Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QS08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 14:51
naii11 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:59:
Wanneer wordt de afleveringslawine verwacht?
Vanmiddag en morgen

M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Sinds vandaag VIN ook zichtbaar in account _/-\o_
Leverafspraak 11 december.
Nog wel een oud RN....

Ondertussen heb ik ook m'n eerste referral!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Begreep van de tussenpartij, die namens Leaseplan (en andere LM's) de auto's gaat afleveren, dat het anders gaat dan normaal. Tesla zet een hele batch auto's neer welke 's ochtends door de LM gecontroleerd worden. Vanaf 12 gaan de chauffeurs rijden en tussen 12 en 17 afleveren bij de klanten. Zo kunnen ze flink wat meer afleveren dan dat iedere chauffeur zich apart voor een auto moet aanmelden, controleren etc. Vandaag en morgen gaan als het goed is de eerste batches op die manier eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik111erik
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-03 11:06
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:30:
[...]

Welke software versie? v10 al bij aflevering?
Ja, klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:06:
Begreep van de tussenpartij, die namens Leaseplan (en andere LM's) de auto's gaat afleveren, dat het anders gaat dan normaal. Tesla zet een hele batch auto's neer welke 's ochtends door de LM gecontroleerd worden. Vanaf 12 gaan de chauffeurs rijden en tussen 12 en 17 afleveren bij de klanten. Zo kunnen ze flink wat meer afleveren dan dat iedere chauffeur zich apart voor een auto moet aanmelden, controleren etc. Vandaag en morgen gaan als het goed is de eerste batches op die manier eruit.
Dit kan goed kloppen. Want Athlon levert de autos ook na 13.00 bij de klanten

Model 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miepz78
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Hoop dat ze lekker veel chauffeurs hebben (en er meer auto's komen :P)

Vriend van me krijgt 'm maandag via deze constructie. Ben benieuwd! Ik wacht nog ongeduldig op een VIN. Kramp in mijn duimen inmiddels...

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:09:
[...]

Dit kan goed kloppen. Want Athlon levert de autos ook na 13.00 bij de klanten
Enige wat jammer is, is dat ze geen tijd kunnen afgeven en ze verwachten dat je het gehele dagdeel op één plek aanwezig bent. Ze wisten zelf nog niet of ze eerst in het zuiden gaan afleveren of eerst in Amsterdam. Ben benieuwd, als hij morgen maar komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 12:01
Miepz78 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:11:
[...]

Hoop dat ze lekker veel chauffeurs hebben (en er meer auto's komen :P)

Vriend van me krijgt 'm maandag via deze constructie. Ben benieuwd! Ik wacht nog ongeduldig op een VIN. Kramp in mijn duimen inmiddels...
Een SR met RN op 4/11. Ouch. Ik hoop het voor je, maar aangezien er geen boten meer komen wordt het een 8% ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusian
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Dit is ook echt de enige kans die ik nog mogelijk acht voor de 4% dit jaar, dat Leaseplan een andere regeling heeft wat betreft aanleveren van de auto''s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
Boterham71 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:12:
[...]

Een SR met RN op 4/11. Ouch. Ik hoop het voor je, maar aangezien er geen boten meer komen wordt het een 8% ben ik bang.
Ik zal 'm eens aanpassen. De RN is van 18/10 heb ik inmiddels begrepen. De bestelling door LP van 8/10 en die zeggen nog altijd dat het goed komt. Dus ipv mijn hoop in de kiem te smoren, help me even met duimen wil je ? :>

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dof250
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:13
Svkool schreef op donderdag 5 december 2019 @ 06:49:
Die P's zijn nog onderweg mijn bestelling van eind september
Ik mag vanmiddag mijn P ophalen, dus sommige zijn er al *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fusian schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:14:
[...]

Dit is ook echt de enige kans die ik nog mogelijk acht voor de 4% dit jaar, dat Leaseplan een andere regeling heeft wat betreft aanleveren van de auto''s.
Dit betreft alleen de manier van uitleveren. Ze gaan hiermee niet meer of minder auto's op de kade in Nederland krijgen, hier is Tesla verantwoordelijk voor. Net als in september, zullen ze de laatste twee weken enorm veel auto's gaan uitleveren. Toen kregen mensen soms ook nog een dag van tevoren een SMS om op te halen. Vervelende is, mocht je het niet in 2019 halen, dan de kans groot is dat het dan pas maart 2020 wordt. Ze doen bijna niets de eerste twee maanden per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boterham71 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:12:
[...]

Hoe kom je erbij dat er geen boten meer komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miepz78
Fusian schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:14:
[...]

Voordeel van de LM's is wel: ze kunnen er 1000 tegelijk op naam knallen, hoeft toch alleen maar de Leasemaatschappij te zijn. Wie er in rijdt zal de RDW worst zijn. Dus ik hoop idd ook nog op heeeel veel tenaamstellingen in de laatste weken die evt pas in januari worden uitgeleverd aan de berijders, maar wel gewoon 4% hebben. Had mijn broer vorig jaar met zijn S. Kreeg 'm eind januari, op naam half december.

En nu weer aan het werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:18:
[...]

Hoe kom je erbij dat er geen boten meer komen?
Geen extra boten, excuus.

Het lijkt er op dat alle VIN's al uitgedeeld zijn, omdat meerdere mensen met VINdatum 27/28nov te horen hebben gekregen dat hun auto op de RCC Europe staat. Dat is de laatste boot. Daarom vrees ik voor mensen die nu nog geen VIN hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Miepz78 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:19:
[...]

Voordeel van de LM's is wel: ze kunnen er 1000 tegelijk op naam knallen, hoeft toch alleen maar de Leasemaatschappij te zijn. Wie er in rijdt zal de RDW worst zijn. Dus ik hoop idd ook nog op heeeel veel tenaamstellingen in de laatste weken die evt pas in januari worden uitgeleverd aan de berijders, maar wel gewoon 4% hebben. Had mijn broer vorig jaar met zijn S. Kreeg 'm eind januari, op naam half december.

En nu weer aan het werk :-)
Dat is al een paar keer bevestigd dat onder andere LP enorm veel auto's zelf besteld heeft. Denk ook voor de zekerheid. Mocht jouw eigen bestelling niet op tijd geleverd worden, dan krijg je er gewoon een van hun eigen batch die wel in 2019 komt, zo voldoen in ieder geval zij aan de 2019 leveringsgarantie. Jouw eigen bestelling zetten ze volgend jaar dan voor 8% wel weer aan iemand anders weg, die zullen ook populair blijven zolang de concurrentie beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Boterham71 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:21:
[...]

Het lijkt er op dat alle VIN's al uitgedeeld zijn, omdat meerdere mensen met VINdatum 27/28nov te horen hebben gekregen dat hun auto op de RCC Europe staat. Dat is de laatste boot. Daarom vrees ik voor mensen die nu nog geen VIN hebben.
Zolang er nog "snel beschikbaar" auto's op de website staan denk ik dat nog niet alles op de RCC vergeven is.. SR+'ers hebben denk ik wel pech, want als Elon slim is heeft hij de laatste weken alleen maar hoge marge LR/P's gedraaid (die gaan toch wel op)

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Markboss schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:22:
[...]

Zolang er nog "snel beschikbaar" auto's op de website staan denk ik dat nog niet alles op de RCC vergeven is.. SR+'ers hebben denk ik wel pech, want als Elon slim is heeft hij de laatste weken alleen maar hoge marge LR/P's gedraaid (die gaan toch wel op)
Ik zou als SR+er sowieso die cancelen en idd een snel beschikbaar auto nemen voor 4%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
[...]

Ik weet dat mijn SR+ op de boot onderweg is en ik heb hem uit de "snel beschikbaar" gisteren gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vraag het mij af hoor...
Vorige boten werden VIN's ook nog later gekoppeld.

Maar goed, misschien heb je gelijk.

Ik verwacht zelf dat de RCC nog uitgedeeld moet worden. Tesla medewerkers weten het ook vaak niet allemaal.
[...]

Tenzij er echt boeteclausules zijn opgesteld, zoals sommige leasemij's eerder aangaven.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

DLodder schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:04:
Nog wel een oud RN....

Heb je em ook via de LM besteld? Want ik ben wel benieuwd of het verwerken van al die referrals nou goed is gegaan of niet. Ik heb nadat ik de bestelling bij de LM heb geplaatst nog 2 referral codes naar ze gemaild (volgens Tesla was dat beste optie), maar ik zie er nog niks van terug in m'n account en ik hoor eigenlijk nog van niemand dat ze hun extra SuC tegoed al hebben gekregen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je nog geen geplande afleverdatum?
De meesten met een VIN van 26-11 hebben een geplande afleverdatum van 11 dec gehad?
Ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Svkool schreef op donderdag 5 december 2019 @ 06:49:
Die P's zijn nog onderweg mijn bestelling van eind september
Ik heb die van mij gisteren opgehaald!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mark-Hit
  • Laatst online: 07-11-2022
De dag waarvan je wist dat die zal komen.
Vanaf vandaag rij ik op elektronen.

Straks naar 020 om een sinterklaascadeau op te halen.

Ik wens voor jullie allemaal een snelle levering en daarna veel pleziere en veilige kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Ik zou optijd vertrekken.. ANWB heeft het nu al weer over monster files ivm Sinterklaas..
Mark-Hit schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:34:

Ik wens voor jullie allemaal een snelle levering en daarna veel pleziere en veilige kilometers.

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog even naar de sheet gekeken, er zijn nog zo veel bestellingen zonder VIN...
Ik geloof nooit dat alles vergeven is.

Kijk ook eens naar deze:
DLodder schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:04:
Nog wel een oud RN....

Sinds vandaag een VIN in account en 11 december afleverafspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

Sandervanp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:32:
[...]

Scriptje is gemaakt in minder tijd dan dat de meeste mensen hier op het forum doorbrengen. Leverdatum is 27 dec, dat had ik al uit betrouwbare bron vernomen.

Dank voor het aanbod, maar dat wordt een andere keer dan 👍
Nadat mijn VIN is gewijzigd wordt die van mij 25 december geleverd (gaf Tesla aan)......waarschijnlijk staan wij op de zelfde boot (?), heb jij meer info over welke boot dat is? Want dan hoef ik voorlopig geen actie te ondernemen als die op de Europe staat

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-Hit
  • Laatst online: 07-11-2022
sknnr.nl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:35:
Ik zou optijd vertrekken.. ANWB heeft het nu al weer over monster files ivm Sinterklaas..

[...]
Oeps, bedankt voor de info.
Ik ga met de trein, maar dat zal ook wel druk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:30:
[...]

Ik vraag het mij af hoor...
Vorige boten werden VIN's ook nog later gekoppeld.

Maar goed, misschien heb je gelijk.

Ik verwacht zelf dat de RCC nog uitgedeeld moet worden. Tesla medewerkers weten het ook vaak niet allemaal.
Inderdaad, denk dat wij hier de afgelopen maanden meer data hebben zitten theorycraften dan de gemiddelde Tesla medewerker. >:)

Net nog even met Alphabet gebeld om het plan een "snel beschikbare" LR RWD te bestellen en deze door Alphabet over te laten nemen te bespreken...blijkt dat de leasebedragen alweer omhoog gegaan zijn (+/- €30 p/m bij operational 35k/4jr) dus dan past de LR RWD ook niet meer |:( max 1016 budget :X
Daarnaast vertelde de Alphabet medewerker dat er nu met de "snel beschikbare" modellen en overnemen RN ook wel een risicootje aanzit aangezien ze nu wat meer 'foutjes' tegenkomen van Tesla. :|
Dus als je dit jaar wel een levering hebt, weet welk risico je loopt (ik doe het niet meer en wacht nu netjes af op leverSMS) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:32:
[...]

De meesten met een VIN van 26-11 hebben een geplande afleverdatum van 11 dec gehad?
Ik ook.
Geplande afleverdatum die je per mail krijgt, na VIN in source, zegt niets. Dit betekent meer dat hij om en nabij die datum in Zeebrugge en/of Amsterdam staat. Bij mij was dat eind november ergens volgens die mail en leveren is 6-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:36:
[...]

Kijk ook eens naar deze:

[...]

Afleverafspraak per SMS? Want die leverdata via mail kloppen niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
Boterham71 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:23:
[...]

Ik zou als SR+er sowieso die cancelen en idd een snel beschikbaar auto nemen voor 4%...
Helaas voor mij financieel niet haalbaar. Een LR kost gauw 10K meer, is dus ook deels 22% bijtelling en hoger leasebedrag. Ik heb destijds expliciet gevraagd of ik een specifieke config moest kiezen om zeker te zijn van levering. Hoefde allemaal niet. Dus ik zou er wel van balen als nu blijkt dat die wél had uitgemaakt.

Als het niet lukt met 4% heeft Leaseplan een klantje minder. En rijd ik voorlopig nog geen tesla. Dan ga ik mijn laadpaal verhuren tegen een gunstig stroomtarief. En zo sparen voor een dan hopelijk goedkopere SR+ omdat ze de prijzen omlaag gooien. Ofzo. Maar ik denk daar liever niet over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Sandervanp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:07:
[...]

Dat klopt, maar wel op de catalogusprijs. En dus een van de criteria om te gebruiken bij het filteren
Fair enough, is inderdaad iets om mee te nemen met de dataset van RDW.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NightHawk4 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:37:
[...]

Inderdaad, denk dat wij hier de afgelopen maanden meer data hebben zitten theorycraften dan de gemiddelde Tesla medewerker. >:)

Net nog even met Alphabet gebeld om het plan een "snel beschikbare" LR RWD te bestellen en deze door Alphabet over te laten nemen te bespreken...blijkt dat de leasebedragen alweer omhoog gegaan zijn (+/- €30 p/m bij operational 35k/4jr) dus dan past de LR RWD ook niet meer |:( max 1016 budget :X
Daarnaast vertelde de Alphabet medewerker dat er nu met de "snel beschikbare" modellen en overnemen RN ook wel een risicootje aanzit aangezien ze nu wat meer 'foutjes' tegenkomen van Tesla. :|
Dus als je dit jaar wel een levering hebt, weet welk risico je loopt (ik doe het niet meer en wacht nu netjes af op leverSMS) ;w
Dat is niet heel raar met huidige aantallen.
Dit heeft invloed op restwaarde en dus de leaseprijs.
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:39:
[...]

Moet je aan @DLodder vragen :+
Miepz78 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:39:
Helaas voor mij financieel niet haalbaar. Een LR kost gauw 10K meer, is dus ook deels 22% bijtelling en hoger leasebedrag. Ik heb destijds expliciet gevraagd of ik een specifieke config moest kiezen om zeker te zijn van levering. Hoefde allemaal niet. Dus ik zou er wel van balen als nu blijkt dat die wél had uitgemaakt.

Als het niet lukt met 4% heeft Leaseplan een klantje minder. En rijd ik voorlopig nog geen tesla. Dan ga ik mijn laadpaal verhuren tegen een gunstig stroomtarief. En zo sparen voor een dan hopelijk goedkopere SR+ omdat ze de prijzen omlaag gooien. Ofzo. Maar ik denk daar liever niet over na.
Houdt contact met LEaseplan even warm, die hebben ook nog wel een buffertje besteld voor mensen die buiten de boot dreigen te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
@Miepz78 Dat is wel zuur, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miepz78 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:39:
[...]

Begrijp niet helemaal waarom mensen 'm bij 8% gaan laten staan. Ja het kost je, inlusief de 22% boven 45k, misschien 100 netto meer. Maar alsnog by far de goedkoopste optie. Wat wil je anders gaan rijden wat enigzins vergelijkbaar is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

We trekken hier echt al conclusies die je nog niet kunt trekken. Stop eens met elkaar gek te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:36:
[...]

Kijk ook eens naar deze:

[...]

Hij heeft hem zichtbaar, als in, niet alleen in source. Je bent te lang weggeweest uit dit topic, ouwe ik-rij-al-een-tijdje-in-mijn-model-3 rakker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:42:
[...]

We trekken hier echt al conclusies die je nog niet kunt trekken. Stop eens met elkaar gek te maken!
8/10 besteld en nog geen VIN is gewoon zuur, de kans op een goede afloop is kleiner dan als je wel een VIN had gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:32:
[...]

Ik ook.
Via de telefoon zei meneer wel dat hij aankomt op 10 dec en vanaf 11 dec in principe leverbaar zou moeten zijn, maar dat dat nog niet zeker is. Verder nog geen enkel bericht vanuit Tesla / LM gehad, alle info tot nu toe heb ik gekregen door zelf te bellen... Ben benieuwd of ik volgende week ineens een belletje krijg: "u mag hem morgen komen ophalen" :P

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:32:
[...]

Ik heb die van mij gisteren opgehaald!
En, grijze velgen? Foto’s..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdink
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2023
NightHawk4 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde voorgesteld bij Alphabet, maar dan om een LR AWD+Trekhaak te regelen. Dat werd me ook afgeraden. Ik begrijp van Alphabet dat er soms zelfs compleet verkeerd configuraties worden geleverd. Dus ik hoop op een P White/Zw + FSD + TH en dan wel dit jaar voor de prijs van de LR AWD. Of vraag ik nu teveel _/-\o_

LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Mdink schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde voorgesteld bij Alphabet, maar dan om een LR AWD+Trekhaak te regelen. Dat werd me ook afgeraden. Ik begrijp van Alphabet dat er soms zelfs compleet verkeerd configuraties worden geleverd. Dus ik hoop op een P White/Zw + FSD + TH en dan wel dit jaar voor de prijs van de LR AWD. Of vraag ik nu teveel _/-\o_
Alles behalve een porno interieur is een upgrade voor mij, dan knutsel ik de lijmresten er zelf wel af als er een AWD onder zit O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

[...]

Tijd voor "Het grote Tesla Speculatie topic" :+

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miepz78
[...]

Begrijp niet helemaal waarom mensen 'm bij 8% gaan laten staan. Ja het kost je, inlusief de 22% boven 45k, misschien 100 netto meer. Maar alsnog by far de goedkoopste optie. Wat wil je anders gaan rijden wat enigzins vergelijkbaar is?
Mijn huidige autootje. Totdat die uit elkaar valt - hopelijk zijn tegen die tijd de prijzen gezakt of is de eerste waterstofauto een feit.

ZZP'er he? Wordt mijn eerste eigen leaseauto. En 100 euro netto per maand meer.... ja dat dus :)

En ik heb al een naam... dus ik wil niet uit de droom wakker worden!

Mijn leaseplan friend bel ik idd braaf wekelijks, soms bijna dagelijks :D Vind 'ie gelukkig prima en is heel gezellig. Vooralsnog heeft het nog geen auto opgeleverd. En krijg ik slechts huilbuien als ik op de snelweg weer eens gesandwiched wordt tussen twee witte 3's. Of zoals vanochtend op de parkeerplaats bij school: mijn config met kenteken G-xxx-PF... Die heb 'm dus wél net.

Ik voel me gewoon even heel zielig zo op Sinterklaas. Voel me een beetje.... ElonDusk! Maarr, daar is het wel goedgekomen, dus we hebben hoop!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijkbaar in welk opzicht?
Qua ruimte had ik beter ene Focus station kunnen rijden...

Qua snelheid voldeed mijn Volvo PHEV prima. De LR is een seconde sneller, leuk, maar verre van noodzakelijk.

De afwerking is echt stukken minder in de Model 3.

In eerste instantie viel mij het 100% mee, voelt allemaal prima aan en beter dan Focus oid. Alleen nu na 3 weken de tweede serviceafspraak gemaakt voor kwaliteits dingetjes. Begon met een bumper die gewoon niet netjes zit en nu een omgebogen stoelbedieningsknop.

Tuurlijk rijdt het erg goed en snel, maar ik vind hem absoluut zijn €63k niet waard. In de lease, tegen de huidige bijtelling: prima! Zou het zo weer doen.
Tegen hogere bijtelling moet ik er echt even over nadenken en privé zou ik hem nooit kopen.

Ik hoop dat het bij deze "kleine" puntjes blijft. Maar de hele ervaring met Tesla komt een beetje amateuristisch over. Als een bumper niet lekker zit en je gaat er met een ijzeren schroevendraaier tussen wroeten... Tja... Wat zal ik zeggen... Ik ben blij dat het niet mijn auto is. ;)

Maar het rijdt wel lekker, dat dan weer wel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Mark-Hit schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:34:

Ook ik ga over een klein uurtje vertrekken richting Amsterdam om mijn auto op te halen.

Succes iedereen en ik hoop dat jullie ook binnenkort de auto in ontvangst mogen nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boterham71 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:42:
[...]

Hij heeft hem zichtbaar, als in, niet alleen in source. Je bent te lang weggeweest uit dit topic, ouwe ik-rij-al-een-tijdje-in-mijn-model-3 rakker. :+
Sorry, dacht ik kom weer een keertje buurten, kijken wie er nog van de "oude garde" aan het wachten zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:48:
[...]

Vergelijkbaar in welk opzicht?
Qua ruimte had ik beter ene Focus station kunnen rijden...

Qua snelheid voldeed mijn Volvo PHEV prima. De LR is een seconde sneller, leuk, maar verre van noodzakelijk.

De afwerking is echt stukken minder in de Model 3.

In eerste instantie viel mij het 100% mee, voelt allemaal prima aan en beter dan Focus oid. Alleen nu na 3 weken de tweede serviceafspraak gemaakt voor kwaliteits dingetjes. Begon met een bumper die gewoon niet netjes zit en nu een omgebogen stoelbedieningsknop.

Tuurlijk rijdt het erg goed en snel, maar ik vind hem absoluut zijn €63k niet waard. In de lease, tegen de huidige bijtelling: prima! Zou het zo weer doen.
Tegen hogere bijtelling moet ik er echt even over nadenken en privé zou ik hem nooit kopen.

Ik hoop dat het bij deze "kleine" puntjes blijft. Maar de hele ervaring met Tesla komt een beetje amateuristisch over. Als een bumper niet lekker zit en je gaat er met een ijzeren schroevendraaier tussen wroeten... Tja... Wat zal ik zeggen... Ik ben blij dat het niet mijn auto is. ;)

Maar het rijdt wel lekker, dat dan weer wel...
Geloof direct dat de auto geen 63k waard is gezien alle verhalen. Echter als lease, is het veruit de beste deal, en volgend jaar grotendeels ook nog. Een Ford Focus station betaal je volgend jaar ook nog het dubbele aan bijtelling voor. Een Volvo PHEV is niet meer verkrijgbaar met lage bijtelling. Er zijn ook volgend jaar gewoon geen echt interessante andere opties die op korte termijn leverbaar zijn.

Probleem is volgens mij dat heel veel mensen de Model 3 hebben gekozen met flinke eigen bijdrage. Alleen met 4% komt dit onder aan de streep nog uit, wanneer je eigen bijdrage aftrekt. Met 8% niet meer, kun je net zo goed weer een 3-serie pakken. Dat verklaart ook dat er mensen vanuit een Ford Focus nu overstappen naar een Model 3 maar ook mensen die nu een 3-serie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:44:
[...]

En, grijze velgen? Foto’s..??
Geen foto's maar wel de grijze velgen, vind dat normaal een beetje tokkie maar moet zeggen dat ik er toch wel blij mee ben.

Oplevering was ok(ish).
- Ophaaltijd was 17:00, na tenaamstelling kon ik om ongeveer 17:45 mijn auto opzoeken. Het was al volledig donker dus kon de lak slecht controleren. Gelukkig bestaat er iets als 160km garantie, komt erop neer dat je die eerste 160km nog schades kan doorgeven.
- Toen vond ik een verfrommeld papiertje waarop stond dat hij teruggestuurd moest worden voor een paintrepair. Kan geen oneffenheden ontdekken dus lijkt goed te zijn gegaan. Senior medewerkers daar weten in ieder geval niks van individuele auto's, dus geen idee of er uberhaubt iets is gespoten.
- Ik vond een stuk zwart piepschuim op de achterbank, dit bleek ergens onder de achterbank te horen. Werd geinstalleerd door een medewerker.
- Mattenset lag nog ingepakt in de kofferbak, behoort in de auto te liggen aldus de medewerker.
- Vanochtend vond ik een plastic kapje van ongeveer 10 bij 10 centimer. Geen idee waar deze hoort.

Afmontage was dus niet 100%

Rijden is natuurlijk top, lekker rap en grappige gimmicks (waar ik nu alweer op uitgekeken ben maar ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

[...]

Een Youngtimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:39:
[...]

14-11 besteld voorraad model P Wit
(Je krijgt direct RN en VIN in source)

3-12 SMS voor levering 11-12
5-12 VIN op accountpagina zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Was ook mijn plan maar onder aan de streep is mijn m3p goedkoper dan de cls500 die ik al prive reed. (bij 25.000km per jaar). Dus mocht je nog interesse hebben in een lekkere 8 cilinder kan je me dm'en. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:56:
[...]

Geloof direct dat de auto geen 63k waard is gezien alle verhalen. Echter als lease, is het veruit de beste deal, en volgend jaar grotendeels ook nog. Een Ford Focus station betaal je volgend jaar ook nog het dubbele aan bijtelling voor. Een Volvo PHEV is niet meer verkrijgbaar met lage bijtelling. Er zijn ook volgend jaar gewoon geen echt interessante andere opties die op korte termijn leverbaar zijn.

Probleem is volgens mij dat heel veel mensen de Model 3 hebben gekozen met flinke eigen bijdrage. Alleen met 4% komt dit onder aan de streep nog uit, wanneer je eigen bijdrage aftrekt. Met 8% niet meer, kun je net zo goed weer een 3-serie pakken. Dat verklaart ook dat er mensen vanuit een Ford Focus nu overstappen naar een Model 3 maar ook mensen die nu een 3-serie rijden.
Ook als je hem wel koopt als ZZP/BV etc is het ook goede deal, btw eraf, MIA eraf zit je al rond de €40.000,- afschrijven zo hoog mogelijk en als je hem over 4 of 5 jaar inruilt op iets anders heb je bijna 100% zeker boekwinst en goedkoop gereden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
[...]

Een prive auto en dan gewoon 19 c/km aan je eigen zaak declareren :) Dat is voordeliger dan een zakelijke Tesla rijden. Alleen vanwege de zakelijke Tesla kon ik de zonnepanelen ook op de zaak gooien waardoor de terugverdientijd gehalveerd werd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

2

Malt007 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:01:
[...]

Was ook mijn plan maar onder aan de streep is mijn m3p goedkoper dan de cls500 die ik al prive reed. (bij 25.000km per jaar). Dus mocht je nog interesse hebben in een lekkere 8 cilinder kan je me dm'en. :P
Ghehe wellicht dus als Tesla geen van de 2 model 3’s die ik nu in bestelling heb staan op tijd levert :) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:00:
[...]

Geen foto's maar wel de grijze velgen, vind dat normaal een beetje tokkie maar moet zeggen dat ik er toch wel blij mee ben.

Oplevering was ok(ish).
- Ophaaltijd was 17:00, na tenaamstelling kon ik om ongeveer 17:45 mijn auto opzoeken. Het was al volledig donker dus kon de lak slecht controleren. Gelukkig bestaat er iets als 160km garantie, komt erop neer dat je die eerste 160km nog schades kan doorgeven.
- Toen vond ik een verfrommeld papiertje waarop stond dat hij teruggestuurd moest worden voor een paintrepair. Kan geen oneffenheden ontdekken dus lijkt goed te zijn gegaan. Senior medewerkers daar weten in ieder geval niks van individuele auto's, dus geen idee of er uberhaubt iets is gespoten.
- Ik vond een stuk zwart piepschuim op de achterbank, dit bleek ergens onder de achterbank te horen. Werd geinstalleerd door een medewerker.
- Mattenset lag nog ingepakt in de kofferbak, behoort in de auto te liggen aldus de medewerker.
- Vanochtend vond ik een plastic kapje van ongeveer 10 bij 10 centimer. Geen idee waar deze hoort.

Afmontage was dus niet 100%

Rijden is natuurlijk top, lekker rap en grappige gimmicks (waar ik nu alweer op uitgekeken ben maar ok).
Dank voor je reactie en veel plezier met je P gewenst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 13:29
Gasten bij de Tesla zijn slecht te bereikem, om de 5min word ik van de lijn gegooid.... :S

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
Het is hier geen chatkanaal, dus reacties met alleen "lol" zijn niet de bedoeling.

[ Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 05-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommie84
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2021
pirke schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:02:
[...]

Een prive auto en dan gewoon 19 c/km aan je eigen zaak declareren :) Dat is voordeliger dan een zakelijke Tesla rijden. Alleen vanwege de zakelijke Tesla kon ik de zonnepanelen ook op de zaak gooien waardoor de terugverdientijd gehalveerd werd... :)
Hoe heb je de zonnepanelen aangevraagd/geregeld? Is daar een regeling voor?

M3 - LR AWD | Black | Black | 19" | Besteld: 25/07 | Restrictie 01-10 | RN: 01/08 | VIN: 05/11 | SMS: 29-11 | Levering 06-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Ik ga vandaag nog eens bellen voor VIN, als er niets is nog eens boos worden en contact opnemen met Athlon. Begint nu wel irritant te worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
thommie84 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:14:
[...]

Hoe heb je de zonnepanelen aangevraagd/geregeld? Is daar een regeling voor?
Gewoon kopen, laten installeren en de factuur in de boekhouding stoppen... bij een eenmanszaak is het niet moeilijker dan dit. Dan krijg je kleinschaligheidsinvesteringsaftrek en je mag ze afschrijven. Stroom die je te veel opwekt haal je naar prive tegen 5 cent / kWh (ex btw), zoals je alle goederen tegen kostprijs naar prive mag halen. Daarna kun je de prive stroom gebruiken of doorverkopen aan de netleverancier a 22 cent / kWh :) Kostprijs is totale aanschafkosten gedeeld door totale verwachte opbrengst panelen, komt ongeveer op 5 cent uit.

De panelen dien je wel in 10 jaar af te schrijven ipv 5 jaar, gebaseerd op jurisprudentie die ik daar ooit over gevonden had.

De enige eis is dat je een MID gekeurde kWh meter tussen je zonnepanelen en de meterkast zet, zodat je precies kunt meten hoeveel stroom er opgewekt is. In of voor je laadpaal dient dan ook een MID gekeurde kWh meter te zitten zodat je precies kunt meten hoeveel er naar de auto gaat. Het verschil haal je dus naar prive. Minimaal 10% van de opgewekte stroom moet je zakelijk gebruiken en dan kun je de zonnepanelen zakelijk boeken. Met een elektrische auto moet dat wel lukken. We hebben nu 40 x 300wp liggen, een lichte overproductie op jaarbasis :)

En als je over 5 a 10 jaar geen zakelijke elektrische auto rijdt heb je ook geen zakelijk doel meer voor de panelen en ben je verplicht om de panelen (als ze afgeschreven en terugverdiend zijn) naar prive te halen... de opgewekte stroom is dan direct netto prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurinho123
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 23:26
Ik heb net even gebeld over de aflevering van mijn tesla aankomende zaterdag 7 december om 12:00u omdat er nog geen kenteken bekend is. Kreeg een vriendelijke tesla medewerker aan de lijn die aangaf dat er nog geen kenteken bekend was en ze haar collega ging vragen hoever hij was met het koppelen van kentekens aan VIN's... Ben benieuwd of dit wel opgelost is voor a.s. Zaterdag anders heb ik een probleem.

M3/SR+/White/zwart/19inch/Besteld:17-9/RN:18-9/VIN:8-11/SMS:29-11/Levering:7-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Gebeld en heb me VIN opgestuurd gekregen. Hij staat inmiddels al in belgie had ik begrepen :) Dus dat gaat allemaal vrij rap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strigix
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-07-2024
Zijn er nog meer mensen die op 26-11 in de source een VIN hebben gekregen, maar nog geen SMSje of iets?
Tot zo ver nog geen medewerker aan de lijn gekregen.

(SR+/PW/zwart/aero)

EDIT: Blijkbaar is de excel link geblokkeerd op m'n werklaptop.

[ Voor 21% gewijzigd door Strigix op 05-12-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Volgens de excel lijst zijn er nog 20 van de 35 zonder SMS.
Strigix schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:24:
Zijn er nog meer mensen die op 26-11 in de source een VIN hebben gekregen, maar nog geen SMSje of iets?

(SR+/PW/zwart/aero)

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51

(SR+/PW/zwart/aero)
23/11 hebben niet eens een sms gekregen

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Glovis Sirius is er bijna!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vyWG77iLCUdyHiU1Oq0tJtQc/full.png

De Autopride is nu Zeebrugge.
Glovis Sirius: Zeebrugge - 2019-12-05 12:00. Vertrek is gepland op 07/12/2019 - 08:00
Dong-A Glaucos: Zeebrugge - 2019-12-10 05:00
RCC Europe: Panamakanaal - 2019-12-07 05:00 (lokale tijd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Devster schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:26:
De Glovis Sirius is er bijna!

[Afbeelding]

De Autopride is nu Zeebrugge.
Glovis Sirius: Zeebrugge - 2019-12-05 12:00. Vertrek is gepland op 07/12/2019 - 08:00
Dong-A Glaucos: Zeebrugge - 2019-12-10 05:00
RCC Europe: Panamakanaal - 2019-12-07 05:00 (lokale tijd)
Als er nog VIN's in Zeebrugge worden uitgedeeld dan zou dat mogelijk later vandaag al beginnen. We gaan het zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

macedon schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:25:
[...]
23/11 hebben niet eens een sms gekregen
Met name de SR+ van de 19/11 VIN-wave hebben nog geen SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(SR+/PW/zwart/aero)
Hier hetzelfde. VIN van 26-11. Kenteken telefonisch gekregen G-XXX-TL.
De eerste verwachte leverdatum was 11 dec. Ik heb net gebeld en de verwachte leverdatum is nu 17 dec. Rustig wachten op telefoontje of SMS, zei de vriendelijke dame aan de telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strigix
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-07-2024
Bedankt voor je reactie!
Ik zal nog geduldig wachten.
Blijkbaar is de excel geblokkeerd op m'n werk netwerk/laptop.
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:28:
[...]

Hier hetzelfde. VIN van 26-11. Kenteken telefonisch gekregen G-XXX-TL.
De eerste verwachte leverdatum was 11 dec. Ik heb net gebeld en de verwachte leverdatum is nu 17 dec. Rustig wachten op telefoontje of SMS, zei de vriendelijke dame aan de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommie84
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2021
pirke schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:23:
[...]

Gewoon kopen, laten installeren en de factuur in de boekhouding stoppen... bij een eenmanszaak is het niet moeilijker dan dit. Dan krijg je kleinschaligheidsinvesteringsaftrek en je mag ze afschrijven. Stroom die je te veel opwekt haal je naar prive tegen 5 cent / kWh (ex btw), zoals je alle goederen tegen kostprijs naar prive mag halen. Daarna kun je de prive stroom gebruiken of doorverkopen aan de netleverancier a 22 cent / kWh :) Kostprijs is totale aanschafkosten gedeeld door totale verwachte opbrengst panelen, komt ongeveer op 5 cent uit.

De panelen dien je wel in 10 jaar af te schrijven ipv 5 jaar, gebaseerd op jurisprudentie die ik daar ooit over gevonden had.

De enige eis is dat je een MID gekeurde kWh meter tussen je zonnepanelen en de meterkast zet, zodat je precies kunt meten hoeveel stroom er opgewekt is. In of voor je laadpaal dient dan ook een MID gekeurde kWh meter te zitten zodat je precies kunt meten hoeveel er naar de auto gaat. Het verschil haal je dus naar prive. Minimaal 10% van de opgewekte stroom moet je zakelijk gebruiken en dan kun je de zonnepanelen zakelijk boeken. Met een elektrische auto moet dat wel lukken. We hebben nu 40 x 300wp liggen, een lichte overproductie op jaarbasis :)

En als je over 5 a 10 jaar geen zakelijke elektrische auto rijdt heb je ook geen zakelijk doel meer voor de panelen en ben je verplicht om de panelen (als ze afgeschreven en terugverdiend zijn) naar prive te halen... de opgewekte stroom is dan direct netto prive.
Wauw ok! Thanks voor de uitleg. Mijn paal heeft al een aparte meter, dus dat is dan al geregeld. Ik heb nu al 6 panelen, maar kan er dus wel een paar extra plaatsen op de zaak.

M3 - LR AWD | Black | Black | 19" | Besteld: 25/07 | Restrictie 01-10 | RN: 01/08 | VIN: 05/11 | SMS: 29-11 | Levering 06-12

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 22:07
In de trein naar Sloterdijk THE SUSPENSE...😅

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdl1987
  • Laatst online: 08-01-2021
Devster schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:28:
[...]

Met name de SR+ van de 19/11 VIN-wave hebben nog geen SMS.
Ik heb een LR en ook nog geen sms (VIN op 20/11)

LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Miepz78 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:48:
[...]

Mijn huidige autootje. Totdat die uit elkaar valt - hopelijk zijn tegen die tijd de prijzen gezakt of is de eerste waterstofauto een feit.

ZZP'er he? Wordt mijn eerste eigen leaseauto. En 100 euro netto per maand meer.... ja dat dus :)

En ik heb al een naam... dus ik wil niet uit de droom wakker worden!

Mijn leaseplan friend bel ik idd braaf wekelijks, soms bijna dagelijks :D Vind 'ie gelukkig prima en is heel gezellig. Vooralsnog heeft het nog geen auto opgeleverd. En krijg ik slechts huilbuien als ik op de snelweg weer eens gesandwiched wordt tussen twee witte 3's. Of zoals vanochtend op de parkeerplaats bij school: mijn config met kenteken G-xxx-PF... Die heb 'm dus wél net.

Ik voel me gewoon even heel zielig zo op Sinterklaas. Voel me een beetje.... ElonDusk! Maarr, daar is het wel goedgekomen, dus we hebben hoop!!! _/-\o_
Leaseplan gaat je VIN niet eens zo snel zien heb ik gemerkt. Die weten daar nagenoeg niets over, ik zou je daarom adviseren om Tesla te bellen en aan de hand van je RN nummer meer te weten te komen.
Of gewoon rustig afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik krijg geen contact met Tesla via 013 nummer. Na bandje wordt verbinding verbroken (zowel bij optie 1 en 2). Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Teslalrp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:38:
Ik krijg geen contact met Tesla via 013 nummer. Na bandje wordt verbinding verbroken (zowel bij optie 1 en 2). Meer mensen hier last van?
Yes. Kwam naar drie keer bellen wel er door heen. Is net als vroeger van de bel spelletjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Teslalrp schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:38:
Ik weet niet welk 013 nummer je belt, maar info over leveringen is bij mij optie 3

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• octoheid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:07
Ik mocht gister de Tesla ophalen. Het is gelukt en ging best soepel.

Hier de fotos:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik mocht me om 11 uur melden, dat is iets later geworden ivm de drukte voor de Tesla shuttle.
Ik merkte wel dat het na 11 uur heel veel drukker werd.

Ik heb met een power of attorny de RDW tenaamstelling mee gekregen, en te horen gekregen dat de auto in vak 3 stond. Moest buiten maar vragen waar dat was.
Gedaan en na 5 minuten zoeken in de lange rij die vak 3 bleek te zijn, uiteindelijk gevonden.

Ik heb geen gekke dingen ontdekt, geen rare spleten tussen panelen etc. Lak lijkt allemaal prima.
Alleen echt schoon is hij niet.

Het rijd wel echt super, zelfs met dit koude weer (gepland vertrek = auto lekker warm bij instappen).

Edit: Owja, het instappen op het Orlyplein is echt een super hint.

[ Voor 4% gewijzigd door octoheid op 05-12-2019 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdL75
  • Laatst online: 22-12-2022
:Y

(SR+/PW/zwart/aero)

EDIT: Blijkbaar moet ik m'n excel updaten.

SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
octoheid schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:40:
Ik mocht gister de Tesla ophalen. Het is gelukt en ging best soepel.

Hier de fotos:

***members only***

Ik mocht me om 11 uur melden, dat is iets later geworden ivm de drukte voor de Tesla shuttle.
Ik merkte wel dat het na 11 uur heel veel drukker werd.

Ik heb met een power of attorny de RDW tenaamstelling mee gekregen, en te horen gekregen dat de auto in vak 3 stond. Moest buiten maar vragen waar dat was.
Gedaan en na 5 minuten zoeken in de lange rij die vak 3 bleek te zijn, uiteindelijk gevonden.

Ik heb geen gekke dingen ontdekt, geen rare spleten tussen panelen etc. Lak lijkt allemaal prima.
Alleen echt schoon is hij niet.

Het rijd wel echt super, zelfs met dit koude weer (gepland vertrek = auto lekker warm bij instappen).

Edit: Owja, het instappen op het Orlyplein is echt een super hint.
Have fun en veel veilige km's gewenst! (y)
Dat de auto's niet schoon zijn lees ik nu wel regelmatig hier.

Leuk om de foto's even te zien, ik zie voornamelijk G-***-PH kentekens op jouw foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
jheerink14 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:01:
[...]

Ook als je hem wel koopt als ZZP/BV etc is het ook goede deal, btw eraf, MIA eraf zit je al rond de €40.000,- afschrijven zo hoog mogelijk en als je hem over 4 of 5 jaar inruilt op iets anders heb je bijna 100% zeker boekwinst en goedkoop gereden .
Heb zelf een BV en heb dit in excel proberen rond te rekenen. Maar het zelf kopen kwam duurder uit dan operational Lease, gek genoeg.

Zat hem vooral in de afschrijving in 5 jaar. Een LR staat dan nog voor E21k ex btw in de boeken. Als er dan 15k 2dehandjes op de markt komen, geloof ik niet dat je er nog (21k + 21%btw= ) E25k voor krijgt.

Ook denk ik dat de LM de verzekering veel goedkoper inkoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:02

killercow

eth0

pirke schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:02:
[...]

Je kunt natuurlijk ook thuis laden, en dan nog steeds 19c per km afrekenen duurder kun je je extra stroom niet verkopen ;)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick1979
  • Laatst online: 31-07-2023
Net even gebeld met Tesla op het 013 nummer en kwam er meteen doorheen. Hij wist me met zekerheid te vertellen dat als je nu nog geen Vin hebt voor een SR+, je deze dit jaar niet meer geleverd krijgt omdat deze volledig zijn vergeven voor 2019. Hij vroeg nog even aan een collega wanneer ze dan weer komen, in januari geen boot meer met SR+ voor Nederland, dus op z'n vroegst februari 2020. Soms wordt er nog een enkele Vin gekoppeld voor een geannuleerde of "verdwaalde" SR+ maar daar reken ik niet echt meer op. Zo dus maar even bellen voor winterbanden op mijn huidige leasauto. Geen goed nieuws maar wel eindelijk wat duidelijkheid zodat ik niet meer hoef te controleren op een vin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
VIN 23/11, LR AWD Wit/Wit/Aero. Nog geen SMS gehad.

Net gebeld, eergisteren konden ze me nog niets vertellen over enige indicatie leverdatum, nu meer. Volgens mail levering 8-15 december, maar de jongen zei nu dat hij gepland staat voor 17 december en dat hij op de Glovis Sirius staat. Ook wist hij te melden dat kentekens al op de boot worden gekoppeld (ik weet alleen niet waar ik dit dan zou moeten zien, mijn RDW?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
Al 3 keer geprobeerd om te bellen. Ze nemen het gewoon niet op. Ik probeer nog een keer eind van de middag.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Nick1979 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:49:
Net even gebeld met Tesla op het 013 nummer en kwam er meteen doorheen. Hij wist me met zekerheid te vertellen dat als je nu nog geen Vin hebt voor een SR+, je deze dit jaar niet meer geleverd krijgt omdat deze volledig zijn vergeven voor 2019. Hij vroeg nog even aan een collega wanneer ze dan weer komen, in januari geen boot meer met SR+ voor Nederland, dus op z'n vroegst februari 2020. Soms wordt er nog een enkele Vin gekoppeld voor een geannuleerde of "verdwaalde" SR+ maar daar reken ik niet echt meer op. Zo dus maar even bellen voor winterbanden op mijn huidige leasauto. Geen goed nieuws maar wel eindelijk wat duidelijkheid zodat ik niet meer hoef te controleren op een vin ;)
Met de eerdere berichten dat het waarschijnlijk geen zin heeft om een LR uit snel beschikbaar te vissen, zijn de meeste dus gewoon de lul. Lekker dan.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Faddermakker schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:54:
[...]

Met de eerdere berichten dat het waarschijnlijk geen zin heeft om een LR uit snel beschikbaar te vissen, zijn de meeste dus gewoon de lul. Lekker dan.
Dat verhaal over snel beschikbaar is niet bevestigd. Lijkt mij meer dan logisch dat die gewoon op een boot staan die onderweg zijn en dus voor eind van t jaar aankomen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• octoheid
Novadecasa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:46:
[...]

Have fun en veel veilige km's gewenst! (y)
Dat de auto's niet schoon zijn lees ik nu wel regelmatig hier.

Leuk om de foto's even te zien, ik zie voornamelijk G-***-PH kentekens op jouw foto's.
Ik heb ook een G-6**-PH.
En ik zag er bij de SuperCharger in Badhoeve dorp ook heel veel rijden. Die serie is blijkbaar nu aan de beurt, of iig gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commjoenie2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 19:43
Hmmz, iemand met Leaseplan als LM ervaring met levering? Is er iets bekend van hun werkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
DennusB schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:55:
[...]

Dat verhaal over snel beschikbaar is niet bevestigd. Lijkt mij meer dan logisch dat die gewoon op een boot staan die onderweg zijn en dus voor eind van t jaar aankomen!
Gewoon bestellen en op 2 paarden wedden. Je kan altijd annuleren. Ik heb ook een P geannuleerd, na het annuleren heb je binnen 5 dagen je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tammestein schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:59:
[...]

Gewoon bestellen en op 2 paarden wedden. Je kan altijd annuleren. Ik heb ook een P geannuleerd, na het annuleren heb je binnen 5 dagen je geld terug.
Jep, doe ik nu ook. M'n SR+ order staat nog maar gisteren een LR uit Snel Beschikbaar geplukt. Net Tesla gesproken en die zeggen dat als je NU uit Snel Beschikbaar haalt je 2e helft December kan ophalen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een vraag voor iemand die al de aflevering heeft gehad. Ik besef me ineens dat in mijn Tesla account ik mijn roepnaam heb opgegeven. Maar mijn paspoort naam is anders. Wordt dit automatisch de naam waarop de auto wordt geschreven? Of geef je die naam op tijdens het afleveren? Of gebruiken ze de gegevens van het rijbewijs dat je hebt moeten uploaden tijdens het bestellen? :) Ben bang dat ik straks mijn auto niet mee ga krijgen omdat ze zeggen: "In uw paspoort staat een andere naam.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
thommie84 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:34:
[...]

Wauw ok! Thanks voor de uitleg. Mijn paal heeft al een aparte meter, dus dat is dan al geregeld. Ik heb nu al 6 panelen, maar kan er dus wel een paar extra plaatsen op de zaak.
Zomaar een kWh meter is niet voldoende, hij moet MID gekeurd zijn. Dat zie je aan een logo wat erop staat (rechthoek met daarin een M en 2 cijfers), zie Wikipedia: Measuring Instruments Directive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• octoheid
Furr schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:59:
Ik heb een vraag voor iemand die al de aflevering heeft gehad. Ik besef me ineens dat in mijn Tesla account ik mijn roepnaam heb opgegeven. Maar mijn paspoort naam is anders. Wordt dit automatisch de naam waarop de auto wordt geschreven? Of geef je die naam op tijdens het afleveren? Of gebruiken ze de gegevens van het rijbewijs dat je hebt moeten uploaden tijdens het bestellen? :) Ben bang dat ik straks mijn auto niet mee ga krijgen omdat ze zeggen: "In uw paspoort staat een andere naam.."
Ze hebben bij mij het document nummer gebruikt, dat op de power of attorny stond.
Maar ja, ik heb geen LM.. Dus geen idee hoe het daar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdL75
  • Laatst online: 22-12-2022
offtopic
pirke schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:00:
[...]

Zomaar een kWh meter is niet voldoende, hij moet MID gekeurd zijn. Dat zie je aan een logo wat erop staat (rechthoek met daarin een M en 2 cijfers), zie Wikipedia: Measuring Instruments Directive

SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 13:29
macedon schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:53:
Al 3 keer geprobeerd om te bellen. Ze nemen het gewoon niet op. Ik probeer nog een keer eind van de middag.
Denk dat de telefoon cerntrale je nummer herkend, want ik heb ook een paar keer gebeld, maar kom er nu zelfs na het keuze menu niet meer doorheen, probeerde het daarna zonder nummer herkenning, kwam ik er wel weer doorheen, alleen na 6min weer gekicked

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(SR+/PW/zwart/aero)

EDIT: Blijkbaar is de excel link geblokkeerd op m'n werklaptop.
De excel is wel verhelderend en logisch hoor. De meeste 8 nov VINS hebben SMS gekregen en de VIN datum schuift langzaam op. Ik zie inmiddels al wat 19 nov VINs met een SMS. Met mijn 19 nov VIN verwacht ik in de week voor kerst mijn M3 op te kunnen halen. Elke dag bellen naar Tesla gaat dat echt niet bespoedigen hoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:03:
[...]

De excel is wel verhelderend en logisch hoor. De meeste 8 nov VINS hebben SMS gekregen en de VIN datum schuift langzaam op. Ik zie inmiddels al wat 19 nov VINs met een SMS. Met mijn 19 nov VIN verwacht ik in de week voor kerst mijn M3 op te kunnen halen. Elke dag bellen naar Tesla gaat dat echt niet bespoedigen hoor....
We moeten iets om onze F5 verslaving te vervullen :D
Pagina: 1 ... 247 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.