Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Voor diegenen werkzaam bij een leasemaatschappij:
Komt het vaker voor dat er na drie weken nog geen RN nummer bekend is gemaakt door Tesla?
Enig idee waarom dit bij een leasemaatschappij zo lang duurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
thewizard2006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:16:
Vr 16-08 contract opgestuurd naar Tesla (via LM, operational Lease)
Ma 19-08 bevestiging en RM nummer

Zegt dit verder nog iets trouwens?
Zag wel dat er een restrictie opzit van leveren na 01-10-2019 (dit zal de LM er op hebben gezet).

Ben een beetje bang dat ze bij Tesla dadelijk pas na die datum gaan zoeken voor een auto en het dan erg krap wordt voor het einde van het jaar. Wat is wijsheid. Deze beperking er af laten halen? Verwacht dan toch eigenlijk de auto niet al in september maar liever ergens in Oktober dan duimendraaien tot ergens laat in december :D

Als ik trouwens zoek op Vin (onder mijn Tesla account waar ik de auto zie staan) krijg ik alleen
<input class="VinName" type="hidden" name="common_vin_name" value=""> te zien. Zoek ik verkeerd?
Als je slim bent overleg je even met je werkgever/LM of ze kunnen vragen om die leverings ristrictie er af te halen, of een stuk te vervroegen als je zeker wilt zijn van geen dubbele kosten. Pas na de leveringsristrictie gaat het systeem zoeken namelijk.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thewizard2006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:16:
Vr 16-08 contract opgestuurd naar Tesla (via LM, operational Lease)
Ma 19-08 bevestiging en RM nummer

Zegt dit verder nog iets trouwens?
Zag wel dat er een restrictie opzit van leveren na 01-10-2019 (dit zal de LM er op hebben gezet).

Ben een beetje bang dat ze bij Tesla dadelijk pas na die datum gaan zoeken voor een auto en het dan erg krap wordt voor het einde van het jaar. Wat is wijsheid. Deze beperking er af laten halen? Verwacht dan toch eigenlijk de auto niet al in september maar liever ergens in Oktober dan duimendraaien tot ergens laat in december :D

Als ik trouwens zoek op Vin (onder mijn Tesla account waar ik de auto zie staan) krijg ik alleen
<input class="VinName" type="hidden" name="common_vin_name" value=""> te zien. Zoek ik verkeerd?
Zegt verder niks nee. Een VIN ga je ook nog lang niet VINden. :P Na 1/10 pas. Maar met 1/10 moet het dit jaar nog wel lukken lijkt me.
Rambo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:21:
Komt het vaker voor dat er na drie weken nog geen RN nummer bekend is gemaakt door Tesla?
Ik werk niet bij een LM maar drie weken zonder RN is wel erg lang. Veel in dit topic krijgen RN al na een paar dagen. Bij mij, Leaseplan, duurde het 10 werkdagen. Maar dat was alweer in mei.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 20-08-2019 12:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik overweeg om FSD er toch ook bij te nemen, maar ik zit te twijfelen of ik dat nu als wijziging wil doorvoeren of toch maar te wachten tot ik de auto daadwerkelijk onder m'n kont heb. Het is maar een vinkje wat ze moeten zetten (in theorie), maar geen idee of dat dan toch weer voor vertraging kan zorgen. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Cyw00d schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Als je slim bent overleg je even met je werkgever/LM of ze kunnen vragen om die leverings ristrictie er af te halen, of een stuk te vervroegen als je zeker wilt zijn van geen dubbele kosten. Pas na de leveringsristrictie gaat het systeem zoeken namelijk.
Nou ik krijgt echt net 1min geleden de volgende mail binnen :D
| Bericht van het Tesla Delivery Team |

Welkom bij de Tesla familie. Wij doen er alles aan om uw Tesla zo spoedig mogelijk uit te leveren. Graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla.

Eerst mogelijke leverdatum:
Volgens de bestelling van uw leasemaatschappij mag er vanaf 01/10/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf 2 weken voor deze datum houden wij een oog op de voertuigen in onze voorraad of welke vanuit Amerika onderweg zijn naar Nederland. Als u een aanpassing wilt maken aan uw eerst mogelijke leverdatum of configuratie dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij.

Leverdatum:
Zodra wij een inschatting kunnen maken wanneer uw Tesla klaar is voor levering, ontvangt u direct van ons een e-mail met de verwachte leveringsperiode. Deze voorlopige periode is aan verandering onderhevig. Voordat u dit bericht heeft ontvangen, kunnen wij u hier niet over informeren. Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.

Wanneer uw Tesla dichterbij het leveringscentrum is krijgt u direct van ons een SMS met een eerst mogelijke leverdatum, tijd en locatie. Dit is een voorlopige datum die kan wijzigen. Voor u dit bericht ontvangt hebben wij hier geen informatie over. In het geval dat de geplande leverdatum niet voor u uitkomt kan de levering maximaal 7 dagen worden uitgesteld, vanaf de dag dat uw Tesla klaar staat.

Een aantal dagen voor levering krijgt u een tweede SMS, hierop kunt u uw afspraak bevestigen.

Levering:
Wij hebben alles geregeld met uw leasemaatschappij. Een geldig rijbewijs meenemen naar levering is voldoende om uw nieuwe Tesla in ontvangst te nemen.

Mocht u een aanpassing willen maken aan uw configuratie, dan dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Dit kan invloed hebben op de levertijd.

U ontvangt een email met uw kenteken en meldcode wanneer deze bij ons bekend zijn.

Vanwege het geringe aantal parkeerplaatsen willen we u vragen om met het openbaar vervoer te komen of u te laten afzetten. We kunnen helaas geen ex-lease auto's innemen.

Lees uzelf goed in voor levering en maak gebruik van onze beschikbare instructies. Er zal tijdens het moment van leveren geen uitleg gegeven worden.
Dus ik denk dat ik het gewoon zo laat. Het moet wel heel gek lopen willen ze niet een auto in 12 weken (oktober, november of december) kunnen leveren lijkt me.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
thewizard2006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

[...]

Dus ik denk dat ik het gewoon zo laat. Het moet wel heel gek lopen willen ze niet een auto in 12 weken (oktober, november of december) kunnen leveren lijkt me.
Is de ervaring dat er echt 2 weken van tevoren gezocht wordt, of stiekem toch pas na restrictiedatum van de LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
bakafish schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Is de ervaring dat er echt 2 weken van tevoren gezocht wordt, of stiekem toch pas na restrictiedatum van de LM?
Meneer aan de telefoon tijdje terug gaf aan pas na die datum.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 21:45
bakafish schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Mijn ervaring is pas na die datum.
Ik heb mijn Tesla 22 maart besteld, met leveren vanaf 1 juli.

En ik heb hem nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djemme
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-03 17:56
Oke dat is inderdaad een andere dan waar ik bij zit: Multilease. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
BorisBoef schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Mijn ervaring is pas na die datum.
Ik heb mijn Tesla 22 maart besteld, met leveren vanaf 1 juli.

En ik heb hem nog steeds niet..
:X
En ook nog geen indicatie? Die 6-8 weken levertijd lijken vrij krap dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Hiltermann zit ik ook, dat is echt wel een fantastische partij, erg behulpzaam en goed met communicatie.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisBoef
thewizard2006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Ik heb op 28/7 een mail gekregen met een verwachte leverdatum:

25 augustus 2019 - 1 september 2019

Maar daarna niks meer gehoord.. ook nog geen VIN enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
Dus de 25ste zal het wel niet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Runiyuki schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Same.

17-07 besteld
22-07 RN nummer
10-08 VIN in source
20-08 geen VIN in source

LR AWD MSM 18" Zwart AP
Ik heb nu net een nieuwe VIN gekregen... :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Inspired schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Restwaardes bewezen? Menig LM was redelijk pissed met de afwaardering van de duurdere X/S modellen eerder dit jaar. Er zijn modellen waar 50/75k verdampt is. EVs zijn relatief nieuw, dus er is nog wat wat verbetering te verwachten. Met andere woorden, restwaarde inschatten is nog vrij lastig.

Ook de meeste LMs zijn nog redelijk conservatief met restwaardes. Zo is een SR+ niet veel goedkoper dan een A4 met vergelijkbare waarde. Helemaal als je ook nog even de wegenbelasting mee neemt. (Bij Tesla 0.) Voordeel zit dan meer in MRB en lager onderhoud. Een hogere restwaarde zie ik niet terug in leasetarieven.

Ik snap je opmerking dat de auto 2k duurder kan zijn ook niet echt. Al is de auto 10k duurder, een leasecalculatie is wel te maken.

Het is zeker een goede auto maar ik denk dat het pricepoint nu prima is. Ook als je kijkt naar de concurrentie die eraan zit te komen.
Zeker dat bij de afwaardering van de S/X een paar LM de gebeten hond waren. Maar de auto's die wij daarvoor in hebben gezet op basis van de Tesla Buy Back hebben wij in geen geval aan Tesla zelf verkocht omdat de handel meer bood dan de Tesla Buy Back bood. Een paar maanden geleden verkochten wij een Model S 85 uit 2013 met bijna 300k op de teller voor 38k aan een exportclub.

Qua vergelijk tussen een Model 3 en een conventionele auto zit alles wat complexer in elkaar. Zo krijg je op een A4 flinke korting, op een Model 3 alleen de MIA. Het onderhoudsplaatje zit compleet anders in elkaar, banden weer in het nadeel van de Tesla.
Verschillende onderzoekers geven wel aan dat de restwaarde van EV's een stuk hoger zal liggen dan ICE.
https://www.verkeerinbeel...-conventionele-voertuigen
BMW heeft het zwaar door de Model 3, daarom bieden ze nu een 330i voor 320i prijs. Ook Volvo heeft geen middel om ex V60 hybrid rijders weer in een Volvo te krijgen.

Ik probeerde met mijn punt aan te geven dat Tesla op dit moment geen echte concurrentie heeft in het segment van de Model 3. Kona en E-Niro zijn prima alternatieven maar niet leverbaar, ampera-e blinkt nergens in uit, Leaf 62 kwh pas 2020, Leaf 40 kwh te kleine range, E-Golf met 34kwh bruikbaar is echt te weinig, E-Soul te niche, enzovoorts. Als de Model 3 iets duurder zou zijn zou hij nog steeds goed scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanlz0r
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-02-2024
BorisBoef schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:44:
Dus de 25ste zal het wel niet worden
Ik heb hetzelfde:
13-7 besteld
16-7 bevestigd RN nummer
01-08 email leveringsbevestiging 24-8 - 31-8

Tot nu toe nog niks gehoord VIN staat wel in de source al een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
daanlz0r schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb hetzelfde:
13-7 besteld
16-7 bevestigd RN nummer
01-08 email leveringsbevestiging 24-8 - 31-8

Tot nu toe nog niks gehoord VIN staat wel in de source al een tijd.
Misschien kijk ik op de verkeerde plek voor die VIN?

Hier kijk ik: https://www.tesla.com/nl_...uct-finalize?rn=RNxxxxxxx

En dan gewoon F12 en zoeken in de html toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanlz0r
  • Laatst online: 28-02-2024
BorisBoef schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Je kijkt goed kwestie van wachten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisBoef
daanlz0r schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Je kijkt goed kwestie van wachten :-)
Ik vermoed dat je pas een VIN krijgt als je betaald hebt ofzo.. mijnes loopt via lease dus ik vermoed dat de factuur nog niet betaald is ofzo.

Zou dat kunnen? Of ben jij ook via lease?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyw00d
Offfff je installeert een scriptje van mij die je push notifications stuurt via Telegram :P
https://github.com/Cyw00d/teslavinfinder

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 08:41

Erik

hehehe

BorisBoef schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Ik vermoed dat je pas een VIN krijgt als je betaald hebt ofzo.. mijnes loopt via lease dus ik vermoed dat de factuur nog niet betaald is ofzo.

Zou dat kunnen? Of ben jij ook via lease?
Heb nog niet betaald maar al wel twee verschillende VIN's gezien en ook al 4 eindfacturen en 3 creditfacturen. Wel helaas ook de leverdatum opgeschoven van 28 aug naar 3 sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
[...]

Zou je wel zeggen he, mijn restrictie staat op 15-9, dus een dik kwartaal aan speling tot 1 jan 2020 deadline. Dat moet toch goed gaat, zou je zeggen..... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

[...]

[...]

Binnen 11 minuten van "het komt wel goed" naar "OMG KRAP". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmcloo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik zag ook vandaag in de page source dat ik een andere VIN heb gekregen...
razor-x schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
MrAcid schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:43:
[...]

[...]

Binnen 11 minuten van "het komt wel goed" naar "OMG KRAP". :+
hehe ja erg he
Eerste denk je oh die marge is best groot. Dan hoor je iemand die problemen ondervind en dan is het ineens toch wel spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ook hier iemand met een vandaag veranderde VIN. Iemand toevallig VIN 5YJ3E7EA7KF370827 gekregen? Dat was "mijn" VIN!

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rambo
Yup, dat ben ik, 5YJ3E7EA7KF370827. Gisteren met Tesla gebeld, ze zouden een VIN toewijzen die eerder kon worden geleverd. Ik wacht al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Oh... Lekker dan! :p

Ik zit al twee maanden zonder auto. "Verplicht" op de fiets naar het werk. 21km enkele reis. Misschien moet ik ook maar eens bellen dan. :D

[ Voor 78% gewijzigd door mvdklip op 20-08-2019 15:05 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoMiNaTiOnZ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 14:18
Besteld via LM (Leaseplan)
Tesla is vanaf 25-7 gaan zoeken
16-8 bevestigd RN nummer
20-8 email leveringsbevestiging 12-9 - 19-9

Uitvoering: LR AWD, Blauw, zwart interieur, 18"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 10-09 15:25
Rambo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:21:
Zelfde schuitje hier. Leaseorders worden met de hand omgezet naar echte bestellingen. Volgens Tesla is er een enorme backlog in orders die omgezet moeten worden. Maar, dat verklaart niet waarom sommige mensen met 3/4 dagen een RN hebben en andere drie vier weken moeten wachten en dan nog steeds niets hebben.

Vanmorgen nog contact gehad met Tesla en daar zeggen ze dat ze het voor mij uit gaan zoeken, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb geen enkel vertrouwen nog in Tesla dat ze doen wat ze zeggen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Rambo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:02:
Yup, dat ben ik, 5YJ3E7EA7KF370827. Gisteren met Tesla gebeld, ze zouden een VIN toewijzen die eerder kon worden geleverd. Ik wacht al een tijdje.
Sinds wanneer wacht je dan? Enneh zelfde specs neem ik aan? Blauwe SR+ met aero velgen en trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Mijn bestelling is 25 juli door Leaseplan geplaatst bij Tesla (aanname).
AWD LR, grijs, 19", zwart interieur, 4 wielen en een dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:36:
Mijn bestelling is 25 juli door Leaseplan geplaatst bij Tesla (aanname).
AWD LR, grijs, 19", zwart interieur, 4 wielen en een dak.
Bizar, dan lijkt het alsof gewoon een fout hebben gemaakt door hem te koppelen aan de andere bestelling... jullie hebben tenslotte andere specs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:38:
[...]

Bizar, dan lijkt het alsof gewoon een fout hebben gemaakt door hem te koppelen aan de andere bestelling... jullie hebben tenslotte andere specs 8)7
Het is dan ook een geintje. Rambo heeft nog geen eens een RN, laat staan een VIN. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:39:
[...]

Het is dan ook een geintje. Rambo heeft nog geen eens een RN, laat staan een VIN. >:)
Grap van de dag sowieso _/-\o_ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Had het kunnen weten ROFL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn VIN is ook vandaag verdwenen...wat zijn die gasten allemaal aan het doen?? :(
Besteld 26 juli
Sinds 2 weken een VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Laatst online: 20-02-2024
ook mijn vin is weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie heeft er sinds begin juli een
SR+ zwart met zwart interieur en 19 " sportvelgen zonder trekhaak besteld en al een leverdatum?

Ik heb 12 juli besteld alles is geregeld, heb een RN. etc.
We are drafting up your .......that"s it.

Moet ik me zorgen gaan maken?
Toch maar een Kona bestellen. ( hahaha, not! )

Ik heb lotgenoten nodig.......wil meer inzicht in de levering hebben.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Laatst online: 31-08 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:47:
SR+ zwart met zwart interieur en 19 " sportvelgen zonder trekhaak besteld en al een leverdatum?

Bedankt.
Does rustig, wellicht heb je meer aan een bakje chill thee

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DsdnlsP.png

_O-

Nieuwe VIN (nummer 3 alweer), leverdatum vooralsnog nog steeds 11 september.

(Rood, AWD, 19")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Op 5 aug alleen bestelovereenkomst en RN nummer ontvangen.
Vrijwel direct na bestellen door LM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik ga ook het proces in - zal mijn voortgang hier vermelden voor alle zenuwpezen. :+

Long range, AWD, 18" Aero, trekhaak, blauw. Geen beperking op leveringsdatum.

Bestelling opgestuurd naar LM: 20-8-2019 (Operational Lease, Leaseplan)

[ Voor 22% gewijzigd door MrAcid op 20-08-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Dat lijkt wel het werk van een designer die geen version control kan gebruiken op zn product-files. :P

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
MrAcid schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:58:
Ik ga ook het proces in - zal mijn voortgang hier vermelden voor alle zenuwpezen. :+

Bestelling opgestuurd naar LM: 20-8-2019 (Operational Lease, Leaseplan)
Ha, dat zorgt er zometeen alleen maar voor dat ik weer jaloers word. Voor zover ik kan zien krijgt iedereen (behalve @Rambo ) zijn bevestiging van Tesla sneller dan ik.

Maar alvast gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterlcl
  • Laatst online: 07-01 22:51
Ook maar even meereageren. 16-8 besteld bij LM (van Mossel), vandaag mail van Tesla met RN code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcokeke
  • Laatst online: 10-09-2019
01-08 Bestelling
06-08 Welkom mail Tesla
07-08 RN
12-08 VIN

AWD LR, Wit, 19", Zwart interieur

Leverdatum volgens LM 15-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
BorisBoef schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Ah chill, die link werkt dus ook als je nog vast zit op de bestelling pagina. Het duurt wel heel lang voordat Tesla mijn financial lease goedkeuring heeft verwerkt. Toch fijn om te zien dat die link werkt en ik daadwerkelijk een VIN heb. Misschien wordt die verwachte leverdatum van eerste week van september dan nog gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Zou het kunnen dat de leasemaatschappijen waarbij het allemaal wat vlotter gaat, de bestellingen online doorzetten naar Tesla???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:47:

Bedankt.
Ik wacht ook sinds mid juni op een SR+ / Rood / Zwart / Aero
Gister aan te horen gekregen dat ze proberen deze maand nog een VIN te koppelen en mogelijk mid-eind september eindelijk uitleveren, fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcokeke
  • Laatst online: 10-09-2019
Rambo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:18:
Zou het kunnen dat de leasemaatschappijen waarbij het allemaal wat vlotter gaat, de bestellingen online doorzetten naar Tesla???
Ik begreep juist van onze LM dat ze de bestellingen niet online plaatsen maar middels een accountmanager van Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyw00d
Vandaag Tesla gesproken, meneer aan de telefoon noemde de versie die ik besteld hebt de "Base Performance". Dat is dus een LR AWD Performance zonder de 20" spoiler en rode remmen. Dus gewoon een LR AWD maar dan met 462pk.

Ik had die term nog niet eerder gehoord.

Update met tijdlijn:
19-06 bestelling geplaatst met direct RN en account etc (LR AWD 19" wit wit trekhaak)
29-07 kom ik er achter dat er een leveringsristrictie op zat tot 28-07
13-08 Mail naar Tesla vanuit LM met aanvraag om voorraadmodel te nemen (LR AWD P 19" wit wit trekhaak)
13-08 VIN van voorraadmodel gekoppeld
13-08 Leverings E-mail met verwachte levering tussen 19 en 26 aug
14-08 VIN verdwenen uit account
14-08 Later op die dag na wat mailen vanuit LM met Tesla VIN Van voorraadauto weer in account
15-08 Wederom VIN van voorraadauto weggehaald, mail vanuit LM naar Tesla
16-08 Maitje vanuit Tesla dat ze het gaan uitzoeken en met de vraag of het klopt dat dat de configuratie verandert is (dat klopt)
17-08 Voor de zekerheid zelf een Model 3 uit voorraad prive besteld, als backup
19-08 Mailtje vanuit Tesla met leverdatum/tijd voor volgende week voor prive bestelling
20-08 Hoop opgegeven aangezien ik nog geen VIN had al en Tesla niet te bereiken is
20-08 Mailtje naar LM of ze Tesla willen mailen om mijn eigen prive bestelling om te zetten naar LM bestelling
20-08 Mailtje vanuit Tesla dat de eerste voorraad auto nu goed gekoppeld is, configuratie is geupdate, nieuwe bestelbevestiging en aan DeliveryNL doorgegeven dat de delivery door mag gaan.

Belangrijk weetje: Blijkbaar had het er mee te maken dat de originele bestelling anders was dan de gekoppelde VIN, dan wordt deze dus automatisch weer losgekoppeld.

Nu hopen op een SMS/leveringsemail en dat ik 01-09 op vakantie kan met de auto (fingers crossed) :Y)

Prive bestelling van de week maar eens annuleren, als ik wat meer weet.

P.S. Kudo's voor Hiltermann lease, daar pakken ze alles echt snel op.

[ Voor 84% gewijzigd door Cyw00d op 20-08-2019 16:57 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
16-08 Bestelling
16-08 Welkom mail Tesla
16-08 RN
17-08 VIN

AWD Perfomance, Wit, 20", Wit interieur

Geplande leverdatum volgens eindfactuur 17-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Rambo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:18:
Zoiets vermoed ik wel gezien de verhalen over de enorme backlog aan LM-orders. Hier 12/8 bij LM besteld. Nog geen welkomsmail of RN van Tesla ontvangen. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
flrs schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:40:
[...]

Zoiets vermoed ik wel gezien de verhalen over de enorme backlog aan LM-orders. Hier 12/8 bij LM besteld. Nog geen welkomsmail of RN van Tesla ontvangen. Fingers crossed.
Het kan dat sommige leasemaatschappijen dat doen. Maar ik weet ook van andere orders die via mijn LM (Athlon) zijn gedaan die eerder afgehandeld waren (7 dagen). Dat terwijl die orders toch echt via een pdf in de mail worden gedaan.

Mijn persoonlijke vermoeden is dat Tesla een aantal mensen heeft ingezet om nieuwe orders af te handelen zodat die mensen tevreden blijven. De mensen die al lang wachten hebben gewoon pech. Die zijn toch al ontevreden (of in ieder geval mensen die het proces een beetje volgen en weten wat ze moeten verwachten. Er zijn er ook een hele hoop die gewoon een order inschieten bij de LM en dan wachten totdat ze vanzelf wat horen zoals bij andere merken meestal het geval is).

Ik denk dan ook dat als je nu je order plaatst via een LM je eerder antwoord zal krijgen dan mensen die drie vier weken geleden het gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij zou het sowieso handig zijn als iedereen hier zou vermelden:

- Wat voor soort order (directe aankoop, financial lease of operational lease)
- Welke tussenpartijen (dus welke LM in het geval van operational lease)
- Welke versie
- Welke restricties op de leverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 08:41

Erik

hehehe

MrAcid schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:12:
Volgens mij zou het sowieso handig zijn als iedereen hier zou vermelden:

- Wat voor soort order (directe aankoop, financial lease of operational lease)
- Welke tussenpartijen (dus welke LM in het geval van operational lease)
- Welke versie
- Welke restricties op de leverdatum
- Direct (m'n werkgever)
- Geen
- SR+ Wit, zwart interieur, trekhaak
- Geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Ik zie zojuist een Eindfactuur verschijnen, waarop ik lees dat volledig bedrag binnen 7 dagen voor levering betaald moet zijn. Lijkt me beetje krap voor een klant met dergelijke planning? Ik haal het in ieder geval niet meer aangezien Findio ook een deel betaald, wordt dit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:24
Wat een drama 🙈

Begin juli 2x Tesla Model 3 besteld. 1 voor mij en 1 voor Mn collega

1x zwart lr 19” trekhaak
1x grijs lr 19”

Ergens rond 20 juli een VIN in de broncode van de pagina. Mailtje dat de zwarte deze week geleverd ging worden en de grijze volgende week (so far so good)

Geen verdere communicatie meer. Even gebeld met Groningen (keurig netjes binnen 1 minuut door onze contactpersoon aldaar opgenomen). Die vertelde mij dat er aan de zwarte LR geen Vin gekoppeld was en de grijze word rond 6 september geleverd.

Zojuist even gekeken en inderdaad; vin verdwenen uit broncode. Kon ook niks vertellen over mogelijke levering.

Al met al frustrerend 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
r0bb schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:37:
Ik zie zojuist een Eindfactuur verschijnen, waarop ik lees dat volledig bedrag binnen 7 dagen voor levering betaald moet zijn. Lijkt me beetje krap voor een klant met dergelijke planning? Ik haal het in ieder geval niet meer aangezien Findio ook een deel betaald, wordt dit een probleem?
Findio gaat pas betalen als de auto is opgehaald.

Je hoeft alleen de btw en eventueel jouw deel (bedrag buiten de financiering) over te maken.

Na het tekenen van de overeenkomst bij het ophalen van de auto bij Tesla maken ze het geld over.

Volgens Findio is dat de deal die ze met Tesla hebben. Ik heb hetzelfde en kan hem aanstaande vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
r0bb schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:37:
Bovenstaand moet ik ook nog eens goed lezen.

Ik heb voor mijn eigen zaak ook financial lease, een email dat ik uiterlijk 3 dagen voor levering moet betalen en een betalingsbewijs moet hebben.

Moet Findio eerst mij betalen of doen ze dat gelijk aan/via Tesla? Mijn sales advisor die mij met de proefrit heeft geholpen heeft weer per email gezegd dat de BTW factuur pas 2 weken na levering komt..

Oh enne... Die 2000€ reservering is bij financial lease via Findio geen aanbetaling. Die krijg je 4 weken na levering pas terug.

Erg verwarrend allemaal als je je 1e zakelijke auto zo koopt >:)

31-7 besteld en vrijwel direct een RN, op 2-9 staat de leverindicatie volgens een voicemail bericht, nog geen smsjes gehad, niet zelf gekeken voor een VIN

EDIT:
ismael86 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:58:
[...]

Findio gaat pas betalen als de auto is opgehaald.

Je hoeft alleen de btw en eventueel jouw deel (bedrag buiten de financiering) over te maken.

Na het tekenen van de overeenkomst bij het ophalen van de auto bij Tesla maken ze het geld over.

Volgens Findio is dat de deal die ze met Tesla hebben. Ik heb hetzelfde en kan hem aanstaande vrijdag ophalen.
Dus als ik 12.500€ heb gekozen via Findio als aanbetaling zou ik op een gegeven moment daar een factuur van moeten zien?

Krijg ik een aparte factuur van/voor de BTW? Of betaal ik die ook van tevoren (i.t.t. wat de sales advisor heeft gezegd)

..Veel plezier met ophalen!

[ Voor 24% gewijzigd door Stef87 op 20-08-2019 18:04 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismael86
Stef87 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:00:
[...]

Bovenstaand moet ik ook nog eens goed lezen.

Ik heb voor mijn eigen zaak ook financial lease, een email dat ik uiterlijk 3 dagen voor levering moet betalen en een betalingsbewijs moet hebben.

Moet Findio eerst mij betalen of doen ze dat gelijk aan/via Tesla? Mijn sales advisor die mij met de proefrit heeft geholpen heeft weer per email gezegd dat de BTW factuur pas 2 weken na levering komt..

Oh enne... Die 2000€ reservering is bij financial lease via Findio geen aanbetaling. Die krijg je 4 weken na levering pas terug.

Erg verwarrend allemaal als je je 1e zakelijke auto zo koopt >:)

31-7 besteld en vrijwel direct een RN, op 2-9 staat de leverindicatie volgens een voicemail bericht, nog geen smsjes gehad, niet zelf gekeken voor een VIN

EDIT:

[...]

Dus als ik 12.500€ heb gekozen via Findio als aanbetaling zou ik op een gegeven moment daar een factuur van moeten zien?

Krijg ik een aparte factuur van/voor de BTW? Of betaal ik die ook van tevoren (i.t.t. wat de sales advisor heeft gezegd)
Ik had met Findio gebeld en die gaven aan dat ik de eindfactuur moet betalen maar van de eindfactuur het gefinancierde bedrag af kan halen.

Je krijgt als het goed is geen aparte factuur voor de BTW. Deze zit al in de eindfactuur verwerkt.

Wat betreft de reserveringskosten, weet je zeker dat je deze ook moet overmaken? In mijn eindfactuur van Tesla staat restant verschuldigd en daar zijn de reserveringskosten al vanaf gehaald.
Aangezien deze ook nog gereserveerd is op mijn zakelijk creditkaart.

Ik heb van het bedrag bij 'Restant verschuldigd' het gefinancierde bedrag afgehaald en dat overgemaakt naar Tesla.

[ Voor 3% gewijzigd door ismael86 op 20-08-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
In mijn geval, ook findio.
Heb ik zelf €2000,- aanbetaald en later heeft iemand van Tesla me een berekening gestuurd voor het BTW bedrag.
Ik moest het BTW bedrag - €2000,- betalen want dat hadden ze al.

Edit: ik heb helemaal nog geen factuur en haal hem de 27e op

[ Voor 13% gewijzigd door 072-PC op 20-08-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
In mijn eindfactuur staat die 2000 niet als reservering maar is afgetrokken van totaal. Deel Findio en mijn deel is ook niet gesplitst. Lekker onduidelijk dit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
072-PC schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:12:
In mijn geval, ook findio.
Heb ik zelf €2000,- aanbetaald en later heeft iemand van Tesla me een berekening gestuurd voor het BTW bedrag.
Ik moest het BTW bedrag - €2000,- betalen want dat hadden ze al.

Edit: ik heb helemaal nog geen factuur en haal hem de 27e op
Apart...
Misschien is dit bij mij anders omdat ik maar een deel heb gefinancierd? (70%)
r0bb schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:14:
In mijn eindfactuur staat die 2000 niet als reservering maar is afgetrokken van totaal. Deel Findio en mijn deel is ook niet gesplitst. Lekker onduidelijk dit haha.
Hij staat bij mij onder het kopje 'Verrekening', als negatief bedrag van 2000 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door ismael86 op 20-08-2019 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 072-PC
Ja kan in de source ook zien hoeveel € er door de financial lease partij wordt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
Lijkt een beetje of ze alles een boot/levering hebben opgeschoven. Misschien gaat er nu een boot naar een andere markt? Dat zou verklaren waarom er bij veel mensen nu het vin nr is verdwenen en bij anderen een latere datum staar..koffiedik kijken maar weer. Niks anders doen dan afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mglashouwer op 20-08-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
072-PC schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:16:
Ja kan in de source ook zien hoeveel € er door de financial lease partij wordt betaald.
Top, bij 'amountDueAtDelivery' zie ik het totaalbedrag staan waar de aanbetaling vanaf is gehaald.

Ik ga er dan toch vanuit dat ik het restant moet betalen (en het gefinancierde bedrag).

En anders morgen toch maar Findio bellen. Zou heel vervelend zijn als ik vrijdag in Tilburg de auto niet kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_G
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-03 23:14
Ook zojuist de laatste 3 van de 4 eindfacturen gehad. Inmiddels 2 kentekens bekend.
Ik wacht nog op de laatste kentekens zodat ik financial lease kan activeren (bank vereist kentekens). 3 dagen van te voren betalen ga ik sowieso niet redden lijkt het op. Levering staat gepland voor komende vrijdagmiddag. Ik ga er vanuit dat als ik betaal op woensdag of donderdag dit geen probleem is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Marcokeke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:17:
01-08 Bestelling
06-08 Welkom mail Tesla
07-08 RN
12-08 VIN

AWD LR, Wit, 19", Zwart interieur

Leverdatum volgens LM 15-09
Ik ben al weken onderweg en heb nog niets, geen RN, geen acccount. Niets!
Morgen maar weer eens bij de LM aan de bel trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 20-08-2019 19:32 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Cyw00d schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:28:

P.S. Kudo's voor Hiltermann lease, daar pakken ze alles echt snel op.
Heb dezelfde ervaring met Hiltermann Lease, Vrijdag getekend lease-contract naar Hiltermann, gisteren al Tesla email met account en RN.
Kom ik er achter dat men niet een referral code van een collega gebruikt heeft, dus even achteraan een email gestuurd. Uurtje later was de referral code gekoppeld en ziet mijn collega die in zijn Tesla account erbij staan.

Beiden toch mooi 1500 km gratis rijden :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zerotorescue
ismael86 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Top, bij 'amountDueAtDelivery' zie ik het totaalbedrag staan waar de aanbetaling vanaf is gehaald.

Ik ga er dan toch vanuit dat ik het restant moet betalen (en het gefinancierde bedrag).

En anders morgen toch maar Findio bellen. Zou heel vervelend zijn als ik vrijdag in Tilburg de auto niet kan ophalen.
Bij mij staat daar het totaalbedrag min €2038.

JSON:
1
"Payment":{"orderType":"TESLA_LEASING","preferredOrderType":"","financialProductType":"FINANCIAL_LEASE","teslaFinanceDetails":{"stipulations":[],"approvedLoanAmount":31651,"interestRate":4.1,"amountDueAtDelivery":60460,"termsInMonths":"60","financePartnerName":"Findio B.V.","financialSolutionStatus":"Open","downpaymentToLessor":20000.24,"conversationId":"a1J3a000004opIhEAI","validityStatus":"Valid","partnerBankDetails":{"name":"Findio B.V.","address":"Laarderhoogtweg 25","city":"Amsterdam","postalCode":"1101EB","countryCode":"NL","vatId":"NL819430912B01","crmAccountId":"001f100001WfrdaAAB","isPreferredPartner":true}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglashouwer
speedme schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:56:
[...]

Heb dezelfde ervaring met Hiltermann Lease, Vrijdag getekend lease-contract naar Hiltermann, gisteren al Tesla email met account en RN.
Kom ik er achter dat men niet een referral code van een collega gebruikt heeft, dus even achteraan een email gestuurd. Uurtje later was de referral code gekoppeld en ziet mijn collega die in zijn Tesla account erbij staan.

Beiden toch mooi 1500 km gratis rijden :)
Bij mij zat er ook maar een dag of 3 tussen het plaatsen vd order en het krijgen van een tesla account met RN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip

Heb je geen 'Findio Aanbetaling' mailtje gehad? Daarin stond bij mij netjes een berekening van het te betalen bedrag:

Totaalbedrag - (Aanbetaling + Financieringsbedrag findio).

Zelf heb ik nog geen eindfactuur maar heb mijn betaling op basis van die mail gedaan omdat ik op vakantie ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
mvdklip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Heb je geen 'Findio Aanbetaling' mailtje gehad? Daarin stond bij mij netjes een berekening van het te betalen bedrag:

Zelf heb ik nog geen eindfactuur maar heb mijn betaling op basis van die mail gedaan omdat ik op vakantie ging.
Het gaat bij iedereen anders dus...! Ik heb dat niet gehad.. Behoorlijk bijzonder. Ik kreeg specifiek te horen dat ik die 2.000 reservering niet mee kon berekenen in de aanbetaling en dat ik de btw factuur twee weken na levering moet voldoen..

Morgen maar eens naar Findio bellen

(Ik heb gekozen om 12.5k aan te betalen, geen idee aan wie, tesla of findio?!)

@Zerotorescue Hoe kan ik dat vinden :)? Mag evt per DM

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 20-08-2019 20:11 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ismael86
mvdklip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Hier ook geen mail gehad van Findio. Wel een eindfactuur.

Ik bel Findio morgen voor de zekerheid op, heb weinig zin in een treinrit naar Tilburg voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
In de source van https://www.tesla.com/nl_...uct-finalize?rn=RNxxxxxxx. Er staan meer velden m.b.t. de levering die eventueel interessant zijn maar die zijn waarschijnlijk leeg. Ik zit zelf nog vast op de pagina waar je de plaats van levering, inruilen, betalingsmethode en registratie moet opvoeren terwijl mijn fin. lease aanvraag al een tijd is goedgekeurd, maar ik kan daar komen met de directe link en die pagina bevestigd ook dat de aanvraag is goedgekeurd. Zal wel goed komen.

Ik verwacht bij de eindfactuur het volledige BTW bedrag + de volledige aanbetaling die ik heb doorgegeven aan Findio te moeten overmaken en later pas de €2000 euro terug te krijgen. Als ik dat fout heb dan lijkt het me een kwestie van contact opnemen met Tesla om die 2k terug te krijgen. Het zal niet verdwijnen.

Mijn eerste indicatie van levering (buiten de configurator) was de eerste week van september. Die eerste indicatie wordt niet vaak gehaald of wel? Ik ga uit dat de levering binnen 2 weken daarna zal plaatsvinden maar des te eerder des te beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Zerotorescue op 20-08-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Weet iemand of je na het bestellen van een niet-voorraad model en het zien van een gewenst voorraad model je deze nog om kunt wisselen? Of moet je dan de bestaande order annuleren en een nieuwe order plaatsen? De bestelling wordt volgende week definitief gemaakt door de leasemaatschappij, ik heb dus nog geen bevestiging ontvangen, maar ook nog geen gewenst voorraad model (Performance, black, trekhaak en 19" ipv 20" met alleen zwart ipv zwart/wit interieur) gezien op https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?redirect=no.

Heb hem pas midden/eind december nodig, wil voor de zekerheid natuurlijk goed op tijd bestellen, maar aan de andere kant misschien het lot ook nog wel een beetje tarten door af te wachten en https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?redirect=no in de gaten te houden :)

Worden overigens de leveringen naar Nederland ook vertraagd doordat men de M3 nu ook in steeds meer andere landen kan bestellen of valt dit mee door steeds verder toenemende productiecapaciteit icm met een klein stukje verzadiging in bestaande landen? Als je nu bestelt wordt er nog steeds in augustus geleverd, maar ik ga er van uit dat dit wel ineens een sprong naar bijv. oktober kan maken ipv september (ik ben op de hoogte van het overzicht van de boten, maar dat zegt niet gegarandeerd iets over de levertijd van nieuw geplaatste bestellingen).

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Als je hem nu bestelt is de kans groot dat je hem nog hebt in September. Maar na September bestellen is best wel riskant.
Ik vermoed dat er nog 4x zoveel bestellingen uit Nederland gaan komen als de bijtelling verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:06

Fioravanti

Fioravantastisch!

Was vandaag toevallig op tijd klaar in Tilburg, dus even langs de Store gereden. Kwam ondertussen nog langs Delivery én nog een andere locatie waar er tientallen stonden, indrukwekkend!

Heb bij de receptie een tijdje gesproken over de beste 'strategie'. Heb al een tijdje een RN, maar die staat op 30-11. Dat lijkt me te krap, zeker toen de medewerker bevestigde wat ik hier al een paar keer gelezen heb: vanaf dan gaan ze pas op zoek..

Hij raadde mij dan ook aan de datum restrictie eraf te laten halen, zodat delivery op tijd op zoek kan. Waarop zijn collega aanvulde dat ze sinds kort geen orders met restrictiedatums accepteren van LM's. Wat daar van waar is weet ik niet, maar ik vermoed dat het 'window of opportinity' zich begint te sluiten. Mede omdat ze aangeven dat ze nog wat mega orders verwachten van LM's die massaal op voorraad gaan inkopen.

Goed, terug naar mijn eigen case: LR AWD, Blauw, Wit, 19", FSD. Is een combi die niet zo vaak voor komt. Al krijg ik nog verrassend veel hits bij het RDW op blauwe Model 3's (2019: 1041 stuks). Al zal een kleiner deel daarvan aansluiten op mijn configuratie, je ziet ook mooi de drukte einde kwartaal:

Maand in 2019 | Aantal
1 8
2 82
3 338
4 57
5 60
6 357
7 92
8 47
Eindtotaal 1041

Dus het grote rekenen kon beginnen! Aangezien mijn huidige auto per 15-12 afloopt had ik al nagevraagd wat de boete is. Dat combinerend met het verschil in bijtelling t.o.v. nu, laat zien dat ik vanaf nu al voordeliger uit ben (over 4 jaar gerekend). Uiteraard groeit dat voordeel met het verstrijken van de maanden tot 2020.

M3 levering

Als het goed is wordt ik deze week nog teruggebeld door mijn case owner bij Tesla. Ben vooral benieuwd naar de gemiddelde levertijd van mijn config, daar heeft Delivery meer zicht op. Gemiddelde levertijd overall is nu 6 weken zeiden ze bij de receptie in Tilburg. Daarna de keuze maken om de restrictie eraf te halen, of te vervroegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fioravanti op 20-08-2019 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:23
Ik heb er nog geen moment spijt van om mijn restrictie (per 31-10) te laten verwijderen. Zou me met al deze verhalen niet eens verbazen als ik hem niet voor 31-10 ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Vanmiddag nog naar een SeC geweest want ik had geen idee of ze mijn telefoonnummer hadden. Die hadden ze blijkbaar van de LM gekregen denk ik. Ze hebben ook wat verder gekeken en mijn een indicatie levertje geven dus dat geeft wat meer zekerheid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen mocht ik mijn Tesla Model 3 Performance ophalen! Yeah! Totdat ik rond 18.00 uur een mailtje kreeg dat de Tesla nog niet is aangekomen in Tilburg. Ik mag de Tesla nu a.s. vrijdag ophalen. Ze verwachten de Tesla donderdag avond in Tilburg. Ik hoop niet dat hierdoor alle leverdata verschoven kunnen worden. Ik heb de knop omgezet en zie uit naar vrijdag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdklip
Ik heb gekozen om 12.5k aan te betalen, geen idee aan wie, tesla of findio?!
In mijn geval betaal ik die "aanbetaling" gewoon aan Tesla en is het ook eigenlijk helemaal geen aanbetaling maar een "restant". Alleen de eerste 2k zie ik als aanbetaling, daarna komt Findio over de brug met een financieringsbedrag en dan is er nog wat over dat je zelf moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Die Findio mail kwam van het Tesla delivery team en niet van Findio zelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
In omgeving den haag zie ik nu best veel model 3 rijden. Zwart wit rood blauw en zelfs een gele. Dat wordt komende kwartaal alleen maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:23
lighting_ schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:54:
In omgeving den haag zie ik nu best veel model 3 rijden. Zwart wit rood blauw en zelfs een gele. Dat wordt komende kwartaal alleen maar meer.
Ik zag zaterdag zelfs een geel/groene variant op de a44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
mvdklip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:40:
[...]

In mijn geval betaal ik die "aanbetaling" gewoon aan Tesla en is het ook eigenlijk helemaal geen aanbetaling maar een "restant". Alleen de eerste 2k zie ik als aanbetaling, daarna komt Findio over de brug met een financieringsbedrag en dan is er nog wat over dat je zelf moet betalen.
Hmmm.. Morgen ga ik bellen!

Dus die 2k in het begin zou ik in theorie van de gekozen “12.5k aanbetalen, via Findio calculator berekend” potentieel ook nog kunnen zien als 10.500€ + 2.000€?..

Dit zou wel prettig zijn, hoef ik niet 1-4 maanden op die 2k te wachten
(Ik ben echt een noob mbt zakelijk rijden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:24
Seacara schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:12:
Ter info;

Model 3 AWD LR Zwart, Zwart interieur, Aero velgen

19-07 Besteld bij LM
09-08 Welkom Mail van Tesla
16-08 Bestelbevestiging met voorlopige levering week 39 van LM
Alleen aflever restrictie van LM op 12-11 (levering dit jaar zou zonder problemen lukken volgens LM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Al Tweakers die deze week de hebben hebben opgehaald? Lees gelukkig nog niks over annuleringen. Hier nog 6 daagjes wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 072-PC
Stef87 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 00:12:
[...]

Hmmm.. Morgen ga ik bellen!

Dus die 2k in het begin zou ik in theorie van de gekozen “12.5k aanbetalen, via Findio calculator berekend” potentieel ook nog kunnen zien als 10.500€ + 2.000€?..

Dit zou wel prettig zijn, hoef ik niet 1-4 maanden op die 2k te wachten
(Ik ben echt een noob mbt zakelijk rijden..)
Ik zou ook even bellen idd.
Volgens mij betaal je €10.500,- + de BTW, de BTW krijg je weer terug in Oktober na de kwartaalaangifte van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fioravanti schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:07:
Was vandaag toevallig op tijd klaar in Tilburg, dus even langs de Store gereden. Kwam ondertussen nog langs Delivery én nog een andere locatie waar er tientallen stonden, indrukwekkend!

Heb bij de receptie een tijdje gesproken over de beste 'strategie'. Heb al een tijdje een RN, maar die staat op 30-11. Dat lijkt me te krap, zeker toen de medewerker bevestigde wat ik hier al een paar keer gelezen heb: vanaf dan gaan ze pas op zoek..

Hij raadde mij dan ook aan de datum restrictie eraf te laten halen, zodat delivery op tijd op zoek kan. Waarop zijn collega aanvulde dat ze sinds kort geen orders met restrictiedatums accepteren van LM's. Wat daar van waar is weet ik niet, maar ik vermoed dat het 'window of opportinity' zich begint te sluiten. Mede omdat ze aangeven dat ze nog wat mega orders verwachten van LM's die massaal op voorraad gaan inkopen.

Goed, terug naar mijn eigen case: LR AWD, Blauw, Wit, 19", FSD. Is een combi die niet zo vaak voor komt. Al krijg ik nog verrassend veel hits bij het RDW op blauwe Model 3's (2019: 1041 stuks). Al zal een kleiner deel daarvan aansluiten op mijn configuratie, je ziet ook mooi de drukte einde kwartaal:

Maand in 2019 | Aantal
1 8
2 82
3 338
4 57
5 60
6 357
7 92
8 47
Eindtotaal 1041

Dus het grote rekenen kon beginnen! Aangezien mijn huidige auto per 15-12 afloopt had ik al nagevraagd wat de boete is. Dat combinerend met het verschil in bijtelling t.o.v. nu, laat zien dat ik vanaf nu al voordeliger uit ben (over 4 jaar gerekend). Uiteraard groeit dat voordeel met het verstrijken van de maanden tot 2020.

[Afbeelding: M3 levering]

Als het goed is wordt ik deze week nog teruggebeld door mijn case owner bij Tesla. Ben vooral benieuwd naar de gemiddelde levertijd van mijn config, daar heeft Delivery meer zicht op. Gemiddelde levertijd overall is nu 6 weken zeiden ze bij de receptie in Tilburg. Daarna de keuze maken om de restrictie eraf te halen, of te vervroegen.
Volgens mij is de boete die je betaalt voor eerder inleveren leaseauto aftrekbaar van je reeds betaalde bijtelling in een jaar. Check dit even want dat zou toch 40%/50% schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Volgens mij is de boete die je betaalt voor eerder inleveren leaseauto aftrekbaar van je reeds betaalde bijtelling in een jaar. Check dit even want dat zou toch 40%/50% schelen.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
ismael86 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

Ik bel Findio morgen voor de zekerheid op, heb weinig zin in een treinrit naar Tilburg voor niets.
Zojuist iemand van Findio aan de lijn gehad, de 2000 euro hoeft niet overgemaakt te worden.

Het is inderdaad het volgende: Totaalbedrag - (Aanbetaling + Financieringsbedrag Findio).

Tesla schijnt ook niet moeilijk te doen, als het grootste gedeelte is overgemaakt krijg je de auto mee. Vandaar dat er anderen het bericht krijgen dat ze de BTW later mogen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Weet iemand al wat de reden is dat er VIN's veranderden/verdwenen gisteren enz?

[ Voor 8% gewijzigd door ElonDusk op 21-08-2019 09:19 ]

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelnam
  • Laatst online: 20-02-2024
veranderen? die van mij is gewoon nog weg.
ik had 5YJ3E7EB8KF456267 Blauw LR AWD Zwart 18" en trekhaak

[ Voor 42% gewijzigd door marcelnam op 21-08-2019 09:19 . Reden: vin toegevoegd ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BobOldeHampsink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 18:25
Ben nu onderweg naar Tilburg om mn M3 op te halen 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
BobOldeHampsink schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:27:
Ben nu onderweg naar Tilburg om mn M3 op te halen 💪
Heel veel plezier !

Kijk de auto goed na op gebreken en maak dan eventuele foto's.
Welk model ga je rijden ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runiyuki
  • Laatst online: 09-07 15:19
razor-x schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Ik ben nog steeds vin-loos. Val ik straks weer buiten de boot ;) Eerst niet op de Champion en nu niet op de Conductor.

Mijn grootste angst is dat ik nu weer helemaal onderaan de lijst kom te staan.
Pagina: 1 ... 27 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.