• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
greatgonzo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:43:
ik ga het ook maar eens volgen.
Eerst had ik echt de intentie om een PS5 te kopen. Maar als ik eerlijk ben speel ik maar heel marginaal, en dan met name Battlefield.

Bespaart me 380 aan hardware, waar ik heel was spellen voor kan halen. De abbo kosten zijn misschien wel 60 meer per jaar.. Dat moet ik nog wel meenemen in de overweging.

Enige vraag waar ik mee zit: ik speel dus met name Battlefield, en GTA. Is te verwachten dat deze vrij snel na release ook beschikbaar komen voor Stadia?
Ik zou er niet vanuit gaan. Dat het er komt, vast en zeker, wanneer? Dat is de hamvraag. Voor mij is Stadia geen vervanger van mijn console. Als een spel uitkomt dat ik wil spelen wil ik niet eerst wachten tot de stadia port af is...Fomo noemen ze dat volgens mij...

Trouwens, tijdens de mediastorm omtrent Stadia eind vorig jaar werden honderden nieuwe spellen belooft dit jaar. Waar blijft dat allemaal man, de honeymoon fase begint wel een beetje over te raken voor mij :)
JackP schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Ik zou er niet vanuit gaan. Dat het er komt, vast en zeker, wanneer? Dat is de hamvraag. Voor mij is Stadia geen vervanger van mijn console. Als een spel uitkomt dat ik wil spelen wil ik niet eerst wachten tot de stadia port af is...Fomo noemen ze dat volgens mij...

Trouwens, tijdens de mediastorm omtrent Stadia eind vorig jaar werden honderden nieuwe spellen belooft dit jaar. Waar blijft dat allemaal man, de honeymoon fase begint wel een beetje over te raken voor mij :)
Op zich komen nieuwe games de laatste tijd niet later dan op andere platformen (even los van EA die z'n games nog niet uitbrengt). Morgen komt Hitman 3 tegelijk uit, far cry komt in februari, cyberpunk op dezelfde dag.
De 400 beloofde games was overigens over komende jaren verspreid helaas, was t maar zo'n feest dat t voor dit jaar zou zijn. Maar als je kijkt naar de game lijst die afgelopen jaar is uitgekomen zou t zomaar eens reëel kunnen zijn dat de komende 2 jaar de belofte van die games wordt ingelost (of t allemaal toppertjes zijn moet nog blijken overigens haha).

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Ht87 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Op zich komen nieuwe games de laatste tijd niet later dan op andere platformen (even los van EA die z'n games nog niet uitbrengt). Morgen komt Hitman 3 tegelijk uit, far cry komt in februari, cyberpunk op dezelfde dag.
De 400 beloofde games was overigens over komende jaren verspreid helaas, was t maar zo'n feest dat t voor dit jaar zou zijn. Maar als je kijkt naar de game lijst die afgelopen jaar is uitgekomen zou t zomaar eens reëel kunnen zijn dat de komende 2 jaar de belofte van die games wordt ingelost (of t allemaal toppertjes zijn moet nog blijken overigens haha).
Je hebt gelijk denk ik, omdat het rustig is met Stadia releases betekent niet dat er op andere platformen wel druk is. Is een gevoelsdingetje en wachten duurt lang zeggen ze vaak volgens mij...
JackP schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:03:
[...]

...wachten duurt lang zeggen ze vaak volgens mij...
Heb ik ook idd, ik ben net name benieuwd of google zelf met de overgenomen studio's iets goeds gaat produceren. Beetje in de trant van Uncharted voor PlayStation en Halo voor Xbox, zeg maar een dikke AAA Stadia-exclusive, een man mag dromen ;)
oef. Een Uncharted kloon voor Stadia. Dat zou ik heerlijk vinden. Ben eigenlijk wel benieuwd of Horizon naar Stadia komt. Gezien er nu een PC versie is zeg maar. Ik weet niet hoe moeilijk een poort naar een Stadia versie is vanuit daar.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

willem100 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:36:
Hoe werkt voice chat in TD2? Ik heb gisteren met wat mensen van de clan gespeeld maar ik hoor niemand wat zeggen. Zit er een mic in de Stadia controller of moet je een headset aansluiten? Volgens de settings staat mijn mic aan.
Headset aansluiten inderdaad. Mic wordt (vooralsnog) volgens mij alleen gebruikt voor de assistent.

En als je eenmaal een headset met mic gebruikt, even kijken of je voicechat via de game loopt of dat er gebruik wordt gemaakt van een party-chat buiten TD2 om.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
willem100 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:36:
Hoe werkt voice chat in TD2? Ik heb gisteren met wat mensen van de clan gespeeld maar ik hoor niemand wat zeggen. Zit er een mic in de Stadia controller of moet je een headset aansluiten? Volgens de settings staat mijn mic aan.
KlaasjeNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Headset aansluiten inderdaad. Mic wordt (vooralsnog) volgens mij alleen gebruikt voor de assistent.

En als je eenmaal een headset met mic gebruikt, even kijken of je voicechat via de game loopt of dat er gebruik wordt gemaakt van een party-chat buiten TD2 om.
Party stadia chat is het beste. In T(he) D(ivision) 2 ;) werkt de clan chat voor geen meter.

Was overigens wel een leuke pot trouwens 8)

Steam/Epic: Deurstopper

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:08:
ik heb een ~18 jarige oude Sony en zolang die blijft doen, ga ik ook geen nieuwe kopen.
Met andere woorden... ik heb me de afgelopen jaren niet echt verdiept welke TV's "goed" zijn.

Maar ik haal wel uit de eerste 4 reacties op @Jasphur zijn vraag, dat LG (Oled) tegenwoordig best wel goed is :+

spoiler:
(of goedkoop, wel blijven toch Hollanders :+ )
Ik heb ook een oude Sony. 1080p, gratis gehad omdat mijn vader een 4k wilde. Ik zie ook niet echt redenen om te upgraden (behalve dat het cooler is om dunnere randen rond je tv te hebben).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Zo heb ik ook 13 jaar mijn Sony Bravia gebruikt, maar toen die stuk ging wist ik al wel wat de vervanger moest worden!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Mijn 1080p bravia is ook weer 7 jaar oud, en zie absoluut geen enkele reden om hem te vervangen. Als het beeld er scherp uitziet ziet het er scherp uit he.
Neem daarbij nog in achting dat televisies nog altijd hard aan het worstelen zijn om de nieuwe HDR standaarden correct (en vooral: volledig) te implementeren (waarbij zelfs de duurste televisies het nog net-niet helemaal goed doen) en HDMI 2.1 een complete soep is en dan durf ik stellen dat het sowieso geen slecht idee is om de televisiewereld nog een paar jaartjes verder te laten evolueren alvorens een nieuw model te kopen.

• Roodenburgertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11-2025
Marzman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook een oude Sony. 1080p, gratis gehad omdat mijn vader een 4k wilde. Ik zie ook niet echt redenen om te upgraden (behalve dat het cooler is om dunnere randen rond je tv te hebben).
Ik had een 9 jaar oude 1080p Samsung (40 inch) zag ook niet echt een reden om te upgraden, maar heb die inmiddels sinds kort vervangen voor een 55 inch LG CX maar ik moet wel echt zeggen wauw wat een verschil in beeldkwaliteit.

Alle games op stadia zijn nu veel scherper en mooier omdat het natuurlijk nu wel in 4k kwaliteit kan.

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-01 20:19
Heeft Stadia momenteel ook aanbiedingen? Ben nu even geen pro member. Is er een site/link die een overzicht van actuele Stadia aanbiedingen heeft?

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:50
eMCie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:
Heeft Stadia momenteel ook aanbiedingen? Ben nu even geen pro member. Is er een site/link die een overzicht van actuele Stadia aanbiedingen heeft?
Ze hebben net aanbiedingen erop gezet, of ja. 'Aanbiedingen'.

Is gewoon een lijst in de store

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Roodenburgertje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:33:

Alle games op stadia zijn nu veel scherper en mooier omdat het natuurlijk nu wel in 4k kwaliteit kan.
Op hoeveel afstand zit je dan op je tv.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:37
eMCie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:
Red dead redemption 2 voor 40,-

• Bobbreede
  • Laatst online: 18-01 11:03
Jasphur schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:18:
En volgens mij kan de Cyberpunk actie wel uit de topic warning :)
Ik heb een tijd geleden al contact opgenomen maar is idd nog niet aangepast. Tijd voor een reminder >:)

Why so serious?

Bobbreede schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Ik heb een tijd geleden al contact opgenomen maar is idd nog niet aangepast. Tijd voor een reminder >:)
Misschien ook de year later review in de beginpost als basis zetten? Of iig linken?

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Deurstopper schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:39:

Party stadia chat is het beste. In T(he) D(ivision) 2 ;) werkt de clan chat voor geen meter.

Was overigens wel een leuke pot trouwens 8)
Ah, nu zie ik je Stadia naam no Numbers :) inderdaad leuke missie. Ik ga het een keer proberen via party chat. Zag dat je ook text kan gebruiken. Het werkt met Stadia net allemaal iets anders dan met ps4. Maar ben blij met de set. Vooral op elk scherm overal kunnen spelen is ideaal.

• Deurstopper
  • Niet online
willem100 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Ah, nu zie ik je Stadia naam no Numbers :) inderdaad leuke missie. Ik ga het een keer proberen via party chat. Zag dat je ook text kan gebruiken. Het werkt met Stadia net allemaal iets anders dan met ps4. Maar ben blij met de set. Vooral op elk scherm overal kunnen spelen is ideaal.
Text gebruik ik ook weleens als ik crossplay doe met een PC speler. Werkt ook erg goed qua communicatie

• Bobbreede
  • Laatst online: 18-01 11:03
Ht87 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:30:
[...]

Misschien ook de year later review in de beginpost als basis zetten? Of iig linken?
Jazeker, staat op de planning. Doe ik straks ff!

Why so serious?

• willem100

willem100

Deurstopper schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Text gebruik ik ook weleens als ik crossplay doe met een PC speler. Werkt ook erg goed qua communicatie
DZ is wel pittig, moet eigenlijk met 4 man zijn. Typen met controller gaat helaas niet zo snel 8)

• Roodenburgertje
CyberMania schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Op hoeveel afstand zit je dan op je tv.
Op +/- 3 meter afstand

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Stadia arrives on LG TVs later this year

Get ready to play games on Stadia in even more places. Not only is Stadia coming to Google TV, but select televisions from LG will start including built-in access to Stadia in the second half of 2021. You’ll be able to play your games on these LG TVs using your Stadia Controller – no additional hardware required! We’ll have more updates to share soon.
Dat is wél leuk voor degene die nog geen CCU hebben.

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-01 20:19
Als Dadia wacht ik nog steeds op een FIFA game die al eens is uitgesteld op Stadia.
Gewoon ff een potje tussen de drukte door. Inmiddels meer nieuws over deze franchise?

• Schmitzel
eMCie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:52:
Als Dadia wacht ik nog steeds op een FIFA game die al eens is uitgesteld op Stadia.
Gewoon ff een potje tussen de drukte door. Inmiddels meer nieuws over deze franchise?
Ik ook, maar niet voor de nieuw prijs, Fifa22 komt al bijna |:(
En helaas is er geen nieuws.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Raden de ervaren stadia gebruikers aan om de stadia controller te gebruiken en chromecast ultra?

Of is een andere controller fijner?

Zelf twijfel ik of ik wel een chromecast ultra wil, want voor mij is het ook een eis om de ziggo go app te kunnen instaleren voor replay. Dat kan de ultra volgens mij niet.. Maar info rond de chromecast google TV is maar zeer beperkt, ook hoe deze wel/niet zal samenwerken met stadia.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Spurlie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:02:
Raden de ervaren stadia gebruikers aan om de stadia controller te gebruiken en chromecast ultra?

Of is een andere controller fijner?

Zelf twijfel ik of ik wel een chromecast ultra wil, want voor mij is het ook een eis om de ziggo go app te kunnen instaleren voor replay. Dat kan de ultra volgens mij niet.. Maar info rond de chromecast google TV is maar zeer beperkt, ook hoe deze wel/niet zal samenwerken met stadia.
Ik heb beide :) Met de Chromecast Ultra kan je geen apps installeren, alleen casten. Met de CC:TV kan je wel apps installeren, maar is er nog geen officiele support voor Stadia. Je kan de Stadia app wel sideloaden maar echt de interface werkt maar half.
Wat ik zo heb gelezen komt er binnenkort wel een Stadia app voor de CC:TV.
Overigens heb ik mijn Chromecast Ultra te koop staan ;)

Vaak bu'j te bang!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Verstandiger dus om nog even op de CC tv te wachten. Blijft de stadia controller dan wel op dezelfde manier werken?

Heb op dit moment nog een ps5 controller, maar die kan nog retour. Was eerst van plan om een ps5 te kopen, maar neig nu toch meer naar stadia. Vind het geweldig werken voor een dadia die ik ondertussen ook ben :+

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
Spurlie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:11:
Verstandiger dus om nog even op de CC tv te wachten. Blijft de stadia controller dan wel op dezelfde manier werken?

Heb op dit moment nog een ps5 controller, maar die kan nog retour. Was eerst van plan om een ps5 te kopen, maar neig nu toch meer naar stadia. Vind het geweldig werken voor een dadia die ik ondertussen ook ben :+
In principe zou de ervaring met een Stadia controller beter moeten zijn, aangezien deze "direct" via wifi met de Stadia server verbonden is.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:04
jmignolet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:24:
Dat is wél leuk voor degene die nog geen CCU hebben.
Aanvulling op jouw quote:
Only LG smart TVs running webOS 6.0 and webOS 5.0 will receive Google's gaming service. Essentially, webOS 6.0 covers all of LG's 2021 displays while webOS 5.0 includes 2020 LG TVs. Anything older than that won't be able to download the Google Stadia app from the LG Content Store.
Dus helaas, mijn LG C9 uit 2019 met webOS 4.9 gaat die Stadia app niet krijgen. Nadeel van die SmartTV systemen. Na een paar jaar worden ze door de fabrikanten al afgeschreven en krijg je geen grote updates meer. Wat dat betreft zijn het net smartphones die na twee jaar ook geen major Android update meer krijgen.

Gelukkig werkt een CCU ook goed, en op termijn komt die Chromecast met GoogleTV hier vast ook wel in huis. :P

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Haay schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Aanvulling op jouw quote:

[...]

Dus helaas, mijn LG C9 uit 2019 met webOS 4.9 gaat die Stadia app niet krijgen. Nadeel van die SmartTV systemen. Na een paar jaar worden ze door de fabrikanten al afgeschreven en krijg je geen grote updates meer. Wat dat betreft zijn het net smartphones die na twee jaar ook geen major Android update meer krijgen.

Gelukkig werkt een CCU ook goed, en op termijn komt die Chromecast met GoogleTV hier vast ook wel in huis. :P
ik wil binnenkort de LG CX kopen, die heeft webOS 5.0. Daar zou Stadia dus op moeten werken. Scheelt weer een chromecast ultra aanschaf.

Zijn er controllers te koop die draadloos kunt gebruiken, of werkt dan enkel de officiële?

• Roodenburgertje
greatgonzo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[...]

ik wil binnenkort de LG CX kopen, die heeft webOS 5.0. Daar zou Stadia dus op moeten werken. Scheelt weer een chromecast ultra aanschaf.

Zijn er controllers te koop die draadloos kunt gebruiken, of werkt dan enkel de officiële?
Enkel de officiele zijn draadloos (via WIFI) via een CCU te gebuiken en ik denk dat dat straks ook geldt voor de tv apps.
Maar op bijvoorbeeld je telefoon of laptop of pc kun je wel met bluetooth controllers spelen dus dan wel weer draadloos.

• Deurstopper
  • Niet online
willem100 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:03:
[...]

DZ is wel pittig, moet eigenlijk met 4 man zijn. Typen met controller gaat helaas niet zo snel 8)
Zeker weten! We moeten 2 man extra hebben, anders is het echt niet te doen. Vind het wel een leuke modus. Contaminated/betere loot wat eerst met de heli moet worden opgepikt etc. Maakt het extra spannend icm Rogue vijanden :)

• Schmitzel
Deurstopper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Zeker weten! We moeten 2 man extra hebben, anders is het echt niet te doen. Vind het wel een leuke modus. Contaminated/betere loot wat eerst met de heli moet worden opgepikt etc. Maakt het extra spannend icm Rogue vijanden :)
DZ?

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Darkzone.. Ik zit inmiddels in World Tier 4, maar nog nooit in Darkzone geweest :X

• Deurstopper
  • Niet online
Excuus, D(ark) Z(one) ;) het paarse gebied waar je ook spelers tegen kan komen en jou neer kunnen knallen. Was gisteren daar voor het eerst met @willem100 De PVE/enemy daar is een stuk sterker dan de andere gebieden op de map en spelers die je tegenkomt willen toch vaak samenwerken voor de betere loot die je daar kan krijgen.

• Deurstopper
  • Niet online
forzav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Darkzone.. Ik zit inmiddels in World Tier 4, maar nog nooit in Darkzone geweest :X
Nummer 3 heeft zich hierbij automatisch aangemeld ;)

Nog één iemand, wie o wie?

• Schmitzel
Deurstopper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Excuus, D(ark) Z(one) ;) het paarse gebied waar je ook spelers tegen kan komen en jou neer kunnen knallen. Was gisteren daar voor het eerst met @willem100 De PVE/enemy daar is een stuk sterker dan de andere gebieden op de map en spelers die je tegenkomt willen toch vaak samenwerken voor de betere loot die je daar kan krijgen.
Ah DZ's dus, nog niet aan toe gekomen tot nu toe ;) ik doe eerst de 'normale' gebieden, en daarna de StrongHolds en DarkZones.

Was weer een leuke sessie gisteren btw oOo

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
greatgonzo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:57:
[...]

En dan aangesloten via ethernet om de latency nog verder te minimaliseren oOo - the future is bright!

• Roodenburgertje
Deurstopper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Nummer 3 heeft zich hierbij automatisch aangemeld ;)

Nog één iemand, wie o wie?
Ik wil ook best wel een keer mee! (heb alleen TD2 nog niet heel super veel gespeeld dus niet erg hoog lvl en hoge items)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
Ik ben dan wel Dadia, maar speel vrij weinig The Division 2, dus ik voel me momenteel erg buitengesloten. :'(

;) ;) ;) ;) ;) ;) >:) ;) ;) ;) ;) ;)
streamnl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:32:
Het is vroeg, ik ben op mijn gsm bezig geweest en de koffie werkt nog niet, dus ik kan het fout gedaan hebben...
Maar volgens mij kunnen jullie nu je aanmelden en andere eventueel uitnodigen.

Ik moest minimaal 5 races selecteren en ik ben zo vrij geweest om 5X Zandvoort in te vullen.
Puur omdat men anders nog meer moet oefenen. En hopelijk zien we een verbetering in de laatste race vergeleken met de eerste.

Ik weet nog niet precies hoe, maar volgens mij kunnen wij de race starten wanneer wij willen.
Waarschijnlijk ook na elkaar.

Op de vraag of iemand dit live kan streamen... ook dat weet ik niet of dat mogelijk is.
Eigenlijk weet ik niets zeker. O-)

Inlogsleutel staat rechtsboven

***members only***
Zojuist nog even ingeschreven, wanneer racen we?

• willem100

willem100

Roodenburgertje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik wil ook best wel een keer mee! (heb alleen TD2 nog niet heel super veel gespeeld dus niet erg hoog lvl en hoge items)
Dat kan prima.
Juist in dark zone wordt damage van spelers gelijk getrokken. Je krijgt wel meer perks als je dark zone lvl omhoog gaat maar dat zijn geen grote verschillen. Dus spelers met verschillend lvl kunnen samen spelen.
Ik merk wel dat nu ik lvl 30 ben en samen met @Deurstopper die volgens mij lvl40 is, in een groep zat het een stuk lastiger werd. Landmark moeilijkheid was heroic ipv normal of hard. Probleem met TD2 is dat dit soort details niet worden uitgelegd in de tutorials. Je moet veel dingen zelf uitzoeken maar dat is ook wel weer leuk

• Deurstopper
  • Niet online
Roodenburgertje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:36:
[...]

barrymossel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:56:
Ik ben dan wel Dadia, maar speel vrij weinig The Division 2, dus ik voel me momenteel erg buitengesloten. :'(

;) ;) ;) ;) ;) ;) >:) ;) ;) ;) ;) ;)
Iedereen is welkom, hoe meer spelers des te hoger de kans op goede loot ;)
Desnoods 2 DAD-teams van 4 8)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ht87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Zojuist nog even ingeschreven, wanneer racen we?
Eind februari was het toch?
Datum staat nog niet vast

Meer dan ik dacht...

Deurstopper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:27:
[...]

[...]

Iedereen is welkom, hoe meer spelers des te hoger de kans op goede loot ;)
Desnoods 2 DAD-teams van 4 8)
Wanneer spelen jullie? Wil ook wel weer een potje meedoen.

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 06:45
Ik heb ook stadia met Cyberpunk 2077 en Chromecast ultra.
Daarnaast heb ik een LG OLED C8 en een Sony STR-DN840 verbonden met HDMI en Optical.
Ik heb Stadia pro afgesloten ook nu net.

Wanneer ik de Chromecast ultra rechtstreeks in de TV steek werkt 4K en HDR prima, echter hij detecteert geen surround sound apparaat.

Wanneer ik de Chromecast rechtstreeks in de 4K poort van mijn Sony audio receiver duw werkt 4k en HDR niet en detecteert hij wel een surround sound apparaat.
Wanneer ik echter in deze situatie een granaat achter me laat ontploffen in Cyberpunk hoor ik niks over de zij speakers... (Wel ambient geluid, maar niks van de ontploffing)
De versterker geeft wel aan een 3.2 signaal te ontvangen via PCM.

Ik heb er veel spijt van dat ik ooit besloten heb surround sound belangrijk te vinden in games, want ik loop vaker tegen dit soort zaken aan en het is een drama om hier nuttige info over te vinden op internet (of ik zoek verkeerd..).
Hopelijk is hier iemand die me kan helpen hiermee en weet waar het aan kan liggen? Is mijn audio receiver te oud, moet ik een andere HDMI poort gebruiken of.....

BTW Netflix rechtstreeks op de LG C8 dan hoor ik wel surround.....

• willem100

willem100

KlaasjeNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Wanneer spelen jullie? Wil ook wel weer een potje meedoen.
Er zijn nu een paar mensen online zie ik

• willem100

willem100

@KlaasjeNL ik hoorde je wel maar heel zacht. Krijg mijn headset niet aan de praat

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-01 23:50
phamoen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:26:
Daarnaast heb ik een LG OLED C8 en een Sony STR-DN840 verbonden met HDMI en Optical.

Wanneer ik de Chromecast ultra rechtstreeks in de TV steek werkt 4K en HDR prima, echter hij detecteert geen surround sound apparaat.

Wanneer ik de Chromecast rechtstreeks in de 4K poort van mijn Sony audio receiver duw werkt 4k en HDR niet en detecteert hij wel een surround sound apparaat.
Wanneer ik echter in deze situatie een granaat achter me laat ontploffen in Cyberpunk hoor ik niks over de zij speakers... (Wel ambient geluid, maar niks van de ontploffing)

Ik heb er veel spijt van dat ik ooit besloten heb surround sound belangrijk te vinden in games, want ik loop vaker tegen dit soort zaken aan en het is een drama om hier nuttige info over te vinden op internet (of ik zoek verkeerd..).
Hopelijk is hier iemand die me kan helpen hiermee en weet waar het aan kan liggen? Is mijn audio receiver te oud, moet ik een andere HDMI poort gebruiken of.....

Ik heb een vergelijkbare receiver (STR-DN1080) in een 5.1 opstelling met een vergelijkbare tv (LG B6), met de chromecast aangesloten op de receiver(wat Google ook aanraad voor surround geluid). Ik heb er alleen wel enkel een HDMI kabel tussen zitten, aangesloten op het ARC HDMI poort van de TV en de HDMI output van de receiver, zodat het geluid van bijv. netflix over deze kabel naar de receiver gaat.

Voor deze opstelling heb ik zowel bij de TV als op de receiver een en ander aan instellingen aangepast, dat was o.a. iets met HDMI deep color op de TV en een enhanced HDMI signal format als HDMI input in de receiver. Instellingen in de tv/receiver/chromecast voor game modes zijn ook aan te raden voor Stadia. Ook niet alle HDMI kabels ondersteunen 4k signalen.

• phamoen
ikbenerniet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Ik heb een vergelijkbare receiver (STR-DN1080) in een 5.1 opstelling met een vergelijkbare tv (LG B6), met de chromecast aangesloten op de receiver(wat Google ook aanraad voor surround geluid). Ik heb er alleen wel enkel een HDMI kabel tussen zitten, aangesloten op het ARC HDMI poort van de TV en de HDMI output van de receiver, zodat het geluid van bijv. netflix over deze kabel naar de receiver gaat.

Voor deze opstelling heb ik zowel bij de TV als op de receiver een en ander aan instellingen aangepast, dat was o.a. iets met HDMI deep color op de TV en een enhanced HDMI signal format als HDMI input in de receiver. Instellingen in de tv/receiver/chromecast voor game modes zijn ook aan te raden voor Stadia. Ook niet alle HDMI kabels ondersteunen 4k signalen.
Thanks. En met de conclusie dat het bij jou allemaal naar behoren werkt neem ik aan? Ik ga die instellingen die je noemt even nalopen. Die deep color noemde mn TV ook, maar moest die juist aan of uit dan? Ik heb de HDMI die ik bij mn XBOX one kreeg tussen TV en receiver lopen, die lijkt me recent genoeg om 4K goed aan te kunnen, of is dat een foute aannamen?
phamoen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:26:

Ik ben heel lang bezig geweest om mijn 5.1 setje werkend te krijgen. Het probleem is dat Google alleen PCM audio doorstuurt via stadia. Als je geen ARC op je tv hebt krijgt je receiver geen 5.1 signaal door van je tv, alleen stereo. Sluit je m direct op je reciever dus geen 4k. Ik heb sinds kort een tv met goed werkende ARC, nu wordt het PCM signaal omgezet door de tv (gelukstreffer voor me dat deze tv dat doet) naar DD5.1 wat mijn Sonos set kan ontvangen via de ARC HDMI. Het is heel erg maatwerk en voor een service waar je een tientje per maand aftikt voor oa 5.1 sound moet dit veel beter kunnen.
Google is erg kort in de hulp hierbij als je dit aan hen voorlegt: als je tv of reciever geen PCM 5.1 ondersteunt heb je pech. Voor andere ondersteunende audioformaten: we have nothing to share right now, please follow our social channels for any news regarding this subject.

• willem100

willem100

@KlaasjeNL @Deurstopper @FrankyD86 was leuke pot in dz, jammer dat we de laatste keer sterke groep tegen kwamen. Best goede spullen gekregen. Zal een andere headset regelen. Welke is aan te raden om op de stadia controller aan te sluiten?
willem100 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:09:
@KlaasjeNL @Deurstopper @FrankyD86 was leuke pot in dz, jammer dat we de laatste keer sterke groep tegen kwamen. Best goede spullen gekregen. Zal een andere headset regelen. Welke is aan te raden om op de stadia controller aan te sluiten?
Was een leuke pot inderdaad. Volgende keer hopelijk allemaal geluid. Maakt het nog een stuk gezelliger.

Ik gebruik zelf een Turtle Beach Ear Force Recon 50p (50x is hetzelfde maar dan groen ipv blauw). Heb die gekocht omdat hij goedkoop was, maar overal wel goede beoordelingen kreeg voor de microfoon en het geluid.
@FrankyD86 Mogelijk moet je even naar je privacy-settings kijken. Heb je een paar keer proberen toe te voegen als vriend, maar dat lukte niet. Daardoor kon ik je ook niet toevoegen aan de party-chat waar we in zaten.

@willem100 Bij jou had ik hetzelfde probleem, maar jij voegde mij daarna toe. Misschien handig om even naar te kijken als je requests wilt kunnen ontvangen.

@Bobbreede @Zerora @Kiwi Wellicht handig om dit ook aan de openingspost toe te voegen. Volgens mij staan de privacy-settings standaard zo ingesteld dat je van niemand een request kan ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door KlaasjeNL op 20-01-2021 22:31 ]

• willem100

willem100

KlaasjeNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Was een leuke pot inderdaad. Volgende keer hopelijk allemaal geluid. Maakt het nog een stuk gezelliger.

Ik gebruik zelf een Turtle Beach Ear Force Recon 50p (50x is hetzelfde maar dan groen ipv blauw). Heb die gekocht omdat hij goedkoop was, maar overal wel goede beoordelingen kreeg voor de microfoon en het geluid.
Ok,die sluit je dus aan met een audio kabel op de stadia controller? Had nu een Bose QC-35 headset aangesloten maar de mic deed het niet. Had wel ingesteld op party chat.
Heb nog een simpel tel headsetje die kan ik ook nog proberen.

Zal ook even naar de privacy instellingen kijken
willem100 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Ok,die sluit je dus aan met een audio kabel op de stadia controller? Had nu een Bose QC-35 headset aangesloten maar de mic deed het niet. Had wel ingesteld op party chat.
Heb nog een simpel tel headsetje die kan ik ook nog proberen.

Zal ook even naar de privacy instellingen kijken
Die prik je inderdaad in de controller. Werkt meestal ook met de eenvoudige dopjes die bij een telefoon zitten.

Ken de Bose qc35 niet precies, maar die verbind je dan via bluetooth met je tv of kun je hem ook bekabeld op de controller aansluiten? In beide gevallen zul je geen gebruik kunnen maken van de ingebouwde mic van de Bose.

Zacht geluid kun je aanpassen in de Stadia-settings. In multiplayer zet ik het in-game geluid vaak heel laag en voicechat heel hoog. Anders hoor je elkaar nauwelijks. Helemaal in een vuurgevecht.

• willem100

willem100

KlaasjeNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Die prik je inderdaad in de controller. Werkt meestal ook met de eenvoudige dopjes die bij een telefoon zitten.

Ken de Bose qc35 niet precies, maar die verbind je dan via bluetooth met je tv of kun je hem ook bekabeld op de controller aansluiten? In beide gevallen zul je geen gebruik kunnen maken van de ingebouwde mic van de Bose.

Zacht geluid kun je aanpassen in de Stadia-settings. In multiplayer zet ik het in-game geluid vaak heel laag en voicechat heel hoog. Anders hoor je elkaar nauwelijks. Helemaal in een vuurgevecht.
Even via Google gezocht maar de Bose QC 35 werkt inderdaad niet met de Stadia controller. Had wel bekabeld aangesloten. Die headset van jou is maar 20 Euro, als mijn
simpele telefoon dopjes niet goed werken bestel ik die wel
willem100 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Even via Google gezocht maar de Bose QC 35 werkt inderdaad niet met de Stadia controller. Had wel bekabeld aangesloten. Die headset van jou is maar 20 Euro, als mijn
simpele telefoon dopjes niet goed werken bestel ik die wel
Telefoondopjes werken prima, maar mijn ervaring ermee is dat het geluid van de game zelf niet fijn klinkt icm met voichechat.
Ik hoop dat het nog een keer mogelijk wordt dat je voichechat over je headset kan laten gaan en gamegeluid over de tv, bij de PlayStation had ik dan 1 oortje in en had ik toch tof geluid van de game :)

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
Ht87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Telefoondopjes werken prima, maar mijn ervaring ermee is dat het geluid van de game zelf niet fijn klinkt icm met voichechat.
Ik hoop dat het nog een keer mogelijk wordt dat je voichechat over je headset kan laten gaan en gamegeluid over de tv, bij de PlayStation had ik dan 1 oortje in en had ik toch tof geluid van de game :)
Nadeel van oordopjes is ook dat de mic niet super is.
Ik gebruikte eerst een headset van mijn werk (Jabra) maar heb nu ook een arctis 7 gekocht naar aanleiding van aanbeveling uit het headset topic. Deze bevalt voor de PlayStation maar moet op Stadia nog testen.

Stadia / PSN : whenheco

• phamoen
Ht87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:36:
[...]
werk en voor een service waar je een tientje per maand aftikt voor oa 5.1 sound moet dit veel beter kunnen.
Google is erg kort in de hulp hierbij als je dit aan hen voorlegt: als je tv of reciever geen PCM 5.1 ondersteunt heb je pech. Voor andere ondersteunende audioformaten: we have nothing to share right now, please follow our social channels for any news regarding this subject.
Ik heb een highspeed hdmi tussen de HDMI arc van de TV en de HDMI out van mn receiver zitten.
Mn OLED C8 is modern genoeg lijkt me. De Sony ondersteund PCM 5.1
Maar toch werkt het niet, c.q. wordt het niet herkend als 5.1 apparaat. Tja..
phamoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb een highspeed hdmi tussen de HDMI arc van de TV en de HDMI out van mn receiver zitten.
Mn OLED C8 is modern genoeg lijkt me. De Sony ondersteund PCM 5.1
Maar toch werkt het niet, c.q. wordt het niet herkend als 5.1 apparaat. Tja..
Idd heel maf, in instellingen van je audio bij de tv ook niks anders in te stellen? Soms moet je daar een ander audioformaat uitzoeken begreep ik. Echt een minpunt van Stadia dat audio gedoe.

• phamoen
Ht87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Idd heel maf, in instellingen van je audio bij de tv ook niks anders in te stellen? Soms moet je daar een ander audioformaat uitzoeken begreep ik. Echt een minpunt van Stadia dat audio gedoe.
Ik kon daar kiezen uit Dolby Digital en Dolby Digital plus, heb em nu maar op DD gezet.. Ga nog wel even verder prutsen en zoeken.

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:23
KlaasjeNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:27:
@FrankyD86 Mogelijk moet je even naar je privacy-settings kijken. Heb je een paar keer proberen toe te voegen als vriend, maar dat lukte niet. Daardoor kon ik je ook niet toevoegen aan de party-chat waar we in zaten.
Bedankt voor de tip,ik heb de instellingen in Stadia nu aangepast, daardoor zal het de volgende keer moeten lukken. Ik heb zelf overigens geen headset, maar dan hoor ik in ieder geval wel wat de rest zegt :)
@Tweakjur Bij dit artikel mis ik dat Hitman ook beschikbaar is voor Stadia :P
nieuws: Hitman 3-spelers melden verbindingsproblemen bij overzetten van oude ...

Of komt dat omdat de game nog niet in dit lijstje staat:
https://tweakers.net/game...FlijpJVtJKhiaWBhVJsbW0tAA

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Even een vraag voor de techneuten. ;) Maak thuis gebruik van AdGuard Home en CCU (bedraad). Heb af en toe last van korte haperingen tijdens het spelen. Kan nog niet helemaal achterhalen waar het vandaan komt. Mijn router had ik zo ingesteld dat hij alle dns verkeer via Adguard Home stuurt, ook de hardcoded dns van oa chromecasts etc. Heb dit als test maar even uitgezet, vermoed dat daardoor wellicht de hikjes komen.

Whatever.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ronwiel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Wederom levering mislukt. Tweede keer in de chat geklommen, wordt dan naar US doorverwezen. Omdat blijkbaar de chat van UK dicht is. “Kan 24-48 uur duren voordat je iets hoort”. Naja, ga dan maar eens op en neer mailen over het oplossen van leveringsproblemen...
Wat een belachelijke manier waarop Google omgaat met zijn klanten. Google heeft aan DHL dus geen huisnummertoevoeging doorgegeven, waardoor twee keer de bezorging is mislukt en het product is teruggestuurd. Nu krijg ik mijn geld wel terug, maar met inhouding van een $35 dollar aan herbevoorradingkosten. Zat hier niet de community manager van Google in het topic die hiermee kan helpen?

@rachidfinge jij misschien een idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 4% gewijzigd door Ronwiel op 21-01-2021 13:06 ]

• Schmitzel
Ronwiel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Wat een belachelijke manier waarop Google omgaat met zijn klanten. Google heeft aan DHL dus geen huisnummertoevoeging doorgegeven, waardoor twee keer de bezorging is mislukt en het product is teruggestuurd. Nu krijg ik mijn geld wel terug, maar met inhouding van een $35 dollar aan herbevoorradingkosten. Zat hier niet de community manager van Google in het topic die hiermee kan helpen?
Ik ben zijn naam even kwijt, maar hij heeft een tweakers account. Maar dit is geen nette service..

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-01 22:02
Ronwiel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:03:
[...]

@rachidfinge
FrankyD86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Bedankt voor de tip,ik heb de instellingen in Stadia nu aangepast, daardoor zal het de volgende keer moeten lukken. Ik heb zelf overigens geen headset, maar dan hoor ik in ieder geval wel wat de rest zegt :)
Heb je niet ergens nog een headsetje liggen dat gratis bij een telefoon zat? De headset die ik heb kost overigens maar 2 tientjes.

• Deurstopper
  • Niet online
willem100 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:09:
KlaasjeNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Dit was gaaf! Moeten we echt vaker doen, maar dan misschien met nog meer clanleden. Die vernedering wil ik niet nog een keer meemaken tegen dat andere team. ;)

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Harmen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:20:
Even een vraag voor de techneuten. ;) Maak thuis gebruik van AdGuard Home en CCU (bedraad). Heb af en toe last van korte haperingen tijdens het spelen. Kan nog niet helemaal achterhalen waar het vandaan komt. Mijn router had ik zo ingesteld dat hij alle dns verkeer via Adguard Home stuurt, ook de hardcoded dns van oa chromecasts etc. Heb dit als test maar even uitgezet, vermoed dat daardoor wellicht de hikjes komen.
Ja, ik heb die haperingen dus ook: RubenDJ in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Maar ik gebruik geen AdGuard of iets dergelijks. Blijkbaar wordt het gewoon geaccepteerd maar voor mij is het echt storend omdat ik dat op de PC helemaal niet gewend ben.

specs

Deurstopper schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:24:
[...]

[...]

Dit was gaaf! Moeten we echt vaker doen, maar dan misschien met nog meer clanleden. Die vernedering wil ik niet nog een keer meemaken tegen dat andere team. ;)
Ik en mijn level 14 wapens in de Dark Room Zone... :+ Kun je met meer dan 4 clanleden op stap?

• Deurstopper
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik en mijn level 14 wapens in de Dark Room Zone... :+ Kun je met meer dan 4 clanleden op stap?
Volgensmij kan je in dezelfde clan ook 2 groepen aanmaken van 4 man en in één map spelen.

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

RubenDJ schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Ja, ik heb die haperingen dus ook: RubenDJ in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Maar ik gebruik geen AdGuard of iets dergelijks. Blijkbaar wordt het gewoon geaccepteerd maar voor mij is het echt storend omdat ik dat op de PC helemaal niet gewend ben.
Gisteravond nog even F1 2020 gespeeld (tussen 21u en 22:30), af en toe een hapering. Geen lags dat een ping te hoog wordt oid. Vreemd iets.

Zie smokeping van gisteravond, rond 20:45 heb ik alles even een reboot gegeven. (connectbox, edgerouter x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF3ndk58dE-tau-GPBO1ozAuhSI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkTLwlEBDl2mAHYc5X0RaJcD.jpg?f=fotoalbum_medium

Whatever.

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:23
KlaasjeNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Heb je niet ergens nog een headsetje liggen dat gratis bij een telefoon zat? De headset die ik heb kost overigens maar 2 tientjes.
Ik ga op zoek, ik begrijp echter uit eerdere berichten dat het game geluid dan ook via de headset gaat, dat is dan weer een kleine min. Komt vast goed!

• Dboutsen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06-2025
Is er ook een topic om stadia friend codes te delen? Ik zoek namelijk wat nederlands sprekende mensen die stadia spelen

• willem100

willem100

Dboutsen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:41:
Is er ook een topic om stadia friend codes te delen? Ik zoek namelijk wat nederlands sprekende mensen die stadia spelen
Zie topic start in dit forum, daar is een lijst met namen en kan je jezelf toevoegen.
Ik kan mijn eigen Stadia naam ( Wil123#2834 )hier helaas niet toevoegen. Iets met incorrect Stadia User name
willem100 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Zie topic start in dit forum, daar is een lijst met namen en kan je jezelf toevoegen.
Ik kan mijn eigen Stadia naam ( Wil123#2834 )hier helaas niet toevoegen. Iets met incorrect Stadia User name
De # wordt niet geaccepteerd in t document, je kan een spatie gebruiken evt of je # met 4 cijfers even weglaten.

• Roodenburgertje
Deurstopper schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Volgensmij kan je in dezelfde clan ook 2 groepen aanmaken van 4 man en in één map spelen.
Kan ik trouwens een uitnodiging krijgen voor de clan? Of kan ik mezelf op één of andere manier toevoegen?

• Deurstopper
  • Niet online
Roodenburgertje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Kan ik trouwens een uitnodiging krijgen voor de clan? Of kan ik mezelf op één of andere manier toevoegen?
Binnen TheDivision2 zoeken naar 'clan' en dan zoeken op 'Dadia', deze selecteren en dan is het wachten tot je geaccepteerd wordt door de groep.. ;)

• Schmitzel
Er zijn toch wel veel usernamen in die user list die meerdere namen als zoekresultaat geven, dan is het gokken welke de juiste is zonder het nummer erbij. En soms ook geen enkel zoekresultaat...

• willem100

willem100

Ht87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:02:
[...]

De # wordt niet geaccepteerd in t document, je kan een spatie gebruiken evt of je # met 4 cijfers even weglaten.
Heb de 4 cijfers maar even weggelaten

• phamoen
Ondanks een aantal interessante links ben ik niet verder gekomen met mijn surround sound.
Deze links leken nuttig:
https://www.reddit.com/r/...wjb/finally_51_on_lg_tvs/
https://community.stadia....about-Dolby-5-1/m-p/12219

Op mijn TV heb ik de optie gevonden om de digital sound op PCM te zetten.

Maar noppes. Als ik naar Netflix ga herkent mijn receiver direct PCM 3.2 maar bij Stadia springt hij direct naar PCM 2.0. De HDMI arc kabel werkt dus wel goed.
Wie het weet mag het zeggen, maar ik probeer het weer uit mn hoofd te zetten en Cyberpunk maar gewoon in stereo uit te spelen. (Zit net voorbij het the point of no return)..
Frustrerend alleen altijd dat je weet dat het in principe zou moeten werken maar het niet doet, en je bijvoorbeeld ook niet 1 ding kan aanwijzen als schuldige (en vervangen)...

Wel nogmaals thanks voor jullie input.
Heeft iemand van jullie toevallig state play al geprobeerd bij een van de Hitman games? Ben benieuwd hoe t werkt en of t ook werkt als je stukjes van de game deelt met mensen die de game niet hebben?
phamoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:50:
Ondanks een aantal interessante links ben ik niet verder gekomen met mijn surround sound.
Deze links leken nuttig:
https://www.reddit.com/r/...wjb/finally_51_on_lg_tvs/
https://community.stadia....about-Dolby-5-1/m-p/12219

Op mijn TV heb ik de optie gevonden om de digital sound op PCM te zetten.

Maar noppes. Als ik naar Netflix ga herkent mijn receiver direct PCM 3.2 maar bij Stadia springt hij direct naar PCM 2.0. De HDMI arc kabel werkt dus wel goed.
Wie het weet mag het zeggen, maar ik probeer het weer uit mn hoofd te zetten en Cyberpunk maar gewoon in stereo uit te spelen. (Zit net voorbij het the point of no return)..
Frustrerend alleen altijd dat je weet dat het in principe zou moeten werken maar het niet doet, en je bijvoorbeeld ook niet 1 ding kan aanwijzen als schuldige (en vervangen)...

Wel nogmaals thanks voor jullie input.
Frustrerend zeg, zou het wel lukken met een koptelefoon die 5.1 ondersteund zit ik me nu af te vragen? Dat zou voor mij de investering ook best waard zijn.
Waarschijnlijk al lang gecheckt, maar je hebt wel een actief pro abonnement toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 21-01-2021 18:52 ]

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:22
Ht87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:49:
Heeft iemand van jullie toevallig state play al geprobeerd bij een van de Hitman games? Ben benieuwd hoe t werkt en of t ook werkt als je stukjes van de game deelt met mensen die de game niet hebben?
State play niet specifiek, maar family share werkt niet voor Hitman 1 en 2. Zijn beide als DLC aangemerkt voor de 'portal' World of Assassination en DLC kun je niet sharen.

• phamoen
Ht87 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:50:
[...]
Waarschijnlijk al lang gecheckt, maar je hebt wel een actief pro abonnement toch?
Jep, heb pro abonnement (maand gratis). Vraag me af hoe je de koptelefoon dan succesvol aansluit. Maar ik hoor graag inderdaad meer reacties over succesvolle opstellingen. Wellicht toch een nieuwe receiver die genoeg hdmi in aansluitingen heeft en perfect HDR doorgeeft en zelf dan de surround goed weergeeft.

• Schmitzel
Ghost recon is vanaf nu gratis te spelen tot 25 januari 18:00

Daarnaast nu ook in de aanbieding voor pro members voor 9,09 euro (tot 29 januari)

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Ondervinden jullie ook problemen met het verbinden van de controller met de Android app? Het heeft nooit echt 100% gewerkt. Soms gaat het een tijdje goed, maar deze avond is het weer onmogelijk om te verbinden. Ik zet de controller op, het Stadia logo knippert wit, ik tik de code in, controller trilt tweemaal en logo blijft wit. Enkele seconden later trilt deze opnieuw en knippert oranje... Ook het opnieuw verbinden met wifi werkt niet. Verbinden met CCU gaat altijd vlot, maar met de app is het toch altijd afwachten of het werkt...

• rwbk
  • Laatst online: 18-01 20:49
• Enable the following on your router:
o Universal Plug and Play (UPnP)
o Multicast
o Internet Group Management Protocol (IGMP).
• Disable the following on your router:
o AP/client isolation,
o Virtual Private Networks (VPNs),
o Proxy Servers,
o IGMP Proxy
• Make sure that the Transmission control protocol (TCP) and User datagram protocol (UDP) are ports in range 44700 - 44899. These ports are required for playing games on Stadia..
• Make sure that MTU size is 1492.
• If your router is running DNS software, be sure to enable the following public Google DNS IP addresses: 8.8.8.8 & 8.8.4.4

Heb van google deze informatie gekregen om mijn 4k probleem op te lossen. Ga er morgen even naar kijken. Wordt morgen ook gebeld door stadia support. Die gaat even meekijken.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
YouTube: Tom Clancy’s The Division 2 x Resident Evil 25th Anniversary Event T...
Hopelijk komt dit naar Stadia dan koop ik nooit meer een console lekker horror in de trein of op bed O-)

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 15:07
Ik ben stadia aan het overwegen maar zit nog met een paar vragen waar ik nog niet aan uit kom:
- wat kost een game nu bij stadia ?
- is een Chromecast ultra verplicht? Kan een ingebouwde Chromecast van de tv ook?(versie 1.5) of een normale chromecast?
- hoe wordt het gamen op een iPad ervaren?
Jammer dat er in de review van Hitman 3 op de frontpage niets is opgenomen van state play op de stadia versie. Overigens wordt dat ook dood gemodereerd in de reacties, best typisch. Ik ga in de loop van t weekend dat state play zelf eens uittesten, ben benieuwd wat voor toegevoegde waarde t heeft.

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

rwbk schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:31:
• Make sure that MTU size is 1492.
• If your router is running DNS software, be sure to enable the following public Google DNS IP addresses: 8.8.8.8 & 8.8.4.4

Heb van google deze informatie gekregen om mijn 4k probleem op te lossen. Ga er morgen even naar kijken. Wordt morgen ook gebeld door stadia support. Die gaat even meekijken.
Bedankt voor je informatie! Heb gelijk mijn mtu waarde even terug geschroefd van 1500 maar 1492.
Gamen gisteren op de laptop via wifi ging na mijn idee een stuk beter, kon iets van 10 rondjes F1 spelen zonder klachten. :)

Whatever.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
jhesse schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:16:
Ik ben stadia aan het overwegen maar zit nog met een paar vragen waar ik nog niet aan uit kom:
Sjah, deals zijn er weleens altijd. Gemiddeld 59.99 euro voor AAA games. RDR2 is nu 40 door een deal die tot 3 februari loopt. Weet dat je gratis een account kan aanmaken en gewoon de prijzen zien.
- is een Chromecast ultra verplicht? Kan een ingebouwde Chromecast van de tv ook?(versie 1.5) of een normale chromecast?
Enkel Chromecast Ultra voorlopig. Ingebouwde stadia komt op TV's van LG maar dan moet je echt wel een recent model hebben.
Geen idee, Heb geen iPad, maar mijn insziens: het blijft een streaming service. Is je WiFi snel? Dan zal het merendeels wel meevallen. Al is ethernet verbinding nog steeds aangeraden voor een smooth experience.

Nogmaals, probeer het eens uit. Kan absoluut geen kwaad en ik geloof dat je nu Pro voor 1 maand kan uitproberen.
- Games kosten de normale aanschafprijs net zoals op consoles of bv steam. Oudere games zijn soms nog wat duurder op stadia. Regelmatig zijn er acties en kortingsdagen overigens.
- normale Chromecast wordt nog niet ondersteund. Android tv krijgt wel ondersteuning en de app is inmiddels te sideloaden, dus met een omweg al werkbaar. Officieel blijft de Chromecast ultra momenteel t enige device waarbij je op tv kan gamen (inclusief de officiële stadia controller trouwens)
- gamen op een iPad werkt sinds december uitermate vloeiend via safari. Let op, alles staat of valt met de kwaliteit van je eigen netwerk.

• rwbk
  • Laatst online: 18-01 20:49
Harmen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:26:
[...]

Bedankt voor je informatie! Heb gelijk mijn mtu waarde even terug geschroefd van 1500 maar 1492.
Gamen gisteren op de laptop via wifi ging na mijn idee een stuk beter, kon iets van 10 rondjes F1 spelen zonder klachten. :)
Ik ga er straks even naar kijken. Naar top dat het lijkt te werken

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 13:12
Gamen op de Ipad is mijn go to hier in huis en werkt heerlijk.
Ipad op schoot of op tafel, airpods in, en controller in de hand, helemaal in je eigen bubbel.
werkt prima hier, zelfs met F1 2020 (als de rest van de familie niet zit te streamen..).
Bij andere games heb ik geen last van de rest van de familie maar bij F1 komt het toch echt op miliseconden aan af en toe :X
Pagina: 1 ... 94 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord