Fietspomp86 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:32:
Zo, afgelopen week via Marktplaats een Genexis Element-TK01-XGS2110-EU-1 gekocht.
Vrijdagochtend aangesloten, gelukkig heb ik nog Ziggo die pas over een paar weken afloopt dus die weer op WAN1 en Delta op WAN2 van m'n USG.
Klantservice op de chat en XGS-PON serienummer doorgegeven en MAC adres van USG doorgegeven.
Helaas is mediaconverter tot nu toe nog niet geactiveerd, terwijl ik nog heb gevraagd dat het dezelfde dag kon (volgens klantenservice wel).
Dan maar afwachten.
Vraag voor de experts hier, moet de router al achter de mediaconverter hangen voor activatie?
Ik heb het MAC adres van WAN1 opgegeven van mijn USG, maar nu hangt het spul aan WAN2 (port forwarding naar WAN2 is een hel dus nu maar even ziggo weer op WAN1).
Om mezelf maar even te quoten, het gaat nog niet zo soepel met activatie van de media-converter....
Vanmiddag maar weer eens contact opgenomen met Delta aangezien de mediaconverter nog steeds niet was geactiveerd, kreeg ik het volgende antwoord van de technische dienst:
'' Het apparaat dat is aangesloten op onze vezel moet een bbf.247 gecertificeerd apparaat zijn. Mijn advies is de klant een media converter laten aanschaffen om de XGS-PON om te zetten in een ethernet signaal en daarna zijn Ubiquiti Dream Machine Pro aan te sluiten. Of een andere router aanschaffen die wel om kan gaan met XGS-PON volgens de standaard die beschreven is in de vrije modem keuze documentatie op onze website ''
Zucht. Ding is dus weldegelijk gecertificeerd (contact gezocht met degene van wie ik m over heb genomen en die bevestigde dit).
Nu gaan ze wéér het ticket (her)openen en binnen één werkdag wordt het geactiveerd.
Paar keer gevraagd of ik dan zelf alsjeblieft met de technische dienst contact kon krijgen maar helaas, moet allemaal via de klantenservice. Die hebben, sorry dat ik het zeg, totaal geen technische kennis.
Zie het volgende gesprek:
Fietspomp86:
Hoi, afgelopen vrijdag met jullie gechat om mijn eigen XGS-PON mediaconverter te activeren, maar tot op heden is er nog niks gebeurd
Delta:
Ik ga direct met je mee kijken!
Delta:
Wat bedoel je precies met eigen XGS-PON mediaconverter?
Fietspomp86:
Ik heb het Nokia modem vervangen door een eigen modem (of ja media converter).
Delta:
Ah de modem!
Fietspomp86:
Volgens mijn vrouw komt dit omdat ik een Tweaker (ze zei nerd....) ben, maar komop zeg, ik had wel íets meer verwacht van Delta!
Nu maar weer afwachten.
Heb ook aangegeven dat ze me kunnen bellen als ze gaan activeren dat ik gelijk mee kan gluren hoe wat waar, maar ook daar gaven ze geen gehoor aan.