• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
12345j schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:44:

Edit: kan geen review vinden? Wel een preview maar dat artikel is vooral speculatie over input Latency (half artikel gaat daar over, terwijl we inmiddels allemaal weten dat lantecy geen onderwerp is voor 99% van de mensen wanneer je fatsoenlijk internet hebt).
Denk je dat 99 procent van de mensen fatsoenlijk (voor Stadia) internet heeft in Nederland (en België)?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 08:41
12345j schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:44:
Maar wat is er nu werkelijk veranderd ten opzichte van een jaar geleden?

De kwaliteit is identiek gebleven. Zowel de grafische kwaliteit als het streamen overall.

Er zijn features en games bij gekomen die grotendeels al aangekondigd waren, maar verder is Stadia voor mij nog gewoon het Stadia van een jaar geleden.

Ik zal de review van toen nog eens bekijken...

Edit: kan geen review vinden? Wel een preview maar dat artikel is vooral speculatie over input Latency (half artikel gaat daar over, terwijl we inmiddels allemaal weten dat lantecy geen onderwerp is voor 99% van de mensen wanneer je fatsoenlijk internet hebt).
Hier is trouwens de review: reviews: Google Stadia - Makkelijk, maar duur en niet af

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zo. En ook mijn laatste PlayStation spel is verkocht.

Sinds de Atari heb ik eigenlijk altijd een console gehad. Nu sinds 2 dagen niet meer.

In praktijk maakt het geen drol uit maar het is toch een raar gevoel dat ik geen console meer in mijn bezit heb.

Meer dan ik dacht...

Marzman schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:21:
[...]

Denk je dat 99 procent van de mensen fatsoenlijk (voor Stadia) internet heeft in Nederland (en België)?
Ik denk dat dit bij de gaming community wel het geval is. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar zelfs bij 20mbit kun je Stadia al goed gebruiken, weliswaar op lagere resolutie.

• barrymossel
[...]

Nou ja, 98% in 2017 in NL:
De Commissie liet onderzoeken hoeveel Europese huishoudens toegang hebben tot een snelle internetverbinding van 100 Mbps of meer. In Europa ligt dat percentage gemiddeld op bijna 51 procent. Ons land kent volgens de Commissie een dekkingspercentage van 98 procent. Nederland staat daarmee in de Europese top 3, na Malta en Zwitserland.
Bron: https://www.emerce.nl/nie...er-glasvezel-buitengebied

Of ze dat dan ook afnemen is een tweede. Maar ik denk dat je niet binnen de game doelgroep valt wanneer je geen fatsoenlijke verbinding afneemt van 50Mbps of meer...

---edit---
Streven is 100% in 2023 en de huidige kaart geeft 97% aan: https://www.arcgis.com/ap...62339439fa281487c300b5226

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 27-12-2020 13:12 ]

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
Ik ben behoorlijk tevreden, zelfs over 5ghz wifi kan ik doom spelen en het beeld is super. Heerlijk om te kunnen switchen tussen ipad, tv of computer. Onlangs Darksiders samen met een vriend gestart!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-01 06:59
Wow kwam een random enemy tegen. Van lvl 8 met kerst muts op krijg ik een the sleigher sub machine gun. 8923 damage. Ben zelf lvl 10.

Hij is lvl 30 het wapen
In TD2 overigens

[ Voor 15% gewijzigd door rwbk op 27-12-2020 13:37 ]

• barrymossel
rwbk schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:36:
Wow kwam een random enemy tegen. Van lvl 8 met kerst muts op krijg ik een the sleigher sub machine gun. 8923 damage. Ben zelf lvl 10.

Hij is lvl 30 het wapen
In TD2 overigens
YouTube: THE DIVISION 2 - HOW TO GET THE SLEIGHER SNOWBALL GUN

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:19
rwbk schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:36:

Hij is lvl 30 het wapen
In TD2 overigens
Ik heb ook ergens een lvl 30 gun opgepikt, kan ik helaas niet selecteren, weet jij hoe dat zit? Ben zelf level 11 ofzo

Edit: typo

• rwbk
Schmitzel schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:09:
[...]

Ik heb ook ergens een lvl 30 gun opgepikt, kan ik helaas niet selecteren, weet jij hoe dat zit? Ben zelf level 11 ofzo

Edit: typo
gok dat het wachten is om hem te gebruiken tot dat wij level 30 zijn.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
rwbk schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb de warlords expansion van TD gekocht. Daar zit een lvl 30 booster bij. Ik heb die geactiveerd, maar helaas kun je dan geen oude missies meer doen (wordt je ook voor gewaarschuwd). De vijanden zijn dan gelijk een stuk pittiger. Dus overweeg om een nieuwe agent aan te maken en opnieuw te beginnen. Werd nu echt bestookt door flammenwerpers ofzo.

Stadia / PSN : whenheco

• rwbk
madcon schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb de warlords expansion van TD gekocht. Daar zit een lvl 30 booster bij. Ik heb die geactiveerd, maar helaas kun je dan geen oude missies meer doen (wordt je ook voor gewaarschuwd). De vijanden zijn dan gelijk een stuk pittiger. Dus overweeg om een nieuwe agent aan te maken en opnieuw te beginnen. Werd nu echt bestookt door flammenwerpers ofzo.
Allright, Ik speel eerst even de base game en misschien dat ik ooit de warlords expansion ga halen. Ben nu lvl 13.

• DutchHammer
  • Laatst online: 16-01 14:10

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hmm heb wat problemen met mijn controller, ik had al gemerkt dat de L2/R2 buttons heel gevoelig waren. Vond ik niet erg, maar nu blijft R2 regelmatig "hangen".. Morgen maar is contract opnemen met Google.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Wil ook die expansion aanschaffen en ben lvl25. Je kan er dus voor kiezen om die booster niet te gebruiken en de main- en sidemissies uitspelen?

Steam/Epic: Deurstopper

• madcon
Deurstopper schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:50:
[...]

Wil ook die expansion aanschaffen en ben lvl25. Je kan er dus voor kiezen om die booster niet te gebruiken en de main- en sidemissies uitspelen?
Ja, hij wordt niet standaard geactiveerd. Je moet hem echt zelf opzoeken en starten. Hij is 1 malig te gebruiken op een agent. Je kunt de expension dus nu met korting kopen en later starten met de nieuwe missies.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
[...]

Ja haha, ik bedoel uiteraard dat van diegenen die fatsoenlijk internet hebben, 99% geen problemen ervaren met de latency.

Dat getal is inderdaad uit de lucht gegrepen, maar gebaseerd op een jaar lang de Stadia Reddit nauwlettend in de gaten te houden durf ik wel te stellen dat latency gewoon geen gespreksonderwerp is mits je een fatsoenlijke verbinding hebt.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Oh wauw, net even de review van Tweakers terug gelezen maar wel erg verbaasd over hoeveel punten erg achterhaald zijn.

''Google belooft dat gamers grofweg één gratis game per maand kunnen spelen en wil op termijn een selectie aan gratis games aanbieden voor Pro-gebruikers' haha, 1 per maand.

Maar vooral het stuk waarin ze aangeven dat gamen via Wifi geen prettige ervaring is. Ik weet niet hoeveel netwerken ze geprobeerd hebben, en met welke kwaliteit. En ja, wifi kan was hiccups geven, maar dit is gewoonweg misleidend, ik heb Stadia bv 10 dagen lang probleemloos op de Wifi van een ziekenhuis gebruikt vlak na de release.

Ok, ik ben het met jullie eens dat een nieuwe review op zijn plaats is, de huidige lijkt meer een preview vol met speculaties.

• Marzman
  • Niet online
Ja, op 5 Ghz wifi kan het gewoon goed werken en zelfs op 2.4 Ghz is het niet onmogelijk. Ik heb hier drie 2.4 Ghz adapters voor mijn laptop (een ingebouwde en twee usb) en twee daarvan zijn niet te doen, maar eentje gaat eigenlijk meestal wel goed.

Verder heb ik naar boven een wifibridge op 5 Ghz die gewoon probleemloos werkt voor Stadia. Dat moet ook wel, want die gebruik ik ook voor thuiswerken met verschillende vpn en voipapplicaties die niet tegen slechte verbindingen kunnen.

/▌

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:29

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hoi! Ik heb begin dit jaar van een collega een Buddy Pass gekregen voor 3 maanden Pro. Omdat ik tot recentelijk geen creditcard had, kon ik deze niet activeren. In oktober heb ik 'm eindelijk geactiveerd en ik was toch wel een beetje heel erg blown away. Ik ben verre van een pro gamer, heb praktisch altijd op consoles gespeeld, speel nauwelijks multiplayer (alleen potjes Mario Kart 8 Deluxe op de Switch tegen collega's, nu remote, maar voorheen op kantoor) en de laatste paar jaar ook geen lange games. Mijn idee van latency, graphics en spelervaring is dus anders dan gemiddeld denk ik. Maar dit, echt holy shit hoe mooi ziet het eruit en waar is de lag? Niet meer dan ik gewend ben op mijn consoles in ieder geval. Ik was erg skeptisch in hoe het zou werken, maar het valt mij 100% mee. Ik heb veel Superhot gespeeld en ook wat platformers. Inmiddels speel ik Superhot op mijn Oculus Quest 2, die ervaring is sowieso tig keer beter voor dat spel imo.

De 3 maanden gratis Pro lopen eind januari op hun eind, ik ga 'm niet verlengen omdat ik niet op 4K/HDR, surround speel. De Pro kortingen en 'gratis games' zijn tot nu toe niet in mijn straatje, dus daar mis ik ook niks aan. Ik had een tientje tegoed van Google gekregen (geen idee welke actie hier achter hangt, ik kreeg op 22 december een mail van Google die mij dat vertelde), dus heb de voor mij leukste game onder de 10 euro uitgezocht en kwam uit op Grid. Een heerlijke arcade racer die ik lekker op Easy heb staan voor een stukje simpel vermaak als ik ff niks te doen heb.

Ik speel verder met een bedrade Xbox 360 controller op een PC met een iGPU en een 1080P ultrawide. Deze PC is via ethernet verbonden met eerst een 100/30, later 200/200 glasvezel verbinding en dat werkt helemaal prima. Ik sla mijzelf voor mijn kop dat ik net de Cyberpunk actie met gratis Stadia Premiere Edition heb gemist. Niet dat ik de game heel erg mis (ik houd niet zoveel van rpg's, waar je dingen moet verzamelen en dan uiteindelijk net bij die ene baas er achter komt dat je toch iets hebt gemist en je weer helemaal terug moet, aargh!), maar voor die prijs een echte Stadia controller, als bonus een Chromecast en een game waarmee ik mij misschien in GTA 5 stijl kan vermaken (lekker kloten in een sandbox) was wel leuk geweest.

Het is dus sowieso nog de vraag of ik Stadia zal blijven gebruiken in de toekomst. Voor nu vermaak ik mij prima met Grid en misschien dat er nog een game of wat bijkomt voor een paar euro. Ik hoop van harte dat de game-ervaring op Stadia Base hetzelfde zal zijn als op Pro, behalve de 4K/HDR en surround sound die ik dus toch niet mis. Ik merk het 23/24 januari wel. Zo niet, zal het mij in ieder geval niks gekost hebben.

Edit: Ik probeerde mij trouwens aan te melden voor de Tweakers Userlist, maar deze accepteerde mijn Stadia username niet, Glaanie#8785. Deze heb ik rechtstreeks gekopieerd uit mijn Stadia profiel. Foutje in het formulier?

[ Voor 3% gewijzigd door Glaanie op 27-12-2020 22:56 ]

• madcon
Glaanie schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:55:
Edit: Ik probeerde mij trouwens aan te melden voor de Tweakers Userlist, maar deze accepteerde mijn Stadia username niet, Glaanie#8785. Deze heb ik rechtstreeks gekopieerd uit mijn Stadia profiel. Foutje in het formulier?
Het # teken werkt niet in het formulier. Er was al een andere Tweaker die hier last van had, maar blijkbaar is dit nog niet verholpen of niet mogelijk.

Leuk om te lezen dat Stadia jou bevalt. Ook voor niet hardcore gamers komen er af en toe leuke spellen bij die prima te doen zijn. Er loopt nu nog een tijdelijke actie voor korting op de chromecast ultra en stadia controller. Helaas zonder cyberpunk.

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 13:48
[...]

Zodra je de NY campaign hebt doorlopen (en level 40 dus hebt bereikt) kun je de oude missies gewoon weer doen. Alleen sommige badges zul je niet meer kunnen halen.

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 13:48
rwbk schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:01:
[...]

Level 30 is niet het einde van de basegame, daarna volgen er nog World Tiers waarbij de basegame wereld nog wat zal veranderen. Na World Tier 5 ben je ongeveer toe aan de NY uitbreiding, dus er is nog zat te doen in het originele spel!

• rwbk
wouterloedeman schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:23:
[...]

Level 30 is niet het einde van de basegame, daarna volgen er nog World Tiers waarbij de basegame wereld nog wat zal veranderen. Na World Tier 5 ben je ongeveer toe aan de NY uitbreiding, dus er is nog zat te doen in het originele spel!
ah top! Vanavond ga ik maar weer even spelen. Weer even wat lvlen.

• Deurstopper
  • Niet online
rwbk schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:07:
[...]

ah top! Vanavond ga ik maar weer even spelen. Weer even wat lvlen.
Mocht je nog iemand nodig hebben voor een co-op, let me know :)

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 08:08
Glaanie schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:55:
Hoi! Ik heb begin dit jaar van een collega een Buddy Pass gekregen voor 3 maanden Pro. Omdat ik tot recentelijk geen creditcard had, kon ik deze niet activeren. In oktober heb ik 'm eindelijk geactiveerd en ik was toch wel een beetje heel erg blown away. Ik ben verre van een pro gamer, heb praktisch altijd op consoles gespeeld, speel nauwelijks multiplayer (alleen potjes Mario Kart 8 Deluxe op de Switch tegen collega's, nu remote, maar voorheen op kantoor) en de laatste paar jaar ook geen lange games. Mijn idee van latency, graphics en spelervaring is dus anders dan gemiddeld denk ik. Maar dit, echt holy shit hoe mooi ziet het eruit en waar is de lag? Niet meer dan ik gewend ben op mijn consoles in ieder geval. Ik was erg skeptisch in hoe het zou werken, maar het valt mij 100% mee. Ik heb veel Superhot gespeeld en ook wat platformers. Inmiddels speel ik Superhot op mijn Oculus Quest 2, die ervaring is sowieso tig keer beter voor dat spel imo.

De 3 maanden gratis Pro lopen eind januari op hun eind, ik ga 'm niet verlengen omdat ik niet op 4K/HDR, surround speel. De Pro kortingen en 'gratis games' zijn tot nu toe niet in mijn straatje, dus daar mis ik ook niks aan. Ik had een tientje tegoed van Google gekregen (geen idee welke actie hier achter hangt, ik kreeg op 22 december een mail van Google die mij dat vertelde), dus heb de voor mij leukste game onder de 10 euro uitgezocht en kwam uit op Grid. Een heerlijke arcade racer die ik lekker op Easy heb staan voor een stukje simpel vermaak als ik ff niks te doen heb.

Ik speel verder met een bedrade Xbox 360 controller op een PC met een iGPU en een 1080P ultrawide. Deze PC is via ethernet verbonden met eerst een 100/30, later 200/200 glasvezel verbinding en dat werkt helemaal prima. Ik sla mijzelf voor mijn kop dat ik net de Cyberpunk actie met gratis Stadia Premiere Edition heb gemist. Niet dat ik de game heel erg mis (ik houd niet zoveel van rpg's, waar je dingen moet verzamelen en dan uiteindelijk net bij die ene baas er achter komt dat je toch iets hebt gemist en je weer helemaal terug moet, aargh!), maar voor die prijs een echte Stadia controller, als bonus een Chromecast en een game waarmee ik mij misschien in GTA 5 stijl kan vermaken (lekker kloten in een sandbox) was wel leuk geweest.

Het is dus sowieso nog de vraag of ik Stadia zal blijven gebruiken in de toekomst. Voor nu vermaak ik mij prima met Grid en misschien dat er nog een game of wat bijkomt voor een paar euro. Ik hoop van harte dat de game-ervaring op Stadia Base hetzelfde zal zijn als op Pro, behalve de 4K/HDR en surround sound die ik dus toch niet mis. Ik merk het 23/24 januari wel. Zo niet, zal het mij in ieder geval niks gekost hebben.

Zoals @madcon al aangeeft, werkt het hekje niet in het formulier, maar kun je je nummer gewoon achter je naam plakken als er meer spelers met dezelfde naam zijn.

Verder heb ik hier de afgelopen maanden meer nieuwe gebruikers van het platform voorbij zien komen die pre-Stadia niet of nauwelijks (nog) games speelden, het platform vervolgens uit nieuwsgierigheid hebben getest en direct overtuigd waren van de mogelijkheden. Om vervolgens aan te geven geen games aan te willen schaffen. Enkele maanden later blijken ze dan toch een Pro-abonnement te hebben genomen of te hebben laten doorlopen en stukje bij beetje ook links en rechts wat games te hebben aangeschaft. ;) #guilty

• streamnl
  • Niet online
Ik weet niet welke tweaker net online was, maar je kwam net op het moment dat ik “moet” lunchen samen met mijn vrouw.

Jammer, had graag een potje samen willen spelen.
Veel plezier nog

Meer dan ik dacht...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
streamnl schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:14:
Ik weet niet welke tweaker net online was, maar je kwam net op het moment dat ik “moet” lunchen samen met mijn vrouw.

Jammer, had graag een potje samen willen spelen.
Veel plezier nog
Ha ha ha, dat was ik.
Zomaar s een irritatie factor bij Stadia dat ik maar niet opgelost krijg:
Ik heb een Sonos Beam met 2 ones zodat ik een 5.0 surround systeem heb. De ccu verstuurt geen Dolby Digital naar mijn tv. Hierdoor zit ik vast aan stereo geluid, op zich prima geluid, maar ik betaal voor surround :)
Nu zit ik toevallig te kijken naar een nieuwe tv en dat is nu extra boeiend, want het schijnt dat er tv's zijn die zelf het signaal omzetten naar DD.
Zijn er medetweakers die via stadia surround werkend hebben op hun sonos systeem? Of die weten welke tv's dit ondersteunen? Of is er een andere oplossing?
Misschien zie ik iets over het hoofd...

[ Voor 14% gewijzigd door Ht87 op 28-12-2020 13:30 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01 13:04

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nu de Stadia Premiere editie binnen en de CC Ultra bekabeld aangesloten (niet echt nodig maar goed), moet wel zeggen dat dit een veel betere ervaring is dan streamen op je PC. Ik had veel minder het idee naar een Youtube stream te kijken en meer dat het spel native bij mij thuis draaide. Maar ik kan helaas niet overweg met controllers dus veel zal ik Stadia toch niet gebruiken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Ht87 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:29:
Zomaar s een irritatie factor bij Stadia dat ik maar niet opgelost krijg:
Ik heb een Sonos Beam met 2 ones zodat ik een 5.0 surround systeem heb. De ccu verstuurt geen Dolby Digital naar mijn tv. Hierdoor zit ik vast aan stereo geluid, op zich prima geluid, maar ik betaal voor surround :)
Nu zit ik toevallig te kijken naar een nieuwe tv en dat is nu extra boeiend, want het schijnt dat er tv's zijn die zelf het signaal omzetten naar DD.
Zijn er medetweakers die via stadia surround werkend hebben op hun sonos systeem? Of die weten welke tv's dit ondersteunen? Of is er een andere oplossing?
Misschien zie ik iets over het hoofd...
Als je in een spel op het verbinding icoontje drukt zie je dat 5.1 geluid wel beschikbaar is?
Volgens mij doet stadia geen dolby of dts. Als ik de ccu via mijn tv aansluit is bij mij 5.1 niet beschikbaar, terwijl ik het geluid heb doorlopen naar mijn receiver. Als ik de ccu direct op mijn receiver aansluit is volgens stadia 5.1 wel beschikbaar maar zie geen dolby of dts icoontje op mijn receiver verschijnen. Toch merk ik dat 5.1 dan wel werkt want als ik beweeg in spel hoor ik het geluid van speaker naar speaker gaan.
Heb volgens mij ergens gelezen dat Stadia geen licentie voor dolby of dts heeft.
Firehawk86 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:19:
[...]

Als je in een spel op het verbinding icoontje drukt zie je dat 5.1 geluid wel beschikbaar is?
Volgens mij doet stadia geen dolby of dts. Als ik de ccu via mijn tv aansluit is bij mij 5.1 niet beschikbaar, terwijl ik het geluid heb doorlopen naar mijn receiver. Als ik de ccu op direct op mijn receiver aansluit is volgens stadia 5.1 wel beschikbaar maar zie geen dolby of dts icoontje op mijn receiver verschijnen. Toch merk ik dat 5.1 dan wel werkt want als ik beweeg in spel hoor ik het geluid van speaker naar speaker gaan.
Heb volgens mij ergens gelezen dat Stadia geen licentie voor dolby of dts heeft.
Klopt, Sonos ondersteunt alleen Dolby digital, ik ben dus min of meer op zoek naar een workaround. Sommige tv's schijnen het audioformaat van de ccu om te zetten naar DD. Moet ik dat zoeken bij eARC ondersteunende tv's wellicht?

• streamnl
  • Niet online
Alsnog “hoi”. :+

Ik moet nog uitzoeken hoe je een bericht kan sturen want ik had geen koptelefoon op ofzo.

Dus was ik aan het klooien met die gebaren om “hoi” te zeggen. Maar dat zag je vast wel ;)

Meer dan ik dacht...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:38
@Ht87 Stadia gebruikt LPCM voor surround (net als de switch), dat kost teveel bandbreedte voor optisch of ARC, maar kan wel over eARC. Of er tv's zijn die dit kunnen omzetten naar AC3, zodat het wel kan, weet ik niet.

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ht87 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:26:
[...]

Klopt, Sonos ondersteunt alleen Dolby digital, ik ben dus min of meer op zoek naar een workaround. Sommige tv's schijnen het audioformaat van de ccu om te zetten naar DD. Moet ik dat zoeken bij eARC ondersteunende tv's wellicht?
Ik vraag me ook af hoe dit nou werkt. Ik heb de samsung soundbar Q90R en de LG OLED CX. Beide met eARC volgens mij.

De ene keer wel 5.1 en dan weer niet...

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:01
Net even een potje TD2 mogen aanhaken bij "mcreal" en "streamnl", was wel leuk! :o
Merkte alleen dat zodra degene met een hoog level weg was (weet niet meer precies wie dat was) dat de enemies wel een hoog level behouden, gevolg was dat we vrij vaak dood gingen... ;w

MTB Trail Traffic

• streamnl
  • Niet online
-LA- schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:41:
Net even een potje TD2 mogen aanhaken bij "mcreal" en "streamnl", was wel leuk! :o
Merkte alleen dat zodra degene met een hoog level weg was (weet niet meer precies wie dat was) dat de enemies wel een hoog level behouden, gevolg was dat we vrij vaak dood gingen... ;w
Amen.
1 schot en je was dood. Lastig.

Zelf vond ik het ook leuk maar wel chaotisch. Ik rende maar mee en had geen idee waarheen en waarom.
En volgens mij stonden jullie in het begin al een tijdje voor mijn neus, klopt dat?
Ik was in mijn backpack aan het rommelen, geluid van de tv stond uit (want top 2000 :+) en had geen koptelefoon of iets op.
Dat laatste lijkt me wel handig met co-op.

Merkte ook dat je heel anders speelt met andere personen. Normaal ben ik langzamer tijdens een missie. Nu moest ik voor mijn gevoel sneller handelen.

Maar het was zeker voor herhaling vatbaar.

Thanks!

Meer dan ik dacht...

Net even CP77 bij een vriend kunnen spelen via de browser. Ik was al om, maar nu al helemaal. Nu mn backlog aan Playstation games wegwerken en overstappen naar Stadia. Heb gespaard voor een PS5 maar van dat geld neem ik de dame maar eens mee uit eten wanneer dat weer mag en kan.

All aboard the Stadia train!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• madcon
Jasphur schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:43:
Net even CP77 bij een vriend kunnen spelen via de browser. Ik was al om, maar nu al helemaal. Nu mn backlog aan Playstation games wegwerken en overstappen naar Stadia. Heb gespaard voor een PS5 maar van dat geld neem ik de dame maar eens mee uit eten wanneer dat weer mag en kan.

All aboard the Stadia train!
Voor de 500 euro die je bespaart op een nieuwe console kun je zelfs trakteren op een weekendje weg :P

Zelf heb ik wel een PS5 gekocht, en wissel dat af met Stadia. Vooral dat ik op de bank kan gamen op een chromebook is iets gezelliger dan boven in de game room. Al mag ik dan niet teveel geluid maken van mijn dame.

• KlaasjeNL
streamnl schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:30:
[...]

Alsnog “hoi”. :+

Ik moet nog uitzoeken hoe je een bericht kan sturen want ik had geen koptelefoon op ofzo.

Dus was ik aan het klooien met die gebaren om “hoi” te zeggen. Maar dat zag je vast wel ;)
Ik speel doorgaans op een CCU en heb mijn telefoon er dan naast met de Stadia-app open. Werkt perfect om even snel een berichtje te sturen.

Een headset is overigens wel een dikke aanrader voor een potje TD2 met andere tweakers. 8)

• streamnl
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:42:
[...]

Ik speel doorgaans op een CCU en heb mijn telefoon er dan naast met de Stadia-app open. Werkt perfect om even snel een berichtje te sturen.
Ik wist niet eens dat dit kon :$

Dus als je aan het gamen bent via de CCU, dan kan je via de app berichten sturen naar andere die met het spel bezig zijn.
Thanks

Meer dan ik dacht...

• KlaasjeNL
streamnl schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:46:
[...]

Ik wist niet eens dat dit kon :$

Dus als je aan het gamen bent via de CCU, dan kan je via de app berichten sturen naar andere die met het spel bezig zijn.
Thanks
(Volgens mij) niet zozeer naar anderen die met het spel bezig zijn, maar gewoon naar mensen in je vriendenlijst.

• rwbk
Deurstopper schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:17:
[...]

Mocht je nog iemand nodig hebben voor een co-op, let me know :)
Ik speel vandaag niet meer sorry. Was pas om 20:00 klaar met werken. Thuiswerken dus moest even de deur uit voor een wandeling

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:38:
Ja, op 5 Ghz wifi kan het gewoon goed werken en zelfs op 2.4 Ghz is het niet onmogelijk. Ik heb hier drie 2.4 Ghz adapters voor mijn laptop (een ingebouwde en twee usb) en twee daarvan zijn niet te doen, maar eentje gaat eigenlijk meestal wel goed.

Verder heb ik naar boven een wifibridge op 5 Ghz die gewoon probleemloos werkt voor Stadia. Dat moet ook wel, want die gebruik ik ook voor thuiswerken met verschillende vpn en voipapplicaties die niet tegen slechte verbindingen kunnen.
Mag ik vragen wat je aan hardware gebruikt voor je wifibridge? Ik zit hier met internet via een huisbaas die niet wil bekabelen naar boven, dus ik vraag me af of dit voor mij een oplossing kan zijn om de boel stabieler te krijgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:14:
[...]

Mag ik vragen wat je aan hardware gebruikt voor je wifibridge? Ik zit hier met internet via een huisbaas die niet wil bekabelen naar boven, dus ik vraag me af of dit voor mij een oplossing kan zijn om de boel stabieler te krijgen.
Ik vind ook dat die powerline adapters vrij goed werken, mits je basissnelheid goed is, zou ook iets kunnen zijn? Weinig ervaring mee wat het doet voor Stadia, maar voor ik Stadia had gebruikte ik het voor mijn werk laptop op zolder.

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 29-12-2020 10:20 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Ht87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:17:
[...]

Ik vind ook dat die powerline adapters vrij goed werken, mits je basissnelheid goed is, zou ook iets kunnen zijn? Weinig ervaring mee wat het doet voor Stadia, maar voor ik Stadia had gebruikte ik het voor mijn werk laptop op zolder.
Voor veel doeleinden werken de powerline adapters best okay, maar Stadia lijkt meer eisen te stellen. Sowieso is de snelheid heel beperkt, ik krijg nog maar iets van 20 mbit op een 250 mbit lijn via de powerline adapters. De apparaten die wel nog weten te verbinden met het 5 Ghz netwerk van beneden halen rond de 100 mbit. De CCU en mijn werklaptop lukt dit, de controller moet het helaas met het 2.4 Ghz netwerk doen en heeft dan ook nog best vaak last van een instabiele verbinding.

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:14:
[...]

De Devolo Gigagate. Ik had eerst ook powerlines maar in mijn laatste twee woningen was dat niet stabiel genoeg (wel snel, een of twee keer per dag een paar seconde niks, maar dan valt alles uit met thuiswerken).

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

De Devolo Gigagate. Ik had eerst ook powerlines maar in mijn laatste twee woningen was dat niet stabiel genoeg (wel snel, een of twee keer per dag een paar seconde niks, maar dan valt alles uit met thuiswerken).
Thanks, daar ga ik eens naar kijken!

• rwbk
Gusev schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:28:
Lijkt erop dat de Mafia trilogie en Watch Dogs 1 en 2 (edit: misschien) vandaag naar Stadia komen:

https://stadiasource.com/...s-Titles-Rated-For-Stadia

Staat bij Mafia I niet dat het om de Remastered versie gaat, maar om de Definitive Edition. Dat lijkt me een foutje, want die bestaat niet. Maar genieten!
Waar blijft mafia 1 haha.

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:30
Hebben jullie bij Cyberpunk ook dat de knoppen aan de zijkant van het scherm 'dubbelen'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku9EsKRyEN1j74r_Yj_5Onf1K6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChTyoStsHUAd0AuGP8QinPKi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTfNBhUhjKylBBzRXOVCmsZEN1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdaWt2NOEbWO3R6K7xjVAVTu.jpg?f=fotoalbum_tile

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 13:54
Ik zit er aan te denken om in de huidige sale nog een Premiere Edition of losse controller aan te schaffen. Echter vraag ik me af hoe vaak we zulke acties als met Cyberpunk kunnen verwachten? Is het aannemelijk dat er met bijv. Far Cry 6 (of een andere AAA-game) weer zo'n deal komt? Hoe was dit in het verleden?

[ Voor 4% gewijzigd door Herax10NL op 29-12-2020 23:19 ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Herax10NL weet helaas niemand. Ben zelf gisteren voor de 80 euro deal gegaan. Heb nu een CCU nodig voor een tweede TV. Dus is dit een nobrainer. Maar heb je het niet perse nodig dan wacht je gewoon.

Maar eerlijk gezegd, ik denk dat dit soort acties max. 1 keer peer jaa voorbij komen.

• soufyanbreda
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-01-2023
Fenyx Rising is een aanrader boys voor na cyberpunk wellicht. Mooie graphics, open world, leuk verhaal.
Ronwiel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:21:
@Herax10NL weet helaas niemand. Ben zelf gisteren voor de 80 euro deal gegaan. Heb nu een CCU nodig voor een tweede TV. Dus is dit een nobrainer. Maar heb je het niet perse nodig dan wacht je gewoon.

Maar eerlijk gezegd, ik denk dat dit soort acties max. 1 keer peer jaa voorbij komen.
Verwacht ik ook. Maar denk dat als Google wilt dat hun gebruikersaantal snel groeit dat ze misschien beter twee keer per jaar zo’n soort actie moeten hebben. Aan de andere kant. CCU plus controller voor 80 euro is ook wel een erg goede deal

• barrymossel
Herax10NL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:18:
Ik zit er aan te denken om in de huidige sale nog een Premiere Edition of losse controller aan te schaffen. Echter vraag ik me af hoe vaak we zulke acties als met Cyberpunk kunnen verwachten? Is het aannemelijk dat er met bijv. Far Cry 6 (of een andere AAA-game) weer zo'n deal komt? Hoe was dit in het verleden?
Dit was de eerste en enige keer tot nu toe. Don't get your hopes up dus... Maar je weet het niet.
De cyberpunk deal lijkt me niet zomaar voor herhaling vatbaar. Juist door m zeldzaam te maken krijgen mensen de neiging om dan ook toe te slaan als hij er eindelijk weer is. Ik zie meer gebeuren rond de nieuwe Chromecast met google tv. De voorraad premier editions zal ook wel eens ophouden te bestaan toch? Of zouden we dan secundair editions krijgen? :+

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het gaat sowieso nog wel even duren alvorens zijn dergelijke actie herhaald gaat worden, als het überhaupt ooit weer gedaan wordt.

Dus mocht je interesse hebben en toch daarop willen wachten, dan zien we je over een jaar misschien wel terug in dit topic ;)

• streamnl
  • Niet online
De banner mag wel aangepast worden, deal is voorbij.

Aanvullingen? (Opzet gejat van de ps5 topic :+)
Dan kan daarna een modje het aanpassen

Let op:

Om een goede sfeer te behouden:
• Vraag niet of er nog een deal komt zoals Cyberpunk, wij hebben geen glazen bol;
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon;
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Voor Division 2 hebben we een clan, “Dadia”
??
??

Meer dan ik dacht...

• rwbk
streamnl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:17:

Let op:

• Vraag niet of er nog een deal komt zoals Cyberpunk, wij hebben geen glazen bol;
??
??
De userlist? van de topic start.

• Herax10NL

Let op:

Excuses voor het vragen, ik ging er vanuit dat dit voor iedereen wel interessant zou zijn... :? :/

• streamnl
  • Niet online
Herax10NL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:34:
[...]

Excuses voor het vragen, ik ging er vanuit dat dit voor iedereen wel interessant zou zijn... :? :/
Dit is/was niet naar jou persoonlijk bedoeld. Mijn excuses als dat zo overkwam.

De banner is “oud” en mag aangepast worden ;)

Meer dan ik dacht...

Herax10NL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:34:
[...]

De dealvragen zijn voor mij niet vervelend, ben ook wel benieuwd wat er komend jaar allemaal te wachten staat, beetje speculeren is wel leuk toch?
Ik zit eigenlijk mezelf meer af te vragen of er meer officiële accessoires van stadia zullen komen. Denk aan phone mounts, headsets voor 5.1, speciale controllers etc?

Let op:

??
??
Wat mij betreft niet teveel regels, juist de open cultuur is zo wenselijk binnen Stadia. Vind die topic report wel een goede. Evt een link naar topicstart voor de FAQ? Iets als:
Nieuwe stadia-gebruiker? Check even de FAQ (link)

Zoiets?
Nog even iets anders, zal ik nog een laatste reminder in de "geachte redactie" post zetten of maar gewoon zo laten? Vraag me af of er nog iets te halen valt.

• Herax10NL
Ht87 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:03:
Nog even iets anders, zal ik nog een laatste reminder in de "geachte redactie" post zetten of maar gewoon zo laten? Vraag me af of er nog iets te halen valt.
Toevallig heeft @Tweakjur eerder deze week wel mijn reactie hierover in dit topic geliked. Niet dat dit veel hoeft te betekenen, maar ze zijn er dus wel van op de hoogte dat er vraag naar is.

• tissuemakert
  • Laatst online: 12-03-2025
Ben wel benieuwd wanneer Google met een Steering Wheel komt die aangesloten kan worden op de ccu of Wifi (net als de controller), aangezien het vermoeden bestaat (is bijna geen vermoeden meer) dat F1 2020 voor volgende maand gepland staat als Pro free game.

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 15:53
tissuemakert schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:17:
Ben wel benieuwd wanneer Google met een Steering Wheel komt die aangesloten kan worden op de ccu of Wifi (net als de controller), aangezien het vermoeden bestaat (is bijna geen vermoeden meer) dat F1 2020 voor volgende maand gepland staat als Pro free game.
Dat is ook geen vermoeden, Stadia heeft het zelf medegedeeld. Ik denk dat het nog wel een paar jaar duurt voor er extra apparatuur verschijnt. R&D kost veel tijd en de basis moet goed genoeg zijn om uit te breiden naar optionele hardware.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
NLCrEaTiVe schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:26:
[...]

Dat is ook geen vermoeden, Stadia heeft het zelf medegedeeld. Ik denk dat het nog wel een paar jaar duurt voor er extra apparatuur verschijnt. R&D kost veel tijd en de basis moet goed genoeg zijn om uit te breiden naar optionele hardware.
Als ik google was zou ik niet zelf met randapparatuur komen, maar met een kastje waar je randapparatuur op aansluit. Dat kastje dan via wifi net als de controller direct met stadia laten communiceren.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50
nietorigineel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:17:
[...]

Als ik google was zou ik niet zelf met randapparatuur komen, maar met een kastje waar je randapparatuur op aansluit. Dat kastje dan via wifi net als de controller direct met stadia laten communiceren.
Hebben ze al: De controller

Daar kan je nu al een ps4 en xbox controller op aansluiten om zo data door te laten sturen. Dat zullen ze ongetwijfeld uitbreiden met andere controllers en hopelijk ook stuurtjes dan, gezien het aantal racegames op Stadia is dat echt geen overbodige luxe.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 14:34
nietorigineel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:17:
[...]

Dat 'kastje' heeft google al. Dat is je controller. Een controller van een ander merk kan je er al op aansluiten als je die fijner vind

Edit: sorry, was al gepost hierboven!

[ Voor 4% gewijzigd door The_Woesh op 30-12-2020 12:02 ]

Net een paar uur Celeste gespeeld in Chrome op een Dell laptop met 5Ghz Wifi en een bekabelede PS4 controller. Het werkt zo onwijs fijn. Het spel laadt snel, oogt enorm soepel en ik kan prima mijn combo’s timen zonder gefrustreerd te raken van input lag. En daarnaast is het spel zelf ook nog eens erg leuk. Kan niet wachten tot de eindejaarsbonus binnen is en ik een 4K tv kan halen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 30-12-2020 12:09 ]

• tissuemakert
RoFlame schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:19:
[...]

Daar kan je nu al een ps4 en xbox controller op aansluiten om zo data door te laten sturen. Dat zullen ze ongetwijfeld uitbreiden met andere controllers en hopelijk ook stuurtjes dan, gezien het aantal racegames op Stadia is dat echt geen overbodige luxe.
ja idd, maar zou mooi zijn als bijvoorbeeld een logitech of een trustmaster een compatible stuurtje gaat maken die dit zou ondersteunen of misschien google zelf met een stuur komt. Zit er eigenlijk op te wachten, lees soms verhalen dat iemand het gelukt is om een stuur werkend te krijgen. Maar veel berichten zijn er niet over terug te vinden. Maar moet er nog een aanschaffen, dus zou mooi zijn als er een compatible stuurtje op de markt komt. Kan niet ff zo maar gaan testen met een stuurtje of iets, daar zijn ze te duur voor.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RoFlame schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:19:
[...]

