• dfluonia
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Jasphur schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:43:
Wat is jullie favo Stadia game tot op heden?
Zijn er games waar jullie naar uitkijken waarvan je zeker weet dat ze naar Stadia komen?
Welke games hopen jullie dat naar Stadia komen (exclusives daargelaten)?
Ik heb inmiddels al 127 uur in The Crew 2 zitten.
Ik kijk erg uit naar GTA VI, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van afwachten.
Ik hoop dat stadia in aanmerking komt voor games als Battlefield en COD, al is het alleen maar om de player base hierdoor uit te breiden. Daarnaast zijn games als Rocket League ook altijd leuk om erbij te hebben, vooral als er iemand op bezoek is om een paar potjes mee te spelen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dfluonia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Ik heb inmiddels al 127 uur in The Crew 2 zitten.
Ik kijk erg uit naar GTA VI, maar dat is denk ik gewoon een kwestie van afwachten.
Ik hoop dat stadia in aanmerking komt voor games als Battlefield en COD, al is het alleen maar om de player base hierdoor uit te breiden. Daarnaast zijn games als Rocket League ook altijd leuk om erbij te hebben, vooral als er iemand op bezoek is om een paar potjes mee te spelen.
Vond je de besturing niet vervelend? Ik heb mijn geld teruggevraagd bij die game. De meeste uren speel ik eigenlijk op Geforce Now (vanwege de spellen). Het meest gespeelde spel op Stadia is voor mij RDR2 en daarna Grid.

GTA VI zou inderdaad geweldig zijn als dat uit kwam. Ik denk dat het vooral voor een GTA online ook een heel makkelijk platform is (ik speel zelf wel liever offline, omdat ik online snel het gevoel heb niet mee te kunnen. Daar heb ik de leeftijd en de tijd niet meer voor.)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 20:25
Marzman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Vond je de besturing niet vervelend? Ik heb mijn geld teruggevraagd bij die game. De meeste uren speel ik eigenlijk op Geforce Now (vanwege de spellen). Het meest gespeelde spel op Stadia is voor mij RDR2 en daarna Grid.

GTA VI zou inderdaad geweldig zijn als dat uit kwam. Ik denk dat het vooral voor een GTA online ook een heel makkelijk platform is (ik speel zelf wel liever offline, omdat ik online snel het gevoel heb niet mee te kunnen. Daar heb ik de leeftijd en de tijd niet meer voor.)
Ik rijd in The Crew 2 een stuk strakker dan in F1 2020. 8)7 Je moet in elk geval dead zones altijd uitzetten. Geen idee waarom dat in veel racegames standaard aan staat. Je wil toch dat een stuur direct reageert als je de stick beweegt?

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Ik rijd in The Crew 2 een stuk strakker dan in F1 2020. 8)7 Je moet in elk geval dead zones altijd uitzetten. Geen idee waarom dat in veel racegames standaard aan staat. Je wil toch dat een stuur direct reageert als je de stick beweegt?
Dit vind ik een goeie tip. Klinkt logisch.Thanks. Als ik het niet vergeet, ga ik dat meteen checken zodra ik F1 weer een keer opstart.

Edit:
Jasphur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:30:
Veel mensen die uitkijken naar Hogwards Legacy :D
En dan heb je de mensen (zoals ik) die moeten opzoeken wat het is :')

Edit2:
“ Hogwarts Legacy is an immersive, open-world action RPG set in the world first introduced in the Harry Potter books.”
Oké , oké, ook ik ben om. Zonder nog een trailer gezien te hebben! d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door streamnl op 08-01-2021 22:00 ]

Meer dan ik dacht...

• nrr92
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-01 22:03
@KlaasjeNL @Jasphur
Ik kan niet met zekerheid zeggen of er geen sprake is van een 'slow-burner'. Er is wat voor te zeggen zoals jullie ook doen. Maar ik denk dat het anders is.

Dit product draait op gebruikers en omzet per gebruiker(zoals alle digitale producten). Daarnaast is het een commercieel bedrijf. Dan moet je goede redenen hebben om groei te remmen. Google kan groei ook makkelijk financieren. En met de concurrentie van andere platformen is een 'slow-burner' ook onnodig risicovol. En ook investeringen, marketing, games en platformen lijken dit enigszins tegen te spreken.

En dat is dan ook voor mij het probleem van Stadia. Ik word enthousiast van alle investeringen en technische ontwikkelingen aan de achterkant. Maar aan voorkant word ik er gek van dat ze niet eens een release datum voor FIFA op orde hebben (En ook andere zaken lijken ondoordacht maar die bespaar ik jullie :X )
418O2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:02:
@nrr92 je vindt 10 euro per maand voor 4k streaming gaming + een bibliotheek die met 5 games per maand groeit niet interessant genoeg?
Ik zeg vooral dat het niet het meest logische product is. Het kan best een goede deal zijn voor sommige. Maar voor spelers op telefoon/laptop/ipad zal beeldkwaliteit wellicht onbelangrijk zijn. En zelf merk ik dat het geen no-brainer is voor mij omdat de spellen niet altijd van toegevoegde waarde zijn. Het is al met al meer het gevoel dan echt de transactie.

Ik kocht bijvoorbeeld betere beeldkwaliteit omdat ik merkte dat Cyberpunk dan mooier is op de TV. Maar ik weet eigenlijk niet wat goed wat dit nu is. Draait enkel de stream op 4k? Of de game? Of allebei? En wat dan als games geen 4k draaien? En als ik via laptop of telefoon speel heb ik er sowieso niks aan toch? Ik probeer het niet in het belachelijke trekken. Ik weet dit oprecht niet. Nu is het vast een kleine moeite om dat uit te testen(dus stopzetten) maar het blijft enigszins ontastbaar en onzeker of het het geld nu wel echt waard is.

[ Voor 0% gewijzigd door nrr92 op 08-01-2021 22:29 . Reden: Foutjes aanpassen ]

Pfff de PR afdeling is ook weer aan t slapen zeg...

https://community.stadia....games-are-here/ba-p/49821
Een week later aangeven welke pro games er zijn. Wat dus al in december is aangekondigd. En verder geen jaarplan of wat dan ook geven terwijl er net een shitload aan nieuwe gebruikers is gekomen via cyberpunk.
Naja, het zou me niet meer moeten verbazen eigenlijk haha.
@nrr92 ik kan mij ook zeker vinden in jouw kijk op Stadia en dat maakt Stadia eigenlijk zo’n “moeilijk” product. 100% mee eens dat het management wat meer kan doen aan de marketing van Stadia. Getuige ook de post van Ht87 hierboven.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Zou het eventueel kunnen komen omdat Google nieuw op de gamersmarkt is?

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Ik vermoed toch echt dat ze aan het testen en bouwen zijn; waarom zou je anders vragen na een game hoe je ervaring was? Geef je aan dat het minder dan goed was, bang! Uitleg aub: was het traag, viel het stil, input latency te hoog etc. Wij zijn in die zin gewoon proefkonijnen en leveren Google gratis en soms zelfs betaalde (onder pro-account) testdata.

Als je hoog van de toren blaast met marketing etc, dan moet je product staan als een huis, daar vinden ze het nog te vroeg voor. Playstation en Xbox leiden aan grote leveringsproblemen.....ik zie ook geen bergen reclame voor die nieuwe console; alles heeft een reden. Waarom iemand lekker maken als je niet altijd en direct kan leveren?

Dat ik op een Tab A speel onder "experimenteren" is voor hun bijvoorbeeld een lekkere proef en zo doet iedere Stadian onbewust zijn duit in het zakje.

Reken maar dat zij continu analyseren, evalueren en tweaken (koopgedrag, speelgedrag, welk genre games slaan aan, wat doet een grote launch, wat voor aanbiedingen slaan aan etc) maar dan met de winkel al deels open. Het is geen zoekmachine gigant, het is een data analyse gigant en wij dragen daar allemaal ons steentje aan bij.

Ik doe dat overigens met veel plezier hoor, maar ben mij wel bewust dat alles wat ik daar doe, netjes geregistreerd wordt.

• nrr92
Jasphur schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:45:
Ze zullen hoe dan ook een achterstand hebben wat betreft ervaring met gamingmarkt t.o.v. bijvoorbeeld Microsoft en Sony. Maar in hoeverre dat meespeelt weet ik niet.

@RoCoStr
Hoewel ik er anders over denk kan het zijn dat je gelijk hebt. Die enquêtes zou ik echter niet teveel achter zoeken. Ook de andere bedrijven (Van bol.com en IKEA tot de energieleverancier) sturen mij enquêtes. Shadow doet trouwens precies hetzelfde als Stadia met hun enquête (Of andersom?) .
Slack, Whatsapp en dergelijke vragen na een videocall ook hoe de ervaring was. Het is een vrij normaal iets in cloud diensten :)

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Even een vraagje. Ik ontvang binnenkort een nieuwe monitor van mijn werk, die ik uiteraard ook ga gebruiken voor Stadia ; Ipv huidige 24 inch 1080p wordt het een 27 inch 1440p. Wel een upgrade dus.
Is het met deze resolutie ook nog zinvol om 4k te forceren of is 1440p wel prima genoeg?

• streamnl
  • Niet online
Safri7879 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:28:
Even een vraagje. Ik ontvang binnenkort een nieuwe monitor van mijn werk, die ik uiteraard ook ga gebruiken voor Stadia ; Ipv huidige 24 inch 1080p wordt het een 27 inch 1440p. Wel een upgrade dus.
Is het met deze resolutie ook nog zinvol om 4k te forceren of is 1440p wel prima genoeg?
.
Mijn TV gaat niet verder dan 1080 en dat vind ik (!!!) meer dan voldoende voor tv kijken en gamen.

Ik zou adviseren om het beiden te proberen en dan kiezen wat jijzelf zinvol vindt.

Meer dan ik dacht...

• RoCoStr
Iets vragen is heel normaal inderdaad, er iets mee doen is wat anders. Doom Eternal was een goed voorbeeld: het oordeel was dat de input latency te hoog was, dus getweaked en prima nu.

Het is natuurlijk ook meer mijn verwachting dan dat ik het bewijs heb. Ik verwacht van een data analyse gigant dat zij monitoren, onderzoeken en aanpassen naar gebruik. Daar is Google groot mee geworden, daar kan Stadia groot mee worden, daar kunnen wij nog meer van genieten.

• KlaasjeNL
Jasphur schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:22:
@nrr92 ik kan mij ook zeker vinden in jouw kijk op Stadia en dat maakt Stadia eigenlijk zo’n “moeilijk” product. 100% mee eens dat het management wat meer kan doen aan de marketing van Stadia. Getuige ook de post van Ht87 hierboven.
Ik denk dat we het zelf moeilijker maken dan het is. We proberen zelf iets in hokjes te plaatsen, terwijl Stadia lastiger in een bestaand hokje van een conventionele console te plaatsen is. Nintendo zou grotendeels voor kinderen zijn, PlayStation voor tieners en Xbox voor jonge volwassenen. Of zoiets.

Stadia biedt een lage drempel en mikt op een dienst die uiteindelijk voor iedereen geschikt is. Net zoals Nintendo, Microsoft en Sony dat ook doen, maar die zijn op basis van games al in een bepaald hokje gedrukt.

Stadia is gewoon een nieuwe speler die het platform voor een zo breed mogelijk publiek geschikt probeert te maken en de dienst nog niet aan de grote klok hangt zolang het niet nog genoeg te bieden heeft voor het grote publiek. Dat zal met de tijd vanzelf komen.

• KlaasjeNL
Jasphur schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:45:
Ik denk dan ook dat dit er weinig mee te maken heeft. Het team achter Stadia bestaat uit aardig wat mensen die al flink wat ervaring hebben in de industrie, met grote namen als Phil Harrison, Jade Raymond, Shannon Studstill. Dan heb je genoeg ervaring in huis om te weten hoe je een "console" succesvol maakt. En voor een bedrijf met zoveel expertise op het gebied van adverteren kan het niet anders dan dat het (gebrek aan) adverteren voor nu een bewuste keuze is.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

RoCoStr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:55:
Ik vermoed toch echt dat ze aan het testen en bouwen zijn; waarom zou je anders vragen na een game hoe je ervaring was? Geef je aan dat het minder dan goed was, bang! Uitleg aub: was het traag, viel het stil, input latency te hoog etc. Wij zijn in die zin gewoon proefkonijnen en leveren Google gratis en soms zelfs betaalde (onder pro-account) testdata.

Als je hoog van de toren blaast met marketing etc, dan moet je product staan als een huis, daar vinden ze het nog te vroeg voor. Playstation en Xbox leiden aan grote leveringsproblemen.....ik zie ook geen bergen reclame voor die nieuwe console; alles heeft een reden. Waarom iemand lekker maken als je niet altijd en direct kan leveren?

Dat ik op een Tab A speel onder "experimenteren" is voor hun bijvoorbeeld een lekkere proef en zo doet iedere Stadian onbewust zijn duit in het zakje.

Reken maar dat zij continu analyseren, evalueren en tweaken (koopgedrag, speelgedrag, welk genre games slaan aan, wat doet een grote launch, wat voor aanbiedingen slaan aan etc) maar dan met de winkel al deels open. Het is geen zoekmachine gigant, het is een data analyse gigant en wij dragen daar allemaal ons steentje aan bij.

Ik doe dat overigens met veel plezier hoor, maar ben mij wel bewust dat alles wat ik daar doe, netjes geregistreerd wordt.
Dat geldt dan ook voor thuisbezorgd de gehele online retailhandel, hotels, restaurants etc etc.

Die vragen allemaal achteraf wat ik van de dienst vond. Iedere.keer.weer. tot grote ergernis overigens.

Dus om er nou bij Stadia een complottheorie achter aan te gooien gaat me wat ver.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• KlaasjeNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNJtxr85IAW0sRKHB002zdfYgoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1aVJ2OYJ02YAlyjvl4PbZb5v.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam dit tegen in een Stadiagroep op Facebook. Ik speel best vaak met mijn headset in de controller. Over het algemeen werkt dat prima, maar mogelijk verklaart dit waarom ik onlangs geen bal bakte van de TT's op Zandvoort in F1 2020. Op dat moment deed ik alles met een headset. @Tweakjur wellicht eenzelfde setup met headset in de controller?
KlaasjeNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:54:
[Afbeelding]

Ik kwam dit tegen in een Stadiagroep op Facebook. Ik speel best vaak met mijn headset in de controller. Over het algemeen werkt dat prima, maar mogelijk verklaart dit waarom ik onlangs geen bal bakte van de TT's op Zandvoort in F1 2020. Op dat moment deed ik alles met een headset. @Tweakjur wellicht eenzelfde setup met headset in de controller?
Ik heb het idd ook als ik bluetooth oortjes verbonden heb aan m'n telefoon, dacht dat t aan m'n telefoon lag, maar lijkt op wat je ervaart met headset in controller. :F

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:49

swv

Hoppa 1:10:800 op Zandvoort. Kostte even wat oefening (ik denk dat ik wel meer dan 100 pogingen heb gedaan) want ik moest erg wennen aan de Stadia controller en ik denk toch iets van lag. Maar daar kun je op oefenen om enigszins omheen te rijden. Dus al met al wel blij om te ervaren dat het Stadia goed lukt om zonder (of minimale vertraging) moeite een spel als F1 2020 te tonen.

• RoCoStr
@Flagg hoezo maak jij er ineens een complottheorie van??? Ik verwacht van ze dat ze het doen vanuit een zelflerend vermogen, niet om snode te plannen te smeden en bloed te drinken....

• KlaasjeNL
swv schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:22:
Hoppa 1:10:800 op Zandvoort. Kostte even wat oefening (ik denk dat ik wel meer dan 100 pogingen heb gedaan) want ik moest erg wennen aan de Stadia controller en ik denk toch iets van lag. Maar daar kun je op oefenen om enigszins omheen te rijden. Dus al met al wel blij om te ervaren dat het Stadia goed lukt om zonder (of minimale vertraging) moeite een spel als F1 2020 te tonen.
Welke setup heb je gebruikt? (Chromecast, laptop, bedraad/niet bedraad, controller draadloos of niet, headset in controller of niet etc.)

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
KlaasjeNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:54:
[

Eindelijk ook iemand anders die dit ervaart. Ik heb dit ook sinds het begin, maakt niet uit welk spel, zodra ik headphones in de 3.5 plug, heb ik om de minuut ongeveer een moment van lag waar het geluid even wegvalt. Mijn setup is dan CCU met stadia controller, beide over 5ghz wifi. Haal ik de headset eruit, nergens meer last van |:(

[ Voor 7% gewijzigd door kbuntu op 09-01-2021 22:54 ]

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Tweakjur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Zeker. In browser via laptop zit het op 110ms.

Voor de duidelijkheid: dat is niet de ping. Dat is alle vertraging bij elkaar opgeteld, dus letterlijk meten vanaf toetsdruk tot beweging op het scherm. We hebben slowmoclips van 240fps gemaakt, waardoor we de tijd tussen druk op knop en beweging op scherm precies kunnen meten.

Ik vind het heel aardige scores hoor. Prima te doen voor (oa) Cyberpunk in elk geval.
Toch bijzonder om deze ervaring te lezen. Ik volg Stadia al een jaar lang erg intensief, bv op Reddit, en de problemen met latency zijn heel zeldzaam en bijna altijd terug te herleiden naar lokale netwerk problemen. Misschien ben je er wat gevoeliger voor dan de meeste mensen.

YouTube: F1 2020 On Google Stadia: Is It Any Good?

[ Voor 5% gewijzigd door 12345j op 10-01-2021 10:25 ]

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:49

swv

KlaasjeNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Welke setup heb je gebruikt? (Chromecast, laptop, bedraad/niet bedraad, controller draadloos of niet, headset in controller of niet etc.)
Goeie vraag en goed om er bij te vermelden. Deze tijd heb ik gezet op een MacBook Air m1, geforceerd op 4k, draadloos 5 GHz (1 m bij een WiFi 5 Unifi access point vandaan), Stadia controller draadloos op 2.4GHz en internet via Ziggo dus zo goed als altijd een betrouwbare setup.

Gek genoeg haal ik betere tijden met mijn MacBook op schoot voor de tv dan op de tv zelf :P Ik speel namelijk ook op een Chromecast Ultra op 4k, draadloos op 5GHz 2m bij hetzelfde access point vandaan. Ik denk dat ik het wat beter kan zien of meer gevoel bij krijg ofzo geen idee. In principe heb ik een even groot scherm als ik mijn MacBook op schoot heb of 3m bij de tv vandaan zit.

Ik zou de controller ook nog met 5GHz kunnen verbinden maar ik had op het begin dat ik de CCU en controller in gebruik nam problemen met het vinden van de controller in de CCU. Dus toen geprobeerd om de controller met 2.4GHz te laten verbinden en dat eigenlijk zo gelaten omdat ik nu blij ben dat alles werkt.

Ik had het probleem dat, omdat mijn CCU en Nest Mini's zich in dezelfde ruimte bevonden in Google Home, beiden dan geen verbinding meer hadden met het netwerk nadat ik Stadia een keer had gebruikt. Vervolgens de CCU in een andere fictieve ruimte opgenomen en nu geen problemen meer.

[ Voor 24% gewijzigd door swv op 10-01-2021 11:09 ]

• dfluonia
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Marzman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Besturing was zeker even wennen, maar ik ervaar het niet als vervelend. Het is vooral 'anders'. Als ik nu Grid opstart, wat ik eerder wel eens speelde, bak ik er echt helemaal niks meer van omdat de besturing bij The Crew toch een stuk minder natuurgetrouw is.

• streamnl
  • Niet online
Ik snap het niet hoe jullie onder de 1:15 komen op Zandvoort.
Net weer 30min gespeeld maar ik kom niet lager dan 1:18:174. En daar ben ik al trots op :+

Respect voor jullie _/-\o_

Ps en die dooie stuurzone wat geopperd was, stond bij mij al standaard uit

[ Voor 17% gewijzigd door streamnl op 10-01-2021 13:47 ]

Meer dan ik dacht...

• RoCoStr
Ik heb het ook even geprobeerd, man wat is dat tricky zeg. Had 1:16 met de Red Bull, maar nu de Mercedes geprobeerd en die stuurt veel lichter lijkt en spint ook eerder als je net buiten de baan geraakt. Mijn tijd dus nog niet kunnen verbeteren.

Wel doet die stuurtip veel (gebruikmaken van de kromming bij je stick), al moet ik daar nog aan wennen (ben nog veel te paniekerig). Wel strakkere bochten kunnen rijden, maar de Mercedes nog niet in toom kunnen houden 😅

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:45
RoCoStr schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:13:
Wel doet die stuurtip veel (gebruikmaken van de kromming bij je stick), al moet ik daar nog aan wennen (ben nog veel te paniekerig).
Vindt die sticks op de Stadia controller daar net iets te lang/hoog voor en ik moet net iets te ver reiken wat dan niet lekker stuurt.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Voor degene die graag met een controller spelen, maar niet willen dat Google mee kan luisteren..
https://hackaday.com/2021...stadia-from-listening-in/

Steam/Epic: Deurstopper

• Marzman
  • Niet online
Deurstopper schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:45:
Voor degene die graag met een controller spelen, maar niet willen dat Google mee kan luisteren..
Kun je daar niet gewoon een plakbandje overheen plakken?

Het zal wel een functie hebben (ok google open stadia? of One Hand Clapping).

/▌

• 12345j
Deurstopper schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:45:
Wist je dat de directie van Google op maandag ochtend bij aanvang van de vergadering eerst de opnamens van jou controller beluisteren voor ze over gaan tot de orde van de dag? Ik zou zeker adviseren een boormachine in je controller zetten!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Hebben jullie ook de grootste moeite met F1 om controle over de auto te houden? Minste of het geringste glijdt de auto weg bij mij :p ben maar terug gegaan naar de formule a maar daar is het hier veel beter.
Dennis0162 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:08:
Hebben jullie ook de grootste moeite met F1 om controle over de auto te houden? Minste of het geringste glijdt de auto weg bij mij :p ben maar terug gegaan naar de formule a maar daar is het hier veel beter.
Haha ja tis een lastig spel om te leren. Gewoon starten met zoveel mogelijk assists aan, dan leer je vanzelf de manier van racen een beetje kennen (ik ben ook niet een hoog niveau racer hoor)

• nrr92
Dennis0162 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:08:
F1 heb ik 10 minuten geprobeerd en daarna niet meer aangeraakt. Dat spel was echt niet te doen voor mij.
(Al komt dat wellicht door mijn gamingkwaliteiten :X :X )

• KlaasjeNL
Marzman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Kun je daar niet gewoon een plakbandje overheen plakken?

Het zal wel een functie hebben (ok google open stadia? of One Hand Clapping).
Ik gebruik de assistent zo nu en dan om tijdens het gamen het geluid van de CCU harder of zachter te zetten. Heb ook een Hub Max en Nest Mini in de woonkamer staan, maar de mic op de controller is dan dichtbij en werkt prima. ☺️

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-11-2025

Nark0tiX

Software Engineer

Heeft iemand het hier al voor elkaar gekregen om F1 met een stuurtje te spelen?

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
nrr92 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:54:
[...]

F1 heb ik 10 minuten geprobeerd en daarna niet meer aangeraakt. Dat spel was echt niet te doen voor mij.
Haha dat snap ik wel ik heb tractie controle op volledig gezet dat scheelt enorm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT1aNCRGoFWJtcwmIx96d7YwyUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGoczuQsz4czh3Cg1nKuF3a9.jpg?f=fotoalbum_large

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind F1 ook wel lastig, terwijl ik wel redelijk goed ben ik racegames. Ligt voor mij ook deels aan (gewenning met) de Stadia controller. Vind die pookjes op een of andere manier vrij ligt aanvoelen, waardoor je al snel te ver stuurt. Al blijft een racegame met een een gamepad-controller natuurlijk altijd afzien ;) Dat is meer geschikt voor arcade games.

• RoCoStr
Crawl NL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Vindt die sticks op de Stadia controller daar net iets te lang/hoog voor en ik moet net iets te ver reiken wat dan niet lekker stuurt.
Klinkt herkenbaar, al heb ik weinig ervaring met andere controllers. Ik betrapte mij er wel op dat ik daarom de stick al in de bovenste stand hield. Dat bracht echter weer andere uitdaging met zich mee!
Palomar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:42:
Ik vind F1 ook wel lastig, terwijl ik wel redelijk goed ben ik racegames. Ligt voor mij ook deels aan (gewenning met) de Stadia controller. Vind die pookjes op een of andere manier vrij ligt aanvoelen, waardoor je al snel te ver stuurt. Al blijft een racegame met een een gamepad-controller natuurlijk altijd afzien ;) Dat is meer geschikt voor arcade games.
Ik heb de "steering linearity" wat gedempt; hierdoor reageert de stuurstick niet meer zo heftig; dit scheelde mij veel zwalk werk! Zeker aangezien ik de stick dus al in de bovenste stand hield. Wellicht heb je daar wat aan. Ik vind het echter nog steeds zeer lastig, maar dit is dan ook mijn eerste ervaring met een F1 race sim.

[ Voor 3% gewijzigd door RoCoStr op 11-01-2021 11:19 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 23:26
nrr92 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:54:
Idem, even geprobeerd, en geconcludeerd dat het niet mijn soort game is. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen. :)

• streamnl
  • Niet online
Vandaag 2X een melding dat ik geen internet heb, en bam, meteen uit de game gegooid.
Rond 10 uur bij borderland 3 en net bij Division :(

Meer dan ik dacht...

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 19:33

• Herax10NL
  • Laatst online: 17-01 19:33

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01 19:42
Gokje: die liggen in bed met Microsoft en gaan xcloud exclusief voor hun tv's houden.

• Marzman
  • Niet online
Jorick schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Gokje: die liggen in bed met Microsoft en gaan xcloud exclusief voor hun tv's houden.
Dat zou toch dom zijn om zo'n exclusiviteitsdeal te maken?

/▌

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-01 16:21
Stadia lijkt me echt ideaal naast mijn PS5
Je zou je bijna afvragen waarom je nog een koelkast naast je tv wilt.
Denk dat dit wel de toekomst gaat worden.
Had dit alleen al verwacht in 2011 ipv 2021 :X

• JDFS
  • Niet online
@Starscreamer die vraag stelde ik mij ongeveer een jaar geleden :). Toen besloten de PS4 Pro te verkopen en het met Stadia te doen. Bevalt tot nu toe nog prima!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:47
Hhhmmm opzich leuk maar als het net zo waardeloos is dat je na een paar jaar onbruikbaar is zoals YouTube apps op Samsung tv's

• JDFS
  • Niet online
@Amdwarrior hoef je je opzich bij LG geen zorgen om te maken. Mijn C7 doet het nog steeds goed, bijna 4 jaar oud en ik mis alleen Apple TV+. Maar dat is overkomelijk :)

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 12:20
JDFS schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:49:
@Amdwarrior hoef je je opzich bij LG geen zorgen om te maken. Mijn C7 doet het nog steeds goed, bijna 4 jaar oud en ik mis alleen Apple TV+. Maar dat is overkomelijk :)
Helaas niet waar. De LG-tv van m'n ouders verloor binnen twee jaar functionaliteit, contact met LG daarover leverde niets op. Geen LG meer voor mij. Maar zo heeft iedereen zijn/haar overtuigingen gebaseerd op n=weinig :)
Ach @Tuktop , ik heb een Hisense tv sinds vorige week. Dat is qua apps helemaal niks haha, gelukkig dat ik voor Stadia de Chromecast heb! Elk huisje heb z'n kruisje dus idd!

[ Voor 11% gewijzigd door Ht87 op 11-01-2021 20:45 ]

• JDFS
  • Niet online
@Tuktop, my bad - wellicht geldt het alleen voor het topsegment. Maar inderdaad, n=1!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-01 02:31
nieuws: EA brengt next-genupdate uit voor consoleversie Star Wars: Jedi Falle...

Benieuwd of Stadia dit soort updates ook gaat krijgen.

• KlaasjeNL
Als ik mij niet vergis, draait FO al op 60fps/1440p.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 18:51
Gisteravond weer een lekkere sessie TD2 gehad, wel 1 keer een melding dat mijn internet verbinding instabiel is, en dat de verbinding mogelijk verbroken zal worden. Maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Inmiddels alweer level 21 :P

• Deurstopper
  • Niet online
Schmitzel schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:47:
Gisteravond weer een lekkere sessie TD2 gehad, wel 1 keer een melding dat mijn internet verbinding instabiel is, en dat de verbinding mogelijk verbroken zal worden. Maar dat is gelukkig niet gebeurd.

Inmiddels alweer level 21 :P
Lekker bezig! Ben er wel achter dat de betere loot bij de wat sterkere control points, strongholds en natuurlijk Dark Zone ligt. Tijd om weer eens te gaan co-oppen 8)

• Schmitzel
Deurstopper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:
[...]

Lekker bezig! Ben er wel achter dat de betere loot bij de wat sterkere control points, strongholds en natuurlijk Dark Zone ligt. Tijd om weer eens te gaan co-oppen 8)
Ja klopt, en anders zelf craften/maken kan ook toch?
Coöp moet zeker weer ff!

• Deurstopper
  • Niet online
Schmitzel schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Ja klopt, en anders zelf craften/maken kan ook toch?
Coöp moet zeker weer ff!
Ja dat craften heb ik weleens gedaan, echter heb ik het idee dat wanneer ik weer zo'n mooie gouden drop zie, er qua lvl/gearscore al vrij snel hoger ben dan m'n zojuist gecraftte wapen.. Tijd om maar voor de exotics te gaan ben ik bang, al komt dat uiteindelijk qua gearscore op hetzelfde neer.. :D

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-01 02:31
KlaasjeNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Als ik mij niet vergis, draait FO al op 60fps/1440p.
Dus Stadia liep voor op de next-gen? Netjes!

• Haay
Speculaes schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:
Stadia gebruikt in principe de PC versie van games, indien beschikbaar, toch? Dan profiteert Stadia van de optimalisaties die er voor de PC versie gemaakt worden.
Linux met Vulkan als ik mij niet vergis. Of bedoel je dat met PC versie? :P

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Deurstopper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Ja dat craften heb ik weleens gedaan, echter heb ik het idee dat wanneer ik weer zo'n mooie gouden drop zie, er qua lvl/gearscore al vrij snel hoger ben dan m'n zojuist gecraftte wapen.. Tijd om maar voor de exotics te gaan ben ik bang, al komt dat uiteindelijk qua gearscore op hetzelfde neer.. :D
Ik zie ook de zin van craften nog niet, misschien dat dit verderop nog wel van belang gaat zijn maar momenteel lijkt het niet veel toe te voegen voor wapens en gear.

• Marzman
  • Niet online
Speculaes schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Het spel speelde met backwards compatibility op de next-gen en dat hebben ze verbeterd, bij Stadia was dat dan schijnbaar vanaf de release in orde. Als dat spel als PS4 game uit kwam is het een nette update.

/▌

• KlaasjeNL
Haay schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Stadia gebruikt in principe de PC versie van games, indien beschikbaar, toch? Dan profiteert Stadia van de optimalisaties die er voor de PC versie gemaakt worden.
Stadia heeft de Stadia-versie. :+ Eigenlijk moet je het zo zien dat een ontwikkelaar in de basis 1 versie van een spel ontwikkelt. Die versie wordt voor elke console afzonderlijk geoptimaliseerd. Je wilt immers het beste uit de console halen, maar wilt ook niet zoveel toeters en bellen aanzetten dat het niet meer draait. De geoptimaliseerde versie is uiteindelijk ook de enige versie op een console. (al kunnen er altijd patches en updates volgen).

De pc-versie is altijd de meest uitgebreide versie van het spel, met alle mogelijke toeters en bellen. PC-gamers kunnen dan zelf bekijken in hoeverre hun pc in staat is om met welke toeters en bellen een spel te draaien.

De Stadia-versie is een vreemde eend in de bijt. Deze is weliswaar geoptimaliseerd voor de blades in het serverpark van Google en zelf heb je (nagenoeg) geen invloed op de instellingen. Maar er zit ook geen cap op de toeters en bellen. Zodra de blades van Stadia een upgrade krijgen, kunnen de instellingen van een spel ook omhoog.

Google laat zelf weinig los over hardware-upgrades, maar het is niet uitgesloten dat er al wat upgrades zijn doorgevoerd in het serverpark. Mogelijk draait bijvoorbeeld Cyberpunk voor Pro-leden op een upgrade, terwijl de 1080p-versie voor niet-pro-leden op een oudere versie draait.

• KlaasjeNL
Even wat anders:

Er zitten hier nogal wat Dadia's en door de lockdown ben ik denk ik niet de enige die moeite heeft om de kinderen te vermaken. Dan is Cake Bash een dikke aanrader. Mijn dochters van 3 en 6 willen steeds "het cupcakes-spel" spelen. Ik heb dan weliswaar 2 controllers, maar vervolgens heb ik geen kind aan ze.

• Qws
  • Laatst online: 08-01 17:56

Qws

Ik denk dat ik nooit meer een console ga halen, Stadia is geweldig met CCU en controller.

Als je op browser speelt en je hebt slechte beeld kwaliteit tip:
Gebruik Microsoft Edge + Stadia Enhanced extension en forceer VP9.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:44
KlaasjeNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:28:
Even wat anders:

Er zitten hier nogal wat Dadia's en door de lockdown ben ik denk ik niet de enige die moeite heeft om de kinderen te vermaken. Dan is Cake Bash een dikke aanrader. Mijn dochters van 3 en 6 willen steeds "het cupcakes-spel" spelen. Ik heb dan weliswaar 2 controllers, maar vervolgens heb ik geen kind aan ze.
Even een vraag: De lockdown duurt nog wel even en met een beetje pech moeten we steeds meer thuisblijven. Toch maar aan het kijken naar google stadia.

Zijn er leuke games voor kinderen van 7(jongen) en 10 (meisje). Zelf vind ik een spelletje ook wel leuk, maar speel meestal op de game pc (racespellen).

Edit: Ik zie dat de CCU plus controller weer 99 euro is. Komt er binnenkort nog een aanbieding dat jullie weten? LIjkt me ook handig om meteen 2 controllers te kopen.
Hoor graag van jullie,
Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Aartstyle op 14-01-2021 08:12 ]

• 12345j
Aartstyle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:04:
[...]

Even een vraag: De lockdown duurt nog wel even en met een beetje pech moeten we steeds meer thuisblijven. Toch maar aan het kijken naar google stadia.

Zijn er leuke games voor kinderen van 7(jongen) en 10 (meisje). Zelf vind ik een spelletje ook wel leuk, maar speel meestal op de game pc (racespellen).

Edit: Ik zie dat de CCU plus controller weer 99 euro is. Komt er binnenkort nog een aanbieding dat jullie weten? LIjkt me ook handig om meteen 2 controllers te kopen.
Hoor graag van jullie,
Alvast bedankt.
Je kunt op marktplaats ofzo kijken. Staat vast wel een CCU en Controller voor minder aangezien Google er veel gratis heeft weg gegeven afgelopen tijd.

• RoCoStr
@Aartstyle
Ary is een toffe kidsproof adventure game, beetje zelda-achtig en in het Nederlands in te stellen

Just Dance 2020 of 2021 is top, zeker voor je dochter. Als je nog een oudere smartphone in huis hebt liggen kun je die mooi gebruiken als 'sensor'

Human fall flat is grappig, maar soms best puzzelen voor de kleine.

Figment is ook leuk opgezet, maar wel in het Engels. Toch snappen ze waarschijnlijk al snel de opzet.

Meer heb ik nog niet gespeeld met de kinderen. Tomb Raider, Doom en Sniper Elite kan ik niet aanraden voor je kinderen, wel voor jezelf!

• 12345j
RoCoStr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:54:
@Aartstyle
Ary is een toffe kidsproof adventure game, beetje zelda-achtig en in het Nederlands in te stellen

Just Dance 2020 of 2021 is top, zeker voor je dochter. Als je nog een oudere smartphone in huis hebt liggen kun je die mooi gebruiken als 'sensor'

Human fall flat is grappig, maar soms best puzzelen voor de kleine.

Figment is ook leuk opgezet, maar wel in het Engels. Toch snappen ze waarschijnlijk al snel de opzet.

Meer heb ik nog niet gespeeld met de kinderen. Tomb Raider, Doom en Sniper Elite kan ik niet aanraden voor je kinderen, wel voor jezelf!
Voor kids zou ik denken aan:
- Lost Words
- SteamWorld Quest (en Dig 2)
- Orcs must die 3
- Octopath Traveler
- Gylt
- Immortals

• RoCoStr
Heb je de leeftijden gelezen? De laatste vier zou ik mijn dochter niet voorschotelen want dan heb ik 's avonds geen Dadia-tijd meer omdat ze niet kan slapen. Maar dat kan verschillen natuurlijk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even wat anders:

Thanks, zal die eens voorschotelen aan mijn dochter van bijna 4. Al vermoed ik dat het met zo'n grote controller nog wat te ver gegrepen is. Ze is meer van de simpele spelletjes op de tablet. Tot nu toe vind ze het wel leuk om met The Crew 2 proberen te sturen, waarbij het het leukst is om te botsen :')

offtopic:
Dadia?

• Deurstopper
  • Niet online
Papa's met weinig speeltijd waarbij Stadia dus een uitkomst is. Dadia/Padia.. komt op hetzelfde neer. ;)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-01 06:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0PP68IlgAbipuj7QsdYESoKT_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtAEizNUEGN9PIxgmhxKoKc7.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg dit nu ineens bij the division 2. Erg vervelend iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Haay
Aartstyle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:04:

Get Packed is hilarisch, zeker voor kinderen van die leeftijd. Couch Co-Op mogelijk met meerdere controllers. Idee is: je moet spullen uit een huis in een verhuiswagen slepen. Hilariteit alom ! :)

[YouTube: Get Packed - Official Launch Trailer | Stadia]

• Marzman
  • Niet online
rwbk schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:34:
[Afbeelding]

Krijg dit nu ineens bij the division 2. Erg vervelend iemand enig idee wat dit kan zijn?
Zet om te beginnen je monitor eens recht :p

/▌

• rwbk
Marzman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Zet om te beginnen je monitor eens recht :p
Hahah komt omdat ik 2 schermen gebruik als je de schermen achter het tv bedoeld.

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:01
Even wat anders:

Hier nog een dadia :-)
Goed om te lezen van dit cupcakes spel, ik had een twijfel om aan te schaffen omdat ik dacht dat mijn dochter van 4 er te jong voor zou zijn, maar nu lees ik 3 en 6 dus dit spel ga ik straks ook aanschaffen haha. 8) _/-\o_

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 13:12
Mezelf ook maar aangemeld bij #dadia, want dat is zeer treffend!
Lees al even mee hier en na Stadia bij een maat te hebben gezien, was ik verkocht.
Zat te twijfelen over een PC upgrade of toch maar een van de nieuwe consoles, dus dit kwam precies op tijd!
mijn ccu en controller vorige week binnen gehad en man wat speelt dit lekker zeg.
Wel even wennen die controller na mn ps4 controller, heb het idee dat het net even iets minder gevoel geeft (zeker tijdens het racen) maar dat went denk wel, ben geen pro gamer namelijk :)

zeker als vader van twee en een studerende vrouw: kids op tv, dan pappa op pc, oh wacht vrouw moet studeren, dan pappa op de ipad, etc etc fantastisch toch.

Favoriete opstelling is toch ipad en airpods en controller in de hand... niemand last van mij en ik zit in mijn eigen bubbel!

• 12345j
RoCoStr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:52:
Heb je de leeftijden gelezen? De laatste vier zou ik mijn dochter niet voorschotelen want dan heb ik 's avonds geen Dadia-tijd meer omdat ze niet kan slapen. Maar dat kan verschillen natuurlijk.
Ik geef alleen wat opties. Moet zelf kijken of het wat is. misschien zijn die spellen inderdaad meer 12+.
Volgens mij speelde deze Dadia rond die leeftijd allerlei zooi zoals, Carmageddon, Red Alert, Duke Nukem, GoldenEye, Mortal Combat. (Alleen Carmageddon vonden m'n ouders destijds ook niet heel relaxed.)

Maja weet ik veel, ik heb het idee dat alle 10 jarige PUBG, Fortnite en Among Us spelen. Stuk voor stuk minder geschikt voor kinderen dan Orcs Must Die als je het mij vraagt!

• KlaasjeNL
Haay schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Get Packed is hilarisch, zeker voor kinderen van die leeftijd. Couch Co-Op mogelijk met meerdere controllers. Idee is: je moet spullen uit een huis in een verhuiswagen slepen. Hilariteit alom ! :)

[YouTube: Get Packed - Official Launch Trailer | Stadia]
Die wilde ik ook voorstellen. Voor kinderen, maar ook zeker voor volwassenen erg vermakelijk! Cake Bash is trouwens ook niet alleen voor kinderen een aanrader. Ik dacht eerder dat het alleen om vechten met cakejes ging, maar dat vechten is meer een bijzaak. Het is de bedoeling dat je bijvoorbeeld aardbeien in een toetje gooit, terwijl je dit bij elkaar probeert te voorkomen. Erg leuke party-game.

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Ghost Recon breakpoint zal het weekend van 21-25 jan. Gratis te spelen zijn.

• rwbk
GhostriderR32 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:53:
Oeh die heb ik altijd al willen proberen! Even kijken wanneer ik hem kan gaan installeren :P

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-01 14:39
Als je inhoudelijk naar de review kijkt is wordt het pijnlijk duidelijk hoe subjectief reviews kunnen zijn; op het stukje over Cyberpunk na had deze review geschreven kunnen zijn op de dag na de release; en toen werd Stadia (met dezelfde voor- en nadelen) compleet afgefikt door de media. Het is dus maar net hoe sterk de voordelen en nadelen benadrukt worden.

Ik vind het wel tof om te zien dat de voordelen voor meer en meer mensen toch wel zwaarder gaan wegen en ze dus steeds enthousiaster worden van Stadia.

• Schmitzel
GhostriderR32 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:53:
Aaah perfect man, zat al te zoeken naar een volgende game na TD2 en TD2 Warlords of NY, gisteren toevallig al wat gameplay filmpjes op YT bekeken. Zoals het lijkt wel een stuk meer tactisch dan TD2, iemand al wat meer ervaring?

• The_Woesh
  • Laatst online: 10-01 14:34
rwbk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:55:
[...]

Oeh die heb ik altijd al willen proberen! Even kijken wanneer ik hem kan gaan installeren :P
Installeren :?

• rwbk
'
Was sarcasme sorry XD

Hebben we nu al 2 weken geen sale in de stadia store?
bakkerjangert schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Als je inhoudelijk naar de review kijkt is wordt het pijnlijk duidelijk hoe subjectief reviews kunnen zijn; op het stukje over Cyberpunk na had deze review geschreven kunnen zijn op de dag na de release; en toen werd Stadia (met dezelfde voor- en nadelen) compleet afgefikt door de media. Het is dus maar net hoe sterk de voordelen en nadelen benadrukt worden.

Ik vind het wel tof om te zien dat de voordelen voor meer en meer mensen toch wel zwaarder gaan wegen en ze dus steeds enthousiaster worden van Stadia.
Ja het lijkt erop dat veel reviewers de positieve zaken van de start ineens belichten alsof t later geïmplementeerd is. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat Stadia toch een beetje minder stabiel is begonnen, zeker in de reviewperiode van de eerste maanden na de start. Het lijkt dan ook dat de meeste reviewers daarna stadia amper meer hebben aangeraakt. Daar zit de crux denk ik, het blijkt dus wel te werken. Ik ben benieuwd of een aantal sites (misschien wel Tweakers) het aan gaat durven om een nieuwe AAA game op stadia te gaan reviewen, gewoon omdat het een volwaardig alternatief is. Wellicht Hitman 3 @Tweakjur ? ;) :o

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 06:42

DjVe

Hatsaflats!

Schmitzel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Aaah perfect man, zat al te zoeken naar een volgende game na TD2 en TD2 Warlords of NY, gisteren toevallig al wat gameplay filmpjes op YT bekeken. Zoals het lijkt wel een stuk meer tactisch dan TD2, iemand al wat meer ervaring?
Ik speel dit al een paar weekjes (volgens mij gekocht voor €22 op stadia). Voor die prijs een leuke tactische shooter. Vergelijkbaar met the Division, maar dan "wat realistischer"

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 00:19

Tweakjur

Redacteur
Nope, Paul gaat aan de slag met (denk ik) de normale pc-versie of PS5.

Stadia-reviewversies zijn meestal pas op of na release beschikbaar, consoleversies vaak eerder. Als dat verandert zie ik geen reden omde Stadia-versie eens te reviewen, maar in de praktijk denk ik dat uitgevers toch huiverig zijn om een game ter review aan te bieden op een streaming platform. Ergens terecht: ook Cybperunk 2077 maakt op Stadia minder indruk dan op een pc met RTX 3080. Tis grafisch oké genoeg, maar het is wel écht een klap minder mooi.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Deurstopper
  • Niet online
DjVe schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Ik speel dit al een paar weekjes (volgens mij gekocht voor €22 op stadia). Voor die prijs een leuke tactische shooter. Vergelijkbaar met the Division, maar dan "wat realistischer"
Heeft dit spel ook co-op?

Ben trouwens wel benieuwd of die next-gen patch voor CP77 nog meer leden gaat veroorzaken voor Stadia. Ik kan mij goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die echt niet nog een half jaar kunnen wachten

Tweakjur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Nope, Paul gaat aan de slag met (denk ik) de normale pc-versie of PS5.

Stadia-reviewversies zijn meestal pas op of na release beschikbaar, consoleversies vaak eerder. Als dat verandert zie ik geen reden omde Stadia-versie eens te reviewen, maar in de praktijk denk ik dat uitgevers toch huiverig zijn om een game ter review aan te bieden op een streaming platform. Ergens terecht: ook Cybperunk 2077 maakt op Stadia minder indruk dan op een pc met RTX 3080. Tis grafisch oké genoeg, maar het is wel écht een klap minder mooi.
Ik mag ik aannemen dat wanneer een game beschikbaar is/komt voor Stadia dat jullie dat er wel bij zetten in een review? :)

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 13:48
Kan inderdaad ook co-op. Ik heb het ooit op PC geprobeerd, maar vond echt heel zwaar tegenvallen. Het is wel zo dat ik TD2 toen al gewend was.

Realistischer zou ik het niet meteen noemen, alleen de manier van bewegen zorgde bij mij al voor problemen met immersion. Hopelijk is dat onderhand gefixt.

[ Voor 21% gewijzigd door wouterloedeman op 15-01-2021 13:27 ]

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 00:19

Tweakjur

Redacteur
Jasphur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Ik mag ik aannemen dat wanneer een game beschikbaar is/komt voor Stadia dat jullie dat er wel bij zetten in een review? :)
Ik wilde kortweg zeggen 'uiteraard'... maarrrr het vermelden van andere beschikbare versies bij Reviews is geautomatiseerd via de Pricewatch. De PW werkt met productcodes en Stadia-versies bestaan alleen digitaal en hebben die codes dus niet. En staan dus niet in de PW. Nog geen seconde bij stilgestaan dat dit dus momenteel helemaal niet goed gaat. Ik ga eens even kijken hoe we dat kunnen gaan oplossen, dank voor de vraag!

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1 ... 92 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord