• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
wouterloedeman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Kan inderdaad ook co-op. Ik heb het ooit op PC geprobeerd, maar vond echt heel zwaar tegenvallen. Het is wel zo dat ik TD2 toen al gewend was.

Realistischer zou ik het niet meteen noemen, alleen de manier van bewegen zorgde bij mij al voor problemen met immersion. Hopelijk is dat onderhand gefixt.
O dan ga ik dat free-weekend los. Meer gegadigden die co-op willen testen?
Samen gamen is dan toch het leukst. ;)

Steam/Epic: Deurstopper

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-01 00:19

Tweakjur

Redacteur
Oké, het Pricewatch-contentteam gaat dit oplossen, zodat we voortaan ook Stadia-versies in de PW hebben staan. Waarschijnlijk zonder prijs etc, want we hebben daar geen feed voor zoals we vanuit shops hebben, maar dan is in elk geval wel duidelijk dat er een Stadia-versie is.

Vraagje, though: is er een site die een goed overzicht biedt van aankomende releases op Stadia? Dat zou de PW-boys erg helpen met het up to date houden van het Stadia-aanbod aan games in onze Pricewatch.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 21:50
Tweakjur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Ik wilde kortweg zeggen 'uiteraard'... maarrrr het vermelden van andere beschikbare versies bij Reviews is geautomatiseerd via de Pricewatch. De PW werkt met productcodes en Stadia-versies bestaan alleen digitaal en hebben die codes dus niet. En staan dus niet in de PW. Nog geen seconde bij stilgestaan dat dit dus momenteel helemaal niet goed gaat. Ik ga eens even kijken hoe we dat kunnen gaan oplossen, dank voor de vraag!
Een aantal Stadia games staan wel in de PW, moeten wij als community zeker maar even aanvullen? :+

https://tweakers.net/game...FlijpJVtJKhiaWBhVJsbW0tAA

• RoFlame
Tweakjur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:14:
Oké, het Pricewatch-contentteam gaat dit oplossen, zodat we voortaan ook Stadia-versies in de PW hebben staan. Waarschijnlijk zonder prijs etc, want we hebben daar geen feed voor zoals we vanuit shops hebben, maar dan is in elk geval wel duidelijk dat er een Stadia-versie is.

Vraagje, though: is er een site die een goed overzicht biedt van aankomende releases op Stadia? Dat zou de PW-boys erg helpen met het up to date houden van het Stadia-aanbod aan games in onze Pricewatch.
Deze lijst lijkt steeds goed up-to-date te blijven en zeer compleet: Wikipedia: List of Stadia games

Edit: Snelle actie trouwens! Wel netjes als het compleet is :*)

[ Voor 4% gewijzigd door RoFlame op 15-01-2021 14:22 ]

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
RoFlame schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Een aantal Stadia games staan wel in de PW, moeten wij als community zeker maar even aanvullen? :+

https://tweakers.net/game...FlijpJVtJKhiaWBhVJsbW0tAA
Ik weet niet of die er al waren, of dat komt omdat het PW team een half uur geleden wellicht begonnen is met toevoegen >:)

• RoFlame
Tweakjur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Ik weet niet of die er al waren, of dat komt omdat het PW team een half uur geleden wellicht begonnen is met toevoegen >:)
Ik gok omdat ze begonnen waren ja _/-\o_ Lijst wordt met de minuut langer 8)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 06:42

DjVe

Hatsaflats!

wouterloedeman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Kan inderdaad ook co-op. Ik heb het ooit op PC geprobeerd, maar vond echt heel zwaar tegenvallen. Het is wel zo dat ik TD2 toen al gewend was.

Realistischer zou ik het niet meteen noemen, alleen de manier van bewegen zorgde bij mij al voor problemen met immersion. Hopelijk is dat onderhand gefixt.
Er is blijkbaar wel behoorlijk veel veranderd in positieve zin. Veel updates geweest met veel mogelijkheden.

Echt heel realistisch is het natuurlijk niet, maar het is wel 1 shot -1 kill ipv je hele mag in een lichaam pompen zoals bij TD2 ;)
Zeker! Schijnt erg goed te werken, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
@DjVe TD2 is grotendeels RPG, met de juiste build doe je ook oneshots.

[ Voor 7% gewijzigd door wouterloedeman op 15-01-2021 18:17 ]

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 19:33
Tweakjur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:14:

https://stadiadb.app/ deze site kreeg ik eerder via dit topic door. Wellicht kunnen jullie hier wat mee?
Nieuwe functie van stadia gaat 20 januari online, interessant! Mooi ook tegelijk met Hitman 3.
State Share: https://community.stadia....e-Share-coming/ba-p/50835

@Tweakjur dit is dan wel weer interessant om te reviewen, ook misschien voor het artikel waaraan je werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Ht87 op 15-01-2021 19:17 ]

• DjVe
  • Laatst online: 17-01 06:42

DjVe

Hatsaflats!

wouterloedeman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:16:
@DjVe TD2 is grotendeels RPG, met de juiste build doe je ook oneshots.
GR is net als TD2 een loot-shooter. Het verschil is niet super groot, alleen is TD2 wat meer gericht op actie en is bij GR wat meer op tactiek.

Beide prima natuurlijk en beide games zijn leuk om te doen. Maar Ik geef de voorkeur aan GR vanwege het sneaken en tactisch voorbereiden en vind TD2 wat te onrealistisch.

Bij GR kan je natuurlijk ook een heel magazijn in een ander lichaam pompen, maar dat is niet zoals je het "hoort" te spelen.
Ht87 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:16:
Nieuwe functie van stadia gaat 20 januari online, interessant! Mooi ook tegelijk met Hitman 3.

@Tweakjur dit is dan wel weer interessant om te reviewen, ook misschien voor het artikel waaraan je werkt.
Kan aan mij liggen. Maar ik begrijp de functie niet helemaal.

Stel ik spel HM3, ik heb iets gedaan en ik vind dat een vriend op Stadia dit ook even moet proberen. Dan kan ik dus een stukje State naar die vriend sturen en kan hij dat stukje spelen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
edit: nvm

[ Voor 91% gewijzigd door Exocet op 15-01-2021 19:31 ]

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 18:51
DjVe schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:17:
[...]

GR is net als TD2 een loot-shooter. Het verschil is niet super groot, alleen is TD2 wat meer gericht op actie en is bij GR wat meer op tactiek.

Beide prima natuurlijk en beide games zijn leuk om te doen. Maar Ik geef de voorkeur aan GR vanwege het sneaken en tactisch voorbereiden en vind TD2 wat te onrealistisch.

Bij GR kan je natuurlijk ook een heel magazijn in een ander lichaam pompen, maar dat is niet zoals je het "hoort" te spelen.
Klinkt goed, zal waarschijnlijk mn volgende game worden als ik TD2 uitgespeeld heb.
Jasphur schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Kan aan mij liggen. Maar ik begrijp de functie niet helemaal.

Stel ik spel HM3, ik heb iets gedaan en ik vind dat een vriend op Stadia dit ook even moet proberen. Dan kan ik dus een stukje State naar die vriend sturen en kan hij dat stukje spelen?
Zoals ik t lees is t volgens mij een gedeelte van de game waar je op dat moment inzit. De game is dan onderverdeeld in bepaalde 'slices' en kun je via state Share een slice spelen. Bij Hitman 3 geven ze t voorbeeld dat je met wapens die je zelf nog niet unlocked hebt een stuk missie of level kan spelen zonder je eigen progressie of save game te verpesten. Dit kan erg leuk zijn bij challenges of toffe stukjes in een game die je wil delen met iemand anders. Ik zie hier voor de streamers ook wel mogelijkheden om je volgers de kans te geven hetzelfde stukje ook te spelen onder dezelfde condities.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 20:25
Deurstopper schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:03:
[...]

O dan ga ik dat free-weekend los. Meer gegadigden die co-op willen testen?
Samen gamen is dan toch het leukst. ;)
Ik! O+

Heb Breakpoint al een tijd geleden gekocht, maar weinig gespeeld.

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Casual gamer alert, maaruh TD en GR? Waar hebben we het eigenlijk over, kom er niet op. Kan natuurlijk de gamedatabase doorlopen maar dat is ook saai :)

www.simsport-racing.com

• Herax10NL
H-Alien schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:04:
Casual gamer alert, maaruh TD en GR? Waar hebben we het eigenlijk over, kom er niet op. Kan natuurlijk de gamedatabase doorlopen maar dat is ook saai :)
Als ik het goed heb:
TD = The Division
GR = Ghost Recon

Correct me if I'm wrong ;)
Hehe. In het Playstation topic is/was een regel om games niet af te korten. Hier mischien ook maar doen? :P

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
*knip* doe eens lief, zelfs voor de doorgewinterde meelezer kunnen afkortingen snel verwarrend worden/zijn.

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 17-01-2021 12:26 ]

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Gelukkig vind ik jou ook lief :)

maar sorry hoor, niet elke game en forum thread volg ik met evenveel aandacht (en het topic is gelukkig meer dan 2 games) en kon er in dit geval niet opkomen. Niks aan de hand mee lijkt me, weet ik nu iig wat er bedoeld wordt.

[ Voor 83% gewijzigd door H-Alien op 16-01-2021 13:16 ]

www.simsport-racing.com

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Zijn er best veel Belgen die bv op Proximus problemen tegenkomen? Meer bepaald de latency. Heb een cap van 100MB/S, limiet was geloof ik 3TB dus ik kan hiermee wel aardig gamen.

Vraag me gewoon af of alles vlot loopt. Ik zou hoogstwaarschijnlijk voortdurend op kabel gamen. :)

Lijkt me interessant om uit te proberen tot de consoles wat meer beschikbaar zijn. Krijg met Google One 3 maanden gratis Stadia Pro gratis. Ben triggered!

[ Voor 22% gewijzigd door jmignolet op 16-01-2021 13:49 ]

• KlaasjeNL
JackP schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Het gaat hier letterlijk al 36 dagen enkel over "Tom Clancy's The Division 2 for Google Stadia". Ik dacht dit topic voornamelijk gevuld was met mensen met een volgroeid brein...

Ter aanvulling: https://www.google.com/se...=firefox-b-d&q=td2+stadia
*knipje* We hebben hier een community met Stadians en Dadia's die zich juist probeert te onderscheiden van andere "console-communities" door een gemoedelijke sfeer waarin elke n00b welkom is en alles gezegd en gevraagd kan worden, zolang er maar respectvol met elkaar wordt omgegaan.

We houden er hier ook rekening mee dat de gamers in deze groep voor een groot deel casual gamers zijn die af en toe een spelletje opstarten, maar vaak ook een te druk gezinsleven hebben om zich verder te verdiepen. Laat staan dat ze het hele topic dagelijks bijhouden of doorspitten.

O+ O+ O+

[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 17-01-2021 12:27 ]

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
jmignolet schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:48:
Zijn er best veel Belgen die bv op Proximus problemen tegenkomen? Meer bepaald de latency. Heb een cap van 100MB/S, limiet was geloof ik 3TB dus ik kan hiermee wel aardig gamen.

Vraag me gewoon af of alles vlot loopt. Ik zou hoogstwaarschijnlijk voortdurend op kabel gamen. :)

Lijkt me interessant om uit te proberen tot de consoles wat meer beschikbaar zijn. Krijg met Google One 3 maanden gratis Stadia Pro gratis. Ben triggered!
Ik heb ervaring met Telenet (200mbit zeker?), Tadaam (30 mbit) en Proximus (voor mij persoonlijk 80 mbit). Telenet werkte uiteraard perfect. Tadaam werkte slecht, ik weet niet of dat aan de 30 mbit lag of aan andere factoren. Zowel bekabeld als via wifi hetzelfde probleem van haperingen. Momenteel een aantal maanden Proximus wat via utp perfect werkt, ook wanneer de kinderen aan het YouTuben zijn. Via wifi zat er af en toe een hapering in. Ik heb mijn 2,4ghz AP intussen vervangen door een 5ghz en kan zeggen dat het nu via wifi ook perfect zonder haperingen werkt. Proximus werkt dus probleemloos...

Edit: Al het bovenstaande werd getest op 4K...

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Ht87 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:16:

Klinkt tof! Maar het artikel is helaas al af... morgen online!

• Herax10NL
Tweakjur schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd. Kun je al een tipje van de sluier oplichten wat jullie ervaringen zijn geweest? ;)
En begrijp ik het goed uit de podcast dat jullie niet alleen naar Stadia hebben gekeken maar ook naar andere diensten (Shadow)?

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Zou ook graag de Dadia clan voor The Division 2 willen joinen. Verzoek gestuurd.

Stadia tag:
Wil123#2834

• jmignolet
nightraver23 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb ervaring met Telenet (200mbit zeker?), Tadaam (30 mbit) en Proximus (voor mij persoonlijk 80 mbit). Telenet werkte uiteraard perfect. Tadaam werkte slecht, ik weet niet of dat aan de 30 mbit lag of aan andere factoren. Zowel bekabeld als via wifi hetzelfde probleem van haperingen. Momenteel een aantal maanden Proximus wat via utp perfect werkt, ook wanneer de kinderen aan het YouTuben zijn. Via wifi zat er af en toe een hapering in. Ik heb mijn 2,4ghz AP intussen vervangen door een 5ghz en kan zeggen dat het nu via wifi ook perfect zonder haperingen werkt. Proximus werkt dus probleemloos...

Edit: Al het bovenstaande werd getest op 4K...
Wel ik heb alvast getest gezien het gratis is voor 3 maanden. Ik heb 65mbit op WiFi, 88 met kabel. Beide resulteren in wat happeringen. Stream kwaliteit aangezet voor wat cijfers te krijgen en resolutie is prima, maar bv een F1 2020 - wat overigens wel veel beeldverversing nodig is door het rijden - krijg ik wel hier en daar happeringen. Nog eens proberen met een ander spel. Destiny 2 gaf overigens op WiFi enorm veel happeringen. Terwjil mijn snelheid uitstekend is volgens Stadia. Uhm

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
[...]

Ik hoop dat het stuk 'latency meten' waar over gesproken werd het artikel niet heeft gehaald. Ik heb een jaar lang op veel diverse netwerken gespeeld, latency is werkelijk geen gespreksonderwerp wanneer je een fatsoenlijke verbinding hebt. En dan is het dus simpel: test even of je eigen verbinding OK is met een Free to Play spel.

Die tijd kan beter gestopt worden in bv beeldkwaliteit vergelijken. Game bibliotheek bekijken. Abbonementsvorm bespreken (betaald/gratis). Game demo's en free weekend toegankelijkheid aanstippen door geen download noodzakelijk. Beperkingen ten opzichte van PC bekijken (verplicht controller ondersteuning, nog geen modding). Gemak van de controller en het schakelen tussen schermen. Speciale functies zoals state sharing. Enz enz. Maar goed artikel was al klaar! Ben benieuwd.

[ Voor 34% gewijzigd door 12345j op 17-01-2021 14:19 ]

[...]

Nice. Ben benieuwd! De State Share functie kan dan mooi in een kort artikeltje daarna, dan weet iedereen (weer) wat stadia is en dat maakt het misschien makkelijker hehe

[...]

Leuk! Ben benieuwd hoe je t ervaren hebt en wat de input van gebruikers is geweest!

• JackP
H-Alien schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:59:
Gelukkig vind ik jou ook lief :)

maar sorry hoor, niet elke game en forum thread volg ik met evenveel aandacht (en het topic is gelukkig meer dan 2 games) en kon er in dit geval niet opkomen. Niks aan de hand mee lijkt me, weet ik nu iig wat er bedoeld wordt.
Sorry slecht geslapen haha

• JackP
KlaasjeNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:39:
[...]

[mbr]*knipje*[/] We hebben hier een community met Stadians en Dadia's die zich juist probeert te onderscheiden van andere "console-communities" door een gemoedelijke sfeer waarin elke n00b welkom is en alles gezegd en gevraagd kan worden, zolang er maar respectvol met elkaar wordt omgegaan.

We houden er hier ook rekening mee dat de gamers in deze groep voor een groot deel casual gamers zijn die af en toe een spelletje opstarten, maar vaak ook een te druk gezinsleven hebben om zich verder te verdiepen. Laat staan dat ze het hele topic dagelijks bijhouden of doorspitten.

O+ O+ O+
Helemaal mee eens en bij deze mijn excuses. Ik probeerde in mijn bericht alsware opvoed kundig niet enkel een naar mannetje te zijn door wel de vraag te beantwoorden + de manier waarop ik achter het antwoord kwam, namelijk "google", te delen.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jullie hebben het al ongetwijfeld gelezen, anders bij deze:

reviews: Google Stadia een jaar later - De features, de gebruikers en het alt...

Meer dan ik dacht...

Ik mis eigenlijk nog wel een kleine vooruitblik naar 2021 in het artikel:
- Gen-2 (met onder andere RTX)
- Stadia op Android TV
- Crowd Play
- State Share (is hier boven al besproken)

• RoFlame
Jasphur schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:26:
Ik mis eigenlijk nog wel een kleine vooruitblik naar 2021 in het artikel:
- Gen-2 (met onder andere RTX)
- Stadia op Android TV
- Crowd Play
- State Share (is hier boven al besproken)
Die eerste kan je alleen maar op zeggen dat het geruchten zijn, is echt niks officieels over bekend. Overigens zegt Google dat het platform constant aan verbeteringen onderhevig is (het zijn clusters die met elkaar praten, dus bv input afhandeling kan los van de rest een upgrade krijgen), dus Google zal het waarschijnlijk niet snel als een "Gen-2" aankondigen. Hoewel een raytracing toevoeging wel ineens op zal vallen in een game natuurlijk.

• RoFlame
Echt tof artikel heeft hij er van gemaakt! Helaas was ik vergeten mijn lijst met antwoorden naar hem op te sturen, toen ik er aan dacht om het af te maken (was op 90% :P) zat ik al over de deadline. Anders was ik de enige die het niet al vanaf het begin gebruikt :+

• streamnl
  • Niet online
RoFlame schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Echt tof artikel heeft hij er van gemaakt! Helaas was ik vergeten mijn lijst met antwoorden naar hem op te sturen, toen ik er aan dacht om het af te maken (was op 90% :P) zat ik al over de deadline. Anders was ik de enige die het niet al vanaf het begin gebruikt :+
Je bent niet de enige die het is "vergeten" ;)
Dat overkomt de beste O-) O-)

Meer dan ik dacht...

Tof stukje geworden idd! Nog wel links en rechts pittige reacties onder het artikel zie ik haha, maar iig een eerlijk beeld van hoe stadia nu is!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-01 18:51
De sfeer in dit topic is zo anders dan de reacties onder de '1 jaar later' post.. beetje hostile t.o.v. Dadia's ;)

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Schmitzel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:28:
De sfeer in dit topic is zo anders dan de reacties onder de '1 jaar later' post.. beetje hostile t.o.v. Dadia's ;)
Hahaha, ja sommige reacties zijn nog smeuïger dan het bericht zelf. Staan best goede reacties tussen, maar ook zoveel 'blijf van m'n console af-opmerkingen' :o

Steam/Epic: Deurstopper

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Overigens zie je dat ook niet alleen met consoles maar in grote steden zie je ook steeds meer auto delen

Stadia is best wel ook een beetje delen van hardware of denk ik teveel door :')
Zo af en toe scroll ik nog eens door de comments. En het lijkt wel alsof je een het grootste gedeelte van de posters kunt onderbengen in 2 groepen. (Zeker niet allemaal, maar wel veel).

De groep die Stadia vergelijkt met een PC en de groep die Stadia vergelijkt met een console. Vanuit de tweede groep lijkt mee support voor Stadia te komen dan vanuit de eerste. Logisch ook wel want Stadia lijkt meer op een console dan een PC. Maar goed. Toch nog veel haat in ieder geval, soms ook nog wel omdat Stadia van Google is

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
Wat is jullie ervaring met het delen van DLC/add-ons via family sharing van Stadia?

Officieel lijkt dit niet mogelijk te zijn. het werkt bij de meeste dan ook niet, echter zijn er gebruikers waarbij dit wel werkt.

Tegenwoordig zegt de FAQ alleen:
You cannot share subscriptions or some add-on content, such as in-game currency.
"Vroeger" (paar dagen geleden) zei de FAQ nog:
You can share games and add-ons that were included with the game at the time of purchase, but you cannot share subscriptions or some add-on content, such as in-game currency.
Nou vraag ik mij dus af waarom het bij sommige wel werkt, en bij anderen niet. Daarnaast vraag ik me af of het delen van add-ons een feature was welke nu teruggetrokken gaat worden. Zelf heb ik op 2 accounts BL3 Ultimate gekocht juist omdat de DLC ook gedeeld kon worden met het gezin, als dit nu weg zou gaan zou dit voor mij een negatief punt voor van Stadia zijn (en waardeverlies op de aankopen welke al gedaan zijn door mij).

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Vond het ook een prima artikel. Geeft min of meer aan dat Stadia een gat vult dat, op dit moment, vooral het moet hebben van de laagdrempeligheid en het gemak waarmee je een 'scherm' omtovert in een game-station.

De vergelijken met pc en consoles etc zijn ook niet relevant, want dat vergt een (grote) investering. Wil je max graphics, prima, bouw maar een game-rig van 1500+. Dat stadia dat niet levert is vooralsnog logisch, maar dat het in de buurt komt is fantastisch!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 23:26
AfroBob schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:04:
Wat is jullie ervaring met het delen van DLC/add-ons via family sharing van Stadia?

Nou vraag ik mij dus af waarom het bij sommige wel werkt, en bij anderen niet. Daarnaast vraag ik me af of het delen van add-ons een feature was welke nu teruggetrokken gaat worden. Zelf heb ik op 2 accounts BL3 Ultimate gekocht juist omdat de DLC ook gedeeld kon worden met het gezin, als dit nu weg zou gaan zou dit voor mij een negatief punt voor van Stadia zijn (en waardeverlies op de aankopen welke al gedaan zijn door mij).
Het delen van DLC via family library klinkt mij als een design-foutje dat ze blijkbaar gefixed hebben. Bij basis-games (bv. Sniper Elite 4 of Assassin's Creed zie je op de Store pagina onderaan dat het via Family Sharing gedeeld kan worden. Maar bij DLCs zie je die optie niet. En kijk je bij dezelfde game in 'ultimate edition' waarbij alle DLC via season-pass inclusief is, dan is die family sharing optie ook niet aanwezig.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
Schmitzel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:28:
Ik heb ook stadia, maar in dit topic is wel een heel erg hallelujah sfeertje terwijl er echt wel wat aan te merken is op stadia

En de term dadia vind ik echt om te kotsen. Alsof iedere stadia gebruiker een man is en kinderen heeft (in dit topic)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb ook stadia, maar in dit topic is wel een heel erg hallelujah sfeertje terwijl er echt wel wat aan te merken is op stadia

En de term dadia vind ik echt om te kotsen. Alsof iedere stadia gebruiker een man is en kinderen heeft (in dit topic)
Volgens mij noemt helemaal niet iedereen zich een dadia, alleen mensen die zich er mee identificeren. Je kan er ook madia van maken als gender een probleem is voor je of je doet er gewoon niks mee als je er niks mee hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 418O2
Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Volgens mij noemt helemaal niet iedereen zich een dadia, alleen mensen die zich er mee identificeren. Je kan er ook madia van maken als gender een probleem is voor je of je doet er gewoon niks mee als je er niks mee hebt.
Het voelt een beetje als een apart kliekje waar ik me niet mee kan identificeren en dan is dit topic toch minder gezellig

• Marzman
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Het voelt een beetje als een apart kliekje waar ik me niet mee kan identificeren en dan is dit topic toch minder gezellig
Ik heb ook geen kinderen, maar ik kan me er niet aan storen om eerlijk te zijn.

/▌

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
Het delen van DLC via family library klinkt mij als een design-foutje dat ze blijkbaar gefixed hebben.
Als het puur een design-fout was had er niet op de meerdere plekken vermeld geweest dat het delen van add-ons mogelijk is. Zoals ik aangaf stond dat op de officiële FAQ, en nu nog steeds op de Family Share instellingen pagina:
Deel gekochte games, add-ons en geclaimde Pro-games (je gezinsgroep heeft geen Pro-abonnement nodig om te spelen). Bepaalde content komt mogelijk niet in aanmerking voor delen.
Ik snap dat ze hier ook gelijk zichzelf vrijwaren door te zeggen dat sommige content niet in aanmerking komt, maar ze vermelden hier wel add-ons, om vervolgens te melden dat add-ons delen geheel niet ondersteund wordt. Op de faq staat nu ook nog "sommige add-ons" en niet "add-ons".

• JackP
Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Nee, niet iedereen net zich zo. Toch wordt hier in de review veelvuldig focus op gelegt. "Meer features, meer gratis, meer 'Dadias'" en "ondervonden de ‘Dadia’s’ verrassend weinig problemen". Ik snap wel dat dat is overgenomen door de schrijver van deze review, degenen in dit topic die het meeste aan het woord zijn identificeren zich daadwerkelijk als dadia :)

[ Voor 13% gewijzigd door JackP op 18-01-2021 14:38 ]

• RoCoStr
418O2 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Ik snap je punt en heb begrip voor je standpunt. Ik identificeer mij er wel mee, maar het topic gaat over algemene ervaringen en niet over 'Dadia'. Maar als je goed de afgelopen pagina's leest, valt het zat mee met deze term. Wel is het een reminder dat het hier niet alleen maar daar over moet gaan.

Dat er punten van kritiek zijn zal niemand ontkennen, die zie je hier ook keurig staan en ook ik zie de resolutie soms even instorten etc. Mensen flamen hier ook niet over het feit dat het artikel bijvoorbeeld netjes de latency aanhaalt. Dat het echter voor de aanwezige hier opweegt tegen de voordelen, maakt dat het hier vooral positief is.

Als men er niet op zou kunnen spelen, het duur is etc. dan zou de toon hier heel anders zijn.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-01 06:59
Ik krijg mijn stadia maar niet op 4k via de chromecast.

Heb 53mbit op de speedcast test. 11mbit upload. 7 ms ping.
Dat is ruim voldoende voor 4k. Maar toch blijft hij aangeven unsupported by network

• Marzman
  • Niet online
RoCoStr schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Ik snap je punt en heb begrip voor je standpunt. Ik identificeer mij er wel mee, maar het topic gaat over algemene ervaringen en niet over 'Dadia'. Maar als je goed de afgelopen pagina's leest, valt het zat mee met deze term. Wel is het een reminder dat het hier niet alleen maar daar over moet gaan.
378 keer in dit topic :p Maar je hebt gelijk, het gaat over stadia :)

/▌

rwbk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:41:
Ik krijg mijn stadia maar niet op 4k via de chromecast.

Heb 53mbit op de speedcast test. 11mbit upload. 7 ms ping.
Dat is ruim voldoende voor 4k. Maar toch blijft hij aangeven unsupported by network
Via de 5Ghz frequentie?

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-01 06:59
Oh sorry via de kabel. Vergeten erbij te zetten

• RoCoStr
Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:45:
[...]

378 keer in dit topic :p Maar je hebt gelijk, het gaat over stadia :)
378 individuele keren? Of zitten daar de gequote dubbelingen bij? Anyway, de term leeft 🙂

• Marzman
  • Niet online
RoCoStr schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:59:
[...]

378 individuele keren? Of zitten daar de gequote dubbelingen bij? Anyway, de term leeft 🙂
Ja, met gequote dubbelingen inderdaad :)

/▌

• jmignolet
2-tal dagen aan het testen en ik ben semi-overtuigd. Immortal Fenyx Rising demo uitgeprobeerd en dat speelt overigens heerlijk. Scherp beeld op laptop en extern scherm. Latency is miniem en prima speelbaar voor dit soort spel.

Maar, wanneer ik bv F1 2020 probeer dan zie ik een vrij goede kwaliteit op mijn laptop scherm, maar mijn extern scherm is overigens een blurry mess. Zou dit te maken hebben met optimalisatie? Gezien ik andere games meestal haarscherp zie. Scaling in Windows staat op 100% en fix blurry apps uit.

Dingen die ik heb geprobeerd:
- 4K forceren en zo downscalen naar 1080
- VP9 forceren
- Browser cache gewist

Ik ben nog aan het afwachten voor games aan te schaffen gezien ik nog in een testfase zit hehe. Vooral veel testen, maar ik denk dat mijn verbinding wel hooguit snel genoeg is (+- 90mbit) en zeker voor 1080p.

[ Voor 6% gewijzigd door jmignolet op 18-01-2021 15:17 ]

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-01 02:31
Via de Ultra en op m'n iPad is F12020 in ieder geval zeer scherp (heb wel Pro). Heb je het blurry-probleem ook met Destiny? Dat is ook gratis te proberen.

• jmignolet
Speculaes schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Via de Ultra en op m'n iPad is F12020 in ieder geval zeer scherp (heb wel Pro). Heb je het blurry-probleem ook met Destiny? Dat is ook gratis te proberen.
Desitny ook niet.
Ik heb eigenlijk nu net geprobeerd met Edge (Chromium) en nu zie ik effectief via Stream Monitor dat ik een resolutie heb van 3840 x 2160. Het ziet er al een stuk beter moet ik zeggen, maar mischien iets té crispy haha. Ik denk dat Chrome dus de boosdoener was. :o

Hier ook Pro btw maar enkel via browser (voorlopig). CCU is eens ik volledig overtugid ben.

[ Voor 7% gewijzigd door jmignolet op 18-01-2021 15:30 ]

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 13:29
Ik heb nu Destiny2 geprobeerd via de controller na jaren geen shooters meer gespeeld te hebben, maar damn wat is dat lastig om er even in te komen;
- Richten via rechts, schieten via knoppen
- Lopen via links

Soo.. dacht het wel even onder de knie te krijgen, maar dat gaat nog wel even paar uurtjes kosten.
Hoe is Cyberpunk, wat minder 'ooh effect qua controller'?

Anders ga ik daar eerst even kijken en anders iets van Immortals (lijkt mij gaaf qua open spelwereld en meer mijn genre denk ik ipv alleen de shooters).

Hoe hebben anderen het ervaren om er met de controller te spelen na PC gewend te zijn geweest?

- The Neo and Only -

Ach, wereldwijd noemen vaders die op stadia zitten zich dadias. Het geeft zo duidelijk aan wat voor type stadia gebruiker je bent. Er zijn gewoon in deze generatie veel mannen die altijd gegamed hebben en nu een gezin stichten en weinig tijd/budget oid hebben en dus kiezen voor Stadia. Dan is die naam snel overgenomen. Misschien komen er ook nog hardcore gamians ofzo. Of noem je zelf een gamer op stadia. Maar als ik me dadia noem voel ik me niet onderdeel van een selecte groep ofzo.
Overigens is hier ook absoluut geen halleluja stemming, kritiek is er ook meer dan genoeg. Maar omdat de meeste forumleden hier specifiek kiezen voor waar Stadia goed in is (handig, snel, casual gamers) krijg je automatisch veel blije gebruikers. Die vind je overigens ook in de andere platform gebruikers denk ik :9

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 18-01-2021 16:39 . Reden: Typo ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
NeoFoX schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:36:
Ik heb nu Destiny2 geprobeerd via de controller na jaren geen shooters meer gespeeld te hebben, maar damn wat is dat lastig om er even in te komen;
- Richten via rechts, schieten via knoppen
- Lopen via links

Soo.. dacht het wel even onder de knie te krijgen, maar dat gaat nog wel even paar uurtjes kosten.
Hoe is Cyberpunk, wat minder 'ooh effect qua controller'?

Anders ga ik daar eerst even kijken en anders iets van Immortals (lijkt mij gaaf qua open spelwereld en meer mijn genre denk ik ipv alleen de shooters).

Hoe hebben anderen het ervaren om er met de controller te spelen na PC gewend te zijn geweest?
Veel oefenen toen ik mijn PlayStation 2 kocht in 2001 moest ik met Timesplitters ook heel erg wennen met 2 analoge sticks richten en lopen en weet nu niet beter.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
JackP schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Nee, niet iedereen net zich zo. Toch wordt hier in de review veelvuldig focus op gelegt. "Meer features, meer gratis, meer 'Dadias'" en "ondervonden de ‘Dadia’s’ verrassend weinig problemen". Ik snap wel dat dat is overgenomen door de schrijver van deze review, degenen in dit topic die het meeste aan het woord zijn identificeren zich daadwerkelijk als dadia :)
De term Dadia is helemaal niet zo belangrijk, maar is een eigen leven gaan leiden op (oa) Reddit. Meer dan 'een vader met Stadia' illustreert het dat er een nieuwe, specifieke doelgroep is gegroeid voor wie de meerwaarde van Stadia heel duidelijk merkbaar is. De 'vader met kinderen' is daar een makkelijk voorbeeld voor, want spreekt tot de verbeelding: minder tijd om te gamen en dus geen zin meer om weer een console of pc te kopen, maar op zich wel wel interesse in games, dus gebaat bij een oplossing als Stadia. Het artikel gaat uiteraard niet alleen maar over Stadia-users die letterlijk in die 'Dadia'-categorie vallen. Je hoeft je er dus ook niet per se zelf mee te identificeren, je kunt even goed wel nagaan of de voor hen geldende pluspunten ook voor jou een factor zouden kunnen zijn.

• JackP
Tweakjur schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:35:
[...]

De term Dadia is helemaal niet zo belangrijk, maar is een eigen leven gaan leiden op (oa) Reddit. Meer dan 'een vader met Stadia' illustreert het dat er een nieuwe, specifieke doelgroep is gegroeid voor wie de meerwaarde van Stadia heel duidelijk merkbaar is. De 'vader met kinderen' is daar een makkelijk voorbeeld voor, want spreekt tot de verbeelding: minder tijd om te gamen en dus geen zin meer om weer een console of pc te kopen, maar op zich wel wel interesse in games, dus gebaat bij een oplossing als Stadia. Het artikel gaat uiteraard niet alleen maar over Stadia-users die letterlijk in die 'Dadia'-categorie vallen. Je hoeft je er dus ook niet per se zelf mee te identificeren, je kunt even goed wel nagaan of de voor hen geldende pluspunten ook voor jou een factor zouden kunnen zijn.
Ik vind het helemaal prima, ik reageerde eigenlijk alleen op een "reactie op een reactie" waar ik het niet mee eens was. Voor mijn part noem je het banaanians :)

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
JackP schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Ik vind het helemaal prima, ik reageerde eigenlijk alleen op een "reactie op een reactie" waar ik het niet mee eens was. Voor mijn part noem je het banaanians :)
Ah ja... had het beter aan @418O2 kunnen koppelen inderdaad. Bij deze een mention. :)

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:43
Ik zit ook in mijn eerste (gratis) maand Stadia Pro icm een Stadia Premiere, eigenlijk enerzijds gekocht omdat mijn zoontje graag spelletjes doet en daar nu zijn tablet voor gebruikt. Dat vind ik maar niks met al die reclames tussen en hij zit zo vaak te wisselen tussen al die spelletjes en hij is ze zo snel zat dat ik hem liever in aanraking breng met een 'console' teneinde hem wat meer focus toe te brengen. Op mijn PC vindt hij racespellen superleuk en dan kan hij zich wel langer concentreren op 1 spel.

En anderzijds omdat ik Stadia wel eens een kans wil geven. Ben altijd PC gamer geweest, nog nooit een console gehad. Nu heb ik in principe tijd zat om daar nog op te gamen en als deze geüpgrade moet worden is er budget. Ik heb een 1440p ultrawide en dat vind ik heerlijk spelen. Als ik Stadia daarop speel heb ik uiteraard zwarte balken aan de zijkant en de beeldkwaliteit is voor mij ondermaats. Dus sowieso is Stadia voor ernaast.

Op de (1080p) TV vind ik het zeker niet tegenvallen, spelen met een controller is nieuw voor mij dus heel erg wennen, zeker met schietspellen als Destiny 2 en Everspace. Maar wat mij wel opvalt zijn fps drops in dit soort spellen. Over het algemeen draait het super vloeiend 60fps maar bij snel draaien heb ik toch regelmatig dat het beeld gewoon hapert. Nu weet ik dat ik daar heel gevoelig voor ben en zorg dus dat de spellen op PC altijd vlekkeloos draaien met een fps die mijn PC altijd kan halen icm G-Sync. Maar met Stadia valt er weinig te tweaken natuurlijk.

Zijn die fps drops nu normaal, hebben jullie dat ook en moet ik daarmee leven? Ik speel uiteraard bedraad op de CCU met een 50/50 glasverbinding die aldus presteert:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10770903070.png

specs

De mensen die Destiny 2 spelen via de browser op hun computer en voor het eerst een controller gebruiken.
Jullie weten dat jullie het spel ook gewoon met keyboard en muis kunnen spelen? :P

Echter:
Players using a mouse and keyboard may notice more latency than players using a controller.
Aldus Bungie

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
De redenen waarom ik voor stadia heb gekozen worden nog steeds niet genoemd en zie ik ook te weinig terug in andere reviews.

1. Na het werk meteen lekker kunnen spelen. Echt heel vaak niet kunnen spelen omdat ik geen geduld had voor een lange update.
2. Na aanschaf direct kunnen spelen. Op de ps4 duurde het toch al snel uren voordat je een fysiek spel uit de winkel kon spelen na de installatie en het downloaden van alles wat niet op de disc past. En was je halve vrije dag al weer om.
3. “Oh je wilt tv kijken” dan speel ik lekker verder ergens anders. En na een crash is het spel vaak niet eens afgesloten maar kan je gewoon verder waar je was.
3. Geen lawaai meer ja echt had ik ook niet verwacht dat ik dat belangrijk zou gaan vinden, maar het is heerlijk de rust.

Ik speel niet heel vaak 10-15 uur per week maar als ik wil spelen wil ik dat meteen en snel kunnen doen dat kan alleen met stadia.

Tsja het hapert, crasht of de multiplayer disconnect wel eens, maar niet veel meer dan op de ps4. Veel nadelen die steeds worden genoemd zijn ook op de console dus snap dat niet helemaal. Zonder internet geen stadia nou ook geen ps4 voor mij bij alle spellen moet je online zijn tegenwoordig. Blijft moeilijk te bevatten voor velen dat dit de toekomst is. Weet niet of stadia dat is maar streamen zeker.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
jhvanweerd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:29:
[...]

De redenen waarom ik voor stadia heb gekozen worden nog steeds niet genoemd en zie ik ook te weinig terug in andere reviews.

1. Na het werk meteen lekker kunnen spelen. Echt heel vaak niet kunnen spelen omdat ik geen geduld had voor een lange update.
2. Na aanschaf direct kunnen spelen. Op de ps4 duurde het toch al snel uren voordat je een fysiek spel uit de winkel kon spelen na de installatie en het downloaden van alles wat niet op de disc past. En was je halve vrije dag al weer om.
3. “Oh je wilt tv kijken” dan speel ik lekker verder ergens anders. En na een crash is het spel vaak niet eens afgesloten maar kan je gewoon verder waar je was.
3. Geen lawaai meer ja echt had ik ook niet verwacht dat ik dat belangrijk zou gaan vinden, maar het is heerlijk de rust.

Ik speel niet heel vaak 10-15 uur per week maar als ik wil spelen wil ik dat meteen en snel kunnen doen dat kan alleen met stadia.

Tsja het hapert, crasht of de multiplayer disconnect wel eens, maar niet veel meer dan op de ps4. Veel nadelen die steeds worden genoemd zijn ook op de console dus snap dat niet helemaal. Zonder internet geen stadia nou ook geen ps4 voor mij bij alle spellen moet je online zijn tegenwoordig. Blijft moeilijk te bevatten voor velen dat dit de toekomst is. Weet niet of stadia dat is maar streamen zeker.
Ik denk dat alleen je laatste punt (geluid) niet in het artikel staat. Alle andere punten zijn zeker voorbij gekomen op de communitypagina.

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10-2025
@Tweakjur

Ja ok, vanaf de derde pagina ben ik er snel doorheen gescrold want ik vond de eerste 2 pagina's nou niet echt geweldig. Maar goed ik vind dit nog steeds het belangrijkste en dit is juist het grootse pluspunt. En er zou minder technisch naar stadia gekeken moeten worden. Iedereen weet best dat een PC of XSX een betere ervaring geeft dat snappen mensen met stadia zelf ook wel. Maar dat zij toch voor stadia kiezen betekend dat gebruikersgemak toch wint daarvan.

En ja als je geen fatsoenlijk internet hebt is het geen alternatief uiteraard dat hoeft ook echt niet elke keer opnieuw in een review aangemerkt te worden.

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 10:42
Tweakjur schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Voor mij is het juist als Dadia meer het gemak en snelheid van Stadia. Voorheen had ik een PS4 Pro maar als ik een keer een uurtje had om te gamen moest dat ding weer updaten.. Eindelijk opgestart weer updates downloaden van games.. Even spelen en het uur was weer voorbij. Toen alles verkocht en helemaal over naar Stadia. Zie nu geen toegevoegde waarde om een PS5 te kopen als die dat gemak ook zou bieden.

• KlaasjeNL
JackP schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Helemaal mee eens en bij deze mijn excuses. Ik probeerde in mijn bericht alsware opvoed kundig niet enkel een naar mannetje te zijn door wel de vraag te beantwoorden + de manier waarop ik achter het antwoord kwam, namelijk "google", te delen.
Alleen echte mannen zeggen sorry. _/-\o_ d:)b :9B

• KlaasjeNL
418O2 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik voel mij aangesproken. Ik ben een man met kinderen en ben deels verantwoordelijk voor de introductie en het gebruik van deze term in dit topic. Hoewel ik mij niet snel ergens aan stoor, kan ik mij voorstellen dat een ander zich wel aan deze term stoort. Of dat het mogelijk zelfs gevoelig ligt.

Zoals @Tweakjur aangeeft, is het een beeldende term die duidelijk laat zien voor welke doelgroep Stadia een uitkomst biedt. Dat kan ook een man of vrouw zonder kinderen zijn die af en toe een spelletje speelt, maar het is lastig om een term te verzinnen die dat allemaal omvat. Er wordt ook wel van Stadians gesproken, wat dan weer een stuk breder is.

Toch denk ik dat een substantieel deel van de gebruikers - en dan vooral die van het eerste uur - uit mannen met jonge kinderen bestaat. Jongeren zullen er met name in het begin minder interesse in hebben gehad. Populaire games als CoD, Fortnite of Minecraft ontbraken/ontbreken immers. En vaak zullen ze al een console in huis hebben of vrienden met een console.

Dan zijn er nog de niet-gamers. Die hebben nooit van Stadia gehoord, laat staan dat ze opeens beginnen met gaming bij zo'n nieuwe dienst.

Wat overblijft zijn grotendeels mannen die zijn opgegroeid met games, in het verleden game-pc's of consoles hebben gehad, maar er gewoon niet meer veel aan toe komen. Een deel van die mannen is wellicht vrijgezel en geeft elke generatie alsnog stug geld uit aan een nieuwe console, ongeacht of men er tijd voor heeft om er gebruik van te maken. Een anderen deel van die groep bestaat uit mannen voor wie Stadia een extreem lage drempel biedt om weer te gaan gamen, ondanks een drukke baan, gezin etc. De term Dadia is dan snel van toepassing.

Uiteindelijk zal het vermoedelijk ook die groep zijn die het afgelopen jaar een ambassadeur is geweest voor Stadia. Naarmate Stadia succesvoller wordt, zal die term ook steeds meer verwateren. Nog even doorbijten dus. ;) Tot die tijd mag jij een Dudia zijn. :*)

• 418O2
@KlaasjeNL het is ook een maatschappelijk iets dat je als 30 plusser zonder kinderen al een beetje een vreemde eend in de bijt bent ;)

Ik denk overigens niet dat ik de bloei mee ga krijgen. Ik vind pc gaming en een console toch fijner. Merk dat ik stadia eigenlijk nooit gebruik.
KlaasjeNL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Ik voel mij aangesproken. Ik ben een man met kinderen en ben deels verantwoordelijk voor de introductie en het gebruik van deze term in dit topic. Hoewel ik mij niet snel ergens aan stoor, kan ik mij voorstellen dat een ander zich wel aan deze term stoort. Of dat het mogelijk zelfs gevoelig ligt.

Zoals @Tweakjur aangeeft, is het een beeldende term die duidelijk laat zien voor welke doelgroep Stadia een uitkomst biedt. Dat kan ook een man of vrouw zonder kinderen zijn die af en toe een spelletje speelt, maar het is lastig om een term te verzinnen die dat allemaal omvat. Er wordt ook wel van Stadians gesproken, wat dan weer een stuk breder is.

Toch denk ik dat een substantieel deel van de gebruikers - en dan vooral die van het eerste uur - uit mannen met jonge kinderen bestaat. Jongeren zullen er met name in het begin minder interesse in hebben gehad. Populaire games als CoD, Fortnite of Minecraft ontbraken/ontbreken immers. En vaak zullen ze al een console in huis hebben of vrienden met een console.

Dan zijn er nog de niet-gamers. Die hebben nooit van Stadia gehoord, laat staan dat ze opeens beginnen met gaming bij zo'n nieuwe dienst.

Wat overblijft zijn grotendeels mannen die zijn opgegroeid met games, in het verleden game-pc's of consoles hebben gehad, maar er gewoon niet meer veel aan toe komen. Een deel van die mannen is wellicht vrijgezel en geeft elke generatie alsnog stug geld uit aan een nieuwe console, ongeacht of men er tijd voor heeft om er gebruik van te maken. Een anderen deel van die groep bestaat uit mannen voor wie Stadia een extreem lage drempel biedt om weer te gaan gamen, ondanks een drukke baan, gezin etc. De term Dadia is dan snel van toepassing.

Uiteindelijk zal het vermoedelijk ook die groep zijn die het afgelopen jaar een ambassadeur is geweest voor Stadia. Naarmate Stadia succesvoller wordt, zal die term ook steeds meer verwateren. Nog even doorbijten dus. ;) Tot die tijd mag jij een Dudia zijn. :*)
Dudia _/-\o_

Oke, ook nooit mijn bedoeling om mensen te storen of ongemakkelijk te laten voelen, maar de woordgrap dadia vond (en vind) ik geniaal gevonden. Misschien moet er een variant komen die wat inclusiever is, of een apart forumstukje als het specifiek over vaders die gamen gaat.

#dadia: Should it Staydia or should it Google?

(Tot zover mijn woordgrap extravaganza)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Afgelopen weken de metro trilogie weer gespeeld, bijna klaar nu met exodus.

En ik heb bij alle drie geen hik, resolutie terugval of rare visuele artefacts kunnen bespeuren.

Gebeurde in het begin nog wel eens dat ie af en toe flipte maar was nu echt volledig vlekkeloos.

Als ze straks alle spellen op 4k60 kunnen draaien kan ik zo maar eens helemaal overstappen, leen ik wel een ps5 voor de exclusives. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Marzman
  • Niet online
JackP schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe we de eerste gamende bejaarden in gaan noemen over een paar decenia. Ik denk dat dan in rusthuizen ook iedereen zit te swipen en te gamen ;) Gradias?

/▌

Even ter orientatie: Personen die met een ChromeCastUltra op een OLED spelen. Welke TV hebben jullie?

En volgens mij kan de Cyberpunk actie wel uit de topic warning :)

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
MiTM schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Voor mij is het juist als Dadia meer het gemak en snelheid van Stadia. Voorheen had ik een PS4 Pro maar als ik een keer een uurtje had om te gamen moest dat ding weer updaten.. Eindelijk opgestart weer updates downloaden van games.. Even spelen en het uur was weer voorbij. Toen alles verkocht en helemaal over naar Stadia. Zie nu geen toegevoegde waarde om een PS5 te kopen als die dat gemak ook zou bieden.
Maar dan had je ook gewoon je PS4 Pro in REST mode kunnen laten staan, dan worden de updates vanzelf toegepast :)

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Jasphur schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:18:
Even ter orientatie: Personen die met een ChromeCastUltra op een OLED spelen. Welke TV hebben jullie?

LG C9 OLED hier. _/-\o_ :9~

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Joosie200
  • Niet online

Een LG oled 65 inch b9. Meer met het idee van de opkomende PS5/xbox one x series in huis gehaald. Toch is het Stadia waar ik nu het vaakst op zit dankzij Cyberpunk. :+

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 15:53

LG OLED55C7V speel ik het op. Werkt heerlijk, maar vergeet niet HDR te activeren op het HDMI kanaal waarop de Chromecast is aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 19-01-2021 09:41 ]

• RoCoStr
LG 65" C8 hier, genieten hoor!

• streamnl
  • Niet online
ik heb een ~18 jarige oude Sony en zolang die blijft doen, ga ik ook geen nieuwe kopen.
Met andere woorden... ik heb me de afgelopen jaren niet echt verdiept welke TV's "goed" zijn.

Maar ik haal wel uit de eerste 4 reacties op @Jasphur zijn vraag, dat LG (Oled) tegenwoordig best wel goed is :+

spoiler:
(of goedkoop, wel blijven toch Hollanders :+ )

Meer dan ik dacht...

• eriknagel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-11-2024

Geen OLED maar QLED hier: Samsung QLED 55Q90R

• JackP
Even iets anders. Zijn hier mensen die Stadia gebruiken terwijl ze op de bank zitten? Zelf zit ik graag op een stoel maar misschien moet ik een bank gaan aanschaffen. Wat voor bank hebben jullie dan precies?

• 418O2
JackP schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:18:
Even iets anders. Zijn hier mensen die Stadia gebruiken terwijl ze op de bank zitten? Zelf zit ik graag op een stoel maar misschien moet ik een bank gaan aanschaffen. Wat voor bank hebben jullie dan precies?
_O-
Okay okay :P Ik heb genoeg informatie. :D
@JackP Ik heb deze

En nu terug naar Stadia

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 19-01-2021 10:23 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 23:26
Ik heb een LG C9 OLED TV met de CCU aangesloten. Hoewel ik vaker op mijn PC op zolder speel (games als Cyberpunk 2077, Sniper Elite 4 en (sinds gisteravond) ook Everspace speel ik gewoon liever met muis + toetsenbord.

Ik heb wel Submerged: Hidden Depths min of meer uitgespeeld op de TV. Verhaal uitgespeeld, maar niet alle achievements compleet bedoel ik dan. Op OLED met HDR aan ziet het er allemaal wel ERG mooi uit trouwens. Die grafische pracht mis ik dan weer op mijn 24 inch 1080p monitor op zolder. :P

Omdat ik een Pro abonnement heb zou ik misschien toch maar eens geld moeten uitgeven aan een betere monitor. Een monitor met hoge(re) resolutie en HDR. Welke is aan te raden? :9

[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 19-01-2021 10:30 ]

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
streamnl schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:08:
ik heb een ~18 jarige oude Sony en zolang die blijft doen, ga ik ook geen nieuwe kopen.
Met andere woorden... ik heb me de afgelopen jaren niet echt verdiept welke TV's "goed" zijn.

Maar ik haal wel uit de eerste 4 reacties op @Jasphur zijn vraag, dat LG (Oled) tegenwoordig best wel goed is :+

spoiler:
(of goedkoop, wel blijven toch Hollanders :+ )
Op een Philips Oled zal ook geen probleem zijn van welk jaar of model het mag zijn.

• JackP
Jasphur schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:22:
Okay okay :P Ik heb genoeg informatie. :D
@JackP Ik heb deze

En nu terug naar Stadia
Haha nice, ziet er goed uit. Heb zelf deze https://basiclabel.nl/cat...3aDQkfEAQYBCABEgJ-9vD_BwE

Lijkt mij een match!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Hoe werkt voice chat in TD2? Ik heb gisteren met wat mensen van de clan gespeeld maar ik hoor niemand wat zeggen. Zit er een mic in de Stadia controller of moet je een headset aansluiten? Volgens de settings staat mijn mic aan.

• greatgonzo
  • Laatst online: 16-01 21:17

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ga het ook maar eens volgen.
Eerst had ik echt de intentie om een PS5 te kopen. Maar als ik eerlijk ben speel ik maar heel marginaal, en dan met name Battlefield.

Bespaart me 380 aan hardware, waar ik heel was spellen voor kan halen. De abbo kosten zijn misschien wel 60 meer per jaar.. Dat moet ik nog wel meenemen in de overweging.

Enige vraag waar ik mee zit: ik speel dus met name Battlefield, en GTA. Is te verwachten dat deze vrij snel na release ook beschikbaar komen voor Stadia?

• JDFS
  • Niet online

Nu nog op een C7 55 inch, straks op een G1 65 inch (halfjaar plan)!
greatgonzo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:43:
ik ga het ook maar eens volgen.
Eerst had ik echt de intentie om een PS5 te kopen. Maar als ik eerlijk ben speel ik maar heel marginaal, en dan met name Battlefield.

Bespaart me 380 aan hardware, waar ik heel was spellen voor kan halen. De abbo kosten zijn misschien wel 60 meer per jaar.. Dat moet ik nog wel meenemen in de overweging.

Enige vraag waar ik mee zit: ik speel dus met name Battlefield, en GTA. Is te verwachten dat deze vrij snel na release ook beschikbaar komen voor Stadia?
EA heeft aangekondigd games voor Stadia uit te brengen, maar zo ver nog geen melding van Battlefield (of bv een releasedatum voor FIFA oid). Zou wel een goede game zijn voor stadia.

• greatgonzo
  • Laatst online: 16-01 21:17

greatgonzo

schit-te-rend!

Ht87 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:
[...]

EA heeft aangekondigd games voor Stadia uit te brengen, maar zo ver nog geen melding van Battlefield (of bv een releasedatum voor FIFA oid). Zou wel een goede game zijn voor stadia.
fijn dat EA iig ermee samenwerkt.. dat bied hoop.

Ander vraagje: ik heb geen chromecast ultra, wel een Android media speler (Beelink GT1 Ultra). Werkt het daar ook op?
greatgonzo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:49:
[...]

fijn dat EA iig ermee samenwerkt.. dat bied hoop.

Ander vraagje: ik heb geen chromecast ultra, wel een Android media speler (Beelink GT1 Ultra). Werkt het daar ook op?
Officieel geen ondersteuning voor dergelijke apparaten nog, maar je kunt proberen de stadia app te sideloaden. Je hebt overigens wel een stadia controller nodig om een werkend te krijgen denk ik, maar heb zelf geen ervaring met media spelers of Android tv oid :?
Pagina: 1 ... 93 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord