O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Heb toch wel het gevoel dat Mr geen en de andere grote lease maatschappijen meer voorrang krijgen op hen orders. 2 Oktober besteld, helaas ook niks ontvangen. Zit bij een kleine LM.Devster schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:35:
Via een LM duurt het echt lang. Op 1 oktober besteld, geen mail, geen RN. #duurtlang
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Ik zit ook bij een wat kleinere LM en ook nog via een intermediair. Geduld is een schone zaak...Zebesco030 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:38:
[...]
Heb toch wel het gevoel dat Mr geen en de andere grote lease maatschappijen meer voorrang krijgen op hen orders. 2 Oktober besteld, helaas ook niks ontvangen. Zit bij een kleine LM.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
2 oktober, ik zou mij geen zorgen maken, dat is net een week geleden.Zebesco030 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:38:
[...]
Heb toch wel het gevoel dat Mr geen en de andere grote lease maatschappijen meer voorrang krijgen op hen orders. 2 Oktober besteld, helaas ook niks ontvangen. Zit bij een kleine LM.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Inderdaad, temeer daar mijn exacte configuratie er tussen staatVerwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:25:
Er worden inmiddels aardig wat modellen aangeboden als ''snel beschikbaar'' met VIN nummers, vraag me af waarom deze niet worden gekoppeld aan mensen met een order.
Idd maar wel fijn te weten als VIN gekoppeld is zodat je weet dat ie daadwerkelijk 'onderweg' is en niet nog een boot moet wachtencarpebios schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:54:
Die van mij staat er ook tussen bij snel beschikbaar, maar ja, dat zijn gewoon auto's in Amerika, zijn hier even snel als de rest.
De VIN geeft volgens mij niet altijd zekerheid, en dat je hem niet hebt ook, kan ook zijn dat je opeens een SMS krijg dat je hem op mag halen zonder ooit een VIN gezien te hebben. Het blijft een beetje bijzonder bij Tesla.WonderWoman666 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Idd maar wel fijn te weten als VIN gekoppeld is zodat je weet dat ie daadwerkelijk 'onderweg' is en niet nog een boot moet wachten
SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12
Verwijderd
De LM gaf overigens wel direct aan mij door dat Tesla had vermeld dat het zeker wel 2 weken kon gaan duren voordat je bericht krijgt. Zowel ik als mijn LM hebben na de bestelling ook niets meer vernomen van Tesla
Verwijderd
Idem hier.Devster schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:35:
Via een LM duurt het echt lang. Op 1 oktober besteld, geen mail, geen RN. #duurtlang
1 okt bestel bevestiging vanuit Athlon, die hebben vanuit Telsa ook bevestiging per mail, met leverdatum rond 2 dec.
Vervolgens is het wachten op een RN, dit proces duurt volgens Athlon 2-3 weken.
Dat krijg je alleen direct als er op de website van tesla direct een bestelling met aanbetaling wordt gedaan.Rixard schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:33:
Mijne is ook 20-09 besteld en ik kreeg binnen enkele uren al een mail met account. Bij het inloggen al gelijk een RN..
Grote leasemij's werken zo niet (logisch).
Die mailen alle bestellingen naar fleetsales van Tesla. daar gaat volgens Tesla 10 werkdagen overheen voor je een RN ontvang en volgens Athlon dus 2-3 weken.
Verwijderd
Fleetsales = mailen naar de bestel afdeling van Tesla voor leasemaatschappijen.Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:
Mijn LM geeft aan de bestelling van de auto bij de lease-afdeling van Tesla gedaan te hebben (op 2 oktober jl.), is dat hetzelfde als de fleetsales? Is er dan een verschil met intake van bestellingen via de 'normale' manier en via de fleetsales denken jullie?
De LM gaf overigens wel direct aan mij door dat Tesla had vermeld dat het zeker wel 2 weken kon gaan duren voordat je bericht krijgt. Zowel ik als mijn LM hebben na de bestelling ook niets meer vernomen van Tesla
Dat verschilt inderdaad van de normale bestelmethode op de website, omdat je daar direct 2000 euro moet aanbetalen en ze per stuk moet bestellen en configureren.
Dat is ondoenlijk voor grote lease maatschappijen. Leasemaatschappij krijgt vrij snel een bevestiging per mail terug van Tesla, met indicatie lever week/datum. Die zegt niet zo veel.
Daarna worden er allemaal reserveringen aangemaakt voor die bestellingen, als dat gedaan is krijg je een RN.
Via de website is dat een geautomatiseerd proces. In de US kennen ze geen leasemaatschappijen als wij, daar leasen veel mensen bij Tesla zelf. Dus de hele werkwijze is daarom anders.
https://www.facebook.com/...jjeEs4XX7dyVWRRvVRc9LCLki
Thanks voor deze info. Ik heb de Performance weer afbesteld en laat me niet meer gek maken.Michiel 3 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:46:
Net gebeld met delivery (korte wachttijd) ; de modellen zijn net van de band en dus beschikbaar om te reserveren. Levertijd is niet anders dan als je al een model gereserveerd hebt. (RN), 4 - 8 weken voor zowel gereserveerde of deze snel beschikbare auto's. Dus bellen maak niet uit (enige verschil kan de snelheid van VIN zijn).
Grappig die dude werkt als captain op de Grand Pioneer volgens mij als ik zijn foto's op Facebook mag geloven waarop het meerdere keer op de foto staat met dat reusachtige schip. Oftewel, we mogen die man wel knuffelen dat hij maar goed op onze M3's let de komende weken.pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:49:
Volgens deze gast staan er 3840 units klaar om te verschepen naar eu (Dunkirk)
https://www.facebook.com/...jjeEs4XX7dyVWRRvVRc9LCLki
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Duinkerken ? Niet naar Zeebrugge ?pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:49:
Volgens deze gast staan er 3840 units klaar om te verschepen naar eu (Dunkirk)
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Krijg jij je vin te zien met tesla vin checker bij opdrachten of heb je geen iPhone?RobbyNitroz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:22:
Ik heb al 10 dagen een VIN; de vraag is of de VIN van een auto uit San Francisco is of een auto aan de Oostkust.... Komt die Grand Pioneer straks eerder aan en staat mijn auto op de Grand Dahlia. Misschien beter om geen VIN te hebben dan?
Vandaag een telefoontje gehad dat ze wilden weten hoe ik ga betalen, verder gaven ze aan dat de boot onderweg is en dat ze de eindfactuur sturen zodra de boot in november aankomt. Nog geen VIN, wel een telefoontje met info van Tesla dus.Gebruiker_Hans schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:41:
Akkoord, mijn dank voor de snelle reacties, afwachten dan maar.
Ik krijg de VIN te zien met de Tesla VIN checker in Chrome op mijn desktop. Heb een S10+ geen iphone; maar daar werkt de extentie ook niet dus check alleen op desktopcarpebios schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:24:
[...]
Krijg jij je vin te zien met tesla vin checker bij opdrachten of heb je geen iPhone?
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
[ Voor 92% gewijzigd door Squ1zZy op 10-10-2019 18:24 ]
(omdat het zo weinig zegt en je dadelijk aan een auto gekoppeld wordt die al maanden ergens op een kade staat ipv vers uit de fabriek met nog steeds hetzelfde aflevermoment)
Al maanden op de kade; zoveel geluk zal ik wel niet hebben. Dat zou betekenen met matten set voor en achter en geen speaker met rare geluidjes en een 4 meter laadkabel ipv 1,5 meterMarvaa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:37:
Ik moet stiekem een beetje lachen om de VIN jacht die hier plaats vindt![]()
(omdat het zo weinig zegt en je dadelijk aan een auto gekoppeld wordt die al maanden ergens op een kade staat ipv vers uit de fabriek met nog steeds hetzelfde aflevermoment)
Ze worden per post korter, die kabels.RobbyNitroz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:46:
[...]
Al maanden op de kade; zoveel geluk zal ik wel niet hebben. Dat zou betekenen met matten set voor en achter en geen speaker met rare geluidjes en een 4 meter laadkabel ipv 1,5 meter
Alleen als het uitkomt
Toch maar niet? je loopt ook wel een risico om hem nu te annuleren. Iemand van Tesla gaf aan dat aankomende deadline wel ‘hard’ is, maar goed dat zegt niet alles uiteraardDrJekyll schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:55:
[...]
Thanks voor deze info. Ik heb de Performance weer afbesteld en laat me niet meer gek maken.
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Ik las over de Stealth M3 LR; wel de pks vannde performance maar niet de spoiler, alu pedalen, carbon vleugel en rode remklauwen...loopt een petitie om die via software update aan te zettenDrJekyll schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:55:
[...]
Thanks voor deze info. Ik heb de Performance weer afbesteld en laat me niet meer gek maken.

En de boot is nu bijna bijna Guatemala
[ Voor 11% gewijzigd door carpebios op 10-10-2019 20:26 ]
Had het ook een keer gelezen, maar dat gaat echt nooit gebeuren. Dan kunnen ze dat ook bij de model S gaan doen en dan is de volgende petitie dat degene met de Performance vergoeding willen hahaRobbyNitroz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:58:
[...]
Ik las over de Stealth M3 LR; wel de pks vannde performance maar niet de spoiler, alu pedalen, carbon vleugel en rode remklauwen...loopt een petitie om die via software update aan te zetten
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Deze kan waarschijnlijk nog snelste in EU zijn ten opzichte van de rest van de boten die eraan komen!
Waar zie je dit, ik zie hem er niet tussen staan...pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:43:
Hopelijk morgen ook meer duidelijkheid over de boot Dong A Metis waar die naar toe vaart.
Deze kan waarschijnlijk nog snelste in EU zijn ten opzichte van de rest van de boten die eraan komen!
Ze bieden al LR AWD's aan met Performance performance. Wordt door de community de P3D- genoemd.Frome schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:39:
[...]
Had het ook een keer gelezen, maar dat gaat echt nooit gebeuren. Dan kunnen ze dat ook bij de model S gaan doen en dan is de volgende petitie dat degene met de Performance vergoeding willen haha
https://electrek.co/2019/...ance-less-50000-features/
Coïtus ergo sum
Deze boot gaat laden in philadelphia waar ook tesla's staan.
Dit is sinds kort ook een punt om te versturen om zo sneller EU te bevoorraden
Kemalism schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:46:
[...]
Waar zie je dit, ik zie hem er niet tussen staan...
Chips die zie ik nu pas, dus nu al 3 schepen die deze kant op komen.pepelstwan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:56:
Onderaan de lijst.
Deze boot gaat laden in philadelphia waar ook tesla's staan.
Dit is sinds kort ook een punt om te versturen om zo sneller EU te bevoorraden
[...]
Lijkt alsof ze hun belofte willen nakomen, hoe zou dat komen...

[ Voor 5% gewijzigd door rpcrobbie op 10-10-2019 21:58 ]
Om welke Model S zou dat moeten gaan dan?Frome schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:39:
[...]
Had het ook een keer gelezen, maar dat gaat echt nooit gebeuren. Dan kunnen ze dat ook bij de model S gaan doen en dan is de volgende petitie dat degene met de Performance vergoeding willen haha
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
LR en PerformanceInspired schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:50:
[...]
Om welke Model S zou dat moeten gaan dan?
[ Voor 86% gewijzigd door Novadecasa op 10-10-2019 22:35 ]
Dat zijn die voorraadmodellen, heb ze in NL ook wel eens zien staan als “direct beschikbaar”, voordeel was dan dat ik een trekhaak en de snellere motor kon kiezen. Alleen kon deze optie niet kiezen bij mijn LM. Was overigens in NL wel een stuk prijzigerChilly_Willy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:
[...]
Ze bieden al LR AWD's aan met Performance performance. Wordt door de community de P3D- genoemd.
ETA SFO: 19th Oct.
@gora321 @teslaownersSV
@EVNewsDaily @jpr007 @pgravestock @XAutoWorld100 @TeslaArmy @tesla_truth @sc101_101 @FMossotto
@whitfletcher @SteveHamel16 @leewillis77 @chrisleonard23 @MrRobCapewell @LucWaterlot https://twitter.com/morte...82392134760124416/photo/1
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Volgens mij heeft de performance, net als de oude p100d een andere motor. Dus niet alleen maar software zoals bij de 3.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
01/10 Bestelling vanuit LM bij Tesla
10/10 RN nummer zichtbaar in account (nog geen e-mail ontvangen)
Wat bedoel je met in account, is dat gewoon account via tesla.com/nl? Of via de app. Mijne is vandaag besteld door LM (leaseplan) LR, wit, 18aeroMJSchoevers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:05:
Zojuist mijn RN nummer gekregen van J&T Autolease.
IT is what IT is
Ik heb alle mails netjes gehad, ondanks dat ik al een account had.carpebios schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:13:
Gewoon op de site zie je hem dan staan zoals al heel vaak aangegeven. Tevens krijg je geen mail omdat je blijkbaar al een account had.
Verwijderd
Hmmm hier ook 1-10 besteld, maar nog geen RN...MS144 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:05:
Zojuist mijn RN nummer gekregen van J&T Autolease.
Account had ik ook al zelf aangemaakt...
Wachten duurt zooooooo lang...
Fingers crossed dat ze dit als accessoire gaan verkopenChilly_Willy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49:
[...]
Ze bieden al LR AWD's aan met Performance performance. Wordt door de community de P3D- genoemd.
[ Voor 3% gewijzigd door HK20 op 11-10-2019 08:11 ]
Er is echt geen touw aan vast te knopen hoe en wanneer de mailtjes worden verzonden..Dnz0 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:05:
Vorige week tegelijkertijd met een collega besteld via LM, hij heeft inmiddels een Tesla account met RN (weliswaar zonder VIN). Ik heb nog geen Tesla account gekregen. Wat zegt dit? Moet ik me hier druk om maken? Alvast bedankt!
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
De FSD wordt naar mijn weten opgeteld bij de fiscale waarde wanneer je FSD besteld bij de initiële configuratie en de levering. Veel mensen doen het hierom achteraf/niet omdat het gemiddeld zo'n 60 euro per maand duurder is.HK20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:58:
Voor degenen die de optie FSD als accesoire hebben gekozen via LM heb ik een vraag: Staat deze optie in jullie reservering er dan ook al bij? Het viel mij gisteren op dat bij mijn Tesla account onder mijn RN nummer de FSD optie erbij staat, terwijl bij mijn bestelling via LM er staat dat deze als accesoire is opgenomen. In totaalbedrag op de Tesla site is het bedrag als optie FSD 6400 gerekend, en op mijn LM site staat FSD er als accesoire op voor 7300 euro. Ik vraag me af of t er op deze manier dan als optie af fabriek wordt meegeleverd.
Het wordt dus fiscaal en door Tesla niet gezien als een accessoire.
[ Voor 3% gewijzigd door Bigjostie op 11-10-2019 08:25 ]
M3 SR+
Solid Black
19”
Stoelverwarming voorstoelen
Ja, dat (=FSD als accesoire achteraf) is ook de opdracht die ik mijn LM meegaf, zodat de fiscale waarde lager blijft en ik dus netto minder hoef te betalen. Maar op de Tesla site staat FSD er nu bij als optie, waardoor de fiscale waarde 6400 euro duurder uitkomt. Dus ik ben benieuwd hoe FSD er bij anderen die dit als accesoire hebben besteld via LM er op hun Tesla account staat vermeld. Als dat er bij hun niet bijstaat ga ik snel mijn LM bellen vandaag om dit te laten verwijderen.Bigjostie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:22:
[...]
De FSD wordt naar mijn weten opgeteld bij de fiscale waarde wanneer je FSD besteld bij de initiële configuratie en de levering. Veel mensen doen het hierom achteraf/niet omdat het gemiddeld zo'n 60 euro per maand duurder is.
Het wordt dus fiscaal en door Tesla niet gezien als een accessoire.
Zoals jij het uitlegt staat het er bij mij nu op als optie waarvoor ik fiscaal belast ga worden. Ik ga vandaag mijn LM bellen.
[ Voor 6% gewijzigd door HK20 op 11-10-2019 08:35 ]
Heb ik het nou mis? Alle modellen hebben toch standaard stoelverwarming?Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:23:
Gisteravond besteld via LM:
M3 SR+
Solid Black
19”
Stoelverwarming voorstoelen
Alle M3's hebben stoelverwarming in de bestuurders- en voorste passagier stoel.Sunri5e schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:42:
[...]
Heb ik het nou mis? Alle modellen hebben toch standaard stoelverwarming?
De LR en performance hebben bovenstaande inclusief stoelverwarming op de achterbank.
Even gekeken bij mijn bestelling, zelfde idee als accessoire achteraf.HK20 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:32:
[...]
Ja, dat (=FSD als accessoire achteraf) is ook de opdracht die ik mijn LM meegaf, zodat de fiscale waarde lager blijft en ik dus netto minder hoef te betalen. Maar op de Tesla site staat FSD er nu bij als optie, waardoor de fiscale waarde 6400 euro duurder uitkomt. Dus ik ben benieuwd hoe FSD er bij anderen die dit als accesoire hebben besteld via LM er op hun Tesla account staat vermeld. Als dat er bij hun niet bijstaat ga ik snel mijn LM bellen vandaag om dit te laten verwijderen.
Zoals jij het uitlegt staat het er bij mij nu op als optie waarvoor ik fiscaal belast ga worden. Ik ga vandaag mijn LM bellen.

Dank je! Dan staat het er bij mij niet goed op vermeld. Heb gelijk met mijn LM gebeld, ze gaan er achter aan!RamsesII schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:55:
[...]
Even gekeken bij mijn bestelling, zelfde idee als accessoire achteraf.
[Afbeelding: Tesla FSD]
[ Voor 8% gewijzigd door HK20 op 11-10-2019 09:09 ]
Via Leaseplan toch echt een aparte accessoire die apart aangevinkt en berekend wordt. Ik ging er dus eerst ook vanuit maar moest het specifiek aanvinken bij accessoires.The BounceR schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:46:
[...]
Alle M3's hebben stoelverwarming in de bestuurders- en voorste passagier stoel.
De LR en performance hebben bovenstaande inclusief stoelverwarming op de achterbank.
Nee dat is het los inbouwen achteraf; ander systeem.Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
Via Leaseplan toch echt een aparte accessoire die apart aangevinkt en berekend wordt. Ik ging er dus eerst ook vanuit maar moest het specifiek aanvinken bij accessoires.
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
Even bellen lijkt me. Dat is een accessoire die Leaseplan achteraf laat inbouwen, maar dat heeft geen zin op een auto die al stoelverwarming heeft.Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
Via Leaseplan toch echt een aparte accessoire die apart aangevinkt en berekend wordt. Ik ging er dus eerst ook vanuit maar moest het specifiek aanvinken bij accessoires.
M3 LR
Midnight Silver
19”
En dan maar even afwachten wanneer ik dit jaar kan gaan rijden.
ICE ICE Baby
Volgens mij was iemand gewoon in de war door de afleveringskosten en recyclingvergoeding, dat is bij elkaar namelijk +- €1000. Heb zelf de prijswijziging niet gezien, en het wel even nagekeken toen het hier genoemd werd.Malt007 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:16:
Hoe zit dat met die prijs die genoemd wordt op je tesla account. Vorige week ging deze ongeveer 1000 omlaag en nu weer 1000 omhoog.
De originele bestelling van de LR was nog niet gewijzigd, dus feitelijk is er niks veranderd. Behalve dat ze de wijziging naar Performance niet hebben doorgevoerd. Ik had er nog niet voor getekend.Frome schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:00:
[...]
Toch maar niet? je loopt ook wel een risico om hem nu te annuleren. Iemand van Tesla gaf aan dat aankomende deadline wel ‘hard’ is, maar goed dat zegt niet alles uiteraard
In mijn account stond de Performance ook nog niet en de originele LR bestelling staat daar nog steeds ongewijzigd.
Daarom niet via Leaseplan bestellen. Dat zijn de grootste oplichters in autoleaseland.Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
Vanuit de werkgever verplichte omgeving voor leaseauto’s. Kan daar weinig aan veranderen.Sunri5e schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
Daarom niet via Leaseplan bestellen. Dat zijn de grootste oplichters in autoleaseland.
Hopelijk kan ik die stoelverwarming laten aanpassen zonder een nieuwe bestelling te moeten krijgen.
Wat een vreemde optielijst via Leaseplan zeg
Ik zat er ook even naar te kijken, maar schijnbaar bieden ze (andere) leren stoelen aan? En daar kun je dan weer stoelverwarming in laten zetten. I have no clue.Novadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Vanuit de werkgever verplichte omgeving voor leaseauto’s. Kan daar weinig aan veranderen.
Hopelijk kan ik die stoelverwarming laten aanpassen zonder een nieuwe bestelling te moeten krijgen.
Inderdaad zoals hierboven reeds aangegeven in het Tesla account op www.tesla.com. Account had ik van te voren al met zakelijke e-mailadres aangemaakt.eenmans schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:12:
[...]
Wat bedoel je met in account, is dat gewoon account via tesla.com/nl? Of via de app. Mijne is vandaag besteld door LM (leaseplan) LR, wit, 18aero
Dit is alleen mogelijk als je de bekleding van de stoelen laat aanpassen, stukje van LPclaudior schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:30:
[...]
Even bellen lijkt me. Dat is een accessoire die Leaseplan achteraf laat inbouwen, maar dat heeft geen zin op een auto die al stoelverwarming heeft.
- Stoelverwarming achterbank LeasePlan (bij lederen bekleding achteraf)
- Stoelverwarming voorstoelen LeasePlan ( Bij lederen bedkleding achteraf)
Deze zijn alleen toepasbaar i.c.m "LP leder actie - Buffalino via Alba inc. deurpanelen"
Ze hoeven de bestelling richting Tesla niet aan te passen, dus ik zou ze even goed instrueren dat ze dan ook gewoonweg niet doenNovadecasa schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Vanuit de werkgever verplichte omgeving voor leaseauto’s. Kan daar weinig aan veranderen.
Ik vind het trouwens een plus dat ze dit soort zaken standaard aanbieden. Het is alleen jammer dat ze niet even checken of de accessoire niet overbodig is.
Maar dan zou je de optie voor stoelverwarming alleen mogelijk moeten maken icm met die leren stoelen.Recci schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Ik zat er ook even naar te kijken, maar schijnbaar bieden ze (andere) leren stoelen aan? En daar kun je dan weer stoelverwarming in laten zetten. I have no clue.
En de leaseprijs is wel omhoog gegaan in de berekening online.claudior schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
Ze hoeven de bestelling richting Tesla niet aan te passen, dus ik zou ze even goed instrueren dat ze dan ook gewoonweg niet doen
Ik vind het trouwens een plus dat ze dit soort zaken standaard aanbieden. Het is alleen jammer dat ze niet even checken of de accessoire niet overbodig is.
Keurig gebeld door Leaseplan zelf.
Mochten mensen het willen weten, het
wrappen van dashboard en console besteden zij achteraf uit via Alba is mij zojuist verteld.
Verwijderd
Config: LR, White, 18", zwart int, trekhaak
Wacht nog maar een maand.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:19:
Zojuist de "Prepare for your delivery-mail" ontvangen van Tesla. Nog geen VIN overigens. In de mail geeft men aan dat mijn Tesla binnenkort geleverd wordt. Is dit een zoethoudertje of is mijn Tesla dan ook echt in de buurt van de afleverlocatie?
Same here.. Nog maandje geduld dus..Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:19:
Zojuist de "Prepare for your delivery-mail" ontvangen van Tesla. Nog geen VIN overigens. In de mail geeft men aan dat mijn Tesla binnenkort geleverd wordt. Is dit een zoethoudertje of is mijn Tesla dan ook echt in de buurt van de afleverlocatie?

Had ik ook!Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:19:
Begin september
Geen vin nog
12/9 Uitnodiging van werkgever om auto te mogen bestellen
16/9 Tesla besteld bij LM
20/9 Tesla opnieuw besteld bij LM door foute overeenkomst LM
1/10 Tesla besteld door LM bij Tesla
11/10 Tesla met RN zichtbaar in Tesla-account (geen e-mail/sms gehad, nog geen VIN).
Config: SR+, Blue, 18", zwart intr
Nu afwachten op levering!
Verwijderd
Welke LM?Robberto schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:36:
4/9 Aanvraag gedaan voor leaseauto bij werkgever
12/9 Uitnodiging van werkgever om auto te mogen bestellen
16/9 Tesla besteld bij LM
20/9 Tesla opnieuw besteld bij LM door foute overeenkomst LM
1/10 Tesla besteld door LM bij Tesla
11/10 Tesla met RN zichtbaar in Tesla-account (geen e-mail/sms gehad, nog geen VIN).
Config: SR+, Blue, 18", zwart intr
Nu afwachten op levering!
AAAAAHHHH!!!! wanneer besteld? ik heb de zelfde config alleen geen trekhaakVerwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:19:
Ik ook! :-) 2 okt besteld.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:19:

SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12
Verwijderd
Ik heb ook nog geen mail (1 oktober besteld), maar ik kan al wel inloggen op tesla.com (RN is zichtbaar) met het e-mailadres dat ik had doorgegeven. Wellicht kun je dat proberen?deusmagnus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:14:
[...]
AAAAAHHHH!!!! wanneer besteld? ik heb de zelfde config alleen geen trekhaak
Volgens mij als je in de app komt ben je even ver als wanneer je een mail ontvangt. Heb hier gelezen dat sommige nooit een mail krijgen maar wel een RN zien staan en plots een aflever-SMS krijgen. Ik kon tot gister avond niet inloggen op de Tesla app omdat er geen product gekoppeld was, nu wel.Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:26:
[...]
Ik heb ook nog geen mail (1 oktober besteld), maar ik kan al wel inloggen op tesla.com (RN is zichtbaar) met het e-mailadres dat ik had doorgegeven. Wellicht kun je dat proberen?
OOHW maar die heb ik al langVerwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:26:
[...]
Ik heb ook nog geen mail (1 oktober besteld), maar ik kan al wel inloggen op tesla.com (RN is zichtbaar) met het e-mailadres dat ik had doorgegeven. Wellicht kun je dat proberen?
Leasemaatschappij, persoonlijke en gezamenlijke levering restrictie..
De LM lukte het wel om de LM en gezamenlijke levering restrictie (M3 voor collega) te vewijderen, maar de persoonlijke restrictie (door een Nee op een eerdere SMS) moest ik zelf weer laten verwijderen.. Maar voordat je 100% zeker weet of dat ook allemaal verwerkt is..........
Hoe kun je zien bij je Tesla account of er nog een restrictie is?alberthakvoort schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:34:
Het is mij eindelijk gelukt om alle restricties te laten verwijderen, bleek er nu 3 te hebben :
Leasemaatschappij, persoonlijke en gezamenlijke levering restrictie..
De LM lukte het wel om de LM en gezamenlijke levering restrictie (M3 voor collega) te vewijderen, maar de persoonlijke restrictie (door een Nee op een eerdere SMS) moest ik zelf weer laten verwijderen.. Maar voordat je 100% zeker weet of dat ook allemaal verwerkt is..........
Die van mij zou er ook afgehaald zijn namelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door j1990 op 11-10-2019 13:36 ]
Nee ik heb die mail zojuist ontvangen en krijg niks meer dan een kleine uitleg, de titel van de mail klinkt inderdaad heel spannend ;-)deusmagnus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:29:
[...]
OOHW maar die heb ik al lang26 sept besteld via Athlon. Ik dacht dat die maak ej klaar voor levering een andere mail was
Dit is alles wat er staat:
Beste <Naam>,
Welkom bij de Tesla familie. Wij doen er alles aan om uw Tesla zo spoedig mogelijk te leveren.
Bestelling:
Graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla. Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf <Besteldatum> mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering.
Als u uw gewenste leverdatum of configuratie wenst aan te passen dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Wanneer ons Enterprise team dit heeft verwerkt zullen zij een bevestiging naar uw leasemaatschappij sturen. Indien u een aanpassing aan uw configuratie maakt, kan dit invloed hebben op uw levertermijn.
Leverdatum:
Zodra wij een inschatting kunnen maken wanneer uw Tesla aankomt in Nederland, ontvangt u van ons een e-mail met de verwachte leveringsperiode.
Wanneer uw Tesla dichterbij het leveringscentrum is ontvangt u een SMS met een eerst mogelijke leverdatum, tijd en locatie.
Wanneer deze planning wordt gemaakt krijgt u direct van ons bericht. Wij hebben geen extra informatie over uw leveringsindicatie en leverdatum voor dit moment. Wij willen u daarom vriendelijk vragen onze berichten hierover af te wachten.
Houd er rekening mee dat deze data altijd nog kunnen veranderen. Wij willen u vragen uw leveringsafspraak via SMS te bevestigen.
Indien de geplande leverdatum niet voor u uitkomt kan de levering maximaal 7 dagen worden uitgesteld, vanaf de dag dat uw Tesla klaar staat.
Levering:
Wij hebben alles geregeld met uw leasemaatschappij, u hoeft geen details aan te vullen op uw Tesla Account. Op de dag van uw levering vragen wij u vriendelijk om uw geldig rijbewijs of ID mee te nemen. Zodra uw kenteken en meldcode bekend is, delen wij deze met de leasemaatschappij.
Neem voorafgaand aan de levering onze beschikbare instructies goed door. Tijdens het leveren wordt er geen uitleg gegeven.
• Algemene informatie
• Instructievideo's: Model S, Model X en Model 3
• Ondersteuning
• Retourbeleid
• Tesla App
• Veelgestelde vragen
Vanwege het geringe aantal parkeerplaatsen willen wij u vriendelijk vragen om met het openbaar vervoer te komen of u te laten afzetten. We kunnen helaas geen ex-lease auto's innemen.
U kunt ons ten alle tijden bereiken via e-mail voor verdere vragen.
Met vriendelijke groet,
Uw Tesla Delivery Team
DeliveryNL@tesla.com
Verwijderd
Wordt als het goed is zsm rechtgezet, maar de persoon bij tesla was wel zo behulpzaam om de welkomstmail alvast door te sturen.
Bellen was bij mij de enige manierj1990 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:35:
[...]
Hoe kun je zien bij je Tesla account of er nog een restrictie is?
Die van mij zou er ook afgehaald zijn namelijk.
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.