Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:01:
[...]

Ik ook, G-XXX-DX, m'n VIN zat ook redelijk laag (5YJ3E7EAXKF379XXX) voor m'n besteldatum (16-8)
Ik ook kenteken G-XXX-DX :o

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:59
BDT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:20:
[...]

Dat ligt niet aan de LM, maar aan de backlog van Tesla voor lease orders. Dat duurde bij mij 3 weken (in augustus)
Hm vaag, dat was bij mij binnen een dag of twee geregeld (bestelling doorgezet 2 september) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10 13:22
BDT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:20:
[...]

Dat ligt niet aan de LM, maar aan de backlog van Tesla voor lease orders. Dat duurde bij mij 3 weken (in augustus)
Mijn LM gaf ook aan dat het 2 weken zou duren, 28 augustus besteld, 29e bericht van Tesla. Het kan dus erg snel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-10 08:22
Vreemd, ik heb nog geen SMS gehad. In mijn account staat sinds vanmiddag dat ik hem aanstaande dinsdag al kan ophalen. En ik heb nog niks gehoord van de LM. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_1984
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:34:
[...]

Hm vaag, dat was bij mij binnen een dag of twee geregeld (bestelling doorgezet 2 september) :/
Bij ons op kantoor zijn er inmiddels 6 M3's besteld. Die van mij als eerste op 13-08. Bij alle andere na mij was er binnen 1 of 2 dagen een bevestiging, RN nummer en Tesla account.

Afgelopen woensdag in Amsterdam geweest, geen info van mijn bestelling te vinden. Gisteren maar weer met de LM gebeld. Order bleek wel verzonden naar Tesla maar nooit bevestigd. Ze gingen er nog een keer achteraan bellen. 2 uur later, Tesla account en RN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-10 08:56
Ik denk dus dat de orders bij Tesla binnen komen en er verschillende mensen de orders verwerken. Ligt een stapel.. Medewerker A pakt de bovenste 20 en medewerker B pakt volgende 20 enz. Eindstand de 80e kan dus direct een RN ontvangen.. dat zou het kunnen verklaren en anders weet ik het ook niet

(Lease orders dan)

[ Voor 3% gewijzigd door ElonDusk op 13-09-2019 15:50 ]

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

van D schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:39:
Vreemd, ik heb nog geen SMS gehad. In mijn account staat sinds vanmiddag dat ik hem aanstaande dinsdag al kan ophalen. En ik heb nog niks gehoord van de LM. Iemand een idee?
Bijzonder, ik refresh net mijn account... Van witte LR naar blauwe Performance ineens :?

mag ook hoor. Maar volgens mij zijn ze bezig met wat zaken te regelen. :*)

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
ElonDusk schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:49:
Ik denk dus dat de orders bij Tesla binnen komen en er verschillende mensen de orders verwerken. Ligt een stapel.. Medewerker A pakt de bovenste 20 en medewerker B pakt volgende 20 enz. Eindstand de 80e kan dus direct een RN ontvangen.. dat zou het kunnen verklaren en anders weet ik het ook niet

(Lease orders dan)
Dan begrijp ik 3 weken niet helemaal, of iemand was er mee bezig, werd ziek, en niemand nam zijn werk over 8)7

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchshorty
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-10 11:34
@BDT

Bij mij net hetzelfde maar dan van een grijze LR naar een blauwe performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT

BDT

Dutchshorty schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:55:
@BDT

Bij mij net hetzelfde maar dan van een grijze LR naar een blauwe performance
Oh dan was het misschien toevallig een algehele hickup op de site haha
carpebios schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:54:
[...]

Dan begrijp ik 3 weken niet helemaal, of iemand was er mee bezig, werd ziek, en niemand nam zijn werk over 8)7
Ik heb er echt een aantal keer achteraan gebeld bij LM en Tesla. Had uiteindelijk ook mailcontact met de vestiging amsterdam die aangaf dat ze destijds een backlog van LM bestellingen hadden. Dit is echter alweer een maand terug. Begin aug. was dit. Het duurde exact 19 dagen tussen LM bestelling bij Tesla en RN mailtje.

[ Voor 50% gewijzigd door BDT op 13-09-2019 15:58 ]

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn auto was Tesla blijkbaar kwijt. Kenteken uit de oude serie (ZR-XXX-X) is ineens gematcht met mijn order (LR zwart/zwart), en wordt over 2 weken afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 20:13
23-8 besteld
28-8 Vin
7-9 kenteken
13-9 sms gekregen
18-9 levering
Wit, Zwart, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT

BDT

Eekhoornz0r schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:14:
23-8 besteld
28-8 Vin
7-9 kenteken
13-9 sms gekregen
18-9 levering
Wit, Zwart, Aero
particulier of LM? Ik had veel eerder besteld, die config, via LM. LR AWD. Nog geen SMS. SMS enkel in de ochtend of de gehele dag?

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10 15:10
Voor de geïnteresseerden, hier een directe link naar de Model 3 data van de RDW. Geen nieuwe tenaamstellingen sinds 11-09 zo te zien. Je moet wat om jezelf bezig te houden tot aan de levering :+.

https://opendata.rdw.nl/V...L-3-Expanded-II/ru3q-tg3b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 20:13
BDT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:27:
[...]

particulier of LM? Ik had veel eerder besteld, die config, via LM. LR AWD. Nog geen SMS. SMS enkel in de ochtend of de gehele dag?
particulier ja, de sms vanmorgen gehad. Ik was maandag langsgegaan bij SeC en daar vertelden ze dat hij al in Zeebrugge was. (aangekomen op Glovis Cosmos waarschijnlijk.)

Ik heb trouwens SR+ geen LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van D schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:39:
Is bij mij ook gebeurt. Uiteindelijk (en paar dagen later) heeft de LM mij een email gestuurd met optie a. Over een week leveren aan mijn adres of b. Zelf ophalen volgens bericht in mijn Tesla account. Ik ging voor b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-07-2023
Nexz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:30:
Voor de geïnteresseerden, hier een directe link naar de Model 3 data van de RDW. Geen nieuwe tenaamstellingen sinds 11-09 zo te zien. Je moet wat om jezelf bezig te houden tot aan de levering :+.

https://opendata.rdw.nl/V...L-3-Expanded-II/ru3q-tg3b
Nou lekker dan. Mijn kenteken staat er niet bij 🤯. Daar word ik zenuwachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Laatst online: 22-10 15:10
Jeroen1967 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:46:
[...]

Nou lekker dan. Mijn kenteken staat er niet bij 🤯. Daar word ik zenuwachtig van.
Misschien dat het simpelweg niet up-to-date is? Just stumbled across it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:01
mrwolf schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:13:
Mijn auto was Tesla blijkbaar kwijt. Kenteken uit de oude serie (ZR-XXX-X) is ineens gematcht met mijn order (LR zwart/zwart), en wordt over 2 weken afgeleverd.
Is het de zwarte op de foto in dit bericht?
Taro in "Het grote Tesla Levering topic"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:32

DM_

Nou zo net mn m3 opgehaald in Tilburg 😁

13u aangekomen en lekker rustig. Gelijk geholpen en naar de shuttle. Uiteindelijk hadden ze ook nog een paar reguliere "tesla taxis" om meer mensen te vervoeren. Maar was eigenlijk niet nodig qua drukte.

In de auto heb ik maar wat vragen gesteld over leveringen. Dit kwartaal zal op 7.600 zitten. Volgende kwartaal nog drukker, weet niet of hij 2x zoveel zei of 12.000 leveringen. Iig was het behoorlijk meer. Ze zaten ermee om voldoende mensen te hebben ivm kerstvakanties. Kreeg de indruk dat ze de hele kerstperiode blijven leveren.

Zoals eerder aangegeven door anderen, je kan zelf de auto zoeken, controleren en afmelden/wegrijden. Het is handig om je app bij de hand te hebben, dan kan je de auto laten toeteren om het te vinden. 2 toeters en ik had hem. Ee waren nog wat mensen die maar verloren rond bleven lopen omdat ze hun auto niet konden vinden. 😂

Auto zelf was keurig; schoon, alle kabels ed lagen er. Ik heb uitgebreid de lijstje afgelopen om alles te controleren. Was een relaxed sfeertje met lekker weer dus super. 2 kleine dingetjes, bij een van de achterramen was de rubber een beetje doorgezakt en de passagiers raam piepte heel erg bij openen (soort rubber aanloop piep). Beide gecheckt en "opgelost". De rubber heeft ie een beetje teruggeduwd....zie nu dat het weer terug is. Raam piep was gewoon de deur open dicht doen. Alles heeft blijkbaar nog wat werking en dat je dit hebt. Na ja, verder alles keurig. Zat trouwens eerst te stoeien met de phonekey. Kreeg maar geen optie/pijltje om het te starten. Bluetooth aan en uit loste het op. Mobiel was verder al gekoppeld qua contacten, muziek, etc.

Ok, dan het rijden. Erg fijn! Kom zelf van een BMW 320i touring automaat uit 2013 dus wel wat luxe en rijcomfort gewend maar heb niet het gevoel dat het een stap terug is. Heb ook alles gereden qua wegen de net ( n-wegen, snelweg 100-130, file normaal, file bijna stilstaand) dus goed kunnen vergelijken.

Het is anders, maar vind het zelf super. Heb de auto nog in chill staan met low regen om een beetje in de nieuwe rijstijl in te komen. Maar dan nog is het optrekken super, geen motorgeluid, audio is ook erg goed. Op hogere snelheden 130+ merk je dat er minder geluidsdemping aanwezig is als bij de bmw, maar naar mijn mening niet storend of heel veel meer.

Veel op autopilot gereden, was tacc gewend op de bmw, maar dit is echt super. Echt wel een nivo hoger. Ik merk ook dat het een stuk intelligenter is als de tacc op bmw met bijv hard remmen door filevorming. Gaf gelijk meer vertrouwen, wat ik niet had verwacht na de diverse berichten hier en op de andere fora.

Wat mij opviel was hoe lang de auto reed zonder stuur bevestiging. Zelfs zo lang dat je ging twijfelen of het goed zat of nog deed. Heb volgens mij echt 3 nummers geluistered voordat ik een bevestiging moest geven. Nu heb ik wel mn hand onderin op de stuur hangen dus misschien is dat al voldoende. Af en toe nog de vraag.

Verder 3 collision warnings gehad, 2x bij, blijkbaar, te snel invoegen voor een vrachtwagen en een busje. Kan me het wel voorstellen, stuur greep in en hield de auto even recht voordat ik weer verder ging. Vond dat wel prima en niet schokkend zoals andere hebben ervaren. Maar zal niet altijd even handig zijn tijdens de spits. Bij de afrit weer eentje, hier was zo'n grasstruik in de berm wat groter en hing het over de lijn, 1m hoog ongeveer. Dit was trouwens zonder autopilot of tacc aan. Hier kon ik me minder in vinden. Wat ik wel moet instellen is het geluidsnivo van de waarschuwingen, veels te hard en maakt het doen lijken of het super gevaarlijk is.

Net ge supercharged bij mij om de hoek in Gouda. Zat op ong 80-90KW. 9e voor 265km.

Nu de gadgets, matten ed in de auto doen. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Haha, die zag ik gisteren ook. Bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-10 08:22
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:42:
[...]

Is bij mij ook gebeurt. Uiteindelijk (en paar dagen later) heeft de LM mij een email gestuurd met optie a. Over een week leveren aan mijn adres of b. Zelf ophalen volgens bericht in mijn Tesla account. Ik ging voor b.
Oke, dank je. Dat is bij mij wel kort dag. Ben benieuwd maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even een echte "live chat" gedaan in SeC onder het genot van een bakje koffie.

"Zal ik even kijken hoe het met je order staat?"

Uhm, ja natuurlijk ... graag.

"VIN is gekoppeld, dus duurt niet lang meer."
"Signaal ontvangen in Zeebrugge, echter nog geen kenteken gekoppeld."
"Ga uit van maximaal 2 weken voor levering."

Omdat het niet zo druk was en lekker weer gelijk maar van het aanbod gebruik gemaakt een 2e proefritje te maken :) .

Uit babbeltje onderweg begreep ik dat ze in de maand augustus evenveel orders hebben ontvangen als in de eerste 7 maanden van dit jaar (overgrote deel SR+) en dat 7 oktober echt de deadline is voor levering 2019.

Ik ga dus maar weer verder in de relax modus en wacht geduldig op de SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
Nexz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:47:
[...]
Misschien dat het simpelweg niet up-to-date is? Just stumbled across it :)
Op ovi.rdw.nl is hij wel gewoon te vinden. Rust is terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
De prijs is blijkbaar stiekem ook naar 48.980 gegaan, ik zie bij de rdw exemplaren van 47.800 staan. Ik kan niets terugvinden van een prijsverhoging, iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
Swaag schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:08:
De prijs is blijkbaar stiekem ook naar 48.980 gegaan, ik zie bij de rdw exemplaren van 47.800 staan. Ik kan niets terugvinden van een prijsverhoging, iemand een idee??
Ik zie in die lijst ook een 3 staan van €100.000 dus hoe betrouwbaar is die lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag mensen,

Net met tesla gebeld en de 'purchase order' van de leasemaatschappij is eindelijk door. Die beunhaas durft niet het purchase order nummer door te geven om wat voor reden, maar kennelijk is het nu in orde.

Ik kan echter nergens meer een kopie van mn rijbewijs uploaden in mijn account. Is dat normaal? Zal dat dan via de leasemaatschappij zijn gegaan? (Dus niet meer nodig omdat zij het kopen etc?)

Wat zou ik nog mee moeten nemen behalve ID en rijbewijs? Ik koop het namelijk niet zelf, dus verzekeringspapieren etc zullen niet hoeven/kunnen worden meegenomen.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naii11 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:27:
Dag mensen,

Net met tesla gebeld en de 'purchase order' van de leasemaatschappij is eindelijk door. Die beunhaas durft niet het purchase order nummer door te geven om wat voor reden, maar kennelijk is het nu in orde.

Ik kan echter nergens meer een kopie van mn rijbewijs uploaden in mijn account. Is dat normaal? Zal dat dan via de leasemaatschappij zijn gegaan? (Dus niet meer nodig omdat zij het kopen etc?)

Wat zou ik nog mee moeten nemen behalve ID en rijbewijs? Ik koop het namelijk niet zelf, dus verzekeringspapieren etc zullen niet hoeven/kunnen worden meegenomen.

Dank bij voorbaat.
Alleen rijbewijs/legitimatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Dank. Bij jou dus dezelfde situatie? LM (die al dan niet voorraadmodel besteld heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Nog geen mail of SMS gehad maar zie nu wel een datum + tijd staan op de site, kan je die al veranderen of wachten op SMS en daarop reageren?

[ Voor 4% gewijzigd door Justin_Time op 13-09-2019 17:37 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Dag mensen, hoe kun je de referall code gebruiken? Moet ik mijn eigen code in de account van een ander plakken en andersom? Hoe maak je hier aanspraak op? 3x laden bij zo'n supercharger is wel wat klikjes waar meen ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT

BDT

Justin_Time schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:35:
Nog geen mail of SMS gehad maar zie nu wel een datum + tijd staan op de site, kan je die al veranderen of wachten op SMS en daarop reageren?
Hier hetzelfde volgende week om 08:00 al :O

Dat wordt een flink vroege wekker zetten en daarna moet ik naar noord frankrijk. #vuurdoop

Even kijken wanneer ik dan de SMS/mail krijg.

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
BDT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:00:
[...]

Hier hetzelfde volgende week om 08:00 al :O

Dat wordt een flink vroege wekker zetten en daarna moet ik naar noord frankrijk. #vuurdoop

Even kijken wanneer ik dan de SMS/mail krijg.
Ik heb de afspraak om 14:30 maar dat komt niet zo goed uit wil graag dat de kids meegaan.

Nu vraag ik me af of ik gewoon een paar uur later kan aankomen of dat ik de afspraak daarvoor moet "verzetten".

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 12:36
SMS + mail ontvangen, donderdag de 19e in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfvpelt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
SMS is binnen. 23 sept ophalen in amsterdam

"amsterdam koopman terminal maltaweg 3"

Scoreboard:
7-8 LR Midnight Silver/zwart interieur/aero wheels 18" besteld door LM alphabet
9-8 tesla account gekregen met een RN van een blauwe tesla
16-8 RN van Midnight Silver gekregen en er staan nu 2 tesla's in mn account
19-8 welkom email van deliverynl@tesla.com
22-8 vin nr in code (de blauwe tesla is verwijderd van mn account)
6-9 via de chat een datum van 20 sept gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:29
Zojuist sms ontvangen. 20 September Om 17:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ik hoop het voor je..

Ik kreeg vanuit mijn LM (Alphabet) he volgende te horen:
Niet akkoord met het aflevermoment?
Komt het aflevermoment niet uit? Stuur dan een e-mail naar het Delivery Team.
Kies in de sms NOOIT voor ‘niet akkoord’. Doe je dit wel, dan agendeert Tesla een nieuwe afleverdatum, met het gevolg dat je achter in de rij aansluit en de levering van jouw Tesla (veel) later plaatsvindt.
Klopt niet. Ik heb op SMS geantwoord met alternatieven op dezelfde dag en andere dagen. Uiteindelijk werd de levering een paar uur vervroegd op dezelfde dag. In de bevestingsmail die daarop volgende stond nog de oude tijd. Toen nogmaals via sms gecheckt en antwoord gekregen dat de nieuwe tijd (15:00 uur) inderdaad klopte. In Tilburg vervolgens ook geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
Swaag schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:08:
Klopt, is gedaan toen wit de standaard kleur werd. Is de prijs ook omhoog gegaan

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroizo85
  • Laatst online: 16-10 13:12
gfvpelt schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:21:
SMS is binnen. 23 sept ophalen in amsterdam

"amsterdam koopman terminal maltaweg 3"

Scoreboard:
7-8 LR Midnight Silver/zwart interieur/aero wheels 18" besteld door LM alphabet
9-8 tesla account gekregen met een RN van een blauwe tesla
16-8 RN van Midnight Silver gekregen en er staan nu 2 tesla's in mn account
19-8 welkom email van deliverynl@tesla.com
22-8 vin nr in code (de blauwe tesla is verwijderd van mn account)
6-9 via de chat een datum van 20 sept gekregen.
Ik wist niet dat het mogelijk was om in Amsterdam op te halen. Waar stel je dat in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 21:58
Ladies and gentlemen: we've got him!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
naii11 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:47:
Dag mensen, hoe kun je de referall code gebruiken? Moet ik mijn eigen code in de account van een ander plakken en andersom? Hoe maak je hier aanspraak op? 3x laden bij zo'n supercharger is wel wat klikjes waar meen ik!
Bestellen via de referall link. Anders even sales bellen die kunnne achteraf nog een code koppelen (zo heb ik het gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 12:36
Maakt het overigens iets uit als je bijv. je om 13:00 meldt terwijl je om 17:00 de afspraak hebt staan? Kan je dan ook meteen geholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfvpelt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
mroizo85 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:27:
[...]

Ik wist niet dat het mogelijk was om in Amsterdam op te halen. Waar stel je dat in?
Niet... Tilburg is ook aardig stukje dichterbij voor mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoMiNaTiOnZ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 14:18
Zojuist een SMS gehad, 19/9 ophalen. LR/Blue/BLK/18 inch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JM3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 10:31

JM3

Net de auto gehaald, nu SuC en burgertje eten.

WAT EEN GEWELDIGE AUTO!!

Het wachten meer dan waard, ook na talloze chats en mails en onzin en wel geen VIN en eindeloze tijd tot een sms komt. Maar het is het ZO ontzettend waard.

As je hem hebt voel je dit ook, geloof me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 22:47
Heb ook een sms, ophalen in Amsterdam... Huh? Prima verder :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 10:22
Ik heb vanochtend een SMS gehad om de auto dinsdag 17 september op te halen om 17:30.

Helaas door dringende familie-omstandigheden, ga ik misschien deze datum en tijd niet halen.

Daarom per SMS beantwoord dat ik even contact wil.
Belt einde van de middag een lieve jongen mij op en ik leg hem het verhaal uit.
Hij stelt voor op de datum voor nu te laten staan, maar mocht ik toch niet kunnen dan hoef ik slechts een SMS te sturen met een nieuwe datum+tijd en hij zou het dan regelen voor me.

2 minuten later krijg ik een nette SMS met wat er besproken is en hoef ik die dus later eventueel te gebruiken om te wijzigen.

Men denkt dus wel degelijk mee bij Delivery NL en dat mag ook wel eens gezegd worden na al die "horror" verhalen hier.

[ Voor 9% gewijzigd door speedme op 13-09-2019 18:47 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyNL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 12:45
13-07: Tesla Account aangemaakt om indicatie te krijgen van Trade-In
20-08: Tesla M3 LR Black, default besteld
21-08: RN binnen
30-08: VIN zichtbaar
30-08: (Eind)factuur betaald (cash, geen lease)
13-09: 1e SMS over de levering
21-09 om 17:30 ergens in de Westhaven van Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Laatst online: 25-10 17:44
Hier ook een SMS ontvangen, op de 23ste rechtstreeks ophalen op de Koopman terminal in Amsterdam. Ik vermoed dat Tesla ergens 3000 Tesla's moest stallen en het daar heeft gedaan ;-). Nou de vraag, hoe komen we daar?

Hoe heeft het voor de meeste gewerkt met het inleveren van de huidige lease-auto. Konden jullie omwisselen en met de leasemaatschappij iets afspreken dat ze daar de auto weer konden halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 22:47
Ik ga hem samen met iemand ophalen. Dat gedoe met de huidige auto kan beter apart. Dat krijg je op die terminal toch niet voor elkaar.
mroizo85 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:27:
[...]

Ik denk dat Zeebrugge te druk is? Dat de boot daarom direct naar Amsterdam gaat? Ik kon destijds alleen kiezen tussen Groningen of Tilburg, Amsterdam stond er nier eens tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door Divak op 13-09-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powergrim schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:59:
Hier ook een SMS ontvangen, op de 23ste rechtstreeks ophalen op de Koopman terminal in Amsterdam. Ik vermoed dat Tesla ergens 3000 Tesla's moest stallen en het daar heeft gedaan ;-). Nou de vraag, hoe komen we daar?

Hoe heeft het voor de meeste gewerkt met het inleveren van de huidige lease-auto. Konden jullie omwisselen en met de leasemaatschappij iets afspreken dat ze daar de auto weer konden halen?
Misschien kan je dat beter aan je eigen leasemaatschappij vragen.

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat ik nu twee auto's voor de deur heb staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:27:
[...]

Bestellen via de referall link. Anders even sales bellen die kunnne achteraf nog een code koppelen (zo heb ik het gedaan)
Achteraf als je de auto hebt opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
23-09 12:30 in Amsterdam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
-Jaap-io schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:27:
[...]

Dank u zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Long range, AWD, 18" Aero, trekhaak, blauw, zwart premium.
Operational lease (Leaseplan) via werkgever. Geen beperking op leveringsdatum (maar in RN-mail stond 2-9).

20-8-2019 Bestelling opgestuurd naar LM
20-8-2019 Bevestiging van LM dat bestelling is doorgezet naar Tesla
29-8-2019 Bevestiging van Tesla met een RN (reserveringsnummer)
03-9-2019 VIN zichtbaar in account (5YJ3E7EB2KF4455xx)
13-9-2019 Sms voor levering op 23-9 om 17:30 (Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:08:
[...]

Achteraf als je de auto hebt opgehaald?
Eh nee een dag na het bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Laatst online: 20-02-2024
MrAcid schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:21:
Long range, AWD, 18" Aero, trekhaak, blauw, zwart premium.
Operational lease (Leaseplan) via werkgever. Geen beperking op leveringsdatum (maar in RN-mail stond 2-9).

20-8-2019 Bestelling opgestuurd naar LM
20-8-2019 Bevestiging van LM dat bestelling is doorgezet naar Tesla
29-8-2019 Bevestiging van Tesla met een RN (reserveringsnummer)
03-9-2019 VIN zichtbaar in account (5YJ3E7EB2KF4455xx)
13-9-2019 Sms voor levering op 23-9 om 17:30 (Amsterdam)
Ik had eerst een verkeerde gekoppeld blijkbaar met die performance verwisseling waar meer mensen last van hadden.... Ik hoop echt vandaag iets te horen. Volgens chat (2 weken treurig) zou het 26/9 worden. Maar ja de boot is wat sneller hier dan verwacht..

Overigens ook exact dezelfde config. Vin 4kf445511

Bevestiging 2/8 ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
BDT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:53:
[...]

Bijzonder, ik refresh net mijn account... Van witte LR naar blauwe Performance ineens :?

mag ook hoor. Maar volgens mij zijn ze bezig met wat zaken te regelen. :*)
Ik had vanmiddag precies hetzelfde... bijzonder

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Bestellingen voor oktober (RN nummer bekend) worden dus dit jaar nog geleverd. Iemand iets gehoord of ze hier ook rekening houden met bestellingen voor oktober maar met levering restrictie in nov / dec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bass1984 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:46:
Bestellingen voor oktober (RN nummer bekend) worden dus dit jaar nog geleverd. Iemand iets gehoord of ze hier ook rekening houden met bestellingen voor oktober maar met levering restrictie in nov / dec?
Dat risico zou ik niet nemen.. levertijd restricties gaan ze pas vanaf die datum opzoek naar een auto voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 10:29
Hier inmiddels ook een e-mail met kenteken en SMS gehad.

28-08 Account aangemaakt en Long Range, AWD, 19" velgen, grijs, trekhaak besteld
29-08 VIN gekregen
18-09 Afspraak aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Laatst online: 17-12-2023
20-09 mag ik hem in Amsterdam???? Ophalen? Dacht dat er alleen in Tilburg en Groningen afgeleverd werd?

Edit: andere reacties niet gelezen, Vraag werd al eerder gesteld.

Maar.... blij om de m3 op te kunnen halen, binnen 3 weken na bestelling! 👍

[ Voor 42% gewijzigd door Herbie0412 op 13-09-2019 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMAV_NL
  • Laatst online: 11-04-2023
Puur uit nieuwsgierigheid, iemand die ook sinds/rond 6 augustus RN heeft en tot op heden geen VIN toegewezen heeft gekregen?

Operational Lease / Athlon
SR+ / Wit / Zwart / Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMAV_NL schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:36:
Puur uit nieuwsgierigheid, iemand die ook sinds/rond 6 augustus RN heeft en tot op heden geen VIN toegewezen heeft gekregen?

SR+ / Wit / Zwart / Aero
Ik! Alleen RN, geen VIN.

LR AWD Zwart / Zwart / Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:38:
[...]

Ik! Alleen RN, geen VIN.

LR AWD Zwart / Zwart / Aero
Yup same, wel wat later in Augustus besteld.
LR AWD Zwart / Zwart / Aero.

Zou mooi zijn als ik ook in een Amsterdam aflever-batch zit, kan ik er met de fiets naar toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:25
Idem. RN sinds 31/7. Blokkade tot 9/9. Echter deze week nog geen activiteit en blijft helaas zonder VIN.

LR AWD Grijs, verder alles standaard.

Vraagje: Worden VINs pas toegewezen als een schip in Zeebrugge aankomt? Of gebeurd dit eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unknownbomb2 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:42:
Vraagje: Worden VINs pas toegewezen als een schip in Zeebrugge aankomt? Of gebeurd dit eerder?
Ze zeiden tegen mij als die in Zeebrugge aangekomen is / bijna is. Maar mijn 2 collega's (Ook op 14-8 besteld) hadden al vrij snel een VIN na bestelling en de ene vorige week opgehaald en de ander volgende week. Lijkt me niet dat ze sindsdien al in Zeebrugge klaar stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SR+ / Wit / Zwart / Aero
Ik ook
12 juli besteld
SR+ zwart/zwart 19 inch
Zakelijke aankoop
Wel RN Geen VIN ( had ik wel op 23 aug maar is er sinds een week weer ui)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk

SR+ / Wit / Zwart / Aero
Hier ook

14 aug RN gekregen
SR+ / wit / wit / 19”
Athlon
Geen VIN

Zoals het naar uitziet komen eerst de mensen die rond begin sept hebben besteld 😭

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMAV_NL
  • Laatst online: 11-04-2023
Toch soort van geruststellend al deze reacties😅
Je zou bijna gaan denken dat er toch ergens een restrictie op zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-10 17:02
ElonDusk schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:50:
[...]

Hier ook

14 aug RN gekregen
SR+ / wit / wit / 19”
Athlon
Geen VIN

Zoals het naar uitziet komen eerst de mensen die rond begin sept hebben besteld 😭
Probeer de volgende link eens, hier had ik wel een VIN: https://www.tesla.com/nl_...uct-finalize?rn=RN*******

Ik vandaag ook een SMS, volgende week zaterdag in 020. 15/8 besteld bij Tesla door Alphabet LR AWD Grijs 18'' zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 10:29
Iemand nog tips voor een 'zakelijke' verzekering? Zo te lezen valt Promovendum af en blijven CB, InsuremyTesla en Carmeleon (slechte reviews) over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
MisterX333 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:54:
[...]

Probeer de volgende link eens, hier had ik wel een VIN: https://www.tesla.com/nl_...uct-finalize?rn=RN*******

Ik vandaag ook een SMS, volgende week zaterdag in 020. 15/8 besteld bij Tesla door Alphabet LR AWD Grijs 18'' zwart.
Ja helaas zit ik daar al op :(. Ook in chat zeiden ze gisteren dat ik geen VIN had en dat mijn bestelling sinds gisteren verwerkt is.. wat ik heel gek vind en misschien is dat echt. Ik weet niet wat ik moet geloven. 🤒

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10 22:37
Yes, sms om 18:20 vandaag. Was nog even spannend geworden. Wit LR AWD default.
Tijdlijn:
30-07 bestelling LM (leaseplan)
08-08 welkom tesla
15ish-08 vin in source (wel verborgen op product-finalize pagina)
18-09 ophalen tilburg 17:00 (medetweakers let me know, kunnen we samen zwijmelen over onze nieuwe bolide)

[ Voor 3% gewijzigd door Mday op 14-09-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Laatst online: 20-02-2024
leuk voor jullie allemaal dat hij geleverd wordt!
ik zie dezelfde configuratie voorbij komen als ik besteld heb (LR AWD blue / black 18"met trekhaak) maar nog geen SMS. lijkt erop dat die verkeerd gekoppelde auto's toch voor vertraging gezorgd hebben (of hebben mensen met een verkeerd gekoppelde auto inmiddels al een SMS?)

Collega heeft een week na mij besteld en vandaag een SMS gehad.

25/7 bij de LM besteld (Alphabet) en direct op vakantie gegaan
2/8 bestelling vanuit LM bij dealer (25/7 - 2/8 was nodig voor de goedkeuringen en contract opstellen)
2/8 bevestiging vanuit Tesla (Welkom bij Tesla mail)
2/8 login bij Tesla met RN nummer
ergens die week een VIN,
20/8 VIN weg
26/8 weer een VIN
30/9 via chat te horen gekregen dat levering voor de 26e gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljcvankoppen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:23
Ja, verkeerd gekoppeld en vandaag SMS gekregen. Ophalen 23/9 in Amsterdam.

5/8 besteld, direct RN
Ergens die week VIN
Rond 20/8 VIN verdwenen
24/8 nieuwe VIN gekregen.

LR AWD red / black en trekhaak (LM alphabet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Chat kon me gisteren niets vertellen. Was nog geen voertuig gekoppeld aan RN (vin in de source).
23-07 bij Leaseplan besteld. In de order staat vermeld: niet leveren voor 21-08. 21-08 Welkomstmailtje van Tesla ontvangen. 23-08 mailtje Leaseplan met verwachte leverdatum: week 38.
Ik zou een week van tevoren bericht krijgen van Tesla. Deze week dus.
Niets gehoord. Conclusie: kans is klein dat de Tesla week 38 wordt geleverd :/
Mail gestuurd naar Delivery en gevraagd of ze een status update kunnen geven. Geen reactie.
/k*t

edit:

Tesla account:
Volgende stappen

Wij stellen uw contract op en nemen contact met u op wanneer u de eindbetaling kunt voldoen.
Mag ik ervan uitgaan dat ik binnenkort een leverdatum ga afspreken of moet de Leasemaatschappij nog betalen en gaat hier iets mis?

[ Voor 22% gewijzigd door Rambo op 13-09-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azuroh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Ook vanavond een sms gekregen! Ophalen in Amsterdam, voor mij ideaal.

23/8 - Besteld bij LM
23/8 - Welkom mail vanuit Tesla / meteen account + RN
03/9 - VIN in source
13/9 - SMS met levering - JA!
23/9 - Aflevering om 16:30 in A'dam

SR+ White / Black / 19"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koffiebeker_85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Vandaag de 3 mogen ophalen in Tilburg. Configuratie: blauw / LR AWD / 19" / Zwart interieur. Auto is een leaseauto via werkgever.

Bestelling is zonder problemen vlot verlopen;
01-08: Welkomst mail met uitnodiging voor Tesla account. Bestelling zal een week eerder zijn geweest naar het leasebedrijf met levering zsm.
05-08: Aanvullende e-mail met leveringsinformatie.
11-08: VIN nummer gekoppeld aan RN.
06-09: SMS voor levering op 13-09
13-09: Levering :9~

Levering vandaag was zoals andere al aangaven, ontvangst in het Tesla gebouw en daarna weg gebracht door een pendeldienst naar de parkeerlocatie. Rustig en op mijn gemak de auto nagekeken en zelf door het auto menu gelopen om alles in te stellen. Persoonlijk vind ik dat juist leuk en heb er dan ook geen moeite mee. Er lopen ook meerdere medewerkers rond die alle vragen kunnen beantwoorden. Auto zelf had wat plekjes welke meteen zijn weg gepoetst. Twee plekjes op de bumper (stof / debris onder de lak) wordt later opgelost.

Op locatie ook gesproken met een paar medewerkers bij het wachten. Niks meer dan lof over de Tesla medewerkers. De mevrouw die mij heeft uitgechecked werkt normaal op de HR afdeling en staat nu de hele week buiten mensen in en uit te checken :o . Chauffeurs van de pendeldienst op hun verplichte pauze? Stappen er medewerkers in hun eigen Tesla's om mensen weg te brengen. Ze doen enorm hun best om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk te voorzien van een mooie auto. Als ik denk dat het alternatief een wachttijd van 12 maanden zou kunnen zijn geweest vind ik de huidige methodiek toch beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patr1k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-02-2022
Eddos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:14:
[...]

Gok van wel. Als het buiten weer opdroogt ga ik weleens kijken. ;)
Zijn de deze week 'extra' trekhaken te bevestigen of zit er niets achter de klep/bumper?

Dan zet ik hem er op als bumper :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
Net thuis van de aflevering 19:30u. In zijn geheel als prettig ervaren:

Aanmelden bij de balie na in de rij te staan. Je kan koffie of een blikje fris pakken.

Elke 5minuten komt er een taxibusje die naar parkeerplaatsen rijden met nieuwe Model 3’s.

Auto zag er goed uit (wel nog wat dingen gepoetst) maar: Plastic kapje in de frunk zat los om het slot, stekker van het lampje ook (kon je zo vastklikken), ik vermoed dat de koplampen zijn vervangen en de monteur het vergeten was.

Na bekijken model 3 zag ik dat de achterklep een lakfout had (maar was al schemerig) medewerker bevestigde dit en heeft beloofd dit door te geven (achterklep en delen er om heen moeten worden gespoten allemaal helaas).

FYI: Medewerker deed dit niet gelijk en hij kon geen bevestiging sturen van ons lakprobleem en ik heb het hem niet zien invoeren, want hij ging direct door de volgende eigenaar helpen, zijn auto zat vol met lijmresten en de batterij was bijna leeg (moest nog naar Den Haag)

Mistlampen die missen moet ik voor langs de Tesla store, daar bespreken wat mogelijk is.

Daarna uitchecken bij een witte tent bij inrit parkeerplaatsen en we konden rijden. Batterij zat nog 45% vol. Bij de andere mensen was het slechts 15-20%

**Edit**
Ook supercharger gestest in Eindhoven: Na het handmatig stoppen met laden, moet je blijkbaar ook nog het slot van laadkabel open klikken.. Ik dacht even dat de supercharger kabel vast bleef zitten.

**Edit 2**

Kijk erg goed je lak na! Gezien ik ook in een garage heb gewerkt kon ik zien dat mijn lakprobleem op de achterklep al was gezien door Tesla en ze dit hebben weg zitten polijsten voor een deel.. (tot aan onderliggende primer)

**Edit 3**

Bij het superchargen heb ik een aantal keren een “klonk” geluid gehoord, die Bjorn Nyland ook wel eens heeft beschreven in videos. Klinkt als een metalen plaat/deksel die je dan in het midden “indrukt” ofzo

[ Voor 30% gewijzigd door Stef87 op 14-09-2019 00:07 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:00
Justin_Time schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:03:
[...]

Ik heb de afspraak om 14:30 maar dat komt niet zo goed uit wil graag dat de kids meegaan.

Nu vraag ik me af of ik gewoon een paar uur later kan aankomen of dat ik de afspraak daarvoor moet "verzetten".
vanadium schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:29:
Maakt het overigens iets uit als je bijv. je om 13:00 meldt terwijl je om 17:00 de afspraak hebt staan? Kan je dan ook meteen geholpen worden?
Ze lijken niet heel moeilijk te doen over het specifieke afspraak tijdstip. Ik had om 17:30 de afspraak staan, maar kwam om 16:45 ofzo al binnenlopen. Dat was geen probleem. Aan de andere kant was er eerder iemand in dit topic die z'n afspraak niet had doorgekregen en die kort na de afspraaktijd werd gebeld waar 'ie bleef. Die kreeg een afspraak voor de volgende dag, maar geen idee of dat vanwege zijn planning of Tesla's planning was.

Vandaag dus m'n auto opgehaald. Zoals al vaker verhaald in dit topic: geen ceremonie, gewoon melden bij een van de jongens of meisjes achter de desk. Daar werd heel vluchtig m'n rijbewijs gecontroleerd, daarna ontving ik het RDW tenaamstellingsbewijs met de verwijzing van de parkeerplaats. Dus op de shuttle gestapt en afgezet bij een parkeerplaats vol met Model 3's. Niet heel veel rode modellen, dus we hadden 'm vrij snel gevonden.

Na alle horrorverhalen over lakbeschadiging uiteraard grondig bekeken, maar eigenlijk stond 'ie er prima bij. Een beetje stoffig, maar dat heb je al gauw als 'ie 'n paar dagen buiten staat bij droog weer. Laadkabels ook aanwezig en zelfs een gevarendriehoek en EHBO set in de frunk. Accu was 'n procent of 40 geladen.

En zoals iedereen eigenlijk zegt: het rijdt fantastisch. Hij stuurt een stuk directer dan de auto waar ik vandaag afscheid van heb genomen ('n Octavia), dat is nog wel even wennen. Rotondes neem ik nog niet altijd even elegant. En de acceleratie is geweldig. Vanuit stilstand heb ik 'm nog niet vol ingetrapt, maar de tussensprintjes op de snelweg zijn indrukwekkend. En regeneratief remmen bevalt ook goed, hoewel ik me nog wat finesse daarin moet aanwennen.

Totaal 94 km gereden, beetje N wegen richting A27, daarna A15/N3. Na 'n km of 40 was 'ie klaar met calibratie, dus ook de TACC geprobeerd. De volgafstand moet voor Nederlands verkeer duidelijk lager dan 3 staan, want nu begint 'ie wel heel snel in te houden voor een voorligger. Tijdens m'n rit geen gekke dingen meegemaakt, het is vooral een beetje wennen hoe 'ie op de omstandigheden reageert. M'n vorige auto had alleen domme CC, dus ik moet nog wel even afleren om in te grijpen :)

Na bezoekje aan 'n collega even naar de SuC in Dordrecht om 'm een klein beetje bij te laden (ik wist nog niet zeker of m'n laadpaal thuis het ging doen en ik zat intussen onder de 100km range). Daar even gebabbeld met een andere M3 rijder die 'm ook vandaag opgehaald heeft. Nu hangt 'ie thuis aan de laadpaal en heeft 'ie net de software update naar 2019.28.3.1 uitgevoerd.

Al met al ben ik tevreden met m'n nieuwe speeltje.
Stef87 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:16:
Bij het superchargen heb ik een aantal keren een “klonk” geluid gehoord, die Bjorn Nyland ook wel eens heeft beschreven in videos. Klinkt als een metalen plaat/deksel die je dan in het midden “indrukt” ofzo
Heb ik inderdaad ook 'n paar keer gehoord. Ik neem aan dat dit gewoon uitzetting van het metaal is wat warm wordt. De stekker was ook voelbaar warm toen ik 'm loshaalde. Waarschijnlijk ook niet raar als die accu 130kW voor z'n flikker krijgt :P

[ Voor 8% gewijzigd door anboni op 14-09-2019 00:18 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44
Vandaag een SMS gehad dat ik mijn M3 kan ophalen in Amsterdam.
Nu woon ik tussen vlak bij Tilburg.
Wat is de beste manier om het afhaal / lever adres te laten wijzigen?

Overigens;
29/8 besteld bij LM a la cart
31/8 welkoms mail
2/9 Vin
14/9 SMS delivery
20/9 geplande levering

Erg snel!

[ Voor 27% gewijzigd door The Source op 14-09-2019 00:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rambo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:19:
Chat kon me gisteren niets vertellen. Was nog geen voertuig gekoppeld aan RN (vin in de source).
23-07 bij Leaseplan besteld. In de order staat vermeld: niet leveren voor 21-08. 21-08 Welkomstmailtje van Tesla ontvangen. 23-08 mailtje Leaseplan met verwachte leverdatum: week 38.
Ik zou een week van tevoren bericht krijgen van Tesla. Deze week dus.
Niets gehoord. Conclusie: kans is klein dat de Tesla week 38 wordt geleverd :/
Mail gestuurd naar Delivery en gevraagd of ze een status update kunnen geven. Geen reactie.
/k*t

edit:

Tesla account:

[...]

Mag ik ervan uitgaan dat ik binnenkort een leverdatum ga afspreken of moet de Leasemaatschappij nog betalen en gaat hier iets mis?
Je geeft aan dat er nog geen VIN in de source staat. Als alles in orde is gemaakt door de LM zal deze vanzelf verschijnen maar dit kan rustig 4 weken duren (zie ook de OP van dit topic). Als je een RN hebt is de aanbetaling gedaan.

De definitieve factuur komt sowieso pas nadat er een auto is gekoppeld. Je kan je LM vragen of ze deze hebben ontvangen maar ik verwacht van niet.

Kortom: geduld.
The Source schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 00:27:
Vandaag een SMS gehad dat ik mijn M3 kan ophalen in Amsterdam.
Nu woon ik tussen vlak bij Tilburg.
Wat is de beste manier om het afhaal / lever adres te laten wijzigen?

Overigens;
29/8 besteld bij LM a la cart
31/8 welkoms mail
2/9 Vin
14/9 SMS delivery
20/9 geplande levering

Erg snel!
Heel eerlijk: ik denk dat het het makkelijkste is om naar Amsterdam te kleppen. Tesla is moeilijk te bereiken op het moment, zeker voor zaken rondom de Delivery. Aangezien je toch in de buurt van Tilburg woont kan je eventueel ook zelf naar het delivery-adres rijden en het daar vragen. Maar wellicht krijg je het deksel op de neus en kunnen ze helaas niks voor je betekenen.

Zelf zou ik gewoon lekker naar Amsterdam gaan en het ritje terug gebruiken om de auto te leren kennen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2019 06:49 ]

• Runiyuki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 15:19
marcelnam schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:12:
leuk voor jullie allemaal dat hij geleverd wordt!
ik zie dezelfde configuratie voorbij komen als ik besteld heb (LR AWD blue / black 18"met trekhaak) maar nog geen SMS. lijkt erop dat die verkeerd gekoppelde auto's toch voor vertraging gezorgd hebben (of hebben mensen met een verkeerd gekoppelde auto inmiddels al een SMS?)
Hier bestelling van 17/7 met verkeerd gekoppelde auto, nog geen SMS ontvangen. Zie mijn configuratie hier voorbij komen met latere besteldatum en wel leverdatum. Mijn schoonvader kreeg gister ook SMS met zelfde configuratie en een bestelling die 4-6 weken later is. Bijzonder frustrerend.

Verwijderd

Gisteren hebben 3 collega’s een leverdatum komende week ontvangen. Collega’s die 3 weken later dan ik besteld hebben. Zeer frustrerend :( Zelfs een auto met een configuratie die amper voor komt (rood/wit). Ik weet dat Tesla zo werkt, maar is toch jammer als je ervan uit ging dat je eerder kon rijden dan de collega’s...

Is er een kans dat er vandaag nog een SMS-bommetje dropt? ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2019 07:20 ]

• Frome
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

M3 LR besteld medio juli via LM dus ruim voor 7 oktober. Alleen restrictie tot 1 december.
Tesla geeft aan te kunnen leveren, maar vraag me af of ze woord (kunnen) houden. Twijfel over afkopen....

Glazen bol zou nu handig zijn 😂, iemand adviezen??

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41
Frome schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:29:
M3 LR besteld medio juli via LM dus ruim voor 7 oktober. Alleen restrictie tot 1 december.
Tesla geeft aan te kunnen leveren, maar vraag me af of ze woord (kunnen) houden. Twijfel over afkopen....

Zou afkopen als ik jou was. Ik zie nu ook op de website bij alle modellen verwachte leverdatum november staan. Gok dat het aantal bestellingen door het dak gaat nu.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik ken natuurlijk het afkoopbedrag niet, maar: Hoe snel verdien je dat terug door de lagere bijtelling, hoeveel rijplezier is het je waard, hoeveel is het je waard dat je niet in "onzekerheid" zit? Ik persoonlijk zou de restrictie eraf halen, dat betekent niet per se dat je hem moet gaan afkopen, alleen als ze hem daadwerkelijk voor 1 december leveren. Het duurt sowieso nog een 2-3-4 weken voordat ze een auto aan je toekennen en je hem op kunt halen, dan is het al midden oktober, dan misschien de levering iets laten uitstellen door op de SMS te reageren. Het afkopen zal dan relatief gezien denk ik wel meevallen.

Maarja, wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken en hij kan ook over een week al voor je deur staan, dan kan het bedrag natuurlijk wel oplopen. Ik bekijk dit over een periode van 3.5-5 jaar, grote kans dat je het dan wel terugverdiend.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frome
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

Als die te laat zou komen dan kost dat me ongeveer 4 a 5 maanden om het terug te verdienen. Maar inderdaad die onzekerheid is het niet waard.

Ben overtuigd, zocht de bevestiging. Thuis mag ik het woord Tesla niet meer uitspreken

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Frome schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:46:
Ben overtuigd, zocht de bevestiging. Thuis mag ik het woord Tesla niet meer uitspreken
Zou ik ook doen, je kunt het daarna altijd nog iets rekken.

Ik heb hem eergisteren opgehaald, die avond zei mijn vrouw: Ik dacht dat nu je hem zou hebben je er wel over op zou houden... Gisteravond wederom. Vanochtend was er een software update, waarom ik dat soort dingen eigenlijk aan haar laat zien weet ik ook niet meer, maar ze gaf te kennen dat ze het niet interessant vindt :z

Gelukkig heb ik 2 zoontjes, die begrijpen mij wel. Geloof mij, na de levering verandert er niets thuis, je blijft er over praten :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:57:
[...]

Ik heb hem eergisteren opgehaald, die avond zei mijn vrouw: Ik dacht dat nu je hem zou hebben je er wel over op zou houden... Gisteravond wederom. Vanochtend was er een software update, waarom ik dat soort dingen eigenlijk aan haar laat zien weet ik ook niet meer, maar ze gaf te kennen dat ze het niet interessant vind :z

Gelukkig heb ik 2 zoontjes, die begrijpen mij wel. Geloof mij, na de levering verandert er niets thuis, je blijft er over praten :)
Goed om te weten, ik zal mijn vrouw alvast inlichten dat er geen einde aan komt.. kan ze zich alvast mentaal voorbereiden :D

Ik wacht nog steeds ongeduldig op een SMS ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-10 11:19
Taro schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:57:
[...]

Ik heb hem eergisteren opgehaald, die avond zei mijn vrouw: Ik dacht dat nu je hem zou hebben je er wel over op zou houden... Gisteravond wederom. Vanochtend was er een software update, waarom ik dat soort dingen eigenlijk aan haar laat zien weet ik ook niet meer, maar ze gaf te kennen dat ze het niet interessant vindt :z

Voor het andere geslacht is het ook een vreemde gewaarwording haha. Man roept enthousiast dat zijn auto een update klaar heeft staan en loopt haastig met zijn telefoon naar oprit >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyNL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 12:45

Denk eraan dat je de afkoopsom ' boete ' als eigen bijdrage in mindering mag trekken met de betaalde bijtelling. Afkopen is dus handig in Q4 van het jaar en zeer onhandig in Q1 van het jaar! Dat kan je zomaar tot ~56% van de boete schelen, afhankelijk van je inkomen / belastingschijf.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Even een offtopic vraagje tussendoor, mag je accessoires zoals matten en bijvoorbeeld de update voor zelfstandig rijden en summon, ook aftrekken van je winst als bedrijfskosten?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Config: Model 3, LR AWD, Blue, Zwart, 19" Sportvelgen

Hier mijn proces:
17-07 besteld bij LM
23-07 LM heeft order bij Tesla geplaatst
30-07 Bericht van Tesla met een account + RN
04-09 Door dit topic gekeken, en in de broncode staat een VIN! (5YJ3E7EB8KF33XXXX)
06-09 SMS voor aflevering op 13-09 om 17:00!
09-09 Email met bevestiging + (Engelstalige) SMS met nog een bevestiging (op beiden geantwoord)
13-09 AFHALEN
Gisteren was het dan "eindelijk" zo ver, eindelijk omdat het proces van de leaseauto lang heeft geduurd, niet perse de levering van Tesla.

Bij de poort wordt je al netjes opgevangen door een vriendelijk meneer en zegt waar je je moet melden en de auto kan parkeren.
Daarna naar de balie waar 5 mannen en vrouwen zitten, direct aan de beurt en legitimatie laten zien, alles in orde en ze gaat even kijken waar mijn auto staat. Blijkt dat mijne in de fabriek staat, de geluksvogel die ik ben! Netjes gevraag of ik er even en foto van mag maken, dit was geen probleem!
Tesla ophalen

De dame die mij hielp vroeg netjes of ik nog wat uitleg nodig had of dat ik wist hoe het werkte, dit verliep allemaal makkelijk en ze geeft aan als ik er klaar voor ben, rijd maar weg, het is allemaal in orde.

Doordat ik hem in de fabriek mocht ophalen hing mijn tesla netjes aan de lader, dus had een range van 420KM!

De ervaring is, zoals iedereen beaamt, echt geweldig! Ik moest de auto om 17:00 ophalen, dus op de terugweg (naar Arnhem) in de file, kon ik meteen de adaptive cruise control uitproberen, WAT EEN GENOT! Automatisch remmen en optrekken, het leven in de auto wordt een stuk relaxter zo!
Eenmaal thuis nog even extra rondjes gereden, en ineens was het 23:00, de range was ondertussen onder de 150km gekomen, dus even 30 minuten aan de supercharger en weer 450km er op.

Net nog even gewassen, want echt schoon was die niet, je zag de kringen op de ramen nog zitten van het monteren, maar dat mag de pret niet drukken.
Tesla

Succes, en vooral veel plezier, voor iedereen die nog in spanning zit te wachten, het is het wachten meer dan waard in mijn ogen!

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Nice @JamesB009. De blauwe kleur ziet er mooi uit zo in het zonnetje zeg. Ook Hankook’s zie ik. Toch de standaard band geworden blijkbaar.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 12:38
Oei, zie dat idd de levertijd op de website naar november is gewijzigd, stond gisteren nog op september...

Offerte van LM is al binnen, akkoord wordt volgende week verstuurd. Maar even achteraan zitten bij de chef dat 'ie dat niet nog uitstelt. :/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

EvaluationCopy schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:18:
Oei, zie dat idd de levertijd op de website naar november is gewijzigd, stond gisteren nog op september...

Offerte van LM is al binnen, akkoord wordt volgende week verstuurd. Maar even achteraan zitten bij de chef dat 'ie dat niet nog uitstelt. :/
Allemaal marketing bij Tesla. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Inspired schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:18:
Nice @JamesB009. De blauwe kleur ziet er mooi uit zo in het zonnetje zeg. Ook Hankook’s zie ik. Toch de standaard band geworden blijkbaar.
Thnx, ik vind het blauw echt gaaf ja!

Ik begreep dat de hankook standaard op de 19 inch worden gelegd.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Pagina: 1 ... 55 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.