Wat is jullie favo Stadia game tot op heden?
Zijn er games waar jullie naar uitkijken waarvan je zeker weet dat ze naar Stadia komen?
Welke games hopen jullie dat naar Stadia komen (exclusives daargelaten)?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:51
Jasphur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:43:
Zijn er games waar jullie naar uitkijken waarvan je zeker weet dat ze naar Stadia komen?
Favo's: The Division 2, Hitman 1 en 2
Ik hoop dat ooit FIFA en GTA (6) naar Stadia komen.
Verder ga ik AC Valhalla spelen als ik mijn huidige backlog weggewerkt heb

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:03
Orcs must die 3(verslavend!)
Red dead redemption 2(wel erg langdradig in het begin)
Metro games(FPS horror single player only)
Outcasters
Tomb raider
Gezien RDR2 op Stadia staat verwacht ik dat GTA 6 als die ooit komt ook wel naar Stadia komt. Ben dan wel benieuwd of dat gelijktijden met de PC release gaat gebeuren of met de console releases

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Jasphur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:17:
Gezien RDR2 op Stadia staat verwacht ik dat GTA 6 als die ooit komt ook wel naar Stadia komt. Ben dan wel benieuwd of dat gelijktijden met de PC release gaat gebeuren of met de console releases
GTAVI komt pas in 2023 op zijn vroegst, eerst maar zien of Stadia dan nog bestaat

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:19
Ik hoop op Minecraft, Fortnite en Rocket League. Dan kan de PS4 zonder dat de kinderen protesteren de deur uit :) .

Fortnite en Rocket League zie ik eventueel ook nog wel gebeuren, maar Microsoft zal wel niet zo gek zijn om Minecraft op Stadia te releasen.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:20:
[...]

GTAVI komt pas in 2023 op zijn vroegst, eerst maar zien of Stadia dan nog bestaat
Stadia zou ik niet durven zeggen, Google kennende ;)

Cloud gaming daar in tegen. Nu een paar weken met Stadia gespeeld te hebben ben ik persoonlijk er wel van overtuigd dat dat een blijvertje is. Sterker nog, je zou je kunnen afvragen of dit de laatste reeks console’s zijn die worden gereleased. Microsoft zet ook niet voor niets in op XCloud. Kan niet wachten tot dit ook beschikbaar komt voor iOS.
Tuurlijk bestaat Stadia dan nog, mogelijk onder een andere naam of opgeslokt in YouTube of google Play. Google cancelt weinig betaalde diensten.
Ik hoop op een CoD of FIFA, iig een game die ik met een paar maten op de bank kan spelen zonder echt verhaal ofzo, gewoon potje bier/whisky en lekker onzinnig de avond vullen haha

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier ook aangemeld voor Dadia clan in TD2.
WishmasterNL#9851

• Amdwarrior
Crawl NL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Stadia zou ik niet durven zeggen, Google kennende ;)

Cloud gaming daar in tegen. Nu een paar weken met Stadia gespeeld te hebben ben ik persoonlijk er wel van overtuigd dat dat een blijvertje is. Sterker nog, je zou je kunnen afvragen of dit de laatste reeks console’s zijn die worden gereleased. Microsoft zet ook niet voor niets in op XCloud. Kan niet wachten tot dit ook beschikbaar komt voor iOS.
helemaal met uitrol van 5G . Plus consoles hopeloos achterhaald aan het worden zijn.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Favo game? Toch wel Cyberpunk. Heerlijk zonder bugs of glitches de game kunnen spelen in 4k zonder dat ik daar een overpriced rtx 3070/3080 voor moet kopen is ideaal. Maar ik vermaak me ook met F1 2020 en Celeste, hoe pixelated ook. Speaking of which: Minecraft zou ook het prima doen op Stadia. Ik speel hem nu op mijn gpu loze i7 4790k interne gpu en dat wil prima. Zou ook een leuke toevoeging zijn.

Zeker weten doet niemand: maar ik denk dat een GTA V of RDR wel mooie toevoegingen zijn. Rockstar is er niet vies van om GTA V van Ps3 naar PS4 naar PS5 tijdperk te brengen dus waarom ook niet Stadia?

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Leuke vragen, hier ga je wel wat antwoorden op krijgen denk ik :)

1. The Division 2
2. Rainbow 6 Siege, ARK Survival
3. Rocket League (ff on-the-go racen, heerlijk!) De gehele COD-franchise mag ook best overgezet worden. Apex Legends, Battlefield en juist meer Battle Royale games, 250 man in één map 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Deurstopper op 06-01-2021 11:06 ]

Steam/Epic: Deurstopper

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-01 02:31
Ik mis vooral strategiespellen als Civilization/Stellaris, dat soort dingen. Die kunnen volgens mij prima op Stadia. Mogelijk is Humankind iets, ik was net te laat om de demo te proberen.

Leuke spellen: Orcs must Die, Division en Cyberpunk.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Favo: Division 2 (stiekem gaat daar toch heel veel tijd in zitten) en nu zojuist toegevoegd F1 2020. Voor heel casual en snel is Outcasters leuk.

Ik hoop dat ze snel de Fifa reeks, CoD en FM21 toe gaan voegen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Favo game? Toch wel Cyberpunk. Heerlijk zonder bugs of glitches de game kunnen spelen in 4k zonder dat ik daar een overpriced rtx 3070/3080 voor moet kopen is ideaal. Maar ik vermaak me ook met F1 2020 en Celeste, hoe pixelated ook. Speaking of which: Minecraft zou ook het prima doen op Stadia. Ik speel hem nu op mijn gpu loze i7 4790k interne gpu en dat wil prima. Zou ook een leuke toevoeging zijn.

Zeker weten doet niemand: maar ik denk dat een GTA V of RDR wel mooie toevoegingen zijn. Rockstar is er niet vies van om GTA V van Ps3 naar PS4 naar PS5 tijdperk te brengen dus waarom ook niet Stadia?
idd, GTA V hoop ik ook dat die nog een keer op Stadia komt. Vind dat een heerlijke game om gewoon even voor de fun wat rond te rijden. Ideaal voor op de bank voor de tv. Heb hem nu op de pc, maar heb vaak 's avonds geen zin om na het thuiswerken weer achter de pc te kruipen ;)
Op stadia heb ik nu The Crew 2, waarmee je ook een beetje zoals dit random kunt rondrijden en af en toe wat missies doen. Al is het qua physics wel minder dan GTA V. Ik overweeg om Cyberpunk te kopen. Komt die dichter in de buurt bij GTA V qua gewoon een beetje rondcruisen enzo?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik mis vooral wat meer racegames zoals,

Assetto Corsa
Project Cars
Dirt 5
Ride 4

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 06-01-2021 10:54 ]

Oeh oeh, ik wil ook graag two point hospital op stadia, zeg maar de reïncarnatie van theme hospital!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 15:53
Ht87 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:45:
Tuurlijk bestaat Stadia dan nog, mogelijk onder een andere naam of opgeslokt in YouTube of google Play. Google cancelt weinig betaalde diensten.
Ik hoop op een CoD of FIFA, iig een game die ik met een paar maten op de bank kan spelen zonder echt verhaal ofzo, gewoon potje bier/whisky en lekker onzinnig de avond vullen haha
FIFA zal in ieder geval op Stadia verschijnen, maar de vraag is wanneer. EA zou in het najaar van 2020 meer informatie geven, maar dat is niet gebeurd.
Mijn eigen favo at the moment is toch wel Celeste
En hoop eigenlijk dat er meerdere Final Fantasy's naar Stadia komen, gezien veel versies ook een PC release hebben gekregen. Geen idee welke games er aangekondigd zijn voor Stadia waar ik naar uitkijk. Ik zie ze wel verschijnen haha. Misschien nog een paar leuke arcade racegames

• Palomar
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:51:
Ik mis vooral wat meer racegames zoals,

Assetto Corsa
Project Cars
Dirt 5
Ride 4
Dat zijn wel meer racesims (althans, die eerste 2) en die wil je eigenlijk met stuurtje spelen, wat niet kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 06-01-2021 11:07 ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@NLCrEaTiVe Fifa is doorgeschoven na mededeling in aandeelhoudersvergadering. https://playstadia.nl/nie...n-2021-naar-google-stadia. Hoop zelf ook wat meer strategie en city buidlers te zien. In mijn ogen zit daar groot pluspunt, namelijk dat je consolesgames via de CCU speelt en strategiegames via je browser op desktop/laptop met tobo/muis.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Wensen op Stadia:

GTA, wat mij betreft gecombineerd met een totaalpakket van alle delen!

Ook hoop ik dat ze The Witcher er heen trekken, lijkt mij ook fantastisch.

Verder zou een casual racegame ook fijn zijn voor de afwisseling, zoals een NFS o.i.d.

Vooralsnog heb ik echter genoeg te doen: eerst Doom 2016 (bijna klaar) en dan de Tomb Raider trilogie

En daarna nog keuzes maken uit de andere backlog:

Doom Eternal,
Rage 2,
Cyberpunk,
Wolfenstein

Verder hebben de kinderen zich gisteren even vermaakt met Ary; dikke tip voor reeds lezende kinderen, want hij kan op Nederlands staan; zo kunnen ze zelf lopen, lezen en ontdekken!

EDIT: oh ja, hele grote wens ook nog: Diablo!

[ Voor 3% gewijzigd door RoCoStr op 06-01-2021 11:16 ]

• Amdwarrior
Spiritfarer is ook een aanrader als je van relaxte game houdt wel heel zielig verhaal je moet mensen naar hun laatste rustplaats brengen wat echt heel mooi is gedaan en managen van hun laatste rustplaats voordat ze naar hemel gaan.

YouTube: Spiritfarer (Main Theme) - Max LL

*;

[ Voor 19% gewijzigd door Amdwarrior op 06-01-2021 11:23 ]

RoCoStr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:14:
Wensen op Stadia:

GTA, wat mij betreft gecombineerd met een totaalpakket van alle delen!

Ook hoop ik dat ze The Witcher er heen trekken, lijkt mij ook fantastisch.

Verder zou een casual racegame ook fijn zijn voor de afwisseling, zoals een NFS o.i.d.

Vooralsnog heb ik echter genoeg te doen: eerst Doom 2016 (bijna klaar) en dan de Tomb Raider trilogie

En daarna nog keuzes maken uit de andere backlog:

Doom Eternal,
Rage 2,
Cyberpunk,
Wolfenstein

Verder hebben de kinderen zich gisteren even vermaakt met Ary; dikke tip voor reeds lezende kinderen, want hij kan op Nederlands staan; zo kunnen ze zelf lopen, lezen en ontdekken!

EDIT: oh ja, hele grote wens ook nog: Diablo!
Oe! GTA 4 met expansion Lost and Damned en Ballad of Gay Tony!!

• Schmitzel
Jasphur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Oe! GTA 4 met expansion Lost and Damned en Ballad of Gay Tony!!
Take my money!

• catscanner
  • Laatst online: 07-01 16:12
Leuke vraag! Ik ben alles behalve een hardcore gamer maar hierbij mijn top 3:

1. Red Dead Redemption 2
2. Cake Bash
3. Hitman 1/2

Met Ubisoft als hofleverancier van Stadia hoop ik op de komst van game uit de Anno serie.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ronwiel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:39:
Tip voor iedereen die een bestelling doet via de store voor een CCU. Let op je huisnummertoevoeging. Ook al vul je die in, dan wordt deze maar half overgenomen met als gevolg dat DHL doorrijdt. Tip: laat het bij iemand bezorgen met een huisnummer zonder toevoeging.

Edit: wordt via zakelijk netwerk van DHL verzonden. Na tweede poging kan je een half uur in de auto om het ergens op te gaan halen. Lekkere eerste kenninsmaking.
Wederom levering mislukt. Tweede keer in de chat geklommen, wordt dan naar US doorverwezen. Omdat blijkbaar de chat van UK dicht is. “Kan 24-48 uur duren voordat je iets hoort”. Naja, ga dan maar eens op en neer mailen over het oplossen van leveringsproblemen...

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
"Hoe staat het er voor met Google Stadia aan het begin van 2021? - Gamekings" https://www.gamekings.tv/...a-aan-het-begin-van-2021/

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
Even een mega stomme vraag wellicht:

Maar hoe zoek je in de stadia store op een spel?

Ik kan zowel in de app als via de computer alleen maar door de games heen bladeren, maar kan nergens iets vinden waarmee ik op de naam van een spel kan zoeken.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39
RensJ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:03:
Even een mega stomme vraag wellicht:

Maar hoe zoek je in de stadia store op een spel?

Ik kan zowel in de app als via de computer alleen maar door de games heen bladeren, maar kan nergens iets vinden waarmee ik op de naam van een spel kan zoeken.
Er is nog geen zoekfunctie (wat natuurljk belachelijk is voor de maker van s'werelds grootste search engine 8)7 ). Je kan in de chrome browser wel de Stadia+ plugin downloaden; die voegt volgens mij een zoekbalk toe.

• Palomar
  • Niet online
Safri7879 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:51:
"Hoe staat het er voor met Google Stadia aan het begin van 2021? - Gamekings" https://www.gamekings.tv/...a-aan-het-begin-van-2021/
Wordt wel een goed punt aangehaald in dat filmpje, nl. dat Google niet echt 'doorpakt' met Stadia. Dat is ook al sinds de start van Stadia mijn beeld ervan. Ik vind het een erg mooie dienst, maar het wordt eigenlijk maar weinig gepromoot. Ik heb ook geen idee waar ze nou precies heen willen met de dienst. Zal voor veel mensen misschien wel twijfels opwekken of je moet gaan investeren in spellen op Stadia.

• Palomar
  • Niet online
bakkerjangert schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Er is nog geen zoekfunctie (wat natuurljk belachelijk is voor de maker van s'werelds grootste search engine 8)7 ). Je kan in de chrome browser wel de Stadia+ plugin downloaden; die voegt volgens mij een zoekbalk toe.
Dit idd ook aansluitend op mijn vorige reactie... Die website van Stadia vind ik ook maar 'zo zo'... Cyberpunk is nu de topper die je kunt kopen (ik heb hem nog niet gekocht), maar als ik naar de winkel ga op stadia zie ik die nergens staan 8)7 Moet echt op zoek gaan (zonder zoekfunctie).

• Jorick
  • Laatst online: 19:42
catscanner schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:13:
[...]

Met Ubisoft als hofleverancier van Stadia hoop ik op de komst van game uit de Anno serie.
Denk dat je de Anno serie voorlopig kunt vergeten. Geen van de spellen uit die reeks heeft ondersteuning voor controllers (is min of meer een must) en BlueByte gebruikt een eigen engine die ze dan eerst naar Stadia moeten porten. BlueByte is momenteel druk met The Settlers op basis van de Snowdrop engine dus dat zou een kandidaat c.q. alternatief kunnen zijn. Het is wel de vraag wanneer die game gaat verschijnen. Misschien dat Cities Skylines een optie is want dat spel heeft al ondersteuning voor controllers en draait native op Linux.

De meeste spellen van Ubisoft die op Stadia staan maken gebruik van AnvilNext (Assassin's Creed, Ghost Recon), Disrupt (Watch Dogs) of de Snowdrop engine (The Division). Overigens vraag ik mij af waar Ranbow Six Siege (Snowdrop engine) blijft. Dat spel heeft een ESRB-rating voor Stadia maar het is al een tijd stil omtrent die game. Misschien zodra uPlay+ wereldwijd wordt uitgerold?

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Wordt wel een goed punt aangehaald in dat filmpje, nl. dat Google niet echt 'doorpakt' met Stadia. Dat is ook al sinds de start van Stadia mijn beeld ervan. Ik vind het een erg mooie dienst, maar het wordt eigenlijk maar weinig gepromoot. Ik heb ook geen idee waar ze nou precies heen willen met de dienst. Zal voor veel mensen misschien wel twijfels opwekken of je moet gaan investeren in spellen op Stadia.
Ik denk dat de strategie ook vooral is om het langzaamaan te laten groeien, zodat ze het 'behapbaar' houden en niet in 1 keer een hele grote golf nieuwe connecties krijgen maar dat zijn aannames omdat ze er nooit echte uitspraken over doen.

Op het moment dat ze (zoals met Cyberpunk) in de toekomst mee gaan lopen met de echte release dates van AAA games dan zal het platform echt volwassen bevonden worden.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goede uitzending, dat nieuwe titels later uitkomen voor de Stadia vind ik persoonlijk niet zo erg. Voorheen speelde ik ook vaak oudere games op mn Xbox, scheelde vaak veel in prijs. :)

Whatever.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Dit idd ook aansluitend op mijn vorige reactie... Die website van Stadia vind ik ook maar 'zo zo'... Cyberpunk is nu de topper die je kunt kopen (ik heb hem nog niet gekocht), maar als ik naar de winkel ga op stadia zie ik die nergens staan 8)7 Moet echt op zoek gaan (zonder zoekfunctie).
Ik ga altijd naar het complete overzicht bij all games en dan sorteren op alfabet, of prijs of datum. Maar het is inderdaad een beetje vreemd dat een zoekmachinebedrijf die optie niet heeft :) (waarschijnlijk om te verhullen dat ze niet zo veel games hebben, netflix heeft ook van die truken)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 06-01-2021 16:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Amdwarrior
Slechte launch ooit? PS2 of Xbox series X noem ik anders dramatischer of PS5 .
Misschien ligt het aan mij maar XCloud wordt heel erg de hemel ingeprezen hier, maar als ik andere reviews luister over Stadia wordt XCloud een beetje weggeschoven...

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik denk dat Google juist met opzet geen zoekfunctie in heeft gebouwd. Er zijn nog niet heel veel games dus scrollen is niet zo’n drama.

Als je toch door die lijst heen moet is de kans erg groot dat je onderweg nog iets aanschaft wat ook wel leuk is.

Als je zoekt op “red dead” krijg je niet veel titles waar je langs moet scrollen en zul je minder snel impuls verkopen hebben.

Een soort van reclame zeg maar.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:00:
Mijn eigen favo at the moment is toch wel Celeste
En hoop eigenlijk dat er meerdere Final Fantasy's naar Stadia komen, gezien veel versies ook een PC release hebben gekregen. Geen idee welke games er aangekondigd zijn voor Stadia waar ik naar uitkijk. Ik zie ze wel verschijnen haha. Misschien nog een paar leuke arcade racegames
Celeste leek mij eigenlijk niet leuk. Maar aangezien ik voor de rest compleet met je eens ben, ga ik het toch proberen.

Final fantasy was voor mij de reden dat ik ooit gekozen heb voor Sony.

Meer dan ik dacht...

• Amdwarrior
Jasphur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:04:
[...]

Misschien ligt het aan mij maar XCloud wordt heel erg de hemel ingeprezen hier, maar als ik andere reviews luister over Stadia wordt XCloud een beetje weggeschoven...
Ik weet niet hoe het nu is. Maar tijdens de beta niet 1 keer normaal kunnen spelen die input lag was verschrikkelijk. Plus elke keer gezeur over Wifi slecht was zat naast de router met 5GHZ :F

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:46
Amdwarrior schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Ik weet niet hoe het nu is. Maar tijdens de beta niet 1 keer normaal kunnen spelen die input lag was verschrikkelijk. Plus elke keer gezeur over Wifi slecht was zat naast de router met 5GHZ :F
ik heb het beide getest.
werkt allebei goed hier.

Stadia is wel wat beter + lekker simpel met chromecast en stadia controller, maar mist zoveel content helaas :(. dan heb ik persoonlijk fatsoenlijk wat te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruudox op 06-01-2021 19:24 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als ik (!!!) de directeur van Stadia/xcloud/ietsanders was, zou ik juist nu er voor zorgen dat de leden vrij snel een mooi aantal AAA games in hun “bezit” hebben.
Ik denk dat men dan minder vlug switch.
Je kan je games niet verkopen dus “zonde” als ze weg zijn.

Zodra je de grootste bent, heb je meer macht om je concurrentie tegen te werken.

Meer dan ik dacht...

• Bobbreede
  • Laatst online: 14-01 22:04
  • Cyberpunk 2077 >:) En Star Wars! Dat is het eerste spel wat ik heb gekocht op Stadia!
  • Op dit moment niet, dat was Cyberpunk.
  • Als die er überhaupt komt, dan toch echt GTA VI. Ik heb nu heel bewust voor Stadia gekozen, en dus geen upgrade van mijn game pc of een next-gen console. Maar GTA VI is het enige spel waar ik toch een uitzondering voor zou maken O-)
En jij?

Why so serious?

streamnl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:40:
Als ik (!!!) de directeur van Stadia/xcloud/ietsanders was, zou ik juist nu er voor zorgen dat de leden vrij snel een mooi aantal AAA games in hun “bezit” hebben.
Ik denk dat men dan minder vlug switch.
Je kan je games niet verkopen dus “zonde” als ze weg zijn.

Zodra je de grootste bent, heb je meer macht om je concurrentie tegen te werken.
Als ik het zo volg is XCloud icm gamepass daar het snelst in atm. De rede dat ik eigenlijk voor Stadia heb gekozen is dat zolang Stadia bestaat de gekochte spellen in je bieb gewoon van jouw zijn en je ze blijven kan spelen, zelfs zonder pro account. Of ze nou wel of niet in het huidige aanbod staan. Dat is bij gamepass/XCloud volgens mij niet het geval.

@Bobbreede zie een paar posts terug :D

Oh trouwens, de Stadia 1 jaar later review is genoemd in de vooruitblikken in de Podcast :D

• Schmitzel
Nou kan ik die link naar die claw / phone mount niet meer terug vinden, heeft iemand die nogmaals :P

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-01 11:51

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Schmitzel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:20:
Nou kan ik die link naar die claw / phone mount niet meer terug vinden, heeft iemand die nogmaals :P
https://orzly.com/product...ia?variant=31463184826429

ik gebruik deze, werkt prima.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Jasphur schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:14:
Oh trouwens, de Stadia 1 jaar later review is genoemd in de vooruitblikken in de Podcast :D
Oh cool, ben benieuwd!

• Schmitzel
Tnx, er was er ook 1 op Ali dacht ik, niet te vinden :(

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 21:41
Ronwiel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Wederom levering mislukt. Tweede keer in de chat geklommen, wordt dan naar US doorverwezen. Omdat blijkbaar de chat van UK dicht is. “Kan 24-48 uur duren voordat je iets hoort”. Naja, ga dan maar eens op en neer mailen over het oplossen van leveringsproblemen...
Dat is wel zuur!

2 jan heb ik die van mij besteld, en volgens de T&T komt de bezorger vandaag langs. Fingers crossen

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:18
Schmitzel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Tnx, er was er ook 1 op Ali dacht ik, niet te vinden :(
https://gathering.tweaker...message/65524864#65524864

volgens mij bedoel je deze?

• Schmitzel
Zekers! super bedankt _/-\o_

Dit is er dus wel 1 voor een xbox controller, die past dus ook gewoon op de stadia controller?

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Schmitzel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Zekers! super bedankt _/-\o_

Dit is er dus wel 1 voor een xbox controller, die past dus ook gewoon op de stadia controller?
Top! Thanks ik heb hem ook gelijk besteld! d:)b
Meer mensen die gisteren de bezetting van het Capitool zagen en TD2-vibes kregen? 😅 Heb nog even een potje met @Deurstopper gespeeld.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:55:
Meer mensen die gisteren de bezetting van het Capitool zagen en TD2-vibes kregen? 😅 Heb nog even een potje met @Deurstopper gespeeld.
Haha, ik dacht al, waarom looten ze die kisten en rugtassen niet? :D

Steam/Epic: Deurstopper

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
KlaasjeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:55:
The Division is sowieso een leip spel om te spelen tegenwoordig, waar ze het elke paar minuten hebben over 'contamination', 'the virus', 'lockdown', etc.

• Bobbreede
Digital Foundry heeft zojuist een video geupload met een vergelijk van Cyberpunk 2077 tussen Stadia en Xbox Series X: Cyberpunk 2077: Stadia vs Xbox Series X - And The Results Are Surprising!

Zoals de titel al aangeeft is het resultaat 'verrassend', oftewel: Stadia komt ontzettend goed mee met de XSX. Ik vind dit tof, dit voelt als een 'overwinning' voor Stadia. Uiteraard is de next-gen patch nog niet beschikbaar, desalniettemin kunnen wij toch maar mooi Cyberpunk op Stadia spelen! >:)

Why so serious?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 08:41
1. RDR2 by far, daarna Assassin's Creed Odyssey (Valhalla zou winnen als er niet zoveel bugs in zouden zitten vooralsnog)
2. FarCry 6
3. The Witcher III & RDR remake (als die er ooit gaat komen) ---edit--- en sowieso Need For Speed ---edit---

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 07-01-2021 16:17 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39
Favorieten zijn toch wel de TR serie en momenteel zit ik helemaal into TESO.
Outriders heb ik zin in komend voorjaar.
Hopelijk kondigt WB binnenkort Hogwarts Legacy aan en als de Lego games naar Stadia komen zou ik die ook wel (nog een keer) kopen.
Bobbreede schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:39:
Digital Foundry heeft zojuist een video geupload met een vergelijk van Cyberpunk 2077 tussen Stadia en Xbox Series X: Cyberpunk 2077: Stadia vs Xbox Series X - And The Results Are Surprising!

Zoals de titel al aangeeft is het resultaat 'verrassend', oftewel: Stadia komt ontzettend goed mee met de XSX. Ik vind dit tof, dit voelt als een 'overwinning' voor Stadia. Uiteraard is de next-gen patch nog niet beschikbaar, desalniettemin kunnen wij toch maar mooi Cyberpunk op Stadia spelen! >:)
Ik had DF altijd best hoog zitten als het om reviews ging. Maar op het gebied van Stadia voegen ze voor mij eigenlijk nog maar weinig toe. Vanaf het begin hadden ze al problemen met de kwaliteit van Stadia die ver achterbleef bij mijn eigen ervaring. Verder konden ze nagenoeg geen betrouwbare metingen doen m.b.t. Stadia en leken conclusies wat gebaseerd op een onderbuikgevoel.

En nu ik dit zie, wordt dat eigenlijk alleen maar bevestigd. Ja, ze zijn nu best positief over Stadia. Maar ze besluiten het te testen met een mobiele simkaart vanuit een auto? En komen er dan achter dat ze in de buurt een snelle, publieke hotspot hebben met 200 Mbit up/down? Om vervolgens Stadia op een laptop te testen en te vergelijken met een XSX.

Vergelijk in dat geval Stadia dan met Game Pass Ultimate via dezelfde verbinding of doe geen vergelijking. Het valt mij sowieso tegen dat ze iets gaan testen en zelf niet eens over een fatsoenlijke verbinding beschikken met een bekabelde CCU. |:( Het komt allemaal redelijk houtje-touwtje over op deze manier.

• Bobbreede
KlaasjeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Ik had DF altijd best hoog zitten als het om reviews ging. Maar op het gebied van Stadia voegen ze voor mij eigenlijk nog maar weinig toe. Vanaf het begin hadden ze al problemen met de kwaliteit van Stadia die ver achterbleef bij mijn eigen ervaring. Verder konden ze nagenoeg geen betrouwbare metingen doen m.b.t. Stadia en leken conclusies wat gebaseerd op een onderbuikgevoel.

En nu ik dit zie, wordt dat eigenlijk alleen maar bevestigd. Ja, ze zijn nu best positief over Stadia. Maar ze besluiten het te testen met een mobiele simkaart vanuit een auto? En komen er dan achter dat ze in de buurt een snelle, publieke hotspot hebben met 200 Mbit up/down? Om vervolgens Stadia op een laptop te testen en te vergelijken met een XSX.

Vergelijk in dat geval Stadia dan met Game Pass Ultimate via dezelfde verbinding of doe geen vergelijking. Het valt mij sowieso tegen dat ze iets gaan testen en zelf niet eens over een fatsoenlijke verbinding beschikken met een bekabelde CCU. |:( Het komt allemaal redelijk houtje-touwtje over op deze manier.
Akkoord, dat laatste ben ik het 100% mee eens. Ik heb ondertussen ook mijn CCU en het bevalt rete goed, gamen op m'n tv. Toch speel ik zelf ook nog veel op mijn pc, dus op die manier begrijp ik die vergelijking wel (laptop). Al speel ik wel bekabeld, en niet via wifi. En dan zijn de resultaten simpelweg goed te noemen toch?
Maar goed, terechte kritische noot van jou. Ik was gewoon enthousiast, goed dat dat even getemperd wordt :)

Why so serious?

Bobbreede schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Akkoord, dat laatste ben ik het 100% mee eens. Ik heb ondertussen ook mijn CCU en het bevalt rete goed, gamen op m'n tv. Toch speel ik zelf ook nog veel op mijn pc, dus op die manier begrijp ik die vergelijking wel (laptop). Al speel ik wel bekabeld, en niet via wifi. En dan zijn de resultaten simpelweg goed te noemen toch?
Maar goed, terechte kritische noot van jou. Ik was gewoon enthousiast, goed dat dat even getemperd wordt :)
Het spijt mij dat ik je enthousiasme heb getemperd... ;) Je mag juist heel enthousiast zijn dat Stadia zelfs onder deze omstandigheden al zeer goed werkt. _/-\o_ Het de wijze van testen valt mij gewoon wat tegen van DF, dat toch als een autoriteit wordt beschouwd als het om technische vergelijkingen van games gaat.
Zitten redelijk wat haters in de comments onder die DF video

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01 11:25
Zo na een dagje gamen bevalt hij prima. Wat vinden jullie zijn games te vergelijken met de Ps5 of XBX? In 4K en Hdr natuurlijk.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
babbi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:05:
Zo na een dagje gamen bevalt hij prima. Wat vinden jullie zijn games te vergelijken met de Ps5 of XBX? In 4K en Hdr natuurlijk.
Ik heb naast Stadia een PS5 en uiteraard zijn de graphics op de PS5 dan beter. Maar als je eenmaal aan het spelen bent valt dat mij niet meer op. Dan zijn de graphics op Stadia echt ruim voldoende. De 60fps modus op de PS5 speelt wel erg fijn, maar terugschakelen naar 30fps went ook snel.

Het zou mooi zijn als Stadia v2 in de lucht komt en wij ook kunnen genieten van Raytracing en overige eyecandy, maar als een echt gemist voelt dat nu nog niet.

Stadia / PSN : whenheco

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 21:41
Stadia premiere edition vandaag binnen gekregen en het werkt als een zonnetje!

Toch 1 ding wat me stoort en hopelijk ben ik niet de enige of is er een oplossing:

Als ik speel op mijn iPad en in mindere mate op m’n MacBook draait alles prima, maar als ik een bericht krijg op mijn telefoon of deze ontgrendel hapert het beeld enkele seconde.
Hebben jullie hier ook last van?

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Wellicht een QoS issue met de router?

Ik ervaar het ook wanneer er meer dataverkeer is in huis, maar dat komt omdat ik nog werk met de ziggo connectbox 😶 moet nog steeds een brug leggen naar een goede router, maar vooralsnog is het zo geweest en werkt het voldoende, zeker wanneer ik de ethernet in de laptop plug of speel via de CCU.

• Bobbreede
Vandaag heeft gameranx een video geüpload over Stadia: Google Stadia 2021 - Before You Buy. Prima video ook weer waar ik mij grotendeels in kan vinden.

Ik vind alleen dat Stadia niet genoeg credits krijgt van de 'journalistiek' (in de breedste zin van het woord) omdat het minder is dan een dedicated PC of next-gen console. En dat is ook zo, no shit. Maar wat die mensen voor het gemak vergeten is dat wij, als community, misschien het geld wel hebben voor een nieuwe pc of next-gen console. Alleen dat wij het er niet voor over hebben. Wat de reden ook mag zijn. En dan is Stadia een goed alternatief. De media licht dat naar mijn mening niet genoeg uit. Zij verdienen hun geld met gamen, dus natuurlijk hebben zij de nieuwste consoles en hardware. Dus natuurlijk is alles wat zij daarop spelen beter.

Misschien hebben wij het in Nederland ook goed qua internet, met onze glasvezel verbinding. En speelt dat ook mee in het oordeel van de journalisten. Al hebben ze in de video van Digital Foundry 200mbit wifi net als in die van gameranx. Prima verbindingen lijkt mij. En ze zouden het ook bedraad kunnen testen maar dat terzijde.

Dat was mijn rant weer deze morgen >:) Ga ik lekker verder in Night City 8)

Why so serious?

Bobbreede schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:47:
Vandaag heeft gameranx een video geüpload over Stadia: Google Stadia 2021 - Before You Buy. Prima video ook weer waar ik mij grotendeels in kan vinden.

Ik vind alleen dat Stadia niet genoeg credits krijgt van de 'journalistiek' (in de breedste zin van het woord) omdat het minder is dan een dedicated PC of next-gen console. En dat is ook zo, no shit. Maar wat die mensen voor het gemak vergeten is dat wij, als community, misschien het geld wel hebben voor een nieuwe pc of next-gen console. Alleen dat wij het er niet voor over hebben. Wat de reden ook mag zijn. En dan is Stadia een goed alternatief. De media licht dat naar mijn mening niet genoeg uit. Zij verdienen hun geld met gamen, dus natuurlijk hebben zij de nieuwste consoles en hardware. Dus natuurlijk is alles wat zij daarop spelen beter.

Misschien hebben wij het in Nederland ook goed qua internet, met onze glasvezel verbinding. En speelt dat ook mee in het oordeel van de journalisten. Al hebben ze in de video van Digital Foundry 200mbit wifi net als in die van gameranx. Prima verbindingen lijkt mij. En ze zouden het ook bedraad kunnen testen maar dat terzijde.

Dat was mijn rant weer deze morgen >:) Ga ik lekker verder in Night City 8)
Eens, waar de techsites en gamesites wat mij betreft mee mogen nemen is dat Stadia (net als Nintendo) een ander soort speler in de markt is. Dat is nieuw, dat is gek, want je speelt dezelfde games op Stadia als op pc of next-gen, maar je kiest bewust zoals @Bobbreede zegt voor deze variant voor het gemak, voor de relatief lage instapkosten of wellicht omdat je het toffe technologie vindt en er de toekomst in ziet. Pc zal altijd masterrace zijn, daar is een markt voor, consoles zullen altijd kopers hebben voor mensen die lokaal willen gamen, maar de streamgamers gaan nu ook hun plek opeisen. Viva la revolution ;)
Laten we dan hopen dat @Tweakjur in hun review het juiste voorbeeld nemen en een hoofdstukje/paragraaf hieraan besteden :P

• Albert020
Vraagje, als ik PGA21 speel op mijn S20 plus, krijg ik zwarte balken aan de zijkanten.
Is er een manier om deze uit te rekken tot full screen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 08-01-2021 10:27 ]

@Bobbreede net even je gelinkte review geluisterd. Die Lock-In... Hoe is dat anders voor andere platformen?
Als ik een game op disc koop voor de PS5 dan kan ik die toch ook alleen maar spelen op een PS5...?

Albert020 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:26:
Vraagje, als ik PGA21 speel op mijn S20 plus, krijg ik zwarte balken aan de zijkanten.
Is er een manier om deze uit te rekken tot full screen ?
Ik denk niet dat dit met Stadia al kan. Met YouTube filmpjes gaat dat wel dacht ik, dan zoomt hij in toch? Bij gebruik van monitors komt er ook een balk, dus denk dat dit een langere termijn wordt :)

• Albert020
Ht87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Ik denk niet dat dit met Stadia al kan. Met YouTube filmpjes gaat dat wel dacht ik, dan zoomt hij in toch? Bij gebruik van monitors komt er ook een balk, dus denk dat dit een langere termijn wordt :)
Jammer, op mijn Tab S7 plus is Stadia gewoon in full screen....

• Tweakjur
  • Laatst online: 16-01 00:19

Tweakjur

Redacteur
Bobbreede schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:47:

Nou, ik heb dus helemaal niet zo'n goede verbinding (100/10), maar vind de prestaties vrij goed momenteel. Alleen F1 2020 is niet te doen - luistert te nauw bij insturen en snel reageren - maar de rest speelt prima.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07-2025
Tweakjur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Nou, ik heb dus helemaal niet zo'n goede verbinding (100/10), maar vind de prestaties vrij goed momenteel. Alleen F1 2020 is niet te doen - luistert te nauw bij insturen en snel reageren - maar de rest speelt prima.
Ik heb zelfs maar 50 en het werkt op de Chromecast als een trein. Speel nu AC: Odyssey, is echt uitstekend te doen (dat beetje extra input lag is na verloop van tijd verwaarloosbaar). Cyberpunk was erg goed te doen. F1, Jur, viel me ook best mee? Ik had gedacht dat ik de input lag daar niet zou trekken, maar het was echt goed te doen? Nu ben ik erg slecht en speel ik het op vrij arcady instellingen, maar ik vind het echt niet slecht.

• Marzman
  • Niet online
[...]

100/10 werkte bij mij ook goed met Stadia (en eigenlijk alles).. Ik heb nu 400/40 voor thuiswerken maar volgens mij is het niet echt nodig, misschien dat ik ook weer terug verander. Het scheelt toch 15 euro per maand :p

/▌

[...]

Met 100mbit down zit je best goed. Die 10mbit up houdt niet over, maar in feite stuur je alleen inputdata van je controller en dan is het weer ruim voldoende. Sowieso zie je dat in veel reviews en ervaringen dat de focus op vooral op snelheid ligt, terwijl een lage ping minstens zo belangrijk is. Met een ping van 5ms bij 50/10 zit je bijvoorbeeld beter dan met een ping van 30ms bij 200/200.

Vind het ook opmerkelijk om te lezen dat je F1 niet te doen vindt. Ik vind dat namelijk ook. Ik durf mijzelf best ervaren te noemen met racegames en sims en wist online altijd op redelijk niveau mee te doen. Maar in F1 2020 op Stadia rijd ik ook geen deuk in een pakje boter. Als ik er dan met controller op een bedrade CCU met moeite een 1:14 uitpers na eindeloos proberen, zakt mij de moed in de schoenen als ik lees dat anderen na een rondje of 5 een 1:11 rijden met toetsenbord.

• Bobbreede
Jasphur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:30:
@Bobbreede net even je gelinkte review geluisterd. Die Lock-In... Hoe is dat anders voor andere platformen?
Als ik een game op disc koop voor de PS5 dan kan ik die toch ook alleen maar spelen op een PS5...?
True. Een argument dat vaak genoemd wordt is dat Playstation, Microsoft en Valve (om een paar voorbeelden te noemen) 'betrouwbaar' zijn. Google heeft (onterecht misschien) de reputatie de stekker er nog wel eens uit te trekken. Je bent je game dan kwijt, mochten ze met Stadia hetzelfde doen. Althans, dat is een veel gehoord argument. Volgens mij zijn Valve en MS ook ooit ergens begonnen 8)7
[...]

Ik wilde het ook niet doen voorkomen als een feit, het was en is nog steeds een oprechte vraag. En zoals ook door @KlaasjeNL genoemd wordt, ping is een hele belangrijke factor. Maar dat weet je ongetwijfeld :)
Ps. Tof dat je reageert! Ben benieuwd naar de 'Een jaar later review van Stadia' ;)
KlaasjeNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Met 100mbit down zit je best goed. Die 10mbit up houdt niet over, maar in feite stuur je alleen inputdata van je controller en dan is het weer ruim voldoende. Sowieso zie je dat in veel reviews en ervaringen dat de focus op vooral op snelheid ligt, terwijl een lage ping minstens zo belangrijk is. Met een ping van 5ms bij 50/10 zit je bijvoorbeeld beter dan met een ping van 30ms bij 200/200.

Vind het ook opmerkelijk om te lezen dat je F1 niet te doen vindt. Ik vind dat namelijk ook. Ik durf mijzelf best ervaren te noemen met racegames en sims en wist online altijd op redelijk niveau mee te doen. Maar in F1 2020 op Stadia rijd ik ook geen deuk in een pakje boter. Als ik er dan met controller op een bedrade CCU met moeite een 1:14 uitpers na eindeloos proberen, zakt mij de moed in de schoenen als ik lees dat anderen na een rondje of 5 een 1:11 rijden met toetsenbord.
Ik ga het meteen eens proberen!

Why so serious?

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
KlaasjeNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb F1 2020 echt heel veel gespeeld. Ik kan de banen dromen, ken mn setups en weet hoe het 'voelt' op console. Dit zit daar best ver vandaan. Ik kan me voorstellen dat het voor meer Arcade-stijl racers minder erg is, maar ik kan mn lijnen gewoon niet rijden. Is ook vrij logisch. De tests die ik nu gedaan heb laten een totale input lag zien van ca 127ms. Dat is spelend met de Stadia controller, via een bekabelde Chromecast, op een LG C7 in game mode. Dat scenario zou ik kunnen verbeteren door een monitor te gebruiken ipv mn TV, maar lets face it: Stadia is juist sterk omdat je gemakkelijk allerlei apparaten kunt spelen en er niet speciaal een monitor voor hoeft klaar te zetten.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 12:20
Tweakjur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb F1 2020 echt heel veel gespeeld. Ik kan de banen dromen, ken mn setups en weet hoe het 'voelt' op console. Dit zit daar best ver vandaan. Ik kan me voorstellen dat het voor meer Arcade-stijl racers minder erg is, maar ik kan mn lijnen gewoon niet rijden. Is ook vrij logisch. De tests die ik nu gedaan heb laten een totale input lag zien van ca 127ms. Dat is spelend met de Stadia controller, via een bekabelde Chromecast, op een LG C7 in game mode. Dat scenario zou ik kunnen verbeteren door een monitor te gebruiken ipv mn TV, maar lets face it: Stadia is juist sterk omdat je gemakkelijk allerlei apparaten kunt spelen en er niet speciaal een monitor voor hoeft klaar te zetten.
Input lag van consoles zit toch ook rond de 100ms, of niet?

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Tuktop schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Input lag van consoles zit toch ook rond de 100ms, of niet?
Nee, veel lager. Geen idee hoeveel precies, maar dat is echt een duidelijk merkbaar verschil tov streamend gamen.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 12:20
Tweakjur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Nee, veel lager. Geen idee hoeveel precies, maar dat is echt een duidelijk merkbaar verschil tov streamend gamen.
Vreemd. Als ik wat rond-Google, kom ik toch vaak op resultaten van 85-120ms uit. Nou goed, als je het merkt, merk je het. Ik vind Enter the Gungeon bijvoorbeeld wel beter en sneller spelen op Stadia tov de Switch.

Met native PC merk ik wél een klein verschil overigens, in het nadeel van Stadia.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 08-01-2021 12:16 ]

• Marzman
  • Niet online
Tweakjur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Heb je het al wel geprobeerd op iets anders dan je tv? Tablet/GSM kan ook.

/▌

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Marzman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Heb je het al wel geprobeerd op iets anders dan je tv? Tablet/GSM kan ook.
Zeker. In browser via laptop zit het op 110ms.

Voor de duidelijkheid: dat is niet de ping. Dat is alle vertraging bij elkaar opgeteld, dus letterlijk meten vanaf toetsdruk tot beweging op het scherm. We hebben slowmoclips van 240fps gemaakt, waardoor we de tijd tussen druk op knop en beweging op scherm precies kunnen meten.

Ik vind het heel aardige scores hoor. Prima te doen voor (oa) Cyberpunk in elk geval.

@Bobbreede K had ergens gelezen dat Google zelden betaalde services zomaar stopt. Maar goed, we kunnen hier alleen maar over speculeren.

Persoonlijk hoop ik dat ze zsm Stadia “V2” lanceren en dan daar vol op gaan adverteren/campagne voeren.

• Albert020
[...]

F1 2020 via Stadia best slecht, dan heeft Microsoft Game Pass Cloud met F1 2019 dit beter voor elkaar ;)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
1) Wat is jullie favo Stadia game tot op heden?
2) Zijn er games waar jullie naar uitkijken waarvan je zeker weet dat ze naar Stadia komen?
3) Welke games hopen jullie dat naar Stadia komen (exclusives daargelaten)?
1) Game waar ik het meeste tijd in heb zitten tot nu toe: Sniper Elite 4 (bijna 33 uur) en Submerged Hidden Depths (ruim 10 uur). Ontzettend veel plezier met Sniper Elite 4 gehad, en nog niet klaar met de achievements. Wil die game eigenlijk ook eens in co-op multiplayer spelen. Lijkt me vet! :) En dat voor een game die ik gratis als Pro subscriber heb gekregen! 8)

2) Mafia Definitive Edition (eerste Mafia game dus). Voor de rest laat ik me verrassen dit jaar. :)

3) Need For Speed, Star Wars Squadrons.

Overigens, hoewel ik de CCU + controller heb speel ik Sniper Elite 4 (en Jedi: Fallen Order, en Cyberpunk 2077) met muis en toetsenbord op m'n PC. Ik heb Sniper en Cyberpunk geprobeerd met controller, maar ik kan gewoon echt niet omschakelen naar controller. Voor een casual langzame game als Submerged is de controller prima. Maar als ik snel moet reageren op een aanvaller, richten en raak (!) schieten, dan heb ik muis en toetsenbord nodig.
[...]

Dat niet kunnen rijden van eigen lijnen is inderdaad ook mijn probleem. Vaak ben ik ook iets sneller als ik op "save" rijd en dat lijkt inderdaad in latency te zitten. Zit je op de limiet, dan kan een milliseconde het verschil maken tussen perfect aanremmen en het missen van een rempunt, waardoor je de apex niet goed pakt enz. enz. Je kan je instellen op een zekere vertraging, maar als die vertraging wisselend is, is dat vermoedelijk killing voor je rondetijden. Ik kan in elk geval niet anders verklaren waarom het niet lukt om een paar fatsoenlijke, constante rondjes achter elkaar te rijden in een TT.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:18
Albert020 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:36:
[...]

F1 2020 via Stadia best slecht, dan heeft Microsoft Game Pass Cloud met F1 2019 dit beter voor elkaar ;)
Ik heb ook het idee dat het (deels) aan F1 2020 ligt. Ik speel zowel Grid als F1 2020 en heb ik een idee dat die eerste game gewoon sneller reageert op mijn input.

• nrr92
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-01 22:03
Sinds de cyberpunk-deal ben ik ook actief stadia-gebruiker dus ik reageer hier maar eens. Normaal lees ik. Voor Stadia heb ik een tijdje Shadow gebruikt. In het verleden heb ik Stadia geprobeerd maar toen sloeg het niet aan. Het valt mij nu op hoe het gemak van stadia mijn game-ervaring echt gigantisch verbeterd. Dat is de reden dat ik nu ben blijven hangen.
Favoriet: Cyberpunk 2077.
Kijk uit naar: Fifa.
Ik hoop: Hogwarts Legacy :9~ & Need For Speed.
Palomar schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Dit is wat mij betreft ook het probleem van Stadia. Ik begrijp niet wat ze willen. Het aanbod van games is, naar mijn mening, op te veel verschillende doelgroepen gericht. Mede daardoor is het aanbod van games voor mij te beperkt en te onoverzichtelijk (en soms te prijzig). Ik denk dat ze het zichzelf ook lastig maken met de grote hoeveelheid ondersteunde apparaten (met verschillende doelgroepen). Ik vind zelf CCU + controller het beste werken, maar die heeft ook de hoogste drempel.

Ook Stadia Pro vind ik vreemd doordat ze beeldkwaliteit en """gratis""" games bundelen. Dit abonnement voelt, met de huidige prijs, niet als een no-brainer (Veel Pro-games speel ik niet). Ook de komst van Ubisoft+ vind ik onbegrijpelijk. Dit gaat buiten het eigen ecosysteem en overlapt met Stadia Pro. Dat gaat twijfel opleveren voor mij als klant (Hoe werkt wat? Wat is gunstig? Wat wil ik wel en niet?). Ik vind het ook opvallend dat er geen jaarabonnementen zijn. Deze kun je prima combineren andere voordelen (of het verkopen van CCU+Controller). Ik word te weinig uitgenodigd om mij te committeren aan Stadia.

Wat ik echter het meest irritant vind aan Stadia is het totale gebrek aan communicatie en marketing binnen het ecosysteem :( . Dit wordt wellicht een breekpunt voor mij. Er is een ernstig gebrek aan 'hype'. Een grote game als Fifa is bijvoorbeeld uitgesteld en heeft geen definitieve release datum. Er zijn sowieso amper release-datums bekend. Games worden niet gepromoot. Er zijn te weinig pre-order mogelijkheden (Lieve Google, mag ik mijn geld uitgeven? 8)7 ) Het ecosysteem moet geen kermis worden maar meer pre-orders, demo's, trailers of interviews zijn welkom. Zelfs bij gratis games voel ik mij amper uitgedaagd om ze te proberen, laat staan als het betaalde games zijn. Alles wat ik tot nu toe heb gekocht of geprobeerd is door eigen research buiten Stadia. Dat sloopt het hele gemak van Stadia. Ik wil dat platform gewoon openen, enthousiast worden van games, een mooie deal krijgen en vervolgens lekker spelen en verwonderd worden.

Volgens mij zijn ze te veel gefocust op techniek en games toevoegen en schieten ze hierdoor hun doel voorbij. Wat is het nut van games toevoegen als ze vervolgens niet gepromoot worden. Ik denk dat een heleboel games om die reden (zullen) mislukken op Stadia. Dat zie je nu al bij games doordat ze een gebrek aan online spelers hebben. Of de 'Stadia Exclusive' Crayta die een mislukking lijkt te zijn. Maar ook verschillende andere games lijken nog niet heel erg grote hits (als ik rondkijk op het internet).

Ik mis als klant dat stukje zekerheid waarbij ik denk: Dit is prima deal en hier zit ik prima. Er zitten te veel kanttekeningen aan die bij mij toch telkens de twijfel oproepen. En voor nu vind ik het ondanks alle tekortkomingen prima (Wat aangeeft hoe bizar goed Stadia in de kern eigenlijk is! |:( ). Maar het kan zomaar zijn dan ik over een tijdje langzaam weer afstand neem van Stadia.

[ Voor 0% gewijzigd door nrr92 op 08-01-2021 13:15 . Reden: Zinsopbouw aanpassen. ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
Goed verwoord, nrr92. Kan me helemaal vinden in je 'rant'.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 21:50
[...]

Ik moet zeggen dat ik met F1 2020 ook wel wat moeite heb met goede lijnen rijden... Heb best veel GT:Sport gespeeld op de PS4, maar daar kan je toch wel een heel stuk beter de lijnen pakken naar mijn idee. Misschien dat dat deels aan F1 ligt, maar kan me ook absoluut voorstellen dat het aan de input lag ligt. Lijnen corrigeren is wel lastig. Met andere games is dat effect minder aanwezig want is iets minder afhankelijk van snelheid.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 21:50
1) Cyberpunk en Destiny 2, beiden spelen echt heerlijk met goede graphics. Enige is dat cyberpunk op 4k helaas geen 60fps is, dat verschil merk je wel

2) de Mafia games lijken me wel heel tof. Nooit gespeeld, dus is welkom :)

3) Ik hoop hier echt op Hogwarts Legacy, lijkt me een van de tofste games die gaat uitkomen! Verder hoop ik stiekem nog wel op wat simpele shooters a la Apex Legends of Warzone oid, gewoon beetje rondknallen in een grote map.
nrr92 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:10:
Sinds de cyberpunk-deal ben ik ook actief stadia-gebruiker dus ik reageer hier maar eens. Normaal lees ik. Voor Stadia heb ik een tijdje Shadow gebruikt. In het verleden heb ik Stadia geprobeerd maar toen sloeg het niet aan. Het valt mij nu op hoe het gemak van stadia mijn game-ervaring echt gigantisch verbeterd. Dat is de reden dat ik nu ben blijven hangen.

[...]

Favoriet: Cyberpunk 2077.
Kijk uit naar: Fifa.
Ik hoop: Hogwarts Legacy :9~ & Need For Speed.

[...]

Dit is wat mij betreft ook het probleem van Stadia. Ik begrijp niet wat ze willen. Het aanbod van games is, naar mijn mening, op te veel verschillende doelgroepen gericht. Mede daardoor is het aanbod van games voor mij te beperkt en te onoverzichtelijk (en soms te prijzig). Ik denk dat ze het zichzelf ook lastig maken met de grote hoeveelheid ondersteunde apparaten (met verschillende doelgroepen). Ik vind zelf CCU + controller het beste werken, maar die heeft ook de hoogste drempel.

Ook Stadia Pro vind ik vreemd doordat ze beeldkwaliteit en """gratis""" games bundelen. Dit abonnement voelt, met de huidige prijs, niet als een no-brainer (Veel Pro-games speel ik niet). Ook de komst van Ubisoft+ vind ik onbegrijpelijk. Dit gaat buiten het eigen ecosysteem en overlapt met Stadia Pro. Dat gaat twijfel opleveren voor mij als klant (Hoe werkt wat? Wat is gunstig? Wat wil ik wel en niet?). Ik vind het ook opvallend dat er geen jaarabonnementen zijn. Deze kun je prima combineren andere voordelen (of het verkopen van CCU+Controller). Ik word te weinig uitgenodigd om mij te committeren aan Stadia.

Wat ik echter het meest irritant vind aan Stadia is het totale gebrek aan communicatie en marketing binnen het ecosysteem :( . Dit wordt wellicht een breekpunt voor mij. Er is een ernstig gebrek aan 'hype'. Een grote game als Fifa is bijvoorbeeld uitgesteld en heeft geen definitieve release datum. Er zijn sowieso amper release-datums bekend. Games worden niet gepromoot. Er zijn te weinig pre-order mogelijkheden (Lieve Google, mag ik mijn geld uitgeven? 8)7 ) Het ecosysteem moet geen kermis worden maar meer pre-orders, demo's, trailers of interviews zijn welkom. Zelfs bij gratis games voel ik mij amper uitgedaagd om ze te proberen, laat staan als het betaalde games zijn. Alles wat ik tot nu toe heb gekocht of geprobeerd is door eigen research buiten Stadia. Dat sloopt het hele gemak van Stadia. Ik wil dat platform gewoon openen, enthousiast worden van games, een mooie deal krijgen en vervolgens lekker spelen en verwonderd worden.

Volgens mij zijn ze te veel gefocust op techniek en games toevoegen en schieten ze hierdoor hun doel voorbij. Wat is het nut van games toevoegen als ze vervolgens niet gepromoot worden. Ik denk dat een heleboel games om die reden (zullen) mislukken op Stadia. Dat zie je nu al bij games doordat ze een gebrek aan online spelers hebben. Of de 'Stadia Exclusive' Crayta die een mislukking lijkt te zijn. Maar ook verschillende andere games lijken nog niet heel erg grote hits (als ik rondkijk op het internet).

Ik mis als klant dat stukje zekerheid waarbij ik denk: Dit is prima deal en hier zit ik prima. Er zitten te veel kanttekeningen aan die bij mij toch telkens de twijfel oproepen. En voor nu vind ik het ondanks alle tekortkomingen prima (Wat aangeeft hoe bizar goed Stadia in de kern eigenlijk is! |:( ). Maar het kan zomaar zijn dan ik over een tijdje langzaam weer afstand neem van Stadia.
Met de dipjes in de service na de release van CP2077 vermoed ik dat ze redelijk aan de limiet zaten en dat Stadia een slow burner is.

De release in 2019 was een grote test. Hoe zouden de servers het houden? Nu eind 2020 weer een grote test. En in de tussentijd wordt de service stukje bij beetje beter en beter. Opties worden toegevoegd en de bibliotheek wordt steeds verder uitgebreid.

Marketing is er inderdaad weinig. Mensen die gebruikmaken van Stadia kiezen daar bewust voor/hebben ernaar gezocht. Buiten die bubbel zijn er heel veel potentiële (niet-)gamers die niet weten wat Stadia is of die er nooit van hebben gehoord. Kijkend naar de marketing buiten de bubbel lijkt Google daar vooralsnog vrede mee te hebben.

Zelf heeft Google nooit gesproken over een bètafase en het einde van die fase. Dat maken we er zelf van. Maar feit is dat het nog steeds groeiende is en alleen maar beter wordt.

Ondertussen zit de hardware nog niet op het niveau van een PS5 of XSX, dus is het riskant om Stadia aan de grote klok te hangen. Men zal namelijk vergelijken en de conclusie trekken dat - buiten de lage investering - Stadia nog te kort schiet.

Dat wordt een ander verhaal zodra er een upgrade van de hardware is, men is voorbereid op een grote toestroom en er 1 of meerdere exclusives verschijnen die optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden van cloud gaming (MMO's met nagenoeg oneindig veel gamers etc.).

Google heeft vanaf het begin aangegeven er voor de lange adem in te snappen en wil uiteindelijk naar een dienst die niet alleen voor hardcore gamers of casual gamers geschikt is, maar naar een dienst die voor iedereen geschikt is.

Daarom ook de grote verscheidenheid aan games, waarvan men heeft aangegeven dit mede te doen om te monitoren welke games het meest worden gespeeld. Zelfde geldt voor prijsniveau, gratis Pro-games en devices die worden gebruikt.

Je geeft aan niet te weten of je blijft hangen en dat geldt voor heel veel "Stadians". Maar ondertussen heb je gezien wat er mogelijk is, dus wellicht vertrek je om het aanbod. Maar kom je net zo goed weer terug als er meer (exclusieve) games zijn. Je hoeft immers geen grote investering te doen om (weer) in te stappen.

Uiteindelijk hoeft Stadia niet snel succesvol te worden. Het is immers geen console die vanaf dag 1 moet knallen omdat de hardware na enige tijd verouderd raakt. Vind je Stadia nu niet goed genoeg, dan vind je dat over een jaar misschien wel. Is je internetverbinding nu niet toereikend, dan is hij dat over een jaar misschien wel. Is mobiel internet nu nog te beperkt, dan is het over een jaar misschien wel perfect te gebruiken. En zo wordt de dienst steeds beter een geschikter voor een groter publiek.

Edit: En ik hoop ook op Hogwards Legacy :*)

• 418O2
  • Laatst online: 00:12
@nrr92 je vindt 10 euro per maand voor 4k streaming gaming + een bibliotheek die met 5 games per maand groeit niet interessant genoeg?
Veel mensen die uitkijken naar Hogwards Legacy :D

@nrr92 Op zich is er niks mis met wat organische groei om een goede fan base op te zetten die eigenlijk dienen als testkonijnen. Alvorens ze beginnen met actieve marketing. Op deze manier kun je op basis van al die proefkonijnen veel sneller FAQ beantwoord krijgen en een hechtere community opbouwen. Stadia hoeft er eigenlijk alleen maar voor te zorgen dat die testkonijnen blijven.

In een video die ik een tijd terug tegen kwam over de techniek achter Stadia werd verteld dat tentijde van de echte beta (Project Stream eind 2018) voor alleen Google mederwerkers met Assasins Creed Odyssey veel A/B tests werden afgelegd. In zekere zin doen ze dergelijke tests nog steeds. Een van de mooie mogelijkheden van cloud computing is natuurlijk dat je dit kan blijven doen, zie ook de uitrol van Facebook wijzigingen. Je komt er snel genoeg achter wat werkt en wat niet.

Pagina: 1 ... 91 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord