• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-01 20:00
Ht87 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Via deze site is t rustiger kijken en vergelijken. De shop van Stadia is idd soms wat onoverzichtelijk.
Overigens klopt het dat een deluxe editie goedkoper kan zijn, maar dan is t wel altijd een tijdelijke sale oid.
Ja je zal dr maar overheen kijken, voel je je toch genaaid..

Heb AC Origins deluxe gekocht voor 16 euro nu terwijl het standaard spel bovenaan staat voor 70.

Doet stadia aan refunds eigenlijk ?

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:12
vinno86 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Ja je zal dr maar overheen kijken, voel je je toch genaaid..

Heb AC Origins deluxe gekocht voor 16 euro nu terwijl het standaard spel bovenaan staat voor 70.

Doet stadia aan refunds eigenlijk ?
Zover ik weet kun je refunds doen als je het korter als 2 uur heb gespeeld of binnen 2 weken niet gespeeld.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:32
vinno86 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Heb je je router al een power cycle gegeven ?

Ik had ook ineens verbinding problemen in stadia terwijl de rest in huis vlekkeloos draait.. een resetje deed de truc om een of andere reden.
Ja, al meerdere keren. Helaas zonder resultaat.
Finraziel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Je zou ook eens een tijdje een continu ping kunnen laten lopen vanaf je pc, gewoon naar google.nl of zo. Toen ik nog een dsl lijn had werd ik geregeld uit multiplayer games gegooid, bleek dat de verbinding er gewoon geregeld even uit lag. Geen probleem voor gewoon browsen, downloaden of video streamen, maar bij gamen wel. In de ping zag ik dan af en toe een aantal time outs staan. Mocht jij dat ook hebben dan zou je je tot je provider moeten wenden.
Zal dit eens proberen, vermoed ook dat het in de verbinding zit. Heb soms ook bufferproblemen met youtube etc.
Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:50:
Welke TV gebruik je en welke router?
Een philips 7600 nogwat. Drama televisie vwb het smart gedeelte, maar als monitor best aardig. Router is het standaard Vigor 2132fvn van Vodafone/T-Mobile met daarachter een Deco M3 in acces point modus.
kleinelievewolff schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:42:
[...]
Ja, al meerdere keren. Helaas zonder resultaat.

[...]
Zal dit eens proberen, vermoed ook dat het in de verbinding zit. Heb soms ook bufferproblemen met youtube etc.

[...]
Een philips 7600 nogwat. Drama televisie vwb het smart gedeelte, maar als monitor best aardig. Router is het standaard Vigor 2132fvn van Vodafone/T-Mobile met daarachter een Deco M3 in acces point modus.
Even los van je Stadia issue... Klopt het dat de Vigor 2132fvn een router is uit 2015? Ik heb bij mijn glasvezel abbo bij T-Mobile thuis een Zyxel T50 gekregen. Ik denk dat je eens kan vragen naar een nieuwe router, tenzij je dat zelf niet wilt. :P

Ik ben verder niet bekend met de Deco M3 als acces point, misschien iemand anders hier?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• kleinelievewolff
Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Even los van je Stadia issue... Klopt het dat de Vigor 2132fvn een router is uit 2015? Ik heb bij mijn glasvezel abbo bij T-Mobile thuis een Zyxel T50 gekregen. Ik denk dat je eens kan vragen naar een nieuwe router, tenzij je dat zelf niet wilt. :P

Ik ben verder niet bekend met de Deco M3 als acces point, misschien iemand anders hier?
Dat klopt inderdaad ;) Dat modem kreeg ik bij mijn aansluiting toen nog via Vodafone Thuis. Is toen overgegaan op T-Mobile en nooit gewijzigd qua apparatuur. Misschien de moeite waard om die eens te laten omwisselen dus?
Geen idee of het je Stadia probleem oplost hoor :)

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Dat klopt inderdaad ;) Dat modem kreeg ik bij mijn aansluiting toen nog via Vodafone Thuis. Is toen overgegaan op T-Mobile en nooit gewijzigd qua apparatuur. Misschien de moeite waard om die eens te laten omwisselen dus?
FWIW, dat modem heb ik ook nog. Ik merk er niets van tijdens het spelen.

offtopic:
Heb me ook wel eens afgevraagd of ik die zou moeten laten ruilen; als ze dat überhaupt doen. Maar op zich draait alles prima en ben ik zeer tevreden vergeleken met sommige posts in [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie . If it ain't broke don't fix it?

• kleinelievewolff
erwn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:01:
[...]

FWIW, dat modem heb ik ook nog. Ik merk er niets van tijdens het spelen.

offtopic:
Heb me ook wel eens afgevraagd of ik die zou moeten laten ruilen; als ze dat überhaupt doen. Maar op zich draait alles prima en ben ik zeer tevreden vergeleken met sommige posts in [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie . If it ain't broke don't fix it?
Ik moet zeggen dat ik sinds de overname door T-Mobile en vooral het laatste jaar toch wel geregeld storingen heb gehad met het internet. Nu was de oorzaak intern bij T-Mobile en niet bij mijn apparatuur, maar toch.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een Gigabit DrayTek lijkt me snel genoeg voor Stadia, ook als die uit 2015 komt :p Ik heb gewoon het standaardkabelmodem van Orange en een Devolo Gigagate (wifibridge met gigabit poort) uit 2017 en dat werkt ook prima.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Okay, dan ben ik het gewoon :P Als ik een nieuwe router kan krijgen van mn provider dan wil ik die meestal ook gewoon hebben hehe.

Maar goed, het issue van @kleinelievewolff is nog niet opgelost :P Iemand meer ideeen?

kleinelievewolff schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:04:
[...]
Ik moet zeggen dat ik sinds de overname door T-Mobile en vooral het laatste jaar toch wel geregeld storingen heb gehad met het internet. Nu was de oorzaak intern bij T-Mobile en niet bij mijn apparatuur, maar toch.
Gek genoeg blijkt de afgelopen 2 jaar dat de wijze waarop Stadia presteert een soort blauwdruk lijkt te zijn waarop je internetverbinding of je gebruikte software in huis functioneert. Hapert stadia? Probleem in je router of instellingen bij chrome. Het valt alleen nooit eerder op omdat bijvoorbeeld een film prima even kan bufferen en je geen hapering ervaart als je verbinding een seconde hapert. Maar bij gaming en helemaal bij gamestreaming is dat dodelijk.
Een factory reset van je modem is een idee, en eventueel eerst nog checken of je stadia verbinding via chrome op een pc beter loopt. Of op je iphone via safari en android via de stadia app. Dan kun je namelijk gaan kijken waar het probleem zich centreert en of het zich altijd voordoet. Altijd: probleem in t modem of wifi. Alleen op bepaalde plek: iets in de verbinding of hardware op die plek loopt niet goed.

edit: Oh, ook nog de moeite waard om te kijken of het via wifi op je CCU beter loopt dan met kabel, ook mensen hier die dat gek genoeg ervaren. Sommige kabels kunnen ook last hebben van interferentie of kleine kabelbreukjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 03-01-2022 13:14 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-01 22:41

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sahi_NL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Sony gebruikt verouderde MediaTek processoren in hun TV's (MediaTek support ze al niet meer), daarom is alles zo laggy.

Om deze reden heb ik een Chromecast Ultra aan mijn KD-55XE8599.
Bedankt voor de toelichting, had wel nog recent een software update gekregen, maar dan is dat ook weer duidelijk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

@kleinelievewolff Zou je op een device de speed test op deze pagina willen afnemen?
https://speed.measurementlab.net/#/

En ons willen laten weten hoeveel Retransmission je hebt? kan zijn dat je het gemiddelde over drie runs moet nemen

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05
streamnl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Probeer dit aub niet goed te praten en zie het zoals het is.
Want ook ik ben fan van Stadia en ik zie veel meerwaarde in Stadia.

Maar… Stadia bestaat al sinds nov 2019. En nog steeds hoor je bij de nieuwere grote games het woord stadia niet vallen. Dat is een gemis.
En zolang dat niet gebeurd, zal een hele grote groep gamers niet overstappen of Stadia er naast nemen.
Om nog even in te haken om deze discussie: vergeet niet dat ze afgelopen zomer ook grote verbeteringen hebben aangekondigd m.b.t. de tools om spellen naar Stadia te brengen (betere integratie van proton en aanverwante tools). In hoeverre die tools al beschikbaar zijn weet ik niet maar er zal toch wat tijd overheen gaan voordat we daar resultaat van zien.

En ondanks dat we het er hier wel over eens zijn dat we graag meer games zouden willen zien, moeten we niet vergeten dat 2021 (i.i.g wat mij betreft) een karig jaar was als je kijkt naar wat voor nieuwe games er zijn uitgebracht. Een paar grote titels uit bekende reeksen (Battlefield, Call of Duty, Far Cry) waren op zijn best middelmatig te noemen. We zijn nu iets meer dan een jaar na re release van de nieuwe generatie consoles en het is nog voornamelijk remasters & remakes wat de klok slaat. Oftewel; veel oude wijn in nieuwe zakken. En veel nieuwe spellen laten op zich wachten, mede door alle problemen rondom corona.

Al met al denk ik dat Stadia het het afgelopen jaar lang niet onaardig gedaan heeft als je kijkt wat er aan games is bijgekomen. Als ze dit jaar dat aantal kunnen evenaren of zelfs overtreffen zou dat niet verkeerd zijn. Het zou wel helpen als Stadia/Google transparant is over de doelen die ze zichzelf gesteld hebben voor dit jaar. Een duidelijke roadmap en betere tooling zou ontwikkelaars over de streep kunnen trekken om hun games ook naar Stadia te brengen.
Jorick schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Al met al denk ik dat Stadia het het afgelopen jaar lang niet onaardig gedaan heeft als je kijkt wat er aan games is bijgekomen. Als ze dit jaar dat aantal kunnen evenaren of zelfs overtreffen zou dat niet verkeerd zijn. Het zou wel helpen als Stadia/Google transparant is over de doelen die ze zichzelf gesteld hebben voor dit jaar. Een duidelijke roadmap en betere tooling zou ontwikkelaars over de streep kunnen trekken om hun games ook naar Stadia te brengen.
Eens dat er wel stappen gezet zijn, zeker op indie gebied. Maar het is voor ons Stadia gebruikers wel zuur dat die paar AAA-games die wel aangekondigd zijn lang niet allemaal op Stadia gelanceerd worden.
Net als de periode rondom Cyberpunk en RE:village waren wel echt goede klappers die direct op Stadia kwamen. Hierdoor stapten best een hoop mensen in, zeker door de premier edition combi. Populaire games trekken mensen over de streep, daarna kun je scoren met een hoop indie's die stiekem erg leuk kunnen zijn.
Benieuwd of dit nieuws de stap naar full gamestreaming wat kleiner maakt voor de kritische pc-gamer.

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-01 20:35
Ik volg stadia al een tijdje en nu eigenaar van 2 première editions. De kinderen vermaken zich met coöp Paw Patrol en ik check ondertussen de geclaimde Pro games.

Wat is dit toch een ultimate casual beleving zeg!

Al een keer eerder genoemd in dit topic maar wees je eens bewust dat je tijdens het gamen geen last van onverwachte updates hebt, laadtijden prima zijn en je geen brommende blazende of naar lucht happende console hebt staan! (Zoals m'n day 1 PS4 :+ )

Die PS4 blijft nog wel in dienst vanwege de grote PS+ backlog.

Maar serieus, dit kan m'n keuze beïnvloeden om een toekomstige PS5 te laten schieten.

Ja ok, de release van triple x games lopen achter, maar ben bijna 40 en merk dat ik op game gebied niet meer zonodig vooraan hoef te staan.
Ht87 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:55:
Benieuwd of dit nieuws de stap naar full gamestreaming wat kleiner maakt voor de kritische pc-gamer.
Mwah. Het is alleen maar casten op je lokale netwerk.

Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Mwah. Het is alleen maar casten op je lokale netwerk.
Nou, wel gewenning aan gamen op verschillende schermen op t moment dat je wil. Kleinere stap naar stadia-achtige praktijken :9

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Wouw net even op de Stadia gespeelt.

Nieuwe 43inch 4K LG TV vandaag binnen en Stadia ook gelijk!

Ben echt onder de indruk. Destiny 2: PRACHTIG! Wat een kwaliteit en 0 lagg gehad. Dit is wel de toekomst hoor. Gelijk allemaal games geclaimd in m’n 3 maanden proefabbo, dus ik vermaak me wel.

Vind het echt top. Misschien als ik langer speel dat ik meer problemen ervaar. Maar zo net een half uurtje was echt top!! En dan alles voor 45€ via marktplaats 🤣

Hoop dat games als Final Fantasy of Oblivion erop komen……

• nickdw7
Wat ik me nog afvroeg:

Er zijn nu een aantal gratis games die je kunt claimen, komen daar ook weer nieuwe bij?

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 14:53
Elke 1e van de maand komen daar nieuwe games bij (en vallen er af, die jij wel kunt blijven spelen als je ze geclaimd hebt).

Minimaal 2 nieuwe, in de praktijk meestal een stuk of 4/5.

Zo heb ik vanaf het begin dus zo'n 120 games geclaimd.

[ Voor 13% gewijzigd door Sahi_NL op 03-01-2022 20:23 ]

• nickdw7
Wow haha!! En ook nog beetje kwalitatieve games. Zoals Assasins Creed ofzo?

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-01 21:34
nickdw7 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:18:
Wouw net even op de Stadia gespeelt.
...
En dan alles voor 45€ via marktplaats 🤣
Aardige winst voor die Mp verkoper. Je had je de helft kunnen besparen. 😉 Nog steeds €22,22 voor een Stadia premiere edition.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Finraziel
  • Laatst online: 13:51
mastair schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Aardige winst voor die Mp verkoper. Je had je de helft kunnen besparen. 😉 Nog steeds €22,22 voor een Stadia premiere edition.
Dat staat nog in de stadia app, maar klopt niet, is al lang afgelopen. Klik maar eens door, prijs staat nu op 80 euro.

Gamertag: FinrazielNL

nickdw7 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:16:
Wow haha!! En ook nog beetje kwalitatieve games. Zoals Assasins Creed ofzo?
Soms wel, Hitman 1 en 2 zijn pro geweest bijvoorbeeld. F1 2020 ook geloof ik. Over t algemeen zitten er ook wel goede indie games tussen en soms wat niche games, maar altijd wel iets dat de moeite waard is in mijn ervaring. Maar de echte meerwaarde van pro zit bij mij in het 4k gamen en goede sales voor pro-leden.
Ht87 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Soms wel, Hitman 1 en 2 zijn pro geweest bijvoorbeeld. F1 2020 ook geloof ik. Over t algemeen zitten er ook wel goede indie games tussen en soms wat niche games, maar altijd wel iets dat de moeite waard is in mijn ervaring. Maar de echte meerwaarde van pro zit bij mij in het 4k gamen en goede sales voor pro-leden.
Ik heb ondertussen ook wel gemerkt dat indie games zich veel makkelijker ‘even tussendoor’ laten spelen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
Hier is de lijst van alle vorige pro games: https://public.tableau.co...r=no&:showShareOptions=no

Spellen als dirt 5, control, resident evil 7 en tombraider (ok, die is wel al ouder) zijn wel behoorlijke titles, niet alleen indiegames hoor.

Heb 3 assassin creeds gekocht (black flag, odyssey en Valhalla), maar waren allemaal tussen 7 en 17 euro geloof ik.

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 03-01-2022 22:43 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Ik heb ondertussen ook wel gemerkt dat indie games zich veel makkelijker ‘even tussendoor’ laten spelen.
Inderdaad, heb gister avond een half uurtje Cake Bash gespeeld, wat een grappig spelletje is dat :P

Het zal mijn bubbel zijn, maar het nieuws over dat Stadia en GFN beschikbaar komen op de nieuwe Samsung TV's is echt keigoed ontvangen door heel veel mensen. Jullie dezelfde ervaringen (dezelfde bubbel :P)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja hoor heel veel positieve dingen erover, goed nieuws inderdaad voor Stadia, mis wel nog wat titels, maar voor de rest bevalt het systeem wel goed.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:24:
Het zal mijn bubbel zijn, maar het nieuws over dat Stadia en GFN beschikbaar komen op de nieuwe Samsung TV's is echt keigoed ontvangen door heel veel mensen. Jullie dezelfde ervaringen (dezelfde bubbel :P)
“Gelukkig” zijn de scholen aanstaande maandag weer open.
Ik denk dat we allemaal wel eens zijn dat dit dé doelgroep is die je wilt hebben als gaming platform.
Heb je de jeugd, dan volgt de rest vanzelf.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 04-01-2022 11:06 . Reden: Zin liep niet lekker ]

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
streamnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:47:
[...]

“Gelukkig” zijn de scholen aanstaande maandag weer open.
Ik denk dat we allemaal wel eens zijn dat dit dé doelgroep is die je wilt hebben als gaming platform.
Heb je de jeugd, dan volgt de rest vanzelf.
Hebben scholen nog een computerlokaal of is dat iets van vroeger? Als ze ontdekken dat ze op die pc's nieuwe games kunnen spelen op Stadia zal het wel snel gaan :+

/▌

Marzman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Hebben scholen nog een computerlokaal of is dat iets van vroeger? Als ze ontdekken dat ze op die pc's nieuwe games kunnen spelen op Stadia zal het wel snel gaan :+
Cyberpunk spelen op het digibord :+

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:58
Sinds een week nu ook aan de slag met Stadia. Bevalt prima. Beetje wreckfest spelen op de bank met controller via de CC ultra en Far cry 5 via de browser op m'n pc.

Gisteravond voor het eerst dat Far Cry niet lekker liep. Regelmatig haperen. Verbinding (bekabeld) was nog prima, processor schoot wel steeds naar 100% belasting dus dat zal het wel geweest zijn. Eerder geen last van gehad. Vanavond weer even proberen.

Over het algemeen aangenaam verrast. Net als andere in dit topic is dit ideaal als 30+er met kids en weinig tijd. Hoef ik voorlopig toch geen nieuw console of pc te scoren :)

• kleinelievewolff
Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:17:
@kleinelievewolff Zou je op een device de speed test op deze pagina willen afnemen?

En ons willen laten weten hoeveel Retransmission je hebt? kan zijn dat je het gemiddelde over drie runs moet nemen
Run 1:

Download 123.22 Mb/s
Upload 120.76 Mb/s
Latency 15 ms
Retransmission 3.51%

Run 2:

Download 119.48 Mb/s
Upload 122.33 Mb/s
Latency 3 ms
Retransmission 4.15%

Run 3:

Download 124.09 Mb/s
Upload 120.05 Mb/s
Latency 3 ms
Retransmission 3.57%

Latency in eerste run is wel hoog. Wat is een normale waarde voor retransmission?
@kleinelievewolff je latency is prima een keer een uitschieter. Maar je retransminssion is erg hoog. Bij mij is die gemiddeld over drie runs 0.5%. Bij jou ruim in de 3%. Als ik het goed begrijp betekend dat dat je van elke 100 pakketjes er 3 fout/corrupt/weg zijn en dat die opnieuw opgehaald moeten worden en dat daardoor je verbinding niet stabiel is. Er is best een kans dat dit het haperige beeld veroorzaakt.

Heeft iemand hier een idee hoe je die retransmission omlaag krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 04-01-2022 12:39 ]

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-01 20:48
Jasphur schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:24:
@kleinelievewolff je latency is prima een keer een uitschieter. Maar je retransminssion is erg hoog. Bij mij is die gemiddeld over drie runs 0.5%. Bij jou ruim in de drie %. Als ik het goed begrijp betekend dat je van elke 100 pakketjes er drie fout/corrupt/weg zijn en dat die opnieuw opgehaald moeten worden. En dus dat je verbinding niet stabiel is. Er is best een kans dat dit het haperige beeld veroorzaakt.

Heeft iemand hier een idee hoe je die retransmission omlaag krijgt?
Retransmission lijkt op packet loss ergens, daar heb ik ook flink last van gehad. Kreeg maar niet een stabiele verbinding, Stadia gaf dit ook telkens aan. Dit is op een 500/500 glasvezelverbinding. Ik heb er destijds over geklaagd bij de provider en die zeiden toen aanpassen gedaan te hebben. Nu is het verholpen en werkt het uitmuntend. _/-\o_

• streamnl
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Members only:

Meer dan ik dacht...

Die 16 stuks, hebben die wel Chrome? Toetsenbord en muis ftw :9

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:10
Ter vergelijking, dit zijn drie metingen op m'n 300/30 Ziggo-verbinding. Verbonden via ethernet (met een gbit switch ergens ertussen)

Download 301.19 Mb/s
Upload 28.33 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 0.00%

Download 301.44 Mb/s
Upload 27.11 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 0.00%

Download 300.77 Mb/s
Upload 27.41 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 0.00%

• Marzman
  • Niet online
Bij mij was het ook 0 op een Dell laptop uit 2015 van 300 euro met 2,4 Ghz wifi (Stadia werkt daar ook op, maar 2.4 Ghz is niet altijd stabiel). Op mijn werkpc 1 procent, dat is wel via een wifibridge, maar ik denk dat het aan de VPN ligt eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-01-2022 13:32 ]

/▌

Marzman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:32:
Bij mij was het ook 0 op een Dell laptop uit 2015 van 300 euro met 2,4 Ghz wifi (Stadia werkt daar ook op, maar 2.4 Ghz is niet altijd stabiel). Op mijn werkpc 1 procent, dat is wel via een wifibridge, maar ik denk dat het aan de VPN ligt eigenlijk.
Same, net met VPN uit geprobeerd en krijg ook telkens 0%

@Tuktop Dat is echt keistabiel internet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 04-01-2022 13:35 ]

• streamnl
  • Niet online
Ht87 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Die 16 stuks, hebben die wel Chrome? Toetsenbord en muis ftw :9
Nope.
Edge en Firefox.

Meer dan ik dacht...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Edge is een Chrome browser. Je kunt gewoon in de browser naar https://stadia.google.com/ gaan. Omdat het een "google.com" subdomein is wordt het vrijwel zeker ook niet geblokkeerd. ;)

Als browser extensies installeren niet is geblokkeerd (maar ik neem aan van wel), dan kun je de Stadia Enhanced extensie ook installeren binnen Edge.

• streamnl
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Edge is een Chrome browser. Je kunt gewoon in de browser naar https://stadia.google.com/ gaan. Omdat het een "google.com" subdomein is wordt het vrijwel zeker ook niet geblokkeerd. ;)

Als browser extensies installeren niet is geblokkeerd (maar ik neem aan van wel), dan kun je de Stadia Enhanced extensie ook installeren binnen Edge.
Laten we dat maar niet doen. Ze hebben al veel te veel uitval gehad ;)

Al ga ik het zelf wel een keer proberen.

Meer dan ik dacht...

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
Haay schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Stadia.google.com wordt bij mij op het werk wel geblokkeerd :'(

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Estylicious schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:05:
Stadia.google.com wordt bij mij op het werk wel geblokkeerd :'(
Dat is dan wel jammer. Stadia wordt op mijn werk niet geblokkeerd maar de internet snelheid is niet voldoende om bv. Far Cry 5 te spelen daar. :P Een simpel platform spelletje als Figment of Reigns of Grime is dan nog wel te doen.
* Jasphur mompelt iets over thuiswerken

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:27:
* Jasphur mompelt iets over thuiswerken
Daar is het ook geblokkeerd (op de VPN :p )

/▌

Niet helemaal Stadia gerelateerd maar wel iets om in de gaten te houden.
GFNow komt vanavond met een (schijnbaar grote) update op de CES. Live Stream

over iets minder dan 90 minuten live

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Tuktop schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:29:
Ter vergelijking, dit zijn drie metingen op m'n 300/30 Ziggo-verbinding. Verbonden via ethernet (met een gbit switch ergens ertussen)

Download 301.19 Mb/s
Upload 28.33 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 0.00%

Download 301.44 Mb/s
Upload 27.11 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 0.00%

Download 300.77 Mb/s
Upload 27.41 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 0.00%
Wat zijn de scores over WiFi? Mijn test op de telefoon (zelfde pakket) leverde dit namelijk.

Download 256.75 Mb/s
Upload 30.12 Mb/s
Latency 10 ms
Retransmission 0.47%

Download 257.38 Mb/s
Upload 30.17 Mb/s
Latency 11 ms
Retransmission 0.70%

Download 252.43 Mb/s
Upload 30.09 Mb/s
Latency 9 ms
Retransmission 0.77%

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:17

HaTe

haat niet

Hier ook vrij hoge retransmission rate. Op zich is de performance prima, maar als het beter kan is altijd beter. Ik ga eens uitzoeken of dit bij mij in het netwerk zit:

Test Server Amsterdam, NL
Download 917.17 Mb/s
Upload 879.79 Mb/s
Latency 4 ms
Retransmission 7.78%

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:54
Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:17:
@kleinelievewolff...
mooie site,
als ik test terwijl dat er een download loopt (door een nas) dan is de retransmission 3,30%
zonder download is het 0,05% (of zelfs minder)
op een 75/10 verbinding

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2022 17:05 ]

Jasphur schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:33:
Niet helemaal Stadia gerelateerd maar wel iets om in de gaten te houden.
GFNow komt vanavond met een (schijnbaar grote) update op de CES. Live Stream

over iets minder dan 90 minuten live
Weinig spannends tot nu toe, mbt GFN

• Tuktop
Jasphur schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Weinig spannends tot nu toe, mbt GFN
Inderdaad... Ik blijf nog even kijken. Edit: wtf "Ti" (als in 3080 Ti) wordt uitgesproken als "tie". Dacht altijd dat het "tee-aye" was.
RoCoStr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Wat zijn de scores over WiFi?
Download 295.15 Mb/s
Upload 30.01 Mb/s
Latency 6 ms
Retransmission 0.00%

Wifi (5ghz) op een OnePlus 6. Wel maar een paar meter van de Connectbox vandaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Tuktop op 04-01-2022 17:30 ]

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik kom iedere keer rond de 9% uit en dat is bekabeld, gok dat het met mijn Pihole heeft te maken :P
Gelukkig weinig last van tijdens het gamen. Ook altijd lastig om de precieze bottleneck te vinden.

Download 117.25 Mb/s
Upload 123.33 Mb/s
Latency 9 ms
Retransmission 9.81%

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis0162 op 04-01-2022 17:30 ]

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:20
Op mijn laptopje via 5GHz Wifi krijg ik onverwacht toch nog een mooie score :)

Download 300.96 Mb/s
Upload 29.92 Mb/s
Latency 6 ms
Retransmission 0.00%

Is ook maar een metertje of 3 - 4 bij de modem vandaan.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• streamnl
  • Niet online
Hier:

Download 124.58 Mb/s
Upload 41.56 Mb/s
Latency 7 ms
Retransmission 0.01%

Via wireguard achter een Pi-Hole
Marzman schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:16:
[...]

Hij is daar op terug gekomen, hij zegt nu: 'als je het verschil tussen kennen en kunnen niet kan dan ken ik je niet gebruiken.' :P
Nu op radio 2 zegt ie toch weer datgeen zoals het hoort :+

Meer dan ik dacht...

• streamnl
  • Niet online
Zonder Pi_hole/WireGuard

Download 133.81 Mb/s
Upload 68.81 Mb/s
Latency 6 ms
Retransmission 0.00%

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
Zonder VPN, toch een beetje packetloss over de wifibridge maar ik merk daar niks van met Stadia. Ik had een 300/30 verbinding maar die koste 20 euro per maand meer en de 100/10 werd 150/15 dus ben maar gedowngrade vorige maand.

Test Server Brussels, BE
Download 137.33 Mb/s
Upload 14.28 Mb/s
Latency 9 ms
Retransmission 0.02%

Download 139.13 Mb/s
Upload 14.23 Mb/s
Latency 13 ms
Retransmission 0.00%

Test Server Brussels, BE
Download 137.46 Mb/s
Upload 14.04 Mb/s
Latency 18 ms
Retransmission 0.02%

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-01-2022 18:35 ]

/▌

• Didiervu
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-01 12:36
Voor de nieuwsgierige LG gebruikers, als ik via de webbrowser op mijn OLED65C1 surf naar de test-site krijg ik via Wifi:
Download 269 Mb/s
Upload 37.35 Mb/s
Latency 8 ms
Retransmission 0.00%

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:34
T-Mobile ADSL Rotterdam
(Netflix draait op de slaapkamer, YouTube op de TV)

Download 92.96 Mb/s
Upload 30.19 Mb/s
Latency 16 ms
Retransmission 0.77%

Download 91.67 Mb/s
Upload 30.62 Mb/s
Latency 17 ms
Retransmission 0.67%
Download 92.53 Mb/s
Upload 30.39 Mb/s
Latency 17 ms
Retransmission 0.90%

----

KPN 4G
Test Server Frankfurt, DE
Download 306.63 Mb/s
Upload 16.45 Mb/s
Latency 18 ms
Retransmission 0.00%

Download 331.44 Mb/s
Upload 18.26 Mb/s
Latency 11 ms
Retransmission 0.00%

Download 331.44 Mb/s
Upload 18.26 Mb/s
Latency 11 ms
Retransmission 0.00%

Niet slecht voor een 4g netwerk en telefoon. T-Mobile is overigens ook gewoon koper van KPN achter een en dubbel NAT
What have I done? Even een reminder dat dit het Stadia topic is :P happy gaming people!

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 04-01-2022 21:59 ]

• Didiervu
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-01 12:36
Bij Fifa 22 ervaar ik soms wel een soort van microlag waarbij het beeld 0.5 seconde aan kwaliteit verliest. Xbox zou er blijkbaar ook problemen mee hebben dus probleem zal wellicht bij EA liggen
Jasphur schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:59:
What have I done? Even een reminder dat dit het Stadia topic is :P happy gaming people!
Haha ach, t kan best helpend zijn voor mensen die problemen ervaren. Als dat toch vaak aan die retransmission ligt is dat wel een verklaring waarom het bij de een vlekkeloos werkt en de ander niet. Vind dat google hier zelf beter in kan worden met troubleshooting en stappenplannen.

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-01 19:30
Wat houdt die retransmission in dan?

Download 568.84 Mb/s
Upload 158.87 Mb/s
Latency 5 ms
Retransmission 1.39%

Download 548.89 Mb/s
Upload 239.34 Mb/s
Latency 5 ms
Retransmission 0.01%

Download 358.00 Mb/s
Upload 236.90 Mb/s
Latency 5 ms
Retransmission 4.69%

Het schommelt bij mij nogal

• Marzman
  • Niet online
Pakketjes die opnieuw verstuurd moeten worden door packetloss denk ik. Dus je kan het ook packetloss noemen :p

/▌

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-01 19:30
Ah dat is niet best.

Ik heb af en toe wel eens op stadia een soort lag, waarbij het lijkt alsof stadia een paar seconden mijn laatste inputs beet houdt. Het geluid bevriest dan en mijn character blijft dan bijvoorbeeld doorschieten of lopen terwijl ik niks meer doe.

Ik vind mijn waarden trouwens behoorlijk belabberd voor een 1gb/1gb lijn bekabeld.

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-01 13:15
Gisteren op mijn Sony Bravia uit 2009 (Sony Bravia KDL-40W5500) full HD Dirt 5 via Stadia en Playstation 5 gespeeld. Ik speel dus full HD. Toch was de Stadia minder scherp dan Playstation 5.
Stadia zit aan de vaste internetlijn.
Ik heb nog nog het Stadia pro abonnement dus had ik minder verschil verwacht in beeldkwaliteit

Moet ik toch nog soort instellingen ergens aanzetten om dit verschil kleiner te krijgen.

Wel jaloers op mensen die 4K tv hebben. Daar zal Dirt wel echt van het scherm spatten zeker?
MKMosselman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:41:
Gisteren op mijn Sony Bravia uit 2009 (Sony Bravia KDL-40W5500) full HD Dirt 5 via Stadia en Playstation 5 gespeeld. Ik speel dus full HD. Toch was de Stadia minder scherp dan Playstation 5.
Stadia zit aan de vaste internetlijn.
Ik heb nog nog het Stadia pro abonnement dus had ik minder verschil verwacht in beeldkwaliteit

Moet ik toch nog soort instellingen ergens aanzetten om dit verschil kleiner te krijgen.

Wel jaloers op mensen die 4K tv hebben. Daar zal Dirt wel echt van het scherm spatten zeker?
Dirt 5 is de enige 4K game die ik speel in 1080 ;( Als ik hem in 4K speel dan bevriesd de game om de zoveel tijd. Erg irritant.

Ht87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:40:
[...]

Haha ach, t kan best helpend zijn voor mensen die problemen ervaren. Als dat toch vaak aan die retransmission ligt is dat wel een verklaring waarom het bij de een vlekkeloos werkt en de ander niet. Vind dat google hier zelf beter in kan worden met troubleshooting en stappenplannen.
Nja, die speed test is de engine achter de officiële Stadia speed test: https://projectstream.google.com/speedtest

maar die Stadia speedtest laat niet zien wat je package loss is, dus je kan met een snelle verbinding toch een slecht resultaat krijgen en je zal nooit weten waarom. Daar mag Google wel eens naar kijken :P

Een andere tip die ze zelf ook geven is, probeer Stadia eens in een incognito venster en kijk of het daar wel soepel werkt :)

Jasphur schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Nja, die speed test is de engine achter de officiële Stadia speed test: https://projectstream.google.com/speedtest

maar die Stadia speedtest laat niet zien wat je package loss is, dus je kan met een snelle verbinding toch een slecht resultaat krijgen en je zal nooit weten waarom. Daar mag Google wel eens naar kijken :P

Een andere tip die ze zelf ook geven is, probeer Stadia eens in een incognito venster en kijk of het daar wel soepel werkt :)
Ja inderdaad, veel verder dan 'slecht resultaat' kom je niet. Een stappenplan hoe zaken op te lossen zijn komen bijna allemaal uit de community op reddit. Of hier door tweakers op dit forum haha.

• RoCoStr
Op de oude laptop had ik ook gruwelijke packetloss trouwens, kan soms dus niet aan de provider hardware liggen

• nickdw7
Ik lees nu ook dat er Geforce Now en Xbox Cloud Gaming bestaat. Met betere games. Ook betere gratis games zoals Fortnite, Apex, enz. Waarom kiezen jullie daar niet voor? Waarom Stadia?
Ik kan Geforce Now ook downloaden op m’n tv, controller kopen en gaan met die banaan. De games zijn naar mijn mening veel beter op beide platforms.

Ben erg benieuwd waarom dat toch Stadia?

• Tuktop
nickdw7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:13:
Ik lees nu ook dat er Geforce Now en Xbox Cloud Gaming bestaat. Met betere games. Ook betere gratis games zoals Fortnite, Apex, enz. Waarom kiezen jullie daar niet voor? Waarom Stadia?
Ik kan Geforce Now ook downloaden op m’n tv, controller kopen en gaan met die banaan. De games zijn naar mijn mening veel beter op beide platforms.

Zelf geef ik weinig om het subscription model van Game Pass en het gebruiksgemak van Stadia is wel echt veel beter dan bij bijvoorbeeld GFN. De gratis spellen aldaar geef ik ook niet om. De spellen op Stadia die ik heb kan ik blijven spelen en ik speel ze vaak op verschillende locaties waar CCU's hangen of ik neem m'n Chromebook mee, of op de telefoon uiteraard. Het aanbod van Stadia is wmb ruimschoots groot genoeg want heb nog een backlog van tot en met. Ook is er pas sindskort 4K beschikbaar op GFN en dat was tot dan toe enkel beschikbaar op Stadia. Inmiddels ook al ruim 2 jaar lid van Stadia dus daar veel spellen op, dan wordt overstappen ook steeds minder aantrekkelijk.

Interessante vraag

GFN: Ik heb geen PC games backlog, dus ook voor GFN zou ik mijn games opnieuw moeten kopen. Plus GFN is wel een stukje duurder wil je het met de hoogste graphics spelen. Daarnaast heb je wachtrijen, (in de duurdere subs minder tot niet). Daar heb ik geen trek in, als ik wil gamen dan wil ik gamen en niet wachten :)

xCloud: Zelfde als @Tuktop staat het abbo model staat mij niet aan. Ik wil niet een beetje meer betalen en dan onbeperkt games kunnen spelen. Waarbij er ook nog eens de mogelijkheid is dat een game verdwijnt uit de catalogus.

Daarnaast hecht ik op een aantal games na (vooral Playstation games) geen waarde aan nieuwe of 'betere' games. Ben overigens echt nul fan van Apex en Fortnite, dus je voorgestelde games trek ik sowieso niet :P

Psnow is potentieel de enige andere Clouddienst die ik nog zou willen hebben als ze hun zaken beter op orde hebben, maar helaas gebruiken zij hetzelfde abbo concept als xCloud. Denk dat als Stadia sowieso gaat stoppen ik zou overstappen naar PSnow dan naar GFN of xCloud. Playstation zit toch al ruim 20 jaar in mn bloed :P

• MKMosselman

Tja... voor die €22,22 aanschafprijs was het een no brainer omdat je ook nog eens €10 tegoed kreeg om iets aan te schaffen en er was nog wel een code voor 3 maanden pro te testen.... Redelijk lekker spelende controller en dus een mooie Chromecast Ultra in het pakket die op zeker ook voor andere doeleinde fijn speelgoed is en die normaal als 3x zoveel kost.

Ik denk dat na 3 maanden de lol er wel af is maar dan heb ik in iedergeval Grid voor die €10 tegoed kunnen halen en die kan ik dan mooi blijven spelen. Kortom.... waarom.... voor de korte termijn wel even leuk en dan vooral blijven kijken of er eens leuke "pro" maandgames aankomen. Dan wil ik die wel weer eens maandje gaan betalen. Of ik hele jaar "pro" zou blijven is inderdaad de kwaliteit nog net niet goed genoeg voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door MKMosselman op 05-01-2022 10:34 ]

• nickdw7
Lees eerlijk gezegd nog niet overtuigende berichten over Stadia.

Ben zelf aan het beginstadium van m’n “game-carriere” dus opzoek naar een leuke clouddienst voor mij en m’n gezin.

Ik heb Stadia voor 45€ gekocht incl. CCU, dus voor mij ook een prima prijs om 3 maanden uit te proberen. In de tussentijd schuin oog naar GFN, denk toch dat de beschikbare games Stadia de das om
gaat doen.

Krijg ook weinig berichtgeving vanuit Stadia dat ze dit jaar echt gaan knallen. Het blijft wat apathisch allemaal…

Edit: baal overigens wel dat ik die Cyberpunk claim gemist heb, dat lijkt me nou echt een gave game.

[ Voor 9% gewijzigd door nickdw7 op 05-01-2022 10:45 ]

nickdw7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:39:
Lees eerlijk gezegd nog niet overtuigende berichten over Stadia.
Naast de onwijs slechte communicatie van Stadia zelf, zijn de berichten en reviews die je tegenkomt op het www vooral van de wat serieuzere gamers. En over het algemeen zijn de serieuzere gamers veel meer bezig met de grotere trippel A titels en het nieuwste van het nieuwe mbt RTX en alle details moeten goed zichtbar zijn en 120FPS+ etc etc :P Terwijl de meer casual speler meer waarde hecht aan het gebruikers gemakt dan de nieuwste graphics.

Sowieso is klagen is makkelijker dan complimentjes geven, zeker op het internet.

Dit is overigens niet om Stadia goed te praten, want ik mis sommige games ook en baal van de slechte communicatie. Ik zou zeggen probeer vooral alles uit en beslis dan wat voor jou persoonlijk werkt ipv alleen maar de reviews te lezen. Het kan namelijk zomaar zijn dat jouw verbinding met een xCloud of GFN server niet goed werkt en dan je ervaring met die diensten slechter is dan Stadia, of anders om :P

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Lees veel klaag verhalen op oa Reddit over Stadia. Snap het niet helemaal, er komt heel om een game te publiceren. Waar komt dit klagen toch vandaan? Wil men altijd het nieuwste van het nieuwste?
Het maakt mij echt niet uit of een game 2-3 jaar oud is, speelplezier wordt er niet anders van. :+

De laatste tijd lijkt stadia steeds stabieler te worden, heb bijna geen last meer van hickups. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 05-01-2022 10:52 ]

Whatever.

• streamnl
  • Niet online
Zodra je psnow naar je tv kan streamen, stap ik over.
Daar heb je veel meer games die mij aanspreken.
Of ze moeten het voor elkaar krijgen dat je ook de nieuwste games van ps5 kan spelen.
Dan wil ik er over denken om mijn laptop aan de tv te hangen om te gamen.

Voor nu kies ik voor het gemak. Ik pak mijn joysticks, zet hem aan en mijn TV springt aan op Stadia.

Meer dan ik dacht...

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-01 22:04
@nickdw7 jij vindt andere platforms betere games hebben, voor mij is dat niet het geval. De games die je noemt zijn niet wat ik leuk vindt, dat is voor iedereen anders. Voor mij zijn de juiste games beschikbaar, dus past het mij. De games die ik ooit heb gekocht op Stadia (begonnen met de Cyberpunk bundel en nu alleen aanbiedingen zodat de kosten laag blijven) kan ik nu gratis spelen in mooie kwaliteit op eens stabiele verbinding zonder wachtrijen of inlogschermen, met een fijne controller. Veel meer kan ik me niet wensen.

Xcloud kun je niet gratis spelen, dat staat me heel erg tegen. Komt makkelijk voor dat ik een maand niet game, dan vind ik het niet budgettechnisch niet verantwoord om daar toch voor te betalen. We moeten in ons gezin op de kleintjes letten.
GFN heb ik wel eens geprobeerd, maar het staat me tegen altijd te moeten inloggen, je vrijwel altijd in een wachtrij terecht komt (want gratis gebruiker) en dan nog maar een uur kunt spelen. Toegegeven, een aantal van mijn Steam games zou ik dan op die manier kunnen spelen, maar ook daar is het maar weer afwachten welke games wel en niet meer speelbaar zijn volgende maand. Bij Stadia zijn gekochte games van mij en blijven speelbaar. Zelfs als ze inmiddels eigenlijk van het platform verdwenen zijn (Football Manager is bijvoorbeeld niet meer te krijgen op Stadia, maar wel te spelen voor eenieder die het al gekocht heeft).

Dus dat.

• RoCoStr
Naarmate je ouder wordt, krijg je meer geduld en dan weegt dat minder zwaar. Maar de "jonge ik" stond ook graag vooraan in de rij. Kan mij nog wel herinneren dat ik samen met mijn broer voor de free Free Record Shop stond te wachten tot openingstijd....

Nu is het click, pay en play voor veel zaken in het leven. Geduld wordt niet gestimuleerd, dus klaagt 'de jeugd' als het niet vanaf het eerste moment kan voldoen aan hun behoefte. Ik heb er geen last van, maar begrijp dat anderen dat wel zouden kunnen hebben.

• Tuktop
Harmen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:51:
Lees veel klaag verhalen op oa Reddit over Stadia. Snap het niet helemaal, er komt heel om een game te publiceren. Waar komt dit klagen toch vandaan? Wil men altijd het nieuwste van het nieuwste?
Het maakt mij echt niet uit of een game 2-3 jaar oud is, speelplezier wordt er niet anders van. :+

De laatste tijd lijkt stadia steeds stabieler te worden, heb bijna geen last meer van hickups. :)
In mijn ervaring is het sinds november 2019 zo stabiel. Het aantal hiccups is (zeker na m'n ISP-upgrade naar 250mbit) op één hand te tellen. Het werkt gewoon altijd, en is altijd stabiel. Dat is wat mij betreft ook de grote verdienste van Stadia: de betrouwbaarheid en consistentie.

Het kan zijn dat er een enkele keer overbelaste Stadia-servers waren, of dat een game server eruit lag waardoor spelen even niet mogelijk is, maar eigenlijk ligt het in 95%+ van de gevallen aan de lokale verbinding of ISP, in die zin is het een soort benchmark geworden voor je internetverbinding.

Er is inderdaad helaas veel negatieve berichtgeving, veel doom and gloom, maar dat is al sinds het begin zo en het is grotendeels op feiteloze geruchten gebaseerd. Het beschadigd helaas wel het imago.

Stadia heeft wat mij betreft echt niet heel ver meer te gaan om een groot platform te worden. De basis is er, nu nog meer games en gebruikers (kip/ei, dus lastig), en een grafische update zodat de kwaliteit meer richting current gen gaat. Dingen zoals de Cyberpunk-deal, de 22,22-deal en het beschikbaar komen van Stadia op de 2022 Samsung-tv's zijn goede stappen die bij kunnen dragen aan het oplossen van het kip/ei-probleem.

Deze post is een beetje all over the place, sorry :) het is een reactie op een aantal posts die recent voorbij kwamen.

• MKMosselman
Stadia grootste pluspunt... op je TV gamen zonder console. Dat is echt de plus wat andere streaming diensten niet hebben.

Had Xbox cloud dat nu ook al verzonnen dan had ik die zeker gekozen... ik wil echt eens Forza flink onder handen nemen maar ik ga niet in de avond nog eens hele avonden op mijn pc beeldscherm zitten gluren.

Daarom lekker op bank hangen prima is met Stadia.

Stadia heeft niet altijd de nieuwste games maar de selectie die je nu hebt is redelijk divers en daarom best leuk.

• nickdw7
Het is dus heel persoonlijk! Ben het eens dat GFN irritant is met inloggen enzo.

Zelf kan ik me goed vinden in het verhaal qua gemak. Ik heb een vrij druk leven. Eigen bedrijf, gezin en sociaal leven. Dan is het voor mij ook lekker om niet te hoeven wachten en ‘gewoon lekker’ te spelen.

Kan voor mij ook zijn dat ik zo een maand niet game. Maar met Pro blijf ik toch een tientje per maand betalen, tenzij ik gekocht heb.

Wat ik wel heeeeeel vet vindt is dat Google Stadia op Twitter de Elder Scrolls Online geretweet heeft. Ik hou van MMORPG spellen, dus hoop dat dit een signaal is!

• streamnl
  • Niet online
RoCoStr schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:58:
Naarmate je ouder wordt, krijg je meer geduld en dan weegt dat minder zwaar. Maar de "jonge ik" stond ook graag vooraan in de rij. Kan mij nog wel herinneren dat ik samen met mijn broer voor de free Free Record Shop stond te wachten tot openingstijd....

Nu is het click, pay en play voor veel zaken in het leven. Geduld wordt niet gestimuleerd, dus klaagt 'de jeugd' als het niet vanaf het eerste moment kan voldoen aan hun behoefte. Ik heb er geen last van, maar begrijp dat anderen dat wel zouden kunnen hebben.
Niet helemaal mee eens.
Members only:

Ik houd bijv. ook van Demons Soul. Laat dat nou een game zijn waar het prettig is als je hem nieuw hebt. Dan heb je meer kans dat andere jou hier en daar kan helpen.
Of The Division 2. Je merkt aan alles dat er veel minder mensen online zijn dan in begin.

Meer dan ik dacht...

Tuktop schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:05:
[...]
beschikbaar komen van Stadia op de 2022 Samsung-tv's zijn goede stappen die bij kunnen dragen aan het oplossen van het kip/ei-
Toevoeging, sinds gisteren ook bekend dat Stadia standaard op TCL tv's in 2022 staat. video

Ik wist het niet maar TCL is blijkbaar de nummer 3 speler als het gaat om productie van TV's :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 05-01-2022 11:13 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 16:14
nickdw7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:07:
Het is dus heel persoonlijk! Ben het eens dat GFN irritant is met inloggen enzo.

Zelf kan ik me goed vinden in het verhaal qua gemak. Ik heb een vrij druk leven. Eigen bedrijf, gezin en sociaal leven. Dan is het voor mij ook lekker om niet te hoeven wachten en ‘gewoon lekker’ te spelen.

Kan voor mij ook zijn dat ik zo een maand niet game. Maar met Pro blijf ik toch een tientje per maand betalen, tenzij ik gekocht heb.

Wat ik wel heeeeeel vet vindt is dat Google Stadia op Twitter de Elder Scrolls Online geretweet heeft. Ik hou van MMORPG spellen, dus hoop dat dit een signaal is!
Voor mij is het met name het gemak waarmee je een game kan starten en van scherm kan wisselen. Tevens ben ik als Founder al ruim 2 jaar aan het gamen op Stadia en zeker in het begin waren GFN en Xcloud geen volwaardige alternatieven (Xcloud was toen nog in beta enkel op andriod en GFN nog niet breed beschikbaar op diverse schermen). Tevens spreekt het model van Stadia mij het beste aan. Als ik een game claim / koop blijft deze in mijn library en kan ik deze zolang / zo vaak spelen als ik wil. Ik hoef niet bang te zijn dat de game uit de library gehaald wordt. Tevens staan de wachttijden en gelimiteerde lengte speelsessies van GFN (met name gratis variant) mij niet aan.

Verder zijn de unique features zoals Crowd Choice, Crowd Play, State Share en Stream Connect leuk, maar niet echt doorslaggevend voor mij. Stream-connect heeft volgens mij de meeste meerwaarde, maar ik speel zelf liever goede single player games.

Ik was vooral op zoek naar een console ervaring op de bank, niet zozeer naar pc-gaming. Stadia lijkt daar toch meer op imo.
Ik denk dat de echte pc-gamer eerder gebruik wil maken van GFN omdat games dan overdraagbaar zijn. Ik zie t voor mezelf meer dat ik ben overgestapt van playstation naar stadia.

• Marzman
  • Niet online

Ik heb ook Gforce Now, maar daar heb je een abonnement nodig. Ik betaal nog 5 euro, maar ze zijn nu 10 euro. Bij Stadia heb je voor datzelfde geld alle Progames er al bij.

Er is ook een gratis versie voor Gforce Now, als je overdag en korter dan een uur speelt is die prima. Maar s'avonds kan de wachtrij lang zijn voor je kunt beginnen met spelen en langer dan een uur kun je dan ook niet spelen, dan moet je weer opnieuw starten en aansluiten in de wachtrij.

Ik heb Gforce Now omdat ik sommige spellen speel die ik in Steam heb (Epic spellen kun je ook spelen als ze in de database van Gforce Now zitten, dat is niet met elk spel).

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 05-01-2022 12:29 ]

/▌

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Toevoeging, sinds gisteren ook bekend dat Stadia standaard op TCL tv's in 2022 staat. video

Ik wist het niet maar TCL is blijkbaar de nummer 3 speler als het gaat om productie van TV's :P
Ik ken ze ook niet, ze verkopen zo te zien wel tv's in de VS (het is Chinees), ik ken wel Alcatel, Thomson en BlackBerry (dat is schijnbaar van TCL) :p

En ik lees ook
In April 2008, Samsung Electronics announced that it would be outsourcing the production of some LCD TV modules to TCL.[15]
Zouden ze dan die Samsung tv's maken die een paar dagen geleden in het nieuws waren?

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 05-01-2022 12:34 ]

/▌

• MKMosselman
Precies dat.... een uur spelen en dan weer achter aan de rij hangen....
Dat wil toch niemand. nee Stadia is zo gek nog niet.

Direct de mogelijkheid hebben te gamen, heerlijk toch?
Het zou geen keuze moeten zijn.

[ Voor 104% gewijzigd door MKMosselman op 05-01-2022 12:40 ]

• Marzman
  • Niet online
MKMosselman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:37:
Precies dat.... een uur spelen en dan weer achter aan de rij hangen....
Dat wil toch niemand. nee Stadia is zo gek nog niet.

Direct de mogelijkheid hebben te gamen, heerlijk toch?
Het zou geen keuze moeten zijn.
Nou ja, ik kan direct gamen bij Gforce Now, voor 5 euro per maand met Steam spellen.

Maar je kunt gewoon beiden gebruiken, het is niet dat je er twee consoles voor aan moet schaffen :) Ik vind Stadia wel beter in elkaar zitten. Bij Gforce Now heb je soms update schermen (die je soms wel en soms niet kunt installeren), kunnen games verdwijnen en bij Stadia is dat gewoon duidelijk. Ze bieden wat ze bieden, regelen de updates en klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 05-01-2022 12:43 ]

/▌

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:04
Marzman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Nou ja, ik kan direct gamen bij Gforce Now, voor 5 euro per maand met Steam spellen.

Maar je kunt gewoon beiden gebruiken, het is niet dat je er twee consoles voor aan moet schaffen :) Ik vind Stadia wel beter in elkaar zitten. Bij Gforce Now heb je soms update schermen (die je soms wel en soms niet kunt installeren), kunnen games verdwijnen en bij Stadia is dat gewoon duidelijk. Ze bieden wat ze bieden, regelen de updates en klaar.
Is er een methode dan om via een CCU Gforce Now te gebruiken? Want het grote voordeel voor mij is dat ik een minder fancy TV toch gewoon smart kan maken door de CCU en daarnaast ook nog eens een game kan spelen.
Is het bij GFN ook niet zo dat als je settings aanpast op een bepaalde server blade je die opnieuw moet setten als je een volgende keer op een andere server blade zit? Of is dat ondertussen aangepast?

• Marzman
  • Niet online
Zinloos1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Is er een methode dan om via een CCU Gforce Now te gebruiken? Want het grote voordeel voor mij is dat ik een minder fancy TV toch gewoon smart kan maken door de CCU en daarnaast ook nog eens een game kan spelen.
Misschien, je kan Gforce Now ook in de browser spelen en misschien kun je dat casten. Maar dat zal wel bufferen en niet lekker spelen. Dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik heb een Android TV box en daar hebben ze een app voor (dus ook voor Chromecast met Google TV).
Jasphur schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:46:
Is het bij GFN ook niet zo dat als je settings aanpast op een bepaalde server blade je die opnieuw moet setten als je een volgende keer op een andere server blade zit? Of is dat ondertussen aangepast?
Je speelt steeds op een andere server dus steam workshop mods enzo moet je steeds opnieuw installeren. Instellingen voor toetstenbord enzo blijven wel onthouden, ik weet niet waar dat opgeslagen wordt (gforce now of steam).

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 05-01-2022 12:49 ]

/▌

• JDFS
  • Niet online
Ik heb voor het eerst (Founder) Stadia Pro even niet laten doorlopen. Ik merk dat ik er de laatste tijd iets te weinig gebruik van maak - speelde op het laatst alleen nog maar AC Odyssey omdat Valhalla ook uit is - om het voor mijzelf 'waard' te vinden. In plaats daarvan heb ik nu even een maandje Kobo Plus om wat luisterboeken en e-books te proberen :)

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 11:06
JDFS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:18:
Ik heb voor het eerst (Founder) Stadia Pro even niet laten doorlopen. Ik merk dat ik er de laatste tijd iets te weinig gebruik van maak - speelde op het laatst alleen nog maar AC Odyssey omdat Valhalla ook uit is - om het voor mijzelf 'waard' te vinden. In plaats daarvan heb ik nu even een maandje Kobo Plus om wat luisterboeken en e-books te proberen :)
Ik heb het juist weer opgepakt. Dat is het fijne van Stadia. Ik game met ups en downs.
Pagina: 1 ... 139 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord