Nieuwe RN staat niet in mijn account, heb die telefonisch doorgekregen van Tesla. Mijn oude RN staat nog wel in mijn account.Mesque schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:12:
[...]
Dat kan niet, VIN hoort hetzelfde te zijn (VIN staat ook op de voorruit van de auto). Kun je wat zien in het account met je nieuwe RN nummer of is dat een secondary?
Hm goeie, staat genoteerd, dank! Hopen dat hij gewoon op de stoomboot staat en dat we ons hier niet mee bezig hoeven te houden.TesSLa schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:35:
Ik wilde nog even een opmerking plaatsen voor de ZZP-ers die zelf financieren of (deels) met financial lease financieren:
Als je MIA hebt aangevraagd (uiterlijk 3 maanden na besteldatum): heb je recht op 27% van € 40.000 = € 10.800 MIA.
Voor het geval dat het kenteken wel in 2019 geregistreerd wordt, maar in 2020 geleverd.
Let dan even op het volgende: Je moet dan in 2019 al een aanbetaling hebben gedaan over het MIA-bedrag + btw dus 13.068 in totaal, na de aanbetaling van € 2.000 zou je nog € 11.068 moeten bijbetalen. Alleen dan kan je de MIA in 2019 nog claimen.
(opmerking van MIA-aanvrager van ons accountantskantoor)
Weet iemand hoe het zit met ophalen, of je dit nou per se zelf moet doen? Op de accountpagina staat namelijk dit:
Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?
Alle in de registratie vermelde personen dienen aanwezig te zijn om te tekenen bij de aflevering. Als u een voertuig inruilt, dienen tevens alle geregistreerde eigenaren van dit voertuig aanwezig te zijn.
Maar op de Tesla FAQ dit. Wie weet hoe het nou echt zit. Mag iemand anders het met paspoort halen?
Iemand anders zal namens mij mijn Tesla ophalen. Wat moet hij/zij meenemen?
Hij/zij dient een volmachtbrief en een kopie van uw paspoort of identiteitskaart mee te nemen naar de leveringsafspraak.
Terug naar boven
Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?
Alle in de registratie vermelde personen dienen aanwezig te zijn om te tekenen bij de aflevering. Als u een voertuig inruilt, dienen tevens alle geregistreerde eigenaren van dit voertuig aanwezig te zijn.
Maar op de Tesla FAQ dit. Wie weet hoe het nou echt zit. Mag iemand anders het met paspoort halen?
Iemand anders zal namens mij mijn Tesla ophalen. Wat moet hij/zij meenemen?
Hij/zij dient een volmachtbrief en een kopie van uw paspoort of identiteitskaart mee te nemen naar de leveringsafspraak.
Terug naar boven
Hallo,
Ik heb 09-09 de Tesla 3 (LR-AWD-grijs ext. -wit int.-18"-trekhaak) bij Athlon besteld.
Ik had al een eigen account met mijn prive mail aangemaakt, maar krijg ik nu ook nog een account op mijn werkmail (de mail die bij Athlon bekend is)? Want tot op heden heb ik niks aan informatie gekregen... geen registratienummer, geen VIN, niks... Enig idee?
Ik heb 09-09 de Tesla 3 (LR-AWD-grijs ext. -wit int.-18"-trekhaak) bij Athlon besteld.
Ik had al een eigen account met mijn prive mail aangemaakt, maar krijg ik nu ook nog een account op mijn werkmail (de mail die bij Athlon bekend is)? Want tot op heden heb ik niks aan informatie gekregen... geen registratienummer, geen VIN, niks... Enig idee?
Zo, en we gaan nu naadloos over van de Model 3 opleveringen naar het wachten op de Cybertruck. Heb in het Tesla topic toch wel een redelijk aantal reserveringen langs zien komen.
Lag nu ook weer een roro in Amsterdam. Kon hem vanaf de A5 zien.
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
In geval van LM en een uitgekleed secundair account waarin je helemaal niks ziet (geen config, geen RN, geen ‘Beheer’ pagina, geen VIN) is er wel een onzichtbaar (voor de klant) RN gekoppeld aan de bestelling.Bruutil schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:37:
Hallo,
Echter is de RN/bestelling pas bij Tesla ingevoerd als je de ‘Welkom bij Tesla’ mail ontvangt. Dit door dat de verwerking bij LM’s in batches gaat bij Tesla. Betekent ook dat dan pas je besteldatum in gaat.
Dat kan soms dagen of weken duren en lig je vanaf dat moment onderaan de stapel.

Ben blij voor jullie die allemaal een vin en leverdatum hebben!!!
Maar de p komen gewoon echt als laatst 🤒
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
Ja en de AWDs 😄M3p schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:03:
Gek genoeg is het nog steeds mogelijk dat je hem kan bestellen en in 2019 laten leveren. Wordt bijna coolblue model 3, vandaag besteld morgen in huis.M3p schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:03:
Investeringsaftrek over een personenauto?? Alleen MIA neem ik aan?TesSLa schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:35:
Hallo allemaal,
Toch maar even een tweakers-account aangemaakt, sinds we overstag gegaan zijn en een Tesla besteld hebben en hier meelurken.
Bestelling:
Model 3
LR AWD
Red Multi-coat
19'' sportvelgen
Zwart premium interieur
Besteldatum = RN nummer 10-11 (RN 10972XXXX)
Ik wilde nog even een opmerking plaatsen voor de ZZP-ers die zelf financieren of (deels) met financial lease financieren:
Als je MIA hebt aangevraagd (uiterlijk 3 maanden na besteldatum): heb je recht op 27% van € 40.000 = € 10.800 MIA.
Voor het geval dat het kenteken wel in 2019 geregistreerd wordt, maar in 2020 geleverd.
Let dan even op het volgende: Je moet dan in 2019 al een aanbetaling hebben gedaan over het MIA-bedrag + btw dus 13.068 in totaal, na de aanbetaling van € 2.000 zou je nog € 11.068 moeten bijbetalen. Alleen dan kan je de MIA in 2019 nog claimen.
(opmerking van MIA-aanvrager van ons accountantskantoor)
Zie belastingdienst:
In welk jaar verantwoordt u de investeringsaftrek in de aangifte?
U vermeldt de investeringsaftrek in de aangifte over het jaar van investeren. Daarbij is ook van belang of u het bedrijfsmiddel meteen in gebruik neemt of niet.
Ingebruikname
U neemt de investeringsaftrek in aanmerking in het jaar waarin u het bedrijfsmiddel in gebruik neemt. Als u een bedrijfsmiddel nog niet in gebruik neemt, kunt u slechts investeringsaftrek claimen tot het bedrag dat u in het boekjaar hebt betaald. Als er nog een restant aan investeringsaftrek is, kunt u dat in volgende jaren in aftrek brengen. Maar niet later dan het jaar van ingebruikname.
Als u de investering niet binnen 3 jaar in gebruik neemt, is er sprake van een (fictieve) desinvestering. U moet dan de desinvesteringsbijtelling toepassen.
Ook als u -bij een niet in gebruik genomen bedrijfsmiddel- niet binnen 12 maanden 25% van de investering hebt betaald, moet u de desinvesteringsbijtelling toepassen.
https://www.belastingdien...en_investeringsregelingen
Weet iemand toevallig of Tesla ook grotere bedragen vooruit laat betalen? Of alleen die € 2.000?
Daarnaast willen wij een auto laten inruilen, daarbij hebben we te horen gekregen dat we binnen 24 uur een voorstel zouden krijgen. De inruilaanvraag is 14-11 definitief gemaakt (er stond kennelijk iets niet goed). 18-11 maar gebeld omdat we geen mail gehad hadden. Toen kreeg ik aan de telefoon te horen dat Tesla van de derde partij iets ontvangen had en dat we een voorstel zouden krijgen. Tot op heden geen voorstel. Dinsdag ontdekten we wel in de broncode de inruilwaarde 4-5 k lager dan de prijzen van vergelijkbare auto's die nu te koop staan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of wachten ze tot ze zeker zijn dat ze binnen 30 dagen (geldigheid inruilvoorstel) kunnen leveren? Of zal ik er maandag maar weer een telefoontje aan wagen?
Overigens wist die man aan de telefoon me wel te vertellen dat we in december geleverd zouden krijgen. Maar een VIN was hem nog niet bekend.
(En nu nog steeds geen VIN in de broncode.
M3 | SR+ | MS | Zwart | 19" |Trekhaak | Besteld 20-9 | RN 20-9 | VIN 8-11 | Afhalen 9-12 | geen LM
Als je de grafiek op post 1 bekijkt en op LR AWD zet zie je dat er al zo’n 6/700 LR AWD geleverd zijn deze maand en performance 1 (waarschijnlijk andere verkoop dan vanuit tesla zelf)
Misschien krijg ik ook een P 😂
Model 3
Dat zou een mooie upgrade zijn 😎ElonDusk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:40:
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
Ja maar toch zijn er een aantal die al een leverdatum hebben van eind november / begin december. waren volgens mij allemaal voorraadmodellen, maar je zou toch verwachten dat er dan meer zijn...M3p schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:03:
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Alleen voorraadmodellen gaan nog door voor 4%. Bij het normaal configureren staat “verwachte” en Tesla geeft aan dat die zeker geen garantie hebben.marco208 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:21:
[...]
Gek genoeg is het nog steeds mogelijk dat je hem kan bestellen en in 2019 laten leveren. Wordt bijna coolblue model 3, vandaag besteld morgen in huis.
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Is er al iemand die na de leaseplan e-mail waarin wordt uitgelegd dat ze komen afleveren, een vin heeft zien verschijnen?
Heeft iemand een update van de bootjes?
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Verwijderd
Ik denk dat wij een limited edition krijgen.ElonDusk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:40:
Ik ben voor wat zekerheid net maar even naar Tesla Duiven gereden. Het blijkt dat Athlon het net iets anders aanpakt en alles via hun eigen mail laten lopen. Ik krijg dus (vooralsnog??) geen eigen account aangemeten. Ook alles mbt RN en VIN loopt via hen. Dus gewoon maar afwachten en de info van Athlon volgen: je krijgt een SMS met leverdatum, deze bevestigen en dan komt Athlon met een verzoek om aan de deur uit te leveren....Tammestein schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:52:
[...]
In geval van LM en een uitgekleed secundair account waarin je helemaal niks ziet (geen config, geen RN, geen ‘Beheer’ pagina, geen VIN) is er wel een onzichtbaar (voor de klant) RN gekoppeld aan de bestelling.
Echter is de RN/bestelling pas bij Tesla ingevoerd als je de ‘Welkom bij Tesla’ mail ontvangt. Dit door dat de verwerking bij LM’s in batches gaat bij Tesla. Betekent ook dat dan pas je besteldatum in gaat.
Dat kan soms dagen of weken duren en lig je vanaf dat moment onderaan de stapel.
Ik ben weer enigszins gerust gesteld....
T is meer zekerheid dan de SR+ nu nog bestellenFrome schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:52:
[...]
Alleen voorraadmodellen gaan nog door voor 4%. Bij het normaal configureren staat “verwachte” en Tesla geeft aan dat die zeker geen garantie hebben.
Ik heb 15-11 een actieauto besteld bij leaseplan (LR AWD 18” Aero Trekhaak). Alleen RN nummer gekregen maar verder geen welkomstmail, geen secundair tesla account. Zag net dat er op de tesla site een enorme berg performance modellen direct leverbaar zijn. Zal allemaal wel goed komen en leaseplan zal het wel volledig plannen
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
MIA = Milieu Investerings Aftrekjoostwit schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:28:
[...]
Investeringsaftrek over een personenauto?? Alleen MIA neem ik aan?
Jij bedoelt KIA = Kleine Investerings Aftrek daar zijn personenauto's voor uitgesloten.
Maar samen met de EIA zijn dIt allemaal investeringsaftrekken, waar dezelfde regels voor gelden.
Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ
Hallo alle mede Performance bestellers. Al iemand een concrete afleverdatum gekregen? ik heb sinds 01/11 een VIN en sinds 06/11 een kenteken maar moet elke keer bellen voor een nieuwe verwachte afleverdatum. Ik heb nog nooit een aflever SMS gezien. De laatste verwachte afleverdatum die me werd meegedeeld was 1e week December.
Dus als ik het goed bij elkaar lieg is het zoiets als het volgende:
pre 1/11 Er staan een aantal performance modellen op de Jasper Arrow
1/11 VINs gekoppeld voor een aantal mensen met een Performance bestelling (waaronder ik)
4/11 - 6/11 kenteken mails verstuurd naar mensen met een Performance bestelling
7/11 - 13/11 Jasper Arrow is de weg kwijt en legt aan in Jamaica voor wat lekkere rum
13/11 - 15/11 Na het drinken van al die rum vaart de kapitein om een "storm" heen naar zeebrugge
16/11 Aankomst Jasper Arrow in zeebrugge, aflaad personeel gaat ook aan de rum en laad per abuis alle NL autos af in Zeebrugge
18/11 Jasper Arrow vaart door naar? ..... wait for it .... Engeland en niet Amsterdam
19//11 Tesla medewerkers komen er mondjesmaat achter dat alle NL auto's zijn uitgeladen op de kade van Zeebrugge
20/11 Tesla bedenkt wat te doen, van lego kun je alles maken, een truck, een trein en ook een boot...
21/11 Een aantal auto's wordt op trucks geladen, later op de dag komt Tesla er achter dat er toch maar een bootje moet aanmeren om de auto's op te laden.
22/11 De per ongeluk al verzonden aflever SMSjes worden bijgesteld naar pakjesavond, levering 4/12, 5/12 Andere mensen horen NIETS.
Heb ik nog iets gemist?
Dus als ik het goed bij elkaar lieg is het zoiets als het volgende:
pre 1/11 Er staan een aantal performance modellen op de Jasper Arrow
1/11 VINs gekoppeld voor een aantal mensen met een Performance bestelling (waaronder ik)
4/11 - 6/11 kenteken mails verstuurd naar mensen met een Performance bestelling
7/11 - 13/11 Jasper Arrow is de weg kwijt en legt aan in Jamaica voor wat lekkere rum
13/11 - 15/11 Na het drinken van al die rum vaart de kapitein om een "storm" heen naar zeebrugge
16/11 Aankomst Jasper Arrow in zeebrugge, aflaad personeel gaat ook aan de rum en laad per abuis alle NL autos af in Zeebrugge
18/11 Jasper Arrow vaart door naar? ..... wait for it .... Engeland en niet Amsterdam
19//11 Tesla medewerkers komen er mondjesmaat achter dat alle NL auto's zijn uitgeladen op de kade van Zeebrugge
20/11 Tesla bedenkt wat te doen, van lego kun je alles maken, een truck, een trein en ook een boot...
21/11 Een aantal auto's wordt op trucks geladen, later op de dag komt Tesla er achter dat er toch maar een bootje moet aanmeren om de auto's op te laden.
22/11 De per ongeluk al verzonden aflever SMSjes worden bijgesteld naar pakjesavond, levering 4/12, 5/12 Andere mensen horen NIETS.
Heb ik nog iets gemist?
P | zwart | zwart | 20 inch | Besteld 16-9 | RN 16-9 | VIN 1-11 | Kenteken 6-11 | Levering 5-12 | https://ts.la/hendri27752
Ik heb een P besteld , een voorraad model laten koppelen aan mn bestelling en kreeg via de chat tehoren dat ie in Zeebrugge staat en 18 december kan worden opgehaald.
Laat ik nou precies op de 17e op vakantie gaan :((
Weet iemand of tesla Tilburg open is om langs te gaan? Of is alles En iedereen op dit moment In Amsterdam? Ik denk dat ik toch langs moet gaan en dat ze mij dan wat serieuzer nemen
Model 3
even bellen of je iemand anders kunt laten sturen of hem op te halen ?Jinxz schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:37:
Ik heb een P besteld , een voorraad model laten koppelen aan mn bestelling en kreeg via de chat tehoren dat ie in Zeebrugge staat en 18 december kan worden opgehaald.
Ik krijg Tesla al de hele dag niet aan de telefoon. Hebben jullie dat ook?
Het is weekend.. wat verwacht je?Tjenok schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:42:
Ik krijg Tesla al de hele dag niet aan de telefoon. Hebben jullie dat ook?
Er zitten in Amsterdam gewoon medewerkers van de call center hoor, ook in het weekend...
Staan weer HEEEL veel Performance modellen beschikbaar.. snel bestellen allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door sknnr.nl op 23-11-2019 15:46 ]
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Delivery Service is best wel dicht in het weekend.. zitten ze daar met gesloten telefoon lijnen mens erger je niet te spelen dan?
Tjenok schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:43:
[...]
Er zitten in Amsterdam gewoon medewerkers van de call center hoor, ook in het weekend...
Hierbij weer de dagelijkse update van de posities van de schepen vol met Tesla's! 

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Dat zijn er veeeelsknnr.nl schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:45:
Staan weer HEEEL veel Performance modellen beschikbaar.. snel bestellen allemaal
Model 3
17/09 bestelling
Geen SMS, of VIN, ook vandaag niet.
Dus ik helemaal gefrustreerd naar de Tesla dealer en bleek alles goed te staan maar dus nog geen auto gekoppeld.
Hij heeft dus meteen een auto op de GC gematcht met mijn RN.
Meteen erna heb ik dus een VIN in mijn source en een 2020 model!!!!
Yay!!! Dit was een gouden bezoek, want nornaal bel of mail ik alleen.
Ik had er anders geen vertrouwen in dat het goed zou komen.
Nu wachten op SMS. Verwachting levering is over 2 weken.
Dus ik helemaal gefrustreerd naar de Tesla dealer en bleek alles goed te staan maar dus nog geen auto gekoppeld.
Gefeliciteerd!!! Als dit de procedure is, ga ik vanmiddag ook nog even langss...said006 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:54:
17/09 bestelling

Wat is de datum van laatste update? Want die gratis sites lijken soms wel 2 dagen achter te lopen. Terwijl de betaalde veeeel frequenter bijgewerkt worden.Devster schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:51:
Hierbij weer de dagelijkse update van de posities van de schepen vol met Tesla's!
[Afbeelding]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dit behoorlijk up to date en komt van Localizatodo.com, die geeft sattelietposities door. Andere sites hebben alleen de juiste AIS-posities als de schepen in de buurt van AIS-stations zijn.OMX2000 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:58:
[...]
Wat is de datum van laatste update? Want die gratis sites lijken soms wel 2 dagen achter te lopen. Terwijl de betaalde veeeel frequenter bijgewerkt worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Devster op 23-11-2019 16:02 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Nice.. Tesla dealer Tilburg?said006 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:54:
17/09 bestelling
Model 3
Ik lees dat er behoorlijk wat mensen zijn die een snel leverbaar model hebben gekocht. Het voelt toch een beetje als voordringen. Vreemd dat Tesla deze blijkbaar beschikbare auto's niet koppelt aan klanten die reeds eerder zo'n configuratie hebben besteld en aanbetaald.
Tesla dealer Rotterdam Charlois.
Weet jij trouwens hoe ik de standaardtekst onder mijn reacties kan aanpassen?
Precies dit. Als ik dit allemaal wist man man man. Had ik vanaf dag 1 meteen een snel beschikbaar auto gefixt en LM laten overnemen of iets. Maar ja word er ondertussen er helemaal gek van. Kan niemand bereiken want ze zijn vandaag gesloten. Ik ga maandag bellen als ze mij niet direct helpen met het oplossen en mij op een prio lijst zetten of iets.. dan ga ik langs de dealer en dan zien we het wel.. eind deze week heb ik een VIN of ga ik echt iemand slaanvontrapp schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:03:
Ik lees dat er behoorlijk wat mensen zijn die een snel leverbaar model hebben gekocht. Het voelt toch een beetje als voordringen. Vreemd dat Tesla deze blijkbaar beschikbare auto's niet koppelt aan klanten die reeds eerder zo'n configuratie hebben besteld en aanbetaald.
Model 3
Dit was dus precies mijn vraag aan die Tesla medewerker. Er staan zoveel in de lijst snel beschikbaar die voor 95% gekoppeld konden worden aan bestaande bestellingen die nog op een VIN wachten. Hij wist ook niet waarom Tesla dit deed.vontrapp schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:03:
Misschien ga ik daar maar langs maandag...said006 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:06:
[...]
Tesla dealer Rotterdam Charlois.
Weet jij trouwens hoe ik de standaardtekst onder mijn reacties kan aanpassen?
Maar ja instellingen > profiel > Signature
Model 3
Verkoopcijfers.. de huidige orders blijven toch wel staan. Met snelle verkoop haal je toch weer orders binnen. All about the money.vontrapp schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:03:
- Nja het is wel oneerlijk om bestaande klanten langer te laten wachten. Sterker nog, dat is gewoon nephulseman schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:07:
[...]
Verkoopcijfers.. de huidige orders blijven toch wel staan. Met snelle verkoop haal je toch weer orders binnen. All about the money.
- Ook als je nu naar een center zou rijden en opeens kan er iets snel worden gekoppeld, zo hoort het niet te gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door jzoin2 op 23-11-2019 16:26 ]
Ben er al meedere keren geweest en in het weekend is er nauwelijks iemand hoor om de telefoon op te nemen. Kantoren zijn leeg.Tjenok schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:43:
[...]
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Als dat echt de redenatie is, dan zouden ze wel veel meer verschillende configuraties aanbieden als beschikbaar, toch?
Nee, dit is echt wat ‘over’ is. Ieder zichzelf respecterend bedrijf snapt dat ze dit alleen kunnen maken als al die eerder bestelde orders dan ‘gewoon’ al gekoppeld zijn aan de voorraad die onderweg is.
Tesla zal het vast allemaal wel inzichtelijk hebben wat er onderweg is en wat er tot nu is gematcht aan die voorraad. En daarmee weten ze wat ze wel of niet (extra) kunnen aanbieden op de website.
Desalniettemin is het wel vreemd en irritant dat je dit niet merkt in de communicatie en dan lijkt het alsof je ineens meer zekerheid hebt van een auto in 2019 via een voorraadmodel.
Nee, dit is echt wat ‘over’ is. Ieder zichzelf respecterend bedrijf snapt dat ze dit alleen kunnen maken als al die eerder bestelde orders dan ‘gewoon’ al gekoppeld zijn aan de voorraad die onderweg is.
Tesla zal het vast allemaal wel inzichtelijk hebben wat er onderweg is en wat er tot nu is gematcht aan die voorraad. En daarmee weten ze wat ze wel of niet (extra) kunnen aanbieden op de website.
Desalniettemin is het wel vreemd en irritant dat je dit niet merkt in de communicatie en dan lijkt het alsof je ineens meer zekerheid hebt van een auto in 2019 via een voorraadmodel.
hulseman schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:07:
[...]
Verkoopcijfers.. de huidige orders blijven toch wel staan. Met snelle verkoop haal je toch weer orders binnen. All about the money.
Tesla M3 LR AWD, Zwart, Zwart, 19”, trekhaak & MME, Iconic Silver, RWD, TP+, 19", trekhaak.
Als zij het over hebben, dan zouden ze voor de doorloop dit in principe kunnen aanbieden aan hun langwachtende bestaande orders. Mijn vorige BMW leaseauto is mij ook op deze manier aangeboden (was aan het wachten op destijds de nieuwe drie serie en de dealer gaf aan, we hebben er eentje al op voorraad - komt over 1 weekje naar NL - een paar dagen na dagen mijn bestelling belde ze dus mij op dit fantastische nieuws . Hierdoor hoefde ik drie maanden niet te wachten.Alexbeun schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:25:
Als dat echt de redenatie is, dan zouden ze wel veel meer verschillende configuraties aanbieden als beschikbaar, toch?
[...]
Nou, dit is de tweede keer dat ik heb gehoord dat ik hem absoluut niet moet laten koppelen aan een voorraad model... ik vraag me af waarom ze dat zeggen terwijl het hier positief blijkt te zijn
Ik vind het ook een gekke situatie.jzoin2 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:21:
[...]
- Nja het is wel oneerlijk om bestaande klanten langer te laten wachten. Sterker nog, dat is gewoon nep
- Ook als je nu naar een center zou rijden en opeens kan er iets snel worden gekoppeld, zo hoort het niet te gaan.

ik ga mee en hou ze vast als jij sla!ElonDusk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:06:
[...]
Precies dit. Als ik dit allemaal wist man man man. Had ik vanaf dag 1 meteen een snel beschikbaar auto gefixt en LM laten overnemen of iets. Maar ja word er ondertussen er helemaal gek van. Kan niemand bereiken want ze zijn vandaag gesloten. Ik ga maandag bellen als ze mij niet direct helpen met het oplossen en mij op een prio lijst zetten of iets.. dan ga ik langs de dealer en dan zien we het wel.. eind deze week heb ik een VIN of ga ik echt iemand slaan
Als er een P uit voorraad geleverd kan worden betekent dat dus dat er een boot met P's is. Dan zal daar ook wel een P voor jou tussen zitten, alleen weet jij dit nog niet omdat er geen VIN gekoppeld is.marco208 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:36:
Nou, dit is de tweede keer dat ik heb gehoord dat ik hem absoluut niet moet laten koppelen aan een voorraad model... ik vraag me af waarom ze dat zeggen terwijl het hier positief blijkt te zijn
..... Maar als je het zeker wilt weten bestel je toch ook een voorraad P en annuleer je de order die later geleverd wordt.
Chocoladeletter. De letter V nu de I en de N nog.. Jij?Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:30:
[...]
Een beetje wel en een beetje niet. Jij wat gehad?
Mijn advies aan jou: Annuleer gewoon je bestelling en bestel een ander merk auto met een bestel en leverproces dat logisch en voorspelbaar is. Omgaan met onzekerheid lijkt nogal stressvol. Ik ben anders bang dat je eerder een hartaanval krijgt dan dat je auto geleverd wordtElonDusk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:06:
[...]
Precies dit. Als ik dit allemaal wist man man man. Had ik vanaf dag 1 meteen een snel beschikbaar auto gefixt en LM laten overnemen of iets. Maar ja word er ondertussen er helemaal gek van. Kan niemand bereiken want ze zijn vandaag gesloten. Ik ga maandag bellen als ze mij niet direct helpen met het oplossen en mij op een prio lijst zetten of iets.. dan ga ik langs de dealer en dan zien we het wel.. eind deze week heb ik een VIN of ga ik echt iemand slaan
Yes! Vin. Zal de sheet vanavond updaten.
Sinterklaas toch nog de overige chocolade letters gevonden!
Sinterklaas toch nog de overige chocolade letters gevonden!
Wat een geluk! Precies mijn configuratie van de Model 3 Performance staat bij snel leverbaar. Heb een tweede bestelling gedaan. Deze keer mét referral link, dacht de eerste keer dat je de code achteraf moest invullen.
Ik annuleer de bestelling die later wordt geleverd. Ben benieuwd!
Er staan alleen maar P's bij snel leverbaar. Zeker 100 stuks in verschillende kleuren/uitvoeren.
Voor degenen die een P hebben besteld en nog geen VIN hebben, laat er zsm eentje koppelen bij een Tesla dealer.
Voor degenen die een P hebben besteld en nog geen VIN hebben, laat er zsm eentje koppelen bij een Tesla dealer.
1 blauwe...10 rode en 28 witte....said006 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:35:
Er staan alleen maar P's bij snel leverbaar. Zeker 100 stuks in verschillende kleuren/uitvoeren.
Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ
Update: verdachte levering tussen 8 en 15 december! Blij mee. Alleen vreemd dat nieuwe klanten blijkbaar voor bestaande bestellingen gaan.Furr schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:27:
Wat een geluk! Precies mijn configuratie van de Model 3 Performance staat bij snel leverbaar. Heb een tweede bestelling gedaan. Deze keer mét referral link, dacht de eerste keer dat je de code achteraf moest invullen.
Jij hebt nu de vin koppeling gedaan... Bestaande klanten moet een Tesla persoon doen en dat heeft even tijd nodig. Wellicht wilde jij een blauwe met wit interieur en heb je nu zwart genomen en die zit al op de boot en heb je hem nu gekoppeld.Furr schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:49:
[...]
Update: verdachte levering tussen 8 en 15 december! Blij mee. Alleen vreemd dat nieuwe klanten blijkbaar voor bestaande bestellingen gaan.
Anders moest je even wachten tot een Tesla persoon het had gedaan want jou oorspronkelijke en al die hier wachten zit het echt wel op de boot. Alleen tja menselijke factor zit er dan in en dat kan ieeeets langer duren.
Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ
Dus die voorraad modellen zijn helemaal niet in de VS nog. Bullshit dusFurr schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:49:
[...]
Update: verdachte levering tussen 8 en 15 december! Blij mee. Alleen vreemd dat nieuwe klanten blijkbaar voor bestaande bestellingen gaan.
Model 3
Maar voor de zakelijke koper is het wel een wat zekerder gevoel om te weten dat het in 2019 gaat gebeuren.ElonDusk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:54:
[...]
Dus die voorraad modellen zijn helemaal niet in de ga nog. Bullshit dus
Het gaat meer om dat ik bang ben dat ze dus last minute zeggen oh sorry bleek toch dit en dat te zijn. Ach ja het zal wel. En ik wil een model 3 al sinds die aangekondigd is dus ja dan maar een hartaanval 💪🏽Aghanim schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:22:
[...]
Mijn advies aan jou: Annuleer gewoon je bestelling en bestel een ander merk auto met een bestel en leverproces dat logisch en voorspelbaar is. Omgaan met onzekerheid lijkt nogal stressvol. Ik ben anders bang dat je eerder een hartaanval krijgt dan dat je auto geleverd wordt
Model 3
Ik denk dat er hier 1 of 2 wellicht 5 particulieren bijzitten en dat weet Tesla ook wel. Zijn 20000 model 3 geleverdFurr schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:55:
[...]
Maar voor de zakelijke koper is het wel een wat zekerder gevoel om te weten dat het in 2019 gaat gebeuren.
Jij bent de enige waarbij ik denk dat er iets niet goed in systeem zit of juist wel en jij het niet weet. Ik raad je aan om te bellen en daarna langs te gaan als dat niet bevredigend is. Ik zou gewoon zeggen dat je de Excel lijst hebt geanalyseerd ook al zit er geen logica in wat bij jou gebeurt is abnormaal.ElonDusk schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:56:
[...]
Het gaat meer om dat ik bang ben dat ze dus last minute zeggen oh sorry bleek toch dit en dat te zijn. Ach ja het zal wel. En ik wil een model 3 al sinds die aangekondigd is dus ja dan maar een hartaanval 💪🏽
Kan wel zo voelen, maar voordringen wordt door een klant gedaan in een rij van bijv. Een supermarkt.vontrapp schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:03:
Als er een nieuwe kassa geopend wordt en wachtende klanten gaan niet naar de nieuwe kassa dan is het toch niet de schuld van de klanten die hier wel naar toe gaan die net aankomen??
Tesla valt genoeg te verwijten maar voordringen door kopers is niet aan de orde.
Heb gisteren nog ff met tesla gebeld. Gemeld dat ik me zorgen maak over de levering dit jaar. T gaf aan op tijd besteld is levergarantie 2019. Ik zeg, wat houdt dat in die garantie. T, Nou als de m3 te laat komt kunt u hem gratis annuleren.
Ik vind dat geen garantie. Ben eigenlijk wel benieuwd wat juristen van zo'n garantie vinden.
T melde dat er dit jaar nog 50.000 uitgeleverd moeten worden. Ik zeg das 2000 per dag, tesla haalt nu hooguit ca 500. Hoe gaat tesla dat doen?
T, we hebben niet voor niets de mogelijk in Amsterdam uitgebreid.
Heb ook gevraagd hoeveel bestellingen in mijn configuratie er zijn en die nog geleverd moeten worden, daartegenover hoeveel komen er nog binnen vanuit Amerika? Geen idee zegt hij.
En ja nog steeds geen vin. Ik zeg en als jullie het niet halen gaat tesla ze dan wel allemaal op kenteken zetten dit jaar? T zegt van wel.
De grote vraag is of tesla alles wat ze toezeggen wel kunnen waarmaken en of deze mooie droom niet eindigt on een illusie.
Ik vind dat geen garantie. Ben eigenlijk wel benieuwd wat juristen van zo'n garantie vinden.
T melde dat er dit jaar nog 50.000 uitgeleverd moeten worden. Ik zeg das 2000 per dag, tesla haalt nu hooguit ca 500. Hoe gaat tesla dat doen?
Heb ook gevraagd hoeveel bestellingen in mijn configuratie er zijn en die nog geleverd moeten worden, daartegenover hoeveel komen er nog binnen vanuit Amerika? Geen idee zegt hij.
En ja nog steeds geen vin. Ik zeg en als jullie het niet halen gaat tesla ze dan wel allemaal op kenteken zetten dit jaar? T zegt van wel.
De grote vraag is of tesla alles wat ze toezeggen wel kunnen waarmaken en of deze mooie droom niet eindigt on een illusie.
LR AWD, wit, zwart , aero, trekhaak, 04/10 besteld, RN 15/10, VIN 27/11
Met alle respect maar je hebt met een fantast gesproken bij Tesla.. zou er niet te veel van geloven dit verhaal..
G.H.H. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:09:
Heb gisteren nog ff met tesla gebeld. Gemeld dat ik me zorgen maak over de levering dit jaar. T gaf aan op tijd besteld is levergarantie 2019. Ik zeg, wat houdt dat in die garantie. T, Nou als de m3 te laat komt kunt u hem gratis annuleren.
Verwijderd
Nada, noppes, niks...ik ga ook maar eens een bezoekje brengen als dit zo doorgaat.pliesie schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:20:
[...]
Chocoladeletter. De letter V nu de I en de N nog.. Jij?

Vandaag op de A1 een oplegger vol met M3’s gezien richting Duitsland. Met een M3P met grijze velgen en blauwe kleur ( kon mijn auto zijn maar helaas ging deze naar Duitsland of verder ). Zag er mijn inziens in het echt nog veel mooier uit dus ik ben blij! Heb er foto’s van maar die kan ik helaas niet posten. Mocht iemand ze willen zien; let me know hoe ik ze wel kan posten. Misschien wel de eerste M3 2020 in NL 😊
M3P-blue-27/09-RN16/10-VINbron 28/11
Staat in de opening post, maar lijkt mij inderdaad niet helemaal waar gezien de ervaringen van mensen die het wel gedaan hebben.marco208 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:36:
Het schijnt dat 5 december de levertijd gaat worden. Het gerucht gaat dat de Sint op de boot is gestapt. Gelukkig heb ik een blauwe in bestelling. Zwart ligt nogal gevoelig de laatste tijd
https://imgur.com hier uploaden en dan de link van je foto hier inbakken.HugoBr schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:25:
Vandaag op de A1 een oplegger vol met M3’s gezien richting Duitsland. Met een M3P met grijze velgen en blauwe kleur ( kon mijn auto zijn maar helaas ging deze naar Duitsland of verder ). Zag er mijn inziens in het echt nog veel mooier uit dus ik ben blij! Heb er foto’s van maar die kan ik helaas niet posten. Mocht iemand ze willen zien; let me know hoe ik ze wel kan posten. Misschien wel de eerste M3 2020 in NL 😊
Als je op je mobiel zit kan je trouwens ook de app downloaden.
Je kan trouwens alles hier kopiëren volgens mij je link naar Facebook of insta maakt allemaal niet uit.
Lijkt me echt heerlijk om daar nu te zitten aan de telefoon. Met collega’s een weddenschap afsluiten wie de meest grote onzin kan vertellen.. :-) dikke pret.G.H.H. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:09:
Verwijderd
En dan kijken welk verhaal het ook op Tweakers weet te halen.pliesie schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:47:
[...]
Lijkt me echt heerlijk om daar nu te zitten aan de telefoon. Met collega’s een weddenschap afsluiten wie de meest grote onzin kan vertellen.. :-) dikke pret.
Verwijderd
Lees al een tijdje mee.
M3 LR midnight grey. Zwart. Aero
16sept besteld. Vin bekend (weet niet sinds wanneer).
Kenteken bekend.
Maar nu komt de grap. Ik zie het niet in de tesla account en deze staat al sinds het begin op: "betaald"
Echter is dit niet het geval en moet ik de "final invoice" nog ontvangen.
Heb nog nooit zo moeten drammen om een factuur. *zucht*
Een medewerker van een tesla dealer heeft alles handmatig "op groen gezet" en daardoor laat bijvoorbeeld de financiële afdeling de order links liggen aldus tesla delivery.
Laatste bericht is dat de auto in Zeebrugge staat, maar tesla spreekt zichzelf regelmatig tegen.
Officieus is al 22 en 27nov leveren beloofd, maar tot nu toe nog geen sms oid.
M3 LR midnight grey. Zwart. Aero
16sept besteld. Vin bekend (weet niet sinds wanneer).
Kenteken bekend.
Maar nu komt de grap. Ik zie het niet in de tesla account en deze staat al sinds het begin op: "betaald"
Echter is dit niet het geval en moet ik de "final invoice" nog ontvangen.
Heb nog nooit zo moeten drammen om een factuur. *zucht*
Een medewerker van een tesla dealer heeft alles handmatig "op groen gezet" en daardoor laat bijvoorbeeld de financiële afdeling de order links liggen aldus tesla delivery.
Laatste bericht is dat de auto in Zeebrugge staat, maar tesla spreekt zichzelf regelmatig tegen.
Officieus is al 22 en 27nov leveren beloofd, maar tot nu toe nog geen sms oid.
Verwijderd
Precies zelfde config, oo 4 okt besteld en 15 okt RN, mail prepare for delivery gehad, verders nog niets.G.H.H. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:09:
Begin vorige week gebeld, alles op groen volgens T. M3 zou op booT 3 GN staan.
Blijft spannend

In zo'n situatie wordt gezegd "de eerst volgende mag gebruik maken van de nieuwe kassa".Lompsie83 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:05:
[...]
Kan wel zo voelen, maar voordringen wordt door een klant gedaan in een rij van bijv. Een supermarkt.
Als er een nieuwe kassa geopend wordt en wachtende klanten gaan niet naar de nieuwe kassa dan is het toch niet de schuld van de klanten die hier wel naar toe gaan die net aankomen??
Tesla valt genoeg te verwijten maar voordringen door kopers is niet aan de orde.
Jouw voorbeeld gaat volkomen mank en getuigt weer het soms lachwekkende goed willen praten van bewezen klantonvriendelijk handelen.
Als je bij Coolblue een tv bestelt en aanbetaalt en je krijgt te horen dat het gekochte artikel niet op voorraad is maar wel dit jaar geleverd gaat worden. Je wacht maanden en je ziet ineens op hun site dat je het bewuste artikel gewoon kunt afnemen.
Ik neem de klant niets kwalijk, wel de verkoper. Het is gewoon onfatsoenlijk.
Gewoon tesla hierover informeren. Ze weten dat dit eigenlijk niet kan.vontrapp schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:34:
[...]
In zo'n situatie wordt gezegd "de eerst volgende mag gebruik maken van de nieuwe kassa".
Jouw voorbeeld gaat volkomen mank en getuigt weer het soms lachwekkende goed willen praten van bewezen klantonvriendelijk handelen.
Als je bij Coolblue een tv bestelt en aanbetaalt en je krijgt te horen dat het gekochte artikel niet op voorraad is maar wel dit jaar geleverd gaat worden. Je wacht maanden en je ziet ineens op hun site dat je het bewuste artikel gewoon kunt afnemen.
Ik neem de klant niets kwalijk, wel de verkoper. Het is gewoon onfatsoenlijk.
Ik zou zeggen wie betaald bepaald.. ik heb ook snel leverbaar besteld en niet via leasemaatschappij gehuurd of via mijn werkgever. Dus als je wil voorkruipen gewoon schuiven en snel leverbaar bestellen ...
Allemaal gein joh ze gaan echt allemaal komen ene iets eerder andere iets later helaas gaat bij Tesla niet op order en productielijn die daarop draait.. ze maken gewoon mega veel van wat ze denken dat goed verkoopt daarom krijg je hem ook binnen 2 of 3 maanden geen 1 automaker die dat kan. Dus eigenlijk hebben we allemaal voorraad modellen.
Allemaal gein joh ze gaan echt allemaal komen ene iets eerder andere iets later helaas gaat bij Tesla niet op order en productielijn die daarop draait.. ze maken gewoon mega veel van wat ze denken dat goed verkoopt daarom krijg je hem ook binnen 2 of 3 maanden geen 1 automaker die dat kan. Dus eigenlijk hebben we allemaal voorraad modellen.
[ Voor 4% gewijzigd door fatihtuncer op 23-11-2019 19:50 ]
Zou je zelf minder kort van stof kunnen zijn en daadwerkelijk iets kunnen toevoegen?fatihtuncer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:48:
Ik zou zeggen wie betaald bepaald.. ik heb ook snel leverbaar besteld en niet via leasemaatschappij gehuurd of via mijn werkgever. Dus als je wil voorkruipen gewoon schuiven en snel leverbaar bestellen ...
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 23-11-2019 21:50 ]
Maakt ze niets uit. Mijn exacte config stond vorige week op de website en die wilden ze niet koppelen aan mijn RN: “zo werkt dat niet” werd er gezegd...jzoin2 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:44:
[...]
Gewoon tesla hierover informeren. Ze weten dat dit eigenlijk niet kan.
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Verwijderd
Heb al eind juli via Lm Athlon besteld maar nog steeds geen bericht. Alleen welkomst mail van tesla, alleen RN nummer. Tesla geeft telefonisch aan dat auto al in Amsterdam zou staan en nog afgemonteerd moest worden. Wel kenteken doorgekregen maar kenteken Check geeft verkeerde banden maat aan. Zou nog een paar dagen duren, dit is nu een week geleden maar nog steeds geen sms. Heb weinig vertrouwen dat de auto nog dit jaar geleverd wordt. Tesla is zo wazig en bestelproces ondoorzichtig. Wie weet hoe ik Meer info over de bestelde auto kan krijgen?
Logisch want dan komt de jouwe weer vrij op de snel leverbare want die is dan weer niet gekoppeld.Markboss schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:59:
[...]
Maakt ze niets uit. Mijn exacte config stond vorige week op de website en die wilden ze niet koppelen aan mijn RN: “zo werkt dat niet” werd er gezegd...
Ook al hebben ze hem fysiek nog niet gekoppeld ze kennen jou order en die staat ergens op een boot of kade...
Zoontje van medewerker bij Tesla in Tilburg voetbalt met mijn zoontje.
Waar het op neerkomt is dat zij elke dag lijsten van boten koppelen aan orders en tijd/wanneer besteld enzo wordt vrijwel niet naar gekeken met zulke aantallen. Financiën kijkt of alles compleet is en Delivery probeert zo in te plannen dat wat vooraan boot staat als eerst wordt geleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door fatihtuncer op 23-11-2019 20:14 ]
Verwijderd
Goede naam! WelkomVerwijderd schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:09:
Heb al eind juli via Lm Athlon besteld maar nog steeds geen bericht. Alleen welkomst mail van tesla, alleen RN nummer. Tesla geeft telefonisch aan dat auto al in Amsterdam zou staan en nog afgemonteerd moest worden. Wel kenteken doorgekregen maar kenteken Check geeft verkeerde banden maat aan. Zou nog een paar dagen duren, dit is nu een week geleden maar nog steeds geen sms. Heb weinig vertrouwen dat de auto nog dit jaar geleverd wordt. Tesla is zo wazig en bestelproces ondoorzichtig. Wie weet hoe ik Meer info over de bestelde auto kan krijgen?
Een jurist zal kijken wat je met Tesla overeengekomen bent in de koopovereenkomst. Heb je daarin zwart op wit op laten nemen dat jij in 2019 een M3 geleverd krijgt?G.H.H. schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:09:
"wie betaalt bepaalt"fatihtuncer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:48:
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Ik heb nog geen koppeling. Dat ‘mijn order vervolgens online komt’ lijkt me dan ook erg sterk. Zeker gezien de situatie van bijvoorbeeld ElonDusk en het feit dat Tesla in batches maakt zonder überhaupt te weten wat er besteld is (wordt immers ingeschat door algoritme en niet gebaseerd op daadwerkelijke bestellingen). Zonder vin koppeling heb je volgens mij gewoon een loze order die daadwerkelijk nog met niets fysieks te maken heeft, aangezien die auto nog ofwel nog niet geproduceerd is of simpelweg nog niet gekoppeld aan jouw bestelling. Maar ik heb geen zoontje die met Tesla zoontjes voetbalt dus who knows.fatihtuncer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:10:
[...]
Logisch want dan komt de jouwe weer vrij op de snel leverbare want die is dan weer niet gekoppeld.
Ook al hebben ze hem fysiek nog niet gekoppeld ze kennen jou order en die staat ergens op een boot of kade...
Zoontje van medewerker bij Tesla in Tilburg voetbalt met mijn zoontje.
Waar het op neerkomt is dat zij elke dag lijsten van boten koppelen aan orders en tijd/wanneer besteld enzo wordt vrijwel niet naar gekeken met zulke aantallen. Financiën kijkt of alles compleet is en Delivery probeert zo in te plannen dat wat vooraan boot staat als eerst wordt geleverd.
Bottom line: als ik nog geen VIN / leverdatum heb, zou het niet zo moeten zijn dat iemand een snel leverbaar besteld en hem eerder krijgt dan iemand die al langer een order heeft staan (zie opmerking Vontrapp hierboven), maar dat is helaas wel hoe het lijkt te werken.
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Sorry ikke niet goed praat Nederlandse
Dat klopt dat probeer ik ook te zeggen. Iemand moet die koppeling nog maken en jou order is al binnen. Snel leverbaar is nog even binnen hengelenMarkboss schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:55:
[...]
Ik heb nog geen koppeling. Dat ‘mijn order vervolgens online komt’ lijkt me dan ook erg sterk. Zeker gezien de situatie van bijvoorbeeld ElonDusk en het feit dat Tesla in batches maakt zonder überhaupt te weten wat er besteld is (wordt immers ingeschat door algoritme en niet gebaseerd op daadwerkelijke bestellingen). Zonder vin koppeling heb je volgens mij gewoon een loze order die daadwerkelijk nog met niets fysieks te maken heeft, aangezien die auto nog ofwel nog niet geproduceerd is of simpelweg nog niet gekoppeld aan jouw bestelling. Maar ik heb geen zoontje die met Tesla zoontjes voetbalt dus who knows.
Bottom line: als ik nog geen VIN / leverdatum heb, zou het niet zo moeten zijn dat iemand een snel leverbaar besteld en hem eerder krijgt dan iemand die al langer een order heeft staan (zie opmerking Vontrapp hierboven), maar dat is helaas wel hoe het lijkt te werken.
Ach joh volgens zelfde Tesla Bobo komt er genoeg voor iedereen, wellicht lult ie ook gewoon uit zijn nek wit ik ut....
Ik kreeg een sms 4 december ophalen waarschijnlijk wordt die ook verzet... Als ik hem maar voor 31 december krijg en anders annuleren en kan je in je r**t stoppen (is dat wel goed Hollands?)
Voor die 8% vind ik hem niet waard en ga ik een dampende olie slurpende vliegende tapijt kopen youngtimer.
" jouw order"fatihtuncer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:07:
[...]
Dat klopt dat probeer ik ook te zeggen. Iemand moet die koppeling nog maken en jou order is al binnen. Snel leverbaar is nog even binnen hengelen
Ach joh volgens zelfde Tesla Bobo komt er genoeg voor iedereen, wellicht lult ie ook gewoon uit zijn nek wit ik ut....
Ik kreeg een sms 4 december ophalen waarschijnlijk wordt die ook verzet... Als ik hem maar voor 31 december krijg en anders annuleren en kan je in je r**t stoppen (is dat wel goed Hollands?)
Voor die 8% vind ik hem niet waard en ga ik een dampende olie slurpende vliegende tapijt kopen youngtimer.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Je zou zeggen dat ik het dan even zou "editten".
Maar de tijd die jij hierin stopt ben ik dankbaar. Zal je zo bij de nationale dictee topic uitnodigen.
@fatihtuncer hier de link naar de foto van de M3P blauw met de nieuwe grijze performance velgen van vandaag op de A1; https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4231614/
M3P-blue-27/09-RN16/10-VINbron 28/11
Thanks, je zou dan haast zeggen dat iemand nog meer koppelingen moet maken want ze zijn er dus al wel de 2020 modellen P.HugoBr schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:39:
@fatihtuncer hier de link naar de foto van de M3P blauw met de nieuwe grijze performance velgen van vandaag op de A1; https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4231614/
Config / order datum graag vermelden of in signature zetten.GB2 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:49:
Ik heb net een VIN ontvangen !![]()
Uur geleden was die er nog niet,...
5YJ3E7EA4LF54****
Ik word toch een beetje zenuwachtig over de levering in 2019, dus kon het niet laten om een berekening te maken.
De bijtelling van mijn bestelde grijze SR+ als deze pas in 2020 geleverd gaat worden komt op 240 euro uit.
Wanneer ik nog in 2019 een witte P geleverd krijg is de bijtelling ook 240 euro.
Dus heb zojuist als stok achter de deur een P besteld bij 'Snel Beschikbaar'. Kan ik altijd nog afzeggen, mocht de SR+ op tijd komen..
De bijtelling van mijn bestelde grijze SR+ als deze pas in 2020 geleverd gaat worden komt op 240 euro uit.
Wanneer ik nog in 2019 een witte P geleverd krijg is de bijtelling ook 240 euro.
Dus heb zojuist als stok achter de deur een P besteld bij 'Snel Beschikbaar'. Kan ik altijd nog afzeggen, mocht de SR+ op tijd komen..
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn. Ik ben er vorige week zaterdag gewest en heb toen nog specifiek gevraagd waarom er zoveel personeel aanwezig was.sknnr.nl schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:48:
Delivery Service is best wel dicht in het weekend.. zitten ze daar met gesloten telefoon lijnen mens erger je niet te spelen dan?
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.