Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:56:
[...]

Michelin wordt door velen als het betere merk gezien en Hankook als een minder merk. Persoonlijk maakt het mij niets uit, mits ze maar wel dezelfde rij-eigenschappen hebben zoals rol-/luchtweerstand, heavy load, evenveel grip en even lang meegaan. Ik persoonlijk heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of ze in de praktijk ook echt van elkaar afwijken of niet, of dat het meer een gevoel is bij veel rijders.
Welke Hankook zit erom? Mijn AWD kwam in juli ook nog met Michelin. Zal afhankelijk van het type Hankook band zijn of ze vergelijkbaar zijn. Lijkt me wel. En zo niet, jammer maar helaas. :) De band moet wel een stuk slechter presteren willen we het merken volgens mij.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Zag vanochtend een Model 3 achter mij rijden met 1 verkeerd afgestelde koplamp. Misschien iets om in de gaten te houden?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:54
Gisteren om 14:00 m'n blauwe SR+ (op Michelins) opgehaald. Ik vond het erg rustig. Er scharrelden een stuk of vijf klanten rond op parkeerterrein 2.5 op zoek naar hun auto. Auto wat vies en één kleine beschadiging op de bumper linksachter. Verder mist de trekhaak (niet de voorbereiding!). Beide zaken zijn in een Excel gezet en worden in Bulk doorgegeven aan de service afdeling. Het was niet mogelijk om bevestiging per mail o.i.d. te krijgen, dus heb de naam van de medewerker maar genoteerd. Dat was geen probleem. Verder geen matten in de auto (super raar maar schijnt normaal te zijn voor een SR+) en zwarte kapjes in plaats van mistlampen. Heb op 3 juli besteld. Toen stonden ze nog op de Tesla site.

De auto rijdt heerlijk. Superchargen in Oosterhout om thuis te kunnen komen. Nog een Rabo pas gevonden van een mede Tesla eigenaar die ik maar heb laten blokkeren. Op de weg naar huis nog met autopilot zitten spelen. Die valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb meerdere keren gehad dat de auto hard remde voor niks. Volgens mij werd er dan een auto voor me geregistreerd die eigenlijk op de rijbaan naast me zat of zelfs geparkeerd stond (dichter bij huis).

Op dit moment is Stedin in m'n huis bezig om de overgang naar driefasen af te maken. Nieuwe meter, etc. De Zappi is helaas nog niet binnen. Vannacht heeft de auto geladen op 13A en ook gelijk z'n eerste software update gehad.

Oh, en ik heb nog staan klungelen bij de Supercharger omdat ik de kabel niet los kreeg. Hulp gevraagd aan een S eigenaar maar die wist het ook niet. Uiteindelijk ontdekt dat de app al gekoppeld was aan de auto en dat ik de charge port daar kon unlocken. :P

[ Voor 13% gewijzigd door mvdklip op 13-09-2019 08:36 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:29
mvdklip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:28:
Gisteren om 14:00 m'n blauwe SR+ (op Michelins) opgehaald. Ik vond het erg rustig. Er scharrelden een stuk of vijf klanten rond op parkeerterrein 2.5 op zoek naar hun auto. Auto wat vies en één kleine beschadiging op de bumper linksachter. Verder mist de trekhaak (niet de voorbereiding!). Beide zaken zijn in een Excel gezet en worden in Bulk doorgegeven aan de service afdeling. Het was niet mogelijk om bevestiging per mail o.i.d. te krijgen, dus heb de naam van de medewerker maar genoteerd. Dat was geen probleem. Verder geen matten in de auto (super raar maar schijnt normaal te zijn voor een SR+) en zwarte kapjes in plaats van mistlampen. Heb op 3 juli besteld. Toen stonden ze nog op de Tesla site.

De auto rijdt heerlijk. Superchargen in Oosterhout om thuis te kunnen komen. Nog een Rabo pas gevonden van een mede Tesla eigenaar die ik maar heb laten blokkeren. Op de weg naar huis nog met autopilot zitten spelen. Die valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb meerdere keren gehad dat de auto hard remde voor niks. Volgens mij werd er dan een auto voor me geregistreerd die eigenlijk op de rijbaan naast me zat of zelfs geparkeerd stond (dichter bij huis).

Op dit moment is Stedin in m'n huis bezig om de overgang naar driefasen af te maken. Nieuwe meter, etc. De Zappi is helaas nog niet binnen. Vannacht heeft de auto geladen op 13A en ook gelijk z'n eerste software update gehad.

Oh, en ik heb nog staan klungelen bij de Supercharger omdat ik de kabel niet los kreeg. Hulp gevraagd aan een S eigenaar maar die wist het ook niet. Uiteindelijk ontdekt dat de app al gekoppeld was aan de auto en dat ik de charge port daar kon unlocken. :P
Toch even vragen: heb jij de gehele tijd dezelfde VIN gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mvdklip Werkte het knopje op de stekker van de SuC niet dan? Normaal kun je die indrukken en dan stopt/unlocked hij. Ook het voordeel van de TWC, daar zit ook zo'n knopje op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Taro schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:03:
Na een paar honderd meter merkte ik op dat de rechter achterdeur rammelde bij oneffenheden in de weg. Dacht dat deze misschien niet goed dicht zat, dus na aankomst bij Zaltbommel even de rubbers gecontroleerd, maar zag er prima uit en daarna extra hard dichtgesmeten met de hoop dat dat de oorzaak was....
[..]
Ik bel morgen wel even over die deur, maar als dat het ergste is dan ben ik erg tevreden.
Opgelost! Gisteravond kwam ik er achter dat het bekerhouder matje in het rechter achterportier niet goed vastgeklikt zat aan de bodem ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azuroh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Taro schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:52:
[...]

Opgelost! Gisteravond kwam ik er achter dat het bekerhouder matje in het rechter achterportier niet goed vastgeklikt zat aan de bodem ;)
Dat scheelt weer een ritje naar het SeC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:52:
[...]

Goed bezig! :) Je kunt zo bijspringen in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Toch even vragen: heb jij de gehele tijd dezelfde VIN gehouden?
Bijna. Is op een gegeven moment een twintigtal versprongen, daarna gelijk gebleven. Ik heb ook het idee dat mijn auto al enkele weken in Tilburg stond. Pas toen ik via chat en mail aangaf dat ik niet perse in Groningen hoefde op te halen, werd de auto ineens vrijgegeven en had ik een ophaalafspraak.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
@mvdklip Werkte het knopje op de stekker van de SuC niet dan? Normaal kun je die indrukken en dan stopt/unlocked hij. Ook het voordeel van de TWC, daar zit ook zo'n knopje op.
Heb het gegoogled en kwam dat knopje tegen, maar kon hem nergens vinden op de Supercharger. De eigenaar van de S zag hem ook niet. Later wel gezien dat unlocken ook via het scherm in de auto kan door op de bliksemschicht te klikken en dan het slotje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• buiz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Bootjes update!

Boten:
Glovis Champion in Zeebrugge: 2019/08/15 05:31
SMSjes stroom: 2019/08/15 20:52

Triumph Ace in Zeebrugge: 2019/08/05 01:26
SMSjes stroom: 2019/08/05 18:17

SFL Conductor in Zeebrugge: 2019/08/26 16:55
SMSjes stroom: 2019/09/02 16:45

Glovis Cosmos in Zeebrugge: 2019/09/06
SMSjes stroom: 2019/09/06 16:46

Glovis Sunlight in Zeebrugge: 2019/09/13
SMSjes stroom:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
mvdklip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:28:
Ik heb meerdere keren gehad dat de auto hard remde voor niks. Volgens mij werd er dan een auto voor me geregistreerd die eigenlijk op de rijbaan naast me zat of zelfs geparkeerd stond (dichter bij huis).
Volgens mij is AP ook nadrukkelijk (nog) niet geschikt voor situaties anders dan een meerbaans snelweg. Dat 'ie dus niet goed overweg kan met geparkeerde auto's langs de weg, is niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvdklip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:08:
[...]

Heb het gegoogled en kwam dat knopje tegen, maar kon hem nergens vinden op de Supercharger. De eigenaar van de S zag hem ook niet. Later wel gezien dat unlocken ook via het scherm in de auto kan door op de bliksemschicht te klikken en dan het slotje.
Mmmm ok. Het is ook niet super herkenbaar als knopje. Meer iets van een verhoging zeg maar. Maar goed, volgende keer nog maar even op onderzoek uit bij de SuC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runiyuki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 15:19
Taro schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:56:
[...]

Michelin wordt door velen als het betere merk gezien en Hankook als een minder merk. Persoonlijk maakt het mij niets uit, mits ze maar wel dezelfde rij-eigenschappen hebben zoals rol-/luchtweerstand, heavy load, evenveel grip en even lang meegaan. Ik persoonlijk heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of ze in de praktijk ook echt van elkaar afwijken of niet, of dat het meer een gevoel is bij veel rijders.
Er is wel degelijk verschil in kwaliteit tussen verschillende banden(merken). Normaal gesproken kijk je naar gedrag op droog en nat wegdek (grip, remweg), brandstofverbruik, geluidsniveau en slijtage. En de kunst is natuurlijk om in alle categorieen goed te scoren.

Een merk als Michelin produceert nagenoeg altijd een goede band (en vaak de beste) – er zijn veel verschillende bandentype, voor alle soorten autos en omstandigheden. Hankook daarentegen levert zelden de beste band, soms zitten ze aan de onderkant van de groep goede banden. Vaak vallen ze in de middenmoot of zijn ze ronduit slecht.

In het geval van de Model 3 is de Michelin Pilot Sport 4 een bijzonder goede band en krijgt zeer goede reviews. Ik geloof dat de Hankooks die er ondergaan de Ventus S1 Evo3 zijn. Dat zijn geen slechte banden (maar wel goedkoop). Ik dacht dat ze specifiek gekozen zijn door het lage energieverbruik.

Dus als ik zou mogen kiezen zou ik voor de Michelins gaan maar als er de hankooks onderzitten zal ik denk ik niet klagen (tenzij ik het model verkeerd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Taro schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:03:
De App deed het nog niet omdat ik te vroeg was, maar gelukkig zag ik hem al snel staan toen we werden vrijgelaten :)
Ik zit al dagen te kijken naar de Tesla app op de telefoon, maar die laat alleen video's zien en wat linkjes voor referrals en support.
Verandert dat als je de auto ophaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Night-Reveller schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:21:
[...]

Ik zit al dagen te kijken naar de Tesla app op de telefoon, maar die laat alleen video's zien en wat linkjes voor referrals en support.
Wat denk je zelf? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Runiyuki schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:13:
[...]

Dus als ik zou mogen kiezen zou ik voor de Michelins gaan maar als er de hankooks onderzitten zal ik denk ik niet klagen (tenzij ik het model verkeerd heb).
Op de 18 inch velgen komen Michelin Pilot Sport 4 banden en op de 19 inch komen de Hankook banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SMS binnen! 18/9 14:30

16-8 besteld, SR+ Zwart / Zwart&Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:40:
SMS binnen! 18/9 14:30

16-8 besteld, SR+ Zwart / Zwart&Wit
Gefeliciteerd! Voorraad model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:06
Als je meegedaan hebt in de voorinschrijving, is het nog relevant waar je komt in de wachtrij als je nu bestelt met die voorinschrijving. Als ik annuleer krijg ik deze waarschuwing "Als u deze aanvraag voor annulering indient, wordt uw plaats in de wachtrij vergeven. Als u op een later moment wilt reserveren, wordt deze reservering beschouwd als een nieuwe reservering en wordt u achter in de wachtrij geplaatst.".

Gezien de leveringsproblematieken die ik hierboven lees, wil ik geen risico lopen van levering pas volgend jaar. Iemand met een voorinschrijving paar jaar terug ergens afgelopen maand besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:42:
[...]

Gefeliciteerd! Voorraad model?
Nee niet eens.. Via Alphabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan. Ik heb dezelfde besteld alleen met 19 inch maar wel op 12 juli
Zakelijke aankoop. Nog niks gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mglashouwer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Mglashouwer schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:34:
Wordt nog spannend....arghhh

Goedenavond, we hebben begrepen van onze transporteur dat uw Model 3 mogelijk niet op tijd aankomt voor de geplande levering morgen. We informeren u morgenochtend uiterlijk voor 11.00 uur indien de afspraak verzet zal moeten worden. Bedankt voor uw begrip en een prettige avond gewenst. Tesla Delivery Team
Verlossent telefoontje van Tesla...hij is er op tijd!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 21:58
Mglashouwer schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:50:
[...]

Verlossent telefoontje van Tesla...hij is er op tijd!! *O*
Zeiden ze nog iets over andere auto's? Als in, de hele levering is gelukt?

*fingers crossed*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvmaul
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-03-2020
SMS en email binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren om 15:00 uur mijn LR AWD in het blauw opgehaald. Interessant was dat ik maandag pas een smsje gekregen heb en daarvoor nog helemaal geen mail oid. Het was dus een verrassing dat die er al was. Dit komt waarschijnlijk omdat ik via LM mijn bestelling heb laten wijzigen van SR+ in LR. In Tesla account staat nog steeds oude RN van de SR+. Deze auto staat er nog niet in.

De auto is in de eerste week van augustus door LM besteld.

De chauffeur van de pendelbus gaf aan dat er gisteren alleen al zo'n 300 leveringen gepland stonden... Zo druk heb ik het overigens niet ervaren. Maar er stonden wel minstens 3 parkeerterreinen vol met Model 3's

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Night-Reveller schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:21:
[...]

Gisteren gaven ze aan dat de app 15 mins voor de geplande levertijd wordt "unlocked". Voor die tijd kan je er dus niets in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke config had jij besteld en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvmaul
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:03:
[...]

Welke config had jij besteld en wanneer?
Ophalen Tilburg: 17-09 17:00

M3 Performance, MSM, zwart interieur
Besteld: 19-07

Edit: Ik kan om 17:00 niet, even proberen de tijdstip te wijzigigen

[ Voor 12% gewijzigd door marvmaul op 13-09-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:59:
Gisteren om 15:00 uur mijn LR AWD in het blauw opgehaald. Interessant was dat ik maandag pas een smsje gekregen heb en daarvoor nog helemaal geen mail oid. Het was dus een verrassing dat die er al was. Dit komt waarschijnlijk omdat ik via LM mijn bestelling heb laten wijzigen van SR+ in LR. In Tesla account staat nog steeds oude RN van de SR+. Deze auto staat er nog niet in.
Dit snap ik dan niet. Ik heb half juli precies dezelfde besteld en jij wijzigt een bestelling en kan hem al ophalen. Maakt voor mij niet zoveel uit, maar de logica ontgaat me. Lijkt me erg vervelend voor mensen die wel deadlines hebben/auto's moeten inleveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JM3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 10:31

JM3

Levering vandaag gat toch door!! Eindelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
  • Laatst online: 25-11-2024
RJeee schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:54:
[...]

Zeiden ze nog iets over andere auto's? Als in, de hele levering is gelukt?

*fingers crossed*
Nee..heb ze niet gesproken. Was een voicemail en een sms. Hopen dat het voor iedereen doorgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Sms binnen! Bizar snelle doorlooptijd voor een reguliere bestelling.

14-8 auto besteld bij LM (geen voorraad)
27-8 welkomst mail van tesla + RN via deliverynl
29-8 vin in account (3xxxxx serie)
2-9 mail vanuit LM met indicatie van 14-11
13-9 sms voor geplande levering a.s. dinsdag

Bijzonder dus dat de LM aangegeven heeft pas vanaf 14-11 te leveren, maar dat is waarschijnlijk de uiterste leverdatum die LM heeft aangegeven aan tesla in de order agreement (nooit tussen 15-11 en 31-12 leveren).

Nu nog de laadpas ontvangen vanuit de LM voor openbaar laden. Gelukkig wel al voor de buitenland tripjes een Plugsurfing, Maingau en New Motion laadpas in bezit..

SR+ Pearle White, Zwart, 18".

[ Voor 13% gewijzigd door leslinho op 13-09-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
leslinho schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:22:
Sms binnen! Bizar snelle doorlooptijd voor een reguliere bestelling.

14-8 auto besteld bij LM (geen voorraad)
27-8 welkomst mail van tesla + RN via deliverynl
29-8 vin in account (3xxxxx serie)
2-9 mail vanuit LM met indicatie van 14-11
13-9 sms voor geplande levering a.s. dinsdag

Bijzonder dus dat de LM aangegeven heeft pas vanaf 14-11 te leveren, maar dat is waarschijnlijk de uiterste leverdatum die LM heeft aangegeven aan tesla in de order agreement (nooit tussen 15-11 en 31-12 leveren).

Nu nog de laadpas ontvangen vanuit de LM voor openbaar laden. Gelukkig wel al voor de buitenland tripjes een Plugsurfing, Maingau en New Motion laadpas in bezit..

SR+ Pearle White, Zwart, 18".
Aaaah... alles één dag later dan mij (13/08 besteld, welkomsmail 26/08)... Maar hier nog geen SMS! :O

Verschil zit 'm wellicht in de 19" velgen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RJeee
Nog niks gehoord... nog 9 minuten...

edit:
Om 11 uur maar zelf even in de chat contact opgenomen. De (Noorse) dame aan de andere kant heeft contact opgenomen met delivery. De auto staat klaar!

10 seconden later kreeg ik ook een SMS waar dat in stond met een excuus voor het ongemak erbij.

[ Voor 78% gewijzigd door RJeee op 13-09-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divak schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:07:
[...]
Dit snap ik dan niet. Ik heb half juli precies dezelfde besteld en jij wijzigt een bestelling en kan hem al ophalen. Maakt voor mij niet zoveel uit, maar de logica ontgaat me. Lijkt me erg vervelend voor mensen die wel deadlines hebben/auto's moeten inleveren.
Zonder trekhaak, Aero velgen en zwart interieur? Mijn eerste bestelling is begin juli geplaatst en daarna dus gewijzigd. Misschien heeft het daarmee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Als ik het zo lees heeft half Nederland eind dit jaar een model 3 ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:24:
Dat zal wel meevallen. Er rijden zo’n 8,5 miljoen auto’s rond in Nederland. Die paar duizend Model 3s zullen het beeld niet enorm veranderen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:20:
[...]

Zonder trekhaak, Aero velgen en zwart interieur? Mijn eerste bestelling is begin juli geplaatst en daarna dus gewijzigd. Misschien heeft het daarmee te maken.
Op 15 juli schreef hij:
LR Dual motor AWD, Deep Blue, voor de rest standaard interieur en de standaardvelgen op winterbanden, zelf bestel ik 19" zomerbanden met zwarte velgen.

Zelf kon ik trouwens niet kiezen tussen zomer- en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:26:
[...]

Dat zal wel meevallen. Er rijden zo’n 8,5 miljoen auto’s rond in Nederland. Die paar duizend Model 3s zullen het beeld niet enorm veranderen _O-
Ik kom ze op dit moment nog sporadisch tegen. Ben benieuwd hoe dat over een half jaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
carpebios schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:24:
Nou inderdaad, je ziet ze dan overal. Wel 1 voordeel dat je minder bumperklevers hebt :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Vanochtend ook sms gehad voor levering 17/9 17:30.
Besteld op 19-8 via LM.
Keurig netjes allemaal dus.

Helaas kan ik die dag niet en heb via Tesla chat gevraagd om uitstel levering met 1 week.
Men kon mij helaas niet zeggen of 1 week ging lukken, maar men gaat er een notitie van maken en krijg
een nieuwe leverdatum.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

bakafish schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:28:
[...]

Ik kom ze op dit moment nog sporadisch tegen. Ben benieuwd hoe dat over een half jaar is.
Sporadisch? Ik kom ze bijna elke dag wel tegen als ik op de weg zit. :D

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Yes! SMS 17/9 kan ik hem ophalen 14 uur! (8/8 besteld VIN nooit gehad tot vandaag)

Ik heb hem via leasemaatschappij, mag je dan zelf ophalen? (de auto is niet van mij?) of kan dat gewoon?

[ Voor 69% gewijzigd door TweakerVincent op 13-09-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Laatst online: 07:30
Stik, net een belletje gehad van een onbekend nummer. Opgehangen, omdat ik in vergadering zat, maar ik heb zo het gevoel dat het nog wel eens over de bestelling van mijn Model 3 geweest zou kunnen zijn... Enig idee of men op korte termijn nogmaals belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:26:
[...]

In totaal niet nee. Maar mijn (stellige) indruk is dat de Model 3's niet gelijkmatig verdeeld zijn over het land. In bepaalde plaatsen en wijken zullen er veel meer zijn dan in anderen. Als ik kijk waar ik zelf woon dan lijkt het daar soms - en ik noem het soms ook zo voor de grap - Tesla Town. Als ik daar pakmbeet anderhalve kilometer rij in het weekend of doordeweeks voor 8:45 en na 17:30 dan kom ik meestal 2 en geregeld meer Tesla's tegen en dan tel ik geparkeerde auto's niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Vanmorgen SMS+mail gehad!

18/7: besteld bij LM
23/7: welkomstmail + RN
13/9: SMS voor ophalen op 17/9
...
(30/9: aanleg laadpaal)

Nooit een VIN gezien in de source, behalve via de 'finalize URL' -- en nu "gewoon" op mijn accountpagina.
SR+ wit/zwart/aero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

TweakerVincent schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:32:
Yes! SMS 17/9 kan ik hem ophalen 14 uur! (8/8 besteld VIN nooit gehad tot vandaag)

Ik heb hem via leasemaatschappij, mag je dan zelf ophalen? (de auto is niet van mij?) of kan dat gewoon?
Ja, zelf ophalen..
Thomas H schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:32:
Stik, net een belletje gehad van een onbekend nummer. Opgehangen, omdat ik in vergadering zat, maar ik heb zo het gevoel dat het nog wel eens over de bestelling van mijn Model 3 geweest zou kunnen zijn... Enig idee of men op korte termijn nogmaals belt?
Als het nodig is bellen je ze vanzelf nog een keer...

[ Voor 39% gewijzigd door JamesB009 op 13-09-2019 11:37 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:32:
[...]

Sporadisch? Ik kom ze bijna elke dag wel tegen als ik op de weg zit. :D
"Ziet u ook zoveel Hyundais de laatste tijd?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:37:
[...]

Als je erop let wel. Ik zie zelfs veel Volvo C70's. Omdat ik er zelf een heb, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Collega's hier heeft een TM3 dus ja... Ik zie ook dagelijks TMX's en TMS's. aangezien ze hier allemaal op de parkeerplaats staan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
RJeee schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:38:
[...]

Als je erop let wel. Ik zie zelfs veel Volvo C70's. Omdat ik er zelf een heb, vermoed ik.
Vooral dit. Er rijden echt veel meer polo's, A3's en BMW 1 series rond. Maarja, daar let je gewoon niet op. Elke Tesla die je nu ziet rijden is heeeeeeej een Tesla!!!omg1!!!11!1 :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:37:
[...]

_O- mooi!

Het is maar waar je op let inderdaad. Bij mij verschilt het heel erg. Ik heb dagen dat ik 45 minuten naar kantoor rij en dat ik er 5 zie, maar aan de andere kant ook dagen dat ik 200+ km rij (vorige week nog richting Drenthe) en er niet 1 zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen1967
Hier in Amsterdam zie ik enorm veel Tesla’s, vooral in de bekende wijken. En dat terwijl bijna niemand een prive lader kan hebben. Maar we hebben wel enorm veel publieke laadpalen. Buiten de randstad is het vaak nog zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:37:
[...]

Ja, zelf ophalen..

[...]

Als het nodig is bellen je ze vanzelf nog een keer...
Ok dus totaal geen probleem dat je niet zelf de eigenaar bent. Wat heb je precies nodig wbt afleveringpapieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Vanaf het begin van de bestelling (28 aug) staat mijn leverdatum op 17 september. Kan dit veel afwijken want ik heb nog geen sms of iets dergelijks gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen die SMSen trouwens de hele dag binnen komen? Of zijn er specifieke slots? Iemand een idee? Kreeg gisteren via de chat te horen dat de laatste status van mijn auto was: “In Transit to Delivery Center”. Hij was al in Zeebrugge geweest. Ga er dus vanuit dat hij in Tilburg is (misschien al een tijdje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

TweakerVincent schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:51:
[...]

Ok dus totaal geen probleem dat je niet zelf de eigenaar bent. Wat heb je precies nodig wbt afleveringpapieren?
Staat op je account bij Tesla (En de LM kan je hier makkelijker mee helpen).

Maar volgens mij identiteitsbewijs en verder niet veel volgens mij. Maar benader je LM even voor deze vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:53:
Kunnen die SMSen trouwens de hele dag binnen komen? Of zijn er specifieke slots? Iemand een idee? Kreeg gisteren via de chat te horen dat de laatste status van mijn auto was: “In Transit to Delivery Center”. Hij was al in Zeebrugge geweest. Ga er dus vanuit dat hij in Tilburg is (misschien al een tijdje).
Ik heb ze om 11:00 gehad en om 19:00. Geen peil op te trekken. Heb de OP ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Count_B schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:51:
Vanaf het begin van de bestelling (28 aug) staat mijn leverdatum op 17 september. Kan dit veel afwijken want ik heb nog geen sms of iets dergelijks gehad.
Op de eerste factuur die ik kreeg waar m'n definitieve VIN op stond, stond aflevering 10-9, afleverafspraak staat nu voor eind van middag vandaag. SMS voor leverafspraak kreeg ik vorige week vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Wij maken er een spelletje van. De eerste die 10 rijdende tesla's heeft gespot, wordt getrakteerd op een ijsje :9
thewizard2006 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:44:
[...]

Vooral dit. Er rijden echt veel meer polo's, A3's en BMW 1 series rond. Maarja, daar let je gewoon niet op. Elke Tesla die je nu ziet rijden is heeeeeeej een Tesla!!!omg1!!!11!1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Als je dit topic mag geloven zou je inderdaad toch bijna denken dat heel de openbare weg alleen maar uit Model 3's bestaat!

Ik zie er overigens wel steeds meer rijden, dat wordt straks 30 min. wachten als je bij een supercharger staat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

arsimo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:33:
[...]

In totaal niet nee. Maar mijn (stellige) indruk is dat de Model 3's niet gelijkmatig verdeeld zijn over het land. In bepaalde plaatsen en wijken zullen er veel meer zijn dan in anderen. Als ik kijk waar ik zelf woon dan lijkt het daar soms - en ik noem het soms ook zo voor de grap - Tesla Town. Als ik daar pakmbeet anderhalve kilometer rij in het weekend of doordeweeks voor 8:45 en na 17:30 dan kom ik meestal 2 en geregeld meer Tesla's tegen en dan tel ik geparkeerde auto's niet mee.
Haha, dan woon je zeker bij mij in de wijk. Het is echt booming bij mij namelijk. En ik maar wachten tot mijne er is 8)7 . Gelukkig heb ik al wel een laadpaal thuis, want de openbare in de wijk staan altijd bezig met de Tesla's
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:53:
Dat vroeg ik me dus ook af. Nog geen SMS / Mail. Vorige week vrijdag is me al verteld dat ik deze week een bericht kon verwacht voor aflevering. Die staat op 20 september. Hopelijk een dag of 2 eerder eigenlijk. Komt mij beter uit. Ben vooral benieuwd of ik deze week nog bericht krijg, dan kan ik wellicht nog wat regelen met mn planning volgende week.

[ Voor 31% gewijzigd door BDT op 13-09-2019 12:43 ]

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
Volgens mij is t tot nu toe een sms-bommetje en geen bom.... en we zitten allemaal zo lekker bij onze telefoon.

Net wel mijn kenteken gemaild gekregen (G-XXX-FP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Jeroen1967 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:51:
Volgens mij is t tot nu toe een sms-bommetje en geen bom.... en we zitten allemaal zo lekker bij onze telefoon.

Net wel mijn kenteken gemaild gekregen (G-XXX-FP
Van wie krijg je dat kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
Mail van Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Count_B schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:33:
Als je dit topic mag geloven zou je inderdaad toch bijna denken dat heel de openbare weg alleen maar uit Model 3's bestaat!

Ik zie er overigens wel steeds meer rijden, dat wordt straks 30 min. wachten als je bij een supercharger staat :-)
Ik weet nu wat een super charger kost en daar ga ik niet staan met mijn Model 3 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT

BDT

Kijk eens aan. Gisteren via chat mijn G-XXX-FP kenteken te horen gekregen. Nog niks gehad verder.
Wanneer is jouw aflevering gepland?

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, G-XXX-DX, m'n VIN zat ook redelijk laag (5YJ3E7EAXKF379XXX) voor m'n besteldatum (16-8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:00:
[...]

Ik weet nu wat een super charger kost en daar ga ik niet staan met mijn Model 3 :X
huh? 25ct/kWh is nou niet heel extreem. Volgens mij zijn de meeste laadpassen van allerlei andere providers duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anboni schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:06:
[...]

huh? 25ct/kWh is nou niet heel extreem. Volgens mij zijn de meeste laadpassen van allerlei andere providers duurder.
Ik stond er een half uur was ik een tientje verder. Van 30% naar 80%. Dat snelladen heeft ook nadelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:07:
[...]

Ik stond er een half uur was ik een tientje verder. Van 30% naar 80%. Dat snelladen heeft ook nadelen ;)
Haha, maar nog steeds blijven de SuC's vrijwel de goedkoopste optie naast thuisladen.
Bij een fastned kan je zo iets tussen de 30-60ct/kwh afrekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1967
BDT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:00:
[...]

Kijk eens aan. Gisteren via chat mijn G-XXX-FP kenteken te horen gekregen. Nog niks gehad verder.
Wanneer is jouw aflevering gepland?
Volgens mijn invoice 19-09
Volgens het systeem 20-09 (van de week bij Tesla Amsterdam langsgereden)

Auto is al sinds 26-08 in Europa trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen1967 op 13-09-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik heb nog geen laadpas van mijn leasebedrijf. Die komt hopelijk snel. Ik moet dinsdag na afhalen 150 km rijden dus moet wss bijladen als hij 19% is oid. Ik neem aan dat ik eenmalig gratis via Tesla bij snellader kan tanken? Hoe gaat dat in zijn werk? Of moet ik dan tesla creditcard oid koppelen?

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 13-09-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

TweakerVincent schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:17:
Ik heb nog geen laadpas van mijn leasebedrijf. Die komt hopelijk snel. Ik moet dinsdag na afhalen 150 km rijden dus moet wss bijladen als hij 19% is oid. Ik neem aan dat ik eenmalig gratis via Tesla bij snellader kan tanken? Hoe gaat dat in zijn werk? Of moet ik dan tesla creditcard oid koppelen?
Lees het topicstart even, daar staat het allemaal in..
Test supercharging
Je kan elke Tesla opladen bij een Supercharger, ook als er nog geen betalingsgegevens gekoppeld zijn aan je account (tot een zekere hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:17:
Bij mijn LM werkt het als je zsm je kenteken doorgeeft. Ze kunnen pas de laadpas aanmaken en opsturen zodra ze die hebben, als je een leverdatum hebt, heeft Tesla vaak een kenteken. Ik heb hem net opgevraagd (voor leverdatum 18-09) en doorgegeven aan Alphabet, deze konden gelijk m'n laadpas aanmaken, wat 5 werkdagen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvmaul
marvmaul schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:05:
[...]

Ophalen Tilburg: 17-09 17:00

M3 Performance, MSM, zwart interieur
Besteld: 19-07

Edit: Ik kan om 17:00 niet, even proberen de tijdstip te wijzigigen
Zojuist naar Delivery gebeld om mijn tijd proberen te wijzigen, kwam na ongeveer 30 minuten door. De telefonist vroeg direct of ik NEE heb geantwoord op de SMS. NEE antwoorden was voldoende, dan krijg je een nieuwe datum en tijd. Maar ik wilde alleen een andere tijd, ik kan namelijk 6 dagen in de week, als het maar in de ochtend is, behalve middag, vertelde ik. Je krijgt willekeurig weer een nieuwe tijd bij NEE beantwoorden, er wordt dus helemaal geen rekening gehouden met voorkeur. Dus toen vroeg ik hoe vaak ik NEE mag antwoorden omdat ik alleen in de ochtend kan, toen werd die gast geïrriteerd dat ik iets besteld heb en dat ik gewoon tijd moet vrij maken om op te halen, PUNT. Vriendelijkheid en meelevend vermogen was en is ver te zoeken tijdens onze telefoongesprek.
Nu maar wachten op een nieuwe SMS...hopen dat het in de ochtend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:24:
[...]

Bij mijn LM werkt het als je zsm je kenteken doorgeeft. Ze kunnen pas de laadpas aanmaken en opsturen zodra ze die hebben, als je een leverdatum hebt, heeft Tesla vaak een kenteken. Ik heb hem net opgevraagd (voor leverdatum 18-09) en doorgegeven aan Alphabet, deze konden gelijk m'n laadpas aanmaken, wat 5 werkdagen duurt.
vandaag pas SMS, ze vragen hem aan maar ik mag dinsdagmiddag al ophalen. Gaat nooit lukken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

marvmaul schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:25:
[...]

Zojuist naar Delivery gebeld om mijn tijd proberen te wijzigen, kwam na ongeveer 30 minuten door. De telefonist vroeg direct of ik NEE heb geantwoord op de SMS. NEE antwoorden was voldoende, dan krijg je een nieuwe datum en tijd. Maar ik wilde alleen een andere tijd, ik kan namelijk 6 dagen in de week, als het maar in de ochtend is, behalve middag, vertelde ik. Je krijgt willekeurig weer een nieuwe tijd bij NEE beantwoorden, er wordt dus helemaal geen rekening gehouden met voorkeur. Dus toen vroeg ik hoe vaak ik NEE mag antwoorden omdat ik alleen in de ochtend kan, toen werd die gast geïrriteerd dat ik iets besteld heb en dat ik gewoon tijd moet vrij maken om op te halen, PUNT. Vriendelijkheid en meelevend vermogen was en is ver te zoeken tijdens onze telefoongesprek.
Nu maar wachten op een nieuwe SMS...hopen dat het in de ochtend is...
Heb je NEE geantwoord nu?

Want wat ik begreep is dat je dan onderop de stapel komt te liggen..
Beste kan je reageren op de SMS met een voorstel voor een nieuwe datum / tijd, dat werkt ook hoor ik van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wollie79
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-03-2024
Krijg net via de chat te horen 27-9 in Amsterdam aflevering (performance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvmaul
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:27:
[...]

Heb je NEE geantwoord nu?

Want wat ik begreep is dat je dan onderop de stapel komt te liggen..
Beste kan je reageren op de SMS met een voorstel voor een nieuwe datum / tijd, dat werkt ook hoor ik van anderen.
Ik heb NEE geantwoord en een voorkeur opgegeven in SMS. Maar ik begreep aan de telefoon dat ze helemaal niet kijken naar voorkeuren...ik kan dus keer op keer een middag tijd krijgen. Ze genereren gewoon een andere datum / tijd bij NEE...that's all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

marvmaul schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:30:
[...]

Ik heb NEE geantwoord en een voorkeur opgegeven in SMS. Maar ik begreep aan de telefoon dat ze helemaal niet kijken naar voorkeuren...ik kan dus keer op keer een middag tijd krijgen. Ze genereren gewoon een andere datum / tijd bij NEE...that's all
Ik hoop het voor je..

Ik kreeg vanuit mijn LM (Alphabet) he volgende te horen:
Niet akkoord met het aflevermoment?
Komt het aflevermoment niet uit? Stuur dan een e-mail naar het Delivery Team.
Kies in de sms NOOIT voor ‘niet akkoord’. Doe je dit wel, dan agendeert Tesla een nieuwe afleverdatum, met het gevolg dat je achter in de rij aansluit en de levering van jouw Tesla (veel) later plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Count_B schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:33:
Tesla Model 3 is dit jaar de nummer 2 op kenteken gezette auto! Nummer 1 is de VW Polo, nummer 3 is de Ford Focus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvmaul
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ik hoop het voor je..

Kies in de sms NOOIT voor ‘niet akkoord’. Doe je dit wel, dan agendeert Tesla een nieuwe afleverdatum, met het gevolg dat je achter in de rij aansluit en de levering van jouw Tesla (veel) later plaatsvindt.
Hmm, misschien kan ik beter ook antwoorden op de aflevering-email, met een voorkeur voor tijd. Misschien dat er wel iemand naar kijkt. Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:04
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ik hoop het voor je..

Dat is (anekdotisch) niet correct. Ik kon ook niet op de datum van mijn eerste sms. Heb toen nee geantwoord met direct een alternatieve datum en tijdstip, wat 4 dagen later was. Dit is uiteindelijk het nieuwe aflevermoment geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Laatst online: 14:04
marvmaul schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:37:
[...]

Hmm, misschien kan ik beter ook antwoorden op de aflevering-email, met een voorkeur voor tijd. Misschien dat er wel iemand naar kijkt. Thx
Mijn ervaring is dat ik, wat betreft afleverafspraken, sneller antwoord krijg via sms, dan mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
Nou, hier nog steeds geen sms. Wel kenteken al. Zou toch wel heel graag dat uitsluitsel willen nu...
Kenteken is g-xxx-fr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
[b]mgizmo in "Het grote Tesla Levering topic" Iemand met een voorinschrijving paar jaar terug ergens afgelopen maand besteld?
1/4/16 gereserveerd
4/9/19 besteld
7/9/19 kenteken G-###-FF + VIN per mail ontvangen

Sindsdien niks meer gehoord.

Edit: geplande leveringsdatum op factuur - van 7/9/19 - was 7/9/19.....

[ Voor 13% gewijzigd door Termin8r op 13-09-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 16:02
Zijn hier meer mensen die de auto zelf betalen? Ik zag namelijk in een mail staan dat ze een betaalbewijs van de bank per mail verwachten 3dagen voor aflevering, hebben jullie dat ook gedaan?

Ik kreeg namelijk de dag na de betaling mijn kenteken en heb inmiddels ook een nieuwe eind factuur met alleen een andere leverdatum (18-9 i.p.v. 21-9)

Maar nog geen sms voor de 18e

[ Voor 4% gewijzigd door -Jaap-io op 13-09-2019 14:29 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patr1k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik mag volgens de chat volgende week gaan halen.
Weet iemand of je ook met de laadpas van de zaak (in mijn geval Newmotion) terecht kunt bij een supercharger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Patr1k schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:38:
Ik mag volgens de chat volgende week gaan halen.
Weet iemand of je ook met de laadpas van de zaak (in mijn geval Newmotion) terecht kunt bij een supercharger?
Kan nooit, superchargen kan alleen via Tesla zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
JamesB009 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:40:
[...]

Kan nooit, superchargen kan alleen via Tesla zelf.
Iemand een idee hoe de meeste lease-rijders dat doen? Periodiek overzichtje uitprinten en declareren bij LM?
Of hebben ze de betaalgegevens van de LM bij Tesla ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

flrs schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:42:
[...]

Iemand een idee hoe de meeste lease-rijders dat doen? Periodiek overzichtje uitprinten en declareren bij LM?
Je kan je werkgever vragen de CC van het werk te koppelen, en anders zul je het via de LM moeten declareren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
[...]

Gekoppeld aan CC van werkgever. Brandstof-component gaat bij ons niet via LM, dus gaat uiteindelijk van dezelfde rekening af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_1984
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024
[...]

Bij onze laadpassen kan het wel.
https://www.xximo.nl/faqs...en-met-een-mobility-card/

Ik zit nog te wachten op mijn M3 dus heb het nog niet in de praktijk geprobeerd. Ik heb mijn huidige tankpas regelmatig gebruikt in parkeergarages waar hij het als creditcard betaling ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvmaul
OllieMongollie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:18:
[...]

Mijn ervaring is dat ik, wat betreft afleverafspraken, sneller antwoord krijg via sms, dan mail.
Even terugkomend op bovenstaande. In mijn NEE- SMS had ik naast mijn voorkeur tijd ook gevraagd of zij mij kunnen terugbellen omdat dit makkelijker plannen is. Zojuist dus gebeld door een 020-nummer, Engels sprekend meneer. Ik had gewoon een dag en tijd mogen doorgeven. Was dus wel mogelijk om een voorkeur te bepalen. Deze meneer aan de telefoon was trouwens erg beleefd.
Nieuwe datum/tijd: 18/9 om 11:00u. Helemaal blij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDT

BDT

Jeroen1967 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:12:
[...]

Volgens mijn invoice 19-09
Volgens het systeem 20-09 (van de week bij Tesla Amsterdam langsgereden)

Auto is al sinds 26-08 in Europa trouwens.
Ah beter! Ik heb nog geen SMS gehad vandaag. Hopelijk snel wel bericht, mijn agenda begint vol te lopen volgende week... 8)7

Sega till I die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik begrijp dat het tot twee weken kan duren voor ik nu een Tesla account krijg, dat wordt ongeduldig wachten tot de LM het geld heeft overgemaakt!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDT

BDT

carpebios schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:15:
Ik begrijp dat het tot twee weken kan duren voor ik nu een Tesla account krijg, dat wordt ongeduldig wachten tot de LM het geld heeft overgemaakt!
Dat ligt niet aan de LM, maar aan de backlog van Tesla voor lease orders. Dat duurde bij mij 3 weken (in augustus)

Sega till I die!

Pagina: 1 ... 54 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.