Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblack
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 13:26
Ik heb vandaag telefonisch meegekregen dat ik een Kenteken heb. Maar nog geen sms of mogelijke afleverdatum.

Wat betekent dit? Is het dus in het land? Of ergens nog op een boat?

/edit: ik weet de kenteken. Op de ovi rdw site staan velden nog leeg op basis tab.

En afleverlocatie is Koopmans had de aardige man verteld.

[ Voor 29% gewijzigd door lightblack op 07-11-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lightblack schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:09:
Ik heb vandaag telefonisch meegekregen dat ik een Kenteken heb. Maar nog geen sms of mogelijke afleverdatum.

Wat betekent dit? Is het dus in het land? Of ergens nog op een boat?
Wanneer heb je een vin gehad? Volgens tesla medewerker die ik gister sprak zijn de m3 met kenteken al in Amsterdam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblack
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:11:
[...]

Wanneer heb je een vin gehad? Volgens tesla medewerker die ik gister sprak zijn de m3 met kenteken al in Amsterdam..
Rond de 20 okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappienator
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-03 15:32
appelsientje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:56:
oke... ik zit nu bij Tesla... ik wil mijn auto ophalen. Stond ook netjes 1 klaar. Maar met doppen en geen trekhaak (die ik wel had besteld) ..... blijkt die voor iemand te zijn met dezelfde naam uit hetzelfde dorp...
Maar ik ben bang dat mijn auto nu niet klaar staat.... ze zijn het nu aan het uitzoeken.

wordt vervolgd..
Das echt naar.. maar ik snap het niet; hoe kan het nou wat uitmaken dat iemand in hetzelfde dorp met dezelfde naam ook een bestelling heeft geplaatst? Je wordt toch gecontacteerd op je telefoon / e-mail adres? Ik neem aan dat dat niet ook hetzelfde is als die van je dorpsgenoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
bottom line schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:32:
[...]

Kan jij niet normaal meer reageren?
@jappienator waarschijnlijk kregen ze 2 bestellingen binnen van 2 personen die hetzelfde noemen, maar hebben ze deze bestellingen, en alle processen hieraan volgend aan het verkeerde profiel gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappienator
  • Laatst online: 24-03 15:32
bottom line schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:34:
[...]

@jappienator waarschijnlijk kregen ze 2 bestellingen binnen van 2 personen die hetzelfde noemen, maar hebben ze deze bestellingen, en alle processen hieraan volgend aan het verkeerde profiel gehangen.
Als dat zo is dan ziet het er niet rooskleurig uit voor @appelsientje ... dan zou het wel eens kunnen zijn dat er helemaal geen auto voor hem besteld is. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
jappienator schreef op donderdag 7 november 2019 @ 17:41:
[...]

Als dat zo is dan ziet het er niet rooskleurig uit voor @appelsientje ... dan zou het wel eens kunnen zijn dat er helemaal geen auto voor hem besteld is.
Jawel, want dan heeft iemand anders hetzelfde voor als Appelsientje.
Appelsientje heeft zijn auto, en de andere is aan het wachten op Appelsientje zijn auto.
In het slechtste geval zal hij nog tot 31 december moeten wachten ;)

Met zo'n geval als jij hierboven aangeeft, gaat Tesla nog wel een extra moeite doen. Maar dan moet Appelsientje wel nog regelmatig een mailtje ofzo sturen naar Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een kenteken na een belletje naar tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermitNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
Voor de mensen zoals ik is het spannend of de auto dit jaar nog uitgeleverd wordt:) Als ik kijk naar de 4% of 8% bijtelling. Welk moment bepaald dit? Is dat wanneer het kenteken wordt uitgegeven of wanneer de auto op naam wordt gezet? M.a.w. is het mogelijk dat doordat ik in 2019 een kenteken krijg dat ik alsnog 4% heb ondanks dat ik de auto ergens in januari geleverd krijg?

M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28
appelsientje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:56:
oke... ik zit nu bij Tesla... ik wil mijn auto ophalen. Stond ook netjes 1 klaar. Maar met doppen en geen trekhaak (die ik wel had besteld) ..... blijkt die voor iemand te zijn met dezelfde naam uit hetzelfde dorp...
Maar ik ben bang dat mijn auto nu niet klaar staat.... ze zijn het nu aan het uitzoeken.

wordt vervolgd..
Checken ze je rn niet voor je de auto mee krijgt? En als je andere velgen hebt besteld, wat staat er in je Tesla app?

Als iemand daadwerkelijk de verkeerde heeft meegenomen dan heeft hij een klus om de app werkend te krijgen... Lijkt mij.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
KermitNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:10:
Voor de mensen zoals ik is het spannend of de auto dit jaar nog uitgeleverd wordt:) Als ik kijk naar de 4% of 8% bijtelling. Welk moment bepaald dit? Is dat wanneer het kenteken wordt uitgegeven of wanneer de auto op naam wordt gezet? M.a.w. is het mogelijk dat doordat ik in 2019 een kenteken krijg dat ik alsnog 4% heb ondanks dat ik de auto ergens in januari geleverd krijg?
Datum van afgifte kenteken

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:01:
Hier ook een kenteken na een belletje naar tesla.
Nice! Wanneer vin en wat is je confi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:39

aip

asing schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:11:
[...]

Datum van afgifte kenteken
Ja, maar dan als datum eerste toelating. Het feit dat het kenteken al bekend is in de RDW database betekent niet dat dat de datum eerste toelating is. Pas als er een datum zichtbaar is, is het kenteken formeel afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
asing schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:14:
[...]

Roflol :9 . Een VIN bestaat bestond uit 13 cijfers en letters. Mijn Porsche 944 heeft dat nog. Tegenwoordig zijn het er wat meer >:) Hoe de VIN er uit ziet is exact vastgelegd.

[Afbeelding]

Digits 1 – 3: World Manufacturing Identifier
5YJ = Manufacturer: Tesla Inc.
Digit 4: Make/Line/Series
S = Tesla Model S
X = Tesla Model X
3 = Tesla Model 3
Digit 5: Body Type and Gross Vehicle Weight Rating (GVWR)
A – Hatch back 5 Dr/ LHD
C = Class E (6001-7000 lbs) GVWR / MPV / 5 Dr / LHD
E= Sedan 4 Dr / LHD
Digit 6: Restraint System
1= Type 2 manual seatbelts (FR, SR*3) with front airbags, PODS, side inflatable restraints, knee airbags (FR)
A = Type 2 manual seatbelts (FR, SR*3, TR*2) with front airbags, PODS, side inflatable restraints, knee airbags (FR)
B = Type 2 manual seatbelts (FR, SR*2, TR*2) with front airbags, PODS, side inflatable restraints, knee airbags (FR)
D= Type 2 Manual seatbelts (FR, SR*3) with front airbags. PODS, side inflatable restraints, knee airbags (FR)
Digit 7: Fuel Type
E = Electric
Digit 8: Motor/Drive Unit
1= Single Motor – Standard
3= Single Motor – Performance
2 = Dual Motor (standard)
4 = Dual Motor (performance)
A= Single Motor – Standard
B= Dual Motor – Standard
Digit 9: Check Digit To be assigned by manufacturer pursuant to 49 CFR § 565.6(c)
Digit 10: Model Year
H = 2017
Digit 11: Plant of Manufacture
F = Fremont, CA
Digits 12-17: Unique serial number
Misschien kijk ik niet goed, maar wat verwacht je voor type bij een: 5YJ3E7EB9KF...... ?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:15:
[...]

Nice! Wanneer vin en wat is je confi?
Zie in de onder titel van me post.

Config: SR+/grijs/Zwart/aero
Vin sinds 01/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:43:
[...]

Nee, kenteken krijg je per mail met de afleverafspraak bevestiging, nadat je "JA" hebt geantwoord op de SMS voor een afleverafspraak.

[...]

Nee joh.... Dat is wel echt balen man!
Ongelooflijk. Hoe kan jij dan wel SMS'jes ontvangen? Je RN is toch duidelijk over de config? Nummer hangt toch aan je account en RN?
Ik heb een mail gekregen (op mijn werkmail) geen sms’je.... omdat ik dus die mail kreeg heb ik daar ook nooit aangedacht. En toen ik me daar aanmelden om mijn auto te halen... ging ook alles goed. De persoon heeft gewoon de zelfde voorletter en achternaam en zelfde plaats... pas toen ik bij de auto stond kwam ik er achter.
Stel dat we exact dezelfde configuratie hadden gehad :o
Dan was ik naar huis gereden.... mijn andere auto zou zijn opgehaald...
Maar goed... rustig afwachten dus. En kijken of ik nog iets kan regelen via de leasemaatschappij.

Het was een interessante dag :')

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een leverings sms of e-mail ontvangen bij VIN op 1 nov? Ik nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gast68
  • Laatst online: 16-06 16:46
Taro schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:19:
[...]

Misschien kijk ik niet goed, maar wat verwacht je voor type bij een: 5YJ3E7EB9KF...... ?
Gewoon je VIN invoeren op de VIN decoder, https://teslatap.com/vin-decoder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ah, die doet het wel, al 2 andere sites geprobeerd die errors aangaven. Vreemd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Ik heb zojuist een boel offtopic berichten kunnen verplaatsen en wegmikken. Houd het ontopic aub en check de topicwarning over wat kan en niet kan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:49:
Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:49:
Nee nog niet.. hoop dat we al in Amsterdam staan en sms morgen voor levering rond 20e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn overigens weinig die een vin 1 nov hebben gehad.. miss restant GP:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie kenteken van vin 1-11
Mijn kenteken G 270 PJ
RDW tenaamstelling zit in de G xxx Px serie dus Zou snel komen verwacht ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:15:

Zal wel van de Grand Pioneer zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kenteken G 270 PJ
Zit ook in de G --- PJ reeks haha. Waar kan je de tenaamstellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:24:
[...]

Je kenteken kun je toch alleen te weten komen door te bellen naar Tesla? Of nog op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:25:
[...]

Je kenteken kun je toch alleen te weten komen door te bellen naar Tesla? Of nog op een andere manier?
Bellen ja, of vragen via Support Chat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Kort moment van vreugde toen ik een T in mijn SMS berichten scherm zag. Bleek de T van Thuis..🙃

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:29:
Kort moment van vreugde toen ik een T in mijn SMS berichten scherm zag. Bleek de T van Thuis..🙃
Zeurende vrouw? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 18:57
Mijn kenteken G 270 PJ
Al gebeld met Tesla? Met dat kenteken lijkt het me dat je auto al in Amsterdam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juiste kwalificatie 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Site van rdw:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes!
Heb je een linkje toevallig? Ik kijk scheel denk ik.
Aeonis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:32:
[...]

Al gebeld met Tesla? Met dat kenteken lijkt het me dat je auto al in Amsterdam staat.
Tegen mij zeiden dat -ie ''onderweg'' is naar Amsterdam

EDIT: ohhh, ik zie 'm al staan op de homepage :+ . Had een database verwacht haha

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeonis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:32:
[...]

Ja 2x.. volgens mij weten ze het zelf niet bij Tesla.
Vanochtend gebeld met Tesla amsterdam die zeiden staat in Amsterdam.. gister gebeld met tesla dilivery die dachten Zeebrugge?? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrannySmith92
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06 14:56
Die zag je zeker bij de Haven in Amsterdam voor het hek zien staan met een verrekijker :P

Telsa SR+/Pearl White/Black/Aero | iPhone 7 | #TeamRed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 18:57
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:36:
[...]

Vanochtend gebeld met Tesla amsterdam die zeiden staat in Amsterdam.. gister gebeld met tesla dilivery die dachten Zeebrugge?? :)
Oké vreemd, ik heb ook PJ, 15 nov ophalen. Collega van mij heeft exact dezelfde config 1 minuut voor mij besteld en hij heeft PH, ook 15e ophalen.. vreemd allemaal, dacht dat kentekens op volgorde uitgegeven werden.

Edit: vin van mij en m'n collega verschilt ook maar 6 auto's, mits VINs op volgorde gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 07-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet sommigen een kenteken hebben en verder niets.Tesla belt toch niet proactief om te melden dat ze alleen een kenteken voor je hebben? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:42:
Ik snap niet sommigen een kenteken hebben en verder niets.Tesla belt toch niet proactief om te melden dat ze alleen een kenteken voor je hebben? Vreemd.
Tesla belt niet, wij bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:36:
[...]

Maar dan is in ieder geval conclusie dat die niet op de JA staat. Zou kunnen dat ze een deel in Zeebrugge hebben uitgeladen maar toch aan NL hebben gekoppeld. Maar dan lijken me alle VINs Van 1 november niet van de JA zijn. Positief voor de wachtenden onder ons :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 14:30
Dat was het dan!

Voor mij een sign-off voor dit topic. Uiteraard heb ik de Excel voorzien van de leverdatum. Een ieder die geïnteresseerd is in aantallen dagen tussen VIN/RN/levering/etc. kan daar z'n hart ophalen.

Dank iedereen voor de mooie discussies, volgen van boten, elkaar gek maken en wat mij betreft 'de gezelligheid'. Ik heb nog nooit zoveel plezier (en nijd :+ ) gehad tijdens het wachten op een nieuwe auto. 1 ding kan ik jullie allen verzekeren: wát een auto, ge-wel-dig. Instant power, ligt goed op de weg en belachelijke acceleratie.

@cronixx Je hebt het hierboven al gelezen, maar de Model X kwam ons netjes halen vanaf station Sloterdijk! We hebben +- 5 minuutjes bij de rode Tesla vlag moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Taro schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:19:
[...]

5YJ - Tesla
3 - Model 3
E - Sedan
7 - mij niet bekend
E - electrisch
B - dual motor standaard
9 - check digit (checksum)
K - 2020
F - Freemont

Welke het dan precies is weet ik niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoner1978
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 15:49

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

JurienW schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:24:
[...]

14:00 uur heb ik hem staan
Ik mag om 14:30

Kijk er naar uit!

3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Nexz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:51:
Dat was het dan!

Voor mij een sign-off voor dit topic. Uiteraard heb ik de Excel voorzien van de leverdatum. Een ieder die geïnteresseerd is in aantallen dagen tussen VIN/RN/levering/etc. kan daar z'n hart ophalen.

Dank iedereen voor de mooie discussies, volgen van boten, elkaar gek maken en wat mij betreft 'de gezelligheid'. Ik heb nog nooit zoveel plezier (en nijd :+ ) gehad tijdens het wachten op een nieuwe auto. 1 ding kan ik jullie allen verzekeren: wát een auto, ge-wel-dig. Instant power, ligt goed op de weg en belachelijke acceleratie.

@cronixx Je hebt het hierboven al gelezen, maar de Model X kwam ons netjes halen vanaf station Sloterdijk! We hebben +- 5 minuutjes bij de rode Tesla vlag moeten wachten.
Gefeliciteerd kerel! Enjoy

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvaa
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-09-2021
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:25:
[...]

Ik heb die van m'n LM (Arval) al door gekregen.
Anderhalve week voor levering (as. di) ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@asing Die 7 kon ik dus ook niet vinden en sommige VIN-decoders konden er ook niet mee omgaan, maar https://teslatap.com/vin-decoder/ wist het wel.

Daarnaast klopt: "B= Dual Motor – Standard" niet, want het is een LR Performance. Mogelijk loopt die legenda dus wat achter.

Output van de VIN-decoder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1-3 Manufacturer    5YJ = Tesla Motors, Inc.
4   Make    3 = Model 3
5   Body Type   E = Sedan 4 Door (Model 3, Left-Hand Drive)
6   Restraint System    7 = Type 2 manual seatbelts (Front, Rear*3) with Front Airbags, Side Inflatable Restraints & Active Hood
7   Battery Type    E = Lithium Ion Battery - Electric
8   Motor/Drive Unit    B = Dual Motor - Standard or Performance
9   Check Character 9
10  Model Year  K = 2019
11  Location of Manufacture F = Fremont, CA, USA

Inmiddels zijn op mijn werk alle Tesla's geleverd, het gevecht om de beschikbare laadpalen is begonnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markboss
Iemand op TMC forum: "Was vandaag nog rustig, volgens tesla medewerker 200 afleveringen, gaat in december waarschijnlijk richting 1000 per dag" :O

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Markboss schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:13:
Iemand op TMC forum: "Was vandaag nog rustig, volgens tesla medewerker 200 afleveringen, gaat in december waarschijnlijk richting 1000 per dag" :O
Betekent dat ook dat de gemiddelde resterende range bij het ophalen door 5 gedeeld kan worden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 14:30
Ohja ohja! Nog 1 klein dingetje: mijn LR AWD heeft geen PWS (of in ieder geval niet geactiveerd) (2019 VIN) en hij zat op zo'n 70% SoC bij levering.

Wat moet ik nou toch met al deze vrije tijd...

[ Voor 18% gewijzigd door Nexz op 07-11-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 11:34
Nexz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:22:
Ohja ohja! Nog 1 klein dingetje: mijn LR AWD heeft geen PWS (of in ieder geval niet geactiveerd) (2019 VIN) en hij zat op zo'n 70% SoC bij levering.

Wat moet ik nou toch met al deze vrije tijd...
Stroom geven. Vaak en hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Dat was het dan!

Congrats!
Config?

Edit: laat maar. Net gepost zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeIer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-11-2020
Nieuw hier,,,alvast excuses voor de stomme vraag maar waar vind ik de spreadsheet voor M3 bestellingen.

2/10/19 Besteld via LM . Verwachte levertijd week 47.
10/10/19 RN
25/10/19 Prepare for Delivery Email
Geen Vin

LR Zwart/Zwart 18" Aero

LR AWD Zwart/Zwart 18" Aero. LM 2/10 RN 10/10 Prepare for Delivery 25/10 VIN 28/11 SMS nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Startpost.

Alles in elk topic begint met het lezen van de startpost.

Daar kan elke tweaker zich mee redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:15
Boterham71 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:28:
[...]

Stroom Gas geven. Vaak en hard.
Gewoon bij de oude term blijven :)

Iemand die een diesel rijdt zegt ook niet dat hij/zij aan het diesel geven is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
Klopt het nou dat de JA tussen Cuba en Jamaica vaart ? Lijkt net alsof die geen vaart maakt ?

Edit: Positie is van gisterenochtend even wachten op nieuwe locatie.. Iemand al meer info ?

[ Voor 33% gewijzigd door Canster op 07-11-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeVliegendeIer schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:48:
Nieuw hier,,,alvast excuses voor de stomme vraag maar waar vind ik de spreadsheet voor M3 bestellingen.

10/10/19 RN
Geen Vin

LR Zwart/Zwart 18" Aero
Zie OP voor WW, linkje naar de sheet: https://onedrive.live.com...&authkey=!ALIDoDJmqDeRCmc

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde configuratie en loop met alles (RN en prepare mail) paar dagen voor jou uit en dus ook nog geen VIN...
DeVliegendeIer schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:48:

10/10/19 RN
Geen Vin

LR Zwart/Zwart 18" Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K00L2
  • Laatst online: 14-03-2021
Vandaag gebeld door Tesla Delivery om de levering (12-11 om 12:00u) te bevestigen. LR - wit - zwart - 19'' - trekhaak. Ze belden omdat ik geen sms had gehad omdat mijn telefoonnummer niet juist was. Dus keurig. Daarna Mailtje ontvangen van ze met o.a. kenteken G508PD.

Staat overigens vanaf vandaag ook mijn VIN op de accountpagina (VIN zal al sinds eind oktober in de bron)

24-9 besteld
begin oktober RN
medio oktober VIN
en nu dus levering 12 november.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canster schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
Klopt het nou dat de JA tussen Cuba en Jamaica vaart ? Lijkt net alsof die geen vaart maakt ?
Ik weet niet op welke site je kijkt maar daar is de JA al ver voorbij. Sommige sites geven oude posities weer, kan je vaak zien aan wanneer last updated.

Op: localizatodo.com kan je een actuelere positie zien als het schip buiten AIS bereik is (satelliet oid).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

K00L2 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:12:
Vandaag gebeld door Tesla Delivery om de levering (12-11 om 12:00u) te bevestigen. LR - wit - zwart - 19'' - trekhaak. Ze belden omdat ik geen sms had gehad omdat mijn telefoonnummer niet juist was. Dus keurig. Daarna Mailtje ontvangen van ze met o.a. kenteken G508PD.

Staat overigens vanaf vandaag ook mijn VIN op de accountpagina (VIN zal al sinds eind oktober in de bron)

24-9 besteld
begin oktober RN
medio oktober VIN
en nu dus levering 12 november.

*O*
Als je tel nr. niet klopt, hoe kunnen ze dan bellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:12:
[...]

Ik weet niet op welke site je kijkt maar daar is de JA al ver voorbij. Sommige sites geven oude posities weer, kan je vaak zien aan wanneer last updated.
Was inderdaad update van 06-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblack
Aeonis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:38:
[...]

Oké vreemd, ik heb ook PJ, 15 nov ophalen. Collega van mij heeft exact dezelfde config 1 minuut voor mij besteld en hij heeft PH, ook 15e ophalen.. vreemd allemaal, dacht dat kentekens op volgorde uitgegeven werden.

Edit: vin van mij en m'n collega verschilt ook maar 6 auto's, mits VINs op volgorde gaan.
Ik heb ook PH maar heb geen sms of indicatie... hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
lightblack schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:16:
[...]

Ik heb ook PH maar heb geen sms of indicatie... hoe dan?
Hier ook een PH-tje zonder sms, kan elk moment komen. Hopelijk niet al te last-minute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Hoe gaat Tesla bij de aflevering tegenwoordig om met restpunten die je aantreft en meld? Paar weken geleden las ik veel mensen waarbij het wel werd genoteerd maar je zelf niets als bewijs of iets mee krijgt. Ik las onlangs ook berijders die voor herstel van de punten bij een Tesla punt kwamen waarbij ze niets konden terugvinden van de restpunten.

Wat is verstandig om te doen? Ondertekenen ze eventueel een zelfgeschreven a4'tje met restpunten? Dan krabbel ik daar zelf wel even wat op papier. :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:57
Foto’s maken en gelijk een afspraak in de app inschieten met de foto’s erbij.

Misschien nog een mailtje naar delivery er achteraan om het vast te leggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Smobbo op 07-11-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K00L2
  • Laatst online: 14-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:14:
[...]

Als je tel nr. niet klopt, hoe kunnen ze dan bellen? :?
Was achteraf pas hersteld nadat de sms-bom was verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Vraagje mbt Tesla account:

Ik ga Operational leasen via Leaseplan als ZZP’er. Ik heb na vriendelijk aandringen een RN losgekregen van LP. Daarmee Tesla gebeld, die zien alleen dat het een Leaseplan bestelling is en dat er een LP-mailadres aan vast hangt. De vraag of ze dit RN nummer aan mijn account kunnen koppelen werd wat vaag beantwoord met dat de auto pas na levering gekoppeld wordt en dat ik niks zie omdat leaseplan het hoofdaccount heeft.

Toch hoor ik hier leaseplanners die wél hun eigen config in hun tesla account zien?? Ik wil verdorie ook op VIN gaan checken!

Wel heb ik een referral code in mijn account, maar kon ik nu ook mijn primaire contactpersoon gegevens aanvullen.. zonder secundairy account waarschuwing.

Iemand een idee wat ik nog kan.... tweaken hier? :)

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Vandaag contact gehad met Tesla.

Mevrouw vertelde mij dat het Tesla account van de LM en het account van de berijder (als deze is aangemaakt) in de loop van het proces gemerged wordt.

Waarschijnlijk is dit afhankelijk van de afronding van de documenten etc die onderling afgerond moeten worden en de verwerking door Tesla.

Na de merge is alles zichtbaar voor de berijder.
Dit is mij verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markboss
Ik kreeg de laatste keer te horen dat ze pas kunnen mergen / koppelen als er een VIN is. Dus dan heb je er ook niet zoveel meer aan qua zelf VIN zoeken. Ik zit in hetzelfde schuitje bij Alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 23:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:30
Pas een keer of 10, inclusief de positieve en negatieve reacties erop 😅

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin.riemens
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 13:28
Effe offtopic, gaan we het GASpedaal ook officieel omdopen tot STROOMpedaal?

On topic. Still waiting on VIN... Zucht...

The only limits we have are the limits we place on ourselves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fatihtuncer
  • Laatst online: 25-05-2021
svdgraaf schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:37:
[...]

Pas een keer of 10, inclusief de positieve en negatieve reacties erop 😅
Had jij ook een P uit de snel leverbare eind oktober?
Ik ook namelijk, ik heb vin(stond al met vin in snel leverbaar)en verwachte leverdatum maar verder nog niks.
Jij nog iets gehoord tussendoor?

Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 06:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Yes. Zelfde reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdgraaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:30
fatihtuncer schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:48:
[...]

Had jij ook een P uit de snel leverbare eind oktober?
Ik ook namelijk, ik heb vin(stond al met vin in snel leverbaar)en verwachte leverdatum maar verder nog niks.
Jij nog iets gehoord tussendoor?
Ja, zelfde status. Gisteren gebeld, auto last location stond op Zeebrugge, stond te wachten op vervoer zei de mevrouw. Zou 14e opgeleverd worden, kon daarna nog 2 weken duren voor uitleveren.

Ik moest wachten op SMS. Ik zal morgen eens navragen of er al een kenteken aan hangt (kan ook via chat), kan ik verzekering uitzoeken.

MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

Dat was het dan!

Heel veel plezier en veilige kilometers en bedankt voor je update m.b.t. de shuttle!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
Als er een kenteken aan hangt, ben je dan safe v.w.b. 4%? Of moet ie echt in je bezit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:33:
Als er een kenteken aan hangt, ben je dan safe v.w.b. 4%? Of moet ie echt in je bezit zijn?
Op naam, dus wat jij ‘bezit’ noemt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 11:12
Vanmiddag ook mijn Tesla mogen afhalen in Amsterdam. Voor station Sloterdijk bij een Tesla flag 🚩stond een model x te wachten. Deze bracht mij netjes voor de deur op het afhaalterrein. Erg prettig met al die regen van vandaag. Was iets te vroeg, maar je kan he wel alvast melden bij de balie. Wanneer de auto klaar staat komen ze bij je met het rdw bewijs en wordt verteld waar de auto staat. 15 minuten ervoor zag ik in de app de auto al verschijnen. Even via de app met de lichten flitsen en de auto is zo gevonden.

Even rond de auto gelopen om te kijken zover dat kon in de regen. Daarna lekker de stoelverwarming aan en de instellingen doorlopen. Dit overigens gewoon alleen, maar dat zal voor de meeste van ons geen probleem zijn aangezien we al maandenlang elk Telsa model 3 filmpje op YouTube gezien hebben. Neem rustig de tijd om je weg even te vinden en in te stellen.

Alles was in orde dus rijden maar. Voet op de rem en in D zetten. Bij de uitgang je rdw bewijs laten zien en je mag het terrein af de nieuwe wereld in.

En dan begint het genieten. Dit rijdt zo fijn, echt fantastisch.

Wat foto's: https://imgur.com/gallery/phC48Nc

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
Vraag me af of LM-en nu ook Tesla’s aan het inslaan zijn, om na 2019 nog aan te bieden. Dat zou niet bevorderlijk zijn voor de levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:45:
Vraag me af of LM-en nu ook Tesla’s aan het inslaan zijn, om na 2019 nog aan te bieden. Dat zou niet bevorderlijk zijn voor de levertijden.
Misschien beperkt omdat ze afgelopen jaar behoorlijk op de koffie zijn gekomen met de X (dacht ik?) die groot was ingekocht maar kort na Jan 1 een forse prijsverlaging kreeg.
Mijn kenteken G 270 PJ
Heeft er niet zo veel mee te maken, die auto komt op naam als Tesla klaar is 'm uit te leveren. Dat gaat niet op kentekenreeks.
Een Model Z dus.
Chilly_Willy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:39:
Vanmiddag ook mijn Tesla mogen afhalen in Amsterdam. (...)
Wat foto's: https://imgur.com/gallery/phC48Nc
Hier gebeurt het dus allemaal he!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G0Vt2Hx/3B2VGis.jpg
Lekker arbo ook dat dat ding (dat echt niet licht is) gewoon op twee barkrukken staat.

En nog even: via dit tentje wordt dus als ik het goed begrijp grofweg een MILJARD EURO aan Tesla's uitgeleverd (20k * 50k) in een paar maanden tijd 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 08-11-2019 00:07 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoady
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 18:48
Hoi, ik volg dit topic al een tijdje en mijn bestelling staat netjes in de Excel. Ergens vandaag tussen einde werkdag en 23.50 is er een VIN in de source verschenen.

SR+, wit, wit (!), aero, geen trekhaak.

Decoder zegt model year 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
  • Laatst online: 31-08-2024
VIN gevonden in broncode!!
M3 LR AWD / grey / black / aero

2 uur geleden ook gecheckt dus staat pas net, meerdere? VIN bom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
jaroen89 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:36:
YouTube: Ik Heb Een Nieuwe Daily!! *Deze zag je niet aankomen*
deze al voorbij gekomen hier?
Worden jullie allemaal gesponsord als jullie deze link hier droppen? Want je gaat me nu niet wijsmaken dat er in die video meer informatie staat dan wat sommigen delen als foto's en ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trigger88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-07 15:54
Zojuist gecheckt en heb een VIN nummer toegewezen gekregen (Chrome plugin werkt perfect en geeft meteen een melding bij openen van de pagina)

Besteld: 8 augustus
RN: 14 augustus
Restrictie: 1 november

M3 LR awd, deep blue, zwart, 19"

De Excel sheet uiteraard netjes bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer Konijn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-11-2024

Meneer Konijn

Mijn naam is haas.

Zie net dat er een VIN-code zichtbaar is in m'n account. RN was toegekend op 2019-10-01.

[ Voor 22% gewijzigd door Meneer Konijn op 08-11-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
Zoady schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:57:
...Decoder zegt model year 2020.
Weke decoder gebruik je?

Ps: zo te zien is er echt een VIN bom :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofie
  • Laatst online: 03-06-2022
Mister1980 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:02:
VIN gevonden in broncode!!
M3 LR AWD / grey / black / aero

2 uur geleden ook gecheckt dus staat pas net, meerdere? VIN bom?
Ik heb nog niks. Ik heb dezelfde config zonder trekhaak. Jij ook? Ik heb de mijne besteld op 23 sept. Wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook VIN toegewezen!

Besteld: midden augustus
RN: midden augustus
Restrictie: midden oktober

M3 LR awd, White, Black int, aero, geen trekhaak.

2020 model ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2019 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
Moofie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:07:
[...]

Ik heb nog niks. Ik heb dezelfde config zonder trekhaak. Jij ook? Ik heb de mijne besteld op 23 sept. Wanneer heb jij hem besteld?
Ja ook zonder trekhaak, vreemd. Ik heb 13-9 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoady
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 18:48
Mister1980 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:07:
[...]

Weke decoder gebruik je?

Ps: zo te zien is er echt een VIN bom :9B
https://teslatap.com/vin-decoder/

Kunnen we die een beetje vertrouwen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofie
  • Laatst online: 03-06-2022
Mister1980 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:08:
[...]

Ja ook zonder trekhaak, vreemd. Ik heb 13-9 besteld
Ik ben benieuwd of die 10 dagen nou echt het verschil maken. Ik ben gewoon ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abarth
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Yessssss ik heb ook een VIN :)

M3 | SR+ | Multi-Coat Red | Black | Aero | RN 17-09 | VIN 08-11 | SMS 29-11 | Geleverd 07-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
Lijkt logisch en voor mij ook 2020 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoootje
  • Laatst online: 04-05-2021
LR VIN BOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
_/-\o_ :9~ Yes ook hier VIN oOo oOo oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het gissen JA of de boten voor Panama.. 😂 Vind de JA helemaal prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
Ik ben de logica helemaal kwijt... Er is niets in de buurt van Panama en ergens bekruipt mij het gevoel dat er meer auto's in NL staan die nu klaar zijn voor uitlevering.. Weer een stap verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricsrix
  • Laatst online: 14-06-2021
Zouden de VIN's massaal in een keer worden toegekend of koppelen ze die een voor een? Ondertussen f5 aan het spammen in mijn tesla account :p

LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?

Pagina: 1 ... 156 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.