getest:
  • Unifi Single-Mode SFP Fiber Module, 1G, BiDi (1.25g), 3km
  • (https://www.amazon.com/Ubiquiti-UF-SM-1G-S-UFiber-Single-Mode-Module/dp/B072FHMZHZ , de groene in de UDM)
  • FSGeneric Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1550nm-TX/1310nm-RX 10km DOM LC SMF Transceiver Module #75340, 10KM ( https://www.fs.com/de-en/products/75340.html dan de Unifi versie aangeklikt)
Beide een no. De modem van Caiway erin en de kermis begint gelijk te branden, geen probleem. (Wan poort op LAN, dus geen SFP).
Wat heb ik geprobeerd?
  • Exact dezelfde kabel getest (1 zit nu onder de grond, om te controleren of er een kabelbreuk is)
  • Andere poort op de UDM getest (die normaal wel werkt op 10 gigabit
  • Netwerk binnen Unifi Console aangepast tussen WAN/WAN2 en de Lan gekoppeld en nieuwe Lan aangemaakt en omgewisseld in alle mogelijke volgorde
  • 2 Soorten SFP modules gebruikt
  • Meermaals het groene stuk van de fibrekabel in het COGAS/Glasvezel box gedrukt (in het plastic bracket gehangen, verschillende manieren, dus met rubbertje zodat de glasvezel punt uitsteekt en zonder). Als ik hem naast de nieuwe en oude Genexis modem houdt dan hebben ze dezelfde lengte
  • UDM Pro gereboot (per poging)
  • VLAN op 100 ingesteld
Wat ik wellicht nog zou kunnen doen:
  • Factory reset?
  • VLAN 9 instellen voor activatiepagina?
  • De vriend die heeft geholpen gaat het bij hem thuis proberen met mijn kabel, daar werkt zijn huidige situatie met hetzelfde materiaal en provider wel. Uitkomst heb ik nog niet.
Maar wil eigenlijk weten of ik goed zit qua kabel, begin toch wel te balen. Vooral omdat 30m kabel best wel lange levertijd heeft (4+ weken).

[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 17-03-2022 14:49 . Reden: Link naar Amazon krijg ik niet werkend... ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschuwing voor degenen met een Mikrotik router...

Vanaf IP adres 83.128.71.41 worden weer scans naar poorten 23 en 7547 uitgevoerd in het DFN netwerk naar Mikrotik "vriendjes" om bekende kwetsbaarheden in RouterOS (Winbox) te misbruiken.

Meer info o.a. hier: https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?t=132368

Twee weken geleden gemeld aan het DFN SOC maar ik zie de scans nog steeds dus dat heeft klaarblijkelijk geen prioriteit bij het SOC. Merkwaardig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:10:
Werkt allemaal prima. Ik denk ik laat de Caiway modem hangen, die werkt nog prima. Maar die moet ik nu na 14 dagen terugsturen. Dus een kabel besteld om te koppelen aan mijn Unifi Dream Machine Pro (UDM Pro).

Echter, geen link, 0,0... Het gekke is dat ik het eerder heb aangesloten bij anderen en dat werkte gelijk. Ik heb 2 kabels getest, 2 SFP modules (FS en Unifi). Maar helemaal niets. De WAN/WAN2 omgewisseld, Dream Machine gereboot. Ook interne poort gebruikt. Dus het ligt niet aan de poort of kabel (denk ik, want beide zijn dubbel en getest).

• (https://www.amazon.com/Ubiquiti-UF-SM-1G-S-UFiber-Single-Mode-Module/dp/B072FHMZHZ , de groene in de UDM)
  • FSGeneric Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1550nm-TX/1310nm-RX 10km DOM LC SMF Transceiver Module #75340, 10KM ( https://www.fs.com/de-en/products/75340.html dan de Unifi versie aangeklikt)
Beide een no. De modem van Caiway erin en de kermis begint gelijk te branden, geen probleem. (Wan poort op LAN, dus geen SFP).
Wat heb ik geprobeerd?
  • Exact dezelfde kabel getest (1 zit nu onder de grond, om te controleren of er een kabelbreuk is)
  • Netwerk binnen Unifi Console aangepast tussen WAN/WAN2 en de Lan gekoppeld en nieuwe Lan aangemaakt en omgewisseld in alle mogelijke volgorde
  • Meermaals het groene stuk van de fibrekabel in het COGAS/Glasvezel box gedrukt (in het plastic bracket gehangen, verschillende manieren, dus met rubbertje zodat de glasvezel punt uitsteekt en zonder). Als ik hem naast de nieuwe en oude Genexis modem houdt dan hebben ze dezelfde lengte
  • VLAN op 100 ingesteld
  • Factory reset?
  • De vriend die heeft geholpen gaat het bij hem thuis proberen met mijn kabel, daar werkt zijn huidige situatie met hetzelfde materiaal en provider wel. Uitkomst heb ik nog niet.
Maar wil eigenlijk weten of ik goed zit qua kabel, begin toch wel te balen. Vooral omdat 30m kabel best wel lange levertijd heeft (4+ weken).
Volgens de specs --

o TX 1310 nm
o RX 1480 - 1580 nm

Als ik het goed zie heb je die precies omgedraaid |:(

Ik heb deze en die werkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

w1mm13 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Volgens de specs --

o TX 1310 nm
o RX 1480 - 1580 nm

Als ik het goed zie heb je die precies omgedraaid |:(

Ik heb deze en die werkt ...
Omg. Dan heb ik dus van beide modules de verkeerde |:( 8)7
Ik ga eens kijken of ik die uit de nieuwe Genexis kan slopen, zag wat posts voorbij komen dat daar ook een SFP module inzat. De bestellingen bij FS.com ben ik ondertussen zat. Ben 150 euro verder, elke keer verzendkosten betalen enzo. Kreeg 1 keer al verkeerde kabel (wel goed, maar er zat een mooi ijzeren draairondje op vastgelast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:10:

Wat heb ik geprobeerd?
  • VLAN op 100 ingesteld
  • Factory reset?
Als je echt die 75340 van fs.com hebt gebruikt dan heb je de verkeerde. Dat is degene die aan de andere zijde, zeg maar in de POP zit qua frequenties. Je moet een SFP hebben met een blauw label om de clip, dus deze:

https://www.fs.com/de-en/products/75335.html

En als je van Unifi de SFP ook met het gele label hebt geprobeerd en niet de blauwe geldt daar hetzelfde voor. Je moet dus TX/RX 1310/1490 of 1310/1550 hebben.

Ah, ik zie dat er iemand al sneller reageerde.. :)

En sidenote: 3 km. spec. is wel erg weinig. In de Platinum zit een SFP van 20 km. Dus dat lijkt de norm de Genexis gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Als je echt die 75340 van fs.com hebt gebruikt dan heb je de verkeerde. Dat is degene die aan de andere zijde, zeg maar in de POP zit qua frequenties. Je moet een SFP hebben met een blauw label om de clip, dus deze:

https://www.fs.com/de-en/products/75335.html

En als je van Unifi de SFP ook met het gele label hebt geprobeerd en niet de blauwe geldt daar hetzelfde voor. Je moet dus TX/RX 1310/1490 of 1310/1550 hebben.

Ah, ik zie dat er iemand al sneller reageerde.. :)
Klopt, alle zijn geel die ik gebruik i.p.v. blauw (zoals in de Genexis Modem)
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Omg. Dan heb ik dus van beide modules de verkeerde |:( 8)7
Ik ga eens kijken of ik die uit de nieuwe Genexis kan slopen, zag wat posts voorbij komen dat daar ook een SFP module inzat. De bestellingen bij FS.com ben ik ondertussen zat. Ben 150 euro verder, elke keer verzendkosten betalen enzo. Kreeg 1 keer al verkeerde kabel (wel goed, maar er zat een mooi ijzeren draairondje op vastgelast).
Inmiddels de Genexis opengemaakt en daar zit een blauwe in inderdaad. Daar kan de kabel helaas weer niet in (moet een klikblokje omheen zitten).

---
De vriend die dus testen gaat had nog een Unifi module over, maar dat is dus de groene en niet de blauwe. Heb het dus inderdaad precies verkeerd om. Ik dacht zal wel niet uitmaken, jeetje. Gedoe zo, haha.
Bedankt voor de hulp allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Klopt, alle zijn geel die ik gebruik i.p.v. blauw (zoals in de Genexis Modem)

[...]

Inmiddels de Genexis opengemaakt en daar zit een blauwe in inderdaad. Daar kan de kabel helaas weer niet in (moet een klikblokje omheen zitten).

---
De vriend die dus testen gaat had nog een Unifi module over, maar dat is dus de groene en niet de blauwe. Heb het dus inderdaad precies verkeerd om. Ik dacht zal wel niet uitmaken, jeetje. Gedoe zo, haha.
Wat is een "klikblokje"?

Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Wat is een "klikblokje"?

Foto?
Bij deze :). Hoop dat het een beetje duidelijk is. Heb nogal een vage omschrijving gegeven inderdaad, haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9v1jgP_7VaBo3P8luRjx4rTnvQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nTJlpjzmRxDQ3RNMXQlFg3ts.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeDkTPLEAt_6-niT3rhqNSHvST4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3wMbBgPiPZaY53L325QmNqbb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:05:
Glas is best wel kritisch:

- SC en LC connectoren,
- APC en UPC snede van de vezel,
- frequenties TX/RX, sterkte van de laser (reikwijdte in km.),
- demping door lassen, connectoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Glas is best wel kritisch:

- SC en LC connectoren,
- APC en UPC snede van de vezel,
- frequenties TX/RX, sterkte van de laser (reikwijdte in km.),
- demping door lassen, connectoren etc.
Blijkbaar inderdaad. Wel leuke leerweg zo, kom er steeds iets meer in. Ooit begonnen met bus-netwerken enzo. Was al blij met CAT6A en CAT7 door het huis en wat glas hier en daar (vooral ook DAC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Bij deze :). Hoop dat het een beetje duidelijk is. Heb nogal een vage omschrijving gegeven inderdaad, haha.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een heel normale SC/UPC connector... als je dus nu glasvezelkabels hebt die niet in deze SFP klikken dan heb je waarschijnlijk LC/UPC connnectors aan die glasvezelkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Dat is een heel normale SC/UPC connector... als je dus nu glasvezelkabels hebt die niet in deze SFP klikken dan heb je waarschijnlijk LC/UPC connnectors aan die glasvezelkabel?
LC/UPC inderdaad!

De SC heb ik niet. Dus aan de groene kant (die in de aanvoer moet in de meterkast) gaat in de grijze klik.
De andere kant die in de UDM Pro komt (blauwe kant) is een LC/UPC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:16:
[...]

LC/UPC inderdaad!

De SC heb ik niet. Dus aan de groene kant (die in de aanvoer moet in de meterkast) gaat in de grijze klik.
De andere kant die in de UDM Pro komt (blauwe kant) is een LC/UPC.
Yep. Dan heb je voor de Genexis SFP de verkeerde. Daar gaat SC UPC in.

Hier wordt alles toegelicht:

https://www.qsfptek.com/a...differences-and-selection

Het is merkwaardig dat die Genexis SFP een SC connector vereist. In BiDi SFP's is het vrijwel altijd LC zoals je dus ook bij die Unifi en FS.COM SFP gezien hebt.

FC.COM verkoopt ze wel, die SC SFP's maar die zijn minder gebruikelijk dus.

Er zijn wel verloopjes maar of dat aan te raden is? Zie:

https://www.fs.com/de-en/products/12085.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Yep. Dan heb je voor de Genexis SFP de verkeerde. Daar gaat SC UPC in.

Hier wordt alles toegelicht:

https://www.qsfptek.com/a...differences-and-selection

Het is merkwaardig dat die Genexis SFP een SC connector vereist. In BiDi SFP's is het vrijwel altijd LC zoals je dus ook bij die Unifi en FS.COM SFP gezien hebt.

FC.COM verkoopt ze wel, die SC SFP's maar die zijn minder gebruikelijk dus.

Er zijn wel verloopjes maar of dat aan te raden is? Zie:

https://www.fs.com/de-en/products/12085.html
Dus eigenlijk moet ik de kabels ook vervangen. Omg. Dit is wel erg balen. Snap niet dat ik bij andere mensen dit heb aangesloten op Caiway en dit het gewoon deed. (Naja, Delta aansluiting, abonnement op Delta). Verloopje is bijna duurder dan een nieuwe kabel. Vraag me dus af of gelijk een kabel bestellen niet goedkoper is incl sfp module. Dan scheelt het in iedergeval een keer de verzendkosten...
Dit zou dan goed moeten wezen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Agl2rayfYlC7PEXt1TygxU3PgQs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8keZ1cGNJZcDp6cE8yyL0cBI.png?f=fotoalbum_large

Edit
Samen met deze module?
Cisco GLC-BX-U Compatible 1000BASE-BX-U BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 10km DOM LC SMF Transceiver Module #11802
https://www.fs.com/de-en/...?attribute=1464&id=224387
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8bBE1Zqz9FPIKe4j05OmSQQXUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vnni5rZT8zY7L5RTCcbOxGZ1.png?f=fotoalbum_large
Item Spotlights
  • ≤ 1W Low Power Consumption
  • LC Simplex Type
  • Fully Compatible with 200+ Vendors
  • Double Bandwidth by Using Only One Fiber
  • For Gigabit Ethernet and Data Center
  • Hot Pluggable SFP MSA Compliant
  • Class 1 FDA Laser Safety
  • FS BOX - Support Real-time Configuration

[ Voor 24% gewijzigd door Kecin op 17-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Dus eigenlijk moet ik de kabels ook vervangen. Omg. Dit is wel erg balen. Snap niet dat ik bij andere mensen dit heb aangesloten op Caiway en dit het gewoon deed. (Naja, Delta aansluiting, abonnement op Delta). Verloopje is bijna duurder dan een nieuwe kabel. Vraag me dus af of gelijk een kabel bestellen niet goedkoper is incl sfp module. Dan scheelt het in iedergeval een keer de verzendkosten...
Dit zou dan goed moeten wezen?
[Afbeelding]

Edit
Samen met deze module?
Cisco GLC-BX-U Compatible 1000BASE-BX-U BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 10km DOM LC SMF Transceiver Module #11802
https://www.fs.com/de-en/...?attribute=1464&id=224387
[Afbeelding]
Item Spotlights
  • ≤ 1W Low Power Consumption
  • LC Simplex Type
  • Fully Compatible with 200+ Vendors
  • Double Bandwidth by Using Only One Fiber
  • For Gigabit Ethernet and Data Center
  • Hot Pluggable SFP MSA Compliant
  • Class 1 FDA Laser Safety
  • FS BOX - Support Real-time Configuration
Nee.

Als je de SFP uit de Genexis wilt gebruiken dan heb je een SC UPC naar SC APC glasvezel nodig.
Als je een SFP wilt gebruiken zoals die van fs.com die je noemt dan heb je een LC UPC naar SC APC glasvezel nodig.

Die kun je overigens ook gewoon hier kopen:

https://www.glasvezel-kab.../os2-simplex-patchkabels/

Verzendkosten bij fs.com is inderdaad niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Nee.

Als je de SFP uit de Genexis wilt gebruiken dan heb je een SC UPC naar SC APC glasvezel nodig.
Als je een SFP wilt gebruiken zoals die van fs.com die je noemt dan heb je een LC UPC naar SC APC glasvezel nodig.

Die kun je overigens ook gewoon hier kopen:

https://www.glasvezel-kab.../os2-simplex-patchkabels/

Verzendkosten bij fs.com is inderdaad niet leuk.
Ik ben de draad (of naja, fiber) totaal kwijt nu.
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen om een winkellijstje? Ik heb tussen het montagepunt in de meterkast en mijn serverkast 30 meter kabel (fiber) nodig. Daartussen loopt een multi-mode 10gbit kabel die ik weer kan gebruiken voor NAS gebruik op desktops enzo.

Ik ben echt door de termen het kwijt geloof ik... Excuses daarvoor. /noob

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Ik ben de draad (of naja, fiber) totaal kwijt nu.
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen om een winkellijstje? Ik heb tussen het montagepunt in de meterkast en mijn serverkast 30 meter kabel (fiber) nodig. Daartussen loopt een multi-mode 10gbit kabel die ik weer kan gebruiken voor NAS gebruik op desktops enzo.

Ik ben echt door de termen het kwijt geloof ik... Excuses daarvoor. /noob
Ok. Ik doe mijn best...

In de Delta box aan de muur gaat een SC APC mannetje. SC is een wat bredere connector en APC is groen.

Dat is de connector aan deze kabel:

https://www.fs.com/de/products/41918.html

In de SFP van Genexis gaat een SC UPC mannetje, dezelfde connector maar UPC is blauw.

Gebruik je dus de SFP vanuit de Genexis Platinum 7840 dan heb je deze kabel nodig:

https://www.fs.com/de/products/96103.html

in de door jou gewenste lengte.

Blauwe connector in de Genexis SFP, groene connector in de box aan de muur.

Gebruik je echter bijvoorbeeld deze SFP:

https://www.fs.com/de/products/39143.html

dan vereist die SFP (zoals de meeste) een LC UPC connector. De LC connector is een wat minder brede connector met een behoorlijk uitstekende lip. En hij is blauw want UPC.

dan heb je deze kabel nodig:

https://www.fs.com/de/products/62913.html

En... je moet echt zoeken op de FS.COM website maar ze hebben wel degelijk ook SFP's met een SC connector zoals die in de Genexis Platinum 7840.

Wil je dus een SC SFP kijk dan hier:

https://www.fs.com/de/products/74514.html

en kies onderaan bij "Steckverbinder" voor SC. Dat noemen ze dus "maatwerk"omdat een SC niet gebruikelijk is. Maar is gewoon op voorraad.

Een SC of een LC SFP maakt voor de werking niets uit, maar SC is minder gebruikelijk.

Voor de goede orde: SC en LC past niet op elkaar; verschillende connectoren. UPC en APC (blauw en groen) passen WEL op elkaar maar doe je dat dan beschadig je de vezel. Dus mee uitkijken.

Dus NIET een blauwe SC connector in de Delta Fiber box aan de muur; dan beschadig je de boel. Daar moet dus een groene (APC) SC connector in. Maar dat had je al begrepen.

SC APC; brede connector, groen - in Delta box
SC UPC; brede connector, blauw - in Genexis SFP
LC APC; smalle connector, groen - heb ik nog niet in gebruik gezien, volgens mij gebruiken Fritzboxen die wel
LC UPC, smalle connector, blauw - in "standaard" FS.COM SFP's

Hoop dat het zo duidelijk is.

—-

Update: hier een uitstekende verhandeling hoe de SC APC connector geplaatst moet worden in de slede van de Delta fiber termination unit (FTU, zeg maar de box aan de muur):

https://unifi-forum.nl/ha...e-delta-caiway-router.43/

(Vanaf bullet 3.)

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 17-03-2022 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:46:
[...]

Ok. Ik doe mijn best...

In de Delta box aan de muur gaat een SC APC mannetje. SC is een wat bredere connector en APC is groen.

Dat is de connector aan deze kabel:

https://www.fs.com/de/products/41918.html

In de SFP van Genexis gaat een SC UPC mannetje, dezelfde connector maar UPC is blauw.

Gebruik je dus de SFP vanuit de Genexis Platinum 7840 dan heb je deze kabel nodig:

https://www.fs.com/de/products/96103.html

Blauwe connector in de Genexis SFP, groene connector in de box aan de muur.

Gebruik je echter bijvoorbeeld deze SFP:

https://www.fs.com/de/products/39143.html

dan vereist die SFP (zoals de meeste) een LC UPC connector. De LC connector is een wat minder brede connector met een behoorlijk uitstekende lip. En hij is blauw want UPC.

dan heb je deze kabel nodig:

https://www.fs.com/de/products/62913.html

En... je moet echt zoeken op de FS.COM website maar ze hebben wel degelijk ook SFP's met een SC connector zoals die in de Genexis Platinum 7840.

Wil je dus een SC SFP kijk dan hier:

https://www.fs.com/de/products/74514.html

en kies onderaan bij "Steckverbinder" voor SC. Dat noemen ze dus "maatwerk"omdat een SC niet gebruikelijk is. Maar is gewoon op voorraad.

Een SC of een LC SFP maakt voor de werking niets uit, maar SC is minder gebruikelijk.

Voor de goede orde: SC en LC past niet op elkaar; verschillende connectoren. UPC en APC (blauw en groen) passen WEL op elkaar maar doe je dat dan beschadig je de vezel. Dus mee uitkijken.

Dus NIET een blauwe SC connector in de Delta Fiber box aan de muur; dan beschadig je de boel. Daar moet dus een groene (APC) SC connector in. Maar dat had je al begrepen.

SC APC; brede connector, groen - in Delta box
SC UPC; brede connector, blauw - in Genexis SFP
LC APC; smalle connector, groen - heb ik nog niet in gebruik gezien, volgens mij gebruiken Fritzboxen die wel
LC UPC, smalle connector, blauw - in "standaard" FS.COM SFP's

Hoop dat het zo duidelijk is.
Super! Dankjewel! Vooral ook handig voor mensen die in de toekomst de juiste versie zoeken.
Ik heb ook gelijk een update hier, die vriend waar ik het over had had een verloopje in de vorm van een LC/UPC Female to SC/UPC Male multimode (2 losse single-mode kabels). Die ertussen, de Genexis SFP in de UDM Pro, en bam, internet!

Dus het is inmiddels gelukt hier, wat een verkeerde beslissingen heb ik gemaakt zeg. Heb er in iedergeval veel van geleerd. Straks met GPON pas ik wel goed op, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Super! Dankjewel! Vooral ook handig voor mensen die in de toekomst de juiste versie zoeken.
Ik heb ook gelijk een update hier, die vriend waar ik het over had had een verloopje in de vorm van een LC/UPC Female to SC/UPC Male multimode (2 losse single-mode kabels). Die ertussen, de Genexis SFP in de UDM Pro, en bam, internet!

Dus het is inmiddels gelukt hier, wat een verkeerde beslissingen heb ik gemaakt zeg. Heb er in iedergeval veel van geleerd. Straks met GPON pas ik wel goed op, haha.
Ik heb hier ook een aantal “verkeerde” kabels en SFP’s liggen hoor. Het is ook erg verwarrend. Helemaal omdat de SFP in de Genexis Platinum met SC afwijkend is t.o.v. de gebruikelijke SFP’s.

In de Titanium zit ook een SC SFP (vastgesoldeerd) dus wellicht dat dat de standaard is voor Genexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Ja, die verloop adapters zijn nuttig. Geven een klein beetje demping maar dat kan geen kwaad.

Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:14
Ik heb vandaag de keus gemaakt om van Caiway naar Delta over te stappen. Eerst navraag gedaan naar het modem, ik ben namelijk niet van plan om een eigen modem te gaan gebruiken maar ik wil wel een modem dat in bridge mode kan. Volgens de technische afdeling kon ik dit aangeven bij het telefonisch bestellen. Aan de telefoon gaven ze echter aan dat enkel de zakelijke afdeling dit kan regelen (hier heb ik een zwart-op-wit bevestiging van). Hier moet ik morgen dus nog naar bellen. Zijn er mensen met ervaring hier in? Gaat dit een beetje makkelijk en welk modem krijg je dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Herax10NL op 17-03-2022 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Herax10NL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:53:
Ik heb vandaag de keus gemaakt om van Caiway naar Delta over te stappen. Eerst navraag gedaan naar het modem, ik ben namelijk niet van plan om een eigen modem te gaan gebruiken maar ik wil wel een modem dat in bridge mode kan. Volgens de technische afdeling kon ik dit aangeven bij het telefonisch bestellen. Aan de telefoon gaven ze echter aan dat enkel de zakelijke afdeling dit kan regelen (hier heb ik een zwart-op-wit bevestiging van). Hier moet ik morgen dus nog naar bellen. Zijn er mensen met ervaring hier in? Gaat dit een beetje makkelijk en welk modem krijg je dan?
Het forum een beetje doorbladeren helpt echt. Voorkomt dat steeds dezelfde vraag en hetzelfde antwoord komt.

Zoek maar eens op Titanium-22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
ernstoud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Inderdaad vanmorgen weer een hoge latency, drop outs en heel lage snelheid, zeg 56k modem snelheid zoals in 1994.

En geen enkel bericht op de site… behalve dan over een storing rond Eindhoven.
Nou we blijven lekker aan de gang :P Fijn zo'n zakelijke glasvezel. Ik denk dat ik er maar een backup VDSL langs ga nemen 8)7 Te belachelijk voor woorden dat dat nodig is.

Als ik goed reken is dit storing #12 dit jaar waarvan er één zelfs meer dan 5 uur op een werkdag. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door snaggyheadshot op 21-03-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
Barre73 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Op het gevaar af mezelf te herhalen: Alhoewel gemeentes het graag anders doen geloven: Er is geen enkele manier om een netwerkaanlegger te dwingen iets wel of niet aan te leggen. Dat staat de Telecomwet simpelweg niet toe. Eisen stellen bij het aanvragen van de instemming en vergunning kan uiteraard wel maar alleen over de tijd, plaats en wijze van uitvoering (letterlijk citaat)
Hoe en wat moet ik je even schuldig blijven ... maar het lijkt er sterk op dat Delta in Sittard-Geleen (Born in mijn geval) toch het onderspit delft.

Efiber is al begonnen met spitten en heeft (van horen zeggen, vraag me geen details) een rechtszaak tegen de gemeente verloren waardoor ze in deze regio geen glasvezel zouden (mogen) leggen.

De gemeente had vorig jaar al een overeenkomst met efiber
https://sittard-geleen.ni...-aanleg-glasvezelnetwerk/

Repareren doe je zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Sine schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Hoe en wat moet ik je even schuldig blijven ... maar het lijkt er sterk op dat Delta in Sittard-Geleen (Born in mijn geval) toch het onderspit delft.

Efiber is al begonnen met spitten en heeft (van horen zeggen, vraag me geen details) een rechtszaak tegen de gemeente verloren waardoor ze in deze regio geen glasvezel zouden (mogen) leggen.

De gemeente had vorig jaar al een overeenkomst met efiber
https://sittard-geleen.ni...-aanleg-glasvezelnetwerk/
Dat gaat over deze rechtzaak denk ik: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBROT:2022:1782

Voor zover ik het zie heeft E-Fiber via platform MOOR toestemming gekregen om te mogen starten met graven in de eerste wijk. Delta heeft bezwaar aangetekend tegen die toestemming. Dit bezwaar is afgewezen, waardoor E-Fiber gewoon mag starten.

Voor zover ik zie zegt dat helemaal niets over wat Delta wel of niet mag.

Ik denk dat de gemeente hooguit "Graaf rust" van maximaal een jaar mag instellen, maar of daar nog voorwaarden aan verbonden zijn en of de gemeente dit daadwerkelijk doet weet ik niet (is dus pure speculatie mijnerzijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Dat gaat over deze rechtzaak denk ik: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBROT:2022:1782

Voor zover ik het zie heeft E-Fiber via platform MOOR toestemming gekregen om te mogen starten met graven in de eerste wijk. Delta heeft bezwaar aangetekend tegen die toestemming. Dit bezwaar is afgewezen, waardoor E-Fiber gewoon mag starten.

Voor zover ik zie zegt dat helemaal niets over wat Delta wel of niet mag.

Ik denk dat de gemeente hooguit "Graaf rust" van maximaal een jaar mag instellen, maar of daar nog voorwaarden aan verbonden zijn en of de gemeente dit daadwerkelijk doet weet ik niet (is dus pure speculatie mijnerzijds).
Gemeentes die concurrentie verstoren. Terug naar monopolies. Deze ambtenaren begrijpen dus echt de wet niet. Als Delta of een ander dit aanvecht is dat een gewonnen zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@RoyPh @Sine ik zie jullie discussïeren over de hele zaak Delta in Sittard-Geleen waar ik ook woon (Born).
Ik had een abbo bij Caiway afgesloten zodat ik ook glasvezel van Delta aangelegd kon krijgen. Er kwam een paar dagen terug zelfs nog een brief in de bus met de strekking "we zijn nog in gesprek met de gemeente, het duurt langer dan gedacht, maar we zijn positief dat we binnenkort alsnog kunnen beginnen!"

Toen stond gisteren opeens een verkoper van Efiber aan de deur met de melding dat Delta een rechtzaak heeft verloren en pas mag beginnen met aanleggen als Efiber klaar is. Dit zouden ze op 25 maart bekend gaan maken volgens deze verkoper.
Ik heb aangegeven even te wachten op deze aankondiging alvorens ik wil beslissen over te stappen.

Ik vind het een aparte zaak en vooral jammer dat er zo weinig over de voortgang gecommuniceerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
striner schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:02:
[..]

Ik vind het een aparte zaak en vooral jammer dat er zo weinig over de voortgang gecommuniceerd wordt...
De gang van zaken met betrekking tot de aanleg van glasvezel in onze gemeente (Sittard-Geleen) is inderdaad erg teleurstellend.

Ik heb vandaag een email naar Caiway/DFN gestuurd om mijn 'contract' te ontbinden. Ben benieuwd of ik daar reactie op ga krijgen en met welke tegen-argumenten men gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38
Een stukje terug in dit forum is al eens uitgelegd waarom het zo stil is: er moet namelijk met veel partijen van alles worden afgesproken, en om teleurstellingen te voorkomen en concurrentieoverwegingen blijft het stil totdat er iets definitiefs te melden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:51
@Zwartoog
Ik snap het wel maar dat verandert er niets aan dat ik het onbevredigend vind. Ik heb mij nota bene ingeschreven voor de nieuwsbrief. Dan verwacht je gewoon af en toe iets te vernemen..

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
Ach ja, in mijn gemeente zijn ze ook aan het kijken of ze die 35% kunnen halen, en ik had me vrij snel in het begin al aangemeld en ook een jaarabo afgesloten voor internet. Daarna een maand niets gehoord, ook geen bevestigingsmail of zo, dus vroeg me al af of mijn aanmelding uberhaupt aangekomen was :? Stond opeens iemand aan de deur met een bloemetje, omdat we bij de eerste 50 aanmeldingen zaten, en daarna kreeg ik ook vrij snel een welkomsmail van Delta.

Vond die communicatie ook een beetje apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Nou we blijven lekker aan de gang :P Fijn zo'n zakelijke glasvezel. Ik denk dat ik er maar een backup VDSL langs ga nemen 8)7 Te belachelijk voor woorden dat dat nodig is.

Als ik goed reken is dit storing #12 dit jaar waarvan er één zelfs meer dan 5 uur op een werkdag. 8)7
Eéééén wederom bingo. Inmiddels maar besloten een failover op ADSL te bestellen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 23:26
snaggyheadshot schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Eéééén wederom bingo. Inmiddels maar besloten een failover op ADSL te bestellen 8)7 8)7
Wat vreemd zeg, kan me de laatste 'echte' storing hier in het noorden niet eens herinneren. Enkel na oplevering was het wat gevoelig en daarna nog 2 keer kabelbreuk door werkzaamheden maar sindsdien echt heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Hier ook gewoon super stabiel.100 x beter dan de brakke ADSL die ik hier had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
Beste mensen,

Alvast dank!
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Wellicht heb ik het zelfde probleem namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjan445 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Wellicht heb ik het zelfde probleem namelijk
Die oplossing komt er niet. Voor IPTV moet de decoder bij Delta geregistreerd staan. Alleen geregistreerde, lees: door Delta op je abonnement geregistreerde, decoders zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
ernstoud schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:53:
[...]

Die oplossing komt er niet. Voor IPTV moet de decoder bij Delta geregistreerd staan. Alleen geregistreerde, lees: door Delta op je abonnement geregistreerde, decoders zullen werken.
Dit gaat niet om IPTV via Delta, maar via de iets minder nettere manier ;) dit staat dus los van Delta, alleen wordt hun netwerkverbinding gebruikt voor de stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Theoretisch zou het kunnen dat Delta het "minder nette" domein blokkeert. Nederlandse providers zijn volgens mij verplicht bepaalde domeinen te blokkeren, zoals b.v. de beroemde Piratebay.

Daar zullen oplossingen voor zijn, maar die ga je hier niet vinden denk ik. (vanwege de forumregels)
Misschien heeft je IPTV aanbieder een helpdesk waar je terecht kan met je "storing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
arjan445 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:11:
[...]

Dit gaat niet om IPTV via Delta, maar via de iets minder nettere manier ;) dit staat dus los van Delta, alleen wordt hun netwerkverbinding gebruikt voor de stream
Hier geen problemen om de minder nette iptv werkend te krijgen via Delta. Er wordt naar mijn weten niks geblokkeerd. Ik zou zeggen check je iptv provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
arjan445 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:11:
[...]

Thanks! I stand corrected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:43:
Waarschuwing voor degenen met een Mikrotik router...

Vanaf IP adres 83.128.71.41 worden weer scans naar poorten 23 en 7547 uitgevoerd in het DFN netwerk naar Mikrotik "vriendjes" om bekende kwetsbaarheden in RouterOS (Winbox) te misbruiken.

Meer info o.a. hier: https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?t=132368

Twee weken geleden gemeld aan het DFN SOC maar ik zie de scans nog steeds dus dat heeft klaarblijkelijk geen prioriteit bij het SOC. Merkwaardig wel.
In contact met het Delta SOC getreden en dader/slachtoffer is geïnformeerd, scans zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Bied Delta ook IPv6 aan? Dit kan ik niet terug vinden op hun eigen site of ook van de sales afdeling (waar ik altijd uitkom als nog niet klant) krijg ik verschillende antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

bakkerl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:02:
Bied Delta ook IPv6 aan? Dit kan ik niet terug vinden op hun eigen site of ook van de sales afdeling (waar ik altijd uitkom als nog niet klant) krijg ik verschillende antwoorden.
Nee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Eens kijken of ik dat als ontbindende voorwaarden mee kan nemen in de aanvraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
bakkerl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:11:
Eens kijken of ik dat als ontbindende voorwaarden mee kan nemen in de aanvraag..
Je wilt je eigen ontbindende voorwaarden, en je denkt dat dat gaat lukken :)
Ik vrees dat Delta zich aan hun algemene voorwaarden vast houdt.

Artikel 17 - Opzegging van de overeenkomst of opschorting

[ Voor 6% gewijzigd door w1mm13 op 29-03-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:12
bakkerl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Natuurlijk check je dit niet voor je je contract aangaat... je wint het niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

w1mm13 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Je wilt je eigen ontbindende voorwaarden, en je denkt dat dat gaat lukken :)
Ik vrees dat Delta zich aan hun algemene voorwaarden vast houdt.

Artikel 17 - Opzegging van de overeenkomst of opschorting
17.4 b) Als we ons niet aan de afspraken houden en dat dit ons te verwijten valt;

Dat is dan een hele goede.... Volgens de sales jongen die ik niet bij naam zal noemen, leveren ze IPv6.
(en ja, dat kan ik hard bewijzen dan zo verkocht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:49
bakkerl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:31:
[...]

17.4 b) Als we ons niet aan de afspraken houden en dat dit ons te verwijten valt;

Dat is dan een hele goede.... Volgens de sales jongen die ik niet bij naam zal noemen, leveren ze IPv6.
Met dat bewijs kan je er zeker vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:12
bakkerl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Met bewijs zal het je wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 13:39
Heel veel ontwikkelingen op het gebied van eigen modem/router met Delta/Caiway XGS-PON Glasvezel zijn er op dit moment niet en daarmee samenhangend ook niet veel ervaringen. Gelukkig zijn er al enkelen die willen en blijven delen. Dank daarvoor en keep us posted.

Op dit moment heb ik m'n ADSL opgezegd en ben volledig over op Delta Glasvezel XGS-PON. De Nokia staat in DMZ met een dubbele NAT, niet mijn keuze maar het werkt helaas anders niet (ik heb niet voor niets een eigen router nu).

Delta/Caiway heeft weliswaar de specificaties aangegeven waaraan de eigen apparatuur moet voldoen op basis van XGS-PON maar dan lijkt het stil te worden sinds eind februari. KPN heeft iets meer informatie zoals een certified list met PON apparatuur die ik eerder postte. Het zou Delta/Caiway sieren om iets meer concrete informatie te geven dan alleen specificaties.

Ik ben en blijf benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
Blijven de 'oude' uitgeleverde modems of eventueel andere modems/routers welke nu werken ook werken bij de upgrade naar XGS-PON of moet dan perse alles vervangen worden (ik begrijp dat de mogelijk 8 Gbps niet gehaald word, maar blijft het wel werken met 1 Gbps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thafusion schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:06:
Blijven de 'oude' uitgeleverde modems of eventueel andere modems/routers welke nu werken ook werken bij de upgrade naar XGS-PON of moet dan perse alles vervangen worden (ik begrijp dat de mogelijk 8 Gbps niet gehaald word, maar blijft het wel werken met 1 Gbps)?
Als de huidige aansluiting ook PON is (GPON dus) zal het wel blijven werken. KPN is de grootste hierin en gebruikt actieve lijnkaarten die zowel XGS als GPON ondersteunen. Daardoor hoef je niet bij elke GPON klant de modem te vervangen. Ik neem aan dat Delta slim genoeg is om dat ook zo te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trebor.ed
thafusion schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:06:
Voor (Delta) XGS-PON heb je een ander modem/router (ONT) nodig dan met GPON. Ook al werkt XGS-PON nu nog niet op 8Gbit. In de 'wijk' centrale kom je op andere infra te zitten met je aansluiting, zo is de licht frequentie anders, maar ook de techniek die vlan's vertaalt naar je router/modem. Andere koek dus, maar je eigen router kun je op termijn wel blijven gebruiken (als je een flinke dosis geduld hebt). Op dit moment ben je dus beter af met GPON op 1Gbps is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebor.ed
Barre73 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:19:
[...]

Als de huidige aansluiting ook PON is (GPON dus) zal het wel blijven werken. KPN is de grootste hierin en gebruikt actieve lijnkaarten die zowel XGS als GPON ondersteunen. Daardoor hoef je niet bij elke GPON klant de modem te vervangen. Ik neem aan dat Delta slim genoeg is om dat ook zo te doen.
Delta is dus niet zo slim, die leggen nu XGS-PON only infra aan op de nieuwe plekken en dan ben je dus gebonden aan die techniek. Dank voor je uitleg over de KPN dual infra , die wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trebor.ed schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:23:
[...]

Delta is dus niet zo slim, die leggen nu XGS-PON only infra aan op de nieuwe plekken en dan ben je dus gebonden aan die techniek. Dank voor je uitleg over de KPN dual infra , die wist ik niet.
Mwah.. dat is niet perse dom. Als je nu ergens nieuw aanlegt begin je meteen met XGS-PON. Die kan ook prima 1 Gbit of 500 Mbit leveren. Dan sla je GPON direct over.
Voor KPN was het op dat moment alleen mogelijk om GPON ONTs te bestellen en dus begonnen ze met GPON. De OLTs in de PiP waren gelukkig wel dual infra dus toen er wel XGS-PON ONTs beschikbaar kwamen konden ze snel overstappen zonder veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
trebor.ed schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:22:
[...]

Voor (Delta) XGS-PON heb je een ander modem/router (ONT) nodig dan met GPON. Ook al werkt XGS-PON nu nog niet op 8Gbit. In de 'wijk' centrale kom je op andere infra te zitten met je aansluiting, zo is de licht frequentie anders, maar ook de techniek die vlan's vertaalt naar je router/modem. Andere koek dus, maar je eigen router kun je op termijn wel blijven gebruiken (als je een flinke dosis geduld hebt). Op dit moment ben je dus beter af met GPON op 1Gbps is mijn mening.
Ik heb dan nu GPON met een Omada TL-ER7206 welke direct via de SFP is aangesloten, hopelijk blijft men deze 'dual' infra draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thafusion schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:52:
[...]

Ik heb dan nu GPON met een Omada TL-ER7206 welke direct via de SFP is aangesloten, hopelijk blijft men deze 'dual' infra draaien.
GPON bij Delta?

Dat bestaat volgens mij niet. Het is of P2P (Genexis apparatuur bij de gebruiker of eigen SFP) of in de nieuwe gebieden XGS-PON (Nokia apparatuur, zowel bij de gebruikers als in de POP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:14
Vraagje:
Als je de delta iptv ontvanger tbv radio ontvangst met de rca kabel aansluit op je reciever, krijg je dan de radio zender nummers te zien op de display van je reciever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:41
fmrama schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:48:
Vraagje:
Als je de delta iptv ontvanger tbv radio ontvangst met de rca kabel aansluit op je reciever, krijg je dan de radio zender nummers te zien op de display van je reciever?
Nee want RCA kabels doen alleen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:14
Daar heeft de iptv kastje geen aansluiting voor. Het zou alleen via een rca kunnen naar de reciever.
Dan wordt het mss toch een wifi internet radio ontvanger erbij,

Iptv ontvanger van delta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-PFo5mCfwVHNoW_zDCJjgtzXdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hH43j6OeRIMTcsel2T8O2rhX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 02-04-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fmrama schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:48:
Vraagje:
Dat heeft niets met elkaar te maken. Met die RCA kabel gebruik je gewoon een geluidsuitgang en die stuur je naar een receiver (of je koptelefoon).
Het is geen DVB-C radio of iets dergelijks. Welke zender je hebt aanstaan zie je op de TV (als je even kort aanzet) of op de TV decoder als deze dat ondersteunt (bij Delta niet heb ik begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 08:33
Binnenkort (lees: binnen een half jaar?) hoop ik glasvezel te krijgen van Delta, ik heb nog Ziggo. Het laatste stukje kabel van de tuin naar de meterkast moet nog worden aangelegd en ik ben wat aan het voorbereiden...
Ik heb momenteel een aansluitpunt van Ziggo in de meterkast en van daaruit gaat dan een HF-kabel naar de trapkast waar het kabelmodem staat. Daar staat ook mijn overige apparatuur.

1) Weet iemand of de apparatuur in de meterkast MOET komen?
2) Wat voor kabel heb ik nodig als het aansluitpunt in de meterkast wil verleggen naar de trapkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:51
RuudMb schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:53:

1) Weet iemand of de apparatuur in de meterkast MOET komen?
De klant bepaalt in overleg met de schouwer waar het aansluitpunt komt. Dat hoeft echt niet per sé de meterkast te zijn. Wel is het natuurlijk zo dat je niet kunt verwachten dat de aannemer allerlei strapatsen gaat uithalen om op een moeilijk bereikbare plek te komen. Dat laatste kun je weer ondervangen door zelf één en ander voor te bereiden. Bijvoorbeeld door een buis te leggen.
2) Wat voor kabel heb ik nodig als het aansluitpunt in de meterkast wil verleggen naar de trapkast?
Dezelfde soort kabel als die je van Delta krijgt om het glasvezelmodem op het aansluitpunt aan te sluiten maar dan langer...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Laatst online: 14-09 21:06
Roetzen schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:19:
[...]

Dezelfde soort kabel als die je van Delta krijgt om het glasvezelmodem op het aansluitpunt aan te sluiten maar dan langer...
Ik begreep dat de kabel aan het modem vast zit, die moet je dus verlengen. Maar welke dat moet zijn…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:27
@RuudMb Het hangt er vooral vanaf wat je wilt.

Wil je de glasvezel kabel verlengen, dus zonder modem/router van Delta, of puur alleen de lan/netwerk kabel (dus met danwel bridged, danwel modem-router).

Als het goed is sluiten ze de glasvezel aan op een verdeelkast met 2 aansluitpunten.
Je kan dan zelf kiezen of je daar een verlengkabel in klikt naar je trapkast, of van daaruit naar de modem en dan een cat5/6 kabel naar je trapkast trekt.
Pagina: 1 ... 30 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.