Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Hebben jullie al kentekens ontvangen? Benieuwd naar hoe lang voor de leverdatum deze bekend worden gesteld en of dit nog kentekens uit de oude serie zijn (ivm voormelding bij RDW) of dat het al kentekens uit de nieuwe range zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Los van het feit dat je plaatje het niet doet is het vinden van de juiste plaats niet het probleem. Het punt is dat ik gewoon geen nummer in kan vullen. De optie is er bij mij gewoon niet :)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Vanmiddag heb ik ook de bestelling de deur uit gedaan voor een LR AWD, white pearl, zwart interieur, 19" velgen.
Ik had ook direct een RN, en dat blijkt als ik de reacties hier lees, niet altijd zo te zijn. Heb ik nu mazzel of zou het gewoon zo moeten zijn dat er altijd meteen een RN uit rolt?

Ik ben heel benieuwd wanneer hij afgehaald kan gaan worden, geen haast verder gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
LM of besteld via de Tesla website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Direct bij Tesla (ZZP en financial lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cents
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-08 22:38
revolution-nl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
Het enige nadeel is dat mensen in mijn omgeving nogal bijzonder reageren als ze horen dat je Tesla gaat rijden, daar had ik bij de e-Niro geen last van.
Vertél, vertél! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
Brainwaste schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:34:
Direct bij Tesla (ZZP en financial lease)
Dan is het normaal dat je meteen een RN hebt. Jouw order zit direct in het systeem. Wanneer je werkt via Operational Lease duurt het even voordat ze je order verwerkt hebben. Dat gaat niet digitaal.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master_G
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-03 23:14
Heb ik ook al gehad hoor. Misschien beetje jaloezie :)
‘Wat moet je nou met een Tesla, is dat niet een beetje overdreven’
Totdat ze de prijzen en bijtelling horen enz. Voor veel mensen is een Tesla nog steeds een auto die richting de 100K gaat. Oordeel hebben ze gauw klaar.
roderickvd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:45:
Bestelling van e-Niro geswitcht naar LR AWD white pearl, zwart interieur, 18” aero’s, trekhaak. Destijds stond de M3 nog niet op de bestelportal, nu geswitcht wegens bijtelling. Ik moet zeggen: waar een proefzit in de e-Niro me nog nul emotie gaf (ik vond het “een verstandige keuze”) nu al helemaal over the moon van mijn Tesla-to-be!
Vraagje, waarom dan toch voor een LR AWD gekozen? Is toch 10K duurder dan SR+. Dat is toch bijna dubbel zoveel bijtelling? Aangezien je bij een eNiro nog onder de 50K zat lijkt me?
Ik had had zelfs mogen kiezen voor de duurste M3 die er is, maar toch gekozen voor de goedkoopste aangezien het dan best geld scheelt zo maandelijks.

[ Voor 48% gewijzigd door Master_G op 21-08-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_G
.

[ Voor 99% gewijzigd door Master_G op 21-08-2019 22:18 . Reden: Oeps dubbel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
Waarschijnlijk het groter bereik en de full premium interieur. Maar dat zijn aannames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
mooste schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:23:
[...]

Waarschijnlijk het groter bereik en de full premium interieur. Maar dat zijn aannames.
Precies dat. Zo kan ik er ook comfortabel mee op vakantie en naar de schoonouders aan de andere kant van het land. En op werkdagen zit ik minstens twee uur per dag op de weg en dan is Spotify mijn grootste vriend.

Toen ik alles meerekende (huur vakantieauto, niet-declarabele vakantiebrandstof, kinderopvangtoeslag) was ‘t netto iets van 7 of 8 tientjes per maand meer dan een SR+. En dat vonden we ‘t waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cents
Master_G schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:12:
Heb ik ook al gehad hoor. Misschien beetje jaloezie :)
‘Wat moet je nou met een Tesla, is dat niet een beetje overdreven’
Totdat ze de prijzen en bijtelling horen enz. Voor veel mensen is een Tesla nog steeds een auto die richting de 100K gaat. Oordeel hebben ze gauw klaar.
Tsja, wat wil je met al die FUD. Ook verspreid door "gerenommeerde" bronnen...
Ach ja, een ritje en vrijwel iedereen is "om" ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 2cents op 21-08-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
Ja hoor, weer een nieuwe Final Invoice, met nieuwe Vin en afleverdatum verschoven van 3 sept naar 18 sept...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31
Stef87 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:48:
[...]

Ik hoor de terugkoppeling graag! Heb jij ook een creditfactuur staan van 2k in je Tesla account?

Ik heb ook geen zin om 3/4 maanden of langer op 2k te wachten, ik stop het liever (terug) in mijn beleggingen.
Ik heb idd een credit factuur van 2k in mijn account staan.

Zou het ook niet erg vinden als ik zeker wist dat het binnen één week terug was gestort maar die zekerheid heb je niet.

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Lijkt alsof er nog geen VINs verdeeld/gekoppeld zijn die op de boot staan die op 14 aug vertrokken is

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BobOldeHampsink
  • Laatst online: 23-06 18:25
Gisteren mijn M3 opgehaald in Tilburg.

Er werd mij vooraf per SMS verteld dat ik geen uitleg kreeg, maar eenmaal ter plekke werd ik vriendelijk geholpen en stond mijn M3 klaar. Ik mocht er zelf mee stoeien totdat ik vond dat ik klaar was om weg te rijden en er waren 2 medewerkers aanwezig om mij te helpen met eventuele vragen. Ik kon daar ook even chillen, blikje cola drinken etc.

Vervolgens van Tilburg naar Apeldoorn gereden en 'm daar aan de Supercharger gehangen (mijn M3 werd afgeleverd met 60% accu). Werd daar geholpen door een vriendelijke Model S rijder.

Al met al een prettige ervaring :-)
BobOldeHampsink schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:18:

Er werd mij vooraf per SMS verteld dat ik geen uitleg kreeg, maar eenmaal ter plekke werd ik vriendelijk geholpen en stond mijn M3 klaar. Ik mocht er zelf mee stoeien totdat ik vond dat ik klaar was om weg te rijden en er waren 2 medewerkers aanwezig om mij te helpen met eventuele vragen. Ik kon daar ook even chillen, blikje cola drinken etc.

Vervolgens van Tilburg naar Apeldoorn gereden en 'm daar aan de Supercharger gehangen (mijn M3 werd afgeleverd met 60% accu). Werd daar geholpen door een vriendelijke Model S rijder.

Leuk te lezen! Maaarrrrr hoe bevalt hij zo de eerste kilometers? En geen gekke dingen? Wel een leuke experience naar Tilburg. En de eerste keer langs de SuC ook. Veel plezier!

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runiyuki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 15:19
ElonDusk schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:15:
Lijkt alsof er nog geen VINs verdeeld/gekoppeld zijn die op de boot staan die op 14 aug vertrokken is
Ik denk het wel. Mijn schoonvader (die om een duistere reden exact dezelfde uitvoering heeft gekozen) kreeg een VIN gekoppeld op dezelfde dag dat de Cosmos aan de kade lag in San Francisco.

Kan toeval zijn natuurlijk. Overigens natuurlijk ironisch dat hij wel een VIN heeft (met dezelfde uitvoering) en die van mij (nog steeds) ingetrokken is terwijl hij weken later een bestelling heeft gedaan.

Verwijderd

Weet iemand hoe lang voor de afhaaldatum je je kenteken doorkrijgt?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Runiyuki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:43:
Kan toeval zijn natuurlijk. Overigens natuurlijk ironisch dat hij wel een VIN heeft (met dezelfde uitvoering) en die van mij (nog steeds) ingetrokken is terwijl hij weken later een bestelling heeft gedaan.
Dat is wel zuur om te horen, ik heb me in allerlei bochten gewrongen om snel te bestellen en vervolgens is mijn VIN verdwenen en krijgen dus mogelijk andere mensen die later bestellen alsnog eerder dezelfde auto... :'(

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Runiyuki schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:43:
[...]

Ik denk het wel. Mijn schoonvader (die om een duistere reden exact dezelfde uitvoering heeft gekozen) kreeg een VIN gekoppeld op dezelfde dag dat de Cosmos aan de kade lag in San Francisco.

Oh ja dat zou kunnen maar ik begreep dat de afgelopen maanden de VINs verdeeld werden pas een week na vertrek van de boot

Maar het blijft raar als andere zelfde auto later bestellen en eerder krijgen :X :-(

Model 3

• PreTenderxgn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:46:
Weet iemand hoe lang voor de afhaaldatum je je kenteken doorkrijgt?
ik ongeveer 5 dagen voor aflevering het kenteken. En de auto is op de dag van aflevering op naam gezet

(maandag kenteken, vrijdag afgehaald)

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Volgens mij is de boete die je betaalt voor eerder inleveren leaseauto aftrekbaar van je reeds betaalde bijtelling in een jaar. Check dit even want dat zou toch 40%/50% schelen.
Hier had ik ook een vraag over inderdaad. Volgens mij is het zo dat:
- de werkgever de boete betaald aan de LM
- jij dit bedrag betaald aan je werkgever
- de werkgever dit op je loonstrook aftrekt van je totale bijtelling die je voor je auto hebt betaald
- en dit zou dan automagisch verrekend moeten worden en je 42% (afhankelijk van je schaal?) moeten schelen?

thewizard2006 in "Hoe een leaseauto afkoopsom fiscaal berekenen van je salaris"

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
BobOldeHampsink schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:18:

Ik ben ook gisteren geweest. Zelfde ervaring, al was de onze voor 90 procent vol en kon dus direct naar huis rijden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Hiervoor 5,5 jaar in een Leaf 24kWh gereden en had een Leaf 62kWh in bestelling staan die in juni geleverd zou worden. Dat gebeurde niet en ben o.a. vanwege de trekhaak toen naar de M3 geswitched.

XX-02-2019 - Leaf 62kWh besteld
01-07-2019 - Leaf 62kWh afbesteld
03-07-2019 - Leaf 24kWh verkocht
03-07-2019 - M3 SR+ blauw aero trekhaak besteld
04-07-2019 - Financieringsaanvraag Findio ingediend
05-07-2019 - Findio aanbetaling mail ontvangen met specificatie van nog te betalen bedrag
18-07-2019 - Orderovereenkomst ontvangen en VIN in HTML verschenen
02-08-2019 - Verwachte leverdatum mail ontvangen: 27 aug - 3 sep
02-08-2019 - Betaling gedaan en bewijs opgestuurd via mail
02-08-2019 - Bevesting ontvangen dat de betaling in orde is
19-08-2019 - VIN gewijzigd van 5YJ3E7EA7KF370827 naar 5YJ3E7EA7KF370845

Nog geen SMS ontvangen voor de afspraak, helaas.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• mvdklip
Toen ik alles meerekende (huur vakantieauto, niet-declarabele vakantiebrandstof, kinderopvangtoeslag) was ‘t netto iets van 7 of 8 tientjes per maand meer dan een SR+. En dat vonden we ‘t waard.
In de 5,5 jaar dat ik een 24kWh elektrische auto had, heb ik "the hard way" geleerd dat dat geen vakantie-auto is. Maar een SR+ is toch juist een prima vakantie auto? Met een LR kom je verder natuurlijk, maar ik ga echt geen vakantie-auto huren als ik een SR+ onder m'n kont kan hebben. :P

[ Voor 13% gewijzigd door mvdklip op 22-08-2019 10:44 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• BobOldeHampsink
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:31:
[...]

Leuk te lezen! Maaarrrrr hoe bevalt hij zo de eerste kilometers? En geen gekke dingen? Wel een leuke experience naar Tilburg. En de eerste keer langs de SuC ook. Veel plezier!
Ja heerlijke bak! En geen gekke dingen tot dusver, ziet er allemaal prima uit!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:58:
Ik ga ook het proces in - zal mijn voortgang hier vermelden voor alle zenuwpezen. :+
Long range, AWD, 18" Aero, trekhaak, blauw.
Operational lease (Leaseplan) via werkgever. Geen beperking op leveringsdatum.

20-8-2019 Bestelling opgestuurd naar LM
20-8-2019 Bevestiging van LM dat bestelling is doorgezet naar Tesla

• ray1979
  • Laatst online: 08-09 20:50
ray1979 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:35:
Voor mijn M3 pearl white SR+ (standaard uitvoering, prive bestelling):
  • 16 juli: besteldatum.
  • 19 juli: VIN in source.
  • 25 juli: gebeld door delivery team met info over levertermijn: tussen 14 en 21 augustus
  • Trouwens ook op 25 juli een eindfactuur in account met leverdatum 17 augustus. Telefonische navraag leverde al de info op dat deze datum volledig genegeerd diende te worden.
  • 15 augustus: SMS met leverdatum.
  • 26 augustus (en dus iets buiten de eerder aangegeven termijn): levering (TBC ;)).
Vandaag toch maar even een belletje gewaagd aan kenteken (dat ik nog niet had voor komende maandag), nu wel ontvangen. In de nieuwe serie zoals verwacht.

• mooste
mvdklip schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

In de 5,5 jaar dat ik een 24kWh elektrische auto had, heb ik "the hard way" geleerd dat dat geen vakantie-auto is. Maar een SR+ is toch juist een prima vakantie auto? Met een LR kom je verder natuurlijk, maar ik ga echt geen vakantie-auto huren als ik een SR+ onder m'n kont kan hebben. :P
Ligt aan je situatie? De M3 is een sedan en geen hatchback dus is wat minder praktisch. Als je een vrouw en/of 1-2 kinderen mee moeten dan zal dat niet gaan met de bagage.

• mvdklip
Ligt aan je situatie? De M3 is een sedan en geen hatchback dus is wat minder praktisch. Als je een vrouw en/of 1-2 kinderen mee moeten dan zal dat niet gaan met de bagage.
Sure, maar het ging hier over de afweging SR+ of LR. De LR komt verder, maar biedt geen cm extra ruimte. ;)

• Thomas H
  • Laatst online: 20:46
mooste schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:07:
[...]
Ligt zeker aan je situatie. Ligt er nogal aan hoeveel rotzooi je meesleept, natuurlijk :) Ik kan mij voorstellen dat er gezinnen met twee kinderen zijn gemakkelijk in de Tesla passen en dat er echtparen zijn die er met zijn twee niet in passen.

Ik sta in de rij voor een Model 3 SR+ met trekhaak. Ik schaf vervolgens een micro vouwwagentje aan en denk dat ik dan, voor ons doen, heel luxe op vakantie kan met vrouw en kind. Waarschijnlijk past er nog gemakkelijk een random volwassene bij.

• mvdklip
Voor de duidelijkheid: ik snap best dat de overweging om de extra bijtelling af te tikken voor een LR persoonlijk is. Moet iedereen lekker zelf weten.

Wat ik (nog) niet begrijp is waarom je de kosten van een huurauto mee zou nemen in een afweging tussen de SR+ en LR.

mooste schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:07:
[...]

Huh? Heb je zelf een Model 3? Ik ben op vakantie geweest met de Model 3 naar Zuid-Frankrijk. Met vrouw en 2 kids. Kan meer dan prima. Er gaat nog vrij veel in de Model 3 vind ik. Natuurlijk, is het geen station met dakkoffer. Maar het is echt prima te doen.

LR is dan voor de lange afstanden net wel lekkerder. Al scheelt het misschien een uur op 1300 km. Met een overnachting is het ook met een SR+ prima te doen.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Een Model 3 SR+ heeft toch ongeveer dezelfde range als een Model S 75D? Dan is vakantie geen enkel probleem. Het enige issue met een EV is het trage laden op locatie (als je op enkelfase 230V moet laden) als je veel rijdt ter plekke. Dat los je helaas niet op met een long-range.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
De som is denk ik: Kosten SR+ en de kosten van een huurauto tijdens de vakantie VS. Kosten LR zonder huurauto.
BugBoy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:33:
Een Model 3 SR+ heeft toch ongeveer dezelfde range als een Model S 75D? Dan is vakantie geen enkel probleem. Het enige issue met een EV is het trage laden op locatie (als je op enkelfase 230V moet laden) als je veel rijdt ter plekke. Dat los je helaas niet op met een long-range.
Tja, je moet gewoon wat vaker stoppen. Met de SR+ op lange stukken om de 1:30/1:45. Opladen met UMC vond ik prima gaan. Met 13a kun je toch prima weer wat bijladen. Met echte roadtrips pak je toch SuC. In tien uur met de UMC pak je zo weer 130km aan range. Voor mij prima, zeker omdat ik niet elke dag 200km ga rijden op vakantie.
Divak schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:37:
De som is denk ik: Kosten SR+ en de kosten van een huurauto tijdens de vakantie VS. Kosten LR zonder huurauto.
Mwoah, scheelt een uur op 1300 km. Kun je beter een overnachting pakken. Met beide eigenlijk wel lekkerder bij 1200km+. Ook met een LR stop je om de 2/2:30.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 22-08-2019 11:40 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:35 ]

• mvdklip
Divak schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:37:
Maar waarom? Voor mij is dat net zoiets als zeggen dat je een extra tablet bij de SR+ moet kopen met een Spotify abo omdat dat niet op de SR+ zit. Terwijl de meeste mensen gewoon hun smartphone zouden pakken en Spotify daar aanslingeren.

Hetzelfde geldt voor die huurauto volgens mij. Als je een SR+ hebt, waarom zou je dan een andere auto huren puur vanwege het bereik? Zo erg is een extra keer stoppen toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Ja, dat mogen jullie aan hem zelf vragen :+ Ik dacht alleen het antwoord op zijn rekensom te hebben :D
Auto huren zou ik niet snel doen met een SR+/LR. Voor twee weken ben je snel EUR 1000,- verder. Kun je ook heeeeel luxe twee keer voor overnachten. En afgezien van ruimte heb je ook nog een mindere auto mee. Langzamer, niet te koelen op afstand etc.

• mooste
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:31:
[...]

Huh? Heb je zelf een Model 3? Ik ben op vakantie geweest met de Model 3 naar Zuid-Frankrijk. Met vrouw en 2 kids. Kan meer dan prima. Er gaat nog vrij veel in de Model 3 vind ik. Natuurlijk, is het geen station met dakkoffer. Maar het is echt prima te doen.

LR is dan voor de lange afstanden net wel lekkerder. Al scheelt het misschien een uur op 1300 km. Met een overnachting is het ook met een SR+ prima te doen.
Nee, anders zou ik niet in dit topic zitten. :>

Het is wat andere collega's tegen mij zeggen die ook een M3 hebben genomen met ook een vacatieauto in hun budget. Betalen €75 extra per maand geloof ik.

• daanlz0r
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-02-2024
Net gebeld 45 minuten in de wacht altijd lekker, levering zou volgende week plaats vinden maar mocht er vanuit gaat dat de levering in de eerste of tweede week van september gaat worden.

• Divak
Mooi, ik kreeg een mail met levering 1-8 september, maar ga 6 september met vakantie. Dus ik hoef niet bang te zijn dat dat overlapt.. lekker eind september ophalen zo te lezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Divak schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:10:
Mooi, ik kreeg een mail met levering 1-8 september, maar ga 6 september met vakantie. Dus ik hoef niet bang te zijn dat dat overlapt.. lekker eind september ophalen zo te lezen..
Moet je hopen dat je auto er nog staat. :) Mag maximaal een week uitstellen volgens mij.
mooste schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:03:
[...]

Nee, anders zou ik niet in dit topic zitten. :>

Het is wat andere collega's tegen mij zeggen die ook een M3 hebben genomen met ook een vacatieauto in hun budget. Betalen €75 extra per maand geloof ik.
Dan moet je ook niet verkondigen dat het niet zou passen in een Model 3. Met 2 kids en vrouw kan het echt meer dan prima. Helemaal als je gewoon naar de zon gaat. En met een Model 3 ga je toch niet meer in een ICE rijden? Overigens heeft een model 3 in totaal rond de 540 liter aan bagage ruimte. Meer dan menig andere sedan en niet veel minder dan een Octavia bv.

[ Voor 49% gewijzigd door Inspired op 22-08-2019 12:24 ]

• Divak
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Moet je hopen dat je auto er nog staat. :) Mag maximaal een week uitstellen volgens mij.
Ja, ik bedoel dat ik nu al lees van uitstel, dan zal de levering tussen 1-8 ook wel niet doorgaan. Als ik zelf niet kan dan zorg ik trouwens wel dat iemand anders hem ophaalt :P Anders sta ik inderdaad weer snel onderaan aan de lijst als ik zo de verhalen lees.

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
Hier wederom een dag voor levering de afmelding vanuit Tesla (voor de 3de keer).

Config: SR+, zwart, zwart, 18 aero LM: leaseplan

12/7 besteld bij LM
22/7 RN + Tesla account
1/8 VIN
12/8 Geplande levering (bevestigd door Tesla per telefoon, poging 1)
9/8: (vrijdag voor de levering van maandag): Auto is een dag later
13/8 geplande levering (poging 2)
12/8: Er is iets met uw auto geconstateerd in Zeebrugge
14/8: We weten niet wat, maar hij komt --> levering 23/8 (poging 3)
Deze week het hele SMS en email circus van de levering gaat door
en wederom een dag voor de levering (vandaag): levering gaat niet door de auto is er nog niet.

Volgens mij wordt dit hem niet met dit voortuig en koppelen ze beter een nieuwe VIN.

[ Voor 3% gewijzigd door CME86 op 22-08-2019 12:22 ]

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
mvdklip schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Ik geloof zeker dat de SR+ een prima vakantie auto zal zijn voor velen. Voor mijzelf en de WAF -- eerste EV -- zie ik het als een fijne afkoop van range anxiety, zowel met lagere range op wintersport als volgeladen met trekhaakkoffer op zomervakantie.

Dit dus naast de premiums van geïntegreerde Spotify (ja ga ik meer van genieten dan via mijn smartphone), extra speakers en AWD die me ook op ijzel en in de sneeuw een beter gevoel geeft. Ik heb slechte ervaringen met RWD in wintercondities hoewel ik snap dat een EV een betere gewichtsverdeling heeft.

Ik betwist niet dat overnachtingen of een keer extra laden ook prima kunnen, het is maar hoe je erin staat.

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00
roderickvd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:26:
[...]
Dit dus naast de premiums van geïntegreerde Spotify (ja ga ik meer van genieten dan via mijn smartphone), extra speakers en AWD die me ook op ijzel en in de sneeuw een beter gevoel geeft. Ik heb slechte ervaringen met RWD in wintercondities hoewel ik snap dat een EV een betere gewichtsverdeling heeft.
...en je bent sneller naar de 100. 8)

Maar we wijken een beetje af van het leveringen topic

Verwijderd

Zal ook es een overzicht van mn timeline geven....:

2-8 bestelling geplaatst; LR AWD, midnight silver, 18", zwart interieur, FSD.
Financial lease (ABN), eigen onderneming, niet-BTW plichtig.
2-8 RN-nummer + bestelovereenkomst in account
2-8 welkomsmail / instructies
5-8 mail verwachte leverdatum week 35
7-8 mail + SMS Tesla instructies "nog ontbrekende stukken"
10-8 VIN in source-code
20-8 VIN verdwenen uit source-code (lees hier hele batch verkeerd gekoppeld? "basic performance" oid...?)
22-8 nwe VIN in source; detail: nw serienr is 35000 lager dan in oude VIN....--> ook eerder verscheept dus??

Nog geen def afleverdatum, Tesla via chat kan nog niks vertellen (telefonisch simpelweg onbereikbaar).....
Afwachten maar, hopen is op SFL Conductor, zou dit weekend aankomen... Weet niet of dan al iets bekend zou moeten zijn.....

updates volgen...... :z

• mooste
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

[...]

Dan moet je ook niet verkondigen dat het niet zou passen in een Model 3. Met 2 kids en vrouw kan het echt meer dan prima. Helemaal als je gewoon naar de zon gaat. En met een Model 3 ga je toch niet meer in een ICE rijden? Overigens heeft een model 3 in totaal rond de 540 liter aan bagage ruimte. Meer dan menig andere sedan en niet veel minder dan een Octavia bv.
Misschien inderdaad slecht verwoord. Maar als de M3 er is dan denk ik dat ik de komende 5 jaar geen ICE meer ga rijden. Misschien een keer als vervangde auto of zo.

Laadruimte is inderdaad diep. Maar soms is de hoogte ook nodig om spullen goed kwijt te kunnen.
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:32:
Nog geen def afleverdatum, Tesla via chat kan nog niks vertellen (telefonisch simpelweg onbereikbaar).....
Afwachten maar, hopen is op SFL Conductor, zou dit weekend aankomen... Weet niet of dan al iets bekend zou moeten zijn.....

updates volgen...... :z
Dit weekend? Misschien kijk ik verkeerd maar volgens de GPS tracker is dat schip nog in de buurt van Zuid Amerika. Ik dacht aan volgend weekend?

Hopelijk kijk ik naar de goede tracker? Sommige links om te tracken zitten achter een paywall.

[ Voor 26% gewijzigd door mooste op 22-08-2019 12:48 ]

• Master_G
:'( :'( :'( allevier zouden morgen opgehaald worden. Net belletje gehad dat de ze nog in zeebrugge staan en ik ze pas volgende week op kan halen..

hemel en aarde bewogen om de financial lease te regelen, zorgen dat er 4 tegelijk gepland staan, etc etc...maargoed, ik mag niet klagen als ik sommige verhalen hier lees :X

edit: laten we het houden op een extra weekje voorpret

[ Voor 8% gewijzigd door Master_G op 22-08-2019 12:48 ]

• CME86
Mijne staat daar alleen met een ZT-xxx-T kenteken dus hij staat er al even....in Zeebrugge

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
mooste schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:39:
[...]

Dit weekend? Misschien kijk ik verkeerd maar volgens de GPS tracker is dat schip nog in de buurt van Zuid Amerika. Ik dacht aan volgend weekend?

Hopelijk kijk ik naar de goede tracker? Sommige links om te tracken zitten achter een paywall.
Komt omdat er geen bereik is in de Atlantische Oceaan.
Schip komt waarschijnlijk maandag aan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ejVquXc.png?1

[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 22-08-2019 12:59 ]

• mooste
ah mooi, de 27ste inderdaad. Nou ben benieuwd of de mijne daar ook opstaat. Moet haast wel denk ik....

[ Voor 11% gewijzigd door mooste op 22-08-2019 13:00 . Reden: Browser deed moeilijk. ]

• BobOldeHampsink
mooste schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:39:
Laadruimte is inderdaad diep. Maar soms is de hoogte ook nodig om spullen goed kwijt te kunnen.
De laadruimte heeft ook hoogte als je de mat weghaalt waar traditioneel gezien een reservewiel onderligt. Dit is erg diep.

• mooste
Kijk, ik lees weer goede tips hier. Bedankt! d:)b

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15
Vwbt ruimte (als je je hier zorgen over maakt) er zijn speciale reistassen sets verkrijgbaar op internet (6 stuks voor de model3) waarmee je elke centimeter van de kofferbak / frunk benut. Ze zijn vrij prijzig maar je zou ze kunnen delen met een collega(s) die dezelfde auto heeft

Verwijderd

Leveringsdatum factuur 3 sept
Wie heeft dat ook
Nog geen sms

• daanlz0r
  • Laatst online: 28-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:36:
Leveringsdatum factuur 3 sept
Wie heeft dat ook
Nog geen sms
Reken maar op uitstel mijn leveringsdatum was 24-31 aug en is nu al twee weken later

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:09
Even hier nog een update, mijn VIN was ook ineens weg van de week:

8-7 Bestelling geplaatst door LM met indicatie levering in week 33
10-7 Welkomst email
30-7 VIN in de source
19-8 VIN niet meer in de source
22-8 Nog geen enkele update ontvangen, ondanks meerdere emails (ook via LM geprobeerd)

Configuratie LR AWD, Black,Black,19"

Ik denk niet dat mijn auto op de SFL Conductor staat omdat ik ook nog geen nieuwe VIN heb. We gaan het zien. Levertijd is geen issue vind ik, geen communicatie is daarentegen wel irritant..

Kan je ook sms-en om contact met je op te laten nemen als je nog geen levering of indicatie hebt gekregen? Dus in feite heb ik alleen een RN.

• CME86
Voor mij is levertijd inmiddels een issue aangezien ik mijn GTE de dag voor bevestigde eerste levering heb ingeleverd (9/8) Achteraf hele domme fout maar dame van Tesla gaf aan dat ik niet hem achter kon laten ivm drukte.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:52
Ik zie veel leveringen doorschuiven naar 27 augustus, ook hier bij collega's. Mijn originele leverdatum was al 27 augustus maar dat zal dan ook wel vertraging gaan ondervinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
bottom line schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Komt omdat er geen bereik is in de Atlantische Oceaan.
Schip komt waarschijnlijk maandag aan.
[Afbeelding]
Hier is ie, 13.44 uur.
SFL Conductor

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
r0bb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:04:
Ik zie veel leveringen doorschuiven naar 27 augustus, ook hier bij collega's. Mijn originele leverdatum was al 27 augustus maar dat zal dan ook wel vertraging gaan ondervinden..
Hier ook, zou hem ophalen aankomende dinsdag maar ben er ook bang voor... :'(

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CME86
Hehe. Ondanks al het slechte nieuws toch kunnen lachen ;)

• Brainwaste
De gebruiker in kwestie lijkt zich ook speciaal voor die advertentie geregistreerd te hebben...

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:24
Zal niet de eerste en de laatste zijn >:)

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Las ergens dat je sowieso 1500km gratis laden krijgt, ook zonder referal code? Klopt dat?

Verwijderd

Thomas H schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Ligt zeker aan je situatie. Ligt er nogal aan hoeveel rotzooi je meesleept, natuurlijk :) Ik kan mij voorstellen dat er gezinnen met twee kinderen zijn gemakkelijk in de Tesla passen en dat er echtparen zijn die er met zijn twee niet in passen.

Ik sta in de rij voor een Model 3 SR+ met trekhaak. Ik schaf vervolgens een micro vouwwagentje aan en denk dat ik dan, voor ons doen, heel luxe op vakantie kan met vrouw en kind. Waarschijnlijk past er nog gemakkelijk een random volwassene bij.
Is een dakkoffer voor bagage niet veel handiger en rijdt fijner dan vouwwagen achter je auto?
Je huurt een dakkoffer per week voor 60 euro.

• Mglashouwer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Klaassie schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:00:
Las ergens dat je sowieso 1500km gratis laden krijgt, ook zonder referal code? Klopt dat?
Waarom zou je dat doen, ook al zou dat het geval zijn? Dan kun je er ook iemand anders nog blij mee maken als een referal gebruikt
masterant schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:47:
Even hier nog een update, mijn VIN was ook ineens weg van de week:

8-7 Bestelling geplaatst door LM met indicatie levering in week 33
10-7 Welkomst email
30-7 VIN in de source
19-8 VIN niet meer in de source
22-8 Nog geen enkele update ontvangen, ondanks meerdere emails (ook via LM geprobeerd)

Configuratie LR AWD, Black,Black,19"

Ik denk niet dat mijn auto op de SFL Conductor staat omdat ik ook nog geen nieuwe VIN heb. We gaan het zien. Levertijd is geen issue vind ik, geen communicatie is daarentegen wel irritant..

Kan je ook sms-en om contact met je op te laten nemen als je nog geen levering of indicatie hebt gekregen? Dus in feite heb ik alleen een RN.
Precies dezelfde situatie! Opeens VIN weg en dat was het dan ook. Ik hoop dat ik alsnog een nieuwe krijg, maar vrees met grote vrezen dat ik de boot (letterlijk) weer ga missen :'(

Ook een LR AWD, maar dan blauw

[ Voor 60% gewijzigd door Mglashouwer op 22-08-2019 15:26 ]

• razor-x
  • Laatst online: 30-07 08:33
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Is een dakkoffer voor bagage niet veel handiger en rijdt fijner dan vouwwagen achter je auto?
Je huurt een dakkoffer per week voor 60 euro.
Ik vraag me af wat dit met je bereik zal doen.. Ik denk dat een micro vouwwagen efficiënter zal zijn..
Klaassie schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:00:
Volgens mij niet.
razor-x schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Ik vraag me af wat dit met je bereik zal doen.. Ik denk dat een micro vouwwagen efficiënter zal zijn..
Gestroomlijnde dakkoffer is +/- 25% extra.

Leuk draadje voor mensen met vouwwagen plannen; https://teslamotorsclub.c...sla-model-3.157907/page-4

[ Voor 49% gewijzigd door Inspired op 22-08-2019 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
razor-x schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

En je sloopt je dak niet. Volgens mij zijn die dakrailings niet echt bedoeld om 2x per jaar op en af te monteren.

Verwijderd

ARRRGGGGHHHHHH ik word gek.

12 juli besteld
SR+
Zwart
Zwart interieur
19 inch sportvelgen
Geen trekhaak

Alles is rond ook de betaling.

Nu zie in de inventory mijn configuratie staan en ik weet nog niks behalve: we are drafting,,,,,,,

Wat raden jullie aan?
Meteen een voorraad model kiezen en 2000 aanbetalen en de vorige annuleren?

Of rolt mijn M3 volgende week van de boot in zeebrugge?

Lotgenoten?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:14:

12 juli besteld
SR+
Zwart
Zwart interieur
19 inch sportvelgen
Geen trekhaak

Nu zie in de inventory mijn configuratie staan en ik weet nog niks behalve: we are drafting,,,,,,,

Wat raden jullie aan?

Lotgenoten?
Ja, hier een lotgenoot. Mijn originele bestelling staat met levertijd 11-9. Ik heb er een gereserveerd en aanbetaald. Mailtje gestuurd naar deliverynl met beide RNs en de vraag of ze de betaling kunnen omzetten. Ben benieuwd.
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:14:

12 juli besteld
SR+
Zwart
Zwart interieur
19 inch sportvelgen
Geen trekhaak

Wat raden jullie aan?

Lotgenoten?
Geen VIN in de source dan? Anders zou je inderdaad prima een uit de inventory kunnen pakken. Inventory is weer redelijk vol nu.

Verwijderd

@anboni

Heb je echt een andere besteld uit de voorraad?
Ben benieuwd hoe dat gaat want je zal wel weer die 2 mille moeten betalen voor een RN nummer.

Verwijderd

@Inspired

Ik heb een progje geinstalleerd.
Hen een T in mijn balk.
Hoe vaak ik er ook op klik, en in welke omgeving ook. In de beheer pagina, mijn account.
NO VIN FOUND staat er in de pop up.
Misschien doe ik iets verkeerd?

Maar zo wie zo is het raar dat ik er eentje uit de inventory kan bestellen terwijl ikniks hoor mijn bestelling.
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:36:
@Inspired

Ik heb een progje geinstalleerd.
Hen een T in mijn balk.
Hoe vaak ik er ook op klik, en in welke omgeving ook. In de beheer pagina, mijn account.
NO VIN FOUND staat er in de pop up.
Misschien doe ik iets verkeerd?

Maar zo wie zo is het raar dat ik er eentje uit de inventory kan bestellen terwijl ikniks hoor mijn bestelling.
Als je zelf in de source kijkt vind je ook niks? Je hebt geen restrictie qua leveren? Pas vanaf een bepaalde datum ivm afloop andere auto?

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
Wel bijzonder dit. Heb al enige tijd een VIN voor mijn configuratie, maar geen levertijd. Nu staat dezelfde configuratie als zijnde op voorraad :o
Ashy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:06:
Wel bijzonder dit. Heb al enige tijd een VIN voor mijn configuratie, maar geen levertijd. Nu staat dezelfde configuratie als zijnde op voorraad :o
Voorraad wil niet zeggen dat ze in NL klaar staan. Meeste staan op dezelfde boot als jouw auto waarschijnlijk. Ze komen gewoon in de inventory als er geen lopende bestellingen voor de configs zijn die wel op de boot staan.

• 2cents
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:34:
[...]
Voorraad wil niet zeggen dat ze in NL klaar staan. Meeste staan op dezelfde boot als jouw auto waarschijnlijk. Ze komen gewoon in de inventory als er geen lopende bestellingen voor de configs zijn die wel op de boot staan.
Ik heb een lopende bestelling _zonder_ VIN die nu in de voorraad staat (zonder FSD dan, maar dat lijkt me een eitje om in te schakelen :) )

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
Dag mensen, vraagje.

Op de site van Tesla staan nu opeens tientallen voorraad modellen 3. Prima.

Vraag of leaseplan en/of andere leasemaatschappijen..
Nu is het zo dat Tesla standaard verwarmde voorstoelen i.c.m. nepleer levert, en tevens autopilot standaard heeft op elke model 3.

Leasemaatschappijen (leaseplan in ieder geval), vragen grof geld voor voornoemde opties, en dwingen je zelfs om lederen stoelen te laten inbouwen om stoelverwarming te krijgen. Hierdoor raakt de fiscale en aanschafwaarde door de war en is niet meer in lijn met de prijzen van Tesla zelf.

Dit in verband met het reserveren van een voorraadmodel (2.000) betalen en door LP te laten overnemen.

Mijn vraag is dan ook: stel je bestelt een auto via leaseplan, slopen zij dan de autopilot en/of verwarmde stoelen eruit? Worden die softwarematig uitgeschakeld? Het lijkt mij heel onlogisch dat LP standaardzetels met verwarming eruit halen en vervangen met stoelen zonder verwarming etc..

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Ik wil nu echt de knoop doorhakken, dus ik moet (als ik via lp wil bestellen zonder voorraad model, moet ik snel zijn).

Dank voor de info.

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ben blij dat ik mijn restrictiedatum er nog niet af heb laten halen; inventory bevat nu 3 stuks van mijn config (alleen een trekhaak extra).

Staat nu erg veel op inventory. Zou denken dat ze daar alleen auto's op zetten die over zijn? Dus niet alles wat op de boot staat, waar nog geen VIN aan vast zit? Staan er nu echt tientallen in, dat was de afgelopen dagen wel anders.
@Fioravanti dat doen ze wel. En dat is dus niet drie keer dezelfde config dan. :) Trekhaak slopen ze er niet onderweg.

@naii11 snap je verhaal niet. Je wilt echt leer? LP zal je echt niet dwingen dat te doen. Ik heb ook gewoon de standaard stoelen met standaard stoelverwarming.

[ Voor 104% gewijzigd door Inspired op 22-08-2019 19:51 ]

• naii11
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:48:
@Fioravanti dat doen ze wel. En dat is dus niet drie keer dezelfde config dan. :) Trekhaak slopen ze er niet onderweg.

@naii11 snap je verhaal niet. Je wilt echt leer? LP zal je echt niet dwingen dat te doen. Ik heb ook gewoon de standaard stoelen met standaard stoelverwarming.
Dag Inspired.

Leaseplan stelt dat je, wil je stoelverwarming hebben, je ook de achteraf ingebouwde lederen stoelen moet nemen. Dit, terwijl stoelverwarming standaard zit op elke model 3 af fabriek.

Hetzelfde geldt voor autopilot. Standaard af fabriek, doch LP wil er 6.400 voor.

Mijn vraag is dan ook: sloopt LP die dingen eruit of schakelen ze dat uit? Of is de 'optielijst' van LP flauwekul, en vangen ze gewoon geld voor niets?

Met vriendelijke groet,
@naii11 Dit is een onzin verhaal. Stoelverwarming zit er standaard in. Die 6400 is niet voor autopilot maar voor upgrade naar FSD.

Je kunt gewoon de standaard stoelen met nepleer en stoelverwarming nemen. Alleen de SR+ heeft alleen op de achterbank officieel geen stoelverwarming. Maar bij sommigen staat het wel aan begreep ik. Voor heeft de Model 3 altijd stoelverwarming in NL.

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
@naii11 de website van Leaseplan zit zo in elkaar dat als je bijvoorbeeld stoelverwarming zou aanvinken, je automatisch de lederen stoelen krijgt aangevinkt. Leaseplan geeft standaard een aantal opties en houdt er blijkbaar geen rekening mee of het al standaard aanwezig is op de auto ...

In dit geval, met de Tesla, is de stoelverwarming standaard. Je hoeft dit daarom ook niet aan te vinken.

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-08 13:40
naii11 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:39:
Dag mensen, vraagje.

Op de site van Tesla staan nu opeens tientallen voorraad modellen 3. Prima.

Vraag of leaseplan en/of andere leasemaatschappijen..
Nu is het zo dat Tesla standaard verwarmde voorstoelen i.c.m. nepleer levert, en tevens autopilot standaard heeft op elke model 3.

Leasemaatschappijen (leaseplan in ieder geval), vragen grof geld voor voornoemde opties, en dwingen je zelfs om lederen stoelen te laten inbouwen om stoelverwarming te krijgen. Hierdoor raakt de fiscale en aanschafwaarde door de war en is niet meer in lijn met de prijzen van Tesla zelf.

Dit in verband met het reserveren van een voorraadmodel (2.000) betalen en door LP te laten overnemen.

Mijn vraag is dan ook: stel je bestelt een auto via leaseplan, slopen zij dan de autopilot en/of verwarmde stoelen eruit? Worden die softwarematig uitgeschakeld? Het lijkt mij heel onlogisch dat LP standaardzetels met verwarming eruit halen en vervangen met stoelen zonder verwarming etc..

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Ik wil nu echt de knoop doorhakken, dus ik moet (als ik via lp wil bestellen zonder voorraad model, moet ik snel zijn).

Dank voor de info.
Als ik even op de site kijk zie ik dat die verwarming geen beschikbare optie is. Dit is uitgegrijsd want nket van toepassing.

De autopilot van 6400 is weer niet inclusief maar een optie ( en aan/uitvinkbaar).

Fiscale waarde bepaald verkoper, niet de LM

Dus wat is het probleem?

• naii11
Dank u beiden. Dan komt het er dus op neer dat het (deels) flauwekul is van LP.

Inspired, LP heeft 'verbeterde autopilot ad 7.400 (daar doel je op denk ik met FSD), en zij hebben 'volledig zelfrijdende besturing' ad 6.400. Al dan niet omgekeerd. Allebei opties. Maar 1 van die 2 zal toch echt standaard moeten zijn bij Tesla.

Mijn probleem is nu dus: ik wil een voorraad model reserveren en door LP laten overnemen (want sneller), maar dat komt er denk ik op neer dat ik dan met iets van 8000 aan 'opties' zit die er al standaard en gratis op zitten.

Ik denk dat de enige optie dan is om bij LP zelf te bestellen, niets aan te vinken en toch die opties te krijgen, want standaard. Ik hoop wel dat het binnen de 4 maanden vanaf nu geleverd kan worden.

• dijkmans93
Het terminologie van LP maakt het verwarrend ja.
@naii11 voorraad modellen zijn toch niet 8k duurder? Die hebben gewoon de normale prijzen. Dat is inclusief stoelverwarming en AP.

Verbererde AP is inderdaad FSD. Op dit moment is de prijs 6400. Die 7400 klopt niet van LP

[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 22-08-2019 20:14 ]

• dijkmans93
Is er nog ooit een RWD long range uitgeleverd? Was tijdje terug sprake van dat die op een boot zouden staan. Nooit meer iets van gehoord....

• naii11
dijkmans93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Als ik even op de site kijk zie ik dat die verwarming geen beschikbare optie is. Dit is uitgegrijsd want nket van toepassing.

De autopilot van 6400 is weer niet inclusief maar een optie ( en aan/uitvinkbaar).

Fiscale waarde bepaald verkoper, niet de LM

Dus wat is het probleem?
https://www.leaseplandire...tab=opties-en-accessoires

Heeft wellicht met cookies te maken?

Beide vormen van autopilot (zo gezegd) en verwarmde stoelen zijn allemaal opties bij LP, stoelverwarming alleen icm achteraf ingebouwde zetels.

Dus een vorm van geld krijgen voor niets (mag wel, is hun auto, ik huur het alleen voor 5 jaar).

Dan dus beter om niks aan te vinken, en de dingen toch te krijgen want standaard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
dijkmans93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:11:
Is er nog ooit een RWD long range uitgeleverd? Was tijdje terug sprake van dat die op een boot zouden staan. Nooit meer iets van gehoord....
Ja zeker! Volgende week staan er LR RWD leveringen gepland

• naii11
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:10:
@naii11 voorraad modellen zijn toch niet 8k duurder? Die hebben gewoon de normale prijzen. Dat is inclusief stoelverwarming en AP.
De offerte die je van LP krijgt, op basis van de screenshot van de website van Tesla, komt met een veel hogere fiscale waarde. Ik heb het 1 keer voor de proef gedaan, was de fiscale waarde zo'n 5000 meer.

Gedoe met die partijen.....

• dijkmans93
Nai11 die link ziet er idd anders uit, die stoelen zijn bij mij uitgegrijsd. De 6400 staat bovenaan! De 7400 zie ik onderaan, heel raar.

• naii11
dijkmans93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:15:
Nai11 die link ziet er idd anders uit, die stoelen zijn bij mij uitgegrijsd. De 6400 staat bovenaan! De 7400 zie ik onderaan, heel raar.
8)7 8)7 8)7 ;(
Pagina: 1 ... 29 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.