The_Woesh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:01:
[...]

Dat 'kastje' heeft google al. Dat is je controller. Een controller van een ander merk kan je er al op aansluiten als je die fijner vind

Edit: sorry, was al gepost hierboven!
Oh, dat wist ik niet, goed om te weten. Het is natuurlijk wel wat omslachtig/onnodig om een volledige controller te kopen, om alleen een signaal van een andere controller door te geven.
tissuemakert schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:18:
[...]

ja idd, maar zou mooi zijn als bijvoorbeeld een logitech of een trustmaster een compatible stuurtje gaat maken die dit zou ondersteunen of misschien google zelf met een stuur komt. Zit er eigenlijk op te wachten, lees soms verhalen dat iemand het gelukt is om een stuur werkend te krijgen. Maar veel berichten zijn er niet over terug te vinden. Maar moet er nog een aanschaffen, dus zou mooi zijn als er een compatible stuurtje op de markt komt. Kan niet ff zo maar gaan testen met een stuurtje of iets, daar zijn ze te duur voor.
Ligt de koppelbaarheid tussen game en stuur niet aan de game? De Stadia controller is dan alleen maar een doorgeefluik

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-11-2025
Hier sinds gisteren ook de Premiere Edition binnen. Vraag, heeft het toegevoegde waarde om de gratis games te claimen als ik ze niet direct van plan ben om te spelen? Ik begrijp dat je enkel met een abonnement die games kan blijven spelen?

• tissuemakert
De gratis games kun je het beste gelijk claimen, of je moet het geen leuk spel vinden. Iedere maand komen er games bij, maar er gaan ook games weg die je daarna niet meer kan claimen. Dus hoe langer je een pro abbo hebt, hoe meer games je kunt hebben.

• tissuemakert
Jasphur schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:43:
[...]

Ligt de koppelbaarheid tussen game en stuur niet aan de game? De Stadia controller is dan alleen maar een doorgeefluik
Het heeft volgens mij te maken met de aansturing die nog niet goed werkt. Een oplossing zou dus kunnen zijn om een stuur met usb te koppelen op de controller die de aansturing dan verzorgt. Maar dit is er allemaal nog niet, het mooiste zou zijn dat er een stuur komt waarmee je gewoon direct op Stadia kan koppelen. (zoals de huidige controller nu)

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:17
Heb mezelf ook in de ledenlijst toegevoegd.

Gisteren eens voor die paar euro division 2 aangeschaft.
Even wennen met de stadia controller maar loopt wel lekker

PSN: McMillan0984

• Deurstopper
  • Niet online
coazter schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:49:
Hier sinds gisteren ook de Premiere Edition binnen. Vraag, heeft het toegevoegde waarde om de gratis games te claimen als ik ze niet direct van plan ben om te spelen? Ik begrijp dat je enkel met een abonnement die games kan blijven spelen?
Dit was voor mij ook de reden om in m'n pro-tijd zoveel mogelijk games te kopen die ik leuk vind met pro-korting. Leuk dat claimen, maar je zit dan wel maandelijks vast aan 10 euro. Ik heb niet altijd de tijd om al die spellen te gaan spelen. Dan is de basis versie een mooie uitkomst.. (op 1080p na dan.. ;( )

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
Deurstopper schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:03:
[...]

Dit was voor mij ook de reden om in m'n pro-tijd zoveel mogelijk games te kopen die ik leuk vind met pro-korting. Leuk dat claimen, maar je zit dan wel maandelijks vast aan 10 euro. Ik heb niet altijd de tijd om al die spellen te gaan spelen. Dan is de basis versie een mooie uitkomst.. (op 1080p na dan.. ;( )
Ja precies dit. Ik stop pro ook ivm de spellen die ik speel alleen de gekochte spellen zijn. Daarbij speel ik gewoon op 1080p wat voor mij ruim voldoende is

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 10:29
Ik heb mijn pro aangezet voor een testmaandje, leuk die spellen, maar ook ik speel eigenlijk alleen maar 1 van de 3 spellen die ik heb gekocht (Tomb Raider, Cyberpunk en Assassins Creed Odyssey). Moet wel zeggen dat die er écht mooi uitzien op de oled, maar goed, die is vaak door vrouwlief in beslag genomen voor Netflix e.d.
Even heel iets anders, ik kan natuurlijk op de ccu spelen op de tv, allemaal prima, maar ik speel eigenlijk vooral op de laptop. Nu heb ik de luxe (of niet) dat ik hier 3 laptops heb liggen. 1 Lenovo met een Ryzen processor, welke het prima doet. Een Surface pro 3, welke wifi issues blijft houden (op de een of andere manier geen stabiele verbinding, dus niet prettig gamen). En een Toshiba Chromebook 2, prima dingetje nog, maar op h264 kan hij nog het een en ander, maar eigenlijk is hij gewoon te traag. Nu zit ik er over te denken om de Chromebook te gaan vervangen, heeft er iemand hier enige ervaring met Stadia op de goedkopere (< 350, maar wel 1080p) Chromebooks?

Strava & Untappd - Do not combine!

• fozzie
  • Laatst online: 19:01
Ben voor de Stadia Première Edition en pro abo gegaan uiteindelijk.
Zowaar aangenaam verrast en mijn zoon ook (Ps4 fanaat).
De Ps5 2e versie zal het uiteindelijk wel worden (niet dit lelijke witte ding wat lijkt op CS Rotterdam) en de Xbox1x eventueel..... maar deze zal ook maar even moeten wachten net als ik dat heb gedaan.

Dus buiten de pc nu ook aan het stadiaeren of wat ben je eigenlijk als je bezig bent met een stadia ;-).

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Raznov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:07:
Even heel iets anders, ik kan natuurlijk op de ccu spelen op de tv, allemaal prima, maar ik speel eigenlijk vooral op de laptop. Nu heb ik de luxe (of niet) dat ik hier 3 laptops heb liggen. 1 Lenovo met een Ryzen processor, welke het prima doet. Een Surface pro 3, welke wifi issues blijft houden (op de een of andere manier geen stabiele verbinding, dus niet prettig gamen). En een Toshiba Chromebook 2, prima dingetje nog, maar op h264 kan hij nog het een en ander, maar eigenlijk is hij gewoon te traag. Nu zit ik er over te denken om de Chromebook te gaan vervangen, heeft er iemand hier enige ervaring met Stadia op de goedkopere (< 350, maar wel 1080p) Chromebooks?
Chrome OS heeft ondersteuning voor hardware decoding van VP9 in Chrome mits de hardware het ondersteunt dus als je een beetje recente Chromebook pakt zoals de HP Chromebook x360 14-a bijvoorbeeld dan zit je goed. Krijg je er tevens leuke extra's bij.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 14:34
fozzie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:43:
...wat ben je eigenlijk als je bezig bent met een stadia ;-).
Aan het gamen? 8)7

• Marzman
  • Niet online
Herax10NL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:18:
Als er een super gehyped spel komt misschien, Far Cry 6 niet denk ik. Misschien als GTA VI naar Stadia komt.

/▌

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32
Raznov schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:07:
Nu zit ik er over te denken om de Chromebook te gaan vervangen, heeft er iemand hier enige ervaring met Stadia op de goedkopere (< 350, maar wel 1080p) Chromebooks?
Ik heb zelf de Lenovo Duet. Kost rond 250 euro. Loopt hier super met Stadia.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• rwbk
Heb nu een keer die speedtest gedaan op de chromecast. Maar met dit zou ik toch gewoon 4k moeten kunnen spelen? Kwam op 48 uit.

[ Voor 69% gewijzigd door rwbk op 31-12-2020 11:20 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zeker voldoende, zie onderstaand.
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2019/06/img_5cf9a51e68ddc.png

Merk wel als mijn kinderen op internet zitten dat ie af en toe een melding geeft dat bandbreedte niet voldoende is. (Ziggo 50/5)

[ Voor 34% gewijzigd door Harmen op 31-12-2020 11:16 ]

Whatever.

• rwbk
Harmen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:15:
Zeker voldoende, zie onderstaand.
[Afbeelding]

Merk wel als mijn kinderen op internet zitten dat ie af en toe een melding geeft dat bandbreedte niet voldoende is. (Ziggo 50/5)
Ik ben de enige persoon op dit netwerk. Dus dat kan het ook niet zijn

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Bij mij werkt Stadia eigenlijk alleen naar behoren als de rest van het gezin ligt te slapen. Dan kan ik mooi spelen op mijn 4K-tv zonder haperingen. (100/30 T-mobile)

Overdag op mijn telefoon, tablet en PC (allen via 5Ghz Wifi, 80Mbit volgens Speedtest) heb ik altijd haperingen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@rwbk Probeer eens de volgende speedtest: http://www.dslreports.com/speedtest

Een goede router kan ook helpen, heb een edgerouter X en maak gebruik van Smart qos. Lijn wordt nooit helemaal belast. Werkt prima!

Whatever.

• rwbk
Harmen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:23:
@rwbk Probeer eens de volgende speedtest: http://www.dslreports.com/speedtest

Een goede router kan ook helpen, heb een edgerouter X en maak gebruik van Smart qos. Lijn wordt nooit helemaal belast. Werkt prima!
Heb nu de experia box v2 van telfort /kpn
En ik ga over naar een zyxel t-50 van 't mobile 15 januari.

• Deurstopper
  • Niet online
rwbk schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:42:
[...]

Zit ook bij T-mobile, maar ben uiteindelijk van hun Draytek-modem afgestapt omdat QOS e.d. niet in te stellen was. Toen overgegaan naar een ER4 met de SFP direct op de FTU en alles werkt perfect!

Werkt QOS wel op een zyxel?

[ Voor 3% gewijzigd door Deurstopper op 31-12-2020 12:16 ]

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 22:18
Heeft iemand hier FF15 gespeeld op Stadia?
Ik ben een keer begonnen op de PS4 maar nooit uitgespeeld. Wil de donkere winter maanden gebruiken om een keer opnieuw te beginnen en ben benieuwd hoe hij nu loopt op Stadia.

Kom online berichten tegen van vorig jaar die niet super positief waren maar ik kan me voorstellen dat er in 12 maanden wel iets verbeterd is..

• rwbk
Deurstopper schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:15:
[...]

Zit ook bij T-mobile, maar ben uiteindelijk van hun Draytek-modem afgestapt omdat QOS e.d. niet in te stellen was. Toen overgegaan naar een ER4 met de SFP direct op de FTU en alles werkt perfect!

Werkt QOS wel op een zyxel?
Volgens mij heb je daar een admin Login voor nodig en dat staat tmobile niet toe. De qos bedoel ik dan.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03
rwbk schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook T-Mobile en Zyxel modem ergens op zolder gedumpt en AVM FRITZ!Box 7530 aangeschaft via vraag en aanbod op Tweakers.

Zoveel beter kwa instellingen. Aangezien ik via Chromecast ultra spel kan je via Fritzbox harde schijf kan aansluiten ook nog zelf gedownloade films afspelen O-)

Plus Avm intregatie met hun accespoint en smarthome
rwbk schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:00:
Heb nu een keer die speedtest gedaan op de chromecast. Maar met dit zou ik toch gewoon 4k moeten kunnen spelen? Kwam op 48 uit.
Belangrijke punt moet nog zijn of dit bedraad is, of via 2,5ghz wifi of 5ghz wifi. Bedraad zou perfect moeten lopen, via wifi kun je af en toe drops in de snelheid en verbinding hebben, bijvoorbeeld doordat je telefoon ook even iets binnenhaalde via wifi, of doordat een ander apparaat even bandbreedte gebruikt. Wifi kan simpel gezegd maar 1 verbinding tegelijk verwerken, bekabeld gaat simultaan.

• DutchHammer
  • Laatst online: 16-01 14:10

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik hoop dat er ook wat meer simulatie games gaan volgend jaar. FlightSim lijkt me niet haalbaar en MS zal vast niet mee willen werken op het platform van een concurrent.

Maar dingen zoals TrainSim world lijken me goed haalbaar.

• rwbk
Ht87 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:05:
[...]

Belangrijke punt moet nog zijn of dit bedraad is, of via 2,5ghz wifi of 5ghz wifi. Bedraad zou perfect moeten lopen, via wifi kun je af en toe drops in de snelheid en verbinding hebben, bijvoorbeeld doordat je telefoon ook even iets binnenhaalde via wifi, of doordat een ander apparaat even bandbreedte gebruikt. Wifi kan simpel gezegd maar 1 verbinding tegelijk verwerken, bekabeld gaat simultaan.
Dit is bedraad heb ook geen idee wat ik nog meer kan doen om toch 4k te krijgen

• streamnl
  • Niet online
Ik hoop dat morgen f12020 gratis is. Dat zal metee een spel zijn waarin je kan zien hoe goed de Stadia is met de framedrops e.d.

Meer dan ik dacht...

• rwbk
Zijn er mensen online die even kunnen helpen met een missie in TD2?
Pagina: 1 ... 88 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord