De "Direct Beschikbaar" knop op de website is inmiddels ook hernoemd naar "snel beschikbaar"
Schuko werkt idd niet snel genoeg maar is ook lastig te declareren. Zit nu op 89 euro en 1300km en zit nu vol op 92%. Morgen weer dagje van 350km voor de boeg....Dannosz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:08:
[...]
👍 Hmm dat is minder idd, thuis laden met de schuko schiet dus niet op? Hoeveel ben je al kwijt aan “brandstof” electra als ik vragen mag?
Fastned is aardig prijzig wat ik las, 70ct per kw ofzoiets?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dat tinten heb ik ook maar kan je niet bij Tesla bestellen. Lm regelt dan een locatie. Ik moet het nog FF plannen en doe dan ook zijruiten aan de voorkant heel lichtHK20 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:15:
Leuk deze sheet! Is er ook plek voor TMS naast alle TM3's?
Viel mij op dat jblok een optie heeft voor donker glas vanaf de B-stijl? Ik heb dat sooirt opties niet gevonden op de Tesla site. Hoe krieeg je dit voor elkaar?
Mijn TMS config: Long Range, Pearl White Multi-Coat, 19'' lichtmetalen velgen, Volledig zwart premium interieur met essenhout décor, Autopilot, Gratis onbeperkt Supercharging, FSD (accessoire)
Besteld 20/9/2019 via Arval
RN ontvangen dd 23/09/2019
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Pier 80 SFO. Very quiet Monday, deck is 85% full. At least 100 RHD have been separated in one area. Deliveries continue. All we need is a ship. https://twitter.com/whitf...81297489346842624/photo/1
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Haha...aex351 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:24:
Er staat nu "Levering 2019 Bestel vóór 14 oktober om uzelf te verzekeren van levering dit jaar.". Het was voor 7 oktober. Tesla's marketing apparaat is lekker bezig. Iedereen natuurlijk flink zitten haasten.
Wordt dat met folie geplakt? Vraag me af hoe goed die folie blijft zitten.anti elppa schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:37:
[...]
Dat tinten heb ik ook maar kan je niet bij Tesla bestellen. Lm regelt dan een locatie. Ik moet het nog FF plannen en doe dan ook zijruiten aan de voorkant heel licht
[ Voor 9% gewijzigd door HK20 op 08-10-2019 06:47 ]
Dat stukje film (folie) wat ze er over heen plakken zit wel goed tegen je raam, schijnt een goed idee te zijn voor de warme dagen ivm temperaturen in je auto dan.HK20 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:21:
[...]
Wordt dat met folie geplakt? Vraag me af hoe goed die folie blijft zitten.
Bron: YouTube :-p
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Er wordt vaak gekozen om de ramen pas achteraf te tinten met folie. Enerzijds vanwege de bijtelling, maar anderzijds omdat je dan keuze hebt qua tint. Vanuit de fabriek is dat vaak een vast percentage van lichtdoorlatendheid. En soms is het vanuit de fabriek niet mogelijk
De Grand Pioneer ligt aangemeerdcarpebios schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:00:
Pier 80 SFO. Very quiet Monday, deck is 85% full. At least 100 RHD have been separated in one area. Deliveries continue. All we need is a ship. https://twitter.com/whitf...81297489346842624/photo/1
https://www.myshiptrackin...msi-352935000-imo-9247572
[ Voor 10% gewijzigd door VonAalscht op 08-10-2019 07:56 ]
#GrandPioneer just arrived at Pier 80
#3 ship in Q4
#44 ship in 2019
#Tesla #Model3 #TeslaCarriers
http://bit.ly/TeslaCarriers https://twitter.com/FMoss...81450731141894144/photo/1
#3 ship in Q4
#44 ship in 2019
http://bit.ly/TeslaCarriers https://twitter.com/FMoss...81450731141894144/photo/1
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dank Zebesco030. Goochelaar,Goochelaar schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:22:
Er wordt vaak gekozen om de ramen pas achteraf te tinten met folie. Enerzijds vanwege de bijtelling, maar anderzijds omdat je dan keuze hebt qua tint. Vanuit de fabriek is dat vaak een vast percentage van lichtdoorlatendheid. En soms is het vanuit de fabriek niet mogelijk
Mmh dan wellicht toch mijn LM ff een belletje doen, of ik dit er nog als extra accessoire bij kan doen...
Benieuwd waar hij heen gaat!carpebios schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:09:
#GrandPioneer just arrived at Pier 80
#3 ship in Q4
#44 ship in 2019
Die is onderweg naar Malta helaas.carpebios schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:24:
Benieuwd waar de Glovis Challenge naar toe gaat, Die is nu aan het laden aan de oostkust, als die naar Nederland gaat, duurt dat maar 10 dagen.
De andere boten die gisteren werden genoemd zijn ook niet onderweg naar Zeebrugge
Asian Majesty naar Bremerhaven. Misschien sturen die ze door naar ons?
Grand Sapphire vaart richting Panama lijkt het. Misschien dat die in SFO gaat laden, maar voor nu niet interessant.
Wat er ook gebeurt. Denk dat er wekelijk een boot naar Zeebrugge gaat komen. Vorige kwartaal was dat het geval (vanaf de 1e boot) Nu gaat dat niet anders zijn denk ik
Model 3
Toch even heel benieuwd...
Zie toch in de lijst dat er niet veel mensen een Rode Tesla willen rijden, ben echt benieuwd waarom. Misschien zie ik het gewoon verkeerd
Zie toch in de lijst dat er niet veel mensen een Rode Tesla willen rijden, ben echt benieuwd waarom. Misschien zie ik het gewoon verkeerd
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Ik denk dat veel mensen een leasebudget hebben en keuzes moeten maken. De rode kleur kost namelijk meer dan de andere kleuren.
Voor mij persoonlijk zou ik geen enkele auto, behalve een Alfa, in het rood bestellen.
Wat ik opvallender vind is dat er zo weinig mensen full self driving hebben besteld. Dat is voor mij een van de redenen om voor een Tesla te kiezen.
Voor mij persoonlijk zou ik geen enkele auto, behalve een Alfa, in het rood bestellen.
Wat ik opvallender vind is dat er zo weinig mensen full self driving hebben besteld. Dat is voor mij een van de redenen om voor een Tesla te kiezen.
Lillek!Zebesco030 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:34:
(lees: smaken verschillen)
Duurste kleur?Zebesco030 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:34:
Signatures zijn voor boomers.
Dus toch....
FSD staat toch nog gewoon uit in Nederland?DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:38:
Ik denk dat veel mensen een leasebudget hebben en keuzes moeten maken. De rode kleur kost namelijk meer dan de andere kleuren.
Ik was van plan een rode te doen, maar ik vind de kleur wat tegenvallen op een TM3. Ik kan niet precies zeggen waarom. Toch wel een mooie kleur, maar aangezien hij minstens twee keer zo duur is als de andere, is het makkelijk om deze niet te kiezen.Zebesco030 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:34:
Voor mij heeft dat vooral te maken gehad met het prijsverschil. Rood was een van mijn opties/mooie kleur maar is het niet geworden door hierdoor.Zebesco030 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:34:
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:23 ]
Vind persoonlijk Wit of Zwart het mooist.
Als ik wel eens een rode zie vind ik hem wel mooi, maar heb zelf het gevoel dat ik de kleur (te) snel zat zou zijn. Blauw heeft mij daarin wel positief verrast.... die ga ik eigenlijk telkens als ik hem zie juist nog meer waarderen.
Naast dat FSD inderdaad uit staat in Nederland, schiet de leaseprijs (en bijtelling) er ook van omhoog. Het is goedkoper om FSD na aanschaf (wanneer het daadwerkelijk in Nederland wordt toegestaan) aan te zetten.DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:38:
Ik dacht ook dat het nog geen toegevoegde waarde heeft, maar toch wel. Ook nu al.Xplosivv schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:39:
[...]
FSD staat toch nog gewoon uit in Nederland?
Meerwaarde FSD:
1. Navigate on Autopilot (Automatisch op- en afrit van snelweg nemen, inclusief knooppunten en inhalen van andere weggebruikers)
2. Auto Lane Change (Automatisch wisselen van rijbaan)
3. Autopark (Automatisch fileparkeren en haaks parkeren)
4. Summon (Auto komt vanaf de parkeerplek naar u toegereden)
https://www.activlease.nl...l-self-driving-van-tesla/
Als er in je eerste mailtje van Tesla staat dat "Volgens de bestelling van uw leasemaatschappij mag er vanaf 22/08/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf 2 weken voor deze datum houden wij een oog op de voertuigen in onze voorraad of welke vanuit Amerika onderweg zijn naar Nederland.", dan is op die datum de restrictie er af gehaald, toch?
Even een sanity check
Even een sanity check

Zou mij dik 60 euro per maand kosten (als accessoire), dat is het mij echt niet waard, ook niet wanneer het wat uitgebreider zou zijn.DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:38:
Het zou sowieso een gadget feature voor mij zijn: Ik zou het niet echt veel gebruiken, maar leuk om in het begin mee te spelen. De autopilot functie die standaard is, is eigenlijk wat voor mij verreweg de meeste meerwaarde heeft.
Maar, voor 2 tientjes per maand had ik het waarschijnlijk gedaan
Ja zoiets had ik ook en heb 3x van Tesla gehoord dat er geen restrictie op mn bestelling zit.Xplosivv schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:44:
Als er in je eerste mailtje van Tesla staat dat "Volgens de bestelling van uw leasemaatschappij mag er vanaf 22/08/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf 2 weken voor deze datum houden wij een oog op de voertuigen in onze voorraad of welke vanuit Amerika onderweg zijn naar Nederland.", dan is op die datum de restrictie er af gehaald, toch?
Even een sanity check
Model 3
Idd leuk om te hebben maar ik zou het dagelijks denk ik niet vaak gebruiken, daarnaast ben ik wel erg jaloers op auto lane change & NOA maar om daar € 6400 voor neer te tikken vind ik een beetje overdreven. Hopelijk wanneer FSD wordt gereleased in NL krijgen wij "standaard autopilot" die updates!DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:43:
[...]
Ik dacht ook dat het nog geen toegevoegde waarde heeft, maar toch wel. Ook nu al.
Meerwaarde FSD:
1. Navigate on Autopilot (Automatisch op- en afrit van snelweg nemen, inclusief knooppunten en inhalen van andere weggebruikers)
80 euro netto in de maand meer voor iets wat ik nauwelijks zal gebruiken? Nee dank u, 3840 euro in 4 jaar lease. Kan ik hele leuke andere dingen mee doen
Oh hmm, daar heb ik niet eens over nagedacht, toch niet goed ingelezen.. Weet jij wat voor (bruto) invloed FSD heeft op je leaseprijs en bijtelling?DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:43:
[...]
Ik dacht ook dat het nog geen toegevoegde waarde heeft, maar toch wel. Ook nu al.
Meerwaarde FSD:
Als je het niet gaat gebruiken dan begrijp ik dat je er niet zoveel aan uit wil geven.
Mijn vorige twee auto's heb ik met ACC laten uitrusten en heb het iedere rit gebruikt.
Ik rijd nu een bijna youngtimer AMG, maar mis de functie, zeker in de file. Dus ik ruil graag de V8 in voor FSD.
Ik kan niet wachten tot we echt volledig zelfrijdende auto's hebben zodat die mensen die niet kunnen rijden geen file meer veroorzaken.
To each his own.
Mijn vorige twee auto's heb ik met ACC laten uitrusten en heb het iedere rit gebruikt.
Ik rijd nu een bijna youngtimer AMG, maar mis de functie, zeker in de file. Dus ik ruil graag de V8 in voor FSD.
Ik kan niet wachten tot we echt volledig zelfrijdende auto's hebben zodat die mensen die niet kunnen rijden geen file meer veroorzaken.
To each his own.
Prijs technisch paste het niet helemaal, vandaar uiteindelijk nog niet aangevinkt.DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:00:
Als je het niet gaat gebruiken dan begrijp ik dat je er niet zoveel aan uit wil geven.
To each his own.
Wel kunnen afspreken dat ik het vinkje aan mag laten zetten op het moment dat e.e.a. wat meer body heeft in NL.
Bij mij was het 50 per maand op het leasetarief. Bijtelling is natuurlijk afhankelijk van je inkomen, maar voor mij volgens mij ongeveer 60 per maand. Uitgaande van 6400 in de 22% en hoogste belastingschijf.PeterSelie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:57:
[...]
Oh hmm, daar heb ik niet eens over nagedacht, toch niet goed ingelezen.. Weet jij wat voor (bruto) invloed FSD heeft op je leaseprijs en bijtelling?
Dus in totaal kost het mij ongeveer 85 netto per maand. Voor mij prima voor wat ik er voor terug krijg.
[ Voor 5% gewijzigd door DrJekyll op 08-10-2019 10:04 ]
Hm, telt wel op. 4000 euro over 4 jaar zijn toch weer een paar leuke vakanties.DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Bij mij was het 50 per maand op het leasetarief. Bijtelling is natuurlijk afhankelijk van je inkomen, maar voor mij volgens mij ongeveer 60 per maand.
Dus in totaal kost het mij ongeveer 85 netto per maand. Voor mij prima voor wat ik er voor terug krijg.
Als je er dingen om moet laten dan begrijp ik dat het minder aantrekkelijk is.Xplosivv schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:04:
[...]
Hm, telt wel op. 4000 euro over 4 jaar zijn toch weer een paar leuke vakanties.
AAC en FSD zijn wel twee verschillende dingen. Je hebt standaard AAC en Autosteer dmv Autopilot. Je mist alleen het stukje Navigate on Autopilot. Ik rij nu een Volvo V40 met standaard CC. Alle standaard opties zijn voor mij al 10 stappen vooruitDrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:00:
To each his own.
Maar wat je zegt, voor ieder wat wils!
Je kunt vaak de FSD ook als accessoire meenemen, dan heb je er geen bijtelling over.
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
Ja slimst is om het na de levering te doen idd, je kan het altijd activeren alleen heb je de kans dat wanneer FSD wordt toegestaan door de overheid de prijs aanzienlijk omhoog gaat.RobinJB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:31:
Je kunt vaak de FSD ook als accessoire meenemen, dan heb je er geen bijtelling over.
Waarom? Tot op heden nog niet gezien dat Tesla zijn prijsbeleid ging aanpassen omwille van beslissingen van onze overheid, meer de willekeur van ElonDannosz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:34:
[...]
Ja slimst is om het na de levering te doen idd, je kan het altijd activeren alleen heb je de kans dat wanneer FSD wordt toegestaan door de overheid de prijs aanzienlijk omhoog gaat.
Ja klopt maar dat gaat Elon wel doen als het wordt goedgekeurd in NL. Later activeren bespaart je toch weer € 6400,- op de catalogus waarde of zie ik het verkeerd?NightHawk4 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:38:
[...]
Waarom? Tot op heden nog niet gezien dat Tesla zijn prijsbeleid ging aanpassen omwille van beslissingen van onze overheid, meer de willekeur van Elon
Bij mij ikomt FSD, als accesoire achteraf 7300 euro, uit op netto 54 euro. Na verrekening met mijn eigen bijdrage op het totaal bedrag fiscale bijtelling. Die is namelijk bij de TMS in 2019 helaas een flink stuk hoger dan in 2018.DrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Bij mij was het 50 per maand op het leasetarief. Bijtelling is natuurlijk afhankelijk van je inkomen, maar voor mij volgens mij ongeveer 60 per maand. Uitgaande van 6400 in de 22% en hoogste belastingschijf.
OH das super, meer voorraad kennelijk. Stress omlaagaex351 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:24:
Er staat nu "Levering 2019 Bestel vóór 14 oktober om uzelf te verzekeren van levering dit jaar.". Het was voor 7 oktober. Tesla's marketing apparaat is lekker bezig. Iedereen natuurlijk flink zitten haasten.
Misschien maar voor hetzelfde geld maakt hij er een actie van nu kopen met 30% korting, je weet het nooit met ElonDannosz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:49:
[...]
Ja klopt maar dat gaat Elon wel doen als het wordt goedgekeurd in NL. Later activeren bespaart je toch weer € 6400,- op de catalogus waarde of zie ik het verkeerd?

Maar voor ons betreft het een leasewagen dus de toegevoegde waarde is dan minder en nul na afloop van de leasetermijn
FSD had net gekund maar gewoon standaard uitvoering genomen, hetzelfde voor die enkele keer een trekhaak nodig te hebben ga ik geen 25€ netto per maand voor betalen. Maar het blijven allemaal persoonlijke keuzes die ook niet in dit topic thuis horen volgens mij

Als de mail van Tesla binnen is zal ik het schemaatje ook netjes invullen
-
[ Voor 100% gewijzigd door BaSsDruM op 08-10-2019 11:04 ]
Ik zie je entry er gewoon nog in staan nu, alleen kloppen de datums volgens mij niet die je neergezet hebt.
Gisteren heb ik een lege regel verwijderd, misschien was dat jouw regel maar was de sheet nog niet helemaal in sync? Was ook erg druk gister met z'n allen op die sheet.
Verwijderd
Een insider bij tesla vertelde me dat de volgende boot begin november verwacht wordt. 31 juli mijn configuratie besteld. Mag weleens tijd worden!
Klopt, ik keek nu verkeerd (hij schoot natuurlijk in 1x naar boven omdat 't gesorteerd was op datum). Maar mijn datum klopt hoor, ik heb de auto al een tijdje, wilde jullie alleen een kleine richtlijn geven hoelang het duurt voordat je de VIN ziet, en de uiteindelijke aflevering.aequitas schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:09:
[...]
Ik zie je entry er gewoon nog in staan nu, alleen kloppen de datums volgens mij niet die je neergezet hebt.
Gisteren heb ik een lege regel verwijderd, misschien was dat jouw regel maar was de sheet nog niet helemaal in sync? Was ook erg druk gister met z'n allen op die sheet.
Wat is eigenlijk de "restrictie datum"? En waarom heeft iemand die bij iedereen in zitten vullen op de bestelddatum?
Coïtus ergo sum
Verwijderd
Ik ga vanmiddag mijn M3 ophalen in Amsterdam. Ik zal eens kijken of ik nog meer M3's zie staan
Als je nog een lopend leasecontract hebt van je huidige auto. Dus het is de datum vanaf wanneer Tesla mag leveren.Chilly_Willy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:23:
Wat is eigenlijk de "restrictie datum"? En waarom heeft iemand die bij iedereen in zitten vullen op de bestelddatum?
Waarom iemand die overal heeft ingevuld.... geen idee.Chilly_Willy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:23:
Ik heb mijn LM aan de lijn gehad of ik nog een Tesla account krijg. Zij gaven aan dat zij een mail van Tesla hadden gehad met een Tesla account maar die staat op hun e-mail adres. Kunnen zij dat makkelijk aanpassen? Ik zit bij een kleine LM die nog nooit een Tesla heeft besteld.
Ze kunnen jou toevoegen als secondary user in het account.Sunri5e schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:37:
Ik heb mijn LM aan de lijn gehad of ik nog een Tesla account krijg. Zij gaven aan dat zij een mail van Tesla hadden gehad met een Tesla account maar die staat op hun e-mail adres. Kunnen zij dat makkelijk aanpassen? Ik zit bij een kleine LM die nog nooit een Tesla heeft besteld.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Om het dan bij levering volledig zelf over te nemen?Devster schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Ze kunnen jou toevoegen als secondary user in het account.
Verwijderd
Net een mail vanuit Delivery ontvangen:
Vanaf mid november gaan er weer leveringen plaatsvinden. Het grootste deel van onze klanten zal de Tesla in december ontvangen.
Het koppelen van voertuigen gaat automatisch, u krijgt ook direct van ons bericht wanneer die koppeling plaats heeft gevonden en wij zicht hebben op een leverings indicatie.
Het is nog even afwachten tot wij weer voertuigen vanuit Amerika ontvangen, maar het is het wachten waard! Graag tot dan!
Grappige is wel dat direct na deze mail een mail binnenkwam met de stappen naar uw levering..
Vanaf mid november gaan er weer leveringen plaatsvinden. Het grootste deel van onze klanten zal de Tesla in december ontvangen.
Het koppelen van voertuigen gaat automatisch, u krijgt ook direct van ons bericht wanneer die koppeling plaats heeft gevonden en wij zicht hebben op een leverings indicatie.
Het is nog even afwachten tot wij weer voertuigen vanuit Amerika ontvangen, maar het is het wachten waard! Graag tot dan!
Grappige is wel dat direct na deze mail een mail binnenkwam met de stappen naar uw levering..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2019 12:00 ]
Klinkt opzich allemaal goed, al had ik wat meer op begin nov en misschien zelfs eind okt gehoopt.Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:59:
Ik kreeg net ook een mail al zag die er iets anders uit:Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:59:
Naar verwachting zal uw auto in november afgeleverd worden. Rond welke week dit plaats zal vinden, is op dit moment nog niet bekend.
Er is namelijk nog geen chassisnummer van een beschikbare auto aan uw order gekoppeld.
Zodra dit wel het geval is, ontvangt u een bericht met een afleverweek, en kort op deze week ontvangt u een SMS met een afspraak voorstel.
Dit was wel als antwoord op een mail die ik ze stuurde.
Dat kan wellicht, niet alle LMs werken op dezelfde manier.Sunri5e schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:57:
[...]
Om het dan bij levering volledig zelf over te nemen?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Is dit nadat jij zelf vragen hebt gestelt? Of is dit het bestel proces dat zijn "werk" doet?Klitse schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Ik kreeg net ook een mail al zag die er iets anders uit:
Naar verwachting zal uw auto in november afgeleverd worden. Rond welke week dit plaats zal vinden, is op dit moment nog niet bekend.
Er is namelijk nog geen chassisnummer van een beschikbare auto aan uw order gekoppeld.
Zodra dit wel het geval is, ontvangt u een bericht met een afleverweek, en kort op deze week ontvangt u een SMS met een afspraak voorstel.
Inmiddels ben ik al ruim 1 maand een trotse bezitter van een Model 3 LR RWD. Bij de aflevering waren er twee foutjes in de lak die niet ter plekke hersteld konden worden. Dit gemeld bij aflevering en gelijk een afspraak gepland bij Service Center. Nu krijg ik een sms met de vraag of ik een schriftelijke bevestiging had of de schade al bij aflevering gemeld was. Ik heb niets ontvangen... Zijn er anderen die hetzelfde hadden en hun lak al hebben laten repareren? Wat zijn de ervaringen?
Verwijderd
Zojuist Tesla aan de telefoon gehad en die bevestigde mij dat er een eerste boot op 26 oktober aankomt waarvan een klein gedeelte naar Nederland gaat en op 6 november komt de volgende boot en die is wel zo goed als helemaal voor Nederland.
Heb je zomaar een mailtje ontvangen of heb je echt een vraag gesteld?Klitse schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Model 3
Zomaar of heb jij een vraag gesteld?Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:59:
Model 3
ElonDusk schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:51:
[...]
Heb je zomaar een mailtje ontvangen of heb je echt een vraag gesteld?
-Morris- schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Is dit nadat jij zelf vragen hebt gestelt? Of is dit het bestel proces dat zijn "werk" doet?
Klitse schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
...
Top, toch nog iemand die een Tesla op gaat halenVerwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:29:
Ik ga vanmiddag mijn M3 ophalen in Amsterdam. Ik zal eens kijken of ik nog meer M3's zie staan
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Doet toch wel een beetje pijn dit te horen, helemaal als er mensen die lang na jou hebben besteld die de auto al hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:49:
Zojuist Tesla aan de telefoon gehad en die bevestigde mij dat er een eerste boot op 26 oktober aankomt waarvan een klein gedeelte naar Nederland gaat en op 6 november komt de volgende boot en die is wel zo goed als helemaal voor Nederland.
Nu krijg ik ook een mailtje van Tesla:
Goedemiddag Richard,
Kind regards,
xxx xxx (Naam onherkenbaar gemaakt volgens de topicregels)
Inside Sales & Delivery Advisor | deliverynl@tesla.com
Thank you for helping accelerate the world’s transition to sustainable energy.
Goedemiddag Richard,
Kind regards,
Snap alleen niet dat ze dan ook niet ff op tesla.com vermelden dat de verwachtte levering plaats vindt in December, ipv November.RWGW schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:40:
Goedemiddag Richard,
Kind regards,
ben ik met je eens.. Echter kunnen ze gewoonweg niks garanderen.. Hopelijk zit mijn SR+ op de eerste bootCRoNiXX schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:48:
[...]
Snap alleen niet dat ze dan ook niet ff op tesla.com vermelden dat de verwachtte levering plaats vindt in December, ipv November.
ALS het zoals afgelopen kwartalen gaat dan kunnen wij de(SR+) WIT/WIT/19" mensen het wel vergeten 
edit. Er is 1 persoon op de Tesla club forum shizzle. Die zelfde configuratie heeft en die wacht al sinds juni op zn auto.
edit. Er is 1 persoon op de Tesla club forum shizzle. Die zelfde configuratie heeft en die wacht al sinds juni op zn auto.

[ Voor 43% gewijzigd door ElonDusk op 08-10-2019 14:04 ]
Model 3
Hoelang duurt het gemiddeld voor dat er reactie komt van deliverynl email? heb vorige week dinsdag mail gestuurd en geen antwoord..
Ik had ze dinsdag 1 oktober om 13:30 uur een mail gestuurd, waar ik vandaag om 13:38 uur antwoord op kreeg.Michiel 3 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:59:
Hoelang duurt het gemiddeld voor dat er reactie komt van deliverynl email? heb vorige week dinsdag mail gestuurd en geen antwoord..
Wij gaan 7 december op vakantie voor 4 wekenRWGW schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:40:
Goedemiddag Richard,
Kind regards,

Blijkbaar sturen ze nu mails uit met de standaard regel: "Vanaf mid november weer leveringen". Heb het idee dat ze een beetje voor het underpromise/overdeliver pad hebben gekozen.
Volgens mij komt de eerste boot inderdaad rond 26 oktober aan en gaan ze dan al begin november beginnen met uitleveren.
Volgens mij komt de eerste boot inderdaad rond 26 oktober aan en gaan ze dan al begin november beginnen met uitleveren.
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Als ik een van de posts hierboven moet geloven, is er maar een klein gedeelte van die boot voor Nederland.RobbyNitroz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:11:
Blijkbaar sturen ze nu mails uit met de standaard regel: "Vanaf mid november weer leveringen". Heb het idee dat ze een beetje voor het underpromise/overdeliver pad hebben gekozen.
LM net gesproken, Bestellingen die zijn gedaan bij Tesla zijn alleen nog bevestigd, er zijn nog geen RN nummers vrijgegeven. LM heeft ook toen direct een mail gestuurd wanneer zij de RN nummers kunnen verwachten. Tot op heden nog geen antwoord.
Verwijderd
Na een poosje te hebben geconsumeerd op dit forum dan ook maar even mijn bevindingen delen. Configuratie: SR+, Midnight Silver, Black, 19". Proces tot op heden:
11 sept: besteld via LM (Leaseplan) met leverrestrictie 1 okt.
17 sept: mail van LM, verwachtte levering week 44 (gokje van Leaseplan lijkt me)
18 sept: RN en mail van Tesla 'Volgende stappen voor uw Model 3 levering, RN ook te zien in account
8 okt: mail van Tesla 'De stappen naar uw levering' waarin staat dat ze vanaf 1 okt. mogen leveren
8 okt: mail van Tesla Delivery (na zelf navragen status) dat ze vanaf mid nov. weer gaan leveren en grootste deel in december, incl. "het is het wachten waard!"
Nog geen VIN. Leaseplan belooft trouwens matten na te leveren.
17 sept: mail van LM, verwachtte levering week 44 (gokje van Leaseplan lijkt me)
18 sept: RN en mail van Tesla 'Volgende stappen voor uw Model 3 levering, RN ook te zien in account
8 okt: mail van Tesla 'De stappen naar uw levering' waarin staat dat ze vanaf 1 okt. mogen leveren
8 okt: mail van Tesla Delivery (na zelf navragen status) dat ze vanaf mid nov. weer gaan leveren en grootste deel in december, incl. "het is het wachten waard!"
Ik heb 10.05 gestuurd en geen reactie tot op heden..RWGW schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:04:
[...]
Ik had ze dinsdag 1 oktober om 13:30 uur een mail gestuurd, waar ik vandaag om 13:38 uur antwoord op kreeg.
Ik heb vorige week 3 mails gestuurd, op 1 een reactie gehad dat ze referral later niet toevoegen.Michiel 3 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Ik heb 10.05 gestuurd en geen reactie tot op heden..
En de mails voor koppelen order aan voorraad geen reactie en geen VIN, moet zeggen de communicatie of naja lack off is niet heel relaxed maar goed dat hoort erbij... Ik weet dat bij Hyundai het minstens net zo erg is maar dan wacht je een jaar op je auto!
Kreeg jij ook een autoreply van deliverynl? Heb ik namelijk vorige week ook gekregen, maar nog geen antwoord.Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:21:
Na een poosje te hebben geconsumeerd op dit forum dan ook maar even mijn bevindingen delen. Configuratie: SR+, Midnight Silver, Black, 19". Proces tot op heden:
Vreemd. Ik kreeg mijn RN nummer een half uur na bestellen van mijn LM.Zebesco030 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:20:
LM net gesproken, Bestellingen die zijn gedaan bij Tesla zijn alleen nog bevestigd, er zijn nog geen RN nummers vrijgegeven. LM heeft ook toen direct een mail gestuurd wanneer zij de RN nummers kunnen verwachten. Tot op heden nog geen antwoord.
Autoreply na ieder mail... en daarna stopt het.Xplosivv schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:
[...]
Kreeg jij ook een autoreply van deliverynl? Heb ik namelijk vorige week ook gekregen, maar nog geen antwoord.
Zag jouw naam niet zo snel in de lijst staan, wanneer heb je deze besteld als ik vragen mag? EnSunri5e schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:
[...]
Vreemd. Ik kreeg mijn RN nummer een half uur na bestellen van mijn LM.
als ZZP of Alpabet of een andere LM?
Verwijderd
Ik kreeg idd een autoreply. Mail was van 1 okt, en nu dus een week later toch alsnog een reactie met een persoonlijk bericht (dacht ik tenminste, zie nu dat meerdere hetzelfde bericht hebben gekregen over half nov. en mogelijk december levering).Xplosivv schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:
[...]
Kreeg jij ook een autoreply van deliverynl? Heb ik namelijk vorige week ook gekregen, maar nog geen antwoord.
Het heeft even geduurd, maar ik heb m'n bestelling er ook in gezetZebesco030 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:09:
https://onedrive.live.com...&authkey=!ALIDoDJmqDeRCmc
WW: TeslaTweakers (Let op de spatie na WW:
TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak
Delivery is wel klaar met tientallen mailtjes met dezelfde vraag denk ik.
Gewoon kwestie van afwachten. Delivery kan verder ook nog niks. Ik weet dat het lastig is maar gewoon afwachten is alles wat je kunt op dit moment. De auto's komen dit jaar nog wel. En mocht dat niet zo zijn, dan kan delivery daar ook niks aan veranderen. Vandaag nog twee Model 3s voor collega's besteld. Weer wat gratis supercharge kilometers erbij en weer wat gespreksstof over der Model 3 tijdens de lunch.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Verwijderd
Welke leasemij?Sunri5e schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:
[...]
Vreemd. Ik kreeg mijn RN nummer een half uur na bestellen van mijn LM.
Waarschijnlijk een leasemij die via de website van Tesla auto's bestelt...
De grotere leasemij's als leaseplan en athlon, doen bestellingen bij fleetsales van Tesla.
Mijn ervaring tot nu toe is dat Leaseplan totaal niet communiceert.
De dag na de bestelling had ik het contract getekend thuis, maar verder helemaal niks meer gehoord.
De dag na de bestelling had ik het contract getekend thuis, maar verder helemaal niks meer gehoord.
Precies hetzelfde hier. Na meer keer nabellen met leaseplan is het enige wat ik teweten ben gekomen dat de auto besteld is en dat vanzelf "ooit" een mailtje komt met een RN-nummer wat 4 weken kan duren. Dit terwijl andere gewoon vrijwel direct er een krijgen, geeft toch een hoop stressDrJekyll schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:20:
Mijn ervaring tot nu toe is dat Leaseplan totaal niet communiceert.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigjostie op 08-10-2019 15:25 ]
DER model 3.....eerste niet-Duitser in jaren dus de aanhef zit er nog ingebakken?Inspired schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:13:
weer wat gespreksstof over der Model 3 tijdens de lunch.

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
DAS Model Drei....RobbyNitroz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:32:
[...]
DER model 3.....eerste niet-Duitser in jaren dus de aanhef zit er nog ingebakken?
Ja schijnt eerst naar warme landen te gaan? Zou wel matig zijn. Dan kan ik ook wel fluiten naar de auto dit jaar 
ElonDusk schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:54:
ALS het zoals afgelopen kwartalen gaat dan kunnen wij de(SR+) WIT/WIT/19" mensen het wel vergeten
Collega van mij heeft SR+ WIT/WIT/AERO in augustus besteld en in september (26-9) gekregen, dus ze komen wel.....Intronic schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:41:
Ja schijnt eerst naar warme landen te gaan? Zou wel matig zijn. Dan kan ik ook wel fluiten naar de auto dit jaar![]()
[...]
Precies ze zijn er wel...Niet extreem veel maar vooral die met de 19" zijn zeldzaamCRoNiXX schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:45:
[...]
Collega van mij heeft SR+ WIT/WIT/AERO in augustus besteld en in september (26-9) gekregen, dus ze komen wel.....
Model 3
@partaxian heeft ook de SR+ in WIT/WIT/19" zie ik op de sheet, bestelling gedaan op 23-08-2019.ElonDusk schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:51:
[...]
Precies ze zijn er wel...Niet extreem veel maar vooral die met de 19" zijn zeldzaam
Als Tesla zegt dat ze op elk model kunnen leveren.. van de bestellingen die tot 14-10 zijn gedaan... Ik denk dat ze in SFO ook wel serieus nadenken welken boten ze deze kant op sturen... Denk wanneer de schepen eenmaal hier zijn, een goeie indicatie hebben.Intronic schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:41:
Ja schijnt eerst naar warme landen te gaan? Zou wel matig zijn. Dan kan ik ook wel fluiten naar de auto dit jaar![]()
[...]
Er zijn aantal mensen die zelfde config hebben op dat lijstje of bedoel je iets anders?CRoNiXX schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:56:
[...]
@partaxian heeft ook de SR+ in WIT/WIT/19" zie ik op de sheet, bestelling gedaan op 23-08-2019.
Model 3
Wel bijzonder dat er nog steeds staat op de bestelpagina:Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:59:
"Verwachte levering: november"
Wat is het nou, lijken wel vrouwen daar die niet weten wat ze willen
[ Voor 3% gewijzigd door easy-cloud op 08-10-2019 16:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.