Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 08:31
bennierex schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:45:
[...]

Vreemd. Dan moet er haast wel iets mis zijn aan de kant van Delta. Neem aan dat de klantenservice je wel wil/kan helpen als je de Nokia hebt aangesloten?
Ja willen ze ook wel. Probleem is dat ik dan weer een werkdag moet wachten voordat ze de Nokia weer actief hebben gemaakt op het netwerk op basis van MAC adres en serienummer.. En de Nokia heb ik liever niet dan wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:11

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ernstoud schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:07:
[...]

Ik zie dat "Roetzen" al gereageerd heeft, maar hierbij mijn ervaringen.

Glasvezel Buitenaf (was ooit CIF, later overgegaan in Delta/Caiway). Vraagbundeling juni 2018 met succes afgerond. Enige communicatie in 2019 m.b.t. nieuwe abonnementsvormen e.d.

Begin 2020 activiteiten in de omgeving waar te nemen, graafwerkzaamheden langs de doorgaande wegen e.d.

Februari 2020 schouwen door Van Gelder (in huis bepalen waar de aansluiting moet komen).

Mei 2020, graven tot tegenover het huis, juni 2020 graven tot bij het huis, augustus 2020 tot voor de plek waar de vezel naar binnen moet, kort daarna vezel ingeblazen. December 2020 in huis aangesloten, januari 2021 router ontvangen en eindelijk signaal.

Dus hier juni 2018 tot januari 2021. Twee-en-een-half jaar dus. :X
Late reactie, maar inmiddels is de deadline verstreken en ik zie op de site dat we de grens gehaald hebben (of iig, ze gaan aanleggen). Men krijgt nog een maand extra om gratis aan te sluiten, dus grens zal wel net niet gehaald zijn eigenlijk.

Men geeft aan dat in Q2 2022 begonnen wordt met aanleg en het vervolgens 12 maanden duurt om iedereen aan te sluiten. Dus ja ben benieuwd. Hopelijk kan ik hier over een jaartje melden dat ik ook eindelijk eens van 60/8 verlost ben 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 21:05
esky schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:20:
[...]

Heb je wel de goede postcode ingetoetst? Bij XGS-PON zijn de snelheden up en down gelijk dus dan is het 150/150 € 42,50 1000/1000 € 45 (na 1 jaar €50) en 8Gbps € 67,50.
Het is geen 8 Gbit maar 2.5 Gbit btw. Check de kleine lettertjes. Pure marketing scam op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door x86dev op 29-04-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kuusj schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:36:
[...]

Late reactie, maar inmiddels is de deadline verstreken en ik zie op de site dat we de grens gehaald hebben (of iig, ze gaan aanleggen). Men krijgt nog een maand extra om gratis aan te sluiten, dus grens zal wel net niet gehaald zijn eigenlijk.

Men geeft aan dat in Q2 2022 begonnen wordt met aanleg en het vervolgens 12 maanden duurt om iedereen aan te sluiten. Dus ja ben benieuwd. Hopelijk kan ik hier over een jaartje melden dat ik ook eindelijk eens van 60/8 verlost ben 8)7
Volgens mij is dat na de deadline nog de inschrijving open houden iets dat altijd gebeurt. Gewoon om afwachtende mensen nog over de streep te trekken.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
Kuusj schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:36:
[...]

Mwah, ze proberen gewoon nog zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken. Vanuit de consument is er ook nogal een verschil tussen "Misschien gaan we aanleggen (misschien niet), doe mee en betaal geen aansluitkosten" en "We gaan aanleggen, doe mee en betaal geen aansluitkosten." Dat laatste is veel concreter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
x86dev schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:44:
[...]

Het is geen 8 Gbit maar 2.5 Gbit btw. Check de kleine lettertjes. Pure marketing scam op dit moment.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Er komt wel degelijk 8 Gbit bij je binnen (als er niemand anders op de gedeelde poort bezig is uiteraard). Dat je die stream verdeeld krijgt in delen van 1 Gbit en 2,5 Gbit doet daar niks aan af. Je kan dus 1 computer aansluiten op een 2,5 Gbit poort, een andere op een 2,5 Gbit poort en dan die andere poorten gebruiken voor andere apparaten. Bijvoorbeeld...
Als je dacht dat je kon gaan downloaden met 8 Gbit per seconde... ja, dan klopt het niet. Maar ik denk en hoop niet dat ook maar iemand dat zou denken.

Maar er is ook meteen gezegd:
Eind 2022 komt er een modem beschikbaar dat ook 8 Gbps kan doorgeven via één LAN-poort.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 29-04-2022 12:42 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x86dev
Barre73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:42:
[...]

Dat laatste ben ik niet met je eens. Er komt wel degelijk 8 Gbit bij je binnen (als er niemand anders op de gedeelde poort bezig is uiteraard). Dat je die stream verdeeld krijgt in delen van 1 Gbit en 2,5 Gbit doet daar niks aan af. Je kan dus 1 computer aansluiten op een 2,5 Gbit poort, een andere op een 2,5 Gbit poort en dan die andere poorten gebruiken voor andere apparaten. Bijvoorbeeld...
Als je dacht dat je kon gaan downloaden met 8 Gbit per seconde... ja, dan klopt het niet. Maar ik denk en hoop niet dat ook maar iemand dat zou denken.

Eind 2022 komt er een modem beschikbaar dat ook 8 Gbps kan doorgeven via één LAN-poort.
Dan is het nog steeds marketing scam, het ziet eruit alsof je 8 Gbit krijgt. In werkelijkheid krijg je maar 2.5 Gbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:52
[...]

Ik had een sterretje achter de 8Gbit moeten zetten omdat het anders is dan de andere snelheden. Als je een eigen modem met een 10Gbit poort aansluit zou je wel de volle 8Gbit moeten kunnen halen, maar Delta levert een modem met "maar" 2,5Gbit poort dus dan zou je op 1 PC maximaal 2,5Gbit kunnen trekken. Sluit je meerdere apparaten op verschillende poorten en wifi aan dan kan je in theorie wel de 8Gbit in totaal halen op je verbinding.

Tot ze een modem met 10Gbit poort(en) leveren klinkt de 8Gbit mooier dan het is, maar ik denk dat vele tweakers net als ik al blij zouden zijn als ze uberhaupt een symetrische 1Gbit connectie zouden kunnen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:06
[...]

Dat laatste ben ik niet met je eens. Er komt wel degelijk 8 Gbit bij je binnen (als er niemand anders op de gedeelde poort bezig is uiteraard). Dat je die stream verdeeld krijgt [...]
Nou, 1x8 Gb is wel iets heel anders dan (zeg) 8x1 Gb. Tuurlijk kun je er zelf met channel bonding virtueel één dikke pijp van maken. Maar vereist wel weer extra investeringen en kunde. Maar aangezien je als consument überhaupt 8 Gb nauwelijks nuttig voor kunt inzetten met de beschikbare consumer apparatuur en diensten, zal dit buiten techies geen grote teleurstellingen opleveren.

Overigens wel leuk dat ze al mee bezig zijn met dit soort verbindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
x86dev schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:09:
[...]

Dan is het nog steeds marketing scam, het ziet eruit alsof je 8 Gbit krijgt. In werkelijkheid krijg je maar 2.5 Gbit.
Nee, je krijgt op de verschillende LAN poorten 2,5 en 1 Gbit. In totaal nog steeds 8 Gbit,
Je hebt toch niet maar 1 LAN poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
Barre73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:38:
[...]

Nee, je krijgt op de verschillende LAN poorten 2,5 en 1 Gbit. In totaal nog steeds 8 Gbit,
Je hebt toch niet maar 1 LAN poort...
Dus als ik met 8 Gbit wil downloaden moet ik maar een LACP over UTP en Wi-Fi doen? (wat niet gaat lukken maar OK).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
x86dev schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:10:
[...]

Dus als ik met 8 Gbit wil downloaden moet ik maar een LACP over UTP en Wi-Fi doen? (wat niet gaat lukken maar OK).
zou een mediaconverter die geschikt is.. met een 10gbit ethernet poort niet voldoen?

* SMSfreakie zit daar ook al een beetje naar te kijken...
maar goed laat ze hier eerst die vezels maar aanleggen.. en kijken waar ze hem de woning in brengen... want in m'n meterkast wordt ik er niet gelukkig van :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De specs van de Nokia XS-2426-GA (zie: https://fccid.io/2ADZRXS2...anual/User-Manual-5099008) geven aan dat het device 4 gigabit poorten heeft. Waar lezen jullie over die 2.5Gbps poorten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ernstoud schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:43:
[...]

De specs van de Nokia XS-2426-GA (zie: https://fccid.io/2ADZRXS2...anual/User-Manual-5099008) geven aan dat het device 4 gigabit poorten heeft. Waar lezen jullie over die 2.5Gbps poorten dan?
Geeft Delta nog steeds geen modem met 2.5Gbit poort bij een 8Gbit abonnement?

Zou mooi zijn als ze eind dit jaar zoiets gaan leveren bij het 8Gbit abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:43:
[...]

Van deze website:
https://www.delta.nl/nieu...g-wordt-nieuwe-standaard/

Met wat meer zoeken vind ik geen type modem/router..
Wel ergens de tekst: 1 x 2,5 LAN, 3 x 1 Gbit LAN en via Wifi 2500 Mbit. Is in totaal 8 Gbit...

Oké, die super theoretische Wifi erbij op tellen is wel gewoon misleiding....

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 29-04-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:37:
[...]

Van deze website:

Wel ergens de tekst: 1 x 2,5 LAN, 3 x 1 Gbit LAN en via Wifi 2500 Mbit. Is in totaal 8 Gbit...

eigenlijk wel..

nou ik laat (als de 20% gehaald word :') ) eerst gewoon 1000/1000 aanleggen.. volgens mij kan je de lijn zo opwaarderen naar 8000 ? misschien een ander modem? geen idee eigenlijk

en dan maar kijken of er een leuke mediaconverter ofzo is die dan wel 10gbits aan kan

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Van deze website:

Nou, die info klopt dan niet. Want dat Nokia ding (heb er hier 1) heeft alleen gigabit poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:25
Vandaag ook officieel Delta Glasvezel aangevraagd icm XGS-PON 8Gbit. Ik fietste vorige week door centrum en zag ineens een Delta store, en dag later al een brief in brievenbus over dat Delta Glasvezel gaat aanleggen in ons stad (Joure). dat wordt mooi afscheid nemen na jaren internet te hebben gehad van Ziggo/@home/essent kabelcom

Daarnaast ook in werking gezet voor mijn Werkgever waar wij op dit moment alleen keuze hebben in ADSL

[ Voor 13% gewijzigd door Soppyscroll op 29-04-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
[...]

Klopt dat las ik ook. maar vind het opzich wel lekker dat ieder zn eigen gbit in huis (Lan poort per kamer) 2,5gbit mooi richting ons kantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
[...]

Van deze website:

Als zo lijkt komt Eind 2022 pas een 8gbit modem via 1 poort maar idd is het nu nog een soort misleiding als je niet goed leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:10:
[...]

Nou, die info klopt dan niet. Want dat Nokia ding (heb er hier 1) heeft alleen gigabit poorten.
Heb je dan ook een 8 Gbit abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x86dev
[...]

Van deze website:

Net even via de livechat gevraagd, die specs wat je opnoemt komt indd uit op 8 Gbit. Waarvan de 2.5 Gbit poort gebruikt word als uplink richting Delta. Met andere woorden, op je LAN heb je dus per device maar maximaal 3 x 1 Gbit (i.p.v. 1 x 2.5 Gbit). Maar je betaald wel voor "8 Gbit". Is een beetje net zo misleidend als de "glasvezel-kabel" reclame van Ziggo.

Overigens komt er later dit jaar een modem met WEL 8 Gbit poortEN. Voor nu blijft het dan hoe dan ook een marketing scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
x86dev schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:45:
[...]

Net even via de livechat gevraagd, die specs wat je opnoemt komt indd uit op 8 Gbit. Waarvan de 2.5 Gbit poort gebruikt word als uplink richting Delta. Met andere woorden, op je LAN heb je dus per device maar maximaal 3 x 1 Gbit (i.p.v. 1 x 2.5 Gbit). Maar je betaald wel voor "8 Gbit". Is een beetje net zo misleidend als de "glasvezel-kabel" reclame van Ziggo.

Overigens komt er later dit jaar een modem met WEL 8 Gbit poortEN. Voor nu blijft het dan hoe dan ook een marketing scam.
en wordt het dan 1x 8gbit poort en rest 3x1(2,5)gbit of 4x 8gbit. heb je daar ook om gevraagd?

Duurt voor mij als alles meezit sowieso nog 9 a 10 maanden dat ik het krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
Soppyscroll schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:53:
[...]
en wordt het dan 1x 8gbit poort en rest 3x1(2,5)gbit of 4x 8gbit. heb je daar ook om gevraagd?

Duurt voor mij als alles meezit sowieso nog 9 a 10 maanden dat ik het krijg.
Dit was de reactie:
Bedankt voor je geduld! In de toekomst zullen wij streven naar verschillende modem types. 8 Gig niet meteen beschikbaar in Kapelle, Zeeland waar een PON glasvezelnetwerk wordt uitgerold. Hierom willen we ook verschillende type modems leveren om uiteindelijk ook de 8Gbit/s te leveren. Dit zijn Nokia modems.

Poortverdeling:

Modem type B: 1x 2500 Mbps / 3x 1000 Mbps / Wifi capaciteit 2500 Mbps (maximale internetsnelheid 2500 Mbps up/down

Modem type C: 8 Gig op iedere poort beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
x86dev schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:56:
[...]

Dit was de reactie:

[...]
Dankje, dan wordt het volgend jaar duimen op type C modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:41
Mijn schoonouders zijn net naar een nieuw appartement verhuisd. Het appartement is voorzien van een glasvezel aansluiting van KPN en een van Delta. Bij het verhuizen van het abonnement zegt Delta dat de glasvezel nog niet is aangesloten maar dat ze wel een coax aansluiting kunnen krijgen. In de meterkast is geen spoor van een coax aansluiting te zien. Wel hebben mijn schoonouders coax laten aanleggen naar de woonkamer en slaapkamer. Bij een buurman schijnt er nu door Delta een apparaat te zijn aangesloten van Hirschmann waar volgens mij een glasvezel kabel ingaat en meerdere COAX kabels uitkomen en volgens mij ook een UTP kabel. Ik heb op internet gezocht naar het apparaat maar kan niks vinden. Qua uiterlijk lijkt het op een coaxkabelversterker, maar er lijkt toch echt een glasvezel kabel in te gaan. Iemand ervaring hiermee? en is het echt zo dat je televisies via COAX kan aansluiten op een glasvezel verbinding? Wat is het type nummer van dit aparaat? Heeft het apparaat ook een UTP uitgang of is het zelfs ook een internet router? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
Strontvlieg schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:52:
Mijn schoonouders zijn net naar een nieuw appartement verhuisd. Het appartement is voorzien van een glasvezel aansluiting van KPN en een van Delta. Bij het verhuizen van het abonnement zegt Delta dat de glasvezel nog niet is aangesloten maar dat ze wel een coax aansluiting kunnen krijgen. In de meterkast is geen spoor van een coax aansluiting te zien. Wel hebben mijn schoonouders coax laten aanleggen naar de woonkamer en slaapkamer. Bij een buurman schijnt er nu door Delta een apparaat te zijn aangesloten van Hirschmann waar volgens mij een glasvezel kabel ingaat en meerdere COAX kabels uitkomen en volgens mij ook een UTP kabel. Ik heb op internet gezocht naar het apparaat maar kan niks vinden. Qua uiterlijk lijkt het op een coaxkabelversterker, maar er lijkt toch echt een glasvezel kabel in te gaan. Iemand ervaring hiermee? en is het echt zo dat je televisies via COAX kan aansluiten op een glasvezel verbinding? Wat is het type nummer van dit aparaat? Heeft het apparaat ook een UTP uitgang of is het zelfs ook een internet router? Ik ben benieuwd.
In het Rekam gebied levert Delta via RFoG zoals je beschrijft. Het kastje zie je hier. Ik neem aan dat het Hirschmann kastje vergelijkbaar is. Als ze overigens Rekam glasvezel hebben zou ik ook even hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Laatst online: 16:41
esky schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:41:
[...]

In het Rekam gebied levert Delta via RFoG zoals je beschrijft. Het kastje zie je hier. Ik neem aan dat het Hirschmann kastje vergelijkbaar is. Als ze overigens Rekam glasvezel hebben zou ik ook even hier kijken.
Bedankt! Je hebt me met de term RFoG op het goede spoor gezet. Ik vermoed nu dat het dit ding is: Hirschmann HOG204:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-08 19:37
striner schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:59:
[...]

Heb je hier nog antwoord op gehad?
Ik had zojuist gebeld met Caiway en die zeggen "je aanvraag was eind 2021, dus ver na de 14 dagen bedenktijd. Alleen als de aanlegger (Delta) besluit de aanleg te annuleren, dan stopt ook jouw aanvraag. Tot die tijd sta je gewoon in ons systeem".

Ik zie de bui al hangen dat Delta gewoon in 2024 begint na e-fiber en ik tot die tijd niks kan of mag wijzigen en maar moet wachten hierop?
Misschien beetje oud om te reageren, maar de 14 dagen bedenktijd gaat officiëel pas in na dat je het product hebt, anders is het natuurlijk onzin omdat je het niet 14 dagen kan uitproberen.

Ik zat bij Caiway, maar alvoor het aangesloten was zag ik dat Delta een veel betere aanbieding had.
Dat was toen ik het eerste contract tekende voor Caiway nog niet zo (november 2020).
Tegen Caiway gezegd dat ik op wilde zeggen, kon volgens hun niet uiteraard.
Lang verhaal kort, rechtsbijstand ingeschakeld, die geven me gelijk en hebben me geadviseerd om Caiway te vragen het abbo af te kopen (Dus het hele jaar vooruit), dat bedrag heeft rechtsbijstand mij daarna weer gestort en nu zit ik bij Delta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Heel bijzonder dat Delta in nieuw aangelegde gebieden toch televisie over de coax aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
dolopfriet schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:03:
Heel bijzonder dat Delta in nieuw aangelegde gebieden toch televisie over de coax aanbiedt.
en over welke gebieden spreek je dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Fietspomp86 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Misschien beetje oud om te reageren, maar de 14 dagen bedenktijd gaat officiëel pas in na dat je het product hebt, anders is het natuurlijk onzin omdat je het niet 14 dagen kan uitproberen.

Ik zat bij Caiway, maar alvoor het aangesloten was zag ik dat Delta een veel betere aanbieding had.
Dat was toen ik het eerste contract tekende voor Caiway nog niet zo (november 2020).
Tegen Caiway gezegd dat ik op wilde zeggen, kon volgens hun niet uiteraard.
Lang verhaal kort, rechtsbijstand ingeschakeld, die geven me gelijk en hebben me geadviseerd om Caiway te vragen het abbo af te kopen (Dus het hele jaar vooruit), dat bedrag heeft rechtsbijstand mij daarna weer gestort en nu zit ik bij Delta....
Wel irritant dat je er dan blijkbaar niet onderuit kan zonder de rechtsbijstand in te schakelen. Eigenlijk houdt Caiway/Delta je dus eigenlijk gewoon gegijzeld onder valse voorwendselen. Misschien eens gaan nadenken dit ook te gaan doen dan...
Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33
Fietspomp86 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:18:
Dat is natuurlijk wel jammer. Hiermee is Caiway niet gedwongen om het abonnement stop te zetten. Het is de rechtsbijstandverzekering die het hier goedkoper vindt om de kosten te vergoeden. Puur kosten/baten verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:37:
[...]

Dat is natuurlijk wel jammer. Hiermee is Caiway niet gedwongen om het abonnement stop te zetten. Het is de rechtsbijstandverzekering die het hier goedkoper vindt om de kosten te vergoeden. Puur kosten/baten verhaal.
Ik denk eerder dat de verzekering de kosten verhaalt op Caiway en de klant alvast schadeloos stelt. Een verzekering die het laatste doet zonder het eerste moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33
ernstoud schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:32:
[...]
Ik denk eerder dat de verzekering de kosten verhaalt op Caiway en de klant alvast schadeloos stelt. Een verzekering die het laatste doet zonder het eerste moet ik nog tegenkomen.
Ik betwijfel dat. Maar ik ben geen verzekeringsexpert. ;) Voor een rechtsbijstandverzekering is de tijd die ze in een zaak moeten steken kostbaar. Ik vermoed dat het gauw goedkoper is om het er bij te laten. Tenzij ze die zaak wel echt oppakken, om hiermee ervaring/jurisprudentie op te doen voor toekomstige zaken. Maar een jurist ben ik ook niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-09 16:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag, gisteren heeft een aannemer names Delta een vezel tot m'n voordeur gelegd.
Hoeveel tijd gaat er normaal overheen totdat alles klaar is? Er zal nog een aannemer komen voor het afmonteren in de meterkast.
Andere vraag, op welke termijn kan ik kiezen voor andere providers zoals Tweakdsl etc?
Komend jaar zit ik nog vast aan een jaarcontract van Ziggo

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:21:
Vraag, gisteren heeft een aannemer names Delta een vezel tot m'n voordeur gelegd.
Hoeveel tijd gaat er normaal overheen totdat alles klaar is? Er zal nog een aannemer komen voor het afmonteren in de meterkast.
Andere vraag, op welke termijn kan ik kiezen voor andere providers zoals Tweakdsl etc?
Naar mijn beste weten zijn er maar een paar andere providers op een Delta aansluiting en daar hoort Tweak niet bij. Wel is het volgens mij zo dat je die providers meteen kan kiezen. Dat hoeft niet Delta zelf te zijn. Ik zie meestal Online en Caiway langskomen (alhoewel Caiway precies hetzelfde is als Delta).

Meer info: https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 03-05-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-09 16:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, die website ken ik. Snap niet meer helemaal de noodzaak om over te stappen, voor het geld hoef je het niet te doen. Aanbod wat ze nu doen is gelijk aan Ziggo daargelaten de snelheid. (75/10 is voldoende voor 99% van de gebruikers)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Nee niet helemaal, maar ik geloof dat de rechtsbijstand verhaal gaat halen bij een ander loket/instantie als ze meerdere zaken zoals dit hebben.
Ik ben de naam eerlijk gezegd vergeten.

Maar het is ongelooflijk dat providers hiermee weg komen, ze claimen dat er aanvullende voorwaarden zijn omdat er gegraven is en een punt aangelegd in de meterkast, maar ik heb zulke voorwaarden nog nooit gezien of toegestuurd gekregen na herhaaldelijk vragen.

Anyway, vanaf donderdag is m'n Delta abbo actief!

Ze hebben ook perse een monteur ingepland, maar ik heb uiteraard als echte Tweaker zelf het modem al geplaatst (Wat een moeite zeg...), dus als alles gewoon online is dan kan ik mooi de monteur afzeggen.

Ik heb ook al gevraagd voor een modem met bridge modus, die kunnen ze pas sturen als de verbinding actief is.
Ze kunnen een Genexis Titanium opsturen.
De rest van m'n spul is Unifi dus ik ga de WiFi van de Genexis toch nooit gebruiken.
Alleen even uitvogelen of ik nu IPTV op VLAN 100 heb of toch op een aparte.

Wat ook erg vreemd is, ik woon in een gebied wat dus net nieuw is aangelegd en heb een Genexis 7840 (Dus PTP?), mijn broer woont 600meter verderop en heeft een Nokia modem! (Wel via Caiway), dus die heeft XGS-PON 8)7
Voor de duidelijkheid het glasvezel is in dezelfde tijd aangelegd bij ons door dezelfde club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:45:
[...]
Wat ook erg vreemd is, ik woon in een gebied wat dus net nieuw is aangelegd en heb een Genexis 7840 (Dus PTP?), mijn broer woont 600meter verderop en heeft een Nokia modem! (Wel via Caiway), dus die heeft XGS-PON 8)7
Voor de duidelijkheid het glasvezel is in dezelfde tijd aangelegd bij ons door dezelfde club.
Dat is bijzonder. Zou betekenen dat in de POP of POPs waarin jullie glasvezel termineert verschillende apparatuur staat. Kan natuurlijk allerlei redenen hebben, PtP apparatuur al geïnvesteerd, leverproblemen Nokia etc. etc.

Of ze hebben jou de verkeerde apparatuur gezonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:54:
[...]

Dat is bijzonder. Zou betekenen dat in de POP of POPs waarin jullie glasvezel termineert verschillende apparatuur staat. Kan natuurlijk allerlei redenen hebben, PtP apparatuur al geïnvesteerd, leverproblemen Nokia etc. etc.

Juist, ik vermoed het laatste!
Maar goed, net nog even express gevraagd aan iemand van Delta, die zeiden dat ik echt PTP heb.
We gaan het donderdag zien als de verbinding actief is.

Ik heb nu nog Ziggo erbij, die zit op WAN1 van m'n USG en Delta zit al op WAN2, met het modem in de meterkast aangesloten, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-09 10:22
Dat duurt hier nu al 1,5 jaar. Verwacht dus niet dat je over een paar weken je aansluiting kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarnickS schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Dat duurt hier nu al 1,5 jaar. Verwacht dus niet dat je over een paar weken je aansluiting kan gebruiken.
Dat varieert ontzettend. Bij andere projecten of adressen kan het wel de normale 9 tot 13 weken zijn.
Laat maar... Verkeerde topic

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 04-05-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:24
MarnickS schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:41:
[...]

Bij ons duurde het een dag of 10 (eind januari tot de deur, eerste week februari definitieve aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:56
Officieel is de aanleg hier in Driebergen-Rijsenburg op 19 april gestart.

Heeft iemand al ergens graafwerkzaamheden waargenomen?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:24
Roetzen schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:26:
Officieel is de aanleg hier in Driebergen-Rijsenburg op 19 april gestart.

Heeft iemand al ergens graafwerkzaamheden waargenomen?
Jazeker, bij Nijendal zijn ze bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

sus

is druk :+

Half November is hier de kabel de tuin in geschoten. Begin December is de kabel afgemonteerd in de MK. En daarna is het wachten begonnen - tot deze week, toen stond er ineens een doos met Nokia modem voor m'n neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
[quote]sus schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Half November is hier de kabel de tuin in geschoten. Begin December is de kabel afgemonteerd in de MK. En daarna is het wachten begonnen - tot deze week, toen stond er ineens een doos met Nokia modem voor m'n neus.

Mooi op tijd.

Als alles meezit ga ik in september een nieuwbouw appartement betrekken. Het betreft een buitengebied waar Delta glasvezel gaat aanleggen. Het verbaast mij dat in nieuwbouw altijd alleen rekening wordt gehouden met de aanleg van CAI (Ziggo) en daarnaast geen voorziening voor glasvezel wordt getroffen. Via de VvE al een loze leiding laten aanleggen. Bij Delta een abo afgesloten. Het zal mij benieuwen of ik op tijd een aansluiting krijg of ik voor een jaar naar Ziggo moet (kabel ligt er al). Gisteren een nieuwsbrief van Delta ontvangen waarin ze aangeven dat de aanleg in volle gang is en dat de aannemer begonnen is met de woningschouw. Bij mijn nieuwbouw nog geen graafmachine gezien.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:59
Daftz schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Jazeker, bij Nijendal zijn ze bezig.
Zijn dit niet de werkzaamheden bij de Vuurvogel die al voor 19 april gestart zijn en daarom mi niet van Delta zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:56
tyson69 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Zijn dit niet de werkzaamheden bij de Vuurvogel die al voor 19 april gestart zijn en daarom mi niet van Delta zijn?
Nee, ik ben er net even langsgereden (auto na reparatie opgehaald bij de garage) Er ligt een grote rol groene buis op Nijendal aan het eind tussen de hoofdstraat en de Asch van Wijkstraat In de nabijgelegen wijk, ten westen van het Laantje van Boer Bos zijn graafsporen in de betegelde trottoirs te zien.

Ik heb geen BAMmers gezien die ik kon ondervragen. Die hebben kennelijk een vrije dag. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:22
Wakkie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:19:
[quote]sus schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:04:
[...]
Als alles meezit ga ik in september een nieuwbouw appartement betrekken. Het betreft een buitengebied waar Delta glasvezel gaat aanleggen. Het verbaast mij dat in nieuwbouw altijd alleen rekening wordt gehouden met de aanleg van CAI (Ziggo) en daarnaast geen voorziening voor glasvezel wordt getroffen. Via de VvE al een loze leiding laten aanleggen. Bij Delta een abo afgesloten. Het zal mij benieuwen of ik op tijd een aansluiting krijg of ik voor een jaar naar Ziggo moet (kabel ligt er al). Gisteren een nieuwsbrief van Delta ontvangen waarin ze aangeven dat de aanleg in volle gang is en dat de aannemer begonnen is met de woningschouw. Bij mijn nieuwbouw nog geen graafmachine gezien.
Op de locaties waar ik mij bezig hou met nieuwbouw ontwikkeling gaat KPN (Reggefiber) gewoon mee met de aanleg van Ziggo, Vitens en Liander. Als een andere aanbieder nog niet aanwezig is in die regio gaat hij natuurlijk niet mee. En aanleg voorzieningen voor glasvezel is dan aan de opdrachtgever van de bouw lijkt mij.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

Spiff schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Op de locaties waar ik mij bezig hou met nieuwbouw ontwikkeling gaat KPN (Reggefiber) gewoon mee met de aanleg van Ziggo, Vitens en Liander. Als een andere aanbieder nog niet aanwezig is in die regio gaat hij natuurlijk niet mee. En aanleg voorzieningen voor glasvezel is dan aan de opdrachtgever van de bouw lijkt mij.
Ik heb hier in Vlissingen te maken met een complete woonwijk die midden in het centrum gebouwd wordt. Voorheen scheepswerf, serieus gebied. Komen honderden woningen, maar nadenken kunnen ze er niet.

Vanuit de MK worden coaxkabels getrokken naar oa de woonkamer. Afgemonteerd met radio en TV - radio op de kabel is hier jaren geleden al afgeschakeld, maar toch…. Er wordt nergens gedacht aan een UTP aansluiting, want stel je voor, dat zou eens handig zijn…

In die meterkast komen dan vanuit de hele woning 3-4 coaxkabels op een centraal punt. Netjes afgemonteerd op een mooie splitter van Hirschman ook.

De woningen gaan alleen nooit aangesloten worden op de CAI van Delta; die graven direct glas in de straat.

Nieuwe bewoners kunnen dus meteen die coax er weer uit trekken, installateurs terug laten komen, UTP trekken, wallmounts erop…

En ze komen bij mij in de winkel vragen hoe of wat - wij zijn Delta Verkooppunt, heb er dagelijks werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiff schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Wakkie heeft het ook over de voorzieningen in de woning. Dus vanuit de meterkast. Daar zijn veel bouwers nog hopeloos ouderwets in. En in Deltagebied is het helemaal idioot ja. Twee glasvezels maar de bouwer trekt coax??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Wakkie heeft het ook over de voorzieningen in de woning. Dus vanuit de meterkast. Daar zijn veel bouwers nog hopeloos ouderwets in. En in Deltagebied is het helemaal idioot ja. Twee glasvezels maar de bouwer trekt coax??
beetje kansloos daar waar je geen CAI aansluiting krijgt maar glas only 8)7

zelf in een renovatie project (100+ woningen) bj 1998, maar die hebben destijds al in elke (slaap)kamer outlets gekregen... dan wel niet afgemonteerd voor ethernet maar voor de "oude" deur intercom & Telefonie..
maar goed er liggen dus wel gewoon CAT5 kabels.. dus de juiste keystone er op en in de meterkast een nieuwe RJ45 met de juiste pinout... :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Ik heb in ieder geval in mijn nieuwbouw appartement in verschillende vertrekken data aansluitingen laten aanleggen. Kan overal “inpluggen”. In mijn huidige woning heb ik al jaren glasvezel (KPN) en dit tot volle tevredenheid. Kan mij niet heugen dat ik ooit storing heb gehad (TV en internet). Zeer betrouwbaar.
Delta is voor mij nieuw maar als KPN ooit de kabel van Delta kan/wil gaan gebruiken, dan overweeg ik weer terug te gaan mits ik tevreden ben over Delta. Tijd zal het uitwijzen.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:54:
[...]

Je hebt prijs!

5 mei zou de verbinding actief zijn, maar modem gaf geen internet.
Uiteraard paar keer gereset en gebeld met Delta.
"nee hoor meneer, dat kan even duren. Ik zal de technische dienst bellen om je modem te activeren".

Nu vandaag krijg ik ineens een email "Uw bestelling is bevestigd", blijkbaar heb ik nu ineens 2 adressen in mijnDelta. Wéér gebeld waarom dat was, zegt de beste man: "Er is een probleem met je modem en nu krijg je een nieuwe". Ik gevraagd of het toevallig een Nokia wordt. Ja....

O dus ik zit tóch in het XGS-PON gebied?
Ja meneer u zit in het XGS-PON gebied.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:48:
[...]

Je hebt prijs!

5 mei zou de verbinding actief zijn, maar modem gaf geen internet.
Uiteraard paar keer gereset en gebeld met Delta.
"nee hoor meneer, dat kan even duren. Ik zal de technische dienst bellen om je modem te activeren".

Nu vandaag krijg ik ineens een email "Uw bestelling is bevestigd", blijkbaar heb ik nu ineens 2 adressen in mijnDelta. Wéér gebeld waarom dat was, zegt de beste man: "Er is een probleem met je modem en nu krijg je een nieuwe". Ik gevraagd of het toevallig een Nokia wordt. Ja....

O dus ik zit tóch in het XGS-PON gebied?
Ja meneer u zit in het XGS-PON gebied.....
Man, man, man. Zelfs het proces om de juiste apparatuur te zenden is niet op orde :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Man, man, man. Zelfs het proces om de juiste apparatuur te zenden is niet op orde :? .
Ik begrijp er ook niks van..

Modem had ik namelijk al dik een week binnen en heb express nog 2 keer gebeld of dit wel echt de juiste was aangezien dit een nieuw gebied is....

Maar goed, hopelijk is het Nokia modem er morgen gaan we eens kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Modem had ik namelijk al dik een week binnen en heb express nog 2 keer gebeld of dit wel echt de juiste was aangezien dit een nieuw gebied is....

Maar goed, hopelijk is het Nokia modem er morgen gaan we eens kijken of het dan wel werkt.
En dan vingers gekruist en hopen dat die Nokia dan al geregistreerd is… zou me niet verbazen als je daarover dan weer moet gaan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:24
Roetzen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:46:
[...]

Nee, ik ben er net even langsgereden (auto na reparatie opgehaald bij de garage) Er ligt een grote rol groene buis op Nijendal aan het eind tussen de hoofdstraat en de Asch van Wijkstraat In de nabijgelegen wijk, ten westen van het Laantje van Boer Bos zijn graafsporen in de betegelde trottoirs te zien.

Ik heb geen BAMmers gezien die ik kon ondervragen. Die hebben kennelijk een vrije dag. :)
Hier ligt het al bij de gevel. De BAMmer dacht dat het over een week of 4 naar binnen gebracht zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Gisteren Delta hier gekregen, alles werkte goed! Internet en televisie.
Echter vanmorgen televisie aangezet deze bleef om 8:37 hangen en deed hierna niets meer, meerdere keren opnieuw opgestart. Internet doet het gelukkig nog wel.

Echter als dit al binnen 24 uur een voorbode is op wat er komen gaat dan gooi ik dit er wel heel snel uit.

Uurtje later opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwight84 op 07-05-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta interactieve televisie (DIT) of van Caiway ( is zelfde product) is zeer matig van kwaliteit. Dat is al jaren bekend.

De bijnaam voor DIT luid dan ook: Dit is treurig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:13
dolopfriet schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:38:
Delta interactieve televisie (DIT) of van Caiway ( is zelfde product) is zeer matig van kwaliteit. Dat is al jaren bekend.

Bedankt voor deze bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:26:
[...]

Bedankt voor deze bijdrage.
Jammer dat er niet bij staat waarom dat dan is.

Ik heb zelf interactieve televisie van Delta, prima product. Dolbyuitrol is men nu mee bezig. Veel HD en voor de rest geen klachten.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:13
Sjakie0101 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:27:
[...]

Jammer dat er niet bij staat waarom dat dan is.

Ik heb zelf interactieve televisie van Delta, prima product. Dolbyuitrol is men nu mee bezig. Veel HD en voor de rest geen klachten.
Mijn reactie was dan ook cynisch. Hier ook totaal geen klachten over Delta TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09

Arfman

Drome!

Delta TV loopt ook gewoon ~40 seconden achter op het "echte leven". Compleet nutteloos dus voor dingen zoals Dodenherdenking of de Nieuwjaarsaftel. Dat gaat er dus weer uit, had het al gezegd tegen m'n vrouw maar ze was eigenwijs en wilde perse TV. 12,50 x 12 down the drain ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
dolopfriet schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:38:

Las hier idd veel over, Daarom heb ik ook gekozen voor internet only icm Ziggo kabel tv (ci+ van ouders :P) Ben je alsnog goedkoper uit dan ziggo en heb je ook nog gigabit up/down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:40:
[...]

En dan vingers gekruist en hopen dat die Nokia dan al geregistreerd is… zou me niet verbazen als je daarover dan weer moet gaan bellen.
Modem geïnstalleerd, opgestart en rustig gewacht, ik geloof dat het ding wel 10x reboot voor alles stabiel online was. Maar hoera internet!

STB ook aangesloten, ook prima.

Nu nog hopen dat er een fijn modem met bridge modus is ooit, dan is het helemaal af.

Vraagje trouwens voor de mensen hier, zijn er alternatieven voor de STB?
Ik heb een HTPC met daarop LibreELEC, is er geen software iod om daar Delta TV op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
Arfman schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:44:
Delta TV loopt ook gewoon ~40 seconden achter op het "echte leven". Compleet nutteloos dus voor dingen zoals Dodenherdenking of de Nieuwjaarsaftel. Dat gaat er dus weer uit, had het al gezegd tegen m'n vrouw maar ze was eigenwijs en wilde perse TV. 12,50 x 12 down the drain ...
Is dat niet altijd zo met iptv?Kan de ziggo app ook niet gelijk laten lopen met de tv met ci+ module. En als ik in de tuin een EK/WK kijk via de app, dan heb ik ook kans dat ik al gejuich hoor voor de goal :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Modem geïnstalleerd, opgestart en rustig gewacht, ik geloof dat het ding wel 10x reboot voor alles stabiel online was. Maar hoera internet!

STB ook aangesloten, ook prima.

Nu nog hopen dat er een fijn modem met bridge modus is ooit, dan is het helemaal af.

Ik heb een HTPC met daarop LibreELEC, is er geen software iod om daar Delta TV op te krijgen?
Mooi dat het werkt, enige optie voor de STB is streamen/casten vanaf een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09

Arfman

Drome!

sewer schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Is dat niet altijd zo met iptv?Kan de ziggo app ook niet gelijk laten lopen met de tv met ci+ module. En als ik in de tuin een EK/WK kijk via de app, dan heb ik ook kans dat ik al gejuich hoor voor de goal :p
Dat denk ik wel, ja. Maar wij kijken 99.9% van alles via streams (NLziet, Videoland e.d.). Het enige waar wij "live" TV voor gebruiken is dus de Dodenherdeking op 4 mei en het nationaal aftelmoment op 31 december 23:59. Met een vertraging van bijna een minuut is dat dus voor ons onbruikbaar en dus zonde geld (zoals ik al had verwacht, maarja ...).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Fietspomp86 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Mijn ouders zitten ook in een nieuw gebied, is eind vorig jaar aangelegd. Toch hebben zij een Genexis ontvangen. Zo ook een hoop klanten van me (winkel waar we ook Delta dealer zijn) hebben in nieuwe gebieden allemaal Genexis ontvangen. Max verbinding daar is ook 1Gbit; de 8Gbit is er niet te krijgen.

Er worden dus 2 type netwerk aangelegd op dit moment - al vermoed ik dat ze inmiddels *wel* volledig naar XGS-PON over zijn, de laatste adressen waar nu gegraven wordt hier in de buurt geven allemaal de optie tot 8Gbit.
Fietspomp86 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:18:
[...]
Wellicht een Android-TV kastje met de Delta app?

De stream is verder volledig encrypted en dus helaas niet af te vangen op een andere manier; ik zou hem ook graag in mijn HTPC hebben.

Overigens, als die STB vastloopt kan je - terwijl hij aanstaat - de resetknop achterop ingedrukt houden tot hij opnieuw opstart. Seconde of 10-15 is dat. Hiermee forceer je een reset en download van de laatste firmware voor de STB. Kan zomaar zijn dat er een recentere versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:05
En toen knalde het internet er uit.. Anderen ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

BlazeMuis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:37:
En toen knalde het internet er uit.. Anderen ook last?
Je bent niet de enige: https://allestoringen.nl/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Inmiddels werkt het weer.. Dat was raar.

Edit: en er weer uit

[ Voor 23% gewijzigd door BlazeMuis op 09-05-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

BlazeMuis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:45:
Inmiddels werkt het weer.. Dat was raar.
Kijkend naar het kaartje van DELTA en Caiway op https://allestoringen.nl/ denk ik dat het mogelijk regionaal Twente is. Maar hier blijft het overigens lekker doorgaan met de package loss.

Maar @ernstoud waar zit je nu precies? Je kunt moeilijk zowel in het DELTA als het Caiway topic zeggen dat het bij jou wel werkt als je er maar één afneemt 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Kijkend naar het kaartje van DELTA en Caiway op https://allestoringen.nl/ denk ik dat het mogelijk regionaal Twente is. Maar hier blijft het overigens lekker doorgaan met de package loss.

Maar @ernstoud waar zit je nu precies? Je kunt moeilijk zowel in het DELTA als het Caiway topic zeggen dat het bij jou wel werkt als je er maar één afneemt 8)7 .
Delta en Caiway is dezelfde infra. Dus storing bij de een is gelijk aan die bij de ander, zie allestoringen.nl.

Maar hoezo is het verboden om hier te posten als je Caiway klant bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:59
True schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Bij mij in Twente (dorp net naast jou) werkt het wel (Delta). Leek net wel een paar korte downspikes te hebben.

Edit: ik verstuur het en een paar tellen later valt inderdaad de verbinding weg.
Edit 2: nu werkt het weer wel 8)7, ik hou het op downspikes... :?

[ Voor 10% gewijzigd door Herax10NL op 09-05-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Het werkt af en aan, lijkt ook wel alsof bepaalde IP adressen blocked zijn, of dat de routing op dit moment een fout heeft.

Bijvoorbeeld 1.1.1.1 kan ik pingen, 8.8.8.8 niet. Met mijn VPN kan ik verbinden met Brazilië, maar niet met Nederland, België, Zweden en nog een paar meer.

Edit: Nu werkt de ping naar 1.1.1.1 weer niet en 8.8.8.8 wel :+

Dit is de 1e storing sinds september 2016 (toen contract voor het eerst afgesloten) voor mij.

Edit 2: VPN naar UK verbonden en alles werkt prima zonder packetloss.

[ Voor 38% gewijzigd door BlazeMuis op 09-05-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Delta en Caiway is dezelfde infra. Dus storing bij de een is gelijk aan die bij de ander, zie allestoringen.nl.

Maar hoezo is het verboden om hier te posten als je Caiway klant bent?
Ik zou niet zeggen dat een storing per se dezelfde impact zou moeten hebben bij beide ISPs en het (in beide topics aangeven) daarom een vertekend beeld kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 05-09 20:52
Delta connecties lopen hoofdzakelijk via Goes, Caiway connecties via Rotterdam en/of Naaldwijk. Verder is het wel aardig 1 pot nat, check

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 13:54
Klapperende connectie in gemeente Kampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
https://www.delta.nl/klan...g/storingen-en-onderhoud/
Wegvallende IPTV/Internet diensten Almelo en omgeving
Geplaatst op: 2022-05-09 19:30:00
Op dit moment kun je in Almelo en omgeving een onderbreking ervaren van onze diensten. Excuus voor dit ongemak, we werken aan een snelle oplossing en houden je hier op de hoogte van de voortgang.

Verwachte oplostijd: nog onbekend
Naar Google.nl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqx0qb_xGWMOmnzVE0idiM9-eZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RG1wURXWNaIJD0Xw9BjzTXq1.png?f=user_large

Inmiddels werkt het weer, benieuwd of dat zo blijft.

Edit: Nope :+

[ Voor 25% gewijzigd door BlazeMuis op 09-05-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 12:50
In Friesland verbinding ook weg.

Edit: 20:55 weer terug

[ Voor 28% gewijzigd door Gepstra op 09-05-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 22:12
In de Achterhoek ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:59
Na bijna een uur downtime komt de verbinding nu weer op (Twente - regio Almelo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Benieuwd of het nu wel blijft werken

/edit Lijkt er wel op.
Trouwens op allestoringen.nl tegelijkertijd 6600 meldingen bij Caiway en 880 bij Delta.
Heeft Caiway meer klanten of meer storingen? :9

[ Voor 69% gewijzigd door rfbroek op 09-05-2022 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

rfbroek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:04:
Benieuwd of het nu wel blijft werken

/edit Lijkt er wel op.
Trouwens op allestoringen.nl tegelijkertijd 6600 meldingen bij Caiway en 880 bij Delta.
Heeft Caiway meer klanten of meer storingen? :9
Caiway heeft denk ik meer klanten, al helemaal in Cogas gebied (Almelo) waar Caiway het Ziggo netwerk overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
True schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:25:
[...]
waar Caiway het Ziggo netwerk overnam.
Helaas wel ja, Ziggo werd eraf gegooid. Zijn destijds zelfs kamervragen over gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Inmiddels is alles weer stabiel, ben benieuwd wat de oorzaak was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlazeMuis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:59:
Inmiddels is alles weer stabiel, ben benieuwd wat de oorzaak was.
Op weserve.nl:

—-

“Weserve Status has posted a new item, 'Uitval FTTH diensten Almelo en Omgeving (DFN)'

Beste relatie,

Er is momenteel een storing gaande in de regio Almelo. We hebben onderstaand bericht ontvangen van Delta Fiber Nederland.

“Op dit moment ervaren wij uitval op FTTH diensten in Almelo en omgeving. Uitval komt door een mogelijke Temparatuur stijging op 1 van onze POP locaties. Onze specialisten zijn ingeschakeld om op locatie onderzoek te gaan doen.”

—-

Weserve gebruikt ook voor zakelijke klanten de DFN infra, die klanten hebben natuurlijk een SLA, dus zal weserve beter en sneller door Delta geïnformeerd worden. Het loont dus om je te abonneren op die berichten (ontvang je per e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:28
rfbroek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:43:
[...]

Helaas wel ja, Ziggo werd eraf gegooid. Zijn destijds zelfs kamervragen over gesteld
Gok dat Ziggo vrijwillig is weggegaan. Ik zat vroeger bij KabelNoord met UPC, Ziggo en KabelNoord op dezelfde kabel. In die volgorde zijn ze verschenen en in die volgorde zijn ze ook gegaan.
Ziggo was administratief altijd een feestje als je modem weer eens gedeactiveerd werd omdat je alleen internet afnam.
Toen KabelNoord aangaf het netwerk gefaseerd te vervangen door glasvezel heeft Ziggo de boel opgezegd, glasvezel hadden ze geen interesse in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Verkeerd gegokt. :9
Cogas was eigenaar van het coax- en glasvezelnetwerk en ging in zee met Caiway. Toen moest Ziggo vertrekken. Later is de hele bups aan EQT verkocht dacht ik.
https://www.tubantia.nl/a...ten-naar-caiway~a5b585a0/

[ Voor 16% gewijzigd door rfbroek op 09-05-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:25:
Verkeerd gegokt. :9
Cogas was eigenaar van het coax- en glasvezelnetwerk en ging in zee met Caiway. Toen moest Ziggo vertrekken. Later is de hele bups aan EQT verkocht dacht ik.
https://www.tubantia.nl/a...ten-naar-caiway~a5b585a0/
De kabel zelf is nu van Delta Fiber Netwerk. EQT is de investeringsmaatschappij,
Volgens @Barre73 voor 2027 nog glasvezel van KPN in deze gebieden.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:06:
[...]

De kabel zelf is nu van Delta Fiber Netwerk. EQT is de investeringsmaatschappij,
Volgens @Barre73 voor 2027 nog glasvezel van KPN in deze gebieden.
Of Glaspoort uiteraard. Dat telt ook mee als KPN glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:48
Wat een rampenplan is dat Delta zeg :{

Vorige week bij een klant al het probleem dat het vaste IP niet werd uitgedeeld. Modem kwam online met een dynamisch adres en zou daarna zijn vaste IP moeten krijgen. Dat gebeurde niet, dus geen internet.

Nu sinds gisteren al problemen dat het vaste IP weer niet wordt uitgedeeld. Dynamisch adres wel en die blijft ook bestaan dus nu wel internet, maar alle diensten die de klant elders afneemt die het vaste IP vereisen zijn dus niet bereikbaar. Dus eigenlijk is de verbinding nu praktisch zinloos.

Al sinds 08:00 vanmorgen in de wacht bij Delta zakelijk. Geregeld wordt de verbinding verbroken of kom je ineens uit bij de particuliere helpdesk. Totaal onacceptabel dit, wat een prutsers.

Toevallig afgelopen week voor thuis Delta aangevraagd (eindelijk glasvezel, dus daar was ik wel blij mee). Maar ik denk er sterk over om dit te annuleren, dan maar DSL op 130/30.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Drardollan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:52:

Vorige week bij een klant al het probleem dat het vaste IP niet werd uitgedeeld. Modem kwam online met een dynamisch adres en zou daarna zijn vaste IP moeten krijgen. Dat gebeurde niet, dus geen internet.

Nu sinds gisteren al problemen dat het vaste IP weer niet wordt uitgedeeld. Dynamisch adres wel en die blijft ook bestaan dus nu wel internet, maar alle diensten die de klant elders afneemt die het vaste IP vereisen zijn dus niet bereikbaar. Dus eigenlijk is de verbinding nu praktisch zinloos.

Al sinds 08:00 vanmorgen in de wacht bij Delta zakelijk. Geregeld wordt de verbinding verbroken of kom je ineens uit bij de particuliere helpdesk. Totaal onacceptabel dit, wat een prutsers.

Toevallig afgelopen week voor thuis Delta aangevraagd (eindelijk glasvezel, dus daar was ik wel blij mee). Maar ik denk er sterk over om dit te annuleren, dan maar DSL op 130/30.
Is het "vaste" ip address niet gewoon een eenmalig dynamisch address wat daarna niet meer veranderd of heb je instructies gehad mbt tot je vaste ip address incl. netmask en default gateway ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:57

lier

MikroTik nerd

Drardollan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:52:
Balen...want je sluit niet voor niets een zakelijk abonnement af. Enig idee (is dat verteld?) wat er mis gaat? Gebruik je de standaard apparatuur? Is deze in de tussentijd uitgevallen? Ik ben particulier abonnee en heb al sinds Delta geactiveerd is hetzelfde IP adres (denk nu zo'n 1,5 jaar).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:48
w1mm13 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Is het "vaste" ip address niet gewoon een eenmalig dynamisch address wat daarna niet meer veranderd of heb je instructies gehad mbt tot je vaste ip address incl. netmask en default gateway ?
Nee, betaal al meer dan een jaar voor een vast IP (Business Pack). Begin dit jaar is hij al gewijzigd om een of andere reden, maar toen kregen we bericht. Nu is hij uit het niets gewijzigd.

Lekker vast dus een vast IP adres. In 13 maanden tijd al aan de 3e toe, maar dit keer zonder communicatie.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1 ... 32 ... 125 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.