Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:57
Devster schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:35:
Via een LM duurt het echt lang. Op 1 oktober besteld, geen mail, geen RN. #duurtlang
Dat is normaal, meestal binnen vandaag en 4 dagen heb je wel een RN. Je kunt ook al zelf een account aanmaken bij Tesla, dan wordt je RN aan je account toegevoegd.

SR+ midnight grey, black / 18"

• Zebesco030
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06:50
Via een LM duurt het echt lang. Op 1 oktober besteld, geen mail, geen RN. #duurtlang
Heb toch wel het gevoel dat Mr geen en de andere grote lease maatschappijen meer voorrang krijgen op hen orders. 2 Oktober besteld, helaas ook niks ontvangen. Zit bij een kleine LM.

SR+ Multicoat-Red//Black 19" no-VIN

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Devster

thuisbarista

Zebesco030 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:38:
[...]
Heb toch wel het gevoel dat Mr geen en de andere grote lease maatschappijen meer voorrang krijgen op hen orders. 2 Oktober besteld, helaas ook niks ontvangen. Zit bij een kleine LM.
Ik zit ook bij een wat kleinere LM en ook nog via een intermediair. Geduld is een schone zaak...

Tesla Model 3 SR+ Pearl White/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 AutoLeaseCenter, RN 16-10, VIN ?, leverdatum: ??-??-2019

• carpebios
Zebesco030 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

2 oktober, ik zou mij geen zorgen maken, dat is net een week geleden.

• WonderWoman666
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
Eerst nog 6 met mijn configuratie beschikbaar op Tesla site, nu nog maar 5. Hopelijk zit ik bij die laatste 5...

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06:28
Avl14 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:25:
Er worden inmiddels aardig wat modellen aangeboden als ''snel beschikbaar'' met VIN nummers, vraag me af waarom deze niet worden gekoppeld aan mensen met een order.
Inderdaad, temeer daar mijn exacte configuratie er tussen staat :?

• carpebios
Die van mij staat er ook tussen bij snel beschikbaar, maar ja, dat zijn gewoon auto's in Amerika, zijn hier even snel als de rest.

• WonderWoman666
  • Niet online
carpebios schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54:
Die van mij staat er ook tussen bij snel beschikbaar, maar ja, dat zijn gewoon auto's in Amerika, zijn hier even snel als de rest.
Idd maar wel fijn te weten als VIN gekoppeld is zodat je weet dat ie daadwerkelijk 'onderweg' is en niet nog een boot moet wachten

• carpebios
WonderWoman666 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Idd maar wel fijn te weten als VIN gekoppeld is zodat je weet dat ie daadwerkelijk 'onderweg' is en niet nog een boot moet wachten
De VIN geeft volgens mij niet altijd zekerheid, en dat je hem niet hebt ook, kan ook zijn dat je opeens een SMS krijg dat je hem op mag halen zonder ooit een VIN gezien te hebben. Het blijft een beetje bijzonder bij Tesla.

• b_ridder
  • Laatst online: 00:58
Net met mijn leasemaatschappij (Arval) gesproken. Ik gaf hen aan dat ik nog geen mail van Tesla heb ontvangen over de bestelling (2 okt). Ze gaf aan dat alles in het systeem klopt en dat zij zelf ook niet begrijpen hoe het bij Tesla in het systeem werkt. De een die ze aanmelden krijgt de zelfde dag een mail en de ander pas na 3 weken. Dit is voor hen ook een raadsel. Ze vroeg mij nog even geduld te hebben (lastig!!!!!!) en dat wanneer ik over 2 weken nog niks heb ontvangen met Tesla contact op te nemen.

SR+ --- Midnight Silver metallic --- Black --- 18" Aero --- Pluche dobbelstenen & Stuurbontje

• carpebios
Heb geduld, de mailtjes die ik vandaag kreeg zegt mij dat ze wel druk bezig zijn met de administratie op orde te krijgen. Er wordt bijna niets meer uitgeleverd dus ze hebben ook wel de tijd nu om die berg weg te werken.

• TM3P
  • Laatst online: 14-11 09:02
Mijn LM geeft aan de bestelling van de auto bij de lease-afdeling van Tesla gedaan te hebben (op 2 oktober jl.), is dat hetzelfde als de fleetsales? Is er dan een verschil met intake van bestellingen via de 'normale' manier en via de fleetsales denken jullie?

De LM gaf overigens wel direct aan mij door dat Tesla had vermeld dat het zeker wel 2 weken kon gaan duren voordat je bericht krijgt. Zowel ik als mijn LM hebben na de bestelling ook niets meer vernomen van Tesla

• Michiel 3
  • Laatst online: 13-11 22:04
Net gebeld met delivery (korte wachttijd) ; de modellen zijn net van de band en dus beschikbaar om te reserveren. Levertijd is niet anders dan als je al een model gereserveerd hebt. (RN), 4 - 8 weken voor zowel gereserveerde of deze snel beschikbare auto's. Dus bellen maak niet uit (enige verschil kan de snelheid van VIN zijn).

• Venzl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-11 17:24
Op 2 oktober via Arval mijn Tesla SR+ Midnight Silver, Black interieur en 19 " wielen besteld. Zojuist de 'Welkom bij de Tesla familie' mail ontvangen. Account is nu ook gekoppeld aan een RN nummer. In de Arval app staat dat de geplande levering staat voor de week van 15 november. Ben benieuwd of dat haalbaar is! :)

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01:03
Idem hier.
1 okt bestel bevestiging vanuit Athlon, die hebben vanuit Telsa ook bevestiging per mail, met leverdatum rond 2 dec.

Vervolgens is het wachten op een RN, dit proces duurt volgens Athlon 2-3 weken.
Rixard schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:33:
Mijne is ook 20-09 besteld en ik kreeg binnen enkele uren al een mail met account. Bij het inloggen al gelijk een RN..
Dat krijg je alleen direct als er op de website van tesla direct een bestelling met aanbetaling wordt gedaan.

Grote leasemij's werken zo niet (logisch).
Die mailen alle bestellingen naar fleetsales van Tesla. daar gaat volgens Tesla 10 werkdagen overheen voor je een RN ontvang en volgens Athlon dus 2-3 weken.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak | 1-10 besteld, 11-11 Afleverafspraak -> 13-11 Afleverafspraak || https://ts.la/df83246

• BlakHawk
TM3P schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:
Mijn LM geeft aan de bestelling van de auto bij de lease-afdeling van Tesla gedaan te hebben (op 2 oktober jl.), is dat hetzelfde als de fleetsales? Is er dan een verschil met intake van bestellingen via de 'normale' manier en via de fleetsales denken jullie?

De LM gaf overigens wel direct aan mij door dat Tesla had vermeld dat het zeker wel 2 weken kon gaan duren voordat je bericht krijgt. Zowel ik als mijn LM hebben na de bestelling ook niets meer vernomen van Tesla
Fleetsales = mailen naar de bestel afdeling van Tesla voor leasemaatschappijen.
Dat verschilt inderdaad van de normale bestelmethode op de website, omdat je daar direct 2000 euro moet aanbetalen en ze per stuk moet bestellen en configureren.

Dat is ondoenlijk voor grote lease maatschappijen. Leasemaatschappij krijgt vrij snel een bevestiging per mail terug van Tesla, met indicatie lever week/datum. Die zegt niet zo veel.

Daarna worden er allemaal reserveringen aangemaakt voor die bestellingen, als dat gedaan is krijg je een RN.

Via de website is dat een geautomatiseerd proces. In de US kennen ze geen leasemaatschappijen als wij, daar leasen veel mensen bij Tesla zelf. Dus de hele werkwijze is daarom anders.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak | 1-10 besteld, 11-11 Afleverafspraak -> 13-11 Afleverafspraak || https://ts.la/df83246

• pepelstwan
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:01
Volgens deze gast staan er 3840 units klaar om te verschepen naar eu (Zeebrugge)

https://www.facebook.com/...jjeEs4XX7dyVWRRvVRc9LCLki

• DrJekyll
  • Laatst online: 11-11 13:12
Michiel 3 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:46:
Net gebeld met delivery (korte wachttijd) ; de modellen zijn net van de band en dus beschikbaar om te reserveren. Levertijd is niet anders dan als je al een model gereserveerd hebt. (RN), 4 - 8 weken voor zowel gereserveerde of deze snel beschikbare auto's. Dus bellen maak niet uit (enige verschil kan de snelheid van VIN zijn).
Thanks voor deze info. Ik heb de Performance weer afbesteld en laat me niet meer gek maken.

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-11 18:53
pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:49:
Volgens deze gast staan er 3840 units klaar om te verschepen naar eu (Dunkirk)

https://www.facebook.com/...jjeEs4XX7dyVWRRvVRc9LCLki
Grappig die dude werkt als captain op de Grand Pioneer volgens mij als ik zijn foto's op Facebook mag geloven waarop het meerdere keer op de foto staat met dat reusachtige schip. Oftewel, we mogen die man wel knuffelen dat hij maar goed op onze M3's let de komende weken.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• GerardFianen
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 14-11 13:55
pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:49:
Volgens deze gast staan er 3840 units klaar om te verschepen naar eu (Dunkirk)
Duinkerken ? Niet naar Zeebrugge ?

• j1990
  • Nu online
GerardFianen schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Duinkerken ? Niet naar Zeebrugge ?
Wel minder ver varen _O-

• GerardFianen
  • Laatst online: 14-11 13:55
Ik denk toch dat het Zeebrugge is :-)

https://twitter.com/morte...81681335942950917/photo/1

• RobbyNitroz
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 08-11 16:06
Ik heb al 10 dagen een VIN; de vraag is of de VIN van een auto uit San Francisco is of een auto aan de Oostkust.... Komt die Grand Pioneer straks eerder aan en staat mijn auto op de Grand Dahlia. Misschien beter om geen VIN te hebben dan?

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• carpebios
RobbyNitroz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:22:
Ik heb al 10 dagen een VIN; de vraag is of de VIN van een auto uit San Francisco is of een auto aan de Oostkust.... Komt die Grand Pioneer straks eerder aan en staat mijn auto op de Grand Dahlia. Misschien beter om geen VIN te hebben dan?
Krijg jij je vin te zien met tesla vin checker bij opdrachten of heb je geen iPhone?

• Gebruiker_Hans
  • Laatst online: 14-11 14:47
Gebruiker_Hans schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:41:
Akkoord, mijn dank voor de snelle reacties, afwachten dan maar.
Vandaag een telefoontje gehad dat ze wilden weten hoe ik ga betalen, verder gaven ze aan dat de boot onderweg is en dat ze de eindfactuur sturen zodra de boot in november aankomt. Nog geen VIN, wel een telefoontje met info van Tesla dus.

• RobbyNitroz
carpebios schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

Krijg jij je vin te zien met tesla vin checker bij opdrachten of heb je geen iPhone?
Ik krijg de VIN te zien met de Tesla VIN checker in Chrome op mijn desktop. Heb een S10+ geen iphone; maar daar werkt de extentie ook niet dus check alleen op desktop

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Verkeerde topic

Squ1zZy wijzigde deze reactie 10-10-2019 18:24 (92%)

"Security should be baked in, not sprayed on!"

• Marvaa
  • Laatst online: 14-11 17:42
Ik moet stiekem een beetje lachen om de VIN jacht die hier plaats vindt ;)

(omdat het zo weinig zegt en je dadelijk aan een auto gekoppeld wordt die al maanden ergens op een kade staat ipv vers uit de fabriek met nog steeds hetzelfde aflevermoment)

• RobbyNitroz
Marvaa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:37:
Ik moet stiekem een beetje lachen om de VIN jacht die hier plaats vindt ;)

(omdat het zo weinig zegt en je dadelijk aan een auto gekoppeld wordt die al maanden ergens op een kade staat ipv vers uit de fabriek met nog steeds hetzelfde aflevermoment)
Al maanden op de kade; zoveel geluk zal ik wel niet hebben. Dat zou betekenen met matten set voor en achter en geen speaker met rare geluidjes en een 4 meter laadkabel ipv 1,5 meter _/-\o_

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:39
RobbyNitroz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

Al maanden op de kade; zoveel geluk zal ik wel niet hebben. Dat zou betekenen met matten set voor en achter en geen speaker met rare geluidjes en een 4 meter laadkabel ipv 1,5 meter _/-\o_
Ze worden per post korter, die kabels.

• RobbyNitroz
Recci schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:25:
[...]

Ze worden per post korter, die kabels.
Alleen als het uitkomt ;)

• marco208
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:51
Er staat heel veel in snel beschikbaar ineens

• Frome
  • Nu online
DrJekyll schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Thanks voor deze info. Ik heb de Performance weer afbesteld en laat me niet meer gek maken.
Toch maar niet? je loopt ook wel een risico om hem nu te annuleren. Iemand van Tesla gaf aan dat aankomende deadline wel ‘hard’ is, maar goed dat zegt niet alles uiteraard

• RobbyNitroz
DrJekyll schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Ik las over de Stealth M3 LR; wel de pks vannde performance maar niet de spoiler, alu pedalen, carbon vleugel en rode remklauwen...loopt een petitie om die via software update aan te zetten *O*

• carpebios
Pier 80 SFO. Deliveries continue, deck basically unchanged as far as capacity since Tuesday. 85% at moment. RHD units haven't moved, may not be on this load.

En de boot is nu bijna bijna Guatemala

carpebios wijzigde deze reactie 10-10-2019 20:26 (11%)

• Frome
  • Nu online
RobbyNitroz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:58:
[...]

Ik las over de Stealth M3 LR; wel de pks vannde performance maar niet de spoiler, alu pedalen, carbon vleugel en rode remklauwen...loopt een petitie om die via software update aan te zetten *O*
Had het ook een keer gelezen, maar dat gaat echt nooit gebeuren. Dan kunnen ze dat ook bij de model S gaan doen en dan is de volgende petitie dat degene met de Performance vergoeding willen haha

• pepelstwan
Hopelijk morgen ook meer duidelijkheid over de boot Dong A Metis waar die naar toe vaart.
Deze kan waarschijnlijk nog snelste in EU zijn ten opzichte van de rest van de boten die eraan komen!

• Kemalism
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-11 09:21
pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:43:
Hopelijk morgen ook meer duidelijkheid over de boot Dong A Metis waar die naar toe vaart.
Deze kan waarschijnlijk nog snelste in EU zijn ten opzichte van de rest van de boten die eraan komen!
Waar zie je dit, ik zie hem er niet tussen staan...

• Chilly_Willy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:05
Frome schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

Had het ook een keer gelezen, maar dat gaat echt nooit gebeuren. Dan kunnen ze dat ook bij de model S gaan doen en dan is de volgende petitie dat degene met de Performance vergoeding willen haha
Ze bieden al LR AWD's aan met Performance performance. Wordt door de community de P3D- genoemd.

https://electrek.co/2019/...ance-less-50000-features/

Coïtus ergo sum

• pepelstwan
Onderaan de lijst.

Deze boot gaat laden in philadelphia waar ook tesla's staan.
Dit is sinds kort ook een punt om te versturen om zo sneller EU te bevoorraden
Kemalism schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:46:
[...]

Waar zie je dit, ik zie hem er niet tussen staan...

• Kemalism
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-11 09:21
pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:56:
Onderaan de lijst.

Deze boot gaat laden in philadelphia waar ook tesla's staan.
Dit is sinds kort ook een punt om te versturen om zo sneller EU te bevoorraden

[...]
Chips die zie ik nu pas, dus nu al 3 schepen die deze kant op komen.
Lijkt alsof ze hun belofte willen nakomen, hoe zou dat komen... 8)7

• JoostvdB1974
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 12-11 23:18
Gisteren maar eens proefgereden in de model 3. Ik had de auto blind besteld en überhaupt nog nooit in een EV gezeten. Onder het mom van 'annuleren kan alrijd'. Was een leuke ervaring bij Tesla Duiven. Vriendelijke uitleg, alle tijd en ik mocht gewoon alleen rijden, zonder tijdslimiet. Wat een geweldige auto zeg, die acceleratie is super. Verder verbaasde het mij hoe snel alles went en hoe makkelijk de auto rijdt. Nu wordt het ongeduld alleen maar groter(en van mijn kinderen ook). Nog niks gehoord van Tesla, 3 oktober besteld door LM. Model3 LR, zwart, wit interieur, 18" en trekhaak. De enige in de sheet.

• rpcrobbie
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:31
Asian Majesty komt op 19-10 aan in Zeebrugge, is nu nog onderweg naar Duitsland. Weet niet of er daarna nog Tesla’s op staan als hij in Zeebrugge aan komt :?

rpcrobbie wijzigde deze reactie 10-10-2019 21:58 (5%)

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Frome schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

Om welke Model S zou dat moeten gaan dan?

• Frome
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:50:
[...]

Om welke Model S zou dat moeten gaan dan?
LR en Performance

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
Verkeerde topic

Novadecasa wijzigde deze reactie 10-10-2019 22:35 (86%)

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• Frome
  • Nu online
Chilly_Willy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Ze bieden al LR AWD's aan met Performance performance. Wordt door de community de P3D- genoemd.

Dat zijn die voorraadmodellen, heb ze in NL ook wel eens zien staan als “direct beschikbaar”, voordeel was dan dat ik een trekhaak en de snellere motor kon kiezen. Alleen kon deze optie niet kiezen bij mijn LM. Was overigens in NL wel een stuk prijziger

• carpebios
Say 👋 Jasper Arrow - another soon to be Tesla-ship.
ETA SFO: 19th Oct.

@gora321 @teslaownersSV
@EVNewsDaily @jpr007 @pgravestock @XAutoWorld100 @TeslaArmy @tesla_truth @sc101_101 @FMossotto
@whitfletcher @SteveHamel16 @leewillis77 @chrisleonard23 @MrRobCapewell @LucWaterlot https://twitter.com/morte...82392134760124416/photo/1

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:34

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand hier toevallig wat het verschil qua interieur is bij Model X tussen Long Range en Performance. Er staat alleen “verbeterd Premium interieur”.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Volgens mij heeft de performance, net als de oude p100d een andere motor. Dus niet alleen maar software zoals bij de 3.

• MS144
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:08
Zojuist mijn RN nummer gekregen van J&T Autolease.

01/10 Bestelling vanuit LM bij Tesla
10/10 RN nummer zichtbaar in account (nog geen e-mail ontvangen)

• eenmans
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 00:02
MJSchoevers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:05:

Wat bedoel je met in account, is dat gewoon account via tesla.com/nl? Of via de app. Mijne is vandaag besteld door LM (leaseplan) LR, wit, 18aero

• carpebios
Gewoon op de site zie je hem dan staan zoals al heel vaak aangegeven. Tevens krijg je geen mail omdat je blijkbaar al een account had.

• cronixx
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:44
carpebios schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:13:
Gewoon op de site zie je hem dan staan zoals al heel vaak aangegeven. Tevens krijg je geen mail omdat je blijkbaar al een account had.
Ik heb alle mails netjes gehad, ondanks dat ik al een account had.

• BlakHawk
MS144 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:05:

Hmmm hier ook 1-10 besteld, maar nog geen RN...
Account had ik ook al zelf aangemaakt...

Wachten duurt zooooooo lang...

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Bever!

Ondertitel

Chilly_Willy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:
[...]

Fingers crossed dat ze dit als accessoire gaan verkopen

Signature

• HK20
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 15:59
Voor degenen die de optie FSD als accesoire hebben gekozen via LM heb ik een vraag: Staat deze optie in jullie reservering er dan ook al bij? Het viel mij gisteren op dat bij mijn Tesla account onder mijn RN nummer de FSD optie erbij staat, terwijl bij mijn bestelling via LM er staat dat deze als accesoire is opgenomen. In totaalbedrag op de Tesla site is het bedrag als optie FSD 6400 gerekend, en op mijn LM site staat FSD er als accesoire op voor 7300 euro. Ik vraag me af of t er op deze manier dan als optie af fabriek wordt meegeleverd.

HK20 wijzigde deze reactie 11-10-2019 08:11 (3%)

• Dnz0
  • Laatst online: 06:58
Vorige week tegelijkertijd met een collega besteld via LM, hij heeft inmiddels een Tesla account met RN (weliswaar zonder VIN). Ik heb nog geen Tesla account gekregen. Wat zegt dit? Moet ik me hier druk om maken? Alvast bedankt!

• Zebesco030
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06:50
Dnz0 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:05:
Vorige week tegelijkertijd met een collega besteld via LM, hij heeft inmiddels een Tesla account met RN (weliswaar zonder VIN). Ik heb nog geen Tesla account gekregen. Wat zegt dit? Moet ik me hier druk om maken? Alvast bedankt!
Er is echt geen touw aan vast te knopen hoe en wanneer de mailtjes worden verzonden..

SR+ Multicoat-Red//Black 19" no-VIN

• Bigjostie
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:41
HK20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:58:
Voor degenen die de optie FSD als accesoire hebben gekozen via LM heb ik een vraag: Staat deze optie in jullie reservering er dan ook al bij? Het viel mij gisteren op dat bij mijn Tesla account onder mijn RN nummer de FSD optie erbij staat, terwijl bij mijn bestelling via LM er staat dat deze als accesoire is opgenomen. In totaalbedrag op de Tesla site is het bedrag als optie FSD 6400 gerekend, en op mijn LM site staat FSD er als accesoire op voor 7300 euro. Ik vraag me af of t er op deze manier dan als optie af fabriek wordt meegeleverd.
De FSD wordt naar mijn weten opgeteld bij de fiscale waarde wanneer je FSD besteld bij de initiële configuratie en de levering. Veel mensen doen het hierom achteraf/niet omdat het gemiddeld zo'n 60 euro per maand duurder is.

Het wordt dus fiscaal en door Tesla niet gezien als een accessoire.

Bigjostie wijzigde deze reactie 11-10-2019 08:25 (3%)

• Novadecasa
Gisteravond besteld via LM:

M3 SR+
Solid Black
19”
Stoelverwarming voorstoelen

• HK20
Bigjostie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

De FSD wordt naar mijn weten opgeteld bij de fiscale waarde wanneer je FSD besteld bij de initiële configuratie en de levering. Veel mensen doen het hierom achteraf/niet omdat het gemiddeld zo'n 60 euro per maand duurder is.

Het wordt dus fiscaal en door Tesla niet gezien als een accessoire.
Ja, dat (=FSD als accesoire achteraf) is ook de opdracht die ik mijn LM meegaf, zodat de fiscale waarde lager blijft en ik dus netto minder hoef te betalen. Maar op de Tesla site staat FSD er nu bij als optie, waardoor de fiscale waarde 6400 euro duurder uitkomt. Dus ik ben benieuwd hoe FSD er bij anderen die dit als accesoire hebben besteld via LM er op hun Tesla account staat vermeld. Als dat er bij hun niet bijstaat ga ik snel mijn LM bellen vandaag om dit te laten verwijderen.

Zoals jij het uitlegt staat het er bij mij nu op als optie waarvoor ik fiscaal belast ga worden. Ik ga vandaag mijn LM bellen.

HK20 wijzigde deze reactie 11-10-2019 08:35 (6%)

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:28
Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:23:
Gisteravond besteld via LM:

M3 SR+
Solid Black
19”
Stoelverwarming voorstoelen
Heb ik het nou mis? Alle modellen hebben toch standaard stoelverwarming?

• The BounceR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:49
Sunri5e schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:42:
[...]

Heb ik het nou mis? Alle modellen hebben toch standaard stoelverwarming?
Alle M3's hebben stoelverwarming in de bestuurders- en voorste passagier stoel.
De LR en performance hebben bovenstaande inclusief stoelverwarming op de achterbank.

• RamsesII
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-11 07:16
HK20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:32:
[...]
Ja, dat (=FSD als accessoire achteraf) is ook de opdracht die ik mijn LM meegaf, zodat de fiscale waarde lager blijft en ik dus netto minder hoef te betalen. Maar op de Tesla site staat FSD er nu bij als optie, waardoor de fiscale waarde 6400 euro duurder uitkomt. Dus ik ben benieuwd hoe FSD er bij anderen die dit als accesoire hebben besteld via LM er op hun Tesla account staat vermeld. Als dat er bij hun niet bijstaat ga ik snel mijn LM bellen vandaag om dit te laten verwijderen.

Zoals jij het uitlegt staat het er bij mij nu op als optie waarvoor ik fiscaal belast ga worden. Ik ga vandaag mijn LM bellen.
Even gekeken bij mijn bestelling, zelfde idee als accessoire achteraf.

Tesla FSD

• HK20
RamsesII schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Even gekeken bij mijn bestelling, zelfde idee als accessoire achteraf.

[Afbeelding: Tesla FSD]
Dank je! Dan staat het er bij mij niet goed op vermeld. Heb gelijk met mijn LM gebeld, ze gaan er achter aan!

HK20 wijzigde deze reactie 11-10-2019 09:09 (8%)

• Novadecasa
The BounceR schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:46:
[...]

Alle M3's hebben stoelverwarming in de bestuurders- en voorste passagier stoel.
De LR en performance hebben bovenstaande inclusief stoelverwarming op de achterbank.
Via Leaseplan toch echt een aparte accessoire die apart aangevinkt en berekend wordt. Ik ging er dus eerst ook vanuit maar moest het specifiek aanvinken bij accessoires.

• RobinJB
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-11 14:43

RobinJB

ICT-Meneer

Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Via Leaseplan toch echt een aparte accessoire die apart aangevinkt en berekend wordt. Ik ging er dus eerst ook vanuit maar moest het specifiek aanvinken bij accessoires.
Nee dat is het los inbouwen achteraf; ander systeem.

• claudior
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:45
[...]

Even bellen lijkt me. Dat is een accessoire die Leaseplan achteraf laat inbouwen, maar dat heeft geen zin op een auto die al stoelverwarming heeft.

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:59
Vandaag gaat de LM voor mij bestellen

M3 LR
Midnight Silver
19”

En dan maar even afwachten wanneer ik dit jaar kan gaan rijden.

M3 | LR | Midnight Silver | 19" | LM(LP) besteld: 10-10-2019 | RN: null | VIN: null

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:25
Hoe zit dat met die prijs die genoemd wordt op je tesla account. Vorige week ging deze ongeveer 1000 omlaag en nu weer 1000 omhoog.

• Aeonis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:10
Malt007 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:16:
Hoe zit dat met die prijs die genoemd wordt op je tesla account. Vorige week ging deze ongeveer 1000 omlaag en nu weer 1000 omhoog.
Volgens mij was iemand gewoon in de war door de afleveringskosten en recyclingvergoeding, dat is bij elkaar namelijk +- €1000. Heb zelf de prijswijziging niet gezien, en het wel even nagekeken toen het hier genoemd werd.

Tesla referral code: https://ts.la/thijs69998

• DrJekyll
  • Laatst online: 11-11 13:12
Frome schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:00:
[...]

Toch maar niet? je loopt ook wel een risico om hem nu te annuleren. Iemand van Tesla gaf aan dat aankomende deadline wel ‘hard’ is, maar goed dat zegt niet alles uiteraard
De originele bestelling van de LR was nog niet gewijzigd, dus feitelijk is er niks veranderd. Behalve dat ze de wijziging naar Performance niet hebben doorgevoerd. Ik had er nog niet voor getekend.

In mijn account stond de Performance ook nog niet en de originele LR bestelling staat daar nog steeds ongewijzigd.

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:28
[...]

Daarom niet via Leaseplan bestellen. Dat zijn de grootste oplichters in autoleaseland.

• Novadecasa
Sunri5e schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Daarom niet via Leaseplan bestellen. Dat zijn de grootste oplichters in autoleaseland.
Vanuit de werkgever verplichte omgeving voor leaseauto’s. Kan daar weinig aan veranderen.

Hopelijk kan ik die stoelverwarming laten aanpassen zonder een nieuwe bestelling te moeten krijgen.

Wat een vreemde optielijst via Leaseplan zeg

• Recci
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:39
Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Vanuit de werkgever verplichte omgeving voor leaseauto’s. Kan daar weinig aan veranderen.

Hopelijk kan ik die stoelverwarming laten aanpassen zonder een nieuwe bestelling te moeten krijgen.

Ik zat er ook even naar te kijken, maar schijnbaar bieden ze (andere) leren stoelen aan? En daar kun je dan weer stoelverwarming in laten zetten. I have no clue.

• MS144
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:08
eenmans schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:12:
[...]

Wat bedoel je met in account, is dat gewoon account via tesla.com/nl? Of via de app. Mijne is vandaag besteld door LM (leaseplan) LR, wit, 18aero
Inderdaad zoals hierboven reeds aangegeven in het Tesla account op www.tesla.com. Account had ik van te voren al met zakelijke e-mailadres aangemaakt.

• The BounceR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:49
claudior schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Even bellen lijkt me. Dat is een accessoire die Leaseplan achteraf laat inbouwen, maar dat heeft geen zin op een auto die al stoelverwarming heeft.
Dit is alleen mogelijk als je de bekleding van de stoelen laat aanpassen, stukje van LP
- Stoelverwarming achterbank LeasePlan (bij lederen bekleding achteraf)
- Stoelverwarming voorstoelen LeasePlan ( Bij lederen bedkleding achteraf)

Deze zijn alleen toepasbaar i.c.m "LP leder actie - Buffalino via Alba inc. deurpanelen"

• claudior
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:45
Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Ze hoeven de bestelling richting Tesla niet aan te passen, dus ik zou ze even goed instrueren dat ze dan ook gewoonweg niet doen :)

Ik vind het trouwens een plus dat ze dit soort zaken standaard aanbieden. Het is alleen jammer dat ze niet even checken of de accessoire niet overbodig is.

• Novadecasa
Recci schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Ik zat er ook even naar te kijken, maar schijnbaar bieden ze (andere) leren stoelen aan? En daar kun je dan weer stoelverwarming in laten zetten. I have no clue.
Maar dan zou je de optie voor stoelverwarming alleen mogelijk moeten maken icm met die leren stoelen.

• Novadecasa
claudior schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Ze hoeven de bestelling richting Tesla niet aan te passen, dus ik zou ze even goed instrueren dat ze dan ook gewoonweg niet doen :)

Ik vind het trouwens een plus dat ze dit soort zaken standaard aanbieden. Het is alleen jammer dat ze niet even checken of de accessoire niet overbodig is.
En de leaseprijs is wel omhoog gegaan in de berekening online.

• Novadecasa
Contact gehad met Leaseplan. Gaven zelf ook aan dat de stoelverwarming er al in zat en dat de opties wat onduidelijk waren.

Keurig gebeld door Leaseplan zelf.

Mochten mensen het willen weten, het
wrappen van dashboard en console besteden zij achteraf uit via Alba is mij zojuist verteld.

• embos
  • Laatst online: 05-11 18:59
Zojuist de "Prepare for your delivery-mail" ontvangen van Tesla. Nog geen VIN overigens. In de mail geeft men aan dat mijn Tesla binnenkort geleverd wordt. Is dit een zoethoudertje of is mijn Tesla dan ook echt in de buurt van de afleverlocatie?

Config: LR, White, 18", zwart int, trekhaak

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:20
embos schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:19:
Zojuist de "Prepare for your delivery-mail" ontvangen van Tesla. Nog geen VIN overigens. In de mail geeft men aan dat mijn Tesla binnenkort geleverd wordt. Is dit een zoethoudertje of is mijn Tesla dan ook echt in de buurt van de afleverlocatie?

Wacht nog maar een maand.

• embos
  • Laatst online: 05-11 18:59

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-11 15:47

Same here.. Nog maandje geduld dus.. :O

• Conifeer
  • Laatst online: 22:30

Had ik ook!
Begin september
Geen vin nog

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14-11 18:15
4/9 Aanvraag gedaan voor leaseauto bij werkgever
12/9 Uitnodiging van werkgever om auto te mogen bestellen
16/9 Tesla besteld bij LM
20/9 Tesla opnieuw besteld bij LM door foute overeenkomst LM
1/10 Tesla besteld door LM bij Tesla
11/10 Tesla met RN zichtbaar in Tesla-account (geen e-mail/sms gehad, nog geen VIN).

Config: SR+, Blue, 18", zwart intr

Nu afwachten op levering!

• mroizo85
  • Laatst online: 11-11 15:25
Net een prepare for delivery mailtje gekregen, echter kan ik nergens een KVK uitreksel uploaden? Iemand tips?

• BlakHawk
Robberto schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:36:
4/9 Aanvraag gedaan voor leaseauto bij werkgever
12/9 Uitnodiging van werkgever om auto te mogen bestellen
16/9 Tesla besteld bij LM
20/9 Tesla opnieuw besteld bij LM door foute overeenkomst LM
1/10 Tesla besteld door LM bij Tesla
11/10 Tesla met RN zichtbaar in Tesla-account (geen e-mail/sms gehad, nog geen VIN).

Config: SR+, Blue, 18", zwart intr

Nu afwachten op levering!
Welke LM?

• deusmagnus
  • Laatst online: 14-11 17:09

AAAAAHHHH!!!! wanneer besteld? ik heb de zelfde config alleen geen trekhaak

• b_ridder

Ik ook! :-) 2 okt besteld. *O*

SR+ --- Midnight Silver metallic --- Black --- 18" Aero --- Pluche dobbelstenen & Stuurbontje

• Stins
  • Laatst online: 24-10 14:07
deusmagnus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

AAAAAHHHH!!!! wanneer besteld? ik heb de zelfde config alleen geen trekhaak
Ik heb ook nog geen mail (1 oktober besteld), maar ik kan al wel inloggen op tesla.com (RN is zichtbaar) met het e-mailadres dat ik had doorgegeven. Wellicht kun je dat proberen?

• b_ridder
Stins schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Ik heb ook nog geen mail (1 oktober besteld), maar ik kan al wel inloggen op tesla.com (RN is zichtbaar) met het e-mailadres dat ik had doorgegeven. Wellicht kun je dat proberen?
Volgens mij als je in de app komt ben je even ver als wanneer je een mail ontvangt. Heb hier gelezen dat sommige nooit een mail krijgen maar wel een RN zien staan en plots een aflever-SMS krijgen. Ik kon tot gister avond niet inloggen op de Tesla app omdat er geen product gekoppeld was, nu wel.

• deusmagnus
  • Laatst online: 14-11 17:09
Stins schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

OOHW maar die heb ik al lang :) 26 sept besteld via Athlon. Ik dacht dat die maak ej klaar voor levering een andere mail was :)

• alberthakvoort
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:44
Het is mij eindelijk gelukt om alle restricties te laten verwijderen, bleek er nu 3 te hebben :

Leasemaatschappij, persoonlijke en gezamenlijke levering restrictie..

De LM lukte het wel om de LM en gezamenlijke levering restrictie (M3 voor collega) te vewijderen, maar de persoonlijke restrictie (door een Nee op een eerdere SMS) moest ik zelf weer laten verwijderen.. Maar voordat je 100% zeker weet of dat ook allemaal verwerkt is..........

Passieve woning + (D)WTW + SolarEdge 6530Wp + Ecodan 5 kW Warmtepomp CV | SWW

• j1990
  • Nu online
alberthakvoort schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:34:
Het is mij eindelijk gelukt om alle restricties te laten verwijderen, bleek er nu 3 te hebben :

Leasemaatschappij, persoonlijke en gezamenlijke levering restrictie..

De LM lukte het wel om de LM en gezamenlijke levering restrictie (M3 voor collega) te vewijderen, maar de persoonlijke restrictie (door een Nee op een eerdere SMS) moest ik zelf weer laten verwijderen.. Maar voordat je 100% zeker weet of dat ook allemaal verwerkt is..........
Hoe kun je zien bij je Tesla account of er nog een restrictie is?
Die van mij zou er ook afgehaald zijn namelijk.

j1990 wijzigde deze reactie 11-10-2019 13:36 (3%)

• b_ridder
deusmagnus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

OOHW maar die heb ik al lang :) 26 sept besteld via Athlon. Ik dacht dat die maak ej klaar voor levering een andere mail was :)
Nee ik heb die mail zojuist ontvangen en krijg niks meer dan een kleine uitleg, de titel van de mail klinkt inderdaad heel spannend ;-)
Dit is alles wat er staat:

Beste <Naam>,

Welkom bij de Tesla familie. Wij doen er alles aan om uw Tesla zo spoedig mogelijk te leveren.

Bestelling:
Graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla. Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf <Besteldatum> mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering.

Als u uw gewenste leverdatum of configuratie wenst aan te passen dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Wanneer ons Enterprise team dit heeft verwerkt zullen zij een bevestiging naar uw leasemaatschappij sturen. Indien u een aanpassing aan uw configuratie maakt, kan dit invloed hebben op uw levertermijn.

Leverdatum:
Zodra wij een inschatting kunnen maken wanneer uw Tesla aankomt in Nederland, ontvangt u van ons een e-mail met de verwachte leveringsperiode.

Wanneer uw Tesla dichterbij het leveringscentrum is ontvangt u een SMS met een eerst mogelijke leverdatum, tijd en locatie.

Wanneer deze planning wordt gemaakt krijgt u direct van ons bericht. Wij hebben geen extra informatie over uw leveringsindicatie en leverdatum voor dit moment. Wij willen u daarom vriendelijk vragen onze berichten hierover af te wachten.

Houd er rekening mee dat deze data altijd nog kunnen veranderen. Wij willen u vragen uw leveringsafspraak via SMS te bevestigen.

Indien de geplande leverdatum niet voor u uitkomt kan de levering maximaal 7 dagen worden uitgesteld, vanaf de dag dat uw Tesla klaar staat.

Levering:
Wij hebben alles geregeld met uw leasemaatschappij, u hoeft geen details aan te vullen op uw Tesla Account. Op de dag van uw levering vragen wij u vriendelijk om uw geldig rijbewijs of ID mee te nemen. Zodra uw kenteken en meldcode bekend is, delen wij deze met de leasemaatschappij.
Neem voorafgaand aan de levering onze beschikbare instructies goed door. Tijdens het leveren wordt er geen uitleg gegeven.
• Algemene informatie
• Instructievideo's: Model S, Model X en Model 3
• Ondersteuning
• Retourbeleid
• Tesla App
• Veelgestelde vragen
Vanwege het geringe aantal parkeerplaatsen willen wij u vriendelijk vragen om met het openbaar vervoer te komen of u te laten afzetten. We kunnen helaas geen ex-lease auto's innemen.

U kunt ons ten alle tijden bereiken via e-mail voor verdere vragen.

Met vriendelijke groet,

Uw Tesla Delivery Team
DeliveryNL@tesla.com

• Breurkes
  • Laatst online: 20:43
Eindelijk de welkomstmail gekregen, nu nog het account. Blijkt dat de LM een type had gemaakt in mijn e-mail adres.

Wordt als het goed is zsm rechtgezet, maar de persoon bij tesla was wel zo behulpzaam om de welkomstmail alvast door te sturen. :)

SR+ / PW / Black / 18" / Trekhaak - Besteld: 12-09 / RN: 02-10 (bij navraag LM)

• alberthakvoort
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:44
j1990 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Hoe kun je zien bij je Tesla account of er nog een restrictie is?
Die van mij zou er ook afgehaald zijn namelijk.
Bellen was bij mij de enige manier

Passieve woning + (D)WTW + SolarEdge 6530Wp + Ecodan 5 kW Warmtepomp CV | SWW

Pagina: 1 ... 87 ... 183 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True