• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik krijg 5.1 niet goed voor elkaar op mijn CC:U. Ik gebruik een LG GX met een Samsung soundbar (Q90R) via eARC aangesloten. De CCU is aangesloten op de soundbar.

Als ik even een 20 minuten met de instellingen van de chromecast/TV speel (met steeds de chromecast herstarten en andere dingen proberen) dan heb ik op een gegeven moment wel 5.1 geluid, maar de volgende dag is dat weer weg, terwijl de instellingen hetzelfde lijken te staan.

Als ik dan vanaf mijn telefoon Netflix cast naar die Chromecast dan heb ik daar wel gewoon altijd 5.1 geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door shineonu op 23-12-2020 16:42 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 19:52

DirtyBird

Praktiserend denker

MaffeMaarten schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:29:
[...]

Iemand enig idee hoe je dat doet? (Ik ben namelijk heel erg van plan m'n Pro op te zeggen zodra het geld gaat kosten, speel toch op een kleine HD TV).

Als ik er nu op klik zegt ie hoedanook "claimed", en "spelen". Geen optie om 'm nog te "kopen" voor nul euro.

---

Nevermind, via browser doen in plaats van de app...
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb een aantal games geclaimed, maar zie in de browser niet hoe ik ze 'koop'

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 12:28
DirtyBird schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:45:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb een aantal games geclaimed, maar zie in de browser niet hoe ik ze 'koop'
Ja, ik twijfel nu ook of dat precies is wat er gebeurde. Ik denk dat ik de ene versie had geclaimed, en de andere versie (of dus het uitbreidingspakket) heb gekocht. Het lijkt er toch op dat je dingen die je eenmaal geclaimed heb pas weer kan kopen als je Pro-abo klaar is. (Of op een andere account natuurlijk, maar das ook niet ideaal)

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 19:52

DirtyBird

Praktiserend denker

MaffeMaarten schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:49:
[...]

Ja, ik twijfel nu ook of dat precies is wat er gebeurde. Ik denk dat ik de ene versie had geclaimed, en de andere versie (of dus het uitbreidingspakket) heb gekocht. Het lijkt er toch op dat je dingen die je eenmaal geclaimed heb pas weer kan kopen als je Pro-abo klaar is. (Of op een andere account natuurlijk, maar das ook niet ideaal)
Maar is misschien wel logisch. Anders neem je af en toe een maandje pro voor 10E om allemaal gratis games aan je lib toe te voegen.
Is denk ik een te gierig idee :-p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Verwijderd

DirtyBird schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:45:
[...]

Als je ze hebt geclaimed kan je ze niet kopen en verlies je ze zodra Pro opgezegd wordt.

(Gijzeltechniek)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2020 17:03 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 20:34
Met steeds meer games die naar pro komen wordt het een aardig interessant voorstel. Games claimen en spelen maar. Ben je al snel voordeliger uit dan een XSS met Gamepass.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:03:
[...]

Als je ze hebt geclaimed kan je ze niet kopen en verlies je ze zodra Pro opgezegd wordt.

(Gijzeltechniek)
Dat is gewoon waar je voor betaalt...
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:03:
[...]

(Gijzeltechniek)
Je kunt volgens mij gewoon via google support een game code kopen voor het actiebedrag. Zie op Reddit dat dit veel gebeurd.

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:07:
[...]

Dat is gewoon waar je voor betaalt...
Eens! Het klinkt meer als een klacht dan ik het bedoel. Ik heb geen PS of Xbox maar ik weet dat je daar ook de online passes moet kopen en dan zit je nog met alle fysieke hardware etc.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Toch maar Octopath Traveler gekocht. Ben wel toe aan een JRPG.

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
12345j schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:31:
Ah leuk, krijg je geen spijt van. Heb de game zelf op de switch gespeeld en alleen de grafische vormgeving is al de moeite waard. Veel plezier!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vraagje ik zoek een game om samen met mijn vrouw op de bank te spelen.
Zonder puberale reacties (:+), wat is een aanrader?
Wij vinden luchtige spellen leuk om samen te spelen, zo iets als Mario kart of bomberman
Na het zien van de trailer, ben ik ook wel om.
Bedankt voor de tip en veel plezier

Meer dan ik dacht...

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Oh een fantastische game! Ga je echt onwijs veel plezier aan beleven!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• 12345j
streamnl schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:11:
Wij vinden luchtige spellen leuk om samen te spelen, zo iets als Mario kart of bomberman

[...]

Persoonlijk vindt ik de co op spellen. Van Stadia nog een beetje tegen vallen.

Humans Fall flat is wel OK.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:41

[...]
RPG? ;)

---edit---
Cake bash was net best gezellig met de kinderen. Wel zover ik kan zien weinig (party) games in het spel.

[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 23-12-2020 20:41 ]

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
12345j schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:37:
[...]

Persoonlijk vindt ik de co op spellen. Van Stadia nog een beetje tegen vallen.

Humans Fall flat is wel OK.
Klopt, voor party games is de Switch wel het leukste eigenlijk.

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59

[...]
Get Packed!

Het leukste coöp spel vind ik OMD3, jammer genoeg niet op 1 scherm te spelen, en je hebt 2 pro abonnementen nodig...

• P_E_T_E_R

[...]

Hier toevallig net samen met mijn vriendin Cake Bash gespeeld. Beetje Mario party achtig. Mijn vriendin is geen hele grote fan van games, maar dit vond ze erg leuk. Twee controllers aan hetzelfde scherm koppelen werkte overigens ook prima.

Ik hoop dat we volgend jaar een game als Crash Bandicoot Racing kunnen verwachten. Ook erg leuke splitscreen game.

[...]

Hierboven al genoemd: Get Packed! Hoewel je ook wel lol kunt beleven aan Trials.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hoe zijn de ervaring met Sekiro hier mensen :)?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• rwbk
  • Laatst online: 14-01 06:59
Ht87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:12:
[...]

Je kunt volgens mij gewoon via google support een game code kopen voor het actiebedrag. Zie op Reddit dat dit veel gebeurd.
Hoe bedoel je dit?

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:13
Als je een "geclaimde" game toch wilt kopen (als die in de aanbieding is bijv.). Kan je dit via support regelen. Dan heb de game dus nog als je niet meer pro bent ;)
Wat @tokko1 zegt bedoelde ik idd!

Iemand hier ook al Reign gespeeld? Ik vind t geniaal iig! Verslavend en veel humor!
Overigens geen respons van de Tweakers redactie op de vraag om stadia een jaar later opnieuw te reviewen. Jammer! Zeker nu met de commotie rondom cyberpunk had een mooie en eerlijke vergelijking van de huidige situatie op kunnen leveren.

• 418O2
  • Nu online
Ht87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:03:
Overigens geen respons van de Tweakers redactie op de vraag om stadia een jaar later opnieuw te reviewen. Jammer! Zeker nu met de commotie rondom cyberpunk had een mooie en eerlijke vergelijking van de huidige situatie op kunnen leveren.
@Tweakjur ? Geen idee dit?

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Ht87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:03:
Inderdaad jammer. Weet nog dat ik er vorig jaar niet echt enthousiast over was. Vond het duur, weinig games, veel features nog niet aanwezig en vooral ook bang dat door de lag het eigenlijk niet te doen is.
Nu met CP2077 ingesprongen en ben er erg over te spreken. Zelfs al wat extra spellen er op aangeschaft en gratis 1 maand PRO afgesloten. Als ik het zo zie met de spellen die je krijgt met PRO hou ik het wel even aan.
Zeker volgende maand met F1 2020 is echt wel vet.

• rwbk
tokko1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:53:
[...]

Als je een "geclaimde" game toch wilt kopen (als die in de aanbieding is bijv.). Kan je dit via support regelen. Dan heb de game dus nog als je niet meer pro bent ;)
Ahh zoo okay! Thanks is wel goed om te weten

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10
Firehawk86 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:23:
Inderdaad jammer. Weet nog dat ik er vorig jaar niet echt enthousiast over was. Vond het duur, weinig games, veel features nog niet aanwezig en vooral ook bang dat door de lag het eigenlijk niet te doen is.
Nu met CP2077 ingesprongen en ben er erg over te spreken. Zelfs al wat extra spellen er op aangeschaft en gratis 1 maand PRO afgesloten. Als ik het zo zie met de spellen die je krijgt met PRO hou ik het wel even aan.
Zeker volgende maand met F1 2020 is echt wel vet.
Ik heb vorig jaar wel het een en ander over Stadia gelezen omdat ik het idee erg interessant vond (en nog steeds vind), maar was nog niet helemaal overtuigd. De CP2077 pre-order aanbieding was echter gewoon een te mooie inkopper om te laten lopen en nu ben ik helemaal om. Krijg binnenkort m'n 2e controller, en dan kan ik ook eens local co-op spelen. M'n dochter vindt Humans Fall Flat sowieso al erg leuk om te spelen, en samen co-op zal ze zeker ook leuk vinden. Heb gisteravond ook nog maar Get Packed! gekocht met de €10 korting van m'n eerste maand Pro op proef. Lijkt me ook een leuke co-op game en ik weet zeker dat mijn kinderen dit geweldig zullen vinden.

Waar ik overigens de laatste week veel tijd in stop is Sniper Elite 4. Nooit eerder een game uit die serie gespeeld, maar ik vind het zo gaaf om lekker te sneaken en Nazi's om te leggen! :D

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:42
Net Doom (2016 uit m'n hoofd) gekocht voor 6 euro. Eigenlijk vooral om de latency te testen. Op fighting games na worden games niet veel sneller. Speel met de controller, dus vergelijk het vooral met de consoles en dan merk ik eigenlijk geen verschil. Speelt als een tiet. Mogelijk dat je als keyboard/muis warrior wel net merkbaar trager bent, al moet ik zeggen dat je bij singleplayer games de moeilijkheidsgraad er gewoon op aanpast.

Sommige games worden imo zelfs saai van muis/keyboard. Panzer Dragoon kan je gratis met Pro spelen en als consolegame is het een prima uitdaging met een controller. Met de muis klik je echter alle vijanden zonder moeite uit de lucht. Cyberpunk is ook wel een geval apart. First person schieten gaat soepeler met muis en keyboard, maar auto's besturen is echt waardeloos. Toen ik dat met de controller deed was het een wereld van verschil.

Denk dat ik Doom External ook maar ga oppikken in de sale. Een game kopen en een paar seconde later spelen voelt trouwens nog steeds wel futuristisch.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 24-12-2020 00:24 ]

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Heb ook Doom 2016 aangeschaft. En lijkt op 4K60fps te draaien. Inderdaad voelt het heel vloeiend aan. Heb deze ook gekocht omdat het uiteraard een goed spel is maar ook voor deze prijs. Ook om te testen hoe zo'n snelle shooter aanvoelt met cloud gaming. Wat ik heb gespeeld heel goed. :D

• P_E_T_E_R
Peter_Aragorn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:17:
Haha, nou qua setting erg gaaf! Maar dusdanig moeilijk dat ik ben gestopt met spelen. Ik hoop nog steeds dat er een keer een easy mode komt :). Maar als je het geen probleem vindt om wanneer je ‘game over’ gaat een groot deel van je voortgang in te moeten leveren én je hebt heel veel geduld, dan is het een game waar je veel plezier aan gaat beleven.

• streamnl
  • Niet online
Bedankt voor de tips!
Straks op de laptop de games opzoeken.

Ik bedenk me ineens dat ik (als een echte Hollander) teen maand extra gratis PRO games kan spelen.
Mijn vrouw is nu ook lid van Stadia :+
De meeste games kan je toch delen en mij maakt het niet uit of ik onder haar naam of mijn naam game.

(En zij speelt eigenlijk nooit een game zonder mij...)

Meer dan ik dacht...

• shineonu
  • Niet online
Hebben anderen ook problemen met gamen in 4K i.c.m. een Netflix stream? Wanneer mijn partner bijvoorbeeld op de iPad zit te Netflixen, kan ik niet meer Stadia spelen op mijn 4K-tv, hij hapert dan enorm.

Ik heb een 100 Mbps aansluiting en de Chromecast is bedraad aangesloten. De snelheid verhogen naar 500 Mbps lijkt me wat overdreven voor alleen gamen. Ik zie dat Stadia rond de 30-50 Mbps gebruikt en Netflix dan steeds pieken naar 65 Mbps heeft.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:04
shineonu schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:57:
Hebben anderen ook problemen met gamen in 4K i.c.m. een Netflix stream? Wanneer mijn partner bijvoorbeeld op de iPad zit te Netflixen, kan ik niet meer Stadia spelen op mijn 4K-tv, hij hapert dan enorm.

Ik heb een 100 Mbps aansluiting en de Chromecast is bedraad aangesloten. De snelheid verhogen naar 500 Mbps lijkt me wat overdreven voor alleen gamen. Ik zie dat Stadia rond de 30-50 Mbps gebruikt en Netflix dan steeds pieken naar 65 Mbps heeft.
Ja het zal iets met het bufferen van Netflix te maken hebben. Jammer genoeg is er in de diverse Netflix apps geen maximum buffersnelheid in te stellen. Daar zijn vast wel andere oplossingen voor op routerniveau.

Met m'n 50mbit lijn had ik er ook last van, nu met 250 nooit meer, ook niet bij 2 Stadia streams + Netflix.

• shineonu
  • Niet online
Tuktop schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:12:
[...]

Ja het zal iets met het bufferen van Netflix te maken hebben. Jammer genoeg is er in de diverse Netflix apps geen maximum buffersnelheid in te stellen. Daar zijn vast wel andere oplossingen voor op routerniveau.

Met m'n 50mbit lijn had ik er ook last van, nu met 250 nooit meer, ook niet bij 2 Stadia streams + Netflix.
Dan zou de snelheid verhogen naar 500 Mbit wel een oplossing zijn ja, helaas wat overdreven voor alleen Stadia omdat dit dan €25 - €30 per maand extra kost. Apparaten limiteren werkt ook niet echt omdat we steeds op andere apparaten streamen/spelen. Dan maar tussendoor gamen :+ .

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 20:34
Peter_Aragorn schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:17:
Ik heb deze op de PS4 gespeeld en vond het een erg gaaf spel. Hoe het op stadia speelt zou ik echter niet weten, maar vond een snelle shooter zoals Doom Eternal ook prima te doen.

Wat input delay betreft, ik ben zelf geen 16 meer en merk dat mijn hersenen wat reactiesnelheid hebben ingeleverd. Denk dat jongere gamers hier nog wel kanttekeningen bij hebben.

• rwbk
Ik heb een 50mbit kabel verbinding maar krijg echt nooit de optie voor 4k voor stadia. Terwijl het echt het enige apparaat is wat verbonden is op dat moment met het Internet.
shineonu schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:33:
[...]

Dan zou de snelheid verhogen naar 500 Mbit wel een oplossing zijn ja, helaas wat overdreven voor alleen Stadia omdat dit dan €25 - €30 per maand extra kost. Apparaten limiteren werkt ook niet echt omdat we steeds op andere apparaten streamen/spelen. Dan maar tussendoor gamen :+ .
Kan ze niet offline kijken?

• shineonu
  • Niet online
Dat is geen oplossing helaas. Ze kijkt vaak spontaan iets en het gebeurt ook wanneer er via NLziet gestreamd wordt.

• Tuktop
rwbk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:44:
Ik heb een 50mbit kabel verbinding maar krijg echt nooit de optie voor 4k voor stadia. Terwijl het echt het enige apparaat is wat verbonden is op dat moment met het Internet.
Is het scherm daadwerkelijk 4K? Speel je via de CCU? Kan de HDMI kabel en poort het aan? In het geval van PC: kan je GPU hardwarematig VP9 decoden? Ben je met wifi (2,4 GHz/5 GHz) of bedraad verbonden?

• rwbk
Tuktop schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:55:
[...]

Is het scherm daadwerkelijk 4K? Speel je via de CCU? Kan de HDMI kabel en poort het aan? In het geval van PC: kan je GPU hardwarematig VP9 decoden? Ben je met wifi (2,4 GHz/5 GHz) of bedraad verbonden?
Mijn TV is daadwerkelijk 4k (zeer zelden werkt 4k wel voor stadia). HDMI kan het aan poort ook Netflix en Amazon prime gaan gewoon in 4k. En het is bedraad verbonden.

Ik kan helaas ook niet mijn internetsnelheid hoger krijgen want dit is helaas in dit gebouw de hoogst haalbare snelheid.

• Tuktop
shineonu schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:33:
[...]

Dat is wel prijzig ja. En in je router iets met QoS? Heb er niet veel verstand van maar zoiets moet vast kunnen.

• Tuktop
rwbk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:58:
[...]

Mijn TV is daadwerkelijk 4k (zeer zelden werkt 4k wel voor stadia). HDMI kan het aan poort ook Netflix en Amazon prime gaan gewoon in 4k. En het is bedraad verbonden.

Ik kan helaas ook niet mijn internetsnelheid hoger krijgen want dit is helaas in dit gebouw de hoogst haalbare snelheid.
Jammer, alle pijlen lijken de goede kant op te wijzen. Misschien is het netwerk toch niet toereikend, is het je eigen privé verbinding of gaat het door meerdere lagen naar buiten?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@shineonu
Heb Ziggo 50/5 lijntje. Heb de modem in bridge staan, hangt een edgerouter X achter. Smart QOS staat aan, werkt toe nu toe prima. Staan genoeg te koop, dat kan je eens proberen natuurlijk. Upgraden naar een hogere snelheid vind ik iets te gortig, Ziggo is duur. ;w

[ Voor 18% gewijzigd door Harmen op 24-12-2020 10:04 ]

Whatever.

• rwbk
Tuktop schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:01:
[...]

Jammer, alle pijlen lijken de goede kant op te wijzen. Misschien is het netwerk toch niet toereikend, is het je eigen privé verbinding of gaat het door meerdere lagen naar buiten?
Het is een Privé verbinding. Misschien dat ik de internetkabel moet vervangen? Het is KPN 50 mbit vanaf januari wordt het 50mbit van Tmobile. Die konden namelijk wel een 5ghz router meeleveren. KPN weigerde dit.

Het is wel in een appartementen complex. Maar heb mijn eigen kabel uit de muur.

[ Voor 7% gewijzigd door rwbk op 24-12-2020 10:04 ]

• Tuktop
rwbk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:03:
[...]

Het is een Privé verbinding. Misschien dat ik de internetkabel moet vervangen? Het is KPN 50 mbit vanaf januari wordt het 50mbit van Tmobile. Die konden namelijk wel een 5ghz router meeleveren. KPN weigerde dit.

Ok, got it. Ik heb helaas niet veel meer in te brengen :( hopelijk kom je eruit!

• rwbk
Tuktop schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:09:
[...]

Ok, got it. Ik heb helaas niet veel meer in te brengen :( hopelijk kom je eruit!
Het is niet anders. Full HD is ook prima. Zolang het stabiel draait vind ik het helemaal goed.

• shineonu
  • Niet online
Harmen schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:03:
@shineonu
Heb Ziggo 50/5 lijntje. Heb de modem in bridge staan, hangt een edgerouter X achter. Smart QOS staat aan, werkt toe nu toe prima. Staan genoeg te koop, dat kan je eens proberen natuurlijk. Upgraden naar een hogere snelheid vind ik iets te gortig, Ziggo is duur. ;w
Bedankt, ik zal er vanmiddag eens naar kijken.
...edit...dubbelpost

[ Voor 124% gewijzigd door Ht87 op 24-12-2020 11:49 ]

rwbk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:03:
[...]

Is deze optie voor je aan te zetten in de google home app? Bij je ccu instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgDy7MUFqsCvLp3G5TmIv9Ec86E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lrdrjZvqCQXVIzrQpemA5VsK.png?f=fotoalbum_large
Ik dacht ergens te lezen dat hij dan ook meer bandbreedte gebruikt namelijk, maar krijg ik nergens geverifieerd. Kan ook zijn dat t alleen de instellingen van je tv aanpast naar gamemode.

• barrymossel
Ht87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:26:
[...]

Is deze optie voor je aan te zetten in de google home app? Bij je ccu instellingen.

[Afbeelding]
Ik dacht ergens te lezen dat hij dan ook meer bandbreedte gebruikt namelijk, maar krijg ik nergens geverifieerd. Kan ook zijn dat t alleen de instellingen van je tv aanpast naar gamemode.
Volgens mij alleen het laatste.

• rwbk
[...]

[Afbeelding]
Oh dat moet ik even naar kijken. Bedankt voor de tip. Ik zal het laten weten als het geholpen heeft!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:55
rwbk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:05:
[...]

Oh dat moet ik even naar kijken. Bedankt voor de tip. Ik zal het laten weten als het geholpen heeft!
Waarschijnlijk heb je al een speedtest gedaan, maar je kunt hier een speedtest doen vanuit Google zelf die gericht is op Stadia performance. Misschien komt daar wat anders uit dan je internetaanbieder belooft.

Het kan ook zijn dat als je 's avonds speelt, je 'last' hebt van anderen in het appartementsgebouw. Veel mensen streamen van alles in deze dagen, dus als je bijvoorbeeld overdag geen last hebt maar 's avonds wel, dan kan het daar door komen. Soms hoor ik dat ook wel eens van straten waar veel mensen wonen, dat de kabel die daar ligt niet meer aan kan dan wat in deze tijd ervan gevraagd wordt.

• streamnl
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik Division 2.
Op enkele foto's zag ik jullie al een kerstmutsen dragen.
Maar sinds ik nu ook zo rond loop heb ik maar aan 1 ding moeten denken. Het werd ineens herkenbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSs6VLSzzq5SZdnkXV0QI1_KYfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DUIxsgNBLbPDNB4HOx5YCPN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest even zoeken maar ik heb het gevonden 8)

spoiler:
[membersonly]
Dit ben ik ~20 jaar geleden. Kerst tijdens een uitzending :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGL-fUi0yeGBFD3VuMXY2GN3OzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9cIoJLrVKIjlrzVACeZLmbPZ.png?f=user_large
[/membersonly]

Zodra ik Grace gevonden heb, zal ik #Dadia joinen.

[ Voor 24% gewijzigd door streamnl op 24-12-2020 16:10 ]

Meer dan ik dacht...

• rwbk
Slickk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:01:
[...]

Waarschijnlijk heb je al een speedtest gedaan, maar je kunt hier een speedtest doen vanuit Google zelf die gericht is op Stadia performance. Misschien komt daar wat anders uit dan je internetaanbieder belooft.

Het kan ook zijn dat als je 's avonds speelt, je 'last' hebt van anderen in het appartementsgebouw. Veel mensen streamen van alles in deze dagen, dus als je bijvoorbeeld overdag geen last hebt maar 's avonds wel, dan kan het daar door komen. Soms hoor ik dat ook wel eens van straten waar veel mensen wonen, dat de kabel die daar ligt niet meer aan kan dan wat in deze tijd ervan gevraagd wordt.
Zal er eens naar kijken. Iedereen heeft wel zijn eigen internet provider. Het is niet dat wij allemaal op dezelfde provider zitten.

• 12345j
shineonu schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:57:

Ik heb Telfort (KPN) 50Mbit en ik heb dit probleem alleen wanneer een nieuwe aflevering start op Netflix. Ik ga eens kijken of een download limiet op de TV helpt.

QoS zou ik niet aan beginnen. Dat doet doorgaans weinig goeds voor Stadia.

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
pipo01 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:00:
Even een vraagje over de combi multiplayer en family sharing: ik begrijp dat elke speler het spel moet aanschaffen om samen te kunnen spelen. Echter als je samen al in een family share zit, dan kan alleen de hoofd van de family share het spel aanschaffen. Dan kan iedereen het ook spelen, maar niet tegelijkertijd. Hoe kan je dan ervoor zorgen dat je alsnog tweemaal het spel aanschaft en samen in de family share zit? Reden van deze vraag is dat mijn broer en ik the division 2 samen willen spelen en we samen in een family share zitten.

Daarnaast zie ik een aantal tweakers die hun CP icm PE annuleren. Zelf ben ik nog op zoek naar een controller en CCU setje (aka de PE), dus mocht je het kwijt willen voor de €60 (cyberpunk heb je dan gratis), stuur me een PM!
Ik heb online zitten rondneuzen en een mogelijke optie die ik zie is dat ik eerst mijn broer uit mijn family share moet verwijderen, hij en ik vervolgens apart van elkaar het spel koop en dat ik hem daarna weer toevoeg aan mijn family share zodat we samen multiplayer kunnen spelen en in de family share zitten. Is dit de enige optie of weet iemand een makkelijkere route?

[ Voor 17% gewijzigd door pipo01 op 24-12-2020 23:06 ]

• rwbk
[...]

[Afbeelding]
Stond al aan. Heb 50hz mode ofzoiets ook aangezet. Maar maakt geen verschil kan nog steeds niet naar 4k

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:42
pipo01 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:04:
[...]

Ik heb online zitten rondneuzen en een mogelijke optie die ik zie is dat ik eerst mijn broer uit mijn family share moet verwijderen, hij en ik vervolgens apart van elkaar het spel koop en dat ik hem daarna weer toevoeg aan mijn family share zodat we samen multiplayer kunnen spelen en in de family share zitten. Is dit de enige optie of weet iemand een makkelijkere route?
Je kan gewoon met het account in de winkel het spel aanschaffen, onder spelen staat dan de prijs. Bij betaalmethode kies je dan niet voor gezinsmethode maar bijvoorbeeld een creditcard die aan dat Google account zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fROYdl1UGEQRPj6CMa6rryB5ZoQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vp1R0vME0PvY7h2hnc1mVkhH.png?f=fotoalbum_large

• rwbk
Slickk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1KQTjDk1Z3ZpauF0cuYY2Bli9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tQ2Zic6G0C95hmMfwUTfwFn3.png?f=fotoalbum_large

Dit geeft hij op de pc aan via de kabel.

Maar net even gespeeld krijg echt niet de 4k optie
En ik heb PRO.

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-01 11:17
rwbk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:38:
[...]

[Afbeelding]

Dit geeft hij op de pc aan via de kabel.

Maar net even gespeeld krijg echt niet de 4k optie
En ik heb PRO.
Speel je op de pc? Check dan even in je browser of die hardwarematig VP9 decoding ondersteund. {browsernaam}://gpu (vervang browsernaar door bv chrome/edge/brave/enz.

Speel je via een Crhomecast, kijk dan even wat de speed is van je chromecast (even een appje downloaden uit de playstore, die een speedtest kan doen op je chromecast)

• rwbk
FidOo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:23:
[...]

Speel je op de pc? Check dan even in je browser of die hardwarematig VP9 decoding ondersteund. {browsernaam}://gpu (vervang browsernaar door bv chrome/edge/brave/enz.

Speel je via een Crhomecast, kijk dan even wat de speed is van je chromecast (even een appje downloaden uit de playstore, die een speedtest kan doen op je chromecast)
Ik speel via de chromecast.
Okay dan ga ik even kijken voor een speedtest voor de chromecast.
Speedcast een goeie app om dat mee te checken?
Maar die zou toch niet moeten afwijken van de speedtest op de pc? Ook met kabel?

[ Voor 10% gewijzigd door rwbk op 25-12-2020 10:03 ]

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-01 11:17
Ik heb Internet SpeedCast thuis gebruikt. En elke apparaat geeft net wat andere waarden aan. Ik heb blijkbaar een brakke router thuis staan. Zodra er 2 apparaten gebruik maken van de router bekabeld (niet getest met wat anders dan de pc en de chromecast), dan gaat de bekabelde snelheid omlaag. Om die reden gebruik ik thuis de 5ghz voor de Chromecast, die is wel stabiel/goed.

#RaarMaarWaar

• rwbk
FidOo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:16:
Ik heb Internet SpeedCast thuis gebruikt. En elke apparaat geeft net wat andere waarden aan. Ik heb blijkbaar een brakke router thuis staan. Zodra er 2 apparaten gebruik maken van de router bekabeld (niet getest met wat anders dan de pc en de chromecast), dan gaat de bekabelde snelheid omlaag. Om die reden gebruik ik thuis de 5ghz voor de Chromecast, die is wel stabiel/goed.

#RaarMaarWaar
Ah okay ik switch momenteel elke keer de internet kabel. Trek hem eruit bij de pc en sluit hem aan op de chromecast.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
rwbk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ah okay ik switch momenteel elke keer de internet kabel. Trek hem eruit bij de pc en sluit hem aan op de chromecast.
In dat geval kun je net zo goed een eenvoudige switch er tussen zetten. Kost niet veel en ben je af van het gedoe.

Edit: ik heb thuis een aantal van deze switches:
https://www.bol.com/nl/p/...0A.1_45.46.ProductPageUrl. Waaronder in de tv kast zodat alles met draad is verbonden.

[ Voor 25% gewijzigd door madcon op 25-12-2020 12:32 ]

Stadia / PSN : whenheco

• rwbk
madcon schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:29:
[...]

In dat geval kun je net zo goed een eenvoudige switch er tussen zetten. Kost niet veel en ben je af van het gedoe.

Edit: ik heb thuis een aantal van deze switches:
https://www.bol.com/nl/p/...0A.1_45.46.ProductPageUrl. Waaronder in de tv kast zodat alles met draad is verbonden.
Die moet ik even nog op gaan halen die heb ik niet meer thuis staan maar elders. Vergeet hem constant mee te nemen ;P.

Heb exact dezelfde switch.

• JDFS
  • Niet online
@madcon en @rwbk haha, die staat hier ook om de CCU, Pi-Hole en XPEnology van bedraad internet te voorzien. Nog getwijfeld om ook de LG C7 bedraad te laten connecten, maar de bedrade verbinding gaat 'maar' tot max. 100 Mbps, terwijl ik 200/200 heb. Via 5GHz haalt die dat wel bijna in mijn kleine appartement.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
rwbk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:40:
[...]

Die moet ik even nog op gaan halen die heb ik niet meer thuis staan maar elders. Vergeet hem constant mee te nemen ;P.

Heb exact dezelfde switch.
Ik zelf gebruik deze switch van Netgear https://www.bol.com/nl/p/...739461/?s2a=#productTitle

Wel Met de E achter het type nummer voor de TV HD ontvanger KPN Glasvezel en achter de modem zitten vier switch verdeelt over 2 vaste netwerk kabels 1 kabel richting tv daarachter 1 switch 2e kabel loopt naar de meterkast vanuit de modem daarachter een switch en vanuit de switch de kabel naar de eerste verdieping weer een switch er achter en weer verder een kabel naar de zolder en als eindpunt een switch.
En dit alles werk super overal zelfde snelheid zonder geklooi met wifi en neem je wifi in een bepaalde ruimte sluit je gewoon een router of ander externe apparatuur weer aan op de switch.
rwbk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:49:
[...]

Als je bij KPN zit, kun je gratis een Netgear Prosafe GS105 krijgen. Unmanged switch, dus gewoon aansluiten en gaan. Kost normaal een euro of 25 a 30, maar als je het bij KPN een beetje slim speelt (te weinig aansluitingen blablabla) sturen ze er gratis eentje toe. Heb er daar 2 van in huis staan en een vergelijkbare met 8 aansluitingen in de meterkast waarvan de helft PoE heeft om 2 Ubiquiti AP's van stroom te voorzien.

• rwbk
KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:55:
[...]

Als je bij KPN zit, kun je gratis een Netgear Prosafe GS105 krijgen. Unmanged switch, dus gewoon aansluiten en gaan. Kost normaal een euro of 25 a 30, maar als je het bij KPN een beetje slim speelt (te weinig aansluitingen blablabla) sturen ze er gratis eentje toe. Heb er daar 2 van in huis staan en een vergelijkbare met 8 aansluitingen in de meterkast waarvan de helft PoE heeft om 2 Ubiquiti AP's van stroom te voorzien.
Ik ben bij kpn weg gegaan omdat ze fouten bleven maken en afspraken niet na kwamen. Vanaf januari zit ik bij 't mobile. En toen ik over ging stappen kon ineens alles. Maar was er een beetje klaar. Mee

On topic weer

TD2 speelt erg lekker. Ook voor af en toe een missie is het ideaal.
rwbk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:00:
[...]

Ik ben bij kpn weg gegaan omdat ze fouten bleven maken en afspraken niet na kwamen. Vanaf januari zit ik bij 't mobile. En toen ik over ging stappen kon ineens alles. Maar was er een beetje klaar. Mee

On topic weer

TD2 speelt erg lekker. Ook voor af en toe een missie is het ideaal.
Heel herkenbaar wat KPN betreft, ook met weggaan pas oplossingen aangeboden gekregen.

OT: wie heeft er ook Reign gespeeld? Dat is 3 euro zo goed besteed! Gaat ook prima op telefoon zonder controller (maar 2 knoppen nodig).

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:55:
[...]

Als je bij KPN zit, kun je gratis een Netgear Prosafe GS105, maar alleen geschikt voor het netwerk.

Wil je de HD iptv ontvangenger er op aansluiten heb je de Netgear Prosafe GS105E switch nodig.

Dat zijn 2 verschillende uitvoeringen.
J.E. Weinor schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:00:
[...]

Als je bij KPN zit, kun je gratis een Netgear Prosafe GS105, maar alleen geschikt voor het netwerk.

Wil je de HD iptv ontvangenger er op aansluiten heb je de Netgear Prosafe GS105E switch nodig.

Dat zijn 2 verschillende uitvoeringen.
Het enige verschil tussen een GS105 en GS105E is dat de tweede managed is. Wat in het kort wil zeggen dat je een en ander kan instellen. Voor ICT'er en iemand die net wat handiger is met netwerken kan dan een toegevoegde waarde hebben. Voor een thuisnetwerk van een gemiddelde gebruiker is het niet nodig en is een GS105 ook prima. Gewoon plug&play het aantal aansluitingen uitbreiden.

Ik ken dan ook geen settopbox waarvoor een managed switch noodzakelijk zou zijn. De 105GS bij KPN is niet branded en werkt dus gewoon op elk netwerk van elke provider. Ik heb zowel mijn 4k settopbox in de woonkamer als die op zolder via een 105GS aangesloten.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 12:28
Premier Edition nu voor €79,99 in de Google store nu. Voor als je de Cyberpunk actie mis bent gelopen, blijkbaar waren ze nog niet helemaal door de voorraad heen.

https://store.google.com/nl/product/stadia

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:06:
Premier Edition nu voor €79,99 in de Google store nu. Voor als je de Cyberpunk actie mis bent gelopen, blijkbaar waren ze nog niet helemaal door de voorraad heen.

https://store.google.com/nl/product/stadia
Dat is al sinds 23 december en duurt tot 10 januari

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:35:
[...]

Het enige verschil tussen een GS105 en GS105E is dat de tweede managed is. Wat in het kort wil zeggen dat je een en ander kan instellen. Voor ICT'er en iemand die net wat handiger is met netwerken kan dan een toegevoegde waarde hebben. Voor een thuisnetwerk van een gemiddelde gebruiker is het niet nodig en is een GS105 ook prima. Gewoon plug&play het aantal aansluitingen uitbreiden.

Ik ken dan ook geen settopbox waarvoor een managed switch noodzakelijk zou zijn. De 105GS bij KPN is niet branded en werkt dus gewoon op elk netwerk van elke provider. Ik heb zowel mijn 4k settopbox in de woonkamer als die op zolder via een 105GS aangesloten.
Heeft volgens mij meer te maken met IGMP snooping wat de GS105 volgens mij niet heeft. Al heeft het hier ook altijd gewerkt zonder...

• 12345j
Domme vraag: maakt het iets uit of ik een spel 'netjes' afsluit via het menu in het spel zelf, of dat ik direct 'stadia afsluit'? Blijft het spel niet doorlopen in het 2e geval?

• barrymossel
12345j schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:42:
Domme vraag: maakt het iets uit of ik een spel 'netjes' afsluit via het menu in het spel zelf, of dat ik direct 'stadia afsluit'? Blijft het spel niet doorlopen in het 2e geval?
Domme vragen bestaan niet, domme mensen wél. ;)

Maar het maakt inderdaad niks uit.

• streamnl
  • Niet online
En bij Division 2, hoe sluit je dat af?

Ik zie nergens “save” of iets dergelijks staan.

Ik neem aan dat je een missie (offline) moet afmaken tot aan het einde?

PS, ik heb onze mevrouw gevonden en heb een uitnodiging verstuurd naar Dadia.

Meer dan ik dacht...

• 418O2
  • Nu online
streamnl schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:39:
En bij Division 2, hoe sluit dat af?

Dus ik neem aan dat je een missie (offline) moet afmaken tot aan het einde?

Division 2 kan je niet saven. Doet hij zelf
streamnl schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:39:
En bij Division 2, hoe sluit dat af?

Dus ik neem aan dat je een missie (offline) moet afmaken tot aan het einde?

Inderdaad missie afronden. Anders moet je opnieuw beginnen. 😔
barrymossel schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:52:
[...]

Heeft volgens mij meer te maken met IGMP snooping wat de GS105 volgens mij niet heeft. Al heeft het hier ook altijd gewerkt zonder...
Goed punt. Niet aangedacht, maar ook nooit nodig gehad. Uiteindelijk is die GS105E nauwelijks duurder dan de GS105 zonder E. Maar wanneer je hem gratis van KPN kan ontvangen, kun je hem net zo eenvoudig retourneren of doorverkopen als het toch niet goed werkt.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb bij The Division 2 soms dat wanneer ik het menu oproep mijn gun een paar salvo's afvuurt. Hebben meer mensen hier last van die de Stadia controller gebruiken of ben ik de enige met die rariteiten.
Want bij Cyberpunk blijft soms de trigger 'hangen' bij automatische wapens.

2 verschillende problemen met verschillende knoppen, maar is het nu de verbinding met de controller die hier voor zorgt, de controller zelf of gewoon toevallig 2 bugs bij deze 2 spellen?

• barrymossel
Rivandu schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:13:
Ik heb bij The Division 2 soms dat wanneer ik het menu oproep mijn gun een paar salvo's afvuurt. Hebben meer mensen hier last van die de Stadia controller gebruiken of ben ik de enige met die rariteiten.
Want bij Cyberpunk blijft soms de trigger 'hangen' bij automatische wapens.

2 verschillende problemen met verschillende knoppen, maar is het nu de verbinding met de controller die hier voor zorgt, de controller zelf of gewoon toevallig 2 bugs bij deze 2 spellen?
Cyberpunk is een bug. Slechtwerkende trigger komen overigens wel voor (zijn verkeerd in elkaar gezet schijnbaar), zelf ook last van gehad, maar dat bij Cyberpunk heb ik het met al mijn controllers.
Je issue met The Division 2 weet ik niet. Maar dat wordt hier veel gespeeld, dus als het een bug is, zul je dat snel genoeg horen...

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIVN4_QQwi60sKLspKPbiKLsHVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2jhfueVzF4yQtrkR4cU0C0q9.png?f=fotoalbum_large

Fantastisch hoe Cybeprunk op de actualiteit inspeelt..... ;)

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
Ik dacht even dat je “Brain Wash” bedoelde 😂

Study everything, You'll find something you can use

• rwbk
Nare bug momenteel in TD2. Het moment dat ik ergens naar binnen ga gaan de frames van 60 fps naar 1 fps. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen. Want het moment dat ik naar buiten loop is alles weer soepel.

https://stadia.google.com...c1-4818-8961-47aa96947ba7

Dit zeg maar.

[ Voor 17% gewijzigd door rwbk op 26-12-2020 21:23 ]

• BarôZZa
Geen idee hoeveel Rage 2 momenteel kost in de store, aangezien ik hem eerder heb aangeschaft (destijds voor een paar euro omdat ik een tientje korting kreeg bij drie maanden gratis Pro), maar het is wel een hele lekkere game. Zeker met de controller.

Geen idee waarom de reviews zo matig zijn. Het schieten is gewoon iD Software niveau, dus a la Doom, alleen dan in een open world met voertuigen en een andere vibe. Geloof dat er rond de release veel bugs waren, maar op Stadia geen last van. Ook 60fps, base PS4/Xbox One draaiden op 30fps.

Wat betreft Stadia in het algemeen: op Youtube was één van de kritiekpunten vaak de latency, maar dat waren voornamelijk Amerikanen. Zou het kunnen dat dat hier een veel minder groot issue is aangezien we Google datacenters in Nederland hebben? Want in Doom External en dergelijke maak ik kills die toch aardig onmogelijk zouden moeten zijn als er een vertraging in zat (jumpend en draaiend tegelijk en dan iets uit de reactief neerknallen). Kan me voorstellen dat voor de meeste mensen ter wereld de afstanden tot de datacenter veel groter zijn.

Zou wel tof zijn als Tweakers of iemand anders dat zou testen. Hoeveel vertraging er zit bij een button press ten opzichte van consoles.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03
rwbk schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:36:
Nare bug momenteel in TD2. Het moment dat ik ergens naar binnen ga gaan de frames van 60 fps naar 1 fps. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen. Want het moment dat ik naar buiten loop is alles weer soepel.

https://stadia.google.com...c1-4818-8961-47aa96947ba7

Dit zeg maar.
Wow supervaag maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, is dit altijd op één specifieke locatie? Kan ook niet aan je eigen systeem liggen lijkt mij gezien het feit je eigenlijk gewoon naar een video stream zit te kijken. :?

MTB Trail Traffic

• rwbk
-LA- schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:46:
[...]

Wow supervaag maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, is dit altijd op één specifieke locatie? Kan ook niet aan je eigen systeem liggen lijkt mij gezien het feit je eigenlijk gewoon naar een video stream zit te kijken. :?
Het is ook echt alleen binnen. Paar keer opnieuw opstarten verhielp het.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
BarôZZa schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:17:

Wat betreft Stadia in het algemeen: op Youtube was één van de kritiekpunten vaak de latency, maar dat waren voornamelijk Amerikanen. Zou het kunnen dat dat hier een veel minder groot issue is aangezien we Google datacenters in Nederland hebben? Want in Doom External en dergelijke maak ik kills die toch aardig onmogelijk zouden moeten zijn als er een vertraging in zat (jumpend en draaiend tegelijk en dan iets uit de reactief neerknallen). Kan me voorstellen dat voor de meeste mensen ter wereld de afstanden tot de datacenter veel groter zijn.

Zou wel tof zijn als Tweakers of iemand anders dat zou testen. Hoeveel vertraging er zit bij een button press ten opzichte van consoles.
Ik zou ook graag een herziene review of 'Stadia na 1 jaar' review zien van Tweakers. @Tweakjur zou dit niet een keer mogelijk zijn? Grote game releases zitten er de komende tijd geloof ik niet echt aan te komen en de nieuwe consoles zijn ook al uit dus hoeven ook niet opnieuw gereviewd te worden ;)

• BarôZZa
Herax10NL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:06:
[...]

Ik zou ook graag een herziene review of 'Stadia na 1 jaar' review zien van Tweakers. @Tweakjur zou dit niet een keer mogelijk zijn? Grote game releases zitten er de komende tijd geloof ik niet echt aan te komen en de nieuwe consoles zijn ook al uit dus hoeven ook niet opnieuw gereviewd te worden ;)
Dunno, ik weet niet of zo'n generieke review de moeite waard is.

Volgens mij heb je meer aan de meningen van mensen die een platform actief gebruiken dan wanneer mensen het even een ochtend aanslingeren. Dan krijg je de meest simpele conclusies (beeld is minder scherp dan PC/PS5 en er is meer latency). Zelf merk ik dat ik sommige games liever op Stadia speel, andere op de Switch/PS4/Oculus Quest. Ligt er maar net aan wat voor game.

Reviews neigen te snel naar: is X beter dan Y? Terwijl ze elkaar vaak juist aanvullen. Ik had nooit Cyberpunk op een ander platform gespeeld, alleen al vanwege de grootte en de patches. Te vermoeiend.

[ Voor 10% gewijzigd door BarôZZa op 26-12-2020 23:42 ]

Herax10NL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:06:
[...]

Steun gerust mijn vraag aan de redactie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2038904
Ben ook erg benieuwd waar Stadia nu precies staat en hoe de experts kijken naar de komende jaren.

• BarôZZa
Ht87 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:52:
[...]

Ben ook erg benieuwd waar Stadia nu precies staat en hoe de experts kijken naar de komende jaren.
Dat is niet zo lastig

Waar het staat:
- Goede streaming techniek
- Lage instapdrempel, gratis account en te proberen
- Beeldkwaliteit goed op de Chromecast Ultra, minder in Chrome
- Games aanbod nog beperkt, veel titels ontbreken
- Geen grote downloads patches etc.

Toekomst:
- Hardware upgrades aan stadiakant(ray tracing? Als je voor weinig geld raytracing hebt, dan wordt het helemaal een strakke deal), nu is het tussen PS4 Pro en PS5 qua kwaliteit
- 5G zal een game changer zijn. Heeft de potentie om vaste internetconnecties te vervangen, de vraag is of we snel van de data/snelheidslimieten af zijn voor een betaalbare prijs
- Stadia exclusives die gebruik maken van de serverside mogelijkheden (denk aan online multiplayer met destructable omgevingen etc, nu praktisch onmogelijk om te syncen met de spelers).
- Naadloze integratie met Youtube. Dat kan het Twitch heel lastig maken. Denk aan met een button live streamen en viewers die meteen kunnen aanhaken of verder spelen als ze een video terugkijken.

Ik verwacht dat ze het komende jaar meer van die Stadia Premium stunts zullen doen. Dus 60 euro voor een game, controller, CCU en een paar maanden Pro. Ik denk dat de attach rate aardig hoog zal zijn na de Cyberpunk deal.

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
BarôZZa schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:17:

Geen idee waarom de reviews zo matig zijn. Het schieten is gewoon iD Software niveau, dus a la Doom, alleen dan in een open world met voertuigen en een andere vibe. Geloof dat er rond de release veel bugs waren, maar op Stadia geen last van. Ook 60fps, base PS4/Xbox One draaiden op 30fps.
Ik heb zowel Cyberpunk als Doom. Ik vind dit eerlijk gezegd een bizarre constatering. De engine van Cyberpunk komt in mijn beleving niet in de buurt van de ervaring die ik heb met het schietgedeelte van Doom. Hoeft ook niet want zijn totaal andere games. Maar op zich mooi dat jij het zo ervaart _/-\o_

• rwbk
Heb mij gisteravond even aangemeld voor de dadia clan

• BarôZZa
kbuntu schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb zowel Cyberpunk als Doom. Ik vind dit eerlijk gezegd een bizarre constatering. De engine van Cyberpunk komt in mijn beleving niet in de buurt van de ervaring die ik heb met het schietgedeelte van Doom. Hoeft ook niet want zijn totaal andere games. Maar op zich mooi dat jij het zo ervaart _/-\o_
Ik had het over Rage 2. Van Id Software. Dat is een aanradertje als je Doom tof vindt.
Ht87 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:52:
[...]

Je kan je afvragen in hoeverre de experts daadwerkelijk experts zijn als ze zo weinig interesse in het platform tonen. Daarmee wil ik niet de Tweakers-redactie of die van elke andere tech-site afzeiken. Maar feit is dat je een expert bent wanneer je je ergens in verdiept. En ik geloof dat wij ons hier als forumleden meer in Stadia hebben verdiept en daarom meer expertise hebben dan een hoop redacties.

Nauwkeurige metingen van fps, latency etc. ontbreken dan mogelijk, maar die lijken ook per gebruiker, per device, per locatie, per tijdstip en per game te verschillen, dus je kan je afvragen hoe betrouwbaar zo'n test zou zijn als Tweakers er eentje doet.

Uiteindelijk leiden al die factoren tot een bepaalde ervaring/beleving en die is volgens mij heel solide.

Dan is er nog de mogelijkheid om toegevoegde opties in een artikel te bespreken, maar dat zijn er niet voldoende om een heel artikel te weiden.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: ik betwijfel of een artikel van de redactie iets toevoegt aan wat wij als "Dadia's/Stadians" steeds beleven. Is het wellicht een idee om een aantal ervaringen te bundelen tot een enkel artikel en dat aan te bieden aan de redactie? Op eigen initiatief zegt dat misschien ook wat over onze community. Zoiets krijgen ze op andere platformen niet voor elkaar. 8)

Mocht er animo zijn, dan wil ik best wel wat ervaringen verzamelen, redigeren en bundelen tot een enkel artikel. Vanuit een verleden als redacteur op Insidegamer en hoofd- en eindredacteur op Gameliner heb ik daar wel wat ervaring mee, maar als iemand wil helpen is dat ook prima.

Misschien even over het idee sparren tijdens een potje TD2? :*)

• 12345j
Maar wat is er nu werkelijk veranderd ten opzichte van een jaar geleden?

De kwaliteit is identiek gebleven. Zowel de grafische kwaliteit als het streamen overall.

Er zijn features en games bij gekomen die grotendeels al aangekondigd waren, maar verder is Stadia voor mij nog gewoon het Stadia van een jaar geleden.

Ik zal de review van toen nog eens bekijken...

Edit: kan geen review vinden? Wel een preview maar dat artikel is vooral speculatie over input Latency (half artikel gaat daar over, terwijl we inmiddels allemaal weten dat lantecy geen onderwerp is voor 99% van de mensen wanneer je fatsoenlijk internet hebt).

[ Voor 26% gewijzigd door 12345j op 27-12-2020 10:50 ]

• barrymossel
12345j schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:44:
Edit: kan geen review vinden? Wel een preview maar dat artikel is vooral speculatie over input Latency (half artikel gaat daar over, terwijl we inmiddels allemaal weten dat lantecy geen onderwerp is voor 99% van de mensen wanneer je fatsoenlijk internet hebt).
Dat is denk ik ook wat er met name bedoeld wordt. Veel tech/game sites (waaronder Tweakers) waren sceptisch over het platform. Naïef lijkt achteraf. Nu voor veel mensen (na een jaar) blijkt dat het een fantastisch platform is, dat waarschijnlijk steeds beter wordt (maar wel afhankelijk is van je internetverbinding en interne netwerk), zouden sites als Tweakers eens wat meer positieve aandacht kunnen besteden aan Stadia. Het lijkt nu of ze niet durven toe te geven dat ze met hun kritiek vooraf fout zaten... Komt zelfs een beetje kinderachtig over.
Pagina: 1 ... 87 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord