• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben nu ook vooral tijdritten aan het rijden.
Want een daadwerkelijke race in F1 werkte voor mij niet. Ik ben veel langzamer dan Nicholas (Lat) en dat kan natuurlijk niet :+

Tijdritten rijden is erg leerzaam. Eigenlijk zou iedereen dat moeten doen die met F1 begint.
Hierdoor ben ik naar mijn gevoel (langzaamaan) beter gaan rijden. Ik begin mijn Ferrari (altijd al een keer willen zeggen) beter te begrijpen.

Ik heb op de Stadia 1 vastloper gehad sinds ik via de CCU speel. Dat vind ik erg netjes.

Ik kreeg de melding dat ik geen internet had. Maar ik denk eigenlijk dat het kwam omdat mijn joystick (bijna) leeg was.

Meer dan ik dacht...

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-01 17:57
shineonu schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:14:
Ik ben al zo’n 6 uren tijdsritten aan het doen in F1 op circuit Australië. Ik vind het wel erg pittig, maar ik heb dan ook nog nooit een F1-game gespeeld of een F1-wedstrijd gezien, ik weet ook helemaal niks hierover. Ik vermaak me er wel uitstekend mee. Ik heb alleen het automatisch schakelen en de trajectlijn in de bochten aanstaan. Ik ben dus regelmatig aan het spinnen over de baan. Mijn snelste tijd is 1:28.

De coureurscarriere heb ik even geprobeerd maar die wereld is mij compleet onbekend en vooral racen met andere wagens op de baan vind ik nog niet te doen. Ik botst constant tegen iedereen aan haha.

Erg leuk spel, ik vind het sturen met het pookje van de controller wel lastig. Ik weet niet of die nou komt omdat zo’n pookje niet heel nauwkeurig is of toch door de input delay/lag.
Ik heb wel vaker race games gespeeld maar ik vind het wel even wennen met de controller en soms een kleine hiccup.

Heb nu net Australië uitgereden als 12e.. als 6e gekwalificeerd maar een gridstraf omdat ik op een invoegende Gasly vanuit de pit in de eerste bocht knalde in een training :+ oeps!

Sowieso al vaker gehad in de race dat zij mij aantikken en ik een waarschuwing krijg :-(

Verder wel een tof spel! Daarnaast net Sniper Elite 4 uitgespeeld, ook leuk vermaak!
Op welk niveau rijden jullie in F1 2020? Ben een carrière gestart met AI op 50, maar die onzin met interviews enz. eromheen hoeft van mij niet zo. Ik wil gewoon racen, dus ben nu time trials aan het rijden. In Melbourne/Australië reed ik net 1:32 en op Zandvoort zit ik op 1:14. Heb tractiecontrole op gemiddeld staan en de rest van de assists uit.

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
F1 2020 is echt een stuk moeilijker dan eerdere jaren. Heb altijd op AI rond de 85/90 gespeeld (controller ps4) maar nu heb ik moeite met 75.

Voor de beginners zet eerst de rem assist uit, dan tractie en als laatste de racing line. Pas als je het circuit perfect kent kan de je deze uitzetten.

En iemand dit al eens meegemaakt? Blij dat het mijn GPU niet is haha. [Video: https://drive.google.com/file/d/1-2CZkS8D1F9ehI9zJPWI8k0xhwtCkLkf/view]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
F1 straffen is inderdaad extreem wisselvallig 😵

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben bezig met AC Origins, op de een of andere manier ben ik verdwaald. Heb nu een uurtje of 4 gespeeld, op een gegeven moment voltooi je en level en kom je in een grot bij Layla en de Animus machine, iets daarna zit ik een heel ander deel van Egypte waar oa de Pyramid of Sneferu staat. Missies met level 23 of hoger, ben inmiddels alweer terug gegaan naar Siwa. Iemand een idee hoe je de normale missies weer oppakt? :?

Whatever.

• streamnl
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:01:
Op welk niveau rijden jullie in F1 2020? Ben een carrière gestart met AI op 50, maar die onzin met interviews enz. eromheen hoeft van mij niet zo. Ik wil gewoon racen, dus ben nu time trials aan het rijden. In Melbourne/Australië reed ik net 1:32 en op Zandvoort zit ik op 1:14. Heb tractiecontrole op gemiddeld staan en de rest van de assists uit.
1:14 op Zandvoort? Netjes, mijn pr is 1:20.
En daar ben ik al trots op ;)
Maar het is wel een tof circuit ja.
Zal vanavond eens met een Merc rijden. Kijken if dat veel verschil maakt. Het gros rijdt niet voor niets met een Merc bij de tijdsritten.

Ik leer wel steeds beter met een joystick te rijden maar het ontbreken van een stuurtje blijft toch een gemis op de stadia. En ik heb ook geen geruchten kunnen vinden op het internet dat dit snel komt. Jammer

Meer dan ik dacht...

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
tokko1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Of via Marktplaats/tweakers V&A, was recent een aktie waarbij de de CCU+controller bij een game kreeg (voorlopig verwacht ik niet gelijke akties, was de eerste sinds launch). Veel Stadia gebruikers hebben dus een dubbele set en die gaan op marktplaats voor wat minder dan de Google vraagprijs :9
Exact. Stadia ervaar je het beste met een CCU + Stadia Controller. Op marktplaats staat vast wel een 'nieuw in doos' première edition voor rond de 50 euro. En anders inderdaad voor 80 euro vanuit Google.
https://store.google.com/nl/product/stadia

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb die CCU + controller 28 december besteld, maar de status staat nog steeds op 'niet verzonden'. Duurt dat bij iedereen zo lang? Ik snap dat de bezorgbedrijven het druk hebben, maar het inpakken van een doos bij Google hoeft toch niet zo lang te duren?

• Palomar
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Zal vanavond eens met een Merc rijden. Kijken if dat veel verschil maakt. Het gros rijdt niet voor niets met een Merc bij de tijdsritten.

Ik leer wel steeds beter met een joystick te rijden maar het ontbreken van een stuurtje blijft toch een gemis op de stadia. En ik heb ook geen geruchten kunnen vinden op het internet dat dit snel komt. Jammer
Ik denk als je dingen als een stuurtje of andere uitbreidingen wilt, je beter af bent met een pc of console. De kracht van Stadia vind ik juist dat ik straks onzichtbaar een chromecast achterin mijn tv plug en er verder geen kabels of lelijke console zichtbaar zijn (veto van vriendin :X) en er wel gewoon 'casual' gegamed kan worden.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-01 21:29
Ik heb alle assist nog aan en net even snel opgestart en op Zandvoort 1.14.477. Zo nu de iPad weer aan de kant en aan het werk ;)

Dat Stadia werkt echt wel lekker hoor. Opgestart op de iPad, even een rondje Zandvoort en weer aan het werk. En dat binnen 2 minuten _/-\o_
Zijn er stadians hier die gamen via android tv? Ik moet een nieuwe tv uitzoeken en dan gaat de kleine nerd in mij helemaal los met vergelijken en checken en dubbelchecken enzo, heb nu een Sony en een LG op t oog, de Sony heeft android tv en dat zou ervoor kunnen zorgen dat ik ook geen kabeltje van mijn ccu meer nodig heb denk ik?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

Nicap

Tsssk....

Ht87 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:00:
Zijn er stadians hier die gamen via android tv? Ik moet een nieuwe tv uitzoeken en dan gaat de kleine nerd in mij helemaal los met vergelijken en checken en dubbelchecken enzo, heb nu een Sony en een LG op t oog, de Sony heeft android tv en dat zou ervoor kunnen zorgen dat ik ook geen kabeltje van mijn ccu meer nodig heb denk ik?
Ik heb een Android TV(Sony Bravia). Maar daar zit een Nvidia Shield op aangesloten, welke ook Android \TV draait. Heb de app wel gesideload, maar blijkbaar word de xiaomi controller niet ondersteund door Stadia.
Heb dus nog geen game kunnen spelen. Wil eerst kijken of het me bevalt voor ik een controller aanschaf.

Kan dus niet 100% uitsluitsel geven, maar aangezien er meer mensen zijn die het op de shield spelen, zou het moeten werken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Officieel werkt het niet, maar als je kunt sideloaden zul je de app waarschijnlijk wel aan de praat krijgen (geen ervaring met Android op TV's, wel met Android TV op Mibox).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

Nicap

Tsssk....

En blijkbaar heb je in het geval van een CCU of android TV sowieso een Stadia controller nodig.
Weet het niet 100% zeker, maar lees dat wel her en der.

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 20:27
Heb hem ook net even opgestart. Rij zelf op Zandvoort een 1.13.512 na vijf rondjes ( ken het circuit niet). Heb vroeger wel veel F1 games gespeeld dus dat scheelt. Moet wel zeggen dat het me de controller wel even flink wennen is zonder stuur.

Verder is dit ook het eerste spel waarbij ik denk dat Google stadia niet de beste oplossing is. Als het spel bij cyberpunk een milliseconde hapert merk je er niet zoveel van. Bij F1 lig je gelijk in de bandenstapel 8)7. Het is niet dat het elke ronde gebeurt maar toch wel irritant als het even hapert. Heb mijn CCU ultra bekabeld aangesloten.

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Kungfukip schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Heb hem ook net even opgestart. Rij zelf op Zandvoort een 1.13.512 na vijf rondjes ( ken het circuit niet). Heb vroeger wel veel F1 games gespeeld dus dat scheelt. Moet wel zeggen dat het me de controller wel even flink wennen is zonder stuur.

Verder is dit ook het eerste spel waarbij ik denk dat Google stadia niet de beste oplossing is. Als het spel bij cyberpunk een milliseconde hapert merk je er niet zoveel van. Bij F1 lig je gelijk in de bandenstapel 8)7. Het is niet dat het elke ronde gebeurt maar toch wel irritant als het even hapert. Heb mijn CCU ultra bekabeld aangesloten.
Dat heb ik ook ja, lekker frustrerend die kleine haperingen in F1 :+. Zat er al aan te denken om 'm voor de PC aan te schaffen maar dat gaat me weer te ver haha.

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Heb het ook wel eens gehad maar echt heel weinig 2 a 3 keer volgens mij en heb het al zo'n 13 uur gespeeld.
Vind alleen de controller van Stadia niet zo fijn voor race spellen. Heb het gevoel dat je bij Xbox en PS4 controller de triggers beter kunt doseren en vooral de analoge stick voor te sturen beter is bij die controllers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHt_v0TKXyEZyAsx5vNt2cezfwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PDyRFjSFHGOUKjcQkzMLeSnb.png?f=fotoalbum_large

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:51
Firehawk86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:35:
Heb het ook wel eens gehad maar echt heel weinig 2 a 3 keer volgens mij en heb het al zo'n 13 uur gespeeld.
Vind alleen de controller van Stadia niet zo fijn voor race spellen. Heb het gevoel dat je bij Xbox en PS4 controller de triggers beter kunt doseren en vooral de analoge stick voor te sturen beter is bij die controllers.

[Afbeelding]
Waar kan ik die speeltijd bekijken? Ik zie het niet in mijn browser.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30

Wom

Schmitzel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Waar kan ik die speeltijd bekijken? Ik zie het niet in mijn browser.
Op je naam klikken, dus dat de pagina opent en je niet enkel die profile overlay hebt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Schmitzel
Wom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Op je naam klikken, dus dat de pagina opent en je niet enkel die profile overlay hebt.
Tnx heb het gevonden :)

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ooit eens een handige video gezien op Youtube met tips over hoe je het beste met een controller kunt racen. Heb de video hieronder gelinked.

Heeft mij in ieder geval goed geholpen :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• Firehawk86
Ok ga ik die straks eens bekijken.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou bij mij is Stadia pro voor 4 maand uitgezet.

Had de season pass van strange brigade gekocht. Waar je dus effectief geen reet aan hebt omdat je de campaign niet overnieuw kan beginnen op Stadia (kan geen savegames verwijderen en in game kan het ook niet) dus je kan de extra content niet in de SP campaign gebruiken dus een refund aangevraagd en die is geweigerd vanwege [redenen] (zeggen niet waarom)

Nou ja prima dan gaat Pro er af voor 4 maanden. Nu maar afwachten of ik het weer aan ga zetten tzt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08
Kungfukip schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Ik heb een paar uurtjes gespeeld op mijn Chromebook (wifi 5Ghz), en maar heel weinig haperingen. 99.9 procent van de tijd loopt het prima. Als het eens gebeurt hopen op een recht stuk en anders flashback gebruiken ;)

Komende week zitten we op een vakantie park, ik ben heel benieuwd of Stadia daar goed gaat werken :D

• shineonu
  • Niet online
kepler schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Ik heb een paar uurtjes gespeeld op mijn Chromebook (wifi 5Ghz), en maar heel weinig haperingen. 99.9 procent van de tijd loopt het prima. Als het eens gebeurt hopen op een recht stuk en anders flashback gebruiken ;)

Komende week zitten we op een vakantie park, ik ben heel benieuwd of Stadia daar goed gaat werken :D
Kun je met die flashbacks dan een stukje terug, straks weer even spelen dus dan zal ik daar eens naar kijken. Ik doe nu steeds de hele ronde opnieuw.

En ik zag op Youtube een soort oefenmodus in F1 waarbij je door een soort lichtgevende hekjes moet rijden. Ik kan dit nergens vinden. Weet iemand hoe ik hier kom?

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

DoctorV64

Cosmopoliet

kepler schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Als je op centerparc zit met wifi streaming, dan kan ik meedelen dat het niet werkt. Had daar 4 mbit down en net geen 1mbit up met een weekje weg tijdens kerst. Stadia geeft al aan dat de connectie niet goed is.

Zowel via laptop of via CC geprobeerd.

Maar wellicht heb jij meer succes.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DoctorV64 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Als je op centerparc zit met wifi streaming, dan kan ik meedelen dat het niet werkt. Had daar 4 mbit down en net geen 1mbit up met een weekje weg tijdens kerst. Stadia geeft al aan dat de connectie niet goed is.

Ik zat voor de kerstvakantie in een landal park en had het daar overdag wel werkend.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 15:53
shineonu schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:02:
[...]

En ik zag op Youtube een soort oefenmodus in F1 waarbij je door een soort lichtgevende hekjes moet rijden. Ik kan dit nergens vinden. Weet iemand hoe ik hier kom?
Tijdens career mode heb je per race weekend een aantal challenges die je kan doen. Daarmee verdien je punten om de auto te ontwikkelen.

Degene waar je door hekjes heen moet rijden heet: baanacclimatisering

• Firehawk86
Met flashbacks kun je inderdaad een stukje terug.

• Sahi_NL
  • Laatst online: 16-01 15:34
Ik heb een Sony Android TV.. Maar alle Android TV's worden op het moment met oude/slechte processoren geleverd. Persoonlijk zou ik nooit meer een AndroidTV kopen en gebruik maken van de de nieuwe Google Chromecast (nog niet in NL leverbaar).

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 19:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Gisteren ook even F1 gespeeld, maar ik snap echt geen reet van al die menu's en dingen die ik moet doen tijdens zo'n race weekend. Weet iemand misschien ook hoe je de taal aanpast in stadia? Met name die interviews in het Nederlands zijn tenenkrommend

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• shineonu
  • Niet online
DirtyBird schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:45:
Gisteren ook even F1 gespeeld, maar ik snap echt geen reet van al die menu's en dingen die ik moet doen tijdens zo'n race weekend. Weet iemand misschien ook hoe je de taal aanpast in stadia? Met name die interviews in het Nederlands zijn tenenkrommend
Herkenbaar :+ . Ik snap ook helemaal niks van die career, en inderdaad die interviews haha...

• Firehawk86
Ik dacht al dat ik oud werd. De careermode is inderdaad wat ingewikkeld. In het raceweekend elke keer die tests/challenges waar ze om vragen. Kwam ik pas naar een paar races achter hoe ik die kon doen.

Kreeg ook de vraag in zo'n interview waarom mijn wagen al zolang geen upgrade had gehad. Ook daar moest ik mij in verdiepen hoe dit te doen. En inderdaad dat Nederlands doet echt pijn aan de oren. :D

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 22:59
streamnl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Ik kom met de Red Bull tot 1.15 :-)
1:14 is zeker netjes!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 22:59
Firehawk86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:54:
Ik dacht al dat ik oud werd. De careermode is inderdaad wat ingewikkeld. In het raceweekend elke keer die tests/challenges waar ze om vragen. Kwam ik pas naar een paar races achter hoe ik die kon doen.

Kreeg ook de vraag in zo'n interview waarom mijn wagen al zolang geen upgrade had gehad. Ook daar moest ik mij in verdiepen hoe dit te doen. En inderdaad dat Nederlands doet echt pijn aan de oren. :D
hahaha, zo herkenbaar. Ook ik dacht dat ik al oud werd voor dit soort dingen.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

martin484 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Ik kom met de Red Bull tot 1.15 :-)
1:14 is zeker netjes!
Die 1:14 reed ik in een McLaren. Gimg er eigenlijk van uit dat alle auto's tijdens een TT gelijk zijn...

• kepler
DoctorV64 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:02:
[...]

We zitten in de Beekse Bergen, dus ik ben benieuwd. Aan de andere kant, als Dadia verwacht ik niet veel tijd te hebben met 3 jonge kinderen waarvan 1 baby van een paar weken.

Laatst wel met de jongste op schoot F1 gespeeld, maar was geen groot succes :')

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26

-tom-562

Oliesjeik

Heeft er iemand nog tips voor een goede clip/houder voor een telefoon op een Stadia controller? De Orzly Claw lijkt overal te zijn uitverkocht :(

Vaak bu'j te bang!

• Palomar
  • Niet online
DirtyBird schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:45:
Dit viel mij ook tegen zeg. Misschien ben ik te oud hiervoor, maar 'vroeger' startte je gewoon een game en kon je beginnen. Nu was ik na een kwartier nog bezig met het samenstellen van een team, interviews etc. Snapte niet precies wat ik deed, maar klikte gewoon aldoor op skip en next next :')
-tom-562 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:21:
Heeft er iemand nog tips voor een goede clip/houder voor een telefoon op een Stadia controller? De Orzly Claw lijkt overal te zijn uitverkocht :(
Die orzly heb ik zelf, is wel echt een fijn ding. Ik zag op de site van orzly zelf dat hij vanaf 7 januari weer op voorraad komt, dan verkopen ze t volgens mij via Amazon, dus hou die in de gaten!

• streamnl
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:16:
Ik denk als je dingen als een stuurtje of andere uitbreidingen wilt, je beter af bent met een pc of console. De kracht van Stadia vind ik juist dat ik straks onzichtbaar een chromecast achterin mijn tv plug en er verder geen kabels of lelijke console zichtbaar zijn (veto van vriendin :X) en er wel gewoon 'casual' gegamed kan worden.
Gedeeltelijk mee eens.
Ja absoluut, het ziet er nu veel strakker uit dan wanneer ik via de PlayStation game. Ik heb ook geen ziggo/kpn/whatever kastje er onder staan.
Alleen een (oude) TV aan de wand, verder niets.
Mijn tv kan geen 4K maar voor mij is dit prima icm met een chromecast. Ik zie ook weinig verschil nu ik een ultra heb.

Maar (altijd die maar), nu pak ik de joystick uit de kast en ik start Stadia op. Waarom kan dat niet met een stuurtje. Zodra je gaat racen, pak je dat ding erbij.

Ik vind de grootste kracht juist dat ik nu elk spel kan spelen die uitkomt. En niet dat ik YouTube moet checken of mijn console het echt fatsoenlijk kan draaien. Of dat je een koptelefoon moet opzetten, zodat je de ventilator niet meer hoort blazen. Of als je toevallig ergens aan het wachten bent, dat je ook eventueel via je gsm kan spelen.
Dat vind ík de grootste kracht van Stadia.

100 mensen, 209 meningen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 04-01-2021 16:51 . Reden: Spelling ]

Meer dan ik dacht...

Palomar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Dit viel mij ook tegen zeg. Misschien ben ik te oud hiervoor, maar 'vroeger' startte je gewoon een game en kon je beginnen. Nu was ik na een kwartier nog bezig met het samenstellen van een team, interviews etc. Snapte niet precies wat ik deed, maar klikte gewoon aldoor op skip en next next :')
Vroeger werd meer aan de verbeelding overgelaten. Dat kon ook niet anders. Tegenwoordig wordt alles voorgekauwd. Ik bedacht altijd zelf mijn verhaal. Hoe ik de held was die tijdens een ogenschijnlijk kansloze race zijn bolide op heroïsche wijze door het veld sneed om de overwinning op te eisen.

Ik kan mij vooral nog Dyter 07 herinneren. Een geweldige (veel te onbekende) game op mijn Atari 1040Ste met een helikopter die ook in een landvoertuig kon veranderen. In de handleiding stonden wat zwart-wit "3D" illustraties vanuit de cockpit van de helicopter die door een vijandige omgeving vloog. Ik fantaseerde toen hoe fantastisch het was als games er ooit zo uit zouden gaan zien. Inmiddels zijn we al veel verder, zien games er veel beter uit, heb je veel meer mogelijkheden. Maar ik kan nou niet bepaald zeggen dat gamen veel leuker is geworden. Of dat de jeugd van tegenwoordig (ik klink oud) er nu meer plezier aan beleeft dan ik vroeger.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ht87 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Die orzly heb ik zelf, is wel echt een fijn ding. Ik zag op de site van orzly zelf dat hij vanaf 7 januari weer op voorraad komt, dan verkopen ze t volgens mij via Amazon, dus hou die in de gaten!
Ik vond het al gek, week of 2 geleden was die nog wel leverbaar. Tijd om Amazon in de gaten te houden dus :P
Het lijkt mij echt ideaal om daarmee languit op de bank mee te gamen. Ik pak nu soms m'n Chromebook maar echt ideaal is dat ook niet :p

Vaak bu'j te bang!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-01 21:52
Heb F1 2020 ook op Steam maar toen met mooie korting kunnen kopen op Stadia,
valt me toch zwaar tegen het rijd heel schokkend, terwijl ik 500 mb internet snelheid heb,
en ook reageert de Xbox controller veel trager :(

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 04-01-2021 18:49 ]

• Crawl NL
Kon het niet laten. Tijdrit Zandvoort 1.13.493.

• Amdwarrior
Albert020 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:36:
Heb F1 2020 ook op Steam maar toen met mooie korting kunnen kopen op Stadia,
valt me toch zwaar tegen het rijd heel schokkend, terwijl ik 500 mb internet snelheid heb,
en ook reageert de Xbox controller veel trager :(
Via bluetooth toevallig ? Gewoon lekker kabel gebruiken. Of Stadia controller die is zoveel beter met zijn wifi verbinding 8)

• shineonu
  • Niet online
Crawl NL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:53:
Ja hoor. Ik sluit ‘m net als eindelijk tevreden af met 1:14 en dan lees ik dit.

• streamnl
  • Niet online
Ik heb F1 onderschat, dat geef ik eerlijk toe.
Vooral als ik zie dat ik er tijden van <1:15 wordt gereden.
Echt knap _/-\o_

Een competitie met 0 hulpdingetjes, ga ik persoonlijk niet redden met de tijd dat ik game.

Ook weet ik niet of er verschil ik de auto’s zitten, dus wat spreken we af?
(Dan weet ik of ikzelf nog mee doe voor de eer :+)

Opzet:
Zandvoort
Alles aan, behalve remmen en alleen hulp bij bochten.
Wil je minder hulp, prima maar je krijgt geen extra bonustijd ofzo
Automerk vrij
Auto instellingen vrij
?
?

Datum: eind februari?
Dan hebben we denk ik wel (genoeg) tijd gehad om te oefenen.

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 04-01-2021 19:42 ]

Meer dan ik dacht...

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:39:
Echt knap _/-\o_

Een competitie met 0 hulpdingetjes, ga ik persoonlijk niet redden met de tijd dat ik game.

Opzet:
Zandvoort
Automerk vrij
Auto instellingen vrij
?
?

Gaat er iemand dit nog streamen via YT, heb het spel niet, maar lijkt me leuk om mee te kijken. (Bij gebrek aan de echte races.. ;) )

Steam/Epic: Deurstopper

streamnl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:39:
Echt knap _/-\o_

Opzet:
Zandvoort
Automerk vrij
Auto instellingen vrij
?
?

Haha vet! Ik doe mee, tegen die tijd is de kleine al weer iets groter en kan ik een weekje oefenen!
Overigens groot verschil tussen een snel rondje kunnen rijden en racen met andere auto's hoor, een tikje tegen je vleugel en tis klaar met je toptijd :9
Oftewel, kans voor iedereen dan haha!

• shineonu
  • Niet online
Lijkt me ook leuk ja! En dan zal ik toch eens moeten leren rijden met andere wagens op de baan ja, haha.

• kepler
Stadia werkt behoorlijk hier in het huisje *O*

Ik heb alleen mijn USB-C kabel in de auto laten liggen :')
Dus net even Time Trial op Zandvoort gedaan met keyboard, dat is weer even wennen (vroeger met Grand Prix 2 veel op de keyboard gespeeld). Kwam toch tot een tijd van 1.11.7 :D

• Crawl NL
Ik ben ook wel in voor een competitie(tje). Just for the fun of it. Ik moet ook echt wennen om te racen met de Stadia controller en kan ook niet zonder hulpmiddelen. De toptijden voor Zandvoort zitten in de 1:09, daar kan ik alleen maar van dromen ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Crawl NL op 04-01-2021 21:59 ]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-01 21:52
Amdwarrior schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Via bluetooth toevallig ? Gewoon lekker kabel gebruiken. Of Stadia controller die is zoveel beter met zijn wifi verbinding 8)
Controller is bedaard, doet niet weg dat het minder soepel werkt dan Steam.....

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb hem gesideload op een tcl tv met een stadia controller. Hapert heel af en toe, maar werkt daarnaast perfect in 4k. Ik ga er geen ccu voor kopen. Ik had eerst een ps4 controller gekoppeld en dat werkte ook perfect. Echter de stadia controller voor 30 euro op de kop kunnen tikken en dat vond ik het wel waard.

• Jorick
  • Laatst online: 19:42
Ook wat rondjes gedaan op Zandvoort en kom tot op heden niet verder dan 1:12.5. Vergeleken met GT Sport op de PS4 merk ik dat het lastiger is om constant te zijn en er ronde na ronde vergelijkbare tijden uit te persen. Nu heb ik wel een stuk meer tijd in GT Sport zitten en ligt het tempo in F1 hoger maar voor mijn gevoel is het lastiger om de apex consistent goed te raken, waarschijnlijk toch door de hogere input latency.

Overigens speelt F1 2020 wel een stuk soepeler dan GRID terwijl beide spellen dezelfde engine gebruiken als ik mij niet vergis. F1 2020 lijkt steady 60(?) FPS terwijl ik bij GRID merkbaar last heb van een schommelende/inzakkende framerate.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 09:57

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Deze is top, past goed

€ 1,51 50%OFF | Besegad Universele Verstelbare Mobiele Telefoon Mount Bracket Holder Stand Clip Klemmen Voor Microsoft Xbox One Xboxone Controllers
https://a.aliexpress.com/_B0fiPy

Alleen een gaatje boren voor je audio (als je deze gebruikt). Ik heb hem er altijd omheen. Past zowel om grote als kleinetelefoons. Let wel op de aan en uit knop van je toestel. Op mijn pixel toestel moest hij wat naar rechts omdat hij anders uit wordt gedrukt.

_/-\o_

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:33
Ik heb nog even gebruik gemaakt van de aanbiedingen PGA Tour 2K21 aangeschaft. Vroeger wel eens een Tiger Woods game gespeeld op een blauwe maandag en verder heb ik 2x een soort van golfles gehad, dus veel ervaring heb ik niet met golfen en golfgames. Maar ik moet zeggen dat de game je vanaf het begin alles erg duidelijk maakt en dat het op Stadia ook lekker draait. Zeker een aanrader om eens te proberen.

• Amdwarrior
Gebruiken er ook mensen Xbox controller via USB? Aangezien stadia controller onderweg toch niet veel nut heeft als je geen lokale wifi kan gebruiken
Jorick schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:49:
Ook wat rondjes gedaan op Zandvoort en kom tot op heden niet verder dan 1:12.5. Vergeleken met GT Sport op de PS4 merk ik dat het lastiger is om constant te zijn en er ronde na ronde vergelijkbare tijden uit te persen. Nu heb ik wel een stuk meer tijd in GT Sport zitten en ligt het tempo in F1 hoger maar voor mij gevoel is het lastiger om de apex consequent goed te raken, waarschijnlijk toch door de hogere input latency.
Ik heb daar ook last van. Consistent rijden lukt eigenlijk voor geen meter, waar ik daar in andere racespellen en sims geen last van heb. Ik betwijfel ook of het aan input lag ligt. Hetzelfde had ik namelijk met de F1-games op de PS4, zowel met controller als met stuur. Het "zwabbert" allemaal teveel. Alsof een minimale beweging van de stick de ene keer nauwelijks iets doet en een rondje later op hetzelfde punt scherp richting de vangrail stuurt.

Vind het daardoor vooral een frustrerende aangelegenheid. In andere racegames weet je bepaalde secties steeds verder de perfectioneren en met honderdsten bij te schaven. Hier win of verlies ik met gemak meer dan een halve seconde in een bepaalde sectie en heb ik nooit het gevoel volledige controle te hebben. Het zal de leeftijd wel zijn. :/

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:29
Als je een 3D printer hebt of iemand kent met een 3D printer heb je tal van andere opties.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Verwijderd

CRAYTA Deluxe Edition is nu 0 Euro normaal 57,99

• ecjanga
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Palomar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:11:
Ik heb die CCU + controller 28 december besteld, maar de status staat nog steeds op 'niet verzonden'. Duurt dat bij iedereen zo lang? Ik snap dat de bezorgbedrijven het druk hebben, maar het inpakken van een doos bij Google hoeft toch niet zo lang te duren?
Hier hetzelfde. Ook op 28 december besteld. Toevallig vandaag (eigenlijk maandag 4 januari) bericht gehad dat het is verzonden en een Track & Trace nummer ontvangen. Helaas is het pakket alleen nog niet door DHL ontvangen.

• streamnl
  • Niet online
Het is vroeg, ik ben op mijn gsm bezig geweest en de koffie werkt nog niet, dus ik kan het fout gedaan hebben...
Maar volgens mij kunnen jullie nu je aanmelden en andere eventueel uitnodigen.

Ik moest minimaal 5 races selecteren en ik ben zo vrij geweest om 5X Zandvoort in te vullen.
Puur omdat men anders nog meer moet oefenen. En hopelijk zien we een verbetering in de laatste race vergeleken met de eerste.

Ik weet nog niet precies hoe, maar volgens mij kunnen wij de race starten wanneer wij willen.
Waarschijnlijk ook na elkaar.

Op de vraag of iemand dit live kan streamen... ook dat weet ik niet of dat mogelijk is.
Eigenlijk weet ik niets zeker. O-)

Inlogsleutel staat rechtsboven
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

• Sahi_NL
Crawl NL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:53:
Ik moet nog heul hard oefenen 1:29 met alle assits aan 8)7 8)7.

Veranderen jullie dingen aan de setup van de auto?

@streamnl misschien het plaatje met code even in members only tags zetten? - Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly

[ Voor 21% gewijzigd door Sahi_NL op 05-01-2021 08:28 ]

streamnl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:32:
...

Op de vraag of iemand dit live kan streamen... ook dat weet ik niet of dat mogelijk is.

...
Als iemand die meedoet meespeelt vanuit de Chrome browser: https://support.google.com/stadia/answer/9825342?hl=nl

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• streamnl
  • Niet online
Kijk! Samen komen we er wel uit d:)b

Als het goed is, kan iedereen die lid is, de aanpassingen zien (en eventueel aanpassen).

Meer dan ik dacht...

• Deurstopper
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:32:
***members only***
Je staat i.i.g. al 2 toeschouwers toe, dat is al een begin. ;)

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 10:55
Sahi_NL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Ik moet nog heul hard oefenen 1:29 met alle assits aan 8)7 8)7.

Veranderen jullie dingen aan de setup van de auto?

@streamnl misschien het plaatje met code even in members only tags zetten? - Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly
Ik lees hier al een tijdje mee omdat ik wel interesse in stadia heb. Ben zelf echt een race liefhebber en baal dan ook enorm dat stadia geen stuurwiel ondersteund. Uiteindelijk toch maar nieuwe pc gekocht.

Maar even over een 1:29 op zandvoort. Dat heeft niks met je setup te maken, een setup scheelt je hooguit 2 seconden. Zelf rij ik een 1:09 (met stuur) op zandvoort. Maar verder kom ik ook niet, wereldrecord is hoog in de 1:07 volgens mij. Al met al is het gewoon een kwestie van oefenen en het laatste beetje talent (wat ik blijkbaar dus niet heb vergeleken met de toppers :) Over het algemeen is zonder assists sneller, maar dan moet je wel je auto rechthouden natuurlijk.

Goed om te lezen dat voor de meesten stadia (en F1 op stadia) zo lekker draait. Hopelijk in de toekomst meer support voor ander soort controllers zoals stuurwielen etc. Maar daarover blijft het erg stil.

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
Doom 2016 loopt als een trein hier! Bekabeld via homeplugs. Leuk spel, maar dat zoeken naar keys hadden ze er net zo goed uit kunnen laten. Lomp schieten is wat je wil bij zo'n spel.

• streamnl
  • Niet online
Deurstopper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Je staat i.i.g. al 2 toeschouwers toe, dat is al een begin. ;)
Had een reden ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

• Amdwarrior
Safri7879 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:00:
Doom 2016 loopt als een trein hier! Bekabeld via homeplugs. Leuk spel, maar dat zoeken naar keys hadden ze er net zo goed uit kunnen laten. Lomp schieten is wat je wil bij zo'n spel.
Een van beste stadia game kwa techniek. Jammer multiplayer dood is

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 20:27
Misschien leuk om elkaar toe te voegen op Stadia om tijden te vergelijken in F1 en eventueel een potje te racen? Werkt motiverend om je tijden te verbeteren :+

Mijn username is Toto1398.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Hallo allemaal! Ik bezoek tweakers al decennia lang wanneer ik op zoek ben naar betrouwbare informatie, maar nooit aangemeld o.i.d.

Nu door dit topic besloten om aan te melden want wat ben ik blij met Stadia! Ik loop qua gaming, door het vormen van een gezin en andere interesses, een jaar of 7 achter. Laatste console was de ps3 en nu begon het weer te kriebelen. Ik speelde wel wat spellen op de telefoon, maar de echte gaming ervaring ontbrak.

Stadia is voor mij perfect! Natuurlijk speel ik het liefst op de 65" 4k, maar het gevecht om het scherm ga ik liever uit de weg. Het moet laagdrempelig en zo even er bij te pakken zijn; Stadia doet dit.

Ik heb het nu een week en verbaas mij over de mogelijkheden! Ik ben dus bezig met een inhaalslag qua gaming en geniet nu volop van Doom 2016. Ik vond die serie vroeger al tof (jeugdsentiment) en van Doom III heb ik ook echt genoten. Nu glunder ik anno 2020 van de snelheid, de graphics en vooral van de Glory Kills!!

Ik speel of op de tv met CCU (ethernet) + Stadia controller, of op de bank naast vrouwlief met een Galaxy Tab A uit 2016 als scherm; hoe dan!? Dikke graphics op een simpele tablet?

Verbazingwekkend genoeg speelt hij op de Tab A soepeler dan op de iPad via Safari, terwijl op de Tab de app op "experimenteren" moet. Hoe dan ook, ik ben er blij mee.

Sorry voor het lange verhaal, maar hierbij een dankjewel aan jullie, van een verse Dadia!

• Sahi_NL
streamnl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Had een reden ;)

***members only***
Het lijkt erop dat er toch echt tegelijk gereden moet worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUWC5_hpav_rLptl0mnFjINojII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyA6OnGUD9jJFyzEav8YmedH.png?f=fotoalbum_large

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik was vroeger een groot fan van first person shooters op de PC. Op de Xbox One wel eens wat geprobeerd, maar ik ga veel te snel dood met die rot controller, mikken blijft zoveel lastiger dan met een muis. Helaas bestaat spelen met een invincibility cheat tegenwoordig volgens mij weinig tot niet meer. Ik neem aan dat Doom op de Stadia ook niet van dergelijke cheats heeft?

Verwijderd

coazter schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:44:
Ik was vroeger een groot fan van first person shooters op de PC. Op de Xbox One wel eens wat geprobeerd, maar ik ga veel te snel dood met die rot controller, mikken blijft zoveel lastiger dan met een muis. Helaas bestaat spelen met een invincibility cheat tegenwoordig volgens mij weinig tot niet meer. Ik neem aan dat Doom op de Stadia ook niet van dergelijke cheats heeft?
Maar je kan op de computer prima met Stadia & toetsenbord/muis spelen :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DukeN schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Deze is top, past goed

€ 1,51 50%OFF | Besegad Universele Verstelbare Mobiele Telefoon Mount Bracket Holder Stand Clip Klemmen Voor Microsoft Xbox One Xboxone Controllers
https://a.aliexpress.com/_B0fiPy

Alleen een gaatje boren voor je audio (als je deze gebruikt). Ik heb hem er altijd omheen. Past zowel om grote als kleinetelefoons. Let wel op de aan en uit knop van je toestel. Op mijn pixel toestel moest hij wat naar rechts omdat hij anders uit wordt gedrukt.

_/-\o_
Bedankt voor de tip! Ik zag vergelijkbare steuntjes ook op Amazon voorbij komen, maar ik wist niet zeker of die ook passen op de Stadia controller. Ik heb 'm zojuist besteld. Mocht het niks zijn, kan ik altijd nog die Orzly kopen :P

Vaak bu'j te bang!

• streamnl
  • Niet online
Sahi_NL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Het lijkt erop dat er toch echt tegelijk gereden moet worden:

[Afbeelding]
Klopt, je hebt (nogmaals, ik kan het goed fout hebben) enkele mogelijkheden voor een competitie.

En als wij zelf willen bepalen wanneer wij gaan racen, dan was dit de beste optie.
Nu kunnen wij zeggen, we gaan racen op tijd en datum X en dan gaan we met het clubje de lobby in.
En de race erna kunnen we ook weer zelf bepalen.

Qua tijdritten... dat is elkaar geloven op onze blauwe oogjes wat we gereden hebben.

Meer dan ik dacht...

• Deurstopper
  • Niet online
coazter schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:44:
IDDQD IDKFA _/-\o_

• Schmitzel
Reactie van de Tweakers redactie over Stadia:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65531524

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 05-01-2021 13:13 ]

• Deurstopper
  • Niet online
Ht87 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:12:
Reactie van de Tweakers redactie over Stadia:
[url]https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65531524/url]
Toffe reactie zeg! Ben benieuwd, meer spelers, meer AAA games.. world domination.. :D

Ik merk dat ik nou regelmatig op de Tweakers frontpage kijk (deed ik sowieso al) in de hoop een review te vinden over "Stadia, 1 jaar later" :P

edit: damn F5, Jasphur, F5

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 05-01-2021 13:23 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Jorick
  • Laatst online: 19:42
KlaasjeNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Ik heb daar ook last van. Consistent rijden lukt eigenlijk voor geen meter, waar ik daar in andere racespellen en sims geen last van heb. Ik betwijfel ook of het aan input lag ligt. Hetzelfde had ik namelijk met de F1-games op de PS4, zowel met controller als met stuur. Het "zwabbert" allemaal teveel. Alsof een minimale beweging van de stick de ene keer nauwelijks iets doet en een rondje later op hetzelfde punt scherp richting de vangrail stuurt.

Vind het daardoor vooral een frustrerende aangelegenheid. In andere racegames weet je bepaalde secties steeds verder de perfectioneren en met honderdsten bij te schaven. Hier win of verlies ik met gemak meer dan een halve seconde in een bepaalde sectie en heb ik nooit het gevoel volledige controle te hebben. Het zal de leeftijd wel zijn. :/
Het is lastig om er de vinger achter te krijgen waar het hem precies in zit maar wat mij opviel is dat ik vooral moeite heb om de snellere bochten (zoals bocht vijf bijvoorbeeld) goed aan te snijden en de juiste lijn aan te houden. Het aanremmen van bochten en nemen van langzamere bochten gaat verder wel goed. Via instellingen > kalibratie kun je instellingen aanpassen zoals deadzones en gevoeligheid bij het sturen/remmen/gassen maar dat heeft nog niet het gewenste effect gehad.

Misschien helpt het ook niet dat je bij F1 min of meer in het diepe wordt gegooid. Bij GT Sport begin je met een handjevol banen en langzame wagens en moet je een soort van rijschool doorlopen om online te kunnen racen. Zodoende groei je in de game en leer je met steeds snellere wagens te rijden. Zo'n rijschool zou voor F1 2020 ook wel een goed idee zijn. Die paar races die ik online gereden heb hadden meer weg van een destruction derby :D.
Aartstyle schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Ik lees hier al een tijdje mee omdat ik wel interesse in stadia heb. Ben zelf echt een race liefhebber en baal dan ook enorm dat stadia geen stuurwiel ondersteund. Uiteindelijk toch maar nieuwe pc gekocht.

Maar even over een 1:29 op zandvoort. Dat heeft niks met je setup te maken, een setup scheelt je hooguit 2 seconden. Zelf rij ik een 1:09 (met stuur) op zandvoort. Maar verder kom ik ook niet, wereldrecord is hoog in de 1:07 volgens mij. Al met al is het gewoon een kwestie van oefenen en het laatste beetje talent (wat ik blijkbaar dus niet heb vergeleken met de toppers :) Over het algemeen is zonder assists sneller, maar dan moet je wel je auto rechthouden natuurlijk.

Goed om te lezen dat voor de meesten stadia (en F1 op stadia) zo lekker draait. Hopelijk in de toekomst meer support voor ander soort controllers zoals stuurwielen etc. Maar daarover blijft het erg stil.
Ondersteuning voor stuurtjes zou welkom zijn want dat zou het makkelijker maken om constanter te zijn (niet per se sneller). In de browser zou ondersteuning relatief eenvoudig te doen moeten zijn maar voor de andere use cases moeten ze iets van een adapter uitbrengen. Ik betwijfel of dat op korte termijn gaat gebeuren want daarmee richten ze voorlopig op een zeer select groepje gebruikers. Over niches en stuurtjes gesproken: hopelijk brengen ze Assetto Corsa Competizione naar Stadia want dat lijkt mij een heerlijke game om online competitief te racen.

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Jorick schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Ondersteuning voor stuurtjes zou welkom zijn want dat zou het makkelijker maken om constanter te zijn (niet per se sneller). In de browser zou ondersteuning relatief eenvoudig te doen moeten zijn maar voor de andere use cases moeten ze iets van een adapter uitbrengen. Ik betwijfel of dat op korte termijn gaat gebeuren want daarmee richten ze voorlopig op een zeer select groepje gebruikers.
Ik vraag me af of dat zo ingewikkeld moet zijn. Als adapter kunnen ze de usb-c connector van de Stadia Controller gebruiken. Die kun je nu toch ook al gebruiken om een PS4 of Xbox controller op aan te sluiten?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 21:50
Beefhead schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Ik vraag me af of dat zo ingewikkeld moet zijn. Als adapter kunnen ze de usb-c connector van de Stadia Controller gebruiken. Die kun je nu toch ook al gebruiken om een PS4 of Xbox controller op aan te sluiten?
Is waarschijnlijk niet ingewikkeld, maar er moet wel veel getest worden. Het hele tandem mode is nog experimenteel, dus ze willen het eerst waarschijnlijk nog wat stabieler hebben.
RoFlame schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Is waarschijnlijk niet ingewikkeld, maar er moet wel veel getest worden. Het hele tandem mode is nog experimenteel, dus ze willen het eerst waarschijnlijk nog wat stabieler hebben.
Heeft vermoedelijk ook te maken met drivers die beschikbaar en geïnstalleerd moeten zijn op Stadia/Linux om verschillende stuurtjes te ondersteunen.

• Crawl NL
RoCoStr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:01:
Hallo allemaal! Ik bezoek tweakers al decennia lang wanneer ik op zoek ben naar betrouwbare informatie, maar nooit aangemeld o.i.d.

Nu door dit topic besloten om aan te melden want wat ben ik blij met Stadia! Ik loop qua gaming, door het vormen van een gezin en andere interesses, een jaar of 7 achter. Laatste console was de ps3 en nu begon het weer te kriebelen. Ik speelde wel wat spellen op de telefoon, maar de echte gaming ervaring ontbrak.

Stadia is voor mij perfect! Natuurlijk speel ik het liefst op de 65" 4k, maar het gevecht om het scherm ga ik liever uit de weg. Het moet laagdrempelig en zo even er bij te pakken zijn; Stadia doet dit.

Ik heb het nu een week en verbaas mij over de mogelijkheden! Ik ben dus bezig met een inhaalslag qua gaming en geniet nu volop van Doom 2016. Ik vond die serie vroeger al tof (jeugdsentiment) en van Doom III heb ik ook echt genoten. Nu glunder ik anno 2020 van de snelheid, de graphics en vooral van de Glory Kills!!

Ik speel of op de tv met CCU (ethernet) + Stadia controller, of op de bank naast vrouwlief met een Galaxy Tab A uit 2016 als scherm; hoe dan!? Dikke graphics op een simpele tablet?

Verbazingwekkend genoeg speelt hij op de Tab A soepeler dan op de iPad via Safari, terwijl op de Tab de app op "experimenteren" moet. Hoe dan ook, ik ben er blij mee.

Sorry voor het lange verhaal, maar hierbij een dankjewel aan jullie, van een verse Dadia!
Heerlijk hé, gewoon even snel oppakken en gamen zonder gedoe.

Natuurlijk heb je soms last van frame drops maar het gemak weegt wat mij betreft zwaarder dan al die toestanden wat je met een console hebt (opstarten, lawaai, updates en aanwezigheid). Vanavond even snipper’en. Daar maakt een frame dropje meer of minder niet zoveel uit ;)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tip voor iedereen die een bestelling doet via de store voor een CCU. Let op je huisnummertoevoeging. Ook al vul je die in, dan wordt deze maar half overgenomen met als gevolg dat DHL doorrijdt. Tip: laat het bij iemand bezorgen met een huisnummer zonder toevoeging.

Edit: wordt via zakelijk netwerk van DHL verzonden. Na tweede poging kan je een half uur in de auto om het ergens op te gaan halen. Lekkere eerste kenninsmaking.

[ Voor 23% gewijzigd door Ronwiel op 05-01-2021 17:49 ]

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 21:41
Ronwiel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:39:
Tip voor iedereen die een bestelling doet via de store voor een CCU. Let op je huisnummertoevoeging. Ook al vul je die in, dan wordt deze maar half overgenomen met als gevolg dat DHL doorrijdt. Tip: laat het bij iemand bezorgen met een huisnummer zonder toevoeging.

Edit: wordt via zakelijk netwerk van DHL verzonden. Na tweede poging kan je een half uur in de auto om het ergens op te gaan halen. Lekkere eerste kenninsmaking.
Weet je toevallig ook van waar ze hem verzenden? 2 jan de premiere edition besteld en mijn status is nog onveranderd.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ronwiel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:39:

Heb meerdere malen via de store wat besteld en inderdaad steeds in het track/trace systeem mijn toevoeging niet vermeld.

Echter stond wel altijd op het etiket en werd ook elke keer prima bezorgd op het juiste adres.

• kepler
Ultieme Dadia ervaring:

Terwijl we op vakantie zijn zitten de kinderen in bad. Ik zit er naast F1 te spelen op mijn Chromebook :D

Intussen m'n PR op Zandvoort aangescherpt naar 1.10.6

• streamnl
  • Niet online
kepler schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:01:
Ultieme Dadia ervaring:

Terwijl we op vakantie zijn zitten de kinderen in bad. Ik zit er naast F1 te spelen op mijn Chromebook :D

Echt? 1:10? Op een tablet? Hoe dan?
Ik was blij dat ik sinds vandaag onder de 1:20 zat (1:18:174)
Ben ik dan zo slecht? :+

En nog veel plezier met het gezinnetje (en Stadia).

Meer dan ik dacht...

• Amdwarrior
kepler schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:01:
Ultieme Dadia ervaring:

Hebben ze tegenwoordig zulk goed Wifi hotspots dan 8)

• kepler
streamnl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Echt? 1:10? Op een tablet? Hoe dan?
Ik was blij dat ik sinds vandaag onder de 1:20 zat (1:18:174)
Ben ik dan zo slecht? :+

En nog veel plezier met het gezinnetje (en Stadia).
Nee, controller kan gewoon gekoppeld worden aan Chromebook (is trouwens een laptop :P)
Amdwarrior schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Hebben ze tegenwoordig zulk goed Wifi hotspots dan 8)
KPN, ik heb het wel op 720p gezet. Wel af en toe haperingen, maar toch 15 rondjes kunnen rijden. Slechts 2x flasback gebruikt ivm haperingen

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@JesseSebastian 28 dec besteld. @Fly-guy naja misschien dat het morgen beter gaat. Kan ook een bezorger zijn geweest die het om 16:00 wel mooi vond geweest.
Oke, ook ff F1 aangeslingerd.
Remhulp uit, tractie ondersteuning aan, automatisch schakelen en een racelijn:

1:13:854

Wat mogen we gebruiken als we echt met elkaar racen?

• Harmen
  • Laatst online: 18:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond even AC Origins gespeeld, heb een nieuw spel gestart. Eerst maar eens gaan verkennen en jagen in de omgeving van Siwa. :) Vermakelijk spel hoor, beetje zwerven door de omgeving is ook wel gaaf, helaas nog geen hard leer tegen gekomen. (krokodillen, nijlpaarden)

F1 heb ik maar even links laten liggen, hapert om de een of andere reden af en toe.
Viel mij op dat AC Origins tussen de 20mbit en 50mbit naar binnen trekt. (UISP app op telefoon)
Was gisteravond de enige die online was, heb een 50/5 lijn van Ziggo. Je zou verwachten dat dat voldoende zou zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Harmen op 06-01-2021 08:25 ]

Whatever.

Pagina: 1 ... 90 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